Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

pacificocean schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 01:06:
[...]

Sinds wanneer staat de BMW fabriek in Bergheim? Dit is nl gewoon een duits kenteken uit Bergheim.
Ik wist wel dat het in DLD zo werkte, maar ik heb ooit ergens gelezen dat BMW hun productiemodellen voor eigen gebruik altijd met BMW laten beginnen. Ik kan zo even niet vinden waar ik dat gelezen heb. Misschien weet iemand hier er meer over? Want ik vraag me het nu wel af :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

4x2

lộn xộn quá

Ga maar eens zoeken naar de fabrieks/folderfoto's van BMW's, als het kenteken dr op staat begint het 99 vd 100x met een M
Zowel nu
Als vroeger

[ Voor 5% gewijzigd door 4x2 op 06-06-2009 15:51 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een schaamteloze x-post uit het Show Je Auto topic...

Vandaag ben ik bezig geweest met de klei, quick detailer en ultimate compound. Ik had ook nog een 3-pack MF-doeken gehaald voor het poetsen. Helaas viel de demo zwaar tegen. De man van Meguiars was vroeg weer vertrokken wegens omstandigheden, dus was er weinig meer over de demo... Dus maar vooral even gebruikt gemaakt van de 15% korting.

Ik heb 1 plek speciaal behandeld als wijze van experiment. Dit is/was zo'n beetje de plek met de meeste krasjes in de blanke lak op de hele auto.
Zo was de plek voor ik begon:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SirhwOh25KI/AAAAAAAABAs/gfm4C8R1O2s/s400/PICT0012.JPG
Veel witte krasjes waar het oppervlak van de blanke lak beschadigd is door kleding, sieraden, etc...

Na veel poetsen met Ultimate Compound, MF-doeken, een applicator pad, katoen... (ik denk dat ik onderhand een half uur bezig ben geweest op een plek van 10x10cm...) is dit het resultaat tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/Sirhz-YVcPI/AAAAAAAABAw/XZpViznLcKg/s400/PICT0013.JPG
Ik vond het resultaat wat tegenvallen, tot ik de bovenste foto weer zag en kon vergelijken met hoe het was... Veel krasjes zijn verdwenen of aanzienlijk minder zichtbaar geworden. Ik denk dat als ik met een poetsmachine aan de gang zou gaan, ik vrijwel alles weg kan krijgen.
De stappen die ik op deze plek heb gedaan:
  1. Wassen (doh...) Helaas niet met het spul wat ik zou willen, ik zat helaas vast aan de wasbox...
  2. Quickdetailer & Kleien om de lak echt goed schoon te maken
  3. Polijsten met Ultimate Compound
  4. nog meer polijsten...
  5. nog veel meer.. Afwisselend met een MF-doek en katoen, omdat die laatste net wat harder en agressiever werkt, en daarna weer met een MF-doek om het goed glad te krijgen
  6. NXT Tech 2.0 wax
De motorkap heb ik ook onder handen genomen, geen foto's alleen. Daar heb ik een paar plekken weggewerkt waar krasjes door het wassen waren ontstaan, en waar een aantal lak-oxidaties zaten. De rest van de motorkap die niet is gepolijst, is na het kleien ingesmeerd met SwirlX en daarna wax. Toen ik klaar was, kwam ik er alleen achter dat ik een paar plekjes was vergeten waar wel nog krassen zitten... Maar helaas zit er nog veel meer steenslag op de kap die aanzienlijk meer de aandacht trekken en niet weg te poetsen zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Het ziet er altijd wel leuk uit dat krasjes weghalen, maar hoe lang blijft dat dan? Een paar dagen rijden en een paar wasbeurten later, ziet het er dan nog zo uit?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als het goed is als je het goed polijst blijft het wel gewoon zitten ja. Ik mag het ook weer eens doen :P Alleen het is altijd zo-veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@YoshiBignose
Vergeet niet dat de krasjes op de 1e foto in 14 jaar gekomen zijn. Na polijsten blijven deze in principe weg. De witte lijntjes zijn namelijk het ruwe oppervlak van de blanke lak. Met polijsten haal je de kras dus niet weg, maar herstel je in veel gevallen de glans van het beschadigde oppervlak, waardoor het aanzienlijk minder op valt. Als er strijklicht over deze plek valt, zie je veel van de krassen wel zitten, maar is het niet meer dan een dun richeltje in een verder vlak oppervlak.
Deze krasjes voorkomen is overigens meer een zaak van zuinig met de auto omgaan. Deze zijn door gebruik veroorzaakt, niet door andere mensen (die zitten lager). Ook op m'n dak zitten aan de bijrijderskant allemaal krasjes die gegarandeerd door vrouwlief van de vorige eigenaar zijn veroorzaakt en haar handtasje op het dak van de auto zette...

Omdat mijn auto nogal veel van de plekjes heeft (die op zich goed weg te halen zijn), zit ik al een tijdje te twijfelen over en poetsmachine... maar die krengen zijn best duur...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:06:

Omdat mijn auto nogal veel van de plekjes heeft (die op zich goed weg te halen zijn), zit ik al een tijdje te twijfelen over en poetsmachine... maar die krengen zijn best duur...
FF de inkoop acties op diverse BMW fora bijhouden. Kan je ze voor 99 euro op de kop tikken. ;)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Whooops vandaag even kennis gemaakt met wat dtc etc. normaal voor je doet. Was met flinke regen op wat achterafweggetjes ff met de dtc gedeeltelijk af wat aan het sliden door de bochten. Ging allemaal goed, lekker gecontroleerd. Op een gegeven moment stond ik voor een stoplicht(linksaf) en had ik de ESP/DTC volledig had afgezet. Toen het stoplicht op groen sprong ging ik linksaf en net iets te vroeg op het gas... Voor ik het wist stond ik achterstevoren in de middenberm :+ . Had veel ruimte en was alleen dus gelukkig niks geraakt. Alleen wat modder in m'n velgen en een flinke deuk in m'n ego. :X .

Ergo: In de stromende regen iets voorzichtiger op het gas en de DTC voorlopig maar gedeeltelijk aan laten staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Of meer oefenen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Daar was ik mee bezig.. :p Wel vaker wat gespeeld, ook met DTC volledig af, maar dit ging wel erg snel. Voor ik het wist stond ik in de berm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bij een stoplicht wegdriften is ook lastiger, je voelt veel minder wat die auto doet.
Op iets hogere snelheid (>40-50) gaat het wat geleidelijker over het algemeen.
De 2 keer dat ik achterstevoren heb gestaan met mn 02 (met bewust dwars gaan overigens :P) ging ik ook maar 20 ofzo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Netjes :)
Er is met poetsen inderdaad best veel mogelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/gathering/Porsche_997_Carrera_4s_1.jpg
Ditsoort schade's vallen ook prima weg te polijsten.
Alleen wordt het dan wel een heel langdurige taak om dit met de hand te doen ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/gathering/Porsche_997_Carrera_4s_13.jpg
Nog een mooi voorbeeld van slecht onderhoud, een jaar oude 911 Turbo gewassen met de verkeerde methode.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/gathering/IMG_0341_2.jpg
En makkelijk scoren ;) de kleurlak van een klassieke 356.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/gathering/Porsche_356_1.jpg

Het gebruiken van klei is overigens niet zonder gevolgen. nagenoeg altijd veroorzaakt de klei marring (krasjes nog kleiner dan die kringen die je ziet, die de dofheid veroorzaken). Dus na het kleien altijd polijsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Verkeerde methode...in een jaar tijd...euh schuurpapier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Over het kleien zijn de meningen geloof ik verdeeld. Als je goed werkt met klei, zorg je voor veel smeermiddel (Quick Detailer bijv.). Klei zou niet mogen schuren... Natuurlijk kan het wel gaan schuren door verontreinigingen die ingesloten raken in de klei. Maar na het kleien behandel ik de auto sowieso eerst nog met SwirlX, wat niet echt een polijst is, maar wel fijne krassen weghaalt/maskeert. Polijsten wil ik wel gaan doen, maar niet met de hand... Met de hand kan je maar kleine stukjes per keer doen, anders droogt het polijstmiddel te veel uit... Dus wie weet komt de machine er nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Even een vraagje: heeft het nut om te klagen over dealers bij BMW Nederland?

Vorig jaar wilde een dealer mij namelijk een nieuw stuurhuis (a 1000 euro ex btw) aansmeren terwijl er slechts een slangetje wat los bleek te zitten.
Dit jaar wilde een andere dealer mij nieuwe remleidingen aansmeren omdat deze verrot zouden zijn. Remleidingen zijn van RVS en bij controle bij een andere garage was er niks mee aan de hand.

Die reparatie zou ook zo'n 700 euro gaan kosten.

Dat betekend dus dat ze tot 2x toe een flink bedrag aan mij wilde verdienen zonder dat dat echt nodig was.
Iets wat ik toch wel jammer vind, want BMW is gewoon "mijn" merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Praat eens met Heuving ;) Hij is z'n geloof in BMW ongeveer verloren met dank aan de dealers... Maar aan de andere kant, van andere dealers hoor je eigenlijk weinig andere verhalen (m'n vader kan inmiddels een boek vol schrijven over de 2 Ford dealers in de regio Utrecht...)

Ik heb bij Breeman (BMW dealer in Gouda) regelmatig een praatje met de hoofdwerkplaats over waarom bepaalde dingen toch zo duur moeten. Natuurlijk komt hij met het verhaal van kwaliteitseisen die van BMW hoger zijn dan van andere merken (wat opzich ook waar is). Maar ook dat de kwaliteitseisen doorwerken in het onderhoud en de reparaties. Een BMW-dealer zal wellicht wat eerder geneigd zijn iets te vervangen dan een onafhankelijke onder het mom "better safe than sorry".
Wat betreft de remleidingen, ook al zijn ze van RVS, er zal altijd corrosie optreden na verloop van tijd. Het kan best zijn dat de BMW-garage dit genoeg aanleiding vond om ze te vervangen, terwijl de 2de garage nog iets heeft van "dat loopt wel los". Bij mij hebben ze vorig jaar bij de APK op dit manier een remslang naar één van de voorwielen vervangen. Bij de APK troffen ze een miniem scheurtje aan in de slang waardoor het canvas zichtbaar was. Ja het was een afkeurpunt, maar het plekje was zo klein dat een andere garage het waarschijnlijk had genegeerd. Toch ben ik blij dat ze het ontdekte.

Nu moet ik ook wel toegeven dat ik niet altijd helemaal het idee heb dat de monteurs echt kunnen analyseren en ze steeds meer op de computer vertrouwen en gewoon symptomen opzoeken. In de meeste gevallen zal dat ook best wel kloppen, maar er kunnen nog altijd andere storingen optreden dan in het systeem staan, met vergelijkbare symptomen. Daardoor is de analyse lang niet altijd even goed...

Ik heb overigens zo'n donker bruin vermoeden dat ik de uitkomst van de grote beurt van mijn auto over 2,5 week al kan raden. De schokdempers voor zijn namelijk versleten (duidelijk te merken als je op de snelweg rijdt aan het deinen in lange doordraaiers) en m'n katalysator resoneert, wat een nogal typisch uitlaat geluid geeft (tussen sportief en lek in...) Ik heb zo'n vermoeden dat ik die dag een telefoontje ga krijgen dat deze vervangen moeten worden, wat dus niet gaat gebeuren. Schokdempers komen er deze zomer sowieso onder, maar niet de standaard dempers die BMW monteert, maar Billsteins. De katalysator mogen ze niet vervangen, omdat BMW zelf bij €1000 voor alleen de kat rekent, terwijl een aftermarket Bosal €300 kost en feitelijk gelijk is aan de OEM-versie (die ook door Bosal geleverd wordt). Verder bestaat er natuurlijk te kans dat er weer een fusée kapot is (deze gaan inmiddels ook al weer enkele 10.000-en km's mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Tja, m'n vaste monteur Ed heeft de leidingen schoongemaakt en het bleek dus onwijs mee te vallen. Heeft ze in de tectyl gezet en gaat met die banaan.....

Heb overigens een auto gevonden waar ik nu voor ga sparen en het is geen BMW........ maar goed, moet nog minimaal ff 2 jaartjes wachten.... (sparen zuigt :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Naboo schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:38:
Even een vraagje: heeft het nut om te klagen over dealers bij BMW Nederland?

Vorig jaar wilde een dealer mij namelijk een nieuw stuurhuis (a 1000 euro ex btw) aansmeren terwijl er slechts een slangetje wat los bleek te zitten.
Dit jaar wilde een andere dealer mij nieuwe remleidingen aansmeren omdat deze verrot zouden zijn. Remleidingen zijn van RVS en bij controle bij een andere garage was er niks mee aan de hand.

Die reparatie zou ook zo'n 700 euro gaan kosten.

Dat betekend dus dat ze tot 2x toe een flink bedrag aan mij wilde verdienen zonder dat dat echt nodig was.
Iets wat ik toch wel jammer vind, want BMW is gewoon "mijn" merk.
Ik denk dat klagen weinig zin heeft.
Sterker nog, ik denk dat als je BMW Nederland hierover belt, dat ze dit 'normaal' vinden.
Bij BMW heb je het altijd wel dat je bij een beurt wordt gebeld dat ze een lijst hebben samengesteld wat 'beter is om nu te vervangen'.

Een keer waren mn banden versleten volgens BMW, terwijl er nog 3,2mm profiel op zat :+
Voor de meeste mensen klinkt 'versleten remleiding' nogal ernstig, een leuk verhaaltje erbij en de dealer heeft weer over de rug van een klant zijn centen verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ga al lang niet meer naar de stealer met m'n bmw's. Ze zijn d'r gewoonweg te oud voor :+
Ik breng hem altijd naar een kleine garage hier in de buurt. Uurloon is de helft van het uurloon van de dealer en voor het uitlezen van de computer en nieuwe onderdelen gaat ie gewoon naar de dealer hier verderop. Bij defecte onderdelen belt hij altijd zodat ik zelf kan beslissen of hij het gaat vervangen of dat ik het zelf doe. Kameraad brengt z'n auto altijd daar heen voor de APK. Dan schrijft hij op wat er stuk is en dan vervangt m'n kameraad het zelf. Dan gaat de auto d'r weer heen en wordt ie afgemeld. Ideaal :P

Bovendien weet ik 100% zeker dat hij me niet naait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik heb echt bijna geen negatieve ervaringen met BMW dealers mbt onderhoud. Op het gebied van verkoop wordt ik er af en toe gek van BMW dealers, maar qua onderhoud niet zoveel te klagen. Hoewel ik de werkplaats van MartinistadBMW in Groningen af en toe wel erg vervelend vindt, en dat is dan ook de enige negatieve ervaring. Maar de verkopers die ik daar weer gesproken heb waren wel weer heel prettig om mee te praten. Ik moet er wel bij zeggen dat de 3 BMW's die ik (gehad) heb nooit ouder dan 5 a 6 jaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zo. Auto weer gefixed en een nieuwe APK. En dat voor 150 euries. :)

Met zulke bedragen blijft BMW rijden leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Naboo
Kijk, dat is positief. Nu nog de motorkap fixen en het gat in de dorpel ;)

@Kaasplank
Tja, wat vind je te oud? Mijn Compact is 14 jaar, maar komt nog steeds bij de dealer. Ik zie er ook af en toe wel een E30, E34 of nog ouder staan. Ik heb daar nog nooit een negatieve reactie gehad over vragen hoe ik dingen zelf kan fixen. Als er iets vervangen moet worden, bellen ze mij ook altijd van te voren op (zijn ze immers verplicht, want bij afleveren voor een beurt ga je akkoord met het standaard pakket en voor elke afwijking moet akkoord gevraagd worden).
Bij de laatste APK kreeg ik zelfs de mededeling dat als ik het wou, ik wel met de monteur mee kon lopen terwijl hij met de APK bezig was. Dat laat ik mij natuurlijk geen 2de keer zeggen. :+ Kon ik hem gelijk even uithoren of hij dingen zag die aan vervanging toe waren. Ik ga ook met een gerust hart over 3 weken de grote beurt in en verwacht geen rare dingen. Ik moet alleen niet vergeten voor de tijd even een briefje te maken met wat ze wel en vooral niet mogen doen en puntjes die mij de laatste tijd zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Hmmm, ik kom me toch ook maar eens voorzichtig melden in dit topic. Ik rij nu al 4,5 jaar BMW, maar mijn vorige beestje was toen ik dit topic ontdekte al te beschamend om mee te durven praten. Maar daar is nu verandering in gekomen ;)

Ik heb me sinds het halen van mijn rijbewijs in de eerste instantie voortbewogen in een 'rode' BMW E30 316i uit 1990. Dat wás echt mijn heilige koe, inclusief het maandelijks poetsen. 'rode' staat tussen aanhalingstekens, omdat je die auto gewoon ziet verkleuren waar je bijstaat, maar zeker bij een eerste auto doet dat je autoliefde helemaal niets. Totdat ik op de snelweg ineens voor de keuze stond of ik met volle gang recht achterop een stilstaande file zou knallen, of voor de vangrail ging kiezen. Op dat moment was het niet heel erg moeilijk, en vanaf dat moment reed ik rond met een kapot voorscherm, en een paar brandstrepen van voor tot achter. Vanaf dat moment is het eigenlijk een beetje downhill gegaan met het onderhoud van mijn E30, en ik besloot het ding 'op' te rijden, terwijl ik mijn geld bewaarde voor een eventueel nieuw exemplaar. In de eerste instantie was ik helemaal verzot op alles wat cabrio was en zat ik te azen op een 2e hands Z3 of E30 cabrio, maar uiteindelijk werd het toch wat anders.

Er kwam een piekfijne, handgeschakelde E36 325i op mijn pad. Een man die zwaar gecharmeerd was van de E36 had 4 verschillende in zijn garage staan, maar omdat hij een E36 cabrio op het oog had, wederom met een 6-pitter, besloot hij er drie weg te doen. Ik had min of meer de keuze tussen de 325i en een metallic blauwe 320i automaat. Uiteindelijk was het het verbruik, vermogensverlies en ellende die je krijgt als een automaat kapot gaat dat me deed besluiten om voor de 325i te kiezen.

En oh boy, wat ben ik blij met dit ding. Hij is echt perfect onderhouden door de vorige eigenaar, van binnen voelt hij echt als nieuw, en de kofferbak ziet eruit alsof er nog nooit iets ingezeten heeft. Als je het ding start begint er een symfonie van bijna 200 paarden te zingen, en rijden gaat, zeker in vergelijking tot mijn toch-wel-opgereden e30 alsof je in een wolk zit. Die in een donderwolk verandert op het moment dat je het gas wat dieper intrapt. De auto is op de autoradio na compleet origineel, en ik ga er ook alles aan doen om dat zo te houden :)

Voor zover mijn intro, jullie zullen me iig vaker gaan zien hier ;)

Afbeeldingslocatie: http://henkvandergiesen.nl/files/lightroom/20090606-_MG_3340-Edit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspost....

GODVERREDOMME!!!!!!!!!!!

Rij ik vandaag na men werk naar een vriend heen om even wat dingen af te spreken... kom ik op de heen weg in een file terecht.. eerst lekker rustig file rijden.. daarna rijden we door en remmen we weer.. ineens achter me een heel bekend geluid....namelijk...

IIIIIIIIIeeeeee BOEM!

:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Trekhaak krom en krassen op de bumper wat ik met het blote oog kan zien, ik hoop niet dat er meer stuk is....

Stapt dat wijf uit de auto.. ja sorry ik zat niet op te letten.. pff ik word echt ziek hier van :mad:

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Kutjes... Morgen naar de garage, ff op de brug enzo?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

-Thunder- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:14:
Crosspost....

GODVERREDOMME!!!!!!!!!!!

Rij ik vandaag na men werk naar een vriend heen om even wat dingen af te spreken... kom ik op de heen weg in een file terecht.. eerst lekker rustig file rijden.. daarna rijden we door en remmen we weer.. ineens achter me een heel bekend geluid....namelijk...

IIIIIIIIIeeeeee BOEM!

Trekhaak krom en krassen op de bumper wat ik met het blote oog kan zien, ik hoop niet dat er meer stuk is....

Stapt dat wijf uit de auto.. ja sorry ik zat niet op te letten.. pff ik word echt ziek hier van :mad:
Welke auto? En hoe ben je verzekerd? En wat heb je ter plekke gedaan? En wat ben je van plan om (moet) te doen?

:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Crosspost....

Jij hebt echt pech, zal duimen dat het niet meer is 8)7
Het is mij wel eens overkomen dat ik achterop iemand reed... glad wegdek, iets te enthousiast met gti... slechte achterremmen, slip.... boem... ik was toen ZOOOO blij dat ik de ander geen schade had bezorgd, mijn hele bumper lag eraf hehe, netjes m'n kaartje gegeven en kon weer op weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Crosspost....

GODVERREDOMME!!!!!!!!!!!

IIIIIIIIIeeeeee BOEM!

da's wel echt klote inderdaad :'(

Nu maar hopen voor je dat de schade deze keer wat meer beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Crosspost....

GODVERREDOMME!!!!!!!!!!!

IIIIIIIIIeeeeee BOEM!

Geen BMW's meer voor jou, ze zijn geen lang leven beschoren bij je....

:P

Maar ff serieus, zwaar klote... Zeker omdat de muts in kwestie ook nog eens zelf zegt dat ze niet op zat te letten... Misschien moet je maar eens zo'n ding op het dak gaan zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoparts-online.co.uk/images/aug99/hellaows.gif
Dan weet je tenminste zeker dat je opvalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11-09 16:54
Volgende week donderdag mijn nieuwe wagen ophalen... nog even 7 nachtjes slapen :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:52:
Volgende week donderdag mijn nieuwe wagen ophalen... nog even 7 nachtjes slapen :P
E90 325i toch? In het montegoblue? ben benieuwd.... Waar heb je hem gekocht? Bij Horks-R-Us BMW? (Ekris) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 11-09 16:54
zneek schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:07:
[...]

E90 325i toch? In het montegoblue? ben benieuwd.... Waar heb je hem gekocht? Bij Horks-R-Us BMW? (Ekris) :)
Ja, Ja en Ja. Maar ik ben bij diverse BMW dealers geweest en vond toch dat ik bij Ekris het netste werd geholpen en die hadden uiteindelijk ook de beste deal. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen begrijp ik?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Ja, Ja en Ja. Maar ik ben bij diverse BMW dealers geweest en vond toch dat ik bij Ekris het netste werd geholpen en die hadden uiteindelijk ook de beste deal. Jij hebt blijkbaar andere ervaringen begrijp ik?
Ik ga nooit meer naar Ekris, laten we het daar maar op houden. Zal wel deels mijn eigen schuld zijn, maar ik was heel erg ontevreden over de manier waarop ze gecommuniceerd hebben. Achteraf gezien ben ik wel heel blij dat het gebeurd is, anders had ik mijn huidige 335i niet gekocht :) Die ik overigens bij Oolbekkink gekocht heb waar ik wel heel netjes en eerlijk behandeld ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De schade is in eerste instantie geschat op +- 650 euro, ze denken niet dat er iets verder krom is buiten de trekhaak om.

A.s. maandag gaat de auto naar de lokale schadeboer, dan komt de schade expert langs en gaat de auto ook gelijk onder het mes zodat ik wel met een nette wagen op de BMW Promo dag kan staan :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:07:
@Naboo
Kijk, dat is positief. Nu nog de motorkap fixen en het gat in de dorpel ;)
Tja, met die motorkap nog steeds geen succes. Misschien moet ik gewoon alleen de blanke lak even overnieuw laten spuiten. Al is het alleen maar voor het aangezicht.

Die dorpel wordt was lastiger denk ik. Zit vastgelast toch?

Maar goed, heb al besloten dat ze nog even 2 en een half jaar mee moet gaan. Dan gaat ze de deur uit (of ik knap haar helemaal op, er komt dan in ieder geval een nieuwe auto). :)
Ik gok dat ze dan op ongeveer 400.000km zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/11/12447006170.jpg

Krom trekhaakje en links op de bumper een lading krassen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Och valt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gelukkig wel, ze verwachten niet eens dat er een balk krom is dit keer :)

Maar het blijft wel ruk.. en dat in zon korte periode en dat met telkens een voor mij nieuwe auto :X

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ilija :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-Thunder- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:51:

Maar het blijft wel ruk.. en dat in zon korte periode en dat met telkens een voor mij nieuwe auto :X
Ja dat wel, ik zat vandaag ook bijna bij iemand achterop. Stomme mongool... komen een paar spettertjes uit de lucht vallen en meneer trapt meteen vol op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

-Thunder- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:51:

Eeuhm, diegene die vanachter botst is toch altijd schuldig? En dus moet diegene zijn verzekering alles betalen, toch? En kun je mijn vorige post beantwoorden SVP.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat denk je zelf ? Ik ben wa+ verzekerd.. ik heb de auto op de parkeer plaats gezet en heb de boel afgehandeld.. logisch toch ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Waar ken ik dat van, zag ik dat niet in Femme z´n filmpje voorbij komen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:29:
[...]

Zijn eerste filmpje was inderdaad bij een site gehost die de naam ilja had ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand zo van E46's wat bij bepaalde kilometrages punten van aandacht zijn? Dingen die vervangen moeten worden? Distributieriem zit er niet op dus dat is alvast weer iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

benzine of diesel ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh, benzine :P

Mss dat er gewoon bekende aandachtpuntjes zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:22:
Ehh, benzine :P

Mss dat er gewoon bekende aandachtpuntjes zijn.
Op Marktplaats even dat model zoeken, dan staat er onderin de "standaard aandachtspunten" volgens mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Bij de diesels (waarschijnlijk ook de benzine modellen) schijnt bij het pre-facelift model het achterste subframe wel eens te willen losscheuren.. Na 2001 is dit probleem volgens mij opgelost..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:06

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 03:32:
Weet iemand zo van E46's wat bij bepaalde kilometrages punten van aandacht zijn? Dingen die vervangen moeten worden? Distributieriem zit er niet op dus dat is alvast weer iets :P
UTFS! Dit komt ieder topic wel een keer langs ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:33:
Bij de diesels (waarschijnlijk ook de benzine modellen) schijnt bij het pre-facelift model het achterste subframe wel eens te willen losscheuren.. Na 2001 is dit probleem volgens mij opgelost..
Alleen bij de modellen met grote vermogens.

Verder: draagarmrubbers.

En lees eens hier: http://www.driving-fun.co.../viewtopic.php?f=7&t=4394

Hier: http://www.e46forum.nl/vi...c.php?f=35&t=4091&p=90263 en http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=33&t=6464

Of hier: http://forum.fok.nl/topic/1208818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn auto staat bij de garage. Iets met de hulp cilinder van de koppeling. Toen de auto op de brug stond was m'n halve versnellingsbak bedenkt in smurrie. De monteur vond de auto prima rijden maar liet hem af slaan toen ie me thuis afgezet had en weg wou rijden :#
Morgen is ie klaar en wordt ie thuis afgeleverd. Service :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo 5 juli gaat mijn auto even een beurt krijgen :)
Dan ziet er wel weer mooi uit van binnen en van buiten 8)

remschijven + blokken rondom
wat sensoren vervangen
spoorstang vervangen ( zit er op 1 speling )
alle bougies vervangen
Interrieur filters vervangen
Handrem voetjes e.d. vervangen ( handrem doet weinig, aanspannen had geen nut )

Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:29:
[...]

Daarom vraag ik het ook, ben zo benieuwd naar de hele film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hoeveel denken jullie dat het ongeveer kost om de vering (voor en achter) en de remblokjes achter te vervangen, aan tijd/geld (E46)? De onderdelen heb ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
-Thunder- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:02:
Zo 5 juli gaat mijn auto even een beurt krijgen :)
Dan ziet er wel weer mooi uit van binnen en van buiten 8)

remschijven + blokken rondom
wat sensoren vervangen
spoorstang vervangen ( zit er op 1 speling )
alle bougies vervangen
Interrieur filters vervangen
Handrem voetjes e.d. vervangen ( handrem doet weinig, aanspannen had geen nut )

Kost wat, maar dan heb je ook wat :Y)
Van dit onderhoud gaat 'ie er toch niet beter uitzien :? :P
Had je dit onderhoud niet beter direct kunnen doen toen je deze auto kocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:10:
[...]

Maakt toch niet uit als ie het over een maand doet of dat ie het een maand geleden al had gedaan? Als het nou echt allemaal rommel is had ie het beter wel een maand geleden kunnen doen, maar hij zal zijn redenen wel hebben waarom ie dat niet heeft gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

osc4r schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:05:
[...]

Daarom vraag ik het ook, ben zo benieuwd naar de hele film!
http://www.driving-fun.co...b214ad1d184995e4f#p415470

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hoyden schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:10:
[...]

Ik heb de auto particulier gekocht en heb van de week een paar extra dingen bekeken met een vriend van me ;) ( De kosten voor dit onderhoud heb ik met de aankoop prijs mee gerekend uiteraard )

En van buiten ziet hij er dan ook weer mooi uit omdat hij a.s. week naar de autoschade bedrijf gaat omdat ik afgelopen donderdag een ongeluk heb gehad zoals je misschien al hebt kunnen lezen ;)
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:19:
[...]

Maakt toch niet uit als ie het over een maand doet of dat ie het een maand geleden al had gedaan? Als het nou echt allemaal rommel is had ie het beter wel een maand geleden kunnen doen, maar hij zal zijn redenen wel hebben waarom ie dat niet heeft gedaan ;)
Ik heb inderdaad een goede reden, het is nog niet aan vervanging toe maar uit voorzorg vervang ik het spul vast omdat ik met de vakantie de bergen in ga.

[ Voor 29% gewijzigd door -Thunder- op 14-06-2009 13:39 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
-Thunder- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:38:
[...]

En van buiten ziet hij er dan ook weer mooi uit omdat hij a.s. week naar de autoschade bedrijf gaat omdat ik afgelopen donderdag een ongeluk heb gehad zoals je misschien al hebt kunnen lezen ;)

[...]

Ik heb inderdaad een goede reden, het is nog niet aan vervanging toe maar uit voorzorg vervang ik het spul vast omdat ik met de vakantie de bergen in ga.
Heb jij een ongeluk gehad met je auto :? :+
Vertel >:)

Volgens mij kun je de auto beter zo laten.
Straks heb je hem weer klaar en botst er weer zo'n vrouwtje achter of voorop :/
-Thunder- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:41:
Kijk 1 pagina terug, daar begint het verhaal.
Ik weet het ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Hoyden op 14-06-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kijk 1 pagina terug, daar begint het verhaal.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

YoshiBignose schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:09:
Hoeveel denken jullie dat het ongeveer kost om de vering (voor en achter) en de remblokjes achter te vervangen, aan tijd/geld (E46)? De onderdelen heb ik zelf.
Ik neem aan dat je het nog niet eerder gedaan hebt, dus ik zou zeggen, neem je tijd er voor. En zorg dat je al het goede gereedschap hebt, dus ook veerspanner enzo. ;)

Begin gewoon rustig op een zaterdag en zorg dat je de auto niet nodig hebt, scheelt weer mocht het allemaal een beetje tegen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Naboo schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:00:
[...]

Ik neem aan dat je het nog niet eerder gedaan hebt, dus ik zou zeggen, neem je tijd er voor. En zorg dat je al het goede gereedschap hebt, dus ook veerspanner enzo. ;)

Begin gewoon rustig op een zaterdag en zorg dat je de auto niet nodig hebt, scheelt weer mocht het allemaal een beetje tegen zitten.
Nou ja, ik denk dat het te moeilijk is om zelf te doen (ben niet zo technisch), maar ken bijv. wel iemand die het kan, maar wat is dan een redelijke prijs daarvoor? En hoeveel kost het bij dealer / garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Niet online
Dat wist ik dus niet, thanks dude!

Heb d'r van genoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Weet iemand van jullie wat het ratelend iets in mijn motor is? Mijn auto had dat al bij aankoop. Volgens de lokale garage is het niks maar ik voel me er niet lekker bij.

Filmpje (100 MB).

Vooral in het begin is het duidelijk te horen. Weet iemand wat dit is? Of maak ik me echt onterecht zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
100 mb... kan je het niet ff verkleinen 8)7 mijn auto heeft ook een ratel als de motor nog koud is.

edit: hmmm in je filmpje is het idd wel wat erger dan dat rateltje dat ik heel even heb :9 geen idee wat het kan zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 14-06-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Lijkt wel een diesel :|

Maar nu vraag ik me af... jij voelt je er niet lekker bij.. en het was al bij aankoop, waarom heb je hem dan gekocht ? 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door -Thunder- op 14-06-2009 19:04 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Lijkt wel een tractor :|

[ Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 14-06-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
-Thunder- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:02:
Lijkt wel een diesel :|

Maar nu vraag ik me af... jij voelt je er niet lekker bij.. en het was al bij aankoop, waarom heb je hem dan gekocht ? 8)7
Omdat dezelfde monteur die mee was me verzekerde dat het niks was. Ik heb de auto nu een half jaar en hij rijdt verder ook goed / nooit problemen gehad. Het is ook pas hoorbaar als je tijdje ermee gereden hebt. Toch zit het me niet lekker, daarom de vraag of iemand weet wat dit is.

[ Voor 11% gewijzigd door Rebunted op 14-06-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
J-Media schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:13:
[...]

Omdat dezelfde monteur die mee was me verzekerde dat het niks was. Ik heb de auto nu een half jaar en hij rijdt verder ook goed / nooit problemen gehad. Het is ook pas hoorbaar als je tijdje ermee gereden hebt. Toch zit het me niet lekker, daarom de vraag of iemand weet wat dit is.
Waarom ga je niet even langs een andere garagist voor een second opinion? Op basis van zo'n filmpje is het volgens mij nagenoeg onmogelijk om een goede diagnose te stellen, zelfs voor specialisten.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

J-Media schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:26:
Weet iemand van jullie wat het ratelend iets in mijn motor is? Mijn auto had dat al bij aankoop. Volgens de lokale garage is het niks maar ik voel me er niet lekker bij.

Filmpje (100 MB).

Vooral in het begin is het duidelijk te horen. Weet iemand wat dit is? Of maak ik me echt onterecht zorgen?
Ik ben geen expert maar dit klinkt niet gezond.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

argro schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:22:
[...]
Waarom ga je niet even langs een andere garagist voor een second opinion? Op basis van zo'n filmpje is het volgens mij nagenoeg onmogelijk om een goede diagnose te stellen, zelfs voor specialisten.
tdw schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:24:
[...]

Ik ben geen expert maar dit klinkt niet gezond.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Waar heb ik die smiley aan verdiend? Mis ik iets of lees jij niet goed?

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 14-06-2009 20:05 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja, wat? Heb jij een gezonde motor ooit zo horen lopen? :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Mijn god, je gaat toch geen auto kopen waar de motor zo van klinkt :X

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter

Filmpje (100 MB).

Ik weet niet wat het is, maar ik kan je vertellen dat ik nog geen BMW motor (benzine of diesel) dit geluid heb horen produceren, dus het "hoort" zeker niet. En ik heb al heel wat BMW motoren gehoord. Wat het is? Geen idee. Hydraulische klepstoters misschien? Hoe dan ook, iets is gaar en ik zou er maar eens snel mee naar een echte garage gaan voordat je hele blok in de soep is gelopen.

En nee, ik had echt van geen enkele verkoper/monteur aangenomen dat dit normaal is, dit hoor je toch dat dit niet fris is?

Er zijn hier 2 dingen die eng zijn, dat hoge getik, (trk trk trk trk trk) maar ook voornamelijk dat dieselende plok plok plok, da's echt niet goed hoor.

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-06-2009 21:12 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

YoshiBignose schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:51:
[...]

Nou ja, ik denk dat het te moeilijk is om zelf te doen (ben niet zo technisch), maar ken bijv. wel iemand die het kan, maar wat is dan een redelijke prijs daarvoor? En hoeveel kost het bij dealer / garage?
De Stealer (dealer) moet je niet heen gaan. Die vragen een godsvermogen voor dat soort klusjes.

Als je iemand kent die vaker sleutelt, dan moet 'ie dit toch wel in een uurtje of 4 kunnen. Remblokjes
is echt een piece of piss. Je moet alleen ff weten wat je doet. En schokdempertjes rondom is eigenlijk
een kwestie van wat moeren losdraaien. Je hebt alleen een veerspanner nodig om alles er weer onder te krijgen.

Redelijke prijs, tja, mijn vaste monteur die kost een habbekrats. Denk dat 15-20 euro per uur voor een zwartklusser een leuk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ok thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Filmpje (100 MB).

Damn.... wat een garage :')

Dit klinkt echt niet goed..... en zoals al gezegd, begrijp niet waarom je hem alsnog gekocht hebt. Maar goed, daar ben je nu niet mee geholpen. Ik zou echt even langs een dealer gaan. Desnoods alleen maar even voor de diagnose. De reparatie kan altijd ergens anders laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dat geluid is echt niet uniek. Heb hordes E36's gehoord die dat tikkende geluid maken. De e46 heeft er ook last van en vroeger of later doen ze het allemaal .. heeft vaak met de vanos of de kleppenstoters te maken. Geen idee of je het nog kunt oplossen , de meeste motoren waarbij ik het heb gehoord hadden de 200k allang gehaald en waren het niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Vanos klinkt anders naar mijn idee, maar zou dat hoge tikken kunnen zijn. Dat plok plok plok however klinkt "dieper" uit het blok. dat krk krk krk kunnen de hydraulische klepstoters zijn idd, maar de combinatie van het geluid heb ik gewoon nog niet eerder gehoord.

Over wat voor motor gaat het überhaupt? Leek mij op een vierpitter. (En geen zin om die 100MB weer binnen te trekken)

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-06-2009 00:07 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Klinkt, mits aanwezig, een beetje als een nokkenasketting die het moeilijk heeft, als het eventjes weg gaat als je gas geeft en duidelijk terugkomt als je het gas los laat is de kans dr op vrij groot.

Wimo: Leuke foto van Arnol trouwens, zie het nu pas :P

[ Voor 29% gewijzigd door 4x2 op 15-06-2009 00:10 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Het gaat om een 318i uit 2002, dus met een 2.0 liter benzine motor (143 pk).

Binnenin hoor je er niks van en de auto rijdt verder ook prima (inmiddels 10k mee gereden zonder problemen). KM stand is nu 150k. Daarnaast is het geluid natuurlijk niet zo extreem als op het filmpje, daar zat de camera er direct op. Als je normaal buiten de auto staat moet je echt je best doen om het te horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rebunted op 15-06-2009 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Rijdt wel lekker he die 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

J-Media schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:21:
Aan het geluid leek het meer een John Deere die op stookolie loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kan het filmpje hier niet zien (werk...), maar ratelen/tikken zijn vaak de hydrauliste kleppenstoters die niet goed vullen of geen druk meer vast kunnen houden. Maar met 150k zou dat wat snel zijn. De ketting idem, die moet het 500k vol kunnen houden...
Ik heb zelf 2 keer een ratel gehad, 1 keer was het met erg koud weer en waren het duidelijk de kleppenstoters (na 1 keer gasgeven was het weg) en 1 keer was het de fan die net niet helemaal vast zat.

Maar wat het precies is bij jou, geen geen flauw idee...

@Wimo.
Bij de M43-motor kan de injectie zo lekker tikken :p Als ik de motorkap open heb hoor je een scherpe tik. Het duurde even voor ik door had wat het was. Klepstoters willen inderdaad ook weleens gaan ratelen. Opzich is het geen moeilijke reparatie, en vallen de kosten heel erg mee als je het zelf kan (8 stoters vervangen is niet het moeilijkste in de wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

J-Media schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:21:

Binnenin hoor je er niks van en de auto rijdt verder ook prima (inmiddels 10k mee gereden zonder problemen). KM stand is nu 150k. Daarnaast is het geluid natuurlijk niet zo extreem als op het filmpje, daar zat de camera er direct op. Als je normaal buiten de auto staat moet je echt je best doen om het te horen.
Dat snelle tikken/ratelen zou ik me niet zo druk om maken, het is op een filmpje altijd wat lastig in te schatten, maar dat lijkt me behoorlijk meevallen.
Maar die POK POK die dr doorheen zit klinkt heel wat minder gezond.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zijn er meer mensen met een E46 325d of 330d hier? Ik vraag me af wanneer je merkt dat je de meeste power hebt. Volgens de specs zou ik vanaf 1750rpm al volledige power moeten hebben, maar ik heb het idee dat dat meer tussen de 2500rpm en 3000rpm naar voren komt.

Ik schakel vaak bij 2500rpm, en heb dan vaak in de volgende versnelling last van een vertraging in acceleratie. Dit zou natuurlijk gewoon normaal kunnen zijn, maar aangezien de auto bij 3000rpm en hoger zoveel sneller reageert op gasgeven, vroeg ik me af of het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ahh crap, net telefoon van de garagist: remblokken, -schijven én handremschoen compleet fux0red. Hoe dat kan, nadat ik er toen ik hem kocht (nu 70k Km geleden) eerst voor en dan achter nieuwe heb laten opzettten, beats me.

De radio springt te pas en te onpas op Tape. Nieuwe BMW radio zou 550 € aan stukken alleen zijn, daar heb ik toch maar voor bedankt, ga wel is kijken of ik geen tweedehands (wél OEM natuurlijk) kan scoren op ebay of zo.

Iemand enig idee wat mijn remmen zo kan hebben opgevreten? (E39 530d (ok, geen lichte motor, en mijn rijgedrag is mss wat sportief, maar dan nog)).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ja, zware auto en flink doorrijden dus :P
Het komt op mij niet al te vreemd over na 70000km

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 15-06-2009 16:54 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/schade/kontzonderbumperenzo.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Het zou best kunnen dat die curve bij mij niet goed staat, maar hoe kan ik dat practisch meten? Ik heb niet de beschikking over apparatuur thuis (of in mijn kennissen kring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:44:
Ik kan het filmpje hier niet zien (werk...), maar ratelen/tikken zijn vaak de hydrauliste kleppenstoters die niet goed vullen of geen druk meer vast kunnen houden. Maar met 150k zou dat wat snel zijn. De ketting idem, die moet het 500k vol kunnen houden...
Ik heb zelf 2 keer een ratel gehad, 1 keer was het met erg koud weer en waren het duidelijk de kleppenstoters (na 1 keer gasgeven was het weg) en 1 keer was het de fan die net niet helemaal vast zat.

Maar wat het precies is bij jou, geen geen flauw idee...

@Wimo.
Bij de M43-motor kan de injectie zo lekker tikken :p Als ik de motorkap open heb hoor je een scherpe tik. Het duurde even voor ik door had wat het was. Klepstoters willen inderdaad ook weleens gaan ratelen. Opzich is het geen moeilijke reparatie, en vallen de kosten heel erg mee als je het zelf kan (8 stoters vervangen is niet het moeilijkste in de wereld).
de mijne tikt ook .. en ik vermoed dat het met zo'n filmpje erger lijkt dan het is.

@ 4x2 --> Arnol _/-\o_

@ dexter 70k met je remblokken met een E39 is normaal .. die dingen slijten he :+ Marktplaats staat vol met OEM radio's voor de E46/E39 (zelfde) let wel op de stekker ! Oude modellen hebben een andere pinlayout dan de nieuwe.

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 15-06-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

RSP schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:14:
Het zou best kunnen dat die curve bij mij niet goed staat, maar hoe kan ik dat practisch meten? Ik heb niet de beschikking over apparatuur thuis (of in mijn kennissen kring).
Je kunt dit meten met een dynamometer, en er is vast wel een garage in nederland die zo'n ding heeft staan die je eventueel tegen betaling kunt gebruiken.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

tdw schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:36:
[...]

Je kunt dit meten met een dynamometer, en er is vast wel een garage in nederland die zo'n ding heeft staan die je eventueel tegen betaling kunt gebruiken.
Hmm, ik zal eens navragen of m'n lokale garage hier de mogelijkheid voor heeft. Verder kwam ik een opmerking tegen dat mijn "Luchtmassameter" niet goed zou kunnen functioneren. Komt dit iemand bekend voor als issue bij E46 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
RSP schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:18:
Zijn er meer mensen met een E46 325d of 330d hier? Ik vraag me af wanneer je merkt dat je de meeste power hebt. Volgens de specs zou ik vanaf 1750rpm al volledige power moeten hebben, maar ik heb het idee dat dat meer tussen de 2500rpm en 3000rpm naar voren komt.

Ik schakel vaak bij 2500rpm, en heb dan vaak in de volgende versnelling last van een vertraging in acceleratie. Dit zou natuurlijk gewoon normaal kunnen zijn, maar aangezien de auto bij 3000rpm en hoger zoveel sneller reageert op gasgeven, vroeg ik me af of het normaal is.
Het zou kunnen dat de variabele geometrie van de turbo niet goed werkt door een lek in het vacuümsysteem.. Dan begint de turbo later pas bij te springen..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

RSP schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:18:

Ik heb precies hetzelfde met mijn auto. Dat is dan wel een Volvo, maar die zou ook <2000rpm z'n volledige koppel moeten leveren. In de praktijk is het zo dat ie dat pas vanaf 2500 toeren doet. Is me wel bij meer (dikke) turbodiesels opgevallen. De exacte reden is me eigenlijk onbekend, maar ik ga er niet vanuit dat er iets mis is met jouw auto eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 17:54
heeft de e46 in 2000 al std. danwel optioneel angel eyes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

RSP schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:38:
Komt dit iemand bekend voor als issue bij E46 modellen?
Mijn E46 320D van 2000 had een kapotte LMM rond de 150-160k km. Dus ja, komt zeker voor. Een monteur die een proefritje maakt moet dit direct kunnen opmerken trouwens.

[ Voor 13% gewijzigd door _Arthur op 15-06-2009 22:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.