Ik zou me niet verbazen als het nu minder is dan 6mbit. Gister keek ik toevallig discovery HD en bij bewegende camera's (dus panshots) of snel bewegende beelden werden het allemaal mooie compressieblokjes en verloor het beeld scherpte. Dit was geen standaard bewegingsonscherpte of tv bewegingsonscherpte, want bij blu-ray heb ik het niet
. (1080 lijnen verticale bewegingsresolutie, lang leve plasma).
Tsja HD tv blijft altijd nog wat anders dan blue-ray he... beetje slechte vergelijking (no offense intended ;-) ).
Denk dat je al blij mag zijn als HD 720p is.
Maar goed.... zoals ik net nog in een mail naar de kpn glasdesk heb geschreven (ze hadden me namelijk geschreven "uw wachten zal beloond worden, onze dienst is geweldig" toen ik klaagde waarom aangesloten worden zo lang duurt)... Zelfs de TV dienst over glas kan, zeker sinds de beeldverslechtering, niet meer op kwaliteit concurreren......
Maar goed.... zoals ik net nog in een mail naar de kpn glasdesk heb geschreven (ze hadden me namelijk geschreven "uw wachten zal beloond worden, onze dienst is geweldig" toen ik klaagde waarom aangesloten worden zo lang duurt)... Zelfs de TV dienst over glas kan, zeker sinds de beeldverslechtering, niet meer op kwaliteit concurreren......
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
De vergelijking klopt wel. Bij een hoge compressie verlies je bewegingsscherpte. Toen ik nog Ziggo had (en voordat er naar MPEG 4 overgeschakeld werd) had ik ook bij HDTV weinig last van bewegingsonscherpte. Nu is het echt heel erg, zodra de camera beweegt zie je allemaal coderingsartefacten, die had ik eerst niet. Vanaf 10mbit ofzo kun je vrij goede bewegingsscherpte weergeven. Dat haalt HD-TV van KPN volgens mij bij lange na niet. Ik zou het wel een keer na willen meten.eymey schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:43:
Tsja HD tv blijft altijd nog wat anders dan blue-ray he... beetje slechte vergelijking (no offense intended ;-) ).
Dat klopt, maar dat is dus ook het probleem van vergelijken. Bij blu-ray heb je meestal veel meer bandbreedte en kan er veel meer tijd genomen worden voor de compressie.
En ook bij Ziggo heb/had je waarschijnlijk veel meer bandbreedte. Bovendien ben ik bang dat een deel van de huidige bewegingsonscherpte bij mpeg4 ook gewoon sprake is van te goedkope/onnauwkeurige compressie (het moet natuurlijk ook met zo min mogelijk vertraging gebeuren).
En ook bij Ziggo heb/had je waarschijnlijk veel meer bandbreedte. Bovendien ben ik bang dat een deel van de huidige bewegingsonscherpte bij mpeg4 ook gewoon sprake is van te goedkope/onnauwkeurige compressie (het moet natuurlijk ook met zo min mogelijk vertraging gebeuren).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Verwijderd
Ik had zondag problemen gehad met de beeld weergave via HDMI en daarna het opstarten van de ITV ontvanger. Als test heb ik ontvanger tijdelijk verplaatst naar mijn monitor van de PC (ook hd) en de ontvanger aangesloten via een oude 10MB hub. Nu kon ik wel een SD kanaal opnemen en daarnaast een SD kanaal kijken. Maar niet opnemen en tegelijk naar de HD kanalen kijken. De max snelheid van deze hub is ongeveer 8 MB.eymey schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:59:
Ik weet niet wat de bitrate voor HD zal zijn :-). Als dat inderdaad in het verleden 6 mb was, dan vraag ik me af waarom ze dat niet ook gewoon aanbieden aan de ADSL-klanten onder het motto "Geen garantie, niet opnemen terwijl u HD kijkt en YMMV "
Als de bitrate van SD tussen 2,5 en 3,5 MB ligt zou de HD bitrate minimaal 4,5 MB moeten zijn.
Aangezien ik wel zonder opnemen naar de HD kanalen kon kijken kan de bitrate voor HD niet hoger liggen dan 8 MB.
Het starten van de ontvanger duurd zowel bij een 100 MB en een 10 MB verbinding ongeveer 6 minuten.
.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 20:49 ]
Volgend jaar dus HD beschikbaar ook voor klanten zonder glas, maar dan tegen die tijd met VDSL2, zie artikel frontpage: nieuws: Xs4all start in 2010 met vdsl2 via netwerk KPN . Hoop dat het niet alleen via dochter Xs4all zal aangeboden worden, en dat de prijzen enigszins niet teveel omhoog gaan. Ben meer geinteresseerd in beter tv kwaliteit dan sneller internet.
Voor sneller internet zijn er meerdere alternatieven, maar niet voor tv+internet in de prijsklasse van Hetnet, met als voordeel max 3x gratis Digitenne ( hoe goed of slecht de kwaliteit ook is ) en maandelijks opzeg mogelijkheid vanaf dag 1.
Voor sneller internet zijn er meerdere alternatieven, maar niet voor tv+internet in de prijsklasse van Hetnet, met als voordeel max 3x gratis Digitenne ( hoe goed of slecht de kwaliteit ook is ) en maandelijks opzeg mogelijkheid vanaf dag 1.
Ik zou ook eerder geinteresseerd zijn in hogere bitrates voor de SD zenders :-).
Afgelopen donderdag heb ik een Sony KDL-40V5500 binnen gekregen en uiteraard meteen wat HDMI kabeltjes wezen halen (wat zijn ze overal in Almere duur zeg
). Nou wil het leuke dat deze tv ook een ingebouwde DVB-T tuner en CI slot heeft, dus ik heb ook mijn gratis digitenne smartcard er meteen even in geschoten en de antenne die ik nog op zolder had liggen weer aangesloten.
Wat betreft ITV: Via scart is het beeld echt waardeloos. Maar dat was te verwachten
. Via HDMI op 1080i heb ik ronduit het scherpste beeld, maar je ziet erg veel bewegings onscherpte en interlacing bij grote bewegingen. 576p en 720p geven iets minder scherp beeld, maar in ieder geval relatief veel minder onscherpte bij beweging.
Nu de vergelijking met Digitenne: iTV is nog wel een stukje beter dan Digitenne, maar veel scheelt het niet meer. Het is allebei even (on-)scherp. Echter, de grotere bandbreedte bij iTV en modernere compressie techniek uit zich wel duidelijk in veel minder blokkerigheid.
Afgelopen donderdag heb ik een Sony KDL-40V5500 binnen gekregen en uiteraard meteen wat HDMI kabeltjes wezen halen (wat zijn ze overal in Almere duur zeg

Wat betreft ITV: Via scart is het beeld echt waardeloos. Maar dat was te verwachten
Nu de vergelijking met Digitenne: iTV is nog wel een stukje beter dan Digitenne, maar veel scheelt het niet meer. Het is allebei even (on-)scherp. Echter, de grotere bandbreedte bij iTV en modernere compressie techniek uit zich wel duidelijk in veel minder blokkerigheid.
Eindelijk aan de LCD Eymey ?
Verschil is nu natuurlijk alleen maar groter geworden voor jou.
Wat de beeldkwaliteit betreft, weet het niet.
De NL zenders zijn soms gewoon goed, voornamelijk recente, en of live programma's van publieke omroep.
Wel logisch dat de kwaliteit natuurlijk afhangt van het bronmateriaal, en vervolgens hoe dit door wordt gestuurd naar de klant. Wat dat betreft, is het een beetje het kip<>ei verhaal, omroepen etc wachten op de techniek die nu ongeveer voor handen is op het gebied van TV's, en nog steeds verbetert, en andersom.
Nu dat voornamelijk LCD schermen de NL'se huiskamers is binnengedrongen, komen er achter de schermen toch ontwikkelingen. Moet je kijken hoe lang het heeft geduurt voordat men op breedbeeld ging opnemen EN uitzenden.
Heb bij mensen om me heen gezien dat Ziggo HD op grote schermen ook tegenvalt.
Ben nog steeds matig tevreden met ITV, mede dankzij de prijs.
De mate van ontevredenheid is in het algemeen bij alle klanten met TV schermen die groter zijn dan 42" veel groter heb ik het idee.
Verschil is nu natuurlijk alleen maar groter geworden voor jou.
Wat de beeldkwaliteit betreft, weet het niet.
De NL zenders zijn soms gewoon goed, voornamelijk recente, en of live programma's van publieke omroep.
Wel logisch dat de kwaliteit natuurlijk afhangt van het bronmateriaal, en vervolgens hoe dit door wordt gestuurd naar de klant. Wat dat betreft, is het een beetje het kip<>ei verhaal, omroepen etc wachten op de techniek die nu ongeveer voor handen is op het gebied van TV's, en nog steeds verbetert, en andersom.
Nu dat voornamelijk LCD schermen de NL'se huiskamers is binnengedrongen, komen er achter de schermen toch ontwikkelingen. Moet je kijken hoe lang het heeft geduurt voordat men op breedbeeld ging opnemen EN uitzenden.
Heb bij mensen om me heen gezien dat Ziggo HD op grote schermen ook tegenvalt.
Ben nog steeds matig tevreden met ITV, mede dankzij de prijs.
De mate van ontevredenheid is in het algemeen bij alle klanten met TV schermen die groter zijn dan 42" veel groter heb ik het idee.
Yep, eindelijk aan de LCD. Was een mazzeltje trouwens, had 'm vorige week gewonnen via 1dayfly SMS actie
Dat ik met het beeld van iTV en zeker Digitenne minder tevreden ging zijn dan met een beeldbuis had ik op zich ook wel verwacht, maar als ik dan toch de kwaliteit zie bij mensen die sateliet hebben of een goed kabel signaal (bv. de FTA dvb-c kanalen die ze in Harderwijk via de CAI krijgen bij een vriend van me op z'n LCD tv), dan vind ik het toch wat jammer dat iTV er soms zo bekaaid van af komt.
Maar zoals je inderdaad zegt: Gezien de prijs mogen we met iTV best tevreden zijn. Sowieso ben ik slechtziend, op het niveau van: Op m'n nieuwe 40 inch TV kan ik op 3 meter afstand op de bank nu net de ondertiteling lezen, dus tijdens een avondje relaxt op de bank TV kijken kan ik gewoon alles goed zien en gedetailleerd genoeg, beter dan met m'n oude beeldbuis :-). Alleen als ik dichterbij ga en goed ga opletten dan valt het op
Overigens, wat ik ook nog ontdekte: Zaterdagavond zapte ik tijdens Paul de Leeuw even naar het Digitenne signaal en viel het bij het terugzappen op dat ITV gewoon ruim 4-5 minuten achterloopt op andere bronsignalen (Digitenne en dus wrs. ook kabel)
Dat ik met het beeld van iTV en zeker Digitenne minder tevreden ging zijn dan met een beeldbuis had ik op zich ook wel verwacht, maar als ik dan toch de kwaliteit zie bij mensen die sateliet hebben of een goed kabel signaal (bv. de FTA dvb-c kanalen die ze in Harderwijk via de CAI krijgen bij een vriend van me op z'n LCD tv), dan vind ik het toch wat jammer dat iTV er soms zo bekaaid van af komt.
Maar zoals je inderdaad zegt: Gezien de prijs mogen we met iTV best tevreden zijn. Sowieso ben ik slechtziend, op het niveau van: Op m'n nieuwe 40 inch TV kan ik op 3 meter afstand op de bank nu net de ondertiteling lezen, dus tijdens een avondje relaxt op de bank TV kijken kan ik gewoon alles goed zien en gedetailleerd genoeg, beter dan met m'n oude beeldbuis :-). Alleen als ik dichterbij ga en goed ga opletten dan valt het op
Overigens, wat ik ook nog ontdekte: Zaterdagavond zapte ik tijdens Paul de Leeuw even naar het Digitenne signaal en viel het bij het terugzappen op dat ITV gewoon ruim 4-5 minuten achterloopt op andere bronsignalen (Digitenne en dus wrs. ook kabel)
4-5 minuten, zoveel???
Ik heb de test wel eens gedaan door itv en digitenne naast elkaar te zetten op mijn computer scherm. Nou was dit nog in het MPEG-2 tijdperk, toen was het verschil niet meer dan luttele seconden. Dus dit verbaast mij. Ik ga de test nog een keer doen en exact klokken.
Ik heb de test wel eens gedaan door itv en digitenne naast elkaar te zetten op mijn computer scherm. Nou was dit nog in het MPEG-2 tijdperk, toen was het verschil niet meer dan luttele seconden. Dus dit verbaast mij. Ik ga de test nog een keer doen en exact klokken.
2,00 m. + begane grond
Graag, misschien heb ik niet goed genoeg opgelet hoor, maar heb wel het idee dat het sinds mpeg4 achteruit gegaan is.
Dus het 6 uur journaal zou om 5 over zes moeten beginnen met itv?! Als dat zo is dan zeg ik opeymey schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:12:
Graag, misschien heb ik niet goed genoeg opgelet hoor, maar heb wel het idee dat het sinds mpeg4 achteruit gegaan is.
hmmm, digitenne en itv naast elkaar... het enige dat digitenne volgens mij toevoegt aan itv is het PS-kanaal, dat net even iets spannender is dan het PTV-kanaal (met de nadruk op kanaalOverigens, wat ik ook nog ontdekte: Zaterdagavond zapte ik tijdens Paul de Leeuw even naar het Digitenne signaal en viel het bij het terugzappen op dat ITV gewoon ruim 4-5 minuten achterloopt op andere bronsignalen (Digitenne en dus wrs. ook kabel)![]()

Dan nog wel even een serieuze vraag:
Kunnen de USB-poorten nog enig nut dienen, of zitten die er alleen voor de sier? Ik heb al wat door deze draad heen kunnen zoeken, maar heb nog geen toepassingen kunnen vinden voor de poorten. Wat mij tegenvalt van dit apparaat dat hij geen data van het netwerk of van een externe schijf kan lezen, althans, ik weet niet hoe. Enige hoop had ik dat hij ook als squeezebox zou kunnen functioneren en ik mijn Synology server (die gebruik ik nu samen met een Turtle Beach TosLink USB Stick als Squeezebox) naar de kelder kon verhuizen. Maar helaas. Niets van dat al, denk ik. Of is er iemand die wel spannende dingen doet met zijn Motorola ITV HD-recorder?
Hmm.... Tijdsverschil is te verklaren want het duurt 4-5 minuten voor ik het beeld van de zender waar ik naar toe schakel te zien krijg? Gelukkig niet ;-)
Maar goed, wat Digitenne toevoegt aan ITV is dat het gratis is naast ITV (oorspronkelijk bedoeld om ook op extra tv's in huis beeld te krijgen :-) ).
En inderdaad, ook al meerdere keren besproken.... met de USB poorten is inderdaad niets te doen
Maar goed, wat Digitenne toevoegt aan ITV is dat het gratis is naast ITV (oorspronkelijk bedoeld om ook op extra tv's in huis beeld te krijgen :-) ).
En inderdaad, ook al meerdere keren besproken.... met de USB poorten is inderdaad niets te doen
Klopt, maar met naast elkaar bedoelde ik ook fysiek naast elkaar, op dezelfde tv ...Maar goed, wat Digitenne toevoegt aan ITV is dat het gratis is naast ITV (oorspronkelijk bedoeld om ook op extra tv's in huis beeld te krijgen :-) ).

Toch vraag ik mij af waarom ze erop zitten. Het mag dan een tuner van Motorola zijn, zij bedenken niet het Mine logo (die lelijke druppels die de ergonomisch bediening van de afstandsbediening zelfs belemmeren) wat bovenop gedrukt is. Dus als KPN toch de buitenkant wijzigt hadden ze de USB poorten ook wel weg kunnen laten. Of zouden ze dan tóch... voor later... héél misschien... omdat ze er toch op zitten... omdat er vraag naar is... omdat de verkopers van USB producten het willen... neeh... denk het nieteymey schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:43:
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
KPN koopt gewoon een bestaand apparaat in, die in andere landen ook gebruikt wordt. Alleen het front kan iets anders zijn en de software verschilt. Bij productie is het goedkoper om de USB-poorten er wel op te plakken, dan dat er voor elke afnemer wordt afgeweken van de basis.giant2000 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:03:
[...]Toch vraag ik mij af waarom ze erop zitten. Het mag dan een tuner van Motorola zijn, zij bedenken niet het Mine logo (die lelijke druppels die de ergonomisch bediening van de afstandsbediening zelfs belemmeren) wat bovenop gedrukt is. Dus als KPN toch de buitenkant wijzigt hadden ze de USB poorten ook wel weg kunnen laten. Of zouden ze dan tóch... voor later... héél misschien... omdat ze er toch op zitten... omdat er vraag naar is... omdat de verkopers van USB producten het willen... neeh... denk het niet
Er is met dit apparaat meer mogelijk, maar KPN heeft dat software-matig gedisabled...helaas.
Zit ik tv te kijken, viel al paar keer het geluid weg, en nu gaat die opeens uit zich zelf booten, en de software opnieuw laden. Wat is er aan de hand ?
Ben eigenlijk niet zo blij met het feit dat ze op afstand zonder aankondiging dit soort dingen kunnen doen.
Modem wordt laatste tijd ook redelijk vaak herstart op de gekste tijdstippen.
update
Hij is klaar, en ging vanzelf verder op de zender die ik zat te kijken.
SW versie is onveranderd volgens mij: he30.mpp1.rel1-90
Vendor version 3.7.5.6_2.26
Ben eigenlijk niet zo blij met het feit dat ze op afstand zonder aankondiging dit soort dingen kunnen doen.
update
[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 05-10-2009 21:38 ]
Verwijderd
Ook bij ons boot de ontvanger uit zichzelf. Zondag rond 17.50 ( na 6 minuten wachten programma net afgelopenYippie schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:32:
Zit ik tv te kijken, viel al paar keer het geluid weg, en nu gaat die opeens uit zich zelf booten, en de software opnieuw laden. Wat is er aan de hand ?
update
Als dit van afstand wordt gedaan mogen dit wel eens op een andere tijden gaan uitvoeren. Maar het kan net zo goed een probleem in de ontvanger / stream zelf zijn.
Tsja, in mijn geval gewoon puur om de DVB-T functionaliteit van m'n net nieuwe tv te testenIvootje schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:57:
[...]
Klopt, maar met naast elkaar bedoelde ik ook fysiek naast elkaar, op dezelfde tv ...
En m'n vriendin houdt nogal van teleteksten. Aangezien teletekst via de 1960 nog steeds niet al te florisant werkt (geen paginageheugen en onnatuurlijk lettertype via de ingebouwde teletekst, en geen VBI met teletekst signaal via HDMI tbv. teletekst functie van de tv zelf) is het wel handig om een ontvangstmedium te hebben via de tv zelf ;-)
Overigens hier nog geen reboots gemerkt, met hdmi aangesloten, maar op de genoemde tijdstippen waren we volgens mij ook niet tv aan het kijken
ik zie net dat mijn ontvanger opnieuw is opgestart, maar ik ben de meeste opnames op de harddisk kwijt.opgelopen weekend de godfather van 3 en een half uur opgenomen.... weg.... wat is dit voor een product????
roelbb
Verwijderd
Ik lees net op het ipbforum: http://www.ipbforum.nl/ex...14&t=3213&start=90#p26942
" Na onderzoek blijkt dat de Motorola 1960 niet goed met MPEG-4 overweg kan, ondanks de MPEG-4 sticker op de box. De decodering werkt knudde. KPN zal dit met een nieuwe firmware op moeten lossen. "
" Na onderzoek blijkt dat de Motorola 1960 niet goed met MPEG-4 overweg kan, ondanks de MPEG-4 sticker op de box. De decodering werkt knudde. KPN zal dit met een nieuwe firmware op moeten lossen. "
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2009 22:36 ]
Lees het ook net daar :-).
Hoewel ik de bron vaag vind en het weer een blunder zou zijn voor het iTV product zou het in ieder geval wel een oorzaak zijn wat je mee kan, en kunnen we op termijn weer beter beeld verwachten.
Hoewel ik de bron vaag vind en het weer een blunder zou zijn voor het iTV product zou het in ieder geval wel een oorzaak zijn wat je mee kan, en kunnen we op termijn weer beter beeld verwachten.
Hahaha, mogen ze na de 1760 ook de 1960 gaan vervangen
.
Mwa, niet per se... als het inderdaad met een simpele firmware update op te lossen is....
Ze hadden het gewoon beter moeten testen maar dat schijnt nogal moeilijk te zijn bij de Kpn. Want dan hadden ze dit geweten en de problemen voor kunnen zijn.
Maar het begint erop te lijken dat de Kpn in het zit omdat veel mensen overstappen op de kabel waar hogere snelheden worden aangeboden. Door nu over te schakelen op Mpeg 4 en dat ze gelijk de bitrate naar beneden aanpassen geeft ze weer een heel klein beetje ruimte. Ze hadden er beter voor kunnen kiezen om de bitrates hetzelfde te houden en over te stappen op Mpeg 4 dan had Itv eindelijk een een goeie stap voorwaarts gemaakt.
Maar het begint erop te lijken dat de Kpn in het zit omdat veel mensen overstappen op de kabel waar hogere snelheden worden aangeboden. Door nu over te schakelen op Mpeg 4 en dat ze gelijk de bitrate naar beneden aanpassen geeft ze weer een heel klein beetje ruimte. Ze hadden er beter voor kunnen kiezen om de bitrates hetzelfde te houden en over te stappen op Mpeg 4 dan had Itv eindelijk een een goeie stap voorwaarts gemaakt.
Verwijderd
De nieuwe 1963 is er al bij Motorola!!VFRRijder schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 13:55:
Hahaha, mogen ze na de 1760 ook de 1960 gaan vervangen.
Motorola is bezig met nieuwe energie-zuinige tuners, in het filmpje wordt oa gesproken over het type 1963 (zwarte box in het midden) en een afstandsbediening zonder batterijen, maar met een condensator die na 30 sec. laden via USB 2 weken werkt.
Hier het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=1cJNQ8fYm-c
Nou.... gezien de huidige massale vervangingsactie van 1760's door 1960's door KPN, vrees ik dat we op die 1963 nog wel lang kunnen gaan wachten....
Erg jammer, want het stroomverbruik is me een doorn in het oog..... zelfs UPC dat altijd notoir was vanwege het stroomverbruik van de boxen heeft nu het licht gezien.....
Erg jammer, want het stroomverbruik is me een doorn in het oog..... zelfs UPC dat altijd notoir was vanwege het stroomverbruik van de boxen heeft nu het licht gezien.....
Verwijderd
Als Motorola stopt met de 1960, dan moeten ze wel, of ze hebben nu goedkoop de laatste 1960's ingekocht...eymey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:12:
Nou.... gezien de huidige massale vervangingsactie van 1760's door 1960's door KPN, vrees ik dat we op die 1963 nog wel lang kunnen gaan wachten....
Nou nou, 18 watt. Waar praten we over.eymey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:12:
18 watt vind ik prima acceptabel op het moment dat ik TV kijk m.b.v. het apparaat. Dan mag het ook nog wel 30 watt zijn. Maar als ik zie dat het apparaat standby (wanneer de harddisk nog draait) ook diezelfde 18 watt verbruikt en als de harddisk uit is gegaan nog 12 watt, dan vind ik dat tamelijk veel.
Natuurlijk, ik laat ook een router 24/7 draaien maar dat is om op afstand evt. apparaten te kunnen WOL' en. De NAS gaat verder 's nachts uit en zo tref ik ook andere maatregelen om het sluipverbruik van m'n huis zo laag mogelijk te houden zonder al te erg in te moeten leveren op comfort.
Maar er is voor mij niks comfortabels aan dat een apparaat in standby 12 watt verbruikt terwijl andere fabrikanten/leveranciers bewijzen dat je een apparaat ook 1-2 watt in standby kan laten verbruiken zonder dat het daarna een boot tijd van 6!!!! minuten vergt om 'm weer op te starten.
BDW, daar bovenop verbruikt je Experiabox ook nog een keer 18 watt.... dus dan praten we al over 30 watt alleen om je KPN infra standby te houden.....
Natuurlijk, ik laat ook een router 24/7 draaien maar dat is om op afstand evt. apparaten te kunnen WOL' en. De NAS gaat verder 's nachts uit en zo tref ik ook andere maatregelen om het sluipverbruik van m'n huis zo laag mogelijk te houden zonder al te erg in te moeten leveren op comfort.
Maar er is voor mij niks comfortabels aan dat een apparaat in standby 12 watt verbruikt terwijl andere fabrikanten/leveranciers bewijzen dat je een apparaat ook 1-2 watt in standby kan laten verbruiken zonder dat het daarna een boot tijd van 6!!!! minuten vergt om 'm weer op te starten.
BDW, daar bovenop verbruikt je Experiabox ook nog een keer 18 watt.... dus dan praten we al over 30 watt alleen om je KPN infra standby te houden.....
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 07-10-2009 18:59 ]
Gaf het ook aan als grapje....ze zullen nu vast niet alle 1960's vervangen
.
Maar zit wel te denken hoor......voor iets meer geld 60 Mbit internet en wel HD via UPC.....maar heb weer een hekel aan UPC. Maar ook met de aankomende WK (jaja....volgend jaar is het weer zover) en de Olympische Spelen.....tsja....HD zou dan toch echt wel mooi zijn.
Maar zit wel te denken hoor......voor iets meer geld 60 Mbit internet en wel HD via UPC.....maar heb weer een hekel aan UPC. Maar ook met de aankomende WK (jaja....volgend jaar is het weer zover) en de Olympische Spelen.....tsja....HD zou dan toch echt wel mooi zijn.
Hebben jullie ook sinds de september-update op de motorola (zwarte tuner) een aantal keer per dag storing? Bij mij vliegt het beeld op zwart, je ziet een aantal groene rondjes (alleen de omtrek groen), daarna switcht ie naar het blauwe start scherm en zegt ie "Tv gids aan het ophalen". Dit duurt 5 minuten en dan kun je weer TV kijken.
Heel erg vervelend als je iets aant kijken bent
Heel erg vervelend als je iets aant kijken bent
oh dat ligt dus niet aan mij ... ik had dat ook (geen glasvezel in capelle (ja mischien tot de wijk kast, (geen idee ... )) inderdaad vervelend.
Ik vermoed dat men aan het testen is , cq experimenteren met bandbreedte etc. volgend jaar Hd als het goed is , van mij mogen ze wel gaan opschieten met glasvezel. jammer dat men er bij kpn zo weinig over los laat...
Ik vermoed dat men aan het testen is , cq experimenteren met bandbreedte etc. volgend jaar Hd als het goed is , van mij mogen ze wel gaan opschieten met glasvezel. jammer dat men er bij kpn zo weinig over los laat...
Verwijderd
Ook met glasvezel dezelfde problemen. Na de omzetting naar mpeg4 zijn de problemen ontstaan en niet alleen bij de Motorola 1960 ontvangers maar ook bij de oude ontvangers. Het is nog maar de vraag of de Motorola 1960 met de originele firmware ook wel deze problemen heeft met de mpeg4 streams.Gandalf68 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:32:
oh dat ligt dus niet aan mij ... ik had dat ook (geen glasvezel in capelle (ja mischien tot de wijk kast, (geen idee ... )) inderdaad vervelend.
Volgende week (13 oktober) komt er een update voor de ontvangers maar dit is vermoedelijk alleen de beeld formaten update welke voor deze maand op de planning staat.
Ook hier regelmatig storingen. Heb de box sinds zaterdag. Beeld blijft regelmatig hangen, waarna ik even heen moet zappen om beeld te krijgen. Bij zappen blijft beeld regelmatig zwart en later verschijnt de tekst "zender niet beschikbaar"oid. Even heen en weer zappen is dan de oplossing.
Oude box heb ik niet gehad, dus heb geen vergelijk. Maar helemaal soepel werkt het niet.
Oude box heb ik niet gehad, dus heb geen vergelijk. Maar helemaal soepel werkt het niet.
Hoppa op dit moment een spontane reboot! Voor de update had ook ik hier nooit last van!!! Grrrr
Kijk even of je splitter kunt verwijderen(als je die niet nodig hebt zoals bij > 2 wkn IPB) kabels tussen EB en ISRA op ca 1m laten. Anders zal het bellen worden.Ivootje schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:21:
Ook hier regelmatig storingen. Heb de box sinds zaterdag. Beeld blijft regelmatig hangen, waarna ik even heen moet zappen om beeld te krijgen. Bij zappen blijft beeld regelmatig zwart en later verschijnt de tekst "zender niet beschikbaar"oid. Even heen en weer zappen is dan de oplossing.
@VFRRijder: Ach, UPC heeft ook zo z'n nadelen. Zo -lijkt- het goedkoper en beter dan bij KPN, maar dat is voor zover ik heb kunnen vergelijken allene als je voor het non-dvr abonnement kiest. Met DVR is het alweer wat duurder en heb je nog maar 1-2 dagen uitzending gemist. In mijn herinnering heeft KPN gewoon standaard 7 dagen uitzending gemist. Als je dat bij UPC wil hebben moet je al het Royaal abonnement nemen....
Nee, heb er even (bijna) over gedacht. Maar ik zal UPC pas overwegen wanneer ze bv. dat verplichte basis pakket ook aanvullen met hetzelfde pakket FTA in dvb-c. Dan zou ik alleen nog maar voor de interactieve diensten of extra zender de settop box aan hoeven zetten. Dan zouden ze weer een voordeeltje hebben tov KPN, doordat tv kijken weer 'simpeler' wordt
.
En HD, ach.... sport is voor mij niet zo belangrijk dat het in HD moet en zolang je er, zoals bij UPC, nog weer meer geld voor kwijt bent....
Nee, heb er even (bijna) over gedacht. Maar ik zal UPC pas overwegen wanneer ze bv. dat verplichte basis pakket ook aanvullen met hetzelfde pakket FTA in dvb-c. Dan zou ik alleen nog maar voor de interactieve diensten of extra zender de settop box aan hoeven zetten. Dan zouden ze weer een voordeeltje hebben tov KPN, doordat tv kijken weer 'simpeler' wordt
En HD, ach.... sport is voor mij niet zo belangrijk dat het in HD moet en zolang je er, zoals bij UPC, nog weer meer geld voor kwijt bent....
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 08-10-2009 08:32 ]
Uitzending gemist blijft volgens mij zelfs 10 dagen hangen.
Overigens, naast spontane reboots (heb ik nog niet gehad ... [klopt af]) en het hangen van een zender (had ik gisteren voor het eerst) vind ik ook het bedienings"gemak" een ernstige zaak. Om een uitzending gemist van Spoorloos op te starten via - menu - uitzending gemist - maandag - scroll - scroll - scroll etc. kostte dat minstens 5 minuten worstelen door dat superrrrtrage menu voordat we daadwerkelijk konden kijken.
Overigens, naast spontane reboots (heb ik nog niet gehad ... [klopt af]) en het hangen van een zender (had ik gisteren voor het eerst) vind ik ook het bedienings"gemak" een ernstige zaak. Om een uitzending gemist van Spoorloos op te starten via - menu - uitzending gemist - maandag - scroll - scroll - scroll etc. kostte dat minstens 5 minuten worstelen door dat superrrrtrage menu voordat we daadwerkelijk konden kijken.
2,00 m. + begane grond
Wij hebben hem net een paar dagen staan ( de zwarte ) maar heb ook al een paar keer gemerkt dat hij spontaan bleef hangen... Ook reageert de box traag op de afstandsbediening.. zat vanmorgen even wat te zappen, drukte aardig wat keren omhoog maar toen ik stopte ging hij vrolijk nog een minuut door. Ik heb van de buren een tweede box geleend en die aangesloten op tv in de slaap kamer maar kreeg het nog niet werkend. Moet hiervoor nog iets speciaals gedaan worden?
HOI.
ja..... je moet opletten dat ook de box die je op de tv in de slaapkamer aansluit op poort 3 (tg787 eb) van je Experiabox zit (of whatever poort in de gebruiksaanwijzing van de EB die je hebt staat aangegeven).
In geval van de EB's die alleen maar poort 3 beschikbaar hebben zul je dus een switch moeten gebruiken.
Dat traag reageren klopt, daar hebben al die boxen last van helaas. Het hangen valt bij mij tot nu toe nog wel mee....
In geval van de EB's die alleen maar poort 3 beschikbaar hebben zul je dus een switch moeten gebruiken.
Dat traag reageren klopt, daar hebben al die boxen last van helaas. Het hangen valt bij mij tot nu toe nog wel mee....
Ja, tegen sluipverbruik doe ik niet zoveel. NAS + media pc (1 unit) staat 24/7 aan. Maaaar, dit is wel een ATOM/ION combinatie, dat heb ik dan welweer bewust gedaan. Ik vind het alleen onhandig dat ik dat ding eerst aan moet zetten voordat ik kan downloaden en voordat ik dat deed heb ik al m'n lampen ook vervangen door spaarlampen. Kijk dat dat ding 18 watt verbruikt in stand-by is wel raar. Waarom?! Daar heb je gelijk in, dat is geen toegevoegde waarde..eymey schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:58:
18 watt vind ik prima acceptabel op het moment dat ik TV kijk m.b.v. het apparaat. Dan mag het ook nog wel 30 watt zijn. Maar als ik zie dat het apparaat standby (wanneer de harddisk nog draait) ook diezelfde 18 watt verbruikt en als de harddisk uit is gegaan nog 12 watt, dan vind ik dat tamelijk veel.
Verwijderd
Mijn interesse in Interactie TV is een flinke tijd geleden stil komen te liggen, omdat het in het postcodegebied waar ik heen zou verhuizen toch niet werd aangeboden. Laatst maar weer eens de postcode check gedaan en nu is het wel beschikbaar
.
Destijds vond ik het een groot nadeel dat je geen herhaalde opname kon instellen. Bijvoorbeeld elke maandag, 20.30 op een bepaalde zender. Zonder dus dat je elke maandag afzonderlijk erin moet gaat zetten. Hoe is dit nu? Ik heb dit topic al door gespit, maar het antwoord niet gevonden.
Destijds vond ik het een groot nadeel dat je geen herhaalde opname kon instellen. Bijvoorbeeld elke maandag, 20.30 op een bepaalde zender. Zonder dus dat je elke maandag afzonderlijk erin moet gaat zetten. Hoe is dit nu? Ik heb dit topic al door gespit, maar het antwoord niet gevonden.
Verwijderd
Kun je nog steeds wel vergeten maximaal geloof ik drie dagen vooruit.
Of gaat men nog steeds niet vooruit ik weet het eigenlijk niet meer.
Of gaat men nog steeds niet vooruit ik weet het eigenlijk niet meer.
UPC is nog steeds een héél goed alternatief. Tenminste; Tussen KPN glasvezel en UPC Fiberpower. Ik ga dan ook hoogstwaarschijnlijk overstappen:
• Brons: 30/3Mbit Verbinding, 50 TV kanalen, Onberperkt bellen (?), Gratis installatie
• Zilver: 50/5Mbit Verbinding, 70 TV kanalen, Onbeperkt bellen (?), Gratis installatie
• Goud: 60/6Mbit Verbinding, 100 TV kanalen, Onbeperkt bellen (?)], Gratis installatie
De prijzen:
• Brons: 65 euro per maand.
• Zilver: 65 euro per maand á 6 maanden, daarna 80 euro per maand
• Goud: 110 euro per maand
Kenmerken: Elk pakket 2 gratis ontvangers met harddisk, wel huur. Het Zilver pakket heeft TVPlus pakket en het goud pakket heb je TVPlus & Eredivisie Live.
We gaan op upc.nl naar de Alles-in-1 pakketten en selecteren de volgende opties:
Internet: 60 MBit Fiberpower (60/6, zelfde als KPN Goud)
Telefoon: Avond & Weekend gratis bellen; dit pakket krijg je gratis bij het alles-in-1-pakket
Televisie: Royaal DVR: 90 zenders TV. Ontvanger met harde schijf
Subtotaal: 53,50
Totaal: 53,50 + 16,70 = 70,10 euro
Programma gemist is 10 dagen, in tegenstelling tot wat hier in dit topic staat!!!
Erotiek is ook anders bij UPC. Xotix kost 19,95 per maand en komt met een aantal porno zenders. Voordeel tov KPN is dat deze porno zenders "on demand" zijn; je kan dus bepalen hoe en wanneer je je porno wilt hebben
Dit kan bij KPN niet; dit is gewoon een zender die uitzend.
Voor 10 euro meer kun je overigens bij UPC óók nog eens Fiberpower 90 nemen... 50% meer snelheid voor 10 euro extra dus.
SIDENOTE!!!: Hier in Nijkerk is glasvezel beschikbaar. Ons huis is bijvoorbeeld aangesloten op het netwerk; toch zeggen ze er niet bij dat de uitrol pas +/- maart 2010 is. En dat is met geluk. Realistischer is Juni 2010. Dus dan zit je nog minimaal 6 maanden met ADSL snelheid. En (bij mij in ieder geval) is gebleken dat Digitale TV toch wel een belasting is...
OP OF AANVULLINGEN ZIJN WELKOM!!
KPN heeft hier overigens ook op gereageerd met een zeer uitgebreide email. Deze ga ik vanavond hier opzetten.
Vergelijking Kosten / Snelheid UPC/KPN
Hieronder ga ik e.e.a. vergelijkenKPN Glasvezel
KPN Glasvezel heeft drie pakketten• Brons: 30/3Mbit Verbinding, 50 TV kanalen, Onberperkt bellen (?), Gratis installatie
• Zilver: 50/5Mbit Verbinding, 70 TV kanalen, Onbeperkt bellen (?), Gratis installatie
• Goud: 60/6Mbit Verbinding, 100 TV kanalen, Onbeperkt bellen (?)], Gratis installatie
De prijzen:
Kenmerken: Elk pakket 2 gratis ontvangers met harddisk, wel huur. Het Zilver pakket heeft TVPlus pakket en het goud pakket heb je TVPlus & Eredivisie Live.
UPC Alles-in-1 Fiberpower
Kenmerkend voor UPC is dat bovenop de pakketprijs nog eens 16,70 euro per maand bijgeteld dient te worden omdat je verplicht bent om de UPC standaardpakket bovenop de alles-in-1-pakketten te nemen!!We gaan op upc.nl naar de Alles-in-1 pakketten en selecteren de volgende opties:
Internet: 60 MBit Fiberpower (60/6, zelfde als KPN Goud)
Telefoon: Avond & Weekend gratis bellen; dit pakket krijg je gratis bij het alles-in-1-pakket
Televisie: Royaal DVR: 90 zenders TV. Ontvanger met harde schijf
Subtotaal: 53,50
Totaal: 53,50 + 16,70 = 70,10 euro
Programma gemist is 10 dagen, in tegenstelling tot wat hier in dit topic staat!!!
Conclusie
Het verschil is dus 40 euro! Nu krijg je bij UPC GÉÉN Eredivisie Live & Spice Platinum. Eredivisie Live = 9,95, eerste 2 maanden 5 euro voor Eredivisie Live, HDTV is 9 euro per maand.Erotiek is ook anders bij UPC. Xotix kost 19,95 per maand en komt met een aantal porno zenders. Voordeel tov KPN is dat deze porno zenders "on demand" zijn; je kan dus bepalen hoe en wanneer je je porno wilt hebben
Voor 10 euro meer kun je overigens bij UPC óók nog eens Fiberpower 90 nemen... 50% meer snelheid voor 10 euro extra dus.
SIDENOTE!!!: Hier in Nijkerk is glasvezel beschikbaar. Ons huis is bijvoorbeeld aangesloten op het netwerk; toch zeggen ze er niet bij dat de uitrol pas +/- maart 2010 is. En dat is met geluk. Realistischer is Juni 2010. Dus dan zit je nog minimaal 6 maanden met ADSL snelheid. En (bij mij in ieder geval) is gebleken dat Digitale TV toch wel een belasting is...
OP OF AANVULLINGEN ZIJN WELKOM!!
KPN heeft hier overigens ook op gereageerd met een zeer uitgebreide email. Deze ga ik vanavond hier opzetten.
DISCLAIMER
Alle informatie komt van http://www.upc.nl en http://www.kpnglasvezel.nl . Bovenstaande informatie kan dus niet juist of gedeeltelijk onjuist zijn. Zie bovengenoemde website's voor huidige prijzen.[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 08-10-2009 21:37 ]
Even in een nieuw bericht, voor het overzicht:
Laat ik beginnen tussen het verschil in kosten & de daarbij geleverde diensten tussen UPC & KPN. Hierbij moet ik wel melden dat ik niet heb kunnen achterhalen hoe u op het bedrag van € 63,50 per maand bent uitgekomen. Ik heb mijn berekening gedaan met de gegevens zoals die op www.upc.nl te vinden zijn, en heb de duurste pakketten (UPC Fiber Power internet 90, Onbeperkt bellen + Europa, Royaal DVR, incl. HD-zenders; KPN Alles-in-een Goud) met elkaar vergeleken. In uw e-mail maakt u melding van ons Alles-in-een Brons pakket, hopelijk wordt uit onderstaande duidelijk waarom ik voor het Goud-pakket heb gekozen. Tevens heb ik aangenomen dat u op dit moment met alle computers al een draadloze verbinding kunt maken, en hier dus geen USB-adapters meer voor nodig hebt.
* Kosten:
Voor zover ik kan zien, kost bij UPC Fiber Power internet 90 Mb/s € 50,00/maand, Onbeperkt bellen Europa € 18,00/maand en Royaal DVR € 13,50/maand. HD-zenders kosten nog eens € 9,00/maand. Dit pakket is echter alleen af te nemen in combinatie met het UPC Standaardpakket Radio/TV (€ 16,70/maand). Verder betaalt u bij UPC nog een borg van € 45,00 voor het modem, € 9,95 administratiekosten als u nog geen UPC-klant bent of alleen het UPC Standaardpakket Radio/TV afneemt. Om draadloos verbinding te kunnen maken dient u nog eens € 59,00 eenmalig te betalen voor een draadloze router + gratis USB-adapter. Rekening houdend met actiekortingen (Royaal DVR gratis, geen eenmalige kosten voor draadloos internet), komen de totale kosten als volgt uit: € 93,70/maand abonnementskosten + € 54,95 eenmalig kosten (waarvan € 45,00 borg). Ik ga er van uit dat UPC ook een gratis installatieservice aanbiedt, anders komen deze eenmalige kosten er nog bij. Indien u digitale TV op een 2e televisie wilt ontvangen, komt er nog eens € 18,00/maand bij, voor een totaal van € 111,70/maand.
KPN Alles-in-een Goud kost € 110,00/maand. Hierin zit 60 Mb/s (draadloos) internet, Onbeperkt Bellen binnen Nederland & 2 harddisk-recorders voor digitale televisie. Er zijn geen eenmalige kosten, en ook een gratis installatieservice. Bij dit laatste dient opgemerkt te worden dat onder de gratis werkzaamheden 1 telefoon, 1 PC & de 2 harddisk-recorders vallen, inclusief bekabeling voor de PC & harddisk-recorders. Voor het aansluiten van extra apparatuur hoort de monteur meerwerkkosten in rekening te brengen. Totale kosten bij KPN is dus € 110,00/maand.
Voor KPN geldt dat alle gemelde kosten inclusief BTW zijn, ik ga er vanuit dat dit voor UPC hetzelfde is. Er wordt tenminste nergens vermeldt dat dit niet het geval is.
* Verder verschillen tussen UPC & KPN:
Tussen alle prijsinformatie kunt u al een aantal verdere verschillen opmerken tussen UPC & KPN, echter zijn dat niet de enige.
Bij UPC heeft u geen unieke aansluiting, wat inhoudt dat u de totale bandbreedte deelt met alle aangesloten gebruikers. Dit valt het beste te merken op de internnetsnelheid. Als u alleen online bent, hebt u de volledige bandbreedte van UPC tot uw beschikking wat betreft internet. Echter, als er 10 mensen tegelijkertijd online zijn, moet de totale bandbreedte gedeeld worden over 10 gebruikers. Omdat UPC ook Fiber Power internet 120 Mb/s aanbiedt, is er enige overcapaciteit. Echter, als ze 200 Mb/s bandbreedte beschikbaar hebben voor internetverkeer, houdt dit in dat met 10 gelijktijdige gebruikers, elk van de gebruikers nog maar zo’n 20 Mb/s overhoudt voor eigen gebruik. Of dit effect ook geldt voor de digitale TV, is mij onbekend, en afhankelijk of een deel van de bandbreedte van de kabel speciaal gereserveerd is voor televisie-signalen (dit is wel te verwachten, anders kan UPC namelijk geen hoge digitale kwaliteit garanderen). Bij UPC ontvangt u zo’n 90 zenders in digitale kwaliteit (het totale overzicht is te vinden op www.upc.nl), + 9 zenders in HD-kwaliteit. Verder kunt u maximaal 2 TV’s aansluiten op digitale TV, de overige TV’s moeten via het Standaardpakket Radio/TV aangesloten worden. Afsluitend met het bellen, bij UPC belt u gratis naar vaste nummers in Nederland + 31 Europese-landen (ik heb niet kunnen achterhalen welke landen).
Hiertegenover staat KPN met een unieke aansluiting, u deelt uw aansluiting met niemand (hooguit met de overige bewoners op uw adres). U zult dan ook altijd 60 Mb/s internetsnelheid hebben. U krijgt daarbij van ons de garantie dat u via een bekabeld aangesloten PC/laptop minstens 80% van de contractsnelheid haalt (54 Mb/s voor het Goud-pakket). Tevens werken wij op dit moment aan een verhoging van de internetsnelheid voor ons Goud-pakket naar 100 Mb/s. De snelheid per PC kan uiteraard lager uitvallen als meerdere aansluitingen tegelijkertijd grote hoeveelheden informatie downloaden van het internet. De belasting voor internet heeft bij ons geen invloed op de kwaliteit van de eerste 2 digitale TV-aansluitingen. Inderdaad, u kunt bij KPN op meer dan 2 televisie’s digitale TV ontvangen. Op dit moment kunt u tot 4 televisie’s aansluiten op digitale televisie. Voor elke TV heeft u, net als bij UPC, een harddisk-recorder nodig. Als u meer dan 4 televisies heeft, kunnen wij u helaas niet verder helpen. De ontwikkeling in onze digitale TV staat echter niet stil, en het is dan ook de verwachting dat wij in de toekomst meer dan 4 TV’s via de glasvezel aan kunnen sluiten. Wat betreft de ontvangen zenders: bij het Goud-pakket ontvangt u ook een dikke 90 zenders in digitale kwaliteit, inclusief Eredivisie Live. Echter leveren wij op dit moment nog maar 4 zenders ook in HD-kwaliteit aan: Nederland 1, 2 & 3, en Discovery Channel. Ook dit zal in de toekomst zeker uitgebreid gaan worden, wij zijn hier in grote mate afhankelijk van de technieken & de aanlevering vanuit de verschillende televisie-omroepen. Tot slot telefonie: Ook bij KPN belt u gratis naar vaste nummers in Nederland. Alle overige telefoonnummer (090x-, 080x-, internationaal, mobiel, 084-) hebben wel kosten (ik heb niet naar gesprekstarieven gekeken, maar ga ervanuit dat de belkosten vergelijkbaar zijn met UPC).
