Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.610 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:00
Coenen schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:02:
Ik heb een 2007 E81. Ik had die DVD gewoon als data DVD gebrand, per folder een album. De exacte foutmelding weet ik niet meer, maar iets in de trant van: niet herkennen. Het kan zijn dat het branden niet 100% lekker is gegaan. Een nieuwe versie van de Navigatie DVD ging ook niet in 1 keer goed.

Geen navigatie is niet handig, vandaar dat ik graag een USB aansluiting wil. De navigatie gebruik ik nu eigenlijk alleen om de files waar ik last van heb bovenaan het overzicht te krijgen. Dus ik kan zonder, alleen als je even snel je navigatie wilt gebruiken moet je idd de navigatie DVD weer wisselen, ook niet fijn.
Ik heb het gewoon als data dvd gebrand, en ik kon de folders selecteren via de iDrive. Wanneer je trouwens eerst de route in de navigatie laadt, en dan de dvd eruit haalt, vraagt hij niet om de nav dvd. Tenzij je afwijkt van de route uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Afwijken binnen de limiet van de route gaat. Je moet natuurlijk niet 30km omrijden.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Trent900 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:48:
Ik heb vaak het idee dat m'n auto (318i) met koude motor beter trekt/koppel levert, dan in een warme toestand.

Is dit mogelijk, of een incorrecte waarneming?

Luchtmassameter? (iets met klok en klepel ;) )
Dat heeft mijn E30 318is ook. Als de motor koud is heb ik massaal veel koppel in lage toeren, zelfs als ik bijna geen gas geeft gaat die in 5e nog goed in lage toeren. Eens de motor warm wordt valt het gewoon allemaal weg daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 16:04
Coenen schreef op maandag 28 september 2009 @ 18:44:
Enig idee wat 6FL optie retrofitten moet kosten? Ik zou graag een USB aansluting willen hebben, zodat ik niet meer met MP3 cd's hoef te werken, maar een USB stick. Een 32GB USB stick en dan met de I-Drive lekker nummertjes selecteren. Een DVD met MP3's (ipv navigatie DVD) werkt helaas niet, dan zou ik al 4GB aan keuzen hebben. 700MB is toch wat krap.
De 6FL retrofit op mijn E90 met business nav iDrive was 800 EUR dacht ik ... niet het goedkoopste, maar er moest een kabelboom bijgetrokken worden. Indien je aan de garage je chassisnummer geeft, dan kunnen die dat voor je uitzoeken.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dank voor de tip, binnenkort maar eens doen. 800 EUR is wel veel. Een Ipod via m'n Aux input is dan een ook nog een optie. Alleen een Ipod bedienen tijdens het rijden lijkt me niet je van het. Ik speel nu al te veel met m'n iDrive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
zneek schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:20:
Ik heb sinds een paar dagen een iPod interface in mijn auto (E92) (zie hier voor het hoe en waarom, HK) maar ik snap het nog niet helemaal. Ik vind hem in mijn iDrive op de plek waar vroeger de CD-wisselaar zat en hij heet ook CD? En ik wil random nummers uit een playlist horen, maar ik snap niet hoe de random functie werkt. Ervaringsdeskundigen? Is mijn software outdated oid?
Bij mijn auto kan ik de nummers random afspelen door op de i-drive knop te drukken en dan te kiezen voor random play. Het klopt inderdaad dat je de ipod selecteert door te kiezen voor CD en vervolgens voor één van de CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie toch nog steeds de Megane als plaatje staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Faxe schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:03:
[...]

Bij mijn auto kan ik de nummers random afspelen door op de i-drive knop te drukken en dan te kiezen voor random play. Het klopt inderdaad dat je de ipod selecteert door te kiezen voor CD en vervolgens voor één van de CD's.
Doet hij dan ook random een volgend nummer als je zelf volgend kiest? Bij mij doet hij een random nummer als ik "random" doe, maar het volgende nummer is dan weer op volgorde. De optie "random play" heb ik niet, hij heet anders, dat zoek ik nog even. Waar vind jij die optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wekkel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:53:
[...]
Ik zie toch nog steeds de Megane als plaatje staan :P
Zo beter? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Coenen op 29-09-2009 21:32 . Reden: icon geupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
zneek schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:59:
[...]

Doet hij dan ook random een volgend nummer als je zelf volgend kiest? Bij mij doet hij een random nummer als ik "random" doe, maar het volgende nummer is dan weer op volgorde. De optie "random play" heb ik niet, hij heet anders, dat zoek ik nog even. Waar vind jij die optie?
Als ik het volgende nummer kies dan wordt deze niet rondom gekozen. Nadat ik handmatig volgende nummer heb gekozen en dit nummer is afgespeeld dan gaat hij daarna wel weer verder met het random kiezen van nummers. De optie die ik bedoelde heet "Random directory" in plaats van "Random play".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Cool filmpje over de bouw van een X1

http://www.youtube.com/watch?v=6mR1vaU34yc

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, strak bakkie zo te zien.
offtopic:
Zoals eerder gemeld ga ik naar een Benz kijken. Komende zaterdag op pad met een waslijst aan controlepunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Wekkel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:30:
[...]

offtopic:
Zoals eerder gemeld ga ik naar een Benz kijken. Komende zaterdag op pad met een waslijst aan controlepunten.
Benz :? Klinkt vies, wat is da? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:19
dat is zo'n wagen waarin je stapt als je teveel gedronken hebt en niet meer wil/mag rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:51:
dat is zo'n wagen waarin je stapt als je teveel gedronken hebt en niet meer wil/mag rijden
Van die hele hele hele mooie auto's?
Jij gaat zeker graag stappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een wagen waarin hopelijk wel 3 kinderzitjes naast elkaar op de achterbank passen O-)
O ja, een Diesel (om het nog erger te maken 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik zal es een verhaaltje vertellen

een aantal jaar geleden was ik Taxichauffeur. Daar reden we met Passat's, Avensissen en er waren 2 e-klasses. Deze waren vrij luxe (leer, automaat etc) en als je daarin mocht rijden, dat was wel een eer.

Het is meerdere malen voorgekomen dat ik de sleutel van een E in mijn handen gedrukt kreeg, 'Vandaag mag je met de Mercedes! Leuk he!'

'Is er geen Passat?' was mijn repliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je was zeker nogal onzeker om zo'n mooie wagen aan gort te rijden? Cute! O+

Rijden kon ik ook pas nadat ik over dat punt was gestapt. Maar he! dat komt vanzelf Misschien zit er ooit nog wel een mooie e-klasse in voor je :>

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
neehoor, ik vond het gewoon echt niet prettig rijden. Veel te log, ongevoelig, scheitautomaat...

die passat's liepen super (vorig model), reden fijn, alles gewoon goed.

Enige waar die e-klasses goed voor waren, waren de snelwegritten, maar in de stad was het waardeloos.

En waarom zou je een E kopen als je een 5 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

418O2 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:28:
Kinderzitjes, kinderzitjes en kinderzitjes (waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:28:
Omdat een 5 niet de degelijkheid uitstraalt, het lijkt alsof je een F1 meerijdt en er zit GEEN comfort in. Ik heb in een 540i meegereden en in een 745i maar beide modellen deden qua comfort dik onder voor de E430 en mn oude 560SEC (nb uit '89)

De 7 heeft een mooi dashboard maar de 5 is al een stuk minder qua stevigheid. De nieuwe 5 vind ik de voorkant van voren wel mooi maar het rammelt aan alle kanten en je krijgt veel te weinig voor het geld.

De E39 is ZEER krap en de stoelen zitten niet heel fijn. Ik vind het wel fijn dat je meer bent ingebouwd door de hogere middenconsole.

De automaat van de 540 kan ik me niet meer herinneren maar ik vind de mercedes gewoon goed, valt niets over te zeggen. Een 5 is gewoon een stuk onrustiger dan de E. Je moet er van houden maar op het vlak van comfort doet de 5 echt onder. Het zal best beter op de weg liggen of strakker en harder een bocht doorkunnen maar zo'n rijder ben ik niet. De w210, maar ook de w211 zijn echte kilometer vreters en dat so called sportieve rijgedrag trekt mij niet.

Mocht ik sportief willen rijden trap ik het gaspedaal onderin en binnen 6.6 sec zit ik nog aan de 100 voor zo'n log uitziende stationkar.

Oh, en zeg nou zelf :+
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3086/2596622757_4288397d1e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.neverfaux.com/pages/hinsm07/3/images/237.jpg
(al heb ik liever een station, van beide versies)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2009 23:43 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Guido
Daarom zie je ook bijna geen BMW's taxi's of directie auto's (waarbij de directie gereden wordt). Zodra de eigenaar zelf achter het stuur mag zitten, draait het ineens om, en zie je meer BMW's.

Of te wel, Mercedes is als je gereden wordt, BMW als je zelf rijdt, zo is het altijd al geweest en zo zal het ook nog wel even blijven ook.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• 418O2
bmw is meer een rijdersauto idd. Ik wil gewoon voelen wat mijn wielen doen als ik een bocht soepel doorkom, ik wil precies weten wat er onder me gebeurd. Dat moet niet worden afgedempt...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:01

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:40:
[...]

De E39 is ZEER krap en de stoelen zitten niet heel fijn. Ik vind het wel fijn dat je meer bent ingebouwd door de hogere middenconsole.
Ow, ik vind het nochtans een ruime auto met zeeën van beenruimte achterin (voorin een auto kom je sowieso weinig te kort behalve soms knieruimte).

Wat betreft uiterlijk ziet zo'n E-klasse van twee generaties terug er inmiddels erg bedaagd uit. Vooral het containermodel is lelijk. De E39 vind ik een tijdlozer ontwerp.

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:24:
[...]

Ow, ik vind het nochtans een ruime auto met zeeën van beenruimte achterin (voorin een auto kom je sowieso weinig te kort behalve soms knieruimte).
Het is veel minder breed dan een E; er passen zoals willow zegt geen 3 kinderzitjes naast elkaar. Nu heb ik er gelukkig nog geen 1 maar het zegt wel wat over de ruimte. De w211 is ook een stukje krapper dan de w210. Ik ben zelf 2.04 meter dus heb de ruimte voorin altijd wel nodig. dit geldt ook voor de rugzit die voor het gevoel langer is in de E dan in de 5; maargoed niet iedereen is 2.04m ;)
Wat betreft uiterlijk ziet zo'n E-klasse van twee generaties terug er inmiddels erg bedaagd uit. Vooral het containermodel is lelijk. De E39 vind ik een tijdlozer ontwerp.
Mwah, ik heb het containermodel en hoewel ze in lelijke kleuren geleverd zijn, vind ik ze mooi. Van achter mooier dan de w211 maar voor vind ik de w211 een stukje nieuwer inderdaad. Je hebt wel gelijk dat hij er enigsinds bedaagd uitziet, de w211 verpest in principe de tijdloosheid van de auto omdat het eigenlijk gewoon een wat opgetrokken neusje is. Bij de 5 is het een compleet andere auto bij wijze van spreken. Je ziet de e39 er nergens in terug terwijl dat bij de benzen wel zo is; koplampen onmiskenbaar...

overigens mijn e430;
Afbeeldingslocatie: http://foto.guidomols.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=240834&g2_serialNumber=2
Afbeeldingslocatie: http://foto.guidomols.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=267775&g2_serialNumber=2

Overigens zal ik dit topic niet met die vieze mercedespraat meer vervuilen; het ging me meer om vergelijking E - 5.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2009 10:30 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Vanochtend was even goed te zien dat ik hem goed in de was had gezet van het weekend. Kost een beetje tijd, maar dan heb je ook wat:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/afbeelding278.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Cars/BMW%20330i/afbeelding279.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 10:28:
[...]

