Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
wat een onzindiscussie. Als jij 450 euro per maand voor een auto over hebt (en helemaal als dat inc bijtelling is) dan is dat in mijn ogen prima. Ieder ze meug toch?
Ik heb ook best wel geld over voor een goede auto hoor.

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Zow, nu met foto's van het vervangen van de ruit:

De aanleiding:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2565/3791355743_ba0989a2c7.jpg

Vast wat prep-werk gedaan, aangezien ik de kappen onder de voorruit toch al wou vervangen (en op de eerste is te zien dat ik de A-stijl bekleding ook al weg had gehaald)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3464/3791229945_bc846c1c5d.jpg

Want de leeftijd heeft namelijk behoorlijke sporen achter gelaten op de kappen:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3565/3791310653_06227e9f8c.jpg

Welke waren nou ook al weer de nieuwe??? :+
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2445/3791305785_45b8418f1b.jpg

De dokter is gearriveerd en bereidt de operatie kamer voor:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3504/3791314795_3966848020.jpg

Der Meister aan het werk:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3594/3791338015_2859db8aef.jpg
(de bovenste rand bleek behoorlijk vast te zitten...)

Hij zou hem toch repareren??? Ik zie alleen maar meer barsten ontstaan... :?
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2457/3792144798_6930a6298a.jpg

Het laatste model van BMW, nu zonder voorruit voor een extra sentationele beleving van snelheid :P
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3593/3791243009_4753fa9c88.jpg

Vooraan staat ie, de nieuwe ruit met groene band O+ (De ruit met de ronde groene stikker is mijn oude... Helaas ben ik nu deze stikker kwijt, dus als ik in Die Heimat een grote stad in wil, zal ik een nieuwe aan moeten vragen...)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3478/3791260645_b0e627b46f.jpg

De nieuwe ruit voorbereiden:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/3791272161_bf4115491e.jpg

Hey, er zit weer glas in :D
(de beste man maar even geholpen met het plaatsen, in z'n eentje was het toch best lastig om de ruit goed te sturen)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3507/3791278921_9f691d1863.jpg

Nu nog even met Duct tape tegen het zakken. Vanavond is de kit hard genoeg om de tape weg te halen.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2435/3791280977_a4743cdb71.jpg
Maar het resultaat mag er wezen. Ik heb absoluut geen spijt van de groene band, het is subtiel genoeg om niet sjonnie te zijn. 8)

Zow, en gelijk even de foto-count weer even lekker omhoog getrapt met 1 post :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Heb ik nu trouwens ook zo'n groene band, mijn ruit was ook stuk, nu betaal je niets bij maar in de optielijst kost het 150 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:15:
nou.. auto weer terug. kleppendekselpakking inderdaad vervangen.
Heeft er iemand trouwens ervaring met koppelingssetjes voor de bmw? Ik ga m'n koppeling en drukgroep vervangen en vind op ebay.de veel sachs setjes staan. Is dat een goed alternatief?
Sachs is gewoon eerste montage van BMW en een absoluut A-merk, dus daar kan je geen miskoop mee doen.
Er zullen misschien wel andere merken zijn die betere platen maken, maar welke dat kunnen zijn, durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat de Sachs koppelingen in de E36 de neiging hebben om te gaan "bokken" als ze warm worden.

@ConZito
Klopt, het heeft mij uiteindelijk ook niks gekost, terwijl er vooraf gezegd werd dat het €15 zou kosten (nog steeds peanuts).

[ Voor 9% gewijzigd door deepbass909 op 05-08-2009 15:38 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En ik ben zon eikel die zijn sterretje liet repareren :|

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik kreeg geeneens de kans om een sterretje te laten repareren, want er heeft nooit een sterretje in gezeten... Alleen helemaal bovenin, tegen het raamrubber aan zat een miniscuul steenslagplekje die waarschijnlijk de scheur veroorzaakt heeft. Waarschijnlijk was het een combinatie van nieuwe schokdempers (stugger, meer schokken en trillingen door de auto) en een oude, behoorlijk beschadigde ruit.
De scheur zat er ook ineens over deze lengte in (begin van de middag toen ik naar m'n zus reed nog niks aan de hand, begin van de avond ineens deze scheur...)
Maar ik was er dus niet heel rouwig om toen ik de tip voor dit bedrijf (autoruitexpress) kreeg. En eindelijk heb ik een keer gebruik kunnen maken van de verzekering waar ik in 2,5 jaar al een klein vermogen aan gedoneerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
-Thunder- schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:25:
Ah oke maar toch blijft 450 euro wel veel geld al zeg ik het zelf, mijn 5 kost me dat niet in de maand..

Verzekering 110 per maand.
Belasting 58 per maand.
En kwa benzine laten we van het gemiddelde uit gaan van 1,5 tank is 120 euro per maand.
Totaal : 288 euro.

Maar dat is dan wel exclusief reparaties natuurlijk en verder onderhoud.

* -Thunder- denkt eens na.. dan is 450 euro eigenlijk helemaal niet zo veel als je al die andere kosten niet hebt
Dit is jezelf rijk rekenen. Jij rekent alleen de vaste en variabele kosten. (WB, verzekering en benzine.)

Dus je hebt daar inderdaad geen slijtage (banden, remmen, blokken, eventuele koppeling) en onderhoud bij, zoals je zelf al zegt, maar wat dacht je van nog veel erger: afschrijving. ;) En natuurlijk de dingen die buiten slijtage en onderhoud vallen, maar gewoon stuk gaan. :+

En wat betreft die 19 cent per kilometer, met een beetje auto cover je daar ook net de brandstof en wegenbelasting mee, niks verzekering, slijtage, onderhoud, afschrijving, etc.

Het is eigenlijk heel simpel, voor het geld wat je aan bijtelling kwijt bent, kun jij privé niet een vergelijkbare (het segment, de motorisering, hoe nieuw die is, uitvoering, etc) auto rijden, dat kost je gewoon 2x zoveel.

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-08-2009 16:35 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

GaMeOvEr schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:30:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel, voor het geld wat je aan bijtelling kwijt bent, kun jij privé niet een vergelijkbare (het segment, de motorisering, hoe nieuw die is, uitvoering, etc) auto rijden, dat kost je gewoon 2x zoveel.
Maar wat mensen vaak vergeten is dat een baan in een sector waar normaal een leaseauto gebruikelijk is, maar de optie heeft die niet te nemen, vaak beter betaalt. Het is niet zo dat je het leasebedrag bruto bij je salaris mag tellen, maar vaak toch wel de helft. Je bent dus niet alleen bijtelling kwijt, maar krijgt meestal ook iets minder salaris door het hebben van een leaseauto, omdat het voor een gedeelte als een verkapte vorm van loon wordt gezien. Dat maakt het ook wel weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat is bij mij dus dan weer niet het geval. Maar ik ken situaties waar dat wel zo is inderdaad.
Overigens is een leaser wel een mooie onderhandelingspositie als je naar een bedrijf gaat waar je deze niet krijgt. Als het dan ook nog een beetje kek modelletje is ;)

[ Voor 47% gewijzigd door ConZito op 05-08-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Dat hangt natuurlijk ook af van de km-vergoeding die je krijgt voor zakelijke km's met de privé auto. Ik krijg bijvoorbeeld 50ct (19ct netto en 31ct bruto, totaal circa 35ct netto) km-vergoeding per gereden zakelijke km met mijn privé auto. Als ik dus, net als ConZito 60.000km zakelijke km's per jaar zou rijden (waar ik niet aan moet denken overigens) dan zou dat ruim 20k€ netto aan km-vergoeding per jaar opleveren. Daar kun je best een leuke auto voor rijden hoor.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
argro schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:54:
[...]
Dat hangt natuurlijk ook af van de km-vergoeding die je krijgt voor zakelijke km's met de privé auto. Ik krijg bijvoorbeeld 50ct (19ct netto en 31ct bruto, totaal circa 35ct netto) km-vergoeding per gereden zakelijke km met mijn privé auto. Als ik dus, net als ConZito 60.000km zakelijk per jaar zou rijden (waar ik niet aan moet denken) dan zou dat ruim 20k€ aan km-vergoeding per jaar opleveren. Daar kun je best een leuke auto voor rijden hoor.
Maar dan zegt je baas, hier heb je een auto van de zaak want dat is dan namelijk goedkoper voor hem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Klopt, het enige verborgen loonbeslagdeel waar men geen rekening mee houdt is dat het geld wat het bedrijf kwijt is aan jouw auto in feite ook uit jouw salaris komt.

Stel een bedrijf zoekt een medewerker voor functie X. Voor een mederwerker van die functie hebben ze 4.000 euro per maand over. Dan geven ze jou echt niet 4.000 euro én een auto van de zaak. Je krijgt dan 3.000 euro en een auto van de zaak. M.a.w. de auto van de zaak wordt in principe betaalt uit de waarde die jij vertegenwoordigt voor dat bedrijf. Je zou in principe de bijtelling plus het "misgelopen bruto salaris" (gecorrigeerd met het werkgeversdeel sociale lasten) bij elkaar op moeten tellen.

Probleem is echter wel dat je het niet snel voor elkaar krijgt om de auto van de zaak in bruto salaris (gecorrigeerd met sociale lasten) om te zetten (grote bedrijven zijn vaak behoorlijk star met hun regeltjes).

Op zich heeft het voor petrolheads en de bedrijven zelf wel voordelen om tot zo'n oplossing te komen. De petrolhead kan dan een auto van een paar jaar oud kopen, maar die een paar klasses hoger zit dan de leasebak die hij anders zou krijgen en kan de auto wegdoen/inruilen wanneer hij wil. Ook zou hij/zij het salaris voor iets heel anders kunnen gebruiken. Nadeel is natuurlijk wel de onzekerheid over toekomstige kosten, maar je bent petrolhead of je bent het niet. ;)

Voor het bedrijf is het voordeel dat ze geen leaseverplichting aangaan voor een x-aantal maanden én dat ze geen onverwachte kosten hebben. Gaat de werknemer eerder uit dienst blijven ze niet met een auto zitten en bovendien lopen ze geen risico op allerlei extra kosten die je met zo'n auto kan krijgen. Kosten van het salaris staan vast, m.u.v. de jaarlijkse indexering, maar dat is wel goed in te schatten en bovendien niet schokkend.

Maar nogmaals....zo'n regeling is niet gebruikelijk. Maar overigens ook niet ondenkbaar....

edit: onderstaand principe dus.
Stoffel schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:51:
[...]

Maar wat mensen vaak vergeten is dat een baan in een sector waar normaal een leaseauto gebruikelijk is, maar de optie heeft die niet te nemen, vaak beter betaalt. Het is niet zo dat je het leasebedrag bruto bij je salaris mag tellen, maar vaak toch wel de helft. Je bent dus niet alleen bijtelling kwijt, maar krijgt meestal ook iets minder salaris door het hebben van een leaseauto, omdat het voor een gedeelte als een verkapte vorm van loon wordt gezien. Dat maakt het ook wel weer duurder.

[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 05-08-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ConZito schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

Maar dan zegt je baas, hier heb je een auto van de zaak want dat is dan namelijk goedkoper voor hem :P
Dat denk ik niet. Mijn baas is principieel tegen lease-auto's. Dat principe weegt bij hem zwaarder dan eventuele extra kosten. Maar goed, offtopic en een specifiek geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:37:
[...]

Sachs is gewoon eerste montage van BMW en een absoluut A-merk, dus daar kan je geen miskoop mee doen.
Er zullen misschien wel andere merken zijn die betere platen maken, maar welke dat kunnen zijn, durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen dat de Sachs koppelingen in de E36 de neiging hebben om te gaan "bokken" als ze warm worden.
dat bokken dat ken ik nog ja :P

hier nog een leuke, zodra ik m'n airco uit zet worden de klachten die ik met m'n koppeling heb minder. Het schakelt soepeler, bonkt minder en m'n pedaal doet niet gek.. zou het dan toch m'n vliegwiel zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kaasplank schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

dat bokken dat ken ik nog ja :P

hier nog een leuke, zodra ik m'n airco uit zet worden de klachten die ik met m'n koppeling heb minder. Het schakelt soepeler, bonkt minder en m'n pedaal doet niet gek.. zou het dan toch m'n vliegwiel zijn :(
Ik weet niet, maar het schijnt aangeraden te worden om meteen je vliegwiel te vervangen als je je koppeling vervangt en andersom. Het schijnt dat de levensduur van deze onderdelen redelijk gelijkwaardig zijn en aangezien je de boel dan toch los hebt hangen je beter meteen de hele boel kan vervangen omdat arbeid een redelijk deel van het kostenplaatje schijnt te zijn. Ik heb dat eens in een PDF'je van Luk gelezen, maar kan die niet meer vinden. Ik vond wel onder andere deze quote:
Even if a dual-mass flywheel does not experience a spring failure, the service life of most OEM dual-mass flywheels is typically about the same as the clutch, which means the flywheel usually needs to be replaced when the clutch wears out. If you simply bolt in a new clutch, chances are your customer will have flywheel problems at some point down the road because of the weakened springs in the flywheel. That’s why many experts recommend replacing a dual-mass flywheel when changing a clutch — especially if the flywheel has more than 80,000 or 90,000 miles on it. The flywheel should be considered a wear item just like the clutch, and should be replaced when a new clutch is installed.
Bron: http://www.underhoodservi...g_dualmass_flywheels.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 15-10-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zimbab schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 18:29:
[...]

Ik weet niet, maar het schijnt aangeraden te worden om meteen je vliegwiel te vervangen als je je koppeling vervangt en andersom. Het schijnt dat de levensduur van deze onderdelen redelijk gelijkwaardig zijn en aangezien je de boel dan toch los hebt hangen je beter meteen de hele boel kan vervangen omdat arbeid een redelijk deel van het kostenplaatje schijnt te zijn. Ik heb dat eens in een PDF'je van Luk gelezen, maar kan die niet meer vinden. Ik vond wel onder andere deze quote:
hmm.. dat tweemassavliegwiel is een mooi prijzig ding. Ik ga morgen denk ik met de auto naar een garage die wat meer van bmw's weet. Kijken of die d'r wat van kunnen maken.

ik lees trouwens op internet wel tegenstrijdige berichten over het wel of niet vervangen en hun symptomen komen niet helemaal overeen met de mijne. Mijn auto schakelt gewoon compleet waardeloos en dat wordt erger als de airco aan staat.

Als het zo simpel was als de koppeling vervangen dan deed ik het gewoon zelf maar ik maak d'r geen soep meer van :(

[ Voor 18% gewijzigd door Kaasplank op 05-08-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Koppeling vervangen is echt niet simpel :9 Had jij nou een E46? Mijne schakelt ook kut en de koppeling is niet helemaal in orde, kan vliegwiel of druklagers zijn, maar is zoveel werk dat het beter vervangen kan worden met koppeling is mij verteld. Dus als het begint te slippen en echt schakelen onmogelijk wordt dan zal je het toch moeten vervangen, maar is arbeidsintensieve klus en daarom duur.

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 05-08-2009 22:07 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:07:
Koppeling vervangen is echt niet simpel :9 Had jij nou een E46? Mijne schakelt ook kut en de koppeling is niet helemaal in orde, kan vliegwiel of druklagers zijn, maar is zoveel werk dat het beter vervangen kan worden met koppeling is mij verteld. Dus als het begint te slippen en echt schakelen onmogelijk wordt dan zal je het toch moeten vervangen, maar is arbeidsintensieve klus en daarom duur.
Ik heb een E46 ja maar slippen doet de koppeling dus nou net niet naar mijn idee dat is het maffe.
Volgens de kerel waar ik mijn auto in onderhoud heb was het vervangen van de koppeling bij de auto echt appeltje-eitje. Zeker in vergelijking tot de 106jes en saxo's waarvan ik met een kameraad al vaker de bak en koppeling vervangen heb.

Ik ga d'r zo mee naar een garage die wat meer van bmw's weet. Eens horen wat die er van zeggen. 12 augustus vlieg ik 8 dagen naar turkije. Dan trekken ze het hele ding maar los :/

[ Voor 25% gewijzigd door Kaasplank op 06-08-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ok, ik doelde meer op niet simpel in de zin van dat het veel tijd kost. Mijn koppeling slipt ook niet, maar er is echt iets niet in orde. Nou hoor je sowieso nooit goeie verhalen over de koppeling en het schakelen in de E46 in z'n algemeen.

Misschien dat CDV eruit halen wat gaat schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Maat van mij laat alle rubbers van zijn auto binnenkort vervangen aan de onderkant en nog een paar kleine dingetjes geloof ik, moet die even ruim 1000 euro aftikken bij de garage :X

Ook E46 trouwens...

Hoe zit het met jullie subframe ? Is die daarvoor al terug bij BMW geweest ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:48:
Ok, ik doelde meer op niet simpel in de zin van dat het veel tijd kost. Mijn koppeling slipt ook niet, maar er is echt iets niet in orde. Nou hoor je sowieso nooit goeie verhalen over de koppeling en het schakelen in de E46 in z'n algemeen.

Misschien dat CDV eruit halen wat gaat schelen?
CDV heeft de 323i niet. misschien moet ik die er maar tussen gaan zetten :+

Net bij een andere garage geweest. 3 man heeft d'r in gereden en niemand merkte d'r iets geks aan.
Als het iets niet in orde is dan is het de koppeling en/of drukgroep en druklager
Volgens mij word ik hier langzaam gek 8P
Ik ga op ebay.de maar een sachs setje kopen en die d'r in klussen met een maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kaasplank schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:50:
Net bij een andere garage geweest. 3 man heeft d'r in gereden en niemand merkte d'r iets geks aan.
Komt omdat ze er heel eventjes in rijden en dan valt het niet zo op. Als je het dag in dag uit hebt weet je het op gegeven moment precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

a
Kaasplank schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:33:
[...]

Ik heb een E46 ja maar slippen doet de koppeling dus nou net niet naar mijn idee dat is het maffe.
Volgens de kerel waar ik mijn auto in onderhoud heb was het vervangen van de koppeling bij de auto echt appeltje-eitje. Zeker in vergelijking tot de 106jes en saxo's waarvan ik met een kameraad al vaker de bak en koppeling vervangen heb.

Ik ga d'r zo mee naar een garage die wat meer van bmw's weet. Eens horen wat die er van zeggen. 12 augustus vlieg ik 8 dagen naar turkije. Dan trekken ze het hele ding maar los :/
Een koppeling vervangen is natuurlijk nooit heel simpel, maar van alle typen aandrijflijnen is een RWD wel de makkelijkste omdat alles in 1 lijn ligt. Het is een kwestie van alles wat onder de versnellingsbak loopt, los te maken (meestal dus de uitlaat), de cardan-as de demonteren (vaak maar een paar bouten) en dan de versnellingsbak eronder uit (het lastigste deel van het demontage proces). Terugbouwen is de versnellingsbak ook weer het lastigste, vanwege de noodzakelijke uitlijning van de ingaande steek-as van de versnellingsbak met de koppelingsplaten en lagers.

Bij een FWD-auto zit je met een beetje pech met een versnellingsbak die z'n olie deelt met de motor en een vooras die gedemonteerd moet worden. Daarnaast heb je ook het diff in de versnellingbak zitten, waardoor het geheel een stuk zwaarder is en er 2 aandrijfassen losgemaakt moeten worden.
Kaasplank schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:50:
[...]

CDV heeft de 323i niet. misschien moet ik die er maar tussen gaan zetten :+

Als het iets niet in orde is dan is het de koppeling en/of drukgroep en druklager
Volgens mij word ik hier langzaam gek 8P
Ik ga op ebay.de maar een sachs setje kopen en die d'r in klussen met een maat.
Als ik met mijn klachten over de koppeling naar de garage zou willen gaan, dan zou ik echt moeten wachten tot ze optreden, hopen dat ze blijven optreden terwijl ik naar de garage rij, en moet de monteur direct in de auto springen. Ze treden namelijk alleen op bij bijv. een kruipende waarbij je heel veel op de koppeling rijdt. Zodra de koppeling kans krijgt om weer af te koelen, omdat ik inmiddels weer normaal kan rijden, dan verdwijnen de klachten heel snel weer. Ik heb er zelf daarom ook maar heel weinig behoefte aan om actie hiervoor te ondernemen (naast dat het natuurlijk een vrij dure reparatie is, ook al zou ik hem zelf doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
En dat is dus ook het probleem bij mij. Het is te willekeurig om goed te laten vaststellen wat het is.
Mijn stappenplan is nu als volgt:

1. Een haynes reparatiehandleiding kopen
2. kijken of het inderdaad zelf te doen is.
3. kijken wat ik allemaal nog meer kan vervangen wanneer de bak er toch onderuit is
4. koppeling bestellen + kleine meuk die ik dan ga vervangen.
5. hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:01
deepbass909 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:33:
Zow, nu met foto's van het vervangen van de ruit:

Maar het resultaat mag er wezen. Ik heb absoluut geen spijt van de groene band, het is subtiel genoeg om niet sjonnie te zijn. 8)

Zow, en gelijk even de foto-count weer even lekker omhoog getrapt met 1 post :+
Prachtig verhaal! Nu nog een fototje van die Compact in z'n geheel na de operatie he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ScaraB schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

Prachtig verhaal! Nu nog een fototje van die Compact in z'n geheel na de operatie he :p
Daar mag je nog even op wachten, want hij moet eerst weer een keer goed gewassen worden... Hij ziet er op 't moment niet uit namelijk... En er moet weer nodig een goede waxlaag op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hé.....BMW's zijn om mee te rijden, niet om te poetsen. Dus.....gewoon foto's! :(

:P

Wat betreft de veren....rechtsachter is mijn veer een paar weken geleden vervangen. Ben nu op vakantie geweest met de auto en gister voor de APK gegaan, is nu de veer linksachter kaduuk. Wordt aankomende maandag vervangen. Lijkt wel hip te zijn tegenwoordig..... :+

[ Voor 60% gewijzigd door zimbab op 07-08-2009 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

ghehehe bij defecte veer is nu al vervangen, en er ligt nog een nieuwe klaar voor de andere kant, beter voorkomen dan genezen :) Kreeg ze dit keer toch met korting dus ja, ik ben een echte nederlander dus daar profiteer ik van :P
Oh ook geinig te zien:

Oude veer & nieuwe veer :

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/veren.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Er zit verschil tussen, die andere heeft geen losse deeltjes!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik doe aan 3 delige veren ipv 3 delige velgen :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nee, BMW's zijn er ook om mooi te zijn ;) En die van mij is dat op het moment niet echt, met dat kerkhof op de voorbumper, laag stof op het dak en troep van de weg op de zijkant.

@-Thunder-
Die is goed stuk inderdaad.. De middelste breuk merk je wel met rijden. Meestal breekt alleen de eerste krul, en die voel je dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door deepbass909 op 07-08-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag en morgen maar weer eens alles in gaan bouwen, omdat ik toch alles er uit gebouwd hebt heb ik gelijk een paar lampjes verwisselt die kapot waren e.d. :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/e39opnieuwepoten1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/e39opnieuwepoten2.JPG

Staat weer mooi op de pootjes :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
En ook hier is alles weer in orde.

Het was niet de accu, het was niet de startmotor en het was zelfs ook niet de dynamo. Het was simpelweg het start/contactslot dat blijkbaar ergens sluiting maakte. Nadat dat vervangen was deden radio en telefoon het weer, was het airbag-lampje uit en gaf ook de automaat geen foutmelding meer. Het schakelaartje zelf was net geen 19 euries, het inbouwen kostte uiteraard ook nog wat.

De melding van de kentekenverlichting was wel gewoon toeval, ook daar is een lampje vervangen.

Dat viel weer alleszins mee en de bimmer rijdt als vanouds. Tijd voor een biertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ha, altijd fijn als het meevalt, zeker met elektronica. Bij mij valt dat bijna altijd tegen namelijk. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

We moeten blij zijn dat we dan geen franse bak hebben met elektronica !

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

De zaak gaat voor mij een 1-er importeren uit D.
Nu zijn we aan het kijken wat de catalogus waarde voor deze auto in NL is geweest

Weet iemand wat de 116i opties kosten in 2007?

Ik heb op de ANWB site wel wat gevonden, maar niet precies. Ook op de site van autoweek kon ik wel wat vinden. Op de site van BMW staan alleen de huidige prijzen. Dealer heeft ook alleen prijslijsten van huidige uitvoeringen.
bijv. het multifunctie stuur kan ik nergens vinden.

Ik probeer natuurlijk een zo laag mogelijke "nieuwprijs" op te geven bij de import.;)

Het gaat om deze wagen:
BMW 116i, 90Kw benzine van december 2007. Start/stop effecient dynamics, 16" Lichtmetalen velgen, mistlichten voor, PDC achter, geregelde Airco, cruise control.

Hier zie je alle opties wel:
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/01/!!qrOsV!Bm0~$(KGrHgoH-DoEjlLlzR(4BKf!nRTmhw~~_27.JPG

Iemand enig idee wat deze nieuw kostte in 2007?
(of heeft iemand bijna dezelfde wagen misschien?)

[ Voor 6% gewijzigd door bord4kop op 08-08-2009 13:46 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
deepbass909 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 23:49:
[...]

Daar mag je nog even op wachten, want hij moet eerst weer een keer goed gewassen worden... Hij ziet er op 't moment niet uit namelijk... En er moet weer nodig een goede waxlaag op...
Ah heel herkenbaar. Mijn Compact heeft die kuren ook ;)

Ik zoek eigenlijk nog iemand, of een bedrijf, die hem goed kan wassen en waxen. Iemand ideeen? Liefst in de regio Den Haag. Of doet de gemiddelde BMW-liefhebber dat allemaal zelf? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Zijn vloermatten een optie in de 1-serie? Zo ja, dan heeft hij ze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

RSP schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:53:
Zijn vloermatten een optie in de 1-serie? Zo ja, dan heeft hij ze niet :+
Het is een 116i he ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

wtf, dat is echt een optie? tyfus, dan is de lol er wel snel af hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

RSP schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:54:
wtf, dat is echt een optie? tyfus, dan is de lol er wel snel af hoor ...
Nah, zo erg is het ook weer niet volgens mij. Matten behoren bij de standaard aflever set.

Maar in de betreffende foto gaat het om een 2e handsje he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Goed gezien van die matten, was mij nog niet opgevallen :D
Maar goed ik ga er vanuit dat die er straks wel weer inzitten...

Heeft iemand een BPM bedrag van een vergelijkbare 116i?
Ik moet de nieuwprijs (BPM) gaan opgeven bij de douane.

Probleem is dat de duitse uitvoeringen verschillen van de hollandse.
Als je alle opties af fabriek, zoals deze, neemt kom je al gauw op een "high executive" uitvoering.
Die kostte €31575,- (2007)
Daar moet dan de stoelverwarming nog bij (€445,-)
Dat is dan een best hoge BPM en dus bijtelling.

Maar de "business line" uitvoering heeft ook bijna alle opties die ook in deze wagen zitten. En die kostte €28.745. En dan een paar extra 's erbij kom je toch al gauw 2000 euro lager uit! En dat scheelt toch weer wat iedere maand, zeker als je er 2 of 3 jaar in rijd.

Daarom ben ik aan het kijken welke uitvoering, lees: goedkoopste, ik kan opgeven.
En dus zou ik graag weten of iemand een business uitvoering heeft van 2007 (nieuwe model, dus minimaal juni (?)) of een vroege 2008.

1. Klopt het dat (bijna) alle opties die je ziet ook in die uitvoering zitten?
Wat zit er niet bij?

2. Zou je eens willen kijken wat de BPM is?
Dit staat op het kentekenbewijs of je kenteken even invoeren op de site * klik hier * van de RDW. Daar staat ook je BPM

Voor de volledigheid, de belangrijkste opties op mijn toekomstige BMW:
* volledige airco, L / R gescheiden
* Lichtmetalen velgen
* multifunctie stuur
* PDC achter
* cruise control
* Stoelverwarming
* middenarm steun
* Mistlichten voor
* metalic lak (weet niet zeker of mijn auto dat heeft)

Opties waarvan ik hoop dat ze over het hoofd worden gezien :P
* sportstoelen
* lampjes pakket (leeslampjes etc)
* interieur bekleding en sierlijsten

[ Voor 26% gewijzigd door bord4kop op 09-08-2009 13:14 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Er zit wel een Radio Professional in. Maar het is geen High-Exec want er zit geen afsluitbaar bakje voor de versnellingspook. Er zitten ook sporstoelen in met van die uittrekdingen en stoelverwarming, lederen stuur en pook.

Matten zijn standaard...maar je betaald extra voor velours vloermatten. Stuurwielbediening heb op heel veel uitvoeringen standaard gezeten.

Te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet je niet zo druk maken over opties e.d. Een standaard 1 serie lopen ze echt niet voor naar buiten om te inspecteren. Jij loopt binnen met je duitse papieren, eventueel met 116i business er op of wat dan ook. of ze vragen jou wat voor opties hij heeft want er staan nog 10 mensen in de rij.

Jij zegt Business met stoelverwarming ofzo en je gaat blij buiten.

En vergeet niet dat het tegenwoordig op handelswaarde gaat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Christoph op 09-08-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ScaraB schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 15:02:
[...]

Ah heel herkenbaar. Mijn Compact heeft die kuren ook ;)

Ik zoek eigenlijk nog iemand, of een bedrijf, die hem goed kan wassen en waxen. Iemand ideeen? Liefst in de regio Den Haag. Of doet de gemiddelde BMW-liefhebber dat allemaal zelf? >:)
Heuving, misschien??

Maar ik heb ergens begrepen dat dat geen goedkoop grapje is...

http://www.cardetail.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

@ Conzito;

Ok, bedankt in ieder geval!
Ik ga gewoon de business line opgeven + stoelverwarming :)

Want:
Christoph schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:22:
Je moet je niet zo druk maken over opties e.d. Een standaard 1 serie lopen ze echt niet voor naar buiten om te inspecteren. Jij loopt binnen met je duitse papieren, eventueel met 116i business er op of wat dan ook. of ze vragen jou wat voor opties hij heeft want er staan nog 10 mensen in de rij.

Jij zegt Business met stoelverwarming ofzo en je gaat blij buiten.

En vergeet niet dat het tegenwoordig op handelswaarde gaat ;)
Haha, ok!
ZO ga ik het dus aanpakken :P
Bedankt!

* bord4kop is onbekend met import enzo..

* bord4kop gaat zoeken op 't net naar handelswaarde....

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
Sjaakmeister schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Heuving, misschien??

Thanks!
Hmja geen prijslijst op die site helaas. Maar goed, staan nog wel een paar tips erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:40

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bord4kop schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:09:
De zaak gaat voor mij een 1-er importeren uit D.
Nu zijn we aan het kijken wat de catalogus waarde voor deze auto in NL is geweest

Weet iemand wat de 116i opties kosten in 2007?

Ik heb op de ANWB site wel wat gevonden, maar niet precies. Ook op de site van autoweek kon ik wel wat vinden. Op de site van BMW staan alleen de huidige prijzen. Dealer heeft ook alleen prijslijsten van huidige uitvoeringen.
bijv. het multifunctie stuur kan ik nergens vinden.

Ik probeer natuurlijk een zo laag mogelijke "nieuwprijs" op te geven bij de import.;)

Het gaat om deze wagen:
BMW 116i, 90Kw benzine van december 2007. Start/stop effecient dynamics, 16" Lichtmetalen velgen, mistlichten voor, PDC achter, geregelde Airco, cruise control.

Hier zie je alle opties wel:
[afbeelding]

Iemand enig idee wat deze nieuw kostte in 2007?
(of heeft iemand bijna dezelfde wagen misschien?)
Je kunt het hier precies uitrekenen, volgens normale en tegenbewijsmethode (moet je wel de kilometerstand kennen) en direct geprint op je douaneformulier: www.autotelex.nl/autoimport Die tegenbewijsregeling is de methode volgens koerslijstwaarde (handelswaarde wordt hier nu gebruikt), en Autotelex is een gerenomeerde koerslijst binnen de branche die de Douane zal accepteren. De waarde die eruit komt rollen mag je dus gebruiken. Het is niet altijd voordeliger dan de reguliere aangifte, maar dat zie je direct in je scherm. De handelswaarde zul je niet snel op internet vinden trouwens, het betreft een business-to-business transactiewaarde welke altijd een stuk onder de dealer vraagprijs ligt.

Zij hebben ook alle historische bedragen inclusief alle toenmalig geldende belastingen/kortingen. Douane accepteert het, mits eerlijk ingevuld, zonder meer. Ik hoor er veel goed over, en anders kun je ze ook eens bellen misschien.

Huidige prijzen hanteren moet je niet doen, vaak zijn deze hoger dan destijds en de Douane kan ze mogelijk niet accepteren omdat ze het niet in hun systeem kunnen verifieren.

[ Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 09-08-2009 21:25 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
bord4kop schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:44:
@ Conzito;

Ok, bedankt in ieder geval!
Ik ga gewoon de business line opgeven + stoelverwarming :)

Want:

[...]

Haha, ok!
ZO ga ik het dus aanpakken :P
Bedankt!

* bord4kop is onbekend met import enzo..

* bord4kop gaat zoeken op 't net naar handelswaarde....
Als je slim bent trek je even de stoelverwarmingknopjes eruit, dan kun je dat ook weglaten bij de aangifte, mochten ze in een uitzonderlijk geval toch gaan controleren.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Sjaakmeister schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:28:
[...]

Heuving, misschien??

ligt er natuurlijk aan wat je wil doen ;) Maar er zijn genoeg auto poetsers in deze regio. Op het industrie terrein lansinghage in Zoetermeer zit er al één. In Den Haag zelf zullen er wel 100en zitten :P

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Bij Heuving is het natuurlijk wel goed, die man is geen leasebakken maar supercars gewend. Als je hem lief aankijkt is er vast wel wat te arrangeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Spiller schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:45:
[...]

Als je slim bent trek je even de stoelverwarmingknopjes eruit, dan kun je dat ook weglaten bij de aangifte, mochten ze in een uitzonderlijk geval toch gaan controleren.
Stoelverwarmingsknopjes eruit trekken is fraude, als je slim bent doe je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

BPM bedrag gaat met veel grotere stappen omhoog als de auto nieuwer is. De nieuwprijs (en dus ook de opties) zie je niet zo hard terug in de BPM. De moeite die sommige mensen doen om zaken eruit te slopen begrijp ik ook niet.

Voor een auto uit 2004 die 40.000 euro kost betaal je 2825 euro BPM. Als die auto 4000 euro duurder is betaal je 3137 euro aan BPM. Voor zaken die gemakkelijk aan te passen zijn, zoals even een ander setje wielen eronder of een radio eruit schroeven, kan ik het mij voorstellen. Maar sommige mensen doen alsof je flinke bedragen kunt besparen door zaken uit je auto te slopen voor de aangifte. Dat valt reuze mee, je kunt veel meer besparen door een iets oudere auto te kiezen met bijvoorbeeld gelijke kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Nouja, dat scheelt 78 euro per jaar hoor! Das toch bijna 250 euro over de gehele looptijd..

Niet bijzonder veel, maar wel de moeite waard om even een half uurtje tijd aan te besteden.

Woensdag haal ik mijn Beemer (als alles goed gaat)
Foto zullen dan volgen!

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Zo, net terug van het kijken naar een toekomstige auto voor mezelf.
Ik was vanmiddag al wezen kijken naar een Saab 9-3 2.0t uit 2004. Daar ging ik in zitten en ik had nog steeds het gevoel als of ik in een speelgoed auto zat. Van buiten netjes afgewerkt en van binnen is het hele dashboard van het goedkoopste plastic wat ze konden vinden.

Daarom maar eigenlijk meteen doei gezegd en vanavond wezen kijken naar een BMW E46 330i uit 2001, maar wel het nieuwe model. Eenmaal daar aangekomen volstond 1 woord: wow!
Die zag er wel erg gelikt uit. Geen krasje te bekennen, geen deukje, niets! Gewoon volledig standaard zoals uit de fabriek. Dus geen lompe verlaging of veels te grote wielen of of of. Gewoon een hele nette sportieve auto.
Nu is er alleen 1 ding... die kilometerstand. Toch al 170k op de teller. Is dit een dealbreaker voor een 3.0 in lijn 6 cilinder? Als ik op internet rond kijk zie ik er meer dan genoeg met meer op de teller. En hoe zit het met onderhoud, volgens mij zit er namelijk een ketting op de 330 en geen distributie riem. Dit scheelt al behoorlijk natuurlijk, maar hoe zit het met de rest?
Banden zagen er als nieuw uit even als de schijven en blokken. Die kunnen ook nog wel wat kilometers mee.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tja, ik heb mijn E46 ook op 160k gekocht. Als het altijd goed onderhouden is dat is het niet zo'n probleem, maar je moet gewoon rekening houden dat je meer kosten zal krijgen dan eentje met 100k. Meestal is de prijs er ook gewoon naar, maar je zal hoe dan ook geen spijt krijgen van een 330i denk ik 8)

Aangezien je zegt dat het het nieuwe model is, neem ik aan dat het een sedan is? Wel jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
170k? wees blij, de motor is net ingereden.

Tis geen fransoos he ;)

Hij bedoelt de facelift e46 neem ik aan, daar is toch wel een coupe van?

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 12-08-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Yup, is wel een coupe van, maar ik wil juist een sedan. Puur omdat hij net wat zakelijker oogt.
Ik had al iets gelzen over de achterste veren, dat ik even op moet letten dat die niet gebroken zijn. Verder nog dingen? Owja, hij is niet van een stel jonge jongens geweest, dus afgeragd zal hij wel niet zijn. Autobahn auto zegmaar. Ook geen ring-sticker etc :p

Oke, plaatje dan:
Afbeeldingslocatie: http://pic.autoscout24.net/images-big/861/197/0163197861004.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door k0ewl op 12-08-2009 22:53 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Gewoon even een aankoopkeuring laten doen. Ik zou die Saab alleen nemen als ik huisarts of tandarts was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Was het facelift model er al in 2001 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Aangezien ik hem het liefst naar huis zou willen rijden, moet er toch TUV keuring op. Hetzelfde als hier APK en daar komt hij vast niet doorheen als er iets echt niet klopt. Daarnaast is het gewoon lampjes checken op werking denk ik.

Facelift is van 2002, maar deze is eind 2001 en is dus 1 van de eerste facelifts blijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door k0ewl op 12-08-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
modeljaar 2002 dus :)

Je haalt hem dus uit dld? verstandig :) Als hij TUV heeft zit het vaak wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
k0ewl schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:03:
Aangezien ik hem het liefst naar huis zou willen rijden, moet er toch TUV keuring op. Hetzelfde als hier APK en daar komt hij vast niet doorheen als er iets echt niet klopt.
Een APK keuring is een keuring gericht op veiligheid en milieu en geen technische keuring, dat vergeten mensen wel eens. Als een TUV keuring vergelijkbaar is met een APK keurig is het dus geen enkele garantie dat de auto technisch OK is.

Nieuwsgieringheid: Wat kost zo'n auto in Duitsland ongeveer? Hoe groot is het verschil, inclusief kosten voor invoer e.d., met Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
www.mobile.de en http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php

ga je gang. scheelt best wat. en je hebt veeeeel meer aanbod. sowieso veel meer met fatsoenlijke motoren. In NL zie je veel 318s e.d., terwijl een 325 daar toch vrij standaard lijkt te zijn. Ook zitten ze beter in de uitrusting en zijn ze vaak beter onderhouden en niet `getuned`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
argro schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:10:
[...]
Een APK keuring is een keuring gericht op veiligheid en milieu en geen technische keuring, dat vergeten mensen wel eens. Als een TUV keuring vergelijkbaar is met een APK keurig is het dus geen enkele garantie dat de auto technisch OK is.

Nieuwsgieringheid: Wat kost zo'n auto in Duitsland ongeveer? Hoe groot is het verschil, inclusief kosten voor invoer e.d., met Nederland?
Nee oke, maar APK kijkt ook even naar de veren, dempers, draagarmen, banden, remmen etc. Dus, dan zit het in ieder geval voor eventjes goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Het enige wat de APK imho zegt is dat je geen gevaar oplevert voor het verkeer... Dat is vaak iets dat je wel door kunt trekken naar de rest van de auto, maar er kunnen net zo goed mankementen aan de auto zijn (vooral motorisch/electronisch) die door een apk niet aangetoond worden.

• 418O2
  • Nu online
als hij goed rijdt, stuurt, optrekt, start, constant rijdt, remt etc dan zit het meestal wel goed

• k0ewl
Ik startte hem koud, pakte meteen aan. Volgende keer proefrijden. Was nu geen tijd voor ivm dat ik er pas om 8:30 's avonds was... Maargoed, morgen meer nieuws.

Verwijderd

Ik heb toch wel auto's gereden die koud altijd meteen aansloegen. Maar bij een warme start weer moeilijker deden. Dus het zegt niet alles. Hooguit dat de accu goed geladen is :P

• k0ewl
Tuurlijk ga ik lekker eerst een proefrit maken voordat ik wat koop, maar moest het gewoon even melden. Owja, het zit beter dan de Vectra waar ik nu heel eventjes in rijd ;)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Zorg er in ieder geval voor dat je financiële reserves hebt. Met andere woorden....als een 330i je budget onder spanning zet kan je misschien beter naar een 325 of 320 (met de lekkere 2.2) kijken.

Dat zo'n auto goed lijkt is mooi, maar als er iets mee is ga je lappen. En sowieso qua dagelijkse kosten/onderhoud is het geen goedkope auto. En zo'n kilometerstand hoeft geen problemen op te leveren, maar dingen als je veren, luchtmassameter en erger nog koppelingsplaten/dualmassavliegwiel zouden na een x-aantal duizend km's wel een issue kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 13-08-2009 08:47 ]

• k0ewl
zimbab schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:44:
Zorg er in ieder geval voor dat je financiële reserves hebt. Met andere woorden....als een 330i je budget onder spanning zet kan je misschien beter naar een 325 of 320 (met de lekkere 2.2) kijken.

Dat zo'n auto goed lijkt is mooi, maar als er iets mee is ga je lappen. En sowieso qua dagelijkse kosten/onderhoud is het geen goedkope auto. En zo'n kilometerstand hoeft geen problemen op te leveren, maar dingen als je veren, luchtmassameter en erger nog koppelingsplaten/dualmassavliegwiel zouden na een x-aantal duizend km's wel een issue kunnen worden.
Ik heb hiervoor een Alfa 156 2.5 V6 gereden en die verkocht onder druk van mijn vader. Ik heb gelukkig het voordeel dat ik geen benