ppl schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:07:
Je bent hier vergeten om Apple in die laatste paar zinnen te wijzigen in je eigen nickname
JIJ zet de 3.0 GM op je iPhone en niet Apple,
JIJ kiest er voor om een ontwikkelversie te gebruiken dus
JIJ bent ook de enige die zichzelf zou moeten uitschelden (had je maar moeten nadenken bij wat je deed: backups maken e.d.). Dat is dus domweg het risico van iets als de 3.0 GM gebruiken en niet wachten tot 17 juni wanneer de final versie uit komt en voor iedereen beschikbaar is. Enige wat je kunt doen is dit als bug submitten via je developeraccount aan Apple zodat ze het op kunnen lossen.
Vent, hou toch eens op met Apple onvoorwaardelijk uit de wind te houden. Als je gelezen had had je gezien dat ik wel degelijk backups maak en dat het probleem dat ik beschrijf ook buiten 3.0 GM getriggered kan worden.
Twee weken geleden heb ik hetzelfde gehad omdat
Apple's Keynote op mijn
Apple MacBook een spontane reboot veroorzaakte (
bekende bug sinds minstens 2006 for fuck's sake) waardoor
Apple iTunes in de war raakte en stilletjes een deel van mijn appllicaties van mijn
Apple iPhone haalde. Een paar dagen later kom ik daar achter waardoor een restore via
Apple's Time Machine niet echt meer een optie was omdat de data in mijn andere, via de
Apple app store gekochte apps dan genuked zou worden. Alle SW op laatste, officieel uitgegeven versies, mocht je daar nog een bijdehande opmerking over willen maken. Het is naar aanleiding daarvan in ieder geval minder waarschijnlijk geworden dat ik iemand Apple spullen aanraad, ik zal zeker niet zeggen dat het slechter is dan de alternatieven maar ik heb geen zin dit soort rampverhalen terug te horen van mensen die mijn oordeel vertrouwden en een Appeltje gekocht hebben.
Er zit iets fundamenteel fout in het appstore systeem; applicaties managemen is een enorme PITA, data in applicaties behouden in een crisisje is bijna onmogelijk, noem maar op.
Als jouw iTunes db op dezelfde manier corrupt raakt vlak na installatie van 3.0 ben je ook de lul, hoeveel backups je ook gemaakt hebt: je applicaties worden stilletjes verwijderd, en ga jij een backup van 2.2 terugzetten op een iPhone die 3.0 draait? Dat dacht ik al. En als je een paar dagen niet ziet dat er een paar apps incl. data verdwenen zijn is restoren geen optie meer omdat het een alles of niets gebeuren is.
Lik Apple's reet zoveel je wilt, daar verander je niets aan: het is klote geregeld. En zoals ik al heb aangegeven hoef je echt de GM niet te installeren om tegen deze problemen aan te lopen, en houden backups je ook niet op het droge als je pech hebt.
[
Voor 25% gewijzigd door
Zpottr op 13-06-2009 18:50
]