Het grote mountainbike topic (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 36.948 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Moet je kijken hoe scheef en klote de bende loopt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xxY0woo3sm8]

Heeft SRAM trouwens ook een shadow-iets? En heb je SRAM shifters nodig voor SRAM derries?

[ Voor 29% gewijzigd door JT op 07-05-2009 16:40 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

shimano FAIL? :+

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Persoonlijk zou ik gewoon een tang pakken en de boel terug proberen te buigen. Gaat het kapot, dan maar een nieuwe achterderrie. Anders lekker goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:30

MBV

Persoonlijk zou ik het niet doen: volgens mij is zijn achterpad verbogen, dan ga je het alleen maar erger maken dan het al was. Achterpad terugbuigen gaat geheid meer problemen opleveren dan het oplost.

Is de as waar het achterderailleur om draait nog loodrecht op het frame? Zo ja: toch het derailleur, zo nee: achterpad/frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het ziet er nog behoorlijk recht uit. Als ik de derailleur richting de grotere bladen duw dan staan de wieltjes van de kooi er ook niet zo heel schuin meer op...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Zo deed mijn achter derrie ook 2weken terug, toen rechtgebogen en met afstelschroefje de afstand tussen derrie ne casette veranderd, en toen brak en hele stalbeugeltje af waar dat schroefje in zit :o
Is dus ook niet meer te maken, ketting heeft ook allemaal rare draaiingen en knikke, die is dus -> exit.

Nu wachten op nieuwe spullen die besteld zijn, ik was ondertussen ook een kaal frame aan het opbouwen maar die onderdelen zitten bij dezelfde bestellingen...

Nu dus 2 fietsen in de opbouw en 0 fietsen om te rijden, ik leen dus mijn broertjes hun fietsen wel eens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dit bedoel ik:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z4V4JADg3xo]

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 07-05-2009 17:48 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
Bedoel je nu dat de kooi niet recht op de aandrijflijn staat (voor zover ik het in het eerste filmpje leek te zien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Niet bij de kleinste tandwielen nee, zodra de kooi meer richting de grootste gaat komt die er ook steeds rechter op te staan.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:21
Zit er ook speling in de derailleur t.o.v. het punt waar het aan je frame vastzit? In dat geval zal je je derailleur moeten vervangen. Als je dan meteen ook zo'n ding aanschaft, blijft ie voorlopig op z'n plaats zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Mijn aldi frame:
Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/IMG_0758_k.jpg

Van 8 speed alivio naar 9 speed deore/LX
Gedaan:
- Zitten LX dualcontrol shifters gemonteerd
- Nieuwe LX schijfremmen (hydraulische)
- LX achter derrie is kapot gegaan omdat er een knikje in de ketting zat, door metaal moeheid is er een stukje afgebroken van de achter derrie :(

Doen: (als onderdelen binnen zijn)
- Heb 9speed deore casette besteld + XT ketting.
- Heb 180mm centerlock schijven besteld + adapters van 160mm naar 180mm. (om de wielen uitwisselbaar te maken met de andere fiets.
- Komt een oude zwarte stuurbuis op ipv. de verroeste zilveren (nu geel/bruin)
- Wielen: XT/Sapim Race/DT XR 4.2D (zelfde als op de nieuwe fiets)

Gedaan:
- XTR crank gemonteerd op frame
- Reba SL vork gemonteerd
- XT voor derraileur gemonteerd
- Achtervering DT-Swiss XR Carbon gemonteerd

Doen: (als onderdelen binnen zijn)
- Wielen: XT/Sapim Race/DT XR 4.2D (zelfde als op de andere fiets)
- XT schijf remmen monteren
- XT achter deraileur en XT shifters monteren met XTR ketting.
- Rest van frame opbouwen, bar-ends, zadel, zadelpen, spatborden (zijn er zo op en af te klikken)

Nu dus wachten op de onderdelen en hopen dat ik ze ooit binnen krijg uit Duitsland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lennart_1337 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:33:
Kan ik hier veilig mee fietsen?, of moet ik een vork kopen met een grotere buis?
Oei. De 'regel' is dat de vorkbuis ongeveer ter hoogte van het midden van de bovenste bout van de stuurpen moet komen. Bij jou mis je dan ongeveer een cm. Zo'n ritchey pen is al laag, dus ik denk dat je beter een andere vork kunt kopen, of een balhoofdsetje wat iets lager inbouwt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Balhoofdsetje is een goede optie: je hebt ze die bijna in de buis blijven (zero stack heet dat geloof ik).

Dat afgebroken stukje metaal is trouwens niet van je derrie maar van je achterpad, zo te zien. Hoort die trouwens niet met een schroef vast te zitten?
Ik weet trouwens niet of ik zoveel geld zou investeren in een aldi wipkip :X

Net trouwens achter iets 'leuks' gekomen: een of andere dwaas heeft de lockring van de cassette op mijn 2e hands fiets ooit zo vastgedraaid, dat ik er met mijn volle gewicht op kan hangen zonder beweging erin te krijgen :(
65kg ~= 640 newton, dus 640N * 0.2m = 128Nm, dat is dus 3x zo vast als dat het hoort. Dat die body nog heel is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:26
Misschien wel een poging tot fixie lassen, alleen vergist waar hij moest lassen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
MBV schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:16:
Balhoofdsetje is een goede optie: je hebt ze die bijna in de buis blijven (zero stack heet dat geloof ik).

Dat afgebroken stukje metaal is trouwens niet van je derrie maar van je achterpad, zo te zien. Hoort die trouwens niet met een schroef vast te zitten?

Net trouwens achter iets 'leuks' gekomen: een of andere dwaas heeft de lockring van de cassette op mijn 2e hands fiets ooit zo vastgedraaid, dat ik er met mijn volle gewicht op kan hangen zonder beweging erin te krijgen :(
65kg ~= 640 newton, dus 640N * 0.2m = 128Nm, dat is dus 3x zo vast als dat het hoort. Dat die body nog heel is... 8)7
Is niet van je achterpad, het is onderdeel van je derailleur.

Kon geen beter plaatje vinden maar je kunt het schroefje zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

MBV schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:16:
Als er een stelschroef aan zat om af te stellen hoe ver de derrie van de cassette afstaat is het toch echt van de derrie afgebroken :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik dacht dat hij bedoelde waar dat stelschroefje tegenaan komt, sorry.

Mijn cassette is er trouwens vanaf: WD40 en een boel geduld. Nu even zoeken hoe lang een ketting ook al weer moest worden, en hoe je de breekpen goed vastmaakt. Ik ben namelijk de helft van de SRAM snelsluiter (hoe-heet-dat-ook-al-weer) kwijt.

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 07-05-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Pad heeft ook geen schroefje idd, die is besteld :P wel goed gezien. ;)

Over het feit dat ik geld in een aldi frame investeer, het frame is nog heel en veert lekker, al is het een super zwaar ding met gare vork, ik ga ook niet remleidingen inkorten alle afmontage is zo weer op een ander frame te zetten als ik die goedkoop kan krijgen. Het is alleen dat ik naast mijn dure fiets een goedkopere wil die wel werkt, en de LX dual controllers en remmen kon ik voor een prikkie krijgen.

Heeft iemand een linkje naar zero stack?

Hoe weet ik of ik ahead integrated of ahead normal heb?
En zijn die 2onderling uitwisselbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ze zijn niet uitwisselbaar, anders was het te simpel geweest ;) Google maar op je huidige type headset, dan vind je vanzelf wat het is.
Hoeveel inbouwhoogte heb je nu? Als je hiertussen kijkt (gesteld dat je een ouderwetse hebt, ik gok eerder semi-integrated) zie je misschien iets wat minder hoog is :)

of je zoekt iemand met een langere reba, die het niet gebruikt :+

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 08-05-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Gideon schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:24:
Zit er ook speling in de derailleur t.o.v. het punt waar het aan je frame vastzit? In dat geval zal je je derailleur moeten vervangen. Als je dan meteen ook zo'n ding aanschaft, blijft ie voorlopig op z'n plaats zitten.
Geen speling. Maar ik denk dat ik de ketting er ff omheen leg als die gesmeerd is en dan de ketting op een lagere versnelling achter, want daar loopt de derrie wel zo goed als recht op de cassette. Kan ik er iig mee naar de lbs.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Heb even een topkapje van mijn andere fiets gepakt, de vork komt nu bijna een halve centimeter meer omhoog als ik die aandraai, wat net zorgt dat hij bij die bovenste schroef komt.
Ben ook aan het rondkijken naar een ander ballhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lennart_1337 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:52:
Heb even een topkapje van mijn andere fiets gepakt, de vork komt nu bijna een halve centimeter meer omhoog als ik die aandraai, wat net zorgt dat hij bij die bovenste schroef komt.
Break a leg, veel succes.
Als het misgaat, is het je eigen verantwoordelijkheid. Vork-crashes zijn meestal erg nasty, beter wat meer investeren dan nu cheap een oplossing in elkaar flansen en met problemen rond gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:48
Lennart_1337 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:52:
Heb jij je wielset (van nubuk neem ik aan) al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Nee, de wielset (idd van nubuk) is nog onderweg, samen met de xt remmen.

Ik ben iig. wel aan het kijken voor een beter(kleiner)ballhoofd want zo durf ik ook mijn fiets niet te belasten, door de stad rijden moet wel lukken maar de weg af ga ik met deze situatie niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Lennart_1337 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:02:
Nee, de wielset (idd van nubuk) is nog onderweg, samen met de xt remmen.

Ik ben iig. wel aan het kijken voor een beter(kleiner)ballhoofd want zo durf ik ook mijn fiets niet te belasten, door de stad rijden moet wel lukken maar de weg af ga ik met deze situatie niet proberen.
Kan je zien hoe het met de voortgang zit van de bestelling (we hebben hetzelfde besteld ongeveer rond dezelfde tijd).

Als je balhoofd semi-geintegreerd is kan je kijken naar een pro, die zijn heel plat. b.v. de rs-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
6 mei heb ik een verzendbevestiging gehad met tracking nr, wat het niet echt doet...
versandinfo
Sehr geehrter Herr van der Poel,
Die Sendung wird mit der Sendungsnummer 7311 916644083 durch die GLS befördert
Ik moet de bovenste cup er denk ik af halen om erachter te komen wat ik voor systeem heb (moet even kijken hoe zo'n cup eraf gaat zonder de boel te slopen en de lager kogels om mijn oren vliegen), op internet zag ik wel verschillende focus superbud frames met a-head wat volgens mij gewoon ahead normal is.
Zoals je op mijn foto's kan zien is de onderste cup helemaal verzonken in het frame, andere headsets die ik op internet zie hebben allemaal een hogere onderste cup.
Dan zou ik mijn bestaande onderste cup moeten gebruiken en de bovenste cup vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Heb nu een week geleden geld overgemaakt en nog steeds niets gehoord :?
Als je even op het serienummer van je balhoofd googled kan je zien wat voor soort het is, maar aan je omschrijving is het waarschijnlijk een semi geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

inderdaad zoeken naar het type/serienummer, dan weet je welke het is. Als de lagers niet uitsteken is het integrated of semi-integrated.

