Ik heb ook weer een leuke uitdaging...
Mijn home-theater systeem is van Bang & Olufsen, en die zit aan elkaar geknoopt met een (proprietary) serieel protocol wat Datalink heet. Niet zo veel soeps, gewoon een stel 8048's (die waren in '83 modern!) die via een gedeeld busje met elkaar praten.
Nu wil ik daar op in gaan lopen breken en mijn eigen hardware ertussen gaan hangen, om alles mooi georchestreerd met elkaar samen te laten werken. Het protocol is goed gedefineerd, de daadwerkelijke codes ben ik nog niet achter, dus die moet ik stiekem af gaan luisteren. Probleem: Het protocol is verre van compatibel met enige 'standaard' transceivers, dus even een USB-UART eraan hangen zal weinig gaan doen.
Het is een remote-protocol (zonder carrier), dus een LIRC-receiver-circuitje moet er wat van kunnen bakken. Laat nu het geval zijn dat ik geen seriële poorten meer in huis heb, behalve USB-to-serial converters die LIRC niet echt bepaald snapt. Ik heb hier nog wel een Prolific PL-2303 liggen die GPIO support op USB doet, maar daar moeten dus custom drivers voor zijn (en de Prolific website is niet zo lief om die zomaar even te geven).
Ik heb ook nog een development board met een ATMega16 die op het moment niks ligt te doen, misschien dat ik daar maar eens wat aan ga hangen. Ding heeft ook USB, dus daar moet genoeg uit te halen zijn.
Overigens heb ik het wel over een protocol wat een bit-tijd heeft van 1,5
milliseconden, dus ik denk dat een of andere software-implementatie daar wel raad mee zal weten.
[
Voor 7% gewijzigd door
Stoney3K op 10-12-2009 01:19
]