Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 65 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.471 views

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 00:10

nXXt

Carpe omnia

Ik heb overigens eventueel ook wel oren naar een 4-liga, aangezien er inderdaad weinig lol te beleven valt aan grote liga's.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:25:
Zelf zet ik spelers altijd zonder minimum bedrag op de TL, nooit echt spijt van gehad, weet je iig zeker dat ie weg is ;-)

Nieuwe regel is dat een speler wel gespeeld moet hebben voor je hem opnieuw kunt aanbieden op de TL
Als je speler 3 miljoen waard is en hij gaat weg voor 200k omdat Hattrick er uitklapt baal je toch wel behoorlijk :). Spelers die tot een paar honderduizend opleveren zet ik er ook altijd wel voor 0 euro op.

Die nieuwe regel kende ik niet trouwens. Maar je kan hem natuurlijk op een niet trainingspositie zetten en opnieuw aanbieden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

nXXt schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:34:
Ik heb overigens eventueel ook wel oren naar een 4-liga, aangezien er inderdaad weinig lol te beleven valt aan grote liga's.
Wat voor extra lol is er dan te beleven aan een 4-liga :?

Chario2 (818126)

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
chario2 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:27:
[...]

ik zou proberen om te zorgen dat de spitsen ook minimaal matig als passen hebben 8) .
Bijstats komen pas als de eerste lichting trainees eruit gaan. Ik erken het belang ervan, maar mijn bankrekening laat het nog niet toe. Matig tot redelijk passen doet VEEL met de prijs.

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Even voor de mensen die hier vaak komen. De uitslagen van de GoT cup van morgen komen zo snel mogelijk op de site. Meestal na werktijd ;)
Echter volgende week ben ik de gehele week weg en zullen ze pas in het weekend verschijnen. Daarna is het as usual :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-CKY2K- schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 17:02:
[...]

Bijstats komen pas als de eerste lichting trainees eruit gaan. Ik erken het belang ervan, maar mijn bankrekening laat het nog niet toe. Matig tot redelijk passen doet VEEL met de prijs.
Klopt, ik zit nu ook met redelijk passen. Die kun je ook wat langer doortrainen zonder dat de prijs per niveau te veel zakt wat fijn is omdat je anders of met een slechter team moet spelen of genoegen moet nemen met minder opbrengsten uit de training. Mijn volgende lichting probeer ik met goed passen te krijgen (de eerste heb ik al).

/▌

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zoek nog een jeugdfriendly, wie daagt mij uit? Hekje mag niet (726762)

En ik zit momenteel in een 12 team jeugdleague (vorig seizoen kampioen geworden!) en de meeste van deze mensen ken ik via via, dus het maakt het wel wat leuker om een grotere groep te hebben. Vandaar mijn "frustratie" door de onwil van HTs om hier wat aan te veranderen, want het blijft namelijk wel leuk om een competitie te doen met mensen die je kent.

Mijn trainingsschema wat ik heb opgesteld ongeveer 3 seizoenen geleden is begonnen door goed passen + matig spelverdelen te kopen met 17j0~10d en die te verkopen op goed/goed. Dat heeft mij tot nu toe erg veel centjes opgeleverd en een echte kickstart gegeven aan een gezonde boekhouding. Ik kan momenteel gewoon zonder al te veel problemen een speler erbij kopen als ik daar behoefte aan heb. (Wat dus afgelopen zondag het geval is, waar ik 2 verdedigers van het veld zag gaan, 1 voor +4 weken en 1 met een directe rode kaart.)

Daarna ben ik gaan kijken wat mijn A-team spelers eigenlijk doen en die waren veel te goed voor de VIII, dus die heb ik ook verkocht en daarvoor in de plaats ook trainees gekocht met bijstats. Alleen die waren ongeveer 18j0d tot 19j0d (wat op dat momente betaalbaar was), met "formidable (9)" spelverdelen, "solid" passen en OF verdedigen op "inadequate" of winger op "inadequate". Die gaan de deur uit, net voor ze 21j worden en hopelijk op "magnificent (12)" staan.

[ Voor 53% gewijzigd door CoRrRan op 07-07-2009 17:49 ]

-- == Alta Alatis Patent == --

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:03
@CoRrRan, bij deze uitgedaagd :)

[ Voor 3% gewijzigd door B1tneuker op 07-07-2009 19:34 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

chario2 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:28:
[...]
Wat voor extra lol is er dan te beleven aan een 4-liga :?
Niets, maar de meerwaarde van grotere liga's is er nauwelijks. Een 4-liga is qua training een stuk voordeliger.

Overigens zou ik wel meerwaarde zien in het meedoen aan een GoT-liga. Dus als ik het plekje van RM-rf over zou mogen nemen in de GoT-Erediv., dan houd ik me zeker aanbevolen! :D

[ Voor 23% gewijzigd door nXXt op 08-07-2009 00:45 ]

• Swanfield
nXXt schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:22:
[...]

Niets, maar de meerwaarde van grotere liga's is er nauwelijks. Een 4-liga is qua training een stuk voordeliger.

Overigens zou ik wel meerwaarde zien in het meedoen aan een GoT-liga. Dus als ik het plekje van RM-rf over zou mogen nemen in de GoT-Erediv., dan houd ik me zeker aanbevolen! :D
Als ik klaar ben met de huidige jeugd compo waar ik in zit dan zou ik ook graag weer deel willen nemen aan die got liga :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Misschien moeten we dan een lijstje maken voor de Eredivisie en de II.1, zodat we zo snel mogelijk kunnen beginnen na het aflopen van dit seizoen in de Eredivisie.

Want ik wil wel graag zo snel mogelijk weer beginnen, anders mis ik echt te veel training. Als het te lang duurt, ga ik toch liever in een 4-liga.

On a side note: ik bereid me voor op een oorwassing in de GoT-Cup :P

Verwijderd

[...]

Mocht er een jeugd liga bijkomen, of plek zijn houd ik me aanbevolen. Wanneer mijn huidige is afgelopen.

Vanavond zal het 3Bier bier elftal aantreden. Dit omdat de hoofdmacht gespaart moet worden voor de competitie. Misschien volgende week :P

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Waarom dan? Minder kans op walkovers? (doe zelf de oude jeugdopleiding)

/▌

Verwijderd

Marzman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:02:
[...]
Door de korte periode zijn het vaak activere gebruikers die daaraan deelnemen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:02:
[...]
er ontbreekt een tussenweek op de competitiehelft en als je het slim doet kun je na het einde van de competitie, de competitie opheffen en weer opstarten met de eerste wedstrijd op 48 uur van die van de net afgelopen competitie (waarbij het een groot voordeel is dat er slechts drie mede-spelers zijn die dan snel moeten joinen).
een kleine mini-voordeel is dat schorsingen door gele kaarten veel minder voorkomen, als deze na 6 wedstrijden sowieso gereset worden

op die manier kan je naar ik meen in iets van 39 dagen, een extra competitiewedstrijden meer spelen, dan tov een 'grote' liga..
een extra training meer per maand, vind ik persoonlijk wel een behoorlijke meerwaarde :)

hoe jammer ik het verder ook vind dat een verder 'competitie-speel-element' in de jeugd nog verder kapotgaat, maar helaas moet ik daarvan zeggen dat dat ook nu in de grotere jeugdliga's teveel ontbreekt (wat al een fout is die in het design ligt .. HT zelf zou dan wat meer moeite moeten doen een meerwaarde te scheppen voor mensen die wel eerder met hun jeugd voor 'prestatie' willen gaan bv als een beginnetje zou de prestatie's van jeugdteams geregistreerd kunnen worden, of bv een 'ranglijst' van sterkst spelende jeugdteams of bv het mogelijk maken om meer op prestatiegeeigende tactieken te spelen zonder daarvoor onherroepelijk ook trainingsplaatsen op te geven)

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 08-07-2009 16:33 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Wat een leuke bijkomstigheid zou zijn, is als je aan het eind van een jeugdseizoen bijvoorbeeld automatisch een aantal van je spelers in niveau omhoog gaan als je kampioen wordt. Dit aantal zou je dan naar rato van het aantal teams in de league kunnen doen. Of wat ook zou kunnen is dat een aantal van je spelers een hoger maximum krijgen:

"Pietje Puk heeft door het kampioenschap laten zien dat hij wel degelijk beter kan worden op Scoren! In plaats van "matig" zal hij zeker kunnen uitgroeien tot "redelijk"."

Of dus de andere optie:

"Volgens mij heeft het kampioenschap Pietje Puk wat extra's gebracht, zijn Scoren niveau is drastisch gestegen, en is nu "goed"!"

Je krijgt een hogere influx van spelers op de TL op die manier, neem ik aan, maar het zal niet zo zijn dat de markt overspoeld zou worden. Tevens betekent dit ook dat in feite de economie wat relaxter zou kunnen worden, doordat er niet meer al te veel belachelijke prijzen voor 17jarige betaald hoeven te worden.

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Leuk :) Geen oorwassing, maar 0-4 winst :D

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik ben er met 0-4 afgegaan vandaag. Had niet eens gehoeven, maar na de schorsing van mijn spits heb ik besloten om toch maar te piccen met een 5-4-1 opstelling. Einde beker, volgend seizoen kijken wat we kunnen uithalen :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Vaag, heb vanmiddag mijn b-team opgesteld is ook gesaved want dat het ik nog 3 keer gedubbelchecked omdat ik een wissel moest doen en nu heeft mijn a-team gespeeld.

/▌

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Marzman schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:56:
Vaag, heb vanmiddag mijn b-team opgesteld is ook gesaved want dat het ik nog 3 keer gedubbelchecked omdat ik een wissel moest doen en nu heeft mijn a-team gespeeld.
Ja, ik vond het nog al een slachtpartij! ;-) (Met 0-8 afgedroogd!)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En het telde niet eens mee voor de got-cup :D

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 08-07-2009 23:31 ]

/▌

• Swanfield
Mijn eerste match gewonnen in de GoT cup!! :)

Morgen zet ik even de uitslagen er op! :) Vergeet niet je tegenstander uit te nodigen voor de komende confrontaties.

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:18
Damien2004 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:17:
Mijn eerste match gewonnen in de GoT cup!! :)
*Grmbl* * Imperial_Master zegt niets...

Verwijderd

Yahooo, nog een ronde *O*

Als ik het goed heb uitgerekend zit ik bij de laatste 256 deelnemers!!

• Swanfield
Imperial_Master schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 09:44:
[...]

*Grmbl* * Imperial_Master zegt niets...
Had je berichtje gezien :) Wilde nog wat terug sturen maar was gister avond gaar dus ben gelijk gaan slapen :)

*O* hup swanfield hup *O*

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wanneer beginnen de teams die nog meteen niet hoefden te spelen met de GoTcup? De Gottrick site ligt er uit
offtopic:
Speciaal voor Damien: je sig loopt bijna 20.000 posts achter ;)

/▌

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb de eerste officiele match al volgende week, dus ik denk dat jij ook aan de bak moet. (Dus of een invite sturen, of een invite ontvangen.)

• Swanfield
Marzman schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:01:
Wanneer beginnen de teams die nog meteen niet hoefden te spelen met de GoTcup? De Gottrick site ligt er uit
offtopic:
Speciaal voor Damien: je sig loopt bijna 20.000 posts achter ;)
Klik jij nog steeds op de openings post lezen? :+

Gottrick ligt er uit. Hoe bedoel je "Wanneer beginnen de teams die nog meteen niet hoefden te spelen met de GoTcup"?

• -TheNose-
TU +5/-3
1 trainee pop (17jr 50dg technisch naar goed scoren met redelijk passen, haalt inmiddels al 4sterren)

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Ik heb echt al weeeekenlang geen fatsoenlijke trainingsupdates gehad.... :(

Verwijderd

d3lph schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:54:
Ik heb echt al weeeekenlang geen fatsoenlijke trainingsupdates gehad.... :(
Hoe erg is het bij jou? Ik had een +1/-11 en geen skill pops. :')

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het achtergrondverhaal "Onze visie op Hattrick" is wel interessant om te lezen. De meeste dingen dingen zijn vrij vanzelfsprekend als je het spel speelt.

Maar ze willen ook wat dingen veranderen zoals personeel en de trainingsintensiteit. En alle teams in de beker, dat lijkt mij eigenlijk ook leuker en teams zullen dan ook al sneller een paar bekerrondes overleven. Ook willen ze dat de matchengine niet meer vast staat op 4-4-2 zodat je geen spelers hoeft te herpositioneren. Dat is mooi, want ik vind het altijd jammer dat die extra speler geen individuele orders kan krijgen omdat zijn positie al de order is.
Damien2004 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 08:14:
[...]

Klik jij nog steeds op de openings post lezen? :+

Gottrick ligt er uit. Hoe bedoel je "Wanneer beginnen de teams die nog meteen niet hoefden te spelen met de GoTcup"?
Ik zocht de gottrick site voor het schema van de gotcup :)

Er was iets met mijn team en dat van Spatie. Weet het niet precies meer, iets met dat je ons niet kon vierendelen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 10-07-2009 11:55 ]

/▌

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:54:
Het achtergrondverhaal "Onze visie op Hattrick" is wel interessant om te lezen. De meeste dingen dingen zijn vrij vanzelfsprekend als je het spel speelt.
ik vind het een beetje vreemd en vaag verhaal... omdat alles voortkomt alsof het hele vage en onuitgewekte plannen zijn, maar ik juist de ervaring heb dat veel van die vage plannen er juist nooit doorheen komen en er nogal vaak 'houtje-touwtje' gewerkt wordt, zonder specifieke 'planning', of die plannen zelfs wisselen (alhoewel juist de basis-uitgangspunten altijd gelijk blijven en nooit veranderen).

zo is bv de laatste grote wijziging, waar dat achtergrondverhaal ook naar verwijst, de 'wissel-mogelijkheid'....
Dat vind ik ook wel, maar qua ontstaansgeschiedenis kun je dat prima nemen als voorbeeld van hoe functionaliteiten ontwikkeld worden en is het allerminst via 'plannen' gegaan en van bovenaf gestuurd..

het was domweg iets dat men al langer afgewogen had, maar gedacht had dat het nooit uitvoerbaar was, zònder de engine grondig te reviseren...
Tot de hoofdontwikkelaar (ik meen HT-johan) oeens een ideetje had en dat in een weekendje uitwerkte en toen opeens zei 'het werkt' ... alhoewel het vooral werkt op basis van wat huwtje-touwtje gehack op basis van de verouderde engine (waardoor er bv wat problemen zijn met het wisselen van wingers en het wisselen van gerepositioneerde spelers)...