Ik zou het even met je LBS overleggen: om een headset te vervangen kan je het beste een balhoofdpers gebruiken, zodat het mooi recht komt te zitten. Ook de ring op je voorvork moet mooi recht komen. Als je de tools niet hebt ben je uren bezig om ze te maken, of €100 om ze te kopen. Kan je beter door de LBS laten doen tegen 1/4 manuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Heb net een pakket van nubuk ontvangen!
Met 1 set wielen en de XT remmen, had de 180mm IS set besteld, zijn het 2x PM met 1x IS verloop, mis dus 1 IS verloop...

Heb even voor ze gebeld waar de andere 2 wielen bleven, deze zijn ook onderweg, maar met een 2e zending samen met XT shifters en XT achter derrailleur.
Ga nu dat van die remmen even nakijken.

Als de fiets rijd ga ik er mee naar de LBS om dat ballhoofd uit te zoeken, anders moet ik het hele eind lopen, en de vork zit er goed in, alleen de stuurpen moet ik geen handstand op doen...

[ Voor 21% gewijzigd door Lennart_1337 op 08-05-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

handstand lijkt mij het probleem niet, zolang je maar geen wheelie doet om hem eraf te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Hoe lang zat er tussen de mail en het moment dat je het geld had overgemaakt?

Balhoofdpers maak je voor een paar euro zelf (m8 draadeind wat stalen en houten ringen en wat m8 boutjes).
Oude ring op je vork haal je eraf met een schroevendraaier (omwikkeld in tape ter bescherming van je vorkbuis). de nieuwe zet je erop met een stuk pvc pijp, of met je stem (als je er eentje over hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door philippevk op 08-05-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik heb dat spul niet liggen, dan moet ik het allemaal kopen bij de bouwmarkt à €15. Vervolgens ga ik een uur prutsen voor het goed zit. Ik heb gekozen voor de LBS: kwartiertje werk met het goede materiaal.

Je vergeet trouwens de bezemsteel voor de starfangled nut, als je die niet kan hergebruiken ;) * MBV ging van 1 1/8" draad naar ahead :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:47
met een paar subtiele tikken met een hamer (wel iets ertussen) kom je met een balhoofd in "persen" ook al erg ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Bij nubuk, 28april besteld + geld overgemaakt (swift/bic/iban), 6mei verstuurd, 8mei binnen.

Mail reageren ze niet op, op het reactie formulier op de site wel.
Ik wilde even duidelijk weten hoe het zat en heb even gebeld, word direct opgenomen, en ze spreken goed engels.

We hebben nog wel ringetjes en schroefdraad liggen dus het moet denk wel lukken.
Heb op goed geluk dit ding besteld:
FSA Orbit I
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/popup_images/7670_1_fsa_orbit_i_steuersat.jpg
Is integrated ahead, onderste gedeelte is verzonken in frame en de bovenste is lekker plat.

[ Voor 44% gewijzigd door Lennart_1337 op 08-05-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Ehhmm. ik denk dat het de verkeerde is als het een integrated is. je hebt waarschijnlijk een semi-geintegreerde nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

En dan moet je bij integrated ook nog eens weten hoe hoog het ding is, en welke hoek het schuine stuk heeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

WTF :/ Ik heb m'n ketting nou een hele dag in een schaaltje met pure allesreiniger, Dreft en Dasty gehad, daarna goed uitgespoeld met heet water. En nog zit die vette beschermtroep erop, vooal aan de binnenkant van de schakels :/ Hoe hebben jullie het eraf gekregen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Remmenreiniger of benzine oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

Nebol Odourless :) of koudontvetter gebruiken

[ Voor 42% gewijzigd door The_Scarabial op 08-05-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Remmenreiniger! Hoe kan ik daar als autoliefhebber nou niet zelf opkomen :/

:+

Heb er nog wel een paar bussen van staan :P

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 08-05-2009 19:23 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

charrel

Cortisol4life..

Lampenolie werkt ook prima, en is niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

iemand trouwens een idee over het volgende:
Als ik voor op het grootste en achter op 1 van de 3 kleinste bladen rijd en ik trap achteruit dan klapt m'n derailleur om en staat ketting even slap (soms goot hij dan ook de ketting van 't grootste naar het midden of het kleinste blad.)
Hoe kan dat want dit had ie niet volgens mij?
't is een XT derrie uit 2006 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

charrel schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:44:
Lampenolie werkt ook prima, en is niet duur.
Ketting ligt al in de oven in een bakje mtf op 90 graden :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Gisteren de route Enschede Noord gereden met GoldenSample. Geen al te moeilijke stukjes, het meeste is redelijk vlak met af en toe wat meer stuurwerk, hoogteverschillen (en modderplassen :+ ). Ben er wel achter gekomen dat ik mijn achterderrie hoognodig moet afstellen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

JT schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:37:
WTF :/ Ik heb m'n ketting nou een hele dag in een schaaltje met pure allesreiniger, Dreft en Dasty gehad, daarna goed uitgespoeld met heet water. En nog zit die vette beschermtroep erop, vooal aan de binnenkant van de schakels :/ Hoe hebben jullie het eraf gekregen?
Ehm, wat doe je moeilijk? Men neme een gele schoonmaakdoek (wordt vaak als vaatdoek gebruikt en kost geen drol), spuit er 2 keer op met de fles Dasty/keukenreiniger, en veegt die troep er zonder problemen vanaf. Werkte prima bij een LX-ketting.

Bij dat dikkere vet werkt weken in ontvetter voor geen meter, heb ik al gemerkt. Ik heb ooit geprobeerd mijn handen met zeep schoon te krijgen nadat ik met lagervet had 'gespeeld'. 5 minuten boenen en nog vette troep. De keer daarna eerst met een poetslap gedaan, daarna een beetje zeep, en in 10 sec klaar :)

Wist je al dat je voor shimano-kettingen een goede kettingpons nodig hebt? Ik had er een geleend bij een fietsenmaker die niet werkte, om een missing link ertussen te zetten en de ketting langs de goede kant van de kooi van mijn XT-shadow derrie te leiden :(. Kennelijk zijn er 2 versies van die XT shadow: een met een nokje bij het bovenste wieltje (deze foto), en een met een plaatje halverwege de kooi. Pas als je ermee gaat rijden hoor je de schakeltjes er allemaal tegenaan komen...

Uiteindelijk toch maar naar huis gefietst en het met mijn eigen gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 08-05-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MBV schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Ehm, wat doe je moeilijk? Men neme een gele schoonmaakdoek (wordt vaak als vaatdoek gebruikt en kost geen drol), spuit er 2 keer op met de fles Dasty/keukenreiniger, en veegt die troep er zonder problemen vanaf. Werkte prima bij een LX-ketting.
Wat ik moeilijk doe? Misschien zit de vet niet alleen aan de buitenkant? ;)
Wist je al dat je voor shimano-kettingen een goede kettingpons nodig hebt? Ik had er een geleend bij een fietsenmaker die niet werkte, om een missing link ertussen te zetten en de ketting langs de goede kant van de kooi van mijn XT-shadow derrie te leiden :(. Kennelijk zijn er 2 versies van die XT shadow: een met een nokje bij het bovenste wieltje (deze foto), en een met een plaatje halverwege de kooi. Pas als je ermee gaat rijden hoor je de schakeltjes er allemaal tegenaan komen...

Uiteindelijk toch maar naar huis gefietst en het met mijn eigen gedaan.
Ik heb een SRAM PC971 ketting met powerlink :) (eigenlijk 2 :P )

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Aan de binnenkant is het toch juist gunstig dat het blijft zitten :? Shimano zet het er zelfs bij: geen ontvetter gebruiken, dan heb je kans dat je je ketting sloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

SRAM niet....en ik krijg net van 3 man advies voor een middel in plaats van dat iemand zegt dat je het beter kan laten zitten...Volgens zonoskar heeft het zelfs niet echt een smerende werking. Maar ik vertrouw wel op de MTF die ik verhit naar 90 graden ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Also, if you feel the need to degrease the chain while it is off the bike, we would warn against letting a chain sit in solvent of any kind (kerosene, gasoline, SimpleGreen, bio-degreasers, etc.) for any length of time. And be sure to follow all dilution recommendations found on degreasing products.
At your service ;)
en ik krijg net van 3 man advies voor een middel in plaats van dat iemand zegt dat je het beter kan laten zitten...Volgens zonoskar heeft het zelfs niet echt een smerende werking. Maar ik vertrouw wel op de MTF die ik verhit naar 90 graden ;)
Jij vraagt: hoe krijg ik het eraf? Tja, dat je dan wat advies krijgt vind ik niet zo raar ;)

Maar jij weet veel van auto's toch? Hoeveel vetten ken jij zonder smerende werking? De reden dat het aan de buitenkant eraf moet worden geveegd is helder: je wilt niet dat er zand aan blijft plakken, dus iig de zijkanten afvegen. Maar binnenin laat ik het lekker zitten :)

Oh ja, had ik al gezegd dat ketting smeren het favoriete holy war onderwerp is van mountainbikers (en volgens mij ook van racefietsers)? Maar volgens mij wist je dat al :+ * MBV komt ineens dezelfde nick tegen.
Ik zocht dit topic: ketting/kettingsmeermiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Serieus, jij vraagt hoe je het eraf haalt. :D Ik zou de ketting niet onderdompelen in remmenreiniger. Gewoon met een doekje er langs is voldoende. De olie/vet in de ketting zit daar met een rede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MBV schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:39:
[...]

[...]

At your service ;)
Ik had aangenomen dat het dan wel op de verpakking had gestaan...en dat stond het dus niet :(
Jij vraagt: hoe krijg ik het eraf? Tja, dat je dan wat advies krijgt vind ik niet zo raar ;)
Als iemand aan mij vraagt hoe die het beste z'n remblokken kaal kan schuren dan zal ik er ook even bij zeggen dat dat niet zo verstandig is ;)
Maar jij weet veel van auto's toch? Hoeveel vetten ken jij zonder smerende werking? De reden dat het aan de buitenkant eraf moet worden geveegd is helder: je wilt niet dat er zand aan blijft plakken, dus iig de zijkanten afvegen. Maar binnenin laat ik het lekker zitten :)
Ja nou ja, ik wist niet dat het kwaad kon als ik dan erna het nog ging onderdompelen in 75w80 (uit m'n hoofd) MTF olie bij 90 graden...had wel verwacht dat dat smerend genoeg was, ook van binnen...
Oh ja, had ik al gezegd dat ketting smeren het favoriete holy war onderwerp is van mountainbikers (en volgens mij ook van racefietsers)? Maar volgens mij wist je dat al :+ * MBV komt ineens dezelfde nick tegen.
Ik zocht dit topic: ketting/kettingsmeermiddel
Ja, mijn methode met de MTF heb ik ook van mtb.nl ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Allemaal die lapmiddeltjes. Koop gewoon biologische cleaner, opspuiten, inwerken, afspoelen, afdrogen, invetten, klaar.

Geen gebak, geschuur, gedoe e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Ik veeg de ketting gewoon schoon na een ritje en doe er dan nieuwe smeerspul (Ik heb een potje van Joe's) op. even erop laten zitten en dan de buitenkant weer schoonvegen.

om de zoveel tijd haal ik de ketting eraf en dan ontvet ik de boel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik zit nog met een vraag:
Welke adapters heb ik nodig als ik PM remmen op een IS frame/vork zet?
Ik heb de keus uit deze

Moet ik dan:
*Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: VR Postmount auf intern. Standard
*Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: HR Postmount auf intern. Standard
hebben of juist omgedraaid? (het gaat om 180mm)

En welke is voor en achter van de HR en VR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Morgen weer een dagje naar de Ardennen 8)
ben nu echt zwaar verslaafd aan het worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Lennart_1337 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:13:
Ik zit nog met een vraag:
Welke adapters heb ik nodig als ik PM remmen op een IS frame/vork zet?
Ik heb de keus uit deze

Moet ik dan:
*Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: VR Postmount auf intern. Standard
*Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: HR Postmount auf intern. Standard
hebben of juist omgedraaid? (het gaat om 180mm)

En welke is voor en achter van de HR en VR?
H is Hinter: achter
V is Vor: Voor

P/s beteken van Postmount (vork) naar Is (remmen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 02:20:
Ja nou ja, ik wist niet dat het kwaad kon als ik dan erna het nog ging onderdompelen in 75w80 (uit m'n hoofd) MTF olie bij 90 graden...had wel verwacht dat dat smerend genoeg was, ook van binnen...
Lekker zinnig. Eerst alle vet eruit die SRAM ertussen heeft gedaan door het in speciale kettingolie te weken bij 90 graden, vervolgens weer invetten. Ik denk niet dat het goed is voor de levensduur: ik denk dat SRAM inmiddels wel weet welk vet het langste blijft werken, ik kan me slecht voorstellen dat dat slechter is dan MTF :)

Als jij nieuwe lagers koopt voor ergens in de auto, ga je die dan eerst grondig ontvetten om ze vervolgens weer in te vetten?

[ Voor 12% gewijzigd door MBV op 09-05-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alle lagers die ik tot nu toe heb gebruikt moesten allemaal nog ingevet worden ;) Maar ik had al vaker gelezen dat dat vet alleen was ter bescherming van zolang die niet gemonteerd was. Niemand die me anders vertelt. Totdat ik natuurlijk al alles heb verwijderd ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
philippevk schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:37:
[...]
H is Hinter: achter
V is Vor: Voor
P/s beteken van Postmount (vork) naar Is (remmen).
Ik heb even gekeken naar de adapter die ik er bij de XT set bijkreeg, dit is de goede; hier moet ik er nog 3 van hebben (2voor, 1 achter)
Zakje had ik gelukkig nog: KSMMAR180PSA
Dat vertaald zich denk in Rear 180mm PM -> IS

Dit is denk: "shimano Artikel-Nr. SM-MA-R180P/S: HR Postmount auf intern. Standard" op de site.
Maar dat is precies omgekeerd van wat jij hier zegt 8)7

Dan ben ik eruit, dan bestel ik:
1x Shimano Artikel-Nr. SM-MA-R180P/S: HR Postmount auf intern. Standard
2x Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: VR Postmount auf intern. Standard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

JT schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:02:
Alle lagers die ik tot nu toe heb gebruikt moesten allemaal nog ingevet worden ;) Maar ik had al vaker gelezen dat dat vet alleen was ter bescherming van zolang die niet gemonteerd was. Niemand die me anders vertelt. Totdat ik natuurlijk al alles heb verwijderd ;)
Dat vet aan de buitenkant wel ja ;)
Lennart_1337 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:06:

Dan ben ik eruit, dan bestel ik:
1x Shimano Artikel-Nr. SM-MA-R180P/S: HR Postmount auf intern. Standard
2x Shimano Artikel-Nr. SM-MA-F180P/S: VR Postmount auf intern. Standard
Ok, even vertalen:
HinterRad Postmount auf Internationalen Standard => Achterwiel PM op IS
PostMount remmen op IS vork/frame, lijkt mij prima voor de meeste gevallen :) En ander stuur je het toch gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
oeps..... zakje heeft gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

MBV schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:10:
[...]

Dat vet aan de buitenkant wel ja ;)
Ik zie wel hoe het houd met die MTF, schijnt supergoed te werken. Stinkt alleen wel in de oven @ 90 graden :X

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

:D Verbaast het je dat dat stinkt?

Ach, gewoon kijken hoe hard hij slijt. Zodra hij te ver versleten is een nieuwe ketting kopen, dingen kosten maximaal 2 tientjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ergens wist ik het wel, maar soms moet je het weer ff meemaken om het je te herinneren :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Laatst online: 10-09 18:37
Ik heb een frame 21,5 inch gekozen op aanraden van de verkoper (heeft me gemeten). Deze is dus in bestelling nu, maar nu doen verschillende mensen mij twijfelen of het frame niet te groot zou zijn voor mij... Ik ben 1m90 groot. Hij zij dat mijn zadelpen anders te hoog ging zitten op een 19,5".

Geometrie: http://www.trekbikes.com/...n_hardtail/8_series/8500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ligt puur aan je binnenbeenlengte :) Als die opgemeten is zal het wel goed zitten.

[ Voor 38% gewijzigd door Impry op 09-05-2009 17:13 ]

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
MBV schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:49:

Ach, gewoon kijken hoe hard hij slijt. Zodra hij te ver versleten is een nieuwe ketting kopen, dingen kosten maximaal 2 tientjes :)
Houd je ook rekening met de slijtage van de cassette? Alleen een ketting vervangen gaat niet helpen, dat gaat overslaan bij hoge belasting opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Impry schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:12:
Ligt puur aan je binnenbeenlengte :) Als die opgemeten is zal het wel goed zitten.
Niet meer aan je bovenlijf- en armlengte voor de bovenbuis :?
dnhelle schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:05:
[...]

Houd je ook rekening met de slijtage van de cassette? Alleen een ketting vervangen gaat niet helpen, dat gaat overslaan bij hoge belasting opleveren.
Zolang je onder de 5% o.i.d. blijft maakt dat toch niet uit? Maar goed, het echte advies: koop een 2e (en e.v.t. 3e) ketting van hetzelfde type, neem hem af met een doekje en een beetje ontvetter, en pak elke 300km de kortste van de 2/3. Zodra je kettingen op zijn, kan je ook een nieuwe cassette etc kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door MBV op 09-05-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat plan heb ik ook opgevat want ik heb 2 kettingen liggen ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zijn er nog meer mensen die morgen ffe naar groningen gaan; http://www.bikepark.nl/ inmiddels 3 a 4 races gevolgt en daarna mijn 4cross fiets niet meer gebruikt :X

Nieuwe baanopstelling lijkt erg nice :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:52

The_Scarabial

MTB for life!

MBV schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:49:
:D Verbaast het je dat dat stinkt?

wel erg duur 2 tientjes, gewoon ff bij bikecomponents bestellen, heb je een xt ketting voor 12,95 (zie dat ze die prijs ook al met 1 euro opgehoogd hebben naar 13,95), moet je wel meerdere dingen daar bestellen, want voor 1 ketting loont dat niet natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Iemand hier ervaringen met de wielen van cnc-bike.de of met deze shop in het algemeen? Staan wel wat leuke setjes op voor hele aardige prijzen, maar kan verder weinig info over deze winkel vinden eigenlijk? :?

[ Voor 8% gewijzigd door pjlgt op 10-05-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

The_Scarabial schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:53:
[...]

wel erg duur 2 tientjes, gewoon ff bij bikecomponents bestellen, heb je een xt ketting voor 12,95 (zie dat ze die prijs ook al met 1 euro opgehoogd hebben naar 13,95), moet je wel meerdere dingen daar bestellen, want voor 1 ketting loont dat niet natuurlijk
lees ook "Maximaal", dat is de adviesprijs van een XT ketting of de bike-components prijs van een XTR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Pfff... Net terug :Y)
Johan vanochtend gesmst: Brak van de BBQ.
Maat vanochtend gsmst: Geen tijd ivm. tentamens.

Ik dacht 'Okay, ik ga wel alleen'. Heerlijk weertje, strak blauwe lucht.
Alleen vergeten dat ik een tijd niet meer alleen een route heb gefietst, dus dat was continue in de aerobe grens zitten. Aan het einde op de terugweg vrij brak gevoeld, ondanks dat ik veel had gegeten en gedronken onderweg. Wat bleek: een route van 48,8 kilometertjes door het Limburgse heuvelland met 20.1km/u gemiddeld erdoorheen geraggeld...

En ik maar denken waarom de laatste kilometers een beetje leeg aan begonnen te voelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Weet iemand hoe ik m'n grips een beetje los kan krijgen? Moet ze naar binnen schuiven om m'n bar ends te monteren maar die dingen zitten natuurlijk super vast.

Edit: mission succes :P

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 10-05-2009 19:34 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

dnhelle schreef op zondag 10 mei 2009 @ 15:07:
Pfff... Net terug :Y)
Johan vanochtend gesmst: Brak van de BBQ.
Maat vanochtend gsmst: Geen tijd ivm. tentamens.

Ik dacht 'Okay, ik ga wel alleen'. Heerlijk weertje, strak blauwe lucht.
Alleen vergeten dat ik een tijd niet meer alleen een route heb gefietst, dus dat was continue in de aerobe grens zitten. Aan het einde op de terugweg vrij brak gevoeld, ondanks dat ik veel had gegeten en gedronken onderweg. Wat bleek: een route van 48,8 kilometertjes door het Limburgse heuvelland met 20.1km/u gemiddeld erdoorheen geraggeld...

En ik maar denken waarom de laatste kilometers een beetje leeg aan begonnen te voelen :*)
Nou dan heb je je tempo rit wel gehad dan, lieve hemel. :P

Maar ik was idd goed brak, begin net wat bij te komen. :z

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
JT schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:20:
Weet iemand hoe ik m'n grips een beetje los kan krijgen? Moet ze naar binnen schuiven om m'n bar ends te monteren maar die dingen zitten natuurlijk super vast.

Edit: mission succes :P
Remmenreiniger eronder spuiten was warschijnlijk de oplossing, je had er toch genoeg van ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Water werkte prima :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:46
Gister ook mijn nieuwe fiets opgehaald bij Kroone liefting :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v643/breezerslet/Cubeltd.jpg

Gelijk vanmiddag even uitgeprobeerd in Geestmerambacht, Rijd echt zeer lekker!

Moet nog wel even leren afdalen, want er zaten twee afdaling in Geestmerambacht welke wel heel erg steil waren.. daar dus even afgestapt en naar beneden gelopen ;)

Hopen dat ik van de week 's middags eens vrij ben, Kan ik een rondje Den Helder doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nice, maar SPECS!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:46
Gok dat ik volgende week ook maar eens richting het Dijkgatbos in wieringwerf, ga ziet er ook erg leuk uit en toch wat langer dan Geestmerambacht.

Specs:
[Frame] Alu Superlite 7005 Double Butted, RFR-Geometry
[Vork] Rock Shox Dart 3 100mm, PopLoc
[Achterdemper] n.v.t.
[Balhoofdstel] FSA No.10 semi-integrated
[Stuur] Easton EA30 Oversized
[Stuurnok] Easton EA30 Lowriser Oversized
[Zadelpen] Easton EA30 31.6mm
[Zadel] RFR Natural Shape 0.1 M
[Crankstel] Shimano M442 44x32x22T Octalink, 175mm
[Trapas] Shimano BB-ES25
[Achterderailleur] Shimano Deore XT RD-M772 Shadow
[Voorderailleur] Shimano SLX FD-M660
[Remmen] Magura HS33 hydr. Caliper brake
[Remhandels] Magura HS33
[Shifters] Shimano Deore SL-M530 Rapidfire-Plus 9-Speed
[Cassette] Shimano HG50 11-32T, 9-Speed.
[Ketting] Shimano CN-HG53, 108 Chain links
[Velgen] Alex EN24
[Voornaaf] Shimano Deore LX HB-T660
[Achternaaf] Shimano Deore LX FH-T660
[Spaken] DT Swiss Stainless 2.0
[Voorband] Nobby Nic Triple Compound 2.25
[Achterband] Racing Ralph Triple Compound 2.25
[Pedalen] Fasten Alu
[Kleur] White Candy Black
[Gewicht] 12,7
[Maten] 16”, 18”, 20”, 22”
[Extras] Frame gewicht ca. 1850 g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
zo, was lekker modderig vandaag in de Ardennen, heerlijk 8)
foto's en filmpjes volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
DeadKnight schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:09:
Gister ook mijn nieuwe fiets opgehaald bij Kroone liefting :)

[afbeelding]

Gelijk vanmiddag even uitgeprobeerd in Geestmerambacht, Rijd echt zeer lekker!

Moet nog wel even leren afdalen, want er zaten twee afdaling in Geestmerambacht welke wel heel erg steil waren.. daar dus even afgestapt en naar beneden gelopen ;)

Hopen dat ik van de week 's middags eens vrij ben, Kan ik een rondje Den Helder doen _/-\o_
Nice! Leuk fietsje.

@Skuzz, dezelfde route als laatst? Anders een x meeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Skuzz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:05:
zo, was lekker modderig vandaag in de Ardennen, heerlijk 8)
foto's en filmpjes volgen :)
Waar ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
We hebben gedeeltes van de routes van Theux en Awaille gecombineerd :)

en @ Dnhelle: we kunnen er zeker eens naartoe gaan ja :)
Volgende week zondag ga ik weer, dan is er een heel weekend daar maar ik ga alleen de zondag
als ik het goed heb zijn de tweakers The_Scarabial en Refro er het hele weekend

[ Voor 62% gewijzigd door Bramster op 10-05-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Over drie weken in de buurt van Theux is de Ardennes Trophy. Superleuke en loodzware marathon. Zelf vandaag de Kellerwald (Gilserberg) marathon (de 80 weliswaar) gereden. Zwaar en modderig. Ik mis nog de echte conditie hardheid om de 120 uit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
En de eerste filmpjes staan online.

Het werd al snel duidelijk dat het toch wel wat gladder was dan we dachten...
http://www.pinkbike.com/video/75749/

en eeh...tjah...:X
http://www.pinkbike.com/video/75755/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Sodeju. 3 dagen zuid-Limburg gedaan, dag 1 35 km, dag 2 dik 60 km en dag 3 wederom 40 ofzo. En dat bijna zonder te slapen tussendoor, met de halve mountainbikeclub op 1 slaapzaal is niet heel stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Ik wist niet dat er zoveel bij ballhoofden kwam kijken, dacht dat er maar 3 systemen waren omdat er hier maar 3 stonden:
- Ahead normal
- Ahead integrared
- Thread

Aangezien bij mij de onderste cup verzonken is, dacht ik dat het alleen A-head integrated kon zijn.
Op deze site van focus staat het 2009 model met schijnbaar dezelfde lager (ziet er exact hetzelfde uit bij het stuur) als: "VORBAU FSA, OS-190, A-Head"

Op de bovenste cup bij mijn frame (focus superbud 2008) staat: "Cartrige system inside"

Zo ziet de fiets er nu trouwens uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/IMG_0764.jpg

Weet iemand trouwens waar ik op www.bike-components.de een pad schroef kan vinden?
Daar heb ik namelijk een bestelling lopen en dan kan die gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Skuzz schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:59:
En de eerste filmpjes staan online.

Het werd al snel duidelijk dat het toch wel wat gladder was dan we dachten...
http://www.pinkbike.com/video/75749/

en eeh...tjah...:X
http://www.pinkbike.com/video/75755/
Ai... Nasty crash... Geen heftige problemen meer?
Het viel me al op dat jullie vlak bij elkaar rijden, ik wist alleen niet dat het mis ging in het filmpje.

Zondag wordt net een probleempje, moeten idd eens wat plannen. Ook net als McG eens naar het échte zuiden afdalen. Was het goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Lennart_1337 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:13:
Ik wist niet dat er zoveel bij ballhoofden kwam kijken, dacht dat er maar 3 systemen waren omdat er hier maar 3 stonden:
- Ahead normal
- Ahead integrared
- Thread
Je vergeet semi-integrated ;) En de bovenkant en onderkant zijn in principe onafhankelijk, om het simpel te houden.
Zo ziet de fiets er nu trouwens uit:
[afbeelding]
Hoeveel hoogte denk je nu nog te kunnen winnen met een nieuwe headset? Op deze foto ziet het er namelijk uit alsof je vork op dezelfde hoogte zit als de onderkant van je vorkbuis, en aan de bovenkant idem dito voor je stem. Ik weet niet of 3mm de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Hier kan je het iets beter zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.masterdominion.nl/imgdiv/3_k.jpg

Het kan makkelijk 5mm lager en dat is ook alles wat ik nodig heb.
Maar dan moet ik wel weten wat voor lagers ik moet hebben :)
Nu er wielen onder zitten ga ik woensdag als ik tijd heb naar de LBS om even te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lennart_1337 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:59:

Het kan makkelijk 5mm lager en dat is ook alles wat ik nodig heb.
Maar dan moet ik wel weten wat voor lagers ik moet hebben :)
Nu er wielen onder zitten ga ik woensdag als ik tijd heb naar de LBS om even te kijken.
En dan blijkt dat het toch prettig is voor je houding om een spacertje te plaatsen, om goed te zitten.
Wat doe je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
BBB extender? niet de mooiste oplossing wel de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Of gewoon een andere stem kopen toch?

Edit:
Ik zit nu even rond te kijken maar ik denk dat de extender voor mij een goede oplossing is.
Aangezien ik er ook niet om sta te springen dat het stuur nog lager komt te zitten en ik deze eigenlijk hoger wilde hebben, zag al naar een andere stem te kijken + balhoofd maar dan is dit een betere oplossing en goedkoper.

Link
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/popup_images/12464_1_bbb_adapter-ahead_ex.jpg

Moet ik dan het bovenste gedeelte op lengte zagen?
De starnut moet ik er zo te zien wel eerst uitboren aangezien dit met een wig gaat.

[ Voor 90% gewijzigd door Lennart_1337 op 11-05-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
denk niet dat je een stem vind die veel lager is hoor

[ Voor 152% gewijzigd door Bramster op 11-05-2009 11:16 . Reden: shit, jullie hadden het al gelezen, laat ook maar staan dan :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lennart_1337 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:49:
Of gewoon een andere stem kopen toch?
dnhelle schreef op maandag 11 mei 2009 @ 08:55:
[...]

En dan blijkt dat het toch prettig is voor je houding om een spacertje te plaatsen, om goed te zitten.
Wat doe je dan?
Ik hoop van harte dat je in 1 keer de goede houding vindt, zonder spacers, met een laag balhoofd en een redelijk vlak frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
Skuzz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:54:
denk niet dat je een stem vind die veel lager is hoor
Heb mijn verhaal hierboven aangepast, maar met andere stem bedoelde ik één met een grotere hoek zodat de stem meer naar boven steekt ipv. naar voren.

Of je nu deze (die ik nu heb)
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/info_images/4575_1_ritchey_pro_vorbau_6.jpg

Of bijv. deze erop zet:
Afbeeldingslocatie: http://www.bike-components.de/images/product_images/info_images/15249_1_bbb_quatroforce_35d_.jpg

Maar eerst de extender overwegen, dan kan ik de huidige stem houden.
Zitten er veel nadelen aan zo'n extender? (behalve het extra gewicht)

[ Voor 40% gewijzigd door Lennart_1337 op 11-05-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
tjah, "vroeger" werden sturen altijd op zo'n manier vastgezet, op stadsfietsen nog steeds volgens mij
veel nadelen buiten het gewicht zal het niet echt hebben lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ghostrider schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:20:
Zijn er nog meer mensen die morgen ffe naar groningen gaan; http://www.bikepark.nl/ inmiddels 3 a 4 races gevolgt en daarna mijn 4cross fiets niet meer gebruikt :X
Inmiddels weer terug, op de heenweg aardig geschrokken. lege autoweg om half 9 zondag beetje planken...natuurlijk stonden daar de heren van de politie :X 140 waar 100 was toegestaan inhalend...gelukkig hadden ze geen meet apparatuur en ze reden niet achter me aan...

Eenmaal aangekomen gelijk naar boven, nog wat oude bekenden gesproken....1e ronde rustig aan gedaan. Halverwege kom ik uit een kombocht en ga gewoon rechtdoor....recht de pro-lijn in...veelste langzaam en ineens een gat van 2 meter onder me
Afbeeldingslocatie: http://p1.pinkbike.com/photo/3407/pbpic3407842.jpg
zoals je hier kan zien bij iemand anders

Ging dus redelijk onderuit, ben ffe gaan liggen, dacht dat me arm in 2 lag. Met veel pijn de dag door gekomen en rustig aan gedaan, kon ook niet anders zonder training :X Alsnog met de kwali's 2x 3e en 1x 2e. racen zelf 1x 2e plaats en een keer laatste....al met al lekker gefietst en het nieuwe starthek gaat superhard :)
hier nog wat pics van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/r7j91h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/29nxchl.jpg
Leuke dag, maar de baan is nu wel heel erg snel geworden :*) (ik mag wel wat meer trainen :'( )

Asus Zenbook i7 256gb

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.