Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Als je je iPhone tethered valt dat qua IMEI etc. niet te tracken, maar T-mobile heeft wel degelijk inzicht in je dataverbruik, en aangezien dat volledig anders is op een PC dan op een telefoon gaat dat zeker opvallen als je er veel gebruik van maakt.

Zo heb je op een computer de mogelijkheid om met tabs te browsen, op de achtergrond een chatclient aan te hebben en ook nog tussentijds te kunnen downloaden waar je op je iPhone maar 1 site kunt laden voordat je de volgende kunt laden, dit gaat dus weldegelijk opvallen!

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:40
MrsRossi schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:18:
[...]

Jongen zet je er nou maar gewoon overheen dat het op geen enkele manier zal lukken, tenzij je je abbo+iPhone verkoopt aan iemand anders.
iPhone simlock vrij maken (is dat mogelijk?) -- verkopen, nieuwe simlockvrije halen, huidge abbonement behouden en er in duwen :)

Ikzelf stap volgens jaar wel over, ben meer dan tevreden over de 3G 16GB (white). Straks met OS3 nog nieuwe mogelijkheden.. wat wil je nog meer :)

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 11-06-2009 13:17 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ZpAz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:16:
iPhone simlock vrij maken (is dat mogelijk?)
Dat heet "unlocken" ;) en valt met de nodige tools wel voor elkaar te krijgen, maar mogen hier op Tweakers niet besproken worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

ZpAz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:16:
[...]

iPhone simlock vrij maken (is dat mogelijk?) -- verkopen, nieuwe simlockvrije halen, huidge abbonement behouden en er in duwen :)
Na 1 jaar moet je hem gratis simlockvrij kunnen laten maken door T-Mobile. Weet iemand of het abonnement dat 1 jaar moet lopen, of dat je het toestel 1 jaar in bezit moet hebben? (Kan tot 3 maanden schelen)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 16:02
mjah wat er dan gaat gebeuren is dat mn iphone unlocked word werk sim erin gaat (unlimited dataabbo daarop)

en de t-mobile sim gaat in de werk telefoon.
Shiver23 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:21:
[...]

Na 1 jaar moet je hem gratis simlockvrij kunnen laten maken door T-Mobile. Weet iemand of het abonnement dat 1 jaar moet lopen, of dat je het toestel 1 jaar in bezit moet hebben? (Kan tot 3 maanden schelen)
heb gebeld gaat om je abbo niet je telefoon.

[ Voor 54% gewijzigd door AjDuLion op 11-06-2009 13:27 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:40
het is nog steeds zo dat je in Amerika alleen een iPhone icm een abbo kan krijgen toch?

Heb mijn 2G in NY gekocht vlak voor de launch van de 3G en dat was op het nippertje, want daarna werden ze niet meer verkocht zonder abbo. Vraag me dus af of er een manier is om dat te omzeilen, omdat ik in juli weer in de US zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 11-06-2009 14:16 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 19:21
Sluuz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:16:
het is nog steeds zo dat je in Amerika alleen een iPhone icm een abbo kan krijgen toch?

Heb mijn 2G in NY gekocht vlak voor de launch van de 3G en dat was op het nippertje, want daarna werden ze niet meer verkocht zonder abbo. Vraag me dus af of er een manier is om dat te omzeilen, omdat ik in juli weer in de US zit.
Nee, die vraag is ook al 600 keer gesteld.

Ze verkopen niet zonder abo en ze verkopen met simlock. Uit de VS meenemen is sinds de 3G geen optie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gewoon lekker naar Belgie rijden. Heb je nog 2 jaar garantie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 21-06 12:26
als ik een iphone 3g koop die simlock vrij gemaakt is kan je dan wel je iphone updaten met de nieuweste updates van Apple? (itunes) ?? Want als ik er een koop dan gaat mijn vodafone simkaartje erin en dan wil ik straks ook de 3.0 update erop hebben en moet je dus kunnen updaten.. kan dit of niet. Als het niet kan hoe doen al die anderen dat dan?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-04-2024
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:11:
Gewoon lekker naar Belgie rijden. Heb je nog 2 jaar garantie ook.
Koppelverkoop is sinds deze maand ook hier actief, dus wacht maar even voor je afkomt :).

Pak ook koekjes voor me mee!
cypress3d schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:13:
als ik een iphone 3g koop die simlock vrij gemaakt is kan je dan wel je iphone updaten met de nieuweste updates van Apple? (itunes) ?? Want als ik er een koop dan gaat mijn vodafone simkaartje erin en dan wil ik straks ook de 3.0 update erop hebben en moet je dus kunnen updaten.. kan dit of niet. Als het niet kan hoe doen al die anderen dat dan?
Als de phone via 'hack' simlockvrij is gemaakt zit je vast aan de 'baseband' die je momenteel hebt, als die vanuit de winkel simlockvrij is kan je updaten. (die uit belgië bijvoorbeeld)

[ Voor 51% gewijzigd door Reboot op 11-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een apart topic over importeren, dan blijft dit topic vrij voor de discussie over de functionaliteit van de telefoon: [iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2. Overigens gaat dat topic over de iPhone 3G. Als iemand een up-to-date topic wil openen met een nieuwe TS (en die wil bijhouden), neem dan even contact op via mail of DM.
cypress3d schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:13:
Dat hangt af van de manier waarop dat is gedaan. De enige absolute veiligheid heb je met een simlockvrije iPhone uit Italië of België :) Dan kun je altijd zonder zorgen een nieuwe firmware installeren. Overigens mag het verwijderen van een simlock verder niet besproken worden op GoT.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 21-06 12:26
Als de phone via 'hack' simlockvrij is gemaakt zit je vast aan de 'baseband' die je momenteel hebt, als die vanuit de winkel simlockvrij is kan je updaten. (die uit belgië bijvoorbeeld)
hmm dus grote kans dat ik dus een probleem heb dan... hoe doen al die anderen dat dan die hem kopen als gehackte simlock vrije iphone3g?! En wat bedoek je met: dan zit je vast aan de baseband?..

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
TweakersOnly schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:07:
Maar verlengen met een nieuwe iPhone is toch wel mogelijk vanaf 26 juni? Mijn contract loopt af op 18 september, kan al een maand via de T-Mobile shop verlengen.
Heh, hier precies dezelfde situatie, maar dan in oktober... Zou wel heel leuk zijn als ik over 'n maand die nieuwe iphone al heb :D

iemand die hier iets (meer) over weet?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchminator op 11-06-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37
Ik baal op dit moment best wel een beetje behoorlijk!!!

Op 22 Juni 2009 zou mijn huidige T-mobile abonnement Relax 150 + Relax 100 en web en walk abonnement aflopen. Omdat de accu van mijn vorige telefoon nog maar een paar uur mee ging, ben ik naar een T-mobile shop gegaan om te vragen wat voor mogelijkheden er waren.
Uiteindelijk heb ik toen besloten om een Iphone abonnement met een 3G - 16GB te nemen nadat de verkoper mij heeft weten te overtuigen dat er voorlopig nog geen nieuwe Iphone zou komen.

