Vind je?-Thunder- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:53:
E39 en met name de grotere blokken is eigenlijk een perfecte auto als je wilt cruisen ... dan is die lekker stil en als je hem in trapt komt er een mooi sportief geluidje door de dempings materiaal heen gezet naar je toeNiet veel duurder dan een 3 serie ? Vergis je niet, ik heb 2 E36's gehad en met name de meeste onderdelen zijn zeker duurder !
Onze ex E39 525d (chipped
We doen wel alles zelf thuis, mss dat daar het verschil zit met de garage qua prijs.
Een E34 is trouwens nog veel goedkoper, en nog betrouwbaarder, maar dat terzijde
Was de 3 ook een touring? Want dan is het verschil in gewicht niet zo groot, denk zo'n 150kg-200kg (een E46 330d touring weegt denk ik rond de 1600kg).Tacoos schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:31:
Nou twijfel ik...
Ik vind de e39 waanzinnig mooi en qua ruimte kan ik em goed gebruiken, maar vanmiddag heb ik in een 330d met handbak (e46) gereden en daar word ik toch wel enthousiast van! Of t door de handbak komt of omdat deze motor wat meer power heeft of omdat een 3 nou eenmaal lichter is dan een 5, maar hierbij kon ik de power wel echt voelen. En de hele auto voelt wat directer en levendiger aan (deze was ook lichtjes verlaagd, trouwens).
Kwa kosten is een 3 toch wel wat gunstiger dan een 5, denk ik.
En je hoort die mooie roffel een stukje beter
Maar ik had net besloten dat ik eeen automaat wil. Lijkt me met name in de file en de stad een stuk relaxter en dat maak ik nogal eens mee...en met een steptronic kan ik nog zelf schakelen, als ik dat perse wil
Maar eens een paar nachtjes over gaan slapen...
Verder heeft de E46 ook een 204pk sterke 330d gehad (met 6 bak als ik het goed voorheb) en dat is inderdaad een zeer vlotte dieselstoof
Een E46 330d met M-sportonderstel rijdt inderdaad zeer fijn, en een handbak geeft nog meer het echte rijdersgevoel.
Je kan ook kijken voor een 330d met automaat natuurlijk.
Je moet het idd zelf afwegen. Comfortabel en sportief genoeg zijn ze beiden, maar de 5 is iets groter, stiller, comfortabeler en minder sportief. De 3 reeks is het omgekeerde...
Reis je veel, heb je de ruimte echt nodig en wil je in alle comfort reizen? De 530d.
Verkies je sportiviteit en een groter snelheidsgevoel, de 330d dan.
Mijn voorkeur? 530d automaat met een op maat gemaakte chip die een mooie koppelcurve (pakweg 450NM-500NM tussen 1750 en 3500rpm) geeft en 230pk rond de 4000rpm.
Dan kan je echt cruisen en de pk's aanspreken als je je wil amuseren. Je verbruikt er nog minder van ook omdat de automaat goed gebruik maakt van al dat koppel in de lage toeren
[ Voor 58% gewijzigd door Aries.Mu op 11-10-2009 00:03 ]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD