Het grote SSD-ervaringen topic ~ Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 115.407 views

Onderwerpen

Alle 69 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Dat is mijn ervaring iig. Waarom dat zo is weet ik ook niet. Met HDTach en HDTune is precies te zien waar er data op mijn Vertex 1370 staat. En waar de schijf maagdelijk ongepartitioneerd is.

Ik vind het ook heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:33
Ik wil binnenkort (vraag me niet hoe binnenkort :P kan 1 week zijn, kunnen 2 maanden zijn) ook 2 x 30 (of 60) gb vertexjes kopen en in raid0 zetten voor OS.

Nu is mijn vraag, stel er komt een nieuwe firmware uit, kan je die zonder problemen op een raid0 flashen zonder dat je data foetsie is?

Tevens is er iets bekend of de prijzen nog dieper gaan kelderen? Ik snap natuurlijk dat niemand toekomst kan voorspellen, maar zie ze al binnen een week 10 euro dalen (30 gb vertex that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

KennieNL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:37:
Tevens is er iets bekend of de prijzen nog dieper gaan kelderen? Ik snap natuurlijk dat niemand toekomst kan voorspellen, maar zie ze al binnen een week 10 euro dalen (30 gb vertex that is).
Heel onvoorspelbaar. Ze kunnen ook nu over een week opeens weer stijgen.

Ze zijn nu weer zo ongeveer terug op het oude niveau. Ik denk zelf dat er in de komende weken hooguit nog een tientje vanaf gaat.

Duitsland loopt vaak ietsje voor met prijzen, en in Duitsland is de 30GB Vertex nu juist een paar euro duurder dan in NL.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

W3ird_N3rd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:52:
Vast een verschrikkelijk domme vraag, maar wat voor nut heeft het om onbeschreven stukken SSD uit te lezen? 8)7

In de praktijk haal je die 230MB/s dus nooit? Lekker dat dat in de T.net review staat dan. :/ Ik ga een SSD op de markt zetten die onbeschreven 10000000MB/s uitpoept maar beschreven nog maar 4. Die zal goede reviews krijgen. 8)7
Die reviews zijn ook ruk voor ons simpel volk :P Hier op het forum is het meerdere keren genoemd en onder andere ook door mij :)
Daarom vertrouw ik ook bijvoorbeeld SiSoft Sandra wat meer dan al die andere programma's !! Enige wat nog OK is : ATTO om te kijken of de fabriek specs kloppen/tot uiting komen op je systeem.
Sandra zegt dus ook mooi 190 MB/s als drive index bijvoorbeeld.

Maar verder gewoon je OS + Programma's op pleuren en gaan met die banaan :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:00
KennieNL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:37:

Dollar is wat weggezakt de afgelopen week, verder weinig spannends denk ik. Tenzij er rare dingen met flash geheugen gaat gebeuren, maar gezien de rustige zomermaanden verwacht ik daar ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36
W3ird_N3rd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:47:

150MB/s heb ik ook wel eens gezien (meestal direct na het starten van het systeem) maar ik kom nog niet eens in de buurt van de 230MB/s uit de Tweakers review.
Ik test de sequentiële transfer rates van ssd's rechtstreeks uit de verpakking (of na een firmware update op een Vertex die het hele ding incl. data reset) als er nog niet is geschreven naar de ssd. Iets anders heeft geen zin omdat de str's nogal kunnen fluctueren en ik geen behoefte heb om hier nog meer paniek over te gaan zaaien bij gebruikers dan nu al het geval is. Ik draai drie keer alle traces die per stuk ca. 150GB naar de ssd's schrijven. Dat geeft een mooi beeld van de performance-degradatie.
nero355 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:11:
[...]

Die reviews zijn ook ruk voor ons simpel volk :P Hier op het forum is het meerdere keren genoemd en onder andere ook door mij :)
Daarom vertrouw ik ook bijvoorbeeld SiSoft Sandra wat meer dan al die andere programma's !! Enige wat nog OK is : ATTO om te kijken of de fabriek specs kloppen/tot uiting komen op je systeem.
Sandra zegt dus ook mooi 190 MB/s als drive index bijvoorbeeld.
Als je prestaties wilt meten die enigzins overeen komen met het gebruik van een ssd in de real world zou ik Intel NAS Performance Toolkit gebruiken met de standaard traces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 22:10
Ik vind die reviews altijd wat moeilijk te plaatsen in real life zeg maar.

Ik heb nu Raptor 74GB x 2 in RAID0, nu wil ik best die Vertex 30GB x 2 in RAID0 gaan draaien. Maar dan zit ik met een aantal vragen:

- Is die SATA300 controller wel voldoende voor die RAID0 SSD opstelling? Zou dan onboard op mijn P6T deluxe moeten komen. Hoeveel sneller is de RAID0 SSD in tegenstelling tot 1 x een SSD? Heeft die 2de echt veel zin? Anders koop ik liever een 60GB. Maar in principe gaat het om het booten en de games (Die ik weinig speel) komen op de SSD te staan. Snelheid is dus het belangrijkste.

- De belangrijkste vraag is, wordt dit hele setje dan wel echt gevoelsmatig sneller dan nu met de raptors?

Snap dat het een beetje basis vragen zijn, maar kijkend naar die reviews/benchmarks word ik niet veel wijzer van.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 05-06-2009 11:20 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 17-04 09:35
LOL check dit:

http://www.engadget.com/2...sd-at-computex/#continued

Nano SSD's van Innodisk, vibratietest.

Stoere kleine disk (1 cm?) met 128 GB storage, 160 MB/s write, 150 MB/s read (als ik het zo goed versta, maar ik zou de getallen omdraaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304927

Ik vond het eerst ook moeilijk om door de bomen het bos te zien. Ik heb daarom vorige week 2 vertexen 30gb gekocht voor mijn systeem. In mijn systeem draaide ik al een jaar 2 x velociraptors in RAID0. Nu draai ik:

Vertex in RAID0 => Boot
Raptor in RAID0 => Werkdrive
ICHR10 controller in Gigabyte EP45-DS3P

Ik merk niet veel snelheidsverschil tussen Vertex en Raptor.
Vertex is wel wat rapper met opstarten van programma's. Maar dat deed mijn Raptor ook toen hij fresh install had.
Operations schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:17:

Ik heb nu Raptor 74GB x 2 in RAID0, nu wil ik best die Vertex 30GB x 2 in RAID0 gaan draaien. Maar dan zit ik met een aantal vragen:

- Is die SATA300 controller wel voldoende voor die RAID0 SSD opstelling? Zou dan onboard op mijn P6T deluxe moeten komen. Hoeveel sneller is de RAID0 SSD in tegenstelling tot 1 x een SSD? Heeft die 2de echt veel zin? Anders koop ik liever een 60GB. Maar in principe gaat het om het booten en de games (Die ik weinig speel) komen op de SSD te staan. Snelheid is dus het belangrijkste.

- De belangrijkste vraag is, wordt dit hele setje dan wel echt gevoelsmatig sneller dan nu met de raptors?

Snap dat het een beetje basis vragen zijn, maar kijkend naar die reviews/benchmarks word ik niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Behalve de snelheid vind ik toch ook die heerlijke stilte een groot pluspunt van SSD's.
Die raptors maakten (zeker onder Vista) toch een hoop lawaai.... -O-

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Kijk eens naar de eerste tabel op deze pagina van de Vertex raid-review met de resultaten van een prestatieindex voor boot- en opstartprestaties van Windows, applicaties en games. Je ziet daar dat ssd's veel meer zoden aan de dijk zetten dan 10.000 toeren harde schijven in raid 0, de gemiddelde responstijd van een enkele Vertex 30GB is al tweeënhalf keer lager als van twee Velociraptors in raid 0. In de praktijk merk je die verschillen wel, vooral als je graag aan multitasking onder Vista doet.

De Raptor WD740ADFD vind ik erg traag vergeleken met ssd's. Helemaals als Vista langs komt met zijn updates en indexeringen.

De Intel ICH10R southbridge van jouw moederbord heeft een prima sata-controller. De bandbreedte is geen issue omdat sata een point to point verbinding met 300MB/s bandbreedte per poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Reveiw Corsair P256
http://www.bit-tech.net/h...r-p256-256gb-ssd-review/1

Ben echt benieuwd naar de nieuwe OCZ Agility, maar niet met de prijzen van Central Point die nu in de pricewatch staan, dan is hij duurder dan de Vertex 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 25-05 22:10
Femme schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:28:
[...]

Kijk eens naar de eerste tabel op deze pagina van de Vertex raid-review met de resultaten van een prestatieindex voor boot- en opstartprestaties van Windows, applicaties en games. Je ziet daar dat ssd's veel meer zoden aan de dijk zetten dan 10.000 toeren harde schijven in raid 0, de gemiddelde responstijd van een enkele Vertex 30GB is al tweeënhalf keer lager als van twee Velociraptors in raid 0. In de praktijk merk je die verschillen wel, vooral als je graag aan multitasking onder Vista doet.

De Raptor WD740ADFD vind ik erg traag vergeleken met ssd's. Helemaals als Vista langs komt met zijn updates en indexeringen.

De Intel ICH10R southbridge van jouw moederbord heeft een prima sata-controller. De bandbreedte is geen issue omdat sata een point to point verbinding met 300MB/s bandbreedte per poort.
Okee die 30GB vertex kost nog maar 130 euro bij salland, dus dan neem ik er daar wel 2 van.

is een bepaalde stripe/block size nog aan te raden voor SSD of is dat niet anders dan bij HDD's? Verder nog dingen die je specifiek moet doen om het maximale uit die SSD's te halen? Writecache aan/uit oid?

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 05-06-2009 14:15 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Voor 379,- staat die nieuwe Agility in de Pricewatch. Dan kun je dus net zo goed een Vertex kopen voor 350,-? Ik dacht dat de Agility net iets onder de Vertex zou komen maar qua prijs staat hij erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zal de nieuwigheid zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
SuX DeLuXe schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:16:
Voor 379,- staat die nieuwe Agility in de Pricewatch. Dan kun je dus net zo goed een Vertex kopen voor 350,-? Ik dacht dat de Agility net iets onder de Vertex zou komen maar qua prijs staat hij erboven.
Volgens hardware.info
Naar verwachting zal de OCZ Agility SSD met 30 GB een adviesprijs van 100 euro hebben. De variant met 60 GB gaat voor 160 euro over de toonbank terwijl de SSD met 120 GB voor 250 euro van eigenaar wisselt
Het kan niet dat de Agility duurder is dan de Vertex. Agility is Vertex "budget". Als er meerdere shops prijzen hebben zal het heel anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
abusimbal schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 16:53:
[...]

Volgens hardware.info

[...]

Het kan niet dat de Agility duurder is dan de Vertex. Agility is Vertex "budget". Als er meerdere shops prijzen hebben zal het heel anders zijn.
De Agility 120 GB voor 326 euro bij Salland. Ziet er al veelbelovender uit.
http://www.salland.eu/pro...b-s-oczssd2-1agt120g.html
Trouwens 12 maanden garantie bij Salland, dat is wel weinig. De Vertex heeft 24 maanden garantie bij Salland...Dat is wel vreemd.

[ Voor 32% gewijzigd door SuX DeLuXe op 06-06-2009 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
All Agility Series SSD drives come backed a two year warranty and OCZ’s legendary service and support.
Dus dat zal wel een foutje van Salland zijn, en anders stuur je hem direct naar OCZ mocht er wat mis zijn.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik heb me behoorlijk ingelezen in alle types, de problemen, allingen onder xp, benchmarks etc etc. Ik lees vanalles over verloop van snelheid, dan moet je weer de intel hebben (maar die is meer dan 2x zo duur, ok ook groter), problemen met controllers. Ik zie daar de bomen het bos niet meer.

Maar wat ik eigenlijk gewoon simpel wil weten:

Gaat een vertex 30gb met enkel windows xp (op een asus m3a47-em 840g chipset) minimaal de prestaties halen van een velo raptor ? en blijft ie dat ook doen ?

Iemand die me even op weg kan helpen ? Ik zit nu al twee weken te treuzelen om een nieuw systeem te gaan bouwen maar blijf hangen op de ssd keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is gewoon niet zo moeilijk. SLC, MLC intel of andere MLC SSD's met een indlix of samsung controller zijn prima, en zouden een heel snel systeem moeten geven.

De snelheidsdegradatie bij sommige SSD's zie je terug in benchmarks maar ik vraag me af hoe veel je er in real life van merkt. Ik iig niets.

Je ziet nu dat er meer merken met indlix ssd's komen, wat vast goed kan zijn voor de prijs. Maar de intel is ook wel aantrekkelijk nu.

Wat Femme zegt, de Intel maakt wel de meest degelijke indruk, mijn voorkeur neigt nu naar de x25-m.

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 06-06-2009 10:50 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 12:14
maratropa schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:46:
Het is gewoon niet zo moeilijk. SLC, MLC intel of andere MLC SSD's met een indlix of samsung controller zijn prima, en zouden een heel snel systeem moeten geven.

De snelheidsdegradatie bij sommige SSD's zie je terug in benchmarks maar ik vraag me af hoe veel je er in real life van merkt. Ik iig niets.

Je ziet nu dat er meer merken met indlix ssd's komen, wat vast goed kan zijn voor de prijs. Maar de intel is ook wel aantrekkelijk nu.

Wat Femme zegt, de Intel maakt wel de meest degelijke indruk, mijn voorkeur neigt nu naar de x25-m.
Ik ben het grotendeels met jou eens dat de X25-m de beste keus is op het moment, maar zou daar aan toe willen voegen: voor een desktop. Je kunt de programma's daar goed op kwijt en je "passieve" data, zoals films, documenten, muziekbestanden, op een harde schijf.

Voor een laptop/iMac/Mac Mini (of andere computer met 1 harde schijf) zou ik eerder gaan voor een 120GB Vertex of soortgelijke SSD met een Indilinx Barefoot-controller zoals de Super Talent UltraDrive ME (FTM28GX25). 80GB vind ik persoonlijk te weinig voor een laptop. Een 160GB Intel is ook een optie, maar zal voor veel gebruikers te duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nja voor een laptop wil je idd een beetje redelijk formaat, vooral als er vista op staat..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 11:03

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

OCZ Technology heeft voor zijn Vertex-ssd's nieuwe firmware uitgebracht met 1.30 als het versienummer.

meuk: OCZ Vertex Series 1.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:27:
OCZ Technology heeft voor zijn Vertex-ssd's nieuwe firmware uitgebracht met 1.30 als het versienummer.

Die had ik gesubmit, maar ik sta er niet bij als submitter. ;(

Ik wacht nog eventjes met updaten voor het geval er kinderziektes inzitten. :P Iemand al ervaring met de "life expectancy calculation"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen dataloss staat er bij .. maar ook 'you takes your chances' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:10

RvV

W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Die had ik gesubmit, maar ik sta er niet bij als submitter. ;(

Ik wacht nog eventjes met updaten voor het geval er kinderziektes inzitten. :P Iemand al ervaring met de "life expectancy calculation"?
Ik ben ook erg benieuwd naar die life calculator maar zit nog op 1199 en moet dan eerst naar een recentere versie voordat ik 1.30 erop kan zetten, lijkt het.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Op ComputeX'09 staat een demo van de Super Talent PCI-E SSD:

- Lezen: 1.52GB/s
- Schrijven: 1.33GB/s
- 1GB Cache
- Tot 2 TB
- Minder dan $1000 (zal wel voor de goedkoopste versie waarvan de opslaggrootte onbekend is)
- PCI-E 8x
- 4 x Indilinx SSD controllers
- MLC geheugen
- 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
Volgens mij is het nog altijd niet mogelijk om van PCI-E te booten, en dan gaat het nut van een PCI-E SSD me eigenlijk een beetje voorbij. Voor massaopslag zal het wel nog te duur blijven.
Volgens mij focussen de fabrikanten zich voorlopig beter op kleinere, snelle (en vooral betaalbare) SSD's zodanig dat ze wat marktaandeel kunnen vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Oli469 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:24:
Volgens mij is het nog altijd niet mogelijk om van PCI-E te booten, en dan gaat het nut van een PCI-E SSD me eigenlijk een beetje voorbij. Voor massaopslag zal het wel nog te duur blijven.
Volgens mij focussen de fabrikanten zich voorlopig beter op kleinere, snelle (en vooral betaalbare) SSD's zodanig dat ze wat marktaandeel kunnen vergaren.
Van een PCI-e SATA controller kan je toch ook booten lijkt me? Dat hoeft dus niet noodzakelijkerwijs een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:27:

Volgens OCZ komt deze maand nog een update die TRIM toevoegt.
http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=57672

En in hetzelfde link hierboven ook bevestigd dat voor de OCZ Summit van Samsung een update komt voor de release van Windows 7 met support voor TRIM.

En de eerste benches van de nieuwe OCZ Agility, de 120GB variant.
http://www.ocztechnologyf...php?p=395862&postcount=22

[ Voor 10% gewijzigd door abusimbal op 06-06-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli469
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10-2023
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:34:
[...]

Van een PCI-e SATA controller kan je toch ook booten lijkt me? Dat hoeft dus niet noodzakelijkerwijs een probleem te zijn.
Ok, ik heb het nog eens nagekeken en blijkbaar heb ik me idd gebaseerd op foute bronnen. Booten van een PCI-E SSD is dus wel mogelijk, net zoals van elke fatsoenlijke PCI-E raid controller overigens 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben sinds kort in het bezit van een Patriot Warp V2 32GB. Een SSD met de JMicron 602B controller dus. Deze wil ik gaan draaien naast een Samsung F1 1TB. Ik heb me al ingelezen in het optimaliseren van het OS voor deze types van SSD's, maar ik zit toch nog met een aantal vragen.

Allereerst ligt de keuze tussen Windows XP en 7. Momenteel gebruik ik naar alle tevredenheid nog XP. Vista heeft mij alleen maar kopzorgen bezorgd, dat is dus geen optie.

Naar wat ik gelezen heb zijn de algemene tweaks:
*Partitie uitlijnen
*AHCI biedt geen meerwaarde tegenover Legacy IDE?
*SSD niet helemaal vol laten staan

Voor XP:
*Prefetch uitschakelen
*Indexering uitschakelen
*Wisselbestand op HDD ipv SSD
*Browser caches op HDD ipv SSD
*Systeemherstel uitschakelen
*Slaapstand uitschakelen (tenzij dit bestand op de HDD kan staan?)
*Virusscanner op HDD installeren
*Windows updates handmatig downloaden

Windows 7 zou enkele optimalisaties voor SSD's kennen, maar daarvoor moet je SSD wel herkend worden. Ik geloof dat deze SSD's zich gewoon voordoen als HDD, waardoor het OS er niets mee kan. Bovendien ondersteunen ze het TRIM commando niet. Ik weet dan niet wat de meerwaarde is van Windows 7. Bovendien neemt dit OS waarschijnlijk meer schijfruimte in beslag, en 32GB is krap. Misschien kan iemand zijn licht hierover laten schijnen?

Hierbij nog de HDTune en ATTO screenshots van deze SSD als secundaire schijf. Zo kwam hij van de vorige eigenaar, dus ik weet niet of hij wel optimaal geformatteerd was.

ATTO Patriot Warp V2

HDTune Patriot Warp V2

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-06-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Het voordeel met jmicron SSD's is dat ze volgens mij geen last hebben van snelheids degradatie, en dat je dat ruimte over houden in relatie tot dat probleem kan negeren.

Zaak is dat je geen gestotter wil, zolang dat weg blijft heb je een prima SSD'tje. Want er zijn best mensen met een prima werkende jmicron SSD.. Dus dan zijn de meeste dingen die je noemt wel handig, zo min mogelijk writes naar je SSD..

Tja en als je toch geen Os hebt, ik zou windows 7 ook even proberen. En Vista is onderhand wel volwassen hoor. 0 problemen hier...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb zowel een XP Home als een Windows Vista Home Premium licentie nog. Maar voor Vista ben ik alsnog wat huiverig, ondanks de meer positieve berichten. Ik zie er momenteel dan ook niet echt meerwaarde voor, aangezien ik met XP nog altijd alles kan wat ik met mijn PC doe. Alleen DirectX 10 loop ik momenteel mis.

Windows 7 wil ik misschien wel een kans geven, maar daar moet ik even over denken.

Fijn dat deze SSD's blijkbaar geen last hebben van snelheidsdegradatie. Het is inderdaad het gestotter dat ik wil vermijden. Het doel is om het starten van Windows en veelgebruikte programma's sterk te versnellen.

Vandaar dat ik hier even mijn licht wil opsteken om te zien of ik nog belangrijke dingen gemist heb :) Uiteraard zal ik mijn ervaringen posten, zodra hij geïnstalleerd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-06-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Als je toch Windows gaat gebruiken: http://zflashpoint.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:06:
Ik heb zowel een XP Home als een Windows Vista Home Premium licentie nog. Maar voor Vista ben ik alsnog wat huiverig, ondanks de meer positieve berichten. Ik zie er momenteel dan ook niet echt meerwaarde voor, aangezien ik met XP nog altijd alles kan wat ik met mijn PC doe. Alleen DirectX 10 loop ik momenteel mis.

Windows 7 wil ik misschien wel een kans geven, maar daar moet ik even over denken.

Fijn dat deze SSD's blijkbaar geen last hebben van snelheidsdegradatie. Het is inderdaad het gestotter dat ik wil vermijden. Het doel is om het starten van Windows en veelgebruikte programma's sterk te versnellen.

Vandaar dat ik hier even mijn licht wil opsteken om te zien of ik nog belangrijke dingen gemist heb :) Uiteraard zal ik mijn ervaringen posten, zodra hij geïnstalleerd is.
ben altijd wel benieuwd naar positieve verhalen met jmicron ssd's :)
Laatst nog een core v1 als OS schijf geprobeerd in een netbook, dat was geen succes... maar als werkschijf is ie prima..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ja, het is wel de bedoeling om hem als systeemschijf te gebruiken. Maar dan geassisteerd door een HDD voor opslag, bepaalde programma's en dingen zoals het wisselbestand. Dat is natuurlijk wel iets anders dan hem als enige schijf te gebruiken in een netbook. Je probeert zoveel mogelijk het zwakke punt van deze SSDs te omzeilen.
Ziet er op zich wel interessant uit. Maar jammer dat het mogelijk nog niet voldoende getest is. De komende maanden heb ik mijn PC niet meer nodig voor kritische taken, maar het zou wel leuk zijn mocht het gewoon werken. Ik zal er in ieder geval over bijlezen :)

Mijn voornaamste vraag is, en dat heb ik nog niet direct gevonden, of dat deze cache alleen geldt voor de SSD, of voor alle schijven. Ik zou namelijk niet graag hebben dat ik werk aan een belangrijk document, en dat tussentijds opsla op mijn HDD, en dat tijdens een crash de gegevens nog in de cache zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 07-06-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
Draaide dus altijd met 2 intels op een intel ICHR9 en 8 x samsungF1 op een highpoint 3520
Dit weekend alles op een Areca 1261ML gezet met 256MB cache en met 2GB cache. het geheel voelde langzamer aan dan dat ik had. Ook het kopieeren van de ene raid array naar de andere ging met 70MB/s minder snel.

Heb nu de intels op een Intel ICHR10R en de samsungs op de areca, nu lijkt alles wel sneller te gaan
Heb nog niet alles goed getest, maar in windows7 haal ik nu wel een score van 7.9 en met hdtune haal ik nu gemiddeld 30 MB-s meer en 2000 iops meer met de accestest.

Lijkt wel of de Intel ichr10 sneller is met intel ssd´s dan een areca 1261ML EN een highpoint 3520.

De raid5 partitie met de samsungs ging op de areca met 2Gb wel veel sneller, lijkt wel of de areca veel slechter met ssd´s omgaat

[ Voor 17% gewijzigd door l3p op 08-06-2009 00:09 ]

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

Draai Crystal Diskmark eens: snel gedaan en een duidelijk plaatje.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een Intel X25-M 80Gb besteld, ik zit nu alleen een beetje te dubben of ik een extra sata controller nodig heb...

Momenteel heb ik op mijn gigabyte moederbord de ICH9R controller zitten, helaas kan ik op internet weinig info vinden over de ICH9R icm de X25M.

Is de performance met de ICH9R voldoende, of loont het om een andere sata-controller te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 11:48
Admiral Freebee schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:51:
Windows 7 zou enkele optimalisaties voor SSD's kennen, maar daarvoor moet je SSD wel herkend worden. Ik geloof dat deze SSD's zich gewoon voordoen als HDD, waardoor het OS er niets mee kan. Bovendien ondersteunen ze het TRIM commando niet. Ik weet dan niet wat de meerwaarde is van Windows 7. Bovendien neemt dit OS waarschijnlijk meer schijfruimte in beslag, en 32GB is krap. Misschien kan iemand zijn licht hierover laten schijnen?
Windows 7 herkent SSD's aan de rotational speed die de schijf doorgeeft aan het OS. meer dan 0: HDD. Anders: SSD.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik herhaal toch nog even mijn vraag omdat ik geen afdoende antwoord kan vinden / gekregen heb:

Wat ik eigenlijk gewoon simpel wil weten:

Gaat een vertex 30gb met enkel windows xp (op een asus m3a47-em 840g chipset) minimaal de prestaties halen van een velo raptor ? en blijft ie dat ook doen ?

nu ben ik wel in twijfel minimaal 60 gb aan te schaffen ivm toekomstige installatie van windows 7

Qua prijs komt hij dan wel dichter bij de X25-M. Is het dan zinvol nog een keer € 80,-- meer te betalen en een intel te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
Zie hier een vergelijking van de degraded prestaties van de X25-M, Vertex met 1.1 firmware en de VelociRaptor.

De VelociRaptor presteert beter als er veel databewerking plaatsvindt. Als bootschijf blijven de prestaties van de Vertex en de X25-M beduidend hoger dan van de VelociRaptor. De X25-M presteert beter dan de Vertex en zal met de nieuwe firmware wat minder performance-degradatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Femme schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:35:
Zie [html]<a href="http://tweakers.net/benchdb/testcombo/wide/?TestcomboIDs\[1822]=1&TestcomboIDs\[1710]=1&TestcomboIDs\[1844]=1">hier</a>[/html] een vergelijking van de degraded prestaties van de X25-M, Vertex met 1.1 firmware en de VelociRaptor.

De VelociRaptor presteert beter als er veel databewerking plaatsvindt. Als bootschijf blijven de prestaties van de Vertex en de X25-M beduidend hoger dan van de VelociRaptor. De X25-M presteert beter dan de Vertex en zal met de nieuwe firmware wat minder performance-degradatie hebben.
dank! ik had je reviews en testen ook al bestudeerd maar die waren allemaal wat ouder en ik lees over de vertex behoorlijke verbetering ivm de firmware.
Nu gaat het bij mij ook niet op een super game systeem trouwens maar om een nieuwe desktop. Mijn raptor is binnen een jaar kapot gelopen en nu moet ik wat anders.
Belangrijkste is eigenlijk snel booten van het systeem en snel opstarten van proggies. Benchen etc niet van belang. Dat hij dus langzamer wordt in getalletjes maar niet merkbaar is dus geen probleem. In neig ook wel naar de intel maar de prijs is toch behoorlijk hoger dan de vertex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
P5ycho schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:28:
[...]

Windows 7 herkent SSD's aan de rotational speed die de schijf doorgeeft aan het OS. meer dan 0: HDD. Anders: SSD.
Ook als ze op een raid controller of onboard raid draaien ?

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 11:48
RonnieB82 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:24:
Momenteel heb ik op mijn gigabyte moederbord de ICH9R controller zitten, helaas kan ik op internet weinig info vinden over de ICH9R icm de X25M.
In het begin van deze draad staat wat info over de snelheden van onboard en echte raidcontrollers.

l3p krijgt de bottleneck pas bij 4 x25-m ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
l3p schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:53:
[...]

Ook als ze op een raid controller of onboard raid draaien ?
Dat ligt aan de raidcontroller, die geeft tenslotte een array als 1 disk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Photofast stelt als eerste SSD voor met nieuwe JMicron JM612 controller
http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=27071&catid=2

G-Monster V5J

Controller: JMicron JM612
Capaciteiten: 32 64 128 en 256GB
Cache geheugen: 256MB
Max. read speed: 240 MB/sec
Max. write speed: 200 MB/sec

G-Monster V5

Controller: 2 Indilinx met JMicron RAID controller
Capaciteiten: 32 64 128 en 256GB
Cache geheugen: 128MB
Max. read speed: 270 MB/sec
Max. write speed: 270 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
My god wat een knip-en-plak werk weer zeg. jmicron raid controller met 2 barefoots erachter, moet dat nou |:(. Die schijf is nu dik gelimiteerd door de SATA interface. Verkoop dan een 'matched pair' van 2 ssd's, zoals dat nu met geheugen gebeurt. Dan zit je niet met de controllerlimitaties.

Die JM612 heeft een bijna idioot grote cachesize, ik ben erg benieuwd of de controller zo brak is dat het meer cache gekregen heeft, of dat er een andere reden voor is. Laten we de benchmarks maar weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Laatst online: 05-08-2024
RonnieB82 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:24:
Ik heb een Intel X25-M 80Gb besteld, ik zit nu alleen een beetje te dubben of ik een extra sata controller nodig heb...

Is de performance met de ICH9R voldoende, of loont het om een andere sata-controller te plaatsen?
Ik hou dit topic als een tijdje bij en heb vandaag dan ook een intel X25-M 80GB gekocht. Deze heb ik ook op een ICH9R (Asus Maximus Formula) zitten en hij performt normaal, zoals het zou moeten en wat ik hier in dit topic ook lees. Ik heb 1 SSD dan en daarnaast nog 4 schijven aan de ICH9R hangen welke verdeelt zijn in twee RAID1 sets.
6 reacties onder je vraag staat een linkje naar een tabel met geschatte snelheidslimieten van verschillende chipsets, de ICH9R zit op ongeveer 650 MB/s, dus voor 1 X25-M SSD meer dan zat.