Echter is er nu een maand later bekent gemaakt dat er een nieuwe Iphone komt. 4 dagen nadat mijn nieuwe Iphone abonnement in gaat wordt deze beschikbaar. Op dit moment ben ik teleurgesteld in verkoper van de T-mobile shop en baal ik dat ik nu niet kan profiteren van de nieuwe Iphone.

Een abonnement die nog niet eens is ingegaan over te hevelen naar een nieuw / andere T-mobile klant met een oude Iphone is geen optie.

Ik hoop dat T-mobile voor een passende oplossing gaat zorgen? Ik ben vast niet de enige die hier mee zit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Waarom er niet zelf even achteraan gaan? Bellen met T-Mobile en het zal vast wel goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Tja, logisch, hij is een verkoper. Dan gaat ie natuurlijk niet 3 maanden lang zeggen "nee wacht nog maar even, binnenkort komt er een nieuwe!" Hij wil natuurlijk zoveel mogelijk verkopen......

En het is lullig, maar ja.... als je Apple een beetje volgt (www.macrumors.com heeft een hele mooie "buyers guide" waar al een poos bij de iPhone stond "Don't buy - updates soon") had je het kunnen weten. Dus je zult het nu 2 jaartjes met je 3G moeten doen.

[ Voor 39% gewijzigd door MrsRossi op 11-06-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

pascald schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:44:

Op 22 Juni 2009 zou mijn huidige T-mobile abonnement Relax 150 + Relax 100 en web en walk abonnement aflopen. Omdat de accu van mijn vorige telefoon nog maar een paar uur mee ging, ben ik naar een T-mobile shop gegaan om te vragen wat voor mogelijkheden er waren.
Uiteindelijk heb ik toen besloten om een Iphone abonnement met een 3G - 16GB te nemen nadat de verkoper mij heeft weten te overtuigen dat er voorlopig nog geen nieuwe Iphone zou komen.

Echter is er nu een maand later bekent gemaakt dat er een nieuwe Iphone komt. 4 dagen nadat mijn nieuwe Iphone abonnement in gaat wordt deze beschikbaar. Op dit moment ben ik teleurgesteld in verkoper van de T-mobile shop en baal ik dat ik nu niet kan profiteren van de nieuwe Iphone.

Een abonnement die nog niet eens is ingegaan over te hevelen naar een nieuw / andere T-mobile klant met een oude Iphone is geen optie.

Ik hoop dat T-mobile voor een passende oplossing gaat zorgen? Ik ben vast niet de enige die hier mee zit?!
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje stom van jezelf. Als je een beetje op internet rond had gekeken had je kunnen zien hoeveel geruchten er waren rond een nieuwe iPhone. Je had toen ook een goedkoop toestelletje kunnen kopen en kunnen afwachten. Komt misschien hard over maar ik denk niet dat T-Mobile met een passende oplossing gaat komen ;(

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet doen, je krijgt gewoon wat je besteld hebt voor het geld dat je er destijds voor overhad. De 3G is nog altijd een geweldig toestel zeker met de SW update, waar je best twee jaar plezier van kunt hebben.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Die verkoper wist ook niet dat er een nieuwe iPhone aan ging komen al zo snel, net als de rest van de wereld. Iedereen had verwacht dat dat pas dit najaar zou worden.

Waarschijnlijk heeft Apple dat juist ook opzettelijk gedaan, zodat de verkoop van de iPhone 3G niet ineens een paar maanden bijna stil zou komen te liggen.

Zowel de verkoper als T-Mobile kunnen hier dus niks aan doen (en zullen daar ook echt niks voor ondernemen). Het is lullig, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, zeker met een product als de iPhone wat ieder jaar wel een upgrade zal krijgen.

Daarnaast is het verschil in de praktijk tussen de 3G en 3GS echt niet zo heel groot :) Denk dat je er zelfs nauwelijks wat van gaat merken.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik heb ook bewust gewacht want op sites als macrumours waar de life cycles staan kon je al zien dat er aanwijzingen waren (wat niet hetzelfde als feiten is!!!) dat er een kans (!) bestond dat er een nieuwe kwam. Dat gezegd hebbende, want daar wordt jij niet blijer van, klopt het wat hierboven staat: met OS 3.0 hoef je je echt niet te vervelen met die iphone!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Jazzper schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:52:
ik heb ook bewust gewacht want op sites als macrumours waar de life cycles staan kon je al zien dat er aanwijzingen waren (wat niet hetzelfde als feiten is!!!) dat er een kans (!) bestond dat er een nieuwe kwam. Dat gezegd hebbende, want daar wordt jij niet blijer van, klopt het wat hierboven staat: met OS 3.0 hoef je je echt niet te vervelen met die iphone!
De iPhone is tot nu toe vrij consistent, elke zomer een compleet nieuw model. Logisch, want dan kunnen mensen waar het oude abbonement van afloopt gelijk een nieuwe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:54:
[...]

De iPhone is tot nu toe vrij consistent, elke zomer een compleet nieuw model. Logisch, want dan kunnen mensen waar het oude abbonement van afloopt gelijk een nieuwe nemen.
Jammer dat ik een 2 jarig abbonement had, naja 2 en half eigenlijk, mijn vorige telefoon was stuk, en kon mijn abbo verlengen om zo een iPhone te krijgen :)

De updates zijn wel leuk, maar niet echt 'revolutionair' dus heel erg zit ik er ook niet mee. Hij is wat sneller (leuk, video kan, ook leuk). -- Het leukste vind ik nog het vingervlek vrije scherm :+

[ Voor 18% gewijzigd door ZpAz op 11-06-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-06 14:34
Kunnen we dan nu alle verdere vragen en opmerkingen over upgraden van 1 jarige 2-jaars abonnementen iPhone 3G naar de iPhone 3Gs afsluiten bij deze?
Dat zou heel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 11:57
(jarig!)
Ik heb vandaag voor het eerst iets vaags meegemaakt met m'n iPhone. Afgelopen woensdagochtend heb ik m'n iPhone van de lader afgehaald en zoals je in de screenshot kunt zien, was m'n iPhone na twee dagen en een uur, volgens het statusicoontje, nog 100% opgeladen.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/11933229.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1244756417&Signature=I45mzRcfjxRAbpcOQJVx5%2FJWejM%3D

Ik zat in de bus naar school een spelletje te doen, en in eens stopt het spel, zie ik die spinner en gaat m'n telefoon uit. Ik probeer hem opnieuw aan te zetten en ik zie het bekende scherm van een lege accu. Shit, dag geen telefoon. Op zich niet zo erg en ook wel eens een keertje rustig. :+

Inmiddels heb ik hem weer helemaal opgeladen en ben ik benieuwd wat hij dit weekend gaat doen. Als hij vreemd blijft doen, ga ik hem in ieder geval resetten en kijken wat hij dan gaat doen.

Meer mensen die dit wel eens gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-06 21:03
Bosmonster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:18:
[...]

Die verkoper wist ook niet dat er een nieuwe iPhone aan ging komen al zo snel, net als de rest van de wereld. Iedereen had verwacht dat dat pas dit najaar zou worden.
Wat :') ? Volgens mij werd al sinds februari verwacht dat er op de WWDC in juni een nieuwe iPhone aangekondigd zou worden hoor, niemand (op jou na) verwachtte een aankondiging in het najaar. De iPhone 3GS is geheel volgens verwachting aangekondigd, net zoals op de volgende WWDC de opvolger van de 3GS aangekondigd zal worden.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 11-06-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
MarcoC schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:43:
[...]
Wat :') ? Volgens mij werd al sinds februari verwacht dat er op de WWDC in juni een nieuwe iPhone aangekondigd zou worden hoor, niemand (op jou na) verwachtte een aankondiging in het najaar. De iPhone 3GS is geheel volgens verwachting aangekondigd, net zoals op de volgende WWDC de opvolger van de 3GS aangekondigd zal worden.
Ehm ja een aankondiging is iets anders dan een release een week na de WWDC ;) IEdereen wist dat die aangekondigd ging worden, maar de release werd niet verwacht tot na de zomer.

De verrassing was ook aardig groot dat op de WWDC duidelijk gemaakt werd dat de nieuwe iPhone een week later wereldwijd al in de winkels zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dev10 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:28:
Ik heb vandaag voor het eerst iets vaags meegemaakt met m'n iPhone. Afgelopen woensdagochtend heb ik m'n iPhone van de lader afgehaald en zoals je in de screenshot kunt zien, was m'n iPhone na twee dagen en een uur, volgens het statusicoontje, nog 100% opgeladen.

Ik zat in de bus naar school een spelletje te doen, en in eens stopt het spel, zie ik die spinner en gaat m'n telefoon uit. Ik probeer hem opnieuw aan te zetten en ik zie het bekende scherm van een lege accu. Shit, dag geen telefoon. Op zich niet zo erg en ook wel eens een keertje rustig. :+

Inmiddels heb ik hem weer helemaal opgeladen en ben ik benieuwd wat hij dit weekend gaat doen. Als hij vreemd blijft doen, ga ik hem in ieder geval resetten en kijken wat hij dan gaat doen.

Meer mensen die dit wel eens gehad hebben?
Ja hoor, ik durf te wedden dat iedereen dat wel eens heeft (gehad). Keertje volledig opladen en het is weer opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimane
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-04 00:40
ik heb gisteren mijn Iphone 3g 16gb binnen gehad van t-mobile maar ik ben nog aan het twijfelen of ik deze terug ga sturen want ik weet niet of als ik deze terugstuur en ik bestel daarna een Iphone 3gs dat ik daar dan geld voor bij moet leggen.
denken jullie dat je voor die nieuwe iphone 3gs 16gb geld bij moet leggen met het i-300 abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 17:20
dimane schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 07:35:
ik heb gisteren mijn Iphone 3g 16gb binnen gehad van t-mobile maar ik ben nog aan het twijfelen of ik deze terug ga sturen want ik weet niet of als ik deze terugstuur en ik bestel daarna een Iphone 3gs dat ik daar dan geld voor bij moet leggen.
denken jullie dat je voor die nieuwe iphone 3gs 16gb geld bij moet leggen met het i-300 abbo?
Misschien is dit een vraag voor dit topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1338316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
(jarig!)
Diddle schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:50:
[...]

Ja hoor, ik durf te wedden dat iedereen dat wel eens heeft (gehad). Keertje volledig opladen en het is weer opgelost. :)
Dan hoop ik dat dat werkt. :) Hij is nu volledig opgeladen en nu nog helemaal vol. Gisteravond laat heb ik hem van de lader gehaald, dus dat zal nu nog kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat sowieso helpt (als je denkt dat je er last van hebt) is de iPhone even uit en aanzetten :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Bosmonster schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Ehm ja een aankondiging is iets anders dan een release een week na de WWDC ;) IEdereen wist dat die aangekondigd ging worden, maar de release werd niet verwacht tot na de zomer.

De verrassing was ook aardig groot dat op de WWDC duidelijk gemaakt werd dat de nieuwe iPhone een week later wereldwijd al in de winkels zou liggen.
Helemaal niet. De vorige twee iPhones werden allebei in de zomer uitgebracht, het lag volkomen in de lijn der verwachtingen dat hij binnen enkele weken uit zou komen. Ik snap echt niet hoe je iets anders had kunnen verwachten, het is toch totaal niet logisch om hem in het najaar uit te brengen? De geruchten spraken van een release in juli, het is zelfs iets eerder geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 12-06-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-06 12:15
Dit is bij Apple altijd. Vandaag aankondigen en volgende week ligt het in de winkels. Hou maar in gedachten elk jaar Juni/Juli een nieuwe Iphone en elk jaar September/Oktober nieuwe Ipods.

Vind het wel knap dat zij dat soort dingen zo goed verborgen kunnen houden, want productie moet toch zeker al een half jaar geleden zijn begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Laatst online: 00:08
In de webshop van T-Mobile kan je alleen nog maar de iPhone 3G 8 GB bestellen. Dan zal het wel niet meer lang duren voordat de iPhone 3 GS in de webshop te verkrijgen is.

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531

Even een vraagje. Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe geïmporteerde iPhone 3GS aan te schaffen. Maar ik zou graag willen wat ik over een aantal jaren met de batterij zou kunnen doen. Het is namelijk zo dat als je je iPhone bij T-Mobile hebt gekocht, dat je dan via hen Apple kunt benaderen en zij voor jou de batterij (die na 1-2 jaar ongetwijfeld zal sterven) zullen vervangen (voor een bepaald bedrag).
Maar hoe gaat het dan in zijn werking in geval ik mijn iPhone importeer? Kan ik me dan tot Apple wenden om de batterij te verwisselen??? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:29:
Even een vraagje. Ik ben van plan om in de nabije toekomst een nieuwe geïmporteerde iPhone 3GS aan te schaffen. Maar ik zou graag willen wat ik over een aantal jaren met de batterij zou kunnen doen. Het is namelijk zo dat als je je iPhone bij T-Mobile hebt gekocht, dat je dan via hen Apple kunt benaderen en zij voor jou de batterij (die na 1-2 jaar ongetwijfeld zal sterven) zullen vervangen (voor een bepaald bedrag).
Maar hoe gaat het dan in zijn werking in geval ik mijn iPhone importeer? Kan ik me dan tot Apple wenden om de batterij te verwisselen??? Weet iemand dat?
Ik heb al meer dan een jaar een iPhone 2g en ik heb geen problemen met de accu? Ik ben ook nog geen berichten tegen gekomen van mensen waarbij de accu het begeven heeft naa 1-2 jaar.

Dus, waarop baseer je dat verhaal over kapotte batterijen?

Verder geeft Apple geen internationale garantie op iPhone's.
Maar als jij in bijvoorbeeld België een officiële iPhone koopt heb je ook gewoon garantie, ookal zal je dan waarschijnlijk wel gewoon met de winkel waar ie vandaan komt of bij Apple België die garantie moeten claimen. Je zal ook een aankoopbon nodig hebben.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 16:10
Wie zegt dat je batterij zal sterven? Tevens kan je voor weinig geld een setje kopen om je batterijtje te vervangen, of als je dat zelf niet kan kan je volgens mij voor iets van 35 euro de batterij laten vervangen. (3rd party, niet bij apple zelf) Ik heb mijn 3G nu sinds januari en de batterij is nog altijd erg relaxed.

[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 12-06-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
Mijn iphone 2G is denk ik al wel 2 jaar oud, en de batterij gaat 4-7 dagen mee, afhankelijk hoeveel ik hem gebruik. Batterijen kunnen na 2 jaar dus nog 100% in orde zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Stefanovic45 op 12-06-2009 17:31 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De batterijen kunnen na 1-2 jaar wel in orde zijn, maar op internet circuleren berichten (en filmpje op Youtube) van teleurgestelde "iPhone users" die dus een aanzienlijke afname van de batterijduur ervaren... Oke, mocht de batterij van je iPhone na 2 jaar nog goed zijn, dan zal die na 3-4 jaar het zeker begeven. Het lijkt me derhalve best handig als je dan de batterij door Apple kunt laten vervangen en met je iPhone verder aan de slag gaan.
Maar goed, dat zijn mijn gedachten... zo te zien maakt de rest van jullie zich hier geen zorgen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 08:49
Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:55:
De batterijen kunnen na 1-2 jaar wel in orde zijn, maar op internet circuleren berichten (en filmpje op Youtube) van teleurgestelde "iPhone users" die dus een aanzienlijke afname van de batterijduur ervaren... Oke, mocht de batterij van je iPhone na 2 jaar nog goed zijn, dan zal die na 3-4 jaar het zeker begeven. Het lijkt me derhalve best handig als je dan de batterij door Apple kunt laten vervangen en met je iPhone verder aan de slag gaan.
Maar goed, dat zijn mijn gedachten... zo te zien maakt de rest van jullie zich hier geen zorgen over...
Ik ben van plan om over 2 jaar gewoon een nieuwe telefoon aan te schaffen, welke zie ik dan wel weer. Grote kans dat het de opvolger van de 3G S wordt als die uit komt.
Logisch dat er ook mensen zijn die langer met hun telefoon willen doen dan 2 jaar, maar daar zijn de doe-het-zelf kitjes, 3rd party oplossingen en uiteindelijk ook Apple zelf voor. Het kost alleen altijd iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eXSs schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:15:
[...]

Ik ben van plan om over 2 jaar gewoon een nieuwe telefoon aan te schaffen, welke zie ik dan wel weer. Grote kans dat het de opvolger van de 3G S wordt als die uit komt.
Logisch dat er ook mensen zijn die langer met hun telefoon willen doen dan 2 jaar, maar daar zijn de doe-het-zelf kitjes, 3rd party oplossingen en uiteindelijk ook Apple zelf voor. Het kost alleen altijd iets.
Inderdaad. Ik ben ook van plan om over 1,5-2 jaar een nieuwe iPhone te kopen. Deze zou ik dan aan mijn broertje of aan mijn vader kunnen geven als die maar weer een goede batterij had. Anders zal ik hem gewoon moeten weggooien, want hem elke 12 uur aan de oplader laten hangen vind ik niet erg handig...
Hoewel ik denk dat 3rd party oplossingen wel goed van pas kunnen komen, mits het niet te moeilijk is om de accu te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 22:56

Aight!

'A toy robot...'

Ik vind het ook eigenlijk wel een beetje jammer, heb nu sinds November mijn iPhone 3G 16 GB, en wil eigenlijk ook graag de nieuwe. Maja mijn abbo loopt dus nog door, nog 1,5 jaar. Dus dan moet ik weer investeren voor een nieuwe telefoon.

Maja misschien ben ik wel in een gekke bui en ga hem gewoon halen en verkoop ik mijn oude.
Keuze's wat een luxe.

Anders vemaak ik me wel prima met de 3G...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
Ik vind het eerlijk gezegd altijd een beetje onzin om te zeuren over een batterij? (helemaal als je er van tevoren al uitgaat dat het crap is, terwijl heel weinig mensen er problemen mee hebben)
Ik zou er geen problemen mee hebben om het ding elke nacht op te moeten laden, als ie het dan gewoon de hele dag volhoud. 's Nachts gebruik ik toch geen telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
(jarig!)
Hoedje schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:57:
Wat sowieso helpt (als je denkt dat je er last van hebt) is de iPhone even uit en aanzetten :).
En inderdaad, hij loopt weer leeg. :) Vanavond met Runkeeper en muziek aan naar huis gefietst, en het icoontje geeft daadwerkelijk aan dat hij leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
MrsRossi schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:26:
Ik vind het eerlijk gezegd altijd een beetje onzin om te zeuren over een batterij? (helemaal als je er van tevoren al uitgaat dat het crap is, terwijl heel weinig mensen er problemen mee hebben)
Ik zou er geen problemen mee hebben om het ding elke nacht op te moeten laden, als ie het dan gewoon de hele dag volhoud. 's Nachts gebruik ik toch geen telefoon.
Inderdaad.. Als. Die van mij is nu nog geen jaar. In het begin haalde ik net 9 uurtjes. Na 3 weken haalde ik van 0700 tot 2300 (10% melding). Sinds een maandje haal ik nét 2230 en dan issie plat. Alleen 3G, location services en push aan. Verder zo goed als geen gebruik. Ik zou blij zijn als ik een uurtje of 4 meer had, net wat meer speling. Want als hij aan de lader moet alvorens je naar bed gaat (en hij dus op de dock op het nachtkastje kan) zuigt big time! Maar het ding is zo verdomd goed, ik neem het voor lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Met UltraSub. Telefoon is echt goed, alleen over de accu baal ik ook een beetje. Over het algemeen overleef ik een dag altijd wel, maar als je dan net even een wat langere dag hebt en wat meer belt, dan is die van mij halverwege de avond leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinigingsdoek
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Moet je de batterij ook eerst helemaal opladen, dan helemaal laten leeglopen om vervolgens weer helemaal op te laden? Zo'n eerst keer moest 'vroegah' altijd bij batterijen, maar ik weet niet of dat voor een iPhone ook nodig is. Het lijkt me echt waardeloos dat je 's avonds gewoon niet bereikbaar bent omdat je de batterij leeg is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-06 16:02
avondje bij je vriendin blijven slapen en je oplader vergeten betekend ook dat je iphone leeg is :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 18-06 17:37

jefjef

learning by doing

heb nu de nieuwe 3.0 (Gms) op zitten en moet zeggen voortreffelijk soepel en snel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 125531 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Inderdaad. Ik ben ook van plan om over 1,5-2 jaar een nieuwe iPhone te kopen. Deze zou ik dan aan mijn broertje of aan mijn vader kunnen geven als die maar weer een goede batterij had. Anders zal ik hem gewoon moeten weggooien, want hem elke 12 uur aan de oplader laten hangen vind ik niet erg handig...
Hoewel ik denk dat 3rd party oplossingen wel goed van pas kunnen komen, mits het niet te moeilijk is om de accu te vervangen...
Dat zal je toch voor jezelf uit moeten maken.
Ik zou zeggen kijk even rond op Youtube, daar staan genoeg video's over het openen en vervangen van onderdelen bij een iPhone.
Heel snel Googlen levert deze sites op met verdere info:
http://www.ipodbatteryfaq.com/
http://www.ipodjuice.com/iphone-3G-battery-service.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:24:
[...]

