Hmmm, de STB's zijn bij DSL+ITV anders wel echt eigen aanschaf en niet huur, hier ligt de situatie wel zoals ik al schetste. De functie is ook actief meeverkocht aan de mensen die het op die manier afnemen, dat gaat KPN een hoop klanten kosten als ze die extra laten betalen voor PVR-funvtie.Anoniem: 319232 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:50:
PVR kan gewoon worden uitgeschakeld en alleen als optie weer worden aangeschakeld door KPN.
Je moet niet raar opkijken dat er volgend jaar ook bij ADSL ook voor de PVR functie betaald moet worden
Dus je glasvezelpakket brons met 1 extra ontvanger en PVR op 1 ontvanger wordt in 2010 65+4+4 = 73 euro per maand? En dan pakken ze je ook nog het gratis bellen naar vaste nummers overdag af? Dan komt er zeker geen glasvezel in mijn huis! 73 euro per maand voor een beetje internet, wat uurtjes tv en een paar telefoontjes gaat toch helemaal nergens over?!
Precies. Ik heb wel 100 euro voor mijn PVR betaald en als deze functie zomaar stopgezet kan worden... dat zou wel van de zotte zijn. Dan maar weer mijn oude HDD recorder aansluiten. kan ik tenminste weer 10 jaar voorruit programmeren.Loekie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:10:
[...]
Hmmm, de STB's zijn bij DSL+ITV anders wel echt eigen aanschaf en niet huur, hier ligt de situatie wel zoals ik al schetste. De functie is ook actief meeverkocht aan de mensen die het op die manier afnemen, dat gaat KPN een hoop klanten kosten als ze die extra laten betalen voor PVR-funvtie.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 270487
Vandaag de nieuwe ontvanger binnen gekregen (de zwarte).
Vraagje: voorheen drukte ik voor teletekst altijd eerst op de "mode" knop en dan op teletekst zodat ik de teletekst van de tv kreeg. Op de nieuwe, kleinere afstadsbediening zit deze "mode" knop echter niet. Als ik op TT druk, kom ik in de langzamere teletekst die KPN sinds kort ook doorgeeft. Iemand een oplossing hiervoor?
Anders behoud ik gewoon mijn oude AB (staat nergens iets in dat de oude ontvanger terug gestuurd moet worden?)...
Vraagje: voorheen drukte ik voor teletekst altijd eerst op de "mode" knop en dan op teletekst zodat ik de teletekst van de tv kreeg. Op de nieuwe, kleinere afstadsbediening zit deze "mode" knop echter niet. Als ik op TT druk, kom ik in de langzamere teletekst die KPN sinds kort ook doorgeeft. Iemand een oplossing hiervoor?
Anders behoud ik gewoon mijn oude AB (staat nergens iets in dat de oude ontvanger terug gestuurd moet worden?)...
Anoniem: 300550
Ik heb zelf al van kpn internetplusbellen en digitenne van kpn. Wanneer ik overstap naar kpn interactieve tv wordt dan mijn huidige digitenne abbonement opgezegd of moet ik die hiernaast gewoon blijven betalen. Wordt dan ook mijn abbonement van internetplusbellen ook aangepast
Je Digitenne abo wordt opgenomen in het alles-in-een pakket. Ik heb onlangs KPN gebeld met deze vraag omdat ik hetzelfde heb.
Dit kan ook binnen het eerste jaar van je Digitenne abo. Geen probleem dus
Dit kan ook binnen het eerste jaar van je Digitenne abo. Geen probleem dus
Je kunt nu tijdelijk 2 films voor de prijs van 1 bekijken bij Video(land)-on-demand.
2,00 m. + begane grond
Via de 1760 ( witte STB ) kon je TT op je TV kijken omdat deze met SCART was aangesloten.Anoniem: 270487 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:40:
Vandaag de nieuwe ontvanger binnen gekregen (de zwarte).
Sinds de laatste grote update kan je met de 1960 ( zwarte STB ) ook TT kijken als deze is aangesloten met HDMI, maar dat moet via de STB. Dat doe je met de Tekst knop op de AB, rechtsonderin naast de 0.
De AB's zijn onderling idd uitwisselbaar zonder verder iets te moeten doen.
TT op je TV kan dus niet met de 1960 als die met HDMI is aangesloten.
Ik dacht dat er TV's zijn dit wel kunnen.Yippie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:58:
[...]
2,00 m. + begane grond
Met de oude software kon dit niet. Tegenwoordig gaat dit gewoon via HDMI.giant2000 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:39:
[...]
Ik dacht dat er TV's zijn dit wel kunnen.
-=-
Ik bedoelde eigenlijk tv's waarbij teletekst het doet als je een HDMI apparaat hebt aangesloten. Of dat nu Digitenne, ITV of een videorecorder is (waarbij hij aangeeft "geen teletekst")Kiezel schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:41:
[...]
Met de oude software kon dit niet. Tegenwoordig gaat dit gewoon via HDMI.
2,00 m. + begane grond
Nope, VBI(wat bij scart e.d. gebruikt wordt voor het doorgeven van teletekst) is niet in de standaard van HDMI opgenomen.giant2000 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:58:
[...]
Ik bedoelde eigenlijk tv's waarbij teletekst het doet als je een HDMI apparaat hebt aangesloten. Of dat nu Digitenne, ITV of een videorecorder is (waarbij hij aangeeft "geen teletekst")
Via HDMI gaat het alleen als de ontvanger de TTdecodeert en via beeld uitstuurt.
Anoniem: 316792
Hoop dat dit goed gaat Hdmi word niet ondersteund.
Ik weet het we zitten bijna in 2010.
Ik weet het we zitten bijna in 2010.
Ik heb de 1960 nu inderdaad en heb die gewoon met de scart kabel aangesloten net als voorheen op de 1760. Geen mogelijkheid dus om dan de TV TT op het beeld te krijgen met de nieuwe AB?Yippie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:58:
[...]
Via de 1760 ( witte STB ) kon je TT op je TV kijken omdat deze met SCART was aangesloten.
Sinds de laatste grote update kan je met de 1960 ( zwarte STB ) ook TT kijken als deze is aangesloten met HDMI, maar dat moet via de STB. Dat doe je met de Tekst knop op de AB, rechtsonderin naast de 0.
De AB's zijn onderling idd uitwisselbaar zonder verder iets te moeten doen.
Nederland heeft voor 60% digitale ontvangst maar je hebt dus alleen wat aan de teletekst van de tv als je een analoog signaal hebt. Is dit het begin van het einde van deze dienst?Loekie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:48:
[...]
Nope, VBI(wat bij scart e.d. gebruikt wordt voor het doorgeven van teletekst) is niet in de standaard van HDMI opgenomen.
Via HDMI gaat het alleen als de ontvanger de TTdecodeert en via beeld uitstuurt.
2,00 m. + begane grond
KPN veegt I+B, ITV en Digitenne op een hoop. I+B+TV wordt 1 abo. Digitenne wordt gratis. Echter, Digitenne wordt pas gratis als abo Digitenne minimaal een jaar oud is. Dus altijd eerst je ITV activeren en dan pas je Digitenne. Doe je het omgekeerde, dan betaal je gewoon een jaar Digitenne.Anoniem: 300550 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:13:
Ik heb zelf al van kpn internetplusbellen en digitenne van kpn. Wanneer ik overstap naar kpn interactieve tv wordt dan mijn huidige digitenne abbonement opgezegd of moet ik die hiernaast gewoon blijven betalen. Wordt dan ook mijn abbonement van internetplusbellen ook aangepast
Doe je het zoals wij wel in de goede volgorde, dan wordt Digitenne-abo uiteraard gewoon afgeschreven, maar die kun je dan met een paar telefonntjes weer terug laten storten. Vervolgens maar duimen dat het de volgende maand wel goed gaat.
In jouw geval hangt het er dus vanaf hoe oud je abo Digitenne is of hij direct of over maximaal een jaar gratis wordt.
Algehele tip: bij wijzigingen van abo's van KPN: houdt het komende jaar je facturen goed in de gaten!
Je hebt in principe binnen jouw constructie ook nog recht op korting gedurende het eerste halfjaar, net als wij. Maar je raadt het al, tot op de dag van vandaag is deze korting nog niet verrekend.
Nee hoor! Ook bij digitale TV werkt telekst gewoon nog, ZOLANG je het niet via HDMI naar je tv door stuurt zal je bij PAL zenders gewoon de VBI mee krijgen.giant2000 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:15:
[...]
Nederland heeft voor 60% digitale ontvangst maar je hebt dus alleen wat aan de teletekst van de tv als je een analoog signaal hebt. Is dit het begin van het einde van deze dienst?
yup, dus TT werkt via of via SCART met TT-functie van TV, of via menu van de tuner.eymey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:39:
[...]
Nee hoor! Ook bij digitale TV werkt telekst gewoon nog, ZOLANG je het niet via HDMI naar je tv door stuurt zal je bij PAL zenders gewoon de VBI mee krijgen.
Goede tip!Ivootje schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:20:
[...]
Algehele tip: bij wijzigingen van abo's van KPN: houdt het komende jaar je facturen goed in de gaten!
Je hebt in principe binnen jouw constructie ook nog recht op korting gedurende het eerste halfjaar, net als wij. Maar je raadt het al, tot op de dag van vandaag is deze korting nog niet verrekend.
Ik heb recht op een half jaar 10 euro per maand korting op mijn I-TV abbo + internet. Dit blijkt echt niet direct te worden verrekend, maar krijg je pas als de 6 maanden voorbij zijn, aldus de callcenter medewerker. Vreemd en iets om ook in de gaten te houden!
En dus werkt de super geavanceerde TT decoder met 1000 pagina's geheugen inclusief zapbare subpagina's van je tv alleen nog maar op analoog signaal of je moet de in verhouding ouderwetse TT functie van de decoder gebruiken.Loekie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:09:
[...]
yup, dus TT werkt via of via SCART met TT-functie van TV, of via menu van de tuner.
Het gekke is dat ik op de computer Digitenne ontvang met een teletekst functie waar je van begint te kwijlen zo mooi, snel (alle subpagina''s in 1 keer), duidelijk, in elk lettertype wat maar wenselijk is (incl. ondertiteling) en dat ITV dit niet heeft.
2,00 m. + begane grond
Dit en het feit dat het draadloos werkt, zijn dan ook de 2 grootste voordelen van Digitenne imo.giant2000 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:57:
[...]
Het gekke is dat ik op de computer Digitenne ontvang met een teletekst functie waar je van begint te kwijlen zo mooi, snel (alle subpagina''s in 1 keer), duidelijk, in elk lettertype wat maar wenselijk is (incl. ondertiteling) en dat ITV dit niet heeft.
TT zal toch wel uitsterven, toekomst wordt RSS feeds waarschijnlijk.
Kijk maar nieuwe TV die netwerkverbindingen hebben, en dan die widgets etc.
Dit is volgens mij de overgangsfase.
Hmm dat vind ik dan ook wel een erg scheve vergelijking hoor! Dat met die subpagina's in 1 keer en de lettertypes komt door de software die je bij je PC-tuner hebt gekregen die de VBI info decodeert en is dus per TV-kaart, TV, DTV-aanbieder verschillend. Dat kan je echt ITV niet aanrekenen.giant2000 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:57:
[...]
En dus werkt de super geavanceerde TT decoder met 1000 pagina's geheugen inclusief zapbare subpagina's van je tv alleen nog maar op analoog signaal of je moet de in verhouding ouderwetse TT functie van de decoder gebruiken.
Verder zal de TT Decoder in je tv ook nog wel werken op digitale signalen die hij zelf ontvangt (via DVB-T of DVB-C als je tv dat kan).
Magoed, wie weet wordt de TT functie van de 1960 ooit nog wel uitgebreid. Maar dan hoop ik wel ná de andere nijpende issues.
lettertypes a la, maar de overige functies... de tuner is toch gewoon een DVB ontvnager en ontvangt een videostream waar het allemaal in zit? Het is volgens mij een stukje software dat het mogelijk moet maken om alle pagina's incl. subpagina's in 1 keer op te slaan? De DVB-T stream is toch niet geavanceerder dan die van DVB-IPTV?eymey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:20:
[...]
Hmm dat vind ik dan ook wel een erg scheve vergelijking hoor! Dat met die subpagina's in 1 keer en de lettertypes komt door de software die je bij je PC-tuner hebt gekregen die de VBI info decodeert en is dus per TV-kaart, TV, DTV-aanbieder verschillend. Dat kan je echt ITV niet aanrekenen.
Met mijn oude beeldbuisbak wel, maar ik vroeg mij af of dat ook via HDMI mogelijk is.Verder zal de TT Decoder in je tv ook nog wel werken op digitale signalen die hij zelf ontvangt (via DVB-T of DVB-C als je tv dat kan).
ZEKER! Dit heeft niet de hoogste prioritieitMagoed, wie weet wordt de TT functie van de 1960 ooit nog wel uitgebreid. Maar dan hoop ik wel ná de andere nijpende issues.
2,00 m. + begane grond
In HDMI zit zoals gezegd geen onderdeel dat voorziet in teletekst, m.a.w. dat gaat hem niet worden.giant2000 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:31:
Met mijn oude beeldbuisbak wel, maar ik vroeg mij af of dat ook via HDMI mogelijk is.
Wel bij glasvezelklanten.Anoniem: 316792 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:54:
En hdmi wordt nog steeds niet ondersteund.
Anoniem: 151007
Nou, ik kon niet wennen aan de interactieve tv, traag en ik miste diverse mogelijkheden die ik met mijn topfield digitenne harddisk recorder wel had... Ik heb opgezegd en een mooie digitale kabelontvanger met harddisk gekocht...
Mocht iemand nog interesse hebben in mijn itv ontvanger... die gaat binnenkort op marktplaats, lijkt me dat er vraag genoeg naar is.
Mocht iemand nog interesse hebben in mijn itv ontvanger... die gaat binnenkort op marktplaats, lijkt me dat er vraag genoeg naar is.
Ik vroeg mij af. ik was vandaag bij een klant van mij die haar interactieve tv decoder moest vervangen. Naar een nieuwe versie.
Ze had dus de Kreatel 1760 en nu Die nieuwe zwarte (ben even de naam kwijt.)
Daarbij kreeg ze ook een brief dat ze haar films voor 31 December 2009 moest kijken omdat ze anders verloren zijn.
Nu vroeg ik mij af. Is er een mogelijkheid om de films er toch af te krijgen? Bijvoorbeeld door de harddisk eruit te halen en de films eraf te halen of is dit niet mogelijk?
Daarbij kreeg ze ook een brief dat ze haar films voor 31 December 2009 moest kijken omdat ze anders verloren zijn.
Nu vroeg ik mij af. Is er een mogelijkheid om de films er toch af te krijgen? Bijvoorbeeld door de harddisk eruit te halen en de films eraf te halen of is dit niet mogelijk?
Via een HD-recorder, er is ook een stappenplan meegestuurd, alternatief staat het online. Maar dus niet direct.bartbrinkman schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:27:
Ik vroeg mij af. ik was vandaag bij een klant van mij die haar interactieve tv decoder moest vervangen. Naar een nieuwe versie.
Motorola 1960bartbrinkman schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:27:
De opnames staan encrypted op de harde schijf. Zonder een verbinding met ITV kan je ze niet bekijken.Nu vroeg ik mij af. Is er een mogelijkheid om de films er toch af te krijgen? Bijvoorbeeld door de harddisk eruit te halen en de films eraf te halen of is dit niet mogelijk?
2,00 m. + begane grond
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als je de schijf wisselt, er is een kans dat die nw geformatteerd wordt.giant2000 schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:52:
De opnames staan encrypted op de harde schijf. Zonder een verbinding met ITV kan je ze niet bekijken.
Je kunt de opnames alleen ondersteund overhevelen via een HD-recorder.
Je bedoelt bv. een 1TB harde schijf plaatsen? Ik weet niet in hoeverre die 100 uur bepaald wordt door KPN of door de ruimte op de harde schijf. In het eerste geval blijven de uren staan op 100 maar zou je gerust meer op kunnen nemen, in het 2e geval zou je 600 uur ruimte hebben. Mocht de software hierop berekend zijn.Loekie schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:55:
[...]
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als je de schijf wisselt, er is een kans dat die nw geformatteerd wordt.
Je kunt de opnames alleen ondersteund overhevelen via een HD-recorder.
2,00 m. + begane grond
Buiten dat, HD met opnames naar nwe STB, hopelijk formatteert de STB dan niet.giant2000 schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:30:
[...]
Je bedoelt bv. een 1TB harde schijf plaatsen? Ik weet niet in hoeverre die 100 uur bepaald wordt door KPN of door de ruimte op de harde schijf. In het eerste geval blijven de uren staan op 100 maar zou je gerust meer op kunnen nemen, in het 2e geval zou je 600 uur ruimte hebben. Mocht de software hierop berekend zijn.
Ozo, je wilt de schijf uit je 1760 in de 1960 zetten. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik zou de vraag eens op het kpn forum of het ipb forum zetten, misschien weet iemand van KPN er een antwoord op.Loekie schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:33:
[...]
Buiten dat, HD met opnames naar nwe STB, hopelijk formatteert de STB dan niet.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 178901
De 1760 gebruikt een gedeelte van de HD omdat er minder RAM-geheugen inzit, dus het is niet zeker of na omwisseling de HD gelezen kan worden.
Je kan er een nieuwe, grotere HD inzetten, dat is al eerder door iemand uitgeprobeerd en dat werkte, de schijf wordt dan geformatteerd. De vraag is alleen of een 1 TB-schijf herkent/ondersteunt wordt, een 320 GB/ 500 GB werkt zeker wel.
Je kan er een nieuwe, grotere HD inzetten, dat is al eerder door iemand uitgeprobeerd en dat werkte, de schijf wordt dan geformatteerd. De vraag is alleen of een 1 TB-schijf herkent/ondersteunt wordt, een 320 GB/ 500 GB werkt zeker wel.
Ja, maar TT is dus niet te raadplagen met de kleine AB van de 1960 omdat daar geen mode knop op zit.eymey schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:39:
[...]
Nee hoor! Ook bij digitale TV werkt telekst gewoon nog, ZOLANG je het niet via HDMI naar je tv door stuurt zal je bij PAL zenders gewoon de VBI mee krijgen.
Ik blijf wel gewoon mijn oude AB gebruiken, stuk overzichtelijker ook...
Nog een vraagje: ik heb niks gehoord dat ik mijn oude 1760 ontvanger terug moet sturen. Heb dat eerder ook nooit gedaan met modems die vervangen moesten worden (ook al kreeg ik er een retouradres bij) en daar heb ik ook nooit iets over gehoord. Maar is het mogelijk om de oude ontvanger ook gewoon aan mijn modem te hangen (naast de nieuwe) en bv op mijn slaapkamer te kijken? Of komt er maar 1 signaal binnen? Twee tegelijk kan dan dus sowieso niet...?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 270487 op 22-12-2009 21:15 ]
TT werkt wel met de 1960 en de kleine AB, toets hiervoor op de TT knop ( rechts van de 0 ).
Soms werkt die niet, als de 1960 al een hele tijd geen herstart heeft gehad, oplossing is dus simpel, even een herstart. Dat is sowieso af en toe nodig om je TV gids bij te werken.
Het kan niet via de AB van je TV als je hem met HDMI hebt aangesloten.
2 STB's kan wel, je moet dan een switch plaatsen tussen de EB en de STB's omdat er maar 1 poort is geconfigureerd op de EB. Dit kan ook met een combi van een 1960 en de 1760, maar als ik het me goed herriner vervalt de ondersteuning voor de 1760 per 1 Jan '10.
Soms werkt die niet, als de 1960 al een hele tijd geen herstart heeft gehad, oplossing is dus simpel, even een herstart. Dat is sowieso af en toe nodig om je TV gids bij te werken.
2 STB's kan wel, je moet dan een switch plaatsen tussen de EB en de STB's omdat er maar 1 poort is geconfigureerd op de EB. Dit kan ook met een combi van een 1960 en de 1760, maar als ik het me goed herriner vervalt de ondersteuning voor de 1760 per 1 Jan '10.
[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 21:27 ]
maakt het eigenlijk nog uit welke poort van de EB je gebruikt ? Ik lees soms dat het poort 3 zou moeten zijn. Nu heb ik hem vanaf het begin in 4 gehad en het werkt verder prima maar toch ??Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:26:
TT werkt wel met de 1960 en de kleine AB, toets hiervoor op de TT knop ( rechts van de 0 ).
Bij een 'oude' EB kun je andere poorten dan 3 gebruiken, alleen de nieuwere boxen zijn verplicht nr 3.Ray schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:07:
[...]
maakt het eigenlijk nog uit welke poort van de EB je gebruikt ? Ik lees soms dat het poort 3 zou moeten zijn. Nu heb ik hem vanaf het begin in 4 gehad en het werkt verder prima maar toch ??
mm als het werkt op 4 betekend dit dan dat ik een oude heb ? het hele setje is amper een jaar oud en voorzover ik weet is het een thomson 780 met EB firmware (overige poorten zijn trouwens niet in gebruik, enkel wifi)Loekie schreef op woensdag 23 december 2009 @ 00:11:
[...]
Bij een 'oude' EB kun je andere poorten dan 3 gebruiken, alleen de nieuwere boxen zijn verplicht nr 3.
Op de 780 kan je gewoon 2 STB's aanluiten, bijvoorbeeld op poort 3 en 4. Je kan hier tot 15 januari nog van genieten daarna wordt de (witte) K1760 niet meer ondersteund door KPN, waarschijnlijk zal er na deze datum steeds meer problemen komen tot hij het tenslotte helemaal niet meer doet.Ray schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:52:
[...]
mm als het werkt op 4 betekend dit dan dat ik een oude heb ? het hele setje is amper een jaar oud en voorzover ik weet is het een thomson 780 met EB firmware (overige poorten zijn trouwens niet in gebruik, enkel wifi)
2,00 m. + begane grond
Ik las net het FP bericht over de nieuwe producten voor 2010. Alleen word een ding mij niet helemaal duidelijk.
Wij hebben hier fiber tot the curb en ik vraag me af wat KPN nu van plan is met de tv producten volgend jaar. Kunnen wij vanaf Q2 2010 nu 2 iptv decoders gebruiken of niet? (http://twk.rs/nfJl)
Wij hebben hier fiber tot the curb en ik vraag me af wat KPN nu van plan is met de tv producten volgend jaar. Kunnen wij vanaf Q2 2010 nu 2 iptv decoders gebruiken of niet? (http://twk.rs/nfJl)
[ Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 23-12-2009 16:00 ]
Veel details mbt ITV zijn er nog niet, beeld moet beter straks, dat vinden ze zelf gelukkig ook.
Verwacht dus ook wel dat dat zal gebeuren als de backbone & bandbreedte er straks is.
Voor echte ervaringen, zou je iemand uit 1 van de testgemeente's moeten uithoren.
Iets meer info kan je vinden in de perspresentatie over de korte toekomstplannen.
Iets uitgebreider in de Engelstallige presentatie voor investeerders.
Hier ook nog een pers webcast, van de onlangs gehouden presentatie over de toekomst mbt het uitrollen van glasvezel.
Het is eigenlijk een uitleg/toelichting op de webpresentatie die ik hierboven heb gelinkt.
Conclusie, ze willen het netwerk tussen 2010-2012 uitbreiden.
In de tussentijd willen ze vanaf 2010 meer klanten HD kunnen aanbieden ( dus net als nu al mogelijk is icm glas, maar dan beschikbaar voor grotere groep mensen )
Vanaf 2012 willen ze dan HDTV aan gaan bieden. ( eea is natuurlijk wel afhankelijk van de aanwas, lees omroepen )
Dit alles dan liefst als Tripleplay pakket.
Wat overigens wel interessant is, dat er in de webcast wordt gezegd, dat er inmiddels 450K FttC en 460K FttH aansluitingen inmiddels zijn gerealiseerd met hun partner Reggefiber ( JV ). Dat zou 14% van de NL'se huishoudens zijn. Dat vind ik al heel wat als ik eerlijk ben. Daarom niet verwonderlijk dat er in de investeerders presentatie is te lezen, dat er op bepaalde "milestones" het aandeel van KPN in Reggefiber ( nu 41% ) vergroot zal worden naar 50, en uiteindelijk 60%. De overige 40% worden verkocht aan derden.
Verwacht dus ook wel dat dat zal gebeuren als de backbone & bandbreedte er straks is.
Voor echte ervaringen, zou je iemand uit 1 van de testgemeente's moeten uithoren.
Iets meer info kan je vinden in de perspresentatie over de korte toekomstplannen.
Iets uitgebreider in de Engelstallige presentatie voor investeerders.
Hier ook nog een pers webcast, van de onlangs gehouden presentatie over de toekomst mbt het uitrollen van glasvezel.
Het is eigenlijk een uitleg/toelichting op de webpresentatie die ik hierboven heb gelinkt.
Conclusie, ze willen het netwerk tussen 2010-2012 uitbreiden.
In de tussentijd willen ze vanaf 2010 meer klanten HD kunnen aanbieden ( dus net als nu al mogelijk is icm glas, maar dan beschikbaar voor grotere groep mensen )
Vanaf 2012 willen ze dan HDTV aan gaan bieden. ( eea is natuurlijk wel afhankelijk van de aanwas, lees omroepen )
Dit alles dan liefst als Tripleplay pakket.
Wat overigens wel interessant is, dat er in de webcast wordt gezegd, dat er inmiddels 450K FttC en 460K FttH aansluitingen inmiddels zijn gerealiseerd met hun partner Reggefiber ( JV ). Dat zou 14% van de NL'se huishoudens zijn. Dat vind ik al heel wat als ik eerlijk ben. Daarom niet verwonderlijk dat er in de investeerders presentatie is te lezen, dat er op bepaalde "milestones" het aandeel van KPN in Reggefiber ( nu 41% ) vergroot zal worden naar 50, en uiteindelijk 60%. De overige 40% worden verkocht aan derden.
[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 23-12-2009 16:47 ]
Nou, als ik op die knop druk krijg ik die trage TT en niet die van mijn tv...Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:26:
Ik gebruik een scart-kabel.
Anoniem: 231755
Ik heb sinds vandaag Interactieve tv van kpn. Nu is mijn vraag moet de tuner op standby blijven of moet je hem uit zetten via de knop aan de achterzijde als je er geen gebruik van maakt?
Je moet die knop ook niet indrukken voor TT op je TV, maar mijn post was bedoeld voor als je hem met HDMI aangesloten hebt.Anoniem: 270487 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 20:03:
[...]
Nou, als ik op die knop druk krijg ik die trage TT en niet die van mijn tv...
Ik gebruik een scart-kabel.
Als je hem met SCART hebt aangesloten, gewoon de betreffende knop van je TV's eigen AB gebruiken voor TT.
Wat jij wil, nadeel is wel als je hem uitzet, dat die dan elke keer de software en TV gids opnieuw gaat downloaden. Resultaat dat je dus ongeveer 5 min moet wachten.Anoniem: 231755 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:47:
Ik heb sinds vandaag Interactieve tv van kpn. Nu is mijn vraag moet de tuner op standby blijven of moet je hem uit zetten via de knop aan de achterzijde als je er geen gebruik van maakt?
Voordeel is dat je geen energie verspilt.
Het omgekeerde van bovenstaand dus als je hem op standbye zet.
Besluit je dat dit dan voor jou beter is, onthou dan wel dat je 1x in de week of zo alsnog je TV gids moet vernieuwen omdat die anders niet meer klopt of incompleet is. Dat doe je dan dus door hem helemaal uit en na minimaal 30 sec wachten weer aan te zetten. Die 30 seconden is om de kans te geven dat je ingebouwde harde schijf tot stilstand komt. Dat is op zijn beurt weer om problemen te voorkomen bij het opstarten etc.
De keus is dus persoonlijk.
Ik vraag mij af dit wel waar is. De EPG wordt volgens mij dagelijks automatisch vernieuwd.Yippie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:25:
Besluit je dat dit dan voor jou beter is, onthou dan wel dat je 1x in de week of zo alsnog je TV gids moet vernieuwen omdat die anders niet meer klopt of incompleet is.
2,00 m. + begane grond
Ik heb sinds vandaag digitale TV. Kastje aansluiten e.d. ging allemaal in 1 keer goed. Maar niet te geloven wat is alles belachelijk traag. Ik vind het echt kansloos dat ze dit soort produkten durven te leveren.
Is het niet mogelijk om net als bij Ziggo met een CI+ kaartje alles direct op je tv te krijgen? Dat opnemen enzo zal allemaal wel, ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen zappen.
Ik kan trouwens nergens vinden welke zenders in HD uitgezonden zouden moeten worden. Ik kan me herinneren dat dat op z'n minst National Geographic en Discovery zouden moeten zijn, maar alles is gewoon SD.. de gemiddelde divx film ziet er beter uit.. sorry voor het geflame, maar ik ben een beetje "teleurgesteld".
Is het niet mogelijk om net als bij Ziggo met een CI+ kaartje alles direct op je tv te krijgen? Dat opnemen enzo zal allemaal wel, ik wil gewoon fatsoenlijk kunnen zappen.
Ik kan trouwens nergens vinden welke zenders in HD uitgezonden zouden moeten worden. Ik kan me herinneren dat dat op z'n minst National Geographic en Discovery zouden moeten zijn, maar alles is gewoon SD.. de gemiddelde divx film ziet er beter uit.. sorry voor het geflame, maar ik ben een beetje "teleurgesteld".
[ Voor 29% gewijzigd door Pkunk op 31-12-2009 16:10 ]
Hallo met Tim
Ik hoop ten zeerste dat dit niet echt 5 minuten zijn.. want dan ben ik blij dat ik het nog niet heb besteld.Yippie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:25:
[...]
Wat jij wil, nadeel is wel als je hem uitzet, dat die dan elke keer de software en TV gids opnieuw gaat downloaden. Resultaat dat je dus ongeveer 5 min moet wachten.
Zelf haal ik altijd de stroom van mijn hele TV hoek als ik hem niet gebruik. Zelfde geldt voor mijn PC apparatuur.. anders verbruikt het allemaal bij elkaar bijna 100 watt (gemeten) terwijl het op standby staat
Zolang ik gebruik van apparatuur maak, vind ik het niet erg belangrijk hoeveel het verbruikt.. maar ik vind het belachelijk om voor iets te betalen wat niks staat te doen. Daarom gaat alles uit. Ik vind 60 seconden opstart tijd voor alles toch wel het maximale (kan ik alles aanzetten en nog ff wat te drinken halen ofzo).
[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 31-12-2009 16:45 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
soms wel weer dan 5 minuten.Lethalis schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:38:
[...]
Ik hoop ten zeerste dat dit niet echt 5 minuten zijn.. want dan ben ik blij dat ik het nog niet heb besteld.
Zelf haal ik altijd de stroom van mijn hele TV hoek als ik hem niet gebruik. Zelfde geldt voor mijn PC apparatuur.. anders verbruikt het allemaal bij elkaar bijna 100 watt (gemeten) terwijl het op standby staat
Zolang ik gebruik van apparatuur maak, vind ik het niet erg belangrijk hoeveel het verbruikt.. maar ik vind het belachelijk om voor iets te betalen wat niks staat te doen. Daarom gaat alles uit. Ik vind 60 seconden opstart tijd voor alles toch wel het maximale (kan ik alles aanzetten en nog ff wat te drinken halen ofzo).
Ik heb er geen officiele bronnen of bevestiging van, is mijn persoonlijke ervaring.giant2000 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 11:11:
[...]
Ik vraag mij af dit wel waar is. De EPG wordt volgens mij dagelijks automatisch vernieuwd.
Na een dag of 8-10 kloppen de tijden niet meer, en soms zelfs dat er andere programma's uitgezonden worden. Heb dit meerdere malen getest, kan toeval geweest zijn, of dat de programmering door de betreffende zenders is omgegoooid. In dat laatste geval zou het niks uit mogen maken als jij gelijk hebt.
Heb het even gemeten:
Koude start ( helemaal uit dus ):
Dit gaat in 3 stappen, die je niet kan omzeilen,veranderen. Opstarten STB zelf duurt 1 min, vervolgens gaat die zijn software ophalen, duurt wederom een minuut. Als laatste gaat die de EPG ophalen, dat duurt op zijn beurt weer 3m40s. Totaal 5m40s dus.
Warme start (uit standby):
5 Sec.
Anoniem: 319232
KPN heeft geen invloed op de EPG gegevens die komen van een externe bron volgens mij. De gegevens van de nl,1,2,3 staat er bijvoorbeeld maar voor 3-4 dagen in. Discovery HD heeft soms voor 10 dagen vooruit maar op andere momenten maar voor 2 dagen vooruit .Yippie schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:28:
[...]
Ik heb er geen officiele bronnen of bevestiging van, is mijn persoonlijke ervaring.
Na een dag of 8-10 kloppen de tijden niet meer, en soms zelfs dat er andere programma's uitgezonden worden. Heb dit meerdere malen getest, kan toeval geweest zijn, of dat de programmering door de betreffende zenders is omgegoooid. In dat laatste geval zou het niks uit mogen maken als jij gelijk hebt.
klopt bij mij rond de 5,5 - 6 minuten is een beetje verschillend op het tijdstip van de dagHeb het even gemeten:
Koude start ( helemaal uit dus ):
Dit gaat in 3 stappen, die je niet kan omzeilen,veranderen. Opstarten STB zelf duurt 1 min, vervolgens gaat die zijn software ophalen, duurt wederom een minuut. Als laatste gaat die de EPG ophalen, dat duurt op zijn beurt weer 3m40s. Totaal 5m40s dus.
Warme start (uit standby):
5 Sec.
Alleen Discovery HD en NL1,2 en 3 HD zijn beschikbaar op voor glasvezel en VDSL gebruikers.Pkunk schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:48:
Ik heb sinds vandaag digitale TV. Kastje aansluiten e.d. ging allemaal in 1 keer goed. Maar niet te geloven wat is alles belachelijk traag. Ik vind het echt kansloos dat ze dit soort produkten durven te leveren.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit er niet op uit gegaan door mpeg4 ( is wel afhankelijk van de groter van het beeldscherm). De eerste 10 zenders zien er beter uit dan de vorige zenders terwijl in de meeste gevallen de zelfde bitrate worden gebruikt. Bij sommige zenders wordt volgens mij een iets lagere bitrate gebruikt
op mijn Philips HDTV 26 inch is het verschil duidelijk zichtbaar (wel rekening houdend met het soort uitzending). Op een oude Philps breedbeeld tv (beeldbuis) is het verschil niet zo goed zichtbaar.
Ok dan weet ik het nu helemaal zeker. Ik ga het lekker terug sturen. Troep.Anoniem: 319232 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:38:
Alleen Discovery HD en NL1,2 en 3 HD zijn beschikbaar op voor glasvezel en VDSL gebruikers.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit er niet op uit gegaan door mpeg4 ( is wel afhankelijk van de groter van het beeldscherm). De eerste 10 zenders zien er beter uit dan de vorige zenders terwijl in de meeste gevallen de zelfde bitrate worden gebruikt. Bij sommige zenders wordt volgens mij een iets lagere bitrate gebruikt
op mijn Philips HDTV 26 inch is het verschil duidelijk zichtbaar (wel rekening houdend met het soort uitzending). Op een oude Philps breedbeeld tv (beeldbuis) is het verschil niet zo goed zichtbaar.
Hallo met Tim
ach... "troep" is de grootste onzin!
Wat er 'troep' aan is, is hoogstens het feit dat de ontvanger zo veel standby slurpt, traag opstart en niet al te stabiel is.
Maar het aantal zenders en de kwaliteit (zeker voor de meest belangrijke zenders) is perfect in verhouding met de prijs. Geen bagger UPC dat daar tegenop kan, met hun belachelijke 20 euro in de maand voor de meest simpele vorm van digitale tv.
edit: Overigens, dan heb ik het natuurlijk over de ADSL versie
. Ik kan me voorstellen dat je met een duur FttH of FttC abonnement nwat minder impressed wordt van de kwaliteit tov. een pakket bij UPC of Ziggo van dezelfde prijs....
Wat er 'troep' aan is, is hoogstens het feit dat de ontvanger zo veel standby slurpt, traag opstart en niet al te stabiel is.
Maar het aantal zenders en de kwaliteit (zeker voor de meest belangrijke zenders) is perfect in verhouding met de prijs. Geen bagger UPC dat daar tegenop kan, met hun belachelijke 20 euro in de maand voor de meest simpele vorm van digitale tv.
edit: Overigens, dan heb ik het natuurlijk over de ADSL versie
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 31-12-2009 22:35 ]
Het is troep omdat het product duidelijk nog niet af is. De ontvanger is bijna onbruikbaar doordat alles zo sloom werkt. Teletekst werkt niet. En het geluid en beeld van opnames loopt niet synchroon. Sorry, maar dat vind ik echt troep. Al helemaal als ik er 4 maanden op heb moeten wachten :\eymey schreef op donderdag 31 december 2009 @ 22:34:
ach... "troep" is de grootste onzin!
edit: Overigens, dan heb ik het natuurlijk over de ADSL versie. Ik kan me voorstellen dat je met een duur FttH of FttC abonnement nwat minder impressed wordt van de kwaliteit tov. een pakket bij UPC of Ziggo van dezelfde prijs....
Hallo met Tim
Teletekst werkt prima: Met scart kan je gewoon de teletekst van je TV gebruiken. Met HDMI die van de ontvanger (die inderdaad wel wat spartaans is, dat ben ik met je eens).
Dat met wel of niet synchroon heb ik zelf geen last van.....
Dat met wel of niet synchroon heb ik zelf geen last van.....
@Pkunk
Probeer je STB is te resetten naar fabrieksinstellingen, en probeer is opnieuw te configureren.
Lijkt me dat er iets niet helemaal lekker is gegaan, want behalve het traag reageren van de STB, is de rest niet normaal.
Staat je ook vrij om alles terug te sturen natuurlijk, maar je denk toch niet dat er zoveel mensen diezelfde problemen hebben, en het toch gebruiken ?
Probeer je STB is te resetten naar fabrieksinstellingen, en probeer is opnieuw te configureren.
Lijkt me dat er iets niet helemaal lekker is gegaan, want behalve het traag reageren van de STB, is de rest niet normaal.
Staat je ook vrij om alles terug te sturen natuurlijk, maar je denk toch niet dat er zoveel mensen diezelfde problemen hebben, en het toch gebruiken ?
Sinds 9 december heb ik ook interactieve tv, alles was goed toch en met gisteren.
Al mijn opnames zijn namelijk weg op 1 van 10 december na.
De harde schijfruimte is echter niet groter geworden, dus de opnames moeten nog ergens staan.
Alles uit en aan etc heb ik allemaal al geprobeerd maar dit biedt ook geen oplossing.
Word er nogal gek van zeker omdat het in het begin altijd perfect werkte.
De harde schijfruimte is echter niet groter geworden, dus de opnames moeten nog ergens staan.
Alles uit en aan etc heb ik allemaal al geprobeerd maar dit biedt ook geen oplossing.
En verwijderen van software gevolgd door herstart?MrN schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:57:
Sinds 9 december heb ik ook interactieve tv, alles was goed toch en met gisteren.
Hoe verwijder ik de software, kan het zo 123 niet vinden in het systeemmenu
Ik had via google al ontdekt dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om de TV ontvanger via homeplugs met de experiabox te verbinden.
Ik moet het namelijk gaan aansluiten zonder dat ik kabels hoef te leggen. Maar, welke data snelheid heeft de TV ontvanger nodig? Meer of minder als 11 mbps? Aangezien je interactieve TV kunt combineren met 8 mb adsl denk ik dat dit signaal hoger is als 11 mbps.
Weet iemand dit?
Ik moet het namelijk gaan aansluiten zonder dat ik kabels hoef te leggen. Maar, welke data snelheid heeft de TV ontvanger nodig? Meer of minder als 11 mbps? Aangezien je interactieve TV kunt combineren met 8 mb adsl denk ik dat dit signaal hoger is als 11 mbps.
Weet iemand dit?
Nog niet goed alle opnames zijn nog weg .
software verwijderd gedaan vervolgens stroom uit en weer aan denk dat je dat bedoelt.
software verwijderd gedaan vervolgens stroom uit en weer aan denk dat je dat bedoelt.
[ Voor 4% gewijzigd door MrN op 02-01-2010 14:16 ]
In de eerste plaats in die 11 Mb theorie de praktijk levert het altijd een lagere snelheid op. Kun je het beste testen met een pc bijv 8 Mb internet wat de max snelheid is . ITV kijken heeft ongeveer 3 Mb nodig bij opnemen het dubbele. KPN levert voor glasvezel de 200 Mb homeplugs versie daar ligt de werkelijke snelheid ook een heel stuk. Ik gebruik ze zelf ook voor 1 ontvanger met HD zenders. Bij het kijken en opnemen vand HD gaat dat niet altijd goed. Bij SD zenders (ADSL gebruik) levert het veel minder problemen. Afhankelijk van externe factoren zoals storingen afstand meterkast enz kunnen er wel eens bij itv storingen voorkomen meer dan bij een kabel. Als je de homeplugs hebt liggen gewoon gebruiken. Alleen bij storingen kan de oorzaak bij KPN liggen maar ook aan de homeplugsRubenD schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 14:14:
Ik had via google al ontdekt dat het waarschijnlijk wel mogelijk is om de TV ontvanger via homeplugs met de experiabox te verbinden.
Weet iemand dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 02-01-2010 18:35 ]
Let ook op wat je allemaal op je netwerk hebt hangen en hoe oud je bedrading is. Ik gebruik 200Mb Powerline plugs maar kan niet opnemen en tv kijken als ik ook tegelijk de laptops oplaad op de zelfde groep...Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:31:
[...]
In de eerste plaats in die 11 Mb is in theorie de praktijk levert een lagere sneleheid. Kun je het beste testen met een pc wat de max snelheid is bijv 8 Mb internet. Alleen itv kijken heeft ongeveer 3 Mb nodig bij opnemen het dubbele. KPN levert voor glasvezel de 200 Mb homeplugs daar ligt de werkelijke snelheid een heel stuk ik gebruik ze zelf ook voor 1 ontvanger met HD zenders kijken en opnemen gaat dat niet altijd goed. Bij SD zenders (ADSL gebruik) levert het veel minder problemen. Afhankelijk van extrene factoren storingen afstand meterkast enz kunnen er wel eens storingen voorkomen. Als je de homeplugs hebt liggen gewoon gebruiken. Alleen bij storingen kan de oorzaak bij KPN liggen maar ook aan de homeplugs
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Anoniem: 319232 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:31:
[...]
In de eerste plaats in die 11 Mb theorie de praktijk levert het altijd een lagere snelheid op. Kun je het beste testen met een pc bijv 8 Mb internet wat de max snelheid is . ITV kijken heeft ongeveer 3 Mb nodig bij opnemen het dubbele. KPN levert voor glasvezel de 200 Mb homeplugs versie daar ligt de werkelijke snelheid ook een heel stuk. Ik gebruik ze zelf ook voor 1 ontvanger met HD zenders. Bij het kijken en opnemen vand HD gaat dat niet altijd goed. Bij SD zenders (ADSL gebruik) levert het veel minder problemen. Afhankelijk van externe factoren zoals storingen afstand meterkast enz kunnen er wel eens bij itv storingen voorkomen meer dan bij een kabel. Als je de homeplugs hebt liggen gewoon gebruiken. Alleen bij storingen kan de oorzaak bij KPN liggen maar ook aan de homeplugs
Niet aan gedacht maar bij glasvezel moet itv en pc altijd gescheiden zijn en daardoor kun je de homeplugs alleen voor itv of pc gebruiken. Bij ADSL mag dat tegelijk is volgens mij wel tegenwoordig afhankelijk van het type modemKassad schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:35:
[...]
Let ook op wat je allemaal op je netwerk hebt hangen en hoe oud je bedrading is. Ik gebruik 200Mb Powerline plugs maar kan niet opnemen en tv kijken als ik ook tegelijk de laptops oplaad op de zelfde groep...
Als je
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 02-01-2010 18:42 ]
Nou het werkt nog niet snap er niks meer van
zo goed als alle opnames weg.
Ik heb wel eens gelezen (KPN forum) dat er ook gegevens van de opnames op de servers van KPN staan.MrN schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:42:
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 02-01-2010 18:47 ]
Met "netwerk" bedoelde Kassad in dit geval denk ik ook meer het stroom-netwerk, denk ikAnoniem: 319232 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:38:
[...]
[...]
Niet aan gedacht maar bij glasvezel moet itv en pc altijd gescheiden zijn en daardoor kun je de homeplugs alleen voor itv of pc gebruiken. Bij ADSL mag dat tegelijk is volgens mij wel tegenwoordig afhankelijk van het type modem
Als je
Sorry verkeerd gelezen het woord netwerk. Bij ADSL is het toch zo dat itv niet alleen op poort 3 werkt maar op meerdere. Bij glasvezel werkt het alleen op poort 3 en op deze poort is geen internet aanwezig.eymey schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:32:
[...]
Met "netwerk" bedoelde Kassad in dit geval denk ik ook meer het stroom-netwerk, denk ik. Je powerline communicatie en de behaalde snelheid wordt beinvloed door de (kwaliteit van) de bekabeling maar ook wat voor verbruikers erop zitten en het type verbruik (bv. hoe 'netjes' ze met het electriciteitsnet om gaan).
Bij mij levert een 200Mb powerline adapter van linksys ongeveer 30-35 Mb. De weg gaat vanaf een wcd in de meterkast via de automaat tot de aardlekschakkelaar en weer terug via een automaat van de andere groep naar een wcd op de 1e etage. Huis is 40 jaar en meterkast 1,5 jaar oud.
Wij hebben een 3 fasen aansluiting ik heb het niet getest maar ga er vanuit dat als je op een andere fase zit geen verbinding kunt maken met powerline.
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 02-01-2010 20:37 ]
Ook bij ADSL is dit zo, tenminste als je een TG787 Experiabox hebt. Of het bij de 780 ook zo is weet ik niet. Bij de Siemens is het zo dat TV op iedere poort kan werken
. Volgens mij was dit bij de 780 trouwens ook zo, als ik een user.ini die ik ooit uit een EB780 heb gelezen goed begrepen heb, tenminste.
Bij de 780 wordt, afhankelijk van MAC adres serie en vendor string de settopbox herkend en in een apart VLAN gezet (namelijk het VLAN waar de ATM kanalen voor iTV in zitten).
Bij de 780 wordt, afhankelijk van MAC adres serie en vendor string de settopbox herkend en in een apart VLAN gezet (namelijk het VLAN waar de ATM kanalen voor iTV in zitten).
Bij de modellen tot de 787 kon je verschillende poorten gebruiken, aangezien die eerdere modellen niet geschikt zijn/waren voor glas is dat daar ook niet voor relevant.
Sinds de 787 en momenteel de 789 die uitgeleverd wordt, moet je inderdaad port3 gebruiken, bij zowel glas als adsl.
Sinds de 787 en momenteel de 789 die uitgeleverd wordt, moet je inderdaad port3 gebruiken, bij zowel glas als adsl.
Ik maak gebruik 30/3Mb glasvezel aansluiting en haal in de praktijk 26,5/3 MB (3300/380Kb/s). Bij ADSL moet een rekenen op zo'n 10-15 procent verlies mijn oude XS4ALL ADSL lijn 8/1 haalde 790/108Kb/s.
In het XMSnet topic heb ik download waardes gelezen die hoger zijn in verhouding t.o.v mijn downloadsnelheid dus met veel minder verlies. Ik heb al via google gezocht maar nog niet kunnen vinden op hoeveel verlies er optreedt bij een glasvezellijn? Weet iemand een antwoord op deze vraag?
In het XMSnet topic heb ik download waardes gelezen die hoger zijn in verhouding t.o.v mijn downloadsnelheid dus met veel minder verlies. Ik heb al via google gezocht maar nog niet kunnen vinden op hoeveel verlies er optreedt bij een glasvezellijn? Weet iemand een antwoord op deze vraag?
Dat men bij XMS hogere snelheden haalt heeft helemaal niets met 'verlies' te maken. Ik weet niet hoe lang een fiber maximaal mag zijn voordat de lichtwaardes niet meer werkbaar zijn, maar reken er maar op dat in FttH opstellingen dit nauwelijks relevant zal zijn (tenzij de fibers op de div. koppelpunten zoals de 'doos' in de straat belabberd zijn gelast).
Bij FttH loopt je huisfiber naar een 'box' in de straat en vanaf daar naar een wijk-POP. Die zal (even uit de losse duim gezogen, hang me er niet aan op) maximaal honderden meters bij je vandaan zijn.
Dat men bij XMS hogere snelheden haalt ligt gewoon puur aan het feit dat XMS ook bewust hogere snelheden aanbiedt. Als je op glasvezel de door de ISP geboden snelheid niet haalt zal het hoogstens aan congestie op het netwerk van de ISP liggen of diens verbinding met de Internet eXchange, niet aan verliezen als gevolg van glasvezel lengtes.
Trouwens, ter relativering: Bij mijn KPN iTV/internet aansluiting via ADSL is het modem ingetraind op 16/1 en haal ik ook punctueel de kilobits bandbreedte die daar voor staan. Geen verlies dus (en dus een gunstige aansluiting op de centrale)
Bij FttH loopt je huisfiber naar een 'box' in de straat en vanaf daar naar een wijk-POP. Die zal (even uit de losse duim gezogen, hang me er niet aan op) maximaal honderden meters bij je vandaan zijn.
Dat men bij XMS hogere snelheden haalt ligt gewoon puur aan het feit dat XMS ook bewust hogere snelheden aanbiedt. Als je op glasvezel de door de ISP geboden snelheid niet haalt zal het hoogstens aan congestie op het netwerk van de ISP liggen of diens verbinding met de Internet eXchange, niet aan verliezen als gevolg van glasvezel lengtes.
Trouwens, ter relativering: Bij mijn KPN iTV/internet aansluiting via ADSL is het modem ingetraind op 16/1 en haal ik ook punctueel de kilobits bandbreedte die daar voor staan. Geen verlies dus (en dus een gunstige aansluiting op de centrale)
Heb je toevallig profielen aangemaakt en tevens iets van kinderslot aangezet? In het verleden had ik een keer dat alle 12+ opnames ook onzichtbaar waren gemaakt door die instelling.MrN schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:42:
PC zou via draadloos netwerk gaan. Dus dan moet dit geen problemen geven.
Bedankt voor de info!
Bedankt voor de info!
@ eymey
bedankt voor je reactie.
Het enige waar glasvezel last van heeft is demping waardoor de lichtsterkte afneemt. Maar dat treed alleen bij lange afstanden op volgens mij. Ik heb gelezen dat vanaf een wijkcentrale een glasvezelkabel 96 vezels gaat na de box in de buurt van de woning. Op deze box zijn dan max 48 woningen aangesloten. De afstand tot de wijkcentrale waarop ben aangesloten zeker op 500 meter is afhankelijk waar precies de kabel is gegraven.
Wat ik met verlies bedoel is de overhead
http://speedtest.silverst...20of%20DSL%20Overhead.htm
Mijn oude ADSL lijn stond ook gewoon op 8 /1 Mb ingetraind maar de werkelijke gemeten snelheid is lager. gemeten met deze Bandwidth Monitor tool http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/.
Nu is de vraag is de ingetraind snelheid zonder of met overhead bij een ADSL lijn.
NU voor glasvezel: mijn upload komt precies overeen met wat geleverd moet worden 3 Mb de gemeten waarde dus zonder enige verlies De waarde is zelf iets hoger maar dat komt doordat het geen 1000 maar 1024 is.
Bij de downlink mis ik volgens mij ruim 10 % van wat het moet zijn 26,5 Mb (30Mb).
Als je bij start van de downlink kijkt zit er ook een piek richting de 4000 Kb/s zichtbaar en daarna gaat hij weer terug naar de stabiele 3300 Kb/s.
In dit topic wordt melding gemaakt van een snelheid 12,5Mb/s X 8 komt op 100 Mb uit precies volgens het pakket van XMSnet
Yogoi in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere"
Als dit allemaal klopt heeft KPN in de wijkcentrale mijn glasvezelaansluiting gewoon op een te lage snelheid in geregeld ( verder op in het netwerk moet genoeg bandbreedte aanwezig zijn).
Die 26/27 Mb heb ik wel vaker gelezen bij KPN glasvezel gebruikers met het bronzen pakket.
bedankt voor je reactie.
Het enige waar glasvezel last van heeft is demping waardoor de lichtsterkte afneemt. Maar dat treed alleen bij lange afstanden op volgens mij. Ik heb gelezen dat vanaf een wijkcentrale een glasvezelkabel 96 vezels gaat na de box in de buurt van de woning. Op deze box zijn dan max 48 woningen aangesloten. De afstand tot de wijkcentrale waarop ben aangesloten zeker op 500 meter is afhankelijk waar precies de kabel is gegraven.
Mijn oude ADSL lijn stond ook gewoon op 8 /1 Mb ingetraind maar de werkelijke gemeten snelheid is lager. gemeten met deze Bandwidth Monitor tool http://www.rokario.com/products/bandmon/2-0/.
Nu is de vraag is de ingetraind snelheid zonder of met overhead bij een ADSL lijn.
NU voor glasvezel: mijn upload komt precies overeen met wat geleverd moet worden 3 Mb de gemeten waarde dus zonder enige verlies De waarde is zelf iets hoger maar dat komt doordat het geen 1000 maar 1024 is.
Bij de downlink mis ik volgens mij ruim 10 % van wat het moet zijn 26,5 Mb (30Mb).
Als je bij start van de downlink kijkt zit er ook een piek richting de 4000 Kb/s zichtbaar en daarna gaat hij weer terug naar de stabiele 3300 Kb/s.
In dit topic wordt melding gemaakt van een snelheid 12,5Mb/s X 8 komt op 100 Mb uit precies volgens het pakket van XMSnet
Als dit allemaal klopt heeft KPN in de wijkcentrale mijn glasvezelaansluiting gewoon op een te lage snelheid in geregeld ( verder op in het netwerk moet genoeg bandbreedte aanwezig zijn).
Die 26/27 Mb heb ik wel vaker gelezen bij KPN glasvezel gebruikers met het bronzen pakket.
Dat bedoelde ik idd, sorry voor de spraakverwarringeymey schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:32:
[...]
Met "netwerk" bedoelde Kassad in dit geval denk ik ook meer het stroom-netwerk, denk ik. Je powerline communicatie en de behaalde snelheid wordt beinvloed door de (kwaliteit van) de bekabeling maar ook wat voor verbruikers erop zitten en het type verbruik (bv. hoe 'netjes' ze met het electriciteitsnet om gaan).
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als je kijkt in je control panel van je glasvezel aansluiting (www.mijnkpnglasvezel.nl denk ik) zie je dat je precies de aangeboden bandbreedte krijgt minus tcp overhead en PPP overhead. Je modem krijgt bij zilver (bij mij) precies 50mbit. In de praktijk blijkt dit dan 47 effectief te zijn....Anoniem: 319232 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:31:
@ eymey
bedankt voor je reactie.
