Het grote SSD-ervaringen topic ~ Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 115.559 views

Onderwerpen

Alle 69 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:53:
[...]

Je zou toch bijna gaan denken dat het aan wat anders ligt... Zó veel kapotte SSD's is wel bizar hoor, bij één persoon! :?
Ja dat begin ik ook bijna te denken.
Maar wat is het dan wat de schade veroorzaakt volgens jou?
Nu zit ik op dezelfde sata aansluiting 1 en 2 mijn oude vertrouwde Western Digital 750 GB in raid0.
Ik heb in totaal 5 TB op de ich10r en nog nooit is er een ouderwetse platter kapot gegaan.
Ook niet op de ich9r.
De voeding is de Coolermaster Real power 700 watt.
_Arthur schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:49:
[...]

Lijkt me niet echt normaal. Maar wordt hij niet meer gedetecteerd door je bios? Ook niet in een andere pc? Welke controller/mobo/voeding/etc gebruik je?
In de bios word niks meer aangegeven.
De poorten blijven leeg.
Andere pc ook niet meer.
Het is gewoon echt de ssd.
Ik doe al 10 jaar in pc`s maar dit heb ik nog noooooit meegemaakt.

asus p6t 6 gb ram KVR1333D3N9K3/6G
ci7-920
ich10r
Coolermaster Real power 700watt

Heb de cpu overgeklokt maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb dan ook 0 problemen met dit systeem.
Ik heb ook nooit geen vastlopers of bsod`s.
Alleen met ssd krijg ik de bsod en dan is hij ook gelijk kapot.
Vrijdag krijg ik de andere Vertex binnen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/DSC01863.JPG

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik heb ook laatst een Vertex gekocht, en heb eindelijk windows erop aan de praat gekregen. Mijn Nlite versies kreeg ik eerst niet goed geinstalleerd omdat ik teveel weghaalde. 8)7

Ik had alleen helaas niet genoeg sata voedingskabels en hij paste niet in mijn HDD drivebay. Zelfs niet met bracket. Dus heb ik er een verlengstukje voor moeten maken. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:55:
[...]
Heb de cpu overgeklokt maar dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik heb dan ook 0 problemen met dit systeem.
Ik heb ook nooit geen vastlopers of bsod`s.
Alleen met ssd krijg ik de bsod en dan is hij ook gelijk kapot.
[...]
Overclocken en harde schijven heb ik wel eerder problemen zien geven. Je zou dan moeten controleren of je de SATA poorten aan het overclocken bent. Het hangt dan echt af van de controller of deze dat leuk vind of niet.

Als je per ongeluk de SATA poort 10-20% overclockd en je controller heeft geen eigen clock signaal (er zit op de print wel een clockgenerator, maar je weet nooit of die voor heel de chip gebruikt wordt of alleen voor een bepaalde functie) dan kan het zijn dat je SSD 10-20% sneller loopt. En zo'n nieuwe controller als deze kan daar echt veel problemen mee krijgen. Dat je HD's er geen moeite mee hebben is vaak omdat die ondertussen wat meer "headroom" hebben. Die dingen worden al jaren zo gemaakt. De eerste SATA HD's zullen ook (in verhouding) meer uitval hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Heb een vergelijkbaar moederbord, draai alleen 6Mhz lagere clock (180Mhz) en heb nergens last van. Ook vaak zat op 186Mhz gedraaid (en hoger) en de SSD bleef het gewoon prima doen. Denk niet dat dát het probleem zal zijn. Al heb je verder helemaal gelijk met je verhaal hoor!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
Ik ben nu mijn laptop met vertex 60 gb ssd opnieuw aan het installeren met windows 7 maar ik heb een driver nodig klopt dit? Eerst had ik geen driver nodig om te installeren beetje vaag niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 20:05
Voor de schijf zelf heb je geen driver nodig. Het kan zijn voor je SATA/RAID controller maar ik neem aan dat die in Windows 7 zit. Welke controller gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Canton, dit al eens geprobeerd?
Instability with onboard raid...even single drive giving the odd issue or crash within Windows?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:28:
Canton, dit al eens geprobeerd?

[...]
Ik heb nu 2 uur geleden mijn Vertex weer binnengekregen.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt, want in dat topic zeggen ze.....

what kind of instability are we talking about?
drives crashing, sudden freezes.

Mijn Vertex(en) is (zijn) gewoon dood.
Er zit gewoon echt geen leven meer in.
Zelfs een andere controller helpt niet.
Zelfs in mijn externe harde schijf behuizing(Antec MX-1) doet hij het niet.
Maar niet geschoten is altijd mis, dus heb ik alle voltage`s verhoogt in de bios

Op mijn nieuwe Vertex zit ook een nieuwe firmware. (1370).

Ik ben met bonzend hart mijn windows aan het installeren en nu aan het updaten.
Ik ga er ook geen spellen meer op installeren.
Telkens als ik Gta4 of iets wat mijn ssd flink balast gaat het mis.
Ik heb nu al totaal 3 stuks kapot en de andere moet nog terug naar de webwinkel RMA.
Als de andere terug is kan ik eindelijk RAID draaien.
Met alleen de snelheid in windows ben ik ook al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:01:
Als de andere terug is kan ik eindelijk RAID draaien.
Tempting fate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het duurt een beetje lang voor ik een mail terug krijg met een rma nr.
Ik ga er ook een beetje vanuit dat ik vandaag eindelijk die mail hoop te krijgen en dus de ssd vandaag nog te versturen terug naar de webwinkel
Die ik vandaag terug heb was al een tijd eerder verstuurt.
Ik had zo`n 2,5 week geleden 2 Vertexen beteld.
Of begrijp ik je verkeerd??
TheGhostInc schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:02:
[...]

Overclocken en harde schijven heb ik wel eerder problemen zien geven. Je zou dan moeten controleren of je de SATA poorten aan het overclocken bent. Het hangt dan echt af van de controller of deze dat leuk vind of niet.

Als je per ongeluk de SATA poort 10-20% overclockd en je controller heeft geen eigen clock signaal (er zit op de print wel een clockgenerator, maar je weet nooit of die voor heel de chip gebruikt wordt of alleen voor een bepaalde functie) dan kan het zijn dat je SSD 10-20% sneller loopt. En zo'n nieuwe controller als deze kan daar echt veel problemen mee krijgen. Dat je HD's er geen moeite mee hebben is vaak omdat die ondertussen wat meer "headroom" hebben. Die dingen worden al jaren zo gemaakt. De eerste SATA HD's zullen ook (in verhouding) meer uitval hebben gehad.
Ik overklok al een hele tijd, maar sata poorten overkokken?
Als je alleen de baseclock verhoogt dan gebeurt er toch niks met je sata poort?
Ik weet wel dat je je pci-e en pci kan locken zodat ze niet op meer mhz gaan draaien.
Dus als ik het goed begrijp kan het zo zijn dat door mijn overklok de ssd`s kapot zijn gegaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:18:
Ik overklok al een hele tijd, maar sata poorten overkokken?
Als je alleen de baseclock verhoogt dan gebeurt er toch niks met je sata poort?
Ik weet wel dat je je pci-e en pci kan locken zodat ze niet op meer mhz gaan draaien.
Dus als ik het goed begrijp kan het zo zijn dat door mijn overklok de ssd`s kapot zijn gegaan?
Dat zou de logica zijn ja, maar zelf denk ik dat je IDE kanalen OC'en al lang niet meer kan sinds DFI in de nForce 2 tijd een PCI + AGP lock had geintroduceerd die IDE issues kon voorkomen.
Wat er dus gebeurde was dat PCI (33 MHz) en AGP (66 MHz geloof ik) elke keer door middel van dividers losgekoppeld moesten worden van de FSB vooral met VIA Chipsets in die tijd en toen de DFI borden met nForce 2 uitkwamen was het niet meer nodig :)

Nostalgie !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Dat zou de logica zijn ja, maar zelf denk ik dat je IDE kanalen OC'en al lang niet meer kan sinds DFI in de nForce 2 tijd een PCI + AGP lock had geintroduceerd die IDE issues kon voorkomen.
Wat er dus gebeurde was dat PCI (33 MHz) en AGP (66 MHz geloof ik) elke keer door middel van dividers losgekoppeld moesten worden van de FSB vooral met VIA Chipsets in die tijd en toen de DFI borden met nForce 2 uitkwamen was het niet meer nodig :)

Nostalgie !!
Ik ben is even gaan lezen op het www en als ik het goed begrijp is nu deze dagen de sata gekoppeld aan de pci-e.
En die is bij mij 100mhz.
Dus ik hoop dat mijn overklok niet mijn ssd sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:25:
Ik ben is even gaan lezen op het www en als ik het goed begrijp is nu deze dagen de sata gekoppeld aan de pci-e.
En die is bij mij 100mhz.
Dus ik hoop dat mijn overklok niet mijn ssd sloop.
Ligt eraan : Er zijn ASUS moederborden waarbij je 105 moet instellen om de lock op 100 te houden 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
Moet wel zeggen dat ze bij Salland humor hebben. Zij hebben nu de Vertex in de "aanbieding" voor 466 euro... 8)7
Was dat niet 5 dagen geleden nog 410 euro en 1 maand geleden 360? Hoe kun je dan spreken van een aanbieding, het blijft vreemd hoe die marketing in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuX DeLuXe schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:10:
Moet wel zeggen dat ze bij Salland humor hebben. Zij hebben nu de Vertex in de "aanbieding" voor 466 euro... 8)7
Was dat niet 5 dagen geleden nog 410 euro en 1 maand geleden 360? Hoe kun je dan spreken van een aanbieding, het blijft vreemd hoe die marketing in elkaar zit.
Het is 2009 dan kan alles blijkbaar. :)
nero355 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:49:
[...]

Ligt eraan : Er zijn ASUS moederborden waarbij je 105 moet instellen om de lock op 100 te houden 8)7
Ik word steeds banger!
Zou dat ook bij de asus p6t zijn?
Bij google levert het niets op m.b.t asus p6t.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 10:05
Ik maak op mijn werk gebruik van een Dell met de Vertex 120GB (v1.10) op Windows XP.

Nu heb ik daar een vrij irritant probleem mee. Wanneer de stroom van de PC gaat, kan ik daarna niet meer booten van mijn SSD, omdat er allemaal files weg zijn 8)7. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!?

Ik heb 3 weken prima gewerkt met de PC, al die tijd is de stroom er ook niet afgeweest. Na herinstallatie van Windows ging alles ook weer prima, ik had toen nog niet door dat het probleem kwam van de stroomonderbreking.

Nu vandaag had ik echter exact hetzelfde weer. Ik haalde de stroomkabel uit de PC en vervolgens sloot ik hem direct weer aan. De PC aan doen gaf de volgende meldingen: Kan boot.ini niet vinden. Starten vanaf c:\windows. Kan c:\windows\system32\hal.dll niet vinden.

Een simpele fixboot in de recovery console biedt geen soelaas, Met chkdsk kunnen de files gerecovered worden, maar alles wordt dan in found.000 etc mappen gezet. Het is overigens niet zo dat alle files corrupt zijn, het lijkt iets te maken te hebben met de mapping of addressering van de bestanden.

Is mijn SSD nu gewoon defect of zie ik wat over het hoofd?

Zou het te maken kunnen hebben met de cache? Dat de writeback-cache niet goed gaat ofzo? Ik mag toch hopen dat het probleem niet Dell-specifiek is...

Het gaat om een Dell Optiplex 745 met WinXP
C2D E6400 (2,13Ghz)
4GB DDR2
Vertex SSD 120GB v1.10 aligned op 128KB

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scooper schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:56:
Ik maak op mijn werk gebruik van een Dell met de Vertex 120GB (v1.10) op Windows XP.

Nu heb ik daar een vrij irritant probleem mee. Wanneer de stroom van de PC gaat, kan ik daarna niet meer booten van mijn SSD, omdat er allemaal files weg zijn 8)7. Dat kan toch niet de bedoeling zijn!?

Ik heb 3 weken prima gewerkt met de PC, al die tijd is de stroom er ook niet afgeweest. Na herinstallatie van Windows ging alles ook weer prima, ik had toen nog niet door dat het probleem kwam van de stroomonderbreking.

Nu vandaag had ik echter exact hetzelfde weer. Ik haalde de stroomkabel uit de PC en vervolgens sloot ik hem direct weer aan. De PC aan doen gaf de volgende meldingen: Kan boot.ini niet vinden. Starten vanaf c:\windows. Kan c:\windows\system32\hal.dll niet vinden.

Een simpele fixboot in de recovery console biedt geen soelaas, Met chkdsk kunnen de files gerecovered worden, maar alles wordt dan in found.000 etc mappen gezet. Het is overigens niet zo dat alle files corrupt zijn, het lijkt iets te maken te hebben met de mapping of addressering van de bestanden.

Zou het te maken kunnen hebben met de cache? Dat de writeback-cache niet goed gaat ofzo? Ik mag toch hopen dat het probleem niet Dell-specifiek is...

C2D E6400 (2,13Ghz)
4GB DDR2
Als ik kijk naar mijn eigen problemen dan vrees ik het ergste.
Het is en blijft een nieuwe techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Canton, de snelheids instellingen van bussen doen soms inderdaad maf. Ik overklok mijn Asus moederbord (nForce4) vanuit Windows als ik wat extra snelheid nodig heb. Er is een groot verschil tussen instellen op 100 en 101 of hogere FSB in de BIOS en daarna overklokken vanuit Windows. In het eerste geval locked hij de mijn PCI-bus niet, in het tweede geval wel. Jouw moederbord zou iets vergelijkbaars kunnen doen. Kijk eens of je kan uitlezen waar de verschillende bussen op draaien met en zonder overklok. Meten is weten. Jouw problemen zouden daarmee te maken kunnen hebben. Draai eventueel eerst eens een paar dagen zonder overklok. Je hoort ze gewoon stevig te kunnen belasten, het zou te gek voor woorden als je je SSD's niet gewoon zou kunnen gebruiken.
Het wegvallen van Scooper zijn bestanden kan ik niet verklaren.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Scooper schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:56:

C2D E6400 (2,13Ghz)
4GB DDR2
De Vertex gebruikt 64MB cache. Wanneer er data naar de disk geschreven wordt gaat deze eerst naar de cache en pas daarna naar het flash geheugen. Als de stroom uitvalt wanneer er nog data weggeschreven moet worden naar het flash geheugen ben je deze data kwijt.

Boot.ini en hal.dll zijn niet bestanden die standaard ingelezen en verplaatst worden, het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat je probleem te wijten valt aan de cache.

