damn! mooie fiets man!
die rode accenten staan echt goed
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Met ^^Skuzz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:23:
damn! mooie fiets man!
Whatever.
ik zit er ook hard over te denken deze te gaan kopen. Zelf vind ik de zwarte uitvoering erg mooi(eventueel met HS33 remmen). Had me voorgenomen nog een jaar door te fietsen op m'n Giant XTC 860 uit 2002 maar het is wel heel verleidelijk om het vakantie geld gelijk maar weer uit te geven.Harmen schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:01:
Mooie fiets zonoskar.
Ben zelf vanmiddag wezen kijken bij mn LBS.
Krijg nog een aardige duit terug voor mn oude fiets.
Zit te kijken naar een Cube Reaction
Afgemonteerd met XT, Fox voorvering en Formula Oro remmen.
Ff een paar nachtjes over slapen.
Whatever.
[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 29-05-2009 23:19 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 30-05-2009 10:10 ]
[ Voor 30% gewijzigd door dnhelle op 30-05-2009 15:13 ]
Qua techniek scheelt het niet veel vind ik, iedere fiets fietst anders en dat leer je wel door te doen. Ik had op mijn HT wel eens last van de rug, nu is dat stukker minder. Voor mij geen HT weerJoopieboy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:08:
Ok duidelijke uitleg dankje, dus voor 'gewoon' cross country werk is een fully heerlijk om comfortabel over te bospaadjes te vlammen?
Dat ie zwaarder is kan ik mij wel voorstellen, het is trouwens een Koga X-Control Scandium, de achterveer zou ik niet weten.
Maar dus kiezen voor comfort en snelheid, of voor gewone hard tail met goede voorvering. En zeker gezien mijn budget heb je al snel de kans om de wat mindere veringen eronder te hebben.
En qua techniek, wat zou beter zijn als opstap om verder te komen? Wat je veel leest is dat een fully toch weer totaal anders fietst en andere techniek nodig heeft maar dat het wel leuker rijd?
En, aangezien ik veel last heb van mijn gewrichten en rug zou dit ook wel eens een goede overstap kunnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2009 22:22 ]
Ik rij die van Salzburg naar Cortina ook van Vasa sport. Begreep inderdaad dat die alpencross ook goed zijn. Steje onverstevigde RR wordt in ieder geval niets in de Alpen met al die stenen. Zat zelf te twijfelen tussen Smart sam snake skins of de mountain kings, maar de alpencross is ook een goed idee. Heb eigenlijk zelf de Jeantex transalp al een tijdje op mijn verlanglijst staan, maar met tien man wisten we zeker dat we niet ingeloot zouden worden. En achteraf is dit zeker zo'n leuk alternatief, maar vooral wat relaxter.The_Scarabial schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:12:
@Kex,
balen van die banden problemen zeg. Ik ga ook een transalp vakantie fietsen eind juli, ik ga meedoen met de zillertal-lago di cardo transalp van vasa sport. Welke ga jij fietsen?
En wat banden betreft, voor de alpenritten heb ik een set alpencross banden van Schwalbe, die bevallen me zeer goed.
Gisteren ook lekker heen fietsen geweest, geprobeerd om de Rheden route samen met de Oosterbeek route te doen, maar wat is die oosterbeek route slecht aangegeven zeg, daardoor hebben we maar de helft van de oosterbeek route gedaan, toch nog in totaal een km of 90 gehaald gok ik. Onder super goede omstandigheden, heerlijk fietsweer was het.
[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 01-06-2009 13:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 01-06-2009 15:33 ]
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
:D
[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 02-06-2009 11:57 ]
SPD toevallig?MBV schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:54:
Ik moet ze alleen nog eens uitproberen in het terrein, wat lastig wordt met protesterende knieën
Heb momenteel nog het originele stuur van de 8500.MBV schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:54:
@BlackShadow: probeer eens ergon grips uit. Ik heb sinds een poosje mijn 'stadsfiets' met standaard MTB-houding (stuur iets hoger dan op mijn gewone MTB, denk aan een paar centimeters) met ergon GR2 grips uitgerust, 2e hands gekocht. Sindsdien nergens meer last van
Ik moet ze alleen nog eens uitproberen in het terrein, wat lastig wordt met protesterende knieën
Wat heb je trouwens nu voor stuur? Een 100% rechte pijp, of met een beetje een curve erin voor de backsweep? Dat schijnt haast nog belangrijker te zijn dan de hoogte bij polsklachten. Mijn stadsfiets heeft ook een stuur met bijna geen hoogteverschil maar wel backsweep. Qua hoogte kan je net zo goed een andere stuurpen uitproberen, bij je LBS mag je er vast wel een lenen
Whatever.
[ Voor 62% gewijzigd door Impry op 02-06-2009 15:46 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Whatever.
Dat een stuurpen €30 kost, makkelijk uit te wisselen is (geen handvaten, versnellings- en remhendels), vaak gratis geruild kan worden bij de LBS, en een stuur duurder en lastiger te vervangen is misschien? Het effect is bijna hetzelfde vziw, als de backsweep hetzelfde isBlackShadow schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:11:
[...]
Heb momenteel nog het originele stuur van de 8500.
[afbeelding]
Wat zou een reden zijn om niet voor een rizer te gaan?
[afbeelding]
Whatever.
Ik wel, om maar even op de vraag in te haken. Ik heb ook het gevoel dat het door mijn pedalen komt want met normaal fietsen heb ik totaal geen last. Ik kan alleen mijn rechter voet nét niet genoeg draaien om in de juiste houding te komen die mijn voet gewend is. Heb het plaatje al proberen te draaien maar dat heeft niet echt veel resultaat gehad. Ook andere zolen in de schoenen die overigens perfect zitten, hebben niet veel uit gemaakt. Wat voor advies heb je daarover?dnhelle schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:34:
@MBV: je gaf laatst aan problemen te hebben met je knieën. Toevallig SPD-pedalen?
Whatever.
Jawel, M324 two-sided dingendnhelle schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:34:
@MBV: je gaf laatst aan problemen te hebben met je knieën. Toevallig SPD-pedalen?
Harmen schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:54:
@Roet, je kan kijken naar Crank Brothers Egg Beater.
Hele fijne pedalen met veel float. Dus alles ruimte.
Klikken zeer goed in en uit.
Gebruik ze al jaren.
Plaatje:
[afbeelding]
Toch maar eens een sportfysio bezoeken?MBV schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:04:
Daar heb ik dus geen bal aan, wnat in gympen op de 'gewone' kant heb ik er net zo veel last van
Je kan inderdaad de C pakken, echter pak je dan een pedaal wat qua materiaal sneller 'op' is. Ik rijd zelf met de SL, met roestvrijstaal. Dat scheelt wel...Roet schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:07:
Vanavond eens bestellen dan. Als het daar aan ligt geef ik die SPD pedaaltjes een gooi. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag.Bedankt in ieder geval. Ik twijfelde zelf al een beetje om nieuwe te kopen. Ben benieuwd!
http://bike-stuff.nl/crankbrothers-egg-beater-c-p-5196
Is dit type de juiste? Of kan ik beter voor een wat duurder model gaan? Zwart past wel bij mijn fiets namelijk, hoewel de Egg Beater SL ook wel mooi zou staan, maar weet niet wat de toegevoegde waard is? Alleen gewicht maakt me vrij weinig uit.
Whatever.
Ik fiets met SIDI Dragons en die bevallen mij zeer goed. Zit als een pantoffel met een heerlijke zool erin en het ratelsysteem waarmee je ook halve klikjes kan maken, is perfect. De zool is hard net als de heelcups.Harmen schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:34:
Ga vanmiddag ff kijken naar schoenen.
Met welke schoenen fietsen jullie?
Is een mogelijkheid, ik vraag me alleen af wat dat gaat doen met de flex van je zadelpenbuis bóven je toptube. Je seatstays houden die flex nu nl. tegen? Ben inderdaad ook benieuwd wat een lasser zegt.Skuzz schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:01:
ben even aan het soepen geweest:
[afbeelding]
Ik kwam er net achter dat de dropouts niet zomaar gaan passen, de seat stays zijn eigenlijk wat te kort...
maar nu bedacht ik me, waarom niet gewoon de seatstays bovenaan los halen en een beetje naar beneden verplaatsen? Ziet er nog mooier uit ook, de lijn loopt mooier door zo.
zo is het nu: http://farm4.static.flick...54854848_d5c95926b5_b.jpg
maargoed, eerst maar eens contact opnemen met de lasser en kijken wat hij er van vindt
Als dat zo is, zie ik ook geen probleem...Skuzz schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:11:
en wat betreft die flex, het bovenste stukje ga ik sowieso een beetje korter maken (die lelijke ingebouwde zadelpenklem eraf). Ook al zou ik dat niet doen dan valt de flex nog wel mee, er zit toch nog een zadelpen in.
Whatever.
Ik rij met X0, werkt echt perfect. Soepel, snel en onder druk. Zul je geen spijt van krijgen.Harmen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:02:
Heb gisteren besloten mn bestelde X.9 triggers te laten vervangen voor X.0 twisters.
Schijnt echt ideaal te schakelen, ben benieuwd.
Moet nog ff kijken welke grip er nu op kan, een foam grip lijkt me het beste.
Whatever.
die afgestompte punten horen zo, dat maakt het schakelen makkelijkerTha-guido schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:17:
@ Lennart_1337
Dat blad is echt versleten. Je ziet duidelijk dat sommige punten zijn afgestompt. Waarschijnlijk staan de punten ook niet meer helemaal recht.
[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 05-06-2009 15:10 ]
Ik heb op mijn XTR crank nu SLX bladen zitten. Controleer wel even of de binnenkant van de gaatjes 102 of 104 mm is ( O[---102/104---]O ). Ik had nog een XTR blad meegenomen toen ik mijn bike kocht maar blijkbaar is de afstand daar 102mm en ik heb er één nodig van 104mm.Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:45:
Kan ik er dan ook een XT blad voor in de plaats zetten of passen er alleen XTR bladen op een XTR crank?
Of paasen in princiepe alle 4-arm (link) bladen?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
[ Voor 46% gewijzigd door Jegapia op 05-06-2009 16:08 ]
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Ziet er wat uitgesleten uit tussen de tanden, misschien dat ie daardoor doortrapt. Kijk anders even hoever je de ketting er af kan tillen, als dit te ver is zal het blad zeker doorslaan.Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:12:
Helaas trapt ik af en toe door als hij op het 2e blad voor zit, volgens de fietsenmaker is het blad kapot, dit terwijl ik er net een paar honderd meter mee gefietst heb om de versnellingen te testen![]()
Is het blad echt versleten?, volgens de verkoper was die nog helemaal top namelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door harry64 op 05-06-2009 16:11 ]
Op mijn blad staat 32-102 dus dan kan ik mooi jouw blad overnemen.Jegapia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:59:
[...]
Ik heb op mijn XTR crank nu SLX bladen zitten. Controleer wel even of de binnenkant van de gaatjes 102 of 104 mm is ( O[---102/104---]O ). Ik had nog een XTR blad meegenomen toen ik mijn bike kocht maar blijkbaar is de afstand daar 102mm en ik heb er één nodig van 104mm.
Laat anders iets weten als het 104mm is. Dan wil ik de mijne wel opsturen voor een zacht prijsje.
[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-06-2009 17:14 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 18:14 ]
Oke, had niet alles gevolgd. Dan lijkt het idd alsof het tandblad een stuk verder is versleten dan de ketting aankan. Balen.@Maartend
Ik heb net een nieuwe fiets opgebouwd met nieuwe ketting, nieuwe casette en nieuwe derraileurs maar een 2e hands crank.
Sterker nog: kijk eens hoe die derailleur staat.maartend schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:10:
Of heb je soms je ketting niet vervangen toen je wel je bladen verving?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2009 19:46 ]
Als je goed kijkt zie je dat hij voor en achter op kleine tandwielen staat, als ik voor klein en achter groot doe staat de derraileur netjes onder elkaar.dnhelle schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:36:
[...]
Sterker nog: kijk eens hoe die derailleur staat.
Je ketting is veel te lang, als hij op het kleine blad voor staat, en achter op het lichtste verzet, zou de kooi van de derailleur zo moeten staan dat beide wieltjes verticaal boven elkaar staan.
[ Voor 24% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-06-2009 20:21 ]
Ze durven toch 10 jaar garantie op het frame te geven.maartend schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:49:
Moet je hier eens kijken.
Fiets van de Aldi
Ik weet dat het Aldi is en dat het frame ws uit China komt en dat er niet bij staat wat voor merk remmen het is, maar toch.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Serieus Lennart, hij is te lang. Het maakt niet uit of je hem nu voor groot en achter klein zet.Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:05:
[...]
Als je goed kijkt zie je dat hij voor en achter op kleine tandwielen staat, als ik voor klein en achter groot doe staat de derraileur netjes onder elkaar.
Edit:
Heb aan de voorkant nu alleen het grootste blad erop om de 2 kleine bladen goed te kunnen bekijken.
Met voor klein en achter groot staat de derraileur ook recht.
Met voor klein en achter klein staat de kooi helemaal naar achter en loopt de ketting er met weinig ruimte overheen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik ga idd. kijken of het ook daar aan ligt.De juiste kettinglengte bepalen? Jeffrey geeft aan dat de ketting net lang genoeg moet zijn om voor op het grootste en achter op het grootste tandwiel te kunnen. Ons aller Aapjes maakt 't nog makkelijker: grote blad voor, kleine achter, kooi verticaal.
Thanks, ja daar is ie in bestelling.Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:11:
Harmen, ik hou niet van blauw en ben ook niet helemaal kapot van Cubes, maar dit ziet er prima uit. Ben benieuwd naar een real life pic van jouw fiets (als 'ie klaar is). Heb je 'm bij Egberts Egberts besteld?
Whatever.
[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 05-06-2009 23:59 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Dat zeg ik toch ook?Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:27:
Dan zit de kooi dus helemaal naar voren (horizontaal) als ik het goed begrijp?
Ik las dat als je voor het kleinste tandwiel en achter grootste tandwiel pakt en dan door de deraileurs heen dat de achter derraileur precies recht naar onderen moet wijzen.
Link
Op de tweede foto waar hij voor op het grootste blad ligt en achter op het kleine (lichtste) blad, heb je nog altijd genoeg rek. Eigenlijk zou je ketting zo kort moeten zijn dat ie daar net niet op komt.dnhelle schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:36:
...als hij op het kleine blad voor staat, en achter op het lichtste verzet, zou de kooi van de derailleur zo moeten staan dat beide wieltjes verticaal boven elkaar staan.
Nu kan de derailleur te weinig kettingspanning houden en kun je door trapkracht makkelijk de ketting over het voorste tandblad draaien...
Een Rond vork. Oei. Ik krijg altijd de kriebels als ik iemand met zo'n Rond vork zie rijden. Het zullen best fijne vorken zijn, maar in het begin waren er veel die aan de kroon braken. Heb je de product recall van deze vork al gezien?Jazzper schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:58:
- een Rond Magura 2Stroke met pre-load instelling
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nieuw hoofdframe ubergeildnhelle schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:36:
Perfecte service. Wordt alleen het voor- of achterframe vervangen, of krijg je een nieuw frame van een ander jaartal, of een specifiek gelast frame?
Op dp.net stonden namelijk meerdere gevallen, en het jammere is dat meerdere frames uit de Element-serie dit hebben ondervonden
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq