[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 74.697 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

@Boeiend / BM - nee, want dan zou ik nog een keer kunnen switchen. Bovendien staat de indeling nog goed, maar krijg ik vreemde karakters bij toetsaanslagen.

Ik had nog een stukje ge-edit hierboven, maar de reacties zijn zo daverend snel in dit topic:
In een vorige build mocht ik in een command prompt geen powercfg /energy uitvoeren, sinds 7100 wel. Hierop is te zien dat een USB Root Hub problemen geeft, maar dat ie wel entering en exiting S3 ondersteunt. De drivers zijn up-to-date.
code:
1
2
3
4
5
6
7
USB Suspend:USB Device not Entering Suspend
The USB device did not enter the Suspend state. Processor power management may be prevented if a USB device does not enter the Suspend state when not in use.
Device Name USB Composite Device 
Host Controller ID PCI\VEN_8086&DEV_3A34 
Host Controller Location PCI bus 0, device 29, function 0 
Device ID USB\VID_046D&PID_C517 
Port Path 1

[ Voor 28% gewijzigd door jbr op 08-05-2009 10:48 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:37:
Zonet W7 RC geinstalleerd op mijn 'rig'
Tezamen met de 2xVertex SSD's was het zo gepiept.

2 opmerkigen;

1- Windows Experience index voor mijn videokaart (9800gx2) is 2.0 ... vreemd. Rest van het systeem is hoog, alleen de videokaart haalt de score naar beneden. (185.85 WHQL staan erop)
2-response van de SSD's is perfect, maar bij rechter knop op het bureaublad, zit er toch een goeie vertraging in - iemand anders ervaring mee ?
inmiddels opnieuw juiste chipset drivers erop gezet. Score is nu veel hoger, maar niet allerhoogst :) Wellicht heb ik dus een ouwe kaart :+

De respons bij rechtermuisknop op bureablad blijft bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42

Fab1Man

Live life to the fullest

.Johnny schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:57:
[...]

rechtsklikken op je outlook icon en properties?
Dat is dus totaal geen oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

.Johnny schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:43:
Je kan dat toch eenvoudig troubleshooten door een voor een in je device manager de power managament van de devices aan te passen?
Ik mag van mijn USB invoerapparaten de optie 'allow the computer to turn off this device to save power' niet aanvinken. De optie is grijs. Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Fab1Man schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:51:
[...]

Dat is dus totaal geen oplossing!
hoezo, het resultaat is toch zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.icellini.com/tutorials/Outlook/images/Mail_Setup.gif
Daar kun je Exchange accounts instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe of en hoe je de tekstkleur van de bureaublad icoontjes kunt veranderen?
Op het mm is het zo dat alleen bij heel heldere achtergrondjes /dreamscenes de tekst van de icoontjes goed leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:03
biobak schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:21:
[...]

Dat komt omdat Windows 7 standaard gebruik maakt van de door Microsoft geleverde codec. Je ziet ook nooit een icoontje van CoreAVC verschijnen. Hiermee kun je CoreAVC wel instellen als standaard codec: http://mediacenterexpert....media-center-decoder.html
Werkt perfect bij mij.
Ik heb dit getest maar als ik het programma gebruik zie ik niet de coreavc codec terugkomen om die als default in te dienen. Wel een waslijst aan andere codecs die ik niet eens ken laat staan ooit van gehoord heb.

Ik heb core avc 1.9.5 geinstalleerd staan, maar met gomplayer heb ik dus helaas het voorval dat de windows dtv-hd codec wordt gebruikt. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
[...]

Ik heb het geinstalleerd op een partitie van 14gb. Ik installeer bijna alles (games, data, tools) op een andere partitie. Alleen apps die ik toch elke keer opnieuw moet installeren (ventrilo, antivirus, defragmenter, etc) installeer ik op mijn OS partitie. Momenteel heb ik 8 gb in gebruik voor windows, maar heb net RC geinstalleerd dus er staat nog niet zoveel op. Maar ik vermoed er wel genoeg aan te hebben.

Enkele dingen die veel ruimte kunnen opslurpen waar je rekening mee moet houden:
pagefile (is meestal zo'n 1 a 2 gb op 32 bit machines)
hybernate file (zet ik zelf altijd uit, ik hybernate nooit)
system restore (zet ik ook uit, ik backup op andere partities, bij OS fail reinstall ik het compleet)
games (The Witcher plempte al gauw 300 mb aan save games op me c:\

Verder als je regelmatig CCleaner gebruikt heb je niet zoveel nodig, tenzij je huge apps zoals 3D paketten ed gaan gebruiken.

[edit] dit meer om ff te laten zien dat het met weinig gigs toekan als je wilt, wat je neem ik aan enigszins wilt als ik je post zo lees. Maar geen reden om risicos te nemen met 500 gb. Ik zou 25 gig doen als je geen andere data op c:\ zet.
15 GB is blijkbaar genoeg voor W7, maar als ik vista weer terugzet heb ik een probleem of niet? Ik wil idd veel GB voor data gebruiken maar wil niet nog een keer partities maken. Het moet in 1 keer goed zijn. 40 moet genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die Stormrise op Windows 7 heeft kunnen installeren? Ik krijg een foutmelding dat minimaal Vista Sp1 nodig is of een later OS.

Ik draai op build 7000, ik ga dit weekend 7100 testen. (Compatibilitymodes helpen niet iig)

Erg raar, aangezien de errormelding juist aangeeft wat ik heb, het enige OS dat na Vista komt...

Dus ik ben bang dat dit spel niet gaat installeren op win7 totdat er een nieuwe installer wordt gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 14:42

Fab1Man

Live life to the fullest

.Johnny schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:22:
[...]

hoezo, het resultaat is toch zoiets:
[afbeelding]
Daar kun je Exchange accounts instellen.
Precies dat moet ik hebben, maar rechtsklik op de snelkoppeling werkt niet.

EDIT: krijg gewoon de properties te zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Fab1Man op 08-05-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe installeer je een taalpakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:45:
Hoe installeer je een taalpakket ?
Via control panel, en dan de taalopties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
jbr schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Ik mag van mijn USB invoerapparaten de optie 'allow the computer to turn off this device to save power' niet aanvinken. De optie is grijs. Daar ben ik dus mooi klaar mee.
Als je pc na een halve minuut al uit slaapstand komt dan ligt het meestal aan de netwerkkaart die permissie heeft om hem wakker te maken. Nog eens kijken in apparaatbeheer dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:09
BM schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:40:
[...]

Heb ik ook. Voorgaande beta (7000 en 7057) hadden hier geen last van. Lijkt me niet echt een probleem van W7, aangezien die gewoon een seintje krijgt om wakker te worden. Zou alleen wel leuk zijn om te weten welke hardware dat veroorzaakt, zodat ik die dan uit kan zetten :p
Dit kun je oplossen door instellingen van bepaalde apparaten te wijzigen (muis, tobo, netwerkkaart, ?). Geloof bij power saving options kun je instellen of een apparaat uitgezet mag worden om energie te besparen en of een apparaat het systeem uit slaapstand kan halen.

Zal er thuis nog even naar kijken. ik had dit probleem ook bij eerdere build. Heb gisteravond RC1 geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:54
Fab1Man schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:31:
[...]

Precies dat moet ik hebben, maar rechtsklik op de snelkoppeling werkt niet.

EDIT: krijg gewoon de properties te zien.
Pak dan een ander Outlook icoon. Die in het startmenu staat ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een Netbook, van een vriend, met een VIA C7-M voorzien van Windows 7 RC.

Het installeren duurde wat langer dan op mijn PC en je merkt wel dat alles wat trager is, maar het is heel erg bruikbaar. Te prefereren boven XP.
Wat ik wel heb gedaan is de taakbalk en de desktop iconen op klein ingesteld, anders hou je gewoon te weinig scherm over.
Wat heeft de nieuwe WMP trouwens een heerlijk minimale interface _/-\o_
Ik gebruik WMP Classic niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edgarz schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 00:51:
NL MUI voor W7 x64 en x32 is hier te downloaden: http://forums.mydigitalli...wthread.php?t=5340&page=2

Edit: werkt perfect

Primeur?
Hartelijk bedankt! Werkt inderdaad perfecto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Petervanakelyen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:21:
[...]
Gek, SpeedFan doet het bij mij op Windows 7 RC x86 gewoon goed, zelfs geen admin-rechten nodig.
Wat doet hij bij jou dat het niet werkt ?
Enige verschil is dat ik Win7 x64 heb.

Afbeeldingslocatie: http://test.rednet.nl/chillopics.php/CpRLYD8D0U.jpg

Ook gedoe om een plaatje te tonen want FileZilla kan ook niet connecten :S
Status: Resolving address of ftp.rednet.nl
Status: Connection attempt failed with "EAI_NODATA - No address associated with nodename".
Error: Could not connect to server
Ik dacht eerst IPv6 maar die heb ik uitgezet en similar. Niet gereboot nog though.

Afbeeldingslocatie: http://test.rednet.nl/chillopics.php/Q87xfoGkqS.jpg
Dit plaatje is gephotoshopped om alles zichtbaar te maken en die scrollbalk klopt dus niet.

Ook VirtualPC heeft nog steeds geen netwerk. VirtualBox wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Sando op 08-05-2009 13:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

twiFight schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
[...]
Enkele dingen die veel ruimte kunnen opslurpen waar je rekening mee moet houden:
pagefile (is meestal zo'n 1 a 2 gb op 32 bit machines)
hybernate file (zet ik zelf altijd uit, ik hybernate nooit)
Raar, ik kan niet eens hybernaten en toch heb ik een hiberfil.sys van 3 gig (terwijl ik 4 gig geheugen heb), en hij blijft staan als ik hybernate uitzet in power options.

-edit- sorry dit wou ik eigenlijk bij mijn vorige post editten.

[ Voor 7% gewijzigd door Sando op 08-05-2009 13:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Kenw00t schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:49:
[...]

Als je pc na een halve minuut al uit slaapstand komt dan ligt het meestal aan de netwerkkaart die permissie heeft om hem wakker te maken. Nog eens kijken in apparaatbeheer dus :) .
Voorlopig krijg je gelijk. De PC blijft nu in ieder geval iets langer slapen, vanavond eens kijken of ie ook echt niet uit zichzelf uit de slaapstand komt. Thanks ;) Bijkomend nadeel is echter wel dat Wake-by-PS/2 Keyboard nu ook niet meer lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Had gisteravond een ATA-controller driver geïnstalleerd. Vanochtend de pc opgestart, ging allemaal supertraag. Dus het werd meteen duidelijk: Verkeerde ATA-driver. :+ Driver gedeïnstalleerd, opnieuw opstarten: BSOD. :X Nou, flink balen dus. Meteen opnieuw opgestart, kreeg netjes een melding dat het niet goed ging. Automatisch de status van de pc terug gebracht naar een restore point. PC werkt weer prima. :)

Het is niks bijzonders eigenlijk, maar ik vond het wel netjes uitgewerkt. Ik heb eerder een driver probleempje gehad, maar dan met Vista, en dat was dus echt een hel. :X Uiteindelijk moest er een reïnstall aan te pas komen, want het halve OS leek wel naar z'n gootje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo, ben gewend om de audio in mijn zelf gemaakte filmpjes altijd te encoden met MPEG layer 3, maar ook al installeer ik die in Windows 7, ik heb niet de mogelijkheid om die audio codec te gebruiken? Hoe kan dit? XVID encoding werkt wel.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Kenw00t schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:49:
[...]

gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom is dat dan? Of krijgt de NIC vanaf internet een seintje om wakker te worden, van wie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

Sando schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:36:
[...]

Enige verschil is dat ik Win7 x64 heb.

[afbeelding]

Ook gedoe om een plaatje te tonen want FileZilla kan ook niet connecten :S

[...]

Ik dacht eerst IPv6 maar die heb ik uitgezet en similar. Niet gereboot nog though.

[afbeelding]
Dit plaatje is gephotoshopped om alles zichtbaar te maken en die scrollbalk klopt dus niet.

Ook VirtualPC heeft nog steeds geen netwerk. VirtualBox wel.
Ik heb ook problemen gehad met IPv6. Localhost werd niet meer gemapped naar 127.0.0.1. Na het volledig deinstalleren van het protocol (dus niet alleen uitvinken) en opnieuw opstarten werkte alles weer.

Echter, dit was op een XP machine, maar misschien werkt dit voor jou ook.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Arethusa schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:22:
Ik heb ook problemen gehad met IPv6. Localhost werd niet meer gemapped naar 127.0.0.1. Na het volledig deinstalleren van het protocol (dus niet alleen uitvinken) en opnieuw opstarten werkte alles weer.

Echter, dit was op een XP machine, maar misschien werkt dit voor jou ook.
Ah, ik wil het wel proberen. Wat zijn de nadelen? Het complete internet doet het nog wel? :P

-edit-

uninstall is greyed out!

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 08-05-2009 14:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:46

Arethusa

Niet die server

In mijn omgeving heb ik geen nadelen kunnen ontdekken. Er wordt geen gebruik gemaakt van ipv6 en je kunt het altijd opnieuw als protocol herinstalleren.

Maar ik lees dat de uninstall optie greyed out is. Ik neem aan dat je voldoende rechten hebt op je systeem? Zo ja, dan kan ik je denk ik niet verder helpen. Ik heb enkel ervaring met het deinstalleren van ipv6 op een XP machine.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Arethusa schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:48:
Maar ik lees dat de uninstall optie greyed out is. Ik neem aan dat je voldoende rechten hebt op je systeem? Zo ja, dan kan ik je denk ik niet verder helpen. Ik heb enkel ervaring met het deinstalleren van ipv6 op een XP machine.
Jep voldoende rechten. Nog ff herstart geprobeert maar Win7 heeft 'm denk ik 'anders' ingebakken.
Petervanakelyen schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:21:
[...]
Gek, SpeedFan doet het bij mij op Windows 7 RC x86 gewoon goed, zelfs geen admin-rechten nodig.
Wat doet hij bij jou dat het niet werkt ?
Heb het al! Comodo Internet Security uitschakelen (ondanks de waarschuwingen dat dit onverstandig is) werkt niet, je moet hem gewoon aanlaten maar Defense+ op disabled zetten!
Finally :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Sando schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:11:
[...]
Jep voldoende rechten. Nog ff herstart geprobeert maar Win7 heeft 'm denk ik 'anders' ingebakken.

[...]

Heb het al! Comodo Internet Security uitschakelen (ondanks de waarschuwingen dat dit onverstandig is) werkt niet, je moet hem gewoon aanlaten maar Defense+ op disabled zetten!
Finally :D
je kan ook gewoon het vinkje voor IPv6 weghalen. bij vista en hoger zit het er gewoon ingebakken.

dus vinkje weg en het word niet meer gebruikt ;)

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

DDX

Fab1Man schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:42:
Ik heb Windows 7 RC1 x64 draaien, en ik heb een nogal vreemd probleem. Outlook maakt in het Control Panel het item "E-Mail" aan. Nu heb ik eerder via dit profiel een emailaccount aangemaakt (Exchange). Echter, nu is dit item weg! Outlook 2007 laat mij in Outlook geen Exchange account toevoegen, gezien Outlook dan draait.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit terug kan krijgen?
control panel->user accounts-> mail (32bits)
(of zoeken in control panel op mail of outlook)

mis wel de classic control panel view waarin je alles ziet, staat nml niet meer op logische plek ofzo.
(bij vista 64bits staat het ook in control panel onder 32bits items trouwens)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik voor een dualboot met Vista 64 (dat nu op een hd met 1 partitie staat) nog iets bijzonders doen? Of kan ik gewoon tijdens de installatie een nieuwe partitie aanmaken en krijg ik dan automatisch een dualbootscherm bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:51

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:38:
Moet ik voor een dualboot met Vista 64 (dat nu op een hd met 1 partitie staat) nog iets bijzonders doen? Of kan ik gewoon tijdens de installatie een nieuwe partitie aanmaken en krijg ik dan automatisch een dualbootscherm bij het opstarten?
Dual boot gaat automatisch maar je moet natuurlijk wel een vrije partitie hebben danwel ongepationeerde ruimte op je HD.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:41:
[...]

Dual boot gaat automatisch maar je moet natuurlijk wel een vrije partitie hebben danwel ongepationeerde ruimte op je HD.
Ja, maar die partitie kan via de installer gemaakt worden, neem ik aan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik heb problemen met documenten die op de schijf zijn blijven staan. Ik heb er geen toegang tot. Ik heb met owner en permissions gespeeld, maar dat blijft problemen geven. Kan ik ergens alle permissies en owner etc. volledig resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Mits er vrije ongepartioneerde ruimte op je schijf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Of je installeert het in een VHD en dan kun je die ene partitie gewoon blijven behouden.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:51:
[...]

Mits er vrije ongepartioneerde ruimte op je schijf is...
Ik zie dat ik in Vista de partitie kan verkleinen... handig. ;) Hij kan 'm alleen maar met 90691 Mb verkleinen... Maar dat lijkt me meer dan genoeg voor W7, toch? Klopt het trouwens dat als ik dat doe, dat ik dan de installatie kan beginnen vanuit Vista...? Of kan je beter booten vanaf de gebrande dvd? Of maakt dat geen verschil? Ik meen ergens gelezen te hebben dat als je vanuit Vista gaat installeren, dat het dualbooten dan helemaal zeker gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-12-2023
I-King schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:51:
Ik heb problemen met documenten die op de schijf zijn blijven staan. Ik heb er geen toegang tot. Ik heb met owner en permissions gespeeld, maar dat blijft problemen geven. Kan ik ergens alle permissies en owner etc. volledig resetten?
Kijk eens op deze site en dan kan je de ownership aanpassen van welk document, sysfile, etc dan ook:

http://www.askvg.com/coll...try-tweaks-for-windows-7/

een paar goede reg tweaks!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
Voor diegenen die het leuk vinden om dreamscene werkend te krijgen in Windows 7:

DreamScene for Windows 7
---------------------------------------------
By: Rougenator
Date: 08-05-2009

1. Copy DreamScene.dll to \c:\Windows\system32

2. Copy DreamScene.dll.mui to c:\Windows\system32\en-US

3. Create a new folder in c:\Windows\Web named "Windows DreamScene" (without quotes).
This is where you can place your videos, for easy access through the Personalization control panel.

4. Import DreamScene.reg

5. Reboot (or kill explorer.exe and run it again).

6. To get white icon tekst: Control Panel/Personalization/Window Color/Advanced appearance settings/
Application Background and set the color to white

Download de bestanden van deze site en delete diegene die je niet nodig hebt (zie mijn instructies):

http://www.techzine.nl/tw...-Premium-en-Business.html

Succes!

T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Link op een vaste sidebar te maken, werkt perfect.
http://www.sevenforums.co...einstate-windows-7-a.html

UAC vraagje, heb hem uitgeschakeld staan, wat me op valt als ik met KIS2009 op de zwaarste stand scant met UAC aan, duurt het 20 minuten en uitgeschakeld 60 minuten, wat wordt er niet gescand als het aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brrr... Wat een Frankenstein-methodes hierboven.
Met allemaal 'gepatcht' Vista-materiaal aan de slag.
Ik weet niet eens of het legaal is, en daarbij is het vast niet bevoorderlijk voor de stabiliteit, lijkt me.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:58:
[...]

Ik zie dat ik in Vista de partitie kan verkleinen... handig. ;) Hij kan 'm alleen maar met 90691 Mb verkleinen... Maar dat lijkt me meer dan genoeg voor W7, toch? Klopt het trouwens dat als ik dat doe, dat ik dan de installatie kan beginnen vanuit Vista...? Of kan je beter booten vanaf de gebrande dvd? Of maakt dat geen verschil? Ik meen ergens gelezen te hebben dat als je vanuit Vista gaat installeren, dat het dualbooten dan helemaal zeker gaat werken...
90 GB zal voor de meesten meer dan genoeg zijn :) Ik heb zelf gewoon vanaf DVD geboot en heb een keurig werkende dual boot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rougenator
anandus schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:33:
Brrr... Wat een Frankenstein-methodes hierboven.
Met allemaal 'gepatcht' Vista-materiaal aan de slag.
Ik weet niet eens of het legaal is, en daarbij is het vast niet bevoorderlijk voor de stabiliteit, lijkt me.
Als het om mijn geposte tweaks gaat, dan kan ik melden dat ze getest zijn en goed werken! Daarnaast zijn we op dit forum om alles uit te proberen, te testen en bij succes dit te delen... Je kan dan zelf bepalen of je het wilt gebruiken toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Rougenator schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:39:
[...]

Als het om mijn geposte tweaks gaat,
(Ook en die sidebar)
dan kan ik melden dat ze getest zijn en goed werken! Daarnaast zijn we op dit forum om alles uit te proberen, te testen en bij succes dit te delen... Je kan dan zelf bepalen of je het wilt gebruiken toch? :)
Uiteraard, ik houd jullie ook niet tegen, natuurlijk.
Maar mij zie je er niet mee aan de slag gaan. Sowieso omdat ik 'gepatchte' dingen nooit vertrouw en het eerder genoemde mogelijke stabiliteitsprobleem.

Maar wij zitten op Tweakers.net, dus wat dat betreft kan ik geknutsel alleen maar aanraden, natuurlijk!
Maar zelf zou ik het niet doen, dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:01

Jag

.Johnny schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:55:
registry fix waar naar verwezen wordt
Dat deed het hem idd! Ik heb nu alles werkend *O*, op het Haali probleempje na. Wat ik gedaan heb:

1. Install visual C++ 2008
2. Install laatste versie Haali
3. Install ffdshow rev 2936
4. Install vsfilter 2.39
5. Install Media control 6.0
6. Ffdshow instellingen goed zetten for media control
7. Registry hack om Microsoft's codec te vervangen met ffdshow voor alleen DivX/h264
8. Zwarte theme geinstalleerd voor Media center.
9. Install Media Browser

Dat zwarte theme ziet er zo uit (alle plaatjes clickable):
Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Media%20Center%20small.jpg

Nu worden mkv's afgespeeld met behulp van de Haali splitter met ffdshow voor h264 en DivX codec. En vobsub wordt correct geladen. Bovendien kan ik nu met de microsoft MCE remote audio track en subtitle taal instellen (en nog een heel aantal andere ffdshow instellingen). Gemak dient de mens :).

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Media%20Control%20small.jpg

En als laatste nog Media Browser. Voor degegen die hem niet kennen: mooie plugin om je films mee te bekijken/beheren. Download automatisch cover art en beschrijving, je moet alleen de folder of file name aanpassen naar bijv "Apocalypse now" en dus zonder jaartal of punten oid. Mooi alternatief voor Media portal, heel erg plug&play.

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Media%20Browser%20small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Media%20Browser%202%20small.jpg

Dit was de generale repetitie op mijn laptop (waar ik geen MCE voor gebruik). Morgen 7100 op mijn htpc installen met bovenstaande codecs. Er blijft nog 1 klein probleem over en dat is Haali, die laat icoontjes achter in de systray. En dat loopt behoorlijk op (op het plaatje nog niet eens zo heel veel):

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Haali%20tray.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, Windows 7 werkt hier. Ging lekker vlot. Alleen heb ik geen geluid: er zijn nog geen Creative drivers...? Hoe doen jullie dat met geluid? Onboard sound aan of zo...? Ik zal nog wel meer dingen tegenkomen die niet meteen werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Pff moeilijk gedoe, maarja je zal wel moeten. Ikzelf gebruik MPC, en die kan ik gewoon de decoder laten gebruiken dmv. het optiescherm. WMP is helaas wat meer gedoe. Ik denk dat hier een mooi topic over gemaakt moet worden, nu sneeuwt het weg in dit topic, is onvindbaar in dit soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:30:
Nou, Windows 7 werkt hier. Ging lekker vlot. Alleen heb ik geen geluid: er zijn nog geen Creative drivers...? Hoe doen jullie dat met geluid? Onboard sound aan of zo...? Ik zal nog wel meer dingen tegenkomen die niet meteen werken... ;)
Ik zou zeggen, kijk op de website van Creative voor Vista drivers. :) Welke geluidskaart van Creative heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 08-05-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Laatst online: 11-09 21:43
Mijn Creative USB headset (HS-1000) werkte gelijk out of the box. (Creative heeft ook speciale Windows 7 beta drivers op de website staan.)
Alles eigenlijk, op de Intel Turbo Memory na. Beetje raar dat dat nou net niet gelijk werkte, maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, potver, ik heb al tig keer op de site gekeken en niets gevonden! :s Ik heb de X-Fi Extreme gamer... Ga nog wel weer een keer kijken dan...

EDIT:
'k Heb 'm... Automatisch kon hij niets vinden, maar handmatig wel...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:41:
Nah, potver, ik heb al tig keer op de site gekeken en niets gevonden! :s Ik heb de X-Fi Extreme gamer... Ga nog wel weer een keer kijken dan...
Is dit het...?: http://support.creative.c...W7DRVBTA_US_2_18_0013.exe

Ow, je hebt em al. :+

Ghehehe, ik heb lekker net m'n oude SoundBlaster Live! 5.1 weer op gang gekregen op Windows 7. :+

[ Voor 15% gewijzigd door S_Chief op 08-05-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 19:01

Jag

Sjah schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:30:
Pff moeilijk gedoe, maarja je zal wel moeten. Ikzelf gebruik MPC, en die kan ik gewoon de decoder laten gebruiken dmv. het optiescherm. WMP is helaas wat meer gedoe. Ik denk dat hier een mooi topic over gemaakt moet worden, nu sneeuwt het weg in dit topic, is onvindbaar in dit soort topics.
Ik gebruik zelf ook MPC, briljante player. Codec problemen zijn in no time opgelost doordat je precies kan zien wat er gebeurt: heel handig. Maar alles in media center kunnen afspelen, met ook subs en audio instellingen met de remote en een mooie movie library is ook wat waard :).

Misschien is dit wel iets voor de startpost of een los topic idd. Want ik vond het wel een behoorlijk gezeik om alles te vinden en het werkend te krijgen. Toch wat ingewikkelder dan onder WinXP. En sowieso blijft geklooi met codecs een vage business :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

robertobadjo schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:25:
[...]
je kan ook gewoon het vinkje voor IPv6 weghalen. bij vista en hoger zit het er gewoon ingebakken.

dus vinkje weg en het word niet meer gebruikt ;)
Na een reboot werkt FileZilla :D
Maar Virtual Windows XP heeft nog steeds geen LAN verbinding. ;(

Trouwens, niet alleen heb je die "waasje te groot" bug wanneer je de startbalk boven hebt, ook komen nieuwe vensters er soms onder en zijn ze er met geen mogelijkheid onder vandaan te krijgen (wanneer ze niet resizable zijn en de sneltoetsen links rechts niet werken).

Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/Win7Err.jpg

-edit @ hierboven-

Ik gebruik ook MPC en MPC-HC-64. Die laatste kan iets meer en heeft beetje OSD vind ik wel fijn, maar afentoe freezed ie opeens en de oude 'discontinued' MPC crasht nooit.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 08-05-2009 18:31 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sando schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:29:
[...]

Na een reboot werkt FileZilla :D
Maar Virtual Windows XP heeft nog steeds geen LAN verbinding. ;(

Trouwens, niet alleen heb je die "waasje te groot" bug wanneer je de startbalk boven hebt, ook komen nieuwe vensters er soms onder en zijn ze er met geen mogelijkheid onder vandaan te krijgen (wanneer ze niet resizable zijn en de sneltoetsen links rechts niet werken).

[afbeelding]
Dat had ik ook gemerkt (nouja, met de beta).
Heb in RC nog niet geprobeerd om de balk boven te plaatsen.

Maar dat is inderdaad vreselijk irritant.
En als je vaak op de zijkant klikt (als het een 'omschermd' window is, zoals Explorer), dan plopt-ie opeens wél naar de juiste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
In eerste instantie had ik Windows 7 op een andere partitie naast WinXP geïnstalleerd om het even aan te kijken. Nu de RC er is heb ik Windows 7 als m'n hoofd OS geïnstalleerd (op de partitie waar XP eerst op stond), en probeer nu m'n oude Windows 7 installatie te verwijderen van de andere partitie, maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Eerst kwam de melding dat ik toestemming van "trustedinstaller" diende te krijgen. Ik heb het eigenaarschap aangepast zodat ik nu zelf eigenaar ben en nu kan ik de mappen "Windows", "Program Files" en "ProgramData" nog steeds niet verwijderen omdat ik blijkbaar toestemming van mezelf nodig heb...

Het zal toch niet zo zijn dat ik er alleen met een format vanaf kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Staat er nog meer informatie op die partitie? Anders kan je hem toch gewoon formateren? Eventueel via een windows setup.

Ik heb de RC naast mijn Vista geinstalleerd, maar sindsdien nog niet naar Vista geboot.
Heb de grote van de vensters enzo ook eens op 125% gezet, ziet er ook wel leuk uit.

Het viel mij op dat standaard al mijn hardware ondersteund werd op mijn PC en bij mijn netbook alleen de ACPI drivers niet.

Maar mijn vraag; Is het verstandig om de drivers van Ati zelf te installeren voor mijn 4670? Want qua performace lijken mij die beter, alleen qua stabiliteit heb ik wat twijfels gezien sommig ervaringen die ik lees.

[ Voor 0% gewijzigd door DialOut op 08-05-2009 19:48 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
koendt schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:12:
Maar mijn vraag; Is het verstandig om de drivers van Ati zelf te installeren voor mijn 4670? Want wua performace lijken mij die beter, alleen qua stabiliteit heb ik wat twijfels gezien sommig ervaringen die ik lees.
Waarom zijn WUA beter? Deze worden ook maar gegeven door 3de partij makers, waaronder ATI. Beste is gewoon bij je eigen fabrikant kijken (dus niet eens bij ATI), maar anders bij ATI.. en dan moet je uiteraard zelf de versie even overwegen; mogelijk heeft WUA een oudere dan ATI momenteel aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TyTN (geen II) weten te koppelen met mijn computer.
Echter als ik Outlook ga synchen met de TyTN dan worden niet alle contacten gesynct.

Meer mensen last van?
Of is het niet Win7 gerelateerd?
Dan graag doorverwijzen naar evt. oplossing als die op dit forum te vinden is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
vmsw schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:20:
[...]

Waarom zijn WUA beter? Deze worden ook maar gegeven door 3de partij makers, waaronder ATI. Beste is gewoon bij je eigen fabrikant kijken (dus niet eens bij ATI), maar anders bij ATI.. en dan moet je uiteraard zelf de versie even overwegen; mogelijk heeft WUA een oudere dan ATI momenteel aanbied.
Had een typo gemaakt, bedoelde 'qua performance'. Maar zal eens op Asus z'n website kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Kan ik Windows Media Player niet meer zo minimaliseren als in Vista en XP? Zodat er een soort mini-player verschijnt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
WWJD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:10:
Kan ik Windows Media Player niet meer zo minimaliseren als in Vista en XP? Zodat er een soort mini-player verschijnt?
Nee, helaas.
Dat is 'vervangen' door de miniplayer in aero peek, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

anandus schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:11:
[...]
Nee, helaas.
Dat is 'vervangen' door de miniplayer in aero peek, denk ik.
Ok, jammer. Dat vond ik wel een handige functie. Gelukkig heb ik de media-toetsen op m'n laptop nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
Ik heb nu ook windows 7 7100 op mn 4 jaar oude laptop draaien. Maar ik krijg het geluid maar niet aan de praat.

Ik heb een fujitsu siemens 1437G met een realtek 880 chip.

Deze driver heb ik geprobeerd realtek_alc880_169_vista.exe, deze werkt niet. En de drivers die ik via windows update binnen krijg werken ook niet.
Als ik bijv. via winamp een mp3 afspeel krijg ik deze error:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2219/2192306528_42b9faa7e9_o.gif

Weet iemand welke driver ik zou kunnen gebruiken of een andere manier om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:46:
Ik heb mijn TyTN (geen II) weten te koppelen met mijn computer.
Echter als ik Outlook ga synchen met de TyTN dan worden niet alle contacten gesynct.

Meer mensen last van?
Of is het niet Win7 gerelateerd?
Dan graag doorverwijzen naar evt. oplossing als die op dit forum te vinden is.
Ik denk het niet. Mijn HTC Touch Cruise synchroniseert wel goed.

Heb je al in de eigenschappen van de contacten (in het Mobility Center) gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
[b][message=31918544,noline]2192306528_42b9faa7e9_o.gif"]afbeelding[/url]]

Weet iemand welke driver ik zou kunnen gebruiken of een andere manier om dit op te lossen?
Ik ga er vanuit dat je dit al geprobeerd had als tweaker, maar Compatibility mode @ Vista?
Werkte bij mij namelijk wel, laptop voor mn moeder waar vista opstond, oa geluidsdriver moest ik onder compatibility mode installeren, anders kreeg ik een error.

En hier puur het NL Language pack even geupload, die link van paar pagina's terug was incl italiaanse, scheelt toch weer 40mb :)

http://rapidshare.com/files/230697092/nl-nl.rar

Neem aan dat iedereen weet hoe hij/zei dit kan installeren, maar stel van niet ;
De rar uitpakken, Start > typ Change display language > Install/uninstall languages > Install languages > Browse computer.

Selecteer dan de lp.cab in de map nl-nl
Heb hem hier draaien op 2 pc's met de RC, perfecto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
koendt schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:12:
Staat er nog meer informatie op die partitie? Anders kan je hem toch gewoon formateren? Eventueel via een windows setup.
Helaas is het een partitie van 700GB welke bomvol met andere zaken staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn MCE Remote (die van Microsoft zelf) werkt niet goed bij mij in Windows 7 RC 64bit. Iemand daar ook problemen mee? De "Back" en "More" buttons werken niet, wat vrij essentieel is in Media Center en Media Portal.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor dei NL mui, zal enkel de Ultimate geschikt zijn, toch? Plus de Enterprise, maar die zal niemand hier kopen. De Professional dus niet? Denk dat ik dan voor een Engelse ga, die heeft eerder SP's etc., en dan gewoon de Nederlandse MUI erop.
had alleen wel de Pro versie gewild

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 08-05-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik wil build 7077 binnenhalen en dan RC1 er op gooien. Jammer dat het niet "makkelijk" lukt vanaf 7068 niet goed te installeren. En dan moet ik ook nog 's RC1 binnenhalen met lagen verbinding, maar geduld is een schone zaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

DJ-Visto schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:25:
Ik wil build 7077 binnenhalen en dan RC1 er op gooien. Jammer dat het niet "makkelijk" lukt vanaf 7068 niet goed te installeren. En dan moet ik ook nog 's RC1 binnenhalen met lagen verbinding, maar geduld is een schone zaak :(
Ehmm .. waarom download je niet meteen RC1, maar eerst 7077 :?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al 3x een BSOD gehad met een bugcheck foutmelding. Twee keer tijdens installatie van BF Heroes en 1x tijdens installatie van Office 2007 over het netwerk. Rare is dat ik met build 7000 nooit problemen had, lijkt me dat het toch dezelfde drivers zijn min of meer.

Edit: Op wireless geen probleem, denk dat de netwerk ethernet drivers niet goed zijn. Enkel geen andere drivers oid beschikbaar. Op 32bit 7000 build altijd goed gewerkt dus denk dat er iets fout zit in de drivers, zou niet weten wat anders. Kijk wel of ze niet voorkomen op wireless, dan weet ik t zeker.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 08-05-2009 22:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wat ik ook merk als ik veel berichten hier van anderen lees dan moet ik zeggen dat Win7 wel erg vaak problemen geeft (crashes, BSOD etc) zonder enige hint in welke richting je het probleem moet zoeken. Dat is jammer.

Gelukkig werkt nu alles stabiel bij mij, alleen krijg ik nog niet quadrophonic (4.0) output van mijn DG965WH mobo met onboard IDT High Definition Audio Codec. Alleen 2.0. Iemand een idee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ondertussen aardig verder met het inrichten van Win7
- Office 2k7, deamontools, winamp, grabit,quickpar, avg 8.5,flashfxp, mirc gaan zonder problemen
- Paint Shop Pro9 heeft classic mode nodig van windows, die schakelt automatisch over (en weer terug)
- Tweetdeck start niet lekker op, die wordt ergens buiten het beeld weggezet... Rechtermuis, en maximaliseren is de trick, daarna is het goed

En verrassend was mijn telefoon, zonder na te denken zet ik hem in zijn dockingstation... Windows Mobile Device Center wordt geinstalleerd, daarna herkend hij mijn telefoon (HTC Touch Diamond) perfect en vraagt hij wat ik wil syncen... Simpeler kan niet en werkt als een tiet!

Wat minder goed gaat is de frontpage van Tweakers, en dan specifiek de meuktracker... Die werkt op Chrome + XP, Chrome + Vista, IE + XP en IE + Win7 prima, maar Chrome+Win7 gaat niet goed... Hij laad eventjes door, en daarna het helaas scherm van Chrome.. Zal kijken waar dat in zit...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

voil schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:23:
Ik heb nu ook windows 7 7100 op mn 4 jaar oude laptop draaien. Maar ik krijg het geluid maar niet aan de praat.

Ik heb een fujitsu siemens 1437G met een realtek 880 chip.

Deze driver heb ik geprobeerd realtek_alc880_169_vista.exe, deze werkt niet. En de drivers die ik via windows update binnen krijg werken ook niet.
Als ik bijv. via winamp een mp3 afspeel krijg ik deze error:

[afbeelding]

Wat dacht je van de nieuwste HD audio drivers van Realtek ipv stokoude uit de begintijd van Vista? :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Laatst online: 11-09 14:11
RKorenberg schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dit al geprobeerd had als tweaker, maar Compatibility mode @ Vista?
Werkte bij mij namelijk wel, laptop voor mn moeder waar vista opstond, oa geluidsdriver moest ik onder compatibility mode installeren, anders kreeg ik een error.
De driver installeerd prima, ook die van windows update. Alleen het werkt gewoon niet. Ik krijg dan bij de systray een rood kruisje bij de volume bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
djidee schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:51:
Ondertussen aardig verder met het inrichten van Win7
- Office 2k7, deamontools, winamp, grabit,quickpar, avg 8.5,flashfxp, mirc gaan zonder problemen
- Paint Shop Pro9 heeft classic mode nodig van windows, die schakelt automatisch over (en weer terug)
- Tweetdeck start niet lekker op, die wordt ergens buiten het beeld weggezet... Rechtermuis, en maximaliseren is de trick, daarna is het goed

En verrassend was mijn telefoon, zonder na te denken zet ik hem in zijn dockingstation... Windows Mobile Device Center wordt geinstalleerd, daarna herkend hij mijn telefoon (HTC Touch Diamond) perfect en vraagt hij wat ik wil syncen... Simpeler kan niet en werkt als een tiet!

Wat minder goed gaat is de frontpage van Tweakers, en dan specifiek de meuktracker... Die werkt op Chrome + XP, Chrome + Vista, IE + XP en IE + Win7 prima, maar Chrome+Win7 gaat niet goed... Hij laad eventjes door, en daarna het helaas scherm van Chrome.. Zal kijken waar dat in zit...
Ik meende dat er een speciale windows 7 versie was voor chrome.

In ieder geval wel een mogelijke oplossing voor een mogelijk probleem voor je gevonden ;) (niet dat dat zo moeilijk was, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
Schweino schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:09:
[...]

Helaas is het een partitie van 700GB welke bomvol met andere zaken staat....
Via linux live cd het verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RKorenberg schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:03:
[...]

En hier puur het NL Language pack even geupload, die link van paar pagina's terug was incl italiaanse, scheelt toch weer 40mb :)

http://rapidshare.com/files/230697092/nl-nl.rar

Neem aan dat iedereen weet hoe hij/zei dit kan installeren, maar stel van niet ;
De rar uitpakken, Start > typ Change display language > Install/uninstall languages > Install languages > Browse computer.

Selecteer dan de lp.cab in de map nl-nl
Heb hem hier draaien op 2 pc's met de RC, perfecto!
Ik krijg helaas dit bericht als ik de pack wil installeren:
Language pack is not of the same architecture as the system.
Ah, zal wel komen omdat het een 32bit pack is, en ik x64 draai.

[ Voor 4% gewijzigd door jelmervos op 08-05-2009 23:22 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petor
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 01:15:
Ruurd31, XPM is niets meer dan een virtuele machine en deze heeft een gesimuleerde videokaart. Als je dxdiag loopt zul je zien dat er aangegeven wordt dat directdraw problemen heeft.

Het probleem dat je omschrijft heb ik al eens eerder gezien op lan party's, het komt dus schijnbaar vaker voor. Echter heb ik er op windows 7 zelf geen problemen mee, draait hier prima met de juiste kleuren. Je kunt natuurlijk hier je probleem ook posten, aangezien je er niet alleen in Windows 7 last van had.

Petor, vreemd er bevinden zich wel items in "Favorites" neem ik aan?
Ja. Als ik dubbelklik krijg ik gewoon mijn 'Favorites'. Uitklappen werkt echter niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een paar eigenaardigheden tegengekomen met build7100.

- Als ik de launcher van NavyfieldEU pin op de taskbar, heb ik bij de standaard taskbar WEL het goede icoontje, maar als ik bij eigenschappen van de taskbar 'small icons' aanklik, wordt er geen icoontje weergegeven.
- Als ik XPM geinstalleerd heb dan heb ik direct problemen met mijn DVD speler/brander. Deze is dan verdwenen uit explorer.

Ik heb een upgrade gedaan van Vista Business naar W7 build7100 op een Compal fl90 notebook
(c2d 2GHz, 2GB geheugen, Nvidea 8600GTM, 160GB harddisk)

Verder heb ik het idee dat W7 RC1 stabieler is dan Vista Business, maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat met cijfers kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

jelmervos schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:20:
[...]

[...]

Her werkt het prima op een 32bit systeem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
In de RC werkt mijn SD kaartlezer/poort ook weer, iets wat hij in de béta niet deed :)

Ben ik trouwens de enige die het handig zou vinden om gepinde mappen in explorer te kunnen hernoemen? Ik heb standaard een aantal mappen waar ik vaak in werk gepinned staan, maar de mappen zelf hebben geen bijster logische naam omdat ze hiërarchisch in een map staan die wel een duidelijke naam heeft :P
Nu is het alleen nog mogelijk om de naam van de map zelf te veranderen. Voor de duidelijkheid, ik heb het dan over gepinde mappen in het shortcut menu van explorer in de taskbar, niet in explorer zelf.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Laatst online: 06-09 19:45
Is volgens mij nog niet gepost
Windows 7 Upgrade Advisor Beta
http://www.microsoft.com/...59-4bd9-9e51-2497c146af15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Ben wat aan het knoeien geweest met de printer. Maar hij wordt helaas niet als printer herkend, maar als unspecified device. Er zijn helaas geen Vista drivers, wat ik totaal niet begrijp, aangezien mijn printer nog niet eens 2 jaar oud was toen Vista uitkwam. Ben zeer teleurgesteld in deze service van Canon..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:52
koendt schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:16:
[...]

Via linux live cd het verwijderen?
Dank voor de tip.
Had vanochtend een soortgelijk probleem. Gelukkig was de data al wel gekopieerd naar een andere disc.
Met de livecd konden de lege mapjes snel worden verwijderd. (uiteindelijk duurde het booten van de cd langer dan het verwijderen zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:20:
[...]

[...]

Een paar pagina's terug staat ook de link voor de x64 NL-LP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:39:
Ben wat aan het knoeien geweest met de printer. Maar hij wordt helaas niet als printer herkend, maar als unspecified device. Er zijn helaas geen Vista drivers, wat ik totaal niet begrijp, aangezien mijn printer nog niet eens 2 jaar oud was toen Vista uitkwam. Ben zeer teleurgesteld in deze service van Canon..
Neem anders eens contact op met Canon, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet zeggen dat ik W7 snel en vloeiend vind... IE8 zou supersnel zijn, maar ik vind het maar gewoontjes. En internet is gewoon t r a a g... Met de XS4all speedtest haal ik ergens tussen de 80 en de 1500 (het is elke keer weer anders) terwijl ik normaal iets van 6500 haal. Schijnbaar moet ik her en der nog wat dingen tweaken om de volle kracht van W7 te ervaren...? Ook als ik vensters open en sluit lijkt het gewoon wat te schokken. ('k Heb trouwens een i7 920 @3.3, GTX285 en 6 Gb ram.)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx, heb hem gedaan, en geeft goed aan dat ik eerst drivers moet regelen voor mijn (stokoude maar perfecte) 3Com NIC.

Wat ik mis: hij zegt NIKS over hoe mijn apparaten in x64 versie werken, terwijl ik dat nog wel het boeiendst vind; misschien komt dat omdat ik hem runde vanuit 32bit Win7. Ik weet dat 2 apparaten (die 3Com, en een Hauppauge tvkaart) niet werken onder 64bit, maar er iets over zeggen, ho maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 18:38
Sjah schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Tx, heb hem gedaan, en geeft goed aan dat ik eerst drivers moet regelen voor mijn (stokoude maar perfecte) 3Com NIC.

Wat ik mis: hij zegt NIKS over hoe mijn apparaten in x64 versie werken, terwijl ik dat nog wel het boeiendst vind; misschien komt dat omdat ik hem runde vanuit 32bit Win7. Ik weet dat 2 apparaten (die 3Com, en een Hauppauge tvkaart) niet werken onder 64bit, maar er iets over zeggen, ho maar.
Om te voldoen aan het Windows driver model moeten zowel 32 bits als 64 bits werken.
Als de upgrader dus zegt dat het werkt met een driver upgrade, werkt het (in principe) prima onder zowel 32 als 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmmz, volgens mij heb ik een probleempje met Windows 7 (64-bits) gevonden.

Ik heb een monitor (Samsung 2693HM) waar 2 PC's aanhangen, één via DVI (mijn primair systeem) en één via D-Sub. Zodra ik van beeld wissel van DVI naar D-Sub gaat het goed, maar ga ik de andere kant op (van D-Sub naar DVI dus) dan springt mijn resolutie van Win7 terug naar 1600x1200 ipv de standaard 1900x1200. Ik hoor dan ook zo'n geluidje alsof er nieuwe hardware gedetecteerd word.

Dit heb ik zowel met de in Win7 meegeleverde drivers van mijn videokaart (Asus HD4850), als met de nieuwste Ati-drivers (die van 5 mei).

Het is ook echt reproduceerbaar, gebeurd hier iedere keer dat ik dit doe.

Is weliswaar geen showstopper, maar toch knap irriant. Hiervoor draaide ik Vista en die had hier geen last van.

Iemand anders zo'n probleem ook al gezien?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 13-09 21:09
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:46:
Ik kan niet zeggen dat ik W7 snel en vloeiend vind... IE8 zou supersnel zijn, maar ik vind het maar gewoontjes. En internet is gewoon t r a a g... Met de XS4all speedtest haal ik ergens tussen de 80 en de 1500 (het is elke keer weer anders) terwijl ik normaal iets van 6500 haal. Schijnbaar moet ik her en der nog wat dingen tweaken om de volle kracht van W7 te ervaren...? Ook als ik vensters open en sluit lijkt het gewoon wat te schokken. ('k Heb trouwens een i7 920 @3.3, GTX285 en 6 Gb ram.)
Ervaar je het traag of is alleen de speedtest wat trager? Die speedtesten zijn vaak niet betrouwbaar, beter kun je een 100 MB file downloaden van een snelle server en dan naar je resultaten kijken, bijvoorbeeld deze: ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/ . Ik kan me ook niet voorstellen dan W7 je internet zo beperkt als jij beschrijft.

En wat betreft het schokken, aan je systeem ligt het niet, althans niet aan je specs. Ik vermoed hier driverproblemen (nieuwste nvidia drivers? check device manager - WDDM is niet het nieuwste) en/of defect geheugen en/of geheugen met verkeerde timings.

[ Voor 3% gewijzigd door Jack Flushell op 09-05-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Heb inmiddels een interessant probleem ontdekt op mn Medion Akoya: als ik om opstart met mn wireless uit en deze daarna in wil schakelen, zegt windows dat er onvoldoende bronnen vrij zijn voor het apparaat. Maar als ik opstart met wireless aan is er geen probleem...

Zit nu voor t eerst sinds maanden weer achter een XP-pc te werken (laptop van mn pa) wat een hel is dat zeg. Ben inmiddels zo gewend aan het start menu a la vista en 7 dat ik gewoon verdwaal in XP :P ik mis ook heel erg de "controleren op updates" knop

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Laatst online: 18:03
wildhagen schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:39:
Hmmz, volgens mij heb ik een probleempje met Windows 7 (64-bits) gevonden.

Ik heb een monitor (Samsung 2693HM) waar 2 PC's aanhangen, één via DVI (mijn primair systeem) en één via D-Sub. Zodra ik van beeld wissel van DVI naar D-Sub gaat het goed, maar ga ik de andere kant op (van D-Sub naar DVI dus) dan springt mijn resolutie van Win7 terug naar 1600x1200 ipv de standaard 1900x1200. Ik hoor dan ook zo'n geluidje alsof er nieuwe hardware gedetecteerd word.

Dit heb ik zowel met de in Win7 meegeleverde drivers van mijn videokaart (Asus HD4850), als met de nieuwste Ati-drivers (die van 5 mei).

Het is ook echt reproduceerbaar, gebeurd hier iedere keer dat ik dit doe.

Is weliswaar geen showstopper, maar toch knap irriant. Hiervoor draaide ik Vista en die had hier geen last van.

Iemand anders zo'n probleem ook al gezien?
Even kijken naar je energieinstellingen. Je vista 7 bak ziet waarschijnlijk dat het signaal wegvalt, waardoor de videokaart (om energie te besparen) uit wordt geknikkerd en dus helaas zijn instellingen verliest. je zou dus kunnen proberen bij de energieinstellingen aan te geven dat de videokaart nooit of pas na heel erg lang in standby mag gaan, waardoor hij in principe continu dezelfde output zou moeten geven. Voor je beeldscherm maakt dit natuurlijk niet uit, die kan gewoon switchen qua source!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Thanks, die staat helaas al op Never, is iets wat ik altijd als een van de eerste dingen in stel.

Zou ook een driver issue kunnen zijn, ik wacht denk ik de volgende driverrelease nog even af, zo vaak switch ik toch niet naar D-Sub (die PC is een testbakkie).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Schweino schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:39:
In eerste instantie had ik Windows 7 op een andere partitie naast WinXP geïnstalleerd om het even aan te kijken. Nu de RC er is heb ik Windows 7 als m'n hoofd OS geïnstalleerd (op de partitie waar XP eerst op stond), en probeer nu m'n oude Windows 7 installatie te verwijderen van de andere partitie, maar krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Eerst kwam de melding dat ik toestemming van "trustedinstaller" diende te krijgen. Ik heb het eigenaarschap aangepast zodat ik nu zelf eigenaar ben en nu kan ik de mappen "Windows", "Program Files" en "ProgramData" nog steeds niet verwijderen omdat ik blijkbaar toestemming van mezelf nodig heb...

Het zal toch niet zo zijn dat ik er alleen met een format vanaf kom?
Als je de beveiligings eigenschappen bekijkt zul je zien dat Trustedinstaller eigenaar is. Je hebt jezelf al eigenaar gemaakt maar je moet jezelf ook nog rechten geven op de files en folders. Ik denk dat je dat niet gedaan hebt. Alle rechten voor administrators is niet genoeg. Je moet je eigen userid voldoende rechten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

SChief said:
Ghehehe, ik heb lekker net m'n oude SoundBlaster Live! 5.1 weer op gang gekregen op Windows 7.

Ik heb ook een 5.1 live!
Kun je me/ons misschien vertellen hoe je dat hebt gedaan?
Zit weer met mn onboard...verder niet slecht of zo, maar om dat ding zo werkloos op mn desk te zien liggen vind ik zo zonde...

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ben super tevreden over Windows 7 RC Build 7100. Heb hier alleen één vraag over. Ik heb de versie namelijk draaien op meerdere desktops met dezelfde key die ik van Microsoft heb gekregen. Is het mogelijk om Windows 7 te activeren op meer dan 1 PC?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jazeker, halve tweakers-community draait RC met een paar keys. Pas als de final, uit is, en je moet betalen, zullen ze (heel) wat strenger worden op dit soort dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Windows 7 RC te installeren via een USB, op een VHD, maar ik heb een probleem. Ik heb nu de 32-bit versie van Windows XP, maar wil graag de 64-bit versie van Windows 7. Ik heb dus de 64-bit versie gedownload, maar nu werkt bootsect.exe niet (omdat het een 64-bit programma is). Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n USB toch bootable wordt? En is het uberhaupt wel mogelijk om te doen wat ik wil? Of moet ik een clean install doen om een 64-bits versie werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:42:
[...]

Neem anders eens contact op met Canon, niet geschoten is altijd mis.
Heb ik al gedaan. Hierbij heb ik ook melding gemaakt van de vele topics op internet waarin mensen vragen om een Vista driver. En aangezien de printer al wel wordt herkend in Win7, maar helaas als unspecified device zou het toch niet zo moeilijk voor ze moeten zijn om iig een driver te maken die in Win7 werkt. Heb helaas nogg een reactie van ze, maar dat kan wel een paar dagen duren denk ik, zeker omdat het nu weekend is.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Ook is het weinig zinvol te melden hoe snel/traag je download is, als je op de releasedag probeert.

Thimk b4 you post....