Ik hoop dat uit bovenstaande duidelijk wordt, dat het aanbod van € 63,50 voor UPC Fiber Power internet 90, uiteindelijk duurder uitvalt dan Glasvezel van KPN Alles-in-een Goud. De verschillen worden nog groter als u de pakketten gaat vergelijken t.o.v. ons Zilver & Brons pakket, of rekening gaat houden met de technische ontwikkeling bij KPN zoals ik die hierboven geschetst heb. Wat mij opvalt, bij vergelijkingen tussen KPN & UPC, is dat klanten regelmatig vergeten dat alle pakketten bij UPC alleen mogelijk zijn in combinatie met het Standaardpakket Radio/TV, waardoor de kosten bijna € 17,00/maand hoger uitvallen dan verwacht. Over het algemeen valt dit te verklaren doordat men van oudsher al betaalde voor analoge TV via een kabelprovider. Deze kosten zijn bij een aansluiting van KPN echter niet nodig, omdat wij geen gebruik maken van het COAX-netwerk van een kabelaar, maar een onafhankelijk glasvezelnetwerk.
Blijft er nog 1 vraag over, namelijk de aansluitverwachting, mocht u besluiten een bestelling voor Glasvezel van KPN te willen plaatsen. Zoals u gezien heeft, is het al mogelijk om bestelling te plaatsen voor Glasvezel van KPN. Dit is al enige tijd mogelijk, waardoor u zich kunt voorstellen dat er bij ons een wachtrij is ontstaan voor aansluitingen in Nijkerk. In de afgelopen maanden zijn er hier en daar in Nijkerk klanten aangesloten, om te testen of het netwerk helemaal op orde is, en wij kunnen beginnen om alle bestellingen op te gaan leveren. Deze tests zijn succesvol afgerond, en wij zijn deze maand dan ook begonnen met het verwerken & opleveren van alle bestellingen. Hierbij wordt zoveel mogelijk de besteldatum gehanteerd om te bepalen wie eerst wordt aangesloten. Echter zijn wij ook afhankelijk van de werkzaamheden van Glashart (de netwerkbeheerder & opdrachtgever voor de uitrol van de glasvezelkabels & het op orde maken van de huisaansluitingen).
Wat betreft de aanleg van de glasvezelkabel door Glashart, moet ik u helaas doorverwijzen naar Glashart. Dit kan telefonisch via 033-2457943 of via de Glashart Servicewinkel (maandag & dinsdag tussen 10:00 en 18:00u), ook kan dit via e-mail (nijkerk@glashart.nl).
Wat betreft de oplevering van de KPN-diensten, zijn er 2 mogelijkheden, afhankelijk of uw woning al aangesloten is op de glasvezelkabel door Glashart. In het geval dat dit nog niet gedaan is, kan ik u helaas geen levertijd melden voor de KPN-diensten. Indien dit al wel gedaan is, dan is de verwachting dat wij u in de loop van het eerste kwartaal van 2010 aan kunnen sluiten. Uw bestelling zal eerst in een wachtrij geplaatst worden. Op het moment dat wij zover zijn en u aan de beurt bent, wordt de bestelling in levering genomen. Op dat moment ontvangt u een nieuwe bevestiging via e-mail & post. Een aantal weken later zal de monteursdienst contact opnemen om een installatie-afspraak te maken. Deze zal minstens 2 tot 3 weken later liggen. U kunt bij de monteursdienst aangeven op welke exacte datum & tijdstip (overdag op doordeweekse dagen) u aangesloten wilt worden. De tijdsduur is afhankelijk van het aantal aan te sluiten diensten & apparatuur, en de situatie in uw woning. De monteur wordt echter voor een periode van 4 uur ingepland, maar probeert wel zo veel mogelijk pas weg te gaan op het moment dat alles naar tevredenheid & werkend is aangesloten.
Ik vertrouw erop uw vragen hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben.
Ook stellen ze dat ze de bekabeling regelen. De monteurs die ik gesproken hebben ontkennen dit: Die zeggen dat ze installateurs zijn en geen kabel-wegwerk-service. Ze willen de boel aansluiten mits er bekabeling ligt, of mits ze de kabel 'neer kunnen gooien' en van a naar b kunnen aansluiten. Staar je hier dus niet blind op!
EMAIL KPN VERGELIJKING UPC & KPN!!
Op 30 september 2009 heeft u ons een e-mail gestuurd, waarin u ons vraagt waarom wij duurder zijn dan een van onze concurrenten, en hoeveel tijd er tussen het moment van bestellen & de levering van de diensten zit. Ik kan u hier het volgende over melden.Laat ik beginnen tussen het verschil in kosten & de daarbij geleverde diensten tussen UPC & KPN. Hierbij moet ik wel melden dat ik niet heb kunnen achterhalen hoe u op het bedrag van € 63,50 per maand bent uitgekomen. Ik heb mijn berekening gedaan met de gegevens zoals die op www.upc.nl te vinden zijn, en heb de duurste pakketten (UPC Fiber Power internet 90, Onbeperkt bellen + Europa, Royaal DVR, incl. HD-zenders; KPN Alles-in-een Goud) met elkaar vergeleken. In uw e-mail maakt u melding van ons Alles-in-een Brons pakket, hopelijk wordt uit onderstaande duidelijk waarom ik voor het Goud-pakket heb gekozen. Tevens heb ik aangenomen dat u op dit moment met alle computers al een draadloze verbinding kunt maken, en hier dus geen USB-adapters meer voor nodig hebt.
* Kosten:
Voor zover ik kan zien, kost bij UPC Fiber Power internet 90 Mb/s € 50,00/maand, Onbeperkt bellen Europa € 18,00/maand en Royaal DVR € 13,50/maand. HD-zenders kosten nog eens € 9,00/maand. Dit pakket is echter alleen af te nemen in combinatie met het UPC Standaardpakket Radio/TV (€ 16,70/maand). Verder betaalt u bij UPC nog een borg van € 45,00 voor het modem, € 9,95 administratiekosten als u nog geen UPC-klant bent of alleen het UPC Standaardpakket Radio/TV afneemt. Om draadloos verbinding te kunnen maken dient u nog eens € 59,00 eenmalig te betalen voor een draadloze router + gratis USB-adapter. Rekening houdend met actiekortingen (Royaal DVR gratis, geen eenmalige kosten voor draadloos internet), komen de totale kosten als volgt uit: € 93,70/maand abonnementskosten + € 54,95 eenmalig kosten (waarvan € 45,00 borg). Ik ga er van uit dat UPC ook een gratis installatieservice aanbiedt, anders komen deze eenmalige kosten er nog bij. Indien u digitale TV op een 2e televisie wilt ontvangen, komt er nog eens € 18,00/maand bij, voor een totaal van € 111,70/maand.
KPN Alles-in-een Goud kost € 110,00/maand. Hierin zit 60 Mb/s (draadloos) internet, Onbeperkt Bellen binnen Nederland & 2 harddisk-recorders voor digitale televisie. Er zijn geen eenmalige kosten, en ook een gratis installatieservice. Bij dit laatste dient opgemerkt te worden dat onder de gratis werkzaamheden 1 telefoon, 1 PC & de 2 harddisk-recorders vallen, inclusief bekabeling voor de PC & harddisk-recorders. Voor het aansluiten van extra apparatuur hoort de monteur meerwerkkosten in rekening te brengen. Totale kosten bij KPN is dus € 110,00/maand.
Voor KPN geldt dat alle gemelde kosten inclusief BTW zijn, ik ga er vanuit dat dit voor UPC hetzelfde is. Er wordt tenminste nergens vermeldt dat dit niet het geval is.
* Verder verschillen tussen UPC & KPN:
Tussen alle prijsinformatie kunt u al een aantal verdere verschillen opmerken tussen UPC & KPN, echter zijn dat niet de enige.
Bij UPC heeft u geen unieke aansluiting, wat inhoudt dat u de totale bandbreedte deelt met alle aangesloten gebruikers. Dit valt het beste te merken op de internnetsnelheid. Als u alleen online bent, hebt u de volledige bandbreedte van UPC tot uw beschikking wat betreft internet. Echter, als er 10 mensen tegelijkertijd online zijn, moet de totale bandbreedte gedeeld worden over 10 gebruikers. Omdat UPC ook Fiber Power internet 120 Mb/s aanbiedt, is er enige overcapaciteit. Echter, als ze 200 Mb/s bandbreedte beschikbaar hebben voor internetverkeer, houdt dit in dat met 10 gelijktijdige gebruikers, elk van de gebruikers nog maar zo’n 20 Mb/s overhoudt voor eigen gebruik. Of dit effect ook geldt voor de digitale TV, is mij onbekend, en afhankelijk of een deel van de bandbreedte van de kabel speciaal gereserveerd is voor televisie-signalen (dit is wel te verwachten, anders kan UPC namelijk geen hoge digitale kwaliteit garanderen). Bij UPC ontvangt u zo’n 90 zenders in digitale kwaliteit (het totale overzicht is te vinden op www.upc.nl), + 9 zenders in HD-kwaliteit. Verder kunt u maximaal 2 TV’s aansluiten op digitale TV, de overige TV’s moeten via het Standaardpakket Radio/TV aangesloten worden. Afsluitend met het bellen, bij UPC belt u gratis naar vaste nummers in Nederland + 31 Europese-landen (ik heb niet kunnen achterhalen welke landen).
Hiertegenover staat KPN met een unieke aansluiting, u deelt uw aansluiting met niemand (hooguit met de overige bewoners op uw adres). U zult dan ook altijd 60 Mb/s internetsnelheid hebben. U krijgt daarbij van ons de garantie dat u via een bekabeld aangesloten PC/laptop minstens 80% van de contractsnelheid haalt (54 Mb/s voor het Goud-pakket). Tevens werken wij op dit moment aan een verhoging van de internetsnelheid voor ons Goud-pakket naar 100 Mb/s. De snelheid per PC kan uiteraard lager uitvallen als meerdere aansluitingen tegelijkertijd grote hoeveelheden informatie downloaden van het internet. De belasting voor internet heeft bij ons geen invloed op de kwaliteit van de eerste 2 digitale TV-aansluitingen. Inderdaad, u kunt bij KPN op meer dan 2 televisie’s digitale TV ontvangen. Op dit moment kunt u tot 4 televisie’s aansluiten op digitale televisie. Voor elke TV heeft u, net als bij UPC, een harddisk-recorder nodig. Als u meer dan 4 televisies heeft, kunnen wij u helaas niet verder helpen. De ontwikkeling in onze digitale TV staat echter niet stil, en het is dan ook de verwachting dat wij in de toekomst meer dan 4 TV’s via de glasvezel aan kunnen sluiten. Wat betreft de ontvangen zenders: bij het Goud-pakket ontvangt u ook een dikke 90 zenders in digitale kwaliteit, inclusief Eredivisie Live. Echter leveren wij op dit moment nog maar 4 zenders ook in HD-kwaliteit aan: Nederland 1, 2 & 3, en Discovery Channel. Ook dit zal in de toekomst zeker uitgebreid gaan worden, wij zijn hier in grote mate afhankelijk van de technieken & de aanlevering vanuit de verschillende televisie-omroepen. Tot slot telefonie: Ook bij KPN belt u gratis naar vaste nummers in Nederland. Alle overige telefoonnummer (090x-, 080x-, internationaal, mobiel, 084-) hebben wel kosten (ik heb niet naar gesprekstarieven gekeken, maar ga ervanuit dat de belkosten vergelijkbaar zijn met UPC).
Ik hoop dat uit bovenstaande duidelijk wordt, dat het aanbod van € 63,50 voor UPC Fiber Power internet 90, uiteindelijk duurder uitvalt dan Glasvezel van KPN Alles-in-een Goud. De verschillen worden nog groter als u de pakketten gaat vergelijken t.o.v. ons Zilver & Brons pakket, of rekening gaat houden met de technische ontwikkeling bij KPN zoals ik die hierboven geschetst heb. Wat mij opvalt, bij vergelijkingen tussen KPN & UPC, is dat klanten regelmatig vergeten dat alle pakketten bij UPC alleen mogelijk zijn in combinatie met het Standaardpakket Radio/TV, waardoor de kosten bijna € 17,00/maand hoger uitvallen dan verwacht. Over het algemeen valt dit te verklaren doordat men van oudsher al betaalde voor analoge TV via een kabelprovider. Deze kosten zijn bij een aansluiting van KPN echter niet nodig, omdat wij geen gebruik maken van het COAX-netwerk van een kabelaar, maar een onafhankelijk glasvezelnetwerk.
Blijft er nog 1 vraag over, namelijk de aansluitverwachting, mocht u besluiten een bestelling voor Glasvezel van KPN te willen plaatsen. Zoals u gezien heeft, is het al mogelijk om bestelling te plaatsen voor Glasvezel van KPN. Dit is al enige tijd mogelijk, waardoor u zich kunt voorstellen dat er bij ons een wachtrij is ontstaan voor aansluitingen in Nijkerk. In de afgelopen maanden zijn er hier en daar in Nijkerk klanten aangesloten, om te testen of het netwerk helemaal op orde is, en wij kunnen beginnen om alle bestellingen op te gaan leveren. Deze tests zijn succesvol afgerond, en wij zijn deze maand dan ook begonnen met het verwerken & opleveren van alle bestellingen. Hierbij wordt zoveel mogelijk de besteldatum gehanteerd om te bepalen wie eerst wordt aangesloten. Echter zijn wij ook afhankelijk van de werkzaamheden van Glashart (de netwerkbeheerder & opdrachtgever voor de uitrol van de glasvezelkabels & het op orde maken van de huisaansluitingen).
Wat betreft de aanleg van de glasvezelkabel door Glashart, moet ik u helaas doorverwijzen naar Glashart. Dit kan telefonisch via 033-2457943 of via de Glashart Servicewinkel (maandag & dinsdag tussen 10:00 en 18:00u), ook kan dit via e-mail (nijkerk@glashart.nl).
Wat betreft de oplevering van de KPN-diensten, zijn er 2 mogelijkheden, afhankelijk of uw woning al aangesloten is op de glasvezelkabel door Glashart. In het geval dat dit nog niet gedaan is, kan ik u helaas geen levertijd melden voor de KPN-diensten. Indien dit al wel gedaan is, dan is de verwachting dat wij u in de loop van het eerste kwartaal van 2010 aan kunnen sluiten. Uw bestelling zal eerst in een wachtrij geplaatst worden. Op het moment dat wij zover zijn en u aan de beurt bent, wordt de bestelling in levering genomen. Op dat moment ontvangt u een nieuwe bevestiging via e-mail & post. Een aantal weken later zal de monteursdienst contact opnemen om een installatie-afspraak te maken. Deze zal minstens 2 tot 3 weken later liggen. U kunt bij de monteursdienst aangeven op welke exacte datum & tijdstip (overdag op doordeweekse dagen) u aangesloten wilt worden. De tijdsduur is afhankelijk van het aantal aan te sluiten diensten & apparatuur, en de situatie in uw woning. De monteur wordt echter voor een periode van 4 uur ingepland, maar probeert wel zo veel mogelijk pas weg te gaan op het moment dat alles naar tevredenheid & werkend is aangesloten.
Ik vertrouw erop uw vragen hiermee naar tevredenheid beantwoord te hebben.
/END OF EMAIL
De fout die ze hierin maken is vergelijken met "losse pakketten". Als je alles-in-1 neemt krijg je aanzienlijk korting! Nog een fout: ze gaan uit van Fiberpower90 en Goud pakket van KPN. Echter is de Fiberpower60 exact even snel als het goud pakket van KPN. Hun vergelijkingen kloppen dus al niet. Scheelt toch al gauw 50 euro.Ook stellen ze dat ze de bekabeling regelen. De monteurs die ik gesproken hebben ontkennen dit: Die zeggen dat ze installateurs zijn en geen kabel-wegwerk-service. Ze willen de boel aansluiten mits er bekabeling ligt, of mits ze de kabel 'neer kunnen gooien' en van a naar b kunnen aansluiten. Staar je hier dus niet blind op!
[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 08-10-2009 21:49 ]
Inderdaad, KPN vergelijkt in hun reactie nogal appels met peren
.
Bovendien vergeten ze iets te vermelden dat voor het gros van de gebruikers niet interessant zal zijn maar voor enkelen wel: Ondanks het feit dat zij al standaard een wireless modem e.d. aanbieden, betekent dit wel dat je ook meteen verplicht dit modem moet gebruiken omdat anders de overige diensten (telefonie, tv, etc.) niet meer werken! Bij UPC kan je zelf eender welke router op het modem aansluiten, router op DHCP en klaar.
Bovendien heeft ook KPN ongetwijfeld overboeking op een POP. Ze kunnen mij niet wijsmaken dat voor iedere 60 mbit abonnee op 1 POP, de backbone van die POP naar de rest van het netwerk ook die bandbreedte altijd kan garanderen> Maar goed, misschien ook wel hoor
Overigens, beide erg interessante relasen hadden beter in een KPN glasvezel topic gepast ;-)
Bovendien vergeten ze iets te vermelden dat voor het gros van de gebruikers niet interessant zal zijn maar voor enkelen wel: Ondanks het feit dat zij al standaard een wireless modem e.d. aanbieden, betekent dit wel dat je ook meteen verplicht dit modem moet gebruiken omdat anders de overige diensten (telefonie, tv, etc.) niet meer werken! Bij UPC kan je zelf eender welke router op het modem aansluiten, router op DHCP en klaar.
Bovendien heeft ook KPN ongetwijfeld overboeking op een POP. Ze kunnen mij niet wijsmaken dat voor iedere 60 mbit abonnee op 1 POP, de backbone van die POP naar de rest van het netwerk ook die bandbreedte altijd kan garanderen> Maar goed, misschien ook wel hoor
Overigens, beide erg interessante relasen hadden beter in een KPN glasvezel topic gepast ;-)
Wat houd je besluit nog tegen?RedHat schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:32:
...
Ik ga dan ook hoogstwaarschijnlijk overstappen
...
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Op woensdag is door KPN een aantal zenders terug gezet naar mpeg2 maar dit heeft niet voldoende geholpen.
Vanmiddag zullen wederom werkzaamheden plaatsvinden waardoor er korte onderbrekingen kunnen voorkomen.
Als het goed is zullen de spontane reboots, het stil staan van het beeld en de ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ meldingen hierdoor zijn verholpen
Bron KPN medewerker ITV op een forum van KPN (alleen voor gebruikers toegankelijk)
Vanmiddag zullen wederom werkzaamheden plaatsvinden waardoor er korte onderbrekingen kunnen voorkomen.
Als het goed is zullen de spontane reboots, het stil staan van het beeld en de ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ meldingen hierdoor zijn verholpen
Bron KPN medewerker ITV op een forum van KPN (alleen voor gebruikers toegankelijk)
Misschien toch dat het UPC is......
Ben benieuwd!!! We'll see. Thanks voor het melden.Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:20:
Op woensdag is door KPN een aantal zenders terug gezet naar mpeg2 maar dit heeft niet voldoende geholpen.
BTW, kan je misschien ook nog eens aan die mensen daar vragen of ze nieuw recentelijk aangemelde gebruikers met een geldig abonneenummer ook toegang willen geven tot de fora?
Verwijderd
De beheerder van het forum heeft tot 20 oktober vakantie misschien is dat de reden dat het nu wat langer duurt. Ik heb zelf ook een kleine 2 weken moeten wachten.eymey schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:25:
[...]
Ben benieuwd!!! We'll see. Thanks voor het melden.
BTW, kan je misschien ook nog eens aan die mensen daar vragen of ze nieuw recentelijk aangemelde gebruikers met een geldig abonneenummer ook toegang willen geven tot de fora?
Mja, ik wacht onderhand al een maand ofzo, als het niet langer is.
Jij hebt nog beeld, hier behalve NED 1,2 en 3 niks.
Cold bootje er maar is tegen aan.
Heb net de TNS Nipo vragenlijst ingevuld, mooie timing.
Eerst bericht dat HetNet als merknaam gaat verdwijnen, en dan nu een onderzoek doen over of de klanten wel of niet tevreden zijn met de geboden diensten.
Cold bootje er maar is tegen aan.
Heb net de TNS Nipo vragenlijst ingevuld, mooie timing.
Eerst bericht dat HetNet als merknaam gaat verdwijnen, en dan nu een onderzoek doen over of de klanten wel of niet tevreden zijn met de geboden diensten.
Ik vind ned. 1, 2 en 3 eerder een stuk slechter geworden. Netalsof ze bij de terug-switch naar mpeg2 stiekem de bandbreedte maar hetzelfde hebben gehouden als die bij mpeg4.... Veel meer bewegingsblokjes. Terwijl eerst het beeld toch duidelijk beter was dan bij Digitenne. Nu beginnen ze elkaar verrekte dicht te benaderen.....
Ik heb sinds gister ofzo helemaal geen beeld meer
Verwijderd
Bij de kpn worden tickets zomaar gesloten zonder ze op te lossen.
Dan word de achterstand wat sneller weg gewerkt en hoeven we niet over te werken.
Maar ja ik heb nog beeld.
Prettig weekend
Dan word de achterstand wat sneller weg gewerkt en hoeven we niet over te werken.
Maar ja ik heb nog beeld.
Prettig weekend
@Adlermann: Meld je ook op www.ipbforum.nl in het topic dat nu ongeveer bovenaan staat ("Interactieve TV"). Daar zitten mensen van kpn en eentje wil je nog wel eens voortvarend helpen. En ieder geval lezen ze dit.
Vind het onderhand niet meer kunnen... en denk dat ik m'n order voor KPN Glasvezel ook toch nog maar ff uit stel (zodra zij 'm niet meer uistellen).
Vind het onderhand niet meer kunnen... en denk dat ik m'n order voor KPN Glasvezel ook toch nog maar ff uit stel (zodra zij 'm niet meer uistellen).
Verwijderd
Ja daar ben ik het mee eens samen bereik je meer dan in je eentje.
En degene die dit stukje schrijft is ook toevallig de schrijver van dat stukje.
Maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn ?
En degene die dit stukje schrijft is ook toevallig de schrijver van dat stukje.
Maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn ?
eymey schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:28:
@Adlermann: Meld je ook op www.ipbforum.nl in het topic dat nu ongeveer bovenaan staat ("Interactieve TV"). Daar zitten mensen van kpn en eentje wil je nog wel eens voortvarend helpen. En ieder geval lezen ze dit.
Werkt hier weer, en daarna nog geen problemen meer gehad.
Zou wel handig zijn, als ze wat meer openheid van zaken geven, als ze van plan zijn om wijzigingen en updates plannen. Nu moet je maar in forums zelf de info bij mekaar sprokkelen. Voor ons wellicht geen probleem, maar voor de gemiddelde consument toch geen doen.
Zou wel handig zijn, als ze wat meer openheid van zaken geven, als ze van plan zijn om wijzigingen en updates plannen. Nu moet je maar in forums zelf de info bij mekaar sprokkelen. Voor ons wellicht geen probleem, maar voor de gemiddelde consument toch geen doen.
Hier echt (nog) niet goed.....
Vanochtend reageerde de ontvanger weer ouderwets traag (pre-juli-traag). Kon bv. weer met moeite een 3-cijferig kanaalnummer bij elkaar geklikt krijgen. En vervolgens loopt het apparaat vast. Blijft wel de (verkeerd gekozen) zender spelen maar verder nergens meer op reageren....
Vanochtend reageerde de ontvanger weer ouderwets traag (pre-juli-traag). Kon bv. weer met moeite een 3-cijferig kanaalnummer bij elkaar geklikt krijgen. En vervolgens loopt het apparaat vast. Blijft wel de (verkeerd gekozen) zender spelen maar verder nergens meer op reageren....
Verwijderd
@ RedHat,RedHat schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:32:KPN Glasvezel
KPN Glasvezel heeft drie pakketten
• Brons: 30/3Mbit Verbinding, 50 TV kanalen, Onberperkt bellen (?), Gratis installatie
De prijzen:
Ten 1e hallo,
Heb me net aangemeld en net ff het forum een beetje doorgespit.
Tjee wat staat hier weer wat info.
Maar ff op je bovenstaande info terug te komen.
Ik weet niet waar jij het vandaan hebt maar ik haal de info hier vandaan: http://www.kpnglasvezel.n...ken-en-bellen-details.htm
Bovendien zijn de prijzen en snelheden totaal anders zoals jij ze hebt vermeld;
Brons: € 45 p/mnd. 3 Mb/s up - 0,5 Mb/s down.
Silver: € 65 p/mnd. 8 Mb/s up - 1 Mb/s down.
Gold: € 75 p/mnd. de 1e 6 maanden slechts € 60 p/mnd. 30 Mb/s up - 3 Mb/s down.
Als je dan de snelheden en de bedragen naast elkaar gaat leggen kom je weer op hele andere conclusies uit.
Maar dat laat ik maar aan andere over.
-----------------------------------------------------
Ik heb sinds donderdag als 1 van de eerste in Oosterhout(N-Br.) glasvezel met de 1960 en deze doet het tot nu toe prima.
Hier zit btw een sticker op waar alleen maar mpeg2 op staat en geen mpeg4.
Kan ook de USB niet gebruiken volgens de Support want die zijn niet geconfigureerd.
Wat van 1 kant wel weer te begrijpen is.
Zit net een beetje met de laptop te spelen en heb net beeld gekregen op mijn 50"je.
Verder eens kijken wat ik nog uit de 1960 kan peuteren.
Jullie nog ideeën?
Wat is er allemaal mogelijk in combinatie met een laptop anex pc?
Oww en heb wel een hdmi kabel aangeslopen op de 1960 en het beeld is iets beter geworden dan met de scart.
Moest daarvoor wel ff inde firmware modus opstarten en toen omzetten want anders kreeg ik geen beeld met de hdmi kabel.
FF dit berichtje aanpassen.
Heb inmiddels al wel ontdekt net als vele van jullie dat je 3 seconde mag wachten voordat je een andere zender mag zien.
En dat sommige zenders niet al te zuiver zijn.
Tevens zijn de beeld formaten ook niet overal zoals het hoort.
Maar dat is oud nieuws.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 15:42 ]
Verwijderd
Die gegevens die je hebt komen van de "Glasvezel tot de wijkcentrale" site,
kijk maar eens op de "glasvezel tot in je huis" site.
Verwijderd
Ok.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:12:
Die gegevens die je hebt komen van de "Glasvezel tot de wijkcentrale" site,
Dat is ook wat ze me iedere keer hebben gegeven als info site.
En wat is het verschil?
Ik betaal die € 65 en echt niet die € 80.
Oww en er is nog 1 groot verschil.
Wij kunnen geen 2e 1960 plaatsen want dat zou ten koste gaan van de bandbreedte vertelde de support afdeling.
Bovendien vindt ik dat we al ERG op de grens zitten met wat ik afneem.
Heb al wel gevraagd of het mogelijk is om meer snelheid te krijgen.
Maar dat is niet mogelijk.
Ook dat is niet in pakket vorm mogelijk.
Maar ja is een testje van een jaartje.
Zag er live goed uit maar in de praktijk is het toch net ff iets anders.
Ook de voorlichting word veel rooskleuriger voorgeschoteld dan de werkelijkheid.
En die zetten ze niet zwart op wit en dat is nou net het slimme/uitgekookte van de KPN.
Verwijderd
Ehh, de snelheid, 8 Mb v.s. 50 MbVerwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:15:
[...]
En wat is het verschil?
Verwijderd
Je modem is aangesloten op de normale telefoon aansluiting (koper) deze gaat tot een wijkcentrale bij jouw in de buurt vanaf deze wijkcentrale heeft KPN glasvezel aangelegd.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:15:
[...]
Ok.
Dat is ook wat ze me iedere keer hebben gegeven als info site.
En wat is het verschil?
Oww en er is nog 1 groot verschil.
Wij kunnen geen 2e 1960 plaatsen want dat zou ten koste gaan van de bandbreedte vertelde de support afdeling.![]()
Bovendien vindt ik dat we al ERG op de grens zitten met wat ik afneem.
Heb al wel gevraagd of het mogelijk is om meer snelheid te krijgen.
Maar dat is niet mogelijk.
Ook dat is niet in pakket vorm mogelijk.![]()
Maar ja is een testje van een jaartje.
Zag er live goed uit maar in de praktijk is het toch net ff iets anders.
Ook de voorlichting word veel rooskleuriger voorgeschoteld dan de werkelijkheid.
En die zetten ze niet zwart op wit en dat is nou net het slimme/uitgekookte van de KPN.
Ik heb nu zelf een maand een glasvezel aansluiting tot in de meterkast Bronspakket 30mb/3mb en ruimte om max 4 ontvangers te gebruiken en betaal voor het pakket 65 euro
Hebt dus geen echte glasvezelaansluiting gekregen. De verbinding via de koperdraad wordt vdsl genoemd.
Nu gaat KPN volgend jaar met beginnen vdsl2 met het voordeel van meer bandbreedte. Ik weet niet of de vdsl worden geupdate naar vdsl2
nieuws: KPN maakt begin met uitrol nieuwe wijkkasten voor vdsl
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 17:36 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:28:
[...]
Je modem is aangesloten op de normale telefoon aansluiting (koper) deze gaat tot een wijkcentrale bij jouw in de buurt vanaf deze wijkcentrale heeft KPN glasvezel aangelegd.
Ik heb nu zelf een maand een glasvezel aansluiting tot in de meterkast Bronspakket 30mb/3mb en ruimte om max 4 ontvangers te gebruiken en betaal voor het pakket 65 euro
Hebt dus geen echte glasvezelaansluiting gekregen. De verbinding via de koperdraad wordt vdsl genoemd.
Nu gaat KPN volgend jaar met beginnen vdsl2 met het voordeel van meer bandbreedte. Ik weet niet of de vdsl worden geupdate naar vdsl2
nieuws: KPN maakt begin met uitrol nieuwe wijkkasten voor vdsl
Dan zou dat het prijs verschil en snelheid verschil kunnen verklaren.
Bij mij loopt idd nog een stukje kope van +/- 100 mtr. tot aan de wijk centrale en de rest is glasvezel.
Is dus ook weer duidelijk.
Thanks.
Maar ff iets anders.
Hoe zijn jullie ervaringen met het afnemen van films?
En hoe is hun keuze?
Want over dit onderwerp hoor ik niks hier en ben ik eigenlijk ook wel benieuwd.
Dan heb ik nog een vraagje.
Is er ergens een overzicht van welke zenders er doorgegeven worden door de kpn?
En is hier invloed op uit te oefenen?
Ook de opbouw van het geheel doet me nogal warrig overkomen.
Gr, Piet.
Verwijderd
http://www.kpnglasvezel.n...-en-productinformatie.htm
download de pdf zenderoverzicht (tot in je wijk)
Heb je geen overzicht kaart met de zenders bij de installatie gekregen?
Verwijderd
Nope geen zender overzicht kaart gehad.Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:07:
http://www.kpnglasvezel.n...-en-productinformatie.htm
Verwijderd
[quote]Yippie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:27:
[/quote
Zou het niet beter kunnen omschrijven.
Dan heb ik het nog niet over alle mensen die A 10 cent per minuut met de helpdesk bellen.
[/quote
Dan heb ik het nog niet over alle mensen die A 10 cent per minuut met de helpdesk bellen.
Verwijderd
Is de helpdesk wel altijd op de hoogte van de problemen en werkzaamheden op het gebied van itv zoals afgelopen vrijdag?? Ik heb vrijdag contact gehad met de helpdesk en ik had niet het idee dat de medewerker van de glasvezel helpdesk helemaal op de hoogte was. Terwijl vrijdag er wel een melding van kpn op hun forum stond.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:29:
[quote]Yippie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:27:
Van de reboot problemen van vorige week staat helemaal niks op de website van kpn alleen een melding dat er een probleem is met uitzending gemist
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 16:55 ]
Verwijderd
Dat is natuurlijk wel iets voor de KPN om volgende keer mee te nemen.
Op deze manier staat de helpdesk ook een beetje voor schut.
Verwijderd
Het mislukken van de omschakeling van MP2 naar MP4 was voor KPN een grote verrassing die snel hersteld moest worden. In zo'n geval wordt de helpesk kennelijk niet ingelicht, omdat KPN zelf niet weet op welk moment ze gaat debuggen...Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:11:
Dat is natuurlijk wel iets voor de KPN om volgende keer mee te nemen.
Verwijderd
Oke maar als je bij de helpdesk werkt en je weet dat dit binnenkort gaat gebeuren.
Dan kun je daar dan op dat moment in anticiperen.
Dan kun je daar dan op dat moment in anticiperen.
Dat lijkt mij ook.
Bovendien was mijn constatering van vorige week, dat iTV wel beter is dan Digitenne, nu bijna ongeldig
. Nu op mpeg2 heb ik bij Ned. 1, 2 en 3 enorm veel mpeg blokjes rond het omroeplogo en ook rondom bewegende mensen.
Bovendien was mijn constatering van vorige week, dat iTV wel beter is dan Digitenne, nu bijna ongeldig
ik zat naar een opname van weken geleden te kijken... eng zo scherp het toen nog was! Die wijziging naar MP4 is echt een zepert geweest. Ik hoop wel dat de oude kwaliteit terug komt.
2,00 m. + begane grond
Verwijderd
Van het IPB forum, medewerker KPN webcare:giant2000 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:51:
ik zat naar een opname van weken geleden te kijken... eng zo scherp het toen nog was! Die wijziging naar MP4 is echt een zepert geweest. Ik hoop wel dat de oude kwaliteit terug komt.
Als het goed is moet het probleem met MPEG4 zo goed als zijn opgelost.
Mocht u toch nog problemen ondervinden, (NA GISTEREN 12-10-2009 16:30), dan horen wij dat graag.
Bel dan met 0900-0244. Optie Interactieve TV
Er is een tijdelijke switch naar MPEG2, we zijn bezig met installeren andere Encoders zodat we straks weer op MPEG4 verder kunnen gaan.
Maar we zijn nu bezig met bewaking van kwaliteit dus meer info heb ik nog niet.
Toch wil ik er aan toevoegen dat als er dus iets mis is gegaan na gisteren 16.30 om dit bij ons te melden op de helpdesk.
Geen melding betekend automatisch geen probleem.
En is er een gratis variant voor dit telefoonnummer of mogen wij proefpersonen voor deze hulp nog betalen ook...
2,00 m. + begane grond
Ik heb sinds een paar dagen de motorola 1960 tuner in mijn bezit, dit omdat mijn 1760 na de software update zeer traag "zapte". Waar ik geen last van had bij mijn 1760 tuner was de aanwezigheid van zwarte balken naast het tv beeld. Op geen enkele mogelijkheid kan ik in de 1960 de balken wegkrijgen. Nu is dit niet bij alle uitzendingen maar alleen bij de 4:3 uitzendingen. De tuner is aangesloten via SCART op mijn HD tv. Ik las dat er meer gebruikers last hebben van deze balken. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om deze te laten verdwijnen, dus het beeld gewoon beeldvullen laten oprekken?
Ik vind het een vreemde zaak dat bij de 1760 dit automatisch ging. Ik ben uit frustratie maar weer de 1960 tuner vervangen voor de 1760, ik zap liever traag dan dat ik zwarte balken naast enkele uitzending heb.
Ik vind het een vreemde zaak dat bij de 1760 dit automatisch ging. Ik ben uit frustratie maar weer de 1960 tuner vervangen voor de 1760, ik zap liever traag dan dat ik zwarte balken naast enkele uitzending heb.
Verwijderd
Als het goed is komt daar binnenkort een update voor.unrealchipie schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:47:
Ik heb sinds een paar dagen de motorola 1960 tuner in mijn bezit, dit omdat mijn 1760 na de software update zeer traag "zapte". Waar ik geen last van had bij mijn 1760 tuner was de aanwezigheid van zwarte balken naast het tv beeld. Op geen enkele mogelijkheid kan ik in de 1960 de balken wegkrijgen. Nu is dit niet bij alle uitzendingen maar alleen bij de 4:3 uitzendingen. De tuner is aangesloten via SCART op mijn HD tv. Ik las dat er meer gebruikers last hebben van deze balken. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om deze te laten verdwijnen, dus het beeld gewoon beeldvullen laten oprekken?
Yep, daar is op ipbforum.nl ook al veel over gesproken.
Het probleem met de 1760 (en tot juli ook de 1960) was juist dat je het uitrek-gedrag NIET uit kon trekken. Sommige mensen (zoals ik) vinden dat kunstmatig uitrekken juist niet mooi (van die bolle ronde gezichten en zo). Dus ik heb liever dat de ontvanger, netals de kabel dat ook gewoon zou doen, het beeld in goede verhoudingen aanbiedt. Laat de TV het oprekken maar uitvoeren (heeft mijn Sony bv. allerlei verschillend in te stellen standen voor).
Het probleem met de 1760 (en tot juli ook de 1960) was juist dat je het uitrek-gedrag NIET uit kon trekken. Sommige mensen (zoals ik) vinden dat kunstmatig uitrekken juist niet mooi (van die bolle ronde gezichten en zo). Dus ik heb liever dat de ontvanger, netals de kabel dat ook gewoon zou doen, het beeld in goede verhoudingen aanbiedt. Laat de TV het oprekken maar uitvoeren (heeft mijn Sony bv. allerlei verschillend in te stellen standen voor).
Nóg trager dan de 1960? Dan ga je terug naar de ouderwetse tijd van 1 zender.Ik heb sinds een paar dagen de motorola 1960 tuner in mijn bezit, dit omdat mijn 1760 na de software update zeer traag "zapte".
Ik heb de 1960, maar ik zap niet meer. Ik browse via de minigids langs alle kanalen en kijk zo of er elders iets leukers is. Overigens vind ik dat de minigids weer snel wegspringt. Je moet er behoorlijk tegenaan lezen om goed in je op te nemen. Als je iets te lang wacht, kun je weer van voren af aan beginnen. De ervaring die ik heb met reguliere harddiskrecorders zijn toch wel stukken prettiger.
De instellingen van de 1960 zijn inderdaad zeer beperkt. Digitenne kent veel meer instellingen als Scan&Pan en Letterbox. Niet dat ik de werking hiervan ooit echt goed heb kunnen doorgronden, maar het zit er op...Waar ik geen last van had bij mijn 1760 tuner was de aanwezigheid van zwarte balken naast het tv beeld. Op geen enkele mogelijkheid kan ik in de 1960 de balken wegkrijgen. Nu is dit niet bij alle uitzendingen maar alleen bij de 4:3 uitzendingen. De tuner is aangesloten via SCART op mijn HD tv. Ik las dat er meer gebruikers last hebben van deze balken. Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om deze te laten verdwijnen, dus het beeld gewoon beeldvullen laten oprekken?
Ik heb nog zo'n ouderwetse tv met een heleboel glas van een jaar of tien oud. Bij mij gaat het ook niet altijd vlekkeloos. Dit los ik op door de televisie even nog een keer te vertellen dat hij toch nog maar weer even in de automatische beeldsselectie stand moet. Daarbij heb ik aangegeven dat als hij geen breedbeeld vind, automatisch op 16:9 moet springen. Het kalibreren van het beeld gaat bij het zappen niet altijd goed. Mijn ervaring is dat de Philips Flatscreen van twee jaar oud van mijn ouders hier ook nog wel eens moeite mee heeft. Ff handmatig de beeldstand op automatisch zetten levert dan een reset van het beeld op.
Overigens ben ik het met de vorige spreker eens: niets zo irritant als ellipsvormige wielen onder een auto en Sasha de Boer met een rond hoofd. En als Discovery dan besluit in breedbeeld uit te zenden, maar de ondertiteling buiten beeld zet, dan snapt mijn tv er niets meer van. Maar dat is gelukkg opgelost door Discovery.
@Giant2000: Op een idee gekomen door jouw opmerking over opnames van maanden terug, ben ik ook eens door mijn oudere opnames heen gegaan, aangezien ik pas een LCD-tv heb sinds KPN ook met de kwaliteit is gaan rotzooien.
En verd***, je hebt gewoon gelijk. Wat zien opnames van voor de switch (bv. uit juli of juni) er goed uit zeg! Nauwelijks blokjes te bekennen, behalve bij erg ingewikkelde motion en gewoon vloeiende bewegingen en scherp beeld.
Ik wil dat beeld weer terug
. Mag van mij best in mpeg4, zolang het maar terug komt.
En verd***, je hebt gewoon gelijk. Wat zien opnames van voor de switch (bv. uit juli of juni) er goed uit zeg! Nauwelijks blokjes te bekennen, behalve bij erg ingewikkelde motion en gewoon vloeiende bewegingen en scherp beeld.
Ik wil dat beeld weer terug
@eymey:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe KPN de signalen binnenkrijgt. Volgens mij KPN knijpt het signaal af (oftewel gooit het door een MPEG-2 decoder) om aan de bitrates te voldoen. Bij het afknijpen door een MPEG-4 decoder is het mis gegaan. men belooft een ander decodering systeem en dat moet ook gewoon lukken. Ik heb nogal wat ervaring met MPEG-4 (x.264) en ik zie HDTV opnames uit Amerika loepzuiver binnenkomen.
Maar het is verbazingwekkend hoe hard het beeld achteruit is gegaan he? Ik volg de serie Spooks op Nederland 3 en ik vond die serie heel scherp (als ik niet beter wist dan zou ik denken dat mijn 32" Sony breedbeeld buizen bak van 13 jaar oud een HDTV was) en na de switch lijkt het wel een Youtube webstream.
Ik vraag mij eigenlijk af hoe KPN de signalen binnenkrijgt. Volgens mij KPN knijpt het signaal af (oftewel gooit het door een MPEG-2 decoder) om aan de bitrates te voldoen. Bij het afknijpen door een MPEG-4 decoder is het mis gegaan. men belooft een ander decodering systeem en dat moet ook gewoon lukken. Ik heb nogal wat ervaring met MPEG-4 (x.264) en ik zie HDTV opnames uit Amerika loepzuiver binnenkomen.
Maar het is verbazingwekkend hoe hard het beeld achteruit is gegaan he? Ik volg de serie Spooks op Nederland 3 en ik vond die serie heel scherp (als ik niet beter wist dan zou ik denken dat mijn 32" Sony breedbeeld buizen bak van 13 jaar oud een HDTV was) en na de switch lijkt het wel een Youtube webstream.
2,00 m. + begane grond
Nou ja, de bron zal vast wel goed zijn, aangezien het voor de switch wel goed kon :-).
Ze moeten gewoon hun encoders fatsoenlijk instellen. Ik ben er van overtuigd dat de switch naar mpeg4 voor iedereen goed is (zowel voor KPN die met minder bandbreedte meer klanten kan aansluiten als voor ons gebruikers), maar dan moet het gewoon even scherp blijven als dat het ooit was.
Ik heb slecht vergelijkings materiaal omdat ik voor de switch nog een CRT had en nu een LCD, maar aan de opnames van 'vroeger' kan ik dus toch nog enigszins vergelijken en als dat niveau weer terug komt, ben ik ook op mijn LCD dik tevreden met iTV.
Ze moeten gewoon hun encoders fatsoenlijk instellen. Ik ben er van overtuigd dat de switch naar mpeg4 voor iedereen goed is (zowel voor KPN die met minder bandbreedte meer klanten kan aansluiten als voor ons gebruikers), maar dan moet het gewoon even scherp blijven als dat het ooit was.
Ik heb slecht vergelijkings materiaal omdat ik voor de switch nog een CRT had en nu een LCD, maar aan de opnames van 'vroeger' kan ik dus toch nog enigszins vergelijken en als dat niveau weer terug komt, ben ik ook op mijn LCD dik tevreden met iTV.
Op het ipb forum staat dat op dit moment MPEG-2 weer in gebruik is genomen, maar wel met de nieuwe encoders. Op dit moment zou het beeld dus weer hetzelfde moeten zijn als voor de switch, anders heeft het volgens hen geen zin om de nieuwe encoders toe te gaan passen.
2,00 m. + begane grond
Hoe ervaar jij het beeld op dit moment? Zie je net als ik ook meer blokjes op ned. 1, 2 en 3 dan met de 'vorige' mpeg2 encoders van voor de switch?
Ik kan het zelf nu niet beoordelen maar volgens jdeckert op het itv forum is de kwaliteit beter geworden:
ik heb net de beeldkwaliteit vergeleken met een oudere opname.
de nederland zenders zijn wat mij betreft nu ok en de duitse zenders zitten nog op mpeg4 en zijn ook ok.
ik weet niet of er vandaag nog iets is veranderd want het is nu beter.
2,00 m. + begane grond
Hier net ook even gekeken, maar ik zie toch nog steeds meer blokjes dan bij oudere opnames....
Verwijderd
Duitse zenders goed !!!! kanaal 47 NDR dat is een goed voorbeeld hoe je mpeg4 niet moet gebruiken.
Ik vind de eerste 10 kanalen sinds vrijdag zeker beter geworden veel natuurlijker ( kijk niet groter dan 66 cm) Ik kijk liever na de gewone nederland 1,2 en 3 dan naar de HD zenders van nederland (oude mpeg4??) . Als ik het vergelijk met de HD zenders op de satelliet ben ik niet tevreden over de HD zenders . Misschien geven de nieuwe encoders hoop voor de toekomst
Ik vind de eerste 10 kanalen sinds vrijdag zeker beter geworden veel natuurlijker ( kijk niet groter dan 66 cm) Ik kijk liever na de gewone nederland 1,2 en 3 dan naar de HD zenders van nederland (oude mpeg4??) . Als ik het vergelijk met de HD zenders op de satelliet ben ik niet tevreden over de HD zenders . Misschien geven de nieuwe encoders hoop voor de toekomst
Een goed beeld met de nieuwe encoders voor mpeg2 bied nog geen garantie tot een goed beeld met mpeg4 met deze encodersgiant2000 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:28:
Op het ipb forum staat dat op dit moment MPEG-2 weer in gebruik is genomen, maar wel met de nieuwe encoders. Op dit moment zou het beeld dus weer hetzelfde moeten zijn als voor de switch, anders heeft het volgens hen geen zin om de nieuwe encoders toe te gaan passen.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 21:31 ]
Verwijderd
Ik zit hier met een 1690 op een plasma van 50" en heb sinds de overgang naar de glasvezel slechter beeld dan voor heen(ziggo).
Ook hier een aantal zenders met zwarte balken.
Op de 1690 staat ook nog alleen maar mpeg2 aangegeven, maar neem aan dat het draaien van mpeg4 geen probleem zal zijn.
Op de 1690 staat ook nog alleen maar mpeg2 aangegeven, maar neem aan dat het draaien van mpeg4 geen probleem zal zijn.
Verwijderd
De 1960 (geen 1690) ondersteund H.264=MPEG4..Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:45:
Ik zit hier met een 1690 op een plasma van 50" en heb sinds de overgang naar de glasvezel slechter beeld dan voor heen(ziggo).
Zie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/H.264
Ach ja, op www.ipbforum.nl heb ik KPN ook al gewaarschuwd dat het huidige slechte beeld echt een domper zal zijn voor iedereen die op dit moment voor veel geld aan het overstappen is naar glasvezel, want bijna alle andere digitale tv, muv van Digitenne, is al snel beter......
Maar ja.... laten we hopen op een positief gevolg van het inzetten van de nieuwe encoders
Maar ja.... laten we hopen op een positief gevolg van het inzetten van de nieuwe encoders
De 1690 (die platte witte) ondersteunt ook MPEG-4 (h.264), maar door de toekomstige softwareupdate is deze tuner straks niet meer bruikbaar (zegt KPN).Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:04:
[...]
De 1960 (geen 1690) ondersteund H.264=MPEG4..
Zie hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/H.264
2,00 m. + begane grond
1760......giant2000 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:15:
[...]
De 1690 (die platte witte) ondersteunt ook MPEG-4 (h.264), maar door de toekomstige softwareupdate is deze tuner straks niet meer bruikbaar (zegt KPN).