KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

AvK

Ready Set Go

Beste is om toch een kabel te trekken. Ben zelf vroegah monteur geweest en er is altijd een oplossing te vinden. Kost vaak wat meer tijd (die ik als monteur niet had) maar vrijwel altijd is een kabel weg te werken. Zeker als het voor je buurman is en hij er geen probleem mee heeft dat er soms iets in het zicht zit. Met van die smalle plakgootjes kan je vrij netjes de kabel wegwerken.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zit eraan te denken om over te stappen van Ziggo alles in 1 naar KPN alles in 1. Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit van de KNP HD kanalen?
Ik lees her en der in wat oudere berichten dat Ziggo toch wel iets beter is, maar is dat nog steeds zo? Ik ben prima tevreden met de beeldkwaliteit van Ziggo en wil er wat dat betreft niet op achteruit gaan.
Hoop dat er iemand is met recente ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Edit: ik heb (via een ander forum) deze info gevonden over de streams die door KPN en Ziggo worden gebruikt: Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Valt wel wat tegen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 17:06
jurk738 schreef op zondag 09 september 2012 @ 09:23:
Edit: ik heb (via een ander forum) deze info gevonden over de streams die door KPN en Ziggo worden gebruikt: Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Valt wel wat tegen helaas.
Die screenshots zijn inmiddels al een jaar oud oid, zolang is de Jongerius gelukkig al niet meer op TV geweest.
Er is wel het een en ander verbeterd aan de streams, ik hoor m'n ouders niet klagen in ieder geval.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ja eens die screenshots zijn al wat oud. Ik ben dan ook op zoek naar meer actuele info.

Het enige bericht over evt verhoogde bitrates dat ik kan vinden is deze: http://breedbeeldweetjes....-bitrate-interactieve-tv/, maar ik vind de bron en het bericht erg vaag, en op kpn.com kan ik niets terugvinden over verhoogde bitrates.
Ik heb net de servicelijn van KPN gebeld maar die kunnen me ook niet vertellen wat de huidige bitrates zijn.

Kan iemand nog iets roepen over de huidige beeldkwaliteit/bitrates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:19

AvK

Ready Set Go

Voor zover ik weet is KPN 'stilletjes' de bitrate aan het verhogen voor glas klanten. Dit gaat gefaseerd en dus hoor je verschillende ervaringen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

jurk738 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 10:09:
Ja eens die screenshots zijn al wat oud. Ik ben dan ook op zoek naar meer actuele info.

Het enige bericht over evt verhoogde bitrates dat ik kan vinden is deze: http://breedbeeldweetjes....-bitrate-interactieve-tv/, maar ik vind de bron en het bericht erg vaag, en op kpn.com kan ik niets terugvinden over verhoogde bitrates.
Ik heb net de servicelijn van KPN gebeld maar die kunnen me ook niet vertellen wat de huidige bitrates zijn.

Kan iemand nog iets roepen over de huidige beeldkwaliteit/bitrates?
AFAIK nog steeds 4-5Mbit voor SD en 8-9Mbit voor HD.

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Beste Tweakers,

Na mijn eerste post (geen opnames kunnen inplannen met de vernieuwde ITV Online for Smartphones app wanneer je in 3G bent en dus geen verbinding hebt met een Wi-Fi netwerk) ben ik druk in de weer geweest om de oorzaak van het probleem te vinden. Uiteindelijk ben ik erachter wat het probleem veroorzaakt, dit heeft te maken met de proxy-instellingen van de provider (in mijn geval KPN zelf).

Als je naar Instellingen > Meer Instelingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten gaat, verwijder je het huidige toegangspunt. Wanneer je een lege lijst toegangspunten hebt, herstel dan de standaardinstellingen. Wanneer je nu naar de ITV Online app gaat werkt deze wel :) Even je abonneenummer invoeren en je bijbehorende pincode en off you go :)

(In mijn geval veranderde KPN MMS in KPN Internet)

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:55:
[...]

AFAIK nog steeds 4-5Mbit voor SD en 8-9Mbit voor HD.
Ik ben maar eens gaan kijken in de plaatselijke KPN winkel. Inderdaad ziet het TV beeld er duidelijk minder goed uit dan wat ik zelf nu heb van Ziggo.
(Het Motorola kastje was trouwens vastgelopen en moest eerst worden gereboot, wat minuten lang duurde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53
Dan hebben ze wel een heel oude motorola staan :). De huidige generatie zou in een sec. of 30 moeten booten, voor zover ik mee heb gekregen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 18:35:
Dan hebben ze wel een heel oude motorola staan :). De huidige generatie zou in een sec. of 30 moeten booten, voor zover ik mee heb gekregen :)
Wanneer de 1853 van het stroom is geweest duurt het opstarten (laden software e.d.) wel een aantal minuten, gok ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 14-09-2012 19:30 ]

• eymey
Hmm, ok. Vaag. De 1963/1903 (opvolger van de boxen die ik nog heb gebruik) konden het in een sec. of 30 door het o.a. niet meer helemaal in laden van de tv-gids maar door dat op de achtergrond te doen.... dwz, dat had ik begrepen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
jurk738 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:32:
[...]

Ik ben maar eens gaan kijken in de plaatselijke KPN winkel. Inderdaad ziet het TV beeld er duidelijk minder goed uit dan wat ik zelf nu heb van Ziggo.
(Het Motorola kastje was trouwens vastgelopen en moest eerst worden gereboot, wat minuten lang duurde.)
Dan schaam je je toch ook kapot als verkoper zijnde dat je zulke producten aan de klant moet zien te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

eymey schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 21:15:
Hmm, ok. Vaag. De 1963/1903 (opvolger van de boxen die ik nog heb gebruik) konden het in een sec. of 30 door het o.a. niet meer helemaal in laden van de tv-gids maar door dat op de achtergrond te doen.... dwz, dat had ik begrepen.
Bij de VIP1853 wordt EPG ook in de achtergrond opgehaald, maar daarvoor wordt de software nog opgehaald wat enige tijd in beslag neemt. Ik heb er geen stopwacht bijgehouden, dus de exacte tijd weet ik niet.

De Android iTV app heeft een update gehad. Volledig nieuwe interface. Daarnaast kun je op telefoons nu ook live tv kijken! Ook zijn er recent enkele zenders toegevoegd aan het iTV online aanbod.

[ Voor 59% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-09-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 20:20
funrider schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:24:
[...]

Dan schaam je je toch ook kapot als verkoper zijnde dat je zulke producten aan de klant moet zien te verkopen.
Dit heb ik al eerder eens gemeld maar ik doe het nog eens. Het beeld van de KPN is minder door beperkingen van de OPTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Bron? Waarom zou KPN van de OPTA geen goed beeld mogen aanbieden?

• SCIxX
eymey schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:34:
Bron? Waarom zou KPN van de OPTA geen goed beeld mogen aanbieden?
http://www.telecompaper.c...waliteit-breedbandtoegang

OPTA legt regelmatig allerlei beperkingen op aan KPN, om hun "oneerlijke" concurrentiepositie te verminderen.

