Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 33.395 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@Brambest, de enige speler die op dit moment op de TL staat waarop al geboden is, met gelijke stats is alleen 1 jaar ouder, daar is 4.8M voor geboden. Verder is er heel veel aanbod van die spelers die er verder gevarieerd op staan tussen de 4.5 en 8.5M. Ik denk dat je de speler dus wel rond dat bedrag kwijt raakt, maar ik zou iets zakken met de prijs, een paar ton.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Wat kost zo'n knakker nu per maand?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salaris van de speler is 37.428 euro per week wat dus leid tot 598.848 euro per seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

brambest schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:52:

Moet ik 'm nu juist aan het einde van het tussenseizoen te koop zetten, of nu al
als het gaat om minimaal 5,25 miljoen, is er toch weinig op tegen hem vaker op de TL te zetten?
natuurlijk kan hij een paar keer 'doorgedraait' worden, geen koper vinden, maar op een gegeven moment vind je wel een koper ...
zolang je hem tenminste ook daadwerkelijk voor een zeer hoge minimumprijs op de TL zet.

Ik zou hem in de huidige markt, tegen het einde van het seizoen echter ook zeker niet lager te koop zetten, omdat er weinig 'opbieders' zijn en de activiteit op de markt eerder laag is....
tegen het begin van het seizoen, week 1 of 2 worden de activiteiten echter sterker en gaan managers misschien ook wat 'heftiger' op zoek naar die ene, absoluut gewenste versterking ... dan kun je hem best laten zakken in beginprijs en erop rekenen dat er dan wel door verschillende mangers opgeboden wordt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
RM-rf schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:55:
[...]

als het gaat om minimaal 5,25 miljoen, is er toch weinig op tegen hem vaker op de TL te zetten?
natuurlijk kan hij een paar keer 'doorgedraait' worden, geen koper vinden, maar op een gegeven moment vind je wel een koper ...
zolang je hem tenminste ook daadwerkelijk voor een zeer hoge minimumprijs op de TL zet.
Op zich natuurlijk waar. Maar als je hem 3 weken langer in je selectie hebt ben je ook ruim 100k kwijt. Als je hem 200k lager op de TL lijst zet verkoop je hem waarschijnlijk meteen en heb je misschien 100k 'verlies'. Maar op zulke bedragen maakt dat naar mijn idee toch al niet meer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Deze avond een nieuwe keeper gekocht. Ik had hem misschien liever iets goedkoper gehad en nu ik goed kijk misschien toch ook naar SH moeten kijken maar deze bleef mooi onder 1mil en ben er wel tevree mee :) Comments? Tevens goed voor 4 ster in redelijk vorm, met goede vorm 4.5 en heel soms 5.

Niv Yitzchaki (149974864)
28 jaar en 45 dagen, volgende verjaardag: 07-11-2009
redelijk in vorm, conditie goed
Een sympathiek persoon die kalm en oneerlijk is.
Hij heeft redelijk ervaring en is een waardeloos leider.

Eigenaar: Iduna United (sinds 01-09-2009)
Total Skill Index (TSI): 8 560
Loon: 5 628 €/week inclusief 20% bonus
Waarschuwingen: 0
Fysiek: fit

Huidige vaardigheden
Conditie: goed Keepen: formidabel
Positiespel: rampzalig Passen: waardeloos
Vleugelspel: rampzalig Verdedigen: waardeloos
Scoren: rampzalig Spelhervatting: waardeloos

Nu heb ik nog € 992 993 in kas, hiervan komt een stadion verbouwing van ongeveer z'n 5a6 ton bij. Hierbij blijf ik net binnen mijn kosten en zal ik in de min komen en heb ik toch op korte termijn een versterking geschaft waar ik wat aan heb.

Zodra mijn b trainees poppen komen deze op de verkoop en daarvan zal ik dan eventueel dan nog een spits van halen zodat mijn versterking er toch in stappen gaat komen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Salv op 01-09-2009 19:29 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Eerste nieuwe middenvelder inmiddels gekocht. Ik had geboden en toen klapte hattrick er voor een minuut of 8 uit. Dus ben niet meer overboden. 3.4M voor een reusachtige middenvelder, goed passen, matig ervaring, 25 jaar, die mag 2 seizoenen meedoen bij SandstorM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:39:
[...]

Tja, hij zit inderdaad dicht bij de Transfer vergelijking prijs aan, maar genoeg vrienden van me die vinden dat ik hem niet moest weg doen voor die prijs. (heb er nog wat spijt van maar ok)

Ik dacht dat er hier misschien wel geïnteresseerden zouden zijn (gezien het een Nederlandse speler betreft - en een goede middenvelder). Ik verkoop wel meer spelers per jaar hoor, maar als er geen leuke speler bijzit ga je er hier ook niets over lezen.
je had gelijk het was een toper :z

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chario2 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:08:
[...]

je had gelijk het was een toper :z
zal zijn nut nog wel hebben (itt tot deze posts ;))

dat hij volgens jou een 'toper' is ... /care :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zo, iedereen heeft z'n hart gelucht, kunnen we weer normaal verder gaan met dit topic...
Salv schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:27:
Deze avond een nieuwe keeper gekocht. Ik had hem misschien liever iets goedkoper gehad en nu ik goed kijk misschien toch ook naar SH moeten kijken maar deze bleef mooi onder 1mil en ben er wel tevree mee :) Comments? Tevens goed voor 4 ster in redelijk vorm, met goede vorm 4.5 en heel soms 5.

Niv Yitzchaki (149974864)
[...]
Nu heb ik nog € 992 993 in kas, hiervan komt een stadion verbouwing van ongeveer z'n 5a6 ton bij. Hierbij blijf ik net binnen mijn kosten en zal ik in de min komen en heb ik toch op korte termijn een versterking geschaft waar ik wat aan heb.

Zodra mijn b trainees poppen komen deze op de verkoop en daarvan zal ik dan eventueel dan nog een spits van halen zodat mijn versterking er toch in stappen gaat komen :)
Ik denk dat je daar een prima deal mee hebt gedaan. Tsja, je had in theorie wat meer SH kunnen nemen, maar als je zorgt dat je verdedigers ook wat SH hebben, dan komt het wel goed. Maar met deze keeper kun je in ieder geval verder in je VII. (Zeker ook omdat jij eigenlijk niet hoeft te vrezen voor directe degradatie.)

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja ach met SH was de prijs misschien ook hoger en ik had voor doel om niet meer dan 1.1 mil uit te geven en deze bleef daar zelfs mooi onder, dus dacht tja niet laten schieten en gaan! :P

Ik geef straks mijn bouwvakkers de order om te beginnen met stenen te sjouwen voor mijn nieuwe stadion en deze wil ik brengen naar 27500 denk dat het wel een mooi getal is. Ideaal zou volgens een stadiontool 25000 zijn. Laat mijn supporters nu denken dat elke dag een bonus is in mijn divisie dus zal waarschijnlijk wel een hoger aantal binnen krijgen, ondanks de resultaten misschien een beetje zullen tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:28:
[...]

maar ook dat weinig succesvol :P

Zelfs het uithangschild van de fed FC The_Blade is helaas gedegradeerd na ook al een behoorlijke opvallende uitslag in het P/D-duel .... -> matchID=237856546
(een nog oneerlijkere uitslag imho dan die match van SandstorM )

Vooral de twee goals in een paar minuten door opeenvolgende Quick-SE's in één wedstrijd mag best wel opvallend genoemd worden, en als toetje nog een goal (waarvan ik niet zeker ben of dat een normale kans is of een wing-event dat bij een specialiteit loze winger imho eerder weinig voorkomt)
iig maakte dat team ontzettend optimaal van de SE's gebruik
Was me dat een klote match, en die quick SE's waren ook nog eens van dezelfde speler :s
Nuja terug naar III, als ik de eerste match verlies verkoop ik de boel en ga ik paar seizoenen geld scheppen, nuja we zullen nog zien. Dit seizoen veel SE's tegen gehad, en het aantal doelpunten uit vrije trappen is dit seizoen ook ferm tegen gevallen, ondanks het feit dat ik ik SP train.

Achja, wilde net voor de titel in II gaan, viel dat even tegen, nu zit ik daar met mijn mega loon :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben voor passen gegaan vandaag. Eens kijken of dat wat oplevert als ik dat elk tussenseizoen ga doen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komend seizoen switch ik op de helft weer waarschijnlijk naar passen voor een half seizoen. Het enige wat er verandering in zou kunnen brengen is als mijn Bulgaarse trainee U20 potentie blijkt te hebben, want dan ga ik gewoon door met positiespel. Heb hem wel inmiddels bij hun gemeld en zie wel wat er van gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik ben het afgelopen seizoen begonnen met Hattrick en een week of wat geleden gepromoveerd naar de volgende klasse (IX). Nu was dat niet zo moelijk omdat alle andere teams "bot" waren.

Ik zit nog wel met het probleem wat ik precies met mijn jeugdteam moet. Ik gebruik nu HAM voor mijn senioren om zo de beste speler op de beste plaats te zetten, maar ik kan HAM niet voor mijn jeugdteam gebruiken. Is het de bedoeling dat je daar ook zelf een opstelling voor gaat maken of laat je dat over aan het systeem zelf? Volgens mij gaat er aardig wat werk in zitten om alle spelers zelf te laten rouleren. Graag advies.

O ja, een team (#813991) in mijn groep heeft een stadion van 165.150 plaatsen. Is dat niet rijkelijk veel voor iemand uit de IXe divisie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ynnoz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:04:
Ik ben het afgelopen seizoen begonnen met Hattrick en een week of wat geleden gepromoveerd naar de volgende klasse (IX). Nu was dat niet zo moelijk omdat alle andere teams "bot" waren.

Ik zit nog wel met het probleem wat ik precies met mijn jeugdteam moet. Ik gebruik nu HAM voor mijn senioren om zo de beste speler op de beste plaats te zetten, maar ik kan HAM niet voor mijn jeugdteam gebruiken. Is het de bedoeling dat je daar ook zelf een opstelling voor gaat maken of laat je dat over aan het systeem zelf? Volgens mij gaat er aardig wat werk in zitten om alle spelers zelf te laten rouleren. Graag advies.

O ja, een team (#813991) in mijn groep heeft een stadion van 165.150 plaatsen. Is dat niet rijkelijk veel voor iemand uit de IXe divisie?
De bedoeling is dat je een beetje met de aanwijzingen die je krijgt van die spelers en de feedback na de wedstrijden uit gaat zoeken op welke positie ze horen te staan. Dat kost wat tijd. Tenminste dat was het, ik ben teruggeswitched naar de oude jeugdopleiding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ynnoz schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:04:

Een handige tool hiervoor is een webbased applicatie die je veel gegevens over je jeugdspelers laat invoeren en deels automatisch importeren vanaf Hattrick
http://ww.hattrick-youthclub.org/

die zijn nu al zover dat je spelersgegevens kunt invoeren door gewoon de HTML-code te copypasten, evenals de strainingscommentaren en daarbij alle matchgegevens automtisch te laten synchen via HTPE (dus direkt van Hattrick ingelezen worden)

Hattrick youthclub houd daarna bij welke skills bekend zijn en hoeveel subskill ze mogelijk hebben en geeft eventuele prognoses over vermoedde trainingsduur

Overigens, eerlijk gezegd zou ik je ook aanraden af te leren de programma's de opstelling té zeer voor je te laten maken...
als hulpmiddel kan het best handig zijn en ikzelf controleer ook alles via HO!
edoch hebben die programma's het nadeel een beetje 'beperkt' te zijn in juist het voorspellen van juist specifieke tactische mogelijkheden.

zo kunnen er best wat situaties zijn waarin je spelers niet zozeer op hun allerbeste inidivuduele prestatie wilt laten spelen, maar het véél belangrijker is ze een zwaktepunt van je team te laten dichtten of juist aan te vallen of een vermoedde zwakheid van je tegenstander..
Door zelf bewuster ook bv Specialiteiten mee te wegen en goed te kijken naar de vermoedelijke opsteling, zwaktes en sterktes van je tegenstandr kun je juist je team net wat sterker laten spelen dan wanner je blind vaart op zulke 'Auto-Managers'
ja inderdaad, zal wel eens peler zijn die eigenlijk geen motivatie heeft en maar wat zit aan te rommelen.. redelijke kans dat die ofwel snel failliet gaat (mischien wil die dat ook) of iig geen series gevaar biedt omdat die met zulke hoge kosten darvoor geen cent over zal hebben zn team te versterken

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 02-09-2009 14:38 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Zo, voor het eerst niet thuis spelen tijdens de eerste bekerwedstrijd. Moet tegen een andere VII, ook uit Fryslân. Mijn fans geven aan dat het andere team licht in het voordeel is. De beker heeft geen prioriteit, tenzij het schema van de competitie licht uitvalt. Wel jammer dat ik nu mijn eerste week aan kaartverkoop kwijtraak. Maar aan het team te zien moet ik dit op zich wel kunnen winnen (derby's kennen geen thuisvoordeel, toch?)

[ Voor 13% gewijzigd door nXXt op 02-09-2009 23:16 ]

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

nXXt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:14:
Zo, voor het eerst niet thuis spelen tijdens de eerste bekerwedstrijd. Moet tegen een andere VII, ook uit Fryslân. Mijn fans geven aan dat het andere team licht in het voordeel is. De beker heeft geen prioriteit, tenzij het schema van de competitie licht uitvalt. Wel jammer dat ik nu mijn eerste week aan kaartverkoop kwijtraak. Maar aan het team te zien moet ik dit op zich wel kunnen winnen (derby's kennen geen thuisvoordeel, toch?)
Home team advantage

The home team is helped by their fans. Ordinarily you have a larger percentage of possession at home than away. In a derby (when both teams are from the same region) the home team also receives this advantage, while the away team receives about half the advantage. If the game is played on neutral ground, neither team receives any advantage.
Je hebt dus mazzel: je hebt 50% minder last van uit-nadeel, scheelt je weer BBZ.

Zelf mag ik ook tegen een team uit de VII, maar gelukkig thuis. Denk dat ik wel een kansje heb als ik m'n A-team opstel. Ik ga eens kijken wat ik doe...

• Sandyman538
  • Nu online
Ik mag tegen een team uit de IX, lekker botje. Zijn 'fans' zeggen dat ze beter weg kunnen blijven en die van mij denken dat we ze gaan oprollen, dat komt dus wel goed ;)

In de tussen tijd loopt 1 transfer van me nu al op rolletjes. Loopt nog 2 dagen door maar wordt nu al de duurste speler die ik ooit heb verkocht. De teller staat na 2 biedingen al op 5.6 miljoen, daar hoop ik dus nog een mooie bidwar op te krijgen >:)

• lameeuw
  • Laatst online: 23:27

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zo, eindelijk even kunnen kijken naar mijn nieuwe VI, en dat gaat nog lastiger worden dan ik eerst had gedacht. De competitie waar ik in terecht ben gekomen is sterker dan degene die eerst door alltid werd voorspeld, maar dat mag de pret niet drukken. Volgens de fans moeten we vechten om te handhaven en dat zou maar zo eens het geval kunnen zijn. De eerste ronde in de beker is een ander verhaal, dat zou een simpele overwinning moeten opleveren. Maar eens zien wat er van komt.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Swanfield
Competitie +1 :) Maar beker is weer drama :'( Ik heb ook altijd de pech een goede te loten. In de 4 jaar dat ik nu speel 1x een Bot in de eerste ronde :'(

Kortom het word weer spannend maar ik Pic sowieso en als hij dat niet doet dan heeft hij de winst binnen denk ik......

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Kun je ergens vinden hoe lang een coach met een bepaald leiderschap een teamgeest vast kan houden? Ik denk dat pic voor mij weinig zin heeft.

/▌

• Swanfield
Marzman schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:43:
Kun je ergens vinden hoe lang een coach met een bepaald leiderschap een teamgeest vast kan houden? Ik denk dat pic voor mij weinig zin heeft.
Hmmm volgens mij is dat erg variabel. Bij PIC stijgt het 1/3 maar hoe lang dit word vast gehouden is volgens mij ook weer afhankelijk van diverse factoren.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Spelers die je koopt en verkoopt hebben er invloed op, maar als je dat niet meetelt en alleen kijkt naar leiderschap coach, het niveau van de teamgeest en het aantal dagen dat niveau's vastgehouden kunnen worden is dat volgens mij voor iedereen hetzelfde.

/▌

• lameeuw
  • Laatst online: 23:27

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Nou, toch maar eens een keer een advies vraagje over mijn team (voor het eerst in al die seizoenen dat ik speel). Ik moet hoog nodig mijn verdediging en mid gaan verjongen, daar lopen bijna alleen maar ouwe lullen in het rond:

Defs:

Tanno, 31 +, briljant def, formi sh, zwak passen
Bomers, 31 +, briljant def, uitstekend pm, zwak passen
Lozano, 31 +, bovennatuurlijk def, zwak passen (zou ik wegens uitstekend ervaring en redelijk leiderschap als coach kunnen gaan gebruiken in de toekomst ?)
Ims, 32 +, wereldklasse def, geen passen

Met de aantekening dat Bomers ook nog op het mid enigszins mee kan.

Mids:

Ruiz, bijna 30, wereldklasse pm met redelijk passen
Breukink, 30 +, reusachtig pm met redelijk passen
Montovani, bijna 29, wonderbaarlijk pm met redelijk passen
Hawranek, 29 +, wereldklasse pm met matig passen en redelijk def
Baobao, 29 +, uitstekend pm met formi wing en zwak passen

M'n keeper kan nog wel even mee denk ik, die is net 27 met wonderbaarlijk keepen maar heeft geen def of sh bijstats.

Ik speel meestal 3-4-3 (train scoren, spitsen zijn jong, 17 a 18 met redelijk tot goed passen en goed tot formidabel scoren) met 3 IM's en 1 wing (Baobao). Afgelopen seizoen heb ik lange tijd in de compo 1 trainee plek opgegeven om met 3-5-2 het kampioenschap te kunnen halen.

Ik heb zitten denken om de def die nog het meeste oplevert op de lijst te pleuren en iig 1 mid eruit te doen om op die manier een eerste nieuwe def aan te kunnen trekken (ik heb amper 5 ton staan, dus voor er iets nieuws komt moeten er vrees ik minimaal 2 spelers uit). Maar dan.... dan moet ik vrees ik weer 2 spelers eruit kwakken om 1 nieuwe jongere aanwinst te kunnen bekostigen...

Enige waar ik financieel wat mee kan winnen is een goeie beker run net als vorig seizoen tot ronde 4 komen of nog verder.... tips zijn welkom dus :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Niks gestegen op passen, volgende week nog eens kijken :)
lameeuw schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:10:
Nou, toch maar eens een keer een advies vraagje over mijn team (voor het eerst in al die seizoenen dat ik speel). Ik moet hoog nodig mijn verdediging en mid gaan verjongen, daar lopen bijna alleen maar ouwe lullen in het rond:

Defs:

Tanno, 31 +, briljant def, formi sh, zwak passen
Bomers, 31 +, briljant def, uitstekend pm, zwak passen
Lozano, 31 +, bovennatuurlijk def, zwak passen (zou ik wegens uitstekend ervaring en redelijk leiderschap als coach kunnen gaan gebruiken in de toekomst ?)
Ims, 32 +, wereldklasse def, geen passen

Met de aantekening dat Bomers ook nog op het mid enigszins mee kan.

Mids:

Ruiz, bijna 30, wereldklasse pm met redelijk passen
Breukink, 30 +, reusachtig pm met redelijk passen
Montovani, bijna 29, wonderbaarlijk pm met redelijk passen
Hawranek, 29 +, wereldklasse pm met matig passen en redelijk def
Baobao, 29 +, uitstekend pm met formi wing en zwak passen

M'n keeper kan nog wel even mee denk ik, die is net 27 met wonderbaarlijk keepen maar heeft geen def of sh bijstats.

Ik speel meestal 3-4-3 (train scoren, spitsen zijn jong, 17 a 18 met redelijk tot goed passen en goed tot formidabel scoren) met 3 IM's en 1 wing (Baobao). Afgelopen seizoen heb ik lange tijd in de compo 1 trainee plek opgegeven om met 3-5-2 het kampioenschap te kunnen halen.

Ik heb zitten denken om de def die nog het meeste oplevert op de lijst te pleuren en iig 1 mid eruit te doen om op die manier een eerste nieuwe def aan te kunnen trekken (ik heb amper 5 ton staan, dus voor er iets nieuws komt moeten er vrees ik minimaal 2 spelers uit). Maar dan.... dan moet ik vrees ik weer 2 spelers eruit kwakken om 1 nieuwe jongere aanwinst te kunnen bekostigen...

Enige waar ik financieel wat mee kan winnen is een goeie beker run net als vorig seizoen tot ronde 4 komen of nog verder.... tips zijn welkom dus :P
Die spelers kan je toch met de opbrengsten van je trainees vervangen? Hoe komen ze zo oud? Heb je ze oud gekocht of heb je lang niks met je team gedaan?

[ Voor 94% gewijzigd door Marzman op 04-09-2009 03:22 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
+2 PM op mijn 2 Italiaanse talentjes. Ben benieuwd of ze nu een keer geselecteerd worden :'(

19,14 dagen wonderbaarlijk pm matig pas en koppen
19,20 dagen zelfde als hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon de BC en scout spammen om hem goed onder de aandacht te brengen ;)

Met 30-jarige winger is gepopt op positiespel. Naast zijn reusachtige vleugelspel heeft hij nu ook uitstekend passen en uitstekend positiespel. Ga nu voor de verkoop indien hij nu alleen maar in waarde gaat zakken en ik op die positie eigenlijk een wat jongere speler wil hebben staan die gewoon een paar pops op positiespel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eindelijk trouwens een heel leuk talentje gepulled in de jeugd:
15 jaar en 22 dagen en al matig in verdedigen ... als die niet snel tegen zn max aanzit kan dat wel eens een hele leuke geldbrenger worden :)

Wel is het balen dat mn jeugdteam verschrikkelijk getroffen is door de recente bug bij het genereren van de jeugdligawedstrijden ... daardoor speelt mn team pas over 8 dagen de eerste wedstrijd in mn nieuwe jeugdliga... terwijl dat eigenlijk al vorige week zaterdag had moeten zijn, of, als we geweten hadden van die bug, hadden we wel het begin kunnen zetten op komende maandag ...
Net nu ik twee leuke pullbare verdedigers heb die netaan 17jr zijn én kort voor een pop op verdedigen zitten en die nog een of wee wedstrijden nodig hebben..., zodat ik ze zou kunnen pullen en goed verkopen

wel flink klote dat Hattrick niks doe aan het 'compenseren' van degenen die getroffen zijn door zulk een bug (iets dat wél goede mogelijk zou zijn, iig uit te vinden bij welke teams een wedstrijd niet gegenereerd werd).
Ik schat er nu juist wel enkele tienduizenden euro's door te verliezen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:00
Wel een beginnersvraagje, maar ik vraag het me toch af. Hoe houden jullie bij of spelers zijn 'gepopt'. Checken jullie alle spelers elke week? Of is er misschien iets van een tool voor.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Masch schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:29:
Wel een beginnersvraagje, maar ik vraag het me toch af. Hoe houden jullie bij of spelers zijn 'gepopt'. Checken jullie alle spelers elke week? Of is er misschien iets van een tool voor.
Je hebt daar verschillende programma's voor. Zie de eerste post van dit topic. Ik gebruik HAM, anderen HO, en zo zijn er meer van dit soort programma's.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Masch schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:29:
Wat Brainpower zegt :) HO (Hattrick Organiser) is een gratis tooltje dat veel gebruikt wordt. Ik vond die niet zo fijn en gebruik Hattrick Manager (koste 5 euro, Ham kost ook wat dacht ik dus je zou met HO kunnen beginnen om te kijken of je het iets vind).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer "geluk" met mijn nieuwe aankoop. Een aangenaam persoon, maar toch krijg ik een TS-hit om mijn oren. Die kans zou 25% moeten zijn, maar het is al de tweede aangenaam persoon waarbij het gebeurt binnen een week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:37:
Heb weer "geluk" met mijn nieuwe aankoop. Een aangenaam persoon, maar toch krijg ik een TS-hit om mijn oren. Die kans zou 25% moeten zijn, maar het is al de tweede aangenaam persoon waarbij het gebeurt binnen een week :(
Dan heb je toch ook geluk? De teamgeest moet nog gereset worden :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja dat is waar ook dus het maakt allemaal niets uit :P, maar toch blijft het irritant. Begrijp dat het gebeurt bij die onplezierige verdediger, tot 2 keer aangenaam vind ik toch irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb 8 milj. op de bank.

Paar spelers verkocht. Heb alleen niet zoveel zin meer...

voor dat de beker begint heb ik wat toppers nodig....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een reusachtige winger te koop staan mocht je interesse hebben :P

Nu ben ik wel uit gewinkeld trouwens tenzij mijn winger er voor veel meer uitgaat dan verwacht, want dan ga ik ook nog eens kijken voor een nieuwe keeper.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:57

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo, ik zag dit topic weer langskomen en denk, leuk, ik ga het weer eens proberen.

Van 2005 tot 2007 heb ik dit spelletje gespeeld, en zelfs ooit nog een 8bits ingevuld :)

Nu ben ik weer wat aan t inlezen, en vraag me af of de startvisie van WubMaster in de TS nog een beetje up-to-date is, ik weet dat deze mij toen ik de vorige keer begon toch goed op weg had geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:18:
Heb nog een reusachtige winger te koop staan mocht je interesse hebben :P
Ik ook ;)

Van alle spelers die ik te koop had staan heb ik er maar 1 verkocht (voor 6.5M). Dus alles toch iets te hoog ingezet... Frustrerend dat verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Irritant dat ze nieuwe features introduceren voor de jeugdopleiding op een moment dat er een week niet gevoetbald wordt in de league.

Wel interessant: zeker de mogelijkheid dat de coach aan gaat geven welke speler een potentie heeft op een skill die niet getrained wordt. Dit kan het natuurlijk wel lastiger maken.

Ik had met m'n training weer lekker last van het post-season vorm drop fenomeen. Hopelijk dat ik met wedstrijd 1 er weer een beetje beter voor sta.

Ben er nog steeds niet uit wat ik met de beker ga doen komende woensdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
CoRrRan schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:20:
Irritant dat ze nieuwe features introduceren voor de jeugdopleiding op een moment dat er een week niet gevoetbald wordt in de league.

Wel interessant: zeker de mogelijkheid dat de coach aan gaat geven welke speler een potentie heeft op een skill die niet getrained wordt. Dit kan het natuurlijk wel lastiger maken.

Ik had met m'n training weer lekker last van het post-season vorm drop fenomeen. Hopelijk dat ik met wedstrijd 1 er weer een beetje beter voor sta.

Ben er nog steeds niet uit wat ik met de beker ga doen komende woensdag...
Keuze is simpel toch? Als PICen geen nut heeft gewoon normaal :) Als PICen wel nut heeft PICen. Iedereen PICed toch de eerste match? Ik niet btw ;) Ik ga er voor. Als ik PIC vrees ik dat ik de 2de ronde niet haal en de 2de ronde is echt wel een must! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik pic de eerste 2 of 3 wedstrijden in de beker, daarna ga ik zolang ik in de beker zit in de competitie piccen. Moet dit seizoen redelijk te doen zijn, alleen mijn spelers worden te oud en het geld is bijna op :P Kijken hoe ik me daaruit ga redden komend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

majoh schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 15:18:
Zo, ik zag dit topic weer langskomen en denk, leuk, ik ga het weer eens proberen.

Van 2005 tot 2007 heb ik dit spelletje gespeeld, en zelfs ooit nog een 8bits ingevuld :)

Nu ben ik weer wat aan t inlezen, en vraag me af of de startvisie van WubMaster in de TS nog een beetje up-to-date is, ik weet dat deze mij toen ik de vorige keer begon toch goed op weg had geholpen...
een aantal dingen in Wubmaster's post zijn best universeel ... zn opzet eerst je team stevig 'op te ruimen' en vooral géén stadionuitbreiding zijn goede tips maar dat zal je vast wel weten)...

wat betreft andere dingen zijn er wel de nodige details veranderd...
het nieuwe jeugdsysteem (dat echter minder snel succes geeft en dus zeker in het begin liever niet gestart kan worden... ook omdat het minder zinnig is daarmee te beginnen met minder scouts en dus en lagere kans goed spelers te pullen ; terwijl het oude systeem wel begonnen kon worden met eerst 5000 te investeren, daarna 10.000)

een ander aspect dat misschien wat anders kan zijn is dat imho de optie op keepers te trainen nu veel minder 'puur winstgevend' is ....
goede keepers zijn ook al in aanschaf echt duur.. juist ook jonge (17jr+3d)... nu speelt ook de leeftij in dagn sterk mee
, anderszijs hebben ze later om echt waardevol te zijn eigenlijk ook meer skills nodig, spelhervatting en verdiging zijn echt belangrijk geworden (overigens ook een beetje overdeven... ik heb mn keeper, die ik voor 2,5 miljoen gekocht hebt 10 keer laten meetrainen op DEF... en nu haalt hij in de TL 3,5 miljoen... dat 100.000 harde munten pure winst per trainingssessie).

Overall heb ik het ide dat er minder makkelijk grote winst mete en 'simpele en eenvoudige eenkennige trainingssoort te verdienen is... de meer winstgevendere soorten vereisen imho ook dat je een beter niveau spelers inkoopt en daarvoor dus al wat meer begin-investering neerlegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
http://www.hagonline.org/?id=10

Is natuurlijk ook een link die je even door kunt lezen om zo weer een beetje bekend te worden met het spelletje, ook daar staan goede tips in die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week weinig geluk gehad met men verdedigen trainen (0 pops) en deze week terug 0 op passen trainen. De volgende twee weken hetzelfde trainen dus hopelijk dan een stroom van trainingsupdates :)

Eerste ronde in de beker tegen een botje dus opeten die handel.

Vorig seizoen vooral mijn middenveld getraind (met succes) en ik denk dit jaar vooral op verdedigen en vleugelspel te trainen.

Vooral om mijn 2 laatste aankopen verder te trainen:

Alfredo Arisi (17j en 40 dagen)
Uitstekend verdedigen
Redelijk vleugelspel
Zwak passen
Specialiteit: snelheid

De U20 defense scout van Chili wou alle info over hem dus misschien speelt hij binnenkort internationaal.

En mijn nieuwe Duitser: Kopf :+ (21j)
Uitmuntend verdedigen
Redelijk vleugelspel
Uitstekend spelhervatten
Specialiteit: koppen

Nu zit ik te twijfelen waarin te investeren dit jaar: ofwel de ploeg verder verjongen, want een aanvaller en een middenvelder zijn nu 27, straks 28 (en dus verkopen). Of een betere (nu: goed) trainer kopen, maar dat zal misschien nog iets te duur uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 01:26:
Alfredo Arisi (17j en 40 dagen)
Uitstekend verdedigen
Redelijk vleugelspel
Zwak passen
Specialiteit: snelheid

De U20 defense scout van Chili wou alle info over hem dus misschien speelt hij binnenkort internationaal.
Zou zijn passen vaardigheid niet te laag zijn? In het verleden zijn er meerdere scouts geweest die contact met mij hebben gehad over een speler. Uiteindelijk is er nog nooit 1 geselecteerd. Maar veel succes ermee! Altijd leuk als een speler international wordt of kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

@ Salv en Rm-rf, thnx voor de tips, heb alweer wat ingelezen en zie dat er voor de beginner nog niet zo veel veranderd is. Als ik m'n team heb meld ik me weer hier :)

[EDIT] En team is geactiveerd: The Drunk Dribblers (811211) in competitie IX.698

Dat license halen is wel beetje vervelend, zo kom je niet echt snel op gang...
Merk nu dat ik niet eens een andere opstelling dan 442 voor de eerste wedstrijd kan spelen. :(

[ Voor 45% gewijzigd door majoh op 06-09-2009 16:29 . Reden: team verkregen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Wanneer worden ook alweer de nieuwe competitiewedstrijden gemaakt? We spelen toch niet volgende week zondag al, toch? Dit in verband met trainingsposities en de Beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

majoh schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:38:
@ Salv en Rm-rf, thnx voor de tips, heb alweer wat ingelezen en zie dat er voor de beginner nog niet zo veel veranderd is. Als ik m'n team heb meld ik me weer hier :)

[EDIT] En team is geactiveerd: The Drunk Dribblers (811211) in competitie IX.698

Dat license halen is wel beetje vervelend, zo kom je niet echt snel op gang...
Merk nu dat ik niet eens een andere opstelling dan 442 voor de eerste wedstrijd kan spelen. :(
Dus toch wat veranderd voor de beginner ;) Voor echte beginnners is dat ook geen nadeel wat je opnoemt. Maar volgens mij heb je die "licence" zo, wat ik me er van herrinner is dat het niet meer is dan een standaard vragenlijst die je zo kan beantwoorden als je de regels kent.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het is toch wel iets meer dan een vragenlijstje beantwoorden. Je moet een 20 tal handelingen uitvoeren, zoals een opstelling maken, speler kopen, jeugdspeler pullen, en nog wat dingen. Eentje is het invullen van wat persoonsgegevens, waarna je weer kan wachten op de GM's totdat de rest van de handelingen geactiveerd worden.

Op zich een goede manier om het spelletje te leren. Maar als je de meeste dingen al weet, schiet t niet echt op.
Zelfde geld dat je maar 1 speler per 12 uur mag ontslaan. Goede bescherming tegen het hacken van je team, maar als beginneling zou ik graag een hele hoop tegelijk de laan uit sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

majoh schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:23:
Het is toch wel iets meer dan een vragenlijstje beantwoorden. Je moet een 20 tal handelingen uitvoeren, zoals een opstelling maken, speler kopen, jeugdspeler pullen, en nog wat dingen. Eentje is het invullen van wat persoonsgegevens, waarna je weer kan wachten op de GM's totdat de rest van de handelingen geactiveerd worden.

Op zich een goede manier om het spelletje te leren. Maar als je de meeste dingen al weet, schiet t niet echt op.
Bestaande Hattrickers mochten ook hun "diploma" halen, maar bij mij was het toch niet meer dan een vragenlijst. Waarschijnlijk heb ik de rest dan kadeau gehad :)
Zelfde geld dat je maar 1 speler per 12 uur mag ontslaan. Goede bescherming tegen het hacken van je team, maar als beginneling zou ik graag een hele hoop tegelijk de laan uit sturen.
Klopt, als beginneling of als je spelers opspaart tot het tussenseizoen dan is die regel niet handig :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

nXXt schreef op zondag 06 september 2009 @ 14:41:
Wanneer worden ook alweer de nieuwe competitiewedstrijden gemaakt? We spelen toch niet volgende week zondag al, toch? Dit in verband met trainingsposities en de Beker.
http://www.hagonline.org/?id=15

Volgende week zondag is de eerste competitie wedstrijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

CoRrRan schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:31:
[...]
http://www.hagonline.org/?id=15

Volgende week zondag is de eerste competitie wedstrijd al.
Handig overzicht! Thanks!

Hmm, dan even kijken welke trainingsposities ik zoal kan gebruiken. Hopelijk is het competitieschema dan wel op schema, dus dat het voor woensdag duidelijk is.

[ Voor 12% gewijzigd door nXXt op 06-09-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Weer NT kiezen :p Zijn er nog waardige kandidaten? Of word het gewoon weer iemand uit die HAG federatie?
Misschien over een paar seizoenen weer eens een gooi doen als ik wat hoger speel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans dat je het in Nederland word is wel erg klein. Er zijn bijna net zo veel serieuze mensen die zich kandidaat stellen als in kleine landen, maar je moet ontiegelijk veel meer stemmen halen wil je de gevestigde orde aan kunnen vallen. Tenzij je natuurlijk via een duivels plan een wig kan drijven tussen de leden van die federatie en ze op kan splitsen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online
Wederom de ondoorgrondelijkheid van de transferlijst. Spits te koop voor 4.5M niet verkocht. Daarna voor 4.2M er op gezet en vandaag verkocht voor 4.9M... 8)7 Ik snap het niet meer, ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Sandyman538 schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:38:
Wederom de ondoorgrondelijkheid van de transferlijst. Spits te koop voor 4.5M niet verkocht. Daarna voor 4.2M er op gezet en vandaag verkocht voor 4.9M... 8)7 Ik snap het niet meer, ha ha.
Dat is TL-psychologie ten top natuurlijk! ;)

Blijft mij ook altijd verbazen, maar het werkt wel op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het onderhoud is toch nog niet helemaal af, de forums zijn nog offline.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Wat er van de forums nog over is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tja, werd het forum in mijn competitie eindelijk eens gebruikt is het topic weg :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Tsja, de TL blijft altijd vaag inderdaad. Ik had in eerste instantie een spits van mij er voor 5.25 mil opgezet, niet verkocht. Zet ik hem er op voor 5.15 mil, word hij voor 5.25 mil verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Zo raar is dat toch niet? Er moet maar net iemand langs komen die dat wil betalen, en als er toevallig meer zijn wordt de prijs opgedreven daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:59
1) Iemand moet maar net op zoek zijn naar dat type speler
2) Iemand moet maar net dat budget hebben
3) Iemand moet maar net het budget ervoor over hebben
4) Iemand moet misschien eerst een eigen speler verkopen voordat die dit kan financiëren
5) Een speler waarop wordt geboden door anderen is snel aantrekkelijker, immers: Wanneer er niemand op bied zal deze speler wel niet zo interessant zijn voor de prijs

Zoals je ziet (dit is maar een klein deel) hangt een transfer van nog al wat (toevallige) factoren af. Niet zo gek dat het soms de 1e keer niet lukt en een andere keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het is een vaste regel bij de HT-TransferList dat een van de meest optimale wijzes voor de verkoop van een speler is deze net een ietwat onder de TL-vergelijkwaarde te koop aanbied én op een optimaal tijdstip...

Het doel daarbij is zoveel mogelijk 'geinteresseerden' aan te lokken, die de speler bookmarken en bij afloop van de deadline online zullen zijn, en die dan tegen elkaar opbieden en mogelijk in een bidwar geraken...
Uit zulk een 'bidwar' kan een veel hogere transferprijs komen dan te halen is enkel met het instellen van en hoge beginprijs.

Bij een relatief 'hoog' ingezette verkoopprijs zullen zoekers op de TL voorheen die speler niet bookmarken en/of in de gaten houden en zal het aankomen op misschien één of twee bieders die misschien dat bod doen... of soms gebeurt ook dat niet en wordt de speler niet verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Maar op welke tijd zijn de meeste bezoekers (internationaal gezien!) online? En er zit dan waarschijnlijk ook (groot) verschil tussen door de weekse dagen en weekenden. Natuurlijk is het belangrijk dat je spelers op een tijd te koop zet dat er veel andere hattrick spelers online zijn die de speler mogelijk willen kopen.

Echter is de vraag naar dat type speler misschien wel verschillend per regio / land/ werelddeel waar spelers zitten. Ook daar zou je dan evt. rekening mee kunnen houden. Een bidwar op 1 van jou spelers is erg leuk en kan inderdaad de prijs flink opdrijven. Keerzijde is wel dat wanneer je fout hebt gegokt, de bidwar uitblijft en jij een speler verkoopt voor minder dan zijn waarde.

Is trouwens ook wel een leuke sport (als het lukt), spelers kopen voor onder de waarde en vervolgens verkopen voor iets meer dan dat. Het kost je wel veel tijd, maar als je geluk hebt en het goed doet kan je er behoorlijke winst mee maken.
(Overigens lukt mij dit zelf niet, omdat ik niet zoveel budget heb, ben net een maandje of 1.5 bezig denk ik weer met het spel, en wil dit seizoen in elk geval weer terug naar de IX klasse. Kwam ik vorig jaar toen ik al bijna niet meer voor klassebehoud kon gaan, met heel veel geluk misschien wel, maar was dus niet gelukt)

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 08-09-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

jbdeiman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:21:
Maar op welke tijd zijn de meeste bezoekers (internationaal gezien!) online? En er zit dan waarschijnlijk ook (groot) verschil tussen door de weekse dagen en weekenden. Natuurlijk is het belangrijk dat je spelers op een tijd te koop zet dat er veel andere hattrick spelers online zijn die de speler mogelijk willen kopen.

Echter is de vraag naar dat type speler misschien wel verschillend per regio / land/ werelddeel waar spelers zitten. Ook daar zou je dan evt. rekening mee kunnen houden. Een bidwar op 1 van jou spelers is erg leuk en kan inderdaad de prijs flink opdrijven. Keerzijde is wel dat wanneer je fout hebt gegokt, de bidwar uitblijft en jij een speler verkoopt voor minder dan zijn waarde.

Is trouwens ook wel een leuke sport (als het lukt), spelers kopen voor onder de waarde en vervolgens verkopen voor iets meer dan dat. Het kost je wel veel tijd, maar als je geluk hebt en het goed doet kan je er behoorlijke winst mee maken.
(Overigens lukt mij dit zelf niet, omdat ik niet zoveel budget heb, ben net een maandje of 1.5 bezig denk ik weer met het spel, en wil dit seizoen in elk geval weer terug naar de IX klasse. Kwam ik vorig jaar toen ik al bijna niet meer voor klassebehoud kon gaan, met heel veel geluk misschien wel, maar was dus niet gelukt)
er zijn wat vaste momenten van veel omzet op de Transferlist ..... bv HTPE houd ook statstieken over transfertijden bij en daaruit kun je perfect opmaken op welke momenten de meeste spelers verkocht worden.

http://www.databased.at/hattrick/htpe/ > Transfer Statistics > Trading Time > Activity

op dit moment is de grotoste omzet op Zaterdag tussen 19:00 en 20:00 .. daarna komen zondag en vrijdag en hieronder Maandag ....
er zit wat wisseling in... voor mij verrassend is hoe groot de omzet op vrijdag avond tussen het opvallende late tijdstip van 22:00 en 23:00 is ... (kort voor de Financial Update, ten minste in de grote landen).

natuurlijk kunnen er bij zulk een grote omzet zowel oorzaken aan de vraagkant als de aanbodzijde spelen...
soms kan het zijn dat een succesvol tijdstip meer 'goedkope' spelers kent..
enkel denk ik wel dat je ervan uit kunt gaan dat op die tijdstippen van grote omzet ook veel meer speler actief zijn en je dus met enige zeerheid ook speler onder de vraagprijs kunt aanbieden... en verwachten dat die wel opgepikt worden....

overigens speelt wel altijd het aspect dat de Transfermarkt ook een verandering gedurende het seizoen doormaakt .... direkt voor aanvang, week 0 tot en met ongeveer week 6 is de spelersmarkt 'booming'... stijgen de prijs bijna overall... hierna dalen de prijzen langzaam en wordt het meer een kopersmarkt.. kun je soms ook juist ultragunstig speler saankopen (zeker als je juist op zoek gaat op weinig 'gunstige tijdstippen' en je niet laat verleiden tot precies die bidwars)

Overigens, ik denk zelf eigenlijk niet dat het verdienen aan handelen op de TL 'makkelijker' wordt als je hogerop komt en/of meer geld verdient; integendeel eigenlijk... imho is juist dat het makkelijkst in de midden- en lagste klase spelers... waar er veel onervaren spelers actief zijn die makkelijker doorbieden of soms handige koopje (bv spelers met een erg hoge subskill en hoge TSI die op de TL-vergelijk echter ondergewaardeerd worden, omdat deze enkel op de floor-afrondingswaarde van hun skills reageert) overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik kan hier niks over terug vinden in de regels, maar het lijkt dat je max plaatsen in het stadion bepaald wordt door je "virtuele" stadion. Ik had vanwege esthetische redenen 500 zitplaatsen niet verwerkt in mijn virtuele stadion en het hele seizoen is mijn bezoekersaantal het maximale - 500.....

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

d3lph schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 21:26:
Ik kan hier niks over terug vinden in de regels, maar het lijkt dat je max plaatsen in het stadion bepaald wordt door je "virtuele" stadion. Ik had vanwege esthetische redenen 500 zitplaatsen niet verwerkt in mijn virtuele stadion en het hele seizoen is mijn bezoekersaantal het maximale - 500.....

Iemand anders hier ervaring mee?
Je bedoelt dat lelijke plaatje van je stadion? Dat lijkt me sterk. Ik heb dat nog nooit eerder gehoord.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
De mensen die hier HO gebruiken voor training updates e.d. Kan die nu al met de huidige 1.424 versie of moet je nog steeds de dev 1.425 gebruiken omdat die licentie toen niet meer goed zat?

Ik gebruik nu die dev versie alleen daar word ik helemaal gek van al die extra tabs enso, en vroeg me af of het misschien al opgelost was en weer de normale 1.424 kan gebruiken.

Edit; had gewoon even hun forum moeten lezen, je kunt beide versies gebruiken alleen komen ze binnenkort met een update.

[ Voor 14% gewijzigd door Salv op 09-09-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:25:
[...]

Je bedoelt dat lelijke plaatje van je stadion? Dat lijkt me sterk. Ik heb dat nog nooit eerder gehoord.
lijkt me ook niet ... vanavond nog gespeeld bij iemand die dat helemaal leeg had gelaten en dat maakte niks uit voor het toeschouwesraanstal... soweiso is dat verder een supporter-feature zonder echte betekenis, hooguit een 'gimmick'..

ontopic: ik ben een ronde verder in de beker...
wel met de hakken over de sloot... werd wel seen stuk spannender dan ik verwacht had ... met middenveldoverwicht voor hem en 5 kansen, terwijl ik der net 3 kreeg... maar mn superieure (en ultradure, eigenlijk nog bedoeld voor de VI) spits schopte twee van die drie kansen erin ...

volgende week een nog wat lastigere ronde, alhoewel ook die tegenstander bijna altijd in de eerste ronde beker uitgeschakeld is en eigenlijk lagere stat haalt (maar wel vorig seizoen gepromoveerd is, terwijl ik degradeerde) ...
Ik heb echter zaterdag een belangrijke eerste wedstrijd die ik _ook_ wel graag wil winnen en ik denk dat ik daar ig al mn kaarten opzet en de beker qua verwachting eventjes wat laat rusten (alhoewel ik nog altijd een oogje op de 4e ronde heb.... de week daarna heb ik nl. wél een botteam in de liga als tegenstander en kan ik 'full-force' in de beker aantreden en speel ik zeker thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels al wel weer begonnen met het maken van de spreadsheet voor de bekerwedstrijden, maar door gebrek aan tijd afgelopen weekend zullen jullie de eerste speelronde zonder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:52:
Ben inmiddels al wel weer begonnen met het maken van de spreadsheet voor de bekerwedstrijden, maar door gebrek aan tijd afgelopen weekend zullen jullie de eerste speelronde zonder moeten doen.
dat is prima, al ben ik altijd wel benieuwd wat ook de anderen in de beker doen :) maar dat kunnen ze dan vast ook zelf posten :)

en als je die spreadsheet maakt, wel voor mij de vierde ronde inplannen hoor ;) [small]al zal het tricky worden mn tegenstander volgende week te verslaan, ik denk dat ik gewoon erop gok dat ook hij zn punten hard nodig denkt te hebben dit weekend in de liga, als hij zn medepromovendus treft, en dan MOTS of normal speelt, en in de beker ook zal willen PICen... ik PIC ook en speel dan counter, wat met zn zwakke verdediging me een kans zou geven[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik moet op zich wel makkelijk winnen, alleen pic ik (alleen deze wedstrijd want mijn coach heeft toch slecht leiderschap) en heb ik spelers op de verkeerde plek staan voor de training. Dus het kan nog alle kanten op gaan :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn bekerwedstrijd. Krijg een 442 tegenstander met te hoge def ratings voor mijn waardeloze aanval :P

Ik speel echter wel normaal, omdat piccen met mijn coach toch geen nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Salv schreef op woensdag 09 september 2009 @ 15:11:
Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn bekerwedstrijd. Krijg een 442 tegenstander met te hoge def ratings voor mijn waardeloze aanval :P

Ik speel echter wel normaal, omdat piccen met mijn coach toch geen nut heeft.
Daarom speel je ook thuis :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik ga ook geen serieuze gooi doen voor de beker. Heb zondag al meteen een lastige tegenstander in de competitie, dus wil toch een paar spelers niet uit zien vallen door blessures.

Wel jammer, want ik besefte me wel weer dat het behoorlijk wat meer ervaringspunten oplevert, zo'n bekerduel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Hoe bedoel je daarom speel je ook thuis? Voor de inkomsten of de kleine boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik ga weer een poging doen voor een goede run. Mijn tegenstander van zondag gaat een paar maanden op stage naar het buitenland en heeft al zijn spelers te koop staan. De tegenstanders van de weken erna moet ik kunnen hebben, en dan heb ik al een aardige marge. Wordt alleen lastig om mijn salaris omlaag te krijgen als ik magische spelers blijf kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Jeuh, eindelijk de laatste opdrachten voor mijn managers diploma kunnen afronden. Kan dus nu andere formatie als 442 spelen, en ook individuele orders geven :)

Daarnaast eerste oefenwedstrijd gespeeld, 24,5 sterren en 1-5 gewonnen. Leuke binnenkomer, maar zegt weinig tegen een slecht team. Zondag eerste wedstrijd tegen een bot, dus dat word ook een makkie. De derde wedstrijd is pas een echte waarna weer een botje volgt. Op zich wel lekker rustig starten zodat ik mijn team goed kan opbouwen.

Ik begin weer met keepers trainen, misschien niet het hoogste rendement, maar wel lekker makkelijk beginnen. Ik heb iig twee 17 jarige redelijke trainees, plus na het verkopen van twee start spelers toch nog een kas van 300.000+. Daar moet ik toch wel iets leuks mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Zo de eerste beker wedstrijd is nog bezig. Het staat 1-1 en we gaan de verlening in. Beide helften had ik wel veel meer bbz maar ik heb helaas ook al weer mijn eerste blessure en pleister te pakken ( weer in mijn def )

Edit;

Spelers van de bezoekende ploeg sprintten woedend naar de scheidsrechter toen hij in de 105e minuut een simpele buiteling van een Iduna-speler met een penalty beloonde. Gilbert Heijnen trok zich van het tumult niets aan en schoot zijn team op voorsprong: 2-1. :+

Hulde aan de scheids en op naar de 2de ronde :9

[ Voor 43% gewijzigd door Salv op 09-09-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Toch gefeliciteerd ;)

Ja had niets te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Haha thanks.

Gelukkig kwam ik er zo achter anders hadden het pingels moeten worden en deze had ik maar 4 van opgesteld, en zou ik de uitslag pas weten na mijn training :(:P

Eens kijken wat we de volgende ronde treffen.

Hattrick is trouwens weer offline, merk wel dat de site na de maintenance wel een stuk trager is geworden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:13
Risico genomen (hoewel tegen een lager geklasseerd team) door mijn B-team op te stellen, met 2-3 gewonnen :)

Kijken wat we in ronde 2 tegen gaan komen, hoop op een thuiswedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Zelf met 1-2 onderuit gegaan. Toch nog beter gespeeld dan ik had verwacht. Als ik m'n beste team had opgesteld had ik zelfs wat meer kans gemaakt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Salv schreef op woensdag 09 september 2009 @ 16:26:
[...]

Hoe bedoel je daarom speel je ook thuis? Voor de inkomsten of de kleine boost?
Nee, het lagere team krijgt altijd het thuisvoordeel. Dat bedoel ik er mee, het hoort een moeilijk team te zijn waar je tegen speelt.

Ik lig er trouwens al uit, ik was wel beter maar niet genoeg.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!

Heb besloten te PICcen, speelde uit en moet zondag uit tegen een belangrijke concurrent in de competitie. Natuurlijk 4-3 verloren, maar dat vind ik niet zo problematisch. Maar nu is mijn keeper eraf geschopt voor 1 week. Hij is 32, dus zal het wel weer net dat beetje langer duren... *zucht*

Dit seizoen dus maar 60K overgehouden aan de Beker =/

Als ik nou door was gegaan, was het minder erg geweest, dan had ik nog eventueel een wat jongere keeper kunnen scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja vind het aan de ene kant wel jammer dat je als 7de klasser bijvoorbeeld tegen iemand uit de 3de of 4de klasse moet aantreden. Je hebt dan wel een thuis voordeel dus ook wat extra geld in het laatje maar de stats laten het dan echt wel afweten :P

Zo heb ik voor volgende week weer een 6de klasser geloot, dus dat valt wel mee maar hij heeft briljant en uitmuntende verdediging daar kom ik met mijn zwak hoog echt niet door heen. Helaas speelt hij geen friendlys meer dus met standaard opstelling van 352 die toch goed sterk is voor mijn trainees volgende week. Aangezien de competitie voor mij natuurlijk meer prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Ik lig er ook al uit. Nou had ik er toch al op gerekend. Heb mijn trainees opgesteld. Als ik m'n A spelers wat spitsen betrefd had opgesteld, had ik misschien nog wel een klein kansje gehad.

Overigens heb ik deze 3 spelers gekocht:

Speler 1: 17 jaar, 65 dagen. Goed passen en Goed scoren. 1.78 miljoen voor neergelegt
Speler 2: 17 jaar, 6 dagen. Uitstekend scoren, slecht passen. 1 miljoen voor betaald. Wat slechtere bijstats dus. Overigens had ik deze goedkoper kunnen hebben, maar ik moest echt weg, en wilde 'm persee hebben. Had 'm denk ik wel voor 750 a 800 k kunnen hebben.
Speler 3: 17 jaar, 75 dagen Uitstekend scoren, zwak passen. 650k voor neergelegt.

Uiteindelijk heb ik denk ik toch teveel voor speler 1 betaald.

[ Voor 2% gewijzigd door brambest op 09-09-2009 23:59 . Reden: kromme zin verbeterd. ]

• Swanfield
Na een aantal seizoenen de eerste ronde niet te overleven is het mij eindelijk nu gelukt! :)
Een magere 2-3 was net genoeg om door te gaan naar de 2de ronde.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
De eerste ronde overleefd. 1 - 0 gewonnen van ook een VII klasser.
Nu moet ik voor de volgende ronde tegen Zeijer Boys (V).
Dat wordt dus een einde van de KNVB beker. :|

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21

hilgo

Clear your mind of can't.

Nette 3-0 overwinning tegen een ploeg uit een divisie hoger, ik mag niet mopperen. Wel jammer dat ik volgende week tegen een team uit de V moet (zit zelf nu terug in de VIII). Dus zal volgende week wel gedaan zijn met de beker.

Discogs

Verwijderd

Even in de eerste ronde een botje afgeslacht met 11-0. Volgende ronde moet ook nog makkelijk te doen zijn tegen een team uit VIII. Hoop wel dat de vorm van sommige spelers gaat stijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 09:54 ]

• Swanfield
Speel thuis tegen een sterk team maar als ik mijn middenveld boast moet het lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Helaas, geen pops vandaag, en ook geen leuke vorm update. :(

Maar ik maak toch wel een kansje komende zondag. Nieuw seizoen! *O*

Iedereen succes gewenst. (Mijn voornemen: behoud in VII.) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

CoRrRan schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 06:18:
Helaas, geen pops vandaag, en ook geen leuke vorm update. :(
In mijn ervaring is er in de eerste weken nooit een goede vormupdate... bij mij was het deze keer ook weer een leuke -10/+1 vormupdate... en TSI ging +1300/-11000.
een behoorlijke knauw... maar heb het eventjes vergeleken met vorig seizoen en toen waren de 'klappen' in week 1 en week 2 nóg zwaarder dus ik denk dat ik er maar het positieve van inzie...: vormdaling van vandaag scheppen de ruimte voor verdere vormstijgingen in de toekomst ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is er een van goed naar uitstekend passen gegaan, heeft het toch nut gehad die twee weekjes uitzondering :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Bij mij is er geen Pop geweest, geen vorm wijzigingen enzo.. :) Scheelt weer (in elk geval niets flink gezakt).
Ik wil nog even proberen een spelertje te kopen die ik wat kan optrainen, zodat ik die duurder kan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb gisteren ook nog een leuke speler gevonden. Een briljant verdediger met spelhervatten die een uitstekend verdediger gaat vervangen. Eigenlijk is hij met zijn 28 jaar ook net wat te oud (de speler die hij gaat vervangen is 29), maar hij was goedkoop, Nederlander, aangenaam, evenwichtig en rechtvaardig en met alle kaarten van vorig seizoen is dat precies wat ik nodig heb.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Dus:
I have found what seems to be a great prospect for you. He is 15 years old and is called Mitchel Beemster.

Without any further training, this player will remain with weak Passing. If he develops well, I would say this chap can emerge with solid Defending before joining the senior squad.

The player is unpredictable, and I am not sure we can do much about that - it's just his way.

Do we sign him, boss?
Dat is al de 2e verdediger van 15jr die "goed' gaat worden, na 2x hengelen in de poel! (En daarnaast heb ik ook nog een trainee die zeker "uitstekend" gaat worden voordat hij 17jr is...) $_$ :Y

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.