[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 74.363 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 00:14
Momenteel heb ik build 7127 op m'n PC staan

Nu ben ik later miss van plan om een raid setup te gebruiken op win 7 (x64)
Nu vind ik op het internet veel geruchten over problemen met raid en win7, heeft iemand hier persoonlijke ervaringen mee?

Ook wat x85 betreft zijn er naar het schijnt heel wat babykwaaltjes.
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ricardo87 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Op build 7137 werkt spraakherkenning niet met Nederlandse LP.
Werkt spraakherkenning in de NL Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik krijg net een mail binnen van Microsoft:

Exploring Windows: Special Beta Edition -- Correction

Because you signed up to test the Windows 7 Beta, we recently sent you mail about the expiration dates for the Beta and Release Candidate. Unfortunately, we made a mistake.

We said the Beta would start shutting down every two hours on June 1, 2009. The correct date is July 1, 2009.

The rest of the dates in the mail were correct. Here’s a quick summary:
Version: Starts shutting down every two hours: Expires:
Beta July 1, 2009 August 1, 2009
Release Candidate March 1, 2010 June 1, 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:23
Bitbored schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:18:

Nu vind ik op het internet veel geruchten over problemen met raid en win7, heeft iemand hier persoonlijke ervaringen mee?

Ik heb een Nvidia RAID controller en RAID-0, geen probleem. Laatste chipset drivers van Nvidia erop, draait perfect.

Bedoel je de Intel X58? Daar heb ik helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ja na ongeveer een maandje draaien gaat firefox ineens de vinkjes waarmee je aangeeft dat je automatisch ingelogd wil worden of ingelogd wil blijven op bepaalde sites. (zoals je op tweakers bijv aan kan geven dat je een jaar lang ingelogd of automatisch ingelogd wil blijven)
en iedere keer als ik via msn me hotmail wil benaderen moet ik eerst me email account opgeven terwijl normaal gesproken alleen het wachtwoord voldoende was omdat ik had aangeven dat hij me emailadres mocht onthouden.
ook newsleecher kan ineens niet meer de juiste settings onthouden. en ik moet nu iedere keer me key opnieuw copy/paste.
meer voorbeelden kan ik me even niet bedenken. misschien dat er mensen zijn die weten waar dit vandaan komt.
is het een software probleem of een hardware probleem misschien.
iemand een idee hoe dit op te lossen is.
het voelt alsof ik geen wijzigingen meer mag doen in het register?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:46
PWM schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Werkt spraakherkenning in de NL Vista?
Ik dacht het niet. Was volgens mij toen ook uit het CP gesloopt, maar kan het niet met zekerheid zeggen.
werk vanaf 5 mei niet meer met vista als main os :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 08:11
Mili schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 04:16:
[...]

iemand een idee hoe dit op te lossen is.
het voelt alsof ik geen wijzigingen meer mag doen in het register?
Iets vergelijkbaars heb ik ook gehad-kon plotsklaps de addons niet meer installeren. Ik heb toen mijn FF profile weggegooid en daarna was het probleem opgelost (zie ook hier). Wel eerst voor alle zekerheid een backup gemaakt met mozbackup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Ik heb zojuist het Nederlandse taalpakket geinstalleerd en ingesteld (build 7100), maar Windows 7 word pas Nederlands wanneer ik ingelogd ben. Het aanmeldvenster is gewoon in het Engels. Hoort dit zo? Kan ik dit ook veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

babbaloerie schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:20:
Ik heb zojuist het Nederlandse taalpakket geinstalleerd en ingesteld (build 7100), maar Windows 7 word pas Nederlands wanneer ik ingelogd ben. Het aanmeldvenster is gewoon in het Engels. Hoort dit zo? Kan ik dit ook veranderen?
Ja hoor, dat kan:
Land en Taal > Beheer > Instellingen kopiëren
Daar ff vat vinkjes zetten!

[ Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 29-05-2009 09:30 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17
chimo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:07:
[...]
Ik heb een Nvidia RAID controller en RAID-0, geen probleem. Laatste chipset drivers van Nvidia erop, draait perfect.

Bedoel je de Intel X58? Daar heb ik helaas geen ervaring mee.
Ik heb een X58 setup (Gigabyte GA-EX58-UD5) met Core I7 en 2 WD Blacks in RAID0.
Ik wil hierop Win 7 RC installeren. Als ik dit zo lees kan dat problemen gaan geven of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295783

babbaloerie schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:20:
Hoort zo ja, was ook zo bij de Engelse Windows Vista Ultimate + NL taalpakket.

Ik werk nu enkele weken met de RC, en ik ben in het algemeen tevreden. Ik heb wel even die taakbalk moeten aanpassen, want hij was voor mij echt te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 295783 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:33:
[...]

Hoort zo ja, was ook zo bij de Engelse Windows Vista Ultimate + NL taalpakket.
Ook in Vista kon je de instellingen van Taal kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02

Grozno

acts without consequence!

Mijn eerste ervaring met build 7137 is tot nu toe positief.
Vooral omdat alle hardware direct herkend werdt en nu de media-keys van mijn G15 ook weer werken, dit laatste na install van de software.

Echte veranderingen heb ik niet nog kunnen bespeuren.

Als er hier nog mensen opzoek zijn naar een vervanger van Ultramon, probeer Displayfusion.
Displayfusion heeft goede ondersteuning voor Windows 7 en na betaling de optie voor een tweede taakbalk in 7 stijl, alhoewel dat laatste nog niet optimaal is.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Veel veranderingen zullen er ook niet meer komen (of toch nog een andere UI), aangezien we de RC al hebben gehad! Er worden nu voornamelijk buxfixes gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door jelmervos op 29-05-2009 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wvkreg schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:31:

Ik heb een X58 setup (Gigabyte GA-EX58-UD5) met Core I7 en 2 WD Blacks in RAID0.
Ik wil hierop Win 7 RC installeren. Als ik dit zo lees kan dat problemen gaan geven of niet?
Omdat iemand aangeeft géén ervaring te hebben met een x58 chipset gaat het problemen opleveren? :)
Aparte conclusie :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
In 7127 liet Alcohol52% zich zonder vooraf een andere SPTD installeren, nu ik heb geupdate naar 7137 laat Alcohol52% zich helemaal niet meer installeren en kom je weer in de loop van rebooten terecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Probeer Daemon Tools maar weer eens, werkt hier prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Merkwaardig, hier geeft het dezelfde problemen als Alcohol...

edit:
Ben weer terug naar 7127...

[ Voor 23% gewijzigd door SunnyD op 29-05-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Had je een fresh install gedaan van 7137, of een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

Grozno schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:58:
Probeer Daemon Tools maar weer eens, werkt hier prima :)
7100 hier en Daemon Tools Pro (4.10.0218) wil echt niet.
Krijg al een waarschuwing voor ik wil beginnen met installeren dat er comp. problemen bekend zijn.
Bij het starten van het DTools krijg ik een venster met "The application is corrupted" te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05 21:52
Misschien is Virtual CloneDrive iets...werkt hier als een zonnetje (7137 x64)! Overigens werkte Daemon Tools (lite) hier ook gewoon, maar heb het gevoel dat Virtual CloneDrive toch iets lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Anoniem: 152705 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:31:
[...]

7100 hier en Daemon Tools Pro (4.10.0218) wil echt niet.
Krijg al een waarschuwing voor ik wil beginnen met installeren dat er comp. problemen bekend zijn.
Bij het starten van het DTools krijg ik een venster met "The application is corrupted" te zien
Ook op build 7100 heb ik altijd al Deamon Tools gedraaid, 32-bits that is.
Windows 7 waarschuwt inderdaad nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 16:03

ResuCigam

BOFH

Deamon tools LITE draait hier ook prima op de 7100 versie, misschien zit het verschil in de LITE/PRO versie?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 23:17
alt-92 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 12:31:
[...]

Omdat iemand aangeeft géén ervaring te hebben met een x58 chipset gaat het problemen opleveren? :)
Aparte conclusie :P
Neuh dacht dat het eerder een probleem was we zien het morgen of zondag wel als de config binnen is
Ignore the q. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152705

ResuCigam schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:59:
Deamon tools LITE draait hier ook prima op de 7100 versie, misschien zit het verschil in de LITE/PRO versie?
LITE draait ook bij mij, in tegenstelling dus tot Pro.
Zal daar wel het verschil zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

8)7 Ik was even vergeten dat er ook een Pro versie was, ook weer opgehelderd.

Vraag me wel af wat je als thuisgebruiker met Pro moet btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DT draait hier ook prima. ImgBurn dan weer niet naar behoren.... voorheen (Vista 32) kon ik items naar het 'te branden' vak slepen vanuit de verkenner. In Win 7 RC x64 kan dit niet (meer), ondanks 'run as administrator'.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-04 22:13

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Hoe kan ik programma's op de taakbalk vast pinnen?

Ik mis die optie "pin to taskbar"..Ik heb build 7127 met NL language pack en pin to taskbar staat er ook niet in het Nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Grozno schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:44:

Vraag me wel af wat je als thuisgebruiker met Pro moet btw?
offtopic:
't is meestal de kwestie hoe je eraan komt die dat bepaalt ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
ReFresh F5 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:07:
Hoe kan ik programma's op de taakbalk vast pinnen?

Ik mis die optie "pin to taskbar"..Ik heb build 7127 met NL language pack en pin to taskbar staat er ook niet in het Nederlands :P
Heb je toevallig 'gerommeld' met de register key IsShortcut ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264884

Hallo mensen.
Ik heb de 32-bits versie RC gedownload, heb hem op een cd gebrandt en de pc opnieuw opgestart, vervolgens op F12 gedrukt en gekozen om op te starten via een CD, nu komt eerst een DOS-achtig laad-schermpje en daarna krijg ik een Vista-achtige achtergrond, maar daar blijft het ook bij, ik zie alleen mijn muis en verder komt er niets.
Vervolgens de pc normaal opgestart en handmatig de cd aangeklikt bij Deze Computer.
Vervolgens op next gedrukt en daarna op Costum, maar als ik dan klik op Load Driver (To make changes to partitions), en daarna de cd kies zegt ie dat ie geen cd drivers vind.
Ik wou graag mijn pc compleet opnieuw instaleren met Windows 7, dus alles eraf en met een schone lei aan Wndows 7 beginnen. Help mij :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 264884 op 29-05-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Gusev schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 18:15:
[...]

Heb je toevallig 'gerommeld' met de register key IsShortcut ;)...
inderdaad..woops. Kan ik dit nog herstellen? :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ik ga xp erweer opgooien, kan niks bedenken wat 7 echt zeer verleidelijk maakt. Ben gewoon teveel verknocht aan xp met zijn classic looks (en custom themes en skins, die je weg kan gooien in 7) en zijn fijne verkenner, zijn sp3 waardoor het AF is etc etc. 7 is vista, maar dan wel snel, maar toch, het blijft Vista met zijn vooral betere looks, maar noem mij een killerfunctionaliteit.... die kan ik niet vinden.... Dx11 kan je noemen, maar ik speel amper spellen nog op mijn 38e.

Stuur me een bericht als dat introfeest is, kan ik gratizz licentie halen, want lappen/bloeden ben ik niet van plan hiervoor, sorry. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 29-05-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 264884 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:25:
Hallo mensen.
Ik heb de 32-bits versie RC gedownload, heb hem op een cd gebrandt en de pc opnieuw opgestart, vervolgens op F12 gedrukt en gekozen om op te starten via een CD, nu komt eerst een DOS-achtig laad-schermpje en daarna krijg ik een Vista-achtige achtergrond, maar daar blijft het ook bij, ik zie alleen mijn muis en verder komt er niets.
Vervolgens de pc normaal opgestart en handmatig de cd aangeklikt bij Deze Computer.
Vervolgens op next gedrukt en daarna op Costum, maar als ik dan klik op Load Driver (To make changes to partitions), en daarna de cd kies zegt ie dat ie geen cd drivers vind.
Ik wou graag mijn pc compleet opnieuw instaleren met Windows 7, dus alles eraf en met een schone lei aan Wndows 7 beginnen. Help mij :)
Hoelang heb je gewacht? ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-05 10:41
Heeft iemand van jullie ervaring met het spel Dark Messiah: Heroes of Might and Magic (op Steam)? Sinds ik Windows7 draai krijg ik een scherm vol met ruis als ik dit spel opstart, en de enige manier om hieruit te komen is te pc volledig uitschakelen met aan/uit-knop. Kan dit nog liggen aan de (schijnbaar iets mindere) Direct3d ondersteuning in de RC?
(Ik draai build 7100, RC 32bit, met 181.71 Nvidia drivers voor een 8800GTX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:35
Sjah schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:42:
kan ik gratizz licentie halen
Want? Lekker bij XP blijven toch?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
Grozno schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:29:
Had je een fresh install gedaan van 7137, of een upgrade?
upgrade....