Dat ze nu enezijds gaan melden 'niet de engine aan te willen passen, maar als 'kleine wijziging' schrijven 'dat hetw el leuk zou zijn als de engine niet meer specifiek op 4-4-2 gebaseerd zou moeten zijn... tja dat doet me vermoeden dat dat dan vooral weer de zoveelste keer is dat ze een 'plakbandje' inbrengen, zonder de basis aan te willen passen, omdat ze dat kennelijk niet 'durven aan te sturen'...

nee, sorry, maar dat geeft mij niet zoveel vertrouwen...
sowieso heb ik de indruk dat zelfs bv wél aangekondigde plannen met enige regelmaat domweg uitgesteld of teruggetrokken worden...
Op Stage was een tijdje terug zelfs opeens een topic van een HT-admin die een discussie begon erover dat men serieus overwoog de wisselmogelijkheid weer af te schaffen omdat er wat mensen hun gezegd hadden dat deze 'te ingewikkeld was' en daarom vooral in het nadeel van de mensen die er weinig tijd in willen steken (wat behoorlijke onzin was)... vervolgens gaf hij nog een post antwoord en meldde zich daarna wekenlang niet meer, terwijl er steeds meer ophef ontstond in dat topic over de vreemde afwegingen die hij genoemd had...
uiteindelijk kwam na meerdere weken HT-tjecken vertellen dat dit allemaal niet zo bedoeld was en dat ze helemaal niet de wissels wilden intrekken, dat de HT zich opeens niet gemeld had was, omdat hij net vader geworden was

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RM-rf schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:33:
[...]
Dat ze nu enezijds gaan melden 'niet de engine aan te willen passen, maar als 'kleine wijziging' schrijven 'dat hetw el leuk zou zijn als de engine niet meer specifiek op 4-4-2 gebaseerd zou moeten zijn... tja dat doet me vermoeden dat dat dan vooral weer de zoveelste keer is dat ze een 'plakbandje' inbrengen, zonder de basis aan te willen passen, omdat ze dat kennelijk niet 'durven aan te sturen'...
Op zich hoeft dat geen grote verandering te zijn. Het is een visuele verandering (die in de flashversie al goed wordt weergegeven) en een verandering in de berekening omdat extra spelers iets minder zwaar tellen in de ratings.
nee, sorry, maar dat geeft mij niet zoveel vertrouwen...
sowieso heb ik de indruk dat zelfs bv wél aangekondigde plannen met enige regelmaat domweg uitgesteld of teruggetrokken worden...
Op Stage was een tijdje terug zelfs opeens een topic van een HT-admin die een discussie begon erover dat men serieus overwoog de wisselmogelijkheid weer af te schaffen omdat er wat mensen hun gezegd hadden dat deze 'te ingewikkeld was' en daarom vooral in het nadeel van de mensen die er weinig tijd in willen steken (wat behoorlijke onzin was)... vervolgens gaf hij nog een post antwoord en meldde zich daarna wekenlang niet meer, terwijl er steeds meer ophef ontstond in dat topic over de vreemde afwegingen die hij genoemd had...
uiteindelijk kwam na meerdere weken HT-tjecken vertellen dat dit allemaal niet zo bedoeld was en dat ze helemaal niet de wissels wilden intrekken, dat de HT zich opeens niet gemeld had was, omdat hij net vader geworden was
Te weinig tijd insteken is inderdaad een kul-argument omdat mensen die er meer tijd in steken daar best een voordeel uit mogen halen. Te ingewikkeld is wel een goede reden om het er weer uit te halen. Wat ze zouden kunnen doen om de instap laag te houden is wissels niet te activeren in de laagste divisies.

/▌

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Op zich hoeft dat geen grote verandering te zijn. Het is een visuele verandering (die in de flashversie al goed wordt weergegeven) en een verandering in de berekening omdat extra spelers iets minder zwaar tellen in de ratings.
dat is dan enkel de frontend.... hét probleem van de wissels is vooral ook hoe het in de engine meegewogen wordt en hoe het als pluspunt kan werken...
Wat dat betreft is het tot nog toe geen taktische revolutie omdat er qua taktiek nauwelijks grootst doorslaggevende dingen kunt doen...de kans is misschien zelfs groter dat je eerderpunten verliest (als je bv het toepast om je tactiek te wisselen, is de kans groot dat je ofwel de tijd voor de wissel of juist erna met een minder optimale tactiek speelt en dan des te kwetsbaarder bent ... hooguit kun je bij toaal onvoorspelbare tegenstanders je kwetsbaarhedn ook 'afwisselen' .. wat de uiteindelijk uitslag dan dus vooral onvoorspelbaarder en meer kansgebaseerd maakt)
Te weinig tijd insteken is inderdaad een kul-argument omdat mensen die er meer tijd in steken daar best een voordeel uit mogen halen. Te ingewikkeld is wel een goede reden om het er weer uit te halen. Wat ze zouden kunnen doen om de instap laag te houden is wissels niet te activeren in de laagste divisies.
tja, niet ale mensen die in de lage divisies spelen willen ook een 'eenvoudiger' spel spelen, genoeg mensen die ook dan juist het meest enthousiast en geintersseerd spelen en graag alles willen uitvinden (ikzelf proveerde direkt a een half seizoen naar de VII, maar degradaeerde daarop direkt puntloos terug naar de IX en heb hierna daar volgens mij 4 seizoenen gezeten..dat was wel een goede leersituatie, maar ik zou het heel erg negatief vinden als je als speler in de IX kennelijk maar een beperkt deel van het spel zou mogen spelen)

Het voorstel was trouwens om spelers de mogelijk te geven in hun instellingen eenmaal per seizoen te bepalen of ze wissels wilden toepassen... zette je het dan uit, zou je ook verbieden dat een tegenstander tegen jou wissels mocht gebruiken...
dat leverde natuurlijk veel ophef (imho wel begrijpelijk, omdat het zelf juist een zeer tactische zet biedt en eenzijdig een speler ook voor zn tegenstander diens mogelijkhedn kan bepalen, wat al snel uitmond in eerder een onevenredig voordeel voor mensen die het uitzetten, en een nadeel voor mensen die in theorie wel wissels willen gebruiken en hun team darop ook instellen)...

dat voorstel is dan ook flink afgeschoten en zal nooit doorgevoerd werden... wel verrastte het me enorm dat men het kennelijk wel publiek op stage bracht en daar ging bespreken (terwijl an sich ook beleid meestal is dat mensen op stage niet meer 'inspreekrecht' zouden mogen hebben of een tactisch voordeel)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RM-rf schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:59:
[...]

dat is dan enkel de frontend.... hét probleem van de wissels is vooral ook hoe het in de engine meegewogen wordt en hoe het als pluspunt kan werken...
Wat dat betreft is het tot nog toe geen taktische revolutie omdat er qua taktiek nauwelijks grootst doorslaggevende dingen kunt doen...de kans is misschien zelfs groter dat je eerderpunten verliest (als je bv het toepast om je tactiek te wisselen, is de kans groot dat je ofwel de tijd voor de wissel of juist erna met een minder optimale tactiek speelt en dan des te kwetsbaarder bent ... hooguit kun je bij toaal onvoorspelbare tegenstanders je kwetsbaarhedn ook 'afwisselen' .. wat de uiteindelijk uitslag dan dus vooral onvoorspelbaarder en meer kansgebaseerd maakt)
Ik denk dat de wissels vooral interessant zijn als je twee gelijkwaardige spelers hebt om het conditieverlies gedurende de wedstrijd op te vangen. De wissel hoeft dan ook niet heel onvoorspelbaar te worden. Veel spelers hebben echt een a-team en een b-team en dan werken de wissels niet optimaal vanwege een groot niveauverschil tussen spelers. Ik heb zondag een speler met wonderbaarlijk pm en slecht passen met de rust gewisseld tegen een speler met briljant pm en goed passen op de extra positie en dat pakte goed uit. Niet onvoorspelbaar in ieder geval.
tja, niet ale mensen die in de lage divisies spelen willen ook een 'eenvoudiger' spel spelen, genoeg mensen die ook dan juist het meest enthousiast en geintersseerd spelen en graag alles willen uitvinden (ikzelf proveerde direkt a een half seizoen naar de VII, maar degradaeerde daarop direkt puntloos terug naar de IX en heb hierna daar volgens mij 4 seizoenen gezeten..dat was wel een goede leersituatie, maar ik zou het heel erg negatief vinden als je als speler in de IX kennelijk maar een beperkt deel van het spel zou mogen spelen)
Het is toch iets wat in meer spellen gebeurd (F1time heb je ook ooit gespeeld toch?). Ik denk dat het wel een goede manier is om spelers een spel te leren kennen. Je kan het ook als beloning zien dat je bij een promotie ingewikkeldere orders kan gaan geven. Het kan erg veel zijn voor beginnende spelers, al is dat voor mij moeilijk te beoordelen omdat ik het spel al jaren speel (niet altijd even actief ;) )
Het voorstel was trouwens om spelers de mogelijk te geven in hun instellingen eenmaal per seizoen te bepalen of ze wissels wilden toepassen... zette je het dan uit, zou je ook verbieden dat een tegenstander tegen jou wissels mocht gebruiken...
dat leverde natuurlijk veel ophef (imho wel begrijpelijk, omdat het zelf juist een zeer tactische zet biedt en eenzijdig een speler ook voor zn tegenstander diens mogelijkhedn kan bepalen, wat al snel uitmond in eerder een onevenredig voordeel voor mensen die het uitzetten, en een nadeel voor mensen die in theorie wel wissels willen gebruiken en hun team darop ook instellen)...

dat voorstel is dan ook flink afgeschoten en zal nooit doorgevoerd werden... wel verrastte het me enorm dat men het kennelijk wel publiek op stage bracht en daar ging bespreken (terwijl an sich ook beleid meestal is dat mensen op stage niet meer 'inspreekrecht' zouden mogen hebben of een tactisch voordeel)
Ik volg al die discussies niet zo, maar dat vind ik een zeer slecht voorstel inderdaad. Goed dat ze het eerst even gepeild hebben ;)

/▌

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Jullie kunnen GoTtrick ook bereiken via http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/

Die andere is een verkorte URL, maar weet niet wie die beheert.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thanks, ik moet tegen Damien himself. Ik zie nu dat hij me ook al had uitgedaagd :)

[edit]Er zitten wel veel mensen op die site trouwens "Online gebruikers: 20" (of is dat over heel de dag ;) )

[ Voor 40% gewijzigd door Marzman op 10-07-2009 16:51 ]

/▌

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Marzman schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:49:
Thanks, ik moet tegen Damien himself. Ik zie nu dat hij me ook al had uitgedaagd :)

[edit]Er zitten wel veel mensen op die site trouwens "Online gebruikers: 20" (of is dat over heel de dag ;) )
Nee dat is hoeveel mensen die afgelopen 15 minuten de site hebben bezocht geloof ik. Hij reset een sessie na 15 minuten idle. Maar of het helemaal goed werkt weet ik ook nog steeds niet haha :)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

goed nieuws van mn team:

na een vortrefelijke, ietwat krappe, maar duidelijke 1-0 winst tegen en direkte concurrent heeft mn team nu de laatste plek verlaten en schijnt ook de weg naar boven ingeslagen te zijn..
nu al drie weken ongeslagen, sta ik nu wel 7e, maar slechts twee punten weg van de nummer 4..

mn tegenstander volgende week heb ik drie weken terug verslagen en nu is zn ster-vleugelspeler ook nog geschorst... terwijl hij daar geen vervanger voor lijkt te hebben (zelfs zn andere vleugelspeler is al een zwakke speler)...
dat biedt zeker mogelijkheden ... ook kan ik eventueel overwegen te MOTSen... hierna moet ik immers driemaal na elkaar tegen de teams uit de top drie waar ik hoogstaarschijnlijk niet echt veel kans tegen maakt en eventuele puntjes soieso geluk zouden zijn... daar kan ik per definitie PICen en waarschijnlijk counter spelen (al betwijfel ik of dat erg succesvol kan zijn, die teams hebben ook sterke verdedigingen)...

verder zal het aankomen op de laatste twee wesdtrijden van het seizoen, waar ik oet spelen tegen mede-degradatiekandidaten... eerst eentje die nu 1 puntje voor me staat, en daarna een tem waarmee ik gelijk aantal punten heb (maar een minder doelsaldo)...

Overigens, alleen al het idee dat ik serieus een kans maak te overleven vervult me al met veel trots... mn liga is uitermate sterk (volgens Alltid 47e van de 1024 VI-liga's) en al mn tegenstanders hebben veel meer loon (zelfs de dichtsbijzijnde heeft 15% meer loonkosten dan ik heb)... tactisch gezien kom ik zeer wel mee... eigenlijk heb ik nog ongeluk gehad in twee wedstrijden (waar ik 1 punt haalde, terwijl dat evengoed 6 punten hadden kunnen zijn) ... een ander team heeft wel dat geluk gehad dat zn tegenstander, een top-drie team vergeten was zn opstelling in te vullen en kreeg toen drie punten kado... was dat niet gebeurt stond ik nu zelfs veilig én drie punten boven de degradatielijn.

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
Brainpower schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:44:
Jullie kunnen GoTtrick ook bereiken via http://www.osv-amsterdam.nl/gottrick/

Die andere is een verkorte URL, maar weet niet wie die beheert.
En bedankt voor de euro investering :P www.gottrick.nl.nu

Over naar het slechte nieuws. Ik begin aan mijn laatste seizoenshelft Hattrick (for now). De spanning is er volledig uit, ik vergeet steeds vaker een friendly te regelen (en als ik het al regel, vergeet ik mn team weer op te stellen) en de jeugd blijft een te grote tijdsinvestering vragen, zelfs met een site als H-YC. Kortom, na 5 jaar en 6 maanden op de kop af heb ik het wel gezien. Dit seizoen doe/deed ik na mijn promotie uit de VI goed mee, maar eerlijk is eerlijk komt dat ook door mijn duur betaalde spelers. Die behield ik dan weer omdat ik geen zin had om nieuwe te zoeken en in een bidwar te komen waar je aanwezig moet zijn op het tijdstip van aflopen.

Twee weken terug heb ik al mijn potentiele Nederlandselftal speler verkocht, hij zat het hoogste in verdedigingsskill van zijn leeftijdgenoten (ten tijde van de leeftijdverandering profiteerde hij daarvan). Die speelt inmiddels zijn wedstrijdjes bij een farm club. Ik wilde daarvoor in de plaats nog wat terug gaan halen, maar dat is er niet van gekomen en nu gaat er dus definitief een punt achter. Ik heb nog getwijfeld of ik nu (precies op de helft) het beste kan stoppen of na het seizoen, maar ben voor het laatste gegaan ivm thuis-voordeel in wedstrijden.

Van de 5.5 jaar was het ongeveer 4-4.5 jaar erg leuk, maar nu raakt de sleur er in. Hier was het ook altijd gezellig en daar wil ik jullie ook voor danken (buiten dat ik volgensmij door één van deze draadjes ook daadwerkelijk Hattrick ben gaan spelen én andere text-based managers). Ik kom vast nog een keertje langs, en wie weet start ik mn team over een jaar of wat weer op, maar over 7 weken gaan de poorten van Eastwood Park op slot.

• Pewwy
Joss schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:05:
[...]
Van de 5.5 jaar was het ongeveer 4-4.5 jaar erg leuk, maar nu raakt de sleur er in. Hier was het ook altijd gezellig en daar wil ik jullie ook voor danken (buiten dat ik volgensmij door één van deze draadjes ook daadwerkelijk Hattrick ben gaan spelen én andere text-based managers). Ik kom vast nog een keertje langs, en wie weet start ik mn team over een jaar of wat weer op, maar over 7 weken gaan de poorten van Eastwood Park op slot.
:'( Het ga je goed. Ik hoop je nog eens terug te zien hier...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

[...]

[...]

Ik gok dat je over geruime tijd weer eens een team zal aanvragen :) Maar succes!!

Beheer jij dus www.gottrick.nl.nu? Is het misschien handig om even contactgegevens uit te wisselen, voor het geval die site langdurig plat ligt? Zie iig mijn profiel voor info.

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:34
Mmm ok, ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt (gottrick.nl.nu is een redirect, dus het enige wat ik zou kunnen is verwijzen naar een andere site?), daarvoor kan je altijd even mailen, of een berichtje op mijn MSN gooien. Als je het hier neerzet kan het wel even duren voordat ik het zie ;) We hadden hier een mooi actief F1Time Manager topic, maar sinds ik daarvoor een aparte website aan heb gemaakt kom ik hier ook niet meer iedere dag.

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

[...]

Over naar het slechte nieuws. Ik begin aan mijn laatste seizoenshelft Hattrick (for now). De spanning is er volledig uit, ik vergeet steeds vaker een friendly te regelen (en als ik het al regel, vergeet ik mn team weer op te stellen) en de jeugd blijft een te grote tijdsinvestering vragen, zelfs met een site als H-YC. Kortom, na 5 jaar en 6 maanden op de kop af heb ik het wel gezien. Dit seizoen doe/deed ik na mijn promotie uit de VI goed mee, maar eerlijk is eerlijk komt dat ook door mijn duur betaalde spelers. Die behield ik dan weer omdat ik geen zin had om nieuwe te zoeken en in een bidwar te komen waar je aanwezig moet zijn op het tijdstip van aflopen.

Twee weken terug heb ik al mijn potentiele Nederlandselftal speler verkocht, hij zat het hoogste in verdedigingsskill van zijn leeftijdgenoten (ten tijde van de leeftijdverandering profiteerde hij daarvan). Die speelt inmiddels zijn wedstrijdjes bij een farm club. Ik wilde daarvoor in de plaats nog wat terug gaan halen, maar dat is er niet van gekomen en nu gaat er dus definitief een punt achter. Ik heb nog getwijfeld of ik nu (precies op de helft) het beste kan stoppen of na het seizoen, maar ben voor het laatste gegaan ivm thuis-voordeel in wedstrijden.

jammer man ! je kan ook proberen om je team actief te houden.
Verkoop alles en koop 5 super trainnee's, de rest ouwetje's. Maak een standaard opstelling en log 1 x in de maand in. zomaar een idee :)

Chario2 (818126)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Joss schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:34:
Mmm ok, ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt (gottrick.nl.nu is een redirect, dus het enige wat ik zou kunnen is verwijzen naar een andere site?), daarvoor kan je altijd even mailen, of een berichtje op mijn MSN gooien. Als je het hier neerzet kan het wel even duren voordat ik het zie ;) We hadden hier een mooi actief F1Time Manager topic, maar sinds ik daarvoor een aparte website aan heb gemaakt kom ik hier ook niet meer iedere dag.
Ja je hebt inderdaad gelijk. Mocht de url wijzigen dan zal ik je wel even een bericht sturen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]
Dat heb ik ook gehad. Ik heb toen allemaal veel te dure spelers gekocht om mijn team failliet te laten gaan. Dat viel nog niet mee, want door die spelers bleef ik ook veel langer in de beker en waren de inkomsten best goed, ook konden ze het in de competitie niet zo waarderen. Na 2 of 3 degradaties begon het toch weer te jeuken en nu ben ik zelfs weer supporter. Dus ik zou je team niet meteen dood laten bloeden omdat je toch al wat opgebouwd hebt wat je dan in een keer kapot maakt. Dan kan je beter je duurste en oudste spelers verkopen (omdat die niks meer waard zijn of te oud zijn als je een paar seizoenen weinig doet) en een standaardopstelling neerzetten. Het enige wat je dan nog hoeft te doen is om de zoveel weken een keer inloggen. Dan degradeer je misschien een paar keer, maar heb je daarna wel meer mogelijkheden om je team weer in orde te krijgen als je het spel toch weer wilt gaan spelen.

/▌

Verwijderd

Gisteren 3 punten gepakt tegen de nummer 3. :D
Wel een mega blunder in mijn opstelling. Mijn top middenvelder stond erin als aanvaller en mijn aanvaller als middenvelder. :S

Sta nog steeds 1 punt voor op de nummer 2, maar inmiddels wel 6 punten op de nummer 3.
Nu kan ik 3 weekjes op mijn lauweren rusten, dan volgt de match tegen de nummer 2, die eigenlijk veel beter is. Ook moet ik dan uit. Dus dat zal wel een slacht partij worden. Inmiddels boen mijn verdediging en middenveld niet veel voor die van hem onder. Echter mijn aanval is een stuk minder, komende weken maar eens kijken naar een leuke aanvaller.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ook weer 3 punten gepakt van degene die voor ik tegen hem moest eerste stond (heb nu twee keer van hem gewonnen en nu staat hij 4e op vijf punten achterstand. Niet helemaal eerlijk want hij had 25 hatstats meer. Ik denk dat ik de wedstrijd wel met pressie gewonnen heb (minder kansen, meer random en een wissel om het conditieverlies in de wedstrijd op te vangen)

[ Voor 52% gewijzigd door Marzman op 13-07-2009 17:56 ]

/▌

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

YAY! :D

3-2 gewonnen en een nieuw ratingrecord! Op PIN, nota bene :D

[ Voor 17% gewijzigd door nXXt op 13-07-2009 21:45 ]

Verwijderd

Hoi allemaal \o

Toch maar een keer een tweaker account aangemaakt, lees al een tijdje jullie forumposts over hattrick \o/

Mn team gaat prima, maar het begint wel te jeuken om te verkopen :)
Heb vorig jaar toen ik weer begon met hattrick spitsen gekocht op redelijk/goed scoren en zwak/matig, zitten inmiddels rond uitstekend/formidabel scoren en idem passen, denkik nog 1 keer passen cappen, dan nog 1 keer scoren en dan flink uitverkopen en nieuwe spelers kopen :)

twijfel nog wel of ik er een paar hou, misschien de beste en slechtste ;)
Nu in ieder geval met mn team aan het handhaven in de midenmoot van 8, net als volgend seizoen gok ik zo.

mn team "abandon all hope" 144422 :)

spreek jullie hier \o

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

welkom Ben2m :)

hoe zit het trouwens met je financieen als je twee trainingsarten hebt, scoren en passing ... betekent dat niet dat je ook wel spelers moet verkopen die in een van beide traininssoorten 'half' getrained zijn?
kost je dat dan niet ook juist potentiele inkomsten?

Over naar het slechte nieuws. Ik begin aan mijn laatste seizoenshelft Hattrick (for now). De spanning is er volledig uit
jammer :'( maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het eens ben met je keuze en zelf ook denk dat, mocht ik genoeg hebben van het spel, er liever geheel mee ophoud dan een team 'levend' te houden..

zelf heb ik nog wel genoeg lol erme, maar dat kan ook grotendels komen doordat ik genoeg progressie kan maken, komende vanuit de lagere divisie's..
ik vrees ook het moment dat ik in die liga's kom dat promotie heel erg lastig te bereiken wordt en degradatie veel nabijer ligt (bv die liga waar 2 teams degraderen en twee een p/d wedstrijd moeten spelen... dat kan best wel killing voor de motivatie zijn omdat je dan bijna altijd vooral tegen degradatie moet spelen wat minder leuk is dan spelen voor het kampioenschap waarbij mn huidige seizoen misschien wel een uitzondering is, ik vind mn huidige degradatie-gevecht nog best wel spannend, maar vooral omdat ik het gevoel heb ook als ik degradeer, dit met 'eer' kan doen, wetende dat mn tegenstanders wel heel erg sterk zijn )

[ Voor 68% gewijzigd door RM-rf op 14-07-2009 12:20 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RM-rf schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:16:

hoe zit het trouwens met je financieen als je twee trainingsarten hebt, scoren en passing ... betekent dat niet dat je ook wel spelers moet verkopen die in een van beide traininssoorten 'half' getrained zijn?
Dat vroeg ik me ook af, al zit ik ook wel eens te denken in het tussenseizoen passen te trainen. Je traint toch maar half en als er eentje popt is het leuk meegenomen omdat ze toch allemaal al wel wat passen hebben.

Spelers houden lijkt me niet zo slim. Dat kost je twee trainingsplaatsen (tenzij je hierna van training wil veranderen).
RM-rf schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:16:
jammer :'( maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het eens ben met je keuze en zelf ook denk dat, mocht ik genoeg hebben van het spel, er liever geheel mee ophoud dan een team 'levend' te houden..

zelf heb ik nog wel genoeg lol erme, maar dat kan ook grotendels komen doordat ik genoeg progressie kan maken, komende vanuit de lagere divisie's..
ik vrees ook het moment dat ik in die liga's kom dat promotie heel erg lastig te bereiken wordt en degradatie veel nabijer ligt (bv die liga waar 2 teams degraderen en twee een p/d wedstrijd moeten spelen... dat kan best wel killing voor de motivatie zijn omdat je dan bijna altijd vooral tegen degradatie moet spelen wat minder leuk is dan spelen voor het kampioenschap waarbij mn huidige seizoen misschien wel een uitzondering is, ik vind mn huidige degradatie-gevecht nog best wel spannend, maar vooral omdat ik het gevoel heb ook als ik degradeer, dit met 'eer' kan doen, wetende dat mn tegenstanders wel heel erg sterk zijn )
Dat had ik dus ook toen ik in V zat. Dat was ook ooit mijn doel toen ik met Hattrick begon jaren geleden. Nu ik rondkijk in de V waar de promovendus van vorig seizoen naar toe is gegaan denk ik dat IV ook nog wel haalbaar moet zijn zonder te veel tijd aan Hattrick kwijt te moeten zijn. Maar dan heb ik wel weer een lange weg te gaan, want ik heb mijn team aardig verkloot in de periode dat ik er geen zin meer in had.

Ik zou nu ook wel gaan voor "levend houden". Zo veel tijd kost dat niet als je zorgt dat je tweewekelijks geen verlies maakt (anders moet je weer extra dingen doen om geld te verdienen uit training). Dan heb je als je er wel weer zin in hebt welliswaar een wat ouder team, maar wel eentje waar je weer verder mee kan (moet je ook wel je trainees op tijd te koop zetten, want als die 30 zijn brengen ze niks meer op en dan koop je er gewoon iets goedkoops en jongs voor terug).

[ Voor 60% gewijzigd door Marzman op 14-07-2009 13:02 ]

/▌

• Imperial_Master
Hoe snel na een friendly kan je een neiuwe friendly regelen? Ik moet volgende week voor de GOT-Cup uit tegen Sheepproductions, maar ben vanaf donderdag in het buitenland (weet niet of ik daar bij internet kan zeg maar).

Er is dus enige haast geboden bij het regelen van de laatste wedstrijd...

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Imperial_Master schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:57:
Hoe snel na een friendly kan je een neiuwe friendly regelen? Ik moet volgende week voor de GOT-Cup uit tegen Sheepproductions, maar ben vanaf donderdag in het buitenland (weet niet of ik daar bij internet kan zeg maar).

Er is dus enige haast geboden bij het regelen van de laatste wedstrijd...
Als je mij woensdag uitdaagt komt het goed (tenzij je een belgisch team bent dan kan het pas op donderdag). Dan zet je de standaardopstelling even op je b-team en zorg je dat je voor zondag ook nog even kijkt want anders speelt dan ook je b-team.

/▌

• Imperial_Master
OK, dan moet jij er alleen wel voor zorgen dat onze wedstrijd er nog wat toe doet natuurlijk (als Damien morgen van je wint is hij als enige door toch?)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Damien heeft zo te zien helemaal geen b-team dus die zal wel winnen. Als je vind dat de wedstrijd er niet meer toe doet dan doe je het toch niet.

/▌

• Imperial_Master
Zo was hij niet bedoeld; was een aanmoediging voor jou :)

Ik zal je zeker uitdagen, no worries! (we moeten natuurlijk wel de cup op een goede manier (lees: met een overwinning :P ) afronden)

[ Voor 54% gewijzigd door Imperial_Master op 14-07-2009 16:02 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ok dan, het kwam een beetje over alsof het voor jou niet meer hoefde. Maar ja, dat heb je met geschreven tekst, die kan anders geïnterpreteerd worden :)

/▌

• -TheNose-
Afgelopen weekend thuis verloren van de nr 1. Na verrassende winst vorige week had ik nu met meer bbz minder geluk. Gezien de ratings mag ik wederom niet klagen over de uitslag. :P

Volgend seizoen promoveren moet best lukken als ik dat zo inschat.

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

Ik had een vraagje als hattrick-n00bje :)

Ik speel in een lage competitie dus de helft van de bot-teams lukt me prima en voor de rest ook redelijk.
Maar nu moet ik volgende week tegen de nummer 1 en als ik win wissel we mooi van plek.
Nu speel ik met 3-4-3 omdat ik scoren train, en mijn tegenstander met 5-3-2.
Wat me echter opvalt is dat hij een vleugelspeler mist in zijn basis-opstelling.
Hij heeft 2 middenvelders en 1 vleugelspeler op het centrale veld staan.

Wat is de beste tactiek om op zijn lege rechtermiddenveld in te spelen ?
Logisch zou ik denken dan de vleugelaanval, maar weet niet of het zo simpel is ? :)
Zijn andere vleugelspeler is namelijk ook de speler met de hoogste ster-rating in zijn team.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

JeanJeremy schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 18:12:
Ik had een vraagje als hattrick-n00bje :)

Ik speel in een lage competitie dus de helft van de bot-teams lukt me prima en voor de rest ook redelijk.
Maar nu moet ik volgende week tegen de nummer 1 en als ik win wissel we mooi van plek.
Nu speel ik met 3-4-3 omdat ik scoren train, en mijn tegenstander met 5-3-2.
Wat me echter opvalt is dat hij een vleugelspeler mist in zijn basis-opstelling.
Hij heeft 2 middenvelders en 1 vleugelspeler op het centrale veld staan.

Wat is de beste tactiek om op zijn lege rechtermiddenveld in te spelen ?
Logisch zou ik denken dan de vleugelaanval, maar weet niet of het zo simpel is ? :)
Zijn andere vleugelspeler is namelijk ook de speler met de hoogste ster-rating in zijn team.
als hij 5-3-2 speelt, kan het best zijn dat hij eerder op de counter speelt (al zal hij dat wel niet tegen bots spelen)...
in dat geval ben je juist als scoren-trainer zeer kwetsbaar omdat je nadelen (geen al te sterk middenveld en/of verdediging) mestal zwaarder wegen dan een eventueel voordeel van een efficiente aanval (hoe efficient de aanval ook 100% van je kansen scoren lukt zeker niet tegen een team met een zeer sterke aanval)..

als hij een zwkke vleugel heeft, is het zeker zinnig daarop extra aan te vallen, mààr dar betreft het naturlijk wel zn 'vleugelverdediging' waar je op moet aanvallen... als zn zwakte vooral de vleugelaanval betreft is het enige voordel dat je daaruit kunt halen dat je op die vleugel misschien geen verdediger hoeft neer te zetten of kunt volstan met je allerslechtse verdediger..

Geef anders even het ID van je team, dan wil ik best even kijken of misschien anderen in het topic ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 14-07-2009 18:28 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De beste tactiek is om te kijken of hij altijd dezelfde vleugel mist. Als dit zo is dan zet je aan die kan je beste aanvaller, beste vleugelspeler en slechtste verdediger.

Verder moet je gewoon uit gaan van je eigen kracht. Als vleugelspelers veel middenveld of passen hebben dan schiet het gewoon niet op die verdedigend op te stellen.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 14-07-2009 18:31 ]

/▌

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08 13:45

JeanJeremy

broer van Ron

hij speelt altijd met dezelfde ontbrekende vleugel, maar zijn verdediging is erg sterk (voor de divisie waar we in zitten zeg maar).
Het matchID = 232466305 en ik speel thuis dus dan weet je het meteen :-)
De vorige wedstrijd tegen hem was een roemloos 5-0 nederlaag.
Inmiddels heb ik een nieuwe verdediger aangetrokken die hopelijk de schade wat moet beperken.

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als dat je beste verdediger is, zet die dan aan de kant waar hij wel een vleugel heeft.

/▌

Verwijderd

[quote]RM-rf schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:16:

===

Klopt, maar ik heb het voor een groot gedeelte opgevangen. ik heb eerst een stuk of wat seizoenen scoren getrained, toen geswitched naar passen. Tijdens het passen trainen heb ik opgelet wanneer welke speler capt, dus ik heb een idee waar ze ongeveer zitten. wanneer ik een aantal van mn trainees gunstig heb zitten en ze net gecapt zijn (eind dit seizoen) dan switch ik weer naar scoren. Wanneer de spelers dan weer cappen, het seizoen erna in scoren, verkoop ik ze 1 voor 1.

Hierdoor mis ik natuurlijk wel wat passen training bij enkele spelers, maar ik heb ze gekocht op zwak en matig passen dus het heeft me nauwelijks meer gekost en ze brengen nu per passen cap toch gauw 100k-200k meer op per level.

Eventueel hou ik 1 of 2 van de half getrainden zelf om later nog eens bij te cappen als ik middenvelders ga trainen :)

uiteindelijk kost het je wel wat, maar ik denk dat de meerprijs van de bijstats het zeker waard maakt :)

wat train jij? (en bedankt voor de welkom:))

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Feest..
De supporters van het thuisteam jouwden hun ploeg uit toen deze er niet in slaagde om de minimaal vereiste 9 spelers op de mat te krijgen
:/

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

En jawel hoor, alweer een blessure voor mijn verdediging! Woei! Dat is volgens mij de enige linie waar ik dit seizoen blessures op krijg.

edit:
Gelukkig, het is maar +5 voor een speler van 31½.
-O-

[ Voor 21% gewijzigd door CoRrRan op 15-07-2009 18:51 ]

• Pewwy
Iemand een idee wat er morgen met de juegdcompo's moet gebeuren? Ik beheer de GOT 2.1, dus het is fijn als we er wat van maken. Eventuele jeugdteams die mee willen doen in de 2.1 of die stoppen mogen dat uiteraard laten weten, zodat ik weet wie ik niet hoef uit te nodigen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Apparte manier van winnen heeft Damien. Hij schopt gewoon alle spelers het veld af ;)

/▌

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Pewwy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:07:
Iemand een idee wat er morgen met de juegdcompo's moet gebeuren? Ik beheer de GOT 2.1, dus het is fijn als we er wat van maken. Eventuele jeugdteams die mee willen doen in de 2.1 of die stoppen mogen dat uiteraard laten weten, zodat ik weet wie ik niet hoef uit te nodigen.
ik stop inderdaad en verlaat de GoT liga direkt na afloop van de wedstrijden.. ik zal wel even kijken of ik de stand in de liga dan kan copy-en en hier pasten, anders gaat die per direkt verloren

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:07:
Is het niet handig om een competitie van 4 teams te doen? Want ik heb geen zin om 3 weken te moeten wachten omdat de competitie niet vol is.

Liefst zit ik bij 3 teams die ook nog actief zijn.

Verwijderd

Sorry, ik was er van overtuigd dat ik al een opstelling neer had gezet, gisteren helemaal niet aan toe gekomen dit nog eens te controleren. |:( Baal er wel van.

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Brainpower schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:03:
[...]

Is het niet handig om een competitie van 4 teams te doen? Want ik heb geen zin om 3 weken te moeten wachten omdat de competitie niet vol is.

Liefst zit ik bij 3 teams die ook nog actief zijn.
Brainpower, dsanka, ik (chario2) en pewy ?

Chario2 (818126)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

chario2 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Brainpower, dsanka, ik (chario2) en pewy ?
Ik vind het goed!

• Imperial_Master
Marzman schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 21:51:
Apparte manier van winnen heeft Damien. Hij schopt gewoon alle spelers het veld af ;)
Ik heb je uitgedaagd!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En geaccepteerd. Prettige vakantie :)

/▌

• Imperial_Master
Marzman schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:40:
En geaccepteerd. Prettige vakantie :)
Thx!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:08
Gaan de GoT jeugd liga's dan helemaal weg??
Of gaan slechts een groepje van 4 teams een 'eigen' groepje starten?
Ben namelijk wel van plan om door te gaan, maar heb van de huidige organisitoren nog niets gehoord over aanmeldingen voor volgend seizoen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Pewwy
Stinger_ schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:28:
Gaan de GoT jeugd liga's dan helemaal weg??
Of gaan slechts een groepje van 4 teams een 'eigen' groepje starten?
Ben namelijk wel van plan om door te gaan, maar heb van de huidige organisitoren nog niets gehoord over aanmeldingen voor volgend seizoen.
Dat komt omdat we allemaal druk zijn denk ik. Vorige keer heeft iemand het opgepakt, ik ben al blij als ik 's avonds thuis ben.

@Brain: Competitie is vol binnen een dag als je iedereen toelaat. Maar de lol is er dan snel af. Ik ben eigenlijk wel voor een compo van 4, dus als dat wordt opgezet doe ik graag mee.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:23:
[...]

Dat komt omdat we allemaal druk zijn denk ik. Vorige keer heeft iemand het opgepakt, ik ben al blij als ik 's avonds thuis ben.

@Brain: Competitie is vol binnen een dag als je iedereen toelaat. Maar de lol is er dan snel af. Ik ben eigenlijk wel voor een compo van 4, dus als dat wordt opgezet doe ik graag mee.
Ik wil dat best opzetten. Kan dat vanavond direct na de laatste wedstrijd?

• Pewwy
Dat kan, ik moet alleen de divisie slopen denk ik. Moet de rest wel kijken wat ze doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pewwy op 16-07-2009 19:42 ]

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Ik zou graag de competitie binnenkomen! Laat het me weten en ik ben er bij :P

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik wil wel een competitie starten, echter kan ik niet kiezen voor Op Uitnodiging. Dat is uitgegrijsd bij mij.

Wat te doen?

• Pewwy
Zit je niet nog in je oude competitie?

Ik kan ook een nieuwe starten als dat moet. Zelfde speeltijd (do 18.00) en de teams de in de 4 compo genoemd zijn?

Edit: GoT 2.1 is niet meer. Mochten er mensen zijn die wel de tijd willen steken in de compo opnieuw starten dan kan dat uiteraard altijd.

[ Voor 89% gewijzigd door Pewwy op 16-07-2009 20:31 ]

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:28:
Zit je niet nog in je oude competitie?

Ik kan ook een nieuwe starten als dat moet. Zelfde speeltijd (do 18.00) en de teams de in de 4 compo genoemd zijn?

Edit: GoT 2.1 is niet meer. Mochten er mensen zijn die wel de tijd willen steken in de compo opnieuw starten dan kan dat uiteraard altijd.
Ja doe jij het maar dan. En ja op je andere 2 vragen :)

• Pewwy
Uitdaging is gedaan. Dsanka en Chario moeten zich nog uitschrijven uit Got Ere. Helaas was tijdens de wedstrijd vanndaag de stand van de 2.1 al gereset, dus ik heb geen screens voor eventuele opvolgers.

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Pewwy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:45:
Uitdaging is gedaan. Dsanka en Chario moeten zich nog uitschrijven uit Got Ere. Helaas was tijdens de wedstrijd vanndaag de stand van de 2.1 al gereset, dus ik heb geen screens voor eventuele opvolgers.
Geaccepteerd. Nog 2 te gaan. Stuur ze anders ook even een pm :)

• Pewwy
Brainpower schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Geaccepteerd. Nog 2 te gaan. Stuur ze anders ook even een pm :)
Heb een berichtje in het guestbook gezet. Zal ze eventueel nog even pm'en straks

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Zo, heb 2 spelers die zijn gepop. De speler waarvan ik verwachte dattie 2 weken geleden zou poppen is vandaag gepopt van bovennatuurlijk naar reusachtig( 20 jaar, 108 dagen), de andere speler van van wonderbaarlijk naar wereldklasse(20 jaar, 15 dagen)

Nu ga ik over 6 dagen voor 3 weken op vakantie. Dus ik denk dat ik mijn training veranderen naar passen, en daarna de reusachtige ga verkopen. Is dit verstandig? Of zal ik hem nu al verkopen? Hij heeft btw matig passen. Heb op de vakantie wel internet, maar denk niet dat ik dan wat ga doen voor hattrick...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

brambest schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 07:11:
Zo, heb 2 spelers die zijn gepop. De speler waarvan ik verwachte dattie 2 weken geleden zou poppen is vandaag gepopt van bovennatuurlijk naar reusachtig( 20 jaar, 108 dagen), de andere speler van van wonderbaarlijk naar wereldklasse(20 jaar, 15 dagen)

Nu ga ik over 6 dagen voor 3 weken op vakantie. Dus ik denk dat ik mijn training veranderen naar passen, en daarna de reusachtige ga verkopen. Is dit verstandig? Of zal ik hem nu al verkopen? Hij heeft btw matig passen. Heb op de vakantie wel internet, maar denk niet dat ik dan wat ga doen voor hattrick...
Ik zou dan even op passen trainen, en als je terug komt pas die speler verkopen. Dan heb je in ieder geval ook weer de tijd om een vervanger te kopen.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb een Fenomenale TU gehad :)
TSI +11000/-900 en vorm +9/-3 ..... slechts één A-team-speler heeft een vormdaling gehad en gezien zn TSI is die daling minimaal.

Dat belooft wat voor mn kansen komend weekeind in de Liga...
mn tegenstander heeft de laatste drie wedstrijden verloren en heeft nu ook een gechorste vleugelspeler waar hij geen geschikte vervanger voor heeft (waarschijnlijk zet hij er een jonge middenvelder neer die 4,5 sterren haalt .. dat kost hem wel een beetje in zn vleugelaanval en middenveldratings).

Ik lijk voor die wedstrijd een duidelijk betere kans te hebben te winnen, zet waarschijnlijk in op AIM (zn centrale verdediging is relatief zwak en speelt vaak offensief ... als hij qua aanval over de vleugel minder gevaarlijk is, kan ik de verzwakking qua vleugelverdediging waarschijnlijk wel hebben) ..

Mocht ik winnen is er een gerede kans dat ik van de 7e plek (vorige week nog laatste) daarna opeens me terug zou vinden op de vierde plek van de liga; als van de twee concurrenten die dan tegen elkaar moeten het uitspelende team niet wint (dan zou ik vijfde komen te staan)...
Verder, als het lukt drie punten te pakken, zal ik nog maar eenmaal moeten winnen, om mn liga-behoud zeker te stellen... dat gedaan kunnen worden in een van de laatste twee wedstrijden tegen mede-degradatiekandidaten (de drie wedstrijden ervoor, tegen de top-drie, kan ik rustig PICen en counter spelen en hopen op een gelukje en mogelijk n puntje pakken)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn teamupdate was ook goed, twee positiespelstijgingen (eigenlijk 3, maar mijn trainer zal morgen wel weer dalen ;) )

Alleen de vorm is verschrikkelijk. 15 van mijn 22 spelers hebben een vormdaling.

/▌

• chario2

chario2

Chario2 (818126)

Pewwy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:45:
ik heb me zelf zojuist uitgeschreven :)

Chario2 (818126)

• NiMu83

NiMu83

AFCA

chario2 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:20:
[...]

ik heb me zelf zojuist uitgeschreven :)
Moeten we Dsanka wel in de poule doen? Heb hem al een tijdje niet online hier gezien, en wil wel komende donderdag al spelen...

• Pewwy
Wat mij betreft is iedereen welkom. Uitdaging naar Chario2 is eruit. Dan hebben we dus een plekje over..

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Dus iemand die actief is, en graag in een 4 koppige jeugdpoule speelt, meldt u :)

• B1tneuker
* B1tneuker meldt zich :Y)
Qua jeugdelftal vrij actief. En ik wil de voordelen van een 4mans competitie wel benutten :)
Met mede-GoTters is dat natuurlijk extra leuk O-)

• Pewwy
B1tneuker schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:54:
* B1tneuker meldt zich :Y)
Qua jeugdelftal vrij actief. En ik wil de voordelen van een 4mans competitie wel benutten :)
Met mede-GoTters is dat natuurlijk extra leuk O-)
Volgens mij zit je nog 6 weken in een competitie, of kijk ik naar het verkeerde team?

• B1tneuker
Nee je kijkt goed, ik zat zelf een beetje te suffen |:(
Ik moet dit rondje toch laten schieten dus :'(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.