Nou, toch maar eens een keer een advies vraagje over mijn team (voor het eerst in al die seizoenen dat ik speel). Ik moet hoog nodig mijn verdediging en mid gaan verjongen, daar lopen bijna alleen maar ouwe lullen in het rond:
Defs:
Tanno, 31 +, briljant def, formi sh, zwak passen
Bomers, 31 +, briljant def, uitstekend pm, zwak passen
Lozano, 31 +, bovennatuurlijk def, zwak passen (zou ik wegens uitstekend ervaring en redelijk leiderschap als coach kunnen gaan gebruiken in de toekomst ?)
Ims, 32 +, wereldklasse def, geen passen
Met de aantekening dat Bomers ook nog op het mid enigszins mee kan.
Mids:
Ruiz, bijna 30, wereldklasse pm met redelijk passen
Breukink, 30 +, reusachtig pm met redelijk passen
Montovani, bijna 29, wonderbaarlijk pm met redelijk passen
Hawranek, 29 +, wereldklasse pm met matig passen en redelijk def
Baobao, 29 +, uitstekend pm met formi wing en zwak passen
M'n keeper kan nog wel even mee denk ik, die is net 27 met wonderbaarlijk keepen maar heeft geen def of sh bijstats.
Ik speel meestal 3-4-3 (train scoren, spitsen zijn jong, 17 a 18 met redelijk tot goed passen en goed tot formidabel scoren) met 3 IM's en 1 wing (Baobao). Afgelopen seizoen heb ik lange tijd in de compo 1 trainee plek opgegeven om met 3-5-2 het kampioenschap te kunnen halen.
Ik heb zitten denken om de def die nog het meeste oplevert op de lijst te pleuren en iig 1 mid eruit te doen om op die manier een eerste nieuwe def aan te kunnen trekken (ik heb amper 5 ton staan, dus voor er iets nieuws komt moeten er vrees ik minimaal 2 spelers uit). Maar dan.... dan moet ik vrees ik weer 2 spelers eruit kwakken om 1 nieuwe jongere aanwinst te kunnen bekostigen...
Enige waar ik financieel wat mee kan winnen is een goeie beker run net als vorig seizoen tot ronde 4 komen of nog verder.... tips zijn welkom dus