Windows meldde voor de install al dat Alcohol mogelijk niet meer zou werken in 7137 en dat bleek achteraf ook zo te zijn.
Bij het opstarten in 7137 van Alcohol meldde Windows iets in de trant van: This program is blocked.
Nu krijg ik er ook geen ander mountprogje meer op naar het schijnt.
Anyway, in 7127 werkt Alcohol52% wel goed en hoefde ik niet eens eerst een 3e party SPTD driver te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
ReFresh F5 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:34:
[...]

inderdaad..woops. Kan ik dit nog herstellen? :'( :'(
Sure, je registry backup terugzetten (welke je waarschijnlijk niet hebt gemaakt ;))

Ff serieus :P : Even weer naar HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile navigeren, een nieuwe string maken genaamd IsShortcut en geen value invullen (let op de hoofdletters, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen)

p.s. hoop niet dat je 'm op meerdere plekken hebt verwijderd :P (o.a. HKEY_CLASSES_ROOT\piffile
-> geen value invullen, HKEY_CLASSES_ROOT\WSHFile -> value = Yes invullen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Gusev schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:25:
[...]

Sure, je registry backup terugzetten (welke je waarschijnlijk niet hebt gemaakt ;))

Ff serieus :P : Even weer naar HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile navigeren, een nieuwe string maken genaamd IsShortcut en geen value invullen (let op de hoofdletters, maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen)

p.s. hoop niet dat je 'm op meerdere plekken hebt verwijderd :P (o.a. HKEY_CLASSES_ROOT\piffile
-> geen value invullen, HKEY_CLASSES_ROOT\WSHFile -> value = Yes invullen)...
Nee, geen back-up gemaakt :P dacht niet dat dit zo'n gevolgen zou hebben.. Heb die strings aangemaakt zoals je zei, kan ik die andere plaatsen nog terug vinden waar die nog moeten toegevoegd worden?

Had ze helaas allemaal verwijderd.. |:(

bedankt voor de hulp zo ver :)

EDIT: Deze .reg file gedownload, installed, rebooted en pin to taskbar werkt weer :P

http://www.ziddu.com/download/1445794/lnkfix_vista.zip.html

[ Voor 7% gewijzigd door Laidback Luc op 30-05-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sinds ik van 7127 x64 naar 7137 heb geüpgrade freezed mijn desktop na het booten voor wel 3 minuten met zo'n zandloper, (alleen weet ik de naam niet van die nieuwe muiscursor). Als ik dan rechtsklik oid krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://test.rednet.nl/chillopics.php/y8RwvCQaNq.jpg

Na 3 minuten is het weg.

Dit heb ik alleen na normaal booten, niet na wakker worden van sleep of hibernate. Wie weet watskebeurt?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 11:43
Hmm, zit er overna te denken om naar Windows 7 over te stappen. Ziet er namelijk veel belovend uit.

Maar als ik van Windows Vista naar Windows 7 upgrade, behoud ik dan ook echt al mijn bestanden/instellingen (dus ook bureaublad iconen bijvoorbeeld)? Las ook weer ergens dat, omdat de RC standaard Engels is en mijn huidige OS Nederlands, ik niet kan upgraden. Lijkt me best wel onzin, of zit hier enige waarheid in? En hoe zit het als de RTM uitkomt, is er dan gewoon een automagische Windows Update. Of mag je, net zoals van de Beta naar RC, gezellig weer alles gaan formatteren en reinstallen. Same voor RC/RTM => Final Release, weet iemand daar iets over? :)

Alvast bedankt! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Sjah schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:42:
Zo, ik ga xp erweer opgooien, kan niks bedenken wat 7 echt zeer verleidelijk maakt. Ben gewoon teveel verknocht aan xp met zijn classic looks (en custom themes en skins, die je weg kan gooien in 7) en zijn fijne verkenner, zijn sp3 waardoor het AF is etc etc. 7 is vista, maar dan wel snel, maar toch, het blijft Vista met zijn vooral betere looks, maar noem mij een killerfunctionaliteit.... die kan ik niet vinden.... Dx11 kan je noemen, maar ik speel amper spellen nog op mijn 38e.

Stuur me een bericht als dat introfeest is, kan ik gratizz licentie halen, want lappen/bloeden ben ik niet van plan hiervoor, sorry. ;)
Betere security is geen killerfunctie toch?

Dat mensen nog steeds kunnen roepen dat XP beter is snap ik niet helemaal, maar dat zegt niet zo veel natuurlijk.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Accesteam schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 03:23:
... Of mag je, net zoals van de Beta naar RC, gezellig weer alles gaan formatteren en reinstallen...
Dat wil microsoft ja, maar met een omweg kan je wel gewoon upgraden hoor van beta naar rc ;)

Ik heb sinds vandaag ineens iets vreemd met build 7127. Als ik IE8 aanklik zie ik mn hd ratelen en het icoontje heel even geactiveerd worden en daana niks. Geen IE8 scherm :(
Als ik nu in de taskmanager kijk zie ik ook geen iexplore.exe staan..

Het vreemde is dat als ik bestand nieuwe taak > iexplore.exe uitvoer krijg ik gewoon IE8 zoals het hoort :s
Ben helemaal up to date kwa windows update dus dat kan het niet zijn.

Na een reboot is het er nog steeds.

[ Voor 24% gewijzigd door xAndyx op 30-05-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

xAndyx schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:07:
Ik heb sinds vandaag ineens iets vreemd met build 7127. Als ik IE8 aanklik zie ik mn hd ratelen en het icoontje heel even geactiveerd worden en daana niks. Geen IE8 scherm :(
Als ik nu in de taskmanager kijk zie ik ook geen iexplore.exe staan..

Het vreemde is dat als ik bestand nieuwe taak > iexplore.exe uitvoer krijg ik gewoon IE8 zoals het hoort :s
Ben helemaal up to date kwa windows update dus dat kan het niet zijn.

Na een reboot is het er nog steeds.
Krijg je ook geen IE als je bv win-E drukt en dan alt-d en bv www.nu.nl intypt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:01:
[...]