Weet iemand nog hoe dat programmaatje van Microsoft heet welke een aantal schrijfacties opspaarde en tot één grotere schrijfactie maakte? Zijn er mensen die dit gebruiken met hun SSD en wat zijn je ervaringen hier mee?
En wie zetten directories als TMP, TEMP en Temporary Internet Files om naar een normale harddisk? Of de Pagefile?
Ik draai zelf Windows 2008 Server x64, standaard al geen Indexing, Superfetch of Defrag schedule, dus die staan bij mij dus uit.

Edit: Ik had 8 disken, de hierboven genoemde 4 en 4 10K SCSI schijven in RAID5, mijn pc is nu een stukje stiller nu die 10K schijven eruit zijn. Groot pluspunt :)

Edit2: Dat tooltje heb ik dus achterhaald: Windows SteadyState. Zijn er hier mensen die dit gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Rudie_V op 10-06-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Rudie_V schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:56:
Edit2: Dat tooltje heb ik dus achterhaald: Windows SteadyState. Zijn er hier mensen die dit gebruiken?
Niet gebruiken. Je wint er niets mee, je schijf kan random writes prima zelf afhandelen. Levensduur wordt er ook niet beter van.
Steadystate is een optie voor trage SSD's zonder intelligente controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Rudie_V schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:56:
6 reacties onder je vraag staat een linkje naar een tabel met geschatte snelheidslimieten van verschillende chipsets, de ICH9R zit op ongeveer 650 MB/s, dus voor 1 X25-M SSD meer dan zat.
Volgens mij begrijp je dat overzicht niet helemaal : Het is meer bedoeld als een overzicht van wat er mogelijk is met verschillende soorten RAID controllers.

Bij "controllers" die in een South Bridge zitten heb je eigenlijk maar 1 limiet en dat is de CPU die je gebruikt. Van wat ik altijd heb begrepen is dat een South Bridge onbeperkte bandbreedte heeft in theorie, maar de rest van het systeem de boel beperkt.
Het is meer een overzicht die laat zien dat er geen problemen zijn, zoals die optreden bij de 780i/790i chipset als ik het OCZ forum mag geloven :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:33:
[...]

Volgens mij begrijp je dat overzicht niet helemaal : Het is meer bedoeld als een overzicht van wat er mogelijk is met verschillende soorten RAID controllers.

Bij "controllers" die in een South Bridge zitten heb je eigenlijk maar 1 limiet en dat is de CPU die je gebruikt. Van wat ik altijd heb begrepen is dat een South Bridge onbeperkte bandbreedte heeft in theorie, maar de rest van het systeem de boel beperkt.
Het is meer een overzicht die laat zien dat er geen problemen zijn, zoals die optreden bij de 780i/790i chipset als ik het OCZ forum mag geloven :)
Er bestaat niet zoiets als onbeperkte bandbreedte. De SATA controller in de southbridge heeft gewoon een maximale totale bandbreedte voor alle apparaten die eraan hangen tezamen, dat is heel normaal. Dat werkt hetzelfde als met RAIDcontrollers.
Het is ofwel:
- de IO processor die het niet bij kan benen (de controller in de southbridge is gelimiteerd)
- de bus die te smal is (link tussen north- en southbridge is te smal)
- de interface naar de disks die te traag is.
Natuurlijk moeten de SATA devices zelf ook voldoende data kunnen aan- en afvoeren.

Je zult dus met 3 of 4 OCZ vertex SSD's dezelfde snelheden halen in RAID0 op een ICH10R, omdat de SATA controller gewoon niet meer data kan verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:33:

Nee, het overzicht is toch echt bedoeld voor snelheidsindicatie, inclusief onboard. Het mag misschien niet helemaal juist zijn, maar in de praktijk zullen de verschillen van systemen met een ICH9R niet zover uit elkaar zitten: je mag best de conclusie trekken dat RonnieB absoluut niet gelimiteerd wordt met z'n enkele x25-m, waar het om ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Laatst online: 05-08-2024
@P5ycho
Bedankt, ik ga dat SteadyState verder dus niet testen en of gebruiken.

@Nero355
Volgens mij zijn de limieten die gegeven zijn toch meer de chipset limieten. I3p heeft 4x een X25-M eraan hangen, die tesamen zeker een leesdoorvoersnelheid van richting de 1 GB/s moeten kunnen genereren. Maar hij blijft op ongeveer die 650 MB/s hangen. En gezien I3p een intel 940 heeft, welke zeker niet het langzaamst is, lijk me niet dat de CPU hier aandeel in heeft. Verschillende tests op internet komen op ongeveer dezelfde limiet uit, waarbij HD Tach nog eens een CPU belasting van rond de 20% laat zien(ik weet even niet welke CPU dan gebruikt is, maar dat maakt niet zoveel uit ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38521

Is er al wat meer bekend over de Kingston SSDNow V-series? Kan er zelf nog geen benchmarks of een review van vinden. Prijstechnisch lijkt het me een mooie voor in mn netbook en als de prestaties een beetje meevallen, ga ik hem gelijk halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Anoniem: 38521 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:53:
Is er al wat meer bekend over de Kingston SSDNow V-series? Kan er zelf nog geen benchmarks of een review van vinden. Prijstechnisch lijkt het me een mooie voor in mn netbook en als de prestaties een beetje meevallen, ga ik hem gelijk halen.
Voor 64gb is hij wel cheap ja!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 17:51

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik heb ook naar reviews gezocht, maar kon niets vinden. Zelfs geen gebruikerservaringen op newegg enzo. Maar aangezien hij zo goedkoop is ben ik er vrij zeker van dat er een Jmicron controller op zit zonder cache.
Als hij goed zou presteren zou er denk ik meer over te lezen zijn.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38521

Daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor. ff wachten dus op gebruikerservaringen, of er gewoon voor gaan, of toch maar een vertex. Moeilijk, moeilijk. Maar ach ik kan nog wel een weekje wachten denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Laatst online: 07-02 08:13
falling_down schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Ik heb ook naar reviews gezocht, maar kon niets vinden. Zelfs geen gebruikerservaringen op newegg enzo. Maar aangezien hij zo goedkoop is ben ik er vrij zeker van dat er een Jmicron controller op zit zonder cache.
Als hij goed zou presteren zou er denk ik meer over te lezen zijn.
Wellicht toch een Samsung variant met cache zoals deze?: http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?SAM-SSD64M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand de 1.30 firmware al op zijn Vertex gezet? Vanaf 1.10 of zo. Zonder dataloss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:07
Jep, Flashprogramma gaf wel een error (na het flash gedeelte), maar de firmware is wel geupdate, zonder dataloss.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:45:
Heeft iemand de 1.30 firmware al op zijn Vertex gezet? Vanaf 1.10 of zo. Zonder dataloss?
Bij mij was het ook zonder dataloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

P5ycho schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:40:
Er bestaat niet zoiets als onbeperkte bandbreedte. De SATA controller in de southbridge heeft gewoon een maximale totale bandbreedte voor alle apparaten die eraan hangen tezamen, dat is heel normaal. Dat werkt hetzelfde als met RAIDcontrollers.
Het is ofwel:
- de IO processor die het niet bij kan benen (de controller in de southbridge is gelimiteerd)
- de bus die te smal is (link tussen north- en southbridge is te smal)
- de interface naar de disks die te traag is.
Natuurlijk moeten de SATA devices zelf ook voldoende data kunnen aan- en afvoeren.

Je zult dus met 3 of 4 OCZ vertex SSD's dezelfde snelheden halen in RAID0 op een ICH10R, omdat de SATA controller gewoon niet meer data kan verzetten.
Eerder ergens in dit deel werd beweerd dat een ICH10R i.c.m. een I7 920 ergens tegen de 2000 MB/s zou kunnen halen :?
Daarnaast heeft de i7 net als AMD CPU's geen North Bridge meer ;)
_H_G_ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:50:
Nee, het overzicht is toch echt bedoeld voor snelheidsindicatie, inclusief onboard. Het mag misschien niet helemaal juist zijn, maar in de praktijk zullen de verschillen van systemen met een ICH9R niet zover uit elkaar zitten: je mag best de conclusie trekken dat RonnieB absoluut niet gelimiteerd wordt met z'n enkele x25-m, waar het om ging.
Dat klopt wel ja, maar het is inderdaad een indicatie : Sommige van de configuraties zouden NOG harder kunnen denk ik :)
Rudie_V schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:16:
@Nero355
Volgens mij zijn de limieten die gegeven zijn toch meer de chipset limieten. I3p heeft 4x een X25-M eraan hangen, die tesamen zeker een leesdoorvoersnelheid van richting de 1 GB/s moeten kunnen genereren. Maar hij blijft op ongeveer die 650 MB/s hangen. En gezien I3p een intel 940 heeft, welke zeker niet het langzaamst is, lijk me niet dat de CPU hier aandeel in heeft. Verschillende tests op internet komen op ongeveer dezelfde limiet uit, waarbij HD Tach nog eens een CPU belasting van rond de 20% laat zien(ik weet even niet welke CPU dan gebruikt is, maar dat maakt niet zoveel uit ook).
CPU belasting zegt niks : Bij mij draait er een }:O dus staat er 100% en het kan net zo goed zijn dat zijn PC net effe ergens anders mee bezig was ;)
Tevens kan het OS ook een limiet zijn : XP is veel slechter in kleinere files dan Windows 7 bijvoorbeeld !!
De 740 MB/s die ik haal bijvoorbeeld zou denk ik NOG harder kunnen met snellere SSD's of meer Vertexen, echter heb ik maar 4 poorten op de South Bridge en geen geld voor nog sneller spul mocht dat spontaan op de markt verschijnen.

Dat een Areca of Dell niet harder kan dan 333/800/1200 MB/s snap ik : Komt door de CPU, maar de chipsets kunnen denk ik nog eens iedereen verrassen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik was benieuwd dus ik heb kingston een mailtje gestuurd met de vraag welke controller er in de V zit:
Regarding your request I regret to inform you that at the moment unfortunately we can not provide this kind of information.
wtf binnenkort wordt hij door iemand "gereviewed" en weten we het toch..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
maratropa schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:01:
Ik was benieuwd dus ik heb kingston een mailtje gestuurd met de vraag welke controller er in de V zit:

[...]

wtf binnenkort wordt hij door iemand "gereviewed" en weten we het toch..
Beetje raar, dat ding ligt al in de winkels..
Als klant zijnde wil je toch weten wat je koopt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo .. De Caldera-DOS CD was geen succes. Echt een half uur lopen kloten in mijn BIOS en nog werd mijn USB-stick geen driveletter toegewezen. Het probleem zat echter niet bij het BIOS, maar bij mijn Boot-CD.

Na een Win95 bootdiskette in mijn diskettestation te hebben gepropt kon ik prima de USB-stick met de firmware-updater laden en flashen. Zonder dataloss. Woei. Ik ben benieuwd of ik verschil merk maar dat zal wel niet.

FDD FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gewoon even van een USB stick booten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee want dan moet ik die bootable maken en dat ding gebruik ik ook voor andere zaken.

Nu nog ff op zoek ergens in deze thread of een van de vorige delen naar het alignmentverhaal.

De nieuwe firmware staat er op. Ik ga ook mijn 10GB unpartitioned bij de laatste partitie trekken. Maar daarvoor wil ik de partitie wissen en opnieuw aanmaken. Echter moet dat met een Vista-install-CD aangezien de diskpart van XP er geen reet van snapt. Duurt helaas ook eeuwig die CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:49:
Zo .. De Caldera-DOS CD was geen succes. Echt een half uur lopen kloten in mijn BIOS en nog werd mijn USB-stick geen driveletter toegewezen. Het probleem zat echter niet bij het BIOS, maar bij mijn Boot-CD.

Na een Win95 bootdiskette in mijn diskettestation te hebben gepropt kon ik prima de USB-stick met de firmware-updater laden en flashen. Zonder dataloss. Woei. Ik ben benieuwd of ik verschil merk maar dat zal wel niet.

FDD FTW!
Je kan via het firmware forum van ocz een leuk tooltje vinden van hp om je usb stick bootable te maken.
Mij lukte het toen om te booten en te flashen in dos naar firmware 1.30. 32bitXP draai ik.
Let op! Alleen flashen als je 64 bit Vista hebt kan dataverlies tot gevolg hebben.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach het is nu gelukt via een diskette. Ik dacht alleen dat het echt DOS moest zijn. Maar de Win95-omgeving gaat dus ook prima. Ik blijf voorlopig nog rustig een FDD in mijn machines bouwen.

Net klaar met het verwijderen en opnieuw aanmaken van de laatste partitie op de Vertex. Align=2048 gedaan. Dat zou me een 1024 offset moeten geven. En dus aligned als het goed is. Daarna met 4096 allocation NTFS geformatteerd.

Als ik mij niet vergis heb ik nu weer 3 aligned partities:
---- Drive 0 Geometry Infomation ----
Cylinders = 7783
TracksPerCylinder = 255
SectorsPerTrack = 63
BytesPerSector = 512
DiskSize = 64017354240 (Bytes) = 61051 (MB)

---- Drive Partition 0 Infomation ----
StatringOffset = 1048576
PartitionLength = 10737418240
HiddenSectors = 2048
PartitionNumber = 1
PartitionType = 7
---- Drive Partition 1 Infomation ----
StatringOffset = 10738466816
PartitionLength = 10737739264
HiddenSectors = 20973568
PartitionNumber = 2
PartitionType = 7
---- Drive Partition 2 Infomation ----
StatringOffset = 21476933632
PartitionLength = 42544922624
HiddenSectors = 41947136
PartitionNumber = 3
PartitionType = 7
Wiper gedraaid. En nu de 3e partitie weer bevolken met de data die er voorheen ook op stond.

En uiteraard voor dit alles ff een backup gedraaid en een image getrokken.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 10-06-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:40:
Eerder ergens in dit deel werd beweerd dat een ICH10R i.c.m. een I7 920 ergens tegen de 2000 MB/s zou kunnen halen :?
Daarnaast heeft de i7 net als AMD CPU's geen North Bridge meer ;)
Ik wil wel eens een quote zien. Waarom klamp je je vast aan 1 uitspraak zonder bron, terwijl iedereen je duidelijk heeft gemaakt dat de SATA controller zijn grenzen heeft?
Je hoeft me trouwens niet onderuit te halen op kleine details. Ik weet dat de memorycontroller tegenwoordig in de CPU zit.
Dat klopt wel ja, maar het is inderdaad een indicatie : Sommige van de configuraties zouden NOG harder kunnen denk ik :)

[...]

CPU belasting zegt niks : Bij mij draait er een }:O dus staat er 100% en het kan net zo goed zijn dat zijn PC net effe ergens anders mee bezig was ;)
Tevens kan het OS ook een limiet zijn : XP is veel slechter in kleinere files dan Windows 7 bijvoorbeeld !!
De 740 MB/s die ik haal bijvoorbeeld zou denk ik NOG harder kunnen met snellere SSD's of meer Vertexen, echter heb ik maar 4 poorten op de South Bridge en geen geld voor nog sneller spul mocht dat spontaan op de markt verschijnen.

Dat een Areca of Dell niet harder kan dan 333/800/1200 MB/s snap ik : Komt door de CPU, maar de chipsets kunnen denk ik nog eens iedereen verrassen :Y)
De limiterende factor voor een Areca of een LSI RAID controller is de IOProcessor volgens jou, maar wat denk je dat er in de southbridge zit? Precies, een IOProcessor. Samen met nog een sloot andere functies. Die IOP is niet fundamenteel anders dan de IOP op een Areca of LSI kaart.

Het nut van het in RAID0 zetten van SSD's totdat je de grens van je SATA controller bereikt ontgaat me. Ik durf te wedden dat het verschil in performance tussen 1x X25-M en 6x X25-M op een ICH10R in de praktijk niet meer dan 25% is.
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:46:
Ach het is nu gelukt via een diskette. Ik dacht alleen dat het echt DOS moest zijn. Maar de Win95-omgeving gaat dus ook prima. Ik blijf voorlopig nog rustig een FDD in mijn machines bouwen.
De win9x boodiskette is ook een "echte" DOS omgeving ;)

BIOSsen en USB sticks, dat is hier ook altijd ruzie. Ik heb dat gedoe niet meer tegenwoordig, ik doe nu een PXE netwerkboot van mijn NAS. Daar laad ik dan een flop/iso/image naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de duvel niet dat Win95 hetzelfde is als DOS. Er zijn zat apps die weigeren in die omgeving te starten wanneer ze puur DOS verwachten. Ik heb ook nog wel ergens een DOS 6.22 disk liggen, maar ik had geen zin om die te gaan zoeken.

Ik heb nog altijd een doosje met 10 DS/HD's op mijn bureau staan. Haha.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 10-06-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
P5ycho schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:16:
[...]

BIOSsen en USB sticks, dat is hier ook altijd ruzie. Ik heb dat gedoe niet meer tegenwoordig, ik doe nu een PXE netwerkboot van mijn NAS. Daar laad ik dan een flop/iso/image naar keuze.
offtopic:
Dat is vet! Dat ga ik ook bouwen! Ideaal voor de vele installaties hier :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35

Sick Nick

Drop the top!

Door de goede ervaringen met de vertex in m'n desktop heb ik voor m'n laptop (Vaio P) ook een ssd besteld. Zal niet zo snel zijn omdat hier slechts een 1.8" 5mm schijfje in past en dan ook nog eens met een ZIF PATA aansluiting. Heb nu een Mtron Mobi 3000 32GB SLC besteld, dat zou de snelste ZIF ssd te zijn volgens. Meeste andere zijn MLC's die nogal oudere controllers hebben, de extra ruimte heb ik niet nodig dus wil geen risico lopen (haperen, hangen, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Sick Nick schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:21:
Door de goede ervaringen met de vertex in m'n desktop heb ik voor m'n laptop (Vaio P) ook een ssd besteld. Zal niet zo snel zijn omdat hier slechts een 1.8" 5mm schijfje in past en dan ook nog eens met een ZIF PATA aansluiting. Heb nu een Mtron Mobi 3000 32GB SLC besteld, dat zou de snelste ZIF ssd te zijn volgens. Meeste andere zijn MLC's die nogal oudere controllers hebben, de extra ruimte heb ik niet nodig dus wil geen risico lopen (haperen, hangen, etc).
Die heb ik in mijn Thinkpad X41 gebouwd voordat ik hem verkocht, ze zijn best rap. In ieder geval stukken sneller dan die 1.8" HDD's.
Anoniem: 4629 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:18:
Om de duvel niet dat Win95 hetzelfde is als DOS. Er zijn zat apps die weigeren in die omgeving te starten wanneer ze puur DOS verwachten. Ik heb ook nog wel ergens een DOS 6.22 disk liggen, maar ik had geen zin om die te gaan zoeken.

De Win9x bootdisk is wel degelijk MS-DOS 7.0 vrees ik. Wat commando's verloren tov. 6.22, maar verder hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:35

Sick Nick

Drop the top!

Ja, de stock HD is behoorlijk traag. Niet alleen in toegangstijd (18+ ms) maar ook in maximale doorvoer. Ding haalt 30 MB/sec... tja wat wil je voor een ipod harde schijf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 09:33

Milmoor

Footsteps and pictures.

Anoniem: 4629 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:18:
Ik werk ook nog steeds met floppies, maar heb er wel een keer een bootable CD van gebrand. Scheelt een hoop gedoe als iemand geen floppydrive meer heeft en je toch die oude tools nodig hebt. Bovendien heb ik daardoor een backup staan, voelt ook veiliger.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb sinds kort de Intel X25-M en het bevalt goed. Hoewel ik er diep voor in de buidel heb moeten tasten lijkt WIndows Vista nu eindelijk getemd te zijn. :p Het is echt veel sneller in desktopgebruik dan mijn RIAD 0+1 set van 4 Spinpoint F1's.

Uiteraard heb ik de RAID set nog steeds in gebruik als game- en data schijf.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 06:35

databeestje

Von PrutsHausen

Met een beetje mazzel morgen een Intel X25-M 160 GB en een Corsair P256 256GB SSD binnen. Dan maar eens zien wat het gaat doen.

Zal in ieder geval wel een aardig vergelijk zijn. Ook nog even met een raid controllertje en een SATA raid array van Infortrend (A24S) testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Wij hebben voor ons bedrijf ook ervoor gekozen om over te gaan op ssd's. Dit is gedaan met ook op veel trillingen ed.
De keuze was gevallen op de OCZ vertex 120Gb.
Als os gebruiken wij Linux.
Echter staan deze machines niet altijd op "nette" spannings bronnen. Ook komt het vaak voor dat machines gewoon met de powerknop uit worden gezet. Dit is deels wel op de vang met ups-en ed, maar het komt toch (te) vaak voor.

Nu heb ik al twee maal gehad dat na een vuile power-off de ssd dis niet meer bruikbaar is. Als de machine opnieuw wordt opgestart, kan het bios de disk niet meer goed herkennen. Hij start wel door maar voor het os is de disk weg. De enige methode om hem weer bruikbaar te maken is de flash jumper erop te zetten, en hem via winxp weer te voorzien van firmware 1.10.
Tijdens dit flashen zie je ook dat de firmware corrupties heeft. Deze worden netjes gemaakt en is de ssd weer te gebruiken. Echter ben je dan wel alles kwijt van de disk.

Nu vroeg ik me af hoe dit kan? Kan het zijn dat de cache niet weg is geschreven op moment van power off?
Maar dan blijft het raar dat echt de firmware zelf corrupt raakt. Dat er na een poweroff files beschadigd kunnen zijn kan ik me voor stellen en zijn ook altijd wel de fixen.

brabrabrabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
edit: lama, poll van SyndicateNL is verwijderd.

[ Voor 89% gewijzigd door P5ycho op 11-06-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:12

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die Gskill is alweer het oude model. Ik heb zelf al de nieuwe F1 Falcon 64GB (oftewel 60GB vertex) uitvoering.
edit: lama, poll van SyndicateNL is verwijderd.

[ Voor 22% gewijzigd door Blisterin_Bull op 11-06-2009 17:25 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@pixell
Niet geprobeerd met firmware versie 1.30 i.p.v. 1.10 ?
Of even op het OCZ forum vragen http://www.ocztechnologyf...um/forumdisplay.php?f=186

[ Voor 43% gewijzigd door abusimbal op 11-06-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
uit deze bron kan ik opmaken dat de Kingston V-series een nieuwe Toshiba controler gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
duncanvdlinden schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:42:
[...]

uit deze bron kan ik opmaken dat de Kingston V-series een nieuwe Toshiba controler gebruikt.
De crystaldisk benchmarks van de V series zien er bedroevend uit... zeker voor een 4disk RAID0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
P5ycho schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 02:26:
[...]

De crystaldisk benchmarks van de V series zien er bedroevend uit... zeker voor een 4disk RAID0.
Maarja, of dat erg is? Zolang ze zonder problemen werken, merk je er misschien helemaal niks van. En ze zijn wel cheap...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWur
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-02 19:00
Ik heb nu ook sinds een paar dagen mijn 2 X25-M's binnen, en ik draai ze in raid 0 natuurlijk :P
Met een stripe size van 128KB, op mijn Gigabyte EX58-UD5.
en ik vroeg mij af of dit goeie resultaten zijn?

Afbeeldingslocatie: http://www.imghost.nl//download/HDtunebench4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
DaWur schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:21:
Ik heb nu ook sinds een paar dagen mijn 2 X25-M's binnen, en ik draai ze in raid 0 natuurlijk :P
Met een stripe size van 128KB, op mijn Gigabyte EX58-UD5.
Met Intels specificatie van 250MB/s zijn je scores natuurlijk goed :) Waar het met Intels mis kan gaan is het write-gedeelte, al zou je er met de recenste firmware weinig van moeten merken.

Op het OCZ forum ging het er nog over: hoe Samsung (en Intel) het voor elkaar krijgen om een soort auto-recovery in de firmware te bakken. Tony zegt de Summit zo hard te spammen dat ie naar een performance van 5MB/s zakt, en na 8 uur is ie weer 70MB/s. Terwijl de ssd niet kan weten wat het filesysteem is.

Hoe het ook werkt: Toch een voordeel t.o.v. de Indilinx Barefoot, die het voorlopig met de TRIM tool moet doen welke geen RAID ondersteunt (al zou het misschien wel werken als je software RAID gebruikt?). Dus denk ik dat Intel/Samsung de betere keuze is, als je (hardware) RAID wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 17:51

ToeingTheLine

Mask of sanity

DaWur schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:21:

plaatje
Een mooie burst rate al zeg ik het zelf, en negatieve CPU usage is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
:z

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
duncanvdlinden schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:42:
[...]

We hebben deze week een Kingston SSDNow V Series 64GB binnen gekregen en de controller is inderdaad afkomstig van Toshiba. Ik ben er nu mee aan het testen en het ziet er niet echt goed uit. De prestaties in de IOMeter fileservertest zijn nauwelijks beter dan van een ssd met een JMicron JMF602.

De Corsair P256 (Samsung MLC) heb ik ook getest en die doet het vrij aardig. De prestaties zijn niet van het niveau X25-M en Vertex, maar wel degelijk. Ook is er nauwelijks performance degradatie waarneembaar. De sequentiële transfer rates zijn overigens niet erg consistent, dus als je het is te doen om peace of mind in HDTune is Samsung ook niet je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Femme schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:39:
De sequentiële transfer rates zijn overigens niet erg consistent, dus als je het is te doen om peace of mind in HDTune is Samsung ook niet je keuze.
Is dat eigenlijk een MLC vs. SLC iets of is het anders per Controller ??

[ Voor 0% gewijzigd door Femme op 12-06-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
Dat heeft puur te maken met de controller en de inrichting van de ssd (hoeveelheid reservecapacieit). Het type geheugen zorgt niet voor de performance degradatie. Wel heeft slc-geheugen uiteraard lagere latencies waardoor het effect misschien minder groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
De Corsair P256 (Samsung MLC) heb ik ook getest en die doet het vrij aardig. De prestaties zijn niet van het niveau X25-M en Vertex, maar wel degelijk. Ook is er nauwelijks performance degradatie waarneembaar. De sequentiële transfer rates zijn overigens niet erg consistent, dus als je het is te doen om peace of mind in HDTune is Samsung ook niet je keuze.
Die Corsair is zo goed als hetzelfde als de OCZ Summit en de Samsung SSD PB22 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
[...]

We hebben deze week een Kingston SSDNow V Series 64GB binnen gekregen en de controller is inderdaad afkomstig van Toshiba. Ik ben er nu mee aan het testen en het ziet er niet echt goed uit. De prestaties in de IOMeter fileservertest zijn nauwelijks beter dan van een ssd met een JMicron JMF602.

Maar zolang die V-series geen stotter-kuren gaat vertonen enzo, dan kan het nog wel een fijn dingetje zijn voor in een laptop voor die prijs? File-serveren is natuurlijk ook niet echt de doelgroep lijkt me.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
maratropa schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:52:
[...]

Maar zolang die V-series geen stotter-kuren gaat vertonen enzo, dan kan het nog wel een fijn dingetje zijn voor in een laptop voor die prijs? File-serveren is natuurlijk ook niet echt de doelgroep lijkt me.
Dat fileservertoegangspatroon heeft mijn inziens niet zoveel te maken met fileserver workloads uit de echte wereld. Door de 100 procent willekeurige I/O met een verhouding van 80/20 lezen/schrijven en transfergroottes van 512 bytes tot 64KB geeft het wel een leuke indruk hoe een ssd omgaat met een mix van willekeurige lees- en schrijfacties. Bij de Kingston SSDNow V waren die prestaties beroerd. De gemiddelde schrijfresponstijd van 118ms is ook waardeloos. Deze ssd's lijken dezelfde problemen te hebben als de ssd's met een JMicron JMF602.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Femme schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:04:
[...]

Dat fileservertoegangspatroon heeft mijn inziens niet zoveel te maken met fileserver workloads uit de echte wereld. Door de 100 procent willekeurige I/O met een verhouding van 80/20 lezen/schrijven en transfergroottes van 512 bytes tot 64KB geeft het wel een leuke indruk hoe een ssd omgaat met een mix van willekeurige lees- en schrijfacties. Bij de Kingston SSDNow V waren die prestaties beroerd. De gemiddelde schrijfresponstijd van 118ms is ook waardeloos. Deze ssd's lijken dezelfde problemen te hebben als de ssd's met een JMicron JMF602.
kijk dat is minder... Misschien dat die miep bij kingston daarom niks wilde loslaten over welke controller er in zit :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

[...]

Dat begrijp ik niet helemaal. Toshiba kan toch beter helemaal geen product op de markt brengen dan iets waarmee ze hun reputatie zo te grabbel gooien?

JMicron had al niet echt een reputatie dus daar is het iets makkelijker te begrijpen, en die controller was ook al veel langer op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nouja mischien dat het in gewoon gebruik allemaal wel mee valt, en dat het gewoon niet zo'n snelheids monster is... ?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 13:33
Heb nu 2 Vertexjes (30GB) binnen, Firmware 1.10... wil ze meteen update naar de laatste 1.30.

Nu heb ik de tool van ocz gedownload, naar de map VT30 gegaan, FWUPDATE.exe uitgevoerd... maar nu krijg ik de volgende melding:
-------------------------------------------------------------------------------
OCZ FIRMWARE UPDATE UTILITY Ver 1.00
New firmware model = OCZ-VERTEX
New firmware revision = v1.30
Do you want to find target drive(s)?(y/n)
[ERROR]PCI bios not found
Not found any drive. Press any key!
Iemand enig idee?

PS: Zit een ICH8 controller op mn mobo waar ie aan hangt.

Wil tevens mn huidige windows installatie (non raid) overzetten naar de SSDs via ICH8 in raid (staat ze nu nog niet in)... iemand ervaring mee? Zou dat met bijv zoiets als Acronis kunnen (ivm je HAL)?

Thanks
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.