☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ik denk ook dat dat gewoon een onvoorkombaar deel is van het spel... overigens geloof ik ook niet helemaal dat dat team dat die WO weggaf en wat ik vrees misschien ook volgende week niet thuis geeft (wat mn degradatie bijna zeker zou maken, tenzij ik de komende twee wedstrijden zelf ook win), dat bewust deed...Marzman schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:50:
[...]
Gelukkig niet, dat hoort er ook een beetje bij vind ik. Ik heb ook wel eens in een competitie gezeten waar er onder de tafel deals werden gesloten over bepaalde uitslagen. Sterker nog, ik ben zo destijds naar de V gepromoveerd
[/quote]
eerder een manager die al erg lang speelt en waarschijnlijk niet meer de volle motivtie heeft ... die zal binnen enkele seizoenen wel een bot worden imho.
Voor mij team ben ik allang blij dat ik erg lang serieus kan meedoen in mn Liga die bovengemiddeld sterk is (bij de beste 50 VI-liga's hoort in DLD), terwijl ik voorheen al bij mn promotie twijfels had of ik wel sterk genoeg voor de VI an sich was, ook een lichtere liga vreesde te moeten degraderen...
ik heb nu iig wel eea geleerd over hoe mn team op te bouwen dat mn overlkevingskansen en misschien doorgroeikansen naar de V groter zullen worden, al vergt dat een verandering in mn trainingsopzet (iig voor mn Ateam een veel betere klasse verdedigers optrainen, vanaf 19 jaar, terwijl ik tot nu toe altijd spelers vanaf 17/18 jaar doorgetrained heb, maar daarbij duidelijk aan m'n prestatie-grens zit)..
financieel staat mn team er ook prima voor, met zeer lage salariskosten (een derde tot een kwart van de 'duurdere' teams in m'n Liga) en relatief jonge spelers die aardig 'waardevast' nog zijn, al zal het wel wat uitmaken of ik in mn liga blijf of degradareer voor het volgende seizoen ... mocht ik degraderen verwacht ik wel een ietsje 'terug' te bouwen, de beste spelers toch te verkopen om een ietwat goedkoper team te hebben, zonder al teveel prestatie in te willen leve
ik zelf heb die DEV versie van HO! gewoon over mn oude HO! heen gekopieerd en die behield wél de oude 'historie-index' (vermoedelijk worden die zaken opgeslagen in een aparte user-instellingen in /usr/Library/Application Data/ oid)... enkel was dat wel op Mac OS X; sowieso zou ik aanraden om als je dat probeert wel een backup te makenlameeuw schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:09:
Als het goed is kun je gewoon je oude .hrf files importeren (tenzij je die al weggegooid hebt natuurlijk), ik heb .hrf files in backup staan sinds 2005
[ Voor 13% gewijzigd door RM-rf op 09-08-2009 20:26 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Goed dat ik dit niet live zat te kijken, zou er gek van worden denk ik omat ik na 88 minuten voor te hebben gestaan wel denk gewonnen te hebben. Maar uiteindelijk toch gewonnem met 1-2 en een rode kaart ipv 0-1
Na een verschrikkelijke fout aan de rechterkant van de verdediging kon een alerte Tijmen Blommaart de bal zo oppikken en wist in de 88e minuut de score weer in evenwicht te brengen: 1-1. De gasten namen de leiding in de 88e minuut toen een aanval over de rechterzijde uitmondde in een doelpunt van Berti Bohnhorst. Hij liet hiermee de 1-2 aantekenen. "Jongens! Jongens! Dit kan toch niet! Dit kan toch niet! Wat een afschuwelijke vertoning!" Ook de stadionspeaker had er geen goed woord voor over toen in de 89e minuut wat duw- en trekwerk op het middenveld ontaardde in een veldslag tussen beide teams. Na de orde hersteld te hebben, riep de scheidsrechter op advies van zijn grensrechter Jean-Jacques Kuerth bij zich en gaf de Sheepproductions-speler een rode kaart. Snatch-speler Gökalp Baykal bracht de teams bijna weer op gelijke hoogte toen hij in de 89e minuut over rechts doorbrak, maar zijn schot raakte de paal.
[ Voor 85% gewijzigd door Marzman op 09-08-2009 22:00 ]
/▌
Nou, ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik eindelijk kampioen ben en de VIII ga verlaten voor de VII. Eens kijken of ik me daar in kan handhaven.
-- == Alta Alatis Patent == --
Gisteren dramatisch verloren. De kans om kampioen te worden was toch al vervlogen dus acht het maakte ook niet uit. Gelukkig verloor de nummer 3 ook waardoor ik nu officieel gepromoveerd naar de VI !
We zijn weer terug op een redelijk niveau!
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Voor mij nog een onbekende link, hij staat nu in de openingspost!CoRrRan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:48:
Gewoon de volgende link gebruiken en je bent klaar:
http://www.ht-box.ru/training.php
Makkelijk toch?
Inderdaad!Damien2004 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 07:53:
@Corrran tnx voor de link, misschien iets voor de OP?
Gisteren met 2-2 gelijkgespeeld. Ben de laatste weken wat aan het counteren in combinatie met PIC. Gaat heel aardig. Directe degradatie is in ieder geval niet meer mogelijk uit deze sterke IV (15e van Nederland). Aangezien ik dit hele seizoen PIC gespeeld heb staat de teamgeest op PoE. Komende 2 wedstrijden ook PIC'en en dan het p/d duel met MOTS en natuurlijk het thuisvoordeel gaan winnen
[ Voor 29% gewijzigd door Sandyman538 op 10-08-2009 09:00 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Op zich is het wel logisch dat je dan 200 hatstats haalt. Het middenveld scheelt 10 procent als je motst en dat telt dubbel in de hatstats. Maar gefeliciteerd alvast met je kampioenschap. Met 200 hatstats zul je in de meeste VII's ook wel bovenin meedoen (ligt aan de VII waar je in terecht komt).CoRrRan schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 05:26:
En ik haal tot mijn verbazing voor de eerste keer in mijn hattrick carriere 200 hattstats. Volgens HO! zouden het er maar maximaal 191 zijn geweest. Ik heb wel ge-MOTS'ed, had niet gehoeven, maar het maakt toch niet echt uit. Ook was het voor het eerst dat mijn nieuwe stadion vol kwam te zitten.
Nou, ik denk dat ik nu wel kan zeggen dat ik eindelijk kampioen ben en de VIII ga verlaten voor de VII. Eens kijken of ik me daar in kan handhaven.
/▌
Heb 'm afgewezen omdat 'ie al 17 is, maar achteraf gezien misschien toch moeten aannemen... Zou bovenstaande speler pas "goed" positiespel kunnen hebben als 'ie 19 is, of al na 1 seizoen in de jeugdcompetitie?Zijn naam is Guus Wondergem en hij is 17 jaar.
Zonder verdere training denk ik dat hij zwak zal blijven in Positiespel. Als hij zich goed ontwikkelt, dan kan deze jongen goed in Positiespel worden voordat hij bij het eerste komt.
Dat is de vraag. Volgens mij weet niemand precies hoe lang het duurt eer ze in de jeugd poppen. Kijk je had hem erbij kunnen nemen mits je al betere middenvelders heb lopenGlival schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:51:
Kreeg dit te horen van m'n scout:
[...]
Heb 'm afgewezen omdat 'ie al 17 is, maar achteraf gezien misschien toch moeten aannemen... Zou bovenstaande speler pas "goed" positiespel kunnen hebben als 'ie 19 is, of al na 1 seizoen in de jeugdcompetitie?
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Welke jeugdvorm gebruiken jullie? Een jeugdteam leek me wel grappig, kan je zelf wat meer aan doen.
er is wel eens aangegeven dat 'onder gelijkwaardige omstandigheden over het algemeen de jeugd nét iets sneller zal trainen, door een HT... maar juist die definitie geeft al aan dat het verschil niet _al_ te groot is in trainingssnelheid.. maar ook laat het de mogelijkheid open dat dat dus gebaseerd is op het samentellen van beide trainingssoorten van je jeugd en dit vergelijken met de ene trainingsoort van de senioren....:Damien2004 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:51:
[...]
Dat is de vraag. Volgens mij weet niemand precies hoe lang het duurt eer ze in de jeugd poppen. Kijk je had hem erbij kunnen nemen mits je al betere middenvelders heb lopen
in dat geval is de trainingsduur per training zelfs waarschijnlijk een ietwat lager (ook omdat jeugd 1,3 training per week kunnen krijgen)....
Imho zou die 17-jarige speler (die 50% kans heeft ouder dan 17jr + 55 dagen te zijn) zeker een heel seizoen optimaal getrained moeten worden om de driemaal te poppen die hij nodig zal hebben.. bij verkoop zou hij misschien 50K tot 75000 opbrengen (alhoewel er natuurlijk wel een kans is dat hij extra skills zou hebben, wat hem veel interssanter maakt)..
Het is een optie die je enkel moet doen als je sowieso optimaal op Positiespel traint, en je training verder niet voor hem hoeft aan te passen... enkel als dat het geval is, kan dit zich lonen
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
In m'n 1e team train ik op positiespel, en in m'n jeugdteam individueel/positiespel, maar ik las op HAG dat individueel minder snel traint dan de specifieke trainingsvormen, dus misschien is positiespel/individueel handiger? Of zelfs positiespel/positiespel? Het gaat me in ieder geval om goede middenvelders.
Mijn mening is dat je de training in je jeugd gewoon moet aanpassen aan de potentie van je spelers....Glival schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:05:
Ok duidelijk, thanks
In m'n 1e team train ik op positiespel, en in m'n jeugdteam individueel/positiespel, maar ik las op HAG dat individueel minder snel traint dan de specifieke trainingsvormen, dus misschien is positiespel/individueel handiger? Of zelfs positiespel/positiespel? Het gaat me in ieder geval om goede middenvelders.
het heeft weinig zijn om een bepaalde trainingsoort door te blijven trainen, als je daarin geen talenten hebt (dat is een duidelijk verschil met je A-team, waarin het wel meestal veel voordeel heeft een consequente trainingssoort aan te houden en te blijven doortrainen, maar vooral ook omdat je daar gericht kunt/moet inkopen op bepaalde talenten)...
Individueel als trainingsvorm in de jeugd is een trainingsvorm die door een hele hoop trainers absoluut afgeraden wordt, omdat het weinig zin zou hebben.... hét probleem erbij is dat je wel alle 11 spelers traint, deze echter training ontvangen in mogelijk meerdere voor hun positie noodzakelijks skills, maar deze dan ook tegen een relatief 'laag' percentage...
wat het dus veel langer laat duren voordat ze poppen...
aangezien je meestal slechts enkele werkelijke 'talenten' hebt (spelers met een goed leeftijdspotentieel, die een hoog aantal sterren halen en mogelijk ook al bekende skills hebben in een verkoopbaar of bijna-verkoopbaar bereik); heeft het meestal zin je te concentreren op juist die talenten en ervoor te zorgen dat die paar talenten optimaal getrained zijn...
Individueel heeft daarvoor juist weinig nut ....
overigens, ik ben zelf geen 'individueel hater en heb het zelf ooit een aantal weken secundair getrained, toen ik door veel geluk 11 spelers had die minimaal nog meerdere weken nog konden doortrainen/spelen en allen pullbaar leken te zijn, wat ook gelukt is, alhoewel ik ook moet zeggen dat er geen enkele échte 'klapper' bijzat...
Imho moet het zeker zijn dat individueel niet zo 'slecht' is als veel andere managers inschatten, domweg omdat de HT's zelf ooit hebben aangegeven er wel een bepaalde 'belang' in te zien dat te behouden en het in een tussentijdse update qua werking 'opgewaardeerd' werd (en er dus specifiek aandacht door de technici aan besteed is, wat ze nooit zouden doen als het als 'nutteloos' ingevuld zou zijn).
Als je net begint met je jeugdteam, valt het misschien te overwegen een of enkele wedstrijden met een 10-0-0 opstelling te spelen of een 0-10-0 ....
je verliest dan alle training, maar het is wel dé optimaalste manier om te ontdekken of je een 'talentje' tussen je vast aangeleverde spelers hebt (dat is meestal niet veel soeps, maar er kunnen wel degelijk pullbare spelers tussen zitten die je relatief snel wat geld met je jeugd kunnen laten verdienen)...
een talent is meestal een speler die 4,5 / 5 sterren haalt en de juiste leeftijd heeft (16 jaar, en wat lager qua dagen .. 15 jaar is helemaal super)
Als je bijvoorbeeld een aantal verdedigers hebt met potentie, is het het dan waard om 2x verdedigen te trainen, ondanks de trainingspenalty? Geldt die penalty ook voor bijvoorbeeld verdedigen + controlerend spel?
Bedankt voor je uitleg!
veel van die dingen zijn meestal inschattingen en ook een persoonlijke opvattting, odmat officiele aangave's over bv trainingsduur ontbreken.. hooguit wat indirekte opmerkingen van HT's.Glival schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:08:
Als je bijvoorbeeld een aantal verdedigers hebt met potentie, is het het dan waard om 2x verdedigen te trainen, ondanks de trainingspenalty? Geldt die penalty ook voor bijvoorbeeld verdedigen + controlerend spel?
Bedankt voor je uitleg!
wat betreft de penalty voor twee gelijke trainingssoorten is hooguit bekend dat die bestaat en het dus meestal efficienter kan zijn een subskill erbij te trainen (bv passing is erg populair, zeker bij PM een graag geziene subskill)..
de eenvoudige reden is gewoon dat het vanuit optimalisatie meestal niet zinnig is training 'weg te gooien...
aangezien iedere speler minimaal tot zn 17+0d door moet trainen (of 112 dagen in je jeugdteam) voldoet het meestal ook wel hem die tijd een wat bredere training te geven... iemand op 17+10d volledig uitgetrained en pullbaar hebben op PM én hem in de tussentijd ook nog wat passing meegeven levert je financieel veel meer op dan hem eerst dmv 'push-training' al op zn 16jr+70d uitgetrained hebben (zelfs als je daarnaa overstap op secundair + primair passing te trainen, zal het overall trainingseffect dan gewoonweg lager zijn dan als je al vanaf het begin primair de hoofdskill getrained hebt en secundair de bijskill, dan de hele tijd dezelfde skills secundair en primair)...
het kan wél zin hebben (imho) om kort voor het pullen, als je weet dat een bepaalde jeugdspeler dicht tegen een pop aanzit of je hem nog eventjes snel wilt optrainen in zn hoofdskill, hiervoor een of twee wedstrijden 'push-training' te geven van secundair en primair dezelfde trainingssoort...
als dat nét die pop in zn hoofdskill brengt, is de meerwaarde behoorlijk groot ... maar dat geld vooral als je hem direkt tekoop wilt zetten... juist als je je eigen speler zélf doortrained is het vrij irrelevant of hij nét gepopped is en zn transferlist-waarde een stukje opgestuwed wordt tijdelijk.
Overigens, als ik eerlijk ben denk ik zelf dat het financieel gezien contraproductief is je eigen jeugdspelers zeer veel verder op te trainen, (verder dan de eerste dichtsbijliggende pop bij spelers die relatief wat hoger in hun hoofdskill zitten)...
Imho is het niet zo heel moeilijk jeugdspelers voor een iewat optimalere veerkoopprijs te verkopen, door ze op het juiste moment te koop te zetten en bv advertenties te plaatsen of te werven in bepaalde federaties of forum-threads ...
goedkope jeugdspelers zijn meestal op bepaalde momenten van de dag ('s ochtends vroeg, of juist 's avonds laat en bv op woendsdag of donderdag) veel goedkoper te vinden ... daarmee valt zo een verschil van 10% te behalen in verkoopprijs of juist aankoopprijs, gezien de trade-penalties kun je daar geen handeltje op drijven, maar het zorgt er wel voor dat het je financieel meer winst geeft je eigen spelers snel te verkopen voor een optimale prijs en juist zelf op zoek te gaan naar relatief goedkope jeugdspelers om op te trainen wat je een grote winstmarge geeft (én een groter potentieel aan moederclubgeld-inkomsten)
Die link die ik doorstuurde is eigenlijk een wat mooiere versie van de volgende site:
http://trainingspeed.freehostia.com/ (deze link is terug te vinden op hattrick met foxtrick geinstalleerd in firefox op de "training"-page).
Alles gebaseerd op HO!'s trainingsformules: http://www.flattermann.ne...ed-tools-for-hattrickorg/
De trainingcalculator van http://www.ht-box.ru/training.php gebruik ik nou ook idd, thanks. Volgens die calculator en Tomattrick is m'n 17-jarige aankoop van 20.000 als 'ie 19 is (met positiespel-training) zo'n 680.000 waard; ik moet het nog zien
Volgens http://alltid.org/country/netherlands/level,10/index/ ben ik terechtgekomen in duidelijk de sterkste X-competitie in Nederland (X.1912)
Als je 4 posts van RM-rf bundelt heb je een boek. Edoch, wel altijd hele goede en uitgebreide info!
Ga er niet m'n training voor omgooien, maar wel cool dat 'ie dat meldtHello, I am the owner of Bernando sanguino, the young player you have bought today. If you can I suggest you to train defense because he is near to skill up.
Hehe ja inderdaadSandyman538 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:12:
Ik dacht dat ik de enige was, maar het valt meer mensen op, ha ha![]()
Als je 4 posts van RM-rf bundelt heb je een boek. Edoch, wel altijd hele goede en uitgebreide info!
Unknown
Toch nog effe spannend maar uiteindelijk winst met 3-1Quintus schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:06:
Iedereen weer veel succes in de GoT-Cup!
Wat is nu eigenlijk de beste trainings-optie om toe te passen op de vleugels? 17jr<10dgn spelertjes kopen en die 1 niveau laten stijgen zodat ze net geen 18jr zijn als ze dat niveau hoger zijn en weer verkopen? Of toch wat oudere spelers kopen met leuke bijstats, en hopen dat die ergens halverwege zitten in hun training op PM en als ze poppen meteen verkopen?
Ik zie de vleugels als echte overbodige posities voor je training. Zelf heb ik 2 hele goede vleugelspelers gekocht om die een paar keer te laten poppen en dan over 4 seizoenen ofzo een keer te verpatsen. Als je geen geld heb of weinig zou ik gewoon voor een uitstekend 18 jaar of goed 18 jaar vleugelspeler gaan of voor die 17 jarige.CoRrRan schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:55:
OK, ik zit even met een klein dilemma. Ik heb net m'n 17jr100+dgn trainee verkocht die ik via de vleugel 1 niveau heb omhoog getraind. Uiteraard gaat dit tergend langzaam, want hij krijgt maar de helft van een normale PM trainee.
Wat is nu eigenlijk de beste trainings-optie om toe te passen op de vleugels? 17jr<10dgn spelertjes kopen en die 1 niveau laten stijgen zodat ze net geen 18jr zijn als ze dat niveau hoger zijn en weer verkopen? Of toch wat oudere spelers kopen met leuke bijstats, en hopen dat die ergens halverwege zitten in hun training op PM en als ze poppen meteen verkopen?
Verwijderd
En dat doe je alleen voor je b-team? Voor dat beetje wat het oplevert koop ik altijd gewoon wat goedkope middenvelders die ik een paar seizoenen train en dan weer doorverkoop omdat ik de transfermarkt niet het leukste onderdeel van hattrick vindVerwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:09:
Met PsicoTSI zoek ik meestal een speler die gewoon dicht tegen zijn pop aanzit en die train ik dan 1 niveau omhoog op de vleugel en dan verkoop ik hem weer. Levert tot nu toe nog niet heel veel geld op, maar in ieder geval iets.
/▌
Unknown
En klagen kan ik ook niet, op basis van sterren en hatstats ben ik het vijfde team en ik sta nu 2e.
[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 16-08-2009 22:28 ]
/▌
ik heb zelf ook een hoop geleerd van het volgen van dit topic en dus hoop ik altijd zelf ook misschien anderen te kunnen helpen door gewoon wat gedachtes te posten... bovendien hoop ik altijd ook dat dingen die ik misschien fout heb dan eerder gecorrigeerd kunnen worden
Wat betreft mn team en de competitiewedstrijd van dit weekend: ....
Wat ik vreesde is precies gebeurd ... ook de laatste concurrent heeft drie punten geschonken gekregen van een ander (veilig) team dat weer een WO weggaf.. terwijl de rotzak deze week gewoon ingelogd was..
(dat team heeft dus al drie wedstrijden weggegeven, waarvan 6 punten naar mn sterkste concurrent gingen... die zonder die punten nu al zeker gedegradeerd was)...
Godzijdank heb ikzelf iig ook ruim gewonnnen dit weekend, op een eerlijke manier en omdat ik ook gewoon de beste was (qua ratings net iets onder de twe lijstaanvoerders, maar duidelijk boven de rest)...
Nu komt het aan op het laatste weekend en een direkt duel met die concurrent die tot nu toe al zoveel geschonken heeft gekregen....
Ik geef mezelf een redelijke kans hem te verslaan, al moet ik uitspelen, en kon ik vorige wedstrijd niet PICen (maar mn teamgeest staat nog wel op 'delirious' en zelfvrtrouwen op 'slightly exaggerated').
Bij een gelijkspel kan het trouwens spannend worden, dan ben ik afhaneklijk van de wedstrijd van een ander team, dat zou moeten verliezen van de lijstaanvoerder (wat wel te verwachten is)...
Al met al schat ik mn vooruitzichten op tussen de 65 en 70%
Eerlijkheid duurt het langstRM-rf schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:56:
allereerst dank aan iedereen die mn post ook zo nu en dan lezenswaardig vind![]()
ik heb zelf ook een hoop geleerd van het volgen van dit topic en dus hoop ik altijd zelf ook misschien anderen te kunnen helpen door gewoon wat gedachtes te posten... bovendien hoop ik altijd ook dat dingen die ik misschien fout heb dan eerder gecorrigeerd kunnen worden
Ik ben al gepromoveerd dus overwinningen maken niet zoveel uit. Ik ben alleen nog maar gefocusd op de got cup
Ik kan met een beetje geluk p/d voorkomen als ik zondag win tegen de nummer vier, die gisteren onverwachts een punt pakte, maar nu met twee schorsingen van zijn betere spelers in zijn maag zit. Kijken of het eindelijk een keer lukt om langere tijd in de V te blijven.
Lijkt me leuk!
Het volgende even quoten en je eigen match natuurlijk aan toevoegen:
team 1 - team 2 [match-id] [promotie/degredatie/etc] [winnen/winnen met 1-0/gelijkspel voldoende/ect]
Kortom vermeld even wat er moet gebeuren ect wil je je doel behalen
Kunnen we ons volledig richten op de GoT Cup.
Unknown
Verwijderd
Meestal begint de GoT Cup in week 5-6 van het nieuwe seizoen. Dus dan kan je uiteraard meedoen.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:17:
Ik lees net iets over GoT Cup is daar een mogelijkheid tot meedoen als het nieuwe seizoen aanbreekt?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Zijn stats ongeveer:
Club Zitterd
Middenveld redelijk (laag)
Rechterverdediging formidabel (laag)
Centrale verdediging uitmuntend (zeer hoog)
Linkerverdediging uitstekend (zeer hoog)
Rechteraanval slecht (hoog)
Centrale aanval uitstekend (laag)
Linkeraanval slecht (hoog)
Indirecte vrije trappen
Verdediging uitstekend
Aanval goed (heel laag)
Teammotivatie (Verborgen) (Verborgen)
Tactiek counter vleugelaanval
Tactiekvaardigheid wereldklasse
Meestal is het namelijk zo dat hoe meer overwicht je hebt op het middenveld, hoe meer kans hij heeft op een counter en dus kan scoren. Iemand tips?
[ Voor 10% gewijzigd door NiMu83 op 17-08-2009 10:31 ]
Nu ben ik een beetje aan het kijken, aangezien ik dit seizoen alleen maar een bijrol heb gespeeld in deze IV (13e van Nederland), hoe ik het volgend seizoen aan moet pakken. Eigenlijk wil ik nog een keer naar de III toe, aangezien ik daar nog nooit gespeeld heb. Alleen vraag ik me af wat voor spelers ik dan zou moeten halen. Aangezien de kampioen uit onze klasse qua sterren ongeveer gelijk aan mij zit (in de verdediging iets beter), maar op het middenveld hebben we hetzelfde aantal sterren en in de aanval heb ik zelfs meer (globaal). Ik heb het hele seizoen zo ongeveer PIC gespeeld en dat zal hij wel niet gedaan hebben. Maar hij wordt met zijn team lachend kampioen en ik wordt 5e of 6e.
Als ik spelers ga kopen met veel hogere mainskill dan worden de loonkosten enorm, nu zo'n 350k per week. Hoe zouden jullie het aanpakken? Er zit redelijk wat geld in kas en ik ga zo ongeveer mijn hele a-team vervangen de komende tijd omdat ze allemaal te hoog in spelhervattingen worden, dus dan kan ik mooi een 'gewenst' team kopen. Team nu:
Keeper: Reusachtig
Verdediging: Bovennatuurlijk (goed passen), bovennatuurlijk (matig passen), briljant
Middenveld: Reusachtig (uitstekend passen) 2x, Reusachtig (goed passen) 2x.
Winger: Reusachtig (goed passen)
Aanval: Bovennatuurlijk (goed passen), bovennatuurlijk (redelijk passen)
Zoals je ziet zijn ook de passen skills bij de meeste spelers redelijk hoog wat ook wat extra kwaliteit oplevert. En als je spelers op de TL bekijkt met bijvoorbeeld buitenaards positiespel die ik zou kopen (jaar of 23) die doen qua sterren ongeveer hetzelfde als de spelers die ik nu heb, aangezien die 2 seizoenen getraind zijn en dus 25/26 jaar oud zijn en dus meer ervaring hebben.
Iemand tips?
ik kan me nauwelijks voorstellen dat het erg veel uitmaakt of je MOTSed of niet qua middenveld overwicht...Brainpower schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:30:
Zondag de laatste wedstrijd. Echter moet ik tegen een counterploeg. Is het verstandig om de motsen zodat mijn middenveld een stuk beter is dan zijn middenveld?
Middenveld redelijk (laag)
(...)
Meestal is het namelijk zo dat hoe meer overwicht je hebt op het middenveld, hoe meer kans hij heeft op een counter en dus kan scoren. Iemand tips?
ik denk dat het zeer warschijnlijk is dat je sowieso een enorm overwicht haalt van ruim 60%...
Overigens, is het in de laatste wedstrijd van et seizoen sowieso niet irrelevant of je MOTSed of niet? en is dat eigenlijk bijna altijd aan te raden, omdat de negatieve effecten van het dalen van je teamgeest ontbreken, de teamgeest sowieso bij de seizoenswissel geheel gereset wordt; tenzij je erna een P/D hebt
In zulke gevallen is e kans ultiem klein dat hij gewone kansen haalt en zou het puur gaan om counters (tot drie) en eventueel moet je oppassen voor SE's (bv zijn spelhervatting is ook zeer hoog, zowel aanvallend als verdedigend, wat de kans op een goal bij een evt. vrije trap hoog maakt).
als strategie tegen een counterteam is het imho eerder belangrijk ervoor te zorgen dat je aanval en verdediging des te hoger zijn, je zou bv ook een 4-4-2 kunnen overwegen als je normaal 3-5-2 speelt...
des te beter je verdediging is, des te meer kans dat je mogelijk een counterkans voorkomt (de kans op een counter is ook gebaseerd op een vergelijking tusen zijn verdediging + passingskills en jouw verdediging... tegen zeer sterke verdedigingen, behaalt een counterteam minder counters én zal het lastiger zijn deze te scoren)...
des te beter je aanval is, des te hoger de kans dat je de kansen die je sowieso gaat krijgen tegen zijn verdediging ook scoort
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2009 11:42 ]
Verwijderd
Volgende week tegen de nummer laatst en heb aan een gelijkspel genoeg om p/d-duel te ontlopen. Hopelijk is tegen die tijd mijn vleugelspeler weer fit. Hij heeft nog maar 1 week staan, maar ja hij is al wel 30 jaar dus zal er om gaan spannen. Mocht het onverhoopt niet lukken dan denk ik dat mijn team te sterk is om de p/d-duel te verliezen. Dus mijn verwachting is dat ik komend seizoen gewoon weer in V speel.
Kansen succesvol afronden bedoel je? De verdediging heeft geen invloed op het aantal kansen dat je krijgt.Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:58:
Gisteren met 0-5 klop gehad. Vind eigenlijk wel dat het wat vertekend, want zoveel verschilde de teams niet. Alleen zijn centrale verdediging veel beter, wat er voor zorgde dat ik maar een enkele kans wist te creeren. Mede doordat mijn vleugels gewoon te slecht waren vanwege een schorsing en een blessure.
Die worden sinds een tijdje niet meer helemaal gereset. Het blijft een beetje invloed hebben (wel veel minder als tijdens het seizoen). Een middenveld van 60 % is trouwens precies wat een counterteam wil in zijn tegenstander, dan kun je nog beter net iets minder of net iets meer middenveld hebben want bij 60 procent krijgt hij het maximale aantal counterkansen. Dus je moet een beetje spelen met je spelers zodat je niet op 60 procent uit komt.RM-rf schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:39:
ik kan me nauwelijks voorstellen dat het erg veel uitmaakt of je MOTSed of niet qua middenveld overwicht...
ik denk dat het zeer warschijnlijk is dat je sowieso een enorm overwicht haalt van ruim 60%...
Overigens, is het in de laatste wedstrijd van et seizoen sowieso niet irrelevant of je MOTSed of niet? en is dat eigenlijk bijna altijd aan te raden, omdat de negatieve effecten van het dalen van je teamgeest ontbreken, de teamgeest sowieso bij de seizoenswissel geheel gereset wordt; tenzij je erna een P/D hebt
[ Voor 50% gewijzigd door Marzman op 17-08-2009 13:10 ]
/▌
enkel supportersmood wordt 'half' gereset... teamgeest gaat gewoon altijd terug naar 'behoorlijk':Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:06:
Die worden sinds een tijdje niet meer helemaal gereset. Het blijft een beetje invloed hebben (wel veel minder als tijdens het seizoen).
http://www.hagonline.org/?id=3&c=147 en http://www.hagonline.org/?id=21
nee, het percentage middenveld staat nu juist volledig los van het aantal counterkansen.Een middenveld van 60 % is trouwens precies wat een counterteam wil in zijn tegenstander, dan kun je nog beter net iets minder of net iets meer middenveld hebben want bij 60 procent krijgt hij het maximale aantal counterkansen. Dus je moet een beetje spelen met je spelers zodat je niet op 60 procent uit komt.
het aantal counterkansen wordt berekend door een formule die zich bvooral baseert op de verdedigingssterkte + 2* passingskills van het counterteam, gedeeld door de sterkte in verdedigen van de tegenstander.. die een getal oplevert dat tot 3 counterkansen kan geven
daarop doelde ik dus ermee dat een sterke verdediging tegen en counterteam een counterkans _kan_ voorkomen.
counterteams spelen liever tegen een team met een ultrasterk middenveld, dan tegen een team met een erg erg sterke verdediging
Er zijn twee mogelijkheden voor counterteams .... counterteams moeten altijd middenveld verliezen met minimaal 3 skillniveaus om counters te kunnen krijgen, maar met minimaal 40% bb is er een redelijk grote kans dat ze een of meer 'gewone' kansen nog krijgen en de tegenstander dan wat minder kansen heeft... bovendien heft een groter midveld percentage ook een positief effect op evt SE's
er zijn sommige counterteams die dat graag willen en die zullen pogen een middenveld tussen de 40% tot iets van 45% te halen...
andere counterteams geven het middenveld gewoon geheel op, laten er maar één relatief zwakke, oude en ervaren middenvelder spelen (ook vanwege de hoge loonkosten van hoge PMers), soms met extreem hoog Spelhervatten.
[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 17-08-2009 13:41 ]
Verwijderd
Was vergeten te vermelden dat ik Attack in the Middle speelde. Dan is het toch de enige rede die ik kan bedenken dat ik maar 1 kans heb gehad en niet afgerond in de hele wedstrijd. Waar bij ik in beide helften het meeste balbezit had en een veel beter middenveld had. Maar goed als ik uiteindelijk gewoon 4e blijf staan maakt hij verder weinig uit.Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:06:
[...]
Kansen succesvol afronden bedoel je? De verdediging heeft geen invloed op het aantal kansen dat je krijgt.
Omdat ik geen goede 4e verdediger heb is 442 denk ik niet handig. Wellicht 343 om zo mijn aanval beter te maken, en het middenveld wat minder goed zodat zijn counters beperkt blijven.RM-rf schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:32:
[...]
enkel supportersmood wordt 'half' gereset... teamgeest gaat gewoon altijd terug naar 'behoorlijk':
[...]
nee, het percentage middenveld staat nu juist volledig los van het aantal counterkansen.
het aantal counterkansen wordt berekend door een formule die zich bvooral baseert op de verdedigingssterkte + 2* passingskills van het counterteam, gedeeld door de sterkte in verdedigen van de tegenstander.. die een getal oplevert dat tot 3 counterkansen kan geven
daarop doelde ik dus ermee dat een sterke verdediging tegen en counterteam een counterkans _kan_ voorkomen.
counterteams spelen liever tegen een team met een ultrasterk middenveld, dan tegen een team met een erg erg sterke verdediging
Er zijn twee mogelijkheden voor counterteams .... counterteams moeten altijd middenveld verliezen met minimaal 3 skillniveaus om counters te kunnen krijgen, maar met minimaal 40% bb is er een redelijk grote kans dat ze een of meer 'gewone' kansen nog krijgen en de tegenstander dan wat minder kansen heeft... bovendien heft een groter midveld percentage ook een positief effect op evt SE's
er zijn sommige counterteams die dat graag willen en die zullen pogen een middenveld tussen de 40% tot iets van 45% te halen...
andere counterteams geven het middenveld gewoon geheel op, laten er maar één relatief zwakke, oude en ervaren middenvelder spelen (ook vanwege de hoge loonkosten van hoge PMers), soms met extreem hoog Spelhervatten.
Maar ik hoef dus niet perse te motsen? Volgens mij wordt die wel gereset namelijk aan het begin van het nieuwe seizoen. Oftewel, nemen mijn kansen op een overwinning toe wanneer ik mots zondag?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Ik was op zoek naar mijn bron, maar je hebt gelijk. Het is alleen de supportersmood die is aangepast.RM-rf schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:32:
[...]
enkel supportersmood wordt 'half' gereset... teamgeest gaat gewoon altijd terug naar 'behoorlijk':
Ook hierin lijk je gelijk te hebben. Schijnbaar is er een hoop veranderd wat de kennis over de matchengine betreftnee, het percentage middenveld staat nu juist volledig los van het aantal counterkansen.
Ik durf het nu niet meer zo stellig te bewerenVerwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:39:
[...]
Was vergeten te vermelden dat ik Attack in the Middle speelde. Dan is het toch de enige rede die ik kan bedenken dat ik maar 1 kans heb gehad en niet afgerond in de hele wedstrijd. Waar bij ik in beide helften het meeste balbezit had en een veel beter middenveld had. Maar goed als ik uiteindelijk gewoon 4e blijf staan maakt hij verder weinig uit.
/▌
Grats!
Nu moet ik op zoek naar een goede keeper en een goede vleugelaanvaller, helaas zijn de momenten waarop ik kan zoeken naar spelers drastisch verminderd sinds ik naar de Verenigde Staten ben verhuisd. In mijn avonden zijn er toch heel wat minder spelers in de verkoop dan in de Europa-avonden...
Ik wil alle GOT kampioenen (als die er al zijn naast Donnas-A) ook feliciteren.
Dan heb je toch juist de goedkopere spelers omdat er minder man bieden op de spelers die te koop staan? Het aanbod is inderdaad ook wel minder, maar als het mogelijk is koop ik mijn spelers bijna nooit in de avonduren.CoRrRan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:30:
Ook ik ben gisteren officieel kampioen geworden. De kleine theoretische kans die vorige week nog over was voor mijn directe tegenstander om het af te pakken is grondig weggewerkt en ik kan nu naar de VII. Ben benieuwd waar ik terecht ga komen. Alltid is helaas nog niet zeker genoeg van welke VII het gaat worden. Maar als ik het voor elkaar kan krijgen om een hattstat rating van gemiddeld 170~180 te halen, dan moet het lukken om in het midden of misschien zelfs bovenin terecht te komen.
Nu moet ik op zoek naar een goede keeper en een goede vleugelaanvaller, helaas zijn de momenten waarop ik kan zoeken naar spelers drastisch verminderd sinds ik naar de Verenigde Staten ben verhuisd. In mijn avonden zijn er toch heel wat minder spelers in de verkoop dan in de Europa-avonden...
Ik wil alle GOT kampioenen (als die er al zijn naast Donnas-A) ook feliciteren.
/▌
Verwijderd
Salaris gaat wel fix omhoog door deze aankoop, maar had nu sowieso met mijn 220k een vrij lage salariskosten voor de V. Er is zijn al in mijn competitie 6 teams die meer betalen en in de hele V sta ik op 1204 van 2048 qua salaris.Conditie: matig Keepen: rampzalig
Positiespel: zwak Passen: goed
Vleugelspel: waardeloos Verdedigen: mythisch
Scoren: zwak Spelhervatten: matig
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 10:52 ]
Waarom heb je het op engels staan?Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:09:
Net een nieuwe verdediger aangetrokken met de volgende stats voor slecht 1.6M terwijl de TL een gemiddelde van 2.9M aangeeft.
[...]
Salaris gaat wel fix omhoog door deze aankoop, maar had nu sowieso met mijn 220k een vrij lage salariskosten voor de V. Er is zijn al in mijn competitie 6 teams die meer betalen en in de hele V sta ik op 1204 van 2048 qua salaris.
Een beetje vergelijken is altijd wel leuk ja. Je ziet dan ook waar je team te kort komt. Ik sta 5e qua ratings en sterren, 5e qua salaris en toch tweede in de competitie. Ik sta wel eerste met kaarten (3 rood, 13 geel, toch maar wat meer gaan letten op het karakter van spelers
/▌
Je krijgt alleen een counter tegen, als je eerst zelf een kans mist. Je aanval versterken door je middenvelders aanvallend te zetten is dus een optie. Als je een aanval mist en je tegenstander krijgt die counter (na een bepaalde kansberekening) dan kun je met jouw verdediging die kans weer stoppen, dus je middenvelders verdedigend zetten is een optie. Ook je wingers niet naar het midden zetten, maar het liefst aanvallend of eventueel neutraal. Uiteraard moet je dan wel middenvelders met bijskill hebben.
Laatste wedstrijd is sowieso MOTS.
Mijn ervaring is dat ze de ME iets aangepast hebben in het voordeel van counterteams. Ik kon altijd woedend worden door tegen een degradatiekandidaat met waardeloze aanval (vooral tov mijn verdediging), maar met 65% balbezit toch 3 goals om mijn oren te krijgen, want 60% was genoeg om 9 kansen te krijgen. Dit gebeurd nu veel minder, ik merk dat ik ook met 40 % ook kansen krijg. Ga niet zeuren over de exacte percentages, dit is een voorbeeld ;-)
Hattrick: Thorgal Eagles
Tsja, toch voornamelijk het aanbod wat niet toereikend is helaas. Gelukkig hoef ik nog niet per se te letten op salaris, aangezien dat allemaal nog lekker laag is en ik een goede trainingsstrategie heb voor mezelf. Alleen wil ik wel proberen om toch een NL keeper te vinden, aangezien je daar relatief het meeste salaris op kunt verdienen met die 20% regel.Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:54:
[...]
Dan heb je toch juist de goedkopere spelers omdat er minder man bieden op de spelers die te koop staan? Het aanbod is inderdaad ook wel minder, maar als het mogelijk is koop ik mijn spelers bijna nooit in de avonduren.
Ik heb trouwens Hattrick ook op Engels staan, vind je dat vreemd? (Al is het voor mij wel goed om toch ook af en toe nog bezig te blijven met de NL taal.)
Ik vraag me af waarom. Je zit toch in Nederland (jij dan toevallig nietCoRrRan schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:30:
[...]
Ik heb trouwens Hattrick ook op Engels staan, vind je dat vreemd? (Al is het voor mij wel goed om toch ook af en toe nog bezig te blijven met de NL taal.)
Solid:
# vast
# solide
# hecht
# stevig
# degelijk
# steekhoudend
# deugdelijk
# gedegen
# flink
Tja, ik weet toevallig waar het voor staat, maar het is lastig vergelijken.
/▌
Nou, het bieden op 17jr<10dgn is ook weer lekker lastig vandaag... lijkt wel of iedereen die spelers opzoekt. Belachelijk. Laat mij nu ook gewoon eens een relaxte bieding hebben waarbij ik onder de geschatte waarde zit!

Verwijderd
Zit wat in, maar de helft van mijn federaties binnen Hattrick zijn ook Engelstalig, dus daarvoor is het om het even welke taal ik neem.Marzman schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:01:
[...]
Ik vraag me af waarom. Je zit toch in Nederland (jij dan toevallig niet) en als je dan stats van een speler post op een Nederlands forum is het makkelijk als die waarden in het Nederlands zijn omdat ze anders weinig zeggen.
Tja, ik weet toevallig waar het voor staat, maar het is lastig vergelijken.
Ik hoop echter dat het met de blessures volgend jaar een stuk beter zou gaan, heb dit seizoen echt zoveel blessure leed elke week ging er wel één of meerdere spelers af voor minimaal 2 weken. Heb denk ik 2 wedstrijden gespeeld zonder blessure leed.
Komende weken ook eens kijken welke spelers ik kan gaan opruimen om zo eens een aantal versterkingen te halen voor de nieuwe competitie, alltid is nog altijd niet zeker waar ik kom maar alle mogelijk zijn allemaal vrij sterk en sta ik steeds onderin met de stats en sterren
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
/▌
Het verschil lijkt idd niet heel groot. Ik ga ongeslagen kampioen worden in mijn VII, en dat is niet eens zo'n hele zware (294 uit 1024). Als ik kijk naar wat alltid voorspelt waar ik terecht ga komen dan is dat een wel wat zwaardere VI (115 uit 1024), maar afgaande op de ratings is dat nog best handhaafbaar. Nu maar hopen dat dat handhaven ook lukt, mijn vorige avontuur in de VI (2 seizoenen geleden) was een regelrecht dramaMarzman schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:13:
Dat is jammer, maar dan heb je wel weer wat tijd om je team aan te sterken. Hoewel ik het idee heb dat het verschil tussen de VI en VII minder groot is als tussen V en VI en tussen VII en IIX maar het kan zijn dat ik beinvloed ben door het feit dat het me nog nooit gelukt is de competitie te winnen in een VII.
[ Voor 8% gewijzigd door lameeuw op 18-08-2009 17:10 ]
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Grappig, de mijne is 418 dus die zullen ongeveer wel gelijkwaardig zijn. Ik vind het wel goed te doen. Ik zou 5e moeten staan met mijn team als je kijkt naar de ratings, maar ik sta tweede. En de laatste wedstrijd is tegen een van de zwakste teams dus hopelijk blijf ik tweede en ga ik met een goede supportersmood het tussenseizoen inImperial_Master schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:48:
Mijn VI is volgens Alltid iets van 415/1024, maar voor mij in ieder geval te hoog gegrepen. Ik weet wat me te doen staat.. veel geld pakken uit verkoop middenvelders (staan nu 2 'oudjes' van bijna 26 te koop welke in totaal hopelijk een kleine 4 mln opbrengen) en publiek komend seizoen (betere resultaten in de VII = meer toeschouwers per wedstrijd?); met name verdediging versterken en ook aanval niet uit het oog verliezen.
/▌
Dan zal ik Damien wel uitdagen in mijn eigen stadion.
.....
Als het neutrale grond moet zijn dan stel ik voor om in het stadion van de verliezende finalist van vorig jaar te spelen: Wappie 212079.
[ Voor 33% gewijzigd door Quintus op 19-08-2009 19:45 ]
Unknown
Ik heb eens gekeken naar je toeschouwers aantallen en je hangt zo om en nabij de 25k in een thuiswedstrijd. Ik had het stadion eerst begroot op 35k en dat zat iedere keer voor 97 tot 99 procent vol, na uitbreiding naar 40k plaatsen (goed, maar 2 wedstrijden gespeeld thuis sinds de uitbreiding) zit het nog steeds zo goed als volImperial_Master schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:48:
Mijn VI is volgens Alltid iets van 415/1024, maar voor mij in ieder geval te hoog gegrepen. Ik weet wat me te doen staat.. veel geld pakken uit verkoop middenvelders (staan nu 2 'oudjes' van bijna 26 te koop welke in totaal hopelijk een kleine 4 mln opbrengen) en publiek komend seizoen (betere resultaten in de VII = meer toeschouwers per wedstrijd?); met name verdediging versterken en ook aanval niet uit het oog verliezen.
Ik moet zelf mijn hele verdediging overhoop gaan gooien. Hij is wel op orde, maar het zijn allemaal mensen van 31 jaar en ouder.... ideaal om je ratings te boosten en goedkoop in aanschaf, maar voor de toekomst niet echt bruikbaar. Maar eens zien hoe ik dat ga bekostigen want veel centen heb ik niet.
[ Voor 12% gewijzigd door lameeuw op 19-08-2009 20:44 ]
Regels zijn regels dus nodig mij maar uitQuintus schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:41:
GoT-Cup finale wordt toch gespeeld in het stadion van de winnaar van de vorige editie?
Dan zal ik Damien wel uitdagen in mijn eigen stadion.
.....
Als het neutrale grond moet zijn dan stel ik voor om in het stadion van de verliezende finalist van vorig jaar te spelen: Wappie 212079.
17-08-2009 Je fanclub heeft er 4 nieuwe supporter(s) bij gekregen; dat leverde 120 € op voor de clubkas.
20-08-2009 Je fanclub heeft er 3 nieuwe supporter(s) bij gekregen; dat leverde 90 € op voor de clubkas.
Dat is toch vreemd?
Verwijderd
03-08-2009 (12/28) 4 supporters left the club.
06-08-2009 (12/28) 4 supporters left the club.
10-08-2009 (13/28) 7 supporters left the club.
13-08-2009 (13/28) 7 supporters left the club.
17-08-2009 (14/28) 11 supporters left the club.
20-08-2009 (14/28) 11 supporters left the club.
Het is bij dus wel gelijk, maar misschien dat er bij een toename wel verschil is.
Nee hoor, heb het wel eens vaker meegemaakt. Op maandag 1 erbij en op donderdag 0. o.i.d Het komt vaker voor.Brainpower schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:00:
Ik dacht dat de supportstoename (of afname) altijd gelijk zijn op de maandag en donderdag (wanneer je geen beker speelt woensdag)?
17-08-2009 Je fanclub heeft er 4 nieuwe supporter(s) bij gekregen; dat leverde 120 € op voor de clubkas.
20-08-2009 Je fanclub heeft er 3 nieuwe supporter(s) bij gekregen; dat leverde 90 € op voor de clubkas.
Dat is toch vreemd?
Unknown
Verwijderd
17-08-2009 (14/39) 4 new supporters signed up and paid 120 € in fees.
Same here...
De fan-stemming veranderd niet (en de divisie waarin je speelt ook niet), maar toe- of afname van je aantal supporters is gebaseerd op een berekening die meeweegt hoe groot je huidige fanclub is, en wat de 'cap' qua aantal fans is in de divisie waarin je speelt...Brainpower schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:00:
Ik dacht dat de supportstoename (of afname) altijd gelijk zijn op de maandag en donderdag (wanneer je geen beker speelt woensdag)?
Dat is toch vreemd?
de enige variabele die bij de tweede fan-update dus wél veranderd, is je aantal huidige fans (die was bij de vierde update dus nét 4 hoger dan bij de voorgaande).
als je nét op de grens qua 'aantal fans' zit kan het ertoe leiden dat je bij de tweede update de wijziging net een fan minder betreft..
[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 20-08-2009 16:34 ]
Ah well, de andere vanavond weer te koop zetten dan loopt hij zaterdag avond af toch? zal proberen zo rond een uurtje of 7 te doen of hebben jullie betere adviezen?
Ik heb altijd wel goede ervaringen met zondagmiddag, maar dat kost je wel een week extra salaris.Imperial_Master schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:57:
Hmm.. 1 van de 2 middenvelders verkocht voor de vraagprijs van 1,5 mln (had gehoopt er toch iets meer voor te vangen).
Ah well, de andere vanavond weer te koop zetten dan loopt hij zaterdag avond af toch? zal proberen zo rond een uurtje of 7 te doen of hebben jullie betere adviezen?
om te verkopen is de markt nu heel slecht, dus pas erop dat je je spelers niet voor een lage vraagprijs te koop zet en verwacht 'dat er wel verder op geboden wordt'..Imperial_Master schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:57:
Hmm.. 1 van de 2 middenvelders verkocht voor de vraagprijs van 1,5 mln (had gehoopt er toch iets meer voor te vangen).
de kans is groot dat dat juist niet gebeurt...
hooguit kun je een beetje risico nemen en de vraagprijs echt héél duidelijk onder wat je verwacht zetten, wat des te meer bieders aanlokt en hen aanzet toch door te bieden ([small]veel kopers zoeken heel bewust op spelers die verder onder de gemiddelde prijs liggen en denken dan een 'koopje' binnen te halen, maar laten zich onder het bieden dan toch verleiden in een bidwar te geraken die regelmatig hoger kan eindigen dan de spelers die een vraagprijs hebben stevig tegen de 'gemiddelde verkoopprijs' voor zulke spelers[/sub] ), maar de kans is redelijk groot dat ook dat je spelers niet echt een hoge verkoopprijs haalt, dus het is een behoorlijk risico...
Wat ik doe is gewoon mn spelers te koop zetten tegen een prijs die ik er wel graag voor incasseer en het risico nemen dat ze niet verkocht worden...
had ik nu nog wat geld over, zou ik graag nu gaan shoppen (voor de inkopers is week 14/15 altijd een droomperiode), maar helaas heb ik mn laatste centen vorige week geinvesteerd in een broodnodige spits toen mn andere geblesseerd geraakt was..
ik heb nu wel 8 spelers te koop staan, maar verwacht er eigenlijk niet echt veel van (bijna allemaal hoge vraagprijs en grote kans niet verkocht te worden en enkele ook spelers die niet veel waarde hebben)
overigens, zet nooit je spelers te koop met aflopende deadline op donderdag ... dat is zo ongeveer het slechste moment te verkopen en het aantal inkopers is dan sowieso al verschrikkelijk gering (omdat je dan sowieso een training misloopt)...
wel is het nogal eens een prima moment om op zoek te gaan naar 'koopjes'
Met één doel voor ogen is SC Amsreiw aan de Got cup begonnen. Namelijk die finale winnen! Twee keer eerder wist hij de cup met de kleine oren te winnen. Swanfield United staat voor de tweede keer in de finale en wist de vorige keer nipt de cup met de kleine oren binnen te halen.
SC Amsreiw en Swanfield united stonden twee keer eerder tegenover elkaar. Het werden mega scores in het het voordeel van SC Amsreiw 5-0 en 3-0. De laatste wedstrijd dateert wel uit 24-09-2008 en er kan dus veel veranderd zijn in de tussentijd.
De 1580 fans van Swanfield united in de fanclub Jenever Hooligans verwachten niet veel van dit oefenpotje, maar ze zeggen: “Zonder voetbal is het leven eigenlijk één grote vergissing“.
De 2638 fans van SC Amsreiw in de fanclub Amsreiw Radicals 2300+ verwachten niet veel van dit oefenpotje, maar ze zeggen: “Er gaat niets boven de geur van versgemaaid gras“.
Beide teams heel veel succes in de GoT cup finale!
Wel een leuk idee, ik hoop ook dat er nog meer mensen eventjes melden of ze een #spannende wedstrijd van hetw ekend hebben:Damien2004 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:35:
Zullen we een lijstje maken van spannende competitie einden?
Lijkt me leuk!Aangezien ik al makkelijk door ben heb ik wel zin om spannende matches te zien
Het volgende even quoten en je eigen match natuurlijk aan toevoegen:
team 1 - team 2 [match-id] [promotie/degredatie/etc] [winnen/winnen met 1-0/gelijkspel voldoende/ect]
Kortom vermeld even wat er moet gebeuren ect wil je je doel behalen
Mijn wedstrijd is ig top-spannend:
Wordt zaterdagavond gespeeld, om 18:00 uurAttacke Neudorf - FC Keldertrapje - matchID=226529207 - degradatie bij verlies / mog. degradatie bij gelijkspel
win ik, degradeert mn tegenstander misschien (als een ander team minimaal een punt haalt, die moet echter tegen de nummer twee die nog om het kampioenschap speelt)
als ik verlies, degradeer ik zeker
spelen we gelijk, is het afhankelijk van dat andere team, die zou dan moeten verliezen, wil ik niet degraderen
Ik zet iig alles op het winnen en verwacht een goede kans te maken (al wordt het wat spannend, mn topwinger is nog geblesseerd en die heb ik eigenlijk kei- en keihard nodig.. juist ook omdat mn tegenstander een zwakke vleugel heeft waarop ik extra wil aanvallen)
mijn verwachting is dat ik zo'n 65-70% de wedstrijd te winnen, en 10-15% kans op een gelijkspel
4e zou ook nog kunnen, maar dat is wel heel ontwaarschijnlijk (nummer 2 en 3 spelen tegen elkaar en als ik verlies, zij gelijkspelen en de nummer 3 haalt 3 doelpunten meer dan sta ik 4e. Maar ik denkt dat het gewoon een tweede plek wordt, ik moet niet tegen de zwaarste tegenstander ofzo
Ik mis wel een middenvelder, volgens mij is het al wel weer een maand geleden dat ik mijn volledige a-team kon gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 21-08-2009 12:25 ]
/▌
Verwijderd
Het spannendste is eigenlijk de topscoorder binnen de competitie, want met 2 doelpunten kan mijn spits die titel nog wel binnenslepen.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 14:03 ]
Ik zou het niet doen, straks moet je tegen een of ander superteam en dan speel je volgend seizoen een competitie lager.Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:01:
Het enige wat niet mag gebeuren is dat ik komende zondag verlies en de nummer 5 wint, want dan moeten we p/d-duel spelen. Aan de andere hand is dat wel weer een week extra inkomen natuurlijk. Dus zal er vandaag en morgen nog eens over nadenken wat ik ga doen. Hij krijgt de nummer 3 op bezoek terwijl ik zelfs naar de nummer 8 toe mag. Dus ben en blijf waarschijnlijk gewoon 4e.
Het spannendste is eigenlijk de topscoorder binnen de competitie, want met 2 doelpunten kan mijn spits die titel nog wel binnenslepen.
/▌
Onderin sta ik nog laatste met één punt achterstand op de nummer 7 en 6. Ik moet tegen de 7e plaats welke ik wel verwacht te winnen, want hij wordt niet actief gecoacht. De nummer 6 (bot team) moet tegen de nummer 1 en zal waarschijnlijk wel verliezen. Ik hoop dat dit scenario uit gaat komen
Zou wel typisch zijn, toen ik het team overnam had ik 2 punten. Nu sta ik op 11, alles in de competitie gewonnen, en kan ik op 14 eindigen. Zijn er nog mensen met goede tips? Ik zal de op een beetje gaan doorlezen iig.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Stats:
Huidige vaardigheden
Keepen: rampzalig
Verdedigen: zwak
Positiespel: slecht
Vleugelspel: matig
Passen: redelijk
Scoren: reusachtig
Spelhervatting: slecht
Succes met bieden
Zorgen dat je het team optimaliseert naar je training en volgend seizoen kampioen wordenMasch schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:07:
Ik ben hier een week of 3 geleden ook mee begonnen en kreeg helaas een team toegewezen dat erg ver onderin de IX stond. Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan en kan door een winstpartij toch nog degradatie ontlopen:
Onderin sta ik nog laatste met één punt achterstand op de nummer 7 en 6. Ik moet tegen de 7e plaats welke ik wel verwacht te winnen, want hij wordt niet actief gecoacht. De nummer 6 (bot team) moet tegen de nummer 1 en zal waarschijnlijk wel verliezen. Ik hoop dat dit scenario uit gaat komen
Zou wel typisch zijn, toen ik het team overnam had ik 2 punten. Nu sta ik op 11, alles in de competitie gewonnen, en kan ik op 14 eindigen. Zijn er nog mensen met goede tips? Ik zal de op een beetje gaan doorlezen iig.
/▌
leukMasch schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:07:
Ik ben hier een week of 3 geleden ook mee begonnen en kreeg helaas een team toegewezen dat erg ver onderin de IX stond. Ik heb een paar kleine aanpassingen gedaan en kan door een winstpartij toch nog degradatie ontlopen:
inderdaad is het belangrijk een 'lange-etermijns-plan' op te zetten gericht op het vormen van een solide team-basis...
dmv een slimme trainingsopzet kun je in het begin je A-team heel goed sterker laten worden en als je ermee een beetje geld gaat verdienen ook de andere linies langzaamaan versterken door steeds sterkere spelers aan te schaffen..
persoonlijk zou ik, als ik nu zou beginnen in de laagste regionen X en IX gewoon een goede jonge traingslinie opzetten met jonge spelers die snel stijgen in skills .... ik denk dat ik zou kiezen voor 17jr +50 - 18jr spelers met goed als trainingsskill en liefst net wat subskill erbij (te ontdekken via psicoTSI, alhewel die nog niet werkt in Firefox 3.5)... qua kosten zullen die nog redelijk betaalbaar zijn (in tegenstelling tot de spelers die 17jr+0-30 dagen zijn op de TL, wiens prijs behoorlijk wordt opgedreven)..
voor de rest van je spelers, kun je zoeken naar oudere spelers (29-30) met aardige skills en vooral belangrijk, redelijke ervaring en redelijk leiderschap (goed leiderschap is nog beter, maar waarschijnlijk veels te duur)..
evenmtueel kun je ook spelers aanschaffen die matig ervaring hebben, maar controleer dan via Alltid of deze spelers sindsien al behoorlijk wat wedstrijden gespeeld heben en ervaring opgedaan, sinds ze matig hebben en dus niet te ver van redelijk ervaring afzitten ....
De truc is dat deze spelers redelik goedkoop aan te schaffen zijn, qua prestaties zeker goed genoeg zijn voor de X, XI, en mogelijk nog de VIII...
bovendien kun je ze, als ze poppen in ervaring, veelal tegen een hogere prijs doorverkopen als potentiele coaches en maak je zelfs nog winst op je spelers die niet in je trainingslinie spelen.
Mijn teamid is 148750.
De wedstrijd waar het om gaat heeft id 232558951.
Ik ga mezelf nog even inlezen in de diverse mogelijkheden die je hebt qua training. Ik heb het nu op positie training staan, omdat je daarmee de meeste linies (verdediging + middenveld) traint dacht ik? Ik heb nog niet echt veel uitgehaald met dit team, alleen een (oude) keeper en verdediger gekocht.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
/▌
Verwijderd
/▌
Verwijderd
Klopt het is lastig. Grootste bij mij is Vietnam, maar die krijg ik gewoon niet geregeldVerwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:00:
Ben nog even zoekende voor een uitwedstrijd, maar word wel steeds lastiger nu ik alleen nog maar hele kleine landen moet. Grootste die momenteel nog open staat is geloof ik Kenia, maar dat is alleen omdat die de laatste tijd er ineens een hoop gebruikers bij heeft gekregen.
[edit]Dan bij jij al wel een stuk verder met je vlaggen trouwens
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-08-2009 17:02 ]
/▌
Verwijderd
/▌
vlaggen verzamelen is wel makkelijker geworden met de oefenpotMarzman schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
Klopt het is lastig. Grootste bij mij is Vietnam, maar die krijg ik gewoon niet geregeld
[edit]Dan bij jij al wel een stuk verder met je vlaggen trouwens
Chario2 (818126)
Voor de grotere landen wel, maar voor de kleinere landen werkt het niet. Het zou kunnen helpen als je meerdere landen aan kon vinken ipv een maar dan gaat iedereen dat doen en wordt dat ook weer niks.chario2 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:52:
[...]
vlaggen verzamelen is wel makkelijker geworden met de oefenpot
Logisch, die krijgen zo veel aanvragen. Dan zou ik ook het hoogste team kiezen.lameeuw schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:10:
62 uitvlaggetjes met als uitschieter Al Kuwayt en 9 thuisvlaggetjes. Schiet niet echt op de laatste tijd, maar komt vooral doordat veel moeilijker te krijgen vlaggetjes alleen maar willen spelen tegen teams uit de hogere klassen.... en dan is de VII net te laag dus denk ik.
[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 21-08-2009 21:14 ]
/▌
Dit topic is gesloten.