@Spaceone: bedankt voor de verdere verklaring van je vraag
. Tsja, KPN werkt inderdaad met PPP tunnels voor de 'daadwerkelijke' internetverbinding. Dus nogal wat overhead. Volgens mij heeft XMS door de manier waarop zij internet aanbieden (gewoon een publiek IP adres routed op je Genexis module) veel minder overhead.....
Overigens, wat mijn ADSL modem aangeeft haal ik ook als ik van een goede server download of bij upload
. Die online tools geloof ik nooit zo hard. Waar hij bij mij op intraind en wat ik werkelijk kan halen als ik de overhad eraf haal is bijna verwaarloosbaar (misschien 1-5 kB/s verschil)
Overigens, wat mijn ADSL modem aangeeft haal ik ook als ik van een goede server download of bij upload
Heb het nagekeken en het staat allebei niet aan.Neophyte_NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:23:
[...]
Heb je toevallig profielen aangemaakt en tevens iets van kinderslot aangezet? In het verleden had ik een keer dat alle 12+ opnames ook onzichtbaar waren gemaakt door die instelling.
Tevens al meerdere malen alles gereset en de software verwijderd, echter bied dit ook geen oplossing.
Het is volgens mij tijdens de jaarwisseling gebeurd.
Dus mogelijk iets met tijd datum instellingen?
Ik heb trouwens nog niet gekeken hoeveel sneller het internet is zonder de experia box, kan zijn dat die ook nog wat vertragend werkt. Ik zal eens rechtstreeks een ppptunnel opzetten vanaf m'n workstation zonder die experiabox.. Ik denk niet dat het veel zal schelen maar toch.eymey schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:24:
@Spaceone: bedankt voor de verdere verklaring van je vraag. Tsja, KPN werkt inderdaad met PPP tunnels voor de 'daadwerkelijke' internetverbinding. Dus nogal wat overhead. Volgens mij heeft XMS door de manier waarop zij internet aanbieden (gewoon een publiek IP adres routed op je Genexis module) veel minder overhead.....
Maar als je alle software hebt verwijdert, verdwijnen dan de opname's ook niet? Hoe zit het met de ruimte op de schijf?MrN schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:46:
[...]
Heb het nagekeken en het staat allebei niet aan.
Tevens al meerdere malen alles gereset en de software verwijderd, echter bied dit ook geen oplossing.
Het is volgens mij tijdens de jaarwisseling gebeurd.
Dus mogelijk iets met tijd datum instellingen?
Op het KPN forum heb ik gelezen dat deze problemen opgelost zijn met de nieuwe software, die nu nog in de testfase zit maar binnen een maand automatisch wordt geïnstalleerd bij iedereen. So they say...
2,00 m. + begane grond
Nope, software staat op aparte flash.giant2000 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 09:44:
[...]
Maar als je alle software hebt verwijdert, verdwijnen dan de opname's ook niet? Hoe zit het met de ruimte op de schijf?
Op het KPN forum heb ik gelezen dat deze problemen opgelost zijn met de nieuwe software, die nu nog in de testfase zit maar binnen een maand automatisch wordt geïnstalleerd bij iedereen. So they say...
Sinds begin december ben ik de eigenaar van een prachtig huisje in Schiedam.
Vanaf die dag dan ook meteen verdiept in de mogelijkheden mbt internet&digitale televisie.
Voorheen woonde ik in Middelharnis en was ik UPC digitaal gewend met een HD tuner/pakket.
Ik was waanzinnig tevreden over de prachtige beeldkwaliteit en de werking (vooral de HD kanalen).
Helaas is UPC in Schiedam niet beschikbaar en had ik als 'kabelaar' enkel de keus voor CaiWay.
Telefonie heb ik niet nodig en ik vond de pakketten van Caiway voor internet+tv vrij prijzig.
Ik kwam toen uit bij KPN interactieve tv + internet.
Direct aangevraagd en binnen enkele weken had ik een keurig pakket binnen met een Thomson TG789vn draadloos alles-in-een modem en een 'Motorola' 1960 digitale tv kast met harddisk.
Aansluiten ging vlekkeloos.
(Ook 8mpbs draadloos internet was makkelijk in te schakelen/in te stellen)
Thomson kastje in meterkast, netwerkkabel naar woonkamer en in tv meubel prachtig de Motorola 1960 via hdmi op mijn Samsung 40" tft aangesloten.
Gelijk een tip: Op de 1960 zitten die stomme groene ronde balletjes als logo van KPN.
Deze zitten erop geplakt en kan je gemakkelijk met wat stickerverwijderaar eraf halen.
Resultaat is een prachtige gladde zwarte kast
Alles werkte meteen en ik ben tevreden met de beeldkwaliteit.
Opnemen gaat ook waanzinnig met de digitale tvgids.
Minder tevreden ben ik over de zapsnelheid!
Het opstarten vanuit standby gaat hartstikke snel (minder dan 4seconden) maar het zappen tussen kanalen, het switchen naar radio of tv en het oproepen/bedienen van de tvgids gaat TRÁÁÁÁÁÁG en soms zelfs een soort van vastloper, waarbij het erg lang duurt voordat hij daadwerkelijk mijn bevelen, gegeven met de afstandbediening, uitvoert!
Zou hier in de toekomst nog verandering in komen?
Is hier op dit moment iets aan te veranderen?
Verder mis ik helaas 'echte' HD kanalen, zoals ik bij UPC had (bijv. Discovery HD en Ned1,2,3 in HD).
Gaan deze zenders in de toekomst nog komen bij KPN interactief?
Is dit mogelijk met de 1960?
Prijstechnisch vindt ik het op dit moment absoluut een aanrader!
Vanaf die dag dan ook meteen verdiept in de mogelijkheden mbt internet&digitale televisie.
Voorheen woonde ik in Middelharnis en was ik UPC digitaal gewend met een HD tuner/pakket.
Ik was waanzinnig tevreden over de prachtige beeldkwaliteit en de werking (vooral de HD kanalen).
Helaas is UPC in Schiedam niet beschikbaar en had ik als 'kabelaar' enkel de keus voor CaiWay.
Telefonie heb ik niet nodig en ik vond de pakketten van Caiway voor internet+tv vrij prijzig.
Ik kwam toen uit bij KPN interactieve tv + internet.
Direct aangevraagd en binnen enkele weken had ik een keurig pakket binnen met een Thomson TG789vn draadloos alles-in-een modem en een 'Motorola' 1960 digitale tv kast met harddisk.
Aansluiten ging vlekkeloos.
(Ook 8mpbs draadloos internet was makkelijk in te schakelen/in te stellen)
Thomson kastje in meterkast, netwerkkabel naar woonkamer en in tv meubel prachtig de Motorola 1960 via hdmi op mijn Samsung 40" tft aangesloten.
Gelijk een tip: Op de 1960 zitten die stomme groene ronde balletjes als logo van KPN.
Deze zitten erop geplakt en kan je gemakkelijk met wat stickerverwijderaar eraf halen.
Resultaat is een prachtige gladde zwarte kast
Alles werkte meteen en ik ben tevreden met de beeldkwaliteit.
Opnemen gaat ook waanzinnig met de digitale tvgids.
Minder tevreden ben ik over de zapsnelheid!
Het opstarten vanuit standby gaat hartstikke snel (minder dan 4seconden) maar het zappen tussen kanalen, het switchen naar radio of tv en het oproepen/bedienen van de tvgids gaat TRÁÁÁÁÁÁG en soms zelfs een soort van vastloper, waarbij het erg lang duurt voordat hij daadwerkelijk mijn bevelen, gegeven met de afstandbediening, uitvoert!
Zou hier in de toekomst nog verandering in komen?
Is hier op dit moment iets aan te veranderen?
Verder mis ik helaas 'echte' HD kanalen, zoals ik bij UPC had (bijv. Discovery HD en Ned1,2,3 in HD).
Gaan deze zenders in de toekomst nog komen bij KPN interactief?
Is dit mogelijk met de 1960?
Prijstechnisch vindt ik het op dit moment absoluut een aanrader!
Zapsnelheid zal niet snel veranderen vermoed ik, pas als het nieuwe netwerk klaar is.
Dat is ook het moment dat er meer HD materiaal aangeboden gaat/zal worden.
Vergeet niet dat het aanbod het wel moet ondersteunen, lees anders even mijn eerdere post Yippie in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" door.
De grootste ergernissen/verbeterpunten top 3 van mij en denk velen:
Als eerder genoemde is opgelost, heb je gelijk ook het standby verbruik onder controle, immers hoef je hem niet zo vaak in standby te zetten.
Vergeet niet dat het aanbod het wel moet ondersteunen, lees anders even mijn eerdere post Yippie in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]" door.
De grootste ergernissen/verbeterpunten top 3 van mij en denk velen:
- zapsnelheid/traag menu
- vrij programmeren opnamen/langer vooruit met EPG
- BBC / meer HD uitzendingen
Als eerder genoemde is opgelost, heb je gelijk ook het standby verbruik onder controle, immers hoef je hem niet zo vaak in standby te zetten.
Jij hebt het over 'méér' HD content, maar ik heb nu helemaal geen echte HD uitzendingen/zenders hoor?!Yippie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:19:
Zapsnelheid zal niet snel veranderen vermoed ik, pas als het nieuwe netwerk klaar is.
De grootste ergernissen/verbeterpunten top 3 van mij en denk velen:Sneller "koud" opstarten en een lager verbruik in standby zijn wenselijk.
