Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 21:06

Welkom in het Goeie Oude (Retro) Consoles topic deel 8!

http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/inhoud.png

Zoals de topic titel al doet vermoeden betreft het hier retro consoles. We nemen hier doorgaans aan dat alle consoles en handhelds die zijn uitgebracht voor de huidige en laatste generatie consoles bestempeld kunnen worden als "retro". Dit topic is dus niet bestemd voor de Gamecube/Wii, Xbox/X360 en PS2/PS3! Aangenomen mag worden dat de Dreamcast inmiddels onder de noemer "retro" valt.

Post vooral je vragen of discussies over spellen, hardware en ontwikkelaars, en foto's van je collectie. Post vooral geen vragen over commerciële roms. En natuurlijk gelden hier verder dezelfde regels als op de rest van GoT.

De lijst consoles in deze startpost is niet volledig, maar geeft hopelijk een globaal overzicht van de populaire retro consoles. De consoles staan opgesomd in chronologische volgorde, gebaseerd op het jaar van uitgave. Wanneer de console in verschillende landen in verschillende jaren is uitgebracht, staat het vroegste jaartal aangegeven. Ook de lijstjes must-have games zijn niet volledig en staan in willekeurige volgorde.

Voel je je geroepen een stukje te schrijven over een niet-Nintendo console? Schroom dan vooral niet mij even een berichtje te sturen, zodat ik de startpost ermee kan uitbreiden.

http://s5.tinypic.com/2rgccw1.jpg

1983: Famicom / Nintendo Entertainment System

Korte beschrijving
In 1983 kwam in Japan de Family Computer uit, kortweg de Famicom. In de rest van de wereld staat deze console beter bekend als de NES. De NES is een 8-bits console, die de video game markt in de jaren tachtig uit het slop heeft getrokken en van grote invloed is geweest op het verdere succes van video games.

Add-ons & Accessoires
In 1986 werd in Japan de Famicom Disk System uitgebracht, die op de Famicom kon worden aangesloten. De FDS slikt proprietary diskettes die goedkoper geproduceerd konden worden dan cartridges. Bovendien kon men bij Disk Writers lege diskettes kopen en hier voor een klein bedrag een spel op laten schrijven. Veel FDS zijn ook beschikbaar als traditionele cartridge.

Een andere noemenswaardige accessoire is de Zapper, een light gun welke waarschijnlijk het meest bekend is door de game Duck Hunt. In Japan is er een light gun in de vorm van een revolver verkrijgbaar geweest in plaats van de futuristisch ogende Zapper.

Must-have Games
  • Super Mario Bros. 1, 2 en 3
  • The Legend of Zelda / Link's Adventure
  • Mega Man 1 t/m 6
  • Metroid
  • Tetris
  • Castlevania I, II, en III
  • Teenage Mutant Ninja Turtles I, II, en III
  • Double Dragon I, II, en III
  • Probotector I en II (Contra in de US)
  • Chip 'n Dale: Rescue Ranger 1 en 2

http://s5.tinypic.com/vxkh0y.jpg

1986: Sega Master System / Mark III

Korte omschrijving: ...

http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/megadrive.png

1988: Sega Mega Drive / Genesis

Korte beschrijving:
SEGA lanceerde in 1989 de SEGA Mega Drive, met het motto: SEGA does what Nintendon’t! In een laatste wanhoopspoging om Nintendo’s videogame monopolie te doorbreken. De Mega Drive en Genesis werden goed ontvangen. Het was immers de eerste betaalbare 16-bit spelcomputer! SEGA richtte zich op de popcultuur en jongeren door stoere arcadegames over te brengen en obscure games te ontwikkelen zoals Michael Jackson’s Moonwalker.. Men mistte een game met de populariteit van Mario of de diepgang van Final Fantasy en Zelda om echt voor Nintendo een dreiging te vormen. In 1990 kwam hier verandering in, Sonic the Hedgehog werd geboren en hij zag, kwam en overwon. In de hoogtijdagen van de Genesis bezat SEGA 55% van de Amerikaanse gamemarkt, tegenover 8% een jaar eerder.

De Mega Drive en Genesis zijn er in meerdere uitvoeringen te vinden. De Mega Drive I herken je aan het rechthoekige ontwerp en de prominente teksten: 16-bit en Stereo Sound, alsmede een ingang voor een koptelefoon en een volumeknop. De Mega Drive II is compacter en heeft opvallend rode Reset en Power knoppen. Daarnaast is er geen ingang headphone jack aanwezig en is ook de volumeknop weggehaald. De Mega Drive I en II maken ieder gebruik van andere videokabels, let dus goed op bij de aanschaf van accessoires!

Add-ons & Accessoires
Met een cartridge adapter kan de Mega Drive de originele Master System spellen afspelen. De SEGA Mega Drive en Genesis werd meerdere malen nieuw leven ingeblazen. Aanvankelijk probeerde SEGA via Sonic & Knuckles een cartridge koppeling. Men kon echter al snel niet meer opboksen tegen de Mode-7 effecten van de Super Nintendo. In 1992 verscheen het eerste op CD-rom gebaseerde spelsysteem, de MEGA CD. Het had betere hardware dan de SNES, maar de laadtijden waren eveneens erg lang. Een MEGA CD I kan alleen op de Mega Drive I gemonteerd worden een MEGA CD II kan zowel op de Mega Drive I als II aangesloten worden. Een aantal jaar later probeerde SEGA de concurrerende 32-bit consoles voor te zijn door een 32X uitbreiding te lanceren. Het aantal must-have titels voor de Mega Drive en Genesis uitbreidingen is laag, maar voor de echte retro verzamelaars is het must om een SEGA ‘Tower of Power’ te bezitten.

Must-have Games
  • Sonic the Heghog 1, 2, 3, en Sonic & Knuckles
  • Altered Beast
  • Ecco The Dolphin, Ecco The Tides of Time
  • Golden Axe I en II
  • Probotector (Contra: Hard Corps)
  • Shining Force 1 en 2
  • The Revenge of the Shinobi, Shinobi III: Return of the Ninja Master
  • Streets of Rage 1, 2 en 3
  • Strider
  • Vectorman 1 en 2
  • Toki: Going Ape Spit

http://s5.tinypic.com/2hqrvr9.jpg

1990: Super Famicom / Super NES

Korte beschrijving
De Super NES, Super Nintendo of SNES, in Japan de Super Famicom en in Korea de Super Comboy genoemd, is de 16-bit opvolger van de NES. De games staan wederom op cartridges, net als bij de NES. Enkele cartridges bevatten coprocessor chips (o.a. de Super FX DSP chips) die de Super NES extra functionaliteit gaven, met name grafische. Star Fox, Yoshi's Island en Super Mario RPG zijn voorbeelden van games waarbij zich een coprocessor chip in de cartridge bevindt.

Add-ons & Accessoires
De Satellaview werd in 1995 gelanceerd in Japan. Deze add-on kan onder de Super Famicom aangesloten worden. Dagelijks werd tussen 1995 en 2000 een paar uur per dag via het St. Giga broadcasting netwerk content uitgezonden, die door middel van de Satellaview op kleine 8M memory cards kon worden opgeslagen. Dit waren magazines, extra levels voor bestaande games, en zelfs nieuwe games waarvan de meesten nooit verschenen zijn op andere consoles. De belangrijkste ontwikkelaars voor de Satellaview waren Squaresoft en Nintendo zelf.

De Super NES heeft ook zijn eigen light gun, de Super Scope. Ook was er een SNES Mouse beschikbaar, welke gebruikt kan worden bij games als Mario Paint en Doom. De Super Game Boy (2) maakt het mogelijk Game Boy spellen op de Super NES af te spelen.

Must-have Games
  • Donkey Kong Country 1, 2 en 3
  • Super Mario World en Yoshi's Island
  • Super Metroid
  • The Legend of Zelda: A Link to the Past
  • Super Mario Kart
  • Street Fighter II Turbo
  • Chrono Trigger
  • Secret of Mana
  • F-Zero
  • Starwing (StarFox in de US)

http://s5.tinypic.com/2ytoea1.jpg

1994: Sega Saturn

http://s5.tinypic.com/2cgko3q.jpg

1994: Sony PlayStation

http://s5.tinypic.com/jzhf81.jpg

1995: Virtual Boy

Korte beschrijving
De Virtual Boy is alleen in Japan en de US op de markt gebracht. Hoewel bedacht door Gunpei Yokoi, een van de belangrijkste personen uit Nintendo's geschiedenis, werd het geen groot succes. De console genereert een rood-zwart "echt" 3D beeld dat te bekijken is door een grote bril op een standaard.

Add-ons & Accessoires
Een AC adapter is erg handig, aangezien de Virtual Boy anders vier AA baterijen binnen no-time opslurpt.

Must-have Games
  • Virtual Boy Wario Land
  • Mario's Tennis

http://s5.tinypic.com/5m0iok.jpg

1996: Nintendo 64 / iQue Player

Korte beschrijving
Bij de Nintendo 64 koos Nintendo er opnieuw voor op cartridges te gebruiken, in tegenstelling tot de PlayStation, welke cd's leest. Hoewel de Nintendo 64 niet de succesvolste Nintendo console is, zijn er wel een aantal belangrijke games op uitgekomen, met Mario 64 als de belangrijkste. Met deze game had Nintendo het klaar gespeeld de 2D platformer om te smeden naar een goede 3D versie. De iQue Player is in 2003 op de markt gebracht in China, en is een Nintendo 64 ingebouwd in een controller, die direct is aan te sluiten op een tv.

Add-ons & Accessoires
De 64DD is een add-on die, net als de Satellaview bij de Super Famicom, alleen in Japan is verschenen en onder de console aangesloten kan worden. De 64DD gebruikt grote diskettes, lijkend op Zip disks. De 64DD werd in 1999 uitgebracht en niet lang daarna werd de productie stop gezet. In totaal kent het systeem 9 games, waarvan er 7 meegeleverd werden in de Randnet bundel die in de winkel te koop was. Een aantal aangekondigde 64DD games zijn later uitgebracht als gewone Nintendo 64 game, gezien de slechte verkopen van de 64DD, waaronder Banjo-Tooie.

Overige randapparatuur omvat een toetsenbord, muis, dansmat (voor Disney's Dance Dance Revolution), een Densha de GO! controller en vishengel.

Must-have Games
  • Super Mario 64
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time (en Majora's Mask)
  • GoldenEye 007
  • Jet Force Gemini
  • Conker's Bad Fur Day
  • Perfect Dark
  • Banjo-Kazooie (en Banjo Tooie)
  • Lylat Wars
  • Mario Kart 64
  • Japan only: Sin & Punishment en Bangai-oh
  • Mario Party 1 t/m 3

http://s5.tinypic.com/2sb4daa.jpg

1998: Sega Dreamcast

http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/links.png
http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/random/topics.png

Kijk voordat je een vraagt stelt vooral even in de voorgaande topics, waar wellicht al een antwoord op je vraag te vinden is. De vorige delen zijn hier te vinden:

Zoals te zien is bovenstaande topicstart verre van volledig. Voel je vrij bij te dragen aan de tekstjes die nog ingevuld moeten worden. Ook ontbreken er nog consoles, waarvoor hetzelfde geldt. Met dank aan Taurnil voor de nieuwe plaatjes en NinteX voor console info en Baardmeester voor must-have game suggesties! :)

Taurnil wijzigde deze reactie 13-05-2009 20:29 (15%)

• NinteX
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2015

NinteX

Gone Forever :W

De RingEdge bestaat overigens al:

Een stukje van het patent:
http://www.siliconera.com...loads/2009/02/segatmc.jpg
Standalone videogame machines , I like where this is going.

NinteX wijzigde deze reactie 13-05-2009 17:43 (8%)

Left for greener pastures(NeoGAF/Wii-DS) :W

• NinteX
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2015

NinteX

Gone Forever :W

De afstandsbediening van mijn oude CRT TV is weer terucht dus de retro corner gaat er echt komen. Ik moet nog het een en ander aanschaffen om de boel wat op te leuken natuurlijk.

Een leuk item dat ik laatst kocht:

Hij is iets groter dan ik verwacht, ong 12cm hoog, Tails was helaas uitverkocht :'(

Allereerst ben ik op zoek naar een Nintendo GameCube RGB kabel. Ik ga eerst maar eens de huidige consoles goed installeren en dan op zoek naar een Mega Drive.

Het hele SEGA verhaal is aannemelijker dan je zult verwachten, Nintendo heeft met de Wii bewezen dat je geen high-end systeem nodig hebt en de huidige software releases van SEGA zijn wel van goede kwaliteit:
House of the Dead Overkill, Sega Rally, MadWorld, Sonic Unleashed, Valkyria Chronicles, Phantasy Star Portable etc.
Wanneer ze alle kracht weer bundellen tot een enkele console, met de extra support van Platinum Games, High Voltage Software en de licenties die ze hebben dan staan ze stevig in hun schoenen. Wanneer ze de console dan ook nog eens zonder verlies verkopen hebben ze een winnaar. Ik vond het al zo vreemd dat SEGA na de Lindbergh zo snel met een nieuwe arcademachine kwam en het was niet eens zoveel krachtiger dan de huidige arcadeboards.

NinteX wijzigde deze reactie 13-05-2009 20:39 (39%)

Left for greener pastures(NeoGAF/Wii-DS) :W

• Snutchz
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 28-03-2010
Leuk nieuws idd :) ..er zullen hier ook vast welk mensen zijn die de nieuwe SEGA 16-bit aanschaffen?

En hoe vinden jullie deze? :

We're almost there..

• Snutchz
quote:
l0c4lh0st schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:20:
[...]

Ik heb toevallig laatst een nieuwe Sega Megadrive II gekocht. Weet niet of je dat bedoelt?
Hihi.. nee dat bedoelde ik niet...

http://www.pocket-lint.co...new-Sega-Mega-Drive.phtml

en de nieuwe portable..

meh... zal wel oud nieuws zijn -O-

Zou SEGA zelf ook niet 'n nieuwe one-time-only Megadrive/Genesis op den Japanse markt brengen? :o

We're almost there..

• Snutchz
quote:
MsG schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:23:
[...]

Wat vinden jullie eigenlijk de mooiste consoles? Ik vind zelf de Nintendo 64 erg mooi vormgegeven en de Xbox 1 :), ja echt.
bah.. en bah :| ..de Neo Geo vind ik wel tof... maar dan vooral de stick :9

VOOR DE Wiiiiiiiiiiiii !!!! _/-\o_

Snutchz wijzigde deze reactie 14-05-2009 10:56 (12%)

We're almost there..

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:42

MsG

Forumzwerver

quote:
Bellerophon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:30:
[...]

Nintendo 64 en de Dreamcast, zien er beide geweldig uit :Y

En de Xbox 1 mooi?
Ja ik vind het bij Microsoft tof gedaan hoe die X echt onderdeel uitmaakt van het geheel. Het is niet zomaar een stickertje die je kan veranderen zodat de console anders heet. Het ding is gewoon een X. In combinatie met dat groene vind ik het een mooi ding, ook al is hij wat log.
quote:
Snutchz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:54:
[...]

bah.. en bah :| ..de Neo Geo vind ik wel tof... maar dan vooral de stick :9

[afbeelding]

VOOR DE Wiiiiiiiiiiiii !!!! _/-\o_

[afbeelding]
Mwoah geef mij deze maar:

Deze vind ik ook wel vet:

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Snutchz
quote:
McKaamos schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:59:
[...]

De Megadrive II heeft een beetje zo'n stealthjet achtig, eind-vorige-eeuw-futuristisch ontwerp.
Prachting ding imho :)
Met een MegaCD II en een 32X issie helemaal geweldig om te zien.
oder..

btw.. knappe jongen die hier aan kan komen 8)

We're almost there..

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
quote:
Ook leuk zeker voor de echte retro liefhebber. :)
Maar ik vind deze er toch beter uitzien, wat moderner.

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 07:11

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Naar mijn mening is de Sega (en Victor) Wondermega toch een van de mooiste console designs ooit. Helaas niet een van de goedkoopste apparaten, maar je hebt dan wel iets staan :)

De Wondermega II is helaas een stuk minder, maar toch ook niet slecht:

• Snutchz
Die Wondermega ziet er idd goed uit 8)

Deze is anders ook niet makkelijk te vinden:

We're almost there..

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

quote:
Snutchz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:48:
[...]

oder..

[afbeelding]

btw.. knappe jongen die hier aan kan komen 8)

[afbeelding]
das een Megadrive I met MegaCD I ;) geen II uitvoering ;)

edit:
Dit is een Megadrive II met MegaCD II en een 32X

Ok, ok, USA uitvoering, dus Genesis II met SegaCD II en een 32X

En hier in Genesis I + SegaCD I + 32X, ookwel liefkozend de "Tower of Power" genoemd:
quote:
Bellerophon schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:01:
[...]

de 32x doet dan juist een beetje afbreuk aan een dergelijke set-up... vind ik dan :P
Ik vind het juist wel wat uitstraling hebben. Beetje jammer dat er zo weinig is uitgebracht. Zeker voor de combi, MegaCD32X (ja die games zijn er ook!).

McKaamos wijzigde deze reactie 14-05-2009 18:59 (51%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Vandaag gearriveerd. *O*

:9

Poging tot het fotograferen van de seal. :') Nogal lastig...

Ik had er 3 besteld. Kreeg vandaag een pakketje met 2 stuks. Ben benieuwd waar nummer #3 blijft.

Tanuki wijzigde deze reactie 14-05-2009 19:39 (20%)

• DCFreak

DCFreak

Wat ik nog graag in mijn collectie zou willen hebben is een Sega/MegaCD development unit, in mijn ogen echt een vreselijk (mooi) monster :9

• DaBeast.net
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 02-10 09:45
Ikzelf ben dan weer verzot op de Sega Katana (Dreamcast Dev box). Al kosten deze heel wat van je spaarcentjes.

DaBeast.net wijzigde deze reactie 14-05-2009 22:48 (5%)

• Tanuki
  • Niet online
quote:
DannyvS schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:48:
Fijn, ik ben nu ook in het bezit van een Hori controller voor de N64. 24 Euro, best een aardig prijsje als je de prijzen op het net ziet.

Vandaag ben ik ook eens langs de Game Over in Amsterdam geweest. Die heeft echt heel veel moois, maar wat een idiote prijzen zeg. 78 Euro voor Mario Party 3 boxed en 68 euro voor alleen de cartridge 8)7 Zo zot verzinnen de handelaren op Marktplaats het niet eens.

Spellen die op dit moment prioriteit hebben in mijn zoektocht voor de N64 zijn Banjo Kazooie, Donkey Kong 64, Diddy Kong Racing en Duke Nukem 64. Banjo Tooie heb ik vandaag gevonden, boxed, voor een redelijke prijs. Nu alleen de voorloper nog :P

Kirby 64 wil ik ook graag hebben, maar ook daar worden van die idiote prijzen voor gerekend.
Je PM staat niet open...

Weer wat dingen uit de verzameling...
PowerPak CompactFlash System
Item

GB Smart Card 32M
Product

GB Transferer 2
ProductParallel CableUSB Cable

Wat NES spul...
Four Score
FrontContentsBack

Four Score (Incl. Game)
FrontBack

Game Genie
FrontBackContents

Game Key
FrontBack + Contents

Sega spul...
Multiplayer
FrontBackContents

Arcade Power Stick
FrontBackContents
Contents (2)

Fighter Stick MD-6
FrontBackContents

Rhino Pad
FrontBack

• DannyvS
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
quote:
Beloki schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 02:08:
Welke prijzen worden er dan gevraagd voor Kirby 64???
Bij gameshops en online verkopers die enigszins in de buurt zitten ben ik Kirby 64 tot nu toe alleen tegengekomen voor 40 euro en meer. Dat heb ik er niet voor over, vooral omdat Kirby 64 echt geen topper was. Uiteraard is alleen de losse cartridge veel goedkoper, maar daar heb ik geen interesse in.

Ik heb 'em twee keer gezien voor zo'n 20 euro op veilingsites (compleet) maar die waren al weg, bij wijze van spreken, voordat de advertentie online stond. Gisteren kreeg ik de mogelijkheid om hem te kopen voor 30 euro, maar ook dat vond ik te veel, vooral omdat het doosje licht beschadigd was.

Ik heb geen haast met m'n verzameling, dus ik wacht gewoon de echt leuke prijsjes af... ;) Met een heel klein beetje zoeken zijn er nog steeds regelmatig koopjes te vinden, ook van gewilde spellen.

EDIT: Combinatie-piccie van de recente aankopen:

Daikatana (mint) was 5 euro, dus die heb ik ook maar meegenomen. Bij Banjo Tooie bleek bij thuiskomst een kleine beschadiging onder de prijssticker te zitten. Jammer maar helaas. Top Gear is nu ook compleet. De verkoper van Daikatana had nog een los boekje liggen zonder spel erbij. Mocht ik gratis meenemen.

DannyvS wijzigde deze reactie 16-05-2009 12:38 (23%)

• danielkraak
  • Laatst online: 18-10 23:59
Ik heb nu een boxed Mega Drive I binnen, maar ik heb mijn twijfels over de RF-adapter:

De achterkant is dus gewoon open. Ik heb andere advertenties gezien voor de adapter alleen en daar zie ik niet zo'n uiteinde aan zitten. Je ziet de draadjes aan de achterkant gewoon lopen en als je hem in je tv plugt, dan krijg je dus ook een schok.. Heeft iemand enig idee wat of dit een normale connector is. Volgens mij zat er eerst iets van een behuizing om heen ofzo.

• Tanuki
  • Niet online
quote:
danielkraak schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 14:29:
Ik heb nu een boxed Mega Drive I binnen, maar ik heb mijn twijfels over de RF-adapter:
[afbeelding]
De achterkant is dus gewoon open. Ik heb andere advertenties gezien voor de adapter alleen en daar zie ik niet zo'n uiteinde aan zitten. Je ziet de draadjes aan de achterkant gewoon lopen en als je hem in je tv plugt, dan krijg je dus ook een schok.. Heeft iemand enig idee wat of dit een normale connector is. Volgens mij zat er eerst iets van een behuizing om heen ofzo.
Dit is de originele kabel:

Het was bij de Megadrive II een vaak voorkomend probleem dat het pinnetje in die coax kabel losliet of iets dergelijks. Weet niet of dat ook zo bij de Megadrive 1 was.

Ik sta er in ieder geval niet van te kijken dat er een andere stekker op is gezet.

offtopic:
PS: Al enige vooruitgang m.b.t. ombouwnederland.nl? Ik krijg nog steeds €2,50 van ze...

Tanuki wijzigde deze reactie 16-05-2009 14:48 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 18-05 22:24
Bij deze enkele foto's van m'n recentste aankopen :-)

Game Boy Pocket, in display doos, compleet en quasi mint (geen enkel krasje):

Virtual Boy US:

Game Boy Advance promopaal:

Hier zie je duidelijk dat er bovenaan iets mist...

En deze foto bevestigd dit, vijsjes en 2 afgebroken stukjes plastiek:

Info en/of foto's over die promopaal zijn welkom ;-)

De retrocollectie -> Klik - Gameopruiming -> Klik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

quote:

:)

Gets all the ladies on their Backs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:44
quote:
mvdklip schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:54:
[...]

Volgens mij niet. De modchips voor de Saturn die ik tot nu heb gezien vereisen alsnog een import adapter voor originele import games. Die import adapters zijn makkelijk te vinden in de vorm van een (nep) Action Replay, maar de prijzen daarvoor varieren nogal wild van 5,- euro tot 50,- euro. Bijvoorbeeld:

http://computer-software....-voor-de-sega-saturn.html

_/-\o_ :Y)

Deze heb ik toener tijd gekocht samen met mijn USA import Saturn. Werkt zeer goed moet ik zeggen, ik speel al mijn PAL met deze AR. Ik dacht dat deze ook nog 1meg in had zitten maar dat weet ik niet zeker. Mss die cart met 4meg erbij halen voor €15,-

• donshuunouo
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-10-2015

Tja, nostalgie. Foto's uit 1998 van mijn toenmalige verzameling. Van deze foto's heb ik alleen nog de Sega Saturn en de PlayStation over :(
Foto's zijn gemaakt met een Snappy. Digitale camera's waren toen nog een beetje duur... ;)

Op de foto's o.a. te zien. Een Philips G7400 Videopac, Panasonic Real 3DO, SNES met 32MB Wildcard en Disk Dual. Sega Saturn. PlayStation, Nintendo 64, Megadrive met Mega CD 1 en 32X, Atari Jaguar en CD, Neo Geo CD frontloader, Atari 7800.

donshuunouo wijzigde deze reactie 21-05-2009 09:11 (9%)

• donshuunouo
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-10-2015

Deze wilde ik jullie niet onthouden. Genomen in 1995 tijdens vakantie in Florida. 2x Jag CD en 1 Virtual Boy nieuw in doos :D

Tja, waarom heb ik het niet meer. 2x verhuizen, ruimtegebrek in een klein flatje. Trouwen, kindje, andere prioriteiten? ;) Ik heb nu nog PlayStation 1, 2 en 3. Sega Saturn JAP, USA en EUR. Sega Dremcast JAP, USA en EUR (ook de black sports edition) Nintendo Gamecube JAP/USA (switch) en EUR plus een Wii. En heel veel accessoires voor deze spelcomputers, dus nog spul genoeg... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:50

Deem

Ontcijfer mij!

quote:
0X55AA schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:17:
Iemand ervaring met retroports/USB-aansluiting maken? Je hebt die van retrozone maar die zijn zo duur.

Ik zou een Sega Megadrive, SNES en NES(of sega mastersystem) gamepad met usb aansluiting willen, maar er zijn enkel oplossingen met printplaatjes te vinden.
Moet het perse USB zijn? Ik heb namelijk PPjoy vroeger gebruikt om mijn Sega controller aan te sluiten op mijn Pinterpoort met een simpel zelf gemaakt verloopstukje waardoor je de controller zelf niet hoefde te slopen. (Linux Sega interface) Werkte toen echt pertfect onder windows 2000. Je hebt dan zoiets als eruit ziet als dit:

Deem wijzigde deze reactie 25-05-2009 14:41 (8%)

"May our framerates be high and our temperatures low." Check mijn NZXT h440 watercooling build

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 17-10 15:00

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Patjeee schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:59:
1x DC US versie (die blauwe sticker ) 1x DC versie van de jappers :') (rode draaiding)
US Versie Blauw? Als je dat blauwe logo bedoeld; dan is het echt een PAL.

NTSC-U & NTSC-J waren beiden Oranje:

Bij release van PAL Dreamcast was er wat geneuzel met Tivola:

http://www.tivola.de/fileadmin/tivola_templates/images/tivola_logo.png

Dus werd het:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:44
aahhh, ik zie dat iemand aan toe is gekomen waar ik niet aan toe ben gekomen, een stukje schrijven voor de mega drive. hehe.

ik wil niet nitpicken, maar er staat wel een fout in. De Megadrive 2 past absoluut wel op de MegaCD 1, de uitbreidings poort van de MD 1 en 2 zijn mechanisch en elektrisch identiek namelijk.

bewijs ;) :

en omgedraaid ;) :

• Bellerophon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2017

Bellerophon

Persona non grata

quote:
sjekneck schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 09:06:
[...]

Vergeet je snatcher niet, deze titel was echt fantastisch en zeer geschikt voor megacd.
Een game van Kojima is altijd goed :Y

Leuk verschil trouwens tussen de PC en Mega CD versie (bovenste is PC)

PSN: Bellerophon-

• Tanuki
  • Niet online
quote:
MsG schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:13:
Waar bewaren de gamers+verzamelaars (localhost, dus de mensen die ze wél gebruiken :P) eigenlijk de cassettes zelf? Ik neem aan dat je niet de hele vitrine in duikt om doosje X te zoeken om hem daaruit te pakken?
http://i.fokzine.net/s/sbatje.gif

Is het zo raar dat je 1x het spel mint in box koopt voor in je verzameling en daarnaast nog een losse cartridge er bij koopt om het te spelen? Of een copybox gebruikt om het te spelen.
quote:
0X55AA schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:12:
Nog mensen die zo boxed-freaks zijn? Als ik iets in perfect mint-condition of sealed heb, zoek ik liever hetzelfde weer cart-only ofzo om daar dan mee te spelen.
Wat hij zegt dus.

Tanuki wijzigde deze reactie 28-05-2009 23:47 (20%)

• beatle
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2016
Sjah, ik kan wel een beetje solderen, maar op dit niveau niet!

Hieronder de openliggende DC:

En deze link zoals ik dus een modchip eruit moet zien: http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/dc-mod-chip.htm

Ik denk dus dat ze bijvoorbeeld een winkelvoorraad van gemodde DC's hebben opgekocht? Na wat Googlen kwam ik wel wat tegen over iemand die een DC had gekocht bij thnikgeek welke vanonder bekraste etiketten had wat zou duiden op een gebruikte. Nu ik eraan denk was mijn doos wel met een ronde doorzichtige zegel verzegeld, echter zat daaronder een doorgesneden zelfde plakken. Niet bij nagedacht nog, tot nu! Effies die gasten mailen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Recente nieuwe aanwinsten *O*

Donkey Kong Country 2 (SNSP-ADNP-FAH) (Rare)
FrontBackContents

Mario 5 Stars Pack (Incl. Controller, 5in1 Game) (SNSP-5-CDSM) (Nintendo)
FrontBackContents

Niet collectie waardig (hij is niet boxed :+), maar toch een erg leuk ding:

Inclusief SNES en Megadrive adapter, voeding (vergeten erbij te leggen toen ik de foto maakte) en Nederlandse "handleiding". :) Had ik samen met Donkey Kong Country 2 (zie hierboven) voor 36,75 incl. verzendkosten.

Voor de Mario 5 Stars Pack iets meer betaald... Maar het was het wel waard, denk ik. Al heb ik wel wat Spaans eten van de doos moeten halen. :') Maar dat kon ik gelukkig doen zonder iets te beschadigen (mouw nat maken, beetje wrijven = weg Spaans eten).

Leuke is ook dat ik Donkey Kong Country 2 thuis kreeg (ik had nog geen foto's gezien of zo, ik wist alleen dat ie boxed was) en dacht "Kuuut, verkeerde doosje". Maar toen keek ik op het doosje en was ie Frans/Nederlands. Ik had vroeger een doosje met een zwarte buitenkant etc. Met Sinterklaas gekregen O+. Zal wel van de Intertoys of iets dergelijks af komen... Toen ik daar op keek bleek dat een UK versie te zijn. Ik weet wel dat winkels aan het einde van het SNES tijdperk Duitse spellen verkochten... Maar sommige winkels verkoopten dus blijkbaar ook UK versies ipv de Nederlandse? Ik snap niet helemaal hoe dat gaat dan. :) Want UK ligt nou niet (net zoals Duitsland) bepaald dichtbij huis...

Tanuki wijzigde deze reactie 31-05-2009 09:28 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
beatle schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:33:
Sjah, ik kan wel een beetje solderen, maar op dit niveau niet!

Hieronder de openliggende DC:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En deze link zoals ik dus een modchip eruit moet zien: http://www.mmmonkey.co.uk/console/sega/dc-mod-chip.htm
Haha; die foto's van jouw opengewerkte DC doen met denken aan mijn MegaCD die ik destijds openhaalde omdat ie panne had:

Sta je echt even vreemd te kijken van zo'n "zelfbouwknutsel" die erop zit. Toen helemaal uit zitten pluizen en bleek dat dat gewoon bij Sega zelf erbij was gesoldeerd als add-on omdat er wat problemen waren met dat revisie bord. Helaas heb ik die Mega CD niet meer. Toen kon ik a.d.h.v. de tekst op dat PCB zoeken wat het precies was.

Zie verder: http://www.racketboy.com/...ic.php?f=1&t=5411&p=43661

Jouwe is overduidelijk wèl een modchip :) Alleen jammer dat ie niet werkt (Je DC bedoel ik dan hè).

Verder nog een vraagje voor mezelf. Nintendo problemen zijn vrij snel oplosbaar door mijzelf; maar nu heb ik toch echt een probleem waar ik niet weet te beginnen:

Ieder spel start zonder audio op een SNES. Geen geluid, echter wel titlescreen. Wanneer spel door wil starten naar demo; of je drukt zelf op start wordt het beeld zwart en gebeurd er verder niets meer. Tis een SNSP-CPU-02 bord dus zonder losse sound module.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
laropo schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:49:
Ik heb zelf de vga box van racketboy.com gekocht. Prima ding, er zit zowel composiet, s-video als vga op en de audio gaat via een 3.5" female audio out (dus gewoon ala audio out op je pc).

Werkt echt prima en is volgens mij ook de goedkoopste!
Die van Racketboy zijn puik ja! Box is aldaar NIET op voorraad. Ik heb zelf een Dreamcast VGA cable van Racketboy:

Vooral GEEN modulaire VGA box kopen; want die zetten bijvoorbeeld het composiet signaal om naar VGA (een conversie slag van slecht naar vga blijft slecht). Aangezien de Dreamcast direct VGA uit kan poepen op zijn poort ben je met 1 van de racketboyoplossingen het beste uit.

Op internet goede lijsten te vinden welke games allemaal rechtstreeks VGA uitpoepen over de signal-out.

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:42

MsG

Forumzwerver

quote:
0X55AA schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:24:
Ja als ik een positief antwoord krijg van die gast ga ik er waarschijnlijk zondag/maandag om.

Wat ik trouwens graag zou hebben is wat er vroeger (was 5-6j) in de gameshop stond. Ook van sega, was een demopod en er stond Sonic op. Het was een arcadekast en had 2 schermen. Het eerste was groot en stond schuin naar achteren zoals vaak bij arcades. Bovenaan stond een kleiner schermpje.

Het gebruikte dus normale gamepads. Ik herinner mij dit nog goed omdat ik als klein ventje het normale scherm niet kon zien, waardoor ik steeds naar het bovenste scherm moest kijken met nekpijn als gevolg. Het was een 2 player exemplaar trouwens. Helaas bestaat die shop niet meer, maar nog erger is dat ik tot nu toe nog niks over dit toestel gevonden heb.

Dit zou het ultieme zijn om aan mijn collectie toe te voegen.
Bedoel je deze? Of zitik helemaal verkeerd :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• 0X55AA
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 10:17
Heb eventjes zitten kijken, het zou zal waarschijnlijk een demopod geweest zijn, al vind ik niet onmiddelijk de juiste. Er is natuurlijk in die tijd veel custom stuff gebouwd (zeker bij cabs).

Mega Drive Demo DS-16

op ebay zag ik deze controllersteun:

Hiermee kon een custom gebouwd worden lijkt mij. Al lijkt het mij onwaarschijnlijk. Eventueel een rebuild van een andere kast.

Deze komt het meest in de buurt van wat ik mij herinner, alleen zonder mastersystem, een extra scherm en 2 controllers.

Deze is het ook niet:

Deze ook niet.

Deze kerel doet mij steeds zin hebben om te verhuizen naar een plek met een grote tuin :D :
http://spaceinvaders.7.forumer.com/viewtopic.php?t=939

• Makaveli1004
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 05-07-2016
@ Speedlink

Dit is de originele NTSC controller:

OEPS op het usb uiteinde na dan 8)7

Makaveli1004 wijzigde deze reactie 04-06-2009 20:04 (11%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
0X55AA schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:26:
Zit je nu in .jp of is dit ergens in .nl?

Arcadehalls blijven zalig. 1 a 2 keer per jaar ga ik er met 100 munstukjes van .50 samen met een vriend gamen. Eerst wat rondkloten met wat schietgames, maar daarna volgt het serieuzere werk: Outrun 2! Zitten dan zowat de hele namiddag - avond tegen elkaar te racen :D
Deze review was te Vlissingen; beiden staan er niet meer. Lijkt wel of ze tegenwoordig een huurcontract hebben met dat soort mooi spul; want het staat er; en opeens is het ook weer weg. Ben erg blij dat ik dit stukje heb kunnen maken want een week later was alles weg.

Later toch nog een keer GP2 mogen spelen :)

Deze vend-de overigens wel kaartjes:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Gisteren opgehaald. *O*

Star Wars Episode 1 Racer Limited Edition Set (Incl. Controller, Game) (NUS-S-HEEP-EU6) (Nintendo)
FrontBackContents

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
l0c4lh0st schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:48:
Gisteren opgehaald. *O*

Star Wars Episode 1 Racer Limited Edition Set (Incl. Controller, Game) (NUS-S-HEEP-EU6) (Nintendo)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Laatst eenzelfde aangeboden gekregen (alles nieuw en ongeopend). Toch maar niet meer gedaan.

Jaartje geleden wel deze op de kop getikt:

zit aan de rechterzijde een hele grote sticker in 3 of 4 talen:
quote:
KERSTCADEAU MAG NIET VERKOCHT WORDEN
Ook volledig nieuw en ongeopend.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-10 11:51
telt deze ook als retro,

this wel een work in progress nog :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• beatle
Dreamcast update (laatste): 3e doos binnen gekregen, helaas €36,31 aan belasting en invoerrechten moeten betalen :( Maargoed, dan heb je ook wat, zie onderstaande pic!

Linksboven: Sports pack, perfecte staat en werking ;)
Rechtboven: Sports pack, zwarte Dreamcast, zwarte joystick en geen sport spellen :(
Onder: Basic pack, opzich nette set, alleen starten er geen spellen op (het menu wel, zelfs utopia) :(

Onderste is dus als het moet te combineren met zwarte zodat de pack compleet is (inhoud van DC overzetten)... Maargoed, denk dat de rechter en onderste opzich wel weer de ruilhandel op verkoop in gaan, zoek uiteraard nog zat NES, SNES, GB, DC en overig spul!

Maargoed, zal jullie verder niet meer lastig vallen met mijn DC verhaal, heb nu wat ik besteld heb, en zelf mijn geld gedeeltelijk terug (op invoerrechten en verzenkosten na, verzendkosten in vorm van tegoedbon)!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18-10 22:12
Ik heb het er al eens eerder over gehad in dit topic, maar ik had het spel nu bij de hand incl telefoon dus maar is een fototje gemaakt. Iemand een idee wat voor versie dit is?

