Goeie oude (retro) consoles deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 82.837 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb even een klein vraagje, ik sta namelijk voor een dilemma:

Ik kan voor weinig geld een Commodore 128DCR (metalen behuizing) krijgen. Dit is het laatste model wat uit de Commodore VIC-20/64/128/128D serie geproduceerd is.

Nu was ik naar een 128D op zoek om hem te slopen voor een casemod-project. Maar de 128DCR die ik kan krijgen is dus, naar alles blijkt, in perfect werkende toestand, inclusief handleidingen, mogelijk van de eerste eigenaar. Dus ik ben een beetje huiverig om zo'n juweel te slopen voor de behuizing :)...

Is de 128DCR zeldzaam genoeg om met opzet te bewaren, of zwerven er nog genoeg van rond om ooit nog eens vervangende onderdelen of andere meuk vandaan te kunnen halen? Mocht iemand anders een 128D (niet noodzakelijk werkend) willen doneren voor een leuk [CM]-project, laat vooral van je horen. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Kort antwoord:

In mijn ogen: JA! Uit verzamelaars oogpunt, afblijven, opbergen. En een andere zoeken die wel voor sloop gereed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Het is inderdaad zonde om iets mooi compleets te slopen, vind ik. Voor casemods zoek je gewoon het goedkoopst en meest minimale wat je nodig hebt. Als je je Dreamcast/Snes bijv. wilt spuiten, dan pak je daarvoor een vergeelde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Speedlink schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:21:
Kort antwoord:

In mijn ogen: JA! Uit verzamelaars oogpunt, afblijven, opbergen. En een andere zoeken die wel voor sloop gereed is.
Afblijven, zeker weten. Opbergen? Vergeet het maar. Die MOS 8502 vraagt erom weer warm gedraaid te worden >:) ... daarbij komt ook nog eens dat de 128D een 1571 floppy-drive aan boord heeft, dus die slikt double-sided floppen!

Verder heb ik een groot gedeelte van de C128 nog nooit verkend, namelijk de Z80 en 8563 chips, ik heb ooit een 128D gehad maar die was als veredelde C64 in gebruik. En dan nog de interfaces... er zijn tegenwoordig zelfs genoeg add-ons te bedenken die in het C128 tijdperk nooit bestonden, zelfs Ethernet controllers voor je C64/C128 :)

De plastic 128D met handvat is iets minder zeldzaam in de EU, dus misschien dat ik er daar nog een van het schroot kan redden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D ik heb WEER een pakketje met dit keer Gameboy Classic spellen. Allemaal nieuw :)

De beloofde foto:

http://i42.tinypic.com/21mbzi9.jpg

Is er iemand met de game Navy Seals voor de Gameboy Classic (die grijze vierkante baksteen)

[ Voor 16% gewijzigd door Lampuhkap op 17-06-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Gisteren een NES , 2 controllers , Zapper , Bekabeling en Mario 1-2-3 opgehaald (duckhunt samen met mario op 1 cartridge).

Bij degene waar ik het kocht werkte alles nog perfect, eenmaal thuis gekomen werkt de stroomkabel niet meer (kabelbreuk?) Uiteindelijk s'avonds even de kabel van een maat geprobeerd. Nu werkt de nes wel, echter denk ik dat de 72 pins connector een beetje verrot is. Zodra ik er een cartridge in de nes stop gaat het lampje van de nes knipperen en het beeld gaat aan en uit. Soms moet je even in de cartridge blazen alleen is dat niet echt goed voor je contactjes lijkt me...

Heb net even wat zitten googlen, heb al een website gevonden waar je spullen los kan kopen. Vanmiddag maar even de nes open maken en schoonmaken denk ik.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren binnen gekregen:
SuperUfo Pro 7 34M
Mario Allstars, nieuw in verpakking uit een oude magazijn voorraad (0 speeluren :D), nog inclusief registratiekaartjes en dergelijke :D

Nu nog ff wachten op mn nieuwe videokabeltje er voor want dies waarsch kaduk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
telt deze ook als retro,

this wel een work in progress nog :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fluxgames.com/arcade/arcade1.JPG

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
hehehe ;) Strak kastje. Werkt die X Arcade een beetje lekker? En wat zijn de spec's van die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Speedlink schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:49:
hehehe ;) Strak kastje. Werkt die X Arcade een beetje lekker? En wat zijn de spec's van die bak?
X-Arcade werkt prima , echt geen klachten nog na 2 jaar gebruik.

Specs:

PIV 2,8
1 GB DDR Geheugen
6600GT 512MB

Gameex fronted met o.a.: Mame, Zsnes, Project 64 , Vpinball , Chankast

To Do: Coindoors aansluiten op x-arcade via mod zodat euro's erin gaan mame erop reageert
Wish: voor 750 euro eem DMD Flipperkast scoren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Speedlink schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:18:
:D ik heb WEER een pakketje met dit keer Gameboy Classic spellen. Allemaal nieuw :)

De beloofde foto:

http://i42.tinypic.com/21mbzi9.jpg

Is er iemand met de game Navy Seals voor de Gameboy Classic (die grijze vierkante baksteen)
Crue Ball is vet; speelt mijn vader hele dagen. Is 63 en een beperkte sturing met linkerhand; dus kan geen games spelen met fijne "vierpuntsdruktoetst" besturing. Jaja; ook Pa aan de MegaDrive II :D

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Prachtig :D Echt gaaf om dat dan te horen :D Crueball had ik gekregen van mijn supplier inmiddels, niemand minder dan l0c4lh0st ;) Ik heb geloof ik alles wat ik nu zon beetje heb gekocht bij hem vandaan. Altijd heeft ie spelletjes/spul waar een ander niet naar om kijkt. Of juist dingen die je nergens vind. Tis nog eens een superaardige vent ook! Goeie prijzen en het is iemand met een heeeel hoge standaard :) Dus tis ook altijd top spul :) Kan m echt iedereen aanraden :)

Verder,mja....Zoek ik Navy Seals nog :P en originele PSone oplossing zodat ik mn 'homebrew'spul ook draaiend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Njay schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:56:
[...]

To Do: Coindoors aansluiten op x-arcade via mod zodat euro's erin gaan mame erop reageert
Ga gelijk voor een goede Euro Proever; geen DM, HFL of BEF want als je dat omgeprogrammeerd wil hebben dan betaal je nogeens 30-40 euro + verzendkosten heen en weer.
Wish: voor 750 euro eem DMD Flipperkast scoren _/-\o_
Die opgave moet gewoon mogelijk zijn; even goed beslissen wat je wil; welk thema; welke kast; eventueel een voorkeur voor merk. Ga niet verwachten een Medieval Madness of Cirqus Voltaire voor dat geld te scoren. Ik blijf toch wel een voorstander van een Gottlieb System 3; die zijn betrouwbaar, maar heeft weer als nadeel dat er weinig kenners zijn die je ermee kunnen helpen.

Zeker even doorlezen: http://www.flippers.be/flipper_101.html En dan voornamelijk Kiezen & Kopen Hoofdstukjes.

Mocht je voor een System 3 gaan; dan kan je uiteindelijk wel bij me terecht :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nice , zal het zo eens doornemen _/-\o_

*edit*

je mag me wel een lijst sturen in me email in me profiel :)
kunnen beter niet in dit topic handelen dan vinden ze ons niet meer zo lief O-)

[ Voor 65% gewijzigd door Njay op 18-06-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Njay schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:57:
Nice , zal het zo eens doornemen _/-\o_

*edit*

je mag me wel een lijst sturen in me email in me profiel :)
kunnen beter niet in dit topic handelen dan vinden ze ons niet meer zo lief O-)
Oh Damn; ik ben onduidelijk geweest of je hebt het verkeerd begrepen; maar ik bedoelde het volgende:
die zijn betrouwbaar, maar heeft weer als nadeel dat er weinig kenners zijn die je ermee kunnen helpen.
+
Mocht je voor een System 3 gaan; dan kan je uiteindelijk wel bij me terecht
Ik bedoelde dus: Mocht je wel voor een System 3 zijn gegaan; je hebt een probleempje waar je niet uitkomt; dan mag je die vraag wel bij me neergooien; het is niet zo dat ik er 10 heb staan welke ik verkoop _/-\o_

Heb er overigens maar eentje staan voor eigen gebruik; omdat ik dat net als jou geweldig leuk vind. En tja die DMD's zijn toch wel erg leuk; niet voor niets dat STERN terug is gegaan naar de techniek uit de jaren '90 omdat gewoon bewezen is dat die betrouwbaar is; en de beste gameplay hebben; wat dus niet gelukt is met pinball2000 van Williams.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Pinball = retro :P so why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
riiiight !

ik begreep je al niet dan hehe :)

ik wil of een star wars trilogy kast, of een monster bash
maar ik weet dat de laatste echt te duur voor woorden is nog...

ik zie wel veel lethal weapons staan voor rond de 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Descriptor schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:27:
Gisteren een NES , 2 controllers , Zapper , Bekabeling en Mario 1-2-3 opgehaald (duckhunt samen met mario op 1 cartridge).

Bij degene waar ik het kocht werkte alles nog perfect, eenmaal thuis gekomen werkt de stroomkabel niet meer (kabelbreuk?) Uiteindelijk s'avonds even de kabel van een maat geprobeerd. Nu werkt de nes wel, echter denk ik dat de 72 pins connector een beetje verrot is. Zodra ik er een cartridge in de nes stop gaat het lampje van de nes knipperen en het beeld gaat aan en uit. Soms moet je even in de cartridge blazen alleen is dat niet echt goed voor je contactjes lijkt me...

Heb net even wat zitten googlen, heb al een website gevonden waar je spullen los kan kopen. Vanmiddag maar even de nes open maken en schoonmaken denk ik.
En je weet zeker dat de verkoper ook echt op de NES aan het spelen was? Misschien had ie gewoon een videoband met daarop het spel aan staan. :+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Net een stel redelijk unieke controllers binnen gehad. Ik heb vroeger de helemaal zwarte variant gehad. Kwam ze nu eigenlijk (dankzij alweer l0c4lh0st) tegen. Heb ze in deze doorzichtige versie nog niet eerder gezien.

http://i43.tinypic.com/15ewfnt.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Lampuhkap op 18-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
Dreamcast update: weer nieuwe ontwikkelingen, heb mijn geld terug (met uitzondering van de verzendkosten).

Reden zou zijn dat ze niet meer in stock waren, echter zijn ze ook sinds vandaag weer in stock! Maargoed, weer een mail gestuurd en binnen 5 minuten antwoord (tijdverschil is dus best handig): reden is dat ze hem net gecanceld hadden alvorens hij weer in stock was...

Maargoed, verder einde verhaal denk ik, dus inhoud van zwarte werkende overbouwen in niet werkende witte maar wel perfecte set. Dus doos met niet werkende zwarte over (wellicht nog handel?) Totale kosten: 30 euro shipping...

Ondertussen nog aan het mailen waarom hij gecanceld is en direct toch weer op voorraad. Zegt die gast: heeft elkaar net gekruist. Ik weer terugmailen over shipping kosten, dat ik die kwijt ben, en als ik nu bestel die weer opnieuw moet betalen... Daar nog geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Is de doos die je bij de zwarte hebt toevallig de sports edition doos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Schweino schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:31:
Is de doos die je bij de zwarte hebt toevallig de sports edition doos?
Volgens mij had hij gezegd dat dat niet was en dat was daarom ook de directe reden waarom hij een nieuwe had aangevraagd. ;)

Moest je trouwens wel verzendkosten betalen voor je "vervanging" voor die kapotte? Anders is het eigenlijk nog een best duur grapje, als het niet werkt, of compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

l0c4lh0st schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:18:
[...]

En je weet zeker dat de verkoper ook echt op de NES aan het spelen was? Misschien had ie gewoon een videoband met daarop het spel aan staan. :+
Dat zou wel heel erg laag zijn :o

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:40
Ik heb ook een paar NESsen thuis liggen

Wou dus de Franse NES aansluiten omdat bij aansluiten dus een RGB kabel gebruikt en wat dus makkelijker is.. Kreeg alleen maar zwart beeld, hele NES uit elkaar gehaald en schoongemaakt, converter grondig gereinigd met alcohol..kreeg geen beeld, alleen maar zwart met af en toe strepen...De NES pakt het wel omdat het niet knipperde maar toch lukte het niet.. :'(

Dus ik de NES pakken die ik als 12 jarige gekocht had, dus 18 jaar geleden..en hij werkte meteen!!! Ongelovelijk.. _/-\o_

Dus later de Franse NES repareren.. :(

Nieuwe aanwinst een Gamecube Boxed Mario Smash Football, ben er heel blij mee, heb ook Zelda en Metroid Boxed en nu heb ik eindelijk een witte Gamecube!! heb al een zwarte, paarse, en zilvere... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
danielkraak schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 06:59:
[...]

Volgens mij had hij gezegd dat dat niet was en dat was daarom ook de directe reden waarom hij een nieuwe had aangevraagd. ;)

Moest je trouwens wel verzendkosten betalen voor je "vervanging" voor die kapotte? Anders is het eigenlijk nog een best duur grapje, als het niet werkt, of compleet is.
Geen verzendkosten, en je hoeft niks retour te zenden als je recht hebt op een vervangende. Doos is inderdaad niet van de sports edition.

Update: Gister aantal maal heen en weer gemailt i.v.m. wel geld terug maar niet de verzendkosten. Na een aantal keer direct antwoord gehad te hebben kreeg ik dit dus niet op mijn laatste e-mail. Vanochtend echter wel, in de form van een order shipment. Er komt dus daadwerkelijk een 3e dreamcast aan maar mijn geld is al terug gestort (exclusief verzendkosten á 27 euro).

Dus totaal voor 27 euro: dreamcast mint die niet werkt maar wel een perfecte set, 2e dreamcast die goed werkt maar sports edition is en een 3e dreamcast die er aan komt! Even afwachten wat dat dus is!

Ben benieuwd of ze een refund weer terug kunnen draaien, uiteindelijk is het via paypal al weer naar mijn credit card gestuurd! Afwachten allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Beloki schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:05:
Ik heb ook een paar NESsen thuis liggen

Wou dus de Franse NES aansluiten omdat bij aansluiten dus een RGB kabel gebruikt en wat dus makkelijker is.. Kreeg alleen maar zwart beeld, hele NES uit elkaar gehaald en schoongemaakt, converter grondig gereinigd met alcohol..kreeg geen beeld, alleen maar zwart met af en toe strepen...De NES pakt het wel omdat het niet knipperde maar toch lukte het niet.. :'(

Dus ik de NES pakken die ik als 12 jarige gekocht had, dus 18 jaar geleden..en hij werkte meteen!!! Ongelovelijk.. _/-\o_

Dus later de Franse NES repareren.. :(

Nieuwe aanwinst een Gamecube Boxed Mario Smash Football, ben er heel blij mee, heb ook Zelda en Metroid Boxed en nu heb ik eindelijk een witte Gamecube!! heb al een zwarte, paarse, en zilvere... 8)
Ik heb de meine ook even gefixed. Stroomkabel is besteld want die ik nu heb is verrot :( , en even de nes opengemaakt, contactjes schoongemaakt met alcohol. Maar toen deedie het nog niet helemaal lekker als ik bv mario 3 er in stopte.

Tot dat ik dit filmpje tegen kwam: http://www.youtube.com/watch?v=X5aOYHhn478

Je moet dus de cartridge er instoppen ,tegen het onderstukje aanduwen en dan een beetje "wiebelen'' en dan naar beneden en hij werkt wel. Gelijk er in stoppen geeft bij mij soms een knipperend beeld :?

De 72 pins connector is gewoon goed, ziet er als nieuw uit en heb verder geen problemen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Zal ik na het weekend wel even kijken, ben nu namelijk bij mijn vriendin en die heeft alleen een SNES in huis, ook van mij...zodat ik wat te doen hebt als ze er niet is, na het weekend zal ik eens naar gaan kijken
'
Bedankt voor je link

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Descriptor schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:08:
[...]

Ik heb de meine ook even gefixed. Stroomkabel is besteld want die ik nu heb is verrot :( , en even de nes opengemaakt, contactjes schoongemaakt met alcohol. Maar toen deedie het nog niet helemaal lekker als ik bv mario 3 er in stopte.

Tot dat ik dit filmpje tegen kwam: http://www.youtube.com/watch?v=X5aOYHhn478

Je moet dus de cartridge er instoppen ,tegen het onderstukje aanduwen en dan een beetje "wiebelen'' en dan naar beneden en hij werkt wel. Gelijk er in stoppen geeft bij mij soms een knipperend beeld :?

De 72 pins connector is gewoon goed, ziet er als nieuw uit en heb verder geen problemen gezien.
Tijdelijke oplossing ion dat filmpje....dat deed ik vroeger ook. De cart staat dan onder een iets andere hoek tegen de connectorbase gebogen... op den duur geeft dat ook het knippereffect.

Echte oplossingen zijn gewoon schoonmaken + bijbuigen en/of nieuwe connectorbase.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Ik heb mijn SNES eens uit de kast getrokken. 2 jaar geleden gekregen van mijn zus, die hem nog had van vroeger. Toen werkte hij nog. Nu heb ik hem aangesloten, hij gaat aan maar ik kan de zender nergens terugvinden op mijn tv.

Probeer er nu achter te komen of dat ik iets anders fout doe of dat de SNES misschien de geest gegeven heeft.

De powerled brandt rood/oranje, en ik vraag mezelf af of dat wel zo goed is? Moet die niet groen zijn? De handleiding heb ik niet meer en kon ik ook niet online vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Mocht je er nog niet gek genoeg van worden, Dreamcast update: Nu de volgende onderweg is en ik het geld (exlusief verzenden) terug heb gekregen weer een mail ontvangen. de 35 dollar verzendkosten zullen ze alsnog vergoeden doormiddel van een tegoedbon.

Of er zit een bom in de doos die nu deze kant op komt, of ik heb heel veel geluk en bepaalde zaken kruizen elkaar bij Thinkgeek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:09:
Ik heb mijn SNES eens uit de kast getrokken. 2 jaar geleden gekregen van mijn zus, die hem nog had van vroeger. Toen werkte hij nog. Nu heb ik hem aangesloten, hij gaat aan maar ik kan de zender nergens terugvinden op mijn tv.

Probeer er nu achter te komen of dat ik iets anders fout doe of dat de SNES misschien de geest gegeven heeft.

De powerled brandt rood/oranje, en ik vraag mezelf af of dat wel zo goed is? Moet die niet groen zijn? De handleiding heb ik niet meer en kon ik ook niet online vinden.
O mijn god.. Schaam je. :+

Het lampje op de SNES moet gewoon rood branden, dus dat is gewoon goed. Als ie echt oranje achtig van kleur is is het niet goed... Heb ik zelf nog nooit gezien trouwens. :o

Misschien moet je dat schuifje achter op de SNES omzetten. Je hebt channel 3/4 of zo. Hoe het helemaal precies werkt weet ik niet, maar als ik 'm op de verkeerde had staan kon ik het kanaal ook nooit vinden.

Aanrader is misschien wel om een SCART kabel te gebruiken. *O* Werkt zoveel fijner. :) Dan hoef je ook geen kanalen te zoeken etc, gewoon naar EXT gaan en de SNES aan doen. :) En beeldkwaliteit is stukken beter... Ik heb er zelf nog over trouwens, dus mocht je interesse hebben.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
l0c4lh0st schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:25:
[...]

O mijn god.. Schaam je. :+

Het lampje op de SNES moet gewoon rood branden, dus dat is gewoon goed. Als ie echt oranje achtig van kleur is is het niet goed... Heb ik zelf nog nooit gezien trouwens. :o

Misschien moet je dat schuifje achter op de SNES omzetten. Je hebt channel 3/4 of zo. Hoe het helemaal precies werkt weet ik niet, maar als ik 'm op de verkeerde had staan kon ik het kanaal ook nooit vinden.

Aanrader is misschien wel om een SCART kabel te gebruiken. *O* Werkt zoveel fijner. :) Dan hoef je ook geen kanalen te zoeken etc, gewoon naar EXT gaan en de SNES aan doen. :) En beeldkwaliteit is stukken beter... Ik heb er zelf nog over trouwens, dus mocht je interesse hebben.
pffff ben ik blij dat ie dan niet kapot is. Waar ik me wel voor schaam is dat ik dat kanaal dus echt niet kan vinden. Ik heb al heel lang digitale tv en die decoder programmeert alles. Op een Sony Bravia iets met de hand zoeken wow...