Dat zal je toch voor jezelf uit moeten maken.
Ik zou zeggen kijk even rond op Youtube, daar staan genoeg video's over het openen en vervangen van onderdelen bij een iPhone.
Heel snel Googlen levert deze sites op met verdere info:
http://www.ipodbatteryfaq.com/
http://www.ipodjuice.com/iphone-3G-battery-service.htm
Thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Reinigingsdoek schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:29:
Moet je de batterij ook eerst helemaal opladen, dan helemaal laten leeglopen om vervolgens weer helemaal op te laden? Zo'n eerst keer moest 'vroegah' altijd bij batterijen, maar ik weet niet of dat voor een iPhone ook nodig is. Het lijkt me echt waardeloos dat je 's avonds gewoon niet bereikbaar bent omdat je de batterij leeg is :S
Een dergelijke manier van opladen was bij NiCd belangrijk; tegenwoordig zijn er echter praktisch alleen nog maar NiMH batterijen in de omloop (afgezien van Alkaline natuurlijk), al helemaal in accu's. Die hebben geen last van dit 'geheugeneffect'; ofwel, hoe je ze oplaadt, maakt niet uit voor de capaciteit. (Hoewel veel ontladen en opladen natuurlijk wel in een capaciteitsverlies resulteert.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ik heb de laatste week dat de batterijtijd met zo'n beetje 1/3e is ingezakt. Nu ging dat zo plotseling dat het m.i. wel een software-issue moet zijn maar een aantal resets hebben niet geholpen. Het zal toch niet zo zijn dat hij net als een Windowsbak vol loopt en af en toe een schone installatie nodig heeft? :+.

Zal hem sowieso de 17e restoren met 3.0 erop, ben benieuwd of dat wat uithaalt.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Ik ben ook een beetje op zoek naar een iPhone 3G aangezien het tweaken met jailbreaken e.d. me wel lijkt te bevallen denk ik. Ben nu nog WM user, werkt ook prima en is ook leuk, maar wil ook eens de concurrenten wat bekijken :). Nu zie ik trouwens dat sommige iphones engels worden aangeboden. is dat wisselbaar en Nederlands te maken? En zo'n printje voor je simkaart, is het inderdaad zo dat dat de iphone kan mollen fysiek?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hoe bedoel je 'engels worden aangeboden'? Dat ze Engelstalig zijn? Dat is gewoon een taalinstelling, en dus prima om te zetten naar Nederlands.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascald
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-01 12:37

Gister een brief verstuurd, vandaag via de internet site, en net even een belletje er aan gewaagd. Callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er een regeling is getroffen voor mensen die de 3G na 7 juni hebben ontvangen. Deze mensen kunnen hem omruilen, hij wist mij niet te vertellen of die regeling ook van toepassing is op contracten die na die tijd in gaan. Hij heeft een klachtenformulier voor mij ingevuld en heeft beloofd dat ik volgende week terug wordt gebeld met de mogelijkheden... nu maar afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 16:46
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe foon en de iPhone 3GS is een van de kandidaten, maar er zijn een aantal punten waar ik nog vraagtekens bij heb.
Doet het apparaat naast A2DP ook AVRCP(ff/rwpause/play/volume) met een bluetooth headset?
Als je wisselt van SIM-kaart(simlock-vrije telefoon) kun je dan direct aanmelden op het netwerk van de SIM, of moet je elke keer via Itunes activeren?
Dit laatste wegens verschillende simkaarten voor verschillende landen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Loekie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:14:
Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe foon en de iPhone 3GS is een van de kandidaten, maar er zijn een aantal punten waar ik nog vraagtekens bij heb.
Doet het apparaat naast A2DP ook AVRCP(ff/rwpause/play/volume) met een bluetooth headset?
Als je wisselt van SIM-kaart(simlock-vrije telefoon) kun je dan direct aanmelden op het netwerk van de SIM, of moet je elke keer via Itunes activeren?
Dit laatste wegens verschillende simkaarten voor verschillende landen.
Een simlock vrije iPhone hoef je niet te activeren, dus ook niet als je een andere SIM erin stopt.

Over AVRCP is nog niet duidelijk of dat ook werkt. Maar zodra de eerste toestellen uitgeleverd worden zal dat vrij snel duidelijk worden lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 13-06-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fsfikke schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:16:
[...]

Een simlock vrije iPhone hoef je niet te activeren, dus ook niet als je een andere SIM erin stopt.

Over AVRCP is nog niet duidelijk of dat ook werkt. Maar zodra de eerste toestellen uitgeleverd worden zal dat vrij snel duidelijk worden lijkt me.
Ik hoop het, het is een van de features die ik nu elke dag gebruik met m'n huidige telefoon.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:01:
[...]

Dit is dus absolute onzin. Apple is een internationaal merk, en zal waar dan ook garantie op zijn apparatuur moeten bieden. Hierover zijn wereldwijd al zoveel uitspraken geweest.

Dus heb je een probleem met een elders gekochte Apple: gewoon aanbieden bij een Apple-dealer, of aanmelden via de Apple site. En Apple zal je onder de normale garantie (tenminste 1 jaar) gewoon moeten helpen.
Vergeet het. Je kunt hier geen betrouwbare bron voor geven, dat weet ik zeker.
Loekie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:14:
Dit lijkt in de GM nog buggy. De enige berichten waarin gezegd wordt dat het op enig niveau werkt spreken van pauze/ play, niet skippen... helaas.

Bovendien lijken Philips combi headset - A2DP apparaten helemaal niet te werken - ik en een ander user kunnen wel pauzeren en starten maar de muziek komt gewoon uit de speakers van de iPhone :') . Zal uiteindelijk wel gefixed worden, eerdere bugs mbt combinatie BT & headphones werden ook gerepareerd na melding.

Oh, volume zal overigens altijd wel werken (als er muziek uit je phones komt tenminste :/ ) aangezien dat in de headphone zelf geregeld wordt. Dus dan is het pauze/play/volume: ja; Skip nee.

[ Voor 46% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 13:41 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:35:
Dit lijkt in de GM nog buggy. De enige berichten waarin gezegd wordt dat het op enig niveau werkt spreken van pauze/ play, niet skippen... helaas.

Bovendien lijken Philips combi headset - A2DP apparaten helemaal niet te werken - ik en een ander user kunnen wel pauzeren en starten maar de muziek komt gewoon uit de speakers van de iPhone :') . Zal uiteindelijk wel gefixed worden, eerdere bugs mbt combinatie BT & headphones werden ook gerepareerd na melding.

Oh, volume zal overigens altijd wel werken (als er muziek uit je phones komt tenminste :/ ) aangezien dat in de headphone zelf geregeld wordt. Dus dan is het pauze/play/volume: ja; Skip nee.
Hmmm, vaag volume lijkt i.c.m. een SE W960i en SE HBH-DS980 op telefoon zelf geregeld te worden, ook i.c.m. BT van auto lijkt dit het geval. Het volume wordt dan in sync op telefoon en headset harder/zachter gezet, dit werkt ook als je headset bedient, maar geluid doorstuurt naar speakers.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Loekie schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:45:
[...]

Hmmm, vaag volume lijkt i.c.m. een SE W960i en SE HBH-DS980 op telefoon zelf geregeld te worden, ook i.c.m. BT van auto lijkt dit het geval. Het volume wordt dan in sync op telefoon en headset harder/zachter gezet, dit werkt ook als je headset bedient, maar geluid doorstuurt naar speakers.
Oh, OK, dan verschilt dat van device tot device. In dat geval weet ik niet hoe goed het in die situatie zou werken... op dit moment id het in de 3G nog niet echt uitgewerkt iig.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Hoe zit het trouwens met bluetooth headsets? Ik heb hier er hier één van S.E. liggen, maar die zal ik wel niet kunnen gebruiken met een iPhone? Via T-Mobile wordt er een bluetooth headset verkocht voor de iPhone, maar die kost €80 :( Alsof ik €80 ga neerleggen voor een bluetooth headset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Als hij A2DP ondersteunt zou hij gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:11:
Hoe zit het trouwens met bluetooth headsets? Ik heb hier er hier één van S.E. liggen, maar die zal ik wel niet kunnen gebruiken met een iPhone? Via T-Mobile wordt er een bluetooth headset verkocht voor de iPhone, maar die kost €80 :( Alsof ik €80 ga neerleggen voor een bluetooth headset....
Bluetooth is gewoon universeel, zelfs bij de iPhone.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die iPhone doet gewoon het bluetooth headset/carkit protocol en met 3.0 straks ook A2DP. Zoals altijd wil het met bluetooth wel eens voorkomen dat apparaten toch niet naar behoren werken of totaal niet. Met name carkits staan hier bekend om. Gelukkig is het meestal wel te verhelpen door de firmware van het bluetooth apparaat te updaten zodat alles wel goed werkt. Normaliter zouden headsets geen enkel probleem moeten zijn. In dit deel en in voorgaande delen zijn er zat mensen die melden welke headset/carkit er met de iPhone werkt (en ook welke niet). Als je van nog meer van dit soort setjes wil weten of het werkt dan kun je ook eens op sites als die van iphoneclub.nl gaan kijken (daar loopt in het forum een apart topic hierover). Mijn Jabra BT-125 werkt prima en kost nog geen 30 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shiver23 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:20:
[...]

Bluetooth is gewoon universeel, zelfs bij de iPhone.
Dat is zo, maar Apple heeft de bluetooth nogal dichtgegooid. Geen file transfer, en ook geen syncen. En ik lees hier iets over A2DP. Maar even kijken wat dat allemaal inhoudt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 13-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-06 16:12
Op iphoneblub.nl is er een bericht op de website gekomen dat de prijzen in Italië bekent zijn. Het zijn weliswaar geruchten, maar toch ;) LINK

Ik hoop dat de prijzen lager zullen liggen, 600 euro is voor een 16GB mij nogo :(

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Arghh, het is weer zo ver... na mijn laatste sync (draai 3.0 GM) zijn op 3 na alle 3rd party apps verdwenen.

Nu gerestored met enige backup die ik heb van na de 3.0 install, zonder resultaat. Dus hier en daar weer wat data uit apps pleite, etc, maar belangrijker:
• Hoe krijg ik iTunes nu zover dat daar intern weer de complete lijst apps gebruikt wordt voor de iPhone sync? Vrijwel alles is om de een of andere reden uitgevinkt, wat dus de reden is dat ze zijn weggehaald.
• Doordat apps verschillende namen hebben in de store, in iTunes en op je iPhone weet ik zo niet 1,2,3 wat ik weer moet selecteren. F*cking geniaal.
• En om het helemaal af te maken kan ik die apps dan weer gaan herschikken over 11 schermen. Heb je een uurtje of 2?

Wat een ongelofelijk klotesysteem. Echt totaal niet wat ik van Apple verwacht, je vraagt je toch af waarom ze een stel ongeletterde bavianen aan een van de USP's van hun mobiele flag ship product laten werken. OK, de app store is populairder dan wie dan ook had durven denken. Maar ze hebben toh echt een jaar gehad om het te fixen en er is NIETS gebeurd. Of dit incidentje nu wel of niet getriggered is door het draaien van een Gm versie doet daar niets aan af, ik heb twee weken geleden al eens hetzelfde meegemaakt na een reboot getriggered door Keynote waar iTunes niet blij van werd.

Het hele app management systeem moet compleet op de schop als ze serieus gebruikers 180 apps op hun iPhone willen laten meenemen. Dit zuigt echt grote stierenballen. FU Apple. Echt. Klootzakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 14:51 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StefanvanGelder schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:44:
Op iphoneblub.nl is er een bericht op de website gekomen dat de prijzen in Italië bekent zijn. Het zijn weliswaar geruchten, maar toch ;) LINK

Ik hoop dat de prijzen lager zullen liggen, 600 euro is voor een 16GB mij nogo :(
Zou best goed kunnen :) Dat is de prijs die je nu betaald voor een 8GB 3G, als ik kijk in de TW.net pricewatch. Het is nu eenmaal een dure telefoon. Voor een N97 ga je ook zoiets betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177141

Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:45:
Arghh, het is weer zo ver... na mijn laatste sync (draai 3.0 GM) zijn op 3 na alle 3rd party apps verdwenen.

Nu gerestored met enige backup die ik heb van na de 3.0 install, zonder resultaat. Dus hier en daar weer wat data uit apps pleite, etc, maar belangrijker:
• Hoe krijg ik iTunes nu zover dat daar intern weer de complete lijst apps gebruikt wordt voor de iPhone sync? Vrijwel alles is om de een of andere reden uitgevinkt, wat dus de reden is dat ze zijn weggehaald.
• Doordat apps verschillende namen hebben in de store, in iTunes en op je iPhone weet ik zo niet 1,2,3 wat ik weer moet selecteren. F*cking geniaal.
• En om het helemaal af te maken kan ik die apps dan weer gaan herschikken over 11 schermen. Heb je een uurtje of 2?

Wat een ongelofelijk klotesysteem. Echt totaal niet wat ik van Apple verwacht, je vraagt je toch af waarom ze een stel ongeletterde bavianen aan een van de USP's van hun mobiele flag ship product laten werken. OK, de app store is populairder dan wie dan ook had durven denken. Maar ze hebben toh echt een jaar gehad om het te fixen en er is NIETS gebeurd. Of dit incidentje nu wel of niet getriggered is door het draaien van een Gm versie doet daar niets aan af, ik heb twee weken geleden al eens hetzelfde meegemaakt na een reboot getriggered door Keynote waar iTunes niet blij van werd.

Het hele app management systeem moet compleet op de schop als ze serieus gebruikers 180 apps op hun iPhone willen laten meenemen. Dit zuigt echt grote stierenballen. FU Apple. Echt. Klootzakken.
Misschien komt het omdat je iphone gehacked of gejailbracked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 19-06 16:50
Ik ga mij ook een iphone kopen (3G of 3G S versie)
Nu heb ik een vraag die waarschijnlijk al 1000 keer gepost is
Kan je al website bekijken via de iphone die flash bevatten?

Bvb een gepost filmpje op facebook ofzo
thx

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:16:
[...]

Misschien komt het omdat je iphone gehacked of gejailbracked is.
Nope :) Geen jailbreak, unlock, wat dan ook. Slechts 3.0 GM geinstalleerd, gechecked met een hash uit betrouwbare bron. Alle apps netjes gekocht voor een som waar ik liever niet aan wil denken (200+ €).

En dan nog he, dat het een keer kan gebeuren dat een configfile corrupt raakt -> OK. Maar de hele manier waarop je van de enkele honderden (yeah, I know) apps in iTunes een selectie moet maken en bijhouden voor op je telefoon, de traagheid waarmee je door die apps kunt zoeken, de total disconnect in benaming tussen store, iTunes en device, het niet bewaard blijven van posities op homeschermen en de interne data van die applicaties na verwijderen... dat maakt van een klein incidentje gewoon een middag werk.

Bagger. Mischien geschikt voor 10 extra applicaties, maar niet voor de 11 schermen vol die nu mogelijk gemaakt zijn. Echt, een compleet brevet van incompetentie als je het mij vraagt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
kloon schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:28:
Ik ga mij ook een iphone kopen (3G of 3G S versie)
Nu heb ik een vraag die waarschijnlijk al 1000 keer gepost is
Kan je al website bekijken via de iphone die flash bevatten?

Bvb een gepost filmpje op facebook ofzo
thx
Nee. Enkele videoservices (oa. YouTube) hebben hun eigen applicatie. Maar Flash Video kun je niet afspelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 15:31 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Laatst online: 19-06 16:50
Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:30:
[...]

Nee. Enkele videoservices (oa. YouTube) hebben hun eigen applicatie. Maar Flash Video kun je niet afspelen.
jammer

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:30:
De Safari in de 3.0 firmware heeft ondersteuning voor html5, en dus ook de <video>-tag, welke video-formaten ondersteund worden is dan weer een ander verhaal, maar de nodige video's moeten binnenkort ook zo af te spelen zijn als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:07:
Je bent hier vergeten om Apple in die laatste paar zinnen te wijzigen in je eigen nickname ;) JIJ zet de 3.0 GM op je iPhone en niet Apple, JIJ kiest er voor om een ontwikkelversie te gebruiken dus JIJ bent ook de enige die zichzelf zou moeten uitschelden (had je maar moeten nadenken bij wat je deed: backups maken e.d.). Dat is dus domweg het risico van iets als de 3.0 GM gebruiken en niet wachten tot 17 juni wanneer de final versie uit komt en voor iedereen beschikbaar is. Enige wat je kunt doen is dit als bug submitten via je developeraccount aan Apple zodat ze het op kunnen lossen.
Vent, hou toch eens op met Apple onvoorwaardelijk uit de wind te houden. Als je gelezen had had je gezien dat ik wel degelijk backups maak en dat het probleem dat ik beschrijf ook buiten 3.0 GM getriggered kan worden.
Twee weken geleden heb ik hetzelfde gehad omdat Apple's Keynote op mijn Apple MacBook een spontane reboot veroorzaakte (bekende bug sinds minstens 2006 for fuck's sake) waardoor Apple iTunes in de war raakte en stilletjes een deel van mijn appllicaties van mijn Apple iPhone haalde. Een paar dagen later kom ik daar achter waardoor een restore via Apple's Time Machine niet echt meer een optie was omdat de data in mijn andere, via de Apple app store gekochte apps dan genuked zou worden. Alle SW op laatste, officieel uitgegeven versies, mocht je daar nog een bijdehande opmerking over willen maken. Het is naar aanleiding daarvan in ieder geval minder waarschijnlijk geworden dat ik iemand Apple spullen aanraad, ik zal zeker niet zeggen dat het slechter is dan de alternatieven maar ik heb geen zin dit soort rampverhalen terug te horen van mensen die mijn oordeel vertrouwden en een Appeltje gekocht hebben.

Er zit iets fundamenteel fout in het appstore systeem; applicaties managemen is een enorme PITA, data in applicaties behouden in een crisisje is bijna onmogelijk, noem maar op.

Als jouw iTunes db op dezelfde manier corrupt raakt vlak na installatie van 3.0 ben je ook de lul, hoeveel backups je ook gemaakt hebt: je applicaties worden stilletjes verwijderd, en ga jij een backup van 2.2 terugzetten op een iPhone die 3.0 draait? Dat dacht ik al. En als je een paar dagen niet ziet dat er een paar apps incl. data verdwenen zijn is restoren geen optie meer omdat het een alles of niets gebeuren is.

Lik Apple's reet zoveel je wilt, daar verander je niets aan: het is klote geregeld. En zoals ik al heb aangegeven hoef je echt de GM niet te installeren om tegen deze problemen aan te lopen, en houden backups je ook niet op het droge als je pech hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door Zpottr op 13-06-2009 18:50 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 50624 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:50:
[...]

Zou best goed kunnen :) Dat is de prijs die je nu betaald voor een 8GB 3G, als ik kijk in de TW.net pricewatch. Het is nu eenmaal een dure telefoon. Voor een N97 ga je ook zoiets betalen.
Niet waar, een 8GB iPhone 3G is nu €500 in Italïe (wilde iTalië typen :') ). De iPhone 3GS 16GB zal ook gewoon die prijs krijgen in Italië hoor. Dat bericht van iPhoneclub is ook speculatie van een andere blog, die nergens op gebaseerd is. Ik verwacht dat de prijzen bijna overal hetzelfde blijven. (16GB 3GS krijgt prijs van oude 3G 8GB, 32GB 3GS krijgt prijs van oude 16GB 3G, 8GB 3G krijgt nieuwe lagere prijs)

[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 13-06-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Mijn iPhone in België gekocht heeft helaas een dead strip :(.
Werkt na firmware restore (enkele malen) ook niet en het is duidelijk een garantie geval.

De verkoper in de apple store Rotterdam maakte mij duidelijk dat zij geen iPhone's uit België aannemen,
dit omdat T-Mobile de enige 'verkoper' in Nederland is. En dat de garantie voor iPhone's dus land gebonden is..

In mijn ogen volstrekt belachelijk.. en moet ik dus terug naar Antwerpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

keanu_ schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:05:
Mijn iPhone in België gekocht heeft helaas een dead strip :(.
Werkt na firmware restore (enkele malen) ook niet en het is duidelijk een garantie geval.