- zapsnelheid/traag menu
- vrij programmeren opnamen/langer vooruit met EPG
- BBC / meer HD uitzendingen
Ligt dat aan het feit of ik wel of niet op glasvezel zit hier in Schiedam?
En over de ergernis van programmeren? Ik kan bij het menu opnemen/gepland het programma dat in de wachtrij staat selecteren en daarna het aantal minuten opgeven dat hij eerder moet beginnen en/of later moet eindigen.
En BBC? Ik heb BBC world en BBC Prime. Welke bedoel jij?
Qua opnemen gaat het hier om: "Niet via de EPG programmeren maar gewoon zelf de datum, tijd en kanaal kiezen (desnoods 3 jaar vooruit), wat met iedere normale huis-tuin-en-keuken hdrecorder kan".
En qua BBC gaat het om "BBC 1 en 2" in het pakket. Helaas heeft KPN hier grotendeels geen invloed op en is dit een wens van bijna alle digitale TV aanbieders anders dan de kabelaars. Door geneuzel van BBC BeNeLux mogen alleen de kabelaars vanuit een gewoonterecht BBC 1 en 2 aanbieden in andere landen dan GB.
Het klopt verder inderdaad dat je op dit moment alleen bij FttH en FttC netwerken van KPN hd kan ontvangen. Ik ben bang dat dit via ADSL en ADSL2+ nooit mogelijk zal worden aangezien de bandbreedtes op die netwerken nooit zullen toenemen.
En qua BBC gaat het om "BBC 1 en 2" in het pakket. Helaas heeft KPN hier grotendeels geen invloed op en is dit een wens van bijna alle digitale TV aanbieders anders dan de kabelaars. Door geneuzel van BBC BeNeLux mogen alleen de kabelaars vanuit een gewoonterecht BBC 1 en 2 aanbieden in andere landen dan GB.
Het klopt verder inderdaad dat je op dit moment alleen bij FttH en FttC netwerken van KPN hd kan ontvangen. Ik ben bang dat dit via ADSL en ADSL2+ nooit mogelijk zal worden aangezien de bandbreedtes op die netwerken nooit zullen toenemen.
En komt er in Schiedam op 'kort termijn' ook glasvezel dat men weet?[b][message=33215795,noline]
Als dat zo zou zijn, dan zou je in voor Schiedam lokale media daar ongetwijfeld wat over gehoord moeten hebben. Of je zoekt ff op de bekende sites als www.glashart.nl en www.kpnglasvezel.nl....
De kans op glasvezel is de komende jaren niet zo groot. Als je dicht bij een centrale woont is er kans dat je dit jaar gebruik kan maken VDSL-CO bij KPN. Bij deze VDSL verbinding zitten ook HD zenders. Bij tele2 is de max kabellengte voor VDSL 1,5 km wat ge lengte bij KPN wordt weet ik niet.Allewijn schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:51:
[...]
En komt er in Schiedam op 'kort termijn' ook glasvezel dat men weet?
In november vorig jaar was het de bedoeling dat er eind van vorig jaar een update zou worden getest met de nieuwe functie vrij programmeren dus zonder EPG. Maar doordat er nu eerst een service update komt voor de 1960 om diverse problemen op te lossen is de vrij programmeren in de wacht gezet . De service update is vanaf half december getest. Wat de resultaten zijn is nog onbekend.eymey schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 10:12:
Qua opnemen gaat het hier om: "Niet via de EPG programmeren maar gewoon zelf de datum, tijd en kanaal kiezen (desnoods 3 jaar vooruit), wat met iedere normale huis-tuin-en-keuken hdrecorder kan".
@eymey nog bedankt voor je antwoord van zondag
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 05-01-2010 17:24 ]
Wat ik heb gelezen (kpn forum) is dat het wel de bedoeling is om de snelheid van de 1960 te verhogen dit jaar. Maar of dit afhankelijk is van het nieuwe netwerk denk ik niet. Op dit moment is mijn 1960 via glasvezel net zo langzaam als ADSL. De snelheid moet gewoondoor een update van de 1960 worden aangepast.Yippie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:19:
Nou mijn opnames zijn nog altijd weg, Klantenservice van KPN weet ook niets.
Tijd om maar weer eens flink wat mails die kant op te doen.
Tijd om maar weer eens flink wat mails die kant op te doen.
Het is nog niet opgelost.
Inmiddels contact gehad met KPN en het word uitgezocht.
Inmiddels contact gehad met KPN en het word uitgezocht.
Van het kpn forum:
Binnen het KPN netwerk zijn er problemen welke de beeld problemen veroorzaken zoals deze door een deel van de klanten wordt ervaren. Dit varieert van een tijdelijke hapering waarna het beeld weer doorloopt tot problemen waarbij het beeld compleet stil valt en deze alleen door handmatig actie van de gebruiker weer 'op gang' kan worden gebracht. Ook opnames kunnen van deze problemen last hebben.
Deze problemen worden dus veroorzaakt omdat binnen het KPN netwerk korte vertragingen worden opgelopen welke uiteindelijk dus leiden tot de genoemde beeld problemen. Deze problemen worden dus niet veroorzaakt door de introductie van MPEG4 of door de software zoals deze geinstalleerd is op de tuner.
Binnen KPN en haar leveranciers zijn alle mensen die iets kunnen betekenen voor deze problemen opgeschakeld en aan (mogelijke) oplossingen wordt hard gewerkt.
Een van de mogelijke verbeteringen is dat er wordt gewerkt aan een update van de software op de tuners die het effect van de beeld bevriezingen sterk moet verminderen dan wel compleet wegnemen. Dit is echter geen permanente oplossing omdat de problemen zich dus niet in de tuner bevinden maar in het netwerk van KPN. Maar zou kunnen dienen als tijdelijke verbetering zolang de problemen binnen het netwerk nog niet zijn opgelost.
2,00 m. + begane grond
Anoniem: 316792
Men werkt eraan men doet zijn best en is er schijnbaar erg druk mee bezig.
Het wordt waarschijnlijk de volgende update of die daarna en men verwacht verbetering..
Deze update word iets vertraagd maar we zijn er druk mee bezig en U hoort nog van ons.
Ivm interne problemen wordt er hard aan gewerkt en in de volgende update waarschijnlijk opgelost .
Waneer de volgende update komt kunnen we niet zeggen maar nog voor de zomer en hij heet de zomer update.
In de tussen tijd kigt het aan U kabel of U tv ook heeft U het modem niet goed aangesloten.
De langzame verbinding ligt aan U computer waarschijnlijk is het spyware.
Ook is U netwerk kaart niet goed .
Als U nou nog niet de schuld bij U zelf zoekt dan ligt het aan de hdmi kabel.
Mocht die goed zijn dan zeggen wij dat we hdmi aansluiting niet onder steunen.
Mocht dat allemaal goed zijn dan ligt het aan de ambilight van U tv of aan het zonlicht.
Of U tv ondersteund het bestaande protocol niet .Ook kan de scart kabel te lang zijn en anders is U cat 5 kabel niet goed.
Dan hebben we het nog niet over de dect telefoon van de buren die bij U het tv beeld stoort.
De herstarts en onderbrekingen liggen aan werkzaamheden die veroorzaakt worden door werkzaam heden buiten de centrale en niet door ons.
Het is momenteel erg druk U word binnen 12 maanden terug gebeld.
Mocht U nog niet tevreden zijn dan sturen we een monteur die gewoon zegt U had eigenlijk dit product niet mogen hebben fijne avond. U word terug gebeld.
Als je daarna nog een uurtje aan de telefoon hangt en je word bij het doorschakelen verbroken heb je pech.
Mocht je daarna nog doorzetten dan verdwijnen je mail boxen.
Het wordt waarschijnlijk de volgende update of die daarna en men verwacht verbetering..
Deze update word iets vertraagd maar we zijn er druk mee bezig en U hoort nog van ons.
Ivm interne problemen wordt er hard aan gewerkt en in de volgende update waarschijnlijk opgelost .
Waneer de volgende update komt kunnen we niet zeggen maar nog voor de zomer en hij heet de zomer update.
In de tussen tijd kigt het aan U kabel of U tv ook heeft U het modem niet goed aangesloten.
De langzame verbinding ligt aan U computer waarschijnlijk is het spyware.
Ook is U netwerk kaart niet goed .
Als U nou nog niet de schuld bij U zelf zoekt dan ligt het aan de hdmi kabel.
Mocht die goed zijn dan zeggen wij dat we hdmi aansluiting niet onder steunen.
Mocht dat allemaal goed zijn dan ligt het aan de ambilight van U tv of aan het zonlicht.
Of U tv ondersteund het bestaande protocol niet .Ook kan de scart kabel te lang zijn en anders is U cat 5 kabel niet goed.
Dan hebben we het nog niet over de dect telefoon van de buren die bij U het tv beeld stoort.
De herstarts en onderbrekingen liggen aan werkzaamheden die veroorzaakt worden door werkzaam heden buiten de centrale en niet door ons.
Het is momenteel erg druk U word binnen 12 maanden terug gebeld.
Mocht U nog niet tevreden zijn dan sturen we een monteur die gewoon zegt U had eigenlijk dit product niet mogen hebben fijne avond. U word terug gebeld.
Als je daarna nog een uurtje aan de telefoon hangt en je word bij het doorschakelen verbroken heb je pech.
Mocht je daarna nog doorzetten dan verdwijnen je mail boxen.
Dit weekend komt de monteur langs om te kijken ben benieuwd.