Het grote mountainbike topic (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 36.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:22
damn! mooie fiets man!
die rode accenten staan echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Skuzz schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:23:
damn! mooie fiets man!
die rode accenten staan echt goed
Met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wauw. Erg mooi, erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik ga morgen de route bij Rheden rijden, ben benieuwd of wat is in vergelijking met de Ardennen ritten van afgelopen weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooie fiets zonoskar.

Ben zelf vanmiddag wezen kijken bij mn LBS.
Krijg nog een aardige duit terug voor mn oude fiets.

Zit te kijken naar een Cube Reaction
Afgemonteerd met XT, Fox voorvering en Formula Oro remmen.
Ff een paar nachtjes over slapen. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Damn zonoskar, mooie fiets hoor, mag graag fietsen zien die niet iedereen heeft.

Alleen die zadelpen vind ik echt foeilelijk, gewoon achter je zadel hangen bij erg steile afdalingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, ik heb ook een bestelling gedaan voor het nieuwe singlespeed project
budget is gelijk verdubbeld :D

Afbeeldingslocatie: http://www.paulcomp.com/images/dropoutsd1full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:37
Harmen schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:01:
Mooie fiets zonoskar.

Ben zelf vanmiddag wezen kijken bij mn LBS.
Krijg nog een aardige duit terug voor mn oude fiets.

Zit te kijken naar een Cube Reaction
Afgemonteerd met XT, Fox voorvering en Formula Oro remmen.
Ff een paar nachtjes over slapen. :+
ik zit er ook hard over te denken deze te gaan kopen. Zelf vind ik de zwarte uitvoering erg mooi(eventueel met HS33 remmen). Had me voorgenomen nog een jaar door te fietsen op m'n Giant XTC 860 uit 2002 maar het is wel heel verleidelijk om het vakantie geld gelijk maar weer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wel veel fiets voor je geld.
Zit er eventueel aan te denken een Reaction R1.
Sid Race, X9 triggers, X9/XT der, Dtswiss wielset.

Keuzes....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Is die fox-vering niet comfortabeler? Ik heb gelezen dat de SID een relatief stugge ingaande demping heeft, om beter te zijn met races. Iets wat mij zelf niet zo aantrekkelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Net met Sven naar Rob Akkermans geweest, damn wat een verschil met salden.

Ik kom dus binnen en begin als onervaren gozer te blaten over shimano xt en dat soort spul, ik zie sven al weer duidelijk kijken van o my god, maar Rob reageerde goed en erg professioneel. Hoop uitleg, opmerkingen en andere dingen gehad. En echt een hele hoop geleerd. En vooral veel gekwijld, man wat een leuk spul daar!
Daarna onderweg terug met Sven nog uitgebreid zitten babbelen, ook daar weer een hoop van opgestoken en in mijn oren geknoopt.

En,

/me Joopie afkloppen doet

Afbeeldingslocatie: http://www.skirack.com/prodimg/1254287matteblack.jpg
Giro Phase Mountain in de kleur mat zwart :)

Na 2 flinke crashes en er niet meer als een paar schrammetjes aan over te hebben gehouden word het wel tijd voor wat veiligheid... Zeker aangezien ik nu (thnx to Sven) steeds verder kom met het fietsen. :)

Verder nog Ritchey handvaten gehaald, maar dat zijn nu Ritch handvaten. :+
Dankzij de gripshift moest ik ze inkorten. :P

Bedankt ook voor het sleutelen daarstraks Sven, achternaaf gaat weer goed en wiel staat weer strak, hoeken gaat goed, alleen band zit niet helemaal recht, zondag ochtend maar even leeg laten, opnieuw de band recht leggen en weer oppompen. Dan es testen!

Maar iig lekker een rondje gehoekt door de wijk net. :)

Iemand trouwens nog een tip voor springen over hobbels? Ik werk vanuit de knieën zoals op meerdere fora's beschreven staat. En ik trek het stuur mee omhoog, zo kom ik zonder vering toch nog wel een meter hoog, alleen die achterkant is lastig en krijg ik niet echt mee. Iemand tips? :P

Edit:
Paar eigen foto's dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00219.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00220-1.jpg
En bij Rob nog een leuk aanbod gekregen voor een fully Koga frame, en xt afgemonteerd, leuk ding, en voor 700 euro zou hij van mij kunnen zijn. Alleen ik twijfel of ik wel een fully wil, en wat ik verder zou willen. :P
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/Joopieboy/DSC00218.jpg
Is opzich erg leuk alleen die Rock Shox Duke voorvork, tja. :+

Maar goed, ik zit me dus nu in te lezen over voor en nadelen van hardtail en fully. Iemand die ervaring heeft die dit duidelijk kan omschrijven?

Maar goed, na al die reparaties aan mijn kar pap nog iets terug betalen en dan toch van de zomer met het mooie weer zorgen voor een beter fietsie. :P
En nu echt. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 29-05-2009 23:19 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nadeel: in theorie ben je langzamer
Voordeel: in de praktijk ben je sneller, het voelt alleen langzamer doordat het minder hobbelt :P Zelfde als tussen een kart en een auto.

Iets serieuzer: hangt af van de fully. Ik kan het veersysteem op de foto niet goed inschatten. In het algemeen geldt:
- vering is zwaarder, en dus iets langzamer
- hobbels worden uitgevlakt, dus je wordt minder snel moe en bent iets sneller
- bij het verkeerde veersysteem kan je last hebben van 'pompverliezen': bij trappen gaat je vering meebewegen en dat kost energie.
waar de balans zit, hangt heel sterk af van het type frame. Met een Top Fuel heb je van de nadelen minder last dan bij een Kona Stinky, om 2 extremen te pakken. Nadeel is dat een Top Fuel minder comfortabel is op een downhill-parcours ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok duidelijke uitleg dankje, dus voor 'gewoon' cross country werk is een fully heerlijk om comfortabel over te bospaadjes te vlammen?
Dat ie zwaarder is kan ik mij wel voorstellen, het is trouwens een Koga X-Control Scandium, de achterveer zou ik niet weten.

