ik heb vorig jaar zo'n mooie 8x8 rgb matrix gehaald bij niels. nu wil ik hem gaan aansturen. maar ik weet nog niet precies hoe.
ik heb ondertussen de volgende dingen al gezien/geprobeerd
schuifregisters, lijkt mij niks omdat ik er dan constant data heen moet sturen
op dit moment zit ik aan een avr (tiny44 of mega44) te denken
vervolgens 1 poort gebruiken om de kolom te selekteren en1 poort voor de rij. ik heb dan nog drie pinnen nodig voor de kleur.
zoiets dus
ik heb dan dus 8+8+3+2(i2c) 21 pinnen nodig
ik heb dit nu opgelost met nand poorten maar dat wordt echt veels te groot.(1 poort per matrix pin nodig) 6 complete ic's dus)
liefst zou ik het doen met 3 ic's. ik zoek dus zoiets als een 8 bits latch weet iemand daar een nummer van?
ik heb ondertussen de volgende dingen al gezien/geprobeerd
schuifregisters, lijkt mij niks omdat ik er dan constant data heen moet sturen
op dit moment zit ik aan een avr (tiny44 of mega44) te denken
vervolgens 1 poort gebruiken om de kolom te selekteren en1 poort voor de rij. ik heb dan nog drie pinnen nodig voor de kleur.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| kolom----- -----> naar matrix | / | | | R |-- -----> naar matrix | / | | | G |-- -----> naar matrix | / | | | B |
zoiets dus
ik heb dan dus 8+8+3+2(i2c) 21 pinnen nodig
ik heb dit nu opgelost met nand poorten maar dat wordt echt veels te groot.(1 poort per matrix pin nodig) 6 complete ic's dus)
liefst zou ik het doen met 3 ic's. ik zoek dus zoiets als een 8 bits latch weet iemand daar een nummer van?
elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url