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22
SCIxX schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:09:
[...]

http://www.telecompaper.c...waliteit-breedbandtoegang

OPTA legt regelmatig allerlei beperkingen op aan KPN, om hun "oneerlijke" concurrentiepositie te verminderen.
Dit stukje gaat om de verplichting naar KPN om ook andere partijen toe te laten op hun netwerk. Heeft niets te maken met verbieden goede/betere kwaliteit TV aan te bieden.

• SCIxX
sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:32:
[...]

Dit stukje gaat om de verplichting naar KPN om ook andere partijen toe te laten op hun netwerk. Heeft niets te maken met verbieden goede/betere kwaliteit TV aan te bieden.
Niet de juiste bron zie ik. Ik kan het zo snel ook niet vinden. Alsnog weet ik dat het klopt, net als de restrictie die ze hadden op beeldformaat (een aantal zenders mochten enkel 4:3 uitgezonden worden), en het tegenhouden van pairbonding.

• sverzijl
Zou die bron graag willen zien omdat ik het moeilijk te geloven vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Is er al iemand die een VIP1853 werkend heeft gekregen met een IR-extender? Ik ben op zoek naar zo'n IR-extender, maar lees veel dat het niet werkt met een VIP 1853..
Vooralsnog heeft deze mijn voorkeur: http://www.cjonline.nl/co..._Ebode__IR_Link_Mini.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:40:
Same here. Bovendien is al lang en breed op o.a. tvtotaal aangekondigd dat men op FTTH zeker de beeldkwaliteit gaat verhogen (de vraag is nu alleen nog wanneer en op welke manier/in welke mate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sverzijl schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:40:
Inderdaad moeilijk te geloven zonder bron, maar het zou mij zeker niet verbazen als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
ik heb nu 1 motorola ontvanger beneden en 2 digitenne boven
heb een oud glas abbo en wil eigenlijk over naar de midden abbo die kpn nu heeft

is het mogelijk om de 2 digitenne te vervangen voor nog eens 2 motorola ontvangers?
wie heeft er ervaring mee

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 23:04

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Wat ik echt heel onhandig vind is dat er geen normale zenderlijst op te vragen is. Je kunt wel een zenderlijst aanmaken, maar je kunt geen lijstje oproepen waar je makkelijk doorheen kunt scrollen.

Iemand een oplossing daarvoor, of is het er gewoon echt niet?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Op de VIP 1963 kan dit door op OK te drukken.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Thijs1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:55:
Op de VIP 1963 kan dit door op OK te drukken.

mvg
Bij de nieuwste werkt dat niet meer, wat een crappy ding is dat Heeeeel veeeeel lag onduidelijke menu's vreemde zender indeling.
Gewoon een rotding vergeleken met de 1963.
Ben ik ff blij dat de nieuwste op de slaapkamer staat, em de oude 1963 beneden.
Ik hoop dat de 1963 nooit stuk gaat, anders wordt het ziggo :'(

ps. Hebben er meer last van dat de ontvangst stopt precies om 0.00 uur?

[ Voor 7% gewijzigd door Supertip op 29-09-2012 00:08 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier hebben we de 1853 en we hebben sinds een tijdje problemen met het pauzeren. Dit is zowel in een opname en live. Als we iets pauzeren, hoe lang maakt niet uit, en dan van pauze halen is het programma gewoon doorgelopen en moeten we terug spoelen naar het moment waar we hebben gepauzeerd. Iemand ook deze ervaring? Of een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
HwKok schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:33:
Is er al iemand die een VIP1853 werkend heeft gekregen met een IR-extender? Ik ben op zoek naar zo'n IR-extender, maar lees veel dat het niet werkt met een VIP 1853..
Vooralsnog heeft deze mijn voorkeur: http://www.cjonline.nl/co..._Ebode__IR_Link_Mini.html
Kick :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Ik ben na veel klooien erachter gekomen hoe een IR-Extender werkt op een 1853.

Je moet de IR oog niet zoals bij een andere box voorop plakken maar een stukje er vanaf op de grondplaat waar het apparaat opstaat.
Op de een of andere manier werkt hij niet als je hem voor het oogje plakt, helaas had ik niet meer tijd om uit te zoeken hoe en wat.
Mijn pa heeft bijvoorbeeld een skovby kast en daar zit een IR extender ingebouwd alleen deze werkt ook niet goed icm 1853

Hopelijk heb je hier wat aan
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
SmoothTweaker schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:24:
Ik ben na veel klooien erachter gekomen hoe een IR-Extender werkt op een 1853.

Je moet de IR oog niet zoals bij een andere box voorop plakken maar een stukje er vanaf op de grondplaat waar het apparaat opstaat.
Op de een of andere manier werkt hij niet als je hem voor het oogje plakt, helaas had ik niet meer tijd om uit te zoeken hoe en wat.
Mijn pa heeft bijvoorbeeld een skovby kast en daar zit een IR extender ingebouwd alleen deze werkt ook niet goed icm 1853

Hopelijk heb je hier wat aan
.
Bedoel je dan dat het signaal van onder naar boven wordt gestraald (simpel gezegd)? In mijn geval staat het kastje bovenop mijn receiver, moet ik hem dan dáárop plakken?
Of bedoel je wel op het kastje plakken, maar onder het oogje i.p.v. recht ervoor?

In ieder geval heel hartelijk dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Laatst online: 02:23
Ik stap binnenkort over op alles-in-1, en ik zag nu dat er ook een android app is om tv te kijken. Zijn er al wat ervaringen met deze app? Werkt hij normaal gesproken op alle android apparaten of is het erg afhankelijk van de hardware?
Ik ben ook aan het rondkijken naar een mini-pc of aanverwant apparaatje, voornamelijk om films te streamen over het netwerk, maar het zou ook leuk zijn uitzendinggemist soepel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RikTW schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:49:
Ik stap binnenkort over op alles-in-1, en ik zag nu dat er ook een android app is om tv te kijken. Zijn er al wat ervaringen met deze app? Werkt hij normaal gesproken op alle android apparaten of is het erg afhankelijk van de hardware?
Ik ben ook aan het rondkijken naar een mini-pc of aanverwant apparaatje, voornamelijk om films te streamen over het netwerk, maar het zou ook leuk zijn uitzendinggemist soepel werkt
https://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-online.htm#

