Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:47
-Thunder- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:53:
E39 en met name de grotere blokken is eigenlijk een perfecte auto als je wilt cruisen ... dan is die lekker stil en als je hem in trapt komt er een mooi sportief geluidje door de dempings materiaal heen gezet naar je toe :) Niet veel duurder dan een 3 serie ? Vergis je niet, ik heb 2 E36's gehad en met name de meeste onderdelen zijn zeker duurder !
Vind je?
Onze ex E39 525d (chipped >:) ) was net zo duur in onderhoud als onze ex E36 325tds...
We doen wel alles zelf thuis, mss dat daar het verschil zit met de garage qua prijs.
Een E34 is trouwens nog veel goedkoper, en nog betrouwbaarder, maar dat terzijde
Tacoos schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:31:
Nou twijfel ik...
Ik vind de e39 waanzinnig mooi en qua ruimte kan ik em goed gebruiken, maar vanmiddag heb ik in een 330d met handbak (e46) gereden en daar word ik toch wel enthousiast van! Of t door de handbak komt of omdat deze motor wat meer power heeft of omdat een 3 nou eenmaal lichter is dan een 5, maar hierbij kon ik de power wel echt voelen. En de hele auto voelt wat directer en levendiger aan (deze was ook lichtjes verlaagd, trouwens).
Kwa kosten is een 3 toch wel wat gunstiger dan een 5, denk ik.
En je hoort die mooie roffel een stukje beter :P

Maar ik had net besloten dat ik eeen automaat wil. Lijkt me met name in de file en de stad een stuk relaxter en dat maak ik nogal eens mee...en met een steptronic kan ik nog zelf schakelen, als ik dat perse wil >:)
Maar eens een paar nachtjes over gaan slapen...
Was de 3 ook een touring? Want dan is het verschil in gewicht niet zo groot, denk zo'n 150kg-200kg (een E46 330d touring weegt denk ik rond de 1600kg).
Verder heeft de E46 ook een 204pk sterke 330d gehad (met 6 bak als ik het goed voorheb) en dat is inderdaad een zeer vlotte dieselstoof :)
Een E46 330d met M-sportonderstel rijdt inderdaad zeer fijn, en een handbak geeft nog meer het echte rijdersgevoel.
Je kan ook kijken voor een 330d met automaat natuurlijk.

Je moet het idd zelf afwegen. Comfortabel en sportief genoeg zijn ze beiden, maar de 5 is iets groter, stiller, comfortabeler en minder sportief. De 3 reeks is het omgekeerde...

Reis je veel, heb je de ruimte echt nodig en wil je in alle comfort reizen? De 530d.
Verkies je sportiviteit en een groter snelheidsgevoel, de 330d dan.

Mijn voorkeur? 530d automaat met een op maat gemaakte chip die een mooie koppelcurve (pakweg 450NM-500NM tussen 1750 en 3500rpm) geeft en 230pk rond de 4000rpm.
Dan kan je echt cruisen en de pk's aanspreken als je je wil amuseren. Je verbruikt er nog minder van ook omdat de automaat goed gebruik maakt van al dat koppel in de lage toeren _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Aries.Mu op 11-10-2009 00:03 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Aries.Mu schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:54:
[...]

Vind je?
Onze ex E39 525d (chipped >:) ) was net zo duur in onderhoud als onze ex E36 325tds...
We doen wel alles zelf thuis, mss dat daar het verschil zit met de garage qua prijs.
Een E34 is trouwens nog veel goedkoper, en nog betrouwbaarder, maar dat terzijde
Kwa bepaalde onderdelen.. ja.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tacoos schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:31:
Nou twijfel ik...
Ik vind de e39 waanzinnig mooi en qua ruimte kan ik em goed gebruiken, maar vanmiddag heb ik in een 330d met handbak (e46) gereden en daar word ik toch wel enthousiast van! Of t door de handbak komt of omdat deze motor wat meer power heeft of omdat een 3 nou eenmaal lichter is dan een 5, maar hierbij kon ik de power wel echt voelen. En de hele auto voelt wat directer en levendiger aan (deze was ook lichtjes verlaagd, trouwens). Kwa kosten is een 3 toch wel wat gunstiger dan een 5, denk ik.
De E39 is een zware auto en heeft zeker met de vijfbak serieus veel vermogen nodig om vooruit te komen. De vijfbak moet je bewust op toeren houden als je een beetje gemakkelijk snelheid wilt maken. In de 330i en Z4 ben ik gewend om in de derde versnelling over rotondes bbk te gaan, in de B10 kan ik dit beter in II doen (dan is ook echt rap). In V van 50 naar 80 moet je niet veel voorwaartse drang verwachten. De 330i kan dan nog makkelijk meekomen met bijna al het verkeer (en maakt iets meer toeren dankzij de zesbak).

De B10 3.2 heeft 260pk en 330Nm koppel en is dus niet echt een stakker. Het handige van een diesel is dat je veel makkelijker het maximale vermogen kunt benutten, het nadeel is dat er minder reserve is, het geluid onuitstaanbaar is en het vermogen boven 4000 toeren wegvalt.

In onderhoud vind ik een E39 gewoon een dure auto. Naast het reguliere onderhoud heb je te maken met o.a. deurrubbers, knoppen in het interieur, luchtbalgen van de niveauregeling, gasveren van de achterklep en draagarmen die stuk gaan. Dat vind ik toch wel storend. Dat de knopjes van de climate control stuk voor stuk door midden breken moet gewoon niet kunnen. Kost je dan weer 150 euro voor een gebruikte climate control bedieningsunit waar je de knoppen vanaf mag roven.

Verder is het wel een fijne auto met een voor zijn leeftijd erg mooi interieur.
Maar ik had net besloten dat ik eeen automaat wil. Lijkt me met name in de file en de stad een stuk relaxter en dat maak ik nogal eens mee...en met een steptronic kan ik nog zelf schakelen, als ik dat perse wil >:) Maar eens een paar nachtjes over gaan slapen...
Zelf schakelen met een automaat vind ik geen ruk aan. Naast het feit dat het vaak traag gaat mis je ook het gevoel van de versnelling inrammen en bij terugschakelen het revmatchen (hoewel je dat in een diesel mag vergeten ivm trage gasrespons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Ik heb een 330d (M) maar moet zeggen dat mocht je in de randstad wonen en je staat regelmatig in de file, je het beste een Automaat kan regelen voor het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik weet niet hoe het in Nederland is, ofwel rijdt daar iedereen met een 200pk+ auto maar als je zegt dat een 330i 'best wel meekan' met het verkeer dan stel ik me toch vragen :) In 90% van de gevallen ga je het snelste zijn aan het rode licht. Dus ik neem aan dat de 3L's meer dan voldoende pk's hebben.

Ik heb een 163pk 525 en dat is 70% van de tijd voldoende.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
multipasser schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:49:
Ik weet niet hoe het in Nederland is, ofwel rijdt daar iedereen met een 200pk+ auto maar als je zegt dat een 330i 'best wel meekan' met het verkeer dan stel ik me toch vragen :) In 90% van de gevallen ga je het snelste zijn aan het rode licht. Dus ik neem aan dat de 3L's meer dan voldoende pk's hebben.

Ik heb een 163pk 525 en dat is 70% van de tijd voldoende.
Het ging volgens mij om de 50-80 acceleratie in de 5..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Zie hier de toekomst, als het aan BMW ligt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/concept_vehicles/vision_efficientdynamics/_shared/img/energiemanagement.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/concept_vehicles/vision_efficientdynamics/_shared/img/design.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmw.nl/nl/nl/insights/concept_vehicles/vision_efficientdynamics/_shared/img/aandrijflijn.jpg

En het leuke verkooppraatje wat ze erbij hebben:
De prestaties van een BMW M3 gecombineerd met het verbruik en de CO2-uitstoot van een compacte auto? Geen onmogelijke opgave, zo bewijst het studiemodel BMW Vision EfficientDynamics. De BMW concept car biedt indrukwekkende cijfers: 356 pk, 0-100 km/h in 4,8 seconden, topsnelheid 250 km/u, en toch slechts 3,76 l/100 km verbruik met maar 99 gram/km CO2-emissie. Deze waarden zijn mogelijk door de toepassing van hybridetechniek – een driecilinder turbodieselmotor gekoppeld aan twee elektro- motoren – en de lichtgewicht constructie.
Ik moet zeggen: het ziet er niet verkeerd uit. Mogen ze wat mij betreft nu gelijk in productie zetten :D

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
tdw schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:38:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Ik moet zeggen: het ziet er niet verkeerd uit. Mogen ze wat mij betreft nu gelijk in productie zetten :D
Schitterende kar zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:09

Tacoos

i am i

Aries.Mu schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:54:
[...]

[...knip...]

Was de 3 ook een touring? Want dan is het verschil in gewicht niet zo groot, denk zo'n 150kg-200kg (een E46 330d touring weegt denk ik rond de 1600kg).
Verder heeft de E46 ook een 204pk sterke 330d gehad (met 6 bak als ik het goed voorheb) en dat is inderdaad een zeer vlotte dieselstoof :)
Een E46 330d met M-sportonderstel rijdt inderdaad zeer fijn, en een handbak geeft nog meer het echte rijdersgevoel.
Je kan ook kijken voor een 330d met automaat natuurlijk.

Je moet het idd zelf afwegen. Comfortabel en sportief genoeg zijn ze beiden, maar de 5 is iets groter, stiller, comfortabeler en minder sportief. De 3 reeks is het omgekeerde...

Reis je veel, heb je de ruimte echt nodig en wil je in alle comfort reizen? De 530d.
Verkies je sportiviteit en een groter snelheidsgevoel, de 330d dan.

Mijn voorkeur? 530d automaat met een op maat gemaakte chip die een mooie koppelcurve (pakweg 450NM-500NM tussen 1750 en 3500rpm) geeft en 230pk rond de 4000rpm.
Dan kan je echt cruisen en de pk's aanspreken als je je wil amuseren. Je verbruikt er nog minder van ook omdat de automaat goed gebruik maakt van al dat koppel in de lage toeren _/-\o_
De 3-serie was idd ook een touring, dacht een dikke 1600kg inderdaad.
En een m-sport onderstel, volledere sportstoelen etc.
Alleen had deze geen onderhoudshistorie, wassie roestig rond het reservewiel en zag ik een plaatdeel met afwijkende kleur wanneer je er op een bepaalde manier op keek. Ook leek drukgroeplager stuk (ratelend geluid bij volledig indrukken koppelingspedaal) en brandde een lampje van de remmen ( :X )

Dat was me allemaal iets te schimmig ;)

In de prijsklasse waarin ik kijk hebben ze allemaal ruim 2 ton gelopen, zowel 5 als 3 serie.
Dan nog gaan chippen zie ik niet zitten.

Ik kom niet zo vaak in de randstad, maar rond Eindhoven is de spits ook geen feest en in de stad al helemaal niet...
Misschien moet ik voor het juiste beeld nog eens met een 330 met steptronic zien te gaan rijden of een andere 530.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:38:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Wat een knap ding!
Maareh, de lampen vind ik teveel op een Audi lijken.
Maar alsnog, heerlijk!

-edit-
Ik zat trouwens net even te kijken op Hyves, vind ik daar iets: Bmw CS M10.
Verhaaltje erbij:
We horen al langer geruchten dat BMW zou werken aan een super sportcar (M10) die voor angstdromen moet gaan zorgen bij Audi en Porsche. En nu heeft het Duitse Auto Zeitung wat inside info naar boven weten te krijgen. De sportwagen zal in 2012 op de markt komen en voorzien zijn van een carbonfiber chassis met daarnaast ook nog eens carbon-ceramic remmen, magnesium velgen, kevlar kuipstoelen en een carbonfiber bodykit.

De motor zal voorin geplaatst zijn en dat is een V10 met een twin-turbo die maar liefst 625 pk zal leveren! De ECU zal ontwikkeld zijn samen met Infineon. En dat is een partner van het BMW Sauber F1 team. En dankzij het lage gewicht zou deze “M10″ een topsnelheid kunnen behalen van 400+ km/u. Voor de mensen met iets minder geld zal er ook een variant komen met een twin-turbo V8. De (Duitse) prijzen voor de V8 zullen liggen rond de 150 duizend euro en voor de V10 moet je het dubbele neerleggen
Linkje

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.53/430300001-430350000/430331301-430331400/430331391_6_RFKI.jpeg

[ Voor 42% gewijzigd door Kecin op 12-10-2009 07:59 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Zo, gisteren bij de X1 experience geweest en een ritje door het duingebied (wel over de weg :+) gemaakt met de X1. Fijne auto zeg! Was wel een luxe versie (23 diesel met automaat & x-drive in High Executive uitvoering)... 76k! :o
Een stuk comfortabeler, maar toch strakker op de weg dan mijn 'gewone' 1-serie.

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0083.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0084.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0085.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0086.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
De voorkant heeft iets lelijks. Dat plastic aan de onderkant is te laag en de nieren zijn te groot.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Vind ik ook. BMW gaat de Audi kant op met die hoge nieren. Ik heb liever dat ze ze weer breed maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja brede nieren 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwx5.info/wp-content/uploads/2009/02/69783094cmgsem_ph.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind het voor een X geen slecht design, die mag best wat fors zijn van voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh? Wait!? A 6coupe met een 7e front... damn dat ziet er best goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zo te zien een E36 coupé. ;) (Met een E38 motorkap)

[ Voor 76% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-10-2009 11:34 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 07:53:
[...]

Wat een knap ding!
Maareh, de lampen vind ik teveel op een Audi lijken.
Maar alsnog, heerlijk!

-edit-
Ik zat trouwens net even te kijken op Hyves, vind ik daar iets: Bmw CS M10.
Verhaaltje erbij:

[...]

Linkje

[afbeelding]
Wat een amateuristisch geschreven bericht. De topsnelheid is helemaal niet afhankelijk van gewicht. En als hij met 625 pk de 400+ km/h wil halen moet hij wel een enorm goede aerodynamica hebben. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 12-10-2009 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
GaMeOvEr schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:33:
Zo te zien een E36 coupé. ;) (Met een E38 motorkap)
Volgens mij is het gewoon een E38 hoor, alleen is dat stukje bij het achteraam weggeshopt. Volgens mij zie ik 4 deuren zitten. Zitten wel weer andere spiegels op dan hmmm.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 12-10-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb een klein technisch vraagje. Nu het weer kouder wordt lijkt m'n 316i toch een echt ouderdoms kwaaltje te gaan ontwikkelen. In het begin van dit jaar heb ik een nieuwe accu geplaatst omdat de oude in no-time leeg was als de radio aan stond en daardoor in een korte tijd al 2 keer helemaal dood was. Nu ligt er een Bosch accu in, die sowieso 10 Ah meer levert en een veel hogere startstroom aan kan. Starten is wat dat betreft geen probleem. Ook de startmotor is vorig jaar vervangen voor een gereviseerde (= nieuw).

Maar, als m'n auto een paar dagen stil heeft gestaan, zijn er 2 dingen die direct na het starten opvallen. Ten eerste hoor je kortstondig de kleppen ratelen. Dat is op zich nog niet echt een probleem. Na een seconde of 2 (als de olie circulatie goed op gang is) wordt deze stil. Maar het gebeurd ook dat de motor even op 3 poten loopt. Je hoort hem duidelijk een ontsteking missen. Ook dit trekt na verloop van tijd weg, maar dit zit me toch niet helemaal lekker.

Normaal ben ik wel van het uitvogelen van de oorzaak, maar in dit geval weet ik het niet goed. Ik heb een paar opties:
[list]
• Bougie-kabels (bougies zijn afgelopen voorjaar vervangen)
• Verstopte injector(en)
• Probleem met één of meerdere kleppen
• lekkende koppakking

Aangezien ik een behoorlijke tijd met BP-ultimate heb gereden, kan ik gevoelsmatig de injectoren wel uitsluiten. De kleppen staan erbij omdat deze dus ook af en toe tikken. Verder heb ik vorig jaar een aantal keer de motor temperatuur in het rood gehad, wegens een koelwater lek en later omdat de visco van de fan niet goed meer was. Dit zou de koppakking aangetast kunnen hebben. De auto verliest echter niet een noemenswaardige hoeveelheid olie (ik hoef nooit bij te vullen tussen 2 beurten). Wel heb ik last van een licht dalend koelwaterpijl, waarvan ik de oorzaak maar niet kan ontdekken. Maar koelwater in de cilinder zou ruikbaar moeten zijn in de uitlaatgassen (zoete lucht) en de uitlaat ruikt alleen naar benzine (bij een koude start) en de normale geur van een benzine auto. Blijven de bougiekabels over.

Wat is wijsheid? Eerst maar eens de portemodinges trekken en de bougiekabels vervangen? Of kan het probleem dieper liggen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tijd voor een nieuwe auto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kan ik hieruit ook opmaken dat ik in YoshiBignose een sponsor heb gevonden voor een nieuwe BMW? :+

Helaas, ik vrees dat ik financieel gezien nog wel even in deze auto rond zal rijden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bougieskabels kosten niet de wereld, dus die zou ik sowieso even vervangen.
Ik denk dat je daarmee de oorzaak wel hebt getackled, eerlijk gezegd.
Injectoren lijken me niet de boosdoener, kleppen idem aangezien dat geratel heel normaal is bij een auto van 14 jaar oud (zelfs heel recente auto's doen dat na even stil gestaan te hebben), koppakking zou wel kunnen maar dat heb je zelf eigenlijk al uitgesloten.

Dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:20:
Kan ik hieruit ook opmaken dat ik in YoshiBignose een sponsor heb gevonden voor een nieuwe BMW? :+

Helaas, ik vrees dat ik financieel gezien nog wel even in deze auto rond zal rijden.
Ik hoop eigenlijk stiekem dat je een E46 koopt en dan weer zulke lange technische verhalen over je dagelijkse onderhoud gaat vertellen dat ik er zelf ook nog wat van op steek :9.

Ik zou ook wel heel wat aanpassingen etc. zelf willen doen, maar ik ben er gewoon niet technisch genoeg voor. Zelfs met de knipperlichten en het BMW logo vervangen had ik moeite. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 14:52

reuzekind

Ik geloof in GoT

Dat ziet er heel goed uit :9

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Satch schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:33:
[...]

Wat een amateuristisch geschreven bericht. De topsnelheid is helemaal niet afhankelijk van gewicht. En als hij met 625 pk de 400+ km/h wil halen moet hij wel een enorm goede aerodynamica hebben. :)
Ach, met 627 atmosferische BMW pk's haalde een bepaalde auto heel lang geleden ook al zo'n 390 km/h, dus met bijna 20 jaar extra ontwikkeling in aerodynamica, banden, versnellingsbak en de motor (dubbele turbo) moet de 400km/h er ook misschien ook wel in zitten.

Maar dan moet het wel een dedicated sportauto zijn die je volgens mij niet voor 300k op de markt kan brengen.

En verder vind ik het sowieso ook een erg ongeloofwaardig verhaal....ook een lekkere bron trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Zal hem hier ook nog even laten zien voor de geinteresseerden, een E46 M3 cabrio

Samen met de 540i
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/P1000768th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/P1000771th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/P1000773th.jpg

En nog een soundclip, met nadruk op sound. Heel interessant is het beeld namelijk niet...

En hier met de 535i racer die nog vies is van een dagje driften.
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/P1000781th.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Spiller, heb jij de loterij gewonnen dat je een M3 cabrio rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44

sjirafje

No inspirational quotes here

Mooi ding die M3!

Ik heb een probleem met de E30 318i M10. Bij optrekken stottert hij rond de 3000 toeren (3/4e gas ongeveer) En soms is hij ook het hele vermogen kwijt. Om een ander forum opperde men dat de injectoren mogelijk vuil zijn. Ik heb daarom de tank ver leeg gereden en voor het tanken een flesje injector cleaner in de tank gegooid. Ik heb de tank nu weer bijna leeg gereden, maar ik merk geen verschil.
Ook start hij moeilijk, het lijkt alsof hij zelf geen gas geeft bij het starten. Wanneer ik zelf heel even een klein beetje gas geeft bij het starten dan start hij prima.
Hebben deze problemen mogelijk dezelfde oorzaak? Waar zou ik aan kunnen denken?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wekkel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:32:
Om die te betalen hoef je geen loterij te winnen hoor :9

Besides, dan had hij wel deze gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwheaven.com/images/stories/image_gallery/models/mseries/m3/e93/m3_e93_cabrio_top.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 12-10-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Spiller schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:12:
Zal hem hier ook nog even laten zien voor de geinteresseerden, een E46 M3 cabrio

Samen met de 540i
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog een soundclip, met nadruk op sound. Heel interessant is het beeld namelijk niet...

[video]

En hier met de 535i racer die nog vies is van een dagje driften.
[afbeelding]
Prachtig _O_

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
sjirafje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:35:
Mooi ding die M3!

Ik heb een probleem met de E30 318i M10. Bij optrekken stottert hij rond de 3000 toeren (3/4e gas ongeveer) En soms is hij ook het hele vermogen kwijt. Om een ander forum opperde men dat de injectoren mogelijk vuil zijn. Ik heb daarom de tank ver leeg gereden en voor het tanken een flesje injector cleaner in de tank gegooid. Ik heb de tank nu weer bijna leeg gereden, maar ik merk geen verschil.
Ook start hij moeilijk, het lijkt alsof hij zelf geen gas geeft bij het starten. Wanneer ik zelf heel even een klein beetje gas geeft bij het starten dan start hij prima.
Hebben deze problemen mogelijk dezelfde oorzaak? Waar zou ik aan kunnen denken?
lpg toch? of doet hij het ook op benzine?

al op de e30 fansite gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 13:44

sjirafje

No inspirational quotes here

418O2 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:40:
[...]

lpg toch? of doet hij het ook op benzine?

al op de e30 fansite gevraagd?
Alleen benzine (95). Inderdaad al op het e30 forum gevraagd en net een reactie gekregen waar ik wat mee kan.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
sjirafje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:05:
[...]

Alleen benzine (95). Inderdaad al op het e30 forum gevraagd en net een reactie gekregen waar ik wat mee kan.
Laat me raden: luchtmassameter of lambda-sensor?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

Gas bijgeven kan dat type 318i niet echt automatisch, je hebt een verhoogd stationair klepje (zit op de kop geschroefd, zitten 2 slangen en een 2-polige stekker aan)
Die zorgt er voor dat ie met koude(re) motor wat hoger stationair gaat lopen, er zit een bimetaaltje in met een schuifje wat de extra luchttoevoer 'regelt'
Je kunt dat ding iets verstellen, haal m dr af, kijk hoe ie staat (als ie koud is !) en je kunt m mbv het kleine moertje wat er op zit losdraaien en met wat gepiel verstellen.

En je hebt de gewone stationairregeling, op het inlaatspruitstuk aan de kant van de cilinderkop zit een aluminum blok met een paar slangen er aan, hier zit aan de kant van het schutbord een schroef in, daarmee kun je het stationair toerental verstellen.

Het stotteren bij 3000 toeren staat los van de stationairregeling, maar dat kan werkelijk van alles zijn, van een vacuumlek tot een rotte injector/bougiedop/luchtweger/enz enz.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Wekkel schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:32:
Loterijen zijn voor mensen die geen kaas hebben gegeten van wiskunde ;) Dat is mij altijd verteld tenminste.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Spiller schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:12:

Samen met de 540i
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie cabrio, maar persoonlijk vind ik witte knippers op het groen (heb zelf ook deze kleur groen) een dikke fail ;)

Zie ze dan liever iets helderder of gewoon oranje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Mwoah, beetje M3 kost nog ruim 20k .. loterij is overdreven maar 'zomaar' zo'n ding kopen is er ook niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Weet iemand of een trekhaak van een pre-facelift sedan E46 op een facelift sedan E46 past?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens mij moet dat niets uit maken, de carrosserie is na mijn weten ongewijzigd,

Pin mij er alleen niet op vast..

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
k0ewl schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:10:
Weet iemand of een trekhaak van een pre-facelift sedan E46 op een facelift sedan E46 past?
Wanneer het de volgende is wel:

Towing hitch, detachable STAHL 1 71606767756

De pre-facelift heeft ook een tijdje een alu versie gehad en die staat niet bij latere versies.

Allemaal natuurlijk zelf op te zoeken via realoem.com

( http://www.realoem.com/bm...&btnr=71_0180&hg=71&fg=10 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Waarom niet uit Dld trouwens Spiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Hij is volgens mij vast:
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/29e5gev.jpg

Maar die kan ik gratis krijgen zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

kijk anders even op www.bmwfans.info of er verschil tussen zit :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
418O2 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:53:
Waarom niet uit Dld trouwens Spiller?
Kon een mooie deal doen met deze. Was eigenlijk helemaal niet opzoek naar een M3 maar naar een E39 M5 :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ai....die zou ik toch liever hebben......maar ja, daar zijn de running-costs waarschijnlijk ook weer wat hoger van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YoshiBignose schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:59:
[...]

Besides, dan had hij wel deze gekocht:

[afbeelding]
Nieuwer is niet altijd ook beter ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Timmert schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:32:
Bougieskabels kosten niet de wereld, dus die zou ik sowieso even vervangen.
Ik denk dat je daarmee de oorzaak wel hebt getackled, eerlijk gezegd.
Injectoren lijken me niet de boosdoener, kleppen idem aangezien dat geratel heel normaal is bij een auto van 14 jaar oud (zelfs heel recente auto's doen dat na even stil gestaan te hebben), koppakking zou wel kunnen maar dat heb je zelf eigenlijk al uitgesloten.

Dus :)
Ik denk dat ik er verstandig aan doe de bougiekabels sowieso te vervangen. Vorig jaar heb ik er 1 vervangen, omdat deze niet meer klemde, maar de overige 3 zitten ook niet al te stevig. Daarnaast zijn dit volgens mij nog de originele kabels en zijn ze dus inmiddels bijna 15 jaar oud.
Het doet mij een beetje aan als een vocht probleempje (koud en vochtig 's ochtends betekend bijna gegarandeerd stotterend starten), maar het gebeurd ook af en toe als warm en droog is, maar nooit als de motor zelf warm is.
Ratelende kleppen is iets wat sinds een jaartje ofzo gebeurd, daarvoor nooit. Vandaar m'n lichte vermoeden die kant op.

@YoghiBignose
Tja, ik deel graag mijn ervaring en kennis op dit gebied. Op zich is veel algemene kennis ook nog steeds toepasbaar op de E46. Alleen zaken als het vervangen van een aandrijfas niet, maar dat is weer wel te gebruiken voor een Z3 of E30, die een gelijke setup hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:16:
[...]

Nieuwer is niet altijd ook beter ;)
Noem is een BMW die er in de loop van de tijd op achteruit is gegaan? :9 Ja, qua uiterlijk soms, maar meestal hebben de nieuwe types toch zoveel voordelen dat je gerust kan zeggen dat nieuwer toch echt wel beter is :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mannen, jullie kunnen nu bieden :Y)

ps schuifdak en cruise control werken niet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Zonder schade en handgeschakeld had ik een bod gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dan had die wss ook niet te koop gestaan :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

YoshiBignose schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

Noem is een BMW die er in de loop van de tijd op achteruit is gegaan? :9 Ja, qua uiterlijk soms, maar meestal hebben de nieuwe types toch zoveel voordelen dat je gerust kan zeggen dat nieuwer toch echt wel beter is :>
E30 M3 of E36 M3, welke heb je liever? Ik weet het wel. En die nieuwe 3-serie cabrio met dat gekke dak, ik vind het minder mooi. Maar dat is smaak. Misschien is 'beter' inderdaad niet de goede benaming, natuurlijk worden auto's steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mwah, de E30 M3 had nog de 4-cilinder motor toch? Maar de E30 was gewoon echt aan race autootje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:26:
[...]

E30 M3 of E36 M3, welke heb je liever? Ik weet het wel. En die nieuwe 3-serie cabrio met dat gekke dak, ik vind het minder mooi. Maar dat is smaak. Misschien is 'beter' inderdaad niet de goede benaming, natuurlijk worden auto's steeds beter.
De E36 is meer een luxe snelle bak, de E30 was een echte racer. De belangrijkste reden is voor mij dat de E36 versjonniet is, terwijl de E30 een echte klasieker is inmiddels.
Maar mijn guts zeggen, E30 als hobby auto, E36 als daily. De E30 en E36 M3 zijn ook niet echt met elkaar te vergelijken. Het verschil daartussen is net zo groot als tussen de VW Golf GTI's, die ook van echte racer naar snelle luxe wagen zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb al in erg veel verschillende en geweldige auto's mogen rijden. En ik beleef zelf het meeste plezier aan die oude bakken. Veel karakter, lekker ongefilterde rij eigenschappen. Dat is voor iedereen weer anders, maar ik persoonlijk vind het gewoon leuker. Ik vind zo'n Mercedes 190 EVO-II ook veel gaver dan een moderne C63 AMG, bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn moderne auto's beter, betere wegligging, beter comfort, meestal sneller en ook makkelijker snel te rijden (toegankelijker). En dat zijn geweldige verbeteringen. Maar ja, toch he... :)

Nog even voor de twijfelaars onder ons :p
Afbeeldingslocatie: http://www.3dexport.com/models/11161/7716/studio_front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:21:
Ik heb al in erg veel verschillende en geweldige auto's mogen rijden. En ik beleef zelf het meeste plezier aan die oude bakken. Veel karakter, lekker ongefilterde rij eigenschappen. Dat is voor iedereen weer anders, maar ik persoonlijk vind het gewoon leuker. Ik vind zo'n Mercedes 190 EVO-II ook veel gaver dan een moderne C63 AMG, bijvoorbeeld. Natuurlijk zijn moderne auto's beter, betere wegligging, beter comfort, meestal sneller en ook makkelijker snel te rijden (toegankelijker). En dat zijn geweldige verbeteringen. Maar ja, toch he... :)

Nog even voor de twijfelaars onder ons :p
[afbeelding]
sorry, ben het niet met je eens:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1170/1439530132_0002438e9b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

YoshiBignose schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:57:
[...]

Noem is een BMW die er in de loop van de tijd op achteruit is gegaan? :
Voor mij zijn dat er twee:
E30 M3 tov E36 M3
E85 Z4 tov E89 Z4

De E30 M3 spreekt mij meer aan dan de E36 M3. De E30 heeft een hoogtoerige 4 cilinder die gaaf klinkt en meer uiterlijke verschillen (en de DTM uitstraling). Qua uiterlijk is bij de E36 het verschil tussen non-M en M vrij minimaal voor de leek. De E46 M3 vond ik wel weer gaaf (motorgeluid, dikkere wielkasten en powerdome, 4 uitlaten). Huidige E9x M3 is wel gaaf maar weer geen droomauto, eigenlijk vanwege de hoger geworden prijs waarbij je zoveel leuker spul kunt kopen.

De E85 Z4 spreekt mij meer aan dan de E89 Z4 omdat die laatste meer een cruiser is geworden met z'n stalen klapdak, stuk hoger gewicht, turbomotor (in voorlopig topmodel), geen M versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

E30 M3 tov E36 M3
E85 Z4 tov E89 Z4

De E30 M3 spreekt mij meer aan dan de E36 M3. De E30 heeft een hoogtoerige 4 cilinder die gaaf klinkt en meer uiterlijke verschillen (en de DTM uitstraling). Qua uiterlijk is bij de E36 het verschil tussen non-M en M vrij minimaal voor de leek. De E46 M3 vond ik wel weer gaaf (motorgeluid, dikkere wielkasten en powerdome, 4 uitlaten). Huidige E9x M3 is wel gaaf maar weer geen droomauto, eigenlijk vanwege de hoger geworden prijs waarbij je zoveel leuker spul kunt kopen.

De E85 Z4 spreekt mij meer aan dan de E89 Z4 omdat die laatste meer een cruiser is geworden met z'n stalen klapdak, stuk hoger gewicht, turbomotor (in voorlopig topmodel), geen M versie.
turbomoter is wel een beetje kort door de bocht voor de 3liter bi-turbo. Het "echte" BMW geluid zit daar nog zeker in hoor..... het is geen opgefokt 2liter 4 cillinder turbo dingetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zneek, Ik hoef/wil geen turbo. Spreekt mij gewoon niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

E30 M3 tov E36 M3
E85 Z4 tov E89 Z4

Ik vind de E46 juist een achteruitgang op de E36. De E36 is een vrij subtiele M3... best gaaf, terwijl de E46 verschrikkelijk lelijke roostertjes in de zijpanelen heeft... en gewoon te chroom is voor mijn gevoel.

De E30 M3 blijft natuurlijk gewoon 'uber'

Overigens vind ik een E46 33x wel vet.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Bertus schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:43:
[...]

Ik vind de E46 juist een achteruitgang op de E36. De E36 is een vrij subtiele M3... best gaaf, terwijl de E46 verschrikkelijk lelijke roostertjes in de zijpanelen heeft... en gewoon te chroom is voor mijn gevoel.

De E30 M3 blijft natuurlijk gewoon 'uber'

Je kunt ook overdrijven, die roostertjes zijn vrij klein en het enige andere chroom zijn de nieren. Zwarte nieren ziet er stoer uit maar dan word je weer uitgemaakt voor smaakloze sjonnie.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
E46 M3 is de mooiste ooit gemaakt man!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

YoshiBignose schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:21:
E46 M3 is de mooiste ooit gemaakt man!!!
Helemaal mee eens. Ik vind een E36 gewoon niet mooi - NOFI - niet toen ze nog current waren maar tegenwoordig zijn ze er gewoon erg oud uit, vooral de voorkant. Een E46 is een veel eleganter en tijdlozer model dan de E36.

Ik vind de E30 M3 een erg interesante auto vanwege zijn geschiedenis en als voorvader van alle andere M3-modellen maar mooi zou ik hem niet willen noemen. Een E46 M3 is toch gewoon veel eleganter dan alle andere M3 modellen.

Wat mij betreft had de E46 gewoon in productie mogen blijven met een tweede en derde subtiele facelift :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Bertus schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:43:
*O*

Gisteren een setje 2e hands winterbanden gekocht voor een prikkie. De E46 M3 vind ik wel een mooie, maar de E9X M3 vind ik eigenlijk net weer een tikkie vetter. Helaas VER buiten budget ;)
Dat is echt wel héél ziek. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door k0ewl op 15-10-2009 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:34:
zneek, Ik hoef/wil geen turbo. Spreekt mij gewoon niet aan :)
Heb je wel eens in een BMW 1/3/z4 35i gereden? Niet om te sarren hoor, ben gewoon benieuwd waar je je gevoel op baseert? Ik was ook helemaal pro-atmosferish en anti-turbo. Totdat ik 3 seconden in een 335i gereden had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
twinturbo is ook wel ff een different ballgame.

Veel mensen hebben bij een turbo het idee dat je tot de 3500 toeren niets hebt en je dan ineens een trap in je rug krijgt.

maar dat is dus echt niet bij elke turbo het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
zneek schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:03:
[...]

Heb je wel eens in een BMW 1/3/z4 35i gereden? Niet om te sarren hoor, ben gewoon benieuwd waar je je gevoel op baseert? Ik was ook helemaal pro-atmosferish en anti-turbo. Totdat ik 3 seconden in een 335i gereden had....
Een echte purist rijdt gewoon liever met een NA blok, dat is als jaren zo en zal jaren zo blijven.
Gasrespons is nog altijd beter, en het valt ook allemaal beter te doseren als je eens leuk wil doen. + het hoogtoerige karakter van bvb een leuke VTEC of M blok = een zaligheid voor petrolheads...
Of het geluid van een echte Alfa V6 of een AMG V8...
Ik vind de N54B30 ook een superblok voor alledaags gebruik, maar geef mij maar een gewone x30i voor in het weekend ;) (zelfs de huidige 4 cilinders van BMW vind ik zeer leuk, maar er gaat natuurlijk niks boven de enige echte 6 in lijn _/-\o_ )
Spijtig genoeg gaan we steeds minder NA blokken te zien krijgen de komende jaren. Een (goede) turbomotor is gewoon zuiniger en vlotter voor alledaags gebruik.
Dat is ook de reden waarom ik niet kan wachten om de volgende generatie BMW's te testen met hun nieuwe turbomotoren :)
418O2 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:56:
twinturbo is ook wel ff een different ballgame.

Veel mensen hebben bij een turbo het idee dat je tot de 3500 toeren niets hebt en je dan ineens een trap in je rug krijgt.

Diegene die dat denken leven nog in de jaren '80, met de Alfa 75 1.8 Turbo of de Renault 5 GT Turbo...
Tegenwoordig heb je dat grote turbogat nog enkel in sommige slechte dieselblokken en de EVO's en WRX'en, maar het heeft natuurlijk ook iets.
Een BMW diesel of een TFSI (ja heel soms doen ze iets oké in Ingolstadt) is ook lekker lineair tegenwoordig, maar niet alle motoren zijn zo ver ontwikkeld :)

[ Voor 23% gewijzigd door Aries.Mu op 15-10-2009 19:21 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 05-10 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben net als Tom ook teleurgesteld in de nieuwe Z4. Vooraf had ik er hoge verwachtingen van en was erop ingesteld dat ik over een jaar of drie misschien een gebruikte Z4 van het nieuwe model zou kopen. Dat zie ik nu niet meer zitten.

Qua styling vind ik het gewoon slappe hap. De E85 is een verre van perfecte auto maar één ding heeft hij wel en dat is puurheid, zowel in styling als rijeigenschappen. Het is alsof ze een doek hebben getrokken over het naakte skelet (de oude Z4 is niet voor niets ontstaan uit de conceptcar Gina). De nieuwe is veel minder scherp getekend. Recht van achteren vind ik 'm nog wel mooi, maar 3/4 van voren vind ik de heuplijn bij de achterwielen veel te hoog. Verder is het ding veel zwaarder geworden en zorgt dat stomme klapdak er niet alleen voor dat je er geen bagageruimte is als je open rijdt maar ook dat de Z4 Coupé nu dood is. BMW verkoopt nu geen echte sportwagen meer.

De volgende M5 krijgt waarschijnlijk de twinturbo V8. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat die dezelfde thrills geeft als de V10 uit de huidige M5. Het onderscheid tussen de Audi RS6, Alpina B5, BMW M5 en Mercedes C63 AMG wordt steeds minder. Zodadelijk zijn het allemaal koppelbeulen die bij 6000 toeren hun max vermogen halen en moet je voor goudeerlijke NA-pk's naar AMG. AMG krijgt van mij sowieso thumbs up omdat zij niet te beroerd zijn om de zaken eens goed aan te pakken met hun Black Series. Ik vind BMW Motorsport maar lame bezig de laatste tijd. De laatste puristische M dateert al weer van 2003 (M3 CSL).

De 3,0 liter twinturbo heb ik gereden in de 135i. Ik had het gevoel dat de auto beter zou zijn geweest met de 272pk atmosferische drieliter, die beduidend lichter is, beter aan het gas hangt en nauwelijks minder vermogen heeft. De motor had een merkbare vertraging in de gasrespons die ik niet heb in mijn Alpina met compressor (en de 330i). Voor een luxe cruiser of een suv is zo'n motor prima, de 135i hoort een scheurijzer te zijn die je hoog in de toeren moet doorjanken. Ik had liever gezien dat BMW de N52 een kuur had gegeven zodat ie 200 toeren meer kon maken ofzo. De turbomotor is wel een stuk modbaarder wat voor de doelgroep van de 135i ook wel een pluspunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan anders uit eigen ervaring vertellen dat zelfs de courante E60 525da een behoorlijk turbogat heeft. Als je rijdt is het zelden hinderlijk, deels omdat het toch een 2,5 L6 is. Maar vanuit stilstand plankgas geven .. echt een seconde of 2 niks nada noppes en dan ineens een schop onder je kont.

Als je die schop echt per direct gewend bent dan kun je je soms lelijk vergissen bij het oversteken van een kruising e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:21:
Ik heb al in erg veel verschillende en geweldige auto's mogen rijden. En ik beleef zelf het meeste plezier aan die oude bakken. Veel karakter, lekker ongefilterde rij eigenschappen.
Yup, daar ben ik ook van. Het moet niet helemaal ok zijn, want dan wordt het rijden plan 2 (en praten of radio luisteren plan 1; ontspannen, maar niet sprankelend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zneek schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:03:
[...]

Nog niet mee gereden, maar wel veel over gelezen (o.a. van mensen die een aardig referentiekader hebben qua sportauto's), dus kan wel een inschatting maken :)
Ik ben gewoon liefhebber van hoogtoerige motoren. Zo vind iedereen het geweldig dat een diesel altijd koppel heeft en je nooit hoeft terug te schakelen, maar daar vind ik niks aan. Laat mij maar terugschakelen en dat ding hoog in de toeren jagen. De motor van de S2000 (heb ik één gehad) vind ik bijvoorbeeld prachtig. Dat gaat tot 9000 toeren en vermogenstoename is een rechte lijn. Gasrespons is geweldig. Perfect te doseren. Heb ook ooit in een 360 Modena gereden en dat is ook geniaal. Of een Porsche 997 GT3 (nooit in gereden maar motorisch spreekt zoiets mij veel meer aan dan een 997 Turbo, terwijl die waarschijnlijk sneller is).

De x35i schijnt inderdaad ontzettend fijn te zijn (waarbij je amper merkt dat het een turbo is). Voor dagelijks wellicht erg prettig, maar qua fun gaat mijn voorkeur uit naar atmosferisch. Gasrespons is beter, hoogtoeriger, motorblok is lichter.

Wat dat betreft is de motor in mijn Z4 3.0i erg fijn maar een hoogtoerige motor zou het wel afmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zegggg,..... mij is altijd geleerd om bij 2500 toeren te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspost uit show je auto topic :

Vanavond een set velgen opgehaald voor volgend jaar :) Ze moeten wel even opgeknapt worden maar ik ben er nu al heel blij mee :)

Betreft originele BBS 2 delige lifestyle velgen :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/bbsvelgen.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pussy Magnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja zeker, ze lagen er nog geen 2min en de poesjes waren er al bij 8)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:41:
Zegggg,..... mij is altijd geleerd om bij 2500 toeren te schakelen.
Serieus? Bij mij is dat ongeveer 2000. In een BMW diesel ja.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
3-4000 hier. Afhankelijk van de motortemp en de haast.

probleem: bij 4000 toeren trekt en klinkt hij wel heel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Tom schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:39:
[...]

Nog niet mee gereden, maar wel veel over gelezen (o.a. van mensen die een aardig referentiekader hebben qua sportauto's), dus kan wel een inschatting maken :)
Ik ben gewoon liefhebber van hoogtoerige motoren. Zo vind iedereen het geweldig dat een diesel altijd koppel heeft en je nooit hoeft terug te schakelen, maar daar vind ik niks aan. Laat mij maar terugschakelen en dat ding hoog in de toeren jagen. De motor van de S2000 (heb ik één gehad) vind ik bijvoorbeeld prachtig. Dat gaat tot 9000 toeren en vermogenstoename is een rechte lijn. Gasrespons is geweldig. Perfect te doseren. Heb ook ooit in een 360 Modena gereden en dat is ook geniaal. Of een Porsche 997 GT3 (nooit in gereden maar motorisch spreekt zoiets mij veel meer aan dan een 997 Turbo, terwijl die waarschijnlijk sneller is).

De x35i schijnt inderdaad ontzettend fijn te zijn (waarbij je amper merkt dat het een turbo is). Voor dagelijks wellicht erg prettig, maar qua fun gaat mijn voorkeur uit naar atmosferisch. Gasrespons is beter, hoogtoeriger, motorblok is lichter.

Wat dat betreft is de motor in mijn Z4 3.0i erg fijn maar een hoogtoerige motor zou het wel afmaken :)
Ik moet zeggen dat ik niet veel herken van de negatieve punten die jij en andere mensen hierboven opnoemen. Met de automaat in sportstand of met de flippers op het stuur schakelen en hem constant tussen de 3000 en 6500 toeren houden dan voelt alles heel snel en direct aan, met een behoorlijk evenredige power verdeling. Met de automaat in DS trekt hij door tot aan het rode toerengebied en dan is het toch echt een behoorlijke brul uit het vooronder.

Maar goed, veel meer ervaring dan in mijn vorige BMW's, 2.2L en 2.5L 6inlijn, heb ik ook niet... :) Misschien moet ik binnenkort eens wat anders proberen ter vergelijk...

[edit] kleine correctie, ik merk wel iets van een trage reactie, maar dat zit hem meer in de kickdown van de automaat, die heeft een halve seconde nodig oid. Met de flippers schakelen en dan kan ik me zo niet herrineren dat er lag in zit, maar ik ga dat morgenvroeg uiteraard direct testen ;) Dus pas op in Groningen morgenvroeg tussen mijn huis en de kinderopvang, er komt een 335i hard langs ;)

[ Voor 9% gewijzigd door zneek op 15-10-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb zo'n korte bak, als ik bij 2500rpm moet schakelen heb ik meer tijd de koppeling ingetrapt dan ik daadwerkelijk rij... Ik kom met een koude motor niet boven de 3000 toeren en ik belast hem niet onnodig, dat moet maar goed genoeg zijn om warm te rijden.

Wat ik trouwens verreweg het zwakste punt van de Z3 vind is de versnellingsbak. Een 5-bak met een pook die gummi-achtig aanvoelt maar tegelijk ook zwaar en hakerig schakelt. Hell, laatst ben ik maar in 2 weggereden omdat ik heb serieus niet in de 1 kreeg. En dat gewoon op bedrijfstemperatuur :X
Dat de versnellingen kort op elkaar zitten is leuk voor acceleratie maar de 5 is veel te kort. 3500 toeren bij 140km/u zijn er onnodig veel en het verbruik schiet omhoog.
Het officiële verhaal is dat BMW toen geen 6-bak had die in de lengte pastte (zit wat in), maar deze 5-bak doet gewoon afbreuk aan het premium gevoel dat bij BMW hoort. Zou de bak van een Z4 misschien passen? O-)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat betreft de E46 en trekhaak van een pagina of 2 geleden: die is niet vast maar afkoppelbaar, heb ik namelijk ook. De trekhaak (de af-fabriek versie neem ik aan) gaat met een kogelkoppeling van onder naar boven in de auto. Ik vroeg me al af hoe zo'n bevestiging veel gewicht kan dragen cq trekken, maar het werkt goed blijkbaar. Was trouwens wel een leuke verrassing toen ik deze auto kocht, want je ziet het helemaal niet tot dat je bij het reservewiel gaat kijken. Wel blijft het achteruitrijden met een aanhangwagen(tje) lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Aries.Mu schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:13:
[...]

Een BMW diesel of een TFSI (ja heel soms doen ze iets oké in Ingolstadt) is ook lekker lineair tegenwoordig, maar niet alle motoren zijn zo ver ontwikkeld :)
Je moet maar eens een nieuwe 320d rijden, die hebben een schrikbarend groot turbogat.. Zou de TT 4-cyl 23d wel eens willen proberen.

Kan nog wel een paar juweeltjes uit ingolstadt noemen hoor.. 4,2L v8 uit rs4, 5cyl RSTT, 'normale' 2.0T etc..

Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe supercharged motoren zoals bijv. die in de nieuwe S4? Hebben die daar ook last van? Het lijkt me niet omdat die ook continue meedoet aan de krukas ipv een turbo die alleen meedoet als er uitlaatgassen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
lijkt mij minder...

Zo'n TFSI (turbo + compressor) lijkt me persoonlijk errug lekker... van 1500 tot 5500 toeren vol koppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

MadMarky schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:08:
Ik heb zo'n korte bak, als ik bij 2500rpm moet schakelen heb ik meer tijd de koppeling ingetrapt dan ik daadwerkelijk rij... Ik kom met een koude motor niet boven de 3000 toeren en ik belast hem niet onnodig, dat moet maar goed genoeg zijn om warm te rijden.

Wat ik trouwens verreweg het zwakste punt van de Z3 vind is de versnellingsbak. Een 5-bak met een pook die gummi-achtig aanvoelt maar tegelijk ook zwaar en hakerig schakelt. Hell, laatst ben ik maar in 2 weggereden omdat ik heb serieus niet in de 1 kreeg. En dat gewoon op bedrijfstemperatuur :X
Dat de versnellingen kort op elkaar zitten is leuk voor acceleratie maar de 5 is veel te kort. 3500 toeren bij 140km/u zijn er onnodig veel en het verbruik schiet omhoog.
Het officiële verhaal is dat BMW toen geen 6-bak had die in de lengte pastte (zit wat in), maar deze 5-bak doet gewoon afbreuk aan het premium gevoel dat bij BMW hoort. Zou de bak van een Z4 misschien passen? O-)
Motoren maken konden ze in die tijd perfect.. versnellingsbakken (laten) ontwikkelen was een minder puntje. Als mijn bak koud is word je echt niet blij van de manier waarop je moet schakelen :X Lompe bak :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Wimo. schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

Motoren maken konden ze in die tijd perfect.. versnellingsbakken (laten) ontwikkelen was een minder puntje. Als mijn bak koud is word je echt niet blij van de manier waarop je moet schakelen :X Lompe bak :z
Zo herkenbaar. Ik vind dat de bak van mijn E46 330i maar lastig schakelt. Hij hakt altijd een beetje tenzij je echt heel snel schakelt. Rustig gaat het bijna niet behalve als je met een fluwelen voetje schakelt.

[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 15-10-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53

Vuvuzela

My spire is forming

418O2 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:20:
lijkt mij minder...

Zo'n TFSI (turbo + compressor) lijkt me persoonlijk errug lekker... van 1500 tot 5500 toeren vol koppel
Reed laatst in een golf met zo'n blok 170pk geloof ik. Vreemd gevoel dat een 1.4 bij zo weinig toeren al "vermogen heeft". Alleen vond ik wel dat er een dipje in zat rond de 2500 toeren. Dus die overschakeling van SC naar turbo kan beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Vuvuzela op 16-10-2009 01:11 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
k0ewl schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:58:
[...]

Zo herkenbaar. Ik vind dat de bak van mijn E46 330i maar lastig schakelt. Hij hakt altijd een beetje tenzij je echt heel snel schakelt. Rustig gaat het bijna niet behalve als je met een fluwelen voetje schakelt.
Ik denk dat de E46 de raarste schakelende auto is die ik ooit heb gereden. Ik kan er maar niet aan wennen. Het heeft ook deels met de koppeling te maken denk ik. Volgens velen wordt het stukken beter als je de CDV eraf haalt. Ik ben niet zo technisch, maar iemand hier met een E46 die het wil proberen??

http://bmwtips.com/tipsntricks/cdv/cdv.htm

Bijna iedereen zegt dat het daarna heerlijk schakelt en koppelt. Het heeft iig geen nadelen.
(overigens hebben niet alle E46's een CDV, maar vanaf 320i schijnt, alhoewel er mensen zijn met een 318i die ook een CDV hebben)

Hier wat meer info: http://www.zeckhausen.com/CDV.htm
Because of this valve, no matter how quickly you lift your foot off the clutch pedal, the clutch engages the flywheel at a constant (slow) rate. In theory, it can save the driveline from shock, were an inexperienced (or immature) driver to dump the clutch at high RPM. But in practice, all it does is prematurely wear out the clutch and turn experienced drivers into people who, despite 20 years of practice, cannot shift gears smoothly. During parallel parking maneuvers, the delay can be infuriating, causing constant clutch slippage. And during hard acceleration, the large amount of clutch slippage can greatly shorten the life of your clutch. During normal, sedate driving, the shift from first into second gear is often jerky, leading passengers to question your skill. As the driver, you can see your passengers' heads bobbing back and forth during every shift! Yes, in their minds, they are laughing at you.
It's the truth :'(

[ Voor 49% gewijzigd door YoshiBignose op 16-10-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:21:
[...]

Ik denk dat de E46 de raarste schakelende auto is die ik ooit heb gereden. Ik kan er maar niet aan wennen. Het heeft ook deels met de koppeling te maken denk ik. Volgens velen wordt het stukken beter als je de CDV eraf haalt. Ik ben niet zo technisch, maar iemand hier met een E46 die het wil proberen??

http://bmwtips.com/tipsntricks/cdv/cdv.htm

Bijna iedereen zegt dat het daarna heerlijk schakelt en koppelt. Het heeft iig geen nadelen.
(overigens hebben niet alle E46's een CDV, maar vanaf 320i schijnt, alhoewel er mensen zijn met een 318i die ook een CDV hebben)

Hier wat meer info: http://www.zeckhausen.com/CDV.htm

[...]

It's the truth :'(
Heel herkenbaar. In mijn E46 coupe had ik eigenlijk altijd "last" met schakelen. De overstap naar mijn E90 was wat betreft schakelen echt een gigantische stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
THIJZEL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:16:
[...]

Je moet maar eens een nieuwe 320d rijden, die hebben een schrikbarend groot turbogat.. Zou de TT 4-cyl 23d wel eens willen proberen.

Kan nog wel een paar juweeltjes uit ingolstadt noemen hoor.. 4,2L v8 uit rs4, 5cyl RSTT, 'normale' 2.0T etc..

Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe supercharged motoren zoals bijv. die in de nieuwe S4? Hebben die daar ook last van? Het lijkt me niet omdat die ook continue meedoet aan de krukas ipv een turbo die alleen meedoet als er uitlaatgassen zijn.
Een 320d rijdt perfect vind ik (alhoewel 318d meer dan genoeg is voor onze Belgische wegen), als die een turbogat heeft, wat heeft een TDI CR dan?
Stond laatst met een 320d 177pk (testwagen) naast een A4 B8 met 170pk TDI, allebei vloeren in 3de versnelling rond 1500rpm en de audi bleef gewoon stilstaan.... dus een groot turbogat in de 320d?
Een oude TDI PD rijdt daarentegen wel weg van de 320d aan die toerentallen, maar die moet schakelen bij 3000rpm omdat de fut er dan uit is :w

De 123d heeft er blijkbaar wel erg weinig last van, maar zoveel sneller als een 120d is hij niet, ondanks meer pks en koppel...
Het is wel een heerlijk blok verder, de meeste 2TFSI autos blijven gewoon achter vanuit stilstand of met hernemingen op de snelweg. Maar daar zal de aandrijving ook voor een stuk tussenzitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
CDV delete wil ik ook gaan proberen, na de winter als ik de M3 wat beter heb leren kennen. In combinatie met een short shifter schijnt dat heerlijk te schakelen.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

418O2 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:56:

Dat is toch juist leuk ?
Je hebt wel degelijk iets trouwens, het gaat alleen zoveel harder als de turbo in komt dat het niks lijkt :P
Ik heb iig ook niks meer tegen turbo's na mn beunprojectje, vind het prima rijden, zolang de turbo niet in komt (wat rond de 3000 toeren is) rijd ie precies hetzelfde.
Atmosferisch klinkt wel leuker, dat gehuil van de inlaat is gewoon mooi.

Madmarky:
Wat betreft dat schakelen, zijn er niet gewoon een paar rubbers/busje versleten van het schakelmechanisme ?
Dan kan het wel kloppen dat je moeite hebt om de goede versnelling te vinden.
Kost niet echt veel om te vervangen qua onderdelen (en de hoeveelheid werk zal ook nog wel meevallen, het zit tenslotte aan de buitenkant)

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 16-10-2009 12:32 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Aries.Mu schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

Een 320d rijdt perfect vind ik (alhoewel 318d meer dan genoeg is voor onze Belgische wegen), als die een turbogat heeft, wat heeft een TDI CR dan?
Stond laatst met een 320d 177pk (testwagen) naast een A4 B8 met 170pk TDI, allebei vloeren in 3de versnelling rond 1500rpm en de audi bleef gewoon stilstaan.... dus een groot turbogat in de 320d?
Een oude TDI PD rijdt daarentegen wel weg van de 320d aan die toerentallen, maar die moet schakelen bij 3000rpm omdat de fut er dan uit is :w

De 123d heeft er blijkbaar wel erg weinig last van, maar zoveel sneller als een 120d is hij niet, ondanks meer pks en koppel...
Het is wel een heerlijk blok verder, de meeste 2TFSI autos blijven gewoon achter vanuit stilstand of met hernemingen op de snelweg. Maar daar zal de aandrijving ook voor een stuk tussenzitten 8)
Heb zelf een 118d en had laatst een 320d als leenauto van de garage. Ik irriteerde me echt aan het turbogat. Mijn 118d heeft het ook wel een beetje maar niet irritant. Voor mijn gevoel was het groter dan elke andere turbo die ik heb gereden. Die oude PD tdi-tjes reageerden imho veel directer op het gas, het was alleen wel veel eerder afgelopen. De CR tditjes heb ik niet gereden (behalve de 1.6tdi..).

Had bij een Golf IV gti niet veel last van het turbogat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 09:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Daar staat mijn oude schatje :'( hij ziet er nu zo eenzaam uit :'(
http://www.autotrader.nl/...aNummer=2&total=34&pos=18

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

FUUUUCKKKK wat een geile bak :o.
Waarom is die weg gegaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 16-10-2009 15:33 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
4x2 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:28:
[...]

Dat is toch juist leuk ?
Je hebt wel degelijk iets trouwens, het gaat alleen zoveel harder als de turbo in komt dat het niks lijkt :P
Ik heb iig ook niks meer tegen turbo's na mn beunprojectje, vind het prima rijden, zolang de turbo niet in komt (wat rond de 3000 toeren is) rijd ie precies hetzelfde.
Atmosferisch klinkt wel leuker, dat gehuil van de inlaat is gewoon mooi.
Op zich wel, maar voor de dagelijkse ritten wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 09:11

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

De X6.. waar ik nog steeds geen foto's van heb.. ik upload nooit foto's dus ik moet even kijken hoe ik die kan uploaden en hier posten.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* Christoph gaat morgen een nieuw schaapje ophalen voor de kudde.

E30 met M50 2.5 24V blok uit de E36, met 204pk. Zit nu nog in een touring verpakking maar gaat in mijn coupe ingebouwd worden.

Ik miste het geschreeuw van de M50 wel een beetje, en ik altijd toch wel blij met de handling van de E30 (tegenover de E36 die ik hiervoor had). Nu best of both worlds, leuk als speelauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat kreeg jij er nog voor van de dealer?

Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.