Maar dus kiezen voor comfort en snelheid, of voor gewone hard tail met goede voorvering. En zeker gezien mijn budget heb je al snel de kans om de wat mindere veringen eronder te hebben.

En qua techniek, wat zou beter zijn als opstap om verder te komen? Wat je veel leest is dat een fully toch weer totaal anders fietst en andere techniek nodig heeft maar dat het wel leuker rijd?

En, aangezien ik veel last heb van mijn gewrichten en rug zou dit ook wel eens een goede overstap kunnen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Joopieboy op 30-05-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Jooo... En weer terug van een rondje trainen. Vorige week niet echt lekker geweest, voorjaarsgriepje. Wel nog vorige week op het gemakje gepeddeld, maar vandaag weer volle gas.
Was goed te doen, maar het is duidelijk dat het brandnetel-seizoen weer is begonnen. Tjeez!

Edit:
Gisteren ook maar eens Manitou Prep-M gekocht voor de lagers van m'n fully. 1 lager bleek het nog wel nodig te hebben gehad :>
Normaliter moeten die zaken om de 10 rij-uren / 250km worden gesmeerd. Ik zat er al wáy overheen :)

[ Voor 30% gewijzigd door dnhelle op 30-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Joopieboy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:08:
Ok duidelijke uitleg dankje, dus voor 'gewoon' cross country werk is een fully heerlijk om comfortabel over te bospaadjes te vlammen?
Dat ie zwaarder is kan ik mij wel voorstellen, het is trouwens een Koga X-Control Scandium, de achterveer zou ik niet weten.

Maar dus kiezen voor comfort en snelheid, of voor gewone hard tail met goede voorvering. En zeker gezien mijn budget heb je al snel de kans om de wat mindere veringen eronder te hebben.

En qua techniek, wat zou beter zijn als opstap om verder te komen? Wat je veel leest is dat een fully toch weer totaal anders fietst en andere techniek nodig heeft maar dat het wel leuker rijd?

En, aangezien ik veel last heb van mijn gewrichten en rug zou dit ook wel eens een goede overstap kunnen zijn.
Qua techniek scheelt het niet veel vind ik, iedere fiets fietst anders en dat leer je wel door te doen. Ik had op mijn HT wel eens last van de rug, nu is dat stukker minder. Voor mij geen HT weer ;),

Mocht je ooit enkel een frame willen kopen, bedenk dan wel wat er allemaal over gezet kan worden. Of het wel past...ik hoefde enkel de voorderri en zadelpen te veranderen, scheelde flink :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat klopt idd, maar aangezien ik afwijkend en verouderd en slecht spul heb, moet ik alles nieuw of in goede staat zien te kopen. :)

Nu een kwestie van goed spul kopen waar ik verder mee kan.

Ik zit trouwens serieus over een fully te denken, zeker met mijn rug, lengte, en gewricht problemen, en ook gewoon dat het wel fun is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En, nog wezen fietsen vandaag, Johan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha net je sms gehad, maar ik was echt totaal van de wereld. Beetje tot leven gekomen met een soepje maar verder is het niet gekomen helaas.

Leuk detail, om 1 uur werd ik wakker van mijn telefoon, of iig toen pas kwam het aan, bleek dat mijn telefoon om kwart voor 11 was afgegaan. :+

Morgen een poging dan maar?

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 31-05-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Toch maar eens iets van een GPS kopen. Gisteren weer eens compleet de weg kwijt :+ Toch nog lekker 45 km weg getrapt in het ochtend/middagzonnetje. Vakantie nu helaas voorbij, dus zal vast niet eerder weer fietsen worden dan in het weekend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Gisteren de Saarschleifen bike marathon gereden. Eén van de leukste wedstrijden in Duitsland met veel technische passages en veel afwisseling. Lekker gereden en in 5:26 gefinished over 102 km en iets van 2300hm. Beetje bandenpech wederom gehad en de racing ralph gaat er nu dus gewoon af. Ik denk dat ik er mountain kings op ga hangen met verstevigde zijkanten. Dit mede op het oog met de transalp vakantie die ik eind juli ga rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

@Kex,
balen van die banden problemen zeg. Ik ga ook een transalp vakantie fietsen eind juli :), ik ga meedoen met de zillertal-lago di cardo transalp van vasa sport. Welke ga jij fietsen?
En wat banden betreft, voor de alpenritten heb ik een set alpencross banden van Schwalbe, die bevallen me zeer goed.

Gisteren ook lekker heen fietsen geweest, geprobeerd om de Rheden route samen met de Oosterbeek route te doen, maar wat is die oosterbeek route slecht aangegeven zeg, daardoor hebben we maar de helft van de oosterbeek route gedaan, toch nog in totaal een km of 90 gehaald gok ik. Onder super goede omstandigheden, heerlijk fietsweer was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

The_Scarabial schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:12:
@Kex,
balen van die banden problemen zeg. Ik ga ook een transalp vakantie fietsen eind juli :), ik ga meedoen met de zillertal-lago di cardo transalp van vasa sport. Welke ga jij fietsen?
En wat banden betreft, voor de alpenritten heb ik een set alpencross banden van Schwalbe, die bevallen me zeer goed.

Gisteren ook lekker heen fietsen geweest, geprobeerd om de Rheden route samen met de Oosterbeek route te doen, maar wat is die oosterbeek route slecht aangegeven zeg, daardoor hebben we maar de helft van de oosterbeek route gedaan, toch nog in totaal een km of 90 gehaald gok ik. Onder super goede omstandigheden, heerlijk fietsweer was het.
Ik rij die van Salzburg naar Cortina ook van Vasa sport. Begreep inderdaad dat die alpencross ook goed zijn. Steje onverstevigde RR wordt in ieder geval niets in de Alpen met al die stenen. Zat zelf te twijfelen tussen Smart sam snake skins of de mountain kings, maar de alpencross is ook een goed idee. Heb eigenlijk zelf de Jeantex transalp al een tijdje op mijn verlanglijst staan, maar met tien man wisten we zeker dat we niet ingeloot zouden worden. En achteraf is dit zeker zo'n leuk alternatief, maar vooral wat relaxter.

Wat betreft Oosterbeek, ik woon tussen de route van Oosterbeek en Rheden in vlakbij Mariendaal (Bergrace) en kan de route dromen (train er ook vaak met de club). Vooral Oosterbeek heeft een aantal alternatieve lusjes die meer dan de moeite waard zijn. Alleen het DUNO plateau en het beekdal bij groot Warnsborn zijn echt verboden terrein. Als je een keer gaat rijden en je bent benieuwd wat er aan alternatieven zijn moet je het maar eens aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb mijn RaRa/NN combinatie maar 1x lek gereden: veel te lage bandenspanning, en dan van 1 meter hoog landen op het betonnen randje bij het begin van een brug. Dat leverde een perfecte snakebite op. Ik denk ook dat ik weet waar die deuk in mijn velg vandaan komt :/ Ik heb ze trouwens allebei vervangen door die verstevigde versie, omdat ik achter de nieuwe RaRa wilde. Bulls had er nog de oude op gezet, en dat maakt een wereld van verschil.

Ik ben op het moment helemaal niet veel aan het fietsen. Woensdag 2x een half uur stevig doorgetrapt (25km/u gemiddeld, door de stad), en 3 dagen last van mijn knieën gehad. Die doen dus nog steeds helemaal niet mee :'( Rustig aan opbouwen, steeds iets verder, en niet te laat vertrekken voor een afspraak is dus het devies :( Sinds oktober nog maar 1x op de MTB gezeten...

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 01-06-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Net met Sven een rondje brunssummerheide gereden, dikke poep! _O_

Super technisch en eerste afdaling ging ik veel te hard en ging bijna stevig op mijn gezicht, rustig aan granny style over de paden en afdalingen veel techniek oefenen want dat miste is heel erg op technische stukken daar.
Rustig proberen te flowen over de hobbels, kuilen en gaten, en dat gaat steeds beter. Geen verkrampte schouders meer, ik moet alleen iets meer aan mijn zelfvertrouwen gaan werken, en vooral ook mijn techniek.

Maar was echt heel leuk, maar ik mis wel vering, echt kei verrot na 1 ron dje van wat was het, 15 of 20km over de hobbels daar, echt helemaal gesloopt.

Ik weet nu wel dat ik mij voor een wat beter hardtail frame ga met een goede voorvork en gewone afmontage, ipv een goedkopere fully. Schijf remmen of hydraulische v-brakes zit ik nog over te twijfelen, prijs scheelt niet veelt maar schijven heb je eigenlijk niet perse op dit soort stukken nodig.

Beetje afhankelijk wat rob voor mij heeft tegen die tijd.
Heb echt zin in de zomervakantie, lekker werken, geld bij elkaar verdienen en een nieuwe fiets. :)

Oja, vandaag met hardloop kleding van mijn moeder gereden, zelfde stof als mountabike kleding maar wat een verschil, niet helemaal zeikes nat, maar gewoon lekker. :)

Edit: een tip, behandel je tandwielen NIET met wd40, mijn been was helemaal zwart, en ik merk met teflon spray dat de boel een stuk beter schakelt. :z

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 01-06-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb vandaag 3 ronden op Schoorl gedaan... 3e rondje was toch wel wat heavy... op de granny de nok opgereden aan het einde 8)7
Was ook 5 minuten trager ...

Wordt hier en daar een tikje zanderig. De Zwarte Blink heb ik niemand zien halen... (Mij incl.)

@joopieboy
Ik vind de controle die ik met de schijven heb wel prettig; en als ik 'zie' hoe gruwelijk heet die worden van het afdalinkje vanaf de nok dan ben ik blij dat ik al die hitte niet in me velgen ga stoppen als ik naar Zwitserland ga... Hier mischien een tikje overkill; maar als het de kosten niet zijn, waarom niet?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja idd, kijken wat rob voor mij heeft van de zomer vakantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 18:53
Ondertussen mijn TREK 8500 reeds uitgebreid getest, maar ik heb regelmatig last aan de onderkant van mijn handpalm bij langere ritten. Daardoor dacht ik aan een rizer stuurtje om een iets confortabelere zitpositie te bekomen. Iemand hier ervaring mee? Tips? Waarom wel/niet?

Zelf dacht ik aan de WCS Carbon Rizer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

Ik rijd zelf met een riser en mn zadel laag. Ik heb zelden last van mijn polsen en ik weet zeker dat als ik in de bekende MTB houding (stuur laag, zadel hoog) zou zitten, ik binnen de kortste keren pijn ga krijgen.

Ligt er ook echt aan wat je doet met je fiets. Als je een beetje over stoepjes rijd in de stad etc net als ik, dan is mijn positie het beste, maar echt voor in de bossen etc is het weer andersom beter.

Blijft een lastig punt vind ik.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@BlackShadow: probeer eens ergon grips uit. Ik heb sinds een poosje mijn 'stadsfiets' met standaard MTB-houding (stuur iets hoger dan op mijn gewone MTB, denk aan een paar centimeters) met ergon GR2 grips uitgerust, 2e hands gekocht. Sindsdien nergens meer last van :)

Ik moet ze alleen nog eens uitproberen in het terrein, wat lastig wordt met protesterende knieën :/

Wat heb je trouwens nu voor stuur? Een 100% rechte pijp, of met een beetje een curve erin voor de backsweep? Dat schijnt haast nog belangrijker te zijn dan de hoogte bij polsklachten. Mijn stadsfiets heeft ook een stuur met bijna geen hoogteverschil maar wel backsweep. Qua hoogte kan je net zo goed een andere stuurpen uitproberen, bij je LBS mag je er vast wel een lenen :)

[ Voor 49% gewijzigd door MBV op 02-06-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:54:

Ik moet ze alleen nog eens uitproberen in het terrein, wat lastig wordt met protesterende knieën :/
SPD toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 18:53
MBV schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:54:
@BlackShadow: probeer eens ergon grips uit. Ik heb sinds een poosje mijn 'stadsfiets' met standaard MTB-houding (stuur iets hoger dan op mijn gewone MTB, denk aan een paar centimeters) met ergon GR2 grips uitgerust, 2e hands gekocht. Sindsdien nergens meer last van :)

Wat heb je trouwens nu voor stuur? Een 100% rechte pijp, of met een beetje een curve erin voor de backsweep? Dat schijnt haast nog belangrijker te zijn dan de hoogte bij polsklachten. Mijn stadsfiets heeft ook een stuur met bijna geen hoogteverschil maar wel backsweep. Qua hoogte kan je net zo goed een andere stuurpen uitproberen, bij je LBS mag je er vast wel een lenen :)
Heb momenteel nog het originele stuur van de 8500.
Afbeeldingslocatie: http://blckshdw.pixtria.com/TREK%208500/IMG_0471%20(Medium).JPG

Wat zou een reden zijn om niet voor een rizer te gaan?

Afbeeldingslocatie: http://ritcheylogic.com/dimg/8530bda5b69aabfc2bfe97489cd5e648.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://www.haggs.nu/catalog/images/Cube%20Reaction_blau%2009.jpg

Fiets is besteld. Verwacht heb eind volgende week.
Kan niet wachten tot een testritje.

Heel wat anders dan mn vorige bike. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

:o Vet zeg! :D Mooie kleurencombinatie dat blauw wit.

@BlackShadow, een riser komt niet door de modepolitie... :/
Ik heb zelf ook een riser erop zitten en vind het wel fijn. :)
http://i31.tinypic.com/rlkpw8.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Impry op 02-06-2009 15:46 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die banden kunnen echt niet. Voor de rest wel mooie kleuren. Beetje rood ebij :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

thanks Impry. :)

@zonoskar, er zit een wit accentje op. De randen zeg maar, deze zullen snel donker worden door de blubber neem ik aan. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

BlackShadow schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Heb momenteel nog het originele stuur van de 8500.
[afbeelding]

Wat zou een reden zijn om niet voor een rizer te gaan?

[afbeelding]
Dat een stuurpen €30 kost, makkelijk uit te wisselen is (geen handvaten, versnellings- en remhendels), vaak gratis geruild kan worden bij de LBS, en een stuur duurder en lastiger te vervangen is misschien? Het effect is bijna hetzelfde vziw, als de backsweep hetzelfde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vaak is het vinden van je juiste positie op de fiets een heel ge-emmer.
Probeer eens een goedkope riser uit te halen, en kijk of dit scheelt? De stuurpen die je nu hanteert, heeft al een behoorlijke rise (zover ik kan zien op de foto) en is hij niet absurd lang.

Ik zou dus niet direct de meest dure riser kopen om te checken of de houding goed is ;)

@MBV: je gaf laatst aan problemen te hebben met je knieën. Toevallig SPD-pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laat een paar oudere onderdelen overzetten.
Eggbeaters SL
Cane Creek Erg Bar ends (ideaal)

Zit er nog ff over te denken om andere schoenen te kopen. (Specialized of Sidi)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
dnhelle schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:34:
@MBV: je gaf laatst aan problemen te hebben met je knieën. Toevallig SPD-pedalen?
Ik wel, om maar even op de vraag in te haken. Ik heb ook het gevoel dat het door mijn pedalen komt want met normaal fietsen heb ik totaal geen last. Ik kan alleen mijn rechter voet nét niet genoeg draaien om in de juiste houding te komen die mijn voet gewend is. Heb het plaatje al proberen te draaien maar dat heeft niet echt veel resultaat gehad. Ook andere zolen in de schoenen die overigens perfect zitten, hebben niet veel uit gemaakt. Wat voor advies heb je daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Roet, je kan kijken naar Crank Brothers Egg Beater.
Hele fijne pedalen met veel float. Dus alles ruimte.
Klikken zeer goed in en uit.

Gebruik ze al jaren.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikelevel.nl/site/components/com_virtuemart/shop_image/product/9eaceccbfe5f61266809942437997ea0.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

dnhelle schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:34:
Jawel, M324 two-sided dingen :P Wanneer ik hem als stadsfiets gebruik, gebruik ik de 'normale' kant. SPD-schoenen zouden juist kunnen helpen: blijkt dat bij mijn gewone schoenen mijn enkels naar binnen draaien zodra ik ga staan, fietsschoenen geven vaak wat meer steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
@Roet @ MBV: check het verhaal van Harmen.

Ik heb zelf een 4-6 jaar terug 2x scheenbeenvliesontsteking gehad.
Eerste keer 6 weken rust, toen te vroeg gestart en toen bij de tweede keer bij de sportfysio naar binnen gewandeld.

Wat bleek nu? Doordat m'n spd's te weinig zijdelingse bewegingsvrijheid hadden, draaide ik in de trapbeweging minimaal met mijn voet op het pedaal waardoor de scheenbeenspier overmatig over het bot heen schuurde en daardoor het botvlies liet ontsteken. Pijnlijke zaak, kan ik je vertellen, vooral als je ziet dat het door twee sullige pedaaltjes met te weinig bewegingsvrijheid van 40 euro komt.

Dit is bij mij voorgekomen bij mijn scheenbenen, echter hoor ik de laatste tijd vrij veel verhalen over knie-klachten, waar knieën aan de binnenzijde of overall een zeurende pijn gaan vertonen.

