Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.534 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:59

Wimo.

Shake and Bake!

Die sportstoel heeft niets met een ' M ' stoel te maken. Is gewoon een sportpakket .. zo heeft het sportpakket verder ook geen "M" onderdelen. Ook al roepen de meeste eigenaren wel dat ze een "M" onderstel e.d. hebben. Dat van die wangen wist ik uiteraard, heb zelf zo'n interieur, ze blazen niet op maar gaan wat dichter naar elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wimo. schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:37:
Die sportstoel heeft niets met een ' M ' stoel te maken. Is gewoon een sportpakket .. zo heeft het sportpakket verder ook geen "M" onderdelen. Ook al roepen de meeste eigenaren wel dat ze een "M" onderstel e.d. hebben. Dat van die wangen wist ik uiteraard, heb zelf zo'n interieur, ze blazen niet op maar gaan wat dichter naar elkaar.
Sorry, maar dan snap ik niet helemaal wat je vraag was.

spoiler:
Hij was ook niet aan mij gesteld, maar goed....

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 17-08-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Of er een M interieur in zijn wagen zit :) Het stuur is namelijk ook niet origineel en een optie geweest .. wie weet is de vorige eigenaar verder gegaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Wimo. op 17-08-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dan praten we langs elkaar heen, want ik zei in het begin dat dat geen M3-stuur is (je vraag was of er een M3 interieur in zat). Want die heeft gekleurde stiksels. Deze M-sturen worden met bosjes tegelijk er in gezet. En meestal zie je dus het sportinterieur met evt een M-stuur en -pook.

Maar goed.....wat topic vervuiling......

[ Voor 7% gewijzigd door zimbab op 17-08-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
zimbab schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 22:54:
Dan praten we langs elkaar heen, want ik zei in het begin dat dat geen M3-stuur is (je vraag was of er een M3 interieur in zat). Want die heeft gekleurde stiksels. Deze M-sturen worden met bosjes tegelijk er in gezet. En meestal zie je dus het sportinterieur met evt een M-stuur en -pook.

Maar goed.....wat topic vervuiling......
Nou nou, praten over M3 onderdelen is nooit topic vervuiling in het G-BMW-T ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Nope, het zijn de gewone sportstoelen in leder. Wel een M stuur en pook. Maarja, dat zegt dus helemaal niets...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

* Kecin komt er nu pas achter dat de wangen in zijn auto ook kunnen opblazen/bewegen/weetiket en vroeg zich al af waarom rugsverstelling 14 kanten had :$

[ Voor 29% gewijzigd door Kecin op 18-08-2009 00:07 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

k0ewl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:28:
Nope, het zijn de gewone sportstoelen in leder. Wel een M stuur en pook. Maarja, dat zegt dus helemaal niets...
Pook van een M3 is groter dan de pook uit het M pakket. Heb ik dus nooit begrepen.
(E46 praten we over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Tom schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 00:35:
[...]

Pook van een M3 is groter dan de pook uit het M pakket. Heb ik dus nooit begrepen.
(E46 praten we over)
Is bij de E9x weer zo als ik me niet vergis.
zneek schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:03:
[...]

Nou nou, praten over M3 onderdelen is nooit topic vervuiling in het G-BMW-T ;)
Dat bedacht ik me gister ook ineens toen ik in bed lag. :D "Oh nee....het is Het Grote BMW Topic".....zonder specifiek onderwerp dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
argro schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:37:
[...]
De advertentie vermeld 6 versnellingen, gezien de pook lijkt het er op dat de achteruit hierbij meegeteld is. Niet echt gebruikelijk volgens mij.
2001 330Ci had inderdaad gewoon een vijfbak, en 231 pk ipv 272. Bij dat soort "fouten" in de advertentie laat ik zo'n kar liever staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik krijg een nieuw tellerhuis :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Deed hij het na de reparatie van afgelopen week dus nog steeds niet goed? Damn wat een problemen heb je ermee. Kun je niet gewoon een nieuwe eisen van BMW :p

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik hoop op kortsluiting van het caliber "oh mijn god het wil niet uit als ik er naar blaas en verder met mn reet op de vangrail toekijk!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

In het MB topic refereerde ik er al aan: mogelijke verschuiving van de bakens begin 2010. Met wederom een gezinsuitbreiding op komst, wordt het feit dat de e34 geen 3 kinderzitjes achterin accepteert bijzonder relevant. Bovendien hecht de wederhelft sterk aan een driepuntsgordel op de plek in het midden. Dat ontbeert de zilveren pijl.

De e39 biedt naar verluid ook niet de gewenste ruimte, en voor zover de e60 dat wel zou doen, trekt mijn salaris dat niet ;)

Bij BMW kunnen de wensen niet vervult worden, dus is het stilletjes aan rondkijken naar wat anders. Dat moet rond de modeljaren 1999 -2002 spelen. Bovendien, de wederhelft wil niet langzamer weg zijn bij het stoplicht.
Bij de Audi A6 vermoed ik evenzeer beperkte ruimte. Los daarvan is de 4.2 v8 de enige vergelijkbare optie, en de Audi's van die tijd laten op papier geen vooruitgang qua verbruik zien tov de huidige Bimmer.

Bij Mercedes staat de w210 bijzonder hoog op de lijst: ruim, RUIM, en de keuze tussen ofwel de e430 of de e55. Beiden zijn niet ruim gezaaid (speciaal de e55) maar voldoen wel aan de eisen. Mooi is anders, maar met foute rims durf ik het wel aan :D Voordeel van de 4.3 v8 is (hetzelfde) koppel van 400nm, maar al bij 3000rpm in plaats van 4000rpm. Het stadsverbruik zou wat lager zijn dan bij de 540i.

Eigenlijk is de e55 dan een betere keuze: het extra verbruik is niet het grote verschil. Echter, zeldzaam; je moet er net een treffen met de boekjes netjes in orde.

Jammer dat de e34 geen 3 kinderzitjes accepteert en de mogelijkheden bij BMW beperkt zijn (geen X5 voor ons, voor zover die groot genoeg zou zijn). Ondanks de kosten bevalt het allemaal prima.

Voor de honderdste keer een paar pica's. De teller staat thans op 219k en kleine roestplekjes beginnen door te zetten (met name de berucht tankdop en onderkant portieren).
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/1525/img8770.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/564/bimmer01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/8652/bimmer02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/8087/bimmerv8219k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/8783/bimmerv8219k2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/3443/img8656.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img13.imageshack.us/img13/5660/img8657.jpg

Ik ben niet zo goed met photoshop, maar een e34 Coupe was destijds wellicht wel leuk geweest (mini 8-serie) :)
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/3559/e34coupe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Haha laatste plaatje is best master 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik heb ooit eens een blad gehad waar een reportage in stond van iemand die van een E39 een coupé versie gemaakt had.. Ik weet het niet precies meer, maar in mijn herinnering was het best netjes gebeurd.. Niet zo bochelig als jouw photoshop iig :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:30:
Ik heb ooit eens een blad gehad waar een reportage in stond van iemand die van een E39 een coupé versie gemaakt had.. Ik weet het niet precies meer, maar in mijn herinnering was het best netjes gebeurd.. Niet zo bochelig als jouw photoshop iig :p
Deze?

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/55599d1200353201-e39-coupe-copy-0021.jpg

Best nice ;) Al is dat wel een hele crappy photoshop overigens. Kan zo geen plaatje van een echte vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffel op 18-08-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Die had ik ook al gevonden ja, maar nee.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/55611d1200374069-e39-coupe-bmwmpwrcoupe.jpg

?

of

Afbeeldingslocatie: http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/55625d1200406348-e39-coupe-m5coupee.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door flashin op 19-08-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Lijkt er volgens mij wel op... Die onderste lijkt trouwens wel gesoept.. Die bovenste Lijkt wel echt.. :)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 13-09 08:02

Youk

Volvo For Life

Bovenste is ook een soep, kijk maar naar de bestuurderskant van de wagen (dus door de wagen kijken). Dan zie je dat de voordeur korter is dan aan de passagierskant en het balkje in de ruiten van de achterdeur zie je nog zitten.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Verrek.. :D Was me nog niet eens opgevallen..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Haha nee mij ook niet. Dacht ik eindelijk iets leuks te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
* DexterBelgium slaakt een zucht van opluchting dat een E39 dat onderste niet echt heeft moeten meemaken. Wat een ontieglijke grafbak is dat zeg. Heeft bijna evenveel stijl als een Merc op die manier.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Inderdaad, het ziet er uit als het inteelt kind van een M3 CSL en een M6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Laatst online: 13-09 08:02

Youk

Volvo For Life

Is ook de eerste keer dat zo'n detail mij opvalt. Wel knap gedaan voor de rest moet ik zeggen.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En wat is dit dan?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3410/3276555102_c3f14b9212.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een hondenhok, premium, dat wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Een lelijk ding.. dat is het !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Als ze de 1-serie kunnen verkopen zal dit ook wel lukken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ik denk dat het met de 5GT hetzelfde zal gaan als de X6. Op foto's ziet ie er misschien niet 100% uit, maar de eerste keer dat je hem langs ziet komen kijk je hem na tot je hem niet meer kunt zien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Nou dat had ik bij de X6 op een andere manier, ik had echt zoiets van.. hoe kunnen ze dit in vredesnaam ontwerpen, wat een lelijk hok!

En dat zeg ik als BMW liefhebber in hart en nieren!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
keek je misschien met je oren? :)

Serieus, ik heb rond St Tropez diverse X6-en zien rijden tijdens mijn vakantie en vond het in de meeste gevallen echt een vette bak! Als je standaard pakt met kleine velgen is het niets, maar als ie ietwat over de top is... mjammie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wimo. schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:42:
Als ze de 1-serie kunnen verkopen zal dit ook wel lukken :D
Mwah, de 1-serie heeft best een leuk snoetje. Alleen de achterkant maakt het zo raar (maar het went).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X6 is lelijk. Ik snap die auto ook gewoon niet. Een coupe moet niet hoog op zijn poten staan. De GT vind ik ook geen schoonheid maar da's een auto die meer fabrikanten maken. Zie de Audi Coupé Avant of hoe het ding ook heet.

De 1 .. ook lelijk. De 1 coupe is wel grappig maar dat is gewoon een te heet gewassen 3-serie. Het ding weegt amper minder, kost amper minder .. waarom dan niet gewoon een 3 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
zneek schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:24:
ik denk dat het met de 5GT hetzelfde zal gaan als de X6. Op foto's ziet ie er misschien niet 100% uit, maar de eerste keer dat je hem langs ziet komen kijk je hem na tot je hem niet meer kunt zien... ;)
Daar had ik totaal geen last van. Als ik nu een auto aan zie komen die op de X6 lijkt kijk ik snel weg, verschrikkelijk apparaat.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het probleem met de 1-serie is dat je het uiterlijk vergeet zodra je er twee bochten snoeihard mee hebt genomen en hebt genoten van de achterwielaandrijving :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Volgens mij mag ik nu ook posten in dit topic! Overstappen naar een baan waar je geen leasewagen meer krijgt, heeft toch ook voordelen.

Afbeeldingslocatie: http://www.iridescence.nl/archive/528i/002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.iridescence.nl/archive/528i/004.jpg

Het is een 528i uit '96, waar wel wat werk aan is... Maar dat is geen probleem, zelfs leuk. Waarschijnlijk is er iets aan de hand met de airco compressor, hij werkt goed maar ratelt soms flink zo rond de 1800 tpm, de standaard electronische problemen zijn aanwezig (airbag lichtje en radio volume) en de lak wat TLC nodig.

Verder een heerlijke wagen... :9

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:43:
De X6 is lelijk. Ik snap die auto ook gewoon niet. Een coupe moet niet hoog op zijn poten staan. De GT vind ik ook geen schoonheid maar da's een auto die meer fabrikanten maken. Zie de Audi Coupé Avant of hoe het ding ook heet.
die Audi is er niet wordt vast niet als de 5GT. Ik vind de X6 toch wel sexy eigenlijk, als hij goed uitgevoerd is.

deze versie is dan wel niet echt standaard en pooierig, maar ik kijk er zeker voor om
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwtuningmag.com/wp-content/uploads/hamann-bmw-x6.jpg
De 1 .. ook lelijk. De 1 coupe is wel grappig maar dat is gewoon een te heet gewassen 3-serie. Het ding weegt amper minder, kost amper minder .. waarom dan niet gewoon een 3 rijden.
scheelt 10k (125i coupe vs 325i sedan, de coupe is nog iets duurder), dus `amper minder` is het in mijn ogen niet.

BMW maakt ook rijderswagens en dat is prima in orde! [sub]Mijn all-time hoogste snelheid was iets van 225 in een 120d, voor hij goed en wel uit was in NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Lelijk is een groot woord. De X6 is niet de mooiste bak, maar het is wel gewoon een GRUWELIJK monster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:43:
Ik vind de 1-er 3 deurs wel grappig(Ben wat biased want ik heb er zelf een). De 5 deurs vind ik wat minder, zeker die van voor de facelift.
Daarnaast stuurt imho een (standaard) 1er net wat strakker dan een (standaard) 3er. De 1er is ook wat harder afgeveerd. Ook geeft de 1er door zijn lagere zit en kleinere cabine imho een sportiever gevoel (referentie is een standaard nieuwe 320d tov mijn 118d).
Tenslotte is de 1er natuurlijk een stuk goedkoper dan de 3er, als ik extra geld mocht uitgeven zou ik niet voor een 3er gaan maar voor een 1er met meer vermogen en opties.

Zo is een hatchbak 1-er imho geen lelijke auto.
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/20944-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/16805-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i435.photobucket.com/albums/qq78/Slats130/P1000337.jpg

Afgelopen weekend in Valais, Zwitserland op de bergweggetjes nog zitten genieten van mijn 1er. Gisterenavond op de bochtige A61 in Duitsland was het ook heerlijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Een X6 snap ik overigens ook niet.. waarom koop je in hemelsnaam een X6 als je voor dat geld ook een M5 touring of een 7er kan rijden. Ik hou van echte auto's, niet van form over function.

[ Voor 18% gewijzigd door THIJZEL op 19-08-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

In mijn ogen is de X5 facelift de enige mooie X eigenlijk :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

JaltaH schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:09:
Volgens mij mag ik nu ook posten in dit topic! Overstappen naar een baan waar je geen leasewagen meer krijgt, heeft toch ook voordelen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een 528i uit '96, waar wel wat werk aan is... Maar dat is geen probleem, zelfs leuk. Waarschijnlijk is er iets aan de hand met de airco compressor, hij werkt goed maar ratelt soms flink zo rond de 1800 tpm, de standaard electronische problemen zijn aanwezig (airbag lichtje en radio volume) en de lak wat TLC nodig.

Verder een heerlijke wagen... :9
Erg mooie wagen, mooi zwart en beschaafde velgen eronder. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:05:
Het probleem met de 1-serie is dat je het uiterlijk vergeet zodra je er twee bochten snoeihard mee hebt genomen en hebt genoten van de achterwielaandrijving :)
Ja, vooral met je lease 116i/118d met wieldoppen waar 95% van de 1-serie rijders in rijdt .. komop, dat ding is toch niks :X Mijn mening is duidelijk :+ Liever een 316i dan een 125i .. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 20-08-2009 00:59 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:10
-Thunder- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:27:
In mijn ogen is de X5 facelift de enige mooie X eigenlijk :)
De nieuwe X1 ziet er op de foto's ook wel best uit eigenlijk. Tuurlijk het een nutteloze auto, maar voor gezinnen en ouderen die een Qashquai (oid) niks vinden is het een prima bak.

No Shame, only Fame!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

JaltaH schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:09:
Volgens mij mag ik nu ook posten in dit topic!
[...]
Het is een 528i uit '96, waar wel wat werk aan is...
Strakke bak :>
Kosda?

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Net geen 4K, maar ik verwacht nog wel een paar reparaties.

Komend weekend maar eens flink aan de slag met commandant... of zijn er tegenwoordig betere alternatieven?

Careful. We don't want to learn from this.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voor zo'n aanschafprijs kan je idd wel wat lijden de eerste keer.

• argro
S2801 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:58:
[...]

De nieuwe X1 ziet er op de foto's ook wel best uit eigenlijk. Tuurlijk het een nutteloze auto, maar voor gezinnen en ouderen die een Qashquai (oid) niks vinden is het een prima bak.
Behalve dat een Qashqai bij 22k€ begint en de X1 verkrijgbaar zal zijn vanaf zo'n 35k€*.

*) De prijs van de X1 ken ik nog niet, maar BMW heeft al meermaals gemeld dat de X1 naast de 3-serie touring geplaatst dient te worden. Als uitgangspunt heb ik dus de prijs van een 3-serie touring genomen.

• 418O2
  • Laatst online: 20:47
JaltaH schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:54:
[...]

Net geen 4K, maar ik verwacht nog wel een paar reparaties.

Komend weekend maar eens flink aan de slag met commandant... of zijn er tegenwoordig betere alternatieven?
ja alsjeblieft zeg, veel betere.. Ik zou even googlen voor je je lak verkloot
argro schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:40:
[...]
Behalve dat een Qashqai bij 22k€ begint en de X1 verkrijgbaar zal zijn vanaf zo'n 35k€*.

*) De prijs van de X1 ken ik nog niet, maar BMW heeft al meermaals gemeld dat de X1 naast de 3-serie touring geplaatst dient te worden. Als uitgangspunt heb ik dus de prijs van een 3-serie touring genomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.carspace.com/arvin1/Albums/Interior%20Car%20Pictures/originals/nissan-qashqai-8942.jpg/photo/v./original.jpg
De nissan, de x1 (vermoedelijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.autospies.com/images/users/tryme/main/bmw-x1-interior.jpg

Daar betaal je ook voor. Zon Nissan is prima, maar een BMW maakt zijn kosten wel waar imo

• argro
418O2 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:51:
[...]

Daar betaal je ook voor. Zon Nissan is prima, maar een BMW maakt zijn kosten wel waar imo
Absoluut. Ik zie de Qashqai dan ook niet als een concurrent van de X1. Dat wilde ik aangeven.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wimo. schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:58:
[...]

Ja, vooral met je lease 116i/118d met wieldoppen waar 95% van de 1-serie rijders in rijdt .. komop, dat ding is toch niks :X Mijn mening is duidelijk :+ Liever een 316i dan een 125i .. :+
Dude, ik heb ook niet gezegd dat ik het een mooie auto vind. Ik heb met meerdere uitvoeringen gereden, waaronder zo'n 118d (de nieuwe). En dat lijkt suf maar het rijdt echt prima hoor. Zaten wel goeie velgjes onder trouwens. In dat leasesegment koop je ook een Golf en zo, nou dan kan ik je zeggen dat op sportief vlak de Einser op eenzame hoogte staat. Die achterwielaandrijving is uniek in dat segment en dat merk je aan alles.

Knap is het ding niet, maar daar geef ik minder om. Rij nu ook een HF Integrale, 'nuff said :p

[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-08-2009 09:17 ]

• YoshiBignose
De X1 zal iig nooit zo goed verkopen als de Qashqai.

De 1-serie was sowieso niet BMW waardig vind ik, het lijkt in de verste verste niet eens op een BMW. Als leasebak oke, maar er zijn weinig mensen die zo'n ding kopen volgens mij. De coupe is wel weer mooi ;)

[ Voor 66% gewijzigd door YoshiBignose op 20-08-2009 09:15 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

argro schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:40:
[...]

http://www.autotelex.nl/autonieuws/?id=445
Prijzen X1, let erop dat de sDrive modellen tweewielaandrijving hebben.

Een Qashqai moet je er niet mee vergelijken. Nissan mikt met die auto op het Golf/Astra segment voor mensen die in die prijsklasse eens iets anders zoeken dan een hatchback, en met succes. De X1 is een beetje het antwoord op de echte kleinsegment SUV's zoals de Tuscon, Sportage maar ook op Santa Fe en dergelijke. Nou ja, dan wist ik het ook wel :p

[ Voor 30% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 20-08-2009 09:16 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:14:
[...]

http://www.autotelex.nl/autonieuws/?id=445
Prijzen X1, let erop dat de sDrive modellen tweewielaandrijving hebben.

Een Qashqai moet je er niet mee vergelijken. Nissan mikt met die auto op het Golf/Astra segment voor mensen die in die prijsklasse eens iets anders zoeken dan een hatchback, en met succes. De X1 is een beetje het antwoord op de echte kleinsegment SUV's zoals de Tuscon, Sportage maar ook op Santa Fe en dergelijke. Nou ja, dan wist ik het ook wel :p
Een QQ is qua grootte ook niet vergelijkbaar. Door de vorm en grondspeling ziet hij er groter uit dan hij is. De binnenruimte is dik ok, maar als je hem naast een "echte" kleine SUV zet zoals idd de voorbeelden die je noemt komt hij toch echt nog wel wat centimeters te kort. Dat gezegd hebbende is het zeker een broodnodige frisse wind in het C-segment, ze verkopen niet voor niets als zoete broodjes. Ik vind hem zeker zijn geld waard, heb er geen spijt van, maar het is ook geen BMW :)

• ConZito
Een 1-serie is niet BMW waardig, het interieur van een 3-serie is echt veel degelijker afgewerkt. Wat betreft wegligging is een 1-serie weer wel BMW waardig, logisch ze hebben onder de facelift 90% van het E90 onderstel geplakt.

In die klasse op diesel rijdt er niets rond dat net zo de hoek om gaat, stil is en op hoge snelheid zoveel zekerheid geeft. Daarbij is een 1-serie met wat aanpassingen verschrikkelijk goed, ik ga verder geen vergelijkingen maken, maar ik zou niet snel een M3 kopen als je ook een 135i Coupe kan kopen. Echter als ik die keuze zou hebben dan zou ik weer eerder een Cayman in huis halen :+

Ohw de 31e krijg ik een nieuw tellerhuis, nieuwe "juiste" voorruit, gaan ze de airco repareren en nog wat dingen. Of de volgende auto weer een BMW wordt ben ik nog niet uit...

Iedereen verklaart je voor gek als ik je in een 1-serie van 40k gaat zitten, maar een Golf 2.0TDI is niet veel goedkoper als je hem aan gaat kleden. Daarbij kreeg je toen ik moest gaan kopen nog de oude 2.0TDI, wat gewoon een draak van een motor is.

• THIJZEL
  • Niet online
ConZito schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:47:
Een 1-serie is niet BMW waardig, het interieur van een 3-serie is echt veel degelijker afgewerkt. Wat betreft wegligging is een 1-serie weer wel BMW waardig, logisch ze hebben onder de facelift 90% van het E90 onderstel geplakt.
Nou, toen ik laatst in een splinternieuwe leen 320d reed was het één grote dejavu, exact dezelfde materialen, knopjes en afwerking. Veel onderdelen(bijv airco unit) zijn gewoon 1-1 over genomen. Het dashboard van de 1er was imho gewoon een gekrompen versie van die 3er. Ik was in z'n geheel overigens niet echt overtuigd van die 320d, zeker niet met de 15-20k meerprijs op mijn 1er.
Iedereen verklaart je voor gek als ik je in een 1-serie van 40k gaat zitten, maar een Golf 2.0TDI is niet veel goedkoper als je hem aan gaat kleden. Daarbij kreeg je toen ik moest gaan kopen nog de oude 2.0TDI, wat gewoon een draak van een motor is.
Ga maar eens met de configurator spelen. Een full-options 118d zit rond de 50k, zo ver krijg je een golf 2.0tdi niet. Die oude 2.0tdi was wat luidruchtiger maar gaf imho wel een sportiever gevoel dan de huidige common-rail motoren.

• Vince Dexa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:20
JaltaH schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 07:54:
[...]

Kan uit ervaring melden dat de producten van Meguiar's perfect werken.
kost een paar centen en een middagje zweten maar het resultaat is er na.
zelf was ik eerst met Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner
En als de lak weer ruw voelt een beurt met de clay
En als afsluiting de wax.

Vooral die kei is een openbaring... hoeveel troep je nog van je pas gewassen auto kan halen is verbazingwekkend.

Now go away or I shall taunt you a second time!

• zneek
Dodo juice! Sour Power en Red Mist, goeie washmitt en microfiber doeken erbij en je kunt los. Ik was 60 euro in totaal kwijt en mijn auto blinkt weer... en kan hem nog een keer of 20 wassen met wat ik nu heb staan.

• ConZito
THIJZEL schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:28:
[...]

Nou, toen ik laatst in een splinternieuwe leen 320d reed was het één grote dejavu, exact dezelfde materialen, knopjes en afwerking. Veel onderdelen(bijv airco unit) zijn gewoon 1-1 over genomen. Het dashboard van de 1er was imho gewoon een gekrompen versie van die 3er. Ik was in z'n geheel overigens niet echt overtuigd van die 320d, zeker niet met de 15-20k meerprijs op mijn 1er.

[...]

Ga maar eens met de configurator spelen. Een full-options 118d zit rond de 50k, zo ver krijg je een golf 2.0tdi niet. Die oude 2.0tdi was wat luidruchtiger maar gaf imho wel een sportiever gevoel dan de huidige common-rail motoren.
Tuurlijk krijg je een 118d op 50k, maar dan zit je er ook dingen in te stoppen die je uberhaupt niet eens op een Golf kan krijgen. Die 2.0TDI heeft veel problemen, zeker in de 170pk trim. Sowieso nooit gecharmeerd geweest van het 2.0TDI blok.

Hoe ik met m'n 1-serie omspring daar is geen enkel dashboard tegen bestand. Dus het zal me ook worst zijn, de radio op standje gehoorbeschadiging en brullen met die spullen. Elke dag als ik naar m'n werk rijd is weer leuk, betrap me er ook op dat ik daardoor steeds de elektronische probleempjes vergeef...

Ach ja, het is geweldig sturende lelijke kutauto die me tijdens elke rit toch weer vrolijk maakt...is toch kut of niet dan...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

THIJZEL schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 22:20:
Een X6 snap ik overigens ook niet.. waarom koop je in hemelsnaam een X6 als je voor dat geld ook een M5 touring of een 7er kan rijden. Ik hou van echte auto's, niet van form over function.
Ik zou zegge, ga eens in een X6 zitten bij de dealer, dan snap je het ineens wel. De X6 heeft géén lage instap, enorm veel ruimte achterin (het is 1 van de eerste auto's ooit waar ik achterin kan zitten zonder met m'n benen klem te zitten of met m'n hoofd te tegen het dak), zetels waar ze in de 2de kamer nog jaloers op zijn, etc.
Van buiten vind ik persoonlijk de lijnen niet helemaal kloppen, de neus is te lomp ten opzichte van een vrij elegante achterkant, maar van binnen O+
En waar draait het bij een rijdersauto nou om? Hoe hij eruit ziet of hoe hij rijdt en zit? Voor mij persoonlijk het laatste.

@JaltaH
Hopelijk is het bij je aircopomp alleen de (magneet)koppeling. Dat is relatief goedkoop te repareren. Een nieuwe airco-compressor kost toch behoorlijk wat geld en montage betekend dat het hele systeem opnieuw gevuld moet worden (op zich is dat niet slecht, maar ook dat kost nog redelijk wat geld).

Verder, voor je lak, vergeet commandant, maar ga voor Meguiars, DoDo, PoorBoys of Autoglym. Die hebben allen stappenplannen voor het weer tot leven wekken van oude lakken. Wees wel bereidt al snel meer dan €100 aan een paar flesjes shampoo/polijst/poest/wax en hulpmiddelen uit te geven.
Onderschat vooral het nut van een goede shampoo niet. De laatste keer heb ik met Meguiars NXT Car Wash de auto gewassen, en hij was nog nooit zo schoon daarna. Bijkomend voordeel was dat ik geen last meer had van kalk-kringen. Daarna kleiën. Dat lijkt in sommige gevallen weinig uit te halen (bij mijn auto zag ik geen verschil), maar op langer termijn merk je het voordeel wel. Ik heb mijn motorkap een paar maanden terug gekleid en ondanks dat de wax-laag inmiddels verdwenen is, blijft de kap water afstotend.

Dat is het voorbereidende werk eigenlijk pas, daarna is het krasjes weg werken met een polijstmiddel, daarna een behandelstap om swirls e.d. weg te werken (een soort filler) en daarna een sealer in de vorm van een wax-laag. Het resultaat zal je verbazen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

THIJZEL schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:28:
Makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e2kGPUNxfOVs2NcsVOTqoBA5/full.png

Dan heb ik zelfs nog best wat opties overgelaten. Als je een 1 op 1 vergelijking maakt is de BMW natuurlijk wel een stuk duurder.

• bord4kop
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Voor ronde de 32K heb je een 116i met 'noodzakelijke' extra 's (clima, lichmetaal, etc).
Voor dat geld rijd je ook een Golf met +/- vergelijkbare opties.

Voor rond de 27K heb je een 116i met 'noodzakelijke' extra 's (clima, lichmetaal, etc).
Voor dat 26k rijd je een Golf met +/- vergelijkbare opties.

Welke zou je kiezen?

enne....

Als nieuwbakken BMW stuurman mag ik misschien mijn mond niet teveel opendoen, maar...

Sinds die Hooijdonk (hooydonk?) aan het ontwerpen is geslagen voor BMW vind ik ze niet bepaald het toonbeeld van schoonheid.
Waarbij de 1-serie er wel weer positief uitsprong, vooral van (schuin-) voren....

Pas sinds kort gaat het weer de goeie kaant uut qua design met alle beemers :)

[ Voor 12% gewijzigd door bord4kop op 20-08-2009 14:56 ]

| Security Management |

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
bord4kop schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:31:
Voor ronde de 32K heb je een 116i met 'noodzakelijke' extra 's (clima, lichmetaal, etc).
Voor dat geld rijd je ook een Golf met +/- vergelijkbare opties.
Ik weet niet in welke prijslijst jij kijkt maar een 3-deurs 116i High Executive (die dus wel wat meer bevat dan enkel de noodzakelijke extra's) kost € 30.875. Pak je een Corporate Lease met automatische airco en 16" lichtmetaal dan zit je op 26.600 euro.

Bij VW haal je voor die 32k een GTI. De 1.4 TSI die qua motorisering vergelijkbaar is met de 116i begint in Highline-uitvoering op 25 mille. Met alleen de 'noodzakelijke' extra's ben je voor 23k klaar (op basis van de Trendline)

• YoshiBignose
Ik vind een Golf mooier dan een 1-serie om eerlijk te zijn en volgens mij is de Golf van binnen ook prima. Sure, de echte BMW kwaliteit zul je in de 1-serie ook wel vinden, maar daar betaal je ook iets meer voor. Persoonlijk zou ik (als ik tussen die twee moest kiezen) voor de Golf gaan.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik had hiervoor een Golf, maar...

"BMW maakt rijden geweldig"

;)

| Security Management |

• THIJZEL
  • Niet online
Als ik voor een benzinemotor had mogen kiezen was ik ook niet voor een bmw gegaan. Vag ligt mijlenver voor als het om 4cyl. motortjes gaat. Een 1.4tsi is niet echt te vergelijken met de 116-120i.

De 1-serie is op het moment wel erg goedkoop btw, het business line pakket is sinds kort gratis. Dat komt natuulijk omdat de verkopen nou niet echt goed gaan (zie autoweek statistieken).

Blijf er wel bij dat de 1-serie uniek is in z'n klasse qua sportiviteit. Qua afwerkling is de golf IV vergelijkbaar. Ik vind de 1-serie niet lelijk, zeker niet in de juiste config. Het is geen beauty, maar dat is imho bijna geen bmw (op de 3 coupé en nieuwe Z4 na) .

Imho is het probleem van BMW een beetje dat, als je niets geeft om die rijeigenschappen, een BMW niet een heel logische keuze is. M'n vader is aan het shoppen in de 3er/C/A4 klasse. Hij hoeft geen dikke motor(lees lekkere 6-cyl) want hij rijd altijd erg rustig. De 3er heeft dan weinig plussen over de A4 en C-klasse.

• ConZito
Zolang je zelf maar achter je keuze staat is het toch allemaal goed?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:18:
Ik vind een Golf mooier dan een 1-serie om eerlijk te zijn en volgens mij is de Golf van binnen ook prima. Sure, de echte BMW kwaliteit zul je in de 1-serie ook wel vinden, maar daar betaal je ook iets meer voor. Persoonlijk zou ik (als ik tussen die twee moest kiezen) voor de Golf gaan.
bord4kop schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:20:
Ik had hiervoor een Golf, maar...

"BMW maakt rijden geweldig"

;)
Ik heb laatst in de nieuwe Golf gereden en dacht er het volgende over (eerder hier gepost):
Net even in de nieuwe Golf VI gereden met 1.8TSI blok en op zich een mooie auto, maar ik loop toch weer tegen het "probleem" aan dat het gevoel dat BMW geeft veel fijner is. En dan doel ik op het gevoel in de pedalen, het stuur en de versnellingsbak.

De Golf heeft minder gevoel in het stuur....mist ook wat "gewicht", het koppelingspedaal is erg licht, het rempedaal reageert niet direct (eerste centimeter is dood zeg maar) en is minder goed te doseren en het gaspedaal is de eerste centimeter ook dood....dus wat dieper intrappen voordat hij reageert. De versnellingsbak tenslotte geeft niet het gevoel of je echt tandwielen aan het verplaatsen bent....een redelijk kunstmatig gevoel dus. Ik vind bij BMW fijn dat je de mechaniek echt voelt.

Ik had er toch wat meer van verwacht eigenlijk.....hoewel ik de Golf 5 ook wel eens gereden heb en daar was ik ook al niet superenthousiast over. Ben benieuwd hoe een 1-serie rijdt.....heb daar nog nooit in gereden.

• k0ewl
Grmbl. Nog steeds het kenteken niet binnen, dus nu moet ik nog een week in die klote Vectra rijden. Grafbak... Als morgen het kenteken hier is, kan ik heel misschien het nog net redden voordat ze sluiten bij mijn ouders in de straat. Zoja, dan kunnen ze nog net zaterdagochtend die dingen drukken. En anders wordt het dus volgende week. Ik baal er wel een beetje van omdat ik gewoon lekker wil rijden :9~

Owja, morgen maar gewoon bellen met de RDW om te vragen of ze het al uitgegeven hebben of dat ze een of andere lame smoes hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door k0ewl op 20-08-2009 19:34 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb hier nog een houder voor een telefoon die (precies) naast de middenconsole van een 3 serie (E46) past.
Volgens mij is het origineel BMW spul (zwart en hetzelfde materiaal als middenconsole). Daarop kun je een houder voor een telefoon monteren. Kan zo geen plaatjes van dat ding vinden.
Iemand interesse in?

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/2ia4kxv.jpg
Dat ding rechts.

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 20-08-2009 21:34 ]

• zneek
Even voor de mensen die van snelle auto's houden. Medetweaker Heuving, jullie welbekend, is (mede)organisator van The Dutch Quarter Mile : dragracen met exotics (Ferrari Enzo, Lambo's, Bugatti Veyron, dat soort auto's)

Ik heb VIP kaarten en ben van de partij! Ik geloof dat het erg leuk gaat worden. En ik geloof dat de bekende auto media er aanwezig zullen zijn. Misschien een mooie kans voor een mini-GoT-car-meet? Het wordt in ieder geval bruut, snel en luid. Het is aanstaande zaterdag, check de site voor locatie en specifics. Kaarten kun je op de site bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 20-08-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Mooi evenement, wil misschien wel ff gaan kijken! Online kaartverkoop is gesloten.. wat kosten die dingen aan de poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Valkenburg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vliegveld Valkenburg hè, dat ligt bij Katwijk (aan zee) ;)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
THIJZEL schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:15:
Mooi evenement, wil misschien wel ff gaan kijken! Online kaartverkoop is gesloten.. wat kosten die dingen aan de poort?
15 euro geloof ik, 55 euro voor VIP, 75 euro voor VIP 2 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond :D
Ik ben al sinds jaar en dag helemaal BMW freak en heb altijd BMW gereden, 1 keer fout gemaakt door renault Clio V6 te kopen :S . Ga toevallig vandaag mijn huidige auto, BMW E46 M3, inruilen voor mijn nieuwe auto, BMW X6 35i. Ik zal eens een foto maken van oude auto en de nieuwe en zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg om ze te posten hier.
Dit topic komt in favorieten :D

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Feli, Clio V6 is spectaculair voor erbij misschien maar niet als dagelijks vervoer. De 2e generatie is wel veel beter dan de eerste (bouwkwaliteit vooral, de eerste werd door TWR gebouwd, de 2e door Renault Sport).

Waarom stap je van een M3 naar een X6 als ik vragen mag? Ik ken iemand die juist omgekeerd deed: van een X5 weer 'terug' naar een 335d.

[ Voor 43% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-08-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 09:10

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

De hoofdreden dat ik over stap van een m3 naar een x6 is een zakelijke reden. Ik vind persoonlijk de X6 meer een toer auto dan een m3. Ik heb heel veel plezier in mijn m3 gehad en als het een automaat was geweest had ik hem waarschijnlijk niet eens weg gedaan. Ben er ook achter gekomen dat hoog zitten in een auto heel erg comfortabel rijd. De m3 heb ik nooit gereden als een gefrustreerde stoplicht scheurder. De enige keren dat ik van het vermogen genoot was op de duitse snelweg. Toch zal ik hem wel gaan missen ;(

Wat je over de clio zegt klopt helemaal, maar toen ik die clio inruilde voor de m3 heb ik geen seconde spijt gehad. De hoeveelheid problemen die ik met die clio had deed mij ook geen seconde denken aan generatie 2. Ook al zeiden ze bij Renault de nieuwe is beter. Ik had het een beetje gezien met de hoeveelheid garage bezoekjes. Met de M3 nooit problemen gehad over al die jaren. Nu en dan normaal onderhoud maar verder niks speciaals.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cool eindelijk iemand in het topic met een X6 8)
deepbass909 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:11:
[...]

Vliegveld Valkenburg hè, dat ligt bij Katwijk (aan zee) ;)
Ooh haha, dat scheelt alweer wat.

[ Voor 69% gewijzigd door YoshiBignose op 21-08-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Komen er mensen? Dan vraag ik even of Heuving een GoT plekkie kan reserveren op de parkeerplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het klinkt wel interessant. 15 euro valt mee en het lijkt me wel leuk om al die exoten een keer te zien. Het is ook erg dichtbij gezien ik aan de andere kant van Leiden woon. Even kijken of ik morgen ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

KingTenteehje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39:
De hoofdreden dat ik over stap van een m3 naar een x6 is een zakelijke reden. Ik vind persoonlijk de X6 meer een toer auto dan een m3. Ik heb heel veel plezier in mijn m3 gehad en als het een automaat was geweest had ik hem waarschijnlijk niet eens weg gedaan. Ben er ook achter gekomen dat hoog zitten in een auto heel erg comfortabel rijd. De m3 heb ik nooit gereden als een gefrustreerde stoplicht scheurder. De enige keren dat ik van het vermogen genoot was op de duitse snelweg. Toch zal ik hem wel gaan missen ;(
Dat is ook zonde, het schijnt een heerlijke sportwagen te zijn op bijvoorbeeld een bochtige weg. Dat heet genieten, niet gefrustreerd zijn ;) zakelijk en comfort gezien kan ik de overstap begrijpen inderdaad.
KingTenteehje schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:39:Wat je over de clio zegt klopt helemaal, maar toen ik die clio inruilde voor de m3 heb ik geen seconde spijt gehad. De hoeveelheid problemen die ik met die clio had deed mij ook geen seconde denken aan generatie 2. Ook al zeiden ze bij Renault de nieuwe is beter. Ik had het een beetje gezien met de hoeveelheid garage bezoekjes. Met de M3 nooit problemen gehad over al die jaren. Nu en dan normaal onderhoud maar verder niks speciaals.
Tja, daarom: Clio V6 voor erbij en het is dan handig als je zelf een beetje kunt sleutelen. Ik heb er ook een classic 'bij' en dan blijft het leuk. Misschien kun je de M3 erbij houden voor in het weekend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Wie weet wat het nu is van de lichtsensor in de 1-serie? De mijne heeft zo'n ding, maar het lijkt er op alsof ik net zo goed het dimlicht aan kan zetten want dat brandt toch altijd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
De lichtsensor in mijn 3(e90) doet het perfect ... behalve toen Carglass de voorruit vervangen had ... waren ze vergeten deze aan te sluiten en bleef hij constant aan.

Brand die van jou ook constant of gaat hij toch soms uit? Want als hij altijd brand, misschien toch maar eens laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Op mijn E46 zit ook lichtsensor. Lichten staan gewoon standaard uit en als het donker wordt (of je tunnel in rijdt) dan gaan de lichten aan. Stadslicht staat nooit aan. Ik hoef nooit meer aan m'n lichten te zitten, maar soms bij korte tunneltjes of viaduct gaat hij soms ook heel even aan en daarna weer uit. Misschien beetje hatelijk voor de persoon voor me :9

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 21-08-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:30:
Komen er mensen? Dan vraag ik even of Heuving een GoT plekkie kan reserveren op de parkeerplaats :)
Ik zou wel willen, maar m'n zaterdag zit al vol met m'n Compact TLC geven... In de auto liggen nog kit-resten van het vervangen van de voorruit en aan de buitenkant is hij inmiddels meer bruin dan zwart... Ook wil ik met een polijstschijf aan de slag om bepaalde krasjes weg proberen te krijgen (daarna de boel weer eens goed in de wax te zetten).
JaymzHetfield schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:03:
Wie weet wat het nu is van de lichtsensor in de 1-serie? De mijne heeft zo'n ding, maar het lijkt er op alsof ik net zo goed het dimlicht aan kan zetten want dat brandt toch altijd. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Heel simpel testje. Zet de auto op contact, zodat je lichten gaan branden. Als ze op automatisch staan en ze branden, schijn dan eens met een lamp op de sensor. Dan zouden ze uit moeten gaan. Zoniet, dan is of je sensor defect, of er hangt een stekker los.

[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 21-08-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Iemand enig idee waar ik een kleurenschema van mijn 1-serie (e87) business radio kan vinden?

Wil een parrot carkit aansluiten en heb een verloopstekker gekocht. Speciaal voor BMW, stekker past prima. De andere kant is netjes ISO, maar het werkt niet.

Ik wil zelf wel knutselen, geen probleem, maar ik kan tot dusver alleen de 12V continue vinden. 12V schakel niet.

Speakers werken zonder probleem overigens, die zitten wel netjes op de juiste plek :|

Iemand enig idee?
Ik googel me rot, maar kan niets vinden ;(

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Vandaag was de opbouw, ik heb in de ochtend nog een paar foto's geschoten :cool:

De Nissan GTR is de crew-car, deze was al in actie te zien bij de Bavaria City Race.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_01.jpg

Een aantal auto's zijn op transport afgeleverd.
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_03.jpg

De baan is getest door een Audi R8 V10 ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_04.jpg

De bolides staan geduldig te wachten tot het gas erop kan morgen!
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_05.jpg

Een van de surprise acts, uiteraard niet vol op de foto om de spanning erin te houden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.cardetail.nl/placings/dutch_quarter_mile_2009_opbouw_06.jpg

Voor de tweakers die komen, tot morgen!
Andere tweakers kunnen op SBS 6 gaan bekijken wat ze hebben gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er uit als een jetpack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kleurenschema ziet er uit als de Black Widow Bike van OCC, maar verder kan ik het niet plaatsen. :X Misschien de Black Widow Jet Pack dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:07

evol

hello world

bord4kop schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:23:
Iemand enig idee waar ik een kleurenschema van mijn 1-serie (e87) business radio kan vinden?

Wil een parrot carkit aansluiten en heb een verloopstekker gekocht. Speciaal voor BMW, stekker past prima. De andere kant is netjes ISO, maar het werkt niet.

Ik wil zelf wel knutselen, geen probleem, maar ik kan tot dusver alleen de 12V continue vinden. 12V schakel niet.

Speakers werken zonder probleem overigens, die zitten wel netjes op de juiste plek :|

Iemand enig idee?
Ik googel me rot, maar kan niets vinden ;(
Check deze link
Dat moet je wel verder helpen, heeft mij ook geholpen.
Rood en oranje omdraaien en 12 volt onder bij de versnellingspook can groen/geel aftappen.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@laatste foto van heuving.
Jetpack van Go Fast! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6230lover
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2023
JaymzHetfield schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:03:
Je lichtsensor werkt waarschijnlijk wel gewoon als je de knop op de meest linker (A(utomaat)) stand zet. Bij de instellingen zit alleen een altijd aan functie. Je moet met je richtingaanwijzer pook dat soort van scroll wheel omhoog en omlaag naar de instellingen van het sleuteltje bladeren. Dit kan alleen als de motor draait en je staat stil. Ik weet niet meer welke sleutel hij onder zit er zijn er 2 maar dat moet je even kijken, door op de bc knop te drukken ga je dieper het menu in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

evol schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:04:
[...]

Check deze link
Rood en oranje omdraaien en 12 volt onder bij de versnellingspook can groen/geel aftappen.
evol schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 09:04:
[...]

Check deze link
Hulde & thanx, daarmee moet het lukken!!

ik ga het proberen...

EDIT
Helaas dus :(

Na veel prutsen en rommelen werkt alles prima...
totdat ik de motor start, dan gaat de radio op mute!

GVD, weer 4 uur verder en nog werkt het niet!

[ Voor 10% gewijzigd door bord4kop op 22-08-2009 19:14 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vandaag bij DQM geweest. Hier alvast een paar foto's:

ZneeKs eigen bakkie, lekker veilig op de parkeerplaats :) Met in de verte de exotics die gaan racen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/dqm/6.jpg

Ik heb ook nog een lading foto's van de races op zich, die komen later.

Overigens was de gok goed, het was een jetpack. Heel geinig, alleen jammer dat ie maar 2 seconden in de lucht was....

[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 22-08-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 20:52:
Overigens was de gok goed, het was een jetpack. Heel geinig, alleen jammer dat ie maar 2 seconden in de lucht was....
En dat was meteen ook 2 seconden te lang. Wat een ontzettende klereherrie maakte dat ding zeg. Heb hem in Zandvoort ook al eens gezien, maar wat de lol er nou aan is ontgaat mij redelijk. De enige BMW die ik er overigens gezien heb was een Z8, waarvan volgens mij de bak/koppeling aardig naar de klote zijn inmiddels :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Er was ook een E46 M3 en een M5. En natuurlijk de E30 en E36 van het raceteam

[edit] Die Z8 was een dikke teleurstelling idd. Of die auto was niet helemaal 100% of de eigenaar kon niet rijden. Klonk niet goed iig...

[ Voor 47% gewijzigd door zneek op 22-08-2009 22:43 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.