Alleen de volgende tablets
Acer Iconia A200
Acer Iconia A510
Acer Iconia Tab A700
Apple iPad 1
Apple iPad 2
Apple iPad 3
Archos A101 G9
Asus Transformer TF101
Asus Transformer TF300T
Asus Transformer Infinity TF700T
Lenovo Thinkpad wifi
Motorola Xoom
Motorola Xoom 2
Sony tablet S
Samsung Galaxy Tab 2 7" Plus
Samsung Galaxy Tab 7" Plus
Samsung Galaxy Tab 8.9
Samsung Galaxy Tab 10.1
Samsung Galaxy Tab 2 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Laatst online: 02:23
Thanks. Ik had dat lijstje gevonden maar ik hoopte een beetje dat het in principe overal wel op zou werken, maar dat KPN het alleen op deze specifieke modellen getest had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 07:11
(jarig!)
De OPTA werkt echt niet altijd in de voordeel van de klant inderdaad. Denk bijvoorbeeld aan het rekenen van gesprekstarief voor voicemail, het verplicht verhogen van de ADSL tarieven etc. Google is your friend voor dit.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd...door mijzelf.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartburg schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:52:
ik heb nu 1 motorola ontvanger beneden en 2 digitenne boven
heb een oud glas abbo en wil eigenlijk over naar de midden abbo die kpn nu heeft

is het mogelijk om de 2 digitenne te vervangen voor nog eens 2 motorola ontvangers?
wie heeft er ervaring mee
Antwoord wat ik kreeg van kpn helpdesk

U heeft een aansluiting over het kopernetwerk. Bij Interactieve TV welke geleverd wordt over het kopernetwerk is het niet mogelijk om meer als 2 tv tuners aan te sluiten. Bij een abonnement over het glasvezelnetwerk kunnen meer als 2 tv tuners worden aangesloten.

Komt er dus op neer dat als je een glas abbo hebt van 50mb je in totaal meerdere tuners kan aansluiten en als je 80mb via vdsl (waar bij mij 62 van over blijft) hebt maar 2 tuners kan aansluiten...vreemde jongens bij kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:29:
[...]

Wanneer de 1853 van het stroom is geweest duurt het opstarten (laden software e.d.) wel een aantal minuten, gok ik.
Enkele minuten ja. Ik zit regelmatig naar de opstartschermen te kijken omdat ik bij ons alles achter een schakelklok heb zitten dus als ik op afwijkende momenten Internet of TV wil moet ik even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 07:11
(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:27:
[...]

Antwoord wat ik kreeg van kpn helpdesk

U heeft een aansluiting over het kopernetwerk. Bij Interactieve TV welke geleverd wordt over het kopernetwerk is het niet mogelijk om meer als 2 tv tuners aan te sluiten. Bij een abonnement over het glasvezelnetwerk kunnen meer als 2 tv tuners worden aangesloten.

Komt er dus op neer dat als je een glas abbo hebt van 50mb je in totaal meerdere tuners kan aansluiten en als je 80mb via vdsl (waar bij mij 62 van over blijft) hebt maar 2 tuners kan aansluiten...vreemde jongens bij kpn.
Enigszins klopt het wat je zegt. 80Mbps als je dat daadwerkelijk haalt zou haast moeten kunnen. Echter heb je op koper veel meer te maken met foutcorrectie, dus elke kleine dip op je koperlijn zie je. Daarnaast staat bij glas het ITV signaal los van je verbinding. Dus als jij een 50Mbps verbinding hebt en je hebt een ITV tuner aan dan haal je nog steeds keurig die 50Mbps. Er gaat dus niks van je netto snelheid af. Dat geldt bij koper in zekere zin ook. Als de attainable rate natuurlijk hoger ligt dan je abonnementssnelheid en dat is vaak niet het geval.. ;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jheroun schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 16:52:
[...]

Enkele minuten ja. Ik zit regelmatig naar de opstartschermen te kijken omdat ik bij ons alles achter een schakelklok heb zitten dus als ik op afwijkende momenten Internet of TV wil moet ik even geduld hebben.
Jammer dat dit bij KPN nog steeds niet voor elkaar is.

De Amino m540 die ik van Glashart Media (op glasvezel) heb doet er nog geen 30 seconden over om vanuit stroomloos TV te hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenqui
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-07 11:16
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:20:
Onlangs ook een motorola 1853 kastje ontvangen voor interactieve tv via glasvezel. Nou heb ik alleen het vreemde probleem dat als ik via HDMI op mijn Sharp Aquos (LC-37XL8E) LCD tv kijk ik alleen de menu structuur van de motorola te zien krijg, inclusief zender info etc., maar de zenders blijven op zwart ondanks dat ik het geluid van de zenders wel hoor. Via Scart loopt alles perfect. Bij KPN en sharp kunnen ze me neit verder helpen. Ik heb al van alles geprobeert: andere HDMI kabel + ingang, nieuwe firmware tv, andere resoluties, ander motorola 1853 kastje, andere netwerk kabel, andere modem, etc. Maar niks lijtk te helpen. Het motoraola kastje werkt wel gewoon op mijn computer scherm via HDMI. Iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen testen? _/-\o_
Beste Theebus/anderen,

Heb je dat probleem waar de Motorola 1863 alleen maar menu's enzo weergaf, maar geen tv beeld nog kunnen oplossen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn LG 47LE7300 tv..
Werkt perfect via scart, maar via HDMI al met verschillende kabels geprobeerd, maar allemaal hetzelfde!
Terwijl op het op de andere TV in de slaapkamer wel gewoon werkt!

TV en Motorola zijn allebei voorzien van nieuwste firmware versie.

Alvast bedankt voor je reactie!

Gr. Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Ik heb van de week 3 nieuwe interactieve tv kastjes gekregen.
deze werken goed en snel maar als ze een tijd (8 uur +) standby hebben gestaan en ik zet ze aan dan heb ik geen beeld. pas na een herstart van het kastje doet alles het weer.
hebben meer hier last van en waar zou dit in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast een domme vraag, maar kan je KPN interactief gebruiken met een ingebouwde tuner in je PC?

Zag wel dat je online kan inloggen op KPN om via internet TV te kijken, maar een vriend van me wil zijn Windows Mediacenter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

bartburg schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:11:
Ik heb van de week 3 nieuwe interactieve tv kastjes gekregen.
deze werken goed en snel maar als ze een tijd (8 uur +) standby hebben gestaan en ik zet ze aan dan heb ik geen beeld. pas na een herstart van het kastje doet alles het weer.
hebben meer hier last van en waar zou dit in kunnen zitten?
Wellicht dat software verwijderen van settopboxen een oplossing biedt.
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 18:50:
Vast een domme vraag, maar kan je KPN interactief gebruiken met een ingebouwde tuner in je PC?

Zag wel dat je online kan inloggen op KPN om via internet TV te kijken, maar een vriend van me wil zijn Windows Mediacenter gebruiken.
Nee, dit kan niet aangezien de streams gecodeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dj-sannieboy schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:55:
[...]

