Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:15
Je moet kijken waar je je kilometers maakt, ik denk dat ik 75% van mijn kilometers op de snelweg maak, de rest in de binnenstad en daar ligt in mijn geval ook vrijwel overal asfalt (iig. de doorgaande wegen). Van deur-tot-deur naar mijn werk bijvoorbeeld heb ik 200meter klinkers en drempel, dat overleef ik wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 11-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 13:46

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daar heb je gelijk in, dus laat ik het verder trekken. ;)
Veruit de meeste km's maak ik op de A12 tussen Gouda en Utrecht, en dat is ook niet echt het meest gladde stukje snelweg wat we in Nederland hebben.
Maar zelfs al is het maar een klein stukje (bij mij zo'n 300 à 400 meter), ik vind het net echt fijn voor de persoon die naast me zit en ik zie die vanuit m'n ooghoek op de stoel stuiteren...

Maar wat iemand comfortabel vindt is zijn/haar keus. Er zijn ook genoeg mensen die zelfs een Citroën nog te hard vinden. Voor mij gaat het erom dat ik voel wat de auto doet en dat ik voel dat alles onder controle blijft (wat er nu af en toe aan schort :X ) Iemand die minimale rol in een bocht wil hebben, die moet gewoon lekker voor een sportonderstel gaan. Elk type onderstel heeft gewoon z'n voor- en nadelen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Is ook zo, ik heb me erbij neergelegd dat het nou eenmaal zo is, daarbij is het een grote vooruitgang tov. wat ik had. Ik had namelijk SEAT Ibiza FR op een Billstein PSS9 en overal Powerflex rubbers in, ding ging de hoek om als een debiel, maar comfort had je echt niet.

Ik ben niet vies van een bochtje nemen en ik pas mijn auto daar ook zo goed mogelijk op aan, daarom liggen de standaard veren inmiddels ook alweer in de kofferbak en steekt er nu een setje Eibachs onder. De dempers op de 1-serie zijn overigens wel echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo. Verlagen is gelukt. Uiteindelijk langer mee bezig geweest dan gehoopt omdat de veerpoot aan de bestuurderskant d'r niet uit wou. Ik had blijkbaar 2 kapotte achterveren alleen zat de rechter er muurvast tussen dus dat merkte ik niet.

verschil tussen oude en nieuwe voorveer:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2r6inba.jpg

veerspanner in actie met handen van sleutelhulpje. De smerige handen kwamen voornamelijk van een versnellingsbak uit een citroen saxo die meer dan ranzig was :P
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mra6ww.jpg

5 minuten na het weer op de grond zetten:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/v3pxyd.jpg

Qua rijcomfort ben ik dik tevreden. Hij staat nog steeds hoog genoeg om me om drempels geen zorgen te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Die komt nog wel lager hoor als dat na 5 minuten is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zimbab schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:27:
[...]

Het is jammer dat BMW deze weg ingeslagen is, maar ze kunnen niet anders. De markt verlangt het en de markt zit voornamelijk vol met debielen die er alleen maar goed uit willen zien.

Las er laatst nog iets over in een Duits tijdschrift.....de vorige Z4 deed voor een roadster zo ongeveer alles beter dan de SLK en toch verkocht de SLK beter. Want comfortabeler, meer fool-proof en met klapdak.

Deze Z4 is nog steeds wel de concurrent van de SLK, niet de SL. Overigens is het plan wel dat BMW met de Z2 een kleine, strakke roadster gaat maken met een softtop.
We zullen zien of BMW de juiste keuze heeft gemaakt. De review van magazines die zich op de sportieve rijders richten zijn niet erg positief over de dynamische kwaliteiten van de nieuwe Z4. Car and Driver haalde slechts 0,83g op de skidpad terwijl de Z4 3.0i uit 2003 0,91g en de oude (Z3) M Roadster 0,88g haalde. Driver's Republic vindt de SLK agieler dan de nieuwe Z4 en spreekt over een hopeloze hoeveelheid bodyroll.

Het is een trieste gang van zaken. BMW heeft met de nieuwe Z4 twee vliegen in één klap geslagen: de klassieke roadster is dood en BMW heeft zijn enige sportwagen om zeep geholpen. De Z4M Coupé was redelijk succesvol onder Nurburgringgangers en was een uithangbord voor BMW's sportieve ambities. Het was een beetje de "poor man's" GT3. Deze groep liefhebbers koopt de volgende keer geen BMW meer.

Nopelijk wordt de Z2 wat en maakt Porsche van de volgende Boxster eindelijk eens een mooie auto. Mijn voorkeur ligt bij klassieke roadsterproporties (lange motorkap, zitpositieve ver naar achteren, motor bijna midscheeps) waar de Z4 één van de weinige voorbeelden van is.
Ojjorz schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:42:
[...]

Mjah, mijn ouders wonen in de binnenstad van een oude stad. De laatste 500m is bestraat met kinderkopjes en dat soort werk. Dat betekent dus dat je van de laatste 2 minuten in de auto gewoon hoofdpijn hebt... Als dat zo is noem ik het niet meer stug en sportief maar ondragelijk hard.
Hoofdpijn lijkt me nogal overdreven. Misschien moet ze haar snelheid gewoon wat (meer) aanpassen? Je kunt nu eenmaal niet hard rijden met laag profielbanden over zeer onregelmatige oppervlakken. Ik ben ook wel eens bestrating tegengekomen waar ik niet veel harder kon dan stapvoets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Femme schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:36:
[...]

We zullen zien of BMW de juiste keuze heeft gemaakt. De review van magazines die zich op de sportieve rijders richten zijn niet erg positief over de dynamische kwaliteiten van de nieuwe Z4. Car and Driver haalde slechts 0,83g op de skidpad terwijl de Z4 3.0i uit 2003 0,91g en de oude (Z3) M Roadster 0,88g haalde. Driver's Republic vindt de SLK agieler dan de nieuwe Z4 en spreekt over een hopeloze hoeveelheid bodyroll.

Het is een trieste gang van zaken. BMW heeft met de nieuwe Z4 twee vliegen in één klap geslagen: de klassieke roadster is dood en BMW heeft zijn enige sportwagen om zeep geholpen. De Z4M Coupé was redelijk succesvol onder Nurburgringgangers en was een uithangbord voor BMW's sportieve ambities. Het was een beetje de "poor man's" GT3. Deze groep liefhebbers koopt de volgende keer geen BMW meer.

Nopelijk wordt de Z2 wat en maakt Porsche van de volgende Boxster eindelijk eens een mooie auto. Mijn voorkeur ligt bij klassieke roadsterproporties (lange motorkap, zitpositieve ver naar achteren, motor bijna midscheeps) waar de Z4 één van de weinige voorbeelden van is.

[...]

Hoofdpijn lijkt me nogal overdreven. Misschien moet ze haar snelheid gewoon wat (meer) aanpassen? Je kunt nu eenmaal niet hard rijden met laag profielbanden over zeer onregelmatige oppervlakken. Ik ben ook wel eens bestrating tegengekomen waar ik niet veel harder kon dan stapvoets.
Je kan er amper harder dan 20 dus dat zal het niet zijn. Mijn moeder heeft dus geen zin om te kruipen naar huis en neemt daarom liever 17" dan de huidige 18 en heeft eigenlijk dus spijt van het M-onderstel. Ik snap ook wel dat als je een hele stugge auto hebt je daaraan aan moet passen. Ik zeg dus alleen dat voor sommige mensen (waaronder mijn moeder en ikzelf) de aanpassing te ver gaat tov het genot van een top-onderstel en een mooi gezicht (18").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Kan een E30 eigenaar mij vertellen hoe de pookknop van een E30 vast zit? Wel handig om te weten voordat je gaat trekken aan een pookknop met schroefdraad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik rij een facelift 1-er met 17" RF en een normaal onderstel. Moet zeggen dat ik in het begin wel even moest wennen aan de (imho) harde setup. Zeker op bepaalde stukjes A15 en A16 rond Rotterdam is het stuiteren (lijkt wel België daar). Onacceptabel vind ik het zeker niet, ook niet @ +/- 70k/jr. Imho is het is een mooi compromis tussen sportiviteit en comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Dat is wel zo, maar dat is maar een klein deel van de markt. De meeste mensen zal het worst wezen wat voor G-krachten ze halen. Bovendien wordt de Z4 nu telkens afgezet tegen het vorige model, maar ik denk dat als je hem vergelijkt met de huidige SLK en TT dat de BMW het nog steeds wel ok doet.

Ik vind het zelf ook wel jammer, maar ik kan de keuze wel begrijpen. Hopelijk wordt de Z2 wel een funautootje en/of komt er een mooi performancepackage voor de Z4 (hoewel deze sowieso het nadeel van het hogere gewicht blijft houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

THIJZEL schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:12:
Ik rij een facelift 1-er met 17" RF en een normaal onderstel. Moet zeggen dat ik in het begin wel even moest wennen aan de (imho) harde setup. Zeker op bepaalde stukjes A15 en A16 rond Rotterdam is het stuiteren (lijkt wel België daar). Onacceptabel vind ik het zeker niet, ook niet @ +/- 70k/jr. Imho is het is een mooi compromis tussen sportiviteit en comfort.
Een paar maanden terug heb ik voor het eerst in een pre-facelift 1-serie gereden (een 118i met 60dkm). Ik vond die inderdaad al vrij stug aanvoelen in het onderstel. Daar stond tegenover dat ik de bediening (pedalen, stuur, versnellingsbak) weer redelijk vaag vond... Ik merk dat mijn voorkeur eigenlijk precies andersom is, dus een directe besturing en een wat slapper onderstel, zoals mijn Compact heeft. Bij hem kan je precies voelen wat de wielen doen, zonder over elk hobbeltje te stuiteren. Maar goed, nieuwe dempers gaat dat waarschijnlijk ook veranderen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:20

Daniel

Kapitein NCC-1701
[...]
En die Z4M Coupé verkocht nu niet direct goed: in totaal zijn er maar 17.000 Coupé's gemaakt, waarvan het grootste deel 3.0si's - tegenover ruim 180.000 Roadsters. Het is jammer voor de kleine groep liefhebbers maar op die extreem geringe hoeveelheid kopers kun je de astronomische kosten die bij het ontwikkelen van een nieuw model door een volumefabrikant komen kijken niet goedmaken.

Die groep zal steeds meer zijn heil moeten zoeken bij kleine fabrikanten die in hele kleine oplages lichtgewicht modellen met veel vermogen blijven maken. Daar hangt dan alleen wel vaak een pittig prijskaartje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Daniel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:42:
[...]

En die Z4M Coupé verkocht nu niet direct goed: in totaal zijn er maar 17.000 Coupé's gemaakt, waarvan het grootste deel 3.0si's - tegenover ruim 180.000 Roadsters. Het is jammer voor de kleine groep liefhebbers maar op die extreem geringe hoeveelheid kopers kun je de astronomische kosten die bij het ontwikkelen van een nieuw model door een volumefabrikant komen kijken niet goedmaken.

Die groep zal steeds meer zijn heil moeten zoeken bij kleine fabrikanten die in hele kleine oplages lichtgewicht modellen met veel vermogen blijven maken. Daar hangt dan alleen wel vaak een pittig prijskaartje aan.
Lotus Elise is altijd nog prima te doen.....en nog strakker dan een Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
zimbab schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:08:
[...]

Lotus Elise is altijd nog prima te doen.....en nog strakker dan een Z4.
Lotus Elise blijft natuurlijk een kart achtige auto, laag gewicht, klein motortje.
Een Z4 is gewoon een vollere auto, je kan er ook nog eens wat in meenemen en een inline6 geeft toch een mooier geluid als zo'n 4 pitertje. Voor wat verdere bestemming en langer/vaker gebruik lijkt me een z4 toch een stuk prettiger. Z4 Coupe zou echt brilliant zijn om naar de golfbaan te gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:42:
[...]

Zo gering is 17.000 niet. Als ze er meer hadden willen maken hadden ze de coupé eerder moeten introduceren (hij is nog geen drie jaar in productie geweest). Astronomisch zouden de kosten voor het ontwikkelen van een gewijzigd dak en delen van het interieur niet moeten zijn. Met de Z4M heeft BMW zich er helemaal makkelijk van af gemaakt door wat leftovers van de E46 M3 productie te hergebruiken.

Dit schrale gedoe stoort me nogal aan BMW. Mercedes bouwt gewoon een SLK55 AMG Black Edition met een vast koolstofvezel dak en een SL65 AMG met een bodykit zo breed dat je er een nieuwe garage voor moet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

4x2

lộn xộn quá

argro schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:41:
Kan een E30 eigenaar mij vertellen hoe de pookknop van een E30 vast zit? Wel handig om te weten voordat je gaat trekken aan een pookknop met schroefdraad.
Trekken, bij die van mij iig (nee, geen E30, wel een E30 bak met pookframe/pook)
Heb dr trouwens al een keer 1 kapot getrokken, ze willen wel eens vast zitten :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:34:
[...]
Dit schrale gedoe stoort me nogal aan BMW. Mercedes bouwt gewoon een SLK55 AMG Black Edition met een vast koolstofvezel dak en een SL65 AMG met een bodykit zo breed dat je er een nieuwe garage voor moet bouwen.
Maarja, dan heb je het ook over een premium merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13

Corpii

Le Tostie

4x2 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:43:
[...]

Trekken, bij die van mij iig (nee, geen E30, wel een E30 bak met pookframe/pook)
Heb dr trouwens al een keer 1 kapot getrokken, ze willen wel eens vast zitten :+
yup, gewoon trekken, bij die van mij en een vriend zit ie ook zo, heb er op de sloop zo ook een paar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zonet een setje Michelin Pilot Sport Cup besteld voor de Roadster S. Ik ben benieuwd wat dit gaat doen (in de regen en qua bandenslijtage ;) ) . De huidige Michelin PS2's hebben het achter 15.000km uitgehouden. De voorbanden zijn nog goed en gaan dienst doen als winterbanden.

In principe meed ik regen al aangezien ik dan toch niet lekker gas kan geven dus dan kan ik net zo goed op semi's gaan rijden.

Vandaag mocht ik weer op stap met een 520d automaat als vervangend vervoer voor de 330i. De automaat is even grappig voor de afwisseling maar ik weet wel dat ik hier nooit aan ga wennen. Op een gegeven gaan mijn rechterhand en linkervoet jeuken en wil ik een versnellingspook onder begeleiding van een dot tussengas in de middenste bovenhoek van een H-patroon rammen.

Radio aanhouden in de 520d is verplicht vanwege het beroerde motorgeluid. Voordat je uitstapt doe je er goed aan om de motor uit te schakelen, je gaat anders sterk twijfelen of het hok de prijs van 50K of 6K bijtelling waard is. Ik snap niet (als je kunt kopen) hoe je hier ooit de voorkeur aan kunt geven boven de gebruikte 530i of 545i op lpg. Mijn driecylinder diesel grasmaaier klinkt nog verfijnder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54
Femme schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:07:
Zonet een setje Michelin Pilot Sport Cup besteld voor de Roadster S. Ik ben benieuwd wat dit gaat doen (in de regen en qua bandenslijtage ;) ) . De huidige Michelin PS2's hebben het achter 15.000km uitgehouden. De voorbanden zijn nog goed en gaan dienst doen als winterbanden.

In principe meed ik regen al aangezien ik dan toch niet lekker gas kan geven dus dan kan ik net zo goed op semi's gaan rijden.

Vandaag mocht ik weer op stap met een 520d automaat als vervangend vervoer voor de 330i. De automaat is even grappig voor de afwisseling maar ik weet wel dat ik hier nooit aan ga wennen. Op een gegeven gaan mijn rechterhand en linkervoet jeuken en wil ik een versnellingspook onder begeleiding van een dot tussengas in de middenste bovenhoek van een H-patroon rammen.

Radio aanhouden in de 520d is verplicht vanwege het beroerde motorgeluid. Voordat je uitstapt doe je er goed aan om de motor uit te schakelen, je gaat anders sterk twijfelen of het hok de prijs van 50K of 6K bijtelling waard is. Ik snap niet (als je kunt kopen) hoe je hier ooit de voorkeur aan kunt geven boven de gebruikte 530i of 545i op lpg. Mijn driecylinder diesel grasmaaier klinkt nog verfijnder.
Ik denk dat voor heel veel mensen het uiterlijk vertoon zwaarder weegt dan de motorinhoud. Veel mensen interesseert dit volgens mij ook echt helemaal niets. Kijk maar naar veel lease bakken, allemaal simpele diesels.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Femme schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:07:

Ik hoorde laatst dat je nu ook toyo 888's op de weg mag gebruiken :9 Ik weet niet of je er al mee gereden hebt. Ik heb met een "circuit" klare E30 325 op 888's gereden. Je weet niet wat je mee maakt!

Ik ben het eens met die automaat. Maar ik moet zeggen.. Gisteren in een nieuwe M3 SMG gezeten. Best een geniale bak wanneer je er echt voor gaat. Vooral boven de 400PK is het best handig dat je alleen met de weg bezig hoeft te houden.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
ChiLLeR schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Ik denk dat voor heel veel mensen het uiterlijk vertoon zwaarder weegt dan de motorinhoud. Veel mensen interesseert dit volgens mij ook echt helemaal niets. Kijk maar naar veel lease bakken, allemaal simpele diesels.
A-klasse diesel = relatief lage bijtelling voor dure status auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ChiLLeR schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Het is meer geluid waar ik me aan stuur, maar dar kan ik wel eeuwig over blijven doorranten ;) .

De prestaties zijn ok voor dagelijks gebruik. Met die automaat heb je er geen omkijken naar en is het een kwestie van gas geven. Qua uiterlijk heeft een kale 520d met ballongbanden niet echt wat te bieden.

Aan de tastbare feedback van de richtingaanwijzer en de cruisecontrol merk je dat de E90 wat nieuwer is, daar voelt het allemaal wat verfijnder aan. De interieurafwerking in de 520d vond ik sowieso niet heel erg overtuigend maar dat zal ook grotendeels aan de uitvoering liggen (goedkope plastic inleg, goedkoop stuurtje).
KappeNou schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:06:
[...]

Ik hoorde laatst dat je nu ook toyo 888's op de weg mag gebruiken :9 Ik weet niet of je er al mee gereden hebt. Ik heb met een "circuit" klare E30 325 op 888's gereden. Je weet niet wat je mee maakt!
Ik heb ook de Toyo R888's overwogen. Ze zijn een paar tientjes goedkoper en schijnen minder snel te slijten, maar zijn ook minder comfortabel (hardere wang en luidruchtiger), presteren minder goed op nat wegdek en zijn wat zwaarder. Ik heb daarom toch maar voor de PSC's gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Femme schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:16:
[...]
Ik heb ook de Toyo R888's overwogen. Ze zijn een paar tientjes goedkoper en schijnen minder snel te slijten, maar zijn ook minder comfortabel (hardere wang en luidruchtiger), presteren minder goed op nat wegdek en zijn wat zwaarder. Ik heb daarom toch maar voor de PSC's gekozen.
Ik had even niet door dat je PSC's ging nemen ;) Is natuurlijk een band met de zelfde doeleindes.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-09 12:01
Weet iemand misschien een guide voor het vervangen van de knipperlichten voor en achter van een E46 (geen facelift)?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
www.bimmerdiy.com daar staat vast wel wat.

de knipperlichten voor zijn heel makkelijk. boven de knipperlichten zit een gat. Daar steek je een schroevendraaier in zodat je een klemmetje indrukt en dan schuif je hem zo naar voren. Hij zit met en schuifsysteem vast aan de koplampen. De pinkers aan in je zijscherm kun je ook zo los schuiven

nederlandse DIY:
http://e46forum.nl/viewto...t&sd=a&hilit=knipperlicht

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasplank op 13-05-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kaasplank schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:49:
www.bimmerdiy.com daar staat vast wel wat.

de knipperlichten voor zijn heel makkelijk. boven de knipperlichten zit een gat. Daar steek je een schroevendraaier in zodat je een klemmetje indrukt en dan schuif je hem zo naar voren. Hij zit met en schuifsysteem vast aan de koplampen. De pinkers aan in je zijscherm kun je ook zo los schuiven

nederlandse DIY:
http://e46forum.nl/viewto...t&sd=a&hilit=knipperlicht
ah die nederlandse is idd een goeie. is er ook zo'n mooie guide voor de achter(knipper)lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:00:
[...]

ah die nederlandse is idd een goeie. is er ook zo'n mooie guide voor de achter(knipper)lichten?
ja :P
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=866

op dat forum is best veel info te vinden. Hang d'r zelf ook regelmatig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kaasplank schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:06:
[...]

ja :P
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=34&t=866

op dat forum is best veel info te vinden. Hang d'r zelf ook regelmatig rond.
dank u :>

hmm ik snap iets niet. ik heb een e46 coupe uit 2002, met gewoon die oude koplampen nog (die kartels zeg maar, geen golfjes) dus dan heb ik toch de pre-facelift? ik zie wel dat mijn knipperlicht gewoon eruit met met een schroef. volgens die guides is dat facelift 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.gumtree.com/posting_images/98/36739198__1238014889__1__2-6b5f495f210ecfd2e0f3e58c552db0fa.__big__.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door YoshiBignose op 13-05-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 20:22
je hebt een facelift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Huh? Maar wat is er dan anders aan de facelift dan de normale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Je hebt geen facelift, dit is de front van een facelift (en hier nog wat duidelijker). Zoals je ziet zijn de koplampen anders. Facelift van de E46 coupe is van 2003, je hebt dus waarschijnlijk een van de laatste van de niet-facelift.

[ Voor 38% gewijzigd door Rebunted op 13-05-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
de moterkap is ook anders. In plaats van recht (evenwijdig aan de lengteas van de auto) lopen de lijnen op de moterkap schuin weg bij het facelift model. Of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Volgens mij zijn die pre facelift ook al zo? Ik herken zelf vaak de volgende onderdelen:

* Koplampen (omhoog ipv omlaag)
* Achterlichten (knippers tussen remlichten in ipv erboven)
* Park distance sensors (in bumper verwerkt ipv in een extra randje onder de bumper)
* Mistlichten voor (rond ipv langwerpig)

Tot nu toe heb ik nog niet ergens een overzicht kunnen vinden van _alle_ aanpassingen. In de auto zelf zijn ook een aantal dingen gewijzigd zoals een ingebouwde navigatie ipv aan het dashboard gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ah, ik heb de pre-face lift maar die is ook weer op te splitsen in 99-01 en 02-03 qua aansluiting van voorknipperlicht. Wat een gedoe zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
RSP schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:57:
Volgens mij zijn die pre facelift ook al zo? Ik herken zelf vaak de volgende onderdelen:

