Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• AyeAyeCaptain!
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Captain N schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:19:
Hoe duur, als ik vragen mag? Idem dito wat betreft de Astroboy versie?
de astroboy: 399eu

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 29-09-2009 14:01 (6%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:55
Woei!! Er komt wat moois mijn kant op :9

Dit alles gekocht via ebay. Nu nog even wachten op de postbode. :9~ O+

Tevens ook nog die eerder genoemde Sega Mega Drive gekocht met de volgende games:
- Sonic
- Sonic 2
- Castlevania TNG
- Mickey Mania
- World of Illusion
- Aladdin
- Rise of the Robots
- Fifa 95
- Quack Shot
- Fire Shark
Hierbij 2 turbo controllers en de nodige aansluitkabels.

Ow en ik heb Donkey Kong Country en Starwing voor de SNES gekocht. :D

• Vipertje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 23:28
quote:
Bellerophon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:38:
[...]

Volgens mij is dat toch wel een rare item :)
Klopt :) was ook best prijzig. Ik heb overigens wel meer rare items waaronder wat prototypes van games. Ben nu mijn kamer aan het opruimen zal wel eens wat foto's maken. Ben niet zo actief in dit topic maar spreek geregeld met localhost op IRC over retro :D Ben overigens een uitsluitend Sega verzamelaar.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik kijk vrij vaak op marktplaats en kom daar welleens een nette gameboy krasvrije gameboy tegen.

Soms zie ik bedragen waarvan ik het gevoel heb dat er veel meer voor gevraagd kan worden.
Is het lucratief om te investeren in het inkopen van perfecte gameboy's als je ze voor een meer prijs kan verkopen?

Of is het een waste of time?

Retro Sale 2019!

• Michael Knight
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

quote:
MrJey schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:51:
Ik kijk vrij vaak op marktplaats en kom daar welleens een nette gameboy krasvrije gameboy tegen.

Soms zie ik bedragen waarvan ik het gevoel heb dat er veel meer voor gevraagd kan worden.
Is het lucratief om te investeren in het inkopen van perfecte gameboy's als je ze voor een meer prijs kan verkopen?

Of is het een waste of time?
De gameboy is de bestverkochte handheld ooit... er zijn er zooooveel van :)
Om voor jezelf een mint-collectie op te bouwen is natuurlijk altijd leuk en staat mooi.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Bellerophon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10-02-2017

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Viperke schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:35:
[...]

Klopt :) was ook best prijzig. Ik heb overigens wel meer rare items waaronder wat prototypes van games. Ben nu mijn kamer aan het opruimen zal wel eens wat foto's maken. Ben niet zo actief in dit topic maar spreek geregeld met localhost op IRC over retro :D Ben overigens een uitsluitend Sega verzamelaar.
Ben benieuwd naar de foto's :)
En als je leuke Sega dingen tegenkomt houd ik mijzelf natuurlijk aanbevolen 8)

PSN: Bellerophon-

• GetBack
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 04-10-2012

GetBack

Womanizer

Zijn de GB Micro en SP de enige GB's met een backlight?

Gets all the ladies on their Backs.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
GetBack schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:21:
Zijn de GB Micro en SP de enige GB's met een backlight?
Je hebt ook de Gameboy light, die is alleen uitgekomen in Japan.

Ik wil er nog zo eentje:

heb de lynx 1 in met zware schade en wat spellen thuis liggen. maar de lynx 2 vind ik wat eleganter.

dit waren mijn favo games: (opgenomen van een emulator)

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 29-09-2009 10:43 (57%)

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08-11 07:10
Ik heb na de laatste retrobeurs in Schiedam nog slechts één Lynx over gehouden en dat is een type 2, beeld en geluid 100% in orde. Ik vraag er 30 euro voor. Komende zondag gaat ie mee naar de retrobeurs in Apeldoorn. Daar heb ik ook een flinke stapel Lynx games, zowel los als compleet in doosje met boekje.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:07:
Ik heb na de laatste retrobeurs in Schiedam nog slechts één Lynx over gehouden en dat is een type 2, beeld en geluid 100% in orde. Ik vraag er 30 euro voor. Komende zondag gaat ie mee naar de retrobeurs in Apeldoorn. Daar heb ik ook een flinke stapel Lynx games, zowel los als compleet in doosje met boekje.
Is de lynx krasvrij en slijtage vrij?
zit de adapter erook bij?
Ik ben nogal pietje precies in dat soort zaken.

Retro Sale 2019!

• GetBack

GetBack

Womanizer

Edit: dubbelpost

GetBack wijzigde deze reactie 29-09-2009 12:16 (95%)

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
MrJey schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:09:
[...]

Nouja pietje precies? Krassen op een beeldscherm zijn enorm storend dus vindt dat misschien wel 1 van de belangrijkste aspecten.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
GetBack schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:15:
[...]

Nouja pietje precies? Krassen op een beeldscherm zijn enorm storend dus vindt dat misschien wel 1 van de belangrijkste aspecten.
Met name ook de slijtplekken die ik vaak tegenkom op de knoppen en krasjes op de totale console of niet sluitende klepjes.

Retro Sale 2019!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:07:
Ik kan daar niet heen :'( Ik baal er zo ontzettend van

• Philip J. Dijkstra
quote:
Voor 30 euro heb je een losse Lynx 2 met krasvrij scherm, helder beeld, goed geluid, lakslijtage op de linker batterijklep die ook niet meer helemaal vastklikt. Een uitstekende conditie voor een 2e hands Lynx om mee te spelen.

Waar je naar vraagt is een complete Lynx waar niet of nauwelijks mee gespeeld is, nieuwstaat.
Dat kan wel, ik kan je zelf vertellen waar die te krijgen zijn maar de prijs is het 4 voudige en het is de bedoeling dat je hem in een vitrinekast neerzet om naar te kijken. Dan koop je uiteindelijk nog steeds die van mij erbij voor 3 tientjes om af en toe ook een spelletje te spelen :)

Even iets anders. Misschien een ongebruikelijke vraag hier maar in mijn voorbereidingen op komende zondag loop ik tegen een uitdaging. Xbox 1 is nu retro en op koninginnendag heb ik een leuke stapel spellen hiervoor kunnen opduiken. Wat zijn een beetje gangbare prijzen voor xbox spellen, het volgens mij niet echt spul waar het ene spel veel meer 'waard' is dan het andere? Iemand tips?

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:51:
[...]

Voor 30 euro heb je een losse Lynx 2 met krasvrij scherm, helder beeld, goed geluid, lakslijtage op de linker batterijklep die ook niet meer helemaal vastklikt. Een uitstekende conditie voor een 2e hands Lynx om mee te spelen.

Waar je naar vraagt is een complete Lynx waar niet of nauwelijks mee gespeeld is, nieuwstaat.
Dat kan wel, ik kan je zelf vertellen waar die te krijgen zijn maar de prijs is het 4 voudige en het is de bedoeling dat je hem in een vitrinekast neerzet om naar te kijken. Dan koop je uiteindelijk nog steeds die van mij erbij voor 3 tientjes om af en toe ook een spelletje te spelen :)

Even iets anders. Misschien een ongebruikelijke vraag hier maar in mijn voorbereidingen op komende zondag loop ik tegen een uitdaging. Xbox 1 is nu retro en op koninginnendag heb ik een leuke stapel spellen hiervoor kunnen opduiken. Wat zijn een beetje gangbare prijzen voor xbox spellen, het volgens mij niet echt spul waar het ene spel veel meer 'waard' is dan het andere? Iemand tips?
Ik kan inderdaad een lynx 2 splinternieuw krijgen en wacht op antwoord van de verkoper.
Ben bereid er wel wat voor neer te leggen voor in de vitrinekast :)

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
Kijk, dit is een betrouwbare duitse partij die ze in de door jou gewenste staat verkoop.
Op z'n minst handig om te weten voor welke prijs ze daar te krijgen zijn:
[link]http://www.konsolenkost.de/-Atari-Lynx-Konsole/c-432-291-0-0-0-0/[/link]

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:17:
Kijk, dit is een betrouwbare duitse partij die ze in de door jou gewenste staat verkoop.
Op z'n minst handig om te weten voor welke prijs ze daar te krijgen zijn:
[link]http://www.konsolenkost.de/-Atari-Lynx-Konsole/c-432-291-0-0-0-0/[/link]
Wat zou de levertijd wezen voor een bestelling in duitsland?

Ik heb overigens geen Visa of creditcard, kan toch ook wel via de bank.?

hoe dan ook de partij waar ik de lynx kan overnemen heeft er ook nog een gloednieuwe lynx tas bij met 2 spellen :)

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
Heej dude, je moet de Lynx lekker kopen waar het voor jou het gunstigst is.
Ik laat je alleen prijsvergelijkend materiaal zien. Uiteraard niet geheel onbaatzuchtig, ik verkoop namelijk de wereld aan Lynx spellen, zowel los als compleet in doos. Elke nieuwe Lynx verzamelaar is naast een nieuwe beursganger ook weer een Atari-fan erbij en daar zijn er onterecht te weinig van.
Ben wel atari fan, loops zelfs af en toe in een shirt met het logo erop :P Maar das echt alleen omdat ik op game gebied 'ontmaagd ben' door de 2600.
Daarna is het (imho of course) echt berg afwaards gegaan. De lynx heeft misschien nog wel een acceptabel aantal toppers gezien zijn korte run, maar de jaguar toppers kun je echt tellen op de hand van een vuurwerk slachtoffer.

Sega fan begrijp ik nog wel, maar Atari?
Maar goed sla me om de oren met toptitels voor beide systemen, ik wil altijd meer weten over topgames ongeacht het platform :D

marathon mode, legacy levels complete, to do regular world 3,4 (done 1,2,5,6)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:27:
Heej dude, je moet de Lynx lekker kopen waar het voor jou het gunstigst is.
Ik laat je alleen prijsvergelijkend materiaal zien. Uiteraard niet geheel onbaatzuchtig, ik verkoop namelijk de wereld aan Lynx spellen, zowel los als compleet in doos. Elke nieuwe Lynx verzamelaar is naast een nieuwe beursganger ook weer een Atari-fan erbij en daar zijn er onterecht te weinig van.
Ik weet dus in ieder geval waar ik mijn spellen nieuw in doos moet aanschaffen :)

Maar Atari-fan ben ik al sinds dat de Atari uitkwam en heb thuis ook een 2600 staan met ms. pacman, galaxian, millipede, outlaw, vangaurd, en nog wat titels.

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
quote:
Sega fan begrijp ik nog wel, maar Atari?
Ik ben Atari fan vanwege de XL/XE 600/800 machines.
Oldschool Pacman, Zaxxon, Jungle Hunt.
Zelf een hele zaterdagochtend code overkloppen uit een adventureboek.
Nostalgie heren, lees eens het engelse blad Retro Gamer (ik ben geabboneerd) dan krijg je o.a. achtergrondverhalen van ontwikkelaars uit die tijd.

De discussie was helemaal niet Sega of Atari maar MSX of Atari 8)

• GetBack

GetBack

Womanizer

Ach heeft voor een groot deel met je jeugd te maken idd. Ik vind nog steeds Turtles 1 (NES/C64) en Bart vs the Space Mutants (NES/C64) leuk omdat ik die vroeger op de C64 speelde. Ik ben er inmiddels achter dat vooral die 2e een supercheape boutgame is maar blijf het spelen.

Sega fan zal ik ff uitleggen.
Ik ben zelf pas ingestapt bij de Saturn (tot volle tevredenheid). Maar de 16bit heb ik overgeslagen, in die tijd las ik wel altijd (vooral engelse) gamesmags waarbij de sega reviews soms toch wel jaloezie deden onstaan. Maar in die tijd heb ik nooit echt veel gezien van sega bij de shops (eigenlijk gewoon speelgoed winkels) waar ik mijn spellen kocht.
Maar toen opeens had een maat van me een megadrive, en vol spanning ging ik dus bij hem op dit mooie apparaat spelen. En tsja, de gfx waren vergelijkbaar met de nes, no worries there, maar het geluid vond ik echt zeer slecht. Beter dan de nes, maar omdat het toch 16 bits was werder er dingen geprobeerd die het mijn inziens niet moest doen. Desalniettemin waren er natuurlijk zat topgames voor, en dat is waarom ik begrijp dat er (ook nu nog) megadrive fans waren/zijn.

Maar van de lynx of de jag? daar heb je dus amper topgames voor. Ik vind mezelf redelijk informed qua games maar de games in de filmpjes had ik echt nooit van gehoord. Dus het zou ook gewoon kunnen dat ik niet genoeg heb gehoord/gezocht qua deze console/handheld.

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08-11 14:03
Lijst van Atary Lynx games: Wikipedia: List of Atari Lynx games

En voor de Jaguar: Wikipedia: List of Atari Jaguar games

Van die laatste waren Syndicate en Atari Karts (soort van Mario cart op de atari) wel leuk om te spelen vroeger.
Tsja net even die lijsten bekeken, grote delen van die titels zeggen me niets, sommige games ken ik van naam, maar volgens mij zitten er geen zelda's of mario's tussen (puur qua bekendheid/AAA games zeg maar, niet genre).

Ik weet dat tempest altijd zeer goed was op de jag. En ik vond chips challenge ook een leuke game op mijn amiga, die heb je ook voor de lynx.

Maar goed, de combimatie weinig games en weinig naams bekendheid maakt verzamelen wellicht wat makkelijker. Het is denk ik goed te doen om 92 games te verzamelen, dan kun je wel zeggen dat je ALLE lynx games hebt :)
(is makkelijker dan de 700snes games of meer dan duizend ps2 ofzo)

* Sagat gaat misschien nog wel is kijken met een emu of er wat tussen zit, maar ik ben niet zo'n handheld gamer en verzamelen om het verzamelen vind ik ook niks

• Captain N
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 29-04 09:22
Ik heb alle 64DD games. Daar ben je nog een stuk sneller mee klaar. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
Sagat schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:57:
Ik weet dat tempest altijd zeer goed was op de jag. En ik vond chips challenge ook een leuke game op mijn amiga, die heb je ook voor de lynx.
Chip's Challenge is nog altijd mijn favoriet, nog altijd zo moeilijk in de hogere levels.

Dit spel is trouwens ook voor de C64 en PC uitgekomen.
Hij was op de Lynx toch het mooiste.

Vroeger was er op TV een code vrijgegeven dat je een bepaald Mandelbrot generator kon activeren. MAND dacht ik.
Wist nooit wat je er mee kon doen maar zag er wel gaaf uit

Je kunt overigens op internet diverse codes vinden om met die fractals mooie plaatjes te maken.

zie ook: http://www.gamewinners.co...ctalJuliSet-ESwindell.txt

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 30-09-2009 19:07 (13%)

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
Begin dit jaar is een ontwikkelkit uitgekomen waarmee je je eigen spellen kunt ontwikkelen voor de Lynx.
Toegegeven, het is een niché-markt maar er is daadwerkelijk een bedrijf die af en toe nog spellen uitbrengt.

Een paar retro gamer magazines geleden is de Lynx uitgebreid uitgelicht en hebben ze met de ontwikkelaars gesproken van de 2 meest populaire spellen voor de Lynx: Chips Challenge (inderdaad) en Blue Lightning.
Ik zal eens kijken of ik het nummer kan achterhalen waar dat artikel in staan. Als je een echte Lynx-fan bent loont het de moeite om die uitgave van dat blad voor 3,5 pond via ebay te kopen.

De Lynx kon ondankt zijn superieure kleurenscherm niet concurreren met de zwart-wit gameboy die vééél goedkoper was. Ik weet zelf ook nog wel dat ik destijds de Lynx niet eens overwoog. Ik was toen in de leeftijd dat ik dingen indeelde in 2 categoriën: dingen die ik wel voor mn verjaardag kon krijgen en dingen die ik niet voor mn verjaardag kon krijgen. Lynx was destijds volgens mij 200 gulden, 200% boven maximaal smeek/zeur verjaardagbudget. Gisteravond kwam ik er bij het inpakken achter dat ik niet 1 Lynx had liggen maar ook nog een 2e met originele adapter, was ik kennelijk vergeten. Wat een verschil in beleving van welvaart.

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:14:
Begin dit jaar is een ontwikkelkit uitgekomen waarmee je je eigen spellen kunt ontwikkelen voor de Lynx.
Toegegeven, het is een niché-markt maar er is daadwerkelijk een bedrijf die af en toe nog spellen uitbrengt.

Een paar retro gamer magazines geleden is de Lynx uitgebreid uitgelicht en hebben ze met de ontwikkelaars gesproken van de 2 meest populaire spellen voor de Lynx: Chips Challenge (inderdaad) en Blue Lightning.
Ik zal eens kijken of ik het nummer kan achterhalen waar dat artikel in staan. Als je een echte Lynx-fan bent loont het de moeite om die uitgave van dat blad voor 3,5 pond via ebay te kopen.

De Lynx kon ondankt zijn superieure kleurenscherm niet concurreren met de zwart-wit gameboy die vééél goedkoper was. Ik weet zelf ook nog wel dat ik destijds de Lynx niet eens overwoog. Ik was toen in de leeftijd dat ik dingen indeelde in 2 categoriën: dingen die ik wel voor mn verjaardag kon krijgen en dingen die ik niet voor mn verjaardag kon krijgen. Lynx was destijds volgens mij 200 gulden, 200% boven maximaal smeek/zeur verjaardagbudget. Gisteravond kwam ik er bij het inpakken achter dat ik niet 1 Lynx had liggen maar ook nog een 2e met originele adapter, was ik kennelijk vergeten. Wat een verschil in beleving van welvaart.
Nouja als ik op Wiki kijk zie ik de volgdende (potentiele) toppers voor de Lynx:

-California Games
-Double Dragon
-Batman returns
-Lemmings
-Paperboy
-Raiden

Vind ik toch ook wat te weinig om een batterijzuiper voor aan te schaffen.

in het begin van de lynx had ik zeker interesse. maar hij was idd duur. belangrijker probleem was battey duur. Deze was echt maar een fractie van de gameboy. Compleet logisch ook gezien de superieure beeld en geluidsmogelijkheden, maar daarom viel hij af als portable optie (ik stelde me echt voor hoe ik ergens in de auto niet verder kon gaan met gamen TEH HORROR :P ) voor mij. Thuis speelde ik liever op mijn consoles of c64/amiga.

Daarnaast las ik toendertijd een blad dat een bijlage had voor juist de portable systemen.(denk C&VG, bijlage heette GO als ik het goed herinner) Maand in maand uit werden zowel de games op de game gear & de lynx soms goed en heel soms beter bevonden maar het totale keuze aanbod op de gameboy was groter zowel kwaliteit als kwantiteit.

Wel gaaf om te horen dat er nog steeds games voor de lynx worden gemaakt. Vind het altijd heel leuk om dat soort dingen te horen (net als voor de dc bijvoorbeeld, of zelfs de 2600)

• GetBack

GetBack

Womanizer

Persoonlijk vond ik de Game Gear interessanter. Jammer dat die niet langer doorging want het beeld en geluid was prachtig en er waren flink wat goede games voor.

• Captain N
Mijn vriendjes hadden destijds "gewoon" een Gameboy. Niks leuker dan tegen elkaar kunnen Tetrissen. En er waren gewoon VEEL meer (leuke) games op de Gameboy. Dat die Lynx dan een kleurenscherm had kon me echt niet boeien. Zoals zovelen heb ik de Lynx nooit overwogen om te vragen, ongeacht de prijs.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik weet nog wel dat ik mijn Zwembrevet B haalde en daarvoor de Atari Lynx met California Games van mijn vader kreeg.

Ik was zo blij !

Ik ben trouwens nog blij dat ik die Atari ter nauwe nood van de vuilnis heb kunnen redden. toen ik nog thuis woonde was hij uit de opslagruimte gehaald omdat er werdt schoongemaakt en weggegooid.
(scheur in de atari tas... ;( ).

Hoe vaak die Atari wel niet ter reparatie is aangeboden omdat het AC gedeelte los raakte.
Zit nu nog steeds los, waardoor ik powercellen moet gebruiken.

Maar dat vind ik zonde van de powercellen

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 01-10-2009 22:06 (21%)

Retro Sale 2019!

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik zat trouwens nog even met wat verkleurde SNESsen. Mijn "eigen" SNES is niet echt verkleurd, maar het onderste plastic gedeelte is wel donkerder in grijstint dan het bovenste gedeelte. Hoort dit zo? Of hoort het precies dezelfde kleur te zijn?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sir_Hendro
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 11:55
w00ty de w00t w00t. Mijn Sega Dreamcast is gisteren binnen gekomen. Hij is helemaal in nieuw staat compleet met doos, boekjes enzo. Ook de 12 spellen die ik erbij hebben gekregen zijn allemaal in nieuw staat zonder krasjes :o Echt zo een vet ding. Dacht alleen eerst dat hij kapot was omdat er een harde piep horende was wanneer ik de console inschakelde maar later kwam ik er achter dat dit uit de VMU kwam en dat dit heel normaal is :P

Ik heb nu:
DC + Scart cable + Controller + VMU (alles orgineel van Sega) met de spellen: Sonic, Ecco, DOA2, Virtua Fighter 3, Sega Rally, Vanishing Point, Crazy Taxi, House of the Dead 2, Sega Extreme Sports, Record of Lodoss War, Kiss Psycho Circus, Ceaser Palace 2000.

Dit weekend maar eens veel spelen met dat ding. Tot nu toe alleen wat Sonic en DOA2 gedaan. Dat Lodoss ziet er ook super vet uit (wat ik zag deed mij denken aan Diablo II )

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
MsG schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:35:
Ik zat trouwens nog even met wat verkleurde SNESsen. Mijn "eigen" SNES is niet echt verkleurd, maar het onderste plastic gedeelte is wel donkerder in grijstint dan het bovenste gedeelte. Hoort dit zo? Of hoort het precies dezelfde kleur te zijn?
Mijn SNES is boven bij de knoppen donkergrijs als #999999 en voorderest #eeeeee

Retro Sale 2019!

• Tii
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 27-09-2018
Ik ben op zoek naar Super Mario World (SNES) compleet. Wil iemand die kwijt, reageer dan ff of DM ;)

• Philip J. Dijkstra
quote:
Dit is een heel erg veel voorkomend 'euvel' Nintendo heeft op een gegeven moment een partij plastic gebruikt die heel hard verkleurd in de zon (eigenlijk al bij normaal daglicht). De ene SNES is helemaal gemaakt van dit plastic, de andere heeft slechts één paneel van dit plastic. Het schijnt met een chemisch goedje enigsinds aan te passen te zijn maar voor 20 euro heb je een nieuw setje dus als je echt absoluut een van het goede plastic wil zou ik gewoon een nieuw setje kopen. Als het nu nog niet groen is gaat ie het ook niet meer worden.
quote:
Ik ben op zoek naar Super Mario World (SNES) compleet. Wil iemand die kwijt, reageer dan ff of DM
Ik heb hem er vast wel tussen liggen. Zondag mag je hem komen kopen in Apeldoorn ;)
Maar serieus, ik zal even kijken of ik hem heb.

• Tii
Ik kan zondag helaas niet naar Apeldoorn komen :(

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik heb een Atari Lynx vrij nieuw op de kop getikt met adapter en tas met 4 spellen voor 37.50 inclusief verzendkosten:

de spellen:

Batman returns
Block out
Lemmings
Pinball Jam

Waarvan Lemmings heb gechecked op atariage en een 6 rare+ krijgt. ;)
Goede deal dus

Retro Sale 2019!

• Philip J. Dijkstra
Absoluut een goeie deal, net iets te duur voor mij om interessant te zijn voor de verkoop maar toch een stukje goedkoper dan dat ik hem zelf zou verkopen. Lemmings is inderdaad een rare spel voor de Lynx, ook best een leuk spel. Dit is best raar want over het algemeen zijn de goeie populaire spellen het meeste verkocht destijds en dus nu goed beschikbaar en daarmee goedkoop. Juist de duurdere spellen zijn vaak de crap spellen die alleen interessant zijn voor de verzamelaar. Ook een uitzondering is Double dragon voor de Lynx, duur, niet te krijgen, ultra gaaf.

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:39:
[...]

Dit is een heel erg veel voorkomend 'euvel' Nintendo heeft op een gegeven moment een partij plastic gebruikt die heel hard verkleurd in de zon (eigenlijk al bij normaal daglicht). De ene SNES is helemaal gemaakt van dit plastic, de andere heeft slechts één paneel van dit plastic. Het schijnt met een chemisch goedje enigsinds aan te passen te zijn maar voor 20 euro heb je een nieuw setje dus als je echt absoluut een van het goede plastic wil zou ik gewoon een nieuw setje kopen. Als het nu nog niet groen is gaat ie het ook niet meer worden.

[...]

Ik heb hem er vast wel tussen liggen. Zondag mag je hem komen kopen in Apeldoorn ;)
Maar serieus, ik zal even kijken of ik hem heb.
maar het punt is dat het niet neigt naar geel of die vieze donkerbruin, maar gewoon wat donkerder grijs. Vind het ook niet echt erg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Sp33dFr34k
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Mijn Snes ziet er nog gewoon origineel uit qua kleuren gelukkig, maar wellicht heeft deze ook een iets donkerdere kleur gekregen door de jaren heen. Ben iig erg blij dat ie niet zo goor geel is, daar walg ik echt van! :r

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• CrystalViriS
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-11 17:34
quote:
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:25:
Mijn Snes ziet er nog gewoon origineel uit qua kleuren gelukkig, maar wellicht heeft deze ook een iets donkerdere kleur gekregen door de jaren heen. Ben iig erg blij dat ie niet zo goor geel is, daar walg ik echt van! :r
Ja, jammer is dat toch.. dat die consoles zo erg verkleuren.
Naar mijn weten was mijn dreamcast altijd mooi wit, totdat ik hem pasgeleden weer tevoorschijn haalde en iets te dicht naast mijn spierwitte xbox360 zette. Mijn dreamcast is dus wel degelijk verkleurd en flink ook... :'(
Je kunt er niets tegen doen, die van mij heeft in een afgesloten kist in het plastic gezeten.

Pasgeleden heb ik een defecte SNES boxed op de kop getikt voor 8 euro. Bij aankomst van het pakketje kwam ik er achter dat er iets miste... het defect namelijk. Ding doet het prima en zag er nog prachtig uit!

Het lijkt soms wel of mensen na jaren zijn vergeten hoe zo'n oude spelcomputer werkt en het maar als defect op marktplaats zetten. Zo kwam ik eerder aan een ' defecte' nes met stuk of 8 spellen voor 10 euro. :P (was dus ook niet defect, maar gewoon smerig).

Altijd leuk als je op zo'n manier je verzameling kunt uitbreiden.

• danielkraak
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14-11 14:20
quote:
CrystalViriS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:50:
[...]

Ja, jammer is dat toch.. dat die consoles zo erg verkleuren.
Naar mijn weten was mijn dreamcast altijd mooi wit, totdat ik hem pasgeleden weer tevoorschijn haalde en iets te dicht naast mijn spierwitte xbox360 zette. Mijn dreamcast is dus wel degelijk verkleurd en flink ook... :'(
Je kunt er niets tegen doen, die van mij heeft in een afgesloten kist in het plastic gezeten.

Pasgeleden heb ik een defecte SNES boxed op de kop getikt voor 8 euro. Bij aankomst van het pakketje kwam ik er achter dat er iets miste... het defect namelijk. Ding doet het prima en zag er nog prachtig uit!

Het lijkt soms wel of mensen na jaren zijn vergeten hoe zo'n oude spelcomputer werkt en het maar als defect op marktplaats zetten. Zo kwam ik eerder aan een ' defecte' nes met stuk of 8 spellen voor 10 euro. :P (was dus ook niet defect, maar gewoon smerig).

Altijd leuk als je op zo'n manier je verzameling kunt uitbreiden.
Ja, ik ken ook zo'n verhaal: vriend van mij komt toevallig bij wat mensen langs en daar stond een boxed SNES Super Mario World Edtion en hij zegt daar dus iets over en vervolgens krijgt hij te horen: ja, hij doet het niet, dus we gooien hem maar weg. Hij hem dus mee naar huis genomen, en hij doet het prima. :9~

Tegenwoordig is het RF-Signaal zoeken blijkbaar te moeilijk voor de doorsneemens. :+

danielkraak wijzigde deze reactie 02-10-2009 23:50 (3%)

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Iemand nog een mooie USA SNES dan, die het niet meer doet voor mij? ;)

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:45

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik wacht nog steeds tot mijn vader klaar is met het verbouwen van zijn huis. Hij heeft namelijk nog een boxed NES opgeslagen staan voor me. :D
Ik wil hem hebben :P

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• beatle
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2016
quote:
Sperion schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 15:49:
[...]
Je hebt zowiezo in groningen ook nog de nedgame (en dus dim plus en die movie/game characters/een aantal games) in assen zit er helemaal niets meer en de overige plaatsen durf ik zo niets over te roepen in drenthe.
Mmmz, inmiddels terug van vakantie... Laatste week geen internet meer op het park dus niet kunnen reageren. Echter wel wat shops bezocht, 2 in Groningen, 1 in Emmen, 1 in Hoogeveen en 1 in Stadskanaal. In stadskanaal was wel aardag wat retro aanwezig.

Heb uiteindelijk Lylatwars bigbox (met rumblepack), 1080, Exite bike 64, Turok, Turok 2 en Turok 3 gekocht voor 30 euro. Allemaal boxed met zakje, boekjes en soms poster en kaartjes erbij. Al met al erg goede deal omdat het er top uit ziet.

Niet verwacht voor deze prijzen wat te kunnen kopen... Wat me opviel is dat er van de gameboy (original, color en advanced) veel spellen lagen maar erg duur. Alle marios waren card only gewoon 15 euro of meer en dan lagen er bijvoorbeeld 6 of meer op elkaar.

Zal proberen morgen even een pic. te plaatsen!

• Tanuki
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Een medeverzamelaar uit Denemarken had eens zijn verzameling gefilmd en ik vond het wel een leuk idee en toen zei die van: Moet jij ook doen!

Dus ik denk: Laat ik dat eens doen. Het viel me wel tegen toen ik mijn stem achteraf terughoorde. Volgens mij is die microfoon in mijn telefoon niet helemaal goed. Maar goed, toch maar posten. Even voor de duidelijkheid: Ik rook geen wiet, zoals de betreffende inwoner van Denemarken mij vroeg. :+

Oh en ik zeg 2x Megabyte ipv Megabit. Sorry.
quote:
Hi!

This is my console collection on the 3rd of october 2009.

Everything you see on this video is new, mint or near-mint. I like the fact it's almost unbelievable some items in my collection are in such good condition.

Everything is PAL NL (with other languages eventually) or if that's not possible PAL EUR (with English), then PAL UK, then USA, then JPN, etc. But I couldn't show all that on the video.

Have a look at my photo album to see detailed pictures of the items: gallery: l0c4lh0st

Please leave a comment!

Tanuki wijzigde deze reactie 03-10-2009 22:06 (3%)

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
l0c4lh0st schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:52:
Een medeverzamelaar uit Denemarken had eens zijn verzameling gefilmd en ik vond het wel een leuk idee en toen zei die van: Moet jij ook doen!

Dus ik denk: Laat ik dat eens doen. Het viel me wel tegen toen ik mijn stem achteraf terughoorde. Volgens mij is die microfoon in mijn telefoon niet helemaal goed. Maar goed, toch maar posten. Even voor de duidelijkheid: Ik rook geen wiet, zoals de betreffende inwoner van Denemarken mij vroeg. :+

[...]

[video]
WOW, wist niet dat er zoveel was om te verzamelen.
Dacht dat ik al vrij extreem was met
1X NES
1X SNES
1X Gameboy Classic
1X Gameboy pocket Famicon edition
1X Gameboy color
1X Gameboy advanced

en binnenkort dus ook een atari lynx 2

Is dat spul dan zoveel waard om te sparen?

Retro Sale 2019!

• danielkraak
quote:
MrJey schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 10:19:
[...]

WOW, wist niet dat er zoveel was om te verzamelen.
Dacht dat ik al vrij extreem was met
1X NES
1X SNES
1X Gameboy Classic
1X Gameboy pocket Famicon edition
1X Gameboy color
1X Gameboy advanced

en binnenkort dus ook een atari lynx 2

Is dat spul dan zoveel waard om te sparen?
Wat hij heeft staan is per console al makkelijk over de 100 euro waard, met een paar uitzonderingen. Echt een supermooie verzameling Localhost! Het knapste vind ik nog hoe je alles zo mooi hebt kunnen vinden. :o

• Tii
quote:
beatle schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:28:
[...]

Mmmz, inmiddels terug van vakantie... Laatste week geen internet meer op het park dus niet kunnen reageren. Echter wel wat shops bezocht, 2 in Groningen, 1 in Emmen, 1 in Hoogeveen en 1 in Stadskanaal. In stadskanaal was wel aardag wat retro aanwezig.
Waar zit die winkel in Stadskanaal? Ben daar binnenkort in de buurt dus wil daar dan ook wel een kijkje nemen :)

• CrystalViriS
  • Laatst online: 14-11 17:34
quote:

[...]

[video]
OMG... 8)7 ik wist wel dat je een grote verzameling had maar dat... Echt alles heb je boxed... :+ eerste vraag die bij me opkomt is.. Waar in godsnaam laat je dat allemaal? Ik neem aan dat jij ook nog bij je ouders woont (net als ik). Grootste probleem bij mij is toch wel ruimtegebrek..

• Henneo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-09 23:21
Ja, ik had er waarschijnlijk beter vanmiddag mee kunnen komen op de retro beurs in Apeldoorn.

Er waren een paar handelaren die prachtige plastic hoesjes om hun NES en SNES handelswaar hadden zitten. Ik bedoel dan niet van die dikke nylon verhuurdozen, maar subtiele transparante beschermdoosjes die om de kartonnen doosjes heen kunnen.

Maar ik zit nu thuis, en denk shit, waar kan ik van die mooie plastic hoesjes kopen om mijn boxed NES en SNES games te beschermen.

Heeft iemand een idee wat ik hier probeer uit te leggen? en eventueel waar ik het spul kan kopen?

Henneo wijzigde deze reactie 04-10-2009 20:47 (0%)
Reden: grammatica probleempje...

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• beatle
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2016
quote:
Tii schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:35:
[...]

Waar zit die winkel in Stadskanaal? Ben daar binnenkort in de buurt dus wil daar dan ook wel een kijkje nemen :)
Zie: adressen Play-it!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Zo, ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan m'n Megadrive 2 Composite Video + Stereo sound mod :)
Stukje UTP kabel, 3 female tulpjes, kabel met 3x male tulp naar 3x male tulp en een SCART adapter.
Even met de soldeerbout er in omdat ik m'n MD toch al aan het schoonmaken was en nu zittie weer in elkaar en is getest. :)

Eindelijk beeld van m'n MD2 op m'n TV :) Via de RF modulator kreeg ik somehow geen beeld maar wel geluid, en dit is sowieso 10 keer beter omdat de sound nu lekker over m'n woofer set gaat en het beeld sowieso scherper is via composiet video :)

Op den duur wil ik nog wel ergens een SCART kabel gaan scoren, maar voorlopig werkt dit ook :)

McKaamos wijzigde deze reactie 04-10-2009 21:23 (11%)

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Tii
@ Beatle, bedankt!

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 07:11

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

quote:

Dat filmen van videogame collecties begint er echt helemaal in te komen, alleen jammer dat al je spullen in een donkere kelder staan. Ik heb zelf nog geen goede camera om mijn eigen collectie te filmen, maar ik was wel onder de indruk van deze:

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-11 23:02
Ik heb dit weekend een zwarte gamecube opgehaald met twee setjes Konga's nieuw in doos :D:D

Heb bij beide versies Donkey Konga, maar ik ben nog op zoek naar Donkey Kong Jungle Beat :D Wie heeft deze games ook ooit gespeeld? Naar mijn mening twee van de meest geslaagde games op de Gamecube :D

• Tii
quote:
DCFreak schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:23:
[...]

Dat filmen van videogame collecties begint er echt helemaal in te komen, alleen jammer dat al je spullen in een donkere kelder staan. Ik heb zelf nog geen goede camera om mijn eigen collectie te filmen, maar ik was wel onder de indruk van deze:
Inderdaad een flinke collectie O+
Vraag me alleen af hoeveel van die games hij daadwerkelijk gespeeld heeft 8)7

• Captain N
Mooie collectie localhost. Je hebt alleen wel relatief erg weinig games (of relatief veel consoles :P), of staan die gewoon niet in je video?

Ik ben net verhuisd en zal als alle chaos opgeruimd is en de billy's in elkaar gezet zijn ook eens wat foto's posten weer. :)

Mijn foto's op Flickr.

• danielkraak
quote:
Captain N schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:40:
Mooie collectie localhost. Je hebt alleen wel relatief erg weinig games (of relatief veel consoles :P), of staan die gewoon niet in je video?

Ik ben net verhuisd en zal als alle chaos opgeruimd is en de billy's in elkaar gezet zijn ook eens wat foto's posten weer. :)
Volgens mij spaart hij vooral de echte toppers, zoals Zelda en Mario. En volgens mij koopt hij ook niks waar geen seal omheen zit of een paar krasjes heeft. :+

Ik ben zeker ook heel erg benieuwd naar jouw foto's.

danielkraak wijzigde deze reactie 05-10-2009 16:40 (7%)

• Schweino
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:20
quote:
Captain N schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:40:

Ik heb ook nog 26 verhuisdozen vol met consoles in de garage staan.... Als ik me er toe kan zetten het allemaal uit te pakken zal ik er ook eens een filmpje van maken,

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-11 23:02
Weet iemand goede kanalen om te zoeken naar spullen voor de gamecube? Voor de meeste retroshops is de gamecube wat te jong of ze vragen erg veel geld voor een spelletje of controller.

Ben namelijk op zoek naar een zwarte controller en Donkey Kong Jungle Beat... op marktplaats is vrij weinig te vinden!?

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:15
Ik ben via via hier ook een beetje ingerold, al heb ik atm nog geen retrospul, maar zit er wel achteraan.
Heb thuis een PS3, PS2 en XBOX360 staan, dus niet echt retro nog qua consoles.
Verder heb ik nog een Green House Nintendo Multi Screen Game & Watch maar weet niet hoe bijzonder dat is.

Atm in de biedingslijst op mp een NGC Silver met veel spellen, NES 8bit incl doos en Mario2 en 3 boxed en een N64 Pikachu. maar eens zien wat het wordt. En ik doe t niet om t verzamelen, maar ook om erop te gamen :).
/edit:
Pikachu N64 geannuleerd nu.

//edit: andere gevonden

GAIAjohan wijzigde deze reactie 06-10-2009 06:01 (27%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• GetBack

GetBack

Womanizer

Wat is een goede manier om het lichtprobleem bij de GB(C) op te lossen?

• Philip J. Dijkstra
Het lichtprobleem? Wat voor lichtprobleem heb je?
Een losse gameboy classic/pocket/color/advance pik je op voor 10 euro (max 15).

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:10:
Het lichtprobleem? Wat voor lichtprobleem heb je?
Een losse gameboy classic/pocket/color/advance pik je op voor 10 euro (max 15).
Heb een pocket en een colour. Was echter vergeten dat het zonder backlight vaak vervelend gamen is op een Gameboy. (Te verwend door mn DS denk ik) Het probleem is dus dat je perfect bij een lichtbron moet zitten om het beeld te kunnen zien.

Mijn andere probleem is de onmogelijke moeilijkheidsgraad van Empire strikes back op de Gameboy maar daar kom ik zelf nog wel uit.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Was er nog iemand afgelopen zondag naar de beurs in Apeldoorn geweest?

• Philip J. Dijkstra
Ik stond daar met een stand maar de opkomst viel toch wel wat tegen.
Waar waren jullie? Ik had nog wel mn Lynx en Gamegear spellen ernstig verlaagd in prijs.
Nou ja, uiteindelijk een leuke dag geworden om met andere liefhebbers te kletsen over oude consoles en games. Een hele drukke beurs voelt tenslotte ook iets teveel als werk en het moet wel een hobby blijven.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:31:
Waar waren jullie? Ik had nog wel mn Lynx en Gamegear spellen ernstig verlaagd in prijs.
Nou ja, uiteindelijk een leuke dag geworden om met andere liefhebbers te kletsen over oude consoles en games. Een hele drukke beurs voelt tenslotte ook iets teveel als werk en het moet wel een hobby blijven.
Ik kon helaas niet :( Wilde er echt graag heen

• GetBack

GetBack

Womanizer

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:31:
Ik was er en keek mn ogen uit. Wat een vage dingen haddden ze daar allemaal. Van Virtual Boy tot C64 tot die geweldige DMC-fruitautomaat. (Ben eigenlijk wel benieuwd hoe duur die nu was)

• Philip J. Dijkstra
Ik had mijn persoonlijke collectie Neo Geo AES spellen meegesleept.
Meer voor de leuk en de show dan de verkoop want AES is erg prijzig.
Als er mensen zijn die ook AES spellen sparen hoor ik het graag want ik wil het de volgende keer eigenlijk alleen nog meenemen als er ook mensen zijn die het zelf sparen en gewoon eens een paar van dichtbij willen zien. SNES ligt tenslotte overal maar Neo Geo AES niet, het meeste ken(de) ik alleen van plaatjes op internet. In duitsland op de jaarlijkse beurs in Bochum staat altijd een kerel met de echt hele dure AES spellen. Dan zit ik een paar uur in de auto om even de doos van het spel beet te houden wat ik never-nooit-niet ga kopen.... maar ik moet ze toch even zien en voelen :)
quote:
Ik was er en keek mn ogen uit. Wat een vage dingen haddden ze daar allemaal. Van Virtual Boy tot C64 tot die geweldige DMC-fruitautomaat. (Ben eigenlijk wel benieuwd hoe duur die nu was)
Volgens mij was dat de stand van rklok (google hit nr 1), die organiseren ook een Schmup event op 10-10.

Philip J. Dijkstra wijzigde deze reactie 06-10-2009 11:16 (17%)
Reden: Nieuw bericht van GetBack

• Tii
Wie weet wanneer de volgende (grote) retrobeurs is? Kan niks vinden op Google en wil toch echt graag naar een beurs toe.

Hoe duur is een gemiddeld AES spelletje eigenlijk (natuurlijk wel compleet)?

• Philip J. Dijkstra
De volgende relatief grote retrobeurs is in Duitsland (Bochum). Ik kijk altijd op de site van Bonami voor beurzen maar er is ook jaarlijks een grote in Schiedam die door een andere organisatie wordt gehouden (retrocomputerdag.nl, die was afgelopen april). Voor de liefhebbers, in Duitsland verzameld men ook oude PC en Amiga spellen en die vind je dus ook op de beurs daar (denk bijvoorbeeld aan Sierra dingen).

Er is een leuke stapel AES te krijgen voor rond de 40 euro. Een enkele voor rond de 30 euro.
Veel spul tussen 70 en 140 euro. Daarna krijg je de spellen die voor 200, 250, 300 gaan.
Mijn duurste spellen zijn Puzzled (99 euro) en Andro Dunos (95 euro, kon hem nergens vinden dus heb de hoofdprijs moeten betalen. Ik ben gek op shoot-em-ups).
Misschien dat ik nog eens een duurder spel koop zoals Matrimelee of Metal Slug.
Ik zie dat veel verzamelaars van andere retro systemen op een gegeven moment gaan twijfelen of ze ook niet met Neo Geo AES zullen beginnen. Het is niet te vergelijken met regulier NES of Sega verzamelen.
Die super grote verpakking, mega cartridges, ronduit fijne beeldkwaliteit en allemaal gericht op arcade-gameplay: dus instant vermaak. Ook leuk om naast de AES te hebben is een MVS cabinet, spellen zijn vaak los maar er zijn er meer en ze zijn relatief goedkoop (in vergelijking met AES).

Op neo-geo.com kun je een price-guide vinden maar die is al weer wat jaren oud.
De dollar-prijzen die daar staan mag je één-op-één lezen als euro prijzen, de dollarkoers was destijds veel hoger. De Low price die ze daar opgeven is wel de echte ultra-koopje prijs waarbij ik zonder nadenken direct koop dus als je met de gedachte op pad gaat dat je de spellen voor de Low price kunt krijgen kom je teleurgesteld weer thuis. De uitdaging is met name om een specifiek spel uberhaupt te vinden in goede conditie en dan niet meer betalen dan de High prijs in euro's.

Philip J. Dijkstra wijzigde deze reactie 06-10-2009 12:17 (2%)
Reden: Meer info

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Ik snap niet waarom mensen AES sparen. Het is echt extreem overpriced, voor minder heb je een authentieke arcadekast in huis staan, waarvan de MVS cartridges ook nog stukken goedkoper zijn.

• GetBack

GetBack

Womanizer

Werken die lampjes voor de Gameboy goed?

• GAIAjohan
Ik vroeg me af of één van jullie dit probleem herkent met een (blauw doorzichtige) N64:

Spel erin, console aan.
Geluid hoor je op te tv, maar beeld zie je (bijna) niet. Je kan door in een hoek te kijken wel grote logo's herkennen bij het starten. Dit zowel bij Mario Kart64 als DK64.

De stekkers er al in en uitgehad, schoongemaakt. Cartridge schoongemaakt, Cartridge connector in N64 schoongemaakt. Enige wat ik nu kan denken is dat óf de kabel verrot óf ik heb ergens gelezen dat een Jumper pak problemen kan geven, dan zal dit ook kunnen met die memory pak neem ik aan?!

• Philip J. Dijkstra
quote:
Ik snap niet waarom mensen AES sparen. Het is echt extreem overpriced, voor minder heb je een authentieke arcadekast in huis staan, waarvan de MVS cartridges ook nog stukken goedkoper zijn.
En de SNES is nog goedkoper en de Mastersystem nog weer goedkoper.
En als je dan toch die Neo Geo spellen wil spelen kun je ook een gratis emulator downloaden en de roms binnen torrenten.... appels & peren, vriend. Meeste AES verzamelaars verzamelen daarnaast ook MVS, het een sluit het ander niet uit.
shmup event...... :o :9~

Laatste tijd me relatief veel bezig gehouden met shmups..wellicht mag je geometry wars daar niet toerekenen als je echt een purist ben, maar die games vind ik super tof.
Verder op mijn wii via vc Soldier blade en natuurlijk ook R-type via de 360. Ikaruga nog niet echt aan toegekomen, de difficulty helpt niet om dat spel casual te spelen.

Alleen waarom is alles op 10 oktober? Er is die dag ook een ssf2 tournooi waar ik ook al niet heen kan door een eerdere afspraak met vrienden (en ook nog een housewarming van een collega aargh).

Sagat wijzigde deze reactie 06-10-2009 12:50 (5%)

• Philip J. Dijkstra
Als je helemaal gek bent van Shmups:

Jets 'n' Guns Gold

Het is een PC spel, ik heb hem helemaal grijs gespeeld, heerlijk wat een spel.

• GAIAjohan
Bah, wat heb ik een godsgruwelijke hekel aan mensen die hun aanbod gewoon verwijderen van marktplaats zonder iets te melden. Blijkbaar hadden die mensne het allang verkocht maar vergaten ze het te verwijderen.

• Captain N
Of als je een wat exclusievere wilt: Bangai-Oh voor de N64. :)

Mijn foto's op Flickr.

Heb em wel voor de dc....vond het een raar spel btw.

• GAIAjohan
Nou ik kan een boxed NES met 2 controllers, Mario 2 en 3 beide boxed. Met daarnaast NGC met enkele spellen ophalen voor 70 euro. Lijkt me geen slechte deal als de NES het goed doet. (Is niet verkleurd).

• Sperion
  • Laatst online: 00:48
quote:
GAIAjohan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:59:
Nou ik kan een boxed NES met 2 controllers, Mario 2 en 3 beide boxed. Met daarnaast NGC met enkele spellen ophalen voor 70 euro. Lijkt me geen slechte deal als de NES het goed doet. (Is niet verkleurd).
Al zou de nes het niet doen, koop je er een werkende nes only bij en heb je alsnog een werkend pakket, welke spellen zitten er bij de cube? want dat bepaalt natuurlijk ook wel mee met de prijs.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Goeie deal, zeker doen, anders mag je mij de link doorsturen.. ;)

Zag overigens ook nog deze op MP staan, moest ik wel een beetje om lachen. Sommige mensen verpatsen het voor bijna niets en deze kerel denkt dat ie goud heeft. Ik bedoel, leuk dat ie compleet is met papiertjes enzo (heb ik zelf ook overigens), maar kijk hoe verkleurd dat ding is.. :X En ook al was ie perfect, €125...!!?? 8)7

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• GAIAjohan
Bij de GC zit dit:
Fifa 2006
mario smash Footbal
F-Zero gx

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

quote:
Philip J. Dijkstra schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:08:

Ik zie dat veel verzamelaars van andere retro systemen op een gegeven moment gaan twijfelen of ze ook niet met Neo Geo AES zullen beginnen. Het is niet te vergelijken met regulier NES of Sega verzamelen.
Die super grote verpakking, mega cartridges, ronduit fijne beeldkwaliteit en allemaal gericht op arcade-gameplay: dus instant vermaak. Ook leuk om naast de AES te hebben is een MVS cabinet, spellen zijn vaak los maar er zijn er meer en ze zijn relatief goedkoop (in vergelijking met AES).
Dat herken ik wel... ik heb inmiddels 30+ consoles staan met de games erbij die ik leuk vind..
En dan begint het toch af en toe te kriebelen om iets van NeoGeo aan te schaffen... laatst al bijne een tweedehands AES-systeem aangeschaft.

Ik denk dat ik eerst een lijst met 'wananhaves' ga maken voordat ik er echt een ga kopen (om teleursteling te voorkomen...maar dat is lastig bij deze games). Sowieso wil ik de Metal Slug games er dan op hebben. :)

• danielkraak
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:06:
Goeie deal, zeker doen, anders mag je mij de link doorsturen.. ;)

Zag overigens ook nog deze op MP staan, moest ik wel een beetje om lachen. Sommige mensen verpatsen het voor bijna niets en deze kerel denkt dat ie goud heeft. Ik bedoel, leuk dat ie compleet is met papiertjes enzo (heb ik zelf ook overigens), maar kijk hoe verkleurd dat ding is.. :X En ook al was ie perfect, €125...!!?? 8)7
Haha nee inderdaad. Meestal bied ik op zulke advertenties absurd laag en als mijn bod dan verwijderd wordt, bied ik een euro hoger. Ik weet het, het is kinderachtig. :+

Maar voor zoiets kun je misschien 50 euro vragen. In Amerika en Japan gaan volgens mij van die boxed systemen voor veel minder weg. In Amerika koop je een nieuwe Dreamcast ook wel voor 50 euro, als je goed zoekt. Ik vind het dan ook erg jammer dat er verschillen als Pal en NTSC zijn, want het maakt het verzamelen soms echt irritant.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Ik heb eindenlijk de Lynx 2 binnen gekregen en er ff mee gespeeld, alleen heeft de lynx wat kuurtjes. :S

Hij gaat soms niet aan, flits ff aan en gaat daarna weer uit. (met AC en met batterijen).

Wat is het eerste waar ik naar zou moeten kijken?

Retro Sale 2019!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
GAIAjohan schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:24:
Bij de GC zit dit:
Fifa 2006
mario smash Footbal
F-Zero gx
OK, dat is wel crap :P

Ik heb een tijd geleden voor een boxed NES incl. Mario 2 boxed €50 inclusief betaald als ik me dat goed herinner. Ik zou persoonlijk geen euro geven voor zo'n GC, maar als je 'm graag wil is het evengoed nog een aardige deal vind ik. Mario 2 en 3 en ook nog beide boxed, het blijven wel topgames imo.

Koop trouwens wel een composite kabel bij je NES :)
quote:
danielkraak schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:30:
[...]

Haha nee inderdaad. Meestal bied ik op zulke advertenties absurd laag en als mijn bod dan verwijderd wordt, bied ik een euro hoger. Ik weet het, het is kinderachtig. :+

Maar voor zoiets kun je misschien 50 euro vragen. In Amerika en Japan gaan volgens mij van die boxed systemen voor veel minder weg. In Amerika koop je een nieuwe Dreamcast ook wel voor 50 euro, als je goed zoekt. Ik vind het dan ook erg jammer dat er verschillen als Pal en NTSC zijn, want het maakt het verzamelen soms echt irritant.
Haha, de verkoper een beetje liggen stangen :P Kun je 'm beter mailen of hij nog goed wijs is met zijn absurde prijs. Soms doe ik dat, maar die moeite neem ik me ook steeds minder vaak.

In Amerika krijg je geen boxed Snes voor dat geld overigens. Heb erover gedacht om zo'n US Snes te kopen ipv zo'n converter (voor Super Mario RPG & Kirby's Dreamland 3 etc.) maar die dingen zijn stinkend duur. Ik heb mijn eigen boxed Snes werkelijk in nieuwstaat voor €50 gekocht zonder games oid. Die man had dat ding vroeger aan zijn dochter gegeven, die had er 1 keer op gespeeld, waarna dat ding in de kast is beland. Er zat zelfs nog alle plastic e.d. omheen, en gelukkig was ie niet verkleurd. Ik speel er tegenwoordig wel op, maar achteraf bekeken had ik die beter ingepakt kunnen laten en een cheapass 2e snes kunnen gebruiken om op te gamen (collector's spirit he..) :$

Sp33dFr34k wijzigde deze reactie 06-10-2009 17:37 (57%)

• danielkraak
quote:
MrJey schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:30:
Ik heb eindenlijk de Lynx 2 binnen gekregen en er ff mee gespeeld, alleen heeft de lynx wat kuurtjes. :S

Hij gaat soms niet aan, flits ff aan en gaat daarna weer uit. (met AC en met batterijen).

Wat is het eerste waar ik naar zou moeten kijken?
Korting bij de verkoper vragen. ;)

Maar ik zou even googlen. Waarschijnlijk staat ergens wel een pagina met tal van fixes ervoor.

Ik heb ook twee GameGears ooit gekocht en beide waren verkocht onder het motto van werkend. Bij eentje deed het geluid niet (nooit meer iets van de verkoper gehoord) en bij de andere het scherm het alleen als je erop keek me teen hoek van 170 graden. Deze laatste heb ik voor 5 euro een GameGear gehad zonder geluid, waarvan een batterijklepje het niet deed. Ik moest daar echter wel weer verzendkosten voor betalen. Dit had ik toen geweigerd, want het is niet mijn fout natuurlijk en toen hadden we beide de helft van de verzendkosten betaald.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

WTF, kwam net deze tegen. Wel een erg vet collector's item :9~

Nu stop ik met posten van mp linkjes, voordat ik geflamed word... :X

Ik ben btw nog op zoek naar een boxed Kirby nes game, is €20 incl. verzending in bubbelenvelop een goede prijs?

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:35:
[...]

Korting bij de verkoper vragen. ;)

Maar ik zou even googlen. Waarschijnlijk staat ergens wel een pagina met tal van fixes ervoor.

Ik heb ook twee GameGears ooit gekocht en beide waren verkocht onder het motto van werkend. Bij eentje deed het geluid niet (nooit meer iets van de verkoper gehoord) en bij de andere het scherm het alleen als je erop keek me teen hoek van 170 graden. Deze laatste heb ik voor 5 euro een GameGear gehad zonder geluid, waarvan een batterijklepje het niet deed. Ik moest daar echter wel weer verzendkosten voor betalen. Dit had ik toen geweigerd, want het is niet mijn fout natuurlijk en toen hadden we beide de helft van de verzendkosten betaald.
Google is niet mijn vriend, maar kom er net achter dat het afhankenlijk is hoe diep je het spel in de console stopt.
De console gaat ook op dezelfde manier uit als je het spel er gelijk uittrekt/ of tegen aan tikt.

Bij sommige spellen krijg ik ook vaak: INSERT GAME, te zien

UPDATE: als je het spel lichtjes naar achtere trekt dan gaat de LYNX aan en speelt het spel gewoon, laatje hem weer los, gaat de LYNX weer uit.

Hmm, ligt aan mijn oude spellen, denk dat ik ze gewoon samen met mijn eerste lynx geragged heb...

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 06-10-2009 18:16 (11%)

Retro Sale 2019!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:35:
[...]
Ik ben zelf ook GameGear fan toevallig, die dingen waren toen al veel beter dan de Gameboy, die pas jaaaaren later met backlight kwamen en zelfs kleur. Anyways, heb er een aantal versleten vroeger, de laatste heb ik nog steeds :)

Had er laatst nog eentje gekocht op eBay Engeland, toen die hier kwam deed het geluid het ook niet.. Ik die kerel gemaild, kon ik kiezen tussen terugsturen of wat van m'n geld terug. Maar gekozen voor het laatste omdat er ook spellen bijzaten. Maarja, het schijnt dus erg veel voor te komen dat het geluid het begeeft bij die GameGears, jammer genoeg... ;(

• GAIAjohan
quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:33:
[...]

OK, dat is wel crap :P

Ik heb een tijd geleden voor een boxed NES incl. Mario 2 boxed €50 inclusief betaald als ik me dat goed herinner. Ik zou persoonlijk geen euro geven voor zo'n GC, maar als je 'm graag wil is het evengoed nog een aardige deal vind ik. Mario 2 en 3 en ook nog beide boxed, het blijven wel topgames imo.

Koop trouwens wel een composite kabel bij je NES :)
Ik wilde sowieso nog een GC, hoewel het ding vrij weinig echte topgames heeft. Ik zie dat ik me vergist heb bij advertentie. meende at die NES niet verkleurd was maar blijkbaar een andere advertentie. Naja ik zie het wel als ik daar ben :). :) Want op de foto staat de doos.

En de composiet geeft een beter beeld neem ik aan, maar de tv die ik gebruik heeft ook nog prima een RF aansluiting.

(Oude 82cm Loewe uit de jaren '80)

GAIAjohan wijzigde deze reactie 06-10-2009 18:10 (10%)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Beter beeld, beter geluid en minder gekloot, ik vond het het zeker waard iig :)

• DCFreak
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 07:11

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

quote:
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:03:
[...]

Ik ben zelf ook GameGear fan toevallig, die dingen waren toen al veel beter dan de Gameboy, die pas jaaaaren later met backlight kwamen en zelfs kleur. Anyways, heb er een aantal versleten vroeger, de laatste heb ik nog steeds :)

Had er laatst nog eentje gekocht op eBay Engeland, toen die hier kwam deed het geluid het ook niet.. Ik die kerel gemaild, kon ik kiezen tussen terugsturen of wat van m'n geld terug. Maar gekozen voor het laatste omdat er ook spellen bijzaten. Maarja, het schijnt dus erg veel voor te komen dat het geluid het begeeft bij die GameGears, jammer genoeg... ;(
Volgens mij zijn die audio problemen bij de game gear een bekend verschijnsel, iets met condensators die door ouderdom geen capaciteit meer kunnen opslaan.

Via google is er veel over te vinden, bijv: http://www.smspower.org/dev/docs/ggsoundfix/
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.

Hiervoor zijn ook voldoende alternatieven beschikbaar, bijvoorbeeld T.net Vraag & Aanbod.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True