Het grote mountainbike topic (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 36.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
The_Scarabial schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:30:
[...]

Nieuw hoofdframe ubergeil :9~ gewoon 2007.
Nice! Zelfde kleuren ook? Goede service wederom, netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Ja zelfde kleuren :)

Vanavond al ff flink de sporen gegeven bij de Bike-Run-Bike-Run in Twenterand. (3e prijs gepakt overigens). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Lennart_1337 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:48:
Ik ga binnenkort een bestelling doen en heb een pompje nodig om mijn voorvork (Reba SL en DTswiss achterdemper) op te pompen.
Hier kan ik neem ik aan gewoon universele pompjes voor gebruiken daar het allemaal autoventiel is?

Zoals deze
[afbeelding]
Volgens mij wel, ik gebruik die ook voor me reba en me nrs demper :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zonoskar schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:22:
[...]

Een Rond vork. Oei. Ik krijg altijd de kriebels als ik iemand met zo'n Rond vork zie rijden. Het zullen best fijne vorken zijn, maar in het begin waren er veel die aan de kroon braken. Heb je de product recall van deze vork al gezien?
mijn kroon is niet gelijmd (om die ging het) maar keurig met meerdere boutjes vastgezet. Hoogstens zou het een omgezette kunnen zijn.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22
Gisteren even een beetje gespeeld met een camera'tje
het resultaat: http://www.vimeo.com/5048880

Toch best stevig zo'n All-Mountain fietstjes :P
Luke (mtbdriver op mtb.nl) durfde het eerst nog niet aan op zijn Lapierre Zesty 714 omdat die een carbon achterbrug heeft, maar na een paar sprongen op de 514 van Erik (ErikV op mtb.nl) bleek het een aardige vloeiende landing te zijn dus toch maar op zijn eigen 714. Erik kon het uiteindelijk toch ook niet weerstaan en sprong ook een paar keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

wow leipe acties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Ik ben van plan om hier disc brake pads te kopen.
Op mijn 2 fietsen heb ik de volgende remmen:

XT BR-M755 (net nieuw)
LX BR-M585 (2e hands gekocht)

Maar ik weet niet welke pads ik moet bestellen, moet ik de de H4 en S2 of S3 bestellen?
Zijn er van de BR-M755 versies met 4 en 2 pistons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eindelijk mijn schoenen en pedalen besteld, bij futurum...

De Shimano SH-M182 met de M540 pedaaltjes... Hopelijk dit w.e. oefenen in de L&DD...

De helm maar extra vast zetten :P

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Als ik binnenkort iemand zie liggen in de Duinen weet ik wie het is. ;)
M'n broer heeft vorige week daar ook voor het eerst met klikpedalen geMTB'd en viel netjes om in een zachte zandbak. Prima plek om te vallen. :D
Mooie schoentjes trouwens!

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 09-06-2009 16:41 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Thanks, zaten ook erg goed in de LBS, maar voor 35 eur verschil op de schoenen alleen, gun ik ze dat net ff niet ;) De zandbak daar zal idd wel lachen worden...
hoewel ik daar al veeeel vaker heb gelegen :+

[ Voor 16% gewijzigd door joeltje op 09-06-2009 16:44 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik heb toch maar even de verkoper gemailt, en nu weet ik het:
XT BR-M755 = H4 pads
LX BR-M585 = S1 PADS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

charrel

Cortisol4life..

Knoop toch maar door gehakt, ga zondag een 2e hands cube stereo k18 (2007) ophalen. Van de week even mee proefgefietst. Wel wat langzamer dan met een hardtail op schoorl maar nog nooit zo ontspannen gefietst. Je hoeft nog amper te gaan staan, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Gemeten langzamer? Denk aan het verschil tussen een kart en een auto: op een hardtail heb je minder snelheidssensatie, maar in het echt kan je best wel eens harder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Hehe, wel een paar weken niet gefietst. Maar normaal zit ik in schoorl rond de 44min. Nu kwam ik maar net tot een 50min. Nu waren sommige stukken wat muller en had ik even geen klikpedalen omdat ik een fiets van een vriend van me kon lenen die spd heeft. Zelf gebruik ik time, zal het van de week wel merken. Ga het zeker nog even proberen.

Als je klikpedalen gewent bent en dan zonder klik is het echt geen doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Zeker zonder klik op SPD-pedalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Mijn doortrap probleem is opgelost!
Ik heb van een mede-gotter een nieuw middenblad overgenomen en nu fietst hij weer als een zonnetje!

Als ik het oude en het nieuwe blad op elkaar leg dan valt mij op dat zoals ik verwachte niet de tandjes afgestopt zijn maar juist de de dalen tussen de tanden zijn veel dieper dan bij het nieuwe blad.

Oude blad:
Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/bike_blad_k.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 13-06-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MBV schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:19:
Zeker zonder klik op SPD-pedalen :X
Lol, had wel even oude platform pedalen erop gezet natuurlijk ;)
Mijn fiets stond even bij de fietsenmaker, ze kregen de achterrem (oro k18) niet meer op druk.

[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 13-06-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Woensdagavond tijdens het fietsen een dikke stortbui over ons heen gehad.

Fiets zat helemaal onder de modder en alle paadjes die we door fietsten stonden blank :) af en toe wel een keer leuk om mee te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/mtb/100620091120_800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/mtb/100620091123_800x600.jpg

En na een schoonmaakbeurtje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/mtb/100620091125_800x600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomans.speedxs.nl/img/mtb/100620091126_800x600.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door NoepZor op 13-06-2009 18:56 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

zijn hier nog meer mensen met technische kennis? ik twijfel even.
ik ben die oude giant aan het omklussen naar een bijfietsje. Er zat een starre vork in maar ik wil een verende vork. Het is gelukkig wel een 1 1/8" headset. Los van de vorkbuislengte heb ik nog een probleem. De starre vork werkt nu met een "threaded" balhoofdset. Ik wil er echter een aheadset in. Heb al op Park en M-gineering gekeken maar kom er niet uit.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oude balhoofd eruit (laten) rammen en nieuwe ahead set erin persen. Waar zit het probleem? Je hebt ook een nieuwe stuurpen nodig overigens.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Jazzper schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:30:
zijn hier nog meer mensen met technische kennis? ik twijfel even.
ik ben die oude giant aan het omklussen naar een bijfietsje. Er zat een starre vork in maar ik wil een verende vork. Het is gelukkig wel een 1 1/8" headset. Los van de vorkbuislengte heb ik nog een probleem. De starre vork werkt nu met een "threaded" balhoofdset. Ik wil er echter een aheadset in. Heb al op Park en M-gineering gekeken maar kom er niet uit.
Wat zonoskar al zegt, de oude eruit "tikken" en de nieuwe erin persen. Hier heb je niet echt speciaal gereedschap voor nodig. Het moet natuurlijk wel recht gebeuren, dus het makkelijkst is een draadeind met 2 plaatjes en dan met de moer vastdraaien. Heeft hetzelfde effect al bijvoorbeeld dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vandaag ff LM gefietst, ging lekker afgezien van een dik gat in de RR achterband :S, voor mij nooit geen RR meer, schijt band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Knap, heb ik nog nooit gehad. Op die ene keer na dan, waarbij ik niet alleen een snakebite maar ook een deuk in mijn velg had. Benieuwd wat voor band daartegen zou helpen. Het enige wat ertegen zou helpen was een fietspompje geweest :P

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 13-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja verwijderen en persen heb ik mucho ervaring mee op de cheapo style:
eruit met een zachte koperen pijp, een hamer en veel geduld (rondom tikje voor tikje)
erin met een houten blokje en een weinig grams hamer (bv uitdeukhamer)

of met de schroeven op een draadeind met 2 plaatjes ijzer (zeg maar die chique van hierboven maar dan home made).

maar het gaat me om de headsets zelf. Dat is dus hetzelfde? Ik ben zeker in de war met die geperste dingen: http://www.m-gineering.nl/balhoofd.htm en dan de geintegreerde. Maar dat is bij mij denk ik dan niet zo (threaded vs ahead)
en stuurpennen zat, ook geen probleem.

ik ga eens even beuken om de vaste cups eruit te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

In navolging van deze post: Nieuw speelgoed!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JGsgeJ6eGvFtIqsmEJLsDofl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jE4A25Fdm5e9lNoFudh0a1tK/full.jpg
Heb vandaag een proefrit gemaakt met de camera, maar het resultaat zal ik jullie besparen. Dit is gewoon niet de manier om een camera te monteren. Tijdens het MTBen ben je veel meer heen-en-weer aan het sturen dan je zelf in de gaten hebt, de filmpjes zijn niet om aan te zien. De volgende keer zet ik de camera wel aan m'n helm vast. Dat ziet er behoorlijk lullig uit maar je hebt ongetwijfeld een beter beeld van waar je heen gaat ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
op de helm is inderdaad een stuk beter, in ons fietsgroepje hebben we sinds kort ook een helmcam, erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Had je hem ook bij de Kijkshop besteld? In de winkel zelf gehaald? Of ergens anders?
Want online is hij (tijdelijk?) niet meer te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je kan ook overwegen om hem onder je zadel te monteren, geeft bij een (soepel geveerde) fully in een groep ook een leuk effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Impry schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:44:
Had je hem ook bij de Kijkshop besteld? In de winkel zelf gehaald? Of ergens anders?
Want online is hij (tijdelijk?) niet meer te bestellen.
Begin deze week online besteld. De actie loopt nu al voor de tweede week dus opzich niet vreemd dat ze (tijdelijk?) uitverkocht zijn. Zal bij de vestigingen niet anders zijn lijkt me.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Wat voor 1 is het? een Contour HD? dat lijkt mij nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Vandaag Raid des Hautes Fagnes gereden. Wat een heftige marathon. Super technisch en nooit een moment herstel. Heb de halve gereden omdat ik de afgelopen wek ziek ben geweest. Ik kon me gelukkig ter plekke omschrijven, maar ook aan de halve heb ik mijn handen meer dan vol gehad. Totdat ik rond kilometer 50 stevig gevallen ben goed gereden. daarna de schrik goed in de benen en daarmee ook pap. Gelukkig helm op want over eht stuur gagaan en met de bovenkant van de helm vol op een rots gestuiterd en zo een afgrond in. Helm dwars door midden. Moet er niet aan denken wat er zonder helm zou zijn gebeurd. Maar nogmaals wauw wat een parcours!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Damn KeX, gelukkig dat je er goed van af bent gekomen!
Pittig parcour als ik het zo zie. ;)

Kan als het meezit mn nieuwe Cube ophalen deze week.
Afgelopen week is hij binnen gekomen van de LBS.
Kan niet wachten tot de eerste testrit. :o
Zal eerst wel ff de schijfremmen moeten inremmen.... ff 30x noodstopje maken

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 14-06-2009 21:40 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo KeX, heb je echt geluk bij gehad. :X

Niks gekneusd verder?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
@KeX, daar ben je idd goed vanaf gekomen man! :o

Heb trouwens ook mijn schijfrem pads binnen van superstar!
Eerste indruk, ziet er netjes uit :)

Had hem nog een mailtje gestuurd (voor het bestellen) welke blokken ik nodig had voor mijn XT BR-M755 & LX
BR-M585 Nu blijkt dus dat ik 2 goede sets heb en 2 verkeerde....
Met het monteren kwam ik erachter dat er uit beide remmen (LX en XT) dezelfde pads kwamen en dat ik dus 2 verkeerde setjes heb, ik heb superstar nu terug gemailt wat ik er nu mee moet ook omdat hij verkeerd advies gaf welke te kopen. :o

[ Voor 6% gewijzigd door Lennart_1337 op 15-06-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Vos

AFCA

MadMarky schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Begin deze week online besteld. De actie loopt nu al voor de tweede week dus opzich niet vreemd dat ze (tijdelijk?) uitverkocht zijn. Zal bij de vestigingen niet anders zijn lijkt me.
Morgen eens kijken hier in de winkel, kwaliteit is best aardig voor die prijs vind ik. Leuk voor als in de zomer naar de Alpen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Joopieboy schreef op zondag 14 juni 2009 @ 21:58:
Zo KeX, heb je echt geluk bij gehad. :X

Niks gekneusd verder?
Nee heb, hoe raar dat ook klinkt, veel geluk gehad. Naast de rots waar ik met mijn deksel op knalde gleed ik in een aardezachte afgrond. Moest wel stevig mijn best doen om eruit te klauteren, maar op mijn ego na niets geknakt. Fiets zelf lag op het randje en daar was ook niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

The_Scarabial schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:45:
Vandaag ff LM gefietst, ging lekker afgezien van een dik gat in de RR achterband :S, voor mij nooit geen RR meer, schijt band
Gisteren wedstrijd Holten gereden, wederom een lekke achterband, dit keer met een binnenband erin (18e plek, top 10 notering was mogelijk geweest, als ik niet was gevallen en die lekke achterband niet had gehad). Vanavond wilde ik ff een herstel training doen, bleek dat mijn voorband (RoRo) ook lek is gegaan.

Echt het meest waardeloze banden weekend ooit. De RoRo is gelukkig wel weer gedicht door de latex.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Scarabial op 15-06-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Binnenband met latex geen optie? ;)

Geen idee of dit het goede topic is, maar toch even mijn vraag: ik heb een cyclocross-hybride verbouwd tot stadsfiets (met racecassette, bagagedrager en spatborden, niet lachen :P) en de wielen zijn nogal gaar. Ze waren slecht gespaakt (vorige eigenaar :/), en dan ram ik er een trappetje mee af :X

Er liggen nu 37-622 (28x 1 5/8 x1 3/8) banden op, die vervangen moeten worden. Ik ga er niet mee MTB'en, maar een beetje comfort (zoals nu) is wel wat waard. Ik maak het niet al te ruig, maar beheerst een stoeprandje op rijden moeten de wieltjes wel kunnen hebben. Wat raden jullie dan voor wielen aan? deze zijn wel erg mooi, maar niet echt stevig lijkt me? Een slag eruit krijgen zal wel een crime zijn. Gezien het budget van €75 lijken 2e hands wielen me aan te raden ;)

[ Voor 95% gewijzigd door MBV op 16-06-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
en slag eruit krijgen valt wel mee hoor, tenzij het echt een knik is.
qua banden zou ik kijken voor iets als de Big Apple, als dat tenminste past in je frame
de velgen ken ik niet echt, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Big apple heb ik op gereden, en de weerstand daarvan vind ik te hoog. Comfort zoals nu is goed genoeg.
Een slag zal bij dat soort velgen altijd tussen 2 spaken in zitten, en dat kan je dus nooit meer rechttrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Vos schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:48:
[...]

Morgen eens kijken hier in de winkel, kwaliteit is best aardig voor die prijs vind ik. Leuk voor als in de zomer naar de Alpen ga.
Hij staat inmiddels weer online :)
http://www.kijkshop.nl/pr...soires/cresta-action-cam/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Vos

AFCA

MadMarky schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:24:
In navolging van deze post: Nieuw speelgoed!

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb vandaag een proefrit gemaakt met de camera, maar het resultaat zal ik jullie besparen. Dit is gewoon niet de manier om een camera te monteren. Tijdens het MTBen ben je veel meer heen-en-weer aan het sturen dan je zelf in de gaten hebt, de filmpjes zijn niet om aan te zien. De volgende keer zet ik de camera wel aan m'n helm vast. Dat ziet er behoorlijk lullig uit maar je hebt ongetwijfeld een beter beeld van waar je heen gaat ;)
Heb je de cam nog getest verder? Heb je misschien een bike filmpje voor mij/ons? Twijfel beetje of ik hem ook aanschaf. Er kan 2GB in zag ik, enig idee hoe lang ik dan kan filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Meestal bij de wat goedkopere bulletcams zie je dat het beeld 'wiebelig' gaat worden. Is dat ook het punt waarom het voor MTB-en niet echt werkt?
Ben idd ook wel benieuwd naar meer filmpjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Rolling shutter is vaak een probleem met goedkope camera's ja. Ik ben bang dat het bij deze niet anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:45:
[...]

Heb je de cam nog getest verder? Heb je misschien een bike filmpje voor mij/ons? Twijfel beetje of ik hem ook aanschaf. Er kan 2GB in zag ik, enig idee hoe lang ik dan kan filmen?
Goed, hier een MTB filmpje. Zoals je ziet is het niet handig om je camera op het stuur te monteren. En dan is dit nog een rustig stuk:

Ik schat dat je wel 2 uur moet kunnen halen met 2GB maar ik heb geen idee of de ingebouwde accu ook zo lang mee gaat.
MBV schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:58:
Rolling shutter is vaak een probleem met goedkope camera's ja. Ik ben bang dat het bij deze niet anders is.
Zoals je kunt zien heeft ie daar idd wat last van, maar mij stoort het niet echt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik zie maar de helft van de beeldjes, en de beeldjes die ik zie zijn gedraaid o.i.d. door rolling shutter. Ik kan me voorstellen dat het tussen de andere problemen door niet echt opvalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
in ons fietsgroepje hebben we deze camera: http://www.goprocamera.com/index.php?area=2&productid=1
mooi dingetje, alleen het geluid is behoorlijk klote.

beeldmateriaal: http://www.vimeo.com/5155352 en http://www.vimeo.com/5048880

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik ben aan het uitkijken naar een nieuwe achterderailleur maar er zijn blijkbaar twee soorten bij Shimano. Je hebt de SG (Long cage) en de SGS (Super long cage). Als ik naar de typenummer kijk van mijn huidige derailleur staat er alleen een type nummer op en niets van SG of SGS. Ik weet wel dat mijn kleine wieltjes in mijn derailleur op een asafstand van zo'n 70mm van elkaar staan.
Is er hier iemand die weet of dit dan een SG of SGS is? Als ik eens kijk naar de foto's van de verschillende types zou ik zeggen dat het een SG is maar als iemand me meer zekerheid zou kunnen geven.

edit:
Zou het nuttig zijn om ook een XTR versnellingskabel te kopen of is dit puur marketing en maakt het niet uit of dat cheapass kabels zijn of duurdere XTR's?

[ Voor 12% gewijzigd door Jegapia op 17-06-2009 12:49 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Skuzz: vind je het raar: max 8000KHz, dat durf je toch geen geluid te noemen 8)7

@Jegapia: het gaat om de tandwielen die je gebruikt. Met 11-34 en voor een 22-32-44 is SGS wel handig dacht ik, met SG kan je je ketting kapot draaien omdat je derailleur het verschil tussen groot-groot en klein-klein niet kan overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik merkte gister een probleem op steentjes / asfalt. Zordra ik mijn fiets plat in de bocht gooi wordt mijn stuur instabiel en lijkt het net alsof ik onderuit lazer. Volgens mij komt het doordat mn velg in mn band opschuift. Mn band blijft goed contact houden met de weg, maar mijn velg blijft niet netjes in het midden maar schuift een stukje naar links/rechts. Op zich is het aardig logisch omdat zo'n band natuurlijk vrij hoog en dik is.

Is dit een kwestie van verder oppompen? Of vraagt dit gewoon om een andere band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ja en ja. Wil je stabiel gedrag op de weg zal je een smallere band moeten pakken, en harder oppompen. Harder oppompen is vaak genoeg, met 4 bar in mijn NN/RR 2.1 banden geen enkel probleem. Plat de bocht om heb je ook het probleem van de noppen op de hoek, dat kan gewoon wrikken.

Met 2 bar in RR/NN een asfaltweg af racen met 60km/u is trouwens nog wel te doen, wel even remmen voor de haarspeldbochten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Wat voor pomp heb je trouwens nodig? Heb van de week even naar het ventiel gekeken, maar het is niet een model dat ik ken. Lang pijpje met over de hele zijkant schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Welke van de drie? Wikipedia: Fietsventiel Ik gok presta=frans ventiel, en daar heb je idd een andere pomp of een verloopje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Het gaat dus om een Schrader (Frans zit juist weer op mijn stadsfiets :P ). Binnenkort even een verloopje voor halen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
http://www.bike2build.nl/product/details/number/PU0165

Past op zowel Presta als Schrader (auto) ventielen.
Kun je gelijk je autobanden op pompen... scheeld weer 50 cent bij het tankstation.

(en nee, ik heb hem zelf niet...)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

http://www.bike-component...sor-PFP-3-Standpumpe.html

Ideale pomp :Y) Kan je direct nog wat meer overbodige zooi bij de duitsers bestellen, zo werkt dat bij mij tenminste ;). Als je hem in Nederland wilt kopen zou ik de BBB pompen aanraden, die hebben fietsenmakers nog wel eens liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 17-06-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MBV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:34:
Harder oppompen is vaak genoeg, met 4 bar in mijn NN/RR 2.1 banden geen enkel probleem.
Check je ook even welke druk je velg aankan/mag als je met 4 bar in je NN rijdt? Veel velgen mogen maar met 3 bar gereden worden met 2.1" bandjes.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik weet het, en 4 bar is wat extreem: met 3 bar merk je al niks meer (ook niet qua dempende werking ;))

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 17-06-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Poeh, dat is extreem veel lucht. Ik rij vaak onder de twee bar met dergelijke bandjes om offroad een optimale rolweerstand te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ook, een keer snakebite op mijn achterwiel gehad toen er voor maar 1 bar in zat. Even vergeten te controleren hoeveel ik eruit had gegooid... Off-road kan je inderdaad het beste onder de 2 bar zitten, voor grip, comfort én rolweerstand. Op asfalt of ander hard (en vlak, kasseien wordt je op 2 bar nog gek van) oppervlak rijdt 3 bar een heel stuk prettiger, geen vaag gevoel in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 17:02
Klein vraagje.. ik ga mogelijk naast het wielrennen ook met Mountainbiken beginnen, maar zit dus even te orienteren. Ik wil eigenlijk gewoon een cheap ass fiets, waar ik wat mee kan proberen, lijkt me leuk om te doen, maar 2 dure fietsen is wat teveel van 't goede. Dus zit ik wat te googlen, maar wat is er mis met Matrabike? ik lees in de OP dat je daar niet zou moeten zijn.

Waar moet ik op letten (bij een klein budget), wat moet je wel en wat niet doen? bijv. wel of niet een hardtale ofzo. en wat zijn valkuilen?

Budget zal wss maar een paar 100 euro zijn, weet 't nog niet precies. Maar als er iemand tips heeft.. graag ;)

Zou dit bijvoorbeeld iets zijn:
http://link.marktplaats.nl/259599440
sram 4 is dus wel een budget set, maar daar ben ik denk ik wel ff naar op zoek.

En deze ziet er ook wel gaaf uit, zelfde range van afmontage, maar dan shimano
http://link.marktplaats.nl/259570111

[ Voor 17% gewijzigd door born2tweak op 17-06-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

voor minder dan zeg <350 euro lekker tweedehands kopen m.i.

een prima bikeje heb je al vanaf 150 euro als je goed speurt. Oudere Giant ATX bijvoorbeeld. niets mis mee om mee te crossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat is er mis met matrabike? Afmontage is het simpelste af te schieten: Shimano Ty18 versnellingen, zoek maar eens een plaatje op :X Threaded balhoofd, 'zoom' voorvork, oftewel: je koopt een nieuwe fiets van 20 jaar oud.

Voor een paar honderd euro kan je beter op zoek gaan naar een 2e hands, maar dan moet je wel opletten dat je geen rommel koopt.

Een paar tips:
- let op de maat. Maatvoering is anders dan op racefietsen.
- minimaal Shimano Deore of SRAM X5 afmontage
- let op de voorvering: dat bepaalt je weggedrag voor minstens de helft
- hardtail (harde staart, geen sterk verhaal :P): voor minder dan €1200 zijn er geen/nauwelijks fatsoenlijke fullies te koop
- op mountainbike.nl staat een forum met een vrij grote 'te koop'-afdeling, daar staat over het algemeen geen echte rommel tussen (en anders staat het er gewoon bij, kijk maar :P)
- lidl heeft een 'wel aardige' MTB van €500 gehad, geen idee of die nog te koop is

[edit]
Klein Pulse (large :P), €340: http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=20&t=56051

Verder staat er alleen maar duur spul op de eerste 2 pagina's.

En als deze jongen voor €400 een fiets met minstens deore afmontage en HS33 remmen kan vinden, zou ik die van marktplaats lekker laten staan: http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=21&t=57658

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 17-06-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Tnx voor de tip van dat forum.
Ja, meestal zijn gespecialiseerde forums net wat gerichter en serieuser in hun plaatsingen en prijzen. Markplaats is echt zo'n verzamelbak...

Die laatste ziet er inderdaad lekker uit!
Ehm, die voorlaatste, het gaat over afbladderende lak, hoe erg is dat :S
Afmontage XT is wel goed volgens mij, dus da's niet verkeerd...

En qua maten? Ik ben zelf 178 en heb een maat L racer. 55cm geloof ik. Die klein is ook large... :)

[edit] Zo te zien heeft hun forum een probleem waardoor nieuwe members niet kunnen reageren ofzo, dus kan ook geen topic openen :( Anders had ik ook zo'n soort van "ik heb 400 euro" topic gemaakt :P

[ Voor 18% gewijzigd door born2tweak op 17-06-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Geen topic aan kunnen maken is geen probleem, RTFM! Reageren op Te Koop is wel een technisch probleem, maar daar hebben ze PB voor uitgevonden :) Oh ja, de workaround: open een bike-advies topic, wedden dat je reacties krijgt via je PB.

XT is wel goed, zie ook de TS hierzo. Vergelijk het maar met Ultegra :) Afbladderende lak zou je moeten zien, aluminium kan het in principe wel hebben.

[ Voor 34% gewijzigd door MBV op 18-06-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Dat ik geen topic kon aanmaken las ik inderdaad al in de sticky, vond het alleen nogal onhandig.. maarjah... heb er nu 2 waar ik op gereageerd heb, die Klein pulse en een vantuyl VT220 (350), even zien wat er van komt.
En een topic in 'n ander subforum aanmaken kan natuurlijk ook nog :P tnx voor de tips iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Eergister even een rondje gedaan op de "nieuwe" cube stereo (fully) in Schoorl, rondje in 48minuten gedaan, waar ik gemiddeld rond de 45zat met een hardtail. Wel 6 weken niet gefietst, dus dat scheelt ook wat. Dus verschil is minimaal, baan was redelijk mul op sommige stukken. Mul kost echt stukken meer energie dan met een hardtail, zelfs met de vering vast. Maar over het hele rondje gezien maar 1x hoeven te staan tijdens een afdaling, dat is toch wel erg lekker. Afdalingen gaan ook een stukje rapper, gemiddelde's naar beneden liggen toch km's/u hoger.
Tot op heden dus erg tevreden over een fully.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Gistermorgen de Rheden route gereden;
Erg Mooi gebied
Jammer dat grote stukken over gewone zandwegen gaan
Hoogteverschil viel tegen; weinig stijle klimmen. Heel veel bijna vlak.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
Nog een keer een advies gevraagd, wat vinden jullie van deze Be One fiets

in vergelijking bijvoorbeeld met de Klein pulse van iets hier boven. vind hem er veel mooier uit zien, maar techniek is iets minder? Maar nog steeds niet slecht denk ik... Zou me er denk ik wel mee redden :)
denk dat dit m'n budget ook gaat worden, 500 euro. Beetje zoeken op dat forum en je komt nog wel leuke dingen tegen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hij komt o.a. hier langs (of een vergelijkbare): http://www.mountainbike.n...viewtopic.php?f=3&t=43111
De remmen zou ik waarschijnlijk vervangen, al was het maar omdat je de remblokjes nergens kan krijgen. De voorvork is denk ik slechter dan die op de Klein (ook al heb ik geen idee hoe goed een Quake air is, Dart 3 is alleen niet echt best). Hij heeft wel als voordeel dat hij erg nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2tweak
MBV, hoe zie je dat die remmen vervangen moeten worden? Of heb je dan de originele specs van de fiets gezocht ofzo?
Wat betreft de Dart 3, ik denk dat ik toch voorlopig als beginner zal doorgaan, dus maakt het me nog niet zoveel uit wat zo'n vork nou doet. Het is natuurlijk mooi meegenomen als er een betere op zit, maar ik denk niet dat het me tegen zou houden. Ik denk dat ik zelf (als ik het goed inschat, please correct me if i'm wrong) een hogere prioriteit geef aan een goed schakelsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Heb je die link gelezen? Als het dezelfde is (en daar ga ik even vanuit) zijn het Tektro, komt redelijk overeen met het plaatje.
Schakelsysteem boeit veel minder dan de voorvork. Zoals ik al zei: je voorvork bepaalt het hele weggedrag van je fiets, het schakelsysteem hoeft alleen maar niet kapot te gaan (en daarvoor is deore al goed genoeg) en af en toe een ander tandje te schakelen (wat best aardig gaat met deore). XT schakelt lekkerder, maar dat spul is allemaal vrij voordelig te upgraden (zeker met 2e hands spul).
De verschillen tussen vorken zijn gigantisch: RST vorken en de goedkoopste suntour vorken gaan domweg kapot als je er te ruig mee omgaat (zie www.mtbr.com), en het veergedrag van de betere vorken is gewoon veel beter waardoor hobbels makkelijker te nemen zijn. Zo moet er bijvoorbeeld rebound op je vork zitten: een demper op de uitgaande slag, die voorkomt dat je gelanceerd wordt op de punt van de hobbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb zelf ook de Dart 3 op m'n Trek 6300 (zie OP) zitten en kan er prima mee uit te voeten.
Het kan best zijn dat de helft van het fietsgedrag bepaald wordt door de vork, maar als ik zie wat vrienden met een stuk duurdere fiets allemaal afkloten op die paden... Dan ben ik toch blij dat ik een goede techniek heb, is minstens zo belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Zo, ik ben weer terug van 20 dagen indonesie en heb daar de '4 hour downhill bike tour' gedaan op Bali _O- Wat een ervaring zeg :D

Aangezien m'n vriendin (2e x in haar leven op een mountainbike) ook mee was en ik toch *echt* wel wilde fietsen daar hadden we gekozen voor een wat goedkopere tour die 'well maintained bikes' bikes had :D

Het kwam er op neer dat we een crappy hardtailtjes hadden met squeekende zoom voorvorkjes en *gelukkig* wel goed onderhouden v-brakes kregen.. Een bunny-hop testje resulteerde al gelijk in *SCHRRRRRRRAAAAAAAAAAAP* van de versleten standaard op het asfalt, dus dat heb ik verder maar laten zitten.

Downhill bleek ook echt *downhill* want je hoefde misschien in de 2.5 uur die we in totaal gefietst hebben 20 minuten echt te trappen, de rest van de tijd hing je in je remmen om niet als een kogel naar beneden te gaan.

M'n vriendin had er wel wat moeite mee, vooral bij het stukje met het 'hati hati' bordje, wat zoveel betekent als : pas op, gevaar, we're not kidding in het indonesisch. 20 meter verder kwam er dus echt een afdaling van zo'n 35% mega steil de diepte in waar geen einde aan leek te komen, en de fiets van m'n vriendin had een niet helemaal recht voorwiel waardoor het remmen niet echt smooth ging en haar voorvork enigzins stuiterde. Toch heeft ze het wel overleefd zonder af te stappen :+

Al met als was ze wel best stoer want ze heeft de hele tour mee uitgereden 8-) Door van die leuke dorpjes heen, langs rijstvelden, een mooie manier om inland Bali te zien :)

Op de laatste dag in Indonesie heb ik ook eindelijk voor mezelf een nieuw frame besteld, precies de laatste uit de collectie van Chainreactioncycling.com bleek vanochtend 8-)

Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/16000.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/16000-5.jpg

Volgens de reviews een heerlijk framepje wat aanvoelt als een hardtail tijdens klimmen en on the road en als een fully tijdens een afdaling, precies waar ik naar zocht dus, voor maar 565 euries incl shipping, dus ook nog aardig in mijn pricerange :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

born2tweak schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:14:
Klein vraagje.. ik ga mogelijk naast het wielrennen ook met Mountainbiken beginnen, maar zit dus even te orienteren. Ik wil eigenlijk gewoon een cheap ass fiets, waar ik wat mee kan proberen, lijkt me leuk om te doen, maar 2 dure fietsen is wat teveel van 't goede. Dus zit ik wat te googlen, maar wat is er mis met Matrabike? ik lees in de OP dat je daar niet zou moeten zijn.
nog een topic-tip: http://www.mountainbike.n...iewtopic.php?f=21&t=56297

Als exar dat ding voor €500 wilt wegdoen, dan heb je echt een bizar koopje. Zonder frame is dat al meer dan €500 aan onderdelen :)

edit:
Ik zie dat je er al gereageerd hebt, graag gedaan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 20-06-2009 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 16:43
Komend weekend ga ik richting Ede met 2 vrienden en we hebben het plan geopperd om daar een route te gaan fietsen. Ik heb al op mtbroutes.nl gekeken en wat gezocht, maar misschien hebben er hier mensen nog leuke tips qua routes die we eventueel kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De officiële route van Ede is niet zo heel spannend, maar bij Lunteren vlak bij het geografisch middelpunt van Nederland bij ligt de Goudsberg. De lokale toervereniging organiseert daar elk jaar de goudsberghel en daar liggen hele mooie stukken en paadjes rond de zandafgraving. Als je een GPS hebt is de route hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

woot! kom net van een vriend van me vandaan die net paar weken een kind heeft. Baby erin, oude fietsgear eruit. Heb net 2 huge dozen materiaal uit de auto geladen + Trek frame. Eens even goed inventariseren. Onder meer crankstellen, trapassen, stuurpennen, sturen, vork, v-brakes, remgrepen, fizik zadel en meer. Voor gratis that is! Ik zag ook dat hij zijn toch al super mooie Specialized S-works met HS33 voor een Isaac mtb heeft vervangen (nu nog en/en). Eerst maar eens alles rustig uitzoeken. Heb nu 3 'classic' MTB's. Nog even kiezen wat mijn vaste gaat worden:

'96 Gary Fisher Aquila. Super cool retro frame maar veel te klein: strippen en bergen voor later
'96 Giant Boulder Alu. Instapmodel, maar opbouwen met goed spul. Super licht alu. Saai merk though.
'98 Trek 920. Staal, maar erg mooi frame en in mijn maat. Zwaarder dan de giant uiteraard.

let niet op de modellen, er komt toch niets origineels op. Ik neig naar de Trek momenteel, ondanks dat die van staal is (maar ja dat past wel bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Jazzper schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:40:
woot! kom net van een vriend van me vandaan die net paar weken een kind heeft. Baby erin, oude fietsgear eruit. Heb net 2 huge dozen materiaal uit de auto geladen + Trek frame. Eens even goed inventariseren. Onder meer crankstellen, trapassen, stuurpennen, sturen, vork, v-brakes, remgrepen, fizik zadel en meer. Voor gratis that is! Ik zag ook dat hij zijn toch al super mooie Specialized S-works met HS33 voor een Isaac mtb heeft vervangen (nu nog en/en). Eerst maar eens alles rustig uitzoeken. Heb nu 3 'classic' MTB's. Nog even kiezen wat mijn vaste gaat worden:

'96 Gary Fisher Aquila. Super cool retro frame maar veel te klein: strippen en bergen voor later
'96 Giant Boulder Alu. Instapmodel, maar opbouwen met goed spul. Super licht alu. Saai merk though.
'98 Trek 920. Staal, maar erg mooi frame en in mijn maat. Zwaarder dan de giant uiteraard.

let niet op de modellen, er komt toch niets origineels op. Ik neig naar de Trek momenteel, ondanks dat die van staal is (maar ja dat past wel bij mij).
Leuke vangst!

(er zitten toevallig geen alivio schakelunit's bij? Zo zoek ik er nog 2.)

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

klaar met inventariseren!

2 crankstellen (campa race en sugino mtb)
2 setjes v-brakes
achterderrie, voorderrie
3 zadelpennen (oa BBB en een selcof)
4 bottle cages
3 stuurpennen waaronder mooie 3T
4 sturen waaronder PRO lt en een ITM
3 trapassen
carbonnen voorvork race
barends
tektro remmen
sram 6.0 gripshifts
handvatten nieuw
Fizik gobi zadel
veel losse meuk zoals quickreleases etc
en als hekkensluiter... je had het niet kunnen bedenken: een setje Alivio 8 speed shifters (ST-MC20).

al e.e.a. gepoetst en nu nog invoeren in mijn huge excel database met parts.
Morgen kijken of ik tijd heb al e.e.a. op te bouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 20-06-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Klinkt goed Jazzper.
Kan je weer gaan klussen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

ja in mijn nieuwe huis met 25m2 schuur en aan het plafond inmiddels 2 'fietsbanen' komt dat helemaal goed ;) moet nog wel wat saneren want zit nu (puur op frames) op 3x MTB (+1 in grunn in oud studentenhuis) en 4x race (+1 idem). Wil eigenlijk terug naar 2x mtb en 2x race en 2x frame in bubbeltjesplastic voor ooit.

ik zoek trouwens nog 2 v-brake nokjes voor op mijn rond magura 2-stroke vork. Iemand die upgegrade is naar discbrakes die ze over heeft? ik bedoel die nokjes die je met een sleuteltje 10 (of 8) eraf kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

jeetje mina, nu zie ik pas goed wat er zo budget aan budgetfietsen is :) (sla ik voor het gemak even de klasse bouwmarkt over want dat moge duidelijk zijn).

Neem nou die Giant Boulder Alu lite van eind jaren 90. Die heb ik helemaal gestript en alle onderdelen weggegooid of schoongemaakt. Het frame zelf is echt freakin licht. 6061-T6 aluminium. Niet zo licht als 7005 maar goed, zeker voor eind jaren 90 echt keurig. Lasrupsen zijn vrij lomp maar verder prima frame. Dat is dus niet zo budget. Wat dan wel? Nou de afmontage moge duidelijk zijn is veel instap spul. Bijvoorbeeld Formula naven. Niets mis mee maar ook niets goeds mee. Plastic meuk en wil vast wel rijden maar niet bijzonder. Maar dan.. De trapas en het balhoofd. Die heb ik net eruit gehaald en schoongemaakt. Wat een rotzooi (en dat zeg ik he, de koning van de oude fietsrommel ;)). Plastic headset met cartridge lagers (idee: onderhoudsvrij. Praktijk: vet loopt eruit en je kan er niet bij). De trapas is van een chinees merk. Beiden zijn niet onbekend want Giant werkt(e?) er jaren mee. Maar dan zie je dus waar het budget hem in gaat zitten. Puur afmontage. Nou ja, nu die Giant maar opbouwen met beter Shimano spul als backup mtb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmorgen 100km gefietst, ging echt lekker, gemiddelde van ruim 26 km/h (ongeveer 70%offroad en 30% asfalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Is er iemand die mee doet aan de Holland Casino Classic in oktober?
Heb me zelf van het weekend ingeschreven.

Zal mn nieuwe bike dan ff aan de tand voelen. :Y)
Eind deze week zal die wel klaar zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
The_Scarabial schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:22:
Vanmorgen 100km gefietst, ging echt lekker, gemiddelde van ruim 26 km/h (ongeveer 70%offroad en 30% asfalt)
Versta je onder offroad gewoon vlakke zandwegen, of smalle paadjes met klim? Wel een aardige afstand

Ik ben zelf na 2 uur en 40km verder @ 21-22km/h wel redelijk afgemat. Ik fiets dan wel over wat single tracks langs een motorcross circuit etc. En mijn conditie is denk ik niet supergoed :p maargoed dat verbetert wel als het goed is, in het verleden veel spinning gedaan en dat gaat ook steeds beter na verloop van tijd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Net gebeld met de LBS.
Mn mtb is klaar!

Misschien dat ik hem vanmiddag nog ophaal. Ben benieuwd! :9~

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

maatje van me, die toch al te veel goede fietsen heeft smst net dat hij een duitse prijsvraag heeft gewonnen. Prijs:

2009 Giant Anthem X2 door dat magazine gepimpt naar full XT en andere special parts:

kaal doet dat ding al aardig wat knaken: http://www.giant-bicycles...ikes/mountain/2270/32153/

lucky basterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

NoepZor schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Versta je onder offroad gewoon vlakke zandwegen, of smalle paadjes met klim? Wel een aardige afstand
Het zijn de vaste route's van Holten (32km) , Hellendoorn (20) en Lemele (15) aan elkaar geknupt en heen en terug naar huis met wat extra lussen van mezelf erbij (vaak de zware klimmen 2 of 3 keer).
Conditie is op dit moment erg goed, train ook 3-4 keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ik heb op mijn mountainbike een ventiel zitten wat ik nog nooit gezien heb. Enig idee of er voor converters voor zijn? Heb de verkeerde meegekregen. Die past namelijk niet.

Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uiYddTyjkYIeDhpj7i7g5uK5/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
MADG0BLIN schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:21:
Ik heb op mijn mountainbike een ventiel zitten wat ik nog nooit gezien heb. Enig idee of er voor converters voor zijn? Heb de verkeerde meegekregen. Die past namelijk niet.

Hier een foto:

[afbeelding]
Erg vreemd ventiel, je ziet het op ongeveer 99% van de fatsoenlijke mtb's. ;)

Als het goed is moet deze passen. Afbeeldingslocatie: http://www.fietspunt.nl/images/articles/normal/166/166001.jpg

De gebruikswijze is als volgt.

1. Ventiel open draaien en eventjes indrukken zodat er lucht uit komt.
2. Het verloopje erop schroeven en de band oppompen.
3. Verloopje eraf en het ventiel weer dicht draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door harry64 op 24-06-2009 19:03 . Reden: Gebruikswijze toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

\o/ \\o o// \o/ /o\ /o/

Vandaag binnengekregen, nu aant opbouwen O+

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_JLP-sVhhA4Y/SkJd1ZexiLI/AAAAAAAAURM/r0HCGO_eW_4/s800/IMG_3108.JPG

Moet alleen wel even een kleiner achterbandje om :P dit is iets te krap

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-06-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
harry64 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:01:
[...]

Erg vreemd ventiel, je ziet het op ongeveer 99% van de fatsoenlijke mtb's. ;)

Als het goed is moet deze passen. [afbeelding]

De gebruikswijze is als volgt.

1. Ventiel open draaien en eventjes indrukken zodat er lucht uit komt.
2. Het verloopje erop schroeven en de band oppompen.
3. Verloopje eraf en het ventiel weer dicht draaien.
Ok, thanks. Ga ik die even opzoeken. Eerste mountainbike. Je moet ooit ergens beginnen he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

SchizoDuckie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:12:
\o/ \\o o// \o/ /o\ /o/

[afbeelding]

_/-\o_ :D Vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzper schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:32:
maatje van me, die toch al te veel goede fietsen heeft smst net dat hij een duitse prijsvraag heeft gewonnen. Prijs:

2009 Giant Anthem X2 door dat magazine gepimpt naar full XT en andere special parts:

kaal doet dat ding al aardig wat knaken: http://www.giant-bicycles...ikes/mountain/2270/32153/

lucky basterd!
* Bastard :P

Maar dat zijn inderdaad de betere prijzen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
SchizoDuckie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:12:
\o/ \\o o// \o/ /o\ /o/

[afbeelding]

Gaat mooi worden, maar haal ALSJEBLIEFT die bar-ends van die riser-bar. Staat zo wacko en is zo'n afbreuk van je fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie

SchizoDuckie

Kwaak

maartend schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Gaat mooi worden, maar haal ALSJEBLIEFT die bar-ends van die riser-bar. Staat zo wacko en is zo'n afbreuk van je fiets.
Ik ben wel op zoek naar andere bar-ends (zwarte) maar ze gaan dr mooi niet vanaf, ik vind ze relaxed :P

Heeft me ook al een keer m'n fikken gered tijdens een noodstop tegen de kofferbak van iemand z'n auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

coole bike!

en @ ventiel verhaal: LOOOOL!!! een prestaventiel als 'vreemd' benoemen op een mtb/racefiets :)
no offence uiteraard, maar wat hierboven staat: bouwmarkt mtb's niet meegerekend heeft elke racer of mtb normaliter presta. Hele oude mtb's nog wel eens van die schrader autobandventielen en citybikes ordinaire dunlop ventielen. Ik ben hier overigens zekerder van bij race dan bij mtb (voor wat betreft de stelligheid van verkondigen :p). Nou ja, met een verloopje of beter nog een goede (race/mtb)-fietspomp zonder verloopje, kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

:9

Vandaag mn fiets opgehaald.

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/4558/img2061s.jpg

Detail:
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/4255/img2062sx.jpg

Moet nog wat aan gedaan worden. De remkabels zijn ietsje te lang.
Moet ook nog even kijken of de voorvork goed afgesteld staat.

Fiets overgens lekker. _/-\o_

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

gaaf! oogt erg rank (I like!)

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.