Goeie oude (retro) consoles deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste
Acties:
  • 82.839 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
mvdklip schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:52:
In mijn zoektocht naar een Sega Master System 1 console
Kijk je regelmatig op marktplaats? Sinds gisterenmiddag staat er daar namelijk 1 op.

marktplaats linkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

danielkraak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:55:
...
Ik heb ook die van Zelda a Link to the Past. Is er trouwens ook nog een map van de Dark World bij dat spel? Want anders mis ik die. :'(
Nee, de Dark World zat geen kaart van bij origineel. Dat moest denk ik een verassing blijven voor als je Agahnim had verslagen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
GZ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:12:
[...]

Nee, de Dark World zat geen kaart van bij origineel. Dat moest denk ik een verassing blijven voor als je Agahnim had verslagen.
Ja lol, ongeveer heel het spel wordt verraden. Er zit toch zelfs een geheimenboekje bij? Die heb ik in ieder geval in de la liggen, maar nooit het doosje gehad. Hij zat namelijk gewoon bij een grote puinzooi Snes spullen.

Ik denk dat ik LTTP wel de beste Zelda vindt. Het verhaal is ontzettend uitgebreid en er zitten ontzettend veel tempels in. Ook de sfeer is perfect. Het Dark World concept vind ik ook heel goed. Het was toch ofzo dat toen Ganon de triforce bemachtigde de Sacred Realm in de Dark World veranderde. Misschien iets te diepe vragen voor een algemeen topic. >:)

De Dark World Dungeon muziek is ook tof. Alleen jammer dat het spel vrij moeilijk is en de eindbazen soms erg lastig zijn. Het spel is wat dat betreft iets meer trial and error.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 24-06-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Aero schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:01:
Kijk je regelmatig op marktplaats? Sinds gisterenmiddag staat er daar namelijk 1 op.
Thanks.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Vandaag een pakketje binnen gehad van gravitone met Gran Turismo 1 en 2. Die waren in uitmuntende staat.Beiden een scheurtje in t doosje, maar de boekjes en de CD's zijn nieuw. Beetje stof erop, thats it! :D

Hier ga ik weer enorm van genieten! Foto's volgen nog! Gravitone BEDANKT! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
No problem Speedlink. Bij deze nog even mijn aanwinsten van de afgelopen week:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vq71ci.jpg

De Philips MSX2 VG-8235
De Geboorteplaats voor een hele reeks konami franchises. Na 16 jaar afwezigheid eindelijk weer toegang tot een mooie msx.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/25f6bf6.jpg

Na het vervangen van de kapotte drivebelt in de floppydrive is hij weer als nieuw.Toch maar eens op zoek naar een groter bureau.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ny9sfs.jpg

Deze mogen natuurlijk ook niet ontbreken in een degelijke collectie. Beide games in zeer nette staat incl handleiding en promo nintendo spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Hoeveel zou een sealed Tales of Symphonia ongeveer waard zijn? Die game is natuurlijk niet echt 'retro ', maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Zoveel de gek er voor geeft. Dus zet 'm op Ebay en je komt erachter. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
Ik heb laatst bij een zolderopruiming nog mijn oude gameboy classic met 2 spellen gevonden (in originele gameboy doos). Tot mijn verbazing werkte de gameboy ook nog... :>

Nou heb ik geen interesse meer om er mee te spelen of het te bewaren uit jeugdsentiment. Ik vroeg me af er uberhaupt nog een markt is voor deze dingen? En zo ja, wat zoiets zou kunnen opleveren (10-15 euro?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
pyro83 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:38:
Ik heb laatst bij een zolderopruiming nog mijn oude gameboy classic met 2 spellen gevonden (in originele gameboy doos). Tot mijn verbazing werkte de gameboy ook nog... :>

Nou heb ik geen interesse meer om er mee te spelen of het te bewaren uit jeugdsentiment. Ik vroeg me af er uberhaupt nog een markt is voor deze dingen? En zo ja, wat zoiets zou kunnen opleveren (10-15 euro?)?
Zet je PM even aan, ik heb interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Ikzelf heb ook nog steeds mijn eerst gameboy met neppe accu van Nuby. Maar goed. Die doe ik dan weer niet weg. Dat is eigenlijk nog het enige van de oude consoles welke ik nog echt van vroeger heb. De andere hadden we verkocht voor de volgende zeg maar. De NES en de SNES. Later met mijn vrouw weer opnieuw aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
met die nuby accu's is nix mis ;) heb k ook gehad. Pas zoals hierboven ergens te zien is, ook weer zon pack via l0c4lh0st geritseld.....met nieuwe accu pack enzo :D Geen nuby, maar werkt wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 09:25

Frituurman

Mjam!

Misschien is het nog leuk om wat toe te voegen over twee van mijn all-time favorites:

De 3DO (Gex!!!!) en de Atari Jaguar (Lekker creepy Alien Vs. Predator.. of het 'brute' Kasumi Ninja!). Helemaal geweldig! Jammer dat ik ze zonodig moest verkopen om een N64 te halen.. :S Zonde

Zijn er nog mensen die trouwens de CD32 kennen? Deze console van Amiga was me toch wat. 'k Heb hem nooit zelf gehad, maar een vriend van me had er één met ook één spel: The Chaos Engine. Weer-ga-loos.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ken de CD32 wel ja. Zelf nooit gehad. Als ik mij niet vergis was de CD32 eigenlijk een Amiga 1200, maar dan met een iets betere videochip en uiteraard een CD speler.

CD32 was een mooi product, maar te laat op de markt gebracht en te weinig moderne zaken.

De CDTV, de eigenlijke voorloper van de CD32, was een Amiga 500 met een CD speler (de eerste "computer" met standaard een CDROM speler. Deze heb ik wel gehad en was een erg gaaf apparaat. :P

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://www.gamespot.com/cd32/driving/roadkill/index.html

"r-r-rRooadkilllll"
"Jackpot!"
"Missiles"

die stem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:00:
Ikzelf heb ook nog steeds mijn eerst gameboy met neppe accu van Nuby. Maar goed. Die doe ik dan weer niet weg. Dat is eigenlijk nog het enige van de oude consoles welke ik nog echt van vroeger heb. De andere hadden we verkocht voor de volgende zeg maar. De NES en de SNES. Later met mijn vrouw weer opnieuw aangeschaft.
Is dat NubyTech? Die hebben ook die Mortal Kombat Fatality Kontrollers voor de PS2 en Xbox gemaakt, dat zijn toch wel heel mooie dingen moet ik zeggen. Ik zoek overigens nog 2x de Sub Zero versie en alle Xbox versies 2x. :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:40
Net gratis Megadrive I en Megadrive II opgehaald met 3 controllers..

Megadrive I doet het uitstekend maar Megadrive II niet

Gekeken bij kabel voor beeld..

die stekker die je dus in Megadrive instopt bevat 2 ijzeren stokjes die er dus in A/V out stopt..

Gekeken en ik denk dat 1 stokje daarvan ontbreekt

Klopt dat?? Kan iemand kijken of dat het probleem is...

Zo ja dan weet ik het oorzaak

Zo niet dan moet ik verder kijken

Megadrive I heb ik al maar Megadrive II niet en dat doet die het toevallig niet..

Maar ja het was gratis dus ik klaag niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
As promised, de Gran Turismo's. Ik moet zeggen dat ik voor een 10 jaar oude game, me erg verkeken heb op de verslavingsfactor ervan. Nu weet ik weer waarom ik zo graag al de delen wilde :D

http://i42.tinypic.com/2chgxw.jpg
http://i39.tinypic.com/igytk8.jpg
http://i39.tinypic.com/21l1nba.jpg
http://i42.tinypic.com/546pzc.jpg
http://i40.tinypic.com/262mwt3.jpg
http://i42.tinypic.com/29nayq1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Frizzz schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:11:
Zijn er nog mensen die trouwens de CD32 kennen? Deze console van Amiga was me toch wat. 'k Heb hem nooit zelf gehad, maar een vriend van me had er één met ook één spel: The Chaos Engine. Weer-ga-loos.
Ik heb er twee staan. Met name omdat het gedoe met diskettes me te veel werd. Ik heb zelf vroeger een A500 gehad en kende verschillende mensen met of een A500 of een A1000. De CD32 is makkelijk om een compilatie CD in te gooien en een gouwe ouwe Amiga hit te spelen. Voor mij zijn dat spellen als SWIV, Superfrog, Rainbow Islands, Zool, Jaguar XJ220, etc, etc.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedlink schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:18:
As promised, de Gran Turismo's. Ik moet zeggen dat ik voor een 10 jaar oude game, me erg verkeken heb op de verslavingsfactor ervan. Nu weet ik weer waarom ik zo graag al de delen wilde :D

http://i42.tinypic.com/2chgxw.jpg
http://i39.tinypic.com/igytk8.jpg
http://i39.tinypic.com/21l1nba.jpg
http://i42.tinypic.com/546pzc.jpg
http://i40.tinypic.com/262mwt3.jpg
http://i42.tinypic.com/29nayq1.jpg
Ben ook bezig met mn verzameling GT compleet te krijgen, ik wil echter geen Platinum games..

tot nog toe heb ik Gran Turismo 2, 3, 4 en 5 Prologue..maar 2 is bij mij ook Platinum.
Zoek dus GT1/2 voor de PS1 in een normale staat zeg maar.

En volgens mij is mijn GT3 ook een Platinum versie nu ik me dit bedenk...hmm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 12:20
Exorcist schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:50:
[...]

Ben ook bezig met mn verzameling GT compleet te krijgen, ik wil echter geen Platinum games..

tot nog toe heb ik Gran Turismo 2, 3, 4 en 5 Prologue..maar 2 is bij mij ook Platinum.
Zoek dus GT1/2 voor de PS1 in een normale staat zeg maar.

En volgens mij is mijn GT3 ook een Platinum versie nu ik me dit bedenk...hmm..
* leech1984 hugs zijn complete collectie Gran Turismo's zonder 1 platinum.

Vergeet trouwens niet Tokyo-Geneva voor de ps2

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beloki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:22:

die stekker die je dus in Megadrive instopt bevat 2 ijzeren stokjes die er dus in A/V out stopt..

Megadrive I heb ik al maar Megadrive II niet en dat doet die het toevallig niet..

Moeten meer pinntje zijn, dacht ik..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, effe flink opgeruimd vandaag en meteen de complete collectie N64-games op de foto gezet. Het eindresultaat is te vinden op ImageShack;

(link)
(link)
(en nog eens link)

Een aantal van deze spellen heb ik dubbel overigens. In de vakantie ga ik maar eens kijken of ik kopers voor die dubbele kan vinden. Alle spellen zijn helemaal compleet met doosje en boekje met uitzondering van Mario 64 (die zat bij m'n console). Nu alleen nog de tijd vinden om alles ook daadwerkelijk te spelen....

ps. Voordat iemand me gek verklaart; Carmageddon 64 heb ik alleen omdat die game zo verschrikkelijk slecht is, dat het komisch is..... en omdat hij een paar euro kostte. Daikatana valt me nog best mee moet ik zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik zou zelfs met Platinums blij zijn :P Had gehoopt dat bol.com ze nog wel had :P maar die heeft alleen Tourist Trophy nog nieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beloki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 19:22:

MD1 heeft 4 pinnetjes ipv van de 3 die MD2 heeft. Ook is de connector anders van vorm (MD2 is wat ronder dan de MD1) Ook moet je rekening houden dat de MD1 een andere AC adapter gebruikt dan de MD2, ander amperage oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:40
Dan ligt het dus aan de connector, die heeft maar 2 pinnentjes dus 1tje afgebroken...

Iemand daar een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is bedoeld voor discussie over oude consoles+games. Niet voor het aanbieden van je spullen. Hiervoor kun je terecht in V&A of op één van de vele andere sites die hiervoor bedoeld zijn :).

De (offtopic) reacties op deze post heb ik bij deze ook verwijderd.

[ Voor 102% gewijzigd door PromoX op 28-06-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even wat nieuwe foto's gemaakt van mijn Sega Saturn spellen (60 stuks) :9~

http://img269.imageshack.us/i/img1406lcz.jpg/

[ Voor 164% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:43:
Vandaag even wat nieuwe foto's gemaakt van mijn Sega Saturn spellen (60 stuks) :9~

http://img269.imageshack.us/i/img1406lcz.jpg/
Gaaf. De Saturn is toch wel een van de meest treurige verhalen. Zo'n goede console jammerlijk ten onder gegaan door toedoen van Sony..... Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:31:
[...]

Gaaf. De Saturn is toch wel een van de meest treurige verhalen. Zo'n goede console jammerlijk ten onder gegaan door toedoen van Sony..... Grrrrr
Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben dat hij goed was. Sega had gewoon een paar rare beslissingen genomen, zoals een focus op 2D games, terwijl de 32X al op 3D gefocust was. Dan moet je ook nog eens nagaan dat in de Saturn dure hardware zat, terwijl hij dus op 3D gebied onderdeed voor de Playstation 1. Wat mij betreft vroeg Sega er dus ook wel een beetje om.

Maar ik moet wel bekennen dat het nog steeds een vette console is en dat er toch aardig wat mooie titels voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:14:
[...]

Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben dat hij goed was. Sega had gewoon een paar rare beslissingen genomen, zoals een focus op 2D games, terwijl de 32X al op 3D gefocust was. Dan moet je ook nog eens nagaan dat in de Saturn dure hardware zat, terwijl hij dus op 3D gebied onderdeed voor de Playstation 1. Wat mij betreft vroeg Sega er dus ook wel een beetje om.

Maar ik moet wel bekennen dat het nog steeds een vette console is en dat er toch aardig wat mooie titels voor zijn.
Het staat me bij dat de Saturn twee processors had 1 voor 2D en 1 voor 3D. En dat het daardoor lastig programmeren was. Maar als je kijkt naar de Titels waar echt veel tijd en moeite in gestoken is dan overklassen ze de titels van de Playstation toch wel. Enkel aan het eind toen er nog volop voor de Playstation werd ontwikkeld werd het ingehaald, maar goed toen was de Dreamcast er al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:25:
[...]

Het staat me bij dat de Saturn twee processors had 1 voor 2D en 1 voor 3D. En dat het daardoor lastig programmeren was. Maar als je kijkt naar de Titels waar echt veel tijd en moeite in gestoken is dan overklassen ze de titels van de Playstation toch wel. Enkel aan het eind toen er nog volop voor de Playstation werd ontwikkeld werd het ingehaald, maar goed toen was de Dreamcast er al.
Ik heb me niet zo ver in de hardware verdiept dat ik de precieze bouw ken, dus het zou kunnen dat er ook nog wel een speciale processor voor 3D in zat. Het punt is, de Saturn was met name voor 2D bedoeld en dat was gewoon niet handig. De Saturn had trouwens ook problemen met ronde 3D vormen. Dat kwam door een bepaalde opbouw van de Polygons die verschilde met de N64 en Playstation. Dit leverde ook problemen op voor pogrammeurs. Ik denk dat je hem een beetje kan vergelijken met de PS3 nu.

Edit: Ik zal nog eens kijken voor die processors. Volgens mij zaten er wel identieke in en konden ze 2D en 3D, maar 2D was hun sterke kant.

[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 28-06-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
De saturn bezit een hele berg chips. 2x Hitachi SH-2 (de dreamcast bezat een SH-4. De opvolger van deze chip). Ze zijn van een 32-bit RISC design met een 32-bit databus. Verder zijn er 2 grafische chips aanwezig. De VDP1 en VDP2. Beide zijn specifiek voor de saturn ontworpen. De VDP word gebruikt om een framebuffer op te zetten, hij bevat de sprite engine, en tekent ook de quads (geen polygonen voor de saturn). De VDP2 doet de rest. Hij heeft toegang tot 512kb geheugen wat gebruikt word voor achtergronden. Tot 4 lagen. Afzonderlijk scrollend, statisch, of 3d gecorigeerd om bijvoorbeeld als vloer/plafond te fungeren. Verder word er een motorolla 68000 variant gebruikt om het geluid te regelen. Verder word een Yamaha SCSP DSP chip gebruikt voor effecten (geluid) en eventueel voor 3d berekeningen zoals 3d transformatie (virtua fighter 2 gebruikt deze techniek bijvoorbeeld). De perfecte 2d machine inderdaad, maar om acceptabele performance voor 3d graphics uit het systeem te halen zijn vrij onorthodoxe programeer technieken nodig (denk hierbij bijvoorbeeld dus aan het misbruiken van de geluids DSP voor 3d transformatie berkeningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
Ken helaas de technische achtergrond niet zo goed als de posters hierboven, maar qua games was het vrij simpel
2d games (met name fighters) waren beter op de saturn.
3d games games waren bijna altijd mooier op de ps1.

Ik ben het dan ook niet eens met de uitspraak dat spelen op de saturn pas op het einde van het ps1 tijdperk ingehaald werden door de ps1.

Voorbeelden:
need for speed
wipe out.

Daarnaast kon de saturn (iig in het begin) geen transparacy effecten doen. dan kreeg je altijd zo'n soort van net/mesh effect te zien.
Maar juist op het einde van zijn carriere kon men daaromheen programmeren.

Maar goed, er zijn idd genoeg leuke games voor uitgekomen. Vooral back in the day was ik er erg blij mee omdat ik near arcade perfect versions van de grote capcom fighting games kon spelen, en ander toppers als sega rally. etc etc

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Voor de (snelle) liefhebber, er staat een Dreamcast op marktplaats voor 30,- euro. Geen gekke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met een snes die ik heb gekregen.

De sprites verschijnen allemaal dubbel terwijl de andere layers wel gewoon goed verschijnen. Heb de contacten schoongemaakt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Iemand misschien een oplossing hiervoor, of zit ik met een "snes-voor-extra-onderdelen" opgescheept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:06:
Ik heb een probleem met een snes die ik heb gekregen.

De sprites verschijnen allemaal dubbel terwijl de andere layers wel gewoon goed verschijnen. Heb de contacten schoongemaakt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Iemand misschien een oplossing hiervoor, of zit ik met een "snes-voor-extra-onderdelen" opgescheept?
Ik had eerst problemen met ghosting op mijn LCD TV dus toen kocht ik een custom SNES RGB kabel op ebay en was alles opgelost. Ghosting had veel weg van sprite flickering.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eigenlijk beetje back to oldschool. en wil graag een nes en een Nintendo 64 kopen.

Maar nu ben ik niet zo bekend met de prijzen.

Is bijvoorbeeld 40 euro goed voor een nes. met 2 controllers plus zapper en 8 spellen?
Ben niet zo in de nes business dus het inschatten van de prijzen is nogal moeilijk.

En hoeveel moet je gemiddeld neertellen voor een Nintendo 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:10:
Ik wil eigenlijk beetje back to oldschool. en wil graag een nes en een Nintendo 64 kopen.

Maar nu ben ik niet zo bekend met de prijzen.

Is bijvoorbeeld 40 euro goed voor een nes. met 2 controllers plus zapper en 8 spellen?
Ben niet zo in de nes business dus het inschatten van de prijzen is nogal moeilijk.

Dit is moeilijk te zeggen. Voorbeeld van de N64.

- Goede game (nintendo game vaak) zijn 9/10keer duurder dan de rest. (Mario party betaal je nog zo 25euro voor, terwijl je voor Quake 2 misschien maar 6euro betaalt).
- Card-only, of met boekje, of met doosje en boekje, of geseald allemaal verschil in prijs.
- nieuw / 2e hands / 3e hands. Veel cards-only komen uit videotheken. Zeker als 1 iemand er een berg van heeft :P
- prijzen varrieren nogal op de rommelmarkt/internet/gamewinkel.

Beste is gewoon om veel advertenties te bekijken en te vergelijken met andere advertenties.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:10:
Zoals al gezegd is: het verschilt vaak veel. Maar zo'n 20 euro voor een N64 compleet met kabels en controllers lijkt me een normale prijs. Ik had er zelf eentje met 2 controllers en expansion pack voor die prijs.

Die Nes met 8 games is trouwens wel gewoon een goede prijs, als er ook nog wat moois tussen zit. Losse spellen kopen is sowieso duur, omdat er op Marktplaats van die mensen tussen zitten die 5 euro per spel vragen (ik heb het over domme spellen die je op ebay zo voor 1 euro hebt) en op die manier kom je toch heel hoog uit. Ik vind zelf 40 euro veel en zou gewoon wachten op een echt koopje, maar voor marktplaats is dit nog wel een goede prijs tegenwoordig.

Op rommelmarkten is het waarschijnlijk het goedkoopste, maar dat hoeft niet... Op de rommelmarkt was er ook iemand bij mij die 20 euro voor haar Nes wou. :X In zulke gevallen vind ik het echt jammer dat sommige mensen het princiepe van de rommelmarkt niet kennen.

[ Voor 21% gewijzigd door danielkraak op 30-06-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:27:
[...]
Op de rommelmarkt was er ook iemand bij mij die 20 euro voor haar Nes wou.
hangt er weer vanaf wat er bij zat etc..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:40:
[...]

hangt er weer vanaf wat er bij zat etc..
Mario Bros, Duckhunt en Zapper. Maar dan nog al zaten er 10 spellen bij, dan was het teveel voor een rommelmarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door danielkraak op 30-06-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:42:
[...]

Mario Bros, Duckhunt en Zapper. Maar dan nog al zaten er 10 spellen bij, dan was het teveel voor een rommelmarkt.
echt niet..
2euro per spel..
zapper op zich is al 10 euro.. als het in doos was etc 15euro.. stroomblok is ook al 8euro...

[ Voor 14% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-06-2009 19:56 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:55:
[...]

echt niet..
2euro per spel..
zapper op zich is al 10 euro.. als het in doos was etc 15euro.. stroomblok is ook al 8euro...
Ja, als je zo gaat rekenen kost een auto ook 3 keer zoveel.. Het punt is gewoon dat het een rommelmarkt is en dat je daar niet kunt testen of alles werkt en dat meer dan 10 euro vragen eigenlijk niet hoort.

Edit: Zapper is misschien maximaal 4 euro. Volgens mij zijn er meer Zappers dan Nessen.

[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 30-06-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ach dat is een mening zullen we er maar over ophouden..

als het goede NES was met 2 goede controllers en een aantal leuke spellen zou ik het wel gekocht hebben voor 20euro.. uiteraard zou ik 15euro bieden en zien of ze hapte.. je moet pingelen.. en niet zeggen oei 20euro zo duur! neen.. je pingelt.. wilt ze niet verkopen ga je weg.. en tegen het einde ga je nog is langs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:02:
ach dat is een mening zullen we er maar over ophouden..

als het goede NES was met 2 goede controllers en een aantal leuke spellen zou ik het wel gekocht hebben voor 20euro.. uiteraard zou ik 15euro bieden en zien of ze hapte.. je moet pingelen.. en niet zeggen oei 20euro zo duur! neen.. je pingelt.. wilt ze niet verkopen ga je weg.. en tegen het einde ga je nog is langs...
Is goed. ;)

Voor 20 euro had ik hem ook wel gekocht dan, maar nog steeds blijf ik erbij dat je hem dan niet op een rommelmarkt moet zetten. Mijn mening wou meer iets over de prijs op de rommelmarkt zeggen dan over de prijs voor de console. Maar in dit geval was de persoon heel erg stug, ze zei: 17,50 en anders gaan we geen zaken doen.. Ik had echt iets van: of je geeft je rommel gewoon mee voor 10 euro of je zet het op marktplaats (niet gezegd hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Is goed. ;)

Voor 20 euro had ik hem ook wel gekocht dan, maar nog steeds blijf ik erbij dat je hem dan niet op een rommelmarkt moet zetten. Mijn mening wou meer iets over de prijs op de rommelmarkt zeggen dan over de prijs voor de console. Maar in dit geval was de persoon heel erg stug, ze zei: 17,50 en anders gaan we geen zaken doen.. Ik had echt iets van: of je geeft je rommel gewoon mee voor 10 euro of je zet het op marktplaats (niet gezegd hoor).
Ik kocht zondag in hoek van holland een Nes (mint in box) een N64 (mint in box) en een 12 tal spellen waarvan 9 voor de Nes in box met echt alles netjes in top staat (zelf registratiekaarten van club Nintendo). 3 spellen voor de N64 waren dan weer los.

Totaal voor 55 euro mee kunnen krijgen. Dit vondt ik echt een koopje en had ik niet verwacht om tegen te komen. Verder stonden er wel lui die 5 euro voor een gaar Gameboy of Nes spel willen waar het label van af is, een naam op staat met merkstift en een sticker met initialen... En dan nog een bagger titel ook, zeer herkenbaar voor de mensen die soms op rommelmarkten komen ;)

[ Voor 47% gewijzigd door beatle op 30-06-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
beatle schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:03:
[...]

Ik kocht zondag in hoek van holland een Nes (mint in box) een N64 (mint in box) en een 12 tal spellen waarvan 9 voor de Nes in box met echt alles netjes in top staat (zelf registratiekaarten van club Nintendo). 3 spellen voor de N64 waren dan weer los.

Totaal voor 55 euro mee kunnen krijgen. Dit vondt ik echt een koopje en had ik niet verwacht om tegen te komen. Verder stonden er wel lui die 5 euro voor een gaar Gameboy of Nes spel willen waar het label van af is, een naam op staat met merkstift en een sticker met initialen... En dan nog een bagger titel ook, zeer herkenbaar voor de mensen die soms op rommelmarkten komen ;)
Dat vraagt om foto's!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Precies! Ik heb op zolder ook nog een N64 doos liggen van toen ik hem kocht. Die is ook nog in goede staat. Het is alleen zo jammer dat dozen gewoon hoe dan ook kapot gaan. Zelfs als je ze gewoon neer zet, worden ze na verloop van tijd steeds minder (jaren dan hoor).

[ Voor 25% gewijzigd door danielkraak op 30-06-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:01:
[...]

Precies! Ik heb op zolder ook nog een N64 doos liggen van toen ik hem kocht. Die is ook nog in goede staat. Het is alleen zo jammer dat dozen gewoon hoe dan ook kapot gaan. Zelfs als je ze gewoon neer zet, worden ze na verloop van tijd steeds minder (jaren dan hoor).
Zal vanavond even foto's proberen te maken (eerst de schutting afmaken anders krijg ik strafpunten van mijn vriendin).

N64 doos is met Mario sleeve, de sleeve heeft wat ruwe randen maar hierdoor is de doos weer in top staat. Kun je altijd nog mario eruit halen en de sleeve wegmikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: Wanneer je weer NES/Snes games speelt, zijn jullie dan niet teleurgesteld over de PAL-snelheid bij veel games? Dit had ik erg, met name bij Castlevania (NES). Wat een tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ik lees er al jaren over dat mensen dat zo'n verschrikking vinden, maar ik moet zeggen dat ik me nog nooit druk gemaakt heb om een 50Hz game. En ik heb genoeg NTSC games.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er ook van af welke games je speelt. Beste voorbeeld is imo StreetFighter 2 voor de Snes met die 2 supergrote zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:39:
Vraag: Wanneer je weer NES/Snes games speelt, zijn jullie dan niet teleurgesteld over de PAL-snelheid bij veel games? Dit had ik erg, met name bij Castlevania (NES). Wat een tegenvaller.
Ik mod mijn consoles gewoon naar 60hz als dat mogelijk is. Vanaf welke generatie consoles zit er trouwens geen verschil meer tussen ntsc en pal mbt het aantal hertz? Vanaf de Dreamcast kon je toch pas kiezen voor 60hz bij bepaalde spellen? Of was deze functie er al eerder?

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg. Wat zendt de Snes nou eigenlijk precies uit qua resolutie en bij welke tv standaard hoort het (pal of ntsc, of is het een mix van beide)? Want als ik het goed begrepen heb is er nu dus ook een Pal standaard die 60hz is ipv 50hz (is er al tijden waarschijnlijk). Zijn de resoluties van Pal tv's ook verandert trouwens? Ik heb een beetje het idee dat de Pal standaard langzaam gelijk is geworden aan Ntsc of heb ik het dan fout?

[ Voor 58% gewijzigd door danielkraak op 01-07-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

danielkraak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Ik mod mijn consoles gewoon naar 60hz als dat mogelijk is. Vanaf welke generatie consoles zit er trouwens geen verschil meer tussen ntsc en pal mbt het aantal hertz? Vanaf de Dreamcast kon je toch pas kiezen voor 60hz bij bepaalde spellen? Of was deze functie er al eerder?

Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg. Wat zendt de Snes nou eigenlijk precies uit qua resolutie en bij welke tv standaard hoort het (pal of ntsc, of is het een mix van beide)? Want als ik het goed begrepen heb is er nu dus ook een Pal standaard die 60hz is ipv 50hz (is er al tijden waarschijnlijk). Zijn de resoluties van Pal tv's ook verandert trouwens? Ik heb een beetje het idee dat de Pal standaard langzaam gelijk is geworden aan Ntsc of heb ik het dan fout?
Verschillende 16 bit games waren al geoptimaliseer voor 50 hz, waardoor het geluid weer goed klonk..

Hertz is altijd verschillend, dat is eigen aan PAL/NTSC.. Selectie ertussen kreeg je vanaf de 32 bits consoles. 60hertz pal is PAL60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Was toch laatst iemand die naar die nieuwe megadrive uitvoering van Blaze vroeg? Hier hebben ze hem:

http://www.portecenter.nl...er/gadgets/sega_megadrive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
danielkraak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg.
Heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken maar met de resoluties van PAL en NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schweino schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:29:
[...]

Heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken maar met de resoluties van PAL en NTSC.
Wiki;

Systeem Aantal lijnen Factoren van het aantal
lijnen (zie verderop) Rasters per
seconde Beelden per
seconde Opmerking
Europees 625 5 * 5 * 5 * 5 50 25
Amerikaans 525 3 * 5 * 5 * 7 59,94 29,97
Brits 405 3 * 3 * 3 * 3 * 5 50 25 Verouderd
Frans 819 3 * 3 * 7 * 13 50 25 Verouderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 09-09 12:30
Dat zeg ik ;)

Heeft niets met 50 of 60 Hz te maken, aangezien PAL60 ook 625 beeldlijnen heeft en dus ook die "zwarte balken" zal laten zien omdat die extra 100 beeldlijnen opgevuld moeten worden. Een echte PAL conversie houdt dan ook in dat die extra 100 beeldlijnen worden ingevuld met daadwerkelijk beeldmateriaal, en niet met zwarte lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben nu weer bezig met Crazy Taxi op de Dreamcast. Krijg het echt niet voor elkaar (al jaren niet) om meer dan $2000 te verdienen. Alles wat ik probeer; auto's afsnijden; veel ramps nemen of wat dan ook; ik kom niet hoger dan een class D. Handleiding nogmaals doorgenomen; staat ook niet echt iets noemenswaardig in.
Het betreft "Arcade" option.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Een walkthrough is snel gevonden. Lukt het dan nog niet?

[ Voor 35% gewijzigd door mvdklip op 04-07-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

mvdklip schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:28:
Een walkthrough is snel gevonden. Lukt het dan nog niet?
Probleem van een walkthrough is dat ik soms dingen lees die ik nog niet had willen weten. Ik dacht alhier wel een kleine tip te krijgen; maar als ik alles zo nakijk zie ik gewoon niets over het hoofd. Ik denk dat ik gewoon te slecht ben voor dit soort games :) Ik dacht dat ik er wellicht een "deeltaxi" of "treintaxi" van kon maken; maar dat heb ik niet over het hoofd gezien:
You must not be driving another customer if you want to pick anybody as you must only pick one at a time
maar ik blijk gewoon een barslechte bestuurder :)

Zojuist even wat leuke DC titeltjes bij elkaar gesprokkeld welke ik nog zocht:
  • Bangai-O
  • Grandia II
  • Mr. Driller
Helaas voor Bangai-O geen VGA die rechtstreeks op de DC-poort uitgepoept wordt.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:36:
Ik ben nu weer bezig met Crazy Taxi op de Dreamcast. Krijg het echt niet voor elkaar (al jaren niet) om meer dan $2000 te verdienen. Alles wat ik probeer; auto's afsnijden; veel ramps nemen of wat dan ook; ik kom niet hoger dan een class D. Handleiding nogmaals doorgenomen; staat ook niet echt iets noemenswaardig in.
Het betreft "Arcade" option.
Je moet je turbo gebruiken !! Heb wel een enkele keer een potje gedaan van 2 uur waarvan ik het laatste kwartier de controller van de kramp gewoon weglegde 8)7

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Iemand wel eens problemen gehad met de batterijtjes van SNES spellen?

Laatst 2 spellen verkocht, krijg ik bericht dat het saven niet werkt... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:32:
Iemand wel eens problemen gehad met de batterijtjes van SNES spellen?

Laatst 2 spellen verkocht, krijg ik bericht dat het saven niet werkt... -O-
Lithium 2032 kopen en tis gefixt.. :) kost geen drol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Michael Knight schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:34:
[...]

Lithium 2032 kopen en tis gefixt.. :) kost geen drol..
Klopt; maar ik moet wel zeggen dat in mijn verzameling games ik echt 0 rotte savegame batterijen heb gehad in Nintendo cartridges. Niet te zwijgen over Dreamcast consoles waar dat wel het geval is.

Ik sta er overigens nog steeds versteld van dat Kirby's of Zelda's voor de NES gewoon nog 100% werken na toch wel 20+ jaar. Dat hadden we destijds denk ik niet mogen verwachten.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Copycat schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:17:
[...]

Je moet je turbo gebruiken !! Heb wel een enkele keer een potje gedaan van 2 uur waarvan ik het laatste kwartier de controller van de kramp gewoon weglegde 8)7
Mmmm, zoiets zat ik al aan te denken; maar key config's kan ik niet instellen voor turbo's":

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Action or Command       Dreamcast Controller       Rally Wheel

Game Start/Pause           Start Button            Start Button
      Steering           Analog Thumb Pad/D-Pad      Steering Wheel
    Accelerating               Trigger R               Trigger R
      Braking                  Trigger L               Trigger L
     Drive Gear                B Button                + Button 
    Reverse Gear               A Button                - Button
 Destination Reminder          X Button                B Button

Heb je het echt over CT1 op de DC of heb je het nu over CT2 of andere versies zoals bijvoorbeeld PC of PSP?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:41:
[...]

Klopt; maar ik moet wel zeggen dat in mijn verzameling games ik echt 0 rotte savegame batterijen heb gehad in Nintendo cartridges. Niet te zwijgen over Dreamcast consoles waar dat wel het geval is.

Ik sta er overigens nog steeds versteld van dat Kirby's of Zelda's voor de NES gewoon nog 100% werken na toch wel 20+ jaar. Dat hadden we destijds denk ik niet mogen verwachten.
Mijn Zelda 1 (NTSC) had een nieuwe batterij nodig (losgesprongen tijdens transport)..

Mijn Kirby doet het nog steeds met z`n originele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:44:
[...]

Mmmm, zoiets zat ik al aan te denken; maar key config's kan ik niet instellen voor turbo's":

Heb je het echt over CT1 op de DC of heb je het nu over CT2 of andere versies zoals bijvoorbeeld PC of PSP?
Je kan wel boosten door tijdens het rijden naar reverse te schakelen en dan terug naar drive + gas geven (oid, is best lang geleden dat ik het gedaan heb) Je kan ook het best veel korte ritjes pakken ipv die langere, levert minder geld op maar meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:34

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:44:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Action or Command       Dreamcast Controller       Rally Wheel

Game Start/Pause           Start Button            Start Button
      Steering           Analog Thumb Pad/D-Pad      Steering Wheel
    Accelerating               Trigger R               Trigger R
      Braking                  Trigger L               Trigger L
     Drive Gear                B Button                + Button 
    Reverse Gear               A Button                - Button
 Destination Reminder          X Button                B Button

DC versie ja. Rechter trigger + a (geloof ik)
Anders even in je RTFM kijken is al een aardig poosje geleden en dat wat hierboven staat word ik ook niet veel wijs uit ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Iemand interesse in een boxed PAL Sega Saturn met controller, kabels en twee games voor rond de 50,- euro? Ik wil er zelf graag een uit de UK halen, maar de verzendkosten zijn nogal hoog. Bij twee exemplaren blijven de verzendkosten gelijk, dus vandaar dat ik informeer of er nog iemand geinteresseerd is. Dan kunnen we de verzendkosten delen.

Ik ben nog met de deal bezig, maar zover ik nu kan zien gaat het om een boxed PAL Saturn met ronde knoppen (nieuw model), een controller en spellen zoals Sega Rally, Virtua Figther, Daytona USA, etc. Je kan me PM'en als je mee wil doen. Dan kunnen we samen naar de details kijken.

Edit: even genoeg reacties. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mvdklip op 05-07-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
net maar eens ff de moed genomen om 1 van mn SNES controllers open te maken en te reinigen. En even 1 van de zogenaamde US SNES controllers die ik pas gekocht heb open te maken om te kijken wat er uit te wisselen viel. Zoals me hier op GoT verteld werd, waren ze fake...:( NIETS aan binnenwerk was bruikbaar, dus die kan naar de vuilnisbak. De originile SNES controller was op zn zachtst gezegd ranzig. Dus die heb ik met bijna 50 wattenstaafjes en veel schoonmaakalcohol weer netjes gemaakt.t voelt allemaal net weer iets lekkerder en zometeen ook ff kijken of dat t ook is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Iemand enig idee of een Megadrive of Megadrive II adapter werkt op een Master System II?

De Master System II wil 10V en 0.5A.

Ik heb hier een universele adapter die 1A is, maar wel te schakelen is naar 9V of 12V. En ik heb hier Megadrive en Megadrive II voedingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Zou geen enkel probleem moeten zijn. Een MD voeding is 10V 1.2A dus ruim voldoende. 9V werkt meestal ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Betreffende Crazy Taxci 1 voor DC. Ik ben inmiddels toch wel een Class A license. Blijkbaar is het toch gewoon oefenen oefenen oefenen en alle shortcuts kennen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, komisch dit.... Ik heb afgelopen zaterdag een enigszins bijzondere veiling op eBay gewonnen. Het idee komt op het volgende neer:

Men neme een groot magazijn met een gigantisch restant aan gloednieuwe games en accessoires voor de vorige vier generaties consoles en de pc. Hiervan mieteren ze honderd willekeurige dingen in een hele grote doos en daar bied je dan op. Ik heb dus een van die dozen gewonnen voor een pietluttig bedrag. Ik had niet verwacht dat ik zou winnen, maar het was dus wel zo.

Ik ben reuze benieuwd. Als er een paar leuke dingetjes tussen die honderd artikelen zitten ben ik tevreden. En als het een gigantische berg troep is, dan was de spanning leuk en ben ik amper iets kwijt. Behalve een grote vuilniszak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:38:
Iemand enig idee of een Megadrive of Megadrive II adapter werkt op een Master System II?

De Master System II wil 10V en 0.5A.

Ik heb hier een universele adapter die 1A is, maar wel te schakelen is naar 9V of 12V. En ik heb hier Megadrive en Megadrive II voedingen...
Heb er hier een universele met 9v @ 500ma op aangesloten.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 22:16:
Okay, komisch dit.... Ik heb afgelopen zaterdag een enigszins bijzondere veiling op eBay gewonnen. Het idee komt op het volgende neer:

Men neme een groot magazijn met een gigantisch restant aan gloednieuwe games en accessoires voor de vorige vier generaties consoles en de pc. Hiervan mieteren ze honderd willekeurige dingen in een hele grote doos en daar bied je dan op. Ik heb dus een van die dozen gewonnen voor een pietluttig bedrag. Ik had niet verwacht dat ik zou winnen, maar het was dus wel zo.

Ik ben reuze benieuwd. Als er een paar leuke dingetjes tussen die honderd artikelen zitten ben ik tevreden. En als het een gigantische berg troep is, dan was de spanning leuk en ben ik amper iets kwijt. Behalve een grote vuilniszak :P
Volgens mij weet ik wat je hebt gewonnen. Ik zie ze regelmatig op Ebay staan. Staat er toevallig ook bij dat het teveel tijd kost om van elke doos na te gaan wat erin zit? Het verbaast me eigenlijk niet zo dat je hem redelijk goedkoop hebt dan, want ze worden vrij regelmatig aangeboden en er zijn vaak weinig bieders.

Ik hoop voor je dat er wat leuks tussen zit. Laat het maar horen, als hij er is. Ik heb er zelf zo mijn twijfels bij. Misschien kun jij die wegnemen. ;)

Maar als het echt allemaal troep is, dan kun je het waarschijnlijk los ook nog wel goed verkopen. Ik denk dat er veelal accesoires in zullen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
danielkraak schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:16:
[...]
Maar als het echt allemaal troep is, dan kun je het waarschijnlijk los ook nog wel goed verkopen. Ik denk dat er veelal accesoires in zullen zitten.
Ik heb ook ooit eens zo'n doos gekocht en het heeft me ontzettend veel moeite gekost om alle Gameboy accu's, slechte PC spellen en andere plastic rotzooi weer kwijt te raken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:16:
[...]

Volgens mij weet ik wat je hebt gewonnen. Ik zie ze regelmatig op Ebay staan. Staat er toevallig ook bij dat het teveel tijd kost om van elke doos na te gaan wat erin zit? Het verbaast me eigenlijk niet zo dat je hem redelijk goedkoop hebt dan, want ze worden vrij regelmatig aangeboden en er zijn vaak weinig bieders.

Ik hoop voor je dat er wat leuks tussen zit. Laat het maar horen, als hij er is. Ik heb er zelf zo mijn twijfels bij. Misschien kun jij die wegnemen. ;)

Klinkt grappig. Wat is de naam van die objecten/verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Ik kan er even niet opkomen maar zal wel die zaak uit Lunteren zijn.

Lampjes, loepjes, multi-taps voor de meest vreemde consoles. Importadapters, kabeltjes, batteriepacks voor nog vreemdere consoles :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
zo weer een toevoeging op me arcade kast:

sorry voor het schuine filmpje er komt binnenkort een beter movie:

http://www.youtube.com/watch?v=lVeJgM7o7FU

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Njay schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:46:
zo weer een toevoeging op me arcade kast:

sorry voor het schuine filmpje er komt binnenkort een beter movie:

http://www.youtube.com/watch?v=lVeJgM7o7FU
Omg, crappy filmpje idd :D Wel mooi zo een echte coindoor. Is het eentje met echte euro's?

Heb trouwens ooit eens een project gezien van een Amerikaan die zo een flipperkast had gemaakt met een 40" plasma :D Vanavond/morgen eens kijken of het nog in mijn favorieten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
0X55AA schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 18:14:
[...]

Omg, crappy filmpje idd :D Wel mooi zo een echte coindoor. Is het eentje met echte euro's?
Ja met 50 euro cent munten :D
principe werkt helemaal simpel meer foto's onder casemodding en dan mame arcade kast bouwen

ik wil nu alleen heel graag tokens in hetzelfde formaat als de 50 euro cent munt :D scheelt weer hihi :)

Nieuw Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=SG_jdNmHi2s

[ Voor 6% gewijzigd door Njay op 07-07-2009 18:56 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:07:
[...]

BRR Warenhuis en het is inderdaad een toko in Lunteren zoals Richard al zei. Ze hebben nog zat te koop staan, dus ik zou zeggen; waag een gokje.

Zoals gezegd houd ik er rekening mee dat het misschien helemaal niks is, maar met een paar leuke dingetjes ben ik al tevreden. Ik verwacht heus niet dat er zeldzame dingen tussen zitten.... behalve zeldzame troep misschien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Zo,

Wist niet dat MJ zo een grote verzamelaar was:

http://www.pinsane.com/pi...jackson_arcade_entry.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jammer dat alleen op elke kast een "Do not touch" papiertje zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

lachen. Die Darth vader bij het begin is helemaal van Lego :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Last ook ooit in het Britse Nintendo magaizine dat Jackson toendertijd een HMV had afgehuurd en allerlei games had gekocht waaronder DKC 2, dus dat getuigt in ieder geval van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Michael jackson op DanceDanceRevolution lijkt me ook wel leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Laatst online: 02-09 08:55

KLK

Ik heb afgelopen weekend een Dreamcast gekocht met een 6tal legale spellen, en daarnaast nog 9 gekopieerden. Er zat één controller bij, en geen rumble-unit of savegame-kaart. Dit voor 60 euro. Daarna heb ik bij voordeelreus.nl een savekaart en rumble-unit, en een nieuwe controller besteld.

Nou is de behuizing van de dreamcast bruin uitgeslagen, waarschijnlijk door rookwalmen van de vorige eigenaar, of door zonlicht. Vanavond zal ik even foto's plaatsen. De onderkant van de DC is dan weer mooi wit, de orginele kleur. Ik heb al geprobeerd met spiritus het schoon te maken, maar dit werkt niet.

Iemand een idee? Ik durf ook niet te agressief spul te gebruiken, omdat ik bang ben om de logo's eraf te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
KLK schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:32:
Ik heb afgelopen weekend een Dreamcast gekocht met een 6tal legale spellen, en daarnaast nog 9 gekopieerden. Er zat één controller bij, en geen rumble-unit of savegame-kaart. Dit voor 60 euro. Daarna heb ik bij voordeelreus.nl een savekaart en rumble-unit, en een nieuwe controller besteld.

Nou is de behuizing van de dreamcast bruin uitgeslagen, waarschijnlijk door rookwalmen van de vorige eigenaar, of door zonlicht. Vanavond zal ik even foto's plaatsen. De onderkant van de DC is dan weer mooi wit, de orginele kleur. Ik heb al geprobeerd met spiritus het schoon te maken, maar dit werkt niet.

Iemand een idee? Ik durf ook niet te agressief spul te gebruiken, omdat ik bang ben om de logo's eraf te poetsen.
Dat kun je niet zomaar fixen dus. Er is wel een goedje in de maak ervoor, maar of dat naar Nederland komt, is nog maar de vraag. Heb er vrede mee zou ik zeggen, hij wordt toch wel geel door gebruik. Ikzelf heb gewoon één vergeelde om mee te spelen en de andere mooie witte bewaar ik voor mijn collectie. Ik ben nog wel van plan om die vergeelde te spuiten.

Edit: wel een mooie prijs trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 08-07-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Laatst online: 02-09 08:55

KLK

Ik stoor mij er ook niet echt aan, maar een mooie in originele kleur is natuurlijk wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
KLK schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:54:
Ik stoor mij er ook niet echt aan, maar een mooie in originele kleur is natuurlijk wel leuk :)
Ik snap precies wat je bedoelt. Maar misschien is het wel beter dat hij al geel is, dan kun je je er in ieder geval niet aan ergeren dat hij geel wordt.

Ik heb gemerkt dat zwart ook een beetje kan vergelen. Dan wordt het een hele donkere kleur beige. :D

[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 08-07-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
Retr0bright!!! De formule staat gewoon op de website, dus je kan makkelijk zelf even een partijtje aanmaken. Beetje waterstofperoxide, vanish oxy action!!!, en wat andere goedjes en je hebt het perfecte middel om alle vergeelde plastic te lijf te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Een tijdje terug voor de verjaardag van een vriend van mij heb ik hem een playstation 1 met Tekken 2 gegeven.

Gisteravond hebben we (ons vriendenclubje) die even aangesloten, het plan was ook om dit maar even te doen. Kwart voor elf heb ik mezelf met zere duimen naar huis gesleept. Wat haalt dat spel het bloed onder je nagels vandaan, wat reageren die poppetjes traag, wat is het ontzettend verslavend.

Nou was die vriend van mij er van overtuigd dat het spel een coop double-dragon-achtige modus had, de hoofdzakelijke reden dat hij het spel zo graag wilde hebben. We hebben het niet gevonden, ook niet in de handleiding. Vergist hij zich in het spel? Zo ja, welke zou het dan geweest zijn? Ik ben zelf nooit zo van de Playstation geweest maar gisteren was best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tekken 3 had een soort side scrolling coop mode, was best goed te doen en gaf indertijd veel meerwaarde aan het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Sniperjackal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:59:
Tekken 3 had een soort side scrolling coop mode, was best goed te doen en gaf indertijd veel meerwaarde aan het spel
really? die heb ik volgens mij nog wel liggen - maar die game mode heb ik nooit gevonden.
... kan wel ff checken maar weet niet of ik er vanavond aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Jup ik denk ook dat dit Tekken 3 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Tekken 3 heb ik zelf een aantal weken geleden nog gespeeld. Zit inderdaad die mode in, maar moet je volgens mij wel vrijspelen (of cheaten).

Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.