Wellicht dat software verwijderen van settopboxen een oplossing biedt.
En aanvullend, zet de uitgang op 720p of 1080p afhankelijk van aangesloten TV. Dat zorgde er bij mijn ouders voor dat ze van vervloekt naar ge-accepteerd gingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
ff afkloppen maar hij doet het nu 3 dagen achterelkaar goed heb de stopcontacten aansluiting van de draadloze set veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Laatst online: 08-07 10:23
ik heb onlangs digitaal tv van kpn gekregen met zo'n 1853 decoder. Echter mijn vraag is. is er een mogelijkheid om nog steeds met mijn oude dvdspeler + opneem combo ( analoog ) op te nemen op een of andere omslachtige manier?

iemand een idee? of hoe krijg ik die decoder werkend dat die ook kan opnemen zonder dat achterlijke 5 euro in de maand te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Als je DVD-recorder via SCART kan opnemen, kan je dat proberen die sluit je dan op de SCART-uitgang aan.
Je kunt met het ding niet lokaal opnemen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Loekie schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:10:
Als je DVD-recorder via SCART kan opnemen, kan je dat proberen die sluit je dan op de SCART-uitgang aan.
Je kunt met het ding niet lokaal opnemen.
Geprobeerd geen effect, gewoon ruis beeld zwart en wit.

Is er een andere oplossing dat ik een kasje koop of zo, om ergens tussen te hangen? of is de kpn decoder to flashen naar een ander firmware die wel laat opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gatygun schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:45:
[...]

Geprobeerd geen effect, gewoon ruis beeld zwart en wit.

Is er een andere oplossing dat ik een kasje koop of zo, om ergens tussen te hangen? of is de kpn decoder to flashen naar een ander firmware die wel laat opnemen?
Nope, je recorder kan dus niet via SCART opnemen, dan zul je toch naar pakket opnemen moeten kijken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Loekie schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 08:08:
[...]

Nope, je recorder kan dus niet via SCART opnemen, dan zul je toch naar pakket opnemen moeten kijken.
zijn er recorders die dit wel kunnen dan? of een andere oplossing die geen vast bedrag in de maand kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Goedemorgen

Je kan volgens mij terug gaan naar het instappakket daar zit geen opneempakket in dus zou je na het wisselen van decoder weer kunnen opnemen op de interne HD.
Met huidige decoder gaat dat niet werken gezien het feit dat deze decoder alleen een flash geheugen heeft en geen HD.
Dus als je terug zou gaan naar het standaard pakket (instap) zou je decoder geruild moeten worden voor een VIP 1963.
Of ze dit doen bij KPN weet ik trouwens niet geen ervaring mee,maar vragen kan altijd -;)
Wil dat allemaal niet zou je naar een ander provider moeten gaan kijken mogelijkheden genoeg.
Verder blijft dan naturlijk nog de kabel en de schotel over maar over je dat wil..

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 21:12

Glabbeek

Dat dus.

Ik gok dat dat niet gaat werken. Ik heb iptv van XS4ALL, maar dat is volgens mij exact hetzelfde als van KPN maar dan met een ander stickertje er op. Tot ergens in april of mei kon ik gewoon opnemen op de harddisk in de Motorola VIP 1963, maar dit is door een firmwareupgrade (wat meer voelde als een downgrade) uitgeschakeld. Ik kan nu alleen nog maar in de cloud opnemen via de EPG. Vooruitgeplande opnames en repeterende opnames zijn onmogelijk geworden.

En zo is het maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glabbeek schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:41:
Ik gok dat dat niet gaat werken. Ik heb iptv van XS4ALL, maar dat is volgens mij exact hetzelfde als van KPN maar dan met een ander stickertje er op. Tot ergens in april of mei kon ik gewoon opnemen op de harddisk in de Motorola VIP 1963, maar dit is door een firmwareupgrade (wat meer voelde als een downgrade) uitgeschakeld. Ik kan nu alleen nog maar in de cloud opnemen via de EPG. Vooruitgeplande opnames en repeterende opnames zijn onmogelijk geworden.
Wij hebben glas 50/50 (gelukkig zonder opname pakket) en o.a een 1963 waar gewoon mee op te nemen is.

Zolang er geen standaard opnamepakket in het pakket zit kun je zelf blijven opnemen. Maar je moet altijd maar afwachten bij KPN voor hoe lang dat nog is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Thijs1 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:09:
Goedemorgen

Je kan volgens mij terug gaan naar het instappakket daar zit geen opneempakket in dus zou je na het wisselen van decoder weer kunnen opnemen op de interne HD.
Met huidige decoder gaat dat niet werken gezien het feit dat deze decoder alleen een flash geheugen heeft en geen HD.
Dus als je terug zou gaan naar het standaard pakket (instap) zou je decoder geruild moeten worden voor een VIP 1963.
Of ze dit doen bij KPN weet ik trouwens niet geen ervaring mee,maar vragen kan altijd -;)
Wil dat allemaal niet zou je naar een ander provider moeten gaan kijken mogelijkheden genoeg.
Verder blijft dan naturlijk nog de kabel en de schotel over maar over je dat wil..

Succes
Bedankt voor uw reactie,

Echter heb ik op dit moment al een instap pakket. Onderin de 1853 decoder zit een hardeschijf ingang 2,5 inch waar op dit moment gewoon een hardeschijf van 8gb in zit van hunzelf.

Echter zodra ik op opnemen druk krijg ik de melding "PVR is uitgeschakeld door KPN".

De enige manier om dit aan te zetten lijkt mij om de decoder to flashen kwa software. Echter ben ik nergens nog tegengekomen of dit mogelijk is. Anders koop ik gewoon weg wel een decoder van het net die ik zelf flash ( of dit dan ook nog is gaat werken is maar de vraag ).

Is het anders mogelijk om op de versie die u benoemd echter wel op te nemen dan? 19xx versie decoder? zonder dat het opnemen uitgeschakeld is. anders druk ik gewoon een switch op poort 3 en gooi ik er nog een decoder achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gatygun schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:43:
[...]

Bedankt voor uw reactie,

Echter heb ik op dit moment al een instap pakket. Onderin de 1853 decoder zit een hardeschijf ingang 2,5 inch waar op dit moment gewoon een hardeschijf van 8gb in zit van hunzelf.

Echter zodra ik op opnemen druk krijg ik de melding "PVR is uitgeschakeld door KPN".

De enige manier om dit aan te zetten lijkt mij om de decoder to flashen kwa software. Echter ben ik nergens nog tegengekomen of dit mogelijk is. Anders koop ik gewoon weg wel een decoder van het net die ik zelf flash ( of dit dan ook nog is gaat werken is maar de vraag ).

Is het anders mogelijk om op de versie die u benoemd echter wel op te nemen dan? 19xx versie decoder? zonder dat het opnemen uitgeschakeld is. anders druk ik gewoon een switch op poort 3 en gooi ik er nog een decoder achter.
1853 heeft geen HDD dus opnemen kan enkel met opnemen pakket. 8GB SSD is voor het live pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Beste

Zoals ik al eerder zei is opnemen niet mogelijk op een HD icm de 1853 gezien het feit dat dit een decoder is met een flash geheugen de 8GB bevestigd dat.
De VIP 1963 heeft overigens een HD van 320GB dit geeft dan ook meteen het verschil aan tussen alleen pauzeren 8GB (VIP 1853) en opnemen op de HD met de VIP 1963.
Mijn buurman boven dit bericht heeft je dit ook gezegd.
Het bericht daar weer boven geeft inderdaad aan dat het mogelijk om met het instap pakket dus 50/50 een 1963 te krijgen en op te nemen via de HD.

Een andere STB kopen heeft geen zin dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken.
Ook een switch op poort 3 heeft totaal geen zin ook snap ik het nut hier niet helemaal van.

Dus nogmaals terug naar een andere pakket met een andere decoder, of een andere provider kiezen die niet KPN is ,dus geen XLL of Tweak (weet niet helemaal niet precies welke providers het KPN net gebruiken zal je even moeten uitzoeken.

Anders terug naar de kabel of schotel.

succes

[ Voor 16% gewijzigd door Thijs1 op 23-10-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
Thijs1 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:31:
Beste

Zoals ik al eerder zei is opnemen niet mogelijk op een HD icm de 1853 gezien het feit dat dit een decoder is met een flash geheugen de 8GB bevestigd dat.
De VIP 1963 heeft overigens een HD van 320GB dit geeft dan ook meteen het verschil aan tussen alleen pauzeren 8GB (VIP 1853) en opnemen op de HD met de VIP 1963.
Mijn buurman boven dit bericht heeft je dit ook gezegd.
Het bericht daar weer boven geeft inderdaad aan dat het mogelijk om met het instap pakket dus 50/50 een 1963 te krijgen en op te nemen via de HD.

Een andere STB kopen heeft geen zin dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken.
Ook een switch op poort 3 heeft totaal geen zin ook snap ik het nut hier niet helemaal van.

Dus nogmaals terug naar een andere pakket met een andere decoder, of een andere provider kiezen die niet KPN is ,dus geen XLL of Tweak (weet niet helemaal niet precies welke providers het KPN net gebruiken zal je even moeten uitzoeken.

Anders terug naar de kabel of schotel.

succes
Ik was vergeten te verzenden met posten dus zag jullie beide reacties niet.

"1853 heeft geen HDD dus opnemen kan enkel met opnemen pakket. 8GB SSD is voor het live pauzeren."

SSD is een HDD. de grote kan makkelijk aangepast worden. heb ik geen nieuw model kastje voor nodig.

De software is een probleem. en dat is dus ook mijn vraag.

"Zoals ik al eerder zei is opnemen niet mogelijk op een HD icm de 1853 gezien het feit dat dit een decoder is met een flash geheugen de 8GB bevestigd dat.
De VIP 1963 heeft overigens een HD van 320GB dit geeft dan ook meteen het verschil aan tussen alleen pauzeren 8GB (VIP 1853) en opnemen op de HD met de VIP 1963."

SSD = HDD ( op functie )

8 en 320 is een verschil, een verschil wat geen toevoeging geeft aan mijn vraag.

"Mijn buurman boven dit bericht heeft je dit ook gezegd."

de andere buurman heeft gezegt dat zijn kastje geflasht is en waardoor je nog geen zak verder bent gekomen. Ik gok liever niet. ik wil gewoon een oplossing dat geen "gokkende pleister is" aangezien ik geld hieraan moet uitgeven vandaar ook de vragen.

"Het bericht daar weer boven geeft inderdaad aan dat het mogelijk om met het instap pakket dus 50/50 een 1963 te krijgen en op te nemen via de HD."

en ja en een nee + onzeker is als conclusie geen ja.

"Een andere STB kopen heeft geen zin dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken.
Ook een switch op poort 3 heeft totaal geen zin ook snap ik het nut hier niet helemaal van."

switch is nodig, wegens meerdere tv's in mijn huis. Dat heeft wel degelijk een toegevoegde waarde.

"Dus nogmaals terug naar een andere pakket met een andere decoder, of een andere provider kiezen die niet KPN is ,dus geen XLL of Tweak (weet niet helemaal niet precies welke providers het KPN net gebruiken zal je even moeten uitzoeken."

dus nogmaals ik ga niet naar een ander pakket, en nogmaals ik ga niet naar een andere verbindings optie, en nogmaals ik ga niet van kpn af omdat dit niet mogelijk is.

Ik zoek een oplossing voor mijn huidige situatie.

"Anders terug naar de kabel of schotel."

zijn geen oplossingen.

"Je kan volgens mij terug gaan naar het instappakket daar zit geen opneempakket in dus zou je na het wisselen van decoder weer kunnen opnemen op de interne HD."

zit ik al op.

"Met huidige decoder gaat dat niet werken gezien het feit dat deze decoder alleen een flash geheugen heeft en geen HD."

mijne heeft het echter wel

"Dus als je terug zou gaan naar het standaard pakket (instap) zou je decoder geruild moeten worden voor een VIP 1963." zit al op een instap pakket."

ik: ik wil graag een decoder met een hardeschijf erin?
kpn: waarom dan?
ik: gewoon voor de fun
kpn: je kan gewoon opneem pakket nemen
ik: nee wil gratis
kpn: maar je kan er niet mee opnemen dus we sturen niks op omdat je reden niet voldoet.
ik: maar ik heb gehoort dat je dan gratis kan opnemen zonder jullie te betalen
kpn: bleep bleep bleep.

ga ik niet aan beginnen.

"Wil dat allemaal niet zou je naar een ander provider moeten gaan kijken mogelijkheden genoeg.
"

geen opties.

wat ik dus als conclusie zie voor een stabiele oplossing = gewoon kpn dokken die 5 euro extra.

Wegens anders onzekere investeringen op pleister situaties.

Het flashen van de firmware op de kastjes zelf is schijnbaar dus ook onmogelijk.

Toch bedankt voor al jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Gatygun schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 23:09:
KNIP
"Met huidige decoder gaat dat niet werken gezien het feit dat deze decoder alleen een flash geheugen heeft en geen HD."

mijne heeft het echter wel
De software staat opnemen op hardeschijf niet toe bij abonnementen die sinds februari(???) of rond die tijd zijn afgesloten. Het blijkt niet uit te maken of je een 1853 hebt of een 1963(vanwege HDMI-problemen had buurvrouw deze nodig).
wat ik dus als conclusie zie voor een stabiele oplossing = gewoon kpn dokken die 5 euro extra.

Wegens anders onzekere investeringen op pleister situaties.

Het flashen van de firmware op de kastjes zelf is schijnbaar dus ook onmogelijk.

Toch bedankt voor al jullie hulp.
Andere firmware zal lastig worden, ik weet niet waar de middleware geschreven wordt, maar motorola zal deze ws niet leveren.
Upgrade naar standaard niet iets? Heb je voor 10 spotify en opnemen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wil ik reageren dat de IR control 8 goed functioneerd met de KPN VIP 1853 / 1963 en varianten.
Marmitek geeft dit nu ook zelf aan specifiek voor deze ontvangers.

zie http://www.cjonline.nl/co...VIP1853_IR_verlenger.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:11:
Graag wil ik reageren dat de IR control 8 goed functioneerd met de KPN VIP 1853 / 1963 en varianten.

Super, bedankt! Op dit bericht zat ik al even te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Tweak het volgende ITV nieuws

http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=185

Eredivisie Live GO

De planning is om op 15 december Eredivisie Live GO te lanceren op TV van KPN. Eredivisie Live GO is het internet en mobiele abonnement van Eredivisie Live waarmee de gebruiker toegang krijgt tot alle live wedstrijden, samenvattingen, club TV en nog veel meer. Met het Eredivisie Live GO abonnement kan overal Eredivisie Live gevolgd worden op de website, mobiele website en apps. Zie voor meer informatie de bijlagen:

Als onderdeel hiervan wordt op 15 januari 2013 het tarief van het Eredivisie Live pakket bij Interactieve TV gewijzigd van €15,25 naar €17,50 per maand, inclusief BTW. (Let op dat dit geldt voor Tweak klanten)

Introductie van Sport1 Gemist

Per 1 november 2012 wordt Sport1 Gemist toegevoegd aan het Sport1 pakket op ITV. Sport1 abonnees op Interactieve TV kunnen een groot aantal programma’s van Sport1 terugkijken, waaronder populaire samenvatting van wedstrijden uit de Premier League, Champions League, Serie A en Primera Division.

Om de programma’s van Sport1 Gemist te bekijken ga je naar:

menu>>programma gemist>>zoek zender>>Sport1

Daar zullen de volgende categorieën worden toegevoegd:

Magazines
Premier League
Primera Division
Bundesliga
Serie A
Champions League
Tennis
Golf
Overige

Upgrade bestaande Settop-boxen

KPN is voornemens alle bestaande televisie-ontvangers een upgrade te geven naar een nieuwe softwareomgeving. Deze nieuwe software heeft een moderner jasje, is veelzijdiger en makkelijker in het gebruik. Klanten met een televisieontvanger van het type 1903 & 1963 krijgen volgens de huidige planning in het tweede kwartaal van 2013 een upgrade. Deze stond oorspronkelijk gepland voor Q1 2013. In de nieuwe planning staat de upgrade voor de 1853 en de 1963 ontvangers op begin tweede kwartaal 2013. De upgrade van de types 1963, 1960 en de 1910 staat voor het vierde kwartaal van 2013 op de planning. Zodra de definitieve planning bekend is zullen we deze uiteraard communiceren.

Voor de Settop-Box type 1853 wordt eind volgende week gestart met een bugfix. Deze bugfix is met name bedoeld om de veel voorkomende klacht van ‘hangende Settop-Box’ tegen te gaan.
Wijziging Hindi zender Star News

Per 23 november wordt de Hindi zender Star News vervangen door Star Life OK. De Hindi-zender die wij momenteel in het basispakket voeren (Star News ook wel ABP News genoemd op kanaal 90) zal op 23 november worden vervangen door een ander signaal omdat deze zender van de Europese markt wordt gehaald. Hiervoor in de plaats zullen we de zender ‘Star Life OK’ opnemen, een hindi general entertainment zender met Engelse ondertitels.
Geplaatst op: 29-10-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
ik vind het wel jammer dat je geen media kan afspelen via dhcp netwerk bijv. een video afspelen van uit je telefoon of pc of een (netwerk)hardeschijf die aan het usb hangt van je experia box.

en ik vind jammer dat ze niet alle zenders online hebben bij de kpn itv online app voor android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja. Het is niet alsof dat een feature is die inmiddels al bij iedere provider gemeengoed is, media in je netwerk of van een ext. harde schijf afspelen op je settopbox.

De eerste waar dit voorzichtig mogelijk is, is UPC met Horizon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 11:11:

Voor een kwart van de prijs kan je ook al een werkende vinden op marktplaats.
ff zoeken op ir extender en motorola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Iemand ook enige ervaring met krakende geluiden op met name RTL7 en andere RTL-zenders?

Ik dacht eerst dat het aan mijn Philips Econova televisie lag, maar na het aansluiten van een speakerset door het gelust te hebben direct van de Motorola 1853 hoor ik ook hier de krakende geluiden.

Het omwisselen van de HDMI kabel en het terug zetten van mijn oude 1963 ontvanger heeft ook geen enkel effect gehad, het kraken blijft.

Zou iemand dit voor mij kunnen testen door het geluid wat harder te zetten en dan met name RTL7 te beluisteren?

Thanks!

Grt,

Rens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb sinds een paar weken ook wat krakende geluiden (meer een soort van skwiek geluid), maar dat is bijna altijd in combinatie met beeld dat heel even stil staat.
Is dat wat je bedoelt?
Zo niet, heeft iemand anders dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

riffey#4 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:04:
Ik heb sinds een paar weken ook wat krakende geluiden (meer een soort van skwiek geluid), maar dat is bijna altijd in combinatie met beeld dat heel even stil staat.
Is dat wat je bedoelt?
Zo niet, heeft iemand anders dezelfde problemen?
Nope, dat is niet wat ik bedoel, dat zou betekenen dat je niet voldoende verbinding hebt naar je tv ontvanger. Bij mij is het alleen het geluid, net als of dat verkeerd wordt doorgegeven door KPN. Of de frequentie niet goed vanuit de producent of KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Nee, sorry, daar heb ik dan weer geen last van.
Ik vermoedde zelf ook al dat het een verbindingsprobleem was, maar het ene moment heb ik zware downloads draaien en kan ik normaal TV kijken, een andere keer download ik niks en hapert de TV. Zal wel een probleem in de wijkkast zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Ik heb net het opnemen pakket bij iTV erbij gekregen. Nu zie ik bij de opname opties "ingepland" en "herhaald ingepland". Maar hoe kan ik een programma herhaald inplannen? Als ik een programma kies in de TVgids dan zit de optie herhaald opnemen er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
morgen

Dat is niet mogelijk met het opnemen pakket. 8)7
Alleen opnames maken uit de gids verder geen opties of mogelijkheden.

vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Psst: Het algemeen beleid #groeten
sikman schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:37:
Ik heb net het opnemen pakket bij iTV erbij gekregen. Nu zie ik bij de opname opties "ingepland" en "herhaald ingepland". Maar hoe kan ik een programma herhaald inplannen? Als ik een programma kies in de TVgids dan zit de optie herhaald opnemen er niet bij.
Dat kan inderdaad nog steeds niet. Maar dit is helaas niet het enige manko aan het 'opnemen pakket'. Regelmatig komt het voor dat een opname bij het afspelen niet meer is dan een zwart beeld, of dat programma's niet volledig zijn opgenomen. Wat dat betreft staat het 'in the cloud opnemen' van KPN nog behoorlijk in de kinderschoenen.
Voordeel is dan weer wel dat je de opnames kunt afspelen op iedere ontvanger in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 22:44
Thijs1 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 07:43:
morgen

Dat is niet mogelijk met het opnemen pakket. 8)7
Alleen opnames maken uit de gids verder geen opties of mogelijkheden.

vriendelijke groet
Dus wel de optie tonen in beeld, maar hem niet gebruiken....
Zet dan ook de optie "gratis films afspelen" er bij, leuk, maar werkt niet :|

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

renskoenraadt schreef op donderdag 08 november 2012 @ 23:44:
Iemand ook enige ervaring met krakende geluiden op met name RTL7 en andere RTL-zenders?

Ik dacht eerst dat het aan mijn Philips Econova televisie lag, maar na het aansluiten van een speakerset door het gelust te hebben direct van de Motorola 1853 hoor ik ook hier de krakende geluiden.

Het omwisselen van de HDMI kabel en het terug zetten van mijn oude 1963 ontvanger heeft ook geen enkel effect gehad, het kraken blijft.

Zou iemand dit voor mij kunnen testen door het geluid wat harder te zetten en dan met name RTL7 te beluisteren?

Thanks!

Grt,

Rens
ik heb dit zelfde nu ook een paar weken. ik heb het bij de sbs en rtl zenders.

roelbb

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

roelbb schreef op donderdag 15 november 2012 @ 08:05:
[...]

ik heb dit zelfde nu ook een paar weken. ik heb het bij de sbs en rtl zenders.
Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ben overigens de afgelopen paar dagen bij verschillende KPN Winkels binnen gestapt en ook daar ervaar ik deze problemen. Ook NET5 is eraan onderhevig btw.

En wat mij opvalt is dat het met name bij de in Nederland of de Benelux geproduceerde programma's de problemen zich voordoen, wanneer ik een film kijk heb ik nergens last van.

Voorbeelden waar ik duidelijke het probleem hoor: RTL7 -> programma RTLZ.

Ik ga de problemen maar eens bij KPN melden en kijken wat zij eraan kunnen doen.

• Thijs1
Heren

Kijk eens bij storingen in service info van de STB.
Daar staat al enige dagen storing met bepaalde zenders.

mvg

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor iedereen die terug wil van een 1853 naar een STB met hardeschijf, er zijn meer-huurkosten aan verbonden van ik dacht ~€4 de maand.

Ook is er net een update uitgebracht(nog in beta fase) waar maarliefst 80% van de bugs mee worden verwijderd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:26
sverzijl schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:14:
Regelmatig komt het voor dat een opname bij het afspelen niet meer is dan een zwart beeld, of dat programma's niet volledig zijn opgenomen. Wat dat betreft staat het 'in the cloud opnemen' van KPN nog behoorlijk in de kinderschoenen.
Bij opnames die zwart blijven is het een kwestie van later nog eens proberen.
Soms is dat een paar uur later en een enkele keer een dag later.
Is inderdaad vervelend maar heb nog nooit een opname gehad die helemaal niet wilde afspelen.
Vreemdste wat we wel gezien hebben is een vrijdagavond opname van The Voice of Holland die pas na het weekend wilde spelen en dat was ineens de herhalingsopname van RTL8 in plaats van de originele op RTL4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

renskoenraadt schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:24:
[...]

Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ben overigens de afgelopen paar dagen bij verschillende KPN Winkels binnen gestapt en ook daar ervaar ik deze problemen. Ook NET5 is eraan onderhevig btw.

En wat mij opvalt is dat het met name bij de in Nederland of de Benelux geproduceerde programma's de problemen zich voordoen, wanneer ik een film kijk heb ik nergens last van.

Voorbeelden waar ik duidelijke het probleem hoor: RTL7 -> programma RTLZ.

Ik ga de problemen maar eens bij KPN melden en kijken wat zij eraan kunnen doen.
ik keek woensdag naar switched at birth en daar was het zeer duidelijk te horen. Ook op rtlz is het aanwezig. toch maar weer eens de software wissen, misschien dat het helpt

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
Nogmaals dan...
Thijs1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 10:38:
Heren

Kijk eens bij storingen in service info van de STB.
Daar staat al enige dagen storing met bepaalde zenders.

mvg
Storing beeld zenders via Interactieve TV

Begintijd: 2012-11-01 17:00Als gevolg van een storing kun je problemen ervaren met het beeld van de zenders via Interactieve TV.
Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Kijk zelf eens in bij service info van je STB daar zie je al de storingen staan.
of als je dat niet kan vinden kijk dan even via internet.

http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

mvg

[ Voor 20% gewijzigd door Thijs1 op 17-11-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52
Thijs1 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:41:
Nogmaals dan...

[...]

Storing beeld zenders via Interactieve TV

Begintijd: 2012-11-01 17:00Als gevolg van een storing kun je problemen ervaren met het beeld van de zenders via Interactieve TV.
Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Kijk zelf eens in bij service info van je STB daar zie je al de storingen staan.
of als je dat niet kan vinden kijk dan even via internet.

http://www.kpn.com/web/show/id=1983274

mvg
En daar staat duidelijk problemen met het beeld, niet met het geluid.

Zelf heb ik het probleem as we speak bij Net5HD, niet bij de gewone Net5. Het ligt dus zeker niet aan mijn TV (was ik erg bang voor - net nieuw namelijk) of aan een kabel. Kan iemand bevestigen dat het bij haar/hem ook bij de HD zenders is. Baal hier enorm van...

---edit---
En nu ook bij SBS6HD en niet bij SBS6...

[ Voor 37% gewijzigd door barrymossel op 19-11-2012 19:40 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27
Volgens mij heb ik een nieuwe software versie gekregen op mijn VIP1853, de minigids bij het zappen of bij omhoog/omlaag/gele knop laat nu alleen nog maar de zendernaam zien en programmanaam maar geen programma-info. Daarvoor moet ik nog een keer op de gele knop drukken of via de gids natuurlijk.

Ik heb nu versie 1.0.3_8

[ Voor 3% gewijzigd door jorikc op 20-11-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:07
Heb zelf problemen met het opname pakket. Bij sommige programma's blijft het beeld op zwart.
Ontvanger al gereset, inclusief oude firmware verwijderd. Bij sommige zit een week tussen dus niet opnames van een dag. Zag wel bij mijn info dat er een storing is. Zou ik deze programma's nog een keer terug kunnen kijken (na de storing) of moet ik hier KPN maar voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is trouwens ook bij (inmiddels) dochter Glashart Media en ook bij Interactieve TV via KPNGlasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:52
jorikc schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:57:
Volgens mij heb ik een nieuwe software versie gekregen op mijn VIP1853, de minigids bij het zappen of bij omhoog/omlaag/gele knop laat nu alleen nog maar de zendernaam zien en programmanaam maar geen programma-info. Daarvoor moet ik nog een keer op de gele knop drukken of via de gids natuurlijk.

Ik heb nu versie 1.0.3_8
Ik merkte al dat we nu ook op 64x snelheid kunnen spoelen. Geen idee welke versie het nu is, maar na een vastloper (die regelmatig gebeuren) duurde het erg lang om opnieuw op te starten. Zal toen dus wel geüpdatet zijn...

• cm74
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-12-2021
jorikc schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:57:

Ik heb nu versie 1.0.3_8
Zit herhaald en gepland opnemen nu ook in deze nieuwe software ?

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27
Ik heb geen opnemen pakket (zit al een half jaar te wachten op glasvezel aansluiting en heb tijdelijk nog steeds een ADSL-abbo zonder opnemen)... Wel zie ik ook dat als je een kanaalnummer intypt, boven in het scherm de cijfers in een grijs vak zijn i.p.v. iets groens.
Ik had vroeger zeker 1x per week dat hij "hing", d.w.z. de zender die ik keek bleef werken, maar ik kon niet meer wegzappen of pauzeren/vooruit/achteruit spoelen. Hopelijk is dat opgelost nu.

• Loekie
cm74 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 07:31:
[...]

Zit herhaald en gepland opnemen nu ook in deze nieuwe software ?
Dat zal net als de rest server-side zijn, dus zal niet van software op STB afhangen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
barrymossel schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:32:
[...]

En daar staat duidelijk problemen met het beeld, niet met het geluid.

Zelf heb ik het probleem as we speak bij Net5HD, niet bij de gewone Net5. Het ligt dus zeker niet aan mijn TV (was ik erg bang voor - net nieuw namelijk) of aan een kabel. Kan iemand bevestigen dat het bij haar/hem ook bij de HD zenders is. Baal hier enorm van...

---edit---
En nu ook bij SBS6HD en niet bij SBS6...
bij mijn provider (Lijbrandt) ook al.
Zit hem waarschijnlijk in het IPTV platform van KPN zelf (streams daarvan worden ook gebruikt door andere providers) , maar maak dat de providers maar eens wijs. Die schepen de mensen af met "zet het volume van de mediabox maar wat lager".

epic fail en weinig HD aan zo...

hoop dat mensen flink melding maken bij hun provider en dat wellicht iemand hier wakker door geschud wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb het zelfde probleem alleen dan met vodafone. Na 11 Emails en 3 weken wachten was dit hun reactie!

Beste meneer ...........,

Bedankt voor jouw e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je vraagt naar de status van het geluidsprobleem.

Wij hebben inmiddels van de desbetreffende afdeling de melding gekregen dat dit vanuit Veronica en vanuit Net 5 zo wordt uitgezonden. Helaas kunnen wij hier niet bij helpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonevast.nl

vodafone.nl/thuis

Mocht je naar aanleiding van deze e- mail behoefte aan meer informatie hebben, aarzel dan niet contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09:00 tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur op het nummer 0900 717 1000 (€0,10 p/m).

Heb hen nu een mail terug gestuurd dat zij hiermee kenbaar maken een bij hen afgenomen dienst dus niet juist te kunnen leveren.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Um..... ALS het werkelijk zo is dat dit vanuit de omroepen al fout gaat, hoe kan jij dan met droge ogen beweren dat dit nog steeds een kwestie is van "niet juist kunnen leveren" ? ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:31:
Um..... ALS het werkelijk zo is dat dit vanuit de omroepen al fout gaat, hoe kan jij dan met droge ogen beweren dat dit nog steeds een kwestie is van "niet juist kunnen leveren" ? ......
Ik neem een product af waarvoor geadverteerd word dat het perfect beeld en geluid zou hebben. Dat heeft het dus niet!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
eymey schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:31:
Lees jij nooit de leveringsvoorwaarden als je een contract afsluit?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leveringsvoorwaarden zijn heilig!! Denk ook niet dat ze er iets aan gaan doen totdat iemand "hoogs" zich mee bemoeid... of iemand moet het leuk vinden om een kort geding aan te spannen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
DaveD1109 schreef op zondag 02 december 2012 @ 08:08:
[...]

Ik neem een product af waarvoor geadverteerd word dat het perfect beeld en geluid zou hebben. Dat heeft het dus niet!
Dat kun je niet zeggen, perfect is daarvoor te subjectief. Wees blij dat je antwoord hebt gekregen op je vraag en zeur niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
SCIxX schreef op zondag 02 december 2012 @ 11:49:
[...]

Dat kun je niet zeggen, perfect is daarvoor te subjectief. Wees blij dat je antwoord hebt gekregen op je vraag en zeur niet zo.
Wees blij???? Ben jij wel helemaal lekker? Ten eerste weet jij de ernst niet van het geluid probleem en als jij wel graag betaald voor iets wat niet goed werk wil ik graag 100 klanten als jij.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
DaveD1109 schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:40:
[...]

Wees blij???? Ben jij wel helemaal lekker? Ten eerste weet jij de ernst niet van het geluid probleem en als jij wel graag betaald voor iets wat niet goed werk wil ik graag 100 klanten als jij.
Je krijgt het beste wat ze kunnen leveren, ze schrijven toch al dat het zo wordt uitgezonden, dan kunnen ze daar dus niks aan veranderen. Sowieso dat jij dit probleem ernstig vindt geeft al aan dat jij nooit erge problemen hebt gehad, niet zo mierenneuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Sinds de laatste firmware update is het geluid flink zachter geworden waardoor ik mn tv flink hard moet zetten. Heeft er iemand een idee hoe ik het inkomende geluid van de Motorola, dus niet de TV harder krijg?

Ik maak nu gebruik van de KPN afstandbediening die tevens de TV aanstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DaveD1109 schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:40:
[...]

Je loopt nu gewoon te zeuren en te trollen. That's all (dat ik daar eigenlijk nog op reageer zet :N ).

ALS (lees: ALS) het probleem zou zitten bij de zenders/omroepen, dan is er niemand bij KPN die jij het aan kan rekenen want die geven dan het geluid gewoon door zoals het 'hoort' en ga jij maar een lekker een rechtszaak starten om van SBS of RTL je geld terug te krijgen. Boehoe :')

Waarschijnlijk vindt iedereen hier die last heeft van het probleem dit net zo vervelend als jij. Maar je moet wel de 'schuld' neerleggen bij de partij waar het hoort.

Als het wel ergens bij KPN zit (bv. in hun encoders) dan dienen ze inderdaad gewoon met een oplossing te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 03-12-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
eymey schreef op maandag 03 december 2012 @ 08:17:
[...]

Je loopt nu gewoon te zeuren en te trollen. That's all (dat ik daar eigenlijk nog op reageer zet :N ).

ALS (lees: ALS) het probleem zou zitten bij de zenders/omroepen, dan is er niemand bij KPN die jij het aan kan rekenen want die geven dan het geluid gewoon door zoals het 'hoort' en ga jij maar een lekker een rechtszaak starten om van SBS of RTL je geld terug te krijgen. Boehoe :')

Waarschijnlijk vindt iedereen hier die last heeft van het probleem dit net zo vervelend als jij. Maar je moet wel de 'schuld' neerleggen bij de partij waar het hoort.

Als het wel ergens bij KPN zit (bv. in hun encoders) dan dienen ze inderdaad gewoon met een oplossing te komen.
Als je nou geen verstand van zaken hebt kun je beter de zinloze reacties voor je houden. Ik heb niets te maken met een publieke omroep maar met vodafone waar ik een dienst afneem. Wat zij verder achter de schermen doen en regelen is voor hun. Misschien zou je een cursus kunnen volgen om je juridische kennis op te schroeven? >:)

DaveD

Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste