Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Maar ik maak toch wel een kansje komende zondag. Nieuw seizoen!

Iedereen succes gewenst. (Mijn voornemen: behoud in VII.)

-- == Alta Alatis Patent == --
In mijn ervaring is er in de eerste weken nooit een goede vormupdate... bij mij was het deze keer ook weer een leuke -10/+1 vormupdate... en TSI ging +1300/-11000.CoRrRan schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 06:18:
Helaas, geen pops vandaag, en ook geen leuke vorm update.
een behoorlijke knauw... maar heb het eventjes vergeleken met vorig seizoen en toen waren de 'klappen' in week 1 en week 2 nóg zwaarder dus ik denk dat ik er maar het positieve van inzie...: vormdaling van vandaag scheppen de ruimte voor verdere vormstijgingen in de toekomst
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik wil nog even proberen een spelertje te kopen die ik wat kan optrainen, zodat ik die duurder kan verkopen.
/▌
Dat is al de 2e verdediger van 15jr die "goed' gaat worden, na 2x hengelen in de poel! (En daarnaast heb ik ook nog een trainee die zeker "uitstekend" gaat worden voordat hij 17jr is...) $_$I have found what seems to be a great prospect for you. He is 15 years old and is called Mitchel Beemster.
Without any further training, this player will remain with weak Passing. If he develops well, I would say this chap can emerge with solid Defending before joining the senior squad.
The player is unpredictable, and I am not sure we can do much about that - it's just his way.
Do we sign him, boss?

Nu even twijfelen of ik ff wat doktoren moet gaan inhuren...
Anders zou ik beginnen met een stuk of 3 a 5 en dan wachten
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Ik ben helemaal geen stagiair
Wel is te zien dat ik van de 8 teams in mijn league in ieder geval bij de middenmoot hoor. Ik denk dat ik wel in de VII kan blijven op basis van de eerste ronde.
/▌
Dus zo lang ik niet al te veel geblesseerde ga krijgen moet ik toch wel een gooi kunnen doen naar het kampioenschap
Tweede keeper nu ook stuk =/
Tijd om een goedkoop keepertje te scoren
Ben wel veel oefenduels in het buitenland aan het spelen. Ik probeer dit eerst om de oefenpot heen te regelen, om op die manier op het eind (van de hele vlaggetjesverzameling) niet "in de knel" te komen zitten. Blijft toch wel balen van al die botjes in m'n competitie.
Ben ook spelers aan het verder trainen. Eigenlijk wil ik die volgend seizoen verkopen, en een nieuw team opbouwen met jonge spelertjes die nog groeipotentie hebben naar een leuke hoofdstat. Nou heb ik een gemiddelde leeftijd van 25 a 26 jaar, dat valt dus nog wel mee. Maar het nadeel is dat veel spelers nog maar nauwelijks groeipotentie hebben.
Wel geluk gehad met een aankoop, die groeide de volgende week van redelijk naar goed in positiespel.
Dat lijkt me ook niet echt tof nee. Ik wist niet dat zulke competities nog bestonden.jbdeiman schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:36:
Ik heb met 7-0 gewonnen, thuis. Van een botje, dat wel. Heb een hele competitie vol met botjes, das niet zo leuk. Volgende week een botje waarvan de verwachting is dat die "licht in het voordeel is"... Gezien zijn stats en die van mij klopt dat helemaal nooit. (zijn "hoogste" speler heeft 2,5 ster en ik kom gemiddeld zo rond de 2,8 ster uit. (totaal 29.5 ster, dus tjah.. zit ook nog in de X competitie) Er is niets aan met al die botjes bij mij... Hoop wel om een mooi beetje geld te sparen voor volgend seizoen.
Ben wel veel oefenduels in het buitenland aan het spelen. Ik probeer dit eerst om de oefenpot heen te regelen, om op die manier op het eind (van de hele vlaggetjesverzameling) niet "in de knel" te komen zitten. Blijft toch wel balen van al die botjes in m'n competitie.
Ben ook spelers aan het verder trainen. Eigenlijk wil ik die volgend seizoen verkopen, en een nieuw team opbouwen met jonge spelertjes die nog groeipotentie hebben naar een leuke hoofdstat. Nou heb ik een gemiddelde leeftijd van 25 a 26 jaar, dat valt dus nog wel mee. Maar het nadeel is dat veel spelers nog maar nauwelijks groeipotentie hebben.
Wel geluk gehad met een aankoop, die groeide de volgende week van redelijk naar goed in positiespel.
Met al die botjes klinkt het alsof je in een lage competitie speelt. Oude spelers met veel ervaring (30 jr, redelijk ervaring) is dan niet eens zo'n slechte strategie op de niet trainingsplaatsen. Die spelers zijn goedkoop en beter dan hun jongere varianten zonder ervaring. Ze brengen niks meer op als je ze verkoopt (of je moet spelers selecteren die coach kunnen worden die brengen meer op als je de ervaring nog een level omhoog haalt), maar dat maakt ook niet zo veel uit omdat ze ook weinig kosten.
/▌
Ik heb 245 HTstats gehaald en 81 punten op mn Middenveld... beide is het sterkste van mn liga, waarbij vrijwel ale andere teams ongeveer evensterk zijn.
lastig wordt nu hooguit mn krachten nu een beetje goed en optimaal te verdelen..:
Ik wil proberen dit seizoen financieel ruim winst te draaien, om zo budgetruimte voor volgend seizoen te creeren... deze week zou ik al rond de 6 miljoen plus terecht moeten kunnen komen en verder zal ik langzaam proberen mn loonkosten ietwat af te bouwen. een middenvelder/winger verkopen en zoveel mogelijk met 5 verdedigers ook in mn liga spelen ...
met een beetje geluk zou 12-15 miljoen aan het einde van het seizoen bereikbaar moeten zijn; en daarvan hoef ik dan hooguit 2-3 middenvelders te kopen en twee verdedigingstrainee's die redelijk snel meekomen in mn A-team (eind 18, begin 19 en tegen de Formidabel)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
je kunt er sowieso vanuit gaan dat botteams rond de 50 HTpunten halen en normaal nooit van een 'gewoon' actief team winnen..jbdeiman schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:36:
Ik heb met 7-0 gewonnen, thuis. Van een botje, dat wel. Heb een hele competitie vol met botjes, das niet zo leuk. Volgende week een botje waarvan de verwachting is dat die "licht in het voordeel is"... Gezien zijn stats en die van mij klopt dat helemaal nooit.
de Fanverwachting is echter deels ook gebaseerd op vroegere prestaties en als dat botteam zelf pas sinds kort bot is en je bet zelf net begonnen, is de vergelijking gebaseerd op een moment toen jouw team nog bot was en zijn team mischien niet.
verder, om het meest effectief geld te verdioenen zou ik erop letten dat je echt jonge trainee's aanhoud... die kunnen in de lage divisies ook gewoon in je A-tea meekomen (zeker als je tegen bots speelt)...
voor je andere positie zou ik je aanraden te kijken naar 30-jarigen, met redelijk ervaring en redelijk leiderschap..., en die nog tussen de 2,5 en 3 sterren halen op hun positie
die kun je voor prijzen tussen de €1000 en €10.000 kopen...
spelen die een tijdje in je A-team, bestaat er een redelijke kans dat ze 'poppen' in ervaring en die kun je dan voor meer verkopen (tegen de €50.000) of zelf benutten om tot je nieuwe trainer te maken
Er is ook helemaal niets aan met al die bot teams. Ik dacht dat ze "actieve spelers" wel een beetje verdeelden, zodat er nooit (bijna) helemaal bot competities ontstaan. Zoals ik al aangaf speel ik in de X competitie (de laagste als ik me niet vergis). Daarnaast ben ik ook net (weer) begonnen met hattrick, heb het wel eerder gespeeld en het toen tot de 6e klasse geschopt.Marzman schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:47:
[...]
Dat lijkt me ook niet echt tof nee. Ik wist niet dat zulke competities nog bestonden.
Met al die botjes klinkt het alsof je in een lage competitie speelt. Oude spelers met veel ervaring (30 jr, redelijk ervaring) is dan niet eens zo'n slechte strategie op de niet trainingsplaatsen. Die spelers zijn goedkoop en beter dan hun jongere varianten zonder ervaring. Ze brengen niks meer op als je ze verkoopt (of je moet spelers selecteren die coach kunnen worden die brengen meer op als je de ervaring nog een level omhoog haalt), maar dat maakt ook niet zo veel uit omdat ze ook weinig kosten.
Ik ben eigenlijk al een beetje fout begonnen met het team, maar dat was vooral omdat ik wou proberen (moest nog 3 wedstrijden, als ik daar 2 van won had ik in de IX-competitie kunnen blijven) om dus in de IX competitie te blijven. Daarvoor snel een aantal (oudere) spelers aangekocht om mijn team qua niveau redelijk gelijk te trekken met de directe concurrentie (waar ik dus nog tegen moest spelen), maar dat heeft niet mogen baten. Dit seizoen heb ik mede daardoor ook niet voldoende financiële middelen (nog niet) om van die "jonge honden" aan te kunnen kopen.
Vandaar mijn plan om volgend seizoen (een speler van 27 tot 29 met goed positiespel en redelijk passen bijv. raak je nog wel redelijk kwijt) alsnog met het trainen te gaan beginnen.
Dat weet ik en dat gebeurt ook verder niet. Echter is het probleem dat je je team zo ook niet echt kan "testen". Dat is wel een groot nadeel van een bot competitie. De vriendschappelijke wedstrijden zijn ook minder belangrijk en daarin zal je je team (normaal gesproken) ook niet echt kunnen testen.RM-rf schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:54:
je kunt er sowieso vanuit gaan dat botteams rond de 50 HTpunten halen en normaal nooit van een 'gewoon' actief team winnen..
Dat zou kunnen inderdaad, maar ik vind het wel vreemd. Voor de 1e speelronde kan ik me het nog voorstellen, maar daarna. Het niveau is dan lijkt mij wel redelijk bekend, ook bij "mijn supporters".RM-rf schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:54:
de Fanverwachting is echter deels ook gebaseerd op vroegere prestaties en als dat botteam zelf pas sinds kort bot is en je bet zelf net begonnen, is de vergelijking gebaseerd op een moment toen jouw team nog bot was en zijn team mischien niet.
Ik hoop ook dat er nog wat spelers kunnen poppen in ervaring, maar ook (de iets jongere) in positie spel. Mijn aankopen zijn wel meer waard geworden dan waarvoor ik ze heb gekocht (de meesten dan), wat al een hele boel scheelt.RM-rf schreef op maandag 14 september 2009 @ 13:54:
verder, om het meest effectief geld te verdioenen zou ik erop letten dat je echt jonge trainee's aanhoud... die kunnen in de lage divisies ook gewoon in je A-tea meekomen (zeker als je tegen bots speelt)...
voor je andere positie zou ik je aanraden te kijken naar 30-jarigen, met redelijk ervaring en redelijk leiderschap..., en die nog tussen de 2,5 en 3 sterren halen op hun positie
die kun je voor prijzen tussen de €1000 en €10.000 kopen...
spelen die een tijdje in je A-team, bestaat er een redelijke kans dat ze 'poppen' in ervaring en die kun je dan voor meer verkopen (tegen de €50.000) of zelf benutten om tot je nieuwe trainer te maken
Ik heb zelf ook niet echt oude spelers gekocht, de oudste (34) is een keeper en voor de rest 27 en jonger aangekocht, dus nog wel (een beetje) op de leeftijd gelet.
Ik denk ook niet dat de fans naar een wedstrijd kijken, maar naar de laatste x wedstrijden. Anders zou een blessure alles wat de fans denken meteen omgooien.jbdeiman schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:14:
[...]
Dat zou kunnen inderdaad, maar ik vind het wel vreemd. Voor de 1e speelronde kan ik me het nog voorstellen, maar daarna. Het niveau is dan lijkt mij wel redelijk bekend, ook bij "mijn supporters".
Als je al in de VI gespeeld hebt dan weet je wel dat training de belangrijkste vorm van inkomsten is. En aangezien je alleen maar tegen botjes speelt heb je ook niet veel reden om niet nu 100 % voor trainingsresultaten te gaan. Als je weinig geld hebt zou je kunnen beginnen twee keepers omhoog te trainen.Ik hoop ook dat er nog wat spelers kunnen poppen in ervaring, maar ook (de iets jongere) in positie spel. Mijn aankopen zijn wel meer waard geworden dan waarvoor ik ze heb gekocht (de meesten dan), wat al een hele boel scheelt.
Ik heb zelf ook niet echt oude spelers gekocht, de oudste (34) is een keeper en voor de rest 27 en jonger aangekocht, dus nog wel (een beetje) op de leeftijd gelet.
/▌
Tja, 'testen' vind ik eerlijk gezegd niet zo heel noodzakelijk, juist omdat je volop statsitiekjes en analyse-tools hebt die genoeg weer kunnen geven...jbdeiman schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:14:
[...]
Dat weet ik en dat gebeurt ook verder niet. Echter is het probleem dat je je team zo ook niet echt kan "testen". Dat is wel een groot nadeel van een bot competitie. De vriendschappelijke wedstrijden zijn ook minder belangrijk en daarin zal je je team (normaal gesproken) ook niet echt kunnen testen.
voor de ontwikkeling over 1 of 2 seizoenen denk ik sowieso dat je weinig aankunt met je huidige spelers...
ten minste heb ikzelf altijd mn non-trainingsposiities zo ongeveer na anderhalf seizoen 'doorgewisseld' naar betere spelers met hogere skills (waarbij het wel hielp dat de spelerprijzen in die periode behoorlijk stegen en door slim aankopen je flinke extra stappen kon zetten)
de fanverwachting is gewoon en vaste functie die wat gemiddelde prestaties over het laatste seizoen neemt, waardoor het op de korte termijn niet zomaar snel aanpast als je en keerte onverwacht wint of juist verliest...Dat zou kunnen inderdaad, maar ik vind het wel vreemd. Voor de 1e speelronde kan ik me het nog voorstellen, maar daarna. Het niveau is dan lijkt mij wel redelijk bekend, ook bij "mijn supporters".
juist daarom is het niet te verwachten dat de fanverwachting zomaar stijgt of daalt na en wedstrijd (integendeel, deze wordt volgens mij slechts tweemaal per seizoen 'nieuw gegenereerd').
Overigens, mag ik vragen wat precies je trainingssoort is en wat je trainingsstrategie inhoud (wat voor spelers hoe lang doortrainen?)
Nogmaals weet ik dat ik fout ben begonnen, maar heb ook geen zin een nieuw team aan te vragen, al zou dat wel een goede optie zijn. Maar ik wou eigenlijk (ook wegens inkomsten) in de IX klasse blijven, dan wat spelers weer verkopen en van daaruit beginnen met de training en het opbouwen van mijn inkomsten.
(er lopen bij mij ook wel een redelijk aantal spelertjes rond van tussen de 18 en 20 hoor, vooral juist op het middenveld. Voor achterin ben ik voor wat oudere dus goedkopere (maar meer ervaren) spelers gegaan)
Ik weet ook dat trainen de belangrijkste bron van inkomsten is, en probeer daar nu ook al voor zover mogelijk mee te beginnen. Ik krijg nu tenminste (dat is het nadeel als je zo kort aan het einde van een seizoen begint) weer wat inkomsten extra in mijn stadion, welke er bijna niet zijn bij een oefenduel. Over 2 weken gezien maak ik nu ong. 25k winst. Daarnaast ben ik nog wat spelers (te oud/ te slecht) aan het ontslaan, omdat het niet lukte deze te verkopen.
Met dat geld wil ik dus ook een paar 17 jarige spelertjes met zwak/ matig positiespel en zwak/ matig passen (liefst de laatste, maar die zijn wel al stukken duurder) gaan kopen, en daarmee gaan trainen. Op die manier wil ik dit seizoen, waarin ik toch wel goed moet gaan draaien tegen al die botjes, extra (eind-)inkomsten gaan maken. Deze extra euro's worden volgend seizoen dus ook geïnvesteerd in mijn trainingsschema, zodat ik volgend jaar (of beter: seizoen) mijzelf al trainende wel kan handhaven in de IX klasse.
Ik hou een strategie aan die (op de hattrick website) wel is gepost, van investeren in 17 jarigen met beide (middenveld) stats op zo'n niveau dat je ze ook leuk kan doortrainen en voor hun 20e goed/ uitstekend hebben op beide stats. Maar nogmaals, ik ben verkeerd begonnen omdat ik mij eigenlijk teveel had gefocust op het behouden van mijn team in de 9e klasse. Had ik achteraf beter niet kunnen doen.
Anoniem: 26445
De meeste teams binnen de federatie hebben de eerste ronde overleeft. Van de 100 teams waren er 15 teams die echter hun Waterloo vonden in de eerste wedstrijd. Niet geheel onverwacht spelen de al deze teams in de laagste 3 divisies die in de beker deelnemen. Sinds afgelopen seizoen zijn er weer heel wat teams van divisie veranderd. Het aantal teams in divisie VIII slonk naar 7 na 6 promoties en 1 degradatie vanuit VII. Daar in tegen bleef VII toch nagenoeg gelijk omdat 11 teams de opmars voorzette en dit seizoen in divisie VI spelen. Er waren maar 7 teams die de omgekeerde weg bewandelde. Divisie V en VI wisselde precies 3 teams met elkaar. Daarbij kwam nog dat divisie V 3 teams terug zag keren uit divisie IV. Verder bleef iedereen zitten waar ze zaten.
Met nog 85 teams gaan we ronde 2 in. Vooral 1980 Muppets United en Kwistenbiebels zullen alle steun kunnen gebruiken in deze ronde. Als teams uit VIII zullen ze deze ronde respectievelijk teams uit divisie VI en V ontvangen. Voor alle overige teams liggen er meer mogelijkheden om nog een ronde te overleven. Iedereen succes in komende ronde en hopelijk gaan er veel nog een ronde door.
Aantal deelnemers Nederland: 79/94
Aantal deelnemers Belgie: 5/5
Aantal deelnemers Duitsland: 1/1
PSVPanters - Godenzonen Amsterdam (250371002)
Alhoewel er een eeuwige tweestrijd op het programma lijkt te staan hoeven de Godenzonen minder ver te reizen dan wanneer hun stadsgenoot tegen PSV speelt. PSVPanters zal in een volgepakt huis in Utrecht de Godenzonen Amsterdam ontvangen. Beide teams zijn met een overwinning aan de competitie begonnen en een van hen zal zijn ongeslagen status dus woensdag op moeten geven. Godenzonen zijn elftal noteert een gemiddelde leeftijd van 25,1 tegen 28,7 van zijn tegenstander. Aan beide zijden zijn er blessures waardoor ze niet op volle sterkte aan kunnen treden. Het enige waar deze Amsterdamse Gotter voor uit moet kijken is dat hij het conitioneel niet verliest met de uitstekende conditie van PSVPanters.
Nieuwe overzicht. Mocht er teams ontbreken dan hoor ik het graag en dan voeg ik ze toe.
Bekeroverzicht

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Ik ga nu lekker naar Vietnam voor mijn vlaggetje, dat was heel vorig seizoen niet gelukt
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 15-09-2009 08:51 ]
/▌
Anoniem: 283869
http://www96.hattrick.org...fault.aspx?ArticleID=5892
http://www96.hattrick.org...fault.aspx?ArticleID=6110
Deze artikelen (je moet ingelogd zijn en miss www96 even aanpassen) zijn wel een goede hulp wat dat betreft.
Hmm interessant artikel. Heb er zelf nooit zo tegen aan gekeken. Ga voorlopig dus maar ff door met conditietraining op 15%.jbdeiman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:15:
@KHS
http://www96.hattrick.org...fault.aspx?ArticleID=5892
http://www96.hattrick.org...fault.aspx?ArticleID=6110
Deze artikelen (je moet ingelogd zijn en miss www96 even aanpassen) zijn wel een goede hulp wat dat betreft.

Nu ik dit lees krijg ik toch weer kriebels om opnieuw te beginnen.
Dus euh, hebben jullie nog wat tips hoe ik ideaal kan beginnen? Want ik lees dat de persoon boven mij (Jbdeiman) een slechte start heeft gemaakt...
met 17-jarigen kun je je conditieaandeel heel laag houden..., maar sowieso is conditie vooral voor je middenveld van belang en maakt het ook zeer veel uit wat de rest van je spelers zijn (vooral hun leeftijd)Anoniem: 283869 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:06:
Ik train aanvallers, 17 jaar. Wat raden jullie mij aan om in te stellen voor %conditietraining. Heb het tot nu toe gewoon op de 15% laten staan???? Wil uiteraard het beste trainingsresultaat halen voor mijn trainees!
echter, als je in een botteam competitie zit zou ik je aanraden je conditie gewoon laag te houden, omdat je dat qua midveld-rating nauwelijks nodig zal hebben: 10-12% lijkt me dan redelijk voldoen.
de extra training die je eruit haalt kan je dan juist wel goed gebruiken. (bovendien heeft een laag conditieandeel een substantieel positief effect op je vorm)...
wat ikzelf trouwens echter ook altijd doe is aanpassingen in mn conditieaandeel heel 'langzaam' door te voeren...
zo start ik meestal het seizoen met een relatief hoog conditieaandeel en laat dan per week daar een procentje van zakken.
Trouwens, weer een heerlijk overzicht van Dsanka
Voor mij gaat de beker vanavond weer verder .. het gaat hopelijk nog wel spannend worden (óf ik lig er heel snel uit en ga dik verliezen, ik ben wat onzeker over mn tegenstander die volgens mij in de liga zaterdag het heeft laten 'hangen' en naar ik vermoed zich gericht op de beker werpt)...
ik speel iig wel met een zeer zwakke trainee, en de rest van mn tweede lichting verdedigers (die echter verder wel een redelijk niveau halen).. maar wel mn A-middenveld en A-aanvallers ..
Ik zet in op counter en probeer als experiment of het mogelijk is de 'beperking' van counter juist ook uit te nutten door slim te wisselen:
vaak zie je met counter dat in de eerste helft al alle counters plaatsvinden, hooguit de derde counter in de eerste 10 minuten van de tweede helft...
om die reden heb ik mn wissels zo ingezet dat ik vanaf de 50e minuut een extra middenvelder inbreng... daarna zal ik mogelijk geen counter meer kunnen hebben omdat dat mn middenveld vrijwel gelijk qua sterkte met mn tegenstander brengt, maar ik hoop dan nu juist al alle counterkansen gehad te hebben en dan ook wat reguliere kansen te kunnen meepikken
[ Voor 50% gewijzigd door RM-rf op 15-09-2009 13:03 ]
lees de artikelen die boven je gepost zijn es door. Zelf pak ik het niet zo aan, maar is best eens leuk om door te nemen!JosBonsio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:41:
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met hattrick. Wist helemaal niet dat er een Hattrick topic bestond op Tweakers
Dus euh, hebben jullie nog wat tips hoe ik ideaal kan beginnen? Want ik lees dat de persoon boven mij (Jbdeiman) een slechte start heeft gemaakt...
Ja, maar je ziet ook twee artikelen die hij heeft gelinkt voor de ambitieuze beginner van iemand die nu in III speelt. Dus dat zouden tips moeten zijn die werkenJosBonsio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:41:
Ik ben 3 jaar geleden gestopt met hattrick. Wist helemaal niet dat er een Hattrick topic bestond op Tweakers
/▌
Je begint toch met een team wat een botje is geweest en met zwakke spelers. Je zult dus als eerste moeten proberen om (zie ook die artikelen die in mijn vorige post staan) jonge trainbare spelertjes te kopen. Dit moet te doen zijn met je basisbudget, verkoop van spelers en de extra financiële middelen die je krijgt als je je manager diploma haalt.
Koop spelers zo dicht mogelijk tegen de 17 jaar aan met matig (bij voorkeur, zwak kan evt. ook wel in het begin) op de voor jou betreffende trainingsposities en ga deze optrainen. In het begin zal dit trainen snel gaan, maar zal je misschien niet lekker meedraaien in je competitie. (dit is natuurlijk ook afhankelijk van de tegenstand in je competitie)
Negeer dit niet meedraaien, het kampioenschap is niet het belangrijkste, je moet toewerken naar een stabiele basis voor wat betreft trainen, doortrainen en inkomen.
Na een tijdje zullen je spelers (probeer ze wel zo jong mogelijk te verkopen) beter worden en op jonge leeftijd al goede spelers zijn. Deze kan je verkopen (hou hierbij in de gaten wat een beetje gunstige tijden zijn voor de verkoop) en met het extra geld kan je weer jonge spelertjes kopen. Als je het goed hebt gedaan en je spelers een beetje voor leuke bedragen verkoopt heb je al winst gemaakt en kan je misschien wel 17 jarige spelertjes met redelijk kopen voor je trainingsposities.
Enzovoorts, zo schuif je steeds verder door met steeds betere trainees en kan je uiteindelijk ook meedoen om kampioenschappen. Vergeet hierbij echter niet dat je ook spelers die niet op trainingsposities spelen af en toe moet vervangen/ verbeteren (nieuwe betere speler voor kopen)
Die kon ik niet lezen aangezien ik nog geen team hebMarzman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:50:
[...]
Ja, maar je ziet ook twee artikelen die hij heeft gelinkt voor de ambitieuze beginner van iemand die nu in III speelt. Dus dat zouden tips moeten zijn die werken
Is dit een beetje een gunstige tijd om te starten met een nieuw team?
/▌
Of was dat ooit een eenmalige actie? Ik kan die editorial niet meer vinden die hierover ging...
Maakt de competitie wel wat leuker. Dus als iemand dat wilt, zeg t maar.
Maar vind het ook wel een beetje vervalsing, ik laat namelijk wel het botje vervangen waar ik afgelopen zondag al van gewonnen heb...
Maar dat is het mooie van de IX: 2 teams gaan automagisch door aan het eind van de periode. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Als ik de keus had gehad om in de IX terecht te komen met een andere GOT'er zou ik er zo voor gegaan zijn. Ook al zou ik dan 3e geworden zijn en de manager die mij uitnodigde wordt kampioen of zo, dan nog heb je een seizoen waarin je ook nog eens op GOT wat meer raakvlakken hebt om over te praten. Win-win situatie in mijn opinie.majoh schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:07:
Ik zit in de IX, en kan inderdaad mensen uitnodigen om de botjes te vervangen.
Maakt de competitie wel wat leuker. Dus als iemand dat wilt, zeg t maar.
Maar vind het ook wel een beetje vervalsing, ik laat namelijk wel het botje vervangen waar ik afgelopen zondag al van gewonnen heb...
Ik vind het ook geen probleem, dat gaf ik ook al aan, alleen maar leuk als er wat meer activiteit in mijn competitie zit. Maar misschien denken mijn andere competitie genoten er anders over...CoRrRan schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
[...]
Maar dat is het mooie van de IX: 2 teams gaan automagisch door aan het eind van de periode. Ik zou me daar niet zo druk over maken. Als ik de keus had gehad om in de IX terecht te komen met een andere GOT'er zou ik er zo voor gegaan zijn. Ook al zou ik dan 3e geworden zijn en de manager die mij uitnodigde wordt kampioen of zo, dan nog heb je een seizoen waarin je ook nog eens op GOT wat meer raakvlakken hebt om over te praten. Win-win situatie in mijn opinie.
Hoe dan ook, wie wil, laat maar ff weten
Wie? De botjes hebben er geen problemen meemajoh schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:28:
[...]
Ik vind het ook geen probleem, dat gaf ik ook al aan, alleen maar leuk als er wat meer activiteit in mijn competitie zit. Maar misschien denken mijn andere competitie genoten er anders over...
Hoe dan ook, wie wil, laat maar ff weten
/▌
Zoals aangegeven is dit wel een goede tijd, begin van het seizoen. Overigens: Als je nog een team moet hebben, misschien kan 'k je ook wel uitnodigen in m'n x competitie. Als je een beetje je best doet promoveer je wel, behalve mijzelf zijn er allemaal botjes.. (vind ik niets aan, maar 't is niet anders)JosBonsio schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:10:
[...]
Die kon ik niet lezen aangezien ik nog geen team heb
Is dit een beetje een gunstige tijd om te starten met een nieuw team?
Zoals hierboven beschreven, wil je bij mij in de competitie, een IX, dan moet je maar roepen.jbdeiman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:52:
[...]
Zoals aangegeven is dit wel een goede tijd, begin van het seizoen. Overigens: Als je nog een team moet hebben, misschien kan 'k je ook wel uitnodigen in m'n x competitie. Als je een beetje je best doet promoveer je wel, behalve mijzelf zijn er allemaal botjes.. (vind ik niets aan, maar 't is niet anders)
Niet alleen botjes in mijn competitie dus... En kampioen word ik toch welMarzman schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:41:
[...]
Wie? De botjes hebben er geen problemen meeOok ben je al in het voordeel omdat je eerder begonnen bent. Eerder begonnen met trainen eerder begonnen met geld verdien. Je snapt de regels al wat beter.
[ Voor 4% gewijzigd door JosBonsio op 15-09-2009 17:42 ]
edit: jbdeiman, je hebt een pm in hattrick. Wil je league wel komen joinen, geeft meer spanning toch. Misschien dat nog meer X leden willen joinen?
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 283869 op 16-09-2009 11:19 ]
Ik heb je uitgenodigd in de competitie, via PM in Hattrick. Lijkt me iig beter om zo met 2 teams de botjes te bestrijden en als er meer willen kan dat.
Ik heb je overigens uitgenodigd (ik weet niet hoe dat werkt) met het team dat 2e staat en zijn 1e wedstrijd had gewonnen. Hoe 't verder werkt weet ik niet, maar daar komen we vanzelf achter.
Het lijkt erop dat je alleen iemand kan uitnodigen die nog op zijn team aan het wachten is. Misschien weet iemand anders hier meer over?
Ja, die invite functie gaat alleen op als mensen nog geen team hebben... een bestaand team kan niet zomaar divisie's 'switchen'.Anoniem: 283869 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:50:
@jbdeiman
Het lijkt erop dat je alleen iemand kan uitnodigen die nog op zijn team aan het wachten is. Misschien weet iemand anders hier meer over?
Mocht je er gebruik van willen maken, zou ik eventjes contact opnemen met een GM op hattrick en en vraagje stellen of je je huidige account/team mag 'verlaten' en een nieuwe account via die invite laten aanmaken...
ik weet niet of ze daar verder moeilijk over doen (als je net begonnen bent denk ik eigenlijk niet)
Over mijn Team:
Ik lig uit de beker, mn tegenstander in de tweede ronde was inderdaad te sterk, speelde met zn A-team en heeft me gewoon duidelijk overklast.
Zelf was ik niet tot de top gegaan, speelde gewoon PIC en met mn tweede trainee-linie en dat bleek gewoon echt te weinig... mogelijk speelde hij zelfs normaal of misschien zelfs MOTS, dus ik ben blij dat ik verder ook geen risico genomen heb wél door te komen, dat was waarschnl. sowieso nutteloos geweest .
Heb verder geen blessure's opgelopen of kaarten ... dus wat dat betreft was het eigenlijk een perfecte bekerrun....
volgend seizoen misschien wat meer geluk (volgend seizoen zal ik ook sneller thuis gaan spelen omdat ik nu een liga lager zit)
Same shit here, wou nog ff kijken of ik de goede opstelling had doorgegeven.... werkt niet dus... stuk.Pewwy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:52:
Kunnen jullie nog gewoon inloggen? Wilde wat bekijken, maar kwam niet meer in ht. Zelfs niet na een password reset?
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
edit: and we are up again
[ Voor 12% gewijzigd door Colin. op 16-09-2009 13:09 ]
Anoniem: 255271
Voor 't eerst de 3e bekerronde gehaald!

Al ga ik er wel vanuit dat dit meteen het eindstation is
In theorie ga ik natuurlijk nooit winnen van iemand uit de V
Maar goed, toch nog een beker-thuiswedstrijd!
Sarcasm is my superpower! What's yours?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Same here. Ook ik heb de 2de ronde overleefd en dit is totaal onverwacht.Stinger_ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:17:
Hoppa!
Voor 't eerst de 3e bekerronde gehaald!![]()
Al ga ik er wel vanuit dat dit meteen het eindstation is![]()
In theorie ga ik natuurlijk nooit winnen van iemand uit de V![]()
Maar goed, toch nog een beker-thuiswedstrijd!
Nu moet ik in de competitie tegen een botje dus ik ga in de comeptie mijn B elftal neer zetten en voor de Beker weer mijn A opstelling.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Eerste doelstelling behaald!
En zowaar, voor het eerst thuis spelen sinds 20 seizoenen ofzo!