* Koplampen (omhoog ipv omlaag)
* Achterlichten (knippers tussen remlichten in ipv erboven)
* Park distance sensors (in bumper verwerkt ipv in een extra randje onder de bumper)
* Mistlichten voor (rond ipv langwerpig)

Tot nu toe heb ik nog niet ergens een overzicht kunnen vinden van _alle_ aanpassingen. In de auto zelf zijn ook een aantal dingen gewijzigd zoals een ingebouwde navigatie ipv aan het dashboard gemonteerd.
Bij de E46 sedan klopt dit, bij de E46 coupe niet. De pre-facelift heeft namelijk ook al ronde mistlichten. Ook zijn de lijnen in de moterkap hierbij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn excuses!!!! ik zat er naast, dacht dat jij juist wel de bredere grille al had.. verkeerd gezien.. sorrysorry!

gaat er nog een zuiderling naar edje bmw toevallig zondag? (die mee wil rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:49:
mijn excuses!!!! ik zat er naast, dacht dat jij juist wel de bredere grille al had.. verkeerd gezien.. sorrysorry!

gaat er nog een zuiderling naar edje bmw toevallig zondag? (die mee wil rijden)
Je hoef je niet zo te verontschuldigen, zo'n ramp is het niet. Het is gewoon lastig de verschillen te zien (zijn echt de details).

Wat is edje bmw?

[ Voor 8% gewijzigd door Rebunted op 15-05-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

J-Media schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:07:
[...]

Je hoef je niet zo te verontschuldigen, zo'n ramp is het niet. Het is gewoon lastig de verschillen te zien (zijn echt de details).

Wat is edje bmw?
Repost alert ;)
deepbass909 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:11:
Check deze link ff.
Ik ben er sowieso bij. Op bmwfan.info staat veel info en een verzameltopic voor mensen vanuit het oosten die er gezamenlijk heen rijden (waaronder ik). De meeting is bij Poeldijk (voorbij Leiden, richting de kust).

Het programma van de dag zelf:

13:00 Aanvang van Edje's BMW Meeting 2009

13:00 t/m 17:00 Zelf karten op de grootste kartbaan van Europa

13:30 t/m 17:00 Demonstraties / competitie's met drift/race wagens naast de kartbaan binnen, en mogelijkheid om zelf ook mee te rijden tegen een kleine bijdrage ( gedeelte gaat hiervan naar de Bart Foundation )

15:00 t/m 16:00 Veiling van div. autosport/race items t.b.v. de Bart Foundation in de Indy zaal

16:30 Uitslag van de show & shine verkiezing, bij de stand van Meguiar's

17:00 Bekend making van de opbrengst voor de Bart Foundation

17:30 Mogelijkheid om gezellig met elkaar te eten ( lopend bufet ) voor € 15,00 p/p (excl. drank)

The End

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Sonds gisteren is mijn steekas rechts achter kapot. Hij rijd nog maar het klinkt en voelt niet lekker. Gelukkig blijkt er in Tilburg een BMW specialist te zitten die tweedehands onderdelen op voorraad heeft, prettig over komt aan de telefoon en geen dealer is -> http://www.wiebrandvanabeelen.nl/ . Hij kan hem voor +/- 150 euro vervangen voor een gebruikte. Valt me mee.

Ik dacht eerst dat het mijn diff was. Iemand op marktplaats (Johie, heet hij) heeft me geholpen het probleem te analyseren. Hij doet ook M50/M52 motor wissels. Motor + bak + montage kost 2000,-. Een M52B28 met spruitstukombouw (220PK) kost 2500,-. Klinkt heel redelijk! Als mijn huidige euvel verholpen is ga ik er eens serieus nadenken. Het is wel erg verlijdelijk, een E30 met deze motor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Bram77 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:
Sonds gisteren is mijn steekas rechts achter kapot. Hij rijd nog maar het klinkt en voelt niet lekker. Gelukkig blijkt er in Tilburg een BMW specialist te zitten die tweedehands onderdelen op voorraad heeft, prettig over komt aan de telefoon en geen dealer is -> http://www.wiebrandvanabeelen.nl/ . Hij kan hem voor +/- 150 euro vervangen voor een gebruikte. Valt me mee.

Ik dacht eerst dat het mijn diff was. Iemand op marktplaats (Johie, heet hij) heeft me geholpen het probleem te analyseren. Hij doet ook M50/M52 motor wissels. Motor + bak + montage kost 2000,-. Een M52B28 met spruitstukombouw (220PK) kost 2500,-. Klinkt heel redelijk! Als mijn huidige euvel verholpen is ga ik er eens serieus nadenken. Het is wel erg verlijdelijk, een E30 met deze motor...
Ik zit er ook over te denken om een betere motor in m'n E30 te bouwen.... Johie zit volgens mij ook op de e30fansite.nl. 2500 is geen gekke prijs, zeker als je er een goed blok in krijgt.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naboo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:23:
[...]

Ik zit er ook over te denken om een betere motor in m'n E30 te bouwen.... Johie zit volgens mij ook op de e30fansite.nl. 2500 is geen gekke prijs, zeker als je er een goed blok in krijgt.....
Toevallig er mee bezig, voor 1100 euro aan onderdelen heb je het rond (Met wat mazzel). Kost je wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Maar heb je dan ook een goed M52B28 blok + goede bak? ;)

En ach, je moet met dat soort dingen maar net de mazzel hebben dat je ergens tegenaan loopt voor een prikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Een goed m50 blok + bak + alles ja (Met wat geluk).

Express voor een m50 blok gegaan, omdat het heel erg plug&play is. En snel genoeg voor een E30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
2500,- is inclusief inbouw. Dus dan maakt het mij echt niet uit of het 'plug en play is'. De M52 is in principe toch een betere motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Voor 1500 euro heb ik er ook wel een M52 in, alleen stop ik er dan veel meer uren in... and why should i?

Een M52 is een doorontwikkelde m50 ja met meer koppel onderin, maar met een kort dif + setje wanli's achter heb ik persoonlijk genoeg aan een m50. piekvermogen ligt niet veel hoger etc.

Als je nu een S50 er in lepelt snap ik het wel, anders zie ik het nu niet echt van het extra werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bram77 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:25:

Ik vind €150 redelijk knap aan de prijs... Ik was voor m'n Compact €45 kwijt voor een goede 2de hands van een particulier en €80 als ik hem via een BMW-sloper zou kopen. Zelf vervangen is trouwens niet echt moeilijk, kost je een middag. Ik heb daarvoor een handleiding geschreven voor bmwfan.info forum. Met een beetje geluk staat hij komende week online, inc. foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
+/- 150 inclusief de reparatie he, niet alleen het ding. Als jij er een middagje mee bezig bent, moet je ook aan dingen zoals uurloon en dergelijke denken. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Inderdaad, om +/- 100,- te besparen ga ik niet een middag lopen klungelen zonder brug.

[ Voor 30% gewijzigd door Bram77 op 17-05-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
J-Media schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:07:
[...]

Wat is edje bmw?
ik wou gewoon ff sorry zeggen :+

edjes bmw meeting was vandaag was best gezllig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo.. afgelopen donderdag een testrit gemaakt in een E39 528 !

Zo.. wat een rijgenot heb je in die auto zeg! Ik merkte ook niets vreemds aan de auto, geen gekke dingen iig. Zag er voor zijn leeftijd ook nog erg goed uit :)

A.s. dinsdag avond gaat die nog even aan de BMW computer voor een extra check en wie weet komt er een leuke deal uit met de huidige eigenaar 8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

GaMeOvEr schreef op zondag 17 mei 2009 @ 03:06:
+/- 150 inclusief de reparatie he, niet alleen het ding. Als jij er een middagje mee bezig bent, moet je ook aan dingen zoals uurloon en dergelijke denken. ;)
Ok, inc. arbeid is het een erg leuke prijs. Zelfs een ervaren monteur zal er toch snel 2 uur mee bezig zijn.

@-Thunder-
Goed nieuws, je gaat dus voortaan in stijl rijden :+

Vandaag op Edjes BMW-meeting geweest. Er stonden veel mooie wagens tussen, maar ook veel die nou niet echt mooi of bijzonder waren. Nog wel van iemand van Meguairs goede tips gekregen hoe ik bepaalde plekjes weg kan krijgen uit m'n lak (waaronder echte krassen in de blanke lak). Ik had een plekje boven m'n benzineklepje, die hij met Ultimate Compound heeft behandeld. De plek zit nog steeds in de lak (de blanke lak is echt beschadigd), maar het glimt nu net zo als de rest van de lak, dus is vrijwel onzichtbaar geworden. Ook blijk ik heel veel lak-oxidaties met Ultimate Compound weg te kunnen krijgen. Dus binnenkort ga ik daar maar eens goed mee aan de slag.

Wat foto's (alles is klikbaar voor groter):
Een prachtige E12 (5-serie) en een erg mooie staat:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBmgJsd7TI/AAAAAAAAA6c/bfR7BEHemRs/s400/_5170172.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBmkkfLrDI/AAAAAAAAA6o/hQb81EbzOtY/s400/_5170175.JPG

De nieuwe Z4, erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBmoLF5yVI/AAAAAAAAA6w/M3kLFDIcGKE/s400/_5170177.JPG

Hier kan ik wel een lange rit tegenaan kijken:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBmuWEl0TI/AAAAAAAAA7E/h3kVhdpwfVE/s400/_5170181.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBoAtsuTSI/AAAAAAAAA-A/C7Z__GO1WK8/s400/pict0007.jpg

Niet mijn stijl, maar wel heel netjes uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBmxgnHGvI/AAAAAAAAA7M/O3KZX0XSioY/s400/_5170183.JPG

Meguiars-man aan het werk aan mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBncqOv_OI/AAAAAAAAA9I/97zUiS_k2Y8/s400/_5170212.JPG

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBnhwqNTDI/AAAAAAAAA9Y/86AAm15cbDg/s400/_5170216.JPG
Als je kan zien waar de doffe, witte plek in de lak zat, mag je het zeggen, want ik kan hem niet meer terug vinden :+

Maar hij stond er mooi bij:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBnkhpq4EI/AAAAAAAAA9g/gl6jmlD_IWc/s400/_5170218.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:24
Die auto met de vleugeldeuren, dat is geen e60 of wel? Dat ze alles zo netjes af kunnen werken (totaal andere koplampen), ik vind dat echt een hele prestatie.

edit: Het is een e36 inderdaad, ik heb even in je picasa webalbum geneust.

[ Voor 21% gewijzigd door DaFreakhead op 18-05-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het was inderdaad ooit een E36-er. Het is niet mijn smaak, maar om eerlijk te zijn vond ik de afwerking en de manier dat het gedaan is, deze wagen niet thuis horen in het foute tuning topic. Het was echt een showcar en de kwaliteit van het werk was gewoon erg goed.

Maar de nieuwe Z4, wat een prachtwagen om te zien. Zeker dat interieur. De materiaalkeuze van deze uitvoering is zeer geslaagd en het donkere hout staat echt heel erg mooi en sjiek.

En ik was compleet verrast over wat de man van Meguiars lukte met een klein beetje moeite. De krasjes bij de deurgreep, die er rechts echt veel en diep zaten, verdwenen bijna als sneeuw voor de zon en de lak is daar nu weer als nieuw. Nu ik weet hoe het moet, ga ik de komende tijd nog een keer m'n auto helemaal onder handen nemen en proberen om de meeste en meest opvallende krassen weg te krijgen. Ik moet nog even wacht tot juni, dan is er hier in Gouda bij een car-hifi dealer een demo van Meguiars, met leuke kortingen.
Maar het is eigenlijk maar een kleine investering die imo echt loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
deepbass909 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:13:
[...]

Vandaag op Edjes BMW-meeting geweest.

[...]
Helaas kon ik er niet zijn, ziet er wel gezellig uit :)

In het BMW Topic is een paar keer gezegd dat BMW geen echte 'heritage' heeft.
Om het ongelijk te bewijzen een paar foto's van de Mille Miglia.
De Mille Miglia is een van de meest legendarische rallies voor klassieke auto's die is gestart in 1926.
Nogsteeds wordt elk jaar dit evenement georganiseerd vanuit Brescia, waar alleen auto's van voor 1955 aan mogen deelnemen.
voor meer info is wikipedia je vriend :)

Sterling Moss himself reed ook bij de keuring in zijn 300 SLR.
(in 1955 werd de snelste tijd ooit neergezet door Sterling. Recentelijk is geprobeerd om deze tijd te verbeteren in een SLR 722, maar helaas jammerlijk gefaald.) Sterling Moss is de levende legende van de Mille Miglia.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_3983.jpg
Een beetje off-focus...
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_3893.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4251.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4249.jpg
Een bijzondere auto stond er geparkeerd achter de 7.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4401.jpg
Betrouwbaar... een BMW... :+
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4666.jpg
BMW en Mercedes sponsorde het evenement. Daarom vertrok een stoet met Z4s en SLRs als eerste.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4478.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4491.jpg
Balkenende liet de uitnodiging van State of Art ook niet voorbijgaan. Hij reed de eerste proeven samen met Gijs van Lennep.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4974.jpg
Een evenement zoals dit ervaar je eigenlijk alleen met de juiste kaart.
Waar de meeste op de tribune of achter de hekken moesten blijven, mochten wij (met dank aan Chopard) overal komen.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4858.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Heuving schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:30:
[...]
[afbeelding]
Handig voor de wintersport... en potje golf.... maar blijft het een vreemd model vinden ondanks z'n zeldzaamheid...

Leuke foto's, wat is zo'n 507 mooi he :9 en JP zit er weer guitig bij in de Porsche gheghe... guppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Heuving schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:30:
[...]

Helaas kon ik er niet zijn, ziet er wel gezellig uit :)

In het BMW Topic is een paar keer gezegd dat BMW geen echte 'heritage' heeft.
Om het ongelijk te bewijzen een paar foto's van de Mille Miglia.
De Mille Miglia is een van de meest legendarische rallies voor klassieke auto's die is gestart in 1926.
Nogsteeds wordt elk jaar dit evenement georganiseerd vanuit Brescia, waar alleen auto's van voor 1955 aan mogen deelnemen.
voor meer info is wikipedia je vriend :)

Sterling Moss himself reed ook bij de keuring in zijn 300 SLR.
(in 1955 werd de snelste tijd ooit neergezet door Sterling. Recentelijk is geprobeerd om deze tijd te verbeteren in een SLR 722, maar helaas jammerlijk gefaald.) Sterling Moss is de levende legende van de Mille Miglia.
[afbeelding]
Een beetje off-focus...
[afbeelding]
Jammer dat hij inderdaad is scherpgesteld op de verkeerde "koplamp"... Daar staat een mooi koppie achter O+
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~
Een 507... Wat een prachtige wagen is dat... Ik weet dat hij motorisch inferieur was aan z'n grootste concurenten uit die tijd (zoals de Merc 300SL Gullwing), maar wat een prachtige lijnen heeft die toch.
[afbeelding]
Betrouwbaar... een BMW... :+
[afbeelding]
BMW en Mercedes sponsorde het evenement. Daarom vertrok een stoet met Z4s en SLRs als eerste.
[afbeelding]
[afbeelding]
Balkenende liet de uitnodiging van State of Art ook niet voorbijgaan. Hij reed de eerste proeven samen met Gijs van Lennep.
[afbeelding]
Een evenement zoals dit ervaar je eigenlijk alleen met de juiste kaart.
Waar de meeste op de tribune of achter de hekken moesten blijven, mochten wij (met dank aan Chopard) overal komen.
[afbeelding]
Het zijn weer leuke foto's, maar ik snap dat je het heel jammer vindt dat je Edjes meeting hebt moeten missen omdat je verplicht bij de Mille Miglia moest zijn...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ja, dat moet jou bekend voorkomen inderdaad :+ Laatste tijd nog veel problemen gehad?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
tdw schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:49:
[...]

Ja, dat moet jou bekend voorkomen inderdaad :+ Laatste tijd nog veel problemen gehad?
Er zijn inmiddels een groot aantal reparaties geweest, en nu rijdt ie opzich wel weer top.
Ook wel een fijne reis gehad :)

Net weer even wat fotos doorgebladerd en kwam deze nog tegen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4231.jpg
Zo zou ik m ook parkeren 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4267.jpg
Op plaatjes zag ie er goed uit, in het echt is ie zeker niet zo mooi.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4278.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_4482.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_3685.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_3748.jpg
Zo mooi maken ze ze tegenwoordig niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://www.privatefleetmanagement.com/webpostings/MilleMiglia/IMG_3911.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Nieuwe auto gekocht, deze ga ik volgende week inleveren:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/E90-325i/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/E90-325i/4.jpg
voor een 335i coupe :) :P

Pics van de nieuwe komen volgende week. Het 19" bling materiaal wordt er as we speak ondergeschroefd en dan kan ik hem halen.... kanniewachten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

335i coupe .. toe maar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pics pics!! Prachtbak.

Mag hope dat je de Style-220 velgen er aan het onderleggen bent ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
osc4r schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:24:
Pics pics!! Prachtbak.

Mag hope dat je de Style-220 velgen er aan het onderleggen bent ;) ?
U vraagt, wij draaien, had mijn D60 niet bij mij, dus semi-brakke Ixus40 piccies:
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/bak.jpg
en deze komen eronder, 19" 3-serie performance velgen, welke styling het is heb ik nog niet kunnen vinden, maar het is een tweekleurige velg, waarbij 1 van de kleuren nagenoeg hetzelfde is als de lakkleur van de auto
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/velg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik kick echt op die achterlichten in het donker. Zo duidelijk altijd als d'r een drie serie langs komt scheuren. Ook die twee uitlaatpijpjes die echt het verschil maken, iemand die BMWs kent weet direct wat er voorbij komt ;)

Veel plezier toegewenst, al die keren 0-100 in 5.6s ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wow, hele mooie kleur en perfecte velgen!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Hele dikke wagen :) Als je toch bezig bent met velgen, meteen die M pakket bumber oid eronder ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
wat een asociaal hok zeg...

ruilen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik het geld en de ruimte zou hebben...
Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1231439775/1652394-1-2-2.jpg
Dan stond deze morgen nog bij mij thuis...
Dit is de luxe versie van de eerste auto die mijn pa ooit heeft gekocht (hij had een 700 Kurzheckausführung, met een korte kont).

Dit is dus een BMW 700 LS uit 1959, één van de eerst auto's die BMW is gaan maken na WOII en waaraan we tegenwoordig het hele bestaan van de auto divisie te danken hebben (de 1500 en 2000 kwamen hierna en luidde de huidige modellijnen in). Het ging toen zo slecht met BMW dat ze als motor voor deze auto, de 700cc boxer van de motorfietsen hebben gebruikt...
Volgens m'n vader was het wel een leuke auto om mee te rijden, alleen waren de aandrijfassen een beetje gevoellig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Tyfus die coupe is echt een pornobak. Gefeliciteerd man :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
zneek schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:44:
[...]

U vraagt, wij draaien, had mijn D60 niet bij mij, dus semi-brakke Ixus40 piccies:
[afbeelding]
[afbeelding]
en deze komen eronder, 19" 3-serie performance velgen, welke styling het is heb ik nog niet kunnen vinden, maar het is een tweekleurige velg, waarbij 1 van de kleuren nagenoeg hetzelfde is als de lakkleur van de auto
[afbeelding]
Heel vet! 8)
Welke styling zit er nu onder?
Nog boeiende opties?

@ deepbass909
Leuke bak, zeker die achterkant ook, wel een beetje spartaans verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker, feli :) de 3-serie coupe is uiterst fraai inderdaad. Die classic is ook erg fraai, maar 'anders' ;)

Ik heb vandaag in een 318d gereden. Waar ik deze in de 118d nog wel te doen vond, is de 318d echt ondergemotoriseerd helaas. Verder rijdt het als een 3-serie natuurlijk, dus dat is allemaal wel in orde. Maar het gebrek aan vermogen, en eigenlijk gebrek in zijn geheel aan een sportieve motor doet je naar meer verlangen. Typisch gevalletje 'de auto wil wel, nu de motor nog'. Een schril contrast met de 3-serie van een kennis van me: die heeft onlangs zijn nieuwe 335d Touring in ontvangst mogen nemen! Damn..... zodra ik daarin gereden heb meld ik me wel weer :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Vette bak, die 335i.. 8)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Heuving schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:35:
[...]

Heel vet! 8)
Welke styling zit er nu onder?
Nog boeiende opties?
De styling die er nu onder zit is waardeloos, 17" std 3 cabrio velg.... daarom die lekkere aso 19" velg erbij genomen. Waarvan ik nog steeds niet heb kunnen ontdekken welke styling het is. Er staat "bmw performance" op de velg, is het misschien een non-standaard velg?

opties: zwartleren interieur, navi en hifi profi, zonnedak, bluetooth telefoon, zonnescherm, automaat met stuurschakeling. En heel veel torques.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Harde bak die 335i, mooi blok, rijdt erg lekker, maar dat hoeven we je vast niet te vertellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zo. Net weer even een belletje ontvangen van de BMW dealer.

M'n E36 moest voor de APK en nieuwe draagarmrubbers. Het volgende lijstje kwam naar voren:

* Veer rechtsachter gebroken
* Verrotte remleiding (apk afkeur) onderdeel is niet zo duur, maar omdat de tank er af moet, kwam je toch op zo'n 650 euro :'(
* Olielekkage bij de krukaskering en de distributiepakking (ongeveer 400 euro)

Ik denk dat het helaas maar eens tijd wordt om hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:47

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Naboo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:34:
Zo. Net weer even een belletje ontvangen van de BMW dealer.

M'n E36 moest voor de APK en nieuwe draagarmrubbers. Het volgende lijstje kwam naar voren:

* Veer rechtsachter gebroken
* Verrotte remleiding (apk afkeur) onderdeel is niet zo duur, maar omdat de tank er af moet, kwam je toch op zo'n 650 euro :'(
* Olielekkage bij de krukaskering en de distributiepakking (ongeveer 400 euro)

Ik denk dat het helaas maar eens tijd wordt om hem weg te doen.
Zelf klussen of een goedkoop mannetje die het voor je kan doen geen oplossing? Of is die wagen echt niets meer waard :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ja, das wel de planning. Weer ff naar m'n "mannetje" brengen. Hoop wel dat ie op korte termijn tijd heeft. Want ja, hij doet het immers in z'n vrije tijd......

zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
@Zneek, superauto!! Ga je onwijs veel plezier mee beleven kan ik je uit ervaring vertellen ;) Ik heb zelf ook een 335i (2009, dubbele koppeling/DCT). Ik ben echt helemaal lyrisch van deze auto..

Afbeeldingslocatie: http://maurice.sohosted.com/335igekte/MPN_5599copy.JPG
Afbeeldingslocatie: http://maurice.sohosted.com/335igekte/MPN_5603copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://maurice.sohosted.com/335igekte/MPN_5648%20copy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://maurice.sohosted.com/335igekte/MPN_5651%20copy.jpg

De witte is van mij, de zwarte van een collega (ook 335i, 2006 model). Als ik je een tip mag geven: kijk eens naar die BMW performance uitlaten. Als je van een sportief geluid houdt zijn deze uitlaten absolute toppers! Niet sjonnie, maar gewoon lekker :)

Veel rijplezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dikke 3er. Die voorbumper moet je idd hebben :9 Die spoiler is alleen niet mijn ding..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
eMiz0r schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:43:
@Zneek, superauto!! Ga je onwijs veel plezier mee beleven kan ik je uit ervaring vertellen ;) Ik heb zelf ook een 335i (2009, dubbele koppeling/DCT). Ik ben echt helemaal lyrisch van deze auto..

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De witte is van mij, de zwarte van een collega (ook 335i, 2006 model). Als ik je een tip mag geven: kijk eens naar die BMW performance uitlaten. Als je van een sportief geluid houdt zijn deze uitlaten absolute toppers! Niet sjonnie, maar gewoon lekker :)

Veel rijplezier!!
Vette bak, beetje jammer van de spoiler, maar verder erg koel. Hoeveel hostingpakketjes kost dat nou? ;)

[edit]Gevonden, het is styling 313, BMW performance lijn: http://accessories.bmw.nl...=true&nav=7&absoluteNav=2

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 20-05-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik ken toevallig nog iemand die hosting pakketjes verkoopt en in een 3-er schnitzert rijdt ;) Dat ziet er irl ook wel vet uit moet ik zeggen!

Dit schnitzer uitlaat maakt overigens ook een leuk geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:32:
Ja, das wel de planning. Weer ff naar m'n "mannetje" brengen. Hoop wel dat ie op korte termijn tijd heeft. Want ja, hij doet het immers in z'n vrije tijd......

zucht.....
Ai, dat is zuur. Die olielekkage bij de distributiepakking is waarschijnlijk hetzelfde wat ik heb gehad (waar we het gister nog over hadden). Even goed schoonmaken en de boutjes iets aantrekken, en het is weer over. Een pakking gaat door ouderdom altijd iets zweten en boutjes rekken iets uit. Door ze aan te trekken pers je alles weer dicht. Het aantrekken is meestal niets meer dan 1/8 slag.
De krukaskeering is iets lastiger, maar voor een ervaren monteur vrij makkelijk te vervangen. Er hoeft niet echt veel los namelijk (alleen de riem en de pulley op de krukas).
De veer rechtsachter is ook niet heel lastig te vervangen, je hebt alleen een veerspanner nodig. (ik hoop alleen dat het extra gewicht van 4 velgen met banden het niet heeft veroorzaakt :+ ) Daarnaast is het zo'n beetje een standaard reparatie (bij mij zijn ze achter ook beide in 1,5 jaar tijd gebroken).

Alleen die remleiding is wel zuur... Daar gaat gewoon veel tijd in zitten, omdat de tank er blijkbaar onderuit moet.

En je schokdempers voor? Die waren nog wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Ai, dat is zuur. Die olielekkage bij de distributiepakking is waarschijnlijk hetzelfde wat ik heb gehad (waar we het gister nog over hadden). Even goed schoonmaken en de boutjes iets aantrekken, en het is weer over. Een pakking gaat door ouderdom altijd iets zweten en boutjes rekken iets uit. Door ze aan te trekken pers je alles weer dicht. Het aantrekken is meestal niets meer dan 1/8 slag.
De krukaskeering is iets lastiger, maar voor een ervaren monteur vrij makkelijk te vervangen. Er hoeft niet echt veel los namelijk (alleen de riem en de pulley op de krukas).
De veer rechtsachter is ook niet heel lastig te vervangen, je hebt alleen een veerspanner nodig. (ik hoop alleen dat het extra gewicht van 4 velgen met banden het niet heeft veroorzaakt :+ ) Daarnaast is het zo'n beetje een standaard reparatie (bij mij zijn ze achter ook beide in 1,5 jaar tijd gebroken).

Alleen die remleiding is wel zuur... Daar gaat gewoon veel tijd in zitten, omdat de tank er blijkbaar onderuit moet.

En je schokdempers voor? Die waren nog wel goed?
Klopt. Hij gaf de lekkage ook niet als verplichte reparatie op en ga dus ook gewoon proberen eerst die bouten aan te draaien. Hij is bij het stukgaan van de visco over de kook geraakt, dus ik denk dat het daar door komt.
Want op zich was de plek niet echt vochtig, dus veel komt er ook niet uit.

Veer is inderdaad gelukkig vrij makkelijk te doen. Die remleiding is inderdaad zuur, maar goed, als dat "mannetje" genaamd Ed hem wil fixen dan valt dat qua "arbeidsloon" gelukkig ook mee.

En nee, de gebroken veer komt denk ik van het vervoeren van 600kg aan tegels :+

Schokdempers waren nog wel goed gelukkig. Maar het feit dat ze al "zweten" na zo'n korte tijd, daar baal ik toch wel van.

Velgen achter staan erg vet trouwens..... moet ze er voor nog opzetten haha.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zit de achterveer bij de E36 niet net zoals een E46 naast de schokdemper? Als dat zo is heb je geen veerspanner nodig maar trek je de veer d'r zo uit nadat je onderste bout van de schokdemper hebt losgedraaid. 30 minuten werk aan beide kanten als je rustigaan doet. setje achterveren voor een E46 moet 50 euro kosten geloof ik dus dat zal bij een E36 ook wel zoiets zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:33:
[...]

Klopt. Hij gaf de lekkage ook niet als verplichte reparatie op en ga dus ook gewoon proberen eerst die bouten aan te draaien. Hij is bij het stukgaan van de visco over de kook geraakt, dus ik denk dat het daar door komt.
Want op zich was de plek niet echt vochtig, dus veel komt er ook niet uit.

Veer is inderdaad gelukkig vrij makkelijk te doen. Die remleiding is inderdaad zuur, maar goed, als dat "mannetje" genaamd Ed hem wil fixen dan valt dat qua "arbeidsloon" gelukkig ook mee.

En nee, de gebroken veer komt denk ik van het vervoeren van 600kg aan tegels :+

Schokdempers waren nog wel goed gelukkig. Maar het feit dat ze al "zweten" na zo'n korte tijd, daar baal ik toch wel van.

Velgen achter staan erg vet trouwens..... moet ze er voor nog opzetten haha.....
Het is toch niet Ed met als achternaam China hè? :p
spoiler:
Het mannetje dat bij Wheeler Dealers altijd de auto's opknapt

De achterveren van de E36 breken wel vaker, en eigenlijk altijd op de onderste winding. Je merkt er onder het rijden helemaal niks van, maar het is wel een afkeurpunt.

Voor je de boutjes van het distributiedeksel aan gaat trekken, zou ik wel even dat stukje van de motor eerst goed schoonmaken met motor- of remmenreiniger. Je hebt dat geen last van smeer en zand en kan achteraf sneller zien of het nog lekt of niet (en nog belangrijker, waar het nog lekt).
Kaasplank schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:06:
zit de achterveer bij de E36 niet net zoals een E46 naast de schokdemper? Als dat zo is heb je geen veerspanner nodig maar trek je de veer d'r zo uit nadat je onderste bout van de schokdemper hebt losgedraaid. 30 minuten werk aan beide kanten als je rustigaan doet. setje achterveren voor een E46 moet 50 euro kosten geloof ik dus dat zal bij een E36 ook wel zoiets zijn
Je hebt de spanner nodig om de nieuwe eronder te krijgen. Die is net te lang om zonder samendrukken tussen de schotels te krijgen, ook al is de schokdemper los. Alleen verlagingsveren krijg je er zonder spanner tussen. De eindstoppen (die in de veer zitten) zijn namelijk te hoog.
Ik heb hem zelf zonder veerspanner vervangen, maar dat lukte alleen nadat ik de veer had samengeperst en met spanbanden in bedwang hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
eMiz0r schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:43:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Veel rijplezier!!
Blijft ook een ontzettend brute bak! Was jij er 7 juni nou ook bij via DF?

@Zneek; Ik ben al blij dat ik een nieuwe Megane Coupe kan rijden, ik kan me voorstellen hoe jij je voelt met het uitzicht op zo'n bak. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:23:
Het is toch niet Ed met als achternaam China hè? :p
spoiler:
Het mannetje dat bij Wheeler Dealers altijd de auto's opknapt

De achterveren van de E36 breken wel vaker, en eigenlijk altijd op de onderste winding. Je merkt er onder het rijden helemaal niks van, maar het is wel een afkeurpunt.

Voor je de boutjes van het distributiedeksel aan gaat trekken, zou ik wel even dat stukje van de motor eerst goed schoonmaken met motor- of remmenreiniger. Je hebt dat geen last van smeer en zand en kan achteraf sneller zien of het nog lekt of niet (en nog belangrijker, waar het nog lekt).

Je hebt de spanner nodig om de nieuwe eronder te krijgen. Die is net te lang om zonder samendrukken tussen de schotels te krijgen, ook al is de schokdemper los. Alleen verlagingsveren krijg je er zonder spanner tussen. De eindstoppen (die in de veer zitten) zijn namelijk te hoog.
Ik heb hem zelf zonder veerspanner vervangen, maar dat lukte alleen nadat ik de veer had samengeperst en met spanbanden in bedwang hield.
Nee, het is niet Edd China nee. (met dubbel D) :p

Maar hij is wel net zo handig.... tenminste.... motorisch dan.... qua carroserie en dergelijke weet ik niet,
omdat dat nog niet is voorgekomen. :)

De onderdelen zijn gelukkig goedkoop. Dat gaf de dealer ook al aan. Kosten zitten gewoon in het arbeidsloon. Dus dat komt wel goed. Maar baal er wel van.

Gelukkig ga ik pas eind juli op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Naboo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:32:

zucht.....
Tijd voor een E46 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Als jij mij de centen geeft........... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
endless schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:39:
[...]

Blijft ook een ontzettend brute bak! Was jij er 7 juni nou ook bij via DF?

@Zneek; Ik ben al blij dat ik een nieuwe Megane Coupe kan rijden, ik kan me voorstellen hoe jij je voelt met het uitzicht op zo'n bak. :9
Haha, yes 7 juni ben ik er bij via DF :) Nu al zin in. Maar eerst vanavond vertrekken naar zuid-frankrijk, iets met een grand prix hehehe..

@zneek, ik meende dat ik toen 1750 incl. BTW en montage kwijt was. Maar ik vind het een absolute meerwaarde geven. Zelfs oudere mensen kunnen het blijkbaar waarderen, getuige een bejaard paar van het weekend haha.

De spoiler heb ik om 2 redenen er op gezet, ik wilde een zo identiek mogelijke auto als mijn collega (van buiten zijn ze nu hetzelfde op de zwarte/witte lak na) en ik vind de kofferklep zonder spoiler een beetje saai aan doen. Ik miste duidelijk iets. De carbon spoilerlip van BMW performance vond ik niet mooi en bovendien schrikbarend duur. Deze spoiler is overigens ook orgineel BMW, maar behoort tot het aeropakket (evenals de achter en voorbumper).

Het Mpakket is gaaf, maar de zwarte plastic achterdiffuser past totaaaaaaal niet bij een witte lak. Het is echt zon lelijk zwart gapend gat, erg jammer want de voorbumper vind ik juist wel weer mooi. Andere kant: vrijwel elke dikke BMW rijdt met het Mpakket. Keertje wat anders is ook leuk.

[ Voor 11% gewijzigd door eMiz0r op 20-05-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
eMiz0r schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:28:
[...]

@zneek, ik meende dat ik toen 1750 incl. BTW en montage kwijt was. Maar ik vind het een absolute meerwaarde geven. Zelfs oudere mensen kunnen het blijkbaar waarderen, getuige een bejaard paar van het weekend haha.
Ik bedoelde het niet serieus..... ik maakte een opmerking naar je werk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Naboo schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 14:21:
[...]

Als jij mij de centen geeft........... ;)
Wil je mijn oude 316i anders kopen? Kan je weer tijdje rijden 8)

1000 euro, is misschien nog wel minder dan de reparaties die je anders kwijt bent :9

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 20-05-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

* -Thunder- heeft net een aanbetaling gedaan voor zijn nieuwe wagen :D

Paar kleine dingetjes moeten er wel aan gedaan worden maar goed het is ook geen nieuwe auto :)

Me is verry happy :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39528deworp.jpg

In deze dagen staat hij hier voor de deur :)

Specs :
E39 528
Zwart lederen interieur
Climate Control
Cruise control
Elektrische zonnerollo
Xenon verlichting ( Die ik er uit ga halen want die is zoals jullie zien blauw ;( )
Airodynamic oid front spoiler
Etc etc :)

Binnenkort eigen foto's !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@ Thunder, vette bak! Je bent erg vooruit gegaan, van je compact, naar touring, naar 5-er. Wanneer koop je een 7 :P?

@De coupe boys, mooie auto's damn... Ruilen tegen e46 coupe? :$.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

Wimo.

Shake and Bake!

-Thunder- schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 17:09:
* -Thunder- heeft net een aanbetaling gedaan voor zijn nieuwe wagen :D

Paar kleine dingetjes moeten er wel aan gedaan worden maar goed het is ook geen nieuwe auto :)

Me is verry happy :D

[afbeelding]

In deze dagen staat hij hier voor de deur :)

Specs :
E39 528
Zwart lederen interieur
Climate Control
Cruise control
Elektrische zonnerollo
Xenon verlichting ( Die ik er uit ga halen want die is zoals jullie zien blauw ;( )
Airodynamic oid front spoiler
Etc etc :)

Binnenkort eigen foto's !
Yeah! Nice :) Perfect reiswagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:07
Gefeliciteerd Thunder! Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik spreek uit ervaring. :7

Hoeveel kilometer heeft hij op de teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 23:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Mooie 5 Thunder! :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Thanks all :)

@ DJ Henk, Hij heeft zo uit men hoofd nog niet gek lang geleden de 2 ton gepasseerd. Dus kan er nog een hele boel km's boven op zetten.... als er geen taxi in de kofferbak parkeerd :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@-Thunder-
Hoe doe je dat? in een half jaar van een Compact via een E36 Touring naar een fünfer :p Gefeli man, mooie wagen.

Ik sta me momenteel al bijna een week te verbazen over het effect dat de Meguiars behandeling op m'n Compact heeft gehad. De lak is er echt van opgeknapt. Binnenkort is er een Meguiars demo hier in Gouda, waarbij er leuke kortingen worden gegeven op de producten. Dan ga ik nog maar wat meer middelen inslaan en proberen m'n auto echt zo mooi mogelijk te krijgen. Dus nu staan op mijn verlangenlijstje:
[list]
• Clay
• Quick detailer
• Ultimate Compound
• Misschien ScratchX (voor de echt lastige krassen)
• En een goede Terry Towel (voor het poetsen)

Inmiddels heb ik dan al een behoorlijke collectie Meguiars staan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat zou een redelijke prijs zijn voor vier 18'' alpina velgen (goede staat) met Cooper Zeon 2XS banden 2x 6,5 mm profiel en 2x 4,5mm profiel?

Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.