De verkoper in de apple store Rotterdam maakte mij duidelijk dat zij geen iPhone's uit België aannemen,
dit omdat T-Mobile de enige 'verkoper' in Nederland is. En dat de garantie voor iPhone's dus land gebonden is..

In mijn ogen volstrekt belachelijk.. en moet ik dus terug naar Antwerpen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hebt gewoon garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Daar zal je dus ook naartoe moeten gaan als je problemen hebt. Jij hebt met Apple zelf verder niets te maken.
Dat je in Nederland misschien bij een Apple Store je bij T-Mobile gekochte telefoon ook direct in kan leveren voor reparatie is een afspraak tussen Apple Nederland en T-Mobile. Onder die regeling valt jouw telefoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de reacties over de wettelijke wereldwijde garantie afgesplitst: Wettelijke internationale garantie op de iPhone of niet?. Het ging hier idd wel erg offtopic :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
fsfikke schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:17:
[...]

Je hebt gewoon garantie bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Daar zal je dus ook naartoe moeten gaan als je problemen hebt. Jij hebt met Apple zelf verder niets te maken.
Dat je in Nederland misschien bij een Apple Store je bij T-Mobile gekochte telefoon ook direct in kan leveren voor reparatie is een afspraak tussen Apple Nederland en T-Mobile. Onder die regeling valt jouw telefoon niet.
Er zijn geen Apple Stores in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Ik ga maandag kijken bij iemand met een tweedehands 16GB iPhone 3G te koop. Jullie nog specifieke tips waar je goed op moet letten bij iPhones?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
MsG schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:48:
Ik ga maandag kijken bij iemand met een tweedehands 16GB iPhone 3G te koop. Jullie nog specifieke tips waar je goed op moet letten bij iPhones?
Kijk of alle knoppen werken zoals ze horen te werken, controleer of het volledige touchscreen werkt en geen dead strip(s) of niet werkende stukken bevat. Ook op de hoeveelheid krassen op de behuizing (en/of scherm) letten en controleren op dode/stuck pixels. Softwarematig is het sowieso handig om vanaf nul te beginnen dus gewoon even herstellen en komende woensdag/donderdag de 3.0 firmware er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sadieka
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 15:56
Als je van plan bent te unlocken goed kijken naar de Bootloader die erop staat, die mag niet hoger zijn dan 5.8 anders mag je nog tenminste een maand wachten voor je hem kunt gebruiken. Ik loop nu dus rond met een veel te dure Ipod Touch in plaats van de Iphone die ik verwachte te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoezo een maand wachten? Wat verandert er over een maand?

[ Voor 40% gewijzigd door MarcoC op 13-06-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
MarcoC schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:12:
Hoezo een maand wachten? Wat verandert er over een maand?
De verwachte jailbreak en unlock van de 3.0 firmware (en bootloader) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:16:
[...]

De verwachte jailbreak en unlock van de 3.0 firmware (en bootloader) ;)
Wut? Wat heb ik gemist :o ? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
MarcoC schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:21:
Wut? Wat heb ik gemist :o ? Bron?
/me Wiethoofd had een nieuwsmailtje van ModMyi.com (voormalig ModMyiPhone) met daarin de volgende tekst:
iPhone 3.0 firmware, which we have been playing with for months, has been officially announced for release on June 17th. iPhone/iPod Touch Developers have also received their copies of iPhone firmware 3.0 gold master -- as in, the final version. Keep checking ModMyi for the jailbreak, which should be out soon. Maybe even before you read this!
Ook op Apple iPhone School stond een stukje:
quote: AiS
BigBoss posted an article today stating that there is currently no jailbreak for firmware 3.0 (the real thing, not the betas).

"Yes, 3.0 GM is released to developers. This is the final 3.0 release. There is no jailbreak for it at this time. Do not yet upgrade.
[...]
Just wait a few days and you should be ok"
Ze zijn dus bezig met de jailbreak van de 3.0 firmware die weer met iTunes 8.2 uitgevoerd moet kunnen worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

StefanvanGelder schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:44:

Hmmmm... 699 euro voor de 32Gb versie. Gaat het in dit geval om een losse sim-lock vrije toestel? of gaat het om een abonnement??? Ik hoop het eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:42:
[...]

/me Wiethoofd had een nieuwsmailtje van ModMyi.com (voormalig ModMyiPhone) met daarin de volgende tekst:

[...]

[...]

Ze zijn dus bezig met de jailbreak van de 3.0 firmware die weer met iTunes 8.2 uitgevoerd moet kunnen worden ;)
Maar dat is heel wat anders dan een unlock ;)
Volgens mij heeft nog niemand de bootloader onder handen kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Volgens mij ben/was in de war met de Baseband :$ /me Ondergetekende moet maar eens richting bed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125531 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:52:
[...]

Hmmmm... 699 euro voor de 32Gb versie. Gaat het in dit geval om een losse sim-lock vrije toestel? of gaat het om een abonnement??? Ik hoop het eerste...
Zonder abo uiteraard :) €699 + abo en geen hond die dat ding koopt. In Nederland zal hij denk ik rond de prijs van de "oude" 3G komen te liggen.

De 3G kostte toch ook $199 of $299 in Amerika? Dat zal de prijs worden van de 3Gs in Amerika namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zonet ook 3.0 op de iphone gezet, moet zeggen dat het knippen en plakken makkelijk werkt. Camera start ietsje sneller op. voor mij geen reden om een 3gs te halen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:42:
[...]

[...]

[...]

Jailbreak is niet hetzelfde als unlock. Dat 3.0 gejailbreakt wordt snap ik ook nog wel :P .
Wiethoofd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:01:
Volgens mij ben/was in de war met de Baseband :$ /me Ondergetekende moet maar eens richting bed ;)
Maar dat had je zelf ook al door. :D

[ Voor 16% gewijzigd door MarcoC op 14-06-2009 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Laatst online: 21:46
Zpottr schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:22:
[...]

Vent, hou toch eens op met Apple onvoorwaardelijk ... .... niet op het droge als je pech hebt.
pffff, dat luchtte vast op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
@uiterlix: hell yeah.
Controleer ook even in Settings -> General -> About of je idd een 16GB te pakken hebt (Capacity moet 14,6 GB zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 14-06-2009 09:46 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:08:
[...]

Zonder abo uiteraard :) €699 + abo en geen hond die dat ding koopt. In Nederland zal hij denk ik rond de prijs van de "oude" 3G komen te liggen.
Nice! Dit lijkt me een redelijke prijs... Ik heb trouwens al een pre-order bij iphoneservicepoint.nl staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Overigens is op de website van TIM.it te lezen dat de iphone in Italië al 19 juni uitkomt:
http://www.tim.it/consume.../t89768/livello3libera.do

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jur_ schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:54:
Overigens is op de website van TIM.it te lezen dat de iphone in Italië al 19 juni uitkomt:
http://www.tim.it/consume.../t89768/livello3libera.do
Dat weten we al sinds de keynotepresentatie in het kader van WWDC die op 9 juni plaats vond... ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.