SaN wijzigde deze reactie 24-06-2009 08:39 (10%)

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Grijze versie van Zelda 1 en 2 zijn eigenlijk een (vroege) 'player`s choice' editie (bv. Classic Series).. :) De doosjes hadden dan zo`n speciaal logo.

Die dingen zijn echt mega-lang als gouden cart verkocht. Ik heb ze hier ook compleet met zo`n doosje liggen.

en

http://4.bp.blogspot.com/_pBki2nykS_o/SjkRiGQw_bI/AAAAAAAAAn4/E1Hi3xUcrzw/s1600-h/P1030276.JPG

Grijze carts :)

Michael Knight wijzigde deze reactie 24-06-2009 15:19 (39%)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• beatle
quote:
0X55AA schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:26:
Kan je wat close-ups nemen van de doos, en eventueel de binnenkant?
Foto's:

• gravitone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-10 19:24
No problem Speedlink. Bij deze nog even mijn aanwinsten van de afgelopen week:

De Philips MSX2 VG-8235
De Geboorteplaats voor een hele reeks konami franchises. Na 16 jaar afwezigheid eindelijk weer toegang tot een mooie msx.

Na het vervangen van de kapotte drivebelt in de floppydrive is hij weer als nieuw.Toch maar eens op zoek naar een groter bureau.

Deze mogen natuurlijk ook niet ontbreken in een degelijke collectie. Beide games in zeer nette staat incl handleiding en promo nintendo spam.

• 0X55AA
Jup gewoon cheaten die handel, ikzelf suck met deze games (speel ze wel heel graag), maar op die hard-modus geraak ik geen 2 karakters ver.

Weer iets leuks gevonden, mss iets voor in de TS:

http://www.retroactionmagazine.com/magazine/

• mvdklip
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-09 13:59
Ik heb net Giana Sisters DS gespeeld. Iemand die zich het origineel nog herinnert?

Ik kan iedereen de DS versie van harte aanraden. Speelt echt als een trein! :>

mvdklip wijzigde deze reactie 13-07-2009 13:17 (13%)

• Tanuki
  • Niet online
Hij is binnen! *O*
Samba de Amigo (Incl. 2x Maracas Controller) (MK-51121-50) (Sonic Team)
Front (Left)Front (Middle)Front (Right)
Back (Left)Back (Middle)Back (Right)
Contents (Left)Contents (Middle)Contents (Right)

Alles is dus nieuw, nooit uit de verpakking geweest, nooit gebruikt. :9

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
Ik kan straks wel wat fototjes schieten als ik thuis kom.

* Edit Foto's;

Ben nu bezig om de kast schoon te maken (was echt te vies voor woorden). Alles was zwart aangeslagen en de fan maakte echt veel herrie. Nu heb ik de fan losgehaald en vraag me af of ik hem terug ga plaatsen. Ik weet niet of dit consequenties heeft voor de levensduur of dat ik bijvoorbeeld een 12 volt 40 * 40 fan op de CPU zet (in plaats van de 220 volt 120 * 120 fan die er in zat).

Tevens heb ik nieuwe push buttons en joysticks besteld en een 310 in 1 BLUE ELF JAMMA board. Moet alleen nog even kijken of ik een JAMMA switcher kan vinden en hoe ik de kick harness kan switchen.

DLX wijzigde deze reactie 29-07-2009 17:30 (14%)

The Legend Will Never Die

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
GOUDSBS schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:11:
@MrJey; En nu raad jij natuurlijk al wat wij verwachten !? Foto's ;)
U vraagt, wij draaien

Oja BTW, ik heb ook nog een NES advantage en GRijze NES Zapper op de kop weten te tikken,

De zapper werkt trouwens niet op tft schermen dus dat is wel een dikke min punt, maar ag, leuk voor de collectie.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 04-08-2009 22:31 (25%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:19
Het is atari dag! Mr Jay heeft er een gekocht en ik heb toevallig net AV out mod op mn 2600 junior zitten solderen. Best spannend om zo iets voor het eerst aan je lcd tv hangen trouwens - tenminste, als je net als ik niet zo'n soldeer held bent. :X

Maargoed, het werkt. Niet dat ik verwacht dat ik er veel mee ga spelen. Maar een console die alleen maar in een doos in een hoekje staat heb natuurlijk helemaal niks aan.

Niet allemaal even retro, maargoed. Wel alles aangesloten, behalve de 2600 want daar heb ik atm sowieso geen mooi plekje voor. Ik heb ze trouwens aangesloten met een av splitter van dealextreme - werkt best aardig voor de... ik meen 6 dollar die het ding gekost heeft.

In de groene dozen zitten trouwens controllers en meer spelletjes die niet meer in de kast pasten :P

Charly wijzigde deze reactie 06-08-2009 14:44 (40%)

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18:04
Mijn pakje van japan is toegekomen ^^
alles is nog sealed behalve de SNES zelf..

totaal pakket

Swan Crystal (van Bandai)(Sealed)

Spel voor Swan Crystal, One piece

Mijn JP Snes boekjes 2 controllers, niet vergeeld etc

Spel voor Japanse SNES (Zelda)(Sealed)

Pocketstation (Sealed)

Kameraad van mij woont X maanden per jaar in Japan en had hem is vriendelijk gevraagd om wat dingen te zoeken op mijn verlanglijstje... De prijzen voor de spullen zijn meer als schappelijk en voordeel is uiteraard dat hij ter plekken kon controleren of er geen beschadigen aan zijn..

edit:
weet iemand waar ik goedkoop SNES controllers kan krijgen & verlengkabels ervoor?

Icekiller2k6 wijzigde deze reactie 17-08-2009 13:02 (25%)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:43

Aapje

Opel-beun

http://pongmuseum.com/col...eo-sports-skylark-124.php

Gekregen in z'n verpakking :P krasvrij e.d. :+

offtopic:
Iemand enig idee waar ik zoiets goed verkopen kan? :P

• DLX
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-04 16:31
@GetBack; Ja hebt inderdaad wel gelijk, maar voor mij blijft een leuk spel!

Even nog wat fototjes van mijn collectie:

Nieuwe Happ Competition sticks en buttons voor mijn KI2 kast

Deze sticks en buttons werken echt een stuk fijner dan de originele.

En een nieuwe TL unit voor de marquee :)

Ook nog HyperShots controllerse binnen gekregen voor mijn Twin Famicom

Jaja ik voel de blaren al komen op mijn handen ;)

The Legend Will Never Die

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16:43

Aapje

Opel-beun

Best leuk spel, im keeping it! :P

• BFmango
  • Laatst online: 15:21
Nieuw gekocht :D

Ik heb deze week gekocht:

Dreamcast in nieuwstaat met controller, nieuwe controller in doos, memoryding nieuw in doos.

Fallout 3 collector's edition voor PS3. (ookal is het niet retro :P)

En ergens deze week komt mijn NES met zapper en Duckhunt binnen :D

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

quote:
BFmango schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:29:
Hoe komen de meeste mensen hier aan merchandise of games voor oude consoles? Op Marktplaats staat het vol met mensen die vaak de hoofdprijs voor spullen vragen, dus ik dacht zo dat er misschien ergens een of ander forum is??
Rommelmarkten, kringloopwinkels, ebay, ...

Zo heb ik 3 dagen geleden nog een Sega Master System + spel voor amper €12,5 gekocht:
(Ik kreeg er bovendien nog 2 weken garantie bij.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 19-10 17:06
Sinds kort ben ik begonnen met het verzamelen van retro consoles. Ik had al twee PSOnes (ooit nieuw gekocht en netjes bewaard), een NES en een SNES (eigendom van mijn vader). Recent weer in Duitsland geweest bij mijn vriendin. Daar ben ik nog even langs een gameshop gegaan waar ik een SNES, N64 en een oude playstation heb gekocht. Daarnaast ook nog drie NES games (Mario Bros, Double Dragon II, Probotector (contra)). Voor de N64 heb ik Mario 64 en Zelda OOT erbij gehaald. Thuis nog een hele boel playstation games en accessoires besteld via marktplaats en ebay. Om het af te maken ook nog een oude retro tv erbij. Laat het verzamelen beginnen :P

Als je meer wilt zien van mijn collectie moet je even kijken op de onderstaande link:
Klik hier voor meer fotos
Hier zie je ook meer accessoires en details van de games.

Binnenkort nog even een doos met 20 games en 2 controllers voor de SNES ophalen en nog even wachten op mijn overige internet orders zoals Pokemon stadium (n64), 2 extra n64 controllers, Bomberman World (ps1), tweede G-Con 45 gun met Time Crisis (ps1) en nog wat stuff. :D

Volgende maand ga ik eens lekker veel games opkopen :9

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-10 11:51
Me nieuwe aanwinst voor a.s. zaterdag:

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

• 0X55AA
Even een gametip: Raystorm

Wikipedia: RayStorm

Erg vermakelijke 3D Shmup.

Beschikbaar op mame en Playstation.

0X55AA wijzigde deze reactie 18-09-2009 18:12 (20%)

• Tanuki
  • Niet online
Afgelopen tijd wat rustig aan gedaan, maar toch hier en daar wat spul gescoord. Eindelijk foto's geupload... Aanschouw:

Fotoalbum: gallery: l0c4lh0st

Ik heb overigens nog 2 Dreamcasts en 3 N64 Clear Blue Mario Packs te koop, splinternieuw.

SNES
Street Fighter II Pack (Incl. Game, 2x Controller) (SNSP-S-CDS2-NOE) (Nintendo)
FrontBackContents

Super Game Boy (SNSP-A-SG-FAH) (Nintendo)
FrontBackContents

Starwing FX (SNSP-P-FO-FAH) (Nintendo)
FrontBackContents

N64
Pokémon Pikachu Edition (NUS-S-BXE-EUR) (Nintendo)
FrontBackContents

Super Mario 64 Pack (Incl. Game, Controller) (NUS-S-TBWE-EUR-1) (Nintendo)
FrontBackContents

Pokémon Stadium (Incl. Transfer Pak) (NUS-R-NPOP-NHAU) (Nintendo)
FrontBackSeal

Star Wars Episode 1 Racer (NUS-P-NEPP-EU6) (Nintendo)
FrontBackContents

Super Mario 64 (NUS-P-NSMP-FAH) (Nintendo)
FrontBackContents

DC
Online Pack (Incl. Game, Controller) (MK-55014-52CG) (Sega)
FrontBackContents

GB
Donkey Kong Land 2 (DMG-P-ADDP-FAH) (Nintendo)
FrontBackContents

GB Pocket
Game Boy Pocket Transparent (-) (Nintendo)
FrontBack

GBC
Donkey Kong Country (CGB-P-BDDP-NEU6) (Rareware)
FrontBackContents

GBA
M3 Lite Perfect MicroSD (-) (M3 Team)
FrontBackContents

Mortal Kombat Advance (AGB-P-AM5P-EUU) (Midway)
FrontBackContents

Kuru Kuru Kururin (AGB-AKRP-EUR) (Nintendo)
FrontBack + Seal

NES Classics #2 Donkey Kong (AGB-P-FDKP-NEU6) (Nintendo)
FrontBackSeal

NES Classics #7 Xevious (AGB-P-FXVP-NEU6) (Nintendo)
FrontBack

NES Classics #8 Bomberman (AGB-P-FBMP-NEU6) (Nintendo)
FrontBack

NES Classics #10 Zelda II The Adventure of Link (AGB-P-FLBP-NEU6) (Nintendo)
FrontBackContents

NES Classics #12 Castlevania (AGB-P-FADP-NEU6) (Nintendo)
FrontBack

GBA SP
Headphone Adapter (AGS-A-HA-NEU6) (Nintendo)
FrontBackContents

GBM
Game Boy Micro (OXY-S-AA-SCN) (Nintendo)
FrontBackContents

Pokémon Mini
Wooper Version (Incl. Game, Battery) (MIN-S-MSBAPT-EUR) (Nintendo)
FrontBackContents

Pokémon Tetris Mini (MIN-P-MSTP-EUR) (Nintendo)
FrontBack

-
Mortal Kombat Conquest The Ultimate Box 1 (229-MKBOX5556)
FrontBackTop + Seal

Mortal Kombat Conquest The Ultimate Box 2 (229-MKBOX5563)
FrontBackTop

Tanuki wijzigde deze reactie 23-09-2009 22:16 (100%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Deurdouwer schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:07:
[...]

Hehe.. steek er voor de gein dan eens Sonic3 + S&K in samen met een gamegenie. Kan het nog gekker ?

Ik ken ze ook van Nintendo maar die kan ik even niet vinden.

• DCFreak

DCFreak

quote:
Speedlink schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:06:
de MegaCD moet ik zeker te weten ook nog hebben ja :P Ik ben Sega fan, dus ik wil zeker weten wel alle sega shizzle compleet hebben ;) Sega Nomad hoort daar ook bij!
Nomad hoort daar zeker bij, maar wat dacht je van deze:

De Sega Wondermega is in mijn ogen een van de mooist vormgegeven consoles, en ik ben zelf een fanatiek verzamelaar van alles dat Wondermega gerelateerd is. Nouja, ik verzamel wel meer dan dat, maar wat de Wondermega betreft heb ik een soort tik :P

Als je het iets goedkoper wilt houden is ook de Mega Jet een leuke Sega console die je relatief weinig ziet:

Het is in feite een handheld Megadrive zonder beeldscherm die alleen in Japan is uitgebracht.

• Tanuki
  • Niet online
quote:
danielkraak schreef op woensdag 23 september 2009 @ 18:20:
[...]

Dat is het zeker. Hij is namelijk ook nooit in Europa uitgekomen.

Ikzelf ga denk ik mijn Sega collectie een beetje indimmen. Mijn boxed 32X doe ik niet weg natuurlijk, maar zaken zoals een boxed MegaDrive zijn nou niet zo bijzonder en ze nemen wel veel plek in. Ik ben toch iets meer van Nintendo, hoewel Sega ook leuke spellen heeft, alleen iets teveel consoles die hetzelfde doen. Zo had je bij de Saturn ook een Hitachi Saturn. En ze zijn nog duur ook. Bij Sega blijf je daardoor zo'n beetje aan het verzamelen. Bij Nintendo ook wel hoor, maar niet zo erg als bij Sega.
Als de inhoud er ongeveer zo uitziet:

..mag je PMen. :)

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wilde m'even share :)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik kom net *weer van Amsterdam af waar ik een splinternieuwe MGB-S-AA MODEL-F Gameboy pocket transparant heb aangeschaft, wel in het japans natuurlijk.
Gelijk in laten sealen bij de bijenkorf dus die is nu luchtdicht :)

De aanwinst van vandaag:

en oja, de gameboy heeft zelfs nog plastic folie op het schermpje... en de orginele batterijen zitten ook nog in de doos.
quote:
Henneo schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:29:
[...]

Ik denk toch zeker wel ergens rond de 20,- euro.
Ik was dus net bij een gameshop waar ze ze met krasjes nog voor 54 euro verkopen (zonder verpakking)
Ze wilde voor mijn gameboy advanced maar 10 euro geven.
Dan laat ik em liever verouderen :)

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 27-09-2009 22:34 (50%)

Retro Sale 2019!

• Sir_Hendro
Woei!! Er komt wat moois mijn kant op :9

Dit alles gekocht via ebay. Nu nog even wachten op de postbode. :9~ O+

Tevens ook nog die eerder genoemde Sega Mega Drive gekocht met de volgende games:
- Sonic
- Sonic 2
- Castlevania TNG
- Mickey Mania
- World of Illusion
- Aladdin
- Rise of the Robots
- Fifa 95
- Quack Shot
- Fire Shark
Hierbij 2 turbo controllers en de nodige aansluitkabels.

Ow en ik heb Donkey Kong Country en Starwing voor de SNES gekocht. :D

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
GetBack schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:21:
Zijn de GB Micro en SP de enige GB's met een backlight?
Je hebt ook de Gameboy light, die is alleen uitgekomen in Japan.

Ik wil er nog zo eentje:

heb de lynx 1 in met zware schade en wat spellen thuis liggen. maar de lynx 2 vind ik wat eleganter.

dit waren mijn favo games: (opgenomen van een emulator)

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 29-09-2009 10:43 (57%)

Retro Sale 2019!

• BFmango
Ik heb dit weekend een zwarte gamecube opgehaald met twee setjes Konga's nieuw in doos :D:D

Heb bij beide versies Donkey Konga, maar ik ben nog op zoek naar Donkey Kong Jungle Beat :D Wie heeft deze games ook ooit gespeeld? Naar mijn mening twee van de meest geslaagde games op de Gamecube :D

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik wil er nog zo een:

Retro Sale 2019!

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

\
Awesome dude d:)b
quote:
Bor de Wollef schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:08:
[...]

Leuk! Nooit geweten dat dat soort setjes bestaan. Ik heb vroeger de orignele (brede) Lynx gehad. Those were the days :) Blue Thunder en Chips Challenge :)
Het zijn prototypes die het atarimuseum in bezit heeft.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 06-10-2009 20:40 (54%)

Retro Sale 2019!

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:39
Nou ik heb de nes en ngc opgehaald.
Foto's van de nes:

En ja RF en stroomkabels zitten er ook bij :)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik ben gameover met Electro-cop ;(

Retro Sale 2019!

• GAIAjohan
Mario Bros 3 inhoud

Console werkt perfect. aangesloten via composiet :).

Mario 2 is net zo compleet, ziet er alleen iets minder mooi uit. En Mario 2 heeft een Nederlandse handleiding ipv Duitse.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 06-10-2009 22:19 (32%)

• Beloki
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:35

Piepschuim is dus dik in orde!!

Boekjes en zo ontbreken wel maar dat was te verwachten, ik heb nog handleidingen extra en nog een extra handleiding voor Mario Allstars dus ik kan het zelf completeren 8)

Het was niet van de gast die supernitendo op MP, had nog even gecheckt, er stond op SNES te koop..

Ja die gast wou dat het opgehaald zou worden, iemand had al 30 euro geboden maar dan opsturen en ik zei: 25 euro en ik kom het ophalen vandaag 8)

Ging hij meteen akkoord...misschien dat hij later wel besefte dat hij te weinig vroeg want toen ik bij die gast was hij dus laten zien dat SNES goed werkte en vroeg of ik de doos wou meenemen en zo en ik zei

nee hoeft niet O-)

Tuurlijk wel!!!!! :9

Dus zeer tevreden over!!

Beloki wijzigde deze reactie 06-10-2009 23:22 (25%)

• GAIAjohan
Staat het jaar onderop een NES voor het productiejaar of gewoon wanneer copyright is afgegeven?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Leuk, blijf maar komen met die foto's! Mijn vrienden verklaarden me al voor gek met mijn 'zooi', hier voel ik me wel thuis hehe :)

Hier 2 kleine aanwinsten van mij een tijd geleden, kwam toevallig de pic nog tegen. Kirby's Dream Land 3 en Looney Tunes B-Ball USA version, very mint! Werkelijk perfecte games, geen vouwtje in de handleiding oid te vinden. Verder heb ik ook nog wat gesealde games kunnen scoren (Spider-Man, Taz-Mania & Speedy, ook allen USA), ben een beetje Looney Tunes fan buiten het retro gebeuren om :) Van die gesealde heb ik helaas (nog) geen pics.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
GAIAjohan schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:05:
[...]

Bij mij dus 1985.. Eén van de eerste dus blijkbaar..
Mooiere sticker dat wel:

El NES teamo :Y)

Retro Sale 2019!

• GAIAjohan
quote:
MrJey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:13:
[...]

Mooiere sticker dat wel:
[afbeelding]

El NES teamo :Y)
[afbeelding]
Apart..
Zoals je hier kunt zien

Staat er bij mij niks waar jij Verzion Española en Spanish Version hebt staan. Terwijl er dan eigenlijk zou moeten staan nederlandse versie. (Gezien HOL onderop).
En ik weet ook dat er zijn war European version voorop staat.

Maar toch klopt er iets niet met 1985. Aangezien de NES pas op 1sept 1986 in de EU verscheen. zal dus wel puur het jaar van copyrightrechten zijn.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 07-10-2009 00:29 (21%)

• BFmango
Weet iemand hoe zeldzaam de Gamecube Mario Football versie is? Dus deze versie:

Is die zeldzamer dan een normaal pack zonder spel? Of is hij wel degelijk wat meer geld waard?

• Tanuki
  • Niet online
quote:
Charly schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:52:
Ik heb gisteren een gameboy color op de kop getikt (vooral voor't vriendinnetje) maar weet iemand of daar van die flashcartridges voor te krijgen zijn? Of moet ik dan toch op zoek naar een GBA?
Kijk hier eens:
GB Smart Card 32M (HKEMS)
GB Transferer 2 (HKEMS)

Bung maakte destijds ook flashcartridges voor de Game Boy (zelfde fabrikant als de Dr. V64 copybox voor de N64). Ik gok dat ze er ook wel een voor de Game Boy Color hebben. Ik gok ook dat deze een stuk lastiger te verkrijgen zijn dan de EMS Smart Card.

Mocht je ze nog ergens kunnen vinden houd ik me ook aanbevolen. :)
quote:
zwelgh schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:53:
Nu we het toch over hoge prijzen op marktplaats hebben. Ik ga waarschijnlijk binnenkort een deel van mijn collectie wegdoen. Een aantal dingen zijn misschien wel de moeite waard. Wat zou ik kunnen vragen voor:
- Sega Multi Mega (of CDX) compleet zonder doos
- Sega Pods compleet boxed
- Sega Master Systeem I nieuw in doos
Dit is geen verkoop, puur een check voor de waarde. Kan ik beter verkopen op Marktplkaats of Ebay?
Interesse in de Master System I, graag foto's per PM. :)
quote:
Njay schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:41:
wow wtfff ik wist niet dat je op amazon.co.uk een hoop retro spullen kan kopen
vooral met de pond is dat vooral lekker goedkoop

ze hebben echt een hoop van nes to dreamcast consoles en games .. :P

weet trouwens iemand of de lightgun ism hod 2 op de dreamcast werkt op een LG projectie tv van ongeveer 3 jaar oud?
Heb je een linkje? Volgens mij is er namelijk nauwelijks spul te koop dat echt interessant is? En het is sowieso niet meer nieuw, of wel?

Ik kan me niet voorstellen dat daar nog mensen rondhangen die nieuwe NES artikelen hebben.
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:58:
Leuk, blijf maar komen met die foto's! Mijn vrienden verklaarden me al voor gek met mijn 'zooi', hier voel ik me wel thuis hehe :)

Hier 2 kleine aanwinsten van mij een tijd geleden, kwam toevallig de pic nog tegen. Kirby's Dream Land 3 en Looney Tunes B-Ball USA version, very mint! Werkelijk perfecte games, geen vouwtje in de handleiding oid te vinden. Verder heb ik ook nog wat gesealde games kunnen scoren (Spider-Man, Taz-Mania & Speedy, ook allen USA), ben een beetje Looney Tunes fan buiten het retro gebeuren om :) Van die gesealde heb ik helaas (nog) geen pics.

[afbeelding]
Waarom koop jij USA spellen? Is het niet juist leuker om PAL te verzamelen, of woon je in de USA? Of net zoals ik: Alleen PAL NL (ik heb dus voornamelijk NL/FR spellen, of algemeen Europese spellen).
quote:
BFmango schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:58:
Weet iemand hoe zeldzaam de Gamecube Mario Football versie is? Dus deze versie:
[afbeelding]

Is die zeldzamer dan een normaal pack zonder spel? Of is hij wel degelijk wat meer geld waard?
Deze pack is wel degelijk zeldzamer dan een normale pack zonder spel. Maar als je het strict bekijkt ook weer niet, want je kan de cover eraf halen en dan blijft alleen een witte Gamecube over. Nintendo was nogal... lame in die tijd met de packs. Ze pakten gewoon een witte Gamecube, deden er een spel in en een hoesje overheen waar in dit geval Mario Smash Football op stond. lol
quote:
MrJey schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:19:
[...]

WOW, wist niet dat er zoveel was om te verzamelen.
Dacht dat ik al vrij extreem was met
1X NES
1X SNES
1X Gameboy Classic
1X Gameboy pocket Famicon edition
1X Gameboy color
1X Gameboy advanced

en binnenkort dus ook een atari lynx 2

Is dat spul dan zoveel waard om te sparen?
Er is nog zóveel om te verzamelen. :)

Alleen al voor de SNES zijn er ontzettend veel packs: http://kaori30.com/index....ste&address=65&pos_offset=
Voor de NES zijn er ook een flink aantal sets: http://kaori30.com/zoom.p...m/photos/81345.1.jpg&note=
Nouja, zo kan ik nog wel even doorgaan.. Je zou die site eens moeten doorzoeken: http://kaori30.com/ Je mond valt steeds verder open. Zo vind ik bijvoorbeeld de SNES Mario Kart Pack èrg sexy. :9 Die zou ik nog erg graag willen hebben. Maar aangezien ik nogal hoge eisen stel is het vrijwel onmogelijk om die te krijgen.
Ik heb overigens nog wel een leuke "pack" gekocht (zie onderaan deze post). :9

En qua prijzen: Het zijn collector's items. De consoles die ik heb zijn allemaal nieuw, mint of near-mint. Je vindt ze niet of niet gauw in die staat. En ik probeer het een beetje zo te doen dat het mij niks kost (en dat is tot nu toe heel goed gelukt), dus ik ga er zelf niet op achteruit. Dat houdt het wel leuk. :)
quote:
danielkraak schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

Wat hij heeft staan is per console al makkelijk over de 100 euro waard, met een paar uitzonderingen. Echt een supermooie verzameling Localhost! Het knapste vind ik nog hoe je alles zo mooi hebt kunnen vinden. :o
Ik weet niet zeker wat de verzamelwaarde per console is, maar ik heb momenteel een SNES Mario 5 Stars Pack mint te koop die ik voor 125 euro weg wil doen en ik heb een geïnteresseerde, dus ze geven het er wel voor. Nieuwe Dreamcasts gingen voor 125 euro per stuk. Nieuwe Nintendo 64's gingen ook voor 125 euro (nog wel 3 over). Er zijn dus genoeg mensen die dat er voor geven.

En imho is het ook een goede investering, aangezien de spullen nieuw zijn. Over 10 jaar is het alleen maar meer waard. Waar ga je bijvoorbeeld nu nog een splinternieuwe NES Action Set vandaan halen? En hoeveel moeilijker is dat over 10 jaar?

Wat het vinden betreft: Zoals ik al zei, je moet heel goed zoeken. :) EBay en Marktplaats vooral eigenlijk.
quote:
CrystalViriS schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:37:
[...]

OMG... 8)7 ik wist wel dat je een grote verzameling had maar dat... Echt alles heb je boxed... :+ eerste vraag die bij me opkomt is.. Waar in godsnaam laat je dat allemaal? Ik neem aan dat jij ook nog bij je ouders woont (net als ik). Grootste probleem bij mij is toch wel ruimtegebrek..
We hebben een zolder waar we schotten hebben links en rechts. In het midden hangt de was en staat de wasmachine, aan de rechterkant staan spullen weggefrot. :+ En aan de linkerkant was alles leeg. Nu staat er vooraan mijn verzameling en achteraan het spul dat ik over heb / te koop heb / dubbel heb / etc.

Ik verzamel niet zo hard, omdat ik alles nieuw of bijna nieuw wil hebben, dus het is niet zo dat ik elke dag massa's aan pakketten aan spullen voor mijn verzameling binnen krijg. :+ Het is dus nog goed uit te houden, maar stiekem hoop ik wel een beetje dat de zolder ooit te klein wordt ervoor. O+ Maar aan de andere kant ben ik tegenwoordig niet meer zo heel actief bezig ermee.

Overigens ben ik nog steeds erg benieuwd naar jouw verzameling. Het wordt echt eens tijd dat je die kasten uit gaat ruimen! hihi
quote:
DCFreak schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Dat filmen van videogame collecties begint er echt helemaal in te komen, alleen jammer dat al je spullen in een donkere kelder staan. Ik heb zelf nog geen goede camera om mijn eigen collectie te filmen, maar ik was wel onder de indruk van deze:

[video]
Het is dus de zolder... De vloerbedekking is donker van kleur en het enige dat een beetje licht van kleur is is de muur. Ik heb er een lamp in gemaakt, maar zelfs toen die aan was was het filmpje nog best donker, helaas. Misschien dat ik er ooit nog eens wat aan doe, maar voor nu is het goed zo. :)
quote:
Captain N schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:40:
Mooie collectie localhost. Je hebt alleen wel relatief erg weinig games (of relatief veel consoles :P), of staan die gewoon niet in je video?

Ik ben net verhuisd en zal als alle chaos opgeruimd is en de billy's in elkaar gezet zijn ook eens wat foto's posten weer. :)
Bedankt! :) Ik heb nog niet zo heel specifiek gefocussed op de spellen die ik wil, vandaar dat ik nog niet zo heel gek veel heb. + ik wil alles alleen nieuw of bijna nieuw, maakt het ook wat lastiger. En ik verzamel alleen de spellen die ik vroeger zelf had en de spellen die niet te spelen zijn met een copybox.

Mijn interesse is eigenlijk vooral de consoles en dan vooral packs, zoals je inderdaad wel kan zien. :)
quote:
danielkraak schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:39:
[...]

Volgens mij spaart hij vooral de echte toppers, zoals Zelda en Mario. En volgens mij koopt hij ook niks waar geen seal omheen zit of een paar krasjes heeft. :+

Ik ben zeker ook heel erg benieuwd naar jouw foto's.
Sir daniel is 100% right. En ook ik ben erg benieuwd naar jouw verzameling, ik klik regelmatig op je Flickr linkje, maar daar zie ik nooit consoles of zo. Wordt wel eens tijd, meneer N. :)

En de nieuwe aanwinsten :)
Mortal Kombat (DMG-P-C9-FAH) (Akklaim)
FrontBackContents

Analog Steering Wheel (-) (Mad Catz) (2x)
BoxContents

Donkey Kong Country Crate (Incl. Game, Controller) (-UKV) (Nintendo)
FrontBackContents
Console (Front)Console (Back)Console (Contents)
Game (Front)Game (Back)Game (Contents)

• GAIAjohan
Vriend van me heeft deze thuis liggen in zeer goede staat:Beter dan hoe die doos eruit ziet.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 10-10-2009 02:18 (10%)

• Neobahamuth
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Weet iemand wat voor console dit is?

Het ontwerp lijkt op de Sega Saturn:Het logo op de doos lijkt op het Japanse MegaDrive logo:

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Big Womly
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 14:32

Big Womly

Live forever, or die trying

13.600 euro voor uniek Nintendospel

De cartridge past enkel in een console zonder deksel.

Een uniek spel van het Nintendo Entertainment System (NES), de 8-bit-console van Nintendo, is op eBay van eigenaar veranderd voor 20.100 dollar, of meer dan 13.600 euro.
Drie games
Het gaat om een cartridge met de naam 'Nintendo Campus Challenge 1991 NES World Championships', waarvan er nog maar een exemplaar zou bestaan. De cartridge bevat drie games, 'Super Mario Bros. 3', 'Pin-Bot' en 'Dr. Mario', en werd gebruikt voor een videospelwedstrijd in alle Amerikaanse universiteiten in 1991.
Garageverkoop
De cartridges moesten normaal gezien vernietigd worden na de wedstrijd, maar een werknemer van Nintendo slaagde erin dit exemplaar te redden. Het dook opnieuw op tijdens een garageverkoop bij de inmiddels ex-werknemer in 2006, en werd op eBay verlapt aan de startprijs van 0,99 dollar. Lees er meer over op Wikipedia.
Schaamteloze kopie van: HLN.be

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-10 15:39

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zit tekijken voor een snes, maar op ebay, zie ik prijzen als 20/30/40 euro soms met wat games, nou is er hier iemand die wat aanbied voor 50euro. en in dit topic zie ik iemand die er een voor 25 euro heeft :)

Nou heb ik geen verstand van een snes, wel van amiga en ps. maar dit lijkt me wat duur?, zit ook nog een gameboy waar "kleine spelletjes in kunnen bij :X

Asus Zenbook i7 256gb

• Sir_Hendro
Begin van de week kwam het volgende binnen:

U ziet:
- 2x Originele Dreamcast Controller (new boxed)
- 2x Originele Dreamcast VMU Black (new)
- 2x Madcatz Rumble Pack voor Dreamcast (new)
- Dreamcast Virtua Tennis 2 (new)
- Dreamcast Jet Set Radio (new)
- Dreamcast Quake III Arena (new)
- Dreamcast Conflict Zone (new)
- Megadrive Sonic 3D
- N64 Originele controller grey (used)
- N64 Perfect Dark (used)
- N64 Castlevania (used)
- SNES Originele controller (used)
- SNES Super Gameboy (used)
- GB Pokemon Rood (used)

:D

Dozen en spel verzameling tot zover. Ik wil eigenlijk wel van alle Nintendo consoles een boxed versie hebben evenals enkele top games. Overige nintendo games voldoen mij wel met cartridge only.

De controllers

De consoles

Sir_Hendro wijzigde deze reactie 17-10-2009 19:39 (25%)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hierbij een slechte pic van mijn nieuwe nes spul

Wat ziet u:

Mario 1 + duckhunt
Mario 3
Darkwing Duck
Tetris
Chip & Dale Rescue Rangers
Tom & Jerry (helaas met afgescheurd label)
TMNT
TMNT 2 + boekje
Probotector + boekje
Zelda II + boekje
Boulderdash
Megaman 2
Ironsword: Wizards & Warriors II

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 17-10-2009 20:59 (3%)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• Beloki
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:35

Die bestaat wel, maar in NTSC versie

Bovenstaande foto heb ik net gemaakt die ik dus hebt 8)

TMHT 1 en 2 heb ik ook compleet...

• danielkraak
  • Laatst online: 18-10 23:59
Vandaag binnengehad:

De doos ziet er werkelijk nog schitterend uit. Een nieuwe zou niet veel beter zijn geweest. Alleen de plastic zakjes ontbraken. Dat was wel jammer. Ik verwacht morgen ook nog een crystal blue in verpakking. >:)

Hier een foto van mijn vitrine:

Vanaf nu ga ik me vooral focussen op Nintendo en mijn Sega collectie zo laten en misschien nog wat verkleinen. In die vitrine staan lang niet al mijn games, maar wel alle boxed. Ik heb nog een heel aantal losse cartridges liggen, met name Nintendo 64 en Nes.

• GAIAjohan
Een beetje lol is ook nooit weg toch?

http://link.marktplaats.nl/288201902
Die vraagprijs :/ :X 7(8)7

En ik zit hierachteraan :)

En ook even een bodje uitgebracht op deze

Eens zien wat het wordt.

GAIAjohan wijzigde deze reactie 21-10-2009 01:41 (67%)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:04:
[...]

Op de Dreamcast zag Ryo er toch wel beter uit. :+ Maar dat Sega All-Stars Racing kende ik niet en ik moet zeggen dat dat er toch wel tof uitziet. Droog dat al die karretjes enzo uit Shenmue terugkomen.
Nou ja, het gaat me meer om het feit dat Sega uberhaupt toegeeft door Ryo als Character uit de kast te halen dat ze uberhaupt nog zelf wel weten dat ze ooit Shenmue uit hebben gebracht, want oh wat bleef het stil aan hun zijde.

Leuke van het verhaal is dat de Shenmue fanbase al jaren acties aan het uithalen is voor een Shenmue vervolg (deel 3). Online Petitions, E-mails naar Sega kantoren over de gehele wereld, maar ook een actie door geld in te zamelen en Sega hoofdkantoor te bedelven onde lege Gachapon eieren :)

Beetje zelfde verhaal als Jericho met hun "Nuts".

Zo twitterde Sega:
quote:
Sega have been posting a "fill in the blanks" phrase on their blog and on their Twitter feed. With 2 more letters added each day. The phrase when completed will hint at the identity of one of those characters.
en het begon met:
quote:
O------ I- R--- ---- D----- M----- M-- A----- C----- -- R-----Y
Na een hoop rumoer op de Shenmue fora bleek het toch zo te zijn:
quote:
Objects In Rear View Dragon Mirror May Appear Closer In Reality
TIs geen Shenmue 3, maar in ieder geval wel een klein stapje in de goede richting. Iedereen dus online spelen met dit spel en massaal Ryo kiezen als playable character. Sega moet dan in hun stats wel na kunnen gaan dat Ryo wel heel populair is :) Verder zal er wel weer een actie op touw worden gezet, zoiets van "Stuur je aankoopbewijs naar Sega".

Wat ik verder nog een leuke uitspraak van iemand op shenmuedojo vond:
quote:
Shenmue III might be a mini game you unlock when you win Grand Prix mode with Ryo Hazuki... heh.....
Betreffende de "karretjes". Die heftrucks in de haven zijn in Shenmue I toch echt rood/oranje, gelukkig klopt nummer 5 dan weer wel :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
GetBack schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:22:
[...]

Maar er is dus geen manier om een "strakker" beeld te krijgen dan de composite?
Nou ja kijk, de NES is uit een tijdperk dat ze al blij mochten zijn dat er tegen een redelijke prijs een systeem bestond wat beeld op een TV kon toveren :P en tja daar valt weinig aan te hacken. Dit doosje regelt zowel je RF als Composite:

• Ruzor
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Warm maken met een föhn, zodat de lijm eerder loslaat. Als er nog resten overblijven: wd-40!

Klinkt gek, maar het werkt wel vaak zonder resten achter te laten.

[This is what you get when you mess with us]

• sarlo
  • Laatst online: 19:16
Heb een tijdje geleden een nieuwe kast gekocht voor op me kamer. Vond het persoonlijk wel leuk om mijn consoles in de kast te zetten als decoratie van mijn kamer zie hier het resultaat :+

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

quote:
Sp33dFr34k schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:01:
Leuk kastje gfo :)

Ik heb een tijdje geleden zelf een kastje ontworpen en gebouwd voor m'n consoles (en later receiver) in te stoppen, altijd handig :)
Oh was jij dat :+

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True