Betere security is geen killerfunctie toch?
:O ;)

Als het een anderhalf jaar uit is en er komen erg mooie appz voor die niet meer op Xp kunnen, DAN heeft het een killerfunctie.
Dat mensen nog steeds kunnen roepen dat XP beter is snap ik niet helemaal, maar dat zegt niet zo veel natuurlijk.
Het is een optelsom van kleine dingen, dat ligt voor een ieder anders. 7 is zeker niet slechter, maar anders, en het is nog niet eens UIT, laten we dat maar 'ns afwachten. En ja, als ik dan aan een gratis licentie kan komen, heb je kans dat ik overstap, en ja als het gaat kosten zeg ik nee, doe dan nog maar tijdje Xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Anoniem: 60905 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:08:
[...]

Krijg je ook geen IE als je bv win-E drukt en dan alt-d en bv www.nu.nl intypt ?
Nee dan krijg ik "fout tijdens het verzenden van de opdracht naar het programma".
En mn nieuwe taak > iexplore.exe omweg werkt nu ook niet meer :(
(post dit met firefox)

Heb dit trouwens met de IE8 32bit & de 64bit..

De IE8 starten zonder addons werkt trouwens wel. Zal alles is uitzetten en dan een voor een aanzetten om het probleem te lokaliseren. (Start< All Programs< Accessories< System Tools< Internet Explorer No-Addons)

Update:
Alle addons uitgezet behalve flash en IE8 start weer gewoon. Zal vanavond de addons wel even 1 voor 1 weer inschakelen om te kijken waar het nou zit. Las al wel het een en ander over de Research addon die ms office erin gezet heeft. Dat die problemen kan veroorzaken op den duur. We zullen het zien :)

[ Voor 45% gewijzigd door xAndyx op 30-05-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
ReFresh F5 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:15:
[...]

Nee, geen back-up gemaakt :P dacht niet dat dit zo'n gevolgen zou hebben.. Heb die strings aangemaakt zoals je zei, kan ik die andere plaatsen nog terug vinden waar die nog moeten toegevoegd worden?

Had ze helaas allemaal verwijderd.. |:(

bedankt voor de hulp zo ver :)

EDIT: Deze .reg file gedownload, installed, rebooted en pin to taskbar werkt weer :P

http://www.ziddu.com/download/1445794/lnkfix_vista.zip.html
Ik had even geen zin om een .reg export voor je te maken :P maar dit zijn alle plekken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
HKEY_CLASSES_ROOT\Application.Reference

HKEY_CLASSES_ROOT\IE.AssocFile.URL

HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut

HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile

HKEY_CLASSES_ROOT\piffile

HKEY_CLASSES_ROOT\WSHFile (Value data = Yes)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Application.Reference

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\IE.AssocFile.URL

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\InternetShortcut

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\lnkfile

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\piffile

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WSHFile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:54
Sjah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:13:

Het is een optelsom van kleine dingen, dat ligt voor een ieder anders. 7 is zeker niet slechter, maar anders, en het is nog niet eens UIT, laten we dat maar 'ns afwachten. En ja, als ik dan aan een gratis licentie kan komen, heb je kans dat ik overstap, en ja als het gaat kosten zeg ik nee, doe dan nog maar tijdje Xp.
En qua snelheid loop je met XP zeker niet achter. Hell, bij veel zaken blijft het gewoon nog steeds het snelste OS. Toch ga ik wel over naar Win7, ook al voldoet XP perfect. Exact vertellen waarom kan ik niet, wellicht voor mij is het een kwestie van meegaan met de tijd. Net als jij zal DirectX11 mij weinig schelen. Spelletjes op m'n 35e doe ik ook niet meer, maar Direct Access, of Bitlocker voor de laptop zijn toch zaken die ook vanuit de zaak worden gepusht, dus dan kan ik maar beter alvast thuis ook overgaan.

En dat hele Homegroup gebeuren om makkelijker bestanden te delen is al helemaal overbodig. Ik heb hier Windows Home Server staan, dus alles wordt al van daaruit gedeeld en honderd keer makkelijker dan met wachtwoorden en Homegroups en Libraries en weet ik veel wat meer.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDirect op 30-05-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 21:09
Hmm, zit er overna te denken om naar Windows 7 over te stappen. Ziet er namelijk veel belovend uit.

Etc..
Bij interesse in Windows 7 is het verstandig om dit op een "extra" systeem of als dual boot te installeren: en niet ter vervanging van je huidge Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:27
Ik heb veel crashes met Windows 7 build 7137 en Windows Live Messenger. Ook op internet kom ik veel problemen tegen met deze combinatie.

Is er iemand met een workaround hiervoor? Of moet ik tijdelijk maar even een andere client gebruiken om te chatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 01:49
Sommigen hebben een dualboot, met eerste Windows XP/Vista en daarnaast Windows 7 op een aparte partitie (zoals ik).

Is het nu straks ook mogelijk om Windows 7 als primair OS te hebben maar XP er nog bij te houden op een aparte partitie? Ik vraag me dit af omdat men bij een dual boot altijd eerste XP/Vista moet installeren en daarna pas Windows 7.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22

Maar als ik van Windows Vista naar Windows 7 upgrade, behoud ik dan ook echt al mijn bestanden/instellingen (dus ook bureaublad iconen bijvoorbeeld)? Las ook weer ergens dat, omdat de RC standaard Engels is en mijn huidige OS Nederlands, ik niet kan upgraden. Lijkt me best wel onzin, of zit hier enige waarheid in? En hoe zit het als de RTM uitkomt, is er dan gewoon een automagische Windows Update. Of mag je, net zoals van de Beta naar RC, gezellig weer alles gaan formatteren en reinstallen. Same voor RC/RTM => Final Release, weet iemand daar iets over? :)

Alvast bedankt! :+
Ik ben van een NL Vista (dacht ik toch... ;) ) naar WIn7 7000 geupgrade zonder problemen, daarna ook naar 7068 geupgrade. Hoe het met een upgrade van beta naar RTM zit weet ik niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Iemand dit al gezien voor slaap probleempjes:

Increase Your Windows 7's Portable's Battery Life with "Power Management Reports"

Windows 7's Power Management Reports determines why your laptop's battery life is not as good as the manufacturer's specification!