Mijn SNES zit d.m.v. zon coax splitter (RF connector?) aangesloten, die Nintendo aansluiting->SCART heb ik dus niet, anders was het inderdaad simpel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:40:
[...]

pffff ben ik blij dat ie dan niet kapot is. Waar ik me wel voor schaam is dat ik dat kanaal dus echt niet kan vinden. Ik heb al heel lang digitale tv en die decoder programmeert alles. Op een Sony Bravia iets met de hand zoeken wow...

Mijn SNES zit d.m.v. zon coax splitter (RF connector?) aangesloten, die Nintendo aansluiting->SCART heb ik dus niet, anders was het inderdaad simpel geweest.
Toevallig ook geen N64 of Gamecube staan? Die gebruiken dezelfde kabel nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Exorcist schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:20:
[...]

Toevallig ook geen N64 of Gamecube staan? Die gebruiken dezelfde kabel nl.
Nee, helaas niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

l0c4lh0st schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:25:
Mijn Ultra16 kan ook gelig branden. Doet 'ie volgens mij als 'ie in het system menu zit. :)

/edit: wil iemand zijn verzameling toevallig nog wat uitbreiden? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Captain N op 19-06-2009 21:33 ]

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, vandaag opgehaald voor de N64;

Conker's Bad Fur Day
Paper Mario

Allebei helemaal compleet en daarmee kunnen twee van de moeilijkst vindbare spellen (voor een schappelijk prijsje) van m'n lijstje worden geschrapt. Alleen Turok 3 en beide Vigilante games ontlopen me nog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kaap schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:40:
[...]

Zoeken met de hand op een Bravia is best te doen hoor... we hebber er hier 2 staan. Verschillende menu`s, maar de snes vinden ze zo (zit hier op kanaal 4 btw). Zorg wel, dat je een game aanhebt zonder overgangen tussen gameplay&beginscherm.

Tijdens zo`n overgang, lijkt het voor sommige tv`s alsof er even geen signaal opzit. Super Mario World heeft bijvoorbeeld continu die gameplay op het beginscherm doorlopen en is een goede game daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
beatle schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:21:
Mocht je er nog niet gek genoeg van worden, Dreamcast update: Nu de volgende onderweg is en ik het geld (exlusief verzenden) terug heb gekregen weer een mail ontvangen. de 35 dollar verzendkosten zullen ze alsnog vergoeden doormiddel van een tegoedbon.

Of er zit een bom in de doos die nu deze kant op komt, of ik heb heel veel geluk en bepaalde zaken kruizen elkaar bij Thinkgeek :P
Mooi, hopen dat deze het wel doet. Al bij al toch goede zaken gedaan dan met hun, ook al heeft het veel tijd gekost.

Kwam dit tegen op engadget:

http://www.engadget.com/2...et-ebay-aflame/#continued

http://www.youtube.com/wa...F&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 17:30
wooo gisteren voor pappa dag wat wii points gekregen, en nu wil ik dus wat classic games op de vc gaan binnenhalen.

Wsl word het f-zero snes (die wil ik echt al tijden)
super star soldier voor de pc engine
en r-type voor de pc engine
(mits dat haalbaar is voor 2k aan puntjes)

Alleen bij die laatste twijfel ik. De reden is dat ik me afvraag of ik niet beter de xbla versie kan kopen ivm betere conversie van de arcade game.....ben wel benieuwd wat de experts er hier van denken :D

(en ja ik heb ook de arcade rom wel ergens denk ik, maar ik wil zonder rom updates en gezeur gewoon makkelijk middels een paar klikken het spel op een console kunnen starten)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wii points is leuk edoch vind ik dat ze nog 'n hoop geld vragen voor die ouwe meuk. Emulatortje op je PC enz is praktiser en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:04:
wooo gisteren voor pappa dag wat wii points gekregen, en nu wil ik dus wat classic games op de vc gaan binnenhalen.

Wsl word het f-zero snes (die wil ik echt al tijden)
super star soldier voor de pc engine
en r-type voor de pc engine
(mits dat haalbaar is voor 2k aan puntjes)

Alleen bij die laatste twijfel ik. De reden is dat ik me afvraag of ik niet beter de xbla versie kan kopen ivm betere conversie van de arcade game.....ben wel benieuwd wat de experts er hier van denken :D

(en ja ik heb ook de arcade rom wel ergens denk ik, maar ik wil zonder rom updates en gezeur gewoon makkelijk middels een paar klikken het spel op een console kunnen starten)
Was er ook geen Wiiware remake van R-type uitgekomen of is dat een andere shooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een SNES adapter liggen? (liefste in de buurt van Haren(GN))

Specs:
# AC 230V to DC 9V mains adaptor/power supply
# Output 9V DC, 1.2A, center negative

Mag ook iets hoger zijn, maar niet al te veel hoger. Moet natuuurlijk wel de juiste plug hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:08:
Wii points is leuk edoch vind ik dat ze nog 'n hoop geld vragen voor die ouwe meuk. Emulatortje op je PC enz is praktiser en makkelijker.
Oneens met praktischer en makkelijker, daarnaast wil ik gewoon vanaf de bank spelen op mijn (soon to be 42-44") tv ipv op mijn pc monitor. Wel eens met dat het duur is, maar dat is pcies waarom ik vraag naar ervaringen/advies met R-type :P
Getback schreef
Was er ook geen Wiiware remake van R-type uitgekomen of is dat een andere shooter?
Dat is star soldier r volgens mij. En als ik me niet vergis is dat een timed score attack only game....dat trekt me niet echt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:01:

Specs:

Mag ook iets hoger zijn, maar niet al te veel hoger. Moet natuuurlijk wel de juiste plug hebben.
Lidl, Aldi, Praxis hebben ze al vanaf €3,49...universeel,maar werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:24:
Yes, vandaag opgehaald voor de N64;

Conker's Bad Fur Day
Paper Mario

Allebei helemaal compleet en daarmee kunnen twee van de moeilijkst vindbare spellen (voor een schappelijk prijsje) van m'n lijstje worden geschrapt. Alleen Turok 3 en beide Vigilante games ontlopen me nog.
Ik zeg: Foto'ssss *O*

Paper Mario vind ik echt moeilijk om te krijgen. :o Het lijkt wel of niemand die in fatsoenlijke staat heeft bewaard. Altijd mist er wel iets, of is het doosje gedeukt of iets dergelijks.

Conker's Bad Fur Day zoek ik idd ook nog (is groter dan 256M :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:14:
[...]

Lidl, Aldi, Praxis hebben ze al vanaf €3,49...universeel,maar werkt perfect :)
Lidle & Aldi, moet je net geluk hebben.... bouwmarkten zal ik eens bijlangs gaan, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:16:
[...]

Lidle & Aldi, moet je net geluk hebben.... bouwmarkten zal ik eens bijlangs gaan, bedankt!
Laat me weten of het gelukt is :) zit in het zelfde schuitje en ook nog eens in het hoge Noorden ;).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evain
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:01:

Specs:

Misschien is dit een optie: klik.

"You live and learn. At any rate, you live." - Douglas Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimyer
  • Laatst online: 04-05-2022
Hey mede lotgenoten ,ik volg dit topic nu al een tijdje en heb ook een paar vraagjes aan de kenners

-mijn eerste vraag is omtrent de player choice uitvoeringen van de N64 games ,zijn er verschillen met de originele uitvoeringen buiten het doosje?Ik bedoel zijn het boekje en de cart voor de rest gelijk?

Mijn tweede vraag is het volgende,ik zou graag een tweedehands spelcomputer uit Amerika laten komen.Hij is als nieuw.Moet ik daar ook tax voor betalen of is dit alleen voor nieuwe spullen

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Evain schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:56:
[...]

Misschien is dit een optie: klik.
Nadeel is dat je dan 16,70 kwijt bent meteen. Dat is al een 3 kwart SNES mét voedingskabel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wimyer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:33:
Hey mede lotgenoten ,ik volg dit topic nu al een tijdje en heb ook een paar vraagjes aan de kenners

-mijn eerste vraag is omtrent de player choice uitvoeringen van de N64 games ,zijn er verschillen met de originele uitvoeringen buiten het doosje?Ik bedoel zijn het boekje en de cart voor de rest gelijk?
Boekje + cartridge zijn precies hetzelfde, alleen de doos is verwisseld voor een zilveren type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
wimyer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:33:

Mijn tweede vraag is het volgende,ik zou graag een tweedehands spelcomputer uit Amerika laten komen.Hij is als nieuw.Moet ik daar ook tax voor betalen of is dit alleen voor nieuwe spullen

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Wat daandegoeiste zegt klopt helemaal.

Als je spullen invoert moet je in principe invoerrechten betalen. Daar zit belasting, een bepaald percentage voor het invoeren, etc. bij. Je kunt dat op bijvoorbeeld http://douane.nl/ wel ergens uitrekenen.

Ik zeg in principe, omdat de kans (vooral bij kleine pakketten) klein is dat je er uit wordt gepikt. Hou er maar wel rekening mee.

Normaal zou je alleen voor nieuwe producten belasting betalen. Producten waar nog geen belasting voor is afgedragen dus. Hoe dat precies met jouw aanbieder zit weet ik niet. Wat de douane hier verder doet weet ik overigens niet. Ik heb wel vaker nieuwe spullen over laten komen waarvan 1 heel groot pakket werd onderschept. Voor zover ik weet heb ik geen belasting over die producten hoeven te betalen. Wel belasting over de invoerkosten etc. En ook nog eens voor de inklaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Tanuki op 23-06-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
l0c4lh0st schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:31:
[...]

Ik zeg: Foto'ssss *O*

Paper Mario vind ik echt moeilijk om te krijgen. :o Het lijkt wel of niemand die in fatsoenlijke staat heeft bewaard. Altijd mist er wel iets, of is het doosje gedeukt of iets dergelijks.

Conker's Bad Fur Day zoek ik idd ook nog (is groter dan 256M :+).
Paper Mario voor N64 heb ik in complete staat en helemaal goed...

Jaren geleden al gekocht voor 5 euro :)

Nu staat het heel mooi in mijn collectie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Het gaat weer slecht met mij, ik had mij voorgenomen wat minder aan retrogaming te spenderen, collectie uitmesten etc....

Maarja, daar stond hij dan, een Nintendo 64 Super Mario Pack, doos nog heel mooi, alles erbij (excl. boekjes), voor een leuk bedrag....

Dus maar meegenomen naar huis :D Foto's volgen nog.

Nu, er zit al SM64 bij, maar uiteraard wil ik er nog enkele games bij. Iemand ervaring met retrogamewinkel.nl?

Zij hebben wel redelijk geprijst stuff staan.

Er moet een tweede controller bij, extension pack, trilding voor op de controller, 007, Mario Karts, andere mario-games, .... (nog aanraders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Vandaag gratis een in perfecte staat verkerende philips msx2 vg-8235 ontvangen. Gratis en voor niks :D
Hoewel hij officieel onder de home computers valt, is hij vooral in japan toch voornamelijk als console gebruikt. Het gros van de msx1, en een deel van de msx2 games is namelijk voornamelijk of exclusief op cartridge uitgebracht. Het is ook de thuisbasis van Konami geweest waar veel populaire titles hun oorsprong hebben. Denk aan metal gear, castlevania, goonies, etc. Nu natuurlijk de vraag: wie heeft er eventueel nog wat msx cartridges liggen of weet een plaats om ze tegen een redelijk bod te bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
0X55AA schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:16:
Het gaat weer slecht met mij, ik had mij voorgenomen wat minder aan retrogaming te spenderen, collectie uitmesten etc....

Maarja, daar stond hij dan, een Nintendo 64 Super Mario Pack, doos nog heel mooi, alles erbij (excl. boekjes), voor een leuk bedrag....

Nu, er zit al SM64 bij, maar uiteraard wil ik er nog enkele games bij. Iemand ervaring met retrogamewinkel.nl?

Er moet een tweede controller bij, extension pack, trilding voor op de controller, 007, Mario Karts, andere mario-games, .... (nog aanraders?)
Ebay is de beste voor dat soort dingen. Cart only heb je ze echt voor een prikkie. Controllers is wat lastiger, maar ik denk dat hier ook Ebay het beste is. Ik heb er weleens een paar van Amazon besteld. Gewoon even opletten of die analog sticks nog goed zijn. Op Marktplaats kun je denk ik beter niet kijken voor controllers, want daar vragen ze natuurlijk drie keer zoveel voor een goed werkende controller.

Je moet Zelda trouwens per see kopen, anders dan kun je niet volledig van je N64 genieten. :*)

Edit: N64 is trouwens mijn lievelingsconsole. Ik heb er nog een hoop van liggen en ik denk dat zodra ik alle consoles heb die ik per see wil (heb ze bijna allemaal) dat ik me met name nog op mijn N64 collectie ga richten.

[ Voor 8% gewijzigd door danielkraak op 23-06-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Laatst online: 04-09 17:29
Waar vinden jullie dit soort dingen toch allemaal? Ik kom regelmatig bij de kringloopwinkel bij mij in de buurt, maar daar hebben ze helemaal niks in de richting van spelcomputers. Ook op rommelmarkten en koninginnedag begint het karig te worden. Eigenlijk kan ik alleen nog maar slagen op Marktplaats en eBay...

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
mvdklip schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:41:
[...]

Waar vinden jullie dit soort dingen toch allemaal? Ik kom regelmatig bij de kringloopwinkel bij mij in de buurt, maar daar hebben ze helemaal niks in de richting van spelcomputers. Ook op rommelmarkten en koninginnedag begint het karig te worden. Eigenlijk kan ik alleen nog maar slagen op Marktplaats en eBay...
Bij mij is dat helaas ook zo. Ik heb zelf ook nooit is een keertje geluk. Ik denk dat je gewoon niet op moet geven op rommelmarkten en alle mogelijke opties waar je iets van een console zou kunnen vinden niet uit moeten sluiten.

Maar ik ben toch wel benieuwd inderdaad waar sommige hun spullen vandaan hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door danielkraak op 23-06-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteravond Turok 3 (N64) en Kirby's Funpak (SNES) besteld bij die winkel. Vervolgens betaald met iDeal en ik kreeg keurig twee mailtjes: eerst gisteravond een bevestiging van de order en vervolgens deze ochtend een mailtje dat mijn betaling ontvangen was en dat alles vandaag op de bus gaat. Ook zat er keurig antwoord bij op een vraag die ik in mijn bestelling had gesteld.

Zodra het pakketje binnen is zal ik laten weten of alles een beetje naar wens is gegaan. Tot dusverre vind ik alles heel netjes en betrouwbaar overkomen in ieder geval. De prijzen zijn voor veel spellen redelijk vind ik, maar die verzendkosten...... 7 euro plus 4 euro als je aangetekend verzenden wilt. Ophalen is ook mogelijk, maar ik woon niet in de buurt.

Plaatje van m'n Conker en Paper Mario aankopen is op imageshack te vinden (linkje). Dit om het forum een beetje schoon te houden ;) Die afgrijselijke stickers op de doosjes moet ik nog verwijderen. In ieder geval weet ik dat er geen beschadigingen onder zitten. Beetje schoonmaken van de doosjes kan ook geen kwaad overigens.

Mijn complete N64 collectie is inmiddels uitgegroeid tot 35 games trouwens, dus dat gaat lekker. Allen zijn compleet. Plaatje kan ik dit weekend ofzo wel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
;) ebay, marktplaats of lokale gameshop. Een goeie verzamelaar/tweaker kan ook altijd handig zijn voor dit soort dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Voor de Nintendo Fanboys wilde ik deze twee teksten niet onthouden (Niet mijn favoriete taalgebruik overigens):
DE NINTENDO TERMINAL: HET FANTASTISCHE AVONTUUR
De Nintendo Entertainment System terminal (NES) is een interactief videospelensysteem waarbij alle leden van het gezin betrokken worden. De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd. Hij vormt de basis van het NES. Hij neemt weinig plaats in, is gemakkelijk te gebruiken, en is van twee knuppeltjes voorzien, zodat de speler hem alleen of met een andere speler samen kan bedienen. In Japan kan men de terminal reeds op de telefoon aansluiten om er op het TV-scherm de beurskoers mee te ontvangen !
WAARSCHUWING TEGEN PARALLELMARKT EN NAMAAK

Al sinds een aantal jaren heeeft NINTENDO te maken met een parallelmarkt waarop zijn cassettes worden verkocht. Ook wordt de NINTENDO console soms nagemaakt. Pas op : de cassettes op de parallelmarkt zijn cassettes van Amerikaanse of Japanse oorsprong. Zij zijn dus van het type NTSC en functioneren niet op de in Nederland verkochte consoles.

Sommige verkopers drijven het zo ver dat ze aanraden de in Nederland verkochte consoles aan te passen zodat hun cassettes erop kunnen worden gebruikt. Zij doen dit eenvoudig door kortsluiting te veroorzaken in bepaalde onderdelen, waardoor de levensduur van de console flink kan verkorten.

Consoles die op die wijze zijn omgebouwd, vallen ook niet meer onder de waarborg. Amerikaanse of Japanse cassettes hebben ook geen gebruiksaanwijzing in het Nederlands. Zij zijn dus niet alleen illegaal, maar bovendien moeilijk aan te leren omdat de talloze mogelijkheden toch heel wat uitleg vereisen.

NINTENDO wil tenslotte bij de koper op aandringen waakzaam te zijn bij de aanschaf van een console en zich geen kopie in de handen te laten stoppen. NINTENDO raadt dan ook met klem aan uitsluitend een erkende dealer te beklanten.
Tot dusver een hoop gelul door de marketing van Nintendo (staan ook een hoop onwaarheden en twijfels in).

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:26:
Voor de Nintendo Fanboys wilde ik deze twee teksten niet onthouden (Niet mijn favoriete taalgebruik overigens):

[...]

[...]

Tot dusver een hoop gelul door de marketing van Nintendo (staan ook een hoop onwaarheden en twijfels in).
Door een pinnetje los te maken (lockout chip) kun je geen kortsluiting krijgen. :+

Maarja, wat zou jij zeggen als bedrijf?

[ Voor 4% gewijzigd door danielkraak op 23-06-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:26:
Waarom verlaag je je dan tot dat taalgebruik?
[...]

[...]

En op wie is dat een reactie in dit topic?

Verder gaat het wel helemaal goed met je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar waar slaat jouw post op?

Als ik een quote plaats (waarin niet mijn favoriete taalgebruik staat als: "knuppeltjes" en "De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd") dan kan ik dat moeilijk aan gaan passen want dan is het geen quote meer. Dus ik verlaag me nergens tot.

Verder is dit een topic waar ik al jarenlang uithang en zeer veel moeite doe om de discussies rollend te houden. (Denk aan de Triforce hardware en andere technische "uitstapjes").

Ik wil met deze teksten (welke ik in een Nederlandse Nintendo Reclamefolder tegenkwam de discussie oproepen over de gedachte van Nintendo toendertijd, en wellicht dat CaptainN weer leuke toevoeging kan geven op de beursnoteringen van de Famicom.

Verder is Daniel Kraak diegene die er technisch op verder gaat wat het posten hier zo leuk maakt:
danielkraak schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:49:
[...]

Door een pinnetje los te maken (lockout chip) kun je geen kortsluiting krijgen. :+

Maarja, wat zou jij zeggen als bedrijf?
Nintendo haalt in het stukje wat jij bedoeld (Daniel) 2 dingen door elkaar. Er werd in destijds door sommige games inderdaad geklooit met kortsluiting (middels het ontladen van een condensator) om de lock-out chip van het padje te krijgen (voor de periode van 1 spel). American Video Entertainment deed daar geloof ik aan mee; maar dat moet ik eens verder uitzoeken. De lockout chip disablen is inderdaad geen kortsluiting. Het verhaal van kortsluiting en ombouw is dus niet terecht; kortsluiting in samenhang met de non-nintendo cartridges heeft wel enige vorm van waarheid.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:
[...]

[...]

Huh?

Welk verkeerd taal gebruik?
Ze zeggen
a) dat NTSC/JAP spellen niet werken in EU (Pal consoles) <-- waar
b) CIC disabelen bestaat een methode voor te kortsluiten. Door te kortsluiten (naja kuch) kun je wel super mario spelen. Wat niet gaat als je hem 'enkel' disabeld
c) ze hebben geen nederlandse handleiding.. jip dat is waar..
d) geen waarborg op consoles die omgebouwd zijn d'uh...
e) ja.. Ford etc raden jullie ook aan voor naar een herkende dealer te gaan..? verschil? niets...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:24:
[...]

Huh?

Welk verkeerd taal gebruik?
Ze zeggen
a) dat NTSC/JAP spellen niet werken in EU (Pal consoles) <-- waar
b) CIC disabelen bestaat een methode voor te kortsluiten. Door te kortsluiten (naja kuch) kun je wel super mario spelen. Wat niet gaat als je hem 'enkel' disabeld
c) ze hebben geen nederlandse handleiding.. jip dat is waar..
d) geen waarborg op consoles die omgebouwd zijn d'uh...
e) ja.. Ford etc raden jullie ook aan voor naar een herkende dealer te gaan..? verschil? niets...
Ik doelde meer op het feit dat ze NTSC-U & NTSC-J carts als illegaal bestempelen.

Dat CIC disable-een middels kortsluiting was o.a. Camerica bedenk ik me net, maar dat wordt geregeld binnen de non-nintendo cart, en niet volgens: "Sommige verkopers drijven het zo ver dat ze aanraden de in Nederland verkochte consoles aan te passen zodat hun cassettes erop kunnen worden gebruikt.".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
Die Franse (RGB) NES'en waar het eerder in dit topic over ging staan trouwens voor 5,- euro per stuk te koop op de genoemde retrogamewinkel.nl. Wel ongetest en zonder RGB kabel. Staat meer leuk spul voor de knutselaar onder Opruiming OP=OP. Jammer dat ze weinig SEGA spul hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door mvdklip op 23-06-2009 21:08 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:22:
[...]

Sorry hoor, maar waar slaat jouw post op?
"fanboys" en "gelul" lijkt mij geen normaal taalgebruik voor een vriendschappelijk forum gedeelte waar goeie oude (retro) consoles en alles wat daarmee samenhangt besproken worden.
Als ik een quote plaats (waarin niet mijn favoriete taalgebruik staat als: "knuppeltjes" en "De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd") dan kan ik dat moeilijk aan gaan passen want dan is het geen quote meer. Dus ik verlaag me nergens tot.
Dat kun je idd moeilijk aanpassen.
Verder is dit een topic waar ik al jarenlang uithang en zeer veel moeite doe om de discussies rollend te houden. (Denk aan de Triforce hardware en andere technische "uitstapjes").
Waarvoor dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als je de foto bekijkt, zien ze er ook mega-geel uit... (niet geil :P )

Als de bovenkap van een andere nes past, kun je `m nog redelijk oplappen... maar het beestje stuurt toch maar composite over de rgb-kabel, dus veel zin heeft `t niet. Wel leuk voor €5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Dreamcast update (laatste): 3e doos binnen gekregen, helaas €36,31 aan belasting en invoerrechten moeten betalen :( Maargoed, dan heb je ook wat, zie onderstaande pic!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/10o08if.jpg

Linksboven: Sports pack, perfecte staat en werking ;)
Rechtboven: Sports pack, zwarte Dreamcast, zwarte joystick en geen sport spellen :(
Onder: Basic pack, opzich nette set, alleen starten er geen spellen op (het menu wel, zelfs utopia) :(

Onderste is dus als het moet te combineren met zwarte zodat de pack compleet is (inhoud van DC overzetten)... Maargoed, denk dat de rechter en onderste opzich wel weer de ruilhandel op verkoop in gaan, zoek uiteraard nog zat NES, SNES, GB, DC en overig spul!

Maargoed, zal jullie verder niet meer lastig vallen met mijn DC verhaal, heb nu wat ik besteld heb, en zelf mijn geld gedeeltelijk terug (op invoerrechten en verzenkosten na, verzendkosten in vorm van tegoedbon)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Kan je wat close-ups nemen van de doos, en eventueel de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:P niet gaan namaken he?:P hehehe :)

Hopelijk Gran Turismo 1 en 2 voor t weekend binnen :D Nu alleen 3 nog en dan heb ik ze allemaal weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
MsG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:05:
[...]

Laat me weten of het gelukt is :) zit in het zelfde schuitje en ook nog eens in het hoge Noorden ;).
Ik heb het zelfde probleem, mijn nes ac adapter is kapot. Morgen maar is even op me werk kijken of er nog 1tje ligt :)

wat betreft die ''buitenlandse'' versies van games. Hoe werken die omzetters dan? Ik meende dat er omzetters waren voor de snes/sega e.d ? zodat je buitenlandse spellen kon spelen op je console.

[ Voor 22% gewijzigd door Descriptor op 24-06-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Vaak twee connectorbases op 1 opzetcart: op aansluiting 1 een officiele cart en op aansluiting 2 de illegale. De lockout signalen van cart 1 worden dan bij 2 gevoegd, et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals het een echte stereotype icter beaamd(liever lui dan moe), ben ik nog niet na de bouwmarkt geweest. Zal vandaag wel ff naar ze bellen, en dan deze post editen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

Ik heb het er al eens eerder over gehad in dit topic, maar ik had het spel nu bij de hand incl telefoon dus maar is een fototje gemaakt. Iemand een idee wat voor versie dit is?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/21drhhx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/m9tycz.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SaN op 24-06-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
sander-sp schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:37:
Ik heb het er al eens eerder over gehad in dit topic, maar ik had het spel nu bij de hand incl telefoon dus maar is een fototje gemaakt. Iemand een idee wat voor versie dit is?

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou m iig bewaren. Volgens mij was dit zon limited run van die game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Speedlink schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:42:
[...]

Ik zou m iig bewaren. Volgens mij was dit zon limited run van die game?
Ik heb laatst bij een verkoper van marktplaats een nes gekocht die zelf een bak vol had met orginele nes games. De verkoper had zelfs de beide Zelda's (zelfde als op de foto) met orginele doosjes, cartridges (mooi wit contactje) , orginele game cards (rare?) en alle 3 de mario's compleet met handleidingen , doosjes e.d

Helaas waren ze wel zo slim om de prijs niet te laag te houden anders had ik ze allemaal wel gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Wat is er zo bijzonder aan die Zelda dan??

Ik zie er niks bijzonders aan...of omdat ze van goud zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
Volgens mij is dat gewoon de standaard Zelda 1 cartridge. Voor zover als ik het me goed herinner moet ik er ook nog zo eentje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Arunia schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:07:
Volgens mij is dat gewoon de standaard Zelda 1 cartridge. Voor zover als ik het me goed herinner moet ik er ook nog zo eentje hebben.
Veel mensen denken dat dit een bijzondere versie is; maar is gewoon een normale versie; en zeer veel verkocht. Opzich niets bijzonders; wel leuk dat ie geheel compleet is.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beloki
Wat zijn de verschillende versies dan??

Ik dacht dat er maar 1tje was...

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Beloki schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:21:
Wat zijn de verschillende versies dan??

Ik dacht dat er maar 1tje was...

Ben benieuwd...
Wat ik kan opmaken uit wikipedia:

The Legend of Zelda and Zelda II were released in gold-colored game cartridges instead of the console's regular gray cartridges. Both were rereleased in the final years of the Nintendo Entertainment System with gray cartridges.

Dus qua content en inhoud maakt het verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel zou een SNES(USA) + game doktor 7 ongeveer wegen? verkoper rekend ong 3~4kg... maar volgnes mij is het max 1KG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ah, daar had ik volledig overheen gelezen. Ik zag ze op internet inderdaad veel in het grijs, vandaar. Volgens mij zit er bij de grijze versie ook geen gat in het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:38:
Hoeveel zou een SNES(USA) + game doktor 7 ongeveer wegen? verkoper rekend ong 3~4kg... maar volgnes mij is het max 1KG?
Klopt goed hoor; voedingen wegen door; alle bekabeling; doctor en dan nog 1KG voor de doos en verpakkingsmateriaal zelf. Het tikt snel door.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:46:
[...]

Klopt goed hoor; voedingen wegen door; alle bekabeling; doctor en dan nog 1KG voor de doos en verpakkingsmateriaal zelf. Het tikt snel door.
Dacht ik een mooi koopje te hebben voor $70.... is het versturen ongeveer $130

USA SNES, Doctor 7, nieuwe orginele controlers en ong 100 diskette's aanspellen er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Zeker met zo'n stapel diskettes erbij gaat het hard. Klinkt dus totaal niet als een gek gewicht, eerder nog te weinig.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Laatst online: 20:52
volgens mij komt de grijze uitvoering inmiddels minder vaak voor dan de gouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

_GGG_ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:02:
volgens mij komt de grijze uitvoering inmiddels minder vaak voor dan de gouden :)
Lekker is dat, denk je iets speciaals te hebben :P

Maar voor die 20 euro incl nog wat boxed spellen en een complete nes met 2 controllers en zapper (zonder doos) mag je toch eigenlijk niet zeuren he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Grijze versie van Zelda 1 en 2 zijn eigenlijk een (vroege) 'player`s choice' editie (bv. Classic Series).. :) De doosjes hadden dan zo`n speciaal logo.

Die dingen zijn echt mega-lang als gouden cart verkocht. Ik heb ze hier ook compleet met zo`n doosje liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.chronicgames.net/images/games/nes/nes-zelda-2-the-adventure-of-link-box-front.jpg

en

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_pBki2nykS_o/SjkRiGQw_bI/AAAAAAAAAn4/E1Hi3xUcrzw/s1600-h/P1030276.JPG

Grijze carts :)

[ Voor 39% gewijzigd door Michael Knight op 24-06-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
Michael Knight schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:13:
Grijze versie van Zelda 1 en 2 zijn eigenlijk een (vroege) 'player`s choice' editie (bv. Classic Series).. :) De doosjes hadden dan zo`n speciaal logo.

Die dingen zijn echt mega-lang als gouden cart verkocht. Ik heb ze hier ook compleet met zo`n doosje liggen.

[afbeelding]

en

*knip*

Grijze carts :)
Dus wat dat betreft naaien sommige mensen je een oor aan door te zeggen dat ze vrij uniek zijn. Sommige vragen er dik 60,-- voor , voor een compleet doosje (Gouden Cardridge,Doosje,Boekje,Gamecard) Is dat veel of is dat een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Descriptor schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:37:
[...]

Dus wat dat betreft naaien sommige mensen je een oor aan door te zeggen dat ze vrij uniek zijn. Sommige vragen er dik 60,-- voor , voor een compleet doosje (Gouden Cardridge,Doosje,Boekje,Gamecard) Is dat veel of is dat een redelijke prijs?
Goh, valt best mee, naargelang de staat.

Een echt complete incl. landkaartje etc vind je niet direct. Een normale boxed zou ik er max 20 voor geven.

Maar het NES-spellen aanbod boeit me weinig, naast Mario en Zelda is er eigenlijk weinig wat ik leuk vind. Zelfde met Master System trouwens (Alex the kid, Outrun (maar die versie waar je slechterikken van de weg moet rijden), ...

Nee, geef mij maar 16bit games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dat is belachelijk veel. 20 euro lijkt me schappelijk, 30 de absolute max. Maar goed, het blijft wat de gek er voor geeft.

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update over Retrogamewinkel.nl voor de geïnteresseerde(n); ik heb vandaag mijn bestelling ontvangen. Kirby's Funpak en Turok 3, helemaal compleet. Ze zaten wel in een idioot grote doos, maar de spellen waren goed beschermd door een laag bubbeltjes folie. Alle overtollige ruimte was opgevuld met oude kranten.

Iemand heeft zich flink uitgeleefd :P

Al met al ben ik wel te spreken over die winkel. 'What you see is what you get'; de spellen die ik heb gekregen waren de exemplaren die ook op de foto stonden.

ps. Ik heb net voor het eerst even Mario Tennis op de N64 gespeeld. Wat een geniale game is dat zeg, vooral met z'n tweeën. De multiplayer van Conker is ook echt hilarisch, vooral de spelmodes War en Colors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Wordt met die Gamecard bedoelt die map van de overworld van Zelda? Die heb ik zelf hier ook nog in erg goede staat liggen. Hij zat bij mijn Nes, maar ik heb Zelda niet eens. Toch leek om te hebben.

Ik heb ook die van Zelda a Link to the Past. Is er trouwens ook nog een map van de Dark World bij dat spel? Want anders mis ik die. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
0X55AA schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:26:
Kan je wat close-ups nemen van de doos, en eventueel de binnenkant?
Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rw6tmf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2q9b9n8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2lvl64l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2w4gv0n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
0X55AA schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:43:
[...]

Goh, valt best mee, naargelang de staat.

Een echt complete incl. landkaartje etc vind je niet direct. Een normale boxed zou ik er max 20 voor geven.

Maar het NES-spellen aanbod boeit me weinig, naast Mario en Zelda is er eigenlijk weinig wat ik leuk vind. Zelfde met Master System trouwens (Alex the kid, Outrun (maar die versie waar je slechterikken van de weg moet rijden), ...

Nee, geef mij maar 16bit games.
Die 'Outrun' Die jij bedoeld is Chase HQ. Ik heb m op de Gameboy, maar hij is er ook op de SNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er zo speciaal aan de franse nes versie?

EDIT: al gevonden.... chip verschild waardoro die neit op alles werkt...

EDIT2: http://www.g3shop.nl/inde...uct_info&products_id=5773 <- TableTop _/-\o_ (helaas te duur vind ik)

EDIT3: Ik ga morgen ook bij retrogamewinkel.nl bestellen... mensen die nog adapter nodig zijn en het liever afhalen in haren(GN) dan splitten we de verzendkosten!

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
In mijn zoektocht naar een Sega Master System 1 console (ivm de AV out aansluitingen) kwam ik net achter twee dingen:
  1. Er is geen region lockout. Bijna alle hardware/software werkt met elkaar of het nou afkomstig uit de EU, JP of US region is. Verschillen zitten hem in 50/60Hz en (zoals bijna altijd) is 60Hz nou juist een aanrader.
  2. Net als met de NES is er van de Master System 2 een Franse versie met RGB output. Dit keer echte RGB!
Met andere woorden: ik kan altijd nog een Master System 1 uit de US proberen te scoren of een Master System 2 uit Frankrijk. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mvdklip op 24-06-2009 21:53 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.