Zo, met pijn in de benen, retour uit Durbuy. Ik ben maar daar in de regio blijven hangen, want Durbuy zelf heeft nog best leuke routes voor iemand die nog geen jaar fietst... Ik heb een kaart gekocht, waarop 5 routes staan. Eerste ochtend route 3 gereden. Deze werd bestempeld als middelmatig, was bijna 15 km. Wel een leuke tocht, veel klimmen, hoewel eigenlijk het leukste stuk de eerste 5 km waren, door het bos omhoog. Veel bagger, wat het best lastig maakte, maar wel een leuke kennismaking met Ardennen fietsen
Zondag ochtend stoute schoenen aan, en route 4 gereden, ruim 35 km, en bestempeld als moeilijk. Technisch gezien klopte dat zeker. 30% weg, rest is zandpad, sloten, rivierbeddingen, klimmen, klimmen, en klimmen. Een paar leuke afdalingen op snelheid, de rest echt meer op techniek. een keer of 3 gevallen, waarvan 2 keer nog best hard (van die plassen waarvan je denkt dat je er wel doorheen kunt, die dan een cm of 40 diep zijn, met een bodem van zompige klei, waardoor je voorwiel wegzakt tot het balhoofd............Plons

)
Maar, ik heb genoten, prachtig gebied en hoewel ik zelfs hier in NL niet verder kom dan de 25km in L&DD, heb ik de route uitgereden en voelde na een uurtje bijkomen nog best okay. Tot vandaag, want nu is alles zo stijf als wat.. Wel in 2,5 uur uitgereden, dus goed gefietst, al zeg ik het zelf (Gem. 15.7 kmh)
Mooie doping van de ardennen, maar zeker de moeite! Volgende keer ga ik wel routes zoeken met meer bos. Daar blijft het toffer fietsen, dan op asfalt....
De marathon had ik naar geïnformeerd, maar daar ben ik nog (lang) niet klaar voor....
Ik heb niets te melden.