The Power Management Reports command performs a 60 second analysis of your computer’s energy consumption and provides you with a report listing the devices and drivers that hamper Sleep, or hinder that the full power saving features of your machine can not be utilized. It also lists if your hardware is capable of S1, S2, S3 or S4 sleep modes.
Run the command prompt "CMD" as Administrator
Type "powercfg -ENERGY"
Locate your custom report here: C:\Windows\system32\energy-report.html
BLAKE NOTE: I personally found I needed to update a number of hardware drivers to resolve my own problems that prevented my computer from a "good sleep"

Bron: http://bhandler.spaces.li...F64BC910C9F7F3!5541.entry

Ik heb dit ook ff gedaan,

C:\Users\WC-Juf>powercfg -energy -output C:\MyFile.html
Tracering 60 seconden inschakelen...
Systeemgedrag observeren...
Traceringsgegevens analyseren...
De analyse is voltooid.

Er zijn problemen met de energie-efficiëntie gevonden.

10 fouten
12 waarschuwingen
15 informatieve berichten

Zie C:\MyFile.html voor meer informatie.

En in dit rapport met energie-efficiëntiediagnose staan alle dingen die ik disabled heb mbt tot power options &meer :9

Processorgebruik:Processorgebruik is hoog
Het gemiddelde processorgebruik tijdens het traceren was hoog. Het systeem verbruikt minder energie wanneer het gemiddelde processorgebruik erg laag is. Bekijk het processorgebruik van afzonderlijke processen om te bepalen welke toepassingen en services het meest bijdragen aan het totale processorgebruik.
Gemiddeld gebruik (%) 14.80

Aanvragen voor beschikbaarheid van systeem:Analyse is geslaagd
De analyse is geslaagd, Er zijn geen problemen gevonden op het gebied van energie-efficiency. Er zijn geen gegevens geretourneerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Er is trouwens ook wat wazigs met de Intel Chipset Software Installation Utility (9.1.1.1011) op alle windows platforms XP/Vista&W7, als de install utility klaar is met installeren dan is niet alles geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/drivers/11887d1243183795-intel-chipset-software-installation-utility-9-1-1-1011-before.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/drivers/11888d1243183795-intel-chipset-software-installation-utility-9-1-1-1011-updated.png

Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/drivers/11889d1243185014-intel-chipset-software-installation-utility-9-1-1-1011-update.png

Dit moet alsnog handmatig als je dit wilt :)

Met dank aan sevenforums voor de screenies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het kader van domme vragen: Ik dacht dat Windows 7 native .mov zou ondersteunen?
Of is dat pas in de final?

Ik draai hier overigens de RC.
Met Media Player Classic en Quicktime Alternative werkt het wel, overigens (maar alleen in Media Player Classic, iets wat ik liever kwijt ben dan rijk :P )

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Owjah en nog iets me Chrome doet raar sinds 3.0.182.2 het font van de bladwijzer(s)balk en menu opties ect is allemaal super klein, en dialogs waar je ok of cancel kan klikken zie ik niemeer.
Als ik de letter groote aanpas veranderd er niks :/
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/8981/knipsel.png

Thats it :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dit is Windows 7 topic, geen Chrome topic!

Update gewoon Chrome, is bekend probleem wat je hebt met die versie. Er is een nieuwe dev versie!

[ Voor 54% gewijzigd door jelmervos op 30-05-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Voor mij was dit niet bekend en ik dacht dat het aan W7 lag, in ieder geval bedankt voor het attent maken van een nieuwe dev versie die dit probleem fixen gaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Gusev schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:04:
[...]

Ik had even geen zin om een .reg export voor je te maken :P maar dit zijn alle plekken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
HKEY_CLASSES_ROOT\Application.Reference

HKEY_CLASSES_ROOT\IE.AssocFile.URL

HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut

HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile

HKEY_CLASSES_ROOT\piffile

HKEY_CLASSES_ROOT\WSHFile (Value data = Yes)

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Application.Reference

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\IE.AssocFile.URL

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\InternetShortcut

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\lnkfile

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\piffile

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\WSHFile
Thx again, ik bewaar ze toch maar even voor de zekerheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
WC-Juf schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:36:
Owjah en nog iets me Chrome doet raar sinds 3.0.182.2 het font van de bladwijzer(s)balk en menu opties ect is allemaal super klein, en dialogs waar je ok of cancel kan klikken zie ik niemeer.
Als ik de letter groote aanpas veranderd er niks :/
[afbeelding]

Thats it :>
Dat is een known issue

http://googlechromereleas...annel-release-301822.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 27-04 15:40
Geachte Tweakers

Ik heb sinds vandaag een probleem, laat ik eerst wat infromatie geven

Ik heb 2 pc's: 1 game pc 1 Server

Mijn game pc heeft de RC Windows 7 Ultimate
Mijn Server Heeft Windows Home Server 2008 ( uitgekleede 2003)

Nu heb ik altijd mappen gedeeld gehad op mijn server, zodat ik altijd gewoon //server in kon tikken en vervolgens me username + wachtwoord..

Dit werkte ook toen ik Windows7 geinstalleerd had, vandaag zet ik me pc aan ik wist ik nog wat data moest sorteren, en deed zoals altijd gewoon //server, krijg netjes het popupje van me username + pass,maar daar gaat het fout ik typ me username en wachtwoord in en er wordt me verteld het incorrect is..

Toen dacht ik misschien is er iets fout gegaan op de server dus ik heb even me username + pass verandert en probeerde het opnieuw, helaas geen succes

Ik weet dat je bij het installeren een homegroup passwoord heb gemaakt maar ook dat is het niet, ik probeer bv mijn remote loggin via remote desktop met de username en wachtwoord en het werkt gelijk, ook via VNC kom ik er gelijk in, maar niet via de oude manier.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? heb me rot gezocht maar kan nergens een zelfde soort probleem vinden..

Mijn Game pc heeft geen wachtwoord, ook zijn de instellingen niet verandert en staan de rechten goed op mijn homeserver2008 pc

http://img188.imageshack.us/my.php?image=melding.jpg

Dit is de melding die ik krijg die vrij normaal is, maar toch als ik de juiste username etc invoer krijg ik te horen het niet correct is

EDIT : Van mijn server naar me game pc kan ik wel gelijk zonder enig probleem inkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
Ramon schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:15:
[...]

Ik ben van een NL Vista (dacht ik toch... ;) ) naar WIn7 7000 geupgrade zonder problemen, daarna ook naar 7068 geupgrade. Hoe het met een upgrade van beta naar RTM zit weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/6782/errorx.th.jpg

Wat doe ik fout...

[ Voor 9% gewijzigd door Accesteam op 30-05-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb:

das wel een beetje specifiek netwerkprobleem, vraag me af of dit hier thuis hoort. Open een apart topic in Netwerken is mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Sjah schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:24:
Mektheb:

das wel een beetje specifiek netwerkprobleem, vraag me af of dit hier thuis hoort. Open een apart topic in Netwerken is mijn idee.
Ok ik zou wel even kijken of ik em ergens anders moet neerzetten :) zo ja excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Sando schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 00:43:
Sinds ik van 7127 x64 naar 7137 heb geüpgrade freezed mijn desktop na het booten voor wel 3 minuten met zo'n zandloper, (alleen weet ik de naam niet van die nieuwe muiscursor). Als ik dan rechtsklik oid krijg ik dit:

[afbeelding]

Na 3 minuten is het weg.

Dit heb ik alleen na normaal booten, niet na wakker worden van sleep of hibernate. Wie weet watskebeurt?
Ik heb niet helemaal hetzelfde probleem, maar na build 7100 vandaag geupdate te hebben heb ik ook last van explorer crashes (vrij random lijkt het...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Laatst online: 00:16
Anoniem: 264884 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:25:
Hallo mensen.
Dit probleem heb ik ook gehad (build 7100, x86). Meerdere keren geprobeerd, incl 1x een half uur wachten.

Mijn oplossing: DVD van iemand anders geleend met Win 7 x64. (build 7100). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
Mektheb schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:07:
Geachte Tweakers

Nu heb ik altijd mappen gedeeld gehad op mijn server, zodat ik altijd gewoon //server in kon tikken en vervolgens me username + wachtwoord..

Dit werkte ook toen ik Windows7 geinstalleerd had, vandaag zet ik me pc aan ik wist ik nog wat data moest sorteren, en deed zoals altijd gewoon //server, krijg netjes het popupje van me username + pass,maar daar gaat het fout ik typ me username en wachtwoord in en er wordt me verteld het incorrect is..

Toen dacht ik misschien is er iets fout gegaan op de server dus ik heb even me username + pass verandert en probeerde het opnieuw, helaas geen succes

Ik weet dat je bij het installeren een homegroup passwoord heb gemaakt maar ook dat is het niet, ik probeer bv mijn remote loggin via remote desktop met de username en wachtwoord en het werkt gelijk, ook via VNC kom ik er gelijk in, maar niet via de oude manier.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? heb me rot gezocht maar kan nergens een zelfde soort probleem vinden..

Mijn Game pc heeft geen wachtwoord, ook zijn de instellingen niet verandert en staan de rechten goed op mijn homeserver2008 pc

Dit is de melding die ik krijg die vrij normaal is, maar toch als ik de juiste username etc invoer krijg ik te horen het niet correct is

EDIT : Van mijn server naar me game pc kan ik wel gelijk zonder enig probleem inkomen
Herkenbaar voor mij,

ik ben naar build 7137 gegaan en heb ook een server staan.

Als de pc pas opgestart is kan ik ook niet inloggen en krijg ik ook geen inlog scherm te zien maar alleen een foutmelding.

Na een paar x proberen en netwerk map sluiten werkt het wel in eens.

Heel herkenbaar en ligt duidelijk aan windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Dutchman01 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 03:16:
[...]

Herkenbaar voor mij,

ik ben naar build 7137 gegaan en heb ook een server staan.

Als de pc pas opgestart is kan ik ook niet inloggen en krijg ik ook geen inlog scherm te zien maar alleen een foutmelding.

Na een paar x proberen en netwerk map sluiten werkt het wel in eens.

Heel herkenbaar en ligt duidelijk aan windows 7.
Waarom heb ik dit dan niet als ik van mijn vaders pc naar mijn vaders pc, maakt niet uit vista of xp het probleem niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mektheb schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 20:07:
Geachte Tweakers

ff offtopic vraag. WTF is een Windows HomeServer 2008?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vatt schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 12:58:
[...]

En qua snelheid loop je met XP zeker niet achter. Hell, bij veel zaken blijft het gewoon nog steeds het snelste OS. Toch ga ik wel over naar Win7, ook al voldoet XP perfect. Exact vertellen waarom kan ik niet, wellicht voor mij is het een kwestie van meegaan met de tijd. Net als jij zal DirectX11 mij weinig schelen. Spelletjes op m'n 35e doe ik ook niet meer, maar Direct Access, of Bitlocker voor de laptop zijn toch zaken die ook vanuit de zaak worden gepusht, dus dan kan ik maar beter alvast thuis ook overgaan.

En dat hele Homegroup gebeuren om makkelijker bestanden te delen is al helemaal overbodig. Ik heb hier Windows Home Server staan, dus alles wordt al van daaruit gedeeld en honderd keer makkelijker dan met wachtwoorden en Homegroups en Libraries en weet ik veel wat meer.
Nee dat homegroup zal me zorg zijn. Bitlocker, tja als je voor de hoogste veiligheid gaat is dat zeker een pre, stom dat je erwel weer Ultimate of Enterprise voor moet hebben.

Ben nu terug in Xp, en ja het is echt niet langzamer dan 7, nouja wel met booten, maar voor de rest...het voelt gewoon snappier (*weet het Nl woord niet, pittiger/knappiger?). Wat wel moeilijk wennen was, is de lage/dunne werkbalk van Xp, als je een maand de dikke/hoge taakbalk van 7 gewend bent(dus geen kleine iconen gekozen in 7). Is iemand een registertweak bekend om die balk paar pixels hoger te maken? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

TheVMaster schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:32:
[...]

ff offtopic vraag. WTF is een Windows HomeServer 2008?! 8)7
zoek en gei zult vinden http://www.google.nl/sear...oeken&meta=lr%3D&aq=f&oq=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Is iemand een registertweak bekend om die balk paar pixels hoger te maken? :*)
Nee wel theme's en andere meuk:

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.com/fs43/300W/i/2009/150/a/f/Windows_XP_Ultimate_Update_by_Vher528.png
http://vher528.deviantart...Ultimate-Update-124198397

Hier zijn veel kleine dingetjes van W7 voor XP enz :

http://browse.deviantart....ation/skins/windows/misc/

Trans pakjes:

http://www.windowsxlive.n...imate-transformation-pack

http://adminn.deviantart....n-Pack-v2-0-000-124095392

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tx, zal 'ns kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Sjah schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Nee dat homegroup zal me zorg zijn. Bitlocker, tja als je voor de hoogste veiligheid gaat is dat zeker een pre, stom dat je erwel weer Ultimate of Enterprise voor moet hebben.

Ben nu terug in Xp, en ja het is echt niet langzamer dan 7, nouja wel met booten, maar voor de rest...het voelt gewoon snappier (*weet het Nl woord niet, pittiger/knappiger?). Wat wel moeilijk wennen was, is de lage/dunne werkbalk van Xp, als je een maand de dikke/hoge taakbalk van 7 gewend bent(dus geen kleine iconen gekozen in 7). Is iemand een registertweak bekend om die balk paar pixels hoger te maken? :*)
Het is mij ook bekend. Ik ben nu ook weer terug naar Windows XP en dat doet het op mijn oude bak met dit oude OS toch nét (maar dat scheelt echt weinig) even beter, Leuk om te stoeien met een nieuw OS, maar ik heb mijn bedenkingen en dan vooral mbt Internet. Ik ben toch niet zo'n Big Brother fan, achteraf gezien.

Windows 7 is eigenlijk een pure Internetbot (van de goede soort) en dat was natuurlijk ook wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Sinds gister bleef Windows 7 ineens hangen tijdens het opstarten, net voordat die is opgestart als er ''Welkom'' of ''Welcome'' komt te staan, hebben er meer mensen hier last van? Ook mijn vaste PC met Windows 7 loopt ineens sinds de laatste Windows Update vast....

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 296288 op 31-05-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:+ Ik vroeg dat dus met een reden ;) Windows HomeServer 2008 bestaat namelijk helemaal niet :p dus ik was ff benieuwd wat hij nu Windows HomeServer 2008 noemt (vandaar ook mijn 8)7 aan het eind)...maar goed back on topic...

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 31-05-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, anders mijn excuses

Windows 7 Starter moet het stellen zonder:

* Aero glass 3D-thema en daarmee ook zaken als Aero Peek en en Taskbar Preview
* Aanpassen van achtergronden, kleurstellingen van vensters en geluidsthema's
* Schakelen tussen gebruikers zonder afmelden
* Ondersteuning voor meerdere monitoren
* Ondersteuning voor het afspelen van DVD's
* Windows Media Center voor het afspelen van eigen opnames en andere media
* Remote Media Streaming voor het streamen van multimediabestanden
* Domeinondersteuning voor zakelijke gebruikers
* XP compatibiliteitsmodus voor het gebruiken van oudere software met Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
abusimbal schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:02:
Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen, anders mijn excuses

Windows 7 Starter moet het stellen zonder:

* Aero glass 3D-thema en daarmee ook zaken als Aero Peek en en Taskbar Preview
* Aanpassen van achtergronden, kleurstellingen van vensters en geluidsthema's
* Schakelen tussen gebruikers zonder afmelden
* Ondersteuning voor meerdere monitoren
* Ondersteuning voor het afspelen van DVD's
* Windows Media Center voor het afspelen van eigen opnames en andere media
* Remote Media Streaming voor het streamen van multimediabestanden
* Domeinondersteuning voor zakelijke gebruikers
* XP compatibiliteitsmodus voor het gebruiken van oudere software met Windows 7
Wat ? Geen DVD, en geen ondersteuning voor meerdere monitoren ?
Zijn ze helemaal gek ?

Ik dacht dat ze met Windows 7 Starter een soort 'Netbook OS' hadden gemaakt, maar ik juist OMDAT mijn netbook een klein scherm heeft wil ik hem wel kunnen aansluiten op een groter scherm...

En ondersteuning voor het afspelen van DVD's is ook wel erg. Al denk ik dat VLC daar wel mee weg kan komen ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Laatste ontwikkelingen bij MS:

- SP1 voor W7 is al in de maak
- RTM versie bijna klaar: Huidige build 6.1.7225.0.winmain.090529-xxx. Target is 6.1.7300.0

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 31-05-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vage site, zou ik nu gehackt zijn? Neu, gebruik Fx, laatste versie, verder ook alles upto date. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
komt er dus nog een RC2 aan (niet public) volgens die site? Mijn Russisch is niet zo goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
Bitbored schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:18:

Ik draai raid 0 zonder problemen, 2 western digital re3 schijven. Ik heb een x58 systeem: msi eclipse sli core i7 920.
Windows 7 RC. 7100
:)

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:57:
[...]

Wat ? Geen DVD, en geen ondersteuning voor meerdere monitoren ?
Zijn ze helemaal gek ?
Waarom heb jij starter nodig dan? Die komt niet eens in Europa op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Die starter gaat toch ook in netbooks gebruikt worden, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Maar iets met een dvdspeler is toch geen netbook meer?

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 31-05-2009 23:39 ]

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Voor de Gmail-gebruikers onder ons:
Dit is echt een geweldig programma:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33m6c6e.png
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=777838
Het geeft namelijk op het icoon aan hoeveel mailtjes je ongelezen hebt. (net zoiets als dat je bij live messenger je status in het icoon ziet staan)
Echt een prachtig staaltje werk!
Alternatieve download: http://www.filedropper.com/gmailnotifierplusv10

Voor de niet Gmail-gebruikers: Alleen al hierom zou ik per direct overschakelen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 01-06-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Je kan niet van .nl versie updaten naar .en versie.
Je MOET een .en versie van Vista hebben of je kan een nieuwe installatie doen.

Als je vervolgens de .en versie van W7 rc1 hebt geinstalleerd, kan je wel de .nl langpack installeren.

@Gzfan: WTF heeft dit met W7 te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door 26779 op 01-06-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 08:34

CoolGamer

What is it? Dragons?

26779 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:13:
@Gzfan: WTF heeft dit met W7 te maken?
Naja, het is wel een mooie demo om te laten zien wat je met die nieuwe taakbalk van Windows 7 kan doen. Al zal ik zulk soort dingen liever in m'n system tray hebben.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

@Khildin
Dit heeft in zoverre met Windows 7 te maken dat het het tweede programma is wat ik tegen ben gekomen die een 'functioneel icoon' heeft. Deze app gebruikt de volle functionaliteit van de Windows 7-taakbalk, en dat lijkt me het vermelden wel even waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228887

Heb de eerste problemen ondervonden bij w7 RC
opera wilde na starten maar niet op de1 voorgrond verschijnen. wel aanwezig in de taakbalk en alle processen draaide volgens de taskmanager.
een reparatie van opera leverde niet het gewenste resultaat op.
deinstalatie en herinstalatie leverde eveneens geen resultaat op.
de volgende nogal drastische stap was systeem herstel.
hier kreeg ik een melding dat systeemherstel niet succesvol was voltooid aangezien sommige bestanden op C niet konden worden vervangen.
het verder terug gaan maakte geen verschil.
uiteindelijk er voor gekozen een back-up terug te zetten.
na het weer opnieuw opstarten bleef het OS hangen.
lang gewacht of het uit zich zelf weer responsive zou worden maar uiteindelijk een harde reset moeten uitvoeren.
na het opstarten bleek alles weer te werken zoals het hoorde en krijg ik ook de melding dat de backup succcesvol was terug gezet.

tevens heb problemen ondervonden met java aplicaties.
dit heb ik uiteindelijk kunnen oplossen door het bestand msvcr71.dll vanuit c programmfiles java fre6 bin te kopieren naar c windows system.
bij opera firefox en ie functioneerde alles weer naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258898

Anoniem: 221425 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:06:
Voor de Gmail-gebruikers onder ons:
Dit is echt een geweldig programma:
[afbeelding]
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=777838
Het geeft namelijk op het icoon aan hoeveel mailtjes je ongelezen hebt. (net zoiets als dat je bij live messenger je status in het icoon ziet staan)
Echt een prachtig staaltje werk!
Alternatieve download: http://www.filedropper.com/gmailnotifierplusv10

Voor de niet Gmail-gebruikers: Alleen al hierom zou ik per direct overschakelen ;)
Dat is dus echt mooi!!
Ik zelf ben geen google gebruiker maar vindt live mail geweldig.
Ik denk zelf dat als windows 7 uit is er wel nieuwe windows live komt die geoptimaliseerd is voor windows 7.
Net zoals office 2010 ook al doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
shit dat heb ik nu...
heb windows 7 samen met Vista dualboot op mijn laptop staan tot deze zonnige morgen ging dat prima ..
Maar ben ik mijn keuze kwijt waar ik kan kiezen of vista of windows 7 . hoe kan ik dit herstellen op een manier dat ik niet alles kwijt raak

UPDATE op de een of andere manier werkt het weer krijg nu weer de keuze tussen Vista & Windows 7
Bedankt voor de aandacht

[ Voor 19% gewijzigd door ronaldme op 01-06-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Er is ook al een Firefox plugin die zo werkt, namelijk Winfox.

Afbeeldingslocatie: https://brentf.com/blog/files/media/image/WindowsLiveWriter/WinfoxFirefoxandWindows7_8447/WinFox_-_JumpList_2.png
Jumplist

Afbeeldingslocatie: https://brentf.com/blog/files/media/image/WindowsLiveWriter/WinfoxFirefoxandWindows7_8447/Winfox_-_Taskbar_Icon.png
Downloaden

Afbeeldingslocatie: https://brentf.com/blog/files/media/image/WindowsLiveWriter/WinfoxFirefoxandWindows7_8447/WinFox_-_Previews_2.png
en offcourse: previews in aeropeek :9~

Lijkt mij ook wel het vermelden waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286523

bartju schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:07:
Er is ook al een Firefox plugin die zo werkt, namelijk Winfox.

[afbeelding]
Jumplist

[afbeelding]
Downloaden

[afbeelding]
en offcourse: previews in aeropeek :9~

Lijkt mij ook wel het vermelden waard :P
Nice find! Kodus hiervoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

bartju schreef op zondag 31 mei 2009 @ 21:55:
komt er dus nog een RC2 aan (niet public) volgens die site? Mijn Russisch is niet zo goed :P
Mijn Russisch wel (Babylon) ;) RC2 zal interne RTM worden zoals ik heb begrepen. Final public versie zal dan 7300 moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22
Blij dat er eindelijk apps komen die gebruik maken van de nieuwe taskbar, nou nog iets voor Pidgin ;)

Die oplossing voor Firefox (winfox) is me wel iets te hackerig om te gebruiken eigenlijk ;) Zou leuk zijn als Mozilla het zelf zou inbouwen voor Firefox. Nu ik erover nadenk, ook Thunderbird zou kunnen profiteren van een countertje met ongelezen berichten in de taskbar.
TheCoolGamer schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:16:
[...]

Naja, het is wel een mooie demo om te laten zien wat je met die nieuwe taakbalk van Windows 7 kan doen. Al zal ik zulk soort dingen liever in m'n system tray hebben.
Juist niet, je systray is voor systeemtoepassingen (netwerk, geluid, antivirus, etc) je taskbar is voor taken of programma's. Ik kan me compleet vinden in de manier waarop MS hierover denkt.
Bovendien scheelt het ruimte. Als je bijvoorbeeld pidgin draait, heb je 2 icons, eentje van het programma in de taskbar en eentje in de systray. Als je de notificaties van de systray in het taskbar icon kwijt kan scheelt dat in ruimte en kan je meer kwijt horizontaal.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fx 4.0 zal het zeer waarschijnlijk hebben. Die komt begin 2010 uit zeggen ze, maar 't zal wel over een jaar pas zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
TheVMaster schreef op zondag 31 mei 2009 @ 19:12:
[...]

:+ Ik vroeg dat dus met een reden ;) Windows HomeServer 2008 bestaat namelijk helemaal niet :p dus ik was ff benieuwd wat hij nu Windows HomeServer 2008 noemt (vandaar ook mijn 8)7 aan het eind)...maar goed back on topic...
En hij wordt overall genoemt : home server 2008, om geen verwarring met andere 2003 varianten te krijgen
dus inderdaad Windows home server 2008 is er niet het is Windows Home Server :P of dat jaartal nou uitmaakt erachter ja of nee ok :P

Sorry voor de verwaring :P

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 01-06-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 23:27
Ik heb met Windows 7 dat mijn notebook op willekeurige momenten opeens volledig uitvalt. Er is geen touw aan vast te knopen, soms draait hij uren en somt valt hij uit bij het openen van een programma.

Ik draai build 7137. Zojuist memtest gedraaid zonder bijzonderheden, het Windows logboek vermeld een kritieke fout in de kernel-power. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, of is het bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 08:06

mickjuh

Good news everyone!

Als ik van een oudere versie upgrade naar een nieuwer, moet ik dan ook alle software opnieuw installeren?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....