KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
datadevil schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:25:
heeft koper nu ook SBS HD, of ben ik gewoon slechtziend aan het worden?
SBS6HD zat er toch altijd al op?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 18:53
giant2000 schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:32:
[...]

SBS6HD zat er toch altijd al op?
ja, maar standaard bedoelde ik, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
datadevil schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 20:23:
[...]

ja, maar standaard bedoelde ik, sorry
Je bedoeld dat iedereen die zender heeft? Het was mij niet opgevallen, ik zal eens kijken vanavond. Welke voorkeuze is dat, 706?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:35:
Is er onlangs iets verander in de software van de Thompson router?

Ik heb hier 3 telefoons aan hangen, en alledrie hebben ze last van moeilijk kunnen verbinden.
Als ze eenmaal verbonden zijn gaat het vaak lang goed, maar zowel mijn oude G1 (Cyanogen 6.1) als mijn Desire Z (Cyanogen 7.1) als de Desire HD van mijn vriendin (stock HTC) hebben er last van.
Voor het nageslacht:

Heel veel zitten puzzelen, kanalen geswitched, kijken welke kanalen er in de lucht waren, of er overlap was van de buren enz....
't Leek er namelijk op dat het probleem zich vooral 's avonds voordeed. Ik zat al te denken aan buren die 's avonds hun router aanzetten, of een zendamateur of zo iets..

Zonet bij het kijken naar de Tour hield mijn wifi er weer mee op. Wat blijkt: als de TV aan staat (dus de TV ontvanger) houdt de wifi er mee op...
Getest, en het was reproduceerbaar.

Uiteindelijk net met de KPN gebeld, vraagt de dame of de interactieve TV ontvanger wel in de goede aansluiting van de Experia box zit. Dat was dus niet zo... :/ :X
Blijkbaar bij het verplaatsen de boel verkeerdom ingeplugd. Maar de TV deed het wel, dus die hoeft niet per se in aansluiting 3 te zitten.
Toch was dat de oorzaak van mijn wifi-probleem.

Dank aan de dame van KPN! O+

(wel raar dat de wifi ophoudt als de TV ontvanger in de verkeerde aansluiting zit)

Afijn, hopelijk heeft iemand hier iets aan als 'ie wifi problemen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Had interactieve tv + hd pakket besteld naast een 20Mbit internet abbo (wat ik al langer los heb).

Standaard internet haal ik ongeveer 14-16Mbit (afstand etc.) - als ik HD tv aanzet wordt dit dus 6-8Mbit ... Als ik dan een download aanzet (met limitatie van 6-8Mbit of zonder, maakt niet uit, modem kan helaas niet slim reserveren ...) gaat het beeld "storen" (puur bandbreedte tekort).

Telefoniste: "Ja dat is normaal, uw tv neemt uw internet snelheid af"
Ik : "Zo zijn we niet getrouwd, dat zou prima zijn als ik een combiprijs zou betalen, maar ik betaal voor beide producten (met losse contracten) de volle mep. En ik kan ze niet gebruiken voor ook maar iets wat dichtbij komt."
Telefoniste: "Ja ik snap het wel, maar dat is normaal nou eenmaal zo."
*me herhaalt eerdere zin
Telefoniste: "Ik zal kijken of ik u volgende week op VDSL over kan zetten, ik zal contact met u opnemen."
*me bedankt

Zo jammer en lichtelijk schandalig dat je gewoon al voelt dat ze weten dat ze fout zitten, maar dat ze je toch willen terug sturen met niets om maar geen moeite/geld te hoeven investeren. Ben benieuwd hoe vaak ik nu hier nog achteraan moet bellen. Ze zouden mijn abbo gewoon naar 28Mbit moeten schalen zodat ik beide producten kan gebruiken zoals ik daar voor betaal en afgesproken is ... zucht. Maar we zullen zien, niet te snel oordelen, eens kijken of dat VDSL iets gaat opleveren :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51
Toch klopt het inderdaad wat ze zegt en dat is toch al ongeveer algemene kennis (ookal maakt die kennis het niet meteen 'goed').

TV haalt altijd bandbreedte van je internetsnelheid af. Technisch is het op ADSL2 dus nooit en te nimmer mogelijk om een 20 mbit abbo af te nemen icm. ITV. Maximale wat KPN zou moeten willen aanbieden op ADSL2 is Internet 8 mbit + ITV. En dan ook alleen maar voor die klanten die daadwerkelijk een intrain snelheid van 14-16 mbit kunnen halen.

Maar goed, benieuwd of er capaciteit is om je op VDSL2 te krijgen ;).

@riffey: apart verhaal :). Blijkbaar een foutje in de programmering van die Thomson router, misschien als 'erfenis' van een vroegere situatie. Bij oudere Experiabox versies maakt het inderdaad niet uit in welke poort je de ITV ontvanger prikte. Afhankelijk van wat DHCP strings werd on the fly die poort uit de normale LAN bridge getrokken en in de IPTV bridge gemept.

Blijkbaar werkt dat dynamische mechanisme nu nog steeds als je 'm in de 'verkeerde' poort prikt maar wordt er iets te veel omgezet. Waarschijnlijk zaten je WIFI apparaten dus te proberen om op het IPTV netwerk te komen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

eymey schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:08:
Technisch is het op ADSL2 dus nooit en te nimmer mogelijk om een 20 mbit abbo af te nemen icm. ITV. Maximale wat KPN zou moeten willen aanbieden op ADSL2 is Internet 8 mbit + ITV. En dan ook alleen maar voor die klanten die daadwerkelijk een intrain snelheid van 14-16 mbit kunnen halen.

Maar goed, benieuwd of er capaciteit is om je op VDSL2 te krijgen ;).
Als de capaciteit er niet is ga ik niet het volledige bedrag betalen voor niet geleverde diensten :) . Dan betaal ik 8/20e van mijn internetbedrag. Daar zullen ze heel moeilijk over doen, maar dat gaan ze echt niet winnen.

http://www.consuwijzer.nl..._of_onder_protest_betalen

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 15:44
Cassius schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:19:
[...]

Als de capaciteit er niet is ga ik niet het volledige bedrag betalen voor niet geleverde diensten :) . Dan betaal ik 8/20e van mijn internetbedrag. Daar zullen ze heel moeilijk over doen, maar dat gaan ze echt niet winnen.

http://www.consuwijzer.nl..._of_onder_protest_betalen
Misschien niet, maar ik zou niet zo heel veel trek hebben in een juridisch gevecht waar je verder niks aan over houdt en wat je waanzinnig veel tijd kost. In het gunstigste geval ben je een tijd afgesloten en hoef je uiteindelijk niks te betalen. Wacht dan gewoon vdsl af, als t niks is downscale je je abo naar 8mbit ofzo en als je nog een paar euro terug wilt hebben zal dat misschien ook nog lukken. Maar dan houdt t wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom. Gewoon VDSL afwachten en anders eisen dat je maar voor het 8 mbit abbo + ITV hoeft te betalen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15

AvK

Ready Set Go

Cassius schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 18:19:
[...]

Over het algemeen is KPN coulant bij dit soort zaken. Gewoon netjes uitleggen wat je probleem is en dat je vind dat je te weinig krijgt voor je geld. Grote kans dat ze je korting geven of je zonder kosten downgraden. Het mooiste is natuurlijk dat je een stuk korting krijgt. Hoor graag hoe het afloopt. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik zeg ook niet dat ik er trek in heb, ik word altijd vriendelijk te woord gestaan, dus ik hoop dat het gewoon goed opgelost word. Ik zeg wel dat als het niet zo is, dat ik dan niet "ok" zeg :) .

Ik had het btw ook niet over -niet- betalen, maar naar verhouding van de geleverde dienst (vandaar de 8/20e).

Zal het laten weten :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
Ierlandfan schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:01:
Sinds de update werkt de component ingang en de HDMI niet helemaal meer...
Als de box opstart zie je beeld zoals het hoort en zodra de tv "applicatie" wordt gestart valt het signaal uit.
Fabrieksinstellingen gedaan, software verwijderd menu gecontroleerd...kabels werken want je ziet beeld totdat de tv app wordt gestart..voor de zekerheid via hdmi en later weer via component aangesloten...alleen Scart werkt volledig...mis ik iets?

Edit: xs4all heeft geen update gehad..toch grappig dat mijn beeldscherminstellingen op een of andere manier zijn gewijzigd zonder mijn bemoeienis. (Beeldscherminstellingen op automatisch en alles werkt weer. Stond op 025)
Hier i.c.m. tweak glas het zelfde probleem.
aangesloten via component, en beeld totdat de tv "applicatie" wordt gestart.
de box draait wel.. ik heb namelijk wel geluid op mijn tv.. (waar ik niets aan heb |:( )
als 'tv' gebruik ik mijn PC beeldscherm. (dell 2709)

helaas werkt jou oplossing hier niet.

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 16:24
Killerbert schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:41:
[...]

Hier i.c.m. tweak glas het zelfde probleem.
aangesloten via component, en beeld totdat de tv "applicatie" wordt gestart.
de box draait wel.. ik heb namelijk wel geluid op mijn tv.. (waar ik niets aan heb |:( )
als 'tv' gebruik ik mijn PC beeldscherm. (dell 2709)

helaas werkt jou oplossing hier niet.
Probeer eens dmv scart de uitgang weer op hdmi 720p te zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
weet iemand ook of streaming (dlna) werkt met de motorola 1903 van kpn?? ben benieuwd of ik nu ook media vanaf mijn nas naar de tv kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
msmilde schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:36:
weet iemand ook of streaming (dlna) werkt met de motorola 1903 van kpn?? ben benieuwd of ik nu ook media vanaf mijn nas naar de tv kan streamen.
als dat uberhaupt al zou kunnen met de 1903, dan kun je er vrij zeker van zijn dat die optie er uit is gehaald. Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
volgens de specs van motorola kan het...was benieuwd of iemand het ook daadwerkelijk geprobeerd had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

msmilde schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:36:
Je kunt die Motorola niet benaderen vanaf je PC.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
msmilde schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:46:
volgens de specs van motorola kan het...was benieuwd of iemand het ook daadwerkelijk geprobeerd had
Specs zeggen 0,0 bij dit soort toepassingen.

Deze apparaten worden door de providers helemaal ingericht en die bepalen welke theoretisch mogelijke functionaliteiten ook echt benut worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Toch zal het niet lang meer duren dat alles in 1 kastje komt te zitten in je meterkast.
Nu hebben we een STB voor de TV, een Media speler naast de TV, een Router in de meterkast en een NAS op zolder. Nog heel even..... en dan zit alles in 1 doosje keurig weggewerkt. Alles op een soort Breedband wifi.
Wifi in je TV, op je PC, wifi op je telefoon en wifi op je stereo / surround systeem. Gaat sneller dan je denkt. :)

Edit: Oh ja, opslag is geen probleem, gewoon ALLES in de CLOUD!

[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 24-07-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
AvK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:25:
Toch zal het niet lang meer duren dat alles in 1 kastje komt te zitten in je meterkast.
Nu hebben we een STB voor de TV, een Media speler naast de TV, een Router in de meterkast en een NAS op zolder. Nog heel even..... en dan zit alles in 1 doosje keurig weggewerkt. Alles op een soort Breedband wifi.
Wifi in je TV, op je PC, wifi op je telefoon en wifi op je stereo / surround systeem. Gaat sneller dan je denkt. :)

En dan doet je internetverbinding het niet... Shit, kan ik mijn opgeslagen DVD niet meer kijken want ik heb geen harde schijf meer in mijn PC/Laptop/Mediaplayer/etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er komt toch ook altijd water uit de kraan? Beetje vertrouwen in de techniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:29:
Er komt toch ook altijd water uit de kraan? Beetje vertrouwen in de techniek!
_O- _O- _O-

(grapje toch zeker hè?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zondag 24 juli 2011 @ 21:25:
Cloud = faal
Opgehypt iets waar de consument niet op zit te wachten.
En nog in geen 10.000 jaar dat ik daar gebruik van wil maken bij KPN. Ga ze een beetje nog meer macht en controle geven zeg.... En wat te denken van al die netwerkstoringen bij KPN:

nieuws: KPN belooft dagenlange vdsl-storing maandag op te lossen - update
nieuws: KPN kampt met netwerkstoring - update
nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk in Zuidoost-Nederland
nieuws: KPN en Xs4all hebben last van storing internetverkeer - update
nieuws: Website NS is uit de lucht - update
nieuws: KPN kampt met storing op mobiel netwerk - update
nieuws: KPN kampt met landelijke netwerkstoring - update 4
nieuws: KPN kampt met grote storing op adsl-netwerk - update
nieuws: KPN gaat klachten over glasvezelverbindingen inventariseren
nieuws: KPN kampt met landelijke internetstoring - update
nieuws: KPN Backup Online kampt al een week met problemen - update

En dit soort privacy schendende praktijken:
nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer

En dit alles natuurlijk weer voor een premium toeslag, zoals we van KPN gewend zijn?

:w :w :w

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.m.
Lekker ontopic, het gaat hier over iTV. Absoluut geen premium prijs, en tot nu toe gevrijwaard van grote storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-07 20:37
Weten jullie misschien hoe ik mijn stereo (voornamelijk FM) kan blijven gebruiken zonder het kastje van KPN steeds aan te moeten zetten? Luister veel 3FM via mijn stereo die aangesloten zit op UPC/kabel.

Wil het liefst gewoon de radio aandrukken en meteen geluid hebben in plaats van eerst het andere kastje aan te moeten zetten, zender opzoeken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Yrck schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:30:
Weten jullie misschien hoe ik mijn stereo (voornamelijk FM) kan blijven gebruiken zonder het kastje van KPN steeds aan te moeten zetten? Luister veel 3FM via mijn stereo die aangesloten zit op UPC/kabel.

Wil het liefst gewoon de radio aandrukken en meteen geluid hebben in plaats van eerst het andere kastje aan te moeten zetten, zender opzoeken etc.
Gewoon analoog via een etherantenne? Eventueel een dipool hoog in huis (werkt bij mij er goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Hageneis schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:37:
[...]

Gewoon analoog via een etherantenne? Eventueel een dipool hoog in huis (werkt bij mij er goed).
Klopt. Niet dat ik steeds iTV kastje moet aandoen, zender zoeken, versterker aan etc.
Dacht zelf aan zoiets: http://www.bestel-shop.nl...EMAST-AM/FM-ea-02383.html

Geen idee welke goed zijn en/of werken. Als iemand linkje heeft met een antenne die niet al te duur is.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Hier hoefde ik alleen de kabel uit de ziggo aansluiting te trekken en een nieuwe channelscan te doen om de nieuwe frequenties te gebruiken. Trucje geleerd van een Ziggomonteur tijdens een storing.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Loekie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:21:
Hier hoefde ik alleen de kabel uit de ziggo aansluiting te trekken en een nieuwe channelscan te doen om de nieuwe frequenties te gebruiken. Trucje geleerd van een Ziggomonteur tijdens een storing.
Moet je wel signaal op de kabel hebben. Die is er bij mij al jaren af.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
giant2000 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:39:
[...]

Moet je wel signaal op de kabel hebben. Die is er bij mij al jaren af.
Bij die storing zat er geen signaal op de kabel, daar was die monteur voor.
Je kabel aansluiting werkt met een open uiteinde als antenne en als ik dat hier test, klopt dat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhm, volgens mij heeft hij het over "Trucje van een ziggomonteur tijdens een -storing-". Hij doelt er dus waarschijnlijk op om radio te ontvangen -zonder- signaal op de kabel.

Waarschijnlijk door de kabel er gewoon uit te trekken, wel in je tuner te laten zitten en hem bij voldoende sterk sigaal als 'antenne' te kunnen laten fungeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Dus als ik de kabel uit de wandcontactdoos haal, moet ik signaal hebben?

Edit: Zoiets zou ik ook op de radio kunnen aansluiten, om vervolgens FM zenders te ontvangen? http://cgi.ebay.com/5dBi-...ain_0&hash=item415bd5d093

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 64% gewijzigd door Yrck op 26-07-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Yrck schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:40:
Dus als ik de kabel uit de wandcontactdoos haal, moet ik signaal hebben?
Yup, zo werkt het hier wel.....
Edit: Zoiets zou ik ook op de radio kunnen aansluiten, om vervolgens FM zenders te ontvangen? http://cgi.ebay.com/5dBi-...ain_0&hash=item415bd5d093

Alvast bedankt! _/-\o_
vast, maar als je de kabel al hebt liggen.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
eymey schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:06:
Euhm, volgens mij heeft hij het over "Trucje van een ziggomonteur tijdens een -storing-". Hij doelt er dus waarschijnlijk op om radio te ontvangen -zonder- signaal op de kabel.

Waarschijnlijk door de kabel er gewoon uit te trekken, wel in je tuner te laten zitten en hem bij voldoende sterk sigaal als 'antenne' te kunnen laten fungeren.
Dat is geen truuk, je ontvangt gewoon de zenders uit de lucht, maar niet van de kabel. Je kan ook meteen een draad van 76 cm in de antenne-ingang van de tuner drukken. Lukte tot voor 2 weken hier perfect, helaas is ons mooie torentje in het noorden ingestort :(

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
tuurlijk, maar de truuk zit hem er dus in dat je veelal de zenders uit de lucht kan pakken zonder met antennes te gaan rotzooien.

Maar inderdaad, als de "straalpaal om de hoek" ingestort is, dan is het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 21:44

roelbb

knorretje

iemand ook het probleem als je de opname eerder wil laten beginnen dat de ontvanger juist later begint.
bv: 4 minuten eerder beginnen als de uitzending (voorlooptijd) de ontvanger begint starttijd + 4minuten en niet starttijd -4 minuten.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, bij mij doet hij het zoals het hoort: eerder beginnen. Sterker nog: ik zou wel later willen kunnen laten beginnen (als je daarvoor een programma op een andere zender opneemt waarvan je zeker wilt weten dat het einde erop staan bijvoorbeeld) maar dat kan helemaal niet.

Staat je tijd wel goed ingesteld? Ik zou die truc doen van opnieuw de firmware installeren (zie eerder in dit topic). Als dat niet helpt dan toch even melden denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
roelbb schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:02:
iemand ook het probleem als je de opname eerder wil laten beginnen dat de ontvanger juist later begint.
bv: 4 minuten eerder beginnen als de uitzending (voorlooptijd) de ontvanger begint starttijd + 4minuten en niet starttijd -4 minuten.
Weet je zeker dat het programma niet gewoon nóg eerder is begonnen dan die 4 minuten? Ik volg bijvoorbeeld Heroes op RTL5 en die presteren het elke week soms wel een kwartier eerder te beginnen dan tv gids en EPG aangeven. Hoe ze het elke week voorlekaar krijgen weet ik niet, maar helaas nemen sommige zenders de kijkers hierin niet echt serieus.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Klopt het dat er geen enkele mogelijkheid is om de zenders zelf te ordenen? Hoop van de commerciele zenders mogen achterin en paar naar voren. Kan dit alleen via een nieuw profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

giant2000 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:00:
[...]

Weet je zeker dat het programma niet gewoon nóg eerder is begonnen dan die 4 minuten? Ik volg bijvoorbeeld Heroes op RTL5 en die presteren het elke week soms wel een kwartier eerder te beginnen dan tv gids en EPG aangeven. Hoe ze het elke week voorlekaar krijgen weet ik niet, maar helaas nemen sommige zenders de kijkers hierin niet echt serieus.
nee, dat weet ik zeker. het programma was al te laat begonnen. maar ik ga zo even de hdd recorders wissen en dan zien we vanavond wel of het resultaat heeft.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
roelbb schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:02:
Weet je heel zeker dat je zelf niet de verkeerde keuze maakt door -4 minuten te kiezen in plaats van +4 minuten?
Als je 4 minuten eerder de opname wil laten beginnen zul je +4 minuten moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
ninjazx9r98 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:17:
[...]

Weet je heel zeker dat je zelf niet de verkeerde keuze maakt door -4 minuten te kiezen in plaats van +4 minuten?
Als je 4 minuten eerder de opname wil laten beginnen zul je +4 minuten moeten instellen.
Dat kan dus niet. Je kan de opname alleen maar eerder laten beginnen, niet later.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
giant2000 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 14:31:
[...]

Dat kan dus niet. Je kan de opname alleen maar eerder laten beginnen, niet later.
Waar zie je mij zeggen dat ik de opname later laat beginnen?
Wat je invult is "Tijd opnemen voor programma", daar vul je dus +4 minuten in en dan neem je vier minuten op vóór begin van het programma.
Dat kan overigens prima, ik doe niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Waar zie je mij zeggen dat ik de opname later laat beginnen?
Ik quote jou even:
No further questions.

[ Voor 19% gewijzigd door giant2000 op 02-08-2011 12:45 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Je kunt quoten wat je wilt maar daar staat toch echt niet wat jij denkt dat er staat.
Je moet het aantal minuten kiezen dat opgenomen dient te worden voor aanvang van het programma en dat is dus een positief aantal minuten.
Met andere woorden, als je vier minuten voor tijd de opname wilt laten starten maak je de keuze voor +4 minuten.
Zoals gezegd is de letterlijke tekst voor het invulveld ook "Tijd opnemen voor programma" en dat is een positief aantal minuten, bij een negatief aantal zou je de opname starten nadat het programma al gestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb

roelbb

knorretje

-4 muniten kan helemaal niet. zodra je op de min drukt, springt de timer naar 60 minuten (dus een uur vooraf opnemen). Gisteren alles gereset, nu doet die het weer zoals verwacht.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07 23:33
Yrck schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 10:12:
Klopt het dat er geen enkele mogelijkheid is om de zenders zelf te ordenen? Hoop van de commerciele zenders mogen achterin en paar naar voren. Kan dit alleen via een nieuw profiel?
Volgens mij kun je geen zenders sorteren met KPN Interactieve tv decoders. Helaas hebben veel aanbieders van digitale tv ervoor gekozen om de zenders door de consument niet te laten sorteren (met of zonder opzet ivm commerciele belangen). Je kunt hooguit zenders niet opnemen in een favorieten lijst maar sorteren is wat anders.
Alleen bij digitale kabel decoders (Caiway,Ziggo) en satteliet (Canal Digitaal) heb je wel deze vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Een andere oplossing is de aanschaf van een programmeerbare afstandsbediening.
Wij hebben een Philips SRT9320 die voor alle apparaten gebruikt wordt (decoder, receiver, blu-ray, htpc) en daar heb je de volledige vrijheid om de iconen op het touchscreen in de volgorde te zetten zoals je die zelf graag wilt.
Bijkomend voordeel is ook dat je je niet druk hoeft te maken over de hoge zendernummers, je drukt op het logo en en de juiste zender wordt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
roelbb schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 14:14:
-4 muniten kan helemaal niet. zodra je op de min drukt, springt de timer naar 60 minuten (dus een uur vooraf opnemen).
Precies.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
funrider schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 16:57:
[...]

Volgens mij kun je geen zenders sorteren met KPN Interactieve tv decoders. Helaas hebben veel aanbieders van digitale tv ervoor gekozen om de zenders door de consument niet te laten sorteren (met of zonder opzet ivm commerciele belangen). Je kunt hooguit zenders niet opnemen in een favorieten lijst maar sorteren is wat anders.
Alleen bij digitale kabel decoders (Caiway,Ziggo) en satteliet (Canal Digitaal) heb je wel deze vrijheid.
Dat kan inderdaad niet. Wat betreft de keuze die de aanbieder maakt: dat is een mix van wat handig is, wat 80% van de consumenten wil maar zeker ook commerciele belangen. Zie het KPN promotiekanaal maar eens zo voorin staan (18)!
In het analoge tijdperk is er destijds een hele race geweest naar de plaats op de voorkeuze. Wie kan zich het nog de "Zet'm op 4" actie herinneren? En wist je dat AT5 zo heet om direct achter RTL4 te komen? Zelfs nu nog doet TV Oost ontzettend zijn best om de analogekijker vooral hun zender op 11 te krijgen. Een cijfer achter de zendernaam doet blijbaar wonderen. Kijk maar eens naar Veronica, de enige commerciele die geen cijfer heeft. Die verdwijnt toch naar achteren (9). Dubbelen is ook niet handig: NET5 (8 ) heeft het verloren van RTL5. Met de komst van meer dan 100 zenders en EPG is het allemaal niet meer zo belangrijk meer denk ik.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Bedankt voor de reacties. Vind het zelf erg vervelend, omdat ik maar paar zenders bekijk en niet eerst helemaal naar 506 moet voor TV Gelderland etc. Kan natuurlijk wel een profiel aanmaken, maar er zijn verschillende mensen die naar de tv kijken en dus moet je steeds schakelen tussen de profielen.

Een afstandsbediening zoals hier gezegd wordt is erg interessant. Ga me hier zeker in verdiepen en kijken of er meer voorstanders voor zijn hier.

Verder moet ik toegeven dat de kwaliteit van iTV erg goed is. Heb alleen nog maar UPC gehad (analoog) met een 46 inch Plasma tv. Sinds ik KPN heb merk je pas wat je al die tijd gemist hebt. :)

En oja: iedereen vind de afstandsbediening erg grappig. Krijg vaak reacties als er mensen op bezoek zijn. Lijkt wel een speelgoed ding.. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Yrck op 03-08-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-02-2024
Yrck schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:56:
Bedankt voor de reacties. Vind het zelf erg vervelend, omdat ik maar paar zenders bekijk en niet eerst helemaal naar 506 moet voor TV Gelderland etc. Kan natuurlijk wel een profiel aanmaken, maar er zijn verschillende mensen die naar de tv kijken en dus moet je steeds schakelen tussen de profielen.

Een afstandsbediening zoals hier gezegd wordt is erg interessant. Ga me hier zeker in verdiepen en kijken of er meer voorstanders voor zijn hier.

Verder moet ik toegeven dat de kwaliteit van iTV erg goed is. Heb alleen nog maar UPC gehad (analoog) met een 46 inch Plasma tv. Sinds ik KPN heb merk je pas wat je al die tijd gemist hebt. :)

En oja: iedereen vind de afstandsbediening erg grappig. Krijg vaak reacties als er mensen op bezoek zijn. Lijkt wel een speelgoed ding.. :9
Beste

Om enige chaos te scheppen in deze grote aantallen zenders is het makkelijkste gewoon of een profiel aan te maken of zenders op verbergen zetten die je niet wil zien.
Verder wat betreft de remote enige oplossing is hier te veelste dure logitech Harmony remote aanschaffen duur maar werkt wel.

Je zegt dat je van UPC naar KPN bent gegaan en dat het kijken met een 46inch plasma veel beter is dan bij UPC.
Nou ik heb inmiddels al een aantal jaren glas van KPN met een 32,en 50 en een 60 inch plasma en geloof me!! het beste beeld komt nog steeds bij UPC digitaal vandaan.
De KPN HD kanalen zien er goed uit verder zijn ze door de gebruikte streams glasvezel onwaardig.
Dit zou veel en veel beter kunnen als er nieuwe technieken gebruikt zouden worden bij KPN.

Bye the way tv kijken analoog is nooit een pretje op een LCD of plasma voor grote toestellen altijd digitaal nemen.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Interactieve TV, wat is het energie verbruik Interactieve TV ontvanger (tuner)

Het energieverbruik lijkt ook lager te liggen met de nieuwe firmware voor de VIP1960?

#1: ~14W (~15W HD-kanaal) in gebruik en ~13W in stand-by
#2: ~13W in gebruik en ~12W in stand-by

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Krijg sinds vanmorgen me iTV ontvanger niet meer uit en ook de afstandsbediening reageert nergens meer op. Enige oplossing is stekker eruit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:24

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Yrck schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:01:
Krijg sinds vanmorgen me iTV ontvanger niet meer uit en ook de afstandsbediening reageert nergens meer op. Enige oplossing is stekker eruit..
Daar had ik vandaag ook last van. Maar bij mij reageerde hij uiteindelijk wel, maar met een dikke vertraging. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Splinter Cell schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Daar had ik vandaag ook last van. Maar bij mij reageerde hij uiteindelijk wel, maar met een dikke vertraging. :(
Zappen gaat inderdaad met een vertraging en ook de EPG werkt niet meer. Hoop dat het vanavond (als er regen komt :+ ) alles weer vloeiend werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn EPG geplande opnames van vanmiddag waren niet opgenomen, maar mijn herhaalde tijdsopname (voor dezelfde tijd en zender, die ik er in heb gezet voor als ik de opnames via de EPG een keer zou vergeten in te stellen) is wel opgenomen!

Maar nu heeft hij ineens de gemist EPG-opnames wel in de lijst met opgenomen programma's staan maar allemaal met een datum/tijd in de toekomst en dus grijs gekleurd omdat ze niet toegankelijk zijn. Het gekke is dat hij als toekomstige tijd zelf de herhaling voor komende nacht van de gemiste middagprogramma's heeft gekozen.

Ik dacht dat dat in de software van KPN uitgezet was, maar nu kan hij blijkbaar wel zelf zien wanneer die specifieke afleveringen nog een keer vertoond worden.. maar als je zelf iets programmeert via de EPG kan je niet aangeven dat hij alle afleveringen automatisch moet opnemen (maar hij KAN het dus wel!)

Maar ze staan dus NIET in de lijst met GEPLANDE opnames... heel vaag. Ben benieuwd of ze morgen ook echt opgenomen blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:06:
Mijn EPG geplande opnames van vanmiddag waren niet opgenomen, maar mijn herhaalde tijdsopname (voor dezelfde tijd en zender, die ik er in heb gezet voor als ik de opnames via de EPG een keer zou vergeten in te stellen) is wel opgenomen!

Maar nu heeft hij ineens de gemist EPG-opnames wel in de lijst met opgenomen programma's staan maar allemaal met een datum/tijd in de toekomst en dus grijs gekleurd omdat ze niet toegankelijk zijn. Het gekke is dat hij als toekomstige tijd zelf de herhaling voor komende nacht van de gemiste middagprogramma's heeft gekozen.

Ik dacht dat dat in de software van KPN uitgezet was, maar nu kan hij blijkbaar wel zelf zien wanneer die specifieke afleveringen nog een keer vertoond worden.. maar als je zelf iets programmeert via de EPG kan je niet aangeven dat hij alle afleveringen automatisch moet opnemen (maar hij KAN het dus wel!)

Maar ze staan dus NIET in de lijst met GEPLANDE opnames... heel vaag. Ben benieuwd of ze morgen ook echt opgenomen blijken te zijn.
Gaat het er toch op lijken dat KPN net als Windows Media Center programma's automatisch te laten herkennen uit de EPG? Dat zou echt fantastisch zijn. Nooit meer een nieuwe serie hoeven missen als deze één keer in de lijst staat.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Thijs1 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:03:
[...]
...
Nou ik heb inmiddels al een aantal jaren glas van KPN met een 32,en 50 en een 60 inch plasma en geloof me!! het beste beeld komt nog steeds bij UPC digitaal vandaan.
De KPN HD kanalen zien er goed uit verder zijn ze door de gebruikte streams glasvezel onwaardig.
Dit zou veel en veel beter kunnen als er nieuwe technieken gebruikt zouden worden bij KPN.
...
Ik wist niet dat KPN zijn streams van UPC betrok. Volgens mij is dat ook niet zo, ik kan mij wel voorstellen dat KPN ze van dezelfde leverancier als UPC betrekt.
Overigens heeft KPN sinds deze maand voor glasvezel de HD kanalen opgeschroeft en zijn ze niet alleen van ongecomptrimeerde kwaliteit, maar tevens in het basis pakket gekomen (de 10 Nederlandse zenders dan)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Iemand ook problemen met zappen en de epg? Als ik de gids wil bekijken springt die na een paar seconde terug naar de zender. En als ik door de gids heen ga verspring ik automatisch naar de zender. T is ook een stuk trager dan normaal.

Na 2 keer de tv ontvanger van de stroom te hebben gehaald zijn de problemen weg.
Wachttijd bij de helpdesk van xs4all was wel lang rond de tijd van de problemen ;-)

[ Voor 26% gewijzigd door Hjordis op 05-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Werkt hier prima. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs1
giant2000 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:07:
[...]

Ik wist niet dat KPN zijn streams van UPC betrok. Volgens mij is dat ook niet zo, ik kan mij wel voorstellen dat KPN ze van dezelfde leverancier als UPC betrekt.
Overigens heeft KPN sinds deze maand voor glasvezel de HD kanalen opgeschroeft en zijn ze niet alleen van ongecomptrimeerde kwaliteit, maar tevens in het basis pakket gekomen (de 10 Nederlandse zenders dan)
Beste

KPN streams van UPC?? dat heb ik niet geschreven hoor.
Ik heb geschreven dat het beste digitale beeld bij UPC vandaan komt.
Ook heb ik geschreven dat de gebruikte streams van KPN glasvezel onwaardig zijn en deze door nieuwe technieken te gebruiken veel beter zouden kunnen zijn.

Vriendelijke groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:32

SkyStreaker

Move on up!

Ik had dus laatst Top Gear opgenomen via de nieuwe dienst (streamen) en krijg ik ineens 2 dagen later een of andere spelshow van Ketnet te zien ipv. Top Gear hervatten -_- Die zooi werkt dus nog niet helemaal helder...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is overigens wel heel erg duidelijk dat UPC de commotie over de beeldkwaliteit van KPNGlasvezel streams flink aan het uitmelken is.

In een lokaal krantje in Almere een paginagrote advertentie waarom je toch echt beter af bent bij UPC.

Met op nummer 1, jawel, "de beste beeldkwaliteit volgens telecompaper".

En verder nog wat half ware argumenten m.b.t. snelheid (dat ze bv. als best getest zijn in het segment 24-100 mbit en dat je bij hun geen last hebt van zwaar dataverkeer genererende buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-06 15:54
Loekie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 17:51:
[...]

Probeer eens dmv scart de uitgang weer op hdmi 720p te zetten.
gedaan en 't werkt weer.
raar dat dit in 1x is veranderd...

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
eymey schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:41:
Het is overigens wel heel erg duidelijk dat UPC de commotie over de beeldkwaliteit van KPNGlasvezel streams flink aan het uitmelken is.

In een lokaal krantje in Almere een paginagrote advertentie waarom je toch echt beter af bent bij UPC.

Met op nummer 1, jawel, "de beste beeldkwaliteit volgens telecompaper".

En verder nog wat half ware argumenten m.b.t. snelheid (dat ze bv. als best getest zijn in het segment 24-100 mbit en dat je bij hun geen last hebt van zwaar dataverkeer genererende buren).
Had enkele weken geleden een folder van een aantal pagina's in de bus met op iedere pagina een 'argument' waarom UPC beter zou zijn dan glasvezel.
Waren volgens mij een stuk of zeven argumenten maar het lag vrij snel in de vuilnisbak dus ik kan het niet meer nakijken.
Een van de argumenten was ook dat UPC televisie en internet volledig gescheiden aanbiedt zodat je altijd de volle internet snelheid hebt.
Bij glasvezel zou televisie kijken de internet snelheid negatief beinvloeden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
LOL. Ik weet ook wel waar UPC dat vandaan haalt maar dan nog is het complete BS :D. :')

Alleen als je 100 mbit afneemt/afnam, dan kan/kon TV kijken je internetsnelheid beinvloeden. Maar dat schijnt op nieuwere netwerken ook opgelost te zijn door de Genexis CPE op gigabit met de area-pop te laten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
SkyStreaker schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:00:
Ik had dus laatst Top Gear opgenomen via de nieuwe dienst (streamen) en krijg ik ineens 2 dagen later een of andere spelshow van Ketnet te zien ipv. Top Gear hervatten -_- Die zooi werkt dus nog niet helemaal helder...
Zoveel mogelijk melden bij de KPN Webcare, hier betaal je geen 5 euro per maand voor.
Top Gear op BBC HD... mooi hè?
Blij dat ik nog de oude harddisk tuner heb. En een satellietontvanger voor de BBC ;)

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
eymey schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:58:
Alleen als je 100 mbit afneemt/afnam, dan kan/kon TV kijken je internetsnelheid beinvloeden. Maar dat schijnt op nieuwere netwerken ook opgelost te zijn door de Genexis CPE op gigabit met de area-pop te laten communiceren.
Ik neem aan dat je specifiek praat over glasvezel? Wij hebben 40mbit VDSL, welke effectief 20mbit was, maar sinds we ITV hebben teruggegaan is naar 12mbit. Valt me toch tegen voor 65 euro/maand (alhoewel, als ik de postcode check doe kan ik vanwege de afstand ook maar tot 20mbit bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb het dan specifiek over glasvezel ja. Daar is de communicatie tussen CPE en POP op de nieuwere netwerken gewoon gigabit en dus bandbreedte genoeg.

Bij ADSL is het een heel ander verhaal en daar kan je waarschijnlijk zelf wel bedenken waarom die snelheid is ingezakt.... Als je totale lijnsnelheid 20 mbit max. is, dan moet die TV stream ook nog ergens doorheen kunnen.

Maar dat is dus het lullige: De helft van de argumenten die UPC opgeeft komt uit onderzoeken die de kabel met ADSL vergelijken. En dus bij glasvezel heel anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Nee, ik snap het ook wel, had alleen gehoopt dat er wat minder dan 8mbit van af zou gaan, of dat het er alleen van af zou gaan als je daadwerkelijk TV kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
@Tsunami

Ik had met ADSL 12Mbit naast ITV, had ook in Feb. geupgrade naar VDSL maar kreeg een zeer onstabiele lijn, heb welgeteld 4 dagen achter mekaar op 24Mbit gezeten, en daarna steeds terug naar de originele 12Mbit.

Destijds had ik ook gevraagd wat ze zouden doen als de snelheid tegen zou vallen, want bij de upgrade moest ik een jaarcontract aangaan. Mij werd verteld dat 20Mbit ( theoretische max ADSL snelheid ) als ondergrens werd aangehouden. Ad-/devies was om in dat geval een downgrade aan te vragen.

Op de vraag of ik dan mocht opzeggen ( ivm jaarcontract) kreeg ik geen helder antwoord op.
Toch de gok genomen zoals gezegd, en nu bezig na 3-4 monteur bezoeken om ze in gebreke te stellen en het contract op te zeggen. Ben niet van plan om te downgraden, en vriendin wil Ziggo.
Wat op zich wel vreemd is, dat ik al ben gebeld door een logistiek bedrijf om de Experiabox op te halen iov KPN, maar dat deze mij nog niet heeft bevestigd dat ze accepteren dat ik ze in gebreke stel, en derhalve het contract wordt beeiendigd. Over iets meer over een week hoop ik meer over te weten, want 16 Aug. wordt ik afgesloten heb ik uit bronnen vernomen, maar wat dat precies inhoud moet ik nog zien.
Ik geloof het pas als ik een officiele bevestiging krijg. Logistieke bedrijf die EB wil komen halen, heb ik laten weten na 16 Aug. nog is te bellen, aangezien ik van KPN (nog) niks heb vernomen.

Inmiddels is Ziggo opgeleverd, en super stabiele verbinding. KPN analoge telefonie ( jaja, ze zijn er nog) is onlangs afgesloten. Binnenkort hopelijk ook de VDSL verbinding icm ITV, ben niet van plan tot Feb. 2012 te betalen, en downgrade naar ADSL snelheden voorziet niet in de behoefte, hoewel het prijstechnisch wel interessanter is.

Dus om een lang verhaal kort te maken, laat een downgrade uitvoeren en dien je contract uit, of zeg op indien mogelijk en kijk naar alternatieven die beter bij je persoonlijke situatie (en portemonnee) passen indien van toepassing.

Als je van plan bent om te blijven, er zijn wel geruchten dat men wil gaan testen met het koppelen van koperparen om betere verbindingen te kunnen leveren Bij zakelijke abbo's al jaren normale gang van zaken is (ivm de hogere upload verhouding tov download). Snap zowiezo niet waarom ze dit niet eerder hadden bedacht. Echter nog niks concreets hierover te melden, dus op korte termijn hoef je niet op ergens op te rekenen.

Je kan natuurlijk ook proberen om via een monteur alles na te lopen (indien nog niet gebeurd) om je bestaande verbinding beter te laten functioneren lees presteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Yippie op 09-08-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 18:53
werkt bij iemand anders ook IPTV niet?
reboot hielp, nu werkt Internet niet :'(

[ Voor 39% gewijzigd door datadevil op 10-08-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht een beetje off-topic, maar ik las vandeweek dat KPN ook Caiway heeft opgeslokt, en dat de Nma hier nog naar ging kijken...
Ik ben benieuwd in hoeverre de zelfstandigheid en prima helpdesk van Caiway hierdoor gaan wijzigen, of dat het net als xs4all een soort van "zelfstandige" winkeldochter van KPN gaat worden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet het niet. Overigens klonk dat onderzoek van de Nma een beetje als "mosterd na de maaltijd" in de oren. Het bericht dat KPN Caiway zou/zal overnemen was er namelijk al voor het eerst in het voorjaar. En er zijn inmiddels zelfs al aanbiedingen van TV's met dvb-c waar naast "UPC certified" of "Ziggo certified" ook "KPN certified" staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 15:44

MrN

Hoe kan ik ITV bereiken buiten bellen om?
Op het klantenformulier wordt namelijk niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:26:
....... En er zijn inmiddels zelfs al aanbiedingen van TV's met dvb-c waar naast "UPC certified" of "Ziggo certified" ook "KPN certified" staat.
Dat laatste zou inderdaad impliceren dat men hiermee Caiway (achtige) dochterdiensten van KPN bedoeld, want zelf heeft KPN volgens mij geen DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nope. Behalve via Glashart Media (waarvan KPN ook diensten doorverkoopt in haar WBA+ offering). Maar dat is sowieso onversleuteld en dus met iedere dvb-c ontvanger te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yrck
Wilde net een opgenomen programma terug kijken vanaf de harddisk maar steeds na een aantal minuten staat het beeld stil! Even doorspoelen en hij gaat weer verder.. heel vervelend!! :(

Iemand dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 02:06:
Zelfde probleem hier. Vriendin neemt kookprogrammas op, en ineens waren de gepllande opnames niet meer ingepland.
Ik had Torchwood (morgenavond BBC) gisteravond ingeprogrammeerd, en die blijkt er vanavond ineens ook niet meer tussen te staan. Gelukkig zag ik het nu op tijd, maar het is best balen dat je iets programmeert en het er dan opeens niet meer tussen staat.

Dat is me met een videorecorder in geen 30 jaar gebeurd.

Meer mensen met dit probleem (of beter, een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 09:53

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik had een vrij forse WTF-ervaring met m'n 1963 toen een berg names leek verdwenen te zijn. Wat blijkt: als je een favorietengroep aanmaakt en gebruikt, zie je ook alleen nog de opnames van die zenders. Ik had een groepje "BBC Only" gemaakt...

@riffey#4, klinkt dit bekend?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

@Twokkie:

Nope, geen favorietengroep hier.
Het gaat om programmas van Net5 en BBC Two, beide in het basispakket, dus het is ook niet zo dat de zender in een tijdelijk pakket zit.

Ik ga morgen eens met ze bellen. Over 3 weken gaan we op vakantie, en ik wil wel een paar dingen vooruit programmeren (Torchwood, Formule1, kookprogramma's voor m'n vriendin, enzovoorts) en ze dan ook graag zien als ik terug ben.

Overigens ook be-la-che-lijk dat de programmagids maar 3 of 4 dagen vooruit te bekijken is. (maar daar ga ik een andere keer nog wel over ranten, net als de vreselijk trage bediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:26:
Ik weet het niet. Overigens klonk dat onderzoek van de Nma een beetje als "mosterd na de maaltijd" in de oren. Het bericht dat KPN Caiway zou/zal overnemen was er namelijk al voor het eerst in het voorjaar. En er zijn inmiddels zelfs al aanbiedingen van TV's met dvb-c waar naast "UPC certified" of "Ziggo certified" ook "KPN certified" staat.
Volgens de diverse mediasites was de deal in mei 2011 rond en lijkt het inderdaad een mosterd na de maaltijd onderzoek. Ik kan me niet voorstellen dat de Nma hier weer een monopolie claim uit gaat trekken, want zoveel doet KPN nog niet op de kabel.
Maar ik het caiway klanten in mijn familie en die kijken al met angst en beven uit naar wat het KPN regime gaat brengen...
Vervelend genoeg is in een gemeente als Schiedam dus de keuze KPN (of andere ADSL boer via KPN koper) of Caiway = KPN via de coax... Lekkere keuze dus :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 23:17 ]

Verwijderd

Yrck schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:51:
Wilde net een opgenomen programma terug kijken vanaf de harddisk maar steeds na een aantal minuten staat het beeld stil! Even doorspoelen en hij gaat weer verder.. heel vervelend!! :(

Yep, dat heb ik ook. Hier was de stroom even uit maandag, dus toen moest blijkbaar de software opnieuw gedownload worden en sindsdien stoppen alle programma's die ik 's avonds opneem (NIET die ik overdag opneem) er elke 49 seconden mee en alleen achter of vooruitspoelen helpt. Ben dus elke 49 seconden aan het achteruit en dan weer vooruit spoelen. Heb die van vanavond maar meteen gewist toen ik zag dat die het ook al had. :(

Trek zo de stekker er uit en dan mag ie morgen nog een keer proberen de software te downloaden. Hopelijk helpt dat. Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Heb jij trouwens ook maar 1 stream? Dan heeft het misschien daar iets mee te maken?

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Hier heeft een geplande opname niet gelopen. Er staat als melding bij "programma verloren EPG update" de geplande opname was op de eerste belg tussen 23.45 en 00.30
Hebben andere dit ook al meegemaakt?

• Thijs1
Yrck schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:51:

Goedemorgen

Ja dit herken ik heb hier een aantal malen over gebeld met de servicedesk.
Om dit snel op te lossen moet je de machine rebooten dus van het stroom dan tijdens booten op de menu toets drukken,vervolgens standaardinstellingen terugzetten en software verwijderen.

Na deze actie werkt het weer na behoren.
Ik had dit 1 iedere week uiteindelijk is de STB vervangen.

Succes

• Thijs1
Hjordis schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 09:39:
Hier heeft een geplande opname niet gelopen. Er staat als melding bij "programma verloren EPG update" de geplande opname was op de eerste belg tussen 23.45 en 00.30
Hebben andere dit ook al meegemaakt?
Morgen

Dit is bekend bij KPN eind kwartaal 3 komt hier een software matige oplossing voor.
Met andere woorden met de volgende update schijnt dit opgelost te zijn.
Dit is mij verteld.

mvg

• giant2000
Ze zullen wel moeten. De laatste firmware geeft veel stroringen, herhaald opnemen van een programma dat na middernacht eindigt doet het niet (eind mag niet eerder zijn dan begin - foutmelding, waardeloos, want de meeste programma's die je opneemt lopen na middernacht door) en het Opnemen Pakket drama, wat KPN MOET oplossen, want ze hebben het al standaard doorgevoerd bij nieuwe abonnementen.
Jammer dat het lijkt of KPN keer op keer de nieuwe firmware niet goed uittest.

En waar blijft het aanbieden van meerdere audiosteams??? Bij Eurosport bijvoorbeeld, en Dolby Digital geluid bij de HD zenders. Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?

2,00 m. + begane grond

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:24

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Tegelijk meerdere programma's op het zelfde tijdstip van uitzenden opnemen, zou ook wel een keertje lekker zijn.

• giant2000
Splinter Cell schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:51:
Tegelijk meerdere programma's op het zelfde tijdstip van uitzenden opnemen, zou ook wel een keertje lekker zijn.
Met het Opnemen Pakket kan dat dus tot 6 programma's tegelijk.

2,00 m. + begane grond

• eymey
giant2000 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:26:
Ze zullen wel moeten. De laatste firmware geeft veel stroringen, herhaald opnemen van een programma dat na middernacht eindigt doet het niet (eind mag niet eerder zijn dan begin - foutmelding, waardeloos, want de meeste programma's die je opneemt lopen na middernacht door) en het Opnemen Pakket drama, wat KPN MOET oplossen, want ze hebben het al standaard doorgevoerd bij nieuwe abonnementen.
Jammer dat het lijkt of KPN keer op keer de nieuwe firmware niet goed uittest.

En waar blijft het aanbieden van meerdere audiosteams??? Bij Eurosport bijvoorbeeld, en Dolby Digital geluid bij de HD zenders. Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn?
Vooral dat laatste blijft de grote vraag op dit moment, zeker ook in de glasvezel wereld. Aangezien niet alleen KPN en Tweak ITV aanbieden via glasvezel, maar ook Glashart Media op de WBA+ dienst van KPN de KPN-streams doorgeeft. Glashart Media klanten op WGDO netwerken zijn wel multiple audio streams e.d. gewend en KPN kan het nog nieteens.

Maar goed, dat vindt UPC helemaal niet erg :+. Die lezen dit op dit moment en passen het gewoon in in hun campagnes :P

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 15:44

MrN

Niemand die alternatieve contactwijzen heeft voor KPN ITV?

• giant2000
eymey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Vooral dat laatste blijft de grote vraag op dit moment, zeker ook in de glasvezel wereld. Aangezien niet alleen KPN en Tweak ITV aanbieden via glasvezel, maar ook Glashart Media op de WBA+ dienst van KPN de KPN-streams doorgeeft. Glashart Media klanten op WGDO netwerken zijn wel multiple audio streams e.d. gewend en KPN kan het nog nieteens.

Maar goed, dat vindt UPC helemaal niet erg :+. Die lezen dit op dit moment en passen het gewoon in in hun campagnes :P
Sinds augustus hebben de glasvezel diensten van KPN een eigen volle HD stream (volgens KPN-Webcare dé reden dat glasvezel klanten HD in het basispakket hebben gekregen). Hoe zit het met de multiaudiostreams daarvan (DD)?

2,00 m. + begane grond

• eymey
Dan heeft KPN andere info dan de mensen bij Reggefiber/Lijbrandt. (bv. user Denan op het forum hier).

Want die zeggen dat KPN slechts nieuwe encoders heeft geinstalleerd en dat de kwaliteitssprong voor HD pas in het najaar gemaakt zal worden voor glasvezel (of dit dmv volle streams of re-encoding op hogere bitrates gebeurt konden ze niet zeggen).

denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 11-08-2011 15:42 ]

• giant2000
gesprekswisseling met Webcare ivm. mijn verbazing dat GV de 10 HD zenders in het basispakket krijgen en de DSL klanten niet:

Vanaf 7 juli 10 HD zenders naar het basispakket voor glasvezel. Waarom niet voor xDSL klanten? Dat is toch discriminatie?
In verband met gelimiteerde beschikbare bandbreedte via DSL-technieken, komt het helaas alleen op Glasvezel beschikbaar. ^MK
Snap ik niet. Met mijn DSL verb. heb ik ook de mogelijkheid dezelfde HD zenders te ontvangen. Maar ik moet er €10 voor betalen.
Het HD pakket blijft, het gaat om extra doorgave, dus extra bandbreedte. ^MK

2,00 m. + begane grond

• eymey
OK, als het letterlijk die woorden waren, dan maak ik daar absoluut niet uit op dat er nu aparte HD streams voor glasvezel zijn.....

Het webcare antwoord interpreteer ik alsvolgt:

"HD zenders kosten extra bandbreedte" ( ~6-8 mbit tov. ~3,5 mbit voor SD ). "Omdat op glasvezelnetwerken die bandbreedte altijd voor handen is zetten we het daar standaard aan. Op ADSL kunnen we dat niet voor alle ITV-klanten garanderen dus doen we dat niet".

Blijft nog steeds lame want ook dan kunnen ze volgens mij prima op aanvraag per klant alsnog bekijken of ze het aan kunnen zetten zonder extra kosten. Maar in hun promoties kunnen ze het iig niet kwijt.

• Yrck
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 02:32:
[...]

Yep, dat heb ik ook. Hier was de stroom even uit maandag, dus toen moest blijkbaar de software opnieuw gedownload worden en sindsdien stoppen alle programma's die ik 's avonds opneem (NIET die ik overdag opneem) er elke 49 seconden mee en alleen achter of vooruitspoelen helpt. Ben dus elke 49 seconden aan het achteruit en dan weer vooruit spoelen. Heb die van vanavond maar meteen gewist toen ik zag dat die het ook al had. :(

Trek zo de stekker er uit en dan mag ie morgen nog een keer proberen de software te downloaden. Hopelijk helpt dat. Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Heb jij trouwens ook maar 1 stream? Dan heeft het misschien daar iets mee te maken?
Hier precies hetzelfde. Spanning er even afgeweest en alle opgenomen programma's van afgelopen zondag na 20:00 werken niet goed. :(
Thijs1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:00:
[...]

Goedemorgen

Ja dit herken ik heb hier een aantal malen over gebeld met de servicedesk.
Om dit snel op te lossen moet je de machine rebooten dus van het stroom dan tijdens booten op de menu toets drukken,vervolgens standaardinstellingen terugzetten en software verwijderen.

Na deze actie werkt het weer na behoren.
Ik had dit 1 iedere week uiteindelijk is de STB vervangen.

Succes
Dat is niet handig, om steeds die stappen te herhalen.. Het zou gewoon moeten werken maar blijkbaar denkt KPN hier anders over. Wel jammer, heb net UPC opgezegd dus heb niks meer aan mijn analoge HDD recorder.

Edit: vanmorgen iets opgenomen op Discovery en dat werkt wél gewoon goed. 8)7

Verwijderd

Yrck schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Hier precies hetzelfde. Spanning er even afgeweest en alle opgenomen programma's van afgelopen zondag na 20:00 werken niet goed. :(

[...]

Dat is niet handig, om steeds die stappen te herhalen.. Het zou gewoon moeten werken maar blijkbaar denkt KPN hier anders over. Wel jammer, heb net UPC opgezegd dus heb niks meer aan mijn analoge HDD recorder.

Edit: vanmorgen iets opgenomen op Discovery en dat werkt wél gewoon goed. 8)7
Bij mij was het ook alleen bij de programma's die ik 's avonds tussen 1/2 9 en 11 opnam. Ik neem elke werkdag overdag iets van AP op en dat is altijd goed. Ik heb nu de boel helemaal gereset zoals eerder werd aangegeven, door de factory settings terug te zetten en de software te verwijderen. Hopen dat het nu weer over is. Voor vanavond maar even iets programmeren om te checken.

Ik had alleen verwacht dat ik al mijn herhaal-opnames weer opnieuw zou moeten inprogrammeren, maar die staan er gelukkig allemaal nog in. Heb nog niet gecheckt of mijn profiel nu wel weg is.

En ik heb UPC al per 15 juli opgezegd, maar ik heb nog steeds signaal over de COAX. Gelukkig wel, want mijn lijn kan maar 1 stream aan, dus anders kan ik nooit van zender wisselen terwijl ik aan het opnemen ben.

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
Op de tweak site staat het volgende:

"Naast het toevoegen van HD-zenders aan het standaardpakket is de beeldkwaliteit van HD-zenders sterk verbeterd. Wij hopen dat u voortaan met nog meer plezier zult kunnen genieten van alles dat uw televisie te bieden heeft.
Deze update geldt voor alle klanten met de volgende abonnementen: Glas 30, Glas 50, Glas 100 en Glas Alles-in-1 Groen".

Hieruit kan je bijna opmaken dat de diensten van KPN wel een eigen volle HD stream hebben gekregen.
Ik denk dat omdat tweak benadrukt dat de beeldkwaliteit van HD-zenders sterk zijn verbeterd.

[ Voor 11% gewijzigd door goldvinger op 11-08-2011 18:56 ]

• eymey
Dat zou echt mooi zijn voor alle Tweak klanten met KPN :).

En voor mij als Lijbrandt klant snel eens kijken hoe dat zit met de KPN-streams via Glashart Media

Pagina: 1 ... 29 ... 46 Laatste