Ik heb toen het advies gekregen een ander pedaal te gebruiken. Een setje sidi-schoenen plus eggbeaters gekocht, waar je (zoals Harmen aangeeft) vrij veel float hebt en ook goed kan bewegen met je voeten. Zorg wel voor een schoen met een redelijk stijve zool, anders verlies je veel trap-energie.
Harmen schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:54:
@Roet, je kan kijken naar Crank Brothers Egg Beater.
Hele fijne pedalen met veel float. Dus alles ruimte.
Klikken zeer goed in en uit.

Gebruik ze al jaren.

Plaatje:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Daar heb ik dus geen bal aan, wnat in gympen op de 'gewone' kant heb ik er net zo veel last van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Vanavond eens bestellen dan. Als het daar aan ligt geef ik die SPD pedaaltjes een gooi. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag.Bedankt in ieder geval. Ik twijfelde zelf al een beetje om nieuwe te kopen. Ben benieuwd!

http://bike-stuff.nl/crankbrothers-egg-beater-c-p-5196

Is dit type de juiste? Of kan ik beter voor een wat duurder model gaan? Zwart past wel bij mijn fiets namelijk, hoewel de Egg Beater SL ook wel mooi zou staan, maar weet niet wat de toegevoegde waard is? Alleen gewicht maakt me vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:04:
Daar heb ik dus geen bal aan, wnat in gympen op de 'gewone' kant heb ik er net zo veel last van :(
Toch maar eens een sportfysio bezoeken?
Overbelasting raak je niet kwijt door om&om te wisselen van type pedaal/schoen...
Roet schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:07:
Vanavond eens bestellen dan. Als het daar aan ligt geef ik die SPD pedaaltjes een gooi. Had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag.Bedankt in ieder geval. Ik twijfelde zelf al een beetje om nieuwe te kopen. Ben benieuwd!

http://bike-stuff.nl/crankbrothers-egg-beater-c-p-5196

Is dit type de juiste? Of kan ik beter voor een wat duurder model gaan? Zwart past wel bij mijn fiets namelijk, hoewel de Egg Beater SL ook wel mooi zou staan, maar weet niet wat de toegevoegde waard is? Alleen gewicht maakt me vrij weinig uit.
Je kan inderdaad de C pakken, echter pak je dan een pedaal wat qua materiaal sneller 'op' is. Ik rijd zelf met de SL, met roestvrijstaal. Dat scheelt wel...
Check ook: http://www.crankbrothers.com/eggbeater_sl.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

http://www.bike-discount.de/shop/m403/k417/mtb-pedale.html
O.a. de SL voor €80, of die je net aanwees voor €40 :Y)

Wat is eigenlijk het voordeel van de 'candy' of 'acid'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ga vanmiddag ff kijken naar schoenen.
Met welke schoenen fietsen jullie?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Candy-pedalen, klein platform, allmountainsysteem en hebben een robuuste steunkooi om het 4-zijdige kliksysteem. Verkrijgbaar in verschillende materialen en prijs.
Smarty: klein en allmountain, cheap pedaaltje (40 euro).
Acid-pedalen Groot, enduro-racing, meer grip-punten op de kooi. Vooral bedoeld voor flexibelere zolen met clicks.

Zo'n kooi scheelt vooral als je wat meer pedalleert zonder in te klikken. Scheelt soms ook wel op technische stukjes, als je snel voetje aan de vloer moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Harmen schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:34:
Ga vanmiddag ff kijken naar schoenen.
Met welke schoenen fietsen jullie?
Ik fiets met SIDI Dragons en die bevallen mij zeer goed. Zit als een pantoffel met een heerlijke zool erin en het ratelsysteem waarmee je ook halve klikjes kan maken, is perfect. De zool is hard net als de heelcups.

Vanavond maar bij Bike discount bestellen, zal mijn bevindingen hier ook eens plaatsen, mochten andere mensen daar wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Netjes. Je hebt dan voldoende aan een eggbeater SL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ooh, shiney!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3617/3591421993_3e0c9f84e5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Paul?? Je heet toch Bram? Epic fail0r!!!111!!

Geintje, super gaaf spul. Uniqueness ten top. Dit hoort natuurlijk ook op een superexclusief SS & 29" frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
is half 29" ook goed? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
je gaat een 69'er er van maken? Retecool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
yup, heb al het een en ander gemeten, gaat passen in mijn huidige voorvork :)
nieuwe canti-nokken zijn ook al besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ultra-gaaf. Ben erg benieuwd. Ben ook benieuwd hoe je frame eruit komt te zien.
Wanneer gaan we een keer in Venlo trappen? Anders kunnen we een keer ook de Brunssum-route icm. Landgraaf route rijden samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
De brunssummerheide route is wel leuk om weer eens te doen, een vriend van me die in Heerlen woont (de route komt bij hem voor langs) wil vast ook wel mee doen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Maar dan niet alleen route 1 he? Daar ben je zo doorheen, dan moet je route 2 of 3 aan koppelen, of allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ja, tuurlijk, het hele rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Rete cool, ultra gaaf, zozo sven vind je het leuk ofzo? :+

Haha even zonder dollen word wel erg sjiek, ben heel benieuwd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
ben even aan het soepen geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3352/3592614468_54ed8e920a.jpg

Ik kwam er net achter dat de dropouts niet zomaar gaan passen, de seat stays zijn eigenlijk wat te kort...
maar nu bedacht ik me, waarom niet gewoon de seatstays bovenaan los halen en een beetje naar beneden verplaatsen? Ziet er nog mooier uit ook, de lijn loopt mooier door zo.
zo is het nu: http://farm4.static.flick...54854848_d5c95926b5_b.jpg

maargoed, eerst maar eens contact opnemen met de lasser en kijken wat hij er van vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Skuzz schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:01:
ben even aan het soepen geweest:
[afbeelding]

Ik kwam er net achter dat de dropouts niet zomaar gaan passen, de seat stays zijn eigenlijk wat te kort...
maar nu bedacht ik me, waarom niet gewoon de seatstays bovenaan los halen en een beetje naar beneden verplaatsen? Ziet er nog mooier uit ook, de lijn loopt mooier door zo.
zo is het nu: http://farm4.static.flick...54854848_d5c95926b5_b.jpg

maargoed, eerst maar eens contact opnemen met de lasser en kijken wat hij er van vindt :P
Is een mogelijkheid, ik vraag me alleen af wat dat gaat doen met de flex van je zadelpenbuis bóven je toptube. Je seatstays houden die flex nu nl. tegen? Ben inderdaad ook benieuwd wat een lasser zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Mooie plannen bram, zal wel erg gaaf worden als het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Mijn broer zag er geen probleem in, qua lassen dan

en wat betreft die flex, het bovenste stukje ga ik sowieso een beetje korter maken (die lelijke ingebouwde zadelpenklem eraf). Ook al zou ik dat niet doen dan valt de flex nog wel mee, er zit toch nog een zadelpen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Skuzz schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:11:

en wat betreft die flex, het bovenste stukje ga ik sowieso een beetje korter maken (die lelijke ingebouwde zadelpenklem eraf). Ook al zou ik dat niet doen dan valt de flex nog wel mee, er zit toch nog een zadelpen in.
Als dat zo is, zie ik ook geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Vanmiddag m'n geliefde rocky weggebracht. En als die terugkomt is die voorzien van een nieuw frame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Perfecte service. Wordt alleen het voor- of achterframe vervangen, of krijg je een nieuw frame van een ander jaartal, of een specifiek gelast frame?

Op dp.net stonden namelijk meerdere gevallen, en het jammere is dat meerdere frames uit de Element-serie dit hebben ondervonden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb gisteren besloten mn bestelde X.9 triggers te laten vervangen voor X.0 twisters.
Schijnt echt ideaal te schakelen, ben benieuwd. :)

Moet nog ff kijken welke grip er nu op kan, een foam grip lijkt me het beste.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Harmen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:02:
Heb gisteren besloten mn bestelde X.9 triggers te laten vervangen voor X.0 twisters.
Schijnt echt ideaal te schakelen, ben benieuwd. :)

Moet nog ff kijken welke grip er nu op kan, een foam grip lijkt me het beste.
Ik rij met X0, werkt echt perfect. Soepel, snel en onder druk. Zul je geen spijt van krijgen.
Laat eens weten welke grips je erop zet en hoe je ervaringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Mooi, mn vader rijd nl ook al jaren met X7 twisters, werkt altijd zegt ie. :)

Andre grips heb ik wel nodig, momenteel wordt de fiets standaard afgeleverd met deze grips:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike2build.nl/img/product/cache/d5084d30/gr0232_1.jpg

Mooie grips, alleen jammer van die zijkanten, zijn dus onbruikbaar icm twisters.
Ga morgen ff bij de LBS kijken.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Mijn fiets is nu eindelijk af!

Moet alleen nog een bbb-extender op de vorkbuis, deze is net wat te kort, jammer van het extra gewicht maar de extra hoogte is ook nodig voor een betere houding.

Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/bike_klaar_k.jpg

Helaas trapt ik af en toe door als hij op het 2e blad voor zit, volgens de fietsenmaker is het blad kapot, dit terwijl ik er net een paar honderd meter mee gefietst heb om de versnellingen te testen :o
Is het blad echt versleten?, volgens de verkoper was die nog helemaal top namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/bike_blad_k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goscinny
  • Laatst online: 11-09 23:38
@ Lennart_1337

Dat blad is echt versleten. Je ziet duidelijk dat sommige punten zijn afgestompt. Waarschijnlijk staan de punten ook niet meer helemaal recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Kan ik er dan ook een XT blad voor in de plaats zetten of passen er alleen XTR bladen op een XTR crank?
Of paasen in princiepe alle 4-arm (link) bladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Tha-guido schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:17:
@ Lennart_1337

Dat blad is echt versleten. Je ziet duidelijk dat sommige punten zijn afgestompt. Waarschijnlijk staan de punten ook niet meer helemaal recht.
die afgestompte punten horen zo, dat maakt het schakelen makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En dat de punten niet recht staan hoort ook zo, iig op de cassette

[ Voor 16% gewijzigd door MBV op 05-06-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:45:
Kan ik er dan ook een XT blad voor in de plaats zetten of passen er alleen XTR bladen op een XTR crank?
Of paasen in princiepe alle 4-arm (link) bladen?
Ik heb op mijn XTR crank nu SLX bladen zitten. Controleer wel even of de binnenkant van de gaatjes 102 of 104 mm is ( O[---102/104---]O ). Ik had nog een XTR blad meegenomen toen ik mijn bike kocht maar blijkbaar is de afstand daar 102mm en ik heb er één nodig van 104mm.

Laat anders iets weten als het 104mm is. Dan wil ik de mijne wel opsturen voor een zacht prijsje.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Je bedoelt de grote van de boutjes toch?
Ik haal de crank er binnenkort af om het op te meten.

Is iedereen hier nu sarcastisch aan het doen met "die stompe puntjes horen om goed te kunnen schakelen" en "dat de punten krom horen te staan hoord"? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
Heb mijn post wat aangepast, je moet de binnenkant van 2 overstaande gaatjes meten. De diameter van de gaatjes zelf is 10mm.

edit: Is totaal niet sarcastisch. Als je een nieuw blad/casette hebt zie je vrij duidelijk dat sommige tanden ietwat een andere vorm hebben dan andere tanden. (Of ze krom horen te staan denk ik niet.)

[ Voor 46% gewijzigd door Jegapia op 05-06-2009 16:08 ]

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:12:

Helaas trapt ik af en toe door als hij op het 2e blad voor zit, volgens de fietsenmaker is het blad kapot, dit terwijl ik er net een paar honderd meter mee gefietst heb om de versnellingen te testen :o
Is het blad echt versleten?, volgens de verkoper was die nog helemaal top namelijk.
Ziet er wat uitgesleten uit tussen de tanden, misschien dat ie daardoor doortrapt. Kijk anders even hoever je de ketting er af kan tillen, als dit te ver is zal het blad zeker doorslaan.

[ Voor 27% gewijzigd door harry64 op 05-06-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Of heb je soms je ketting niet vervangen toen je wel je bladen verving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Jegapia schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb op mijn XTR crank nu SLX bladen zitten. Controleer wel even of de binnenkant van de gaatjes 102 of 104 mm is ( O[---102/104---]O ). Ik had nog een XTR blad meegenomen toen ik mijn bike kocht maar blijkbaar is de afstand daar 102mm en ik heb er één nodig van 104mm.

Laat anders iets weten als het 104mm is. Dan wil ik de mijne wel opsturen voor een zacht prijsje.
Op mijn blad staat 32-102 dus dan kan ik mooi jouw blad overnemen.
Stuur me een pm of mail, dan kunnen we wat afspreken.

@Maartend
Ik heb net een nieuwe fiets opgebouwd met nieuwe ketting, nieuwe casette en nieuwe derraileurs maar een 2e hands crank.

[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-06-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen, ik hou niet van blauw en ben ook niet helemaal kapot van Cubes, maar dit ziet er prima uit. Ben benieuwd naar een real life pic van jouw fiets (als 'ie klaar is). Heb je 'm bij Egberts Egberts besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Maartend
Ik heb net een nieuwe fiets opgebouwd met nieuwe ketting, nieuwe casette en nieuwe derraileurs maar een 2e hands crank.
Oke, had niet alles gevolgd. Dan lijkt het idd alsof het tandblad een stuk verder is versleten dan de ketting aankan. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
maartend schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:10:
Of heb je soms je ketting niet vervangen toen je wel je bladen verving?
Sterker nog: kijk eens hoe die derailleur staat.
Je ketting is veel te lang, als hij op het kleine blad voor staat, en achter op het lichtste verzet, zou de kooi van de derailleur zo moeten staan dat beide wieltjes verticaal boven elkaar staan.

Nu kan de derailleur te weinig kettingspanning houden en kun je door trapkracht makkelijk de ketting over het voorste tandblad draaien...

Succes met inkorten!

By the way: Leuk opgebouwd, ik zie niemand het zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

zo, net een alu Giant Boulder gekocht voor 25 euro. Ging me eigenlijk alleen maar om het crankstel, maar de hele fiets is wel grappig. Boulder is natuurlijk wel het instapmodel, maar voor dat geld ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol, mijn vader heeft nog zo een in de garage staan, grijs/blauw, shimano alivio als ik mij niet vergis, en nog helemaal origineel en in nieuw staat, zelfs met originele banden er nog onder. :+
Maat is M helaas. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 05-06-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Moet je hier eens kijken.

Fiets van de Aldi

Ik weet dat het Aldi is en dat het frame ws uit China komt en dat er niet bij staat wat voor merk remmen het is, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
dnhelle schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:36:
[...]
Sterker nog: kijk eens hoe die derailleur staat.
Je ketting is veel te lang, als hij op het kleine blad voor staat, en achter op het lichtste verzet, zou de kooi van de derailleur zo moeten staan dat beide wieltjes verticaal boven elkaar staan.
Als je goed kijkt zie je dat hij voor en achter op kleine tandwielen staat, als ik voor klein en achter groot doe staat de derraileur netjes onder elkaar.

En ik vind het idd. een mooie fiets, moet nog wat kleine details veranderen maar als die goed rijd zometeen dan hoop ik er veel plezier van der hebben.

Edit:
Heb aan de voorkant nu alleen het grootste blad erop om de 2 kleine bladen goed te kunnen bekijken.
Met voor klein en achter groot staat de derraileur ook recht.

Met voor klein en achter klein staat de kooi helemaal naar achter en loopt de ketting er met weinig ruimte overheen.
Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/kettingomloop1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/kettingomloop2.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Lennart_1337 op 05-06-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

maartend schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:49:
Moet je hier eens kijken.

Fiets van de Aldi

Ik weet dat het Aldi is en dat het frame ws uit China komt en dat er niet bij staat wat voor merk remmen het is, maar toch.
Ze durven toch 10 jaar garantie op het frame te geven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:05:
[...]

Als je goed kijkt zie je dat hij voor en achter op kleine tandwielen staat, als ik voor klein en achter groot doe staat de derraileur netjes onder elkaar.

Edit:
Heb aan de voorkant nu alleen het grootste blad erop om de 2 kleine bladen goed te kunnen bekijken.
Met voor klein en achter groot staat de derraileur ook recht.

Met voor klein en achter klein staat de kooi helemaal naar achter en loopt de ketting er met weinig ruimte overheen.
[afbeelding]

[afbeelding]
Serieus Lennart, hij is te lang. Het maakt niet uit of je hem nu voor groot en achter klein zet.

Zet hem eens in granny voor en achter op het lichtste en maak dan eens een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
kettinglengte bepalen:

ketting voor op grootste en achter op grootste. niet door de derailleur heen.
dan de ketting 2 schakels langer maken en je zit goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Dan zit de kooi dus helemaal naar voren (horizontaal) als ik het goed begrijp?
Ik las dat als je voor het kleinste tandwiel en achter grootste tandwiel pakt en dan door de deraileurs heen dat de achter derraileur precies recht naar onderen moet wijzen.

Link
De juiste kettinglengte bepalen? Jeffrey geeft aan dat de ketting net lang genoeg moet zijn om voor op het grootste en achter op het grootste tandwiel te kunnen. Ons aller Aapjes maakt 't nog makkelijker: grote blad voor, kleine achter, kooi verticaal.
Maar ik ga idd. kijken of het ook daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:11:
Harmen, ik hou niet van blauw en ben ook niet helemaal kapot van Cubes, maar dit ziet er prima uit. Ben benieuwd naar een real life pic van jouw fiets (als 'ie klaar is). Heb je 'm bij Egberts Egberts besteld?
Thanks, ja daar is ie in bestelling.
Zal pics maken zodra ik hem heb.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

mooi, een buurman van me is mecanicien en werkt alleen met high end stuff. Ik kreeg vandaag weer wat cadeautjes (voor hem is al het oude troep waarbij oud ouder dan zeg 2 jaar is)
- een 1" klassieke vork, ik heb de naam niet onthouden maar is van begin jaren 90 een topmodel en komt met compleet Shimano XT headset.
- een Rond Magura 2Stroke met pre-load instelling

die laatste is echt cool. Die gaat mijn cheap ass suntour XCR vervangen die nu in mijn gary fisher zit. Een probleem.. hij is voor zowel disc brakes als v-brakes. Ik gebruik de laatste maar daarvoor zijn nog geen voorzieningen (er moeten nog inschroefnokjes op).

Die Giant waar ik het over had heb ik vanavond tot het laatste schroefje uit elkaar getrokken. Het frame is nog wel grappig en zeer licht (T6 6061 Alu). Qua onderdelen niet veel soeps. Enige luxe die erop zat waren de jagwire kabels. Maar de rest was troep. Wat wil je met een Boulder.

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzper op 05-06-2009 23:59 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lennart_1337 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:27:
Dan zit de kooi dus helemaal naar voren (horizontaal) als ik het goed begrijp?
Ik las dat als je voor het kleinste tandwiel en achter grootste tandwiel pakt en dan door de deraileurs heen dat de achter derraileur precies recht naar onderen moet wijzen.

Link
Dat zeg ik toch ook?
dnhelle schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:36:

...als hij op het kleine blad voor staat, en achter op het lichtste verzet, zou de kooi van de derailleur zo moeten staan dat beide wieltjes verticaal boven elkaar staan.

Nu kan de derailleur te weinig kettingspanning houden en kun je door trapkracht makkelijk de ketting over het voorste tandblad draaien...
Op de tweede foto waar hij voor op het grootste blad ligt en achter op het kleine (lichtste) blad, heb je nog altijd genoeg rek. Eigenlijk zou je ketting zo kort moeten zijn dat ie daar net niet op komt.

@Jazzper: Old-skoolin'! Mooi, zo'n Rond Magura. Jammer dat die boulder niet veel meer is geworden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32
Ik zit te dubben om mijn ATB om te ruilen voor een Racefiets.
Heb nu een Stevens S6 Pro en de aanbieding gekregen om hem te ruilen tegen een Fausto Copi RK28 volledig met shimano ultegra groep.

Zitten er toevallig ook mensen die wat meer thuis zijn in de racefiets wereld?
Ben wel benieuwd of dit een beetje een schappelijke deal zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Jazzper schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:58:
- een Rond Magura 2Stroke met pre-load instelling
Een Rond vork. Oei. Ik krijg altijd de kriebels als ik iemand met zo'n Rond vork zie rijden. Het zullen best fijne vorken zijn, maar in het begin waren er veel die aan de kroon braken. Heb je de product recall van deze vork al gezien?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Iemand enig idee wat een 2 jaar oude cube ltd cc limited nog waard is, fiets heeft 2100km gefietst en heeft de volgende onderdelen:

- Frame: ALU 7005, double butted RFR geometrie
- Kleur: black powercoated
- Voorvork: Rock Shox Reba SL, 85mm veerweg, MotionControl, PopLoc
- Stuurpen: FSA OS-170
- Stuur: FSA XC-280 Riser
- Remmen: Formula ORO K18 hydraulische schijfremmen, 180mm voor, 160mm achter
- Derailleur voor: Shimano NEW LX, FD-M580, 34.9mm, Dual Pull, Top Swing
- Derailleur achter: Shimano XT RD-M761
- Shifters: Shimano Deore SL-M511
- Cassette: Shimano Deore HG50, 11-32T
- Ketting: Shimano HG53
- Crankset: Shimano XT FC-M760, Hollowtech II, 175mm
- Kettingbladen: 44/32/22T
- Bracket: Shimano XT FC-M760
- Velgen: Rigida Taurus zwart, 32 gaats
- Naaf voor: Shimano XT Disc HB-M756
- Naaf achter: Shimano XT Disc FH-M756
- Zadelpen: FSA SL-280, 31.6mm
- Zadelpenklem: Scape zwart, 34.9mm

Kan voor een redelijk mooie prijs een cube stereo k18 overnemen van 1,5 jaar oud. Lijkt me een redelijke vooruitgang. Onderdelen zijn hetzelfde alleen achtervering is toch wel lekker. Wordt ook wat ouder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dnhelle schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:36:
Perfecte service. Wordt alleen het voor- of achterframe vervangen, of krijg je een nieuw frame van een ander jaartal, of een specifiek gelast frame?

Op dp.net stonden namelijk meerdere gevallen, en het jammere is dat meerdere frames uit de Element-serie dit hebben ondervonden :S
Nieuw hoofdframe ubergeil :9~ gewoon 2007.

Over die slijtage van die tandwielen, daar is helemaal geen sprake van, sommige mensen hier moeten toch echt hun nieuwe voorblad maar eens goed bekijken.

Over die kettinglengte, wat skuzz zegt is dé manier om kettinglengte te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik ga binnenkort een bestelling doen en heb een pompje nodig om mijn voorvork (Reba SL en DTswiss achterdemper) op te pompen.
Hier kan ik neem ik aan gewoon universele pompjes voor gebruiken daar het allemaal autoventiel is?

Zoals deze
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/popup_images/17250_1_procraft_federgabelp.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.