CLB schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:40:
Ik ben bezig met een vergelijk van enkele telefoons om zodoende een goede keuze te maken:
- De iPhone 3GS heeft een 3.0MP camera volgens de Apple-site, in de TS en overal op Tweakers. staat 3.2MP?
- Weet iemand hoeveel mAh de accu in de 3GS heeft?
- Is er al bekend welke processor / chipset er in de 3GS zit?
T-Mobile: iPhone 3G S heeft 600MHz-processor en 256MB ram
- Uit de TS:
'De iPhone 3G S is namelijk voorzien van een speciale coating die vingerafdrukken onzichtbaar moet maken.' Iemand hier wat meer informatie over? Of misschien zelfs al foto's bij het gebruik of iets in die trend? Want voor zover ik weet is het dus nog steeds de ugly shiny pianolak kleur... Alvast bedankt!!

Ik denk dat je heel goed moet bedenken wat jij precies met de telefoon wilt doen.
Ikzelf ben helemaal niet tevreden over de iphone en dit is meteen de laatste keer dat ik een niet-windows device koop.
De dingen waar ik echt heel veel last mee heb gehad en aangezien de iphone als een echte snel-internet telefoon in de markt werd gezet had ik gewoon niet verwacht dat ik deze problemen zou krijgen:
- niet kunnen kopieëren/knippen/plakken van tekst
De fanboys zullen zeggen dat de update dit zal verhelpen, maar ondertussen ben ik al een klein jaar aan t klooien en vloeken.
Vaak wilde ik in n bericht een site linken maar dat ging dus niet. Ik postte dan dat ik ' s avonds als ik thuis was alsnog de link zou posten mbv mn pc!
- ontbreken van scrollbalkjes
Doordat ik voornamelijk op forums zit is t soms een enorm gedoe om een reeds geplaatste tekst te editten.
Omdat de tekst niet zichtbaar is door t kleine tekstvenster, moet ik de tekens eerst vergroten en daarna met 2 vingers proberen deze te verschuiven. Daarna moet ik proberen de cursor tussen 2 woorden te krijgen, echt een drama.
Mn oude Mio kon ik gewoon met n stylus de cursor tussen 2 letters plaatsen.
Heel vaak (nu ook weer!) gaat die cursor heel ergens anders staan (in t bericht wat ik wil quoten

)
- de safari browser doet t sinds 2 maanden goed, maar daarvoor knalde die er regelmatig uit (5-10 x per dag) en als ik m weer startte, ging deze de pagina opnieuw laden waarna ik al mn tekst kwijt was! Vloeken en tieren dus!
- auto correctie woorden
Gelukkig is dit nu uit te zetten, maar maanden mee gekloot. Dit ding had de woordenschat van een kleuter en om de haverklap werden goed gespelde woorden veranderd in iets heel anders!
- geen flash en bijna geen enkele video kunnen afspelen.
Je moet 's weten hoeveel sites met flash werken! Had iemand een trailer gepost van n nieuwe game of de E3 conventie, kon ik m weer niet bekijken.
Gisteren wilde ik op mn werk de le mans bekijken via de RTL GP stream....kan de iphone niet
Ik kreeg gisteren al n advies van n behulpzaam iemand hier (waarvoor dank). Het aanschaffen van n speciaal apparaat zou dit probleem verhelpen en zelfs in t vliegtuig zou je nog kunnen kijken. Het heet n slingshot (geloof ik) en kost €150!
Ik gooi die iphone net zo lief met 150km/pu door t raam van datzelfde vliegtuig! Ik kan gewoon niet begrijpen dat n internetphone zoiets simpels niet kan.
- kwaliteit oordopjes is lachwekkend slecht.
Op vakantie schrok ik omdat ik dacht dat ik mn mp3's verkeerd op mn speler had gezet, zo'n slecht geluid!
Gelukkid had ik nog n setje oordopjes bij me: prachtig geluid met diepe bass!
- Geen navigatie!
Ik ben taxi-chauffeur en er zit wel n navigatie in mn auto en die is matig. Daarom zou dit voor mij handig zijn. Mn oude Mio telefoon had n erg goede navigatie.
Het google maps was juist weer wèl indrukwekkend. Mn collega's vragen altijd aan mij de nieuw opgeleverde straten, omdat die weer in geen navigatie staan omdat deze straten te recent zijn.
Ik had natuurlijk voor aankoop beter onderzoek moeten doen, maar ik had dit gewoon niet verwacht!
Goede punten:
- updates die problemen oplossen
- prachtige vormgeving
-mooi scherm met helder beeld
- snel internet (helaas vaak geen 3G maar dat ligt aan T- mobile)
- ipod
- het beeld op t scherm draait mee als je in breedbeeld wily kijken
[
Voor 27% gewijzigd door
Ferry34 op 15-06-2009 16:56
]