Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De EL-kroeg - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste
Acties:
  • 594.627 views

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:35
voor RS232 -> TTL kan je ook zeners gebruiken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Raven schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:45:
[...]

Die 3,3v is van de Vantage he, dat betekend niet dat dit 10(?) jaar oudere model dat ook gebruikt. ;) For all I know gebruikt deze de RS232 standaard, waarmee ik dus (vermoed ik) de FTDI Basic Breakout sloop daar bij RS232 hogere spanningen worden gebruikt bij de signalen.

De Vantage gebruikt een andere datalogger, die heeft een andere aansluiting aan de kant van het weerstation en ook een andere vorm, De weerstations van Davis gebruiken dus niet allemaal dezelfde.
Vermoedelijk gebruikt die 5 volt. Dit zou je wel eenvoudig kunnen meten, normaal is dit gewoon het basis operating voltage van de communicerende chip.

Een MAX3232 kan 3 tot 6 volt hebben volgens de specs, maar ik weet uit praktijk dat als er per ongeluk even wat meer op komt dit niet gelijk een ramp is. Stel je gooit 7,5 volt (RS232) op de MAX3232 dan is dit dus niet gelijk erg. Stel je sloopt de MAX3232 dan is dit maar een paar cent weggegooid.

Ik ben bang dat er toch echt niets anders op zit dan om te testen, hij gaat namelijk geen antwoord geven als je geen vraag stelt.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Weet iemand waar ik een passend broertje voor deze connector kan vinden?

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/5561/dsc6755.jpg

Zo op het eerste gezicht is het een 5-polig, 240 graden DIN met screwlock, maar de pinnen zijn een stuk dikker dan een standaard DIN.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Het lijkt een beetje op een 5pins xlr connector. Het is alleen niet heel erg duidelijk te zien op de foto.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Baco heeft een 4 polige variant en noemt die een microfoon plug: http://baco-army-goods.nl/microfoonplug-chassisdeel.html
wellicht is dat een bruikbare hint.
Dezelfde 4-polige connector wordt gebruikt in aoyue soldeerstations.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Cassettebandje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:07:
Baco heeft een 4 polige variant en noemt die een microfoon plug: http://baco-army-goods.nl/microfoonplug-chassisdeel.html
wellicht is dat een bruikbare hint.
Dezelfde 4-polige connector wordt gebruikt in aoyue soldeerstations.
Dat klopt, de 4-polige variant wordt ook gebruikt in 27MC microfoonaansluitingen. De 5-polige variant ben ik verder nog nergens tegen gekomen, behalve de stapel LED matrixborden waar ik ze vanaf heb gesloopt (en ze dus wil recyclen door er een passende connector op te hangen.)

• Cassettebandje
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Gevonden, je hebt een een Philmore T612C nodig: http://www.philmore-datak.com/mc/Page%2054.pdf
Nu nog een leverancier zoeken die wel naar .nl verstuurt...

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:41
weet je het zeker? ik zie geen splits namelijk, maar "even" zoeken valt niet mee zonder merk en type: http://nl.farnell.com/circular_circular

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

base_ schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 02:46:
weet je het zeker? ik zie geen splits namelijk, maar "even" zoeken valt niet mee zonder merk en type: http://nl.farnell.com/circular_circular
Dat heb ik bij RS ook al geprobeerd, alleen zit je dan met het leuke probleem dat elke fabrikant zijn gegevens weer op een andere manier doorgeeft, en filteren dus voor geen meter werkt. :(

Ach, als het echt niet anders kan regel ik wel een andere passende 4- of 5-pins connector voor die displays, maar de originele connectors hergebruiken zou ik zelf wel nuttig vinden. De displays waren ook voorzien van een aantal mooie LTC485's die ik nog goed kon gebruiken. ;)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat jij zoekt, vind je bij Display. Ze noemen die dingen CB-pluggen, de vijfpolige staat hierrrr.
Heb ze vaak verkocht toen ik daar werkte. :)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik ben op zoek naar een kleine DC motor van 2000-3000 rpm, op ongeveer 12V, plus een extra feature: ik zou graag er 1 willen hebben met een tacho signaal: dat de motor een puls geeft als hij een (half)rondje heeft gemaakt.

Als ik daar op google krijg ik niet echt bruikbare shops, iemand idee waar ik dat kan kopen?

Ik wil namelijk een Rotating LED display gaan maken, met een straal van ongeveer 30cm. Hier komt nog een probleempje bij kijken: hoe ga ik de intelligentie op het meedraaiende printplaatje voeden? Ik dacht zelf in 1e instantie aan een batterij, maar het liefst heb ik dat de spanning die op de motor staat ook direct door kan naar het circuit erboven op. Nou heb ik ook de oplossing gehoord om een sleepcontact te gebruiken, maar als ik daar op google krijg ik ook niet echt informatie hoe zoiets eruit ziet, en hoe dat in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Mod een computerfan! Daarin zit een tacho-signaal verwerkt. Lijkt me een uitstekend uitgangspunt.

• LED-Maniak
die motoren met encoder hebben toch vaak ook een 'full-circle' output?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Zo'n computerfan is wel een goed idee, hopen dat ze sterk genoeg zijn, en kijken of ik een lekker snelle kan vinden. Qua prijs is het ook wel voordelig. :)

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

@ sw4hn

Je kunt ook overwegen om een oude hardeschijf motor te gebruiken; dat zijn stappen motoren dus dan kun je ook makkelijk de positie tracken
Bovendien kunnen die motoren ook meer vermogen leveren waardoor je wat makkelijker die electronica op toeren krijgt :)

[ Voor 28% gewijzigd door DaWaN op 10-03-2011 20:24 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sh4wn schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 17:08:
Nou heb ik ook de oplossing gehoord om een sleepcontact te gebruiken, maar als ik daar op google krijg ik ook niet echt informatie hoe zoiets eruit ziet, en hoe dat in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!
Sleepcontact zijn gewoon twee metalen ringen op de as met de voedingsdraden naar de leds eraan. Dan twee metalen borsteltjes die aan de vaste wereld zitten en contact maken met de as ;)

• mux

mux

99% efficient!

@DaWaN+Sh4wn: ik heb toevallig de laatste tijd een paar harde schijven zitten openmaken en ben daarop relatief vaak (50+% van de tijd) motor drivers tegengekomen die ook erg makkelijk hackbaar zijn. Trek eens een paar hdd's uit een oude bak en loop de componentnummers na.

Mooie van een hdd-motor is dat je betere (non-destructieve) modmogelijkheden hebt omdat er al schroefgaatjes op de as zitten enzo.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
* DJSmiley gaat eens een boodschappenlijstje maken.

Morgen radio-onderdelen-markt Rosmalen, 9000m2 electronics/surplus paradijs, en mezelf kennende vergeet ik altijd wat ik nodig had,en kom ik met andere troep weer terug

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Iets fixen waar je geen verstand van hebt blijft leuk :P

22" LCD gekregen die niet meer aan wilde. Hoogfrequent piep eruit ook. Na een voedingsprint inspectie bleken zowat alle elco's bol te staan.

Na het recappen van het boardje is zelfs de verticale rode streep die er al een tijdje inzat volledig verdwenen :)

Hier stond een dode link.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

DJSmiley schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:00:
* DJSmiley gaat eens een boodschappenlijstje maken.

Morgen radio-onderdelen-markt Rosmalen, 9000m2 electronics/surplus paradijs, en mezelf kennende vergeet ik altijd wat ik nodig had,en kom ik met andere troep weer terug
Nog wat leuks gescoord? Ik wilde ook gaan (zat toch in de buurt; NL'se Stripdagen in Gorinchem) maar ben het helemaal vergeten door de drukte daar. 8)7

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

strandbal schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:09:
Iets fixen waar je geen verstand van hebt blijft leuk :P

22" LCD gekregen die niet meer aan wilde. Hoogfrequent piep eruit ook. Na een voedingsprint inspectie bleken zowat alle elco's bol te staan.

Na het recappen van het boardje is zelfs de verticale rode streep die er al een tijdje inzat volledig verdwenen :)
Hoe onstaat die dan door een voedingsissue?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Boudewijn schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:44:

Hoe onstaat die dan door een voedingsissue?
HF-rommel die van de schakelende voeding doorlekt op de ADC's (van de VGA-input) en van daaraf het paneel in verdwijnt?

Gewoon zomaar een gokje hoor. :Y)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:38

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hij was wel via VGA aangesloten inderdaad, maar snappen deed ik het ook niet verder...

Hier stond een dode link.

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:00
Laats had ik 2 groen 2416 ledborden van sure besteld. Gisteren zijn ze gekomen en het is mij opgevallen dat de matrixen dual color zijn (red/green). Aan de achterkant kan je met een weerstand kiezen welke kleur je wilt :), ik wel er een mod opmaken om de kleur aan te kunnen passen zonder 48 weerstanden om te solderen :P. Ik zal vanavond even een foto plaatsen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik ben ff opzoek naar stappenmotoren voor een projectje, maar nu kom ik er niet echt uit. Bij de meeste stappenmotoren staat alleen aangegeven wat de weerstand van de spoel is en hoeveel stroom er doorheen kan, maar geen voltage. Nu weet ik dat U - I * R, maar dan krijg je vaak motoren die tussen de 2.7V en 7.5V werken. Moet je die dan ook voeden met het voltage dat er uit die berekening komt, of regelt je motor driver dat?

edit: Volgens mij heb ik al wat gevonden. De spanning maakt niet uit, zolang je de stroom maar beperkt in de stappenmotor controller. Hogere spanning zorgt er dan ook nog eens voor dat je kleinere stapjes in kunt stellen. Weer wat geleerd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DP Kunst op 16-03-2011 12:42 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Meeste(allemaal?) steppers hebben vaste stappen, wat je vaak ziet is 1.8 graad, 200stappen dus. Maakt niks uit hoeveel spanning je erop zet de stappen blijven gelijk. stepper is gevoelig voor snelheid, hoe sneller een stepper gaat des te meer koppel verlies je.

Gewoon in de datasheet kijken van de stepper, staan de specificaties in en vaak ook test grafieken van hoeveel koppel je heb bij welke snelheid.

-Andere hobby- -

• DP Kunst
  • Laatst online: 22:05
Klopt, maar die motordrivers kunnen vaak ook nog tussenstapjes. Half stepping, 1/4 stepping, 1/8 stepping en soms ook nog 1/16e. Dan stuurt ie de spoelen aan met PWM zodat de ene spoel meer stroom krijgt dan de andere ipv meteen volledige stroom op de spoel. Hoger voltage helpt er blijkbaar bij om die tussenstapjes beter uit te kunnen voeren...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mux

mux

99% efficient!

Als de spanning hoger is heeft de Vce(sat) of Rds(on) minder effect. Half/quarter/etc.-stepping doet hij namelijk gewoon door op de helft, een kwart... etc. te PWMen, niet door daadwerkelijk te meten of er de helft van de stroom doorheen loopt.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat wist ik niet, doet dat iets met koppel?

Zal het eens uitproberen van de week, stuur mijn steppers toch al met pwm aan dus dan kan makkelijk aangepast worden om even wat te testen.

-Andere hobby- -

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een vraagje, ik heb mijn oscilloscoop nu al een paar jaar niet meer in gebruik. Hij ziet er nog als nieuw uit. Het is een Goldstar OS 7020 20mhz, 2 kanalen. Wat zou ik hier nou nog voor kunnen vragen? Is er iemand hier die hem graag over wil nemen voor ik hem op Marktplaats knal?

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 20:17
Afhankelijk van je vraagprijs heb ik wel interesse, heb zelf niet echt een idee wat een redelijke prijs is.

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kwam zojuist deze tegen:
http://www.atmel.com/microsite/avr_studio_5/default.asp

Heeft iemand deze versie al geprobeerd?

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Die hardeschijfmotoren zijn best leuk, bedankt voor de tip :)

Nog 1 probleem: de sleepringen die ik kan vinden (met holle as), die gaan eigenlijk maar tot maximaal 1000rpm. Aangezien het menselijk het oog ongeveer op 30Hz werkt (1800rpm), willen we het liefst rond die snelheid ook zitten.

Sowieso is er erg weinig te vinden over sleepringen op internet, maar bestaan er uberhaupt van dat soort sleepringen die een beetje snelheid aankunnen?

• mux

mux

99% efficient!

mad_max234 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:57:
Dat wist ik niet, doet dat iets met koppel?

Zal het eens uitproberen van de week, stuur mijn steppers toch al met pwm aan dus dan kan makkelijk aangepast worden om even wat te testen.
hm, ik had je antwoord nog niet opgemerkt. Ja, dat doet wat met koppel, lagere spanning over winding = minder stroom erdoorheen = lager max. koppel. Hoewel ik me afvraag of je dat merkt met een PWM-gestuurd ding (daar zit je waarschijnlijk toch lang niet op je max. koppel).

@Sh4wn: wat dacht je van koolborstels?

• Technicality
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Onze eigen Sprite_tm op hackaday!

• mace
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Voor de zoveelste keer bedoel je? ;)

• Technicality
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

mace schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Ja, maar toch O-)

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

mux schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:21:
[...]

hm, ik had je antwoord nog niet opgemerkt. Ja, dat doet wat met koppel, lagere spanning over winding = minder stroom erdoorheen = lager max. koppel. Hoewel ik me afvraag of je dat merkt met een PWM-gestuurd ding (daar zit je waarschijnlijk toch lang niet op je max. koppel).
Dat lijkt me logisch, ik doelde dan ook op die tussenstapjes of dat iets met koppel doet.

Edit/
Stuur je eigen project in en je staat ook op hack a day. :P

http://hackaday.com/contact-hack-a-day/

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 21-03-2011 23:11 ]

-Andere hobby- -

• LED-Maniak
mace schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Maar dit keer ook op de FP zie ik ;)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Grom, prutsers bij Digi-Key: kennelijk is een bestelling van 50 ATmega88's, 100 IC-voetjes, 50 7805's en 250 torretjes "ongewoon" voor een particulier, en moet ik uit gaan leggen voor welk bedrijf ik werk en wat onze website is. |:(

• Gwannoes
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Kaj. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:21:
Grom, prutsers bij Digi-Key: kennelijk is een bestelling van 50 ATmega88's, 100 IC-voetjes, 50 7805's en 250 torretjes "ongewoon" voor een particulier, en moet ik uit gaan leggen voor welk bedrijf ik werk en wat onze website is. |:(
En anders krijg je je rommel niet? Da's raar... Wat maakt hun dat nou uit?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heeft te maken met de Amerikaanse exportregels; ik zou het namelijk eens kunnen gebruiken om een wapen mee te bouwen en ze van de aardbol vegen, of zoiets.

• mux

mux

99% efficient!

Kaj. wil het blijkbaar zonder KvK bestellen, en dan maak je dus gebruik van Digikey's 'coulance'-regeling dat ze misschien soms ook als ze er zin in hebben aan consumenten leveren. Net als met samples krijg je dan een berg spam en dit soort vragen aan je broek. Tip: bestel op naam van je eigen bedrijf :D

edit: of dat^^

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ah, ik wist niet eens dat ze doorgaans niet aan particulieren leverden... Had ik dat geweten, dan had ik wel op naam van onze Stichting besteld. :P

/edit:Net een mailtje gekregen dat ze de spullen verstuurd hebben. Waarschijnlijk was mijn laatste stukje e-mail genoeg voor een extra zetje:
Please send me my parts, as I need the project to be finished in six weeks from now. Don't make me have to resort to eBay and/or dodgy Chinese vendors any more than I need to.
Dat van die zes weken is overigens geen woord van gelogen. :)

[ Voor 57% gewijzigd door Kaj. op 24-03-2011 19:28 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Weet iemand wat de meest eenvoudige manier is om een aantal leds bij nacht te doen inschakelen?
Net zoals IR led's bij camera's, daar zit niet veel meer dan een fotocel oid op en een transistor oid.
Die hebben ze ook los;
http://www.dealextreme.co...ctv-security-camera-31628
Dus misschien doe ik dat wel, heb ik een kant&klaar PCB, en de onderdelen, die ik anders weer los moet bestellen, en dat kost in NL ongeveer net zoveel als bovenstaand artikel :+ Steek ik er witte leds in IPV IR en klaar :)

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 24-03-2011 19:57 ]

• mux

mux

99% efficient!

LDR, drie weerstandjes, comparator.... klaar!

Le ledaanzetapparaat

(in muxcad)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

mux schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:29:

[afbeelding]

(in muxcad)
Wow... muxcad... _/-\o_
Waar kan ik dat downloaden? Zijn er ook Tutorials van? ;)

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

mux schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:42:
Kaj. wil het blijkbaar zonder KvK bestellen, en dan maak je dus gebruik van Digikey's 'coulance'-regeling dat ze misschien soms ook als ze er zin in hebben aan consumenten leveren. Net als met samples krijg je dan een berg spam en dit soort vragen aan je broek. Tip: bestel op naam van je eigen bedrijf :D
Je kan prima als particulier bestellen hoor, ik heb nog gehoord dat ze alleen aan bedrijven leveren (farnell wel bijvoorbeeld, die hebben zo'n 'coulance' regeling). Volgens mij krijg je als bedrijf exact dezelfde vragen (heb ik in ieder geval wel gehad). En dat heeft inderdaad puur te maken met export regels. Maar dat ze dat zo precies invullen maakt ook dat UPS het snel door de douane krijgt en het binnen 3 dagen kan leveren.
(nu ik nog eens lees, bedrijf/website is me nog nooit gevraagd, als particulier heb je geen bedrijf in ieder geval, wel waarvoor je het wil gebruiken en wie de eindgebruikers zijn)

Irritant is het wel dat douanegebeuren, heb ook wel eens gehoord van iemand die een inkoopactie hield die alle namen van de eindgebruikers moest doorgeven :)

[ Voor 16% gewijzigd door madwizard op 25-03-2011 19:03 ]

www.madwizard.org

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kaj. schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:42:
Heeft te maken met de Amerikaanse exportregels; ik zou het namelijk eens kunnen gebruiken om een wapen mee te bouwen en ze van de aardbol vegen, of zoiets.
Waarom perse daar bestellen?
Ik bestel eigenlijk altijd alles bij Farnell, RS Components of Elpro.org

One World Concepts

• mux

mux

99% efficient!

Digikey en Mouser hebben een groter assortiment, en zeker vergeleken met Farnell vaak aantrekkelijkere prijzen. Ook hebben ze een uitgebreidere re-reeling service.

• LED-Maniak
mux schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:29:

[afbeelding]

(in muxcad)
LDR, twee weerstandjes, potmeter en een comparator. Als je bij de getekende pot een LDR aansluit gaat hij juist uit als het donker wordt..(spanning positieve ingang wordt lager dan negatieve -> uit). Dus links onder de LDR plaatsen ipv weerstand of gewoon de inputs omdraaien.

• B_FORCE
  • Niet online
mux schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 08:37:
Digikey en Mouser hebben een groter assortiment, en zeker vergeleken met Farnell vaak aantrekkelijkere prijzen. Ook hebben ze een uitgebreidere re-reeling service.
Ok, maar aantrekkelijke prijzen als je ook nog BTW + douane gezeur krijgt?

Zou ik trouwens met iemand mee kunnen bestellen met Mouser?
Ik heb een paar LND150 nodig, maar verzendkosten zijn beetje hoog :(

One World Concepts

• mux

mux

99% efficient!

LED-Maniak schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:53:
[...]

LDR, twee weerstandjes, potmeter en een comparator. Als je bij de getekende pot een LDR aansluit gaat hij juist uit als het donker wordt..(spanning positieve ingang wordt lager dan negatieve -> uit). Dus links onder de LDR plaatsen ipv weerstand of gewoon de inputs omdraaien.
Och, minor details. Ik had de mijne getekend met in het achterhoofd een open-drain/open-collector comparator (die dus, effectief, een inverting output heeft). Echter, muxcad heeft geen mogelijkheid om dat te tekenen. Het is een echte bare-bones EDA.
B_FORCE schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:20:
[...]

Ok, maar aantrekkelijke prijzen als je ook nog BTW + douane gezeur krijgt?

Zou ik trouwens met iemand mee kunnen bestellen met Mouser?
Ik heb een paar LND150 nodig, maar verzendkosten zijn beetje hoog :(
Farnell (en RS) is redelijk onverslaanbaar met kleine hoeveelheden, want als je wilt verzenden ze één weerstand van 0.6ct gratis naar je toe. Zodra je 50 bordjes wilt maken ergens van wordt het wel even anders, zeker als je ze direct naar je pcb-assembler wilt versturen op reels.

In het geval van mouser is het niet handig om kleine hoeveelheden te bestellen. Bij digikey is het wat fijner: boven 75 euro geen verzendkosten meer, plus ik heb totnogtoe nog nooit een naheffingen gehad van de douane (hoewel ik er bij elkaar niet meer dan 10 keer heb besteld, denk ik).

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Na een jaar lang zonder telefoon (ja een wegwerp nokia) gezeten te hebben heb ik eindelijk mijn telefoon gefixt :D Het maakte geen goed contact met de batterij contactjes zodat hij elke keer rebooten
Nu heb ik een vraag :
Ik heb het opgelost door wat tape op het einde van de accu te doen,zodat hij strakker in het apparaat zit.
Dit is de accu :
Afbeeldingslocatie: http://www.biggerbargains.co.uk/product_images/y/samsung_i900_battery__29142_thumb.jpg

Het tape zit helemaal aan het einde(de linker kant op het plaatje), zodat de accu "langer wordt"(heb de accu niet helemaal dichtgetaped)
Als dit de accu is [==} (waar } het contact is) dan ziet de accu er nu zo uit |[==} (waar | de tape is)

Kan dit kwaad ? Bijvoorbeeld door hitte ofziets ? Ik wil niet dat hij in mijn zak smelt :+
Alvast hartelijk bedankt,

[ Voor 8% gewijzigd door Cornelisjuh op 26-03-2011 16:01 ]

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

• LED-Maniak
Dat zit wel goed :)

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 07:42
mux schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:47:
[...]

Och, minor details. Ik had de mijne getekend met in het achterhoofd een open-drain/open-collector comparator (die dus, effectief, een inverting output heeft). Echter, muxcad heeft geen mogelijkheid om dat te tekenen. Het is een echte bare-bones EDA.

[...]

Farnell (en RS) is redelijk onverslaanbaar met kleine hoeveelheden, want als je wilt verzenden ze één weerstand van 0.6ct gratis naar je toe. Zodra je 50 bordjes wilt maken ergens van wordt het wel even anders, zeker als je ze direct naar je pcb-assembler wilt versturen op reels.

In het geval van mouser is het niet handig om kleine hoeveelheden te bestellen. Bij digikey is het wat fijner: boven 75 euro geen verzendkosten meer, plus ik heb totnogtoe nog nooit een naheffingen gehad van de douane (hoewel ik er bij elkaar niet meer dan 10 keer heb besteld, denk ik).
Helaas is RS-Online sinds 1 maart gestopt met leveren aan particulieren :(.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
Ik zit eventjes met een klein dilemma, waar jullie misschien wel een mooie oplossing voor weten :)

Ik heb een Brodit telefoonhouder aangeschaft voor in m'n auto, de Active FIXED uitvoering om precies te zijn.
Dit houdt in dat er geen normale aanstekerplug aan hangt, maar een lader voor montage achter het dashboard.
Prachtig allemaal, zo kan ik het netjes wegwerken, precies wat de bedoeling was.
Het enige wat ik nu pas besef is dat m'n wagen geen ignition live (geschakelde +12) schijnt te hebben die je flink kan belasten, schijnt bij 200mA op te houden.

nu heeft mijn radio nog een geschakelde uitgang beschikbaar voor een externe versterker, maar ook deze is niet gemaakt voor echte belastingen.

Zou ik niet gewoon een mosfet kunnen pakken, en die schakelen met die remote amp aansluiting? en dan de lader inschakelen via die fet?

Zie ik hierbij iets cruciaals over het hoofd? uiteraard is een relaisje ook mogelijk, maar ik haat extra klikjes :p

• sebastius

sebastius

volgens mij overschat je hoeveel stroom je telefoonhouder trekt :)

• nick_haak
2A @ 5V dus +- 0,8A op 12v :P
zeg dus voor de zekerheid 1A op 12v.

probleem is dat ik weinig kan vinden over de stroom die je uit die geschakelde draad mag halen, 1 site beweerde dat dit max 200mA is, wat dus veel te weinig is.

Het gaat om een Opel Astra H (2004 model), die achter de standaard radio niet eens een geschakelde plus heeft hangen, omdat alles via de CAN bus loopt.
Met het juiste verloopsnoertje kan er uit 1 pin van de grote Opel stekker nog net een signaal gehaald worden wat genoeg is om een radio in te schakelen bij contact, maar daar schijnt het volgens die site wel zo'n beetje mee op te houden :(

• sebastius

sebastius

Je kan ook de schakeldraad een relais naar de normale 12volt laten aantrekken :)

• nick_haak
uiteraard, maar indien mogelijk vind ik solid state wel mooier :) zie jij (of iemand anders?) hier nog mogelijke problemen in?

volgens mij zou ik die fet direct aan de uitgang van de radio moeten kunnen hangen, desnoods met een pull down weerstandje erbij ... maar als iemand mogelijke problemen voorziet hoor ik dat graag... moet toch weer de nodige zooi lostrekken om erbij te komen in de auto, dus op de goede gok proberen is zo'n gedoe;P

• mux

mux

99% efficient!

Als je niet zeker weet hoe het in elkaar zit (als in: een schema) zit er uberhaupt niks anders op dan proberen. Ja, theoretisch zou een FET gewoon moeten werken, maar je moet er alsnog zelf mee experimenteren.

• nick_haak
bedankt voor je antwoord :)

ik begrijp uiteraard dat het zonder schema van de lader moeilijk kan worden om daar wat over te zeggen, maar ik was eerder benieuwd of er bepaalde problemen zouden zijn waarvan de kans groot is dat ze roet in het eten zouden gooien.

ik moet even kijken of ik nog een fetje heb liggen hier, volgens mij moet er nog wel ergens eentje te vinden zijn, maar WAAR :p

• mux

mux

99% efficient!

oud moederbord? Een 30V FET voldoet al.

• nick_haak
het werkt :) het hangt nog niet in m'n auto, maar hier binnen op een 12v voeding werkt het prachtig :)
niets meer dan een (veel te zware) mosfet, en een weerstandje om de gate naar beneden te houden bij geen signaal (weet niet zeker of de ignition live gelijk is aan gnd als er geen contact is, denk het niet).

heb de telefoon er nu aan hangen bij wijze van test, en het lijkt prima te draaien, fet wordt nauwelijks warm (paar graden boven ambient zo te voelen), dus straks een krimpkousje erom, paar zekeringen ertussen en inbouwen die zooi :D

Bedankt voor de adviezen B)

• mux

mux

99% efficient!

Houd er rekening mee dat als een mosfet faalt, hij drain, source en gate aan elkaar kortsluit. Zorg dat je signalen daar dus tegen kunnen; niet dat je auto automatisch start als de mosfet stukgaat ofzo.

• nick_haak
de draad waar ik de geschakelde spanning vandaan ga halen, komt van mijn radio af (niet rechtstreeks vanuit de auto dus, maar een transistor / mosfet schakeling in de radio), de auto zal dus sowieso niet zomaar gaan starten.

daarnaast plaats ik in zowel de vaste, als de geschakelde lijn een zekering, dit wordt 2A in de vaste lijn (zoals aangeraden door Brodit), en een kleintje van max 250mA (kijken of ik nog lager heb liggen) in de geschakelde lijn.

denk dat ik niet meer kan doen dan dat? tenzij je met optocouplers of andere isolerende componenten aan de slag wilt natuurlijk

• B_FORCE
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een P-channel Depletion (mos)fet. (een FEt die dus zonder stuurspanning in geleiding staat). Spanning hoeft niet veel te zijn en stroom ook niet.

Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Ben inmiddels 1,5 uur al aan het zoeken, maar die dingen lijken nogal schaars te zijn.

Edit:
Ehm ff denken, zou een J-Fet ook gewoon werken?

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 27-03-2011 18:32 ]

One World Concepts

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:41
B_FORCE schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:12:=
Edit:
Ehm ff denken, zou een J-Fet ook gewoon werken?
Dat wou ik dus net vragen ;) waarschijnlijk kan je die gebruiken ja

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
even snel vraagje tussendoor, ik ben nu bezig met dit schema http://itp.nyu.edu/physcomp/Tutorials/HighCurrentLoads, maar daar hebben ze het over "power diodes", wat voor diodes moet ik dan aan denken? Het gaat om klein motoren max 1amp.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Megamind schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:41:
even snel vraagje tussendoor, ik ben nu bezig met dit schema http://itp.nyu.edu/physcomp/Tutorials/HighCurrentLoads, maar daar hebben ze het over "power diodes", wat voor diodes moet ik dan aan denken? Het gaat om klein motoren max 1amp.
Ik zou gewoon iets uit de reeks 1N4001-1N4007 pakken, of alles wat beter is.
Schottky's zou ik afraden, die kunnen de spanningspieken van motoren niet altijd hebben (en ja dan knallen ze uitelkaar)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• mux

mux

99% efficient!

Ik denk dat 'power diodes' wordt gebruikt in de zin van: geen signal diodes.

En inderdaad, schottky's zijn fragiel en ook totaal onnodig in deze toepassing. Als de diodes echt heel warm blijken te worden (wat kan komen door het trage 'uitschakelen' van de diode nadat hij een reverse piek afvangt) kun je altijd nog een (ultra)fast recovery-type gebruiken.

Maarja, met een 1A motor zal dat ook wel nooit gebeuren...

• B_FORCE
  • Niet online
parallel zetten kan ook nog.
Niet heel charmant, maar het werkt :P

One World Concepts

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

mux schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:47:
[...]

Bij digikey is het wat fijner: boven 75 euro geen verzendkosten meer, plus ik heb totnogtoe nog nooit een naheffingen gehad van de douane (hoewel ik er bij elkaar niet meer dan 10 keer heb besteld, denk ik).
Vandaag lag er een briefje van UPS in m'n brievenbus, of ik 45 euro kosten wil betalen als ze het nog eens af komen leveren. :)
Wel lekker snel geleverd; hopelijk komt de meuk van die twee Chinezen ook een beetje vlot de grens over.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 28-03-2011 21:57 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

W00t, net de 6 20W halogeenspotjes die in de plafond-ombouw van mijn keuken zitten omgebouwd naar 6x3W LEDs. Van 140W naar 33W verbruik :) Plus, als je de lichten even snel uit en weer aan zet gaat 'ie in 'bios-mode' waar je net genoeg kan zien om je ding te doen maar je er in de woonkamer geen last van hebt als je de beamer aan hebt staan. Totale kosten waren trouwens iets van E35 ofzo, dat viel me nog zwaar mee.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• B_FORCE
  • Niet online
Jep, mooi heh :)
De meeste mensen bezuinigen op van alles en nog wat, maar vergeten de verlichting.
Zoals die dikke vette staande halogeen(bouw)lampen met oude dimmers
Waarbij dus alles gewoon weg wordt gestookt in warmte en je dus een avond lang dik 100-300W zit weg te stoken |:(

One World Concepts

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Sprite_tm schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 00:03:
W00t, net de 6 20W halogeenspotjes die in de plafond-ombouw van mijn keuken zitten omgebouwd naar 6x3W LEDs. Van 140W naar 33W verbruik :) Plus, als je de lichten even snel uit en weer aan zet gaat 'ie in 'bios-mode' waar je net genoeg kan zien om je ding te doen maar je er in de woonkamer geen last van hebt als je de beamer aan hebt staan. Totale kosten waren trouwens iets van E35 ofzo, dat viel me nog zwaar mee.
Zelf een controller/dimmer gebouwd, of een standaard controller gebruikt?

• mux

mux

99% efficient!

Dat zou ik ook wel willen weten... 35 euro voor zes LED-modules klinkt als iets wat ik vandaag nog bestel, zeker als ze gedimd kunnen worden voor dat geld.

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Gwannoes: Nope, eentje ingekocht. Moest nog wel een PSU bij maar de grabbelbak leverde een mooie 15V/2A-PSU op. Leds zijn deze, dimmer is deze.

Ow, trouwens, hebben jullie dat ook wel eens, dat je begint met een simpel schakelingetje wat ook prima zonder PCB kan... waarna het schakelingetje langzaam complexer word en je eindigt met zo'n monster:
Afbeeldingslocatie: http://meuk.spritesserver.nl/foto/foto/misc13/tmb-IMG_1979.JPG

• mux

mux

99% efficient!

Oh, als je het zo hebt gedaan kan ik daar wel een schepje bovenop doen. Met de identieke LEDs maar verschillende drivers heb ik onder andere mijn ganglamp gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TYiACHDVckVOoTIrebYE4g32/full.jpg

Een kastlamp:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aLHciZFhKBusPqrQgZji3ou3/full.jpg

en met dealextreme-spullen heb ik een halogeenlamp (35W) gereduceerd naar 3.5W:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1sxqRVtX9AQvU0Ysb3YTuf1a/full.jpg

Stelregel: als er geen draden gevaarlijk uitsteken, is het geen geschikte verlichting voor mijn huis!

• B_FORCE
  • Niet online
Sprite_tm schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:21:
Gwannoes: Nope, eentje ingekocht. Moest nog wel een PSU bij maar de grabbelbak leverde een mooie 15V/2A-PSU op. Leds zijn deze, dimmer is deze.

Ow, trouwens, hebben jullie dat ook wel eens, dat je begint met een simpel schakelingetje wat ook prima zonder PCB kan... waarna het schakelingetje langzaam complexer word en je eindigt met zo'n monster:
[afbeelding]
Heel erg herkenbaar
Meestal ook om het zo klein mogelijk te krijgen (is een afwijking van mij) of te lui om een degelijke print te bedenken (of niet weten waar je gaatjes printen liggen).

Valt me trouwens altijd mee hoe weinig faal projecten ik op die manier heb :+ 8) :D
(terwijl je dat wel verwacht)

Je hebt trouwens wel echt het onderste uit je reserve onderdelenbakjes gehaald volgens mij? :P

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 30-03-2011 23:58 ]

One World Concepts

• martijn600m
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:06
Hoi,

Heb een vraagje.
Ik wil twee casefans naast me beeldscherm maken (met een schuifweerstand)
Zodat ik in de zomer het lekker koel heb.
Maar weet iemand waar je een schuifweerstand koopt ?
Deze wordt waar schijnlijk aangesloten op usb.

• B_FORCE
  • Niet online
http://www.samenkopen.net/action_product/25701/994191

Anders bekende websites, of dickbest, baco, Ebay ;)

Waarom moet het een schuifweerstand zijn?

One World Concepts

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

B_FORCE schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:57:
[...]
Je hebt trouwens wel echt het onderste uit je reserve onderdelenbakjes gehaald volgens mij? :P
Yep, heel erg hard. Om aan te geven hoe erg het is: dit is een dingetje wat dmv een ATTiny45 wavjes van de SD-kaart afspeelt. Dat ging me niet hard genoeg, dus dan hangen we er toch een versterker-ICtje tussen? Mja, leuk idee, maar die moet je dan wel hebben... Uiteindelijk is het me gelukt om het op te lossen door een L293 te misbruiken... en er komt nog best redelijk geluid uit ook :)

• B_FORCE
  • Niet online
ATTiny45 is een klein monster (hoewel ik denk dat de 12F683 net iets meer kan).
Zonde dat de meeste mensen er alleen maar wat lichtjes mee laten knipperen.........

Met een paar trucjes kun je er volgens mij een hoop meer mee

One World Concepts

• mace
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Geinigste vind ik nog dat mensen hem gebruiken als vervanger van een 555. Beetje overkill als je het mij vraagt. :P

• B_FORCE
  • Niet online
mace schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:45:
Geinigste vind ik nog dat mensen hem gebruiken als vervanger van een 555. Beetje overkill als je het mij vraagt. :P
The good old 555 :P
Misschien om de nodige milliampères te sparen :+
Een beetje NE555 slurpt zo 10mA weg (als je een slecht exemplaar hebt meer)

Hoewel dat trouwens in 98% van de gevallen ook geen donder uitmaakt 8)

One World Concepts

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Inderdaad, als 555-vervanger kan je beter een Tiny13 of -12 voor pakken, die zijn minder overkill :P

Moet ik zeggen dat het inderdaad wel heel simpel is om het minder-stroomverbruikend equivalent van bijvoorbeeld een NE555 in een AVR te programmeren. Wat dat betreft is het wel grappig dat een veelvoud aan transistoren en interne logica een fractie kan gebruiken van het discrete equivalent.

• B_FORCE
  • Niet online
Met die kleintjes moet toch ook gewoon met Shift Registers gewerkt kunnen worden?
Als dat zo is kun je met gemak een LCD scherm aansturen.
Daar heb je dan maar twee pinnen voor nodig.

Heb je er nog vier over om wat hips mee te doen :+

Om maar even aan te geven dat mensen soms wat verder moeten kijken dan hun neus lang is.

Het is inderdaad wel aparte dat een ding dat in feite veel meer kan minder verbruikt.
Maar eigenlijk kun je een 555 meer zien als een lompe oude auto met een lompe grote motor die net aan 100 kan. Tegenwoordig doen auto's dat ook een stuk efficiënter.
Typisch dat ze zo'n 555 dan niet even onderhanden nemen.
Waarschijnlijk loont het niet om dat te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door B_FORCE op 31-03-2011 11:10 ]

One World Concepts

• mux

mux

99% efficient!

Over shiftregisters gesproken, ik ben nogal van de 'nieuwe stempel' en heb nog maar zelden met die dingen gewerkt, en toen ik ze gebruikte was het voor non-kritisch spul. Nu wil ik er een gebruiken die min of meer op de maximale snelheid van m'n microcontroller aan I/O expansion moet gaan doen. Wat ik me ervan kan herinneren zijn er in het geval van SIPO shift registers twee 'features' zijn waarvan ik niet zeker weet of dat helemaal goed gaat als ik ze toepas: output enable en latching.

Ik kan data een SR in shiften, en het dan met een flank op de latch vastzetten terwijl ik de volgende byte erin shift. Maar is deze latch-overgang 'netjes', met andere woorden: als ik de latch een klok geef, veranderen de bitwaarden dan direct naar hun volgende gewenste waarde, of gaat de latch eerst alle outputs tri-staten, heeft-ie wat setup tijd, en worden de bitwaarden dan pas naar hun volgende waarde ge-output?

En is hier terminologie voor (of gewoon een standaardcomponent dat ik wil hebben)? Net als dat je bij analoge multiplexers de 'break-before-make'-feature hebt om te voorkomen dat je meuk in de overgangsperiode aan elkaar kortsluit.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 14:01
Ik heb nog nooit een SR c.q. latch met een break-before-make gezien. Als je wilt 3-staten, heb je daar een aparte output enable voor, maar een latch zal uit zichzelf nooit even 3-staten op weg naar de volgende setting.
Daar zou ook een veel complexer circuit voor nodig zijn, om dat allemaal aan te sturen.

• mux

mux

99% efficient!

OK, dat was alles dat ik hoefde te horen. Dan hoef ik tenminste daar geen rekening mee te houden met het ontwerpen tegen glitching.

• martijn600m
B_FORCE schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 09:37:
http://www.samenkopen.net/action_product/25701/994191

Anders bekende websites, of dickbest, baco, Ebay ;)

Waarom moet het een schuifweerstand zijn?
bedankt
en hij is nodig om de snelheid van de fans te regelen (via usb power)

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
martijn600m schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:59:
[...]
bedankt
ja oke, maar waarom geen draaiende potmeter ipv schuifweerstand.
Schuifweerstanden gaan naar mijn idee toch wat eerder "kraken".

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hoezo, je bent bang dat het geluid van z'n fans niet 100% audiofiel is? ;)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat staat toch helemaal profi, zo'n schuifpot? :P

A propos audiofiel:
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/audiophiles.png

• B_FORCE
  • Niet online
martijn600m schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:59:
[...]

bedankt
haha :+
Mjah, ik had niet anders verwacht van een potmeter :D

Maar de keuze in draaipotmeters is wat groter en die zijn voor weinig te krijgen via Ebay bijvoorbeeld.
Ze zijn ook wat goedkoper.
Lijkt mij gewoon wat praktischer.

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 31-03-2011 15:08 ]

One World Concepts

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

B_FORCE schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:07:
[...]

Maar de keuze in draaipotmeters is wat groter en die zijn voor weinig te krijgen via Ebay bijvoorbeeld.
Zijn wel mooier

• martijn600m
B_FORCE schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:07:
[...]

wist nog eens niet wat een potmeter was dus ook maar even gegoogled
Denk dat ik inderdaad voor de potmeter ga.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ben ook maar eens met v-usb aan de gang gegaan. dacht laat ik een simpel project nemen als voorbeeld en met hardware die ik al in huis heb. Hardware in elkaar gezet op een breadboard, na wat klote herkende Windows het apparaat. Mooi alles werkt, dus niet.

Na uur proberen en analyseren, bleek alle data netjes binnen te komen via de usb, maar programma werkte gewoon niet met windows 7 64bit. Dus mijn eerste poging om software te schrijven voor een hid. :D
YouTube: vusb hid, C#, windows7

-Andere hobby- -

Pagina: 1 ... 36 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.