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Uiteindelijk met 2-3 verloren, waren alsnog spannende laatste 10 minutenImperial_Master schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:11:
Hmm.. misschien toch niet mijn hele B-Elftal op moeten stellen.. na 47 minuten 1-3 achter.. denk dat mijn bekeravontuur na vandaag eindigt
Maar goed, kan me nu dus a) gaan richten op het kampioenschap en volgend seizoen wederom in de VI; b) mijn vlaggetjes collectie uitbreiden en c) meedingen om de GOT cup (mss wel leuk om eens voorbij de poule-fase te komen)
/▌
Ik speel nog uit, tegenstander van volgende week is best goed. Nu kijken wanneer ik mijn beste verdedigers ga opstellen. Zondag of woensdag? Ik twijfel over een poging voor een lange cuprun of maar eens een gooi naar het kampioenschap.Brainpower schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:56:
Ik gelukkig ook nog een ronde overleefd! Stelde een aantal trainees op, waarbij ook 2 goeie meededen. Afgelopen zondag andersom gedaan. Gelukkig beide wedstrijden gewonnen!
En zowaar, voor het eerst thuis spelen sinds 20 seizoenen ofzo!
Hoe regel jij je friendlies? Ik klik op browse pool en zie dan landen verschijnen; maar zoals vandaag gebeurt het wel vaker dat er alleen maar landen inzitten die ik al bezocht heb (terwijl dat er maar een stuk of 20 zijn tot nu toe.. ben benieuwd hoe jullie de meer exotische vlaggetjes scorenMarzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:28:
Ik heb een friendly in Liechtenstein. Het gaat wel makkelijker met regelen nu er nog veel teams in de beker zitten. Mensen uit die landen kiezen denk ik toch voor het hoogste team dat een friendly wil.
Die pool dat lukt me niet met kleinere landen, dan zou er heel toevallig net een in moeten zitten.
/▌
ik heb ook een flink aantal friendlies geregeld met kleine zuidamerikaanse landen op die manier (merendeel gewoon thuis ook) ... gewoon een hele zwik uitdagen en hopen dat er eentje is die accepteert;Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:05:
Ik ga gewoon naar het land en kijk wie er online is en die daag ik uit. In de grotere landen alleen de supporters omdat die een bericht krijgen en het meteen zie, maar nu iedereen die online is.
Die pool dat lukt me niet met kleinere landen, dan zou er heel toevallig net een in moeten zitten.
kan soms een paar dagen duren (maar maandag wordt ik dan meestal wel een beetje te zenuwachtig en dan heb je altijd nog de pool als 'zekerheidje' om snel een friendly te regelen ook kort voordat deze geregeld moeten zijn)..
Wat betreft de pool heb je wel een behoorlijk voordeel dat je (als supporter) specifiek hogere divisie's kunt uitdagen....
vanaf divisie 4 of 5 hebben dan juist de kleinere landen nauwelijks veel nadeel en heb je dus wel degelijk een veel gelijkere kans om een friendlie in de kleinere landen te krijgen....
nu met de beker al helemaal... dan zullen de menesen in de grotere landen in die hoge divisies bijna nog allemaal wel in de beker zitten en heb je dus een bovenmatige kans juist kleinere landen te krijgen....
enkel blijft het zeker als je meer vlaggen hebt, wel een risico dat je mogelijk juist een vlag dubbel krijgt (dan zou je specifiek je op een bepaald land moeten richten maar dan heb je dus wel veel minder kans)
Even niet vergeten dat alle spelers die om je middenveld heen staan een effect hebben op je middenveld rating naar de hoeveelheid "spelverdelen" die deze spelers hebben. Het gaat dus niet alleen maar om de middenvelders/wingers. Ook aanvallers, verdedigers en wingbacks hebben invloed op je middenveld rating.Sandyman538 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:23:
Hier een krappe 0-2 overwinning... Ik had toch een iets hogere uitslag verwacht. Zelf haalde ik een redelijk (heel laag) middenveld (speelde 3-4-3 omdat mijn winger verkocht is en ik nog geen nieuwe heb). Mijn tegenstander haalde een redelijk (hoog) middenveld. Als ik de sterren optel (inclusief de spelers die towards middle staan) dan heeft hij 19,5 sterren op het middenveld (met 5 spelers) en ik met 4 spelers 27 sterren. Dat vind ik toch een behoorlijk verschil, toch haalt hij een beter middenveld. Nou ja, in ieder geval door naar de volgende ronde.
Hoe bedoel je dat? Jij richt je op divisies ipv landen?RM-rf schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:24:
[...]
enkel blijft het zeker als je meer vlaggen hebt, wel een risico dat je mogelijk juist een vlag dubbel krijgt (dan zou je specifiek je op een bepaald land moeten richten maar dan heb je dus wel veel minder kans)
/▌
Dat haal je makkelijk. Defensive + Defensive positions en hij is binnen no-time Excellent op verdedigen. Daarna switchen naar Winger/Spelverdelen. (Ik ben precies hetzelfde aan het doen met mijn Excellent-potentieel.)Pewwy schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:11:
Eindelijk mijn eerste jeugdspeler die uitstekend kan worden in verdedigenNu hopen dat ik dat allemaal haal, maar hij is pas 15 jr 38 dagen en is al redelijk
Hopelijk is je verdediger ook nog "Krachtig" of heeft hij "Koppen" als specialiteit.
Heb jij 2x dezelfde training ingesteld? Volgens mij wordt de 2e training dan toch compleet nutteloos?CoRrRan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:48:
[...]
Dat haal je makkelijk. Defensive + Defensive positions en hij is binnen no-time Excellent op verdedigen. Daarna switchen naar Winger/Spelverdelen. (Ik ben precies hetzelfde aan het doen met mijn Excellent-potentieel.)
Hopelijk is je verdediger ook nog "Krachtig" of heeft hij "Koppen" als specialiteit.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Vermoed dat het alleen een laatste greep is op maandag of dinsdag, want het risico dat je dubbele vlaggen krijgt word inderdaad steeds groter.Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:15:
[...]
Hoe bedoel je dat? Jij richt je op divisies ipv landen?
Ik zelf richt me op een specifiek land voor een uitwedstrijd en zorg dat er continue 25 uitdagingen staan in dat land. Ik stel de poule in op een ander klein land waar ik nog naar toe moet. Dit hou ik tot maandag vol en daarna ga ik opzoek naar een thuiswedstrijd en pak dan steeds een iets groter land totdat je op dinsdag middag bij de grootste landen aanbeland bent.
Browsen in de poule doe ik ook en dat levert af en toe leuke wedstrijden op zoals Barbados thuis
Niet compleet nutteloos, maar het is wel iets minder effectief omdat je bepaald percentage inlevert voor 2x dezelfde training volgens mij. Zeker als je speler tijd genoeg heeft zou ik niet 2x dezelfde training pakken.Brainpower schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:11:
[...]
Heb jij 2x dezelfde training ingesteld? Volgens mij wordt de 2e training dan toch compleet nutteloos?
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 18-09-2009 10:37 ]
Defensive en defensive-positions zijn _niet_ dezelfde training(soort) ... Het zijn verschillende trainingssoorten en dus krijg je geen 'trainingspenalty' (overigens de mensen van HT zelf zeggen het juist consequent andersom; twee verschillende trainingsoorten zou je 'een 25% trainingsbonus geven'.. alhoewel je ook dat bv verschillend kunt uitleggen)...Brainpower schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:11:
[...]
Heb jij 2x dezelfde training ingesteld? Volgens mij wordt de 2e training dan toch compleet nutteloos?
Wel vraag ik me af of Def-pos secundair nu wel zo slim is .... het duurt tweemaal langer dan normale def-training (maar je hebt ook 11 spelers die die training ontvangen ipv 5; echter het gebeurt niet vaak dat je ook daadwerkelijk zoveel pullbare spelers hebt en meestal is het optimaler je juist op kleinere aantallen, maar snellere training te concentreren) ..
Ervanuitgaande dat secundair je ongeveer 70% van het primaire trainingseffect oplevert, en als de primaire traning met def een indexwaarde van 100 heeft .. dan zou die speler 100 + (0,70*50) = 135 DEF trainen: de tweede training levert je hooguit een 35% méér op...
zeker als je sowieso vermoed dat de 'def-skill' voor het pullen uitgetrained zal zijn, kun je volgens mij vroeger al kiezen voor een ventuele subskill op te trainen en hem dan gewoon wat langer op def-primair doortrainen.
Qua uitdagingen direkt aan teams richt ik me redelijk consequent op de kleinere landen (ik mis nog een paar landen in het caraibische gebied.. en wil eigenlijk heel amerika 'volmaken'; Suriname staat ook nog als enige land op het amerikaanse continent op mn wensenlijst) ...Marzman schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:15:
[...]
Hoe bedoel je dat? Jij richt je op divisies ipv landen?
maar de Pool daarvoor te benutten heeft volgens mij veel minder nut, omdat de kans relatief klein is daarmee succes te boeken imho (tenzij je dan toch weer juist ietwat grotere landen uitkiest)...
wat dat betreft kies ik er het liefste voor qua instelling om mn team in de Pool aan te melden, deze in te zetten op 'internationaal' en dan thuis, cup-rules én minimaal divisie 5 of hoger:
dat beperkt de kans dat je terechtkomt in de echt grote landen als Italie, spanje e.d. behoorlijk... zeker in de erste weken als de beker nog veel deelnemers heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door RM-rf op 18-09-2009 12:25 ]
Het kleinste land dat ik heb is Egypte en het grootste land dat ik nog moet is Maroco. Dat ligt ook vrij dicht tegen elkaar. Ik heb ook wel ooit het idee gehad te beginnen met de kleine landen, maar dat ging zo moeizaam (en in het geval van montenegro kreeg ik allelei politieke onzin in mijn gastenboek over de naam van hun land die niet klopte) dat ik maar eerst de grotere landen heb gepakt.
Ik heb er trouwens al best wat als je naar de vlakken kijkt
http://www.schaap.tv/coolmap.php.png
[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 18-09-2009 12:54 ]
/▌
Natuurlijk gaan er dit seizoen wel een aantal weken van af voor de GoT-Cup, want je moet natuurlijk wel je prioriteiten goed stellen he
Hij heeft koppen als ik het zo zie.CoRrRan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 00:48:
[...]
Dat haal je makkelijk. Defensive + Defensive positions en hij is binnen no-time Excellent op verdedigen. Daarna switchen naar Winger/Spelverdelen. (Ik ben precies hetzelfde aan het doen met mijn Excellent-potentieel.)
Verder train ik er passen of vleugelspel bij, dat levert ook genoeg op normaal gesproken.Het joch is langer dan z'n meeste leeftijdsgenoten, en hij weet hoe hij daar voordeel uit kan halen. Reken op hem voor prima kopballen.
[ Voor 21% gewijzigd door Pewwy op 18-09-2009 20:20 ]
Enrico Welten
17 jaar en 1 dagen, TSI = 1 220
redelijk in vorm, conditie zwak [Koppen]
Conditie: zwak Keepen: rampzalig
Positiespel: matig Passen: redelijk
Vleugelspel: goed Verdedigen: slecht
Scoren: slecht Spelhervatting: waardeloos
Sarcasm is my superpower! What's yours?
/▌
als je zou willen trainen heeft die speler eigenlijk het hardst wat meer positiespel nodig en dat zou zn marktwarde het sterkst steigeren....
overall denk ik echter altijd dat het gunstiger is je eigen spelers snel te verkopen en ze hooguit tot de eerstevolgende pop op te trainen in je eigen team en enkel als dat past binnen je trainingsschema
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 19-09-2009 14:12 ]
Handhaving word de doelstelling
En moet je dan 2-5-3 gaan spelen (dan zal een verdegend coach ook wel beter zijn, of juist niet want een superaanval boosten dat levert wel meer hatstats op omdat het met percentages werkt)
[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 08:54 ]
/▌
Volgende week voor de eerste keer tegen een niet-bot. Maar die heeft ook al twee weken niet ingelogd. Dus waarschijnlijk wordt ook die wedstrijd niet al te boeiend.
Wel een beetje nerveus geweest, want voor de zekerheid had ik, op één speler na mn complete B-selectie laten spelen.....
dus mn zwakste verdedigingstrainee's.... twee oudjes (XP-trainee's) op het middenveld en mn reserve-winger (die wel een boel positiespel meebracht en dus mn zwakke MF opkalefaterde) en nog een oudje in de spits die op het punt stond te poppen in XP en een A-spits... op keep stond nog een oude speler met enkel def en zonder verdere keep-skills.
Uiteindelijk toch nog 5-0 gewonnen, en slechts één gele kaart voor een oudje... mn doel was ook vooral om geen gele kaarten te krijgen en geen blessure's bij mn A-team-spelers.
verder hebben die wedstrijd wel twee XP-trainee's dus een pop naar Solid XP gekregen en aangezien ze redelijk Leiderschap hebben staan die nu als 'trainers-potentiaal' te koop.
Daarvoor krijg je nu lang niet meer zoveel als twee seizoenen terug (toen haalden die makkelijk € 93K, nu ben ik eigenlijk al tevreden met €50 K), maar het blijft een leuke neven-inkomst, voor spelers die enkel 'vullertjes' zijn.
wel moet ik de komende friendly dan mn A-team zeker deels laten spelen, om iig hun conditietraining en vorm-updates te halen .... nu maar bidden dat er dan niet een of meerdere uitgetrapt worden:
de komende weken moet ik namelijk wel redelijk 'vol' aan de bak...:
ondanks dat ik duidelijkd e favoriet ben in mn Liga en ook net een stapje beter dan de anderen... is de tweede linie redelijk breed.... 4 teams waartegen ik, zeker bij uitwedstrijden het lastig zal kunnen krijgen
ik denk zelf nog niet serieus over een trainings-overstap na, maar als ik het zou doen, zou ik waarschijnlijk ook passen kiezen..Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:53:
Ik zit te twijfelen om over te stappen op het trainen van passen om een keer wat anders te doen. Niet meteen maar ergens dit seizoen als het moment goed uitkomt met de huidige trainees. Maar wat voor spelers kun je dan het beste kopen? (ik speel in VI) Allemaal briljant wordt een beetje duur, ook in loon al zou dat wel lekker zijn als je in de beker zit. Een gedeelte van mijn huidige spelers zou ik dan wel een stukje door kunnen trainen.
En moet je dan 2-5-3 gaan spelen (dan zal een verdegend coach ook wel beter zijn, of juist niet want een superaanval boosten dat levert wel meer hatstats op omdat het met percentages werkt)
echter, ik denk niet dat het haalbaar is 2-5-3 te spelen in de liga, mét verwarring en een veel zwakkere verdediging ben je dan een 'sitting duck'...
volgens mij moet je bij competitiewedstrijden gewoon een 'legale' opstelling kiezen, eventueel kun je nog wisselen tussen gewoon passing met 3-5-2/3-4-3 ... of juist openingen maken met 4-5-1 of 5-4-1 ... dat geeft je de mogelijkheid ook bepaalde tegenstander te 'verrassen' (zeker tegen counterteams kan dat een goede strategie zijn)...
dat je dan een trainingsplaats opgeeft hoort er gewoon bij: op 16 trainingsplaatsen er eentje op te geven is imho ook niet zo erg (ik geef er regelmatig ook met def trainen eentje op voor de liga en dat is 10%)
[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 21-09-2009 10:46 ]
Speel je in de competitie 3-5-2 en in de friendly's 2-5-3.Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:53:
Ik zit te twijfelen om over te stappen op het trainen van passen om een keer wat anders te doen. Niet meteen maar ergens dit seizoen als het moment goed uitkomt met de huidige trainees. Maar wat voor spelers kun je dan het beste kopen? (ik speel in VI) Allemaal briljant wordt een beetje duur, ook in loon al zou dat wel lekker zijn als je in de beker zit. Een gedeelte van mijn huidige spelers zou ik dan wel een stukje door kunnen trainen.
Er zijn trouwens 2 trainingsvarianten passen. Bij de 2e variant kun je in de competitie 5-4-1 en in de friendly's bijvoorbeeld 5-5-0 spelen.
Unknown
2-5-3 is niet te doen in de competitie met een goede keeper en twee goede verdedigers? Probleem is natuurlijk dat je twee vleugels en een centrale verdediging hebt wat lastig is met twee spelers
[ Voor 48% gewijzigd door Marzman op 21-09-2009 12:34 ]
/▌
2-5-3 geeft je daarnaast natuurlijk ook een stevige klap op je middenveld, wat natuurlijk nog erger is als je veel jonge, goed trainbare spelers hebt spelen (die meestal minder ervaring hebben en dus des te vatbaarder voor verwarring).Marzman schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:30:
2-5-3 is niet te doen in de competitie met een goede keeper en twee goede verdedigers? Probleem is natuurlijk dat je twee vleugels en een centrale verdediging hebt wat lastig is met twee spelers
je moet dus én twee bovenmatige sterke verdedigers en sterke keeper hebben om je zwakte in de verdeiging op te vangen, maar ook eigenlijk veel sterkere middenvelders, die een deel van hun overwicht gedurende de weedstrijd kunen verliezen..
enkel je aanval zal sterk met gemak sterk genoeg zijn... maar daarmee win je geen wedstrijden.
Overigens, met twee verdedigers kun je beide centrale verdedigers 'Towards Wing' spelen en zo de verdedigingende krachten toch dels verdelen, maar je defensieve zwakte blijft
[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 21-09-2009 12:53 ]
ik heb het ook met verbazing zitten kijkenAnoniem: 26445 schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:55:
Soms is dit spelletje zo vervelend. Meeste balbezit, betere stats op meeste positie, wereldklasse tactische vaardigheid en nog krijg ik met 1-3 op mijn donder. Het is gewoon om moe van te worden. Vind het gewoon verbazingwekkend dat hij er drie heeft gemaakt als je zijn aanval afzet tegen mijn verdediging.

Chario2 (818126)
Twee goals waren SE's.... eentje door een Quick-vleugelaanval die afgerond werd weer door de Head-specialiteit van die spits; De tweede kwam door zn bovenmatig hoge Experience (briljant).Anoniem: 26445 schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:55:
Soms is dit spelletje zo vervelend. Meeste balbezit, betere stats op meeste positie, wereldklasse tactische vaardigheid en nog krijg ik met 1-3 op mijn donder. Het is gewoon om moe van te worden. Vind het gewoon verbazingwekkend dat hij er drie heeft gemaakt als je zijn aanval afzet tegen mijn verdediging.
In beide gevallen maakt hoe sterk je verdediging dan is weinig meer uit, maar worden vooral goed afgerond als de spits maar genoeg scoring heeft, wat hij idd heeft...
is idd vooral een kwestie van slim gebruik van die extra eigenschappen, XP alswel quick bij die winger en head bij die spits ... een team met veel van dat soort SE-optimalisatie kan zeer ver komen, ook zonder dat ze qua pure stats het winnen van hun tegenstanders ... alhoewel hij ook wel een behoorlijke poet geluk gehad heeft dat je niet wat meer scoorde.
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 23-09-2009 17:52 ]
Chario2 (818126)
/▌
Hij speelt zondag tegen iemand die al tijden geen opstelling meer maakt, dus kan hij piccen en hij speelt thuis. Zal heel lastig worden eens kijken wat we gaan doen.
Chario2 (818126)
/▌
Ik denk tot goddelijkAnoniem: 26445 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:39:
Heb wel een lekkere stijging deze week. Mijn 17jarige (100 dagen) trainee is gestegen naar formidabel positiespel. Ben erg benieuwd hoever hij kan gaan komen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
And I'm the only one and I walk alone.
Dit topic is gesloten.