Weet je zeker dat de schijf na een power-loss niet in een andere volgorde in het BIOS komt te staan? Dit zou verklaren waarom het OS niet gevonden kan worden.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Kanarie schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:12:
[...]

De Vertex gebruikt 64MB cache. Wanneer er data naar de disk geschreven wordt gaat deze eerst naar de cache en pas daarna naar het flash geheugen. Als de stroom uitvalt wanneer er nog data weggeschreven moet worden naar het flash geheugen ben je deze data kwijt.

Boot.ini en hal.dll zijn niet bestanden die standaard ingelezen en verplaatst worden, het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat je probleem te wijten valt aan de cache.

Weet je zeker dat de schijf na een power-loss niet in een andere volgorde in het BIOS komt te staan? Dit zou verklaren waarom het OS niet gevonden kan worden.
Ik heb overigens beide keren gewoon netjes vanuit windows afgesloten.

Aangezien het een Dell PC betreft, valt er helaas niet bijster veel te zien in de BIOS, maar het lijkt me niet dat de MBR niet gevonden kan worden of corrupt is.

Als ik vanaf CD boot met de XP of Vista cd, dan zie ik ook gewoon dat at random bestanden weg zijn. Zo waren sommige van mijn Visual Studio projecten aanwezig, en andere waren gewoon weg. Met chkdsk kon ik deze bestanden terughalen (herstellen van verkeerde verwijzingen??).

Bij de eerste crash was bijvoorbeeld het register weg. Nadat ik deze vanuit de repair teruggekopieerd had, crashte hij weer op een ander missend bestand.

Ik vind het een raar probleem, en kan het ook niet logisch verklaren. Naar mijn idee zou een PC die uit staat en een PC waarvan de stroom eraf is gehaald hetzelfde moeten reageren. Ook al houdt het moederbord natuurlijk wel het één en ander onder stroom, had ik niet verwacht dat de SSD hier iets van zou merken. Maar ja, Dell...?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Scooper schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 00:05:
[...]

Ik heb overigens beide keren gewoon netjes vanuit windows afgesloten.

Als ik vanaf CD boot met de XP of Vista cd, dan zie ik ook gewoon dat at random bestanden weg zijn. Zo waren sommige van mijn Visual Studio projecten aanwezig, en andere waren gewoon weg. Met chkdsk kon ik deze bestanden terughalen (herstellen van verkeerde verwijzingen??).

Bij de eerste crash was bijvoorbeeld het register weg. Nadat ik deze vanuit de repair teruggekopieerd had, crashte hij weer op een ander missend bestand.
Dat verandert de zaak. Ik zou zo snel mogelijk die schijf vervangen voor een ander exemplaar.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milmoor schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:05:
Canton, de snelheids instellingen van bussen doen soms inderdaad maf. Ik overklok mijn Asus moederbord (nForce4) vanuit Windows als ik wat extra snelheid nodig heb. Er is een groot verschil tussen instellen op 100 en 101 of hogere FSB in de BIOS en daarna overklokken vanuit Windows. In het eerste geval locked hij de mijn PCI-bus niet, in het tweede geval wel. Jouw moederbord zou iets vergelijkbaars kunnen doen. Kijk eens of je kan uitlezen waar de verschillende bussen op draaien met en zonder overklok. Meten is weten. Jouw problemen zouden daarmee te maken kunnen hebben. Draai eventueel eerst eens een paar dagen zonder overklok. Je hoort ze gewoon stevig te kunnen belasten, het zou te gek voor woorden als je je SSD's niet gewoon zou kunnen gebruiken.
Het wegvallen van Scooper zijn bestanden kan ik niet verklaren.
Ik denk bij Scooper dat de controller gewoon half kaopt is.
Aangezien die zorgt dat de bestanden een plekje krijgen in het vaste geheugen in de ssd.
Nu lijkt het net een ramdisk, stroom eraf en data weg, of teminste beschadigde data.

Ik heb gisteren sisoft sandra geinstalleerd maar word niet veel wijzer.
Dit is het wat sisoft zegt over mijn moederbord....
Niet echt bijzonder dus behalve 3 warnings over het overklokken.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/sisoft.jpg

Ik dacht gelezen te hebben dat alle vertexen 64 MB cache zouden krijgen van Ocz! (30, 60, 120, 250GB versie)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/huh.jpg

Daar staat toch echt 32 MB.

Maar naar aanleiding van jou post ga ik mijn systeem weer op de snelheid zetten waar hij mee ontworpen is. 2,66 ghz. Ik hoop dat dit toch echt de laatste ssd is die kapot is gegaan. De Intel is te duur want ik verwacht dat dit jaar of begin volgend jaar een hele hoop goede ssd uitkomen voor een mooiere prijs. Ik moet wel zeggen dat deze ssd veel actiever aanvoelt dan de vorige 3.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hott
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:10:
Het is wat met die Ocz Vertexen. 8)7
Mijn 3e is al kapot met de bijbehorende BSOD.
[afbeelding]
Verwissel je kabels, dat moet je als eerste uitsluiten. Ooit een RAID5 gehad met 8 schijven waarvan 3 BSOD's gaven, later bleek door kapotte kabels (en ik had er echt geen rare dingen mee gedaan..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hott schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:08:
[...]

Verwissel je kabels, dat moet je als eerste uitsluiten. Ooit een RAID5 gehad met 8 schijven waarvan 3 BSOD's gaven, later bleek door kapotte kabels (en ik had er echt geen rare dingen mee gedaan..).
Dat is een goeie maar zou een kapotte kabel de ssd kunnen slopen?
Want die 3 ssd``s ze waren echt gewoon dood.
Heb ze op een andere controller geprobeerd maar geen soelaas.
Maar ook hier geld weer niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nog 4 nieuwe sata kabels in de verpakking zitten dus ga ik dadelijk eerst mijn pc op de operatietafel
leggen en de 2 sata kabels vervangen door 2 nieuwe sata kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:58:
[...]

Nostalgie !!
Welke dingen waaraan gekoppeld zijn is kan per revisie van een chipset nog wisselen. Om een klein idee te geven welke verschillende frequenties in een chipset gegenereerd moeten worden, een kort lijstje:
PCI (33Mhz), PCI-e (1.25 Ghz), IDE(33-133Mhz), SATA (1.5/3.0 GHZ), USB (480Mhz), Ethernet (100/250Mhz), DDR/DDR2. En daarnaast nog een heleboel bussen die het moederbord nooit verlaten (FSB, LPC, I2C,...)
Clockgeneratoren zijn een vak appart, maar zijn ook vaak vrij prijzig/complex. Op een budget chipsetje kan dus echt alles aan elkaar hangen, waardoor je dus ook een bios kan hebben waarin je niks kan wijzigen omdat dan meteen alles "out of spec" loopt. Met de komst van on-die mem-controllers zijn sommige dividers uit de chipsets verdwenen en kan alles weer keurig aan elkaar gehangen zijn.

Dit is trouwens een opmerking voor iedereen die overclocked. Als je bezig bent met nieuwe hardware, zet je clockspeed en voltages op default. Je kunt anders nooit uitsluiten dat het probleem niet door de overclock komt.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 10:22:
[...]
Dat is een goeie maar zou een kapotte kabel de ssd kunnen slopen?
Want die 3 ssd``s ze waren echt gewoon dood.
Heb ze op een andere controller geprobeerd maar geen soelaas.
Maar ook hier geld weer niet geschoten is altijd mis.
Ik heb nog 4 nieuwe sata kabels in de verpakking zitten dus ga ik dadelijk eerst mijn pc op de operatietafel
leggen en de 2 sata kabels vervangen door 2 nieuwe sata kabels.
Lijkt me stug, zou dan eerder verwachten dat je of BSOD's krijgt of je SATA poort ademt zijn laatste rook uit. Maar ik denk niet dat je SSD's nog tot leven komen, maar ik wel bang dat je er nog meer gaat slopen :)

[ Voor 18% gewijzigd door TheGhostInc op 02-05-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/huh22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sonyes/1huh.jpg

Ben ik afgezet? |:(
TheGhostInc schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 12:30:
[...]

[...]

Lijkt me stug, zou dan eerder verwachten dat je of BSOD's krijgt of je SATA poort ademt zijn laatste rook uit. Maar ik denk niet dat je SSD's nog tot leven komen, maar ik wel bang dat je er nog meer gaat slopen :)
Wat ik hiermee bedoel is dat ik mijn sata kabels heb vervangen. Ik heb nog 1 kapotte ssd hier liggen. Afgelopen vrijdag heb ik mijn nieuwe vertex binnen gekregen van rma. Deze heb ik aangesloten met de sata kabels waarmee er 3 ssd`s mee kapot zijn gegaan. Nu heb ik er een nieuwe sata kabel tussen hangen en dan kan ik ook dat uitsluiten.
Ik moet wel zeggen dat mijn 2x Western D 750 gb in raid 0 nooit problemen gaven met die sata kabels waar 3 ssd mee kapot zijn gegaan.

Maar als nu dus weer mijn ssd kapot gaat dan kan ik
#1 de sata kabels kunnen het probleem niet veroorzaken.
#2 Overklokken kan ook niet de schade veroorzaken want alles staat op stock snelheid
#3 ?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Op het OCZ forum wordt gezegd dat er alsnog gewoon 64MB cache in zit, ondanks die weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb ik ook:
$ sudo hdparm -i /dev/sda

/dev/sda:

Model=OCZ-VERTEX v1.10 , FwRev=1370 , SerialNo=14855SMFMYLF9U5ME62W
Config={ HardSect NotMFM HdSw>15uSec Fixed DTR>10Mbs RotSpdTol>.5% }
RawCHS=16383/16/63, TrkSize=0, SectSize=0, ECCbytes=12288
BuffType=unknown, BuffSize=32767kB, MaxMultSect=16, MultSect=?16?
CurCHS=16383/16/63, CurSects=16514064, LBA=yes, LBAsects=125045424
IORDY=on/off, tPIO={min:120,w/IORDY:120}, tDMA={min:120,rec:120}
PIO modes: pio0 pio1 pio2 pio3 pio4
DMA modes: mdma0 mdma1 mdma2
UDMA modes: udma0 udma1 udma2 udma3 udma4 udma5 *udma6
AdvancedPM=no WriteCache=enabled
Drive conforms to: Unspecified: ATA/ATAPI-5,6,7

* signifies the current active mode
Maar in deze thread wordt er beweerd dat de SSD de cache zelf gebruikt en het os het dus niet volledig detecteerd. http://www.ocztechnologyf...10&highlight=vertex+cache

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:24:
[...]
Heb ik ook:
[...]
Maar in deze thread wordt er beweerd dat de SSD de cache zelf gebruikt en het os het dus niet volledig detecteerd. http://www.ocztechnologyf...10&highlight=vertex+cache
nieuws: OCZ introduceert snelle Vertex-ssd's voor consumenten

In de aankondiging zouden de kleinste 2 (30 & 60GB) maar beschikken over 32MB cache en de grotere (120 & 250GB) beschikken over 64MB. OCZ is hier dus zelf ook niet eenduidig in geweest, de vraag is nu of dit een bugje in de firmware is, of dat er inderdaad 32MB exemplaren zijn geleverd. (Gedeeltelijk of allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een OCZ Vertex en daarop Mac OS X geinstalleerd. Ik ben enorm tevreden over deze schijf, OS X boot binnen 5 seconden: geweldig gewoon!

In de System Profiler wordt de Vertex weergegeven als "OCZ-VERTEX v1.10", betekend dit dat de laatste firmware (v1.10) in de schijf aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cybex schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:29:
In de System Profiler wordt de Vertex weergegeven als "OCZ-VERTEX v1.10", betekend dit dat de laatste firmware (v1.10) in de schijf aanwezig is?
Yes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dignus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Goedemorgen mensen,

Zojuist is m'n S-ATA schijfje overleden. Ik ga hem maar direct vervangen door een Intel of OCZ SSD. Iemand enig idee waar ik zo'n ding vandaag nog op de kop kan tikken, in de buurt van Breda het liefst? Anders moet ik een andere SATA disk pakken en helemaal installeren om morgen aan het werk te kunnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dignus schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:52:
Goedemorgen mensen,

Zojuist is m'n S-ATA schijfje overleden. Ik ga hem maar direct vervangen door een Intel of OCZ SSD. Iemand enig idee waar ik zo'n ding vandaag nog op de kop kan tikken, in de buurt van Breda het liefst? Anders moet ik een andere SATA disk pakken en helemaal installeren om morgen aan het werk te kunnen :(
Goede morgen zeg. Zie de pricewatch (selecteer het gewenste model en zie aanzie de lijst met winkels, inclusief voorraad status én plaats! :o

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Meer als de helft van de winkels heeft geen fysieke voorraad, maar laat een indicatie zien die hun leverancier opgeeft. Vandaar dat veel winkels ook dezelfde status heeft aangezien ze dezelfde leverancier hebben.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Weer een review over een aantal SSD's van TomsHardware:
Hot or Not? New Samsung and Solidata SSDs :
http://www.tomshardware.c...6gb-samsung-ssd,2265.html

[ Voor 26% gewijzigd door IJnte op 05-05-2009 10:11 . Reden: Linkje dood ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHost
Dignus schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:52:
Goedemorgen mensen,

Ik denk dat je dan hier moet zijn en een stukje moet rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dignus
  • Laatst online: 29-07-2024
Room42 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:09:
[...]

Goede morgen zeg. Zie de pricewatch (selecteer het gewenste model en zie aanzie de lijst met winkels, inclusief voorraad status én plaats! :o
Yeps.. maar nu nog eentje die op zondag open is, vandaar m'n vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 13-09 14:48

_Arthur

blub

IJnte schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:50:
Weer een review over een aantal SSD's van TomsHardware: Hot or Not? New Samsung and Solidata SSDs
Je link is stuk.

Dit is de goede: http://www.tomshardware.c...6gb-samsung-ssd,2265.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
Ik denk dat ik niet mag klagen over me SSD prestatie.
Lees snelheid heb ik wel hoger voorbij zien komen maar de schrijf snelheid heb ik ook vaker lager gezien.
Hier eerst ff een screencap van me C partitie.Deze is al een keer helemaal vol geschreven en daarna weer 5GB vrij gemaakt. Op het moment van testen was er 4.8GB vrij.
Afbeeldingslocatie: Http://www.triep.eu/img/Cpartitie4.8-22.png
Hier ook nog een screencap van me D partitie die maar voor 6GB vol geschreven is op het moment van testen en dus 20GB vrij heeft.
Afbeeldingslocatie: Http://www.triep.eu/img/Dpartitie20-26.png

De overige 12GB van me schijf heb ik niet gepartitioneerd. Verder zijn de huidige partities wel aligned.
Wat me wel opvalt is dat er bij 4 testen (test 2 tm 5) de schrijf snelheid hoger is dan lees :?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHost
Ik zie het nut nog niet helemaal van een ongepartitioneerd stuk. Kan iemand me dat uitleggen?

