Heb die spel al 10 jaar...gekocht zonder te weten dat het later moeilijk te verkrijgen isSp33dFr34k schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:13:
[...]
Lucky U![]()
Ik vond het al zo vreemd dat ik er geen PAL versie van vond. Maar is er voor de NES ook een converter beschikbaar net zoals voor de SNES? Anders heeft het weinig zin dat ik er nog naar op zoek ga...
Ik vind me net toch iets best bijzonders op MP.
http://link.marktplaats.nl/288527938
Niet dat ik m wil, maar wel leuk om te zien
http://link.marktplaats.nl/288527938
Niet dat ik m wil, maar wel leuk om te zien
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Stijl van de case lijkt mij wel in orde, dat er nergens idd nintendo of de seal opstaat lijkt mij inderdaad ook raar. Echter heb ik nog nooit fake gb's gezien, of het moeten overduidelijke fake modellen zijn (met ingebouwde tetris :d ).Beloki schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:03:
[...]
Volgens mij fake........maar weet niet zeker........
Plus dat hij nog ander retro materiaal te koop heeft staan, lijkt me niet dat dit nep is. Persoonlijk zou ik wel eerder naar een pocket light op zoek gaan, is net even wat handiger.
Da's op zich ook geen gekke prijs. Heb zelf een nette boxed versie liggen. In Japan is er een stuk makkelijker aan te komen. Heb er daar een stuk of drie gekocht in tweede hands winkels toen ik er woonde.Anoniem: 320165 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:14:
200 euro vraagt die ervoor xD
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Tja, ik denk dat je dan veel beter gewoon gelijk een boxed versie kan kopen. Anders is het ook weer zo zonde, je koopt hem toch niet om dvd's op te kijken lijkt me.Captain N schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:31:
[...]
Da's op zich ook geen gekke prijs. Heb zelf een nette boxed versie liggen. In Japan is er een stuk makkelijker aan te komen. Heb er daar een stuk of drie gekocht in tweede hands winkels toen ik er woonde.
Nog even over 480p op de Gamecube:danielkraak schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:17:
[...]
Ja, RGB is een stuk scherper. Kun je misschien een linkje geven naar de Component Kabel, want volgens mij kan de GameCube helemaal niet. Misschien dat hij zo duur is, omdat het geconvert moet worden.
Edit: ik zie het al, je GC moet digital out hebben. Nou ja, het heeft niet superveel zin om te doen, echt HD zal het niet worden.
Ten eerste moet je een GC hebben die een digital/component out heeft. Daarnaast heb je spellen nodig die 480p ondersteunen. Alleen sommige Amerikaanse spellen ondersteunen dit. Dus moet je ook een amerikaanse of omgebouwde GC hebben.
Ik speel Metroid Prime en F-Zero GX in 480p, en ik vind het een heel stuk mooier dan 480i.
Op zich is 480i niet zo slecht, maar een gamecube gooit er nog even een anti-flicker filter overheen, waardoor het beeld een grote vage brei wordt.
Volgens de handleiding ondersteunt een Wii geen 480p bij gamecube spellen, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd, want mijn Wii ondersteunt (nog) geen amerikaanse spellen.
Anoniem: 320165
Mja ik gok dat hij de helft ervoor betaald heeftCaptain N schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:31:
[...]
Da's op zich ook geen gekke prijs. Heb zelf een nette boxed versie liggen. In Japan is er een stuk makkelijker aan te komen. Heb er daar een stuk of drie gekocht in tweede hands winkels toen ik er woonde.
Zo, vandaag mijn Nintendo 64 collectie eens uitgebreid. Ik verwacht morgen een Limited Edition Star Wars Nintendo 64 in doos met nog vele extra's. Voor zover ik de foto's heb gezien verkeerd deze in zo goed als nieuw staat.
Loc4lhost had hier al eerder foto's van geplaatst en ik moet zeggen dat de boxart geweldig was en ik ben daardoor blij deze toe te kunnen voegen aan mijn N64 verzameling (heb ik ook het meeste van vergeleken met mijn andere consoles). Mede door Loc4lhost ben ik nou specifieker naar verschillende edities van Consoles gaan kijken.
Ik ben zelf een ontzettend groot fan van de Nintendo 64 en al zijn spellen. Qua moeilijkheidsgraad vind ik alles ook gewoon een stuk toeganklijker dan de Nes bijvoorbeeld.
Loc4lhost had hier al eerder foto's van geplaatst en ik moet zeggen dat de boxart geweldig was en ik ben daardoor blij deze toe te kunnen voegen aan mijn N64 verzameling (heb ik ook het meeste van vergeleken met mijn andere consoles). Mede door Loc4lhost ben ik nou specifieker naar verschillende edities van Consoles gaan kijken.
Ik ben zelf een ontzettend groot fan van de Nintendo 64 en al zijn spellen. Qua moeilijkheidsgraad vind ik alles ook gewoon een stuk toeganklijker dan de Nes bijvoorbeeld.
Dat is apart, ik vind de n64 persoonlijk eigenlijk helemaal niets. Heb er geen spijt van dat ik 'm destijds heb gekocht, maar vind het nu ook niet echt leuk meer om te spelen. Waarschijnlijk omdat het een van de eerste 3d games waren. Heb me overigens wel perfect vermaakt met Perfect Dark, Pokemon Snap & Stadium, Donkey Kong, Yoshi en Mario, maar toch vind ik het een van de mindere consoles. Ik heb in totaal denk ik zo'n 10 games waarvan uiteraard voorgenoemde, voor mij is 10 games voor een platform écht weinig te noemen
Ik vind de nes en snes echt nog steeds briljant daarentegen, maargoed iedereen zijn ding
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Toch is het wel bijzonder dat deze gemod is voor het afspelen van PAL dvd's omdat daarvoor ook extra geheugen geplaatst moet worden (een PAL frame neemt meer ruimte in beslag dan een NTSC frame). Deze chips zijn/waren redelijk lastig te verkrijgen en een heel gepriegel om te plaatsen en daarnaast natuurlijk nog een chip voor het accepteren van dvd's uit andere regio's.danielkraak schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:55:
[...]
Tja, ik denk dat je dan veel beter gewoon gelijk een boxed versie kan kopen. Anders is het ook weer zo zonde, je koopt hem toch niet om dvd's op te kijken lijkt me.
Als je dit dan nog wilt combineren met een boot chip voor de games, heb je echt wel een weekendje nodig om alles erin te sleutelen
Paar uurtjes met een beetje handigheid..DCFreak schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:11:
[...]
Toch is het wel bijzonder dat deze gemod is voor het afspelen van PAL dvd's omdat daarvoor ook extra geheugen geplaatst moet worden (een PAL frame neemt meer ruimte in beslag dan een NTSC frame). Deze chips zijn/waren redelijk lastig te verkrijgen en een heel gepriegel om te plaatsen en daarnaast natuurlijk nog een chip voor het accepteren van dvd's uit andere regio's.
Als je dit dan nog wilt combineren met een boot chip voor de games, heb je echt wel een weekendje nodig om alles erin te sleutelen
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Anoniem: 279033
Heb mn NES weer ad praat gekregen. Hmmz Metal Gear is echt slecht haha. Wat voor kabel kan je het best gebruiken om de NES aan te sluiten? Heb nu zo'n dubbele tulpstekker.
Wat ik mij afvraag, waar versterken jullie vaak je retro collectie? Via bepaalde e-bay gebruikers? Of gewoon zoeken tot je tegen een mooie limited edition aanloopt?
PSN: Bellerophon-
Via een paar obscure sites kom ik af en toe iets gunstiger aan Neo Geo AES spellen.
Profiteer voornamelijk van euro/dollar conversie.
Via ebay-user ellawellawoo doe ik af en toe mee aan veilingen.
Verder voor de echte bijzondere dingen kijk ik op de retrobeurzen.
De laatste tijd hou ik me echter wat in en heb ik mezelf voorgenomen eerst wat meer spullen te verkopen voor ik weer meer Neo Geo spullen haal.
De laatste tijd hou ik me echter wat in en heb ik mezelf voorgenomen eerst wat meer spullen te verkopen voor ik weer meer Neo Geo spullen haal.
Dat is dus ook mijn idee... Ebay is vaak wel gunstig qua aankoopprijs (maar dan komen de verzendkosten er nog bij), maar bij een retrobeurs kan je echt zien wat je kooptPhilip J. Dijkstra schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:06:
Via een paar obscure sites kom ik af en toe iets gunstiger aan Neo Geo AES spellen.
Anoniem: 322198
Ik ben er echt van overtuigd dat TMNT III niet in Europa is gereleased maar alleen in Japan en in de VS.Sir_Hendro schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:17:
[...]
Moet ook in PAL bestaan want ik leende deze game altijd van mijn buurjongen in mijn jonge jaren (niet dat ik nu zooooo oud ben ofzo...)
Mijn broer en ik speelde hem dan altijd samen op onze PAL NES.
Ik heb het spel overigens ook en speel het ook op mijn PAL NES maar deze wel gemod om er Amerikaanse spellen op te kunnen spelen. Heb het destijds een keer bij een videotheek meegenomen. Meest waarschijnlijke lijkt mij dus dat je ook een omgebouwde NES hebt.
Wikipedia: Teenage Mutant Ninja Turtles III: The Manhattan ProjectAnoniem: 322198 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:42:
[...]
Ik ben er echt van overtuigd dat TMNT III niet in Europa is gereleased maar alleen in Japan en in de VS.
Ik heb het spel overigens ook en speel het ook op mijn PAL NES maar deze wel gemod om er Amerikaanse spellen op te kunnen spelen. Heb het destijds een keer bij een videotheek meegenomen. Meest waarschijnlijke lijkt mij dus dat je ook een omgebouwde NES hebt.
Klopt
Ik had het nog even nagevraagd aan mijn broer. Hij zij dat onze buurjongen wel een gemodde NES had waar je toen met behulp van een schakelaar tussen PAL en NTSC kon switchen. Ik gok dat wij zijn NES hadden geleend voor het spelen van dat spel.Anoniem: 322198 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:42:
[...]
Ik ben er echt van overtuigd dat TMNT III niet in Europa is gereleased maar alleen in Japan en in de VS.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ligt er een beetje aan... ik probeer ebay altijd in de gaten te houden of er iets bijzonders staat, zelfde geldt voor yahoo (japan). Maar steeds vaker moet ik het hebben van directe contacten met mensen die ik heb leren kennen via fora, of inderdaad obscure websitesBellerophon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:17:
Wat ik mij afvraag, waar versterken jullie vaak je retro collectie? Via bepaalde e-bay gebruikers? Of gewoon zoeken tot je tegen een mooie limited edition aanloopt?
Wat ik wil kopen weet ik echt nooit van te voren, ik moet er opeens een gevoel bij hebben van: ja! dat mag niet ontbreken in mijn verzameling, en dan wil ik er ook geen belachelijke bedragen aan uitgeven natuurlijk dus probeer ik nog altijd een beetje af te dingen (onderhandelen
Alles bijelkaar een leuke hobby, grootste nadeel is dat het zoveel ruimte in huis kost.
Vandaag binnengehad:

De doos ziet er werkelijk nog schitterend uit. Een nieuwe zou niet veel beter zijn geweest. Alleen de plastic zakjes ontbraken. Dat was wel jammer. Ik verwacht morgen ook nog een crystal blue in verpakking.
Hier een foto van mijn vitrine:

Vanaf nu ga ik me vooral focussen op Nintendo en mijn Sega collectie zo laten en misschien nog wat verkleinen. In die vitrine staan lang niet al mijn games, maar wel alle boxed. Ik heb nog een heel aantal losse cartridges liggen, met name Nintendo 64 en Nes.

De doos ziet er werkelijk nog schitterend uit. Een nieuwe zou niet veel beter zijn geweest. Alleen de plastic zakjes ontbraken. Dat was wel jammer. Ik verwacht morgen ook nog een crystal blue in verpakking.

Vanaf nu ga ik me vooral focussen op Nintendo en mijn Sega collectie zo laten en misschien nog wat verkleinen. In die vitrine staan lang niet al mijn games, maar wel alle boxed. Ik heb nog een heel aantal losse cartridges liggen, met name Nintendo 64 en Nes.
Shenmue pronkend op de voorgrond ken natuurlijk nooit kwaaddanielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:08:
Vandaag binnengehad:
[afbeelding]
De doos ziet er werkelijk nog schitterend uit. Een nieuwe zou niet veel beter zijn geweest. Alleen de plastic zakjes ontbraken. Dat was wel jammer. Ik verwacht morgen ook nog een crystal blue in verpakking.![]()
[afbeelding]
20*350ZO45°
Mee eens. De andere spellen staan een beetje per toeval vooraan, omdat er niet echt meer plek is, maar Shenmue staat er wel terecht vind ik.Richard schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:43:
[...]
Shenmue pronkend op de voorgrond ken natuurlijk nooit kwaad
iemand hiero led mod gedaan in zijn nintendo nes? ik wil namelijk de lampjes vervangen maar weet niet welk type ledjes ik hier voor nodig ben.
If water polo was easy, it would be called football
http://www.metacafe.com/w...ed_modification_tutorial/jorritnr4 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:55:
iemand hiero led mod gedaan in zijn nintendo nes? ik wil namelijk de lampjes vervangen maar weet niet welk type ledjes ik hier voor nodig ben.
Aan het filmpje te zien is het een 3mm of 5mm ledje. Met specificaties hoef je denk ik geen rekening te houden hier, omdat de stroom al begrensd is voor het voorgaande ledje. Enkel omwisselen dus nog met een andere kleur.
Ondanks dat ik Nintendofanboy ben, zal ik bij "Beste game allertijden" toch de "Shenmue serie" antwoorden. Na het laatste nieuwtje op http://www.shenmuedojo.net betreffende Sonic & SEGA All-Stars Racing waar Ryo Hazuki weereens uit de kast wordt gehaald door Sega ben ik weereens gestart met Shenmue I.danielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:51:
[...]
Mee eens. De andere spellen staan een beetje per toeval vooraan, omdat er niet echt meer plek is, maar Shenmue staat er wel terecht vind ik.
Je doosjes zien er verder eigenlijk wel heeeeeel erg puik uit.
20*350ZO45°
Op de Dreamcast zag Ryo er toch wel beter uit.Richard schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:50:
[...]
Ondanks dat ik Nintendofanboy ben, zal ik bij "Beste game allertijden" toch de "Shenmue serie" antwoorden. Na het laatste nieuwtje op http://www.shenmuedojo.net betreffende Sonic & SEGA All-Stars Racing waar Ryo Hazuki weereens uit de kast wordt gehaald door Sega ben ik weereens gestart met Shenmue I.
Je doosjes zien er verder eigenlijk wel heeeeeel erg puik uit.
Edit: is 15 euro trouwens een goede prijs voor een nieuwe JetSetRadio voor de Dreamcast? Ik kan hem namelijk kopen via Ebay via een herkansingsaanbod. Misschien is iemand hier erin geinteresseerd?
[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 20-10-2009 22:44 ]
Wel een stomme mod in het filmpje... daar lijkt het een opgebrande rode led die nog oranje brandt.danielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:58:
[...]
http://www.metacafe.com/w...ed_modification_tutorial/
Aan het filmpje te zien is het een 3mm of 5mm ledje. Met specificaties hoef je denk ik geen rekening te houden hier, omdat de stroom al begrensd is voor het voorgaande ledje. Enkel omwisselen dus nog met een andere kleur.
Dan is een rgb-led of een echte andere kleur veel toffer.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Niet echt. Voor EUR 7,95 koop ik hem nieuw in seal op ebay. Voor 15,- krijg je al Jet Set Radio + Virtua Tennis 2 + Originele sega controller + Sega VMU + Madcatz Rumble pack alles nieuw in doos.danielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:04:
[...]
Edit: is 15 euro trouwens een goede prijs voor een nieuwe JetSetRadio voor de Dreamcast? Ik kan hem namelijk kopen via Ebay via een herkansingsaanbod. Misschien is iemand hier erin geinteresseerd?
GTA VI - All aboard the hype train!!
Een beetje lol is ook nooit weg toch?
http://link.marktplaats.nl/288201902
Die vraagprijs

En ik zit hierachteraan

En ook even een bodje uitgebracht op deze

Eens zien wat het wordt.
Die vraagprijs

En ik zit hierachteraan

Eens zien wat het wordt.
[ Voor 67% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2009 01:41 ]
Nou ja, het gaat me meer om het feit dat Sega uberhaupt toegeeft door Ryo als Character uit de kast te halen dat ze uberhaupt nog zelf wel weten dat ze ooit Shenmue uit hebben gebracht, want oh wat bleef het stil aan hun zijde.danielkraak schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:04:
[...]
Op de Dreamcast zag Ryo er toch wel beter uit.Maar dat Sega All-Stars Racing kende ik niet en ik moet zeggen dat dat er toch wel tof uitziet. Droog dat al die karretjes enzo uit Shenmue terugkomen.
Leuke van het verhaal is dat de Shenmue fanbase al jaren acties aan het uithalen is voor een Shenmue vervolg (deel 3). Online Petitions, E-mails naar Sega kantoren over de gehele wereld, maar ook een actie door geld in te zamelen en Sega hoofdkantoor te bedelven onde lege Gachapon eieren

Beetje zelfde verhaal als Jericho met hun "Nuts".
Zo twitterde Sega:
en het begon met:Sega have been posting a "fill in the blanks" phrase on their blog and on their Twitter feed. With 2 more letters added each day. The phrase when completed will hint at the identity of one of those characters.
Na een hoop rumoer op de Shenmue fora bleek het toch zo te zijn:O------ I- R--- ---- D----- M----- M-- A----- C----- -- R-----Y
TIs geen Shenmue 3, maar in ieder geval wel een klein stapje in de goede richting. Iedereen dus online spelen met dit spel en massaal Ryo kiezen als playable character. Sega moet dan in hun stats wel na kunnen gaan dat Ryo wel heel populair isObjects In Rear View Dragon Mirror May Appear Closer In Reality
Wat ik verder nog een leuke uitspraak van iemand op shenmuedojo vond:
Betreffende de "karretjes". Die heftrucks in de haven zijn in Shenmue I toch echt rood/oranje, gelukkig klopt nummer 5 dan weer welShenmue III might be a mini game you unlock when you win Grand Prix mode with Ryo Hazuki... heh.....
20*350ZO45°
met 1 van de 2 bijgeleverde kabels, liefst de blauwe composite.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 07:16:
Wat is de beste manier om een NES op een HD-tv aan te sluiten?
20*350ZO45°
Dan nog, als ik composite gebruik blijf ik het verschil composite/scart zien (Veel karteltjes enzo) Bij de latere consoles is dit oplossen met een "echte" SCART aannsluiting, werkt zoiets op de NES ook?Richard schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:27:
[...]
met 1 van de 2 bijgeleverde kabels, liefst de blauwe composite.
Linkje?GAIAjohan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:24:
[afbeelding]
Composite signaal over scart blijft composite signaal. Scart is op dat moment allleen de stekker die je gebruikt en zegt niets over het signaal. Een N64 waar je een scartblokje tussenzet is hetzelfde verhaal. Een NGC Composite kabel die je vervangt voor een NGC RGB kabel is echter WEL een verschil omdat je dan RGB (ander signaal) over de kabel gaat sturen.Anoniem: 279033 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:29:
[...]
Dan nog, als ik composite gebruik blijf ik het verschil composite/scart zien (Veel karteltjes enzo) Bij de latere consoles is dit oplossen met een "echte" SCART aannsluiting, werkt zoiets op de NES ook?
20*350ZO45°
Maar er is dus geen manier om een "strakker" beeld te krijgen dan de composite?Richard schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:08:
[...]
Composite signaal over scart blijft composite signaal. Scart is op dat moment allleen de stekker die je gebruikt en zegt niets over het signaal. Een N64 waar je een scartblokje tussenzet is hetzelfde verhaal. Een NGC Composite kabel die je vervangt voor een NGC RGB kabel is echter WEL een verschil omdat je dan RGB (ander signaal) over de kabel gaat sturen.
Nou ja kijk, de NES is uit een tijdperk dat ze al blij mochten zijn dat er tegen een redelijke prijs een systeem bestond wat beeld op een TV kon toverenAnoniem: 279033 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:22:
[...]
Maar er is dus geen manier om een "strakker" beeld te krijgen dan de composite?

20*350ZO45°
Net even naar gevraagd of hij daar een foto van wil maken voordat ik afreis.
Dat de status 'gebruikt' is baart me een beetje zorgen. Hoop niet dat ie knalgeel is. Aangezien sommige mensne met een knalgele hem op MP zetten als ZGAN. Maar gezien de con sole 'weinig gebruikt' is.. Hoop ik dat ie goed is
[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2009 12:45 ]
Met DKC boxedAnoniem: 320165 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:53:
Als die netjes is aan de binnenkant is 50 euro een goede prijs

Een NES is volgens mij wel te hacken en je kan zelfs "RGB" er uit toveren.Richard schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:28:
[...]
Nou ja kijk, de NES is uit een tijdperk dat ze al blij mochten zijn dat er tegen een redelijke prijs een systeem bestond wat beeld op een TV kon toverenen tja daar valt weinig aan te hacken.
[afbeelding]
http://assemblergames.com/forums/showthread.php?t=7546
The Legend Will Never Die
Ja OK, maar echt een normale hack met normale hardware is het natuurlijk niet. Onder normale hack bedoel ik dat je met wat wat wire en soldeerbout en stekkertjes aan de gang kan.GOUDSBS schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:09:
[...]
Een NES is volgens mij wel te hacken en je kan zelfs "RGB" er uit toveren.
http://assemblergames.com/forums/showthread.php?t=7546
Bij het modden van een NES naar RGB output heb je sowieso een NES-based arcadeboard nodig (als bijvoorbeeld de PC10), waar je de PPU vanaf haald (Picture Processing Unit), en die vervang je dan bij je bestaande NES. Kortom waarom zou je een bestaande Nintendo Arcadeboard gaan slopen. Eeuwig zonde!
20*350ZO45°
Thnx. Ik kan het verhaaltje niet zo snel vinden. Maar dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn.0X55AA schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 01:08:
[...]
Als ik mij niet vergis was er een meningsverschil/ruzietje en is de USA SNES door een andere ontwerper gemaakt. Enorm veel problemen met verkleuring trouwens de USA SNES.
De exacte reden staat op Nintendoage, daar had ik het verhaaltje gelezen.
Heeft iemand vandaag de dag nog een idee waar je een Super Wildcard of Double Pro op kan snorkelen? In het verleden zag je ze zelden, maar dat is nu alleen nog maar erger geworden lijkt het.
[ Voor 55% gewijzigd door Oyster op 21-10-2009 15:55 ]
Veilingsites, verkoopsites, maar ook bijvoorbeeld hier op T.net zijn ze er niet zo happig op. Opzich zijn ze niet illegaal, maar tja iedereen weet wel wat er in de praktijk mee gedaan wordt. Gewoon goed zoeken, zie ze regelmatig voorbij waaien. Zeker tegenwoordig is een zeldzaam spel opsnorren leuk, en het weerkt dan ook zoals het hoort.Xander2000 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:44:
Heeft iemand vandaag de dag nog een idee waar je een Super Wildcard of Double Pro op kan snorkelen? In het verleden zag je ze zelden, maar dat is nu alleen nog maar erger geworden lijkt het.
20*350ZO45°
Ik ben inderdaad al even wezen scannen op het net. Maar zo nu en dan kom je er één tegen op een onbekende veilingsite aan de andere kant van de wereld. Het gaat mij ook niet zo zeer om het kopieren en spelen zonder origineel, maar meer om het sentiment. Ik heb niet eens een SNES meer.Richard schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:46:
[...]
Veilingsites, verkoopsites, maar ook bijvoorbeeld hier op T.net zijn ze er niet zo happig op. Opzich zijn ze niet illegaal, maar tja iedereen weet wel wat er in de praktijk mee gedaan wordt. Gewoon goed zoeken, zie ze regelmatig voorbij waaien. Zeker tegenwoordig is een zeldzaam spel opsnorren leuk, en het weerkt dan ook zoals het hoort.
[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 21-10-2009 15:58 ]
Daarom ja.. Valt me wel op dat er op Marktplaats soms mensen zijn die bij het eerste bod wat een beetje de goede kant op gaat al accepteren
Mario Allstars met doosje en handleiding voor €15. Best een lage prijs dachtk zo
[ Voor 38% gewijzigd door GAIAjohan op 21-10-2009 20:18 ]
Ik heb nog wel een Wildcard DX te koop. De apparaatjes worden zeldzaam en worden vaak geweerd. Ze zijn gewoon keihard bedoeld om roms op te spelen, nooit om een andere redenXander2000 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:44:
[...]
Thnx. Ik kan het verhaaltje niet zo snel vinden. Maar dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Waarschuwing:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.
niet gelezen?.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.
niet gelezen?.
[ Voor 4% gewijzigd door wâldpyk op 21-10-2009 21:20 ]
If water polo was easy, it would be called football
offtopic:
Je kan ook gewoon een TR indienen meneer agent
, nu ben je zelf net zo goed offtopic. Ik melde alleen even waardoor ik denk dat het aanbod afneemt van die dingen, en waarom ik hem gebruik. Lijkt me compleet ontopic hoor. Backup devices worden wel meer besproken. Localhost bijv. verzamelt ze ook.
Je kan ook gewoon een TR indienen meneer agent
Ontopic: Ik heb één SNES die raar doet, niet zozeer dat hij het niet doet, maar bij sommige spellen start hij niet door. Bij Zelda start hij zonder beeld met een heel ander geluidje. maar het geluidje klinkt wel gewoon als een kloppend melodietje. Ik zal het nog wel even opnemen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Een vraag:
Ik heb van die kartonnen doosjes voor SNES en NES waar stickers opstaan zoals van Bart Smit en dergelijke
Ik haal ze altijd af en heel voorzichtig... maar er blijft een plaklaag achter
Hoe halen jullie het af en is er een "perfecte" manier ervoor om af te halen
Je zou me heel veel helpen!!
Ik heb van die kartonnen doosjes voor SNES en NES waar stickers opstaan zoals van Bart Smit en dergelijke
Ik haal ze altijd af en heel voorzichtig... maar er blijft een plaklaag achter
Hoe halen jullie het af en is er een "perfecte" manier ervoor om af te halen
Je zou me heel veel helpen!!
Zeker als Super Mario World erbij zitGAIAjohan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:16:
Mario Allstars met doosje en handleiding voor €15. Best een lage prijs dachtk zo
WD-40 werkt op alles. Nou ja, heb er ooit een display van een Samsung D500 mee verziekt, maar menig cartridge slot van een NES/SNES/N64 of Sega varianten zijn er niet slechter van geworden.
Volgens mij is het niet die versie helaas.Anoniem: 320165 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:12:
[...]
Zeker als Super Mario World erbij zit
Hmm, de versie mét SMW is juist minder waard imho. Kan liggen aan mijn aversie tegen gebundelde games op 1 disc of cart
Maar werkt het ook op kartonnen doosjes?? of beschadigd ie er daar mee??Exorcist schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:13:
WD-40 werkt op alles. Nou ja, heb er ooit een display van een Samsung D500 mee verziekt, maar menig cartridge slot van een NES/SNES/N64 of Sega varianten zijn er niet slechter van geworden.
Ja, is ook wat zeldzamer dan SMW of SMA alleen, dat is zo, maar is ook echt mijn mening zeg maar. Heb liever beiden los.
/Zit oude NES music te kijken op
... heerlijk
/Zit oude NES music te kijken op
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeThe best NES music collection (part 1 of 3)
Lol, ja hoor, smeert allesBeloki schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:50:
[...]
Maar werkt het ook op kartonnen doosjes?? of beschadigd ie er daar mee??
Werkt prima als je kat vastzit, je vriendin geen zin heeft, je ketting aanloopt of je spellen het niet meer doen
Dit blijft geweldig:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=94gmiMmowYA&feature=PlayList&p=8F3FFF71B38D50BB&playnext=1&playnext_from=PL&index=4]
En oehhhhh t beste Discworld muziekje!!!1
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fHGl020GwrU]
[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 22-10-2009 00:03 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Dat heb ik dus ookExorcist schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:50:
Ja, is ook wat zeldzamer dan SMW of SMA alleen, dat is zo, maar is ook echt mijn mening zeg maar. Heb liever beiden los.
De echte verzamelaar heeft ze beide los + de versie met SMW
. Maar hij is over het algemeen wel meer waard. Logisch ook, je koopt gewoon een extra game erbij.
Nouja het voordeel van de SMW die bij All-stars zit is dat de Luigi sprite geen mario-kloon is maar een unieke sprite.MsG schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:54:
De echte verzamelaar heeft ze beide los + de versie met SMW. Maar hij is over het algemeen wel meer waard. Logisch ook, je koopt gewoon een extra game erbij.
Die dingen kun je op elke beurs krijgen voor 4 a 5 euro. Toegegeven, niet in een glimmend doosje maar om daar nu 25 euro voor te betalen.
Check dit, http://link.marktplaats.nl/289181733.
Het is een Neo Geo MVS 'console', een conversie van zo'n echte arcadekast.
Voordeel is dat je niet de dure AES spellen hoeft te kopen maar dat je de veel goedkopere MVS spellen kan spelen. Nou kan dit ook met een converter op de AES maar die dingen hebben ook zo hun kuren.
Na wat mailtjes en biedingen bleek helaas dat de prijs waar de marktplaatsadvertentie heen gaat (150 euro) niet aansluit bij wat de verkoper minimaal wil hebben (400 euro). Het is een mooie set voor de liefhebber.
Voor 400 euro heb je uiteraard ook gewoon een echte originele arcadekast dus zijn advertentie is echt voor de niché markt binnen een niché markt binnen een niché markt..... oftewel, er zijn waarschijnlijk wereldwijd maar 5 potentieele kopers dus wat doe je in hemelsnaam op marktplaats.
Ik was al helemaal enthousiast geworden maar het bleek gewoon dat de verkoper verzuimd had een minimum bod in te stellen of een prijsindicatie op te geven. Ach ja, er wordt vanzelf weer een amerikaan werkeloos en dan kan ik zijn spul voor een prikje overnemen
Heb ff gekeken, maar ik ben toch minder retro speler dan ik zelf denkExorcist schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 23:50:
/Zit oude NES music te kijken op [video] ... heerlijk
Bij de spellen die ik zelf ken heb ik wel weer dat nostalgia gevoel (mega man!) maar verder nee.
Vind dan idd remixen of songs inspired by, dan ook veel gaver.
Voorbeeld is In the year 200x
Vooral hun ghosts n goblins nummer vind ik super (ooit is gehoord op de vodcast van coinop tv,wat in zichzelf ook een tip voor retro heads
10 second ninja DONE
Weet niet of het ook onder retro consoles valt maar op youtube zijn ook veel "NES-versies" van bekende songs van oa The Beatles te vinden. Dat is ook erg leuk gedaan.
Nu we het toch over retro console muziek hebben, de SOR tunes vond ik altijd erg vet. 
http://www.youtube.com/watch?v=gHCn96N5_ao
http://www.youtube.com/watch?v=sVYx0OgWdbE
http://www.youtube.com/watch?v=gHCn96N5_ao
http://www.youtube.com/watch?v=sVYx0OgWdbE
offtopic:
Ik heb nog steeds geen idee hoe je filmpjes kan embedden.
Ik heb nog steeds geen idee hoe je filmpjes kan embedden.
[ Voor 19% gewijzigd door Oyster op 23-10-2009 17:28 ]
Ik ga op zoek naar een copybox voor de Megadrive, omdat die nog ontbreekt in de verzameling.
Zijn er 32M of 64M versies van de Double Pro Fighter? Waren er überhaupt spellen die groter waren dan 32M voor de Megadrive?
Ik weet dat de 24M DPF's te upgraden waren naar 32M en 64M, maar ik zoek dus:
• Straight out of the box 32M versie (doos zegt dus ook 32M etc)
of
• 24M versie (doos zegt ook 24M) + wat nodig is om 'm 32M / 64M te maken
Waarom zo? Ik wil originele spullen.
Er is ook nog de Super Magic Drive van FFE. Weet iemand of die in een bepaald opzicht beter is dan de Double Pro Fighter? Weet iemand ook hier van hoe het met het geheugen zit? Werden ze gemaakt met standaard 32M (of 64M) geheugen er in?
Alvast bedankt.
Zijn er 32M of 64M versies van de Double Pro Fighter? Waren er überhaupt spellen die groter waren dan 32M voor de Megadrive?
of
Er is ook nog de Super Magic Drive van FFE. Weet iemand of die in een bepaald opzicht beter is dan de Double Pro Fighter? Weet iemand ook hier van hoe het met het geheugen zit? Werden ze gemaakt met standaard 32M (of 64M) geheugen er in?
Zou je mij even willen DMen? Daarvoor moet je DM (Direct Messaging) aanzetten, dat kun je in je voorkeuren doen.GAIAjohan schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 01:24:
Een beetje lol is ook nooit weg toch?
Die vraagprijs![]()
![]()
En ik zit hierachteraan
[afbeelding]
[afbeelding]
Eens zien wat het wordt.
Alvast bedankt.
[ Voor 40% gewijzigd door Tanuki op 23-10-2009 22:48 ]
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik heb die SMD (SMD800) met 16 mbit. Ik weet niet of er ook grotere van zijn of uitbreidbare. Overigens zijn er volgens mij niet veel grote MD games maar als je alles wil spelen is een grotere wel handig. Daarom heb ik ook een 96mbit game docter 7 voor de snes.l0c4lh0st schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:
Ik ga op zoek naar een copybox voor de Megadrive, omdat die nog ontbreekt in de verzameling.
[...]
[...]
l0c4lh0st schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:
bron: http://www.robwebb.clara.co.uk/backup/ffe/ffesmd.htmlSuper Magic Drive/PLUS/2
This was produced by Front Far East. It's their Genesis/Mega Drive copier, the Super Magic Drive. With an adapter the Super Magic Drive can copy and play SNES games too, and another allows PE Engine games to be copied, but the games have to be loaded from the external disk drive every time instead of being able to play them from the memory.
The Super Magic Drive has a parrallel port for transfers from a computer, support for four different 3.5" disk formats. It comes standard with 8 or 16Mbits of memory and 256Kbit SRAM to hold savestates. It can backup original MegaDrive/Genesis carts. It can also playback MegaDrive/Genesis/MasterSystem/Mark-III games.
De SMD was een van de eerste copiers, met een externe diskdrive etc. De DPF is nieuwer en werkt ook prettiger. Als je echt een goede copier zoekt voor de snes en megadrive dan zou ik eenl0c4lh0st schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:47:
of
Smart Bros proberen te bemachtigen. Ik heb er helaas nooit een weten te bemachten.
Heb een tijdje geleden een nieuwe kast gekocht voor op me kamer. Vond het persoonlijk wel leuk om mijn consoles in de kast te zetten als decoratie van mijn kamer zie hier het resultaat 

Ik heb Donkey Kong 64 weer eens uit de kast getrokken. Ik moet nu alleen nog de Nintendo Coin halen en dat wil dus totaal niet lukken.
Echt briljant, dat dat spelletje het lastigste is van het hele spel.
Dat is nu echt het spel wat ik graag wilde hebben, ik denk dat het om precies te zijn 45 seconde in mijn N64 heeft gezeten, en toen wist ik niet meer hoe of wat (iets met eilandje en veeeeeel water kan ik me herinneren).danielkraak schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 17:59:
Ik heb Donkey Kong 64 weer eens uit de kast getrokken. Ik moet nu alleen nog de Nintendo Coin halen en dat wil dus totaal niet lukken.![]()
@Daniel (wellicht een PM vraagje, maar er iets niets "geheim" aan
20*350ZO45°
Leuk kastje gfo 
Ik heb een tijdje geleden zelf een kastje ontworpen en gebouwd voor m'n consoles (en later receiver) in te stoppen, altijd handig
Ik heb een tijdje geleden zelf een kastje ontworpen en gebouwd voor m'n consoles (en later receiver) in te stoppen, altijd handig
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Oh was jij datSp33dFr34k schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:01:
Leuk kastje gfo

20*350ZO45°
Leuk kastje inderdaad, maar verlies je zo niet veel ruimte qua opslag van DVD's. Is niet erg efficiënt zogfo schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:59:
Heb een tijdje geleden een nieuwe kast gekocht voor op me kamer. Vond het persoonlijk wel leuk om mijn consoles in de kast te zetten als decoratie van mijn kamer zie hier het resultaat
[afbeelding]
Ik vind het ook een beetje leegheid (is dat überhaupt wel een woord?) uitstralen. Koop een vitrinekast; zet op elke schap een console met wat games, en dat ziet er veel vetter uit!
Ik ben er niet echt heel bekend mee eerlijk gezegd. Ik ben momenteel bezig met Shenmue 1 en daarna ga ik 2 ook nog doen. Ik heb 2 trouwens al wel een heel stuk gespeeld uit interesse en ik vind het geweldige spellen, maar soms een beetje traag. Maar ik ga ze zeker binnenkort nog een keer uitspelen, als ik weer eens tijd heb.Richard schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 08:35:
[...]
Dat is nu echt het spel wat ik graag wilde hebben, ik denk dat het om precies te zijn 45 seconde in mijn N64 heeft gezeten, en toen wist ik niet meer hoe of wat (iets met eilandje en veeeeeel water kan ik me herinneren).
@Daniel (wellicht een PM vraagje, maar er iets niets "geheim" aan) : Hoe bekend ben jij met Shenmue en aanverwante artikelen?
Lol, best een vette kast eigenlijk
Neenee, ik heb er gewoon eentje van hout die bij het interieur past, heb er een tijd geleden een pic van gepost in het show je gameroom topic
En het is weer tijd voor een Deeltje 9!!!
Hier verder gaan a.u.b.
Goeie oude (retro) consoles deel 9
Hier verder gaan a.u.b.
Goeie oude (retro) consoles deel 9
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.
Let op: