Tering, netjes hoor! Ik was 11 kwijt voor m'n 330d uit 2001. Ik hoefde dan ook geen BPM meer te betalen daarna ...
Thnx allemaal! En ik hoop echt dat het geen rampenbak wordt. En als mijn vader me vermoordt: dan doen we hem gewoon de handel in. Allemaal wel prima zo!
Wat had je 330d gelopen dan?
Wat had je 330d gelopen dan?
[ Voor 9% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 09:48 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Gave auto K0ewl! Had hem maar een weekje eerder gekocht.. Dan had je nog een mooi tripje gehad.k0ewl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:51:
Ik heb hem gekocht.... argh. spannend! hij ging van 8 naar 7.7 voor de prijs en heb er nog 7.6 van weten te maken. Wel gaafKat in het bakkie denk ik
De bedoeling is om wat minder kilometers te maken. De aankoop van dit monster is dan wel niet echt verantwoord, maarja. Minder kilometers maken is het makkelijkste wat me te doen staat de komende periode. Ga 30 km dichter bij huis werken en ga minder weekendjes terug naar mijn ouders. Dat laatste zal wel niet te moeilijk worden ivm de aanschaf 
En mijn weet het ondertussen ook. Hij zei: "Jaap, dit is het domste wat je ooit gedaan hebt." Toen heb ik hem even herrinnerd aan de Alfa en toen begon hij daarover te twijfelen. Maargoed, Hij was er ook stellig van overtuigd dat je met een 1 dags kenteken niet het land in mocht en dat je verzekering en alles moest regelen.
Owja, had ik al gezegd dat ik echt extreem zenusachtig ben nu
Sta serieus te trillen van de grootste aankoop die ik in mijn leven gedaan heb...
En mijn weet het ondertussen ook. Hij zei: "Jaap, dit is het domste wat je ooit gedaan hebt." Toen heb ik hem even herrinnerd aan de Alfa en toen begon hij daarover te twijfelen. Maargoed, Hij was er ook stellig van overtuigd dat je met een 1 dags kenteken niet het land in mocht en dat je verzekering en alles moest regelen.
Owja, had ik al gezegd dat ik echt extreem zenusachtig ben nu
[ Voor 40% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 10:31 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
200 gelopen, ondertussen alweer 270 in iets meer dan 'n jaar. Heeft voor ik 'm kocht wel 'n nieuwe bak gekregen, en schakelt als nieuw.k0ewl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:48:Wat had je 330d gelopen dan?
Weet eigenlijk nooit zo goed of ik 'n goeie deal maak, ik had 't geld er wel voor over
Dat is het belangrijkste. Dat jij vindt dat de auto zijn geld waard is. Daar twijfel ik ben deze auto geen moment aan trouwensRSP schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:21:
[...]
200 gelopen, ondertussen alweer 270 in iets meer dan 'n jaar. Heeft voor ik 'm kocht wel 'n nieuwe bak gekregen, en schakelt als nieuw.
Weet eigenlijk nooit zo goed of ik 'n goeie deal maak, ik had 't geld er wel voor over
Ach, je kan nooit echt weten of je een goede deal hebt gemaakt, er kan altijd wat stuk gaan. Beetje mazzel moet je ook wel hebben, maar als de auto goed onderhouden was (dealer... facturen... etc.) dan scheelt dat natuurlijk wel. Voor de prijs die jij betaalt voor die 330d zou ik de gok wel wagen
veel plezier ermee.
Facts don't care about your feelings
330i, geen d... heel verschilYoshiBignose schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:42:
Ach, je kan nooit echt weten of je een goede deal hebt gemaakt, er kan altijd wat stuk gaan. Beetje mazzel moet je ook wel hebben, maar als de auto goed onderhouden was (dealer... facturen... etc.) dan scheelt dat natuurlijk wel. Voor de prijs die jij betaalt voor die 330d zou ik de gok wel wagenveel plezier ermee.
[ Voor 9% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 10:46 ]
Zit hij ook een beetje leuk in de opties?
Enne, als je dan toch binnenkort een keer naar drenthe wil komen wil ik die auto natuurlijk wel even goed bekijken he..
Enne, als je dan toch binnenkort een keer naar drenthe wil komen wil ik die auto natuurlijk wel even goed bekijken he..
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Wat komt er nu trouwens nog bovenop je aanschafprijs kwa BPM en andere bedragen enzo?k0ewl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:45:
[...]
330i, geen d... heel verschilIk dacht precies hetzelfde. Er kan best wat onderhoud aanzitten, maar dat zien we dan wel weer.
Of hij goed in de opties zit? Laat me niet lachen. Alles zit er op en er aan!
Lederen interieur, airco, regensensoren, parkeersensoren, navigatie, cd wisselaar, M-pakket (ik zag in ieder geval M op de pook en op het stuur)... tja, weet ik veel. Te veel om op te noemen
Aan BPM komt er nog 1900 euro bij op zo ongeveer. En dan de kosten van het kenteken á 125 euro. Dus voor totaal 9600 euro heb ik hem. Ik lach me bijna de ballen uit mijn broek over de aanschafprijs...
Hoe zit het trouwens met het alarm. Is dit standaard goed genoeg voor de verzekering? Scheelt weer wat in de premie natuurlijk.
Lederen interieur, airco, regensensoren, parkeersensoren, navigatie, cd wisselaar, M-pakket (ik zag in ieder geval M op de pook en op het stuur)... tja, weet ik veel. Te veel om op te noemen
Aan BPM komt er nog 1900 euro bij op zo ongeveer. En dan de kosten van het kenteken á 125 euro. Dus voor totaal 9600 euro heb ik hem. Ik lach me bijna de ballen uit mijn broek over de aanschafprijs...
Hoe zit het trouwens met het alarm. Is dit standaard goed genoeg voor de verzekering? Scheelt weer wat in de premie natuurlijk.
[ Voor 49% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 11:02 ]
Klinkt goed, nu word ik nog nieuwsgieriger om hem eens in het echt te gaan bekijken.. 
Wat voor navi zit erin, Breedbeeld? Lederen sportinterieur, of standaard? Alleen M-tech onderstel of ook bumpers ed? (dat maakt zo'n E46 echt af..
)
Doe anders ff wat foto's posten..
Wat voor navi zit erin, Breedbeeld? Lederen sportinterieur, of standaard? Alleen M-tech onderstel of ook bumpers ed? (dat maakt zo'n E46 echt af..
Doe anders ff wat foto's posten..
[ Voor 7% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 14-08-2009 11:03 ]
www.teamgenie.nl
Owja, ehm: wat voor klasse alarm moet ik dan invullen?

dus nee, geen breedbeeld navigatie

dus nee, geen breedbeeld navigatie
[ Voor 4% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 11:13 ]
Mooie bak, ff witte knippers erop alleen.
Maar wel het mooie interieur..
En Xenon verlichting, zie ik dat goed?
Die breedbeeld navi kan je ook achteraf wel inbouwen..
En ik zou persoonlijk die oranje knippers aan de voorkant vervangen voor witte, en ook aan de achterkant het oranje vervangen door wit of smoke.. Misschien Alpina velgjes (en evt. M-bumpers) eronder en dan is hij af..
Die breedbeeld navi kan je ook achteraf wel inbouwen..
www.teamgenie.nl
en dan heb je je sjonnie bakDuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:21:
Maar wel het mooie interieur..En Xenon verlichting, zie ik dat goed?
Die breedbeeld navi kan je ook achteraf wel inbouwen..En ik zou persoonlijk die oranje knippers aan de voorkant vervangen voor witte, en ook aan de achterkant het oranje vervangen door wit of smoke.. Misschien Alpina velgjes (en evt. M-bumpers) eronder en dan is hij af..
10cm verlagen, veel te grote velgen en zwart geblindeerde ramen is sjonnie.. Maar witte knippertjes toch niet? Of bedoel je de andere mods in mijn lijstje?
www.teamgenie.nl
Witte knipperlichtjes niet nee. Wel de Alpina-velgen met verlaging en de achterlichten vooral...
Maargoed, ik wil hem gewoon netjes houden en dat is hij naar mijn mening zo al wel.
Maargoed, ik wil hem gewoon netjes houden en dat is hij naar mijn mening zo al wel.
Yup, duitsland is nu wel the place to be om een autootje te scoren dunkt me.
Hebben we als Nederlanders maar weer geluk dat we er naast wonen...
Hebben we als Nederlanders maar weer geluk dat we er naast wonen...
Inderdaad. Ik had die van mij (2002er, 95.000km, wel wat dikker in de opties) vorig jaar verkocht voor meer dan het dubbele.tazzman schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:57:
[...]
7600 voor een 2001 330? Dat vind ik toch wel heel netjes! Veel plezier d'r mee en erg fraaie velgen ....die had ik ook onder mijn E46 (a 1900 euro meerprijs!).
Anyway gefeliciteerd! 330i was echt een heerlijke auto
[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 14-08-2009 12:03 ]
Eén daarvan is van een particulier. Dat zou ik niet doen. Ik zou ook geen auto kopen waarvan men adverteert met exportpreis.418O2 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 11:53:
over dat eendagskenteken; daar mag je niet mee in NL rijden volgens mij.
Gerse bak! Have fun wiffit!
over die opmerkingen over goeie 5-deals:
Feest
In
Duitsland
Auto's alleen voor export / gewerbe
Dat wil zeggen dat de verkoper niet aan Duitse particulieren wil verkopen, omdat hij dan wettelijk verplicht is een vol jaar garantie te geven. Dat klinkt erger dan het is, omdat een auto met meer dan 100.000km in Duitsland al bijna als op beschouwt wordt. In NL daarentegen is die km stand helemaal geen punt.
Auto’s met 1 jaar garantie. Dit zijn de verkopers die gewoon garantie geven en die hebben dus het volste vertrouwen in de auto die ze verkopen.
Auto’s van particulieren
Er zijn slimme verkopers die onder de wettelijke garantie uit proberen te komen door de auto particulier aanbieden, of in opdracht van een klant. Het is raadzaam zulke auto's te laten staan, maar dat wordt door gierige Nederlanders vaak in de wind geslagen om 100 euro te besparen. Ook zijn particulier aangeboden auto’s een bron van oplichting. Er zitten wel goede tussen, maar het risico op een slechte auto staat niet in verhouding tot het voordeel.
Mooie wagen Koewl!
Maar verlaagt, witte knippers achter en Alpina is dus sjonnie ?
* -Thunder- schopt Koewl !
Zijn er nog mensen die morgen naar Nottuln gaan ?
Maar verlaagt, witte knippers achter en Alpina is dus sjonnie ?
* -Thunder- schopt Koewl !
Zijn er nog mensen die morgen naar Nottuln gaan ?

Blij Met Wilco
was meer ter illustratiezimbab schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 12:26:
[...]
Eén daarvan is van een particulier. Dat zou ik niet doen. Ik zou ook geen auto kopen waarvan men adverteert met exportpreis.
[...]
Akkoord.....wilde gewoon even de tip hier neerzetten.
Wat denken jullie? Moet ik voor iets verlagen? Of wordt ie dan Sjonnie?

Achter zit de velg mooi in de wielkast, maar voor staat ie nog iets te hoog denk ik. Of kijk ik nu teveel naar de auto?

Achter zit de velg mooi in de wielkast, maar voor staat ie nog iets te hoog denk ik. Of kijk ik nu teveel naar de auto?
Verlagen die handel!

Oke, sideskirts zijn beetje vaag maar damn wat een lekkere bak is het toch

Ioniq 5 P45
Origineel houden die auto! Zonde om te verlagen. BMW heeft de auto niet per ongeluk ontworpen zoals hij nu is.zneek schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Omlaag er mee
Blij Met Wilco
2 vs 1
Ik wil eigenlijk alleen voor omlaag hebben, cm of 1.5. Achter is wel laag genoeg lijk me, niet?
Dan ga je van je stoel glijden 
Om het verband te houden.. zal je opzich rondom een mm van 10 kunnen doen denk ik
Om het verband te houden.. zal je opzich rondom een mm van 10 kunnen doen denk ik
Blij Met Wilco
Ach iets verlagen kan altijd, mijne ligt ook iets lager.. en meer dan zat drempels hier hoor.. nergens last van
Geen idee eigenlijk hoe zon E9* al ligt maar goed
Blij Met Wilco
Mn 540 heb ik verlaagd met Eibach veren, voor 35mm omlaag, achter 15mm. Vrijwel geen extra last van drempels al moet je er natuurlijk wel rekening mee houden.
Ioniq 5 P45
Je kan hem achter ook 1.5cm verhogen
Lekker zo laten en gewoon rijden ipv alleen maar naar je auto kijken.
Achter verhogen kan idd ook...._Arthur schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:13:
Je kan hem achter ook 1.5cm verhogen![]()
Hij kan trouwens best lager, drempels en stoepjes zijn nu geen enkel probleem....
Achter verhogen is natuurlijk geen optie. 3cm verlagen valt wel mee hoor. Voor mij is verlagen de beste mod geweest tot nu toezneek schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:17:
[...]
Achter verhogen kan idd ook....Mmmm, toch nog maar eens kijken. Verlaagsetje valt op zich mee bij de BMW dealer, alleen gaat ie dan 3 cm voor, 1.5 cm achter omlaag, en dat wil ik eigenlijk niet.....
Hij kan trouwens best lager, drempels en stoepjes zijn nu geen enkel probleem....
Ioniq 5 P45
Ik denk er nog eens over.... Misschien wacht ik tot de garantie over is en verlaag hem dan, spoiler kitje en tuning erbij, vrijdag avond naar de parkeerplaats bij McDonalds.... ook leuk
Met die velgen is die al Sjonnie (of eigenlijk meer Sjimmie)zneek schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:54:
Vind hem eigenlijk al best netjes strak laag zo. Voor is idd iets hoger dan achter, maar achter vind ik hem al perfect. Ben er zelf geen fan van als de band -in- de wielkast valt. Als je alleen voor kunt doen, zou ik het doen denk ik. 
Zo vind ik bijvoorbeeld de mijne precies goed. (Goh.
)

Zo vind ik bijvoorbeeld de mijne precies goed. (Goh.

Aannames zijn fataal.
En dat ben ik helemaal met je eens. Die blauwe die hierboven gepost wordt vind ik al weer too much (afgezien van alle andere lelijke meuk die er ook nog eens op zit).GaMeOvEr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:09:
Vind hem eigenlijk al best netjes strak laag zo. Voor is idd iets hoger dan achter, maar achter vind ik hem al perfect. Ben zelf geen fan van als de band -in- de wielkast valt. Als je alleen voor kunt doen, zou ik het doen denk ik.
Zo vind ik bijvoorbeeld de mijne precies goed. (Goh.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind die van jou van voor zelfs iets te laag....cm-tje ofzo. Verder is ie superstrak!GaMeOvEr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:09:
Vind hem eigenlijk al best netjes strak laag zo. Voor is idd iets hoger dan achter, maar achter vind ik hem al perfect. Ben er zelf geen fan van als de band -in- de wielkast valt. Als je alleen voor kunt doen, zou ik het doen denk ik.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik laat het er maar bij denk ik... Hij is inderdaad al wel behoorlijk laag
* Bram is jaloers.... prachtige auto, perfecte velgen....GaMeOvEr schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 21:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik begin de E34 steeds meer te waarderen 
Stomme is ook sinds ik E36 heb gereden begon ik E30 ook steeds meer te waarderen.. best een kans dat ik naar deze 5 gewoon een oudere model neem
Stomme is ook sinds ik E36 heb gereden begon ik E30 ook steeds meer te waarderen.. best een kans dat ik naar deze 5 gewoon een oudere model neem
Blij Met Wilco
Komt door perspectief-verneuking.zneek schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:02:
[...]
Ik vind die van jou van voor zelfs iets te laag....cm-tje ofzo. Verder is ie superstrak!
Ik laat het er maar bij denk ik... Hij is inderdaad al wel behoorlijk laag
Thx.Bram77 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:03:
* Bram is jaloers.... prachtige auto, perfecte velgen....
[ Voor 26% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-08-2009 23:50 ]
Aannames zijn fataal.
Ik zie deze topic nu pas 
Gisteren een gloednieuwe BMW Z4 E89 sDrive23i besteld. Hoop de auto eind september/begin oktober te hebben. Helaas net na de zomer, maar ik hoop dat we nog een lekker nazomer krijgen
Hiervoor heb ik 2 MINI's gehad. Eerst een oude type R50 MINI Cooper en toen een nieuwe generatie R56 MINI Cooper S.
R50 MINI Cooper:

R56 MINI Cooper S

Toekomstige E89 Z4:

Gisteren een gloednieuwe BMW Z4 E89 sDrive23i besteld. Hoop de auto eind september/begin oktober te hebben. Helaas net na de zomer, maar ik hoop dat we nog een lekker nazomer krijgen
Hiervoor heb ik 2 MINI's gehad. Eerst een oude type R50 MINI Cooper en toen een nieuwe generatie R56 MINI Cooper S.
R50 MINI Cooper:

R56 MINI Cooper S

Toekomstige E89 Z4:

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Mooi zo'n Z4! Waarom voor een sDrive23i gekozen?
Ioniq 5 P45
.
[ Voor 100% gewijzigd door Cocytus op 15-10-2009 15:48 ]
Tjsa.. mits je dit mooi vindt natuurlijk.Spiller schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:01:
Verlagen die handel!
[afbeelding]
Dan doe ik toch iets verkeerd, een jaartje jonger, maar voordat ik zo'n BMW kan betalen...
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 15-10-2009 15:48 ]
Ik mag me sinds gisteren ook hier melden 

Username | Model | Type | Motor | Bouwjaar | Brandstof |
sjirafje | E30 | 318i | M10 | Eerste toelating 06-03-1984 | LPG/Benzine |
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Crosspost uit show je auto topic
Vandaag naar een grote BMW Meeting geweest in Duitsland, dat was echt heel erg gaaf, +- 500's BMW's
Even een paar fototjes

Meer foto's zijn wel te vinden in de open map waar ze in staan
Vandaag naar een grote BMW Meeting geweest in Duitsland, dat was echt heel erg gaaf, +- 500's BMW's
Even een paar fototjes
Meer foto's zijn wel te vinden in de open map waar ze in staan
Blij Met Wilco
Op www.ad.nl stond een BMW gerelateerd bericht met daarbij deze foto:

Wat zijn dat voor knoppen op het stuur? Lijkt wel een dubbele iPod bediening. Ik neem aan dat het hier om een slechte soep gaat en dat er weinig BMW's rondrijden die daadwerkelijk over zo'n stereo-iPod-stuur beschikken.

Wat zijn dat voor knoppen op het stuur? Lijkt wel een dubbele iPod bediening. Ik neem aan dat het hier om een slechte soep gaat en dat er weinig BMW's rondrijden die daadwerkelijk over zo'n stereo-iPod-stuur beschikken.
[ Voor 21% gewijzigd door argro op 15-08-2009 20:58 ]
Verwijderd
Die link werk niet 
Edit: nu wel
Lijkt me idd een slechte soep. 2 keer dezelfde knoppen is nogal pointless, en ze lijken qua stijl en layout ook niks op de knoppen die er wél horen te zitten.
Edit: nu wel
Lijkt me idd een slechte soep. 2 keer dezelfde knoppen is nogal pointless, en ze lijken qua stijl en layout ook niks op de knoppen die er wél horen te zitten.
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 20:59 ]
Ah, een 8-serie. Dat was tijdens mijn middelbare schooltijd mijn favoriete auto!
Ik zie op autotrack dat ze tegenwoordig niet eens heel duur zijn. Hmmm....
Pas wel op met goedkope 8 series. Je ziet ze wel voor 8000 euro staan. Maar dat zijn degene waar je nog duizenden euro's in moet steken voordat ze goed zijn.
En het feit is ook dat het normale onderhoud ook gigantisch duur is!
Maar het is en blijft een superrrrrrrrrr mooie wagen!
Maar het is en blijft een superrrrrrrrrr mooie wagen!
Blij Met Wilco
Is niet zo gek gezien het het topmodel van BMW was begin jaren 90. Ik heb het geluk af en toe in de 850i van m'n pa te kunnen rijden. Helaas een automaat, maar dat mag de pret niet drukken.
Vorige eigenaar heeft er wel bredere banden op laten leggen. 600 euro voor een paar 275 achterbanden.

Nou, ik heb de E46 vanochtend opgehaald. Hij was toch niet zo srtak als ik dacht. Een paar hele kleine krasjes en een 2-tal parkeerdeukjes, Uitdeuken zonder spuiten is daar de oplossing voor. Er moest dan ook een reden zijn waarom hij zo goedkoop was. De rest van de auto is echt top! Mee terug naar huis gereden en maandag wordt hij gekeurd. Het zal mij benieuwen. Volgens een autohandelaar die ik ken komt er nooit meer dan 2000 euro aan BPM bij, dus dan heb ik hem echt goedkoop. Ik heb vandaag meerdere kilometers gereden en het is echt een superfijne auto. Qua stuurgedrag nog net niet zo goed als mijn oude Alfa, maar het komt een heel eind. De 3 liter 300nm motor maakt een heleboel goed. De Alfa had er maar 230 ofzo. Ook qua brandstof verbruik heb ik vanaf Reckinghausen (Oberhausen) naar huis gereden en naar een aantal vrienden enz in de buurt met een gemiddeld verbruik van ongeveer 1 op 11... das dus erg netjes!
Maargoed, morgen even de auto wassen en optie lijst samenstellen en dan maandag voor de keuring. Whiiieeee!!!
Maargoed, morgen even de auto wassen en optie lijst samenstellen en dan maandag voor de keuring. Whiiieeee!!!
Vertel je me nu dat de Alfa 156 beter stuurde dan een E46 330i? In welk opzicht dan? Kan me dat noway voorstellen namelijk. Qua stuurgedrag en feedback en dergelijke is BMW namelijk bijna altijd het referentiekader. (Op wat exoten en ander bovengemiddeld duur spul na natuurlijk.
)
[ Voor 39% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-08-2009 01:08 ]
Aannames zijn fataal.
Misschien dat de alfa een sportonderstel had? Een stock E46 4 deurs is niet het toppunt van strakke wegligging. Het verschil met die alfa moet trouwens wel flink zijn .. zo'n v6 is enorm noseheavy en mist een sloot koppel.
Ik had een Madeno Racing onderstel en veerpootbruggen en wat andere wijzigingen. Het is natuurlijk wel zo dat die Alfa 200 kilo lichter is dan de BMW.
Als ik het goed begrijp is trouwens het sport onderstel van BMW standaard op E46-ers vanaf 2001. Oftewel de facelift versie.
BTW, bimmerfest is een top pagina!
Ik ga zometeen naar een vriend van mijn vader om de BPM te gaan bepalen. Hij gebruikt hetzelfde programma als de RDW dus heel precies. Maar heb even de opties nagelopen en bekeken op autoweek.nl en ik kom er gewoon op uit dat het een Executive versie is.
Owja, de BMW heb ik natuurlijk nog niet echt mee gestuurd aangezien verzekering enz nu nog niet helemaal top geregeld is.
Als ik het goed begrijp is trouwens het sport onderstel van BMW standaard op E46-ers vanaf 2001. Oftewel de facelift versie.
BTW, bimmerfest is een top pagina!
Ik ga zometeen naar een vriend van mijn vader om de BPM te gaan bepalen. Hij gebruikt hetzelfde programma als de RDW dus heel precies. Maar heb even de opties nagelopen en bekeken op autoweek.nl en ik kom er gewoon op uit dat het een Executive versie is.
Owja, de BMW heb ik natuurlijk nog niet echt mee gestuurd aangezien verzekering enz nu nog niet helemaal top geregeld is.
Eigenlijk zijn zo'n 80% van de BMW's na mijn weten executive's
Als het zelfs niet meer is
Blij Met Wilco
Kwam er achter dat mijne ook een executive was, volgens de originele factuur. Bij de verzekering heb ik gewoon onder normale uitvoering gedaan. Is dit erg?
De dagwaarde van een executive ligt hoger
Niet veel maar elke cent is er 1 toch ?
Blij Met Wilco
Bij de huidige 1 en 3 serie kunnen ze het net zo goed de "broodnodig" uitvoering noemen. De meest basale dingen zijn onderdeel van dat pakket.-Thunder- schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:03:
Eigenlijk zijn zo'n 80% van de BMW's na mijn weten executive'sAls het zelfs niet meer is
En het is het toch niet. Hij heeft geen omhoogklappend zonnescherm achter en geen houtinleg. dus, geen executive. Totale BPM kwamen we op 2180 euro uit. Blijf met de totale aanschaf dus nog onder de 10k grens. Jippie!k0ewl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:49:
ik kom er gewoon op uit dat het een Executive versie is.
Hmm, bij mijn coupe is executive CC, Xenon en nog wat klein spul. Hout en rollo hebben er niets mee te maken. Je hebt overigens geen sportonderstel, alleen de coupe heeft dat standaard. Hij staat ook een stuk hoger op z'n pootjes dan de coupe.k0ewl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:42:
[...]
En het is het toch niet. Hij heeft geen omhoogklappend zonnescherm achter en geen houtinleg. dus, geen executive. Totale BPM kwamen we op 2180 euro uit. Blijf met de totale aanschaf dus nog onder de 10k grens. Jippie!
Ik heb ook exe en geen houtinleg, of zonnescherm.k0ewl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:42:
[...]
En het is het toch niet. Hij heeft geen omhoogklappend zonnescherm achter en geen houtinleg. dus, geen executive. Totale BPM kwamen we op 2180 euro uit. Blijf met de totale aanschaf dus nog onder de 10k grens. Jippie!
Daarintegen wel Xenon, Navi(zelfde als die van jou), stoelverwarming, electrische stoelen, etc...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Tja, wat moet ik er van zeggen. Er hoort dan ook een alarm op, maar ik zie nergens een lampje knipperen. Maargoed, ik vind het een supe rmooie wagen die fijn rijdt. Morgen gaat hij naar de BPM aangifte en meteen een APK keuring. Dan ergens deze week het kenteken in huis en dan nog platen laten maken. volgend weekend dus lekker rijden.
Ik heb ook een Duitse import zonder alarm .. verder heb ik op de rollo en individual opties na ALLE opties en het is dus echt wel een executive
Verschilt per land..
[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 16-08-2009 15:00 ]
Zie quoteSpiller schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:35:
Mooi zo'n Z4! Waarom voor een sDrive23i gekozen?
Het liefst wil ik natuurlijk een 35i, maar jaCocytus schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:08:
Misschien omdat de 30i meteen 10k meer is?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Inderdaad. Ik heb er een die oorspronkelijk uit Italië komt en daar hebben ze standaard geen cruisecontrol. Is wel een executive.Wimo. schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:00:
Ik heb ook een Duitse import zonder alarm .. verder heb ik op de rollo en individual opties na ALLE opties en het is dus echt wel een executiveVerschilt per land..
Vandaag de auto gewassen met Dodo Juice Sour Power en behandeld met DoDo Juice Red Mist. Ik heb hem nog redelijk snel gewassen, dus het was niet perfect schoon (nog wat vliegenachterblijfsel op ramen en voorbumper). Maar hij zag er wel erg mooi uit! Door de shampoo zag hij er al redelijk glimmend uit, maar na de Red Mist werd het echt mooi (Heuving, thanks voor de tips!)
Pics:

Zoals altijd, 10 bonuspunten voor op je spaarkaart voor degene die de locatie raadt...
Pics:

Zoals altijd, 10 bonuspunten voor op je spaarkaart voor degene die de locatie raadt...
Eh....Protonstraat in Groningen? 
DoDo Juice maakt trouwens fijn spul....heb er zelf ook spullen van (Doublewax, Detailing Clay, Born Slippy en Lime Prime Lite).
DoDo Juice maakt trouwens fijn spul....heb er zelf ook spullen van (Doublewax, Detailing Clay, Born Slippy en Lime Prime Lite).
[ Voor 71% gewijzigd door zimbab op 16-08-2009 22:39 ]
Inkoppertje dit keer. Met www.sportcentrumbalili.nl ben je er al.zneek schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:04:
Hou eens op met poetsen... Hij trekt steeds aandacht als ik langs je auto rijd (en dat is zo ongeveer dagelijkse kost).zneek schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:04:
Blijft een mooie wagen. Zondermeer.
BMW 535D
Dan rij je toch ergens anders langs?Harry schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:55:
[...]
Hou eens op met poetsen... Hij trekt steeds aandacht als ik langs je auto rijd (en dat is zo ongeveer dagelijkse kost).
Blijft een mooie wagen. Zondermeer.
Da's dan weer zo ver om, moet ik via de Friessestraatweg enzo.
(wij wonen helemaal achterin de wijk)
BMW 535D
En hij is door de keuring en met een nieuwe APK van de RDW! Er was 1 puntje bij de APK. Het hitteschildje van de uitlaat moet even vast gezet worden. That's it 
Nou, nu even wachtne op het kenteken in de bus en dan van de week even heen en weer om mijn monster op te halen bij mijn pa en ma
Whhhaaaa! ik ben blij
Nou, nu even wachtne op het kenteken in de bus en dan van de week even heen en weer om mijn monster op te halen bij mijn pa en ma
Whhhaaaa! ik ben blij
Hoeveel heb je er nou uiteindelijk voor moeten betalen?
Even een opsomming:
Aanschaf: € 7600
BPM: € 2180
5 dagen kenteken incl verzekering: € 105
Invoerrechten/APK/kenteken/etc € 116
3 man uren en een bekende voor het invoeren, berekenen BPM etc: € 150
Totaal: € 10151
Mhhh, net ietsje duurder dan ik gedacht had (500 euro) maar dat is veelal opgegaan aan een iets hogere BPM en kosten voor verzekering en invoerrechten. Die had ik niet mee gerekend
Maar als je nagaat dat je voor zo'n auto hier gerust 15k voor neerlegd. Weet ik wel vrij zeker dat ik hem niet te duur heb
Maargoed: jeuj! Freude am fahren!
Aanschaf: € 7600
BPM: € 2180
5 dagen kenteken incl verzekering: € 105
Invoerrechten/APK/kenteken/etc € 116
3 man uren en een bekende voor het invoeren, berekenen BPM etc: € 150
Totaal: € 10151
Mhhh, net ietsje duurder dan ik gedacht had (500 euro) maar dat is veelal opgegaan aan een iets hogere BPM en kosten voor verzekering en invoerrechten. Die had ik niet mee gerekend

Maar als je nagaat dat je voor zo'n auto hier gerust 15k voor neerlegd. Weet ik wel vrij zeker dat ik hem niet te duur heb
Maargoed: jeuj! Freude am fahren!
[ Voor 12% gewijzigd door k0ewl op 17-08-2009 15:06 ]
150 euro voor het berekenen van de bpm? Daar was ik maar 7,50 ofzo voor kwijt voor mijn MG. Kreeg ook gewoon de juiste ingevulde belasting papieren. En een kloppend BPM bedag
. Maar jij had waarschijnlijk meer opties/paketten.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
En ik heb daar iemand voor mij naartoe gestuurd die overal op moest wachten en de opties moest verdedingen. Ik moet gewoon werken he. Het berekenen was gratuitsjirafje schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:07:
150 euro voor het berekenen van de bpm? Daar was ik maar 7,50 ofzo voor kwijt voor mijn MG. Kreeg ook gewoon de juiste ingevulde belasting papieren. En een kloppend BPM bedag. Maar jij had waarschijnlijk meer opties/paketten.
15k? Voor een sedan 330i uit 2001? Als ie minder dan een ton op de teller heeft misschien .. anders leveren die dingen toch niet veel meer op dan 12k max. Voor dat geld koop je zelfs een coupe
Linkje naar autoscout24
Tuurlijk het zijn vraagprijzen en oude modellen. Die van mij is al wel facelift. Als ik dus zoek op vanaf januari 2002, zijn er nog maar 3 over. Als het om een 325 gaat, dan is er nog 1 meer.
Tuurlijk het zijn vraagprijzen en oude modellen. Die van mij is al wel facelift. Als ik dus zoek op vanaf januari 2002, zijn er nog maar 3 over. Als het om een 325 gaat, dan is er nog 1 meer.
Alarm is bij Duitse import niet standaard. Tenminste, dat is mij ooit verteld.k0ewl schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:06:
Tja, wat moet ik er van zeggen. Er hoort dan ook een alarm op, maar ik zie nergens een lampje knipperen. Maargoed, ik vind het een supe rmooie wagen die fijn rijdt. Morgen gaat hij naar de BPM aangifte en meteen een APK keuring. Dan ergens deze week het kenteken in huis en dan nog platen laten maken. volgend weekend dus lekker rijden.
Ik dus ookWimo. schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:00:
Ik heb ook een Duitse import zonder alarm .. verder heb ik op de rollo en individual opties na ALLE opties en het is dus echt wel een executiveVerschilt per land..
[ Voor 22% gewijzigd door Kecin op 17-08-2009 17:58 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dealers, en ze zijn stuk voor stuk gek met die is zeker in deze tijd niet realistisch voor een 2k1 met 150k+ sedank0ewl schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:20:
Linkje naar autoscout24
[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 17-08-2009 18:11 ]
Geef eens wat voorbeelden van goede deals volgens jou dan. Ben wel benieuwd. En dan niet 1 of 2 hè.Wimo. schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:10:
[...]
Dealers, en ze zijn stuk voor stuk gek met die is zeker in deze tijd niet realistisch voor een 2k1 met 150k+ sedan
Sportinterieur bedoel je. M3-interieurs zijn nooit leverbaar geweest en moeten er dus door een hobbyist ingezet zijn.Heb je trouwens ook een M3 interieur ?
Nee, ik bedoel M3 interieur aangezien er meer M spul in zit.zimbab schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:07:
[...]
Geef eens wat voorbeelden van goede deals volgens jou dan. Ben wel benieuwd. En dan niet 1 of 2 hè.
[...]
Sportinterieur bedoel je. M3-interieurs zijn nooit leverbaar geweest en moeten er dus door een hobbyist ingezet zijn.
Voorbeelden? Mp heeft nog geen 15 330's waarvan de helft nog stations zijn ook .. maar ok :
2k1, coupe! , 330i , 90k
http://auto.marktplaats.n...B233a04%3D&fta_ind=5&fs=1
2k2, station , 330i , 120k
http://auto.marktplaats.n...B233a04%3D&fta_ind=2&fs=1
zomotex geeft voor een 2k1 , 330i met 160k op de teller een waarde van 10.5k .. alles boven de 12k verkoop is gewoon mazzel.
Edit: mocht je nog een 16:9 willen voor +/- 1500 euro zit het erin ..
Die is wel heel goedkoop.... met zo'n kilometerstand.
De advertentie vermeld 6 versnellingen, gezien de pook lijkt het er op dat de achteruit hierbij meegeteld is. Niet echt gebruikelijk volgens mij.YoshiBignose schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:26:
Hij heeft ook 272pk. 
M-interieur is alsnog iets anders dan een M3 interieur. Het M-stuur is welliswaar hetzelfde op de stiksels na, maar volgens mij heeft het "normale" M-interieur geen verlichte pook en de M3 stoelen zijn ook anders geloof ik. Opblaasbare wangen (tenzij dit ook op de M3 een optie was).Wimo. schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:32:
Nee, ik bedoel M3 interieur aangezien er meer M spul in zit.
[ Voor 90% gewijzigd door zimbab op 17-08-2009 21:47 ]
Er is geen M interieur voor de E46 .. alleen M3. Opblaasbare wagen? Wait what? Normale pook was gewoon een optie in de M3.zimbab schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:43:
Hij heeft ook 272pk.
[...]
M-interieur is alsnog iets anders dan een M3 interieur. Het M-stuur is welliswaar hetzelfde op de stiksels na, maar volgens mij heeft het "normale" M-interieur geen verlichte pook en de M3 stoelen zijn ook anders geloof ik. Opblaasbare wangen (tenzij dit ook op de M3 een optie was).
[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 17-08-2009 22:24 ]
Normale stoel:Wimo. schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Er is geen M interieur voor de E46 .. alleen M3. Opblaasbare wagen? Wait what? Normale pook was gewoon een optie in de M3.

Sportstoel:

M3-stoel:

Quote van iemand van het E46-forum die een M3 heeft:
xxx schreef:
Dat is het tweede ronde knopje van links, maar wat is het uiterst linkse knopje?
yyy (M3 eigenaar) schreef:
Daar kan je de zijkanten mee oppompen of leeg laten lopen.
Dit topic is gesloten.