Als je hem volledig partitioneerd zijn je benchmark resultaten dan lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Laatst online: 08:37
Dat ligt aan je gebruikspatroon. Ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom dat verschil maakt, dan moet je je even verdiepen in de SSD-materie. Zie ook deel 2 van het SSD topic.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurfHost
P5ycho schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 08:22:
Dus als je de performance wilt verbeteren zul je meer "scratch space" moeten creeren,
Je ziet em nu al aankomen: de enige manier om dat te regelen is om te zorgen dat een deel van de voor de PC adresseerbare ruimte gebruikt wordt als scratch space. Dit kun je doen door meteen na een drive flash (voor vertex) of een speciaal tooltje (voor Intel) te onderpartitioneren, en dus een deel van de ruimte expres vrij te laten. Doordat je OS nooit zal schrijven op bijv. de laatste 10GB van je schijf, zal je SSD deze ruimte dus altijd als "scratch space" kunnen gebruiken en heb je 10GB extra buffer voordat je SSD naar een lagere prformance mode springt vanwege te weinig ongebruikte pages.
Ik heb me wel verdiept in de SSD-materie maar snap niet waarom dit meer performance zou geven.
Die 10GB is op een gegeven moment toch ook een keer vol geschreven? Dan kan je die 10GB toch net zo goed gelijk partitioneren?

Waar vind ik trouwens dat Intel tooltje waar je het over hebt? Kan het nergens vinden.
Hoe kom je er eigenlijk bij de dat SSD ongepartitioneerde ruimte gebruikt als buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Simpel gezegd heeft je SSD altijd meer mogelijkheden om iets snel weg te schrijven.
Weet niet zeker of de Vertex ook standaard als zichzelf optimaliseert maar met een 10GB buffer is er gewoon makkelijker een geschikte cell te vinden dan wanneer je dat niet hebt. Zie het als defragmenteren maar dan niet qua fysieke ligging van de data maar de fysieke vulling van de cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 09:45:
[...]

Ik denk bij Scooper dat de controller gewoon half kaopt is.
Aangezien die zorgt dat de bestanden een plekje krijgen in het vaste geheugen in de ssd.
Nu lijkt het net een ramdisk, stroom eraf en data weg, of teminste beschadigde data.

[...]
Ik ben weer op het werk en heb een backup teruggezet. Alles werkte weer goed. Vervolgens heb ik weer de stroom eraf gehaald en de pc volledig laten ontladen (PC aanzetten zonder stroom). En hoppa: Windows installatie weer corrupt... Met chkdsk 3,7GB aan ongeindexeerde mappen teruggehaald.("File record segment xxxxxx is an orphan. Recovering orphaned file").

Wel fijn dat het gewoon reproduceerbaar is. Ik ga hem nu thuis in een niet-Dell PC ook nog even testen, om dat ook nog uit te sluiten.

Wat ik mij afvraag: Bij Intel dalen de prijzen, bij OCZ stijgen ze, zonder een heel duidelijke reden. Je hoort toch regelmatig van een Vertex die RMA moet, zou het kunnen dat de prijs omhoog is gegaan door het relatief hoge uitvalpercentage?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Scooper schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:04:
[...]
Wat ik mij afvraag: Bij Intel dalen de prijzen, bij OCZ stijgen ze, zonder een heel duidelijke reden. Je hoort toch regelmatig van een Vertex die RMA moet, zou het kunnen dat de prijs omhoog is gegaan door het relatief hoge uitvalpercentage?
Waarschijnlijke reden is toch al vaak langsgefietst. Samsung draait volle capaciteit voor een mega-order van apple, and OCZ is hier de dupe van. Intel maakt de nand chips zelf.

edit: En of ze echt kapot zijn is nog maar de vraag. Een hoop rma gevallen zal een kwestie zijn van nieuwe firmware, testen en weer de verkoop in gooien. Ik heb bijvoorbeeld die bsod van Canton ook een keer gehad, maar kapot is ie niet. Tenminste, niet meer gezien sinds ik de acties heb uitgevoerd die ik (en anderen) eerder gepost heb betreffende sata posities, raid driver en opnieuw flashen.

[ Voor 27% gewijzigd door _H_G_ op 04-05-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57
Cergorach schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:21:
@Femme
Heb je toevallig ook het stroom verbruik kunnen meten van de OCZ Vertex 120GB? Ik ben benieuwd hoe dat zich verhoud ten opzichte van de 30GB versie.
Idle was het verbruik zo goed als gelijk, onder load lijkt de 120GB variant wat meer te verbruiken:

Idle Energieverbruik Totaal
Harde schijfScore (Watt)
OCZ Vertex 120GB (run 1)

0,39
OCZ Vertex 30GB (run 1)

0,41

Seek Energieverbruik Totaal
Harde schijfScore (Watt)
OCZ Vertex 30GB (run 1)

0,72
OCZ Vertex 120GB (run 1)

1,04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
_H_G_ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:25:
[...]
edit: En of ze echt kapot zijn is nog maar de vraag. Een hoop rma gevallen zal een kwestie zijn van nieuwe firmware, testen en weer de verkoop in gooien. Ik heb bijvoorbeeld die bsod van Canton ook een keer gehad, maar kapot is ie niet. Tenminste, niet meer gezien sinds ik de acties heb uitgevoerd die ik (en anderen) eerder gepost heb betreffende sata posities, raid driver en opnieuw flashen.
Dat heb ik ook een keer gehad. Ik had een draaiende Ubuntu en opeens wilde het systeem niet meer van de vertex booten. Een nieuwe partitie maken lukte niet meer. Onder Ubuntu leek het goed te gaan, maar bij een reboot was hij weer onvindbaar (partitie table corrupt) en onder Windows lukte het niet eens de partitie aan te maken (omdat het (snel) formatteren mislukte).
Na een firmware update (1.10 naar 1.10, dus eigenlijk een firmware reinstall) deed hij het weer. Maar dit moet niet vaker gebeuren want dan gaat ie echt wel terug! Dan is het gewoon geen deugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar hebben jullie misschien een verklaring waarom me schrijf snelheden in 4 test hoger is dan me leessnelheid?
En daarnaast zou een schrijfsnnelheid van 150MB/s ook niet moeten kunnen :?
Hier ff een linkje naar me post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
klaasbram schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:01:
Maar hebben jullie misschien een verklaring waarom me schrijf snelheden in 4 test hoger is dan me leessnelheid?
Dat zal vast wel door de cache van de SSD komen...
En daarnaast zou een schrijfsnnelheid van 150MB/s ook niet moeten kunnen :?
Hier ff een linkje naar me post
Dat kan toch prima, ongeveer die waardes haal ik ook. De opgegeven snelheden van de Vertex zijn gewoon netjes conservatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 23:11
Wat is jullie advies: 1x OCZ 60GB of 2x OCZ Vertex 30GB in Intel Mainboard Raid0 (iets duurder) ? Te gebruiken als bootdisk voor Vista of Windows 7 RC. In de boottest van Femme leek dat veel uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ingo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:18:
Wat is jullie advies: 1x OCZ 60GB of 2x OCZ Vertex 30GB in Intel Mainboard Raid0 (iets duurder) ? Te gebruiken als bootdisk voor Vista of Windows 7 RC. In de boottest van Femme leek dat veel uit te maken.
ja.. volgens mij staat dat advies wel vaker heir genoemd, maar toch, ik zou gaan voor 2xraid0. Maar je moet wel bedenken dat de snelheids winst komende van een 7.2k sowieso heel groot is. RAID0 ssd maakt dat groter, maar relatief stukken minder.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
1x OCZ 60 GB zou ik kiezen. En dan later als de prijzen gezakt zijn een 2de bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdegroot
  • Laatst online: 10-09 23:04
Microsoft Windows 7 ontwikkelaar over SSD support in Windows 7.

http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/05/05/support-and-q-a-for-solid-state-drives-and.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58

RnB

Zit er in een MTron 3525 een speakertje die het geluid van een harde schijf nabootst? 8)7

Ik hoorde al eerder wel eens wat geluid komen van mijn SSD wanneer die bezig was, namelijk wat hoge gepiep, maar net tijdens een scan leek het net alsof er een kop aan het ratelen was. :P
Maargoed, het is alleen te horen in een compleet stille kamer én met mijn oor erop, maar toch vond ik het wel even grappig om te vermelden.

Ben verder nog steeds erg blij ermee, Vista ging als een speer en nu met Windows 7 erop, hoef ik nergens meer op te wachten. :)
Ik heb trouwens al honderden OS installaties gedaan, sommige achter elkaar, maar ik merk helemaal niets van enig performance droppig oid. Niet dat ik daar op hoopte, maar al dat gepraat over performance droppings bij SSD's, zodat iedereen verschrikkelijke maatregelen neemt, liet me toch twijfelen.
Mss komt het wel omdat ik een SLC SSD heb, Mtron zelf geeft namelijk ook een lifespan van 70 jaar @ 50GB writes 24/7 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

bomberboy

BOEM!

Interessant. Zeker deze opmerking:
Should the pagefile be placed on SSDs?

Yes. Most pagefile operations are small random reads or larger sequential writes, both of which are types of operations that SSDs handle well.

In looking at telemetry data from thousands of traces and focusing on pagefile reads and writes, we find that
  • Pagefile.sys reads outnumber pagefile.sys writes by about 40 to 1,
  • Pagefile.sys read sizes are typically quite small, with 67% less than or equal to 4 KB, and 88% less than 16 KB.
  • Pagefile.sys writes are relatively large, with 62% greater than or equal to 128 KB and 45% being exactly 1 MB in size.
In fact, given typical pagefile reference patterns and the favorable performance characteristics SSDs have on those patterns, there are few files better than the pagefile to place on an SSD.
Want hier wordt nogal vaak eens beweerd dat je die beter niet op de SSD zet (vooral om de wear te reduceren dan wel, maar ik wil het nog wel eens zien dat iemand zijn ssd echt "verslijt" door te veel te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja "vooral", de slijtage is het argument toch? Het lijkt me logisch dat een pagefile het best presteerd op een SSD...

Tot nu toe probeer ik zonder pagefile, met 8gb geeft dat eigenlijk 0 problemen tot nu toe.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lees ook dat TRIM in de 7100 build zit :)

Werkt dit nou alleen op een single drive ? en met RAID ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SileX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:11:
Lees ook dat TRIM in de 7100 build zit :)
Waar lees je dat? Heb tot nu toe alleen maar berichten gelezen dat het waarschijnlijk in de "final" versie van Win7 zou komen maar er nu nog niet in zou zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Van een medetweakers een 32GB Mtron 3525 overgenomen, ik haal alleen bar slechte resultaten met hd tune.
Een collega die precies dezelfde scheef heeft haal zeker 80MB/sec, terwijl ik niet boven de 14MB/sec uit kom.
Waar kan dat aanliggen?
Beide draaien windows7, dus ik hoef de schijf toch niet te allignen oid?

Misschien werkt de mtron slecht samen met een bepaalde type chipset?
Volgens mij heeft de laptop een ich7 aan boord.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:15:
[...]

Waar lees je dat? Heb tot nu toe alleen maar berichten gelezen dat het waarschijnlijk in de "final" versie van Win7 zou komen maar er nu nog niet in zou zitten...
Pagina 7/8 op OCZ forum, Win7 thread.. ben nog steeds aan het lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Photofast 1000 mb schrijven/lezen :9
linkje:
http://www.photofast.co.jp/promise.html
Backed by one-year warranty, PhotoFast G-Monster-Promise will start selling in Japan later this month. Available in capacities of 128GB, 256GB, 512GB and 1TB, they’re priced at $1616, $2002, $3015 and $4534 respectively.

Zullen die prijzen binnen een jaar snel gaan zakken?Of is het verstandiger om nog een paar jaar te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dat laatste. Je gaat toch geen 1600 dollar betalen voor 128GB? Of ga je het in een server omgeving gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga geen 1600 dollar betalen nee,maar wacht nog wel een paar jaar.Maar sata2 kan theoretisch maximaal 300mb halen,hoe kan die photofast dan 1000mb lezen/schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is geen SATA2 maar PCI-Express x8 ;)

Wat me wel verontrust is dat ze alleen support voor WinXP/Vista leveren. Sowieso geen server os dus laat staan Linux.

[ Voor 64% gewijzigd door Room42 op 06-05-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SileX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:12:
[...]
Pagina 7/8 op OCZ forum, Win7 thread.. ben nog steeds aan het lezen
Ik zie het niet staan hoor. Wel assumpties en vooralsnog foute aanname's. Defrag staat hier ook gewoon "aan" met de RC i.c.m. een SSD. Vooralsnog zit er naar mijn weten géén Trim in Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:57:
[...]

Ik zie het niet staan hoor. Wel assumpties en vooralsnog foute aanname's. Defrag staat hier ook gewoon "aan" met de RC i.c.m. een SSD. Vooralsnog zit er naar mijn weten géén Trim in Win7.
Raar, dat het bij sommigen zoals jij aan staat. Bij mij staat defrag standaard uit voor de Vertex SSD. Zelfs al bij oudere Windows 7 builds.

(Overigens staat Defrag ook gewoon automatisch aan bij mij, maar dan wel alleen bij de 'normale' harde schijven. SSD staat gewoon niet voor defragmentatie ingeplanned. Misschien vergissen sommigen zich omdat defragmentatie standaard wel aan staat, maar niet merken dat het je SSD niet gedefragmenteerd wordt. Het zou kunnen,,, heb je dat al eens bekeken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:57:
[...]

oh, laat maar; http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=56287

Dus nog steeds niet zeker dus.. wellicht met nieuwe firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Laatst online: 08:15
Yes, Trim is already in the Win7 RC.

Trim is enabled by default but can be turned off. You can use the "fsutil behavior query|set DisableDeleteNotify" command to query or set Trim.
Deze reactie is net toegevoegd als laatste reactie in de microsoft win7 blog. Dus toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Even wachten op native trim support dus. mid May voor Vertex, unknown voor Intel X25/X18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
SileX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:10:
[...]

oh, laat maar; http://www.ocztechnologyf...um/showthread.php?t=56287

Dus nog steeds niet zeker dus.. wellicht met nieuwe firmware :)
Trim zit al in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
geen native trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
aval0ne schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:58:
[...]

Trim zit al in de firmware
via die wiper ja, maar nog niet voor Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Voor Thinkpad eigenaren die een SSD overwegen maar niet in het Thinkpad topic komen:
Linkje

Crosspost, ik weet, maar lijkt me ook wel interessant voor dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
I couldn't care less of ik nu SATA1 of 2 heb eerlijk gezegd. Who cares. Laat mij maar eens een paar fatsoenlijke benchmarktraces zien met SATA1 vs SATA2 :)

[ Voor 37% gewijzigd door P5ycho op 11-05-2009 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:45
Deismyna schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:21:
Voor Thinkpad eigenaren die een SSD overwegen maar niet in het Thinkpad topic komen:
Linkje

Crosspost, ik weet, maar lijkt me ook wel interessant voor dit topic ;)
Nieuwste firmware er op? Ik dacht dat de writes dan stabiel tegen de 80MB/s bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
P5ycho schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:52:
I couldn't care less of ik nu SATA1 of 2 heb eerlijk gezegd. Who cares. Laat mij maar eens een paar fatsoenlijke benchmarktraces zien met SATA1 vs SATA2 :)
SATA1 haalt theoretisch 150 MB/s, SATA2 haalt 300MB/s.
Vertex haald met wat mazzel 250 MB/s.

Hmm, zou SATA1 misschien een bottleneck zijn?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Ik heb twee Intel X25-M 80GB SSD's besteld voor mijn Core i7 systeem. Deze komen over twee maanden in RAID 0 aan een Highpoint RocketRAID 3520 te hangen. Hierop zal Windows XP (en later Windows 7), applicaties en een 1x VMWare machine (Windows XP niet continu puur voor testdoeleinden) komen.

De overige poorten van de controller wil ik gebruiken voor data schijven in RAID 5. Kan je als dataschijven af met bv een serie Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB in RAID 5 of is het verstandiger om actuele data op een snelle 7200 schijf te zetten zoals de Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB (al dan niet in RAID0) :?

Bij het openen van een bestand in Office, CAD of Photoshop worden de bestanden toch geladen in het geheugen (12GB aanwezig) en heeft de plaats van opslag toch niet zoveel invloed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 18:56
EvilWhiteDragon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:14:
[...]

P5ycho weet heel goed waar hij over praat, dus hij doelt op wat anders. 90% van de gevoelsmatige snelheid van SSD's komt doordat hogere random reads/write (als je jmicron controller hebt), daardoor heeft de max doorvoer snelheid relatief weinig invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
EvilWhiteDragon schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:14:
[...]

Dat ligt dus aan je gebruiktspatroon. Natuurlijk is SATA2 altijd beter, maar of het echt wat uitmaakt in het dagelijks gebruik is nog maar te bezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:25
Ik zit al een tijdje te kijken om een volledig nieuwe PC samen te stellen en ik wil er toch wel een SSD in plaatsen. Met de recente prijsstijgingen van de OCZ Vertex en de daling van Intel's SSD was ik toch al sterk aan het twijfelen of ik niet voor een beetje meer geld de X25-M 80 GB zou bestellen ipv een 60 GB Vertex.

Nu kijk ik vandaag nog even op de website van een computerwinkel in de buurt en de X25-M 80GB (299 €) kost momenteel minder dan de kleinere Vertex 60 GB (309 €). Nu is de prijs van de Vertex bij die shop wel hoog in vergelijking met de pricewatch, maar de X25-M aan 299€ lijkt me toch een mooie aanbieding.

De verdere configuratie van mijn nieuwe PC ligt nog niet volledig vast, maar zou ik die X25-M niet beter al bestellen voor die prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
x25-m is nu 260 euro bij friesland computers, btw. Best aantrekkelijk..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
maratropa schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:45:
Ja, klopt zit nu zelf ook erg te twijfelen of ik voor 200 euro een vertex voor 260 een intel.. Moeilijke keuze ik heb nu heel deel 3 doorgenomen maar enige wat ik echt aan verschil zie is die 20GB en wat ik las is dat de intels minder last van traagheid als de disk voller zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Op dit moment zou ik zeker intel kopen. Na de firmware update houdt ie zichzelf bij, en qua prijs is het ook wel een goede deal. Ik heb pas 2 vertexen gekocht maar dat was puur omdat ze toen niet zo duur waren. Ik heb ook qua betrouwbaarheid betere gevoelens bij intel, maar dat is puur gevoel..

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 12-05-2009 11:06 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
maratropa schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:45:
Friesland computers = dikke NEE

http://www.google.nl/url?...g2=PGFsmcPsvR6X5zCqSWEL0g

tweakers.net/shopreview/7143/friesland-computers-bergsma.html

http://www.google.nl/url?...g2=M4N9YMXcbNGLEty3vVYsBw

http://www.highflow.nl/forum/f28/friesland-computers-1787/

Enz enz

mijn ervaring : Core i7 besteld zou op voorraad zijn, twee weken erna nog steeds niet op voorraad.
Bestelling geannuleerd. Friesland blijft volhouden met een ''definitieve'' leverdatum , die hij overigens al eerder had gegeven , moet 2 weken wachten op mijn geld. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Ik heb geen ervaring met de aftersales vna Friesland computers maar alles wat ik tot nu toe besteld heb daar had ik binnen 3 dagen in huis. Hetzelfde geld voor een aantal vrienden die hier ook hebben besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Heeft er iemand ervaring met de Corsair 128GB SSD? Ik ben me bewust van het feit dat het niet de snelste ter wereld is, maar hij schijnt wel zeer stabiel te zijn. (Stabieler dan bijvoorbeeld de OCZ... :)). Voor mij zou het een goede optie zijn voor in mijn notebook...

MAX ICT heeft er een goede aanbieding mee, dus zodoende de vraag...
http://tweakers.net/price...128-128gb.html#tab:prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ThAZiP schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:54:
Ik ben me bewust van het feit dat het niet de snelste ter wereld is, maar hij schijnt wel zeer stabiel te zijn. (Stabieler dan bijvoorbeeld de OCZ... :)).
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
MBT de stabiliteit of de snelheid?

Daarnaast... GIYF?

Update:
http://www.tomshardware.com/news/Corsair-SSD-S128,6871.html

Vbtje:
It might seem "slow" but this looks to be the samsung SLC drive. Expect no stutter and great battery life

[ Voor 71% gewijzigd door ThAZiP op 12-05-2009 13:38 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Laatst online: 22:37
ThAZiP schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:31:
MBT de stabiliteit of de snelheid?

Daarnaast... GIYF?

Update:
http://www.tomshardware.com/news/Corsair-SSD-S128,6871.html

Vbtje:
[...]
Ik heb zelf al een half jaar ofzo een samsung ssd met dezelfde specs als de corsair (90/70mb). Zal me niks verbazen als het dezelfde controller is aangezien de Corsair alle componenten van Samsung bevat. Werkt superstabiel. Nog geen enkel probleem mee gehad en lekker snel hoor in dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Laatst online: 08:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
heuker schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:41:
[...]

Ik heb zelf al een half jaar ofzo een samsung ssd met dezelfde specs als de corsair (90/70mb). Zal me niks verbazen als het dezelfde controller is aangezien de Corsair alle componenten van Samsung bevat. Werkt superstabiel. Nog geen enkel probleem mee gehad en lekker snel hoor in dagelijks gebruik.
En nog een bevestiging. Ik denk dat ik hem ga bestellen! Mochten er meer zijn die een reactie / ervaring willen plaatsen... Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomberboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:46

bomberboy

BOEM!

Het is net zo vriendelijk om er het linkje toch bij te plaatsen, niet?
Bovenstaande is een news announcement en geen review. Bovendien is de quote die je aanhaalt gewoon van een user zonder echte onderbouwing of relevante testresultaten. En volgens de specificaties lijkt het ook wel echt MLC en geen SLC flash te zijn in de schijf.

Ik vraag me af of de Samsung PB22-J schijfjes niet veel interessanter zijn
http://www.tomshardware.c...-pb22-j-storage,7318.html

Al is de 128GB versie dan wel wat duurder natuurlijk dan die corsair.
http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?SAM-SSD12E
Omgerekend ongeveer 290 EUR, en dan nog verzending erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
ThAZiP schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:59:
[...]

En nog een bevestiging. Ik denk dat ik hem ga bestellen! Mochten er meer zijn die een reactie / ervaring willen plaatsen... Graag!
In mijn ervaring is die supergoed, kopen!!1
Ik heb alleen geen bron voor je, GIYF? :X
Zorg dat je objectieve bronnen hebt voordat je van pure excitement van je bureaustoel stuitert! :)

Voor de meesten in dit topic is de preferred volgorde nog steeds:
1. Intel X18-M of X25-M (betrouwbaar, stabiel, allersnelst)
2. OCZ Vertex of andere Indilinx Barefoot based SSD (redelijk betrouwbaar en stabiel, iets trager dan de Intels)
3. Samsung-based SSD's, maar zorg dan wel dat je de laatste samsung controller erin hebt zitten.

128GB voor 225 euro met last gen Samsung controller. Bezint eer ge op de bestelknop drukt imho.

[ Voor 0% gewijzigd door P5ycho op 12-05-2009 16:52 . Reden: smily ter nuancering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Bedankt tot zover, de vraag was initieel:
Heeft er iemand ervaring met de Corsair 128GB SSD?
Het zou dan ook prettig zijn als er iemand, net als ferrybouwman, iets bijdraagd... Meteen te impliceren dat er iemand van zijn stoel stuitert omdat ik enthousiast ben over een goed geprijsde SSD is dan ook meteen wel weer erg overdreven, niet? Daarbij is het kopen van artikelen vaak een emotionele aangelegenheid... ;) Daarbij is de tip van Bomberboy ook een goede, echter is het prijsverschil wel fors!

En inderdaad P5ycho, GIMF, jouwe ook? :/

[ Voor 8% gewijzigd door ThAZiP op 12-05-2009 16:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Lees je eigen posts eens terug. Je zit gewoon te vragen om een positief woord zodat je je koop kunt verantwoorden aan jezelf.
Als je daadwerkelijk het topic gevolgd had had je al je conclusies getrokken denk ik. Ik heb daarom de essentie van het topic hierboven opgesomd, doe er je voordeel mee.
Acronym for "Google It Mother Fucker." Used for when people ask asinine questions which are easily answered by typing in a few keywords into google.
Zoek het dan maar zelf uit hoor :?

En kijk: nieuws: Corsair kondigt nieuwe P256-ssd aan

[ Voor 10% gewijzigd door P5ycho op 12-05-2009 17:53 . Reden: link naar frontpage ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Ik gok dat ie Google Is My Friend bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ P5ycho
Hahaha. Zo had ik GIMF niet kunnen verzinnen, topper! Die hou ik erin! Kort lontje by the way?

Het is duidelijk dat jij geen fan van de Corsair bent en ook geen enkele moeite doet om er een voordeel in te vinden. Je interpretatie van mijn vraag of er iemand wat over kan zeggen: "De koop voor jezelf kunnen verantwoorden" is erg creatief gevonden!

Ik hoop dat er iemand meeleest die nog iets constructiefs kan bijdragen aan mijn verantwoordingsgevoel vraag omtrent de Corsair SSD. (Iemand met eigen ervaring bijvoorbeeld!)

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Die Corsair zal zeker beter zijn dan een JMicron controller SSD, maar t.o.v. een Intel of een Indilix Barefoot controller (bv. OCZ Vertex) is toch iets anders.

Dit is een review over de Corsair S128.
http://www.pcper.com/arti...aid=688&type=expert&pid=1

Wel een enorm prijsverschil tussen MaxICT 225€ en de 2de goedkoopste in de pricewatch 309€

225€ voor een 128GB SSD die redelijk werkt is goed.

EDIT
Ik had het kunnen weten dat mijn Duits forum iets ging opleveren :)
http://www.hardwareluxx.de/community/forumdisplay.php?f=227

Hieronder een topic daar over de Corsair S128
http://www.hardwareluxx.d...=587954&highlight=corsair

En ik zie dat Corsair ook met een nieuwe SSD de P serie komt.
http://www.hardwareluxx.de/community/showthread.php?t=611866

En je kan nog even kijken op het Corsair forum zelf (al zal dat niet zo objectief zijn misschien)
http://forum.corsair.com/...1ac1fb3656cd7a50d41&f=188

[ Voor 41% gewijzigd door abusimbal op 12-05-2009 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
abusimbal schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:16:
Die Corsair zal zeker beter zijn dan een JMicron controller SSD, maar t.o.v. een Intel of een Indilix Barefoot controller (bv. OCZ Vertex) is toch iets anders.

Dit is een review over de Corsair S128.
http://www.pcper.com/arti...aid=688&type=expert&pid=1

Wel een enorm prijsverschil tussen MaxICT 225€ en de 2de goedkoopste in de pricewatch 309€

225€ voor een 128GB SSD die redelijk werkt is goed.
Kijk, hartstikke bedankt, ondanks dat Google My Friend Is, heb ik deze niet gevonden. Hieruit komen een aantal bekende issues naar voren, met name de snelheid. Daar ik, zoals gezegd, hem in een notebook wil gebruiken past dit uitstekend naar mijn idee, helemaal gezien de prijs.

Ik kan de koop verantwoorden en ga hem bestellen... ;) Ik zal, als alles naar wens verloopt, mijn ervaring nog even posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Lees ook nog even onderstaand topic over de Corsair S128, staan gebruikers ervaringen in, ook in RAID en benchmarks, Crystaldisk mark, IOmeter, e.d.
http://www.hardwareluxx.d...=587954&highlight=corsair

Ook een review gevonden van de nieuwe P serie van Corsair die eigenlijk een Samsung PB22-J is.
http://www.legitreviews.com/article/949/1/

@ThAZiP
Ik persoonlijk zou in jou situatie even wachten op de P serie van Corsair, die is 2 keer zo snel, indien de prijs vergelijkbaar is met de S128 kan je de P beter nemen, maar dat is mijn mening. De beslissing kan je enkel zelf nemen.

EDIT even oproep aan mede tweakers hier in dit topic, zijn de prestaties van die P serie van Corsair nu beter dan een OCZ Vertex of ben ik mis :?
http://www.legitreviews.com/article/949/1/

Ook Tom's hardware heeft een test van de Samsung PB22J=Corsair P-serie
http://www.tomshardware.c...,testberichte-240308.html

Dit ziet er minder goed uit denk ik
http://www.img-host.de/bild.php/22248,rb22j4Z9KK.jpg (popups!)

[ Voor 57% gewijzigd door abusimbal op 12-05-2009 21:50 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.