Het is veel minder breed dan een E; er passen zoals willow zegt geen 3 kinderzitjes naast elkaar. Nu heb ik er gelukkig nog geen 1 maar het zegt wel wat over de ruimte. De w211 is ook een stukje krapper dan de w210. Ik ben zelf 2.04 meter dus heb de ruimte voorin altijd wel nodig. dit geldt ook voor de rugzit die voor het gevoel langer is in de E dan in de 5; maargoed niet iedereen is 2.04m ;)
[...]
Komt dat niet gewoon omdat BMW liever 2 zetels achterin plaatst dan 1 grote bank? Het is dat ik in mijn Compact maar 2 3-punts gordels heb, anders zouden er 3 zitjes naast elkaar passen. Qua ruimte kan het gewoon, al wordt het wel knus. Het is me ook gelukt 3 volwassenen achterin te proppen, waarvan 2 toch van bovengemiddeld formaat waren (en dan niet qua lengte).

Maar laten we eerlijk zijn, zowel de BMW 5-serie als de Mercedes E-klasse zijn nou eenmaal geen gezinsauto's en dus ook niet echt ontworpen met het oog op groepen van meer dan 4 personen. Bij Mercedes hebben ze daarvoor de A-klasse of eventueel C-klasse, bij BMW is dat meer de 3-serie en nu de X1. Maar uiteindelijk zijn het de Opels, Peugeots, Renaults en Citroëns (en nog meer middenklassers) die de eigenlijke echte gezinsauto's zijn.

Ik vertrouw overigens een lager bij mijn Compact niet helemaal. Gisteren reed ik in de file regelmatig stapvoets met in de eerste of tweede versnelling stationair. Op dat moment is een licht zingend of zoemend geluid te horen, dat verdwijnt zodra ik wat meer gas geef. Ook bij ontkoppelen verdwijnt het. Ik kan niet goed horen waar het vandaan komt, maar ik heb een vermoeden dat het of het druklager is of kardanlager. Het typische is dat het alleen hoorbaar is bij lichte belasting, zodra er meer kracht op de aandrijflijn staat (gas geven) verdwijnt het direct, terwijl het nog niet overstemd kan worden door het motor of rolgeluid.
Wellicht een voorbode voor over een jaar...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Ik reed vandeweek toch echt achter een E60 taxi. Ik moest ook even 2 keer kijken voordat de blauwe platen tot me doordrongen :D

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zag er gister toevallig eentje binnen staan bij van Poelgeest. Ik verbaasde me er ook over :D

Iemand hier ervaring met een Mini (Clubman) D trouwens?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb wel ervaring met Mini, maar niet met de D. Telt dat ook?
deepbass909 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:09:
[...]
Maar laten we eerlijk zijn, zowel de BMW 5-serie als de Mercedes E-klasse zijn nou eenmaal geen gezinsauto's en dus ook niet echt ontworpen met het oog op groepen van meer dan 4 personen.
De E-klasse is prima geschikt voor 5 personen, vandaar dat ze ook als taxi geleverd kunnen worden. Anders wil geen enkel taxibedrijf ze hebben, in verband met vergunningen.

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-09-2009 15:02 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:39:
Ik reed vandeweek toch echt achter een E60 taxi. Ik moest ook even 2 keer kijken voordat de blauwe platen tot me doordrongen :D
In Groningen rijden er meerdere.

Ook een paar A8's en veel superb's trouwens, steeds minder E-klasses (:r ;) )

Verwijderd

Die superb's hebben overigens briljant veel beenruimte achterin.
Full option met de meest achterlijke opties heb je zo'n ding onder de 50k.

DAT kun je bij een 5 en een E sowieso vergeten ;)
Anyway, ik vlucht hem snel naar het goeie topic.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:33:
Die superb's hebben overigens briljant veel beenruimte achterin.
Full option met de meest achterlijke opties heb je zo'n ding onder de 50k.

DAT kun je bij een 5 en een E sowieso vergeten ;)
Anyway, ik vlucht hem snel naar het goeie topic.
M'n ouwe heer heeft er een besteld, 1.8TFSI met DGS, Elegance Business geloof ik, ben je voor 41k euro klaar en heb je echt alles wat je niet nodig hebt :D

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Timmert schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:51:
Iemand hier ervaring met een Mini (Clubman) D trouwens?
Als leenauto voor een dag. De normale Mini D is een dieselkart, best geinig, maar ik vind de recht opstaande voorruit een ramp, ik kon geen enkel stoplicht zien. En het dashboard bevalt me niks. Stomme grote klok zodat de politie op 200 meter afstand al kan zien hoe hard je rijdt, en al die stomme jaren 60 schakelaars. Maar het reedt als een debiel :D Heb ook een dagje de Mini Clubman gehad, weet niet welke type, maar enkel het stukje naar kantoor en terug naar de garage vond ik al erg genoeg. Dat ding klonk van binnen als een oldskool dieseltje (i.t.t. de Mini D), en vond m echt niet prettig rijden. Waar een normale Mini als een kart rijdt, lijkt dit opeens een stationwagen (kuch...) met een station-rijgedrag (insturen, de auto denkt even na of ie zal luisteren, en zo ja, dan gaat ie vanzelf een keer reageren). Beviel mij voor geen meter.

Exact expert nodig?

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:39:
Rijden er hier in Amsterdam zo veel van rond. Zelfs nieuwe 7 series gezien, Audi Q7 en BMW X5s. Gewoon bij de standplaats, geen limoservice ofzo.

Ioniq 5 P45

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 08:17
VEEL ook weer niet, maar je hebt ze wel. Nog steeds meest mercedes en steeds meer skoda en passat. En van die taxibusjes, waarbij het lijkt alsof ze gewoon een blauw nummerbord erop hebben geplakt om zo de trambaan te kunnen pakken :')

Facts don't care about your feelings

• zneek
ConZito schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:57:
[...]

M'n ouwe heer heeft er een besteld, 1.8TFSI met DGS, Elegance Business geloof ik, ben je voor 41k euro klaar en heb je echt alles wat je niet nodig hebt :D
Dat is misschien zo, maar dan nog mis je 1 essentieel onderdeel: het blauw-witte embleem op de neus... en het bijbehorende rijgedrag.... ;)

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Crazy D schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:40:
[...]

Als leenauto voor een dag. De normale Mini D is een dieselkart, best geinig, maar ik vind de recht opstaande voorruit een ramp, ik kon geen enkel stoplicht zien. En het dashboard bevalt me niks. Stomme grote klok zodat de politie op 200 meter afstand al kan zien hoe hard je rijdt, en al die stomme jaren 60 schakelaars. Maar het reedt als een debiel :D Heb ook een dagje de Mini Clubman gehad, weet niet welke type, maar enkel het stukje naar kantoor en terug naar de garage vond ik al erg genoeg. Dat ding klonk van binnen als een oldskool dieseltje (i.t.t. de Mini D), en vond m echt niet prettig rijden. Waar een normale Mini als een kart rijdt, lijkt dit opeens een stationwagen (kuch...) met een station-rijgedrag (insturen, de auto denkt even na of ie zal luisteren, en zo ja, dan gaat ie vanzelf een keer reageren). Beviel mij voor geen meter.
Die Clubman was ook een diesel? Want qua geluid zou dat niet uit moeten maken met een gewone Mini..
Ik heb gister proefgereden in een Clubman D, maar die was buitengewoon stil..

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

nm.. verkeerd topic

[ Voor 82% gewijzigd door -Thunder- op 30-09-2009 21:47 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wekkel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:30:
[...]
Ja, strak bakkie zo te zien.
Kan hem binnenkort wel even showen, dan weet je wat je gaat missen. :P
Een waardige opvolger voor m'n Megane. Na ±10 jaar Renault over op BMW.

Hoe is het met jouw auto? Einde oefening?

[ Voor 12% gewijzigd door Coenen op 01-10-2009 10:20 . Reden: nog wat toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja, einde oefening. Hij wordt nu binnen 'het circuit' aangeboden voor opbod. Daar zal een dagwaarde uit komen rollen. Die waarde vs de normale dagwaarde is het schadebedrag. Ongetwijfeld zit tussen het opbod+schadebedrag vs reparatiekosten een gapend gat. Dan vind ik het zinvoller om dat te investeren in een nieuwe wagen.

Ik mail je nog wel even ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 01-10-2009 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40

Crazy D

I think we should take a look.

Timmert schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:47:
Die Clubman was ook een diesel? Want qua geluid zou dat niet uit moeten maken met een gewone Mini..
Ik heb gister proefgereden in een Clubman D, maar die was buitengewoon stil..
Dat weet ik niet zeker meer, ik vond het zo'n vervelende ervaring dat ik zoveel mogelijk gegevens uit mijn systeem heb gewist ;) Ik zou voor dat geld iig zeker geen Clubman kopen, maar goed smaken verschillen natuurlijk :)
Maar misschien was het zo'n uitleenbakkie waar ze wat onderdelen uit hebben gehaald om een klanten-auto te fixen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De andere opties zijn een 1-serie en een Golf, maar die zijn beide duurder in de lease dan de Mini (met zn überlage afschrijving). Bovendien zou ik m gaan bestickeren met reclame voor m'n zaak en dan is zo'n Clubman wel een hip gebakje natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Deze kreeg ik net door van een vriendin van mij (nadat ik haar een stipje over hoe goed een mac wel niet is had gestuurd, dus ik had hem verdiend :p )
There was a chicken and a horse playing together on a farm one day. The horse fell into a mud pit and yelled to the chicken to run to the house and get the farmer. The chicken ran to the house and the farmer was nowhere to be found. So, it got into the farmer’s BMW and pulled the horse out with it.

The next day the chicken and the horse were playing on the farm again. This time the chicken fell into the mud pit and yelled to the horse to get help. So, the horse stood over the mud pit and told the chicken to grab on to his penis and he’d pull him out. The chicken grabbed on and, indeed, the horse pulled him out.

The moral of the story: If you’re hung like a horse, you don’t need a BMW to pick up chicks...
spoiler:
Overigens kreeg ik haar direct stil door droogjes op te merken over hoe goed een BMW wel niet is, dat zelfs een chick erin kan rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Een man heeft een nieuwe BMW gekocht en gaat op een mooie zomeravond even lekker een stuk rijden... Het dak eraf, de wind glijdt door zijn haar en hij besluit eens te kijken hoe hard zijn wagen nou eigenlijk kan.

Net als de kilometerteller een respectabele 180 km/u aangeeft, ziet hij in zijn spiegel 2 blauwe zwaailichten...
"Met geen mogelijkheid dat ze een BMW kunnen bijhouden," denkt hij nog en trapt de bolide nog harder op zijn staart. Pijlsnel vliegt hij over de weg : 190, 200, 230 zelfs, maar.. de politie zit nog steeds vlak achter hem.

"Waar ben ik godsnaam mee bezig?" denkt hij en hij gaat naar de kant van de weg. De agent loopt naar hem toe, pakt zijn rijbewijs zonder ook maar iets te zeggen, bekijkt zijn rijbewijs en auto aandachtig.

Ineens zegt hij: "Ik heb een lange zware dag achter de rug en jij bent echt de laatste die ik aan de kant zet vandaag.

Ik heb geen zin in nog méér papierwerk dus als je me een zééééér goed (!!!) excuus kan geven, ééntje die ik ook nog nooit eerder heb gehoord waarom je zo scheurde over de weg, dan laat ik je gaan!"

"Afgelopen week is mijn vrouw ervandoor gegaan met een politieagent," zegt de man, "en ik was bang dat je haar terug kwam brengen!"

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Dat heeft echt geen fuck met de auto te maken, maar is wel grappig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RSP schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:58:
Dat heeft echt geen fuck met de auto te maken, maar is wel grappig :+
jewel

want als je een mercedes hebt, heb je nooit een mooie vrouw dus die gaat niet vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

jewel

want als je een mercedes hebt, heb je nooit een mooie vrouw dus die gaat niet vreemd
Bedoel je daarmee dat taxi chauffeurs/coureurs altijd een mooie vrouw hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ehhh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
omdat de meeste taxis mercedessen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Laatst online: 12:00
zneek schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:10:
[...]

Volgens mij haal je het nu door elkander...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:10:
[...]

ik zeg juist dat mercedes rijders lelijke vrouwen hebben ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:32

RSP

Dit heeft echt geen fuck met auto's te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RSP schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:07:
Maar wel grappig.

* Kecin heeft zn eerste drift bui weer gehad in 'n poos! Iets met natte rotonde. Nice...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
RSP schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:07:
Wat jank je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44

sjirafje

No inspirational quotes here

Zo dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/2806/4glz77.jpg

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: http://www.musclecarbabes.com/bmw_babe_0006.jpg
E34, mooi model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:47:
[...]

ik zeg juist dat mercedes rijders lelijke vrouwen hebben ;P
d'oh, ik lees niet goed..... mercedes en een lelijke vrouw, dat klinkt inderdaad aannemelijker :)
Kecin schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:17:
[...]

Maar wel grappig.

* Kecin heeft zn eerste drift bui weer gehad in 'n poos! Iets met natte rotonde. Nice...
Het valt mij tegen hoevaak ik mijn traction control zie flippen als het een beetje nat wordt. Ik heb nog geen uitbrekende kont gehad, maar heb zeer regelmatig wielspin/knipperend TC lampje bij het wegrijden op nat asfalt.... Kennelijk is mijn rechtervoet te zwaar om echt rustig gas te geven, terwijl ik toch echt mijn best doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
je hebt ook niet bepaald 90pk ofzo, dat helpt wel natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 21:14

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kijk, dat begrijpen we tenminste :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:18:
je hebt ook niet bepaald 90pk ofzo, dat helpt wel natuurlijk
Och, afhankelijk van de banden die onder mijn 316i zitten, wil hij ook nog weleens tail-happy zijn. Ik moet zeggen dat de Toyo Proxes T1-R heb goed in bedwangen houden, maar de kostprijs is wel een wat hoger verbruik... Straks (als de temperatuur overdag weer richting 10 à 15 graden gaat) gaan de winterbanden er weer onder, en dan is het weer feest op nat asfalt. Deze winterbanden zijn eigenlijk ook niet echt super, maar het is zonde om nu al te vervangen (ze zitten op 4 mm, en mogen echt nog net de sneeuw in, maar voor Nederland zijn ze meer dan goed genoeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Waarom al winterbanden bij 10 a 15 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zneek schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:38:
[...]

Dat is misschien zo, maar dan nog mis je 1 essentieel onderdeel: het blauw-witte embleem op de neus... en het bijbehorende rijgedrag.... ;)
Lees "ouwe-heer". 80% van de auto kopers geeft geen zak om rijgedrag, dan heeft een BMW ineens weinig pluspunten boven een aantal conccurenten (op de persoonlijke smaak na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb zelf nooit Superb of Octavia gereden, maar de laatste 2 generaties Passat rijden best aardig hoor.. Zal voor die skoda's niet anders zijn...

Vergis je niet, je hebt een grote sedan voor de prijs van een kleine 1-serie he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 22:15:
[...]

d'oh, ik lees niet goed..... mercedes en een lelijke vrouw, dat klinkt inderdaad aannemelijker :)

[...]

Het valt mij tegen hoevaak ik mijn traction control zie flippen als het een beetje nat wordt. Ik heb nog geen uitbrekende kont gehad, maar heb zeer regelmatig wielspin/knipperend TC lampje bij het wegrijden op nat asfalt.... Kennelijk is mijn rechtervoet te zwaar om echt rustig gas te geven, terwijl ik toch echt mijn best doe...
Die van mij knippert ook regelmatig ja. Oplossing: Uitzetten :o
Word het rijden wel een stukje spannender van. Hehe...

Ontopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.teamdiablesse.com/images/tiffany.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwpower.hu/gallery/albums/userpics/10001/normal_BMW%20Girl_1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 02-10-2009 11:15 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Afbeeldingslocatie: http://images.loqu.com/contents/856/454/image/2009-07-22/11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dtmpower.net/forum/attachments/recycle-bin/25026d1101045854-bmw-posing-girls-nice-bmw-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zoopy.com/data/media/16768/original.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dtmpower.net/forum/attachments/recycle-bin/25023d1101045672-bmw-posing-girls-nice-bmw-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dtmpower.net/forum/attachments/recycle-bin/25024d1101045705-bmw-posing-girls-nice-bmw-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dtmpower.net/forum/attachments/recycle-bin/25025d1101045774-bmw-posing-girls-nice-bmw-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fquick.com/images/pics/3152.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door YoshiBignose op 02-10-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
THIJZEL schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:38:
[...]

Lees "ouwe-heer". 80% van de auto kopers geeft geen zak om rijgedrag, dan heeft een BMW ineens weinig pluspunten boven een aantal conccurenten (op de persoonlijke smaak na).
Dat geeft de beste man wel, maar deze wagen is zakelijk. Als je namelijk de hele dag onderweg bent in regio Groot-Rijnmond, dan sta je meer stil dan dat je rijdt, optrekken, remmen en stilstaan...kan je beter gewoon iets pakken dat er redelijk representatief uitziet, stil is, een automaat heeft en zwaar comfortabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:55
Jongens... ik zit op m'n werk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ook, maar dan aan het raam waardoor niemand op mijn monitor kan kijken >:)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k0ewl schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:59:
Ik ook, maar dan aan het raam waardoor niemand op mijn monitor kan kijken >:)
Ondertussen kijken ze gewoon naar de reflectie in het raam van jou beeldscherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

EQJim schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:54:
Ga doen waarvoor je betaald wordt dan :+

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

EQJim schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:54:
Dadelijk staat er in het volgende deel 'Het grote BMW topic, deel 9 [NSFW]' :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
JohanH schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:48:
[...]

Dadelijk staat er in het volgende deel 'Het grote BMW topic, deel 9 [NSFW]' :+
Daarover gesproken, komt er een deel 9? Is daar een beleid voor bij een x-aantal berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb een probleem mijn 1-serie uit 2004 (E87):

Ik hoor de laatste dagen ochtend's een ratelend geluid onder de motorkap weg komen. Dus als de motor nog koud is.

Een maand of 2 terug heeft een monteur die ik ken, mijn auto een kleine beurt gegeven en is er Kroon-olie 5W40 in ''gegooid'' en een nieuw oliefilter geplaatst. Aangezien Castrol wordt aanbevolen door BMW, heb ik de Kroon-olie laten vervangen door Castrol (Edge Turbo Diesel 5W40), in de hoop dat dat geratel kwam door de Kroon-olie. Men dacht dat het de kleppen waren die tikten door de Kroon-olie. Helaas heeft dit niks uitgemaakt nadat er Castrol in is gekomen.

Als de motor koud is, ratelt deze stationair een beetje en bij 1000 toeren best wel luid. Boven de 1000 toeren hoor ik het geratel niet. Is de motor eenmaal warm, dan is het geratel ook weg.

Iemand die weet wat er mogelijk aan de hand is?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet direct een idee, maar wel dat je oliewissel erg nutteloos was, kroon olie is prima olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik zou zeggen dat het inderdaad de klepstoters zijn. Dat merk je nu met de koudere nachten omdat de olie bij de start dan dikker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Mag toch niet voorkomen lijkt me? Hiervoor had ik een A3 van 1999 (benzine) en die had hier nooit last van. Nu heb ik een veel nieuwere auto (diesel) en heb ik dat geratel. Het is irritant, want het is echt een metaal-achtig geratel wat je hoort. Iedereen die ik voorbij rij, kan het hoor en ik schaam me dan dood om eerlijk te wezen.

Auto is verder altijd dealer-onderhouden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Tikkende klepstoters komen wel vaker voor. Kan komen door wat vervuiling. Laat de garage er eens naar luisteren, desnoods een keer 's avonds bij hun laten staan zodat ze hem de volgende ochtend koud kunnen starten. Mochten het de klepstoters zijn dan kan een motorflush wel eens helpen.

En wat betreft dat het niet zou mogen....er zou zoveel in de wereld niet mogen. Als je een auto mag rijden ben je volgens mij oud genoeg om dat te weten. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door zimbab op 03-10-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik bedoel te zeggen dat het wat afbreuk doet aan het zogenaamde premium-gevoel.

Ik laat er volgende week sowieso na kijken, maar misschien dat er nog mogelijk wat andere oorzaken kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:10
Klepstoters bij koud is nog niet zo'n slechte suggestie. Misschien gaat je oliewissel na een paar 1000 km daar vanzelf wat aan doen. Maargoed, ga eerst maar naar de dealer want die weten dat misschien zo te noemen.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Mensen, het besluit is genomen. De Bimmer vertrekt en de vervanger is gevonden. Ik verhuis derhalve naar het Het Grote Audi-topic Deel 3

De e34 kan dus uit de startpost ;(

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/6950/of010006318681.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/7766/of060006318681.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Aaaaahhhhhhhh.........the Antichrist!!!!

Maar gefeliciteerd man. Ziet er keurig uit als ik het zo bekijk. Wat voor motorisering zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een 4.2 V8 :D

en er passen 3 kinderzitjes achterin

[ Voor 67% gewijzigd door Wekkel op 03-10-2009 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

O-)
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/e5g0t0.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door B0MBACI op 03-10-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Posts zonder auto's horen hier niet...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wekkel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:27:

Nice. Zul je vast geen spijt van krijgen. Die V8 bedoel ik dan....

En nu wegwezen hier! :>

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 03-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wekkel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:27:

Ik ben benieuwd of je kinderen hun 5 jarige verjaardag dan ooit zullen vieren. ;)

Maar even serieus, wat een lelijke bak. Dat gare houte inleg.. en waarom is die bumper niet meegespoten 8)7 . V8 is wel weer lekker dan... een wolf in varkenskleren laten we het dan maar noemen.

[ Voor 28% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Wekkel schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:18:
Mensen, het besluit is genomen. De Bimmer vertrekt en de vervanger is gevonden. Ik verhuis derhalve naar het Het Grote Audi-topic Deel 3

De e34 kan dus uit de startpost ;(

[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd. :'(

Maar mooie Audi, goede motorkeuze. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
pff, wou net even wat uit m'n pa's bmw pakken. Ik maakte hem open met de sleutel ipv de remote zodat hij geen unlock geluidje zou maken. Gaat het alarm af zodra ik hem van het slot haal met de sleutel.. Is dit normaal ofzo? 8)7 Net zoals dat als de auto op slot staat en je drukt een deurhendel in van buiten, dat dan het licht binnen aangaat. Wordt wel erg makkelijk voor dieven om te zien of er iets in de auto ligt zo... :P E31 uit '91 trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat het alarm af gaat is heel normaal :)

Je activeert het namelijk met de remote, en als hij dan anders geopend word dan denkt de auto dat hij gestolen word.. heel normaal dus :) Ik heb het ook.. van de verlichting weet ik niet

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:35:
Waarom al winterbanden bij 10 a 15 graden?
Er wordt aangeraden met winterbanden te rijden onder de 10 graden (en nee, ik ga die discussie niet weer voeren, met de vorige banden was het simpelweg geen pretje als het koud begon te worden, dus nu doe ik het standaard, ik heb ze toch in m'n berging liggen).
En aangezien ik vooral 's avonds met de auto rij, als de temperatuur al weer flink aan het dalen is, zal ik over niet al te lange tijd al voornamelijk ritjes maken met een buitentemp van onder de 10 graden (ook al kan het overdag best warmer zijn).

Daarnaast, nu is het meestal nog goed weer en is het niet een straf om 4 banden te wisselen als je geen garage hebt.

Maar wees gerust, het duurt nog tot week 43 voor ik pas tijd ervoor heb.
MelvinB schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:18:
Ik heb een probleem mijn 1-serie uit 2004 (E87):

Ik hoor de laatste dagen ochtend's een ratelend geluid onder de motorkap weg komen. Dus als de motor nog koud is.

Een maand of 2 terug heeft een monteur die ik ken, mijn auto een kleine beurt gegeven en is er Kroon-olie 5W40 in ''gegooid'' en een nieuw oliefilter geplaatst. Aangezien Castrol wordt aanbevolen door BMW, heb ik de Kroon-olie laten vervangen door Castrol (Edge Turbo Diesel 5W40), in de hoop dat dat geratel kwam door de Kroon-olie. Men dacht dat het de kleppen waren die tikten door de Kroon-olie. Helaas heeft dit niks uitgemaakt nadat er Castrol in is gekomen.

Als de motor koud is, ratelt deze stationair een beetje en bij 1000 toeren best wel luid. Boven de 1000 toeren hoor ik het geratel niet. Is de motor eenmaal warm, dan is het geratel ook weg.

Iemand die weet wat er mogelijk aan de hand is?
Tussen Kroon-olie 5W40 en Castrol 5W40 zit niet zoveel verschil dat je ineens tikkende kleppen zou krijgen. Er kan tussen beide een verschil zitten in levensduur van de olie (Castrol is over het algemeen duurzamer).

Wat je omschrijft klinkt wel als tikkende kleppen. De stellers moeten zich direct na het starten nog vullen met olie, waardoor er een wat meer speling is, wat je hoort als een geratel. Mijn Compact heeft daar op het moment ook weer meer last van.
Ik kan me voorstellen dat een diesel daar wat eerder last van krijgt, omdat de olie van een dieselmotor vaak wat sneller last heeft van roet. Zolang het ratelen binnen een paar seconden verdwijnt is er niks aan de hand, duurt het langer, dan is het toch verstandig om ernaar te laten kijken. Mogelijk is er dan een olie-leiding verstopt of zijn de klepstellers/stoters verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

YoshiBignose schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:27:
Maar even serieus, wat een lelijke bak. Dat gare houte inleg.. en waarom is die bumper niet meegespoten 8)7 .
Hier is niet de plek om Audi's te bespreken, maar ik cross post maar even een stukje:
Wekkel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:09:
Dat betekent of lelijk of je vindt het mooi (red. houtinleg). Zelf vindt ik het niet het mooiste (het is wat te licht), maar het hele interieur is er een van tegenstellingen. Een lichte hemel, en lichte stoelen. De stoelen moeten nodig schoongemaakt worden. Dan ziet het er weer netjes uit. Het contrast zit in de rest van het interieur. Dat is standaard Audi grijs/zwart. Voor mij is het allang luxe; ik ga 10 jaar vooruit in de tijd qua interieur (de e34 werd in 1987 geintroduceerd) en bij deze werkt de cruise control en het schuifdak het tenminste.
Het antwoord is simpel. Ik heb nu wielen nodig met een zwangere vrouw.

Ik heb niet:
• eindeloos budget
• een half jaar tijd
• veel keuze in mijn prijsklasse/type auto's

Ik heb geen enkele A6 gezien waarbij die onderbumper is meegespoten. Frankly, I don't care.
Het is een saaie bak qua uiterlijk, en mijn vrouw en ik hebben nu al afgesproken dat de volgende gewoon weer een BMW wordt (dan zijn de lompe kinderzitjes wel passé).

Deze bak heeft Audi-garage stempels en lekkere stoelen, en het interieur vind ik prima zat zo. Je kan beter klagen over de velgen, want die zien er in het echt niet uit (flink aangetast door schoonmaakmiddel o.i.d.) :o
Dat lossen we later wel op (bij bandenwissel gelijk setje velgen kopen).

Kortom, van project moneyloser-BMW naar moneyloser Audi.
Tot over een paar jaar :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 15:14

Wimo.

Shake and Bake!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb leren rijden en gereden met een BMW 318i (E43), sinds dien altijd weg geweest van het rij plezier van een BMW. Wegens "cargrid" redenen werkgevers met opel, peugeot en volkswagen moeten rijden tot nu, ik heb mij VW Passat berline kunnen vervangen door een bmw 318d berline :-D

Het verschil is imens, ik begrijp niet dat er zo'n kwaliteits verschil kan zijn tussen die 2 wagens! Hij rijd veel comfortabeler, zachter (je wordt minder door elkaar geschud), stiller en de motor met meer souplesse zowel snel / traag / optrekken. Het sturen en zicht is natuurlijk ook super!

De BMW ziet er vanbuiten veel kleiner uit, maar het interieur is zo dat je weinig verschil merkt t.o.v. de Passat. Het verschil zit hem vooral in de extreme situaties zoals comfortabel met 5 volwassenen naar het zuiden van frankrijk rijden en voor 2 weken bagage mee nemen ... dat zal niet meer lukken.

Toch 1 nadeel: de standaard radio geeft weinig bas. Niet dat ik graag veel bas heb, maar het klinkt een beetje "blikkerig" t.o.v. de standaard radio van de passat. Ik zal het wel gewoon worden :-)

[ Voor 10% gewijzigd door poing op 05-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik heb net dezelfde ervaring toen ik van een A4 naar mijn huidige 318d overstapte.

5 Volwassenen zal indd niet lukken, 4 met de koffer vol gaat echter wel en dan blijft hij nog redelijk vlot om te rijden wat ik van mijn toenmalige A4 (wel maar 115pk) niet kan zeggen.

Enige 'nadeel' vind ik het onderhoud. Bij de Audi was het gewoon om de 30k km dat hij binnenmoest. Bij de BMW zijn er meerdere intervals dat hij op onderhoud moet:
Om de 30k km voor de olie, dan er zijn ook vaste periodes dat hij binnen moet voor de remmen apart te laten vervangen, remvloeistof, ...

Zo brandt nu mijn remvloeistofservice bericht dat deze nu ververst moet worden en binnen 10k km moet ik op onderhoud, asif ik tijd zat heb om elke keer naar de garage te rijden om elk onderdeel apart te laten onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De onderdelen van een BMW verslijten toch zoals elke andere wagen? Volgens mij proberen ze dat te consolideren in het onderhoud om de 30k en hoe goed dat gedaan is hangt van de garage en je rij gedrag/traject af.

Volgens de uitleg van de garage kan je in de boordcomputer zien wanneer welk onderdeel vervanging nodig heeft, bij sommige mensen worden de remblokken bv vervangen om de 30k, bij sommigen enkel de voorste na 60k.

Op een Golf zat ik ooit eens zonder voorste remmen (met nog 10k te gaan voor het onderhoud), tsja ofwel een verkeerde inschatting van de garage bij het laatste onderhoud of ik ben plots meer beginnen remmen ..

[ Voor 3% gewijzigd door poing op 05-10-2009 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:06
Al sinds ik de wagen gekocht hebt, staan er een stuk of 2-3 datums in als vast onderhoudspunt. Een van die datum is de remvloeistof (10/2009), de andere weet ik zo ff van buiten niet meer.

Mijn remmen moeten pas binnen 17000km vervangen worden, enfin, dat zegt men auto toch al 45.000km lang :)

Maar ik zal wel eens langs de garage gaan om te horen hoe ze dat gaan oplossen, zou het alleen wat zonde vinden als ze gaan zeggen dat ik nu en binnen 3 maand nog eens moet langskomen, lijkt me een beetje verspilling van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
poing schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:28:
Heb leren rijden en gereden met een BMW 318i (E43), sinds dien altijd weg geweest van het rij plezier van een BMW. Wegens "cargrid" redenen werkgevers met opel, peugeot en volkswagen moeten rijden tot nu, ik heb mij VW Passat berline kunnen vervangen door een bmw 318d berline :-D

Het verschil is imens, ik begrijp niet dat er zo'n kwaliteits verschil kan zijn tussen die 2 wagens! Hij rijd veel comfortabeler, zachter (je wordt minder door elkaar geschud), stiller en de motor met meer souplesse zowel snel / traag / optrekken. Het sturen en zicht is natuurlijk ook super!

De BMW ziet er vanbuiten veel kleiner uit, maar het interieur is zo dat je weinig verschil merkt t.o.v. de Passat. Het verschil zit hem vooral in de extreme situaties zoals comfortabel met 5 volwassenen naar het zuiden van frankrijk rijden en voor 2 weken bagage mee nemen ... dat zal niet meer lukken.

Toch 1 nadeel: de standaard radio geeft weinig bas. Niet dat ik graag veel bas heb, maar het klinkt een beetje "blikkerig" t.o.v. de standaard radio van de passat. Ik zal het wel gewoon worden :-)
E46 bedoel je neem ik aan ;) Ja de radio (en ik denk vooral de speakers) is idd schrikbarend slecht. Die van m'n E36 klonk ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb vorige week mijn nieuwe Z4 opgehaald (E89) met inklapbare spiegels. Bij de E90 wordt dit automatisch geregeld met de afstandsbediening. Dit werkt echter niet bij de Z4, hiervoor moet je binnenin een knopje indrukken. Is dit eventueel bij de dealer te programmeren? Of kan ik dit ergens laten doen? Iemand een adresje?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Allereest pics!!11

Ik zou zeggen, bel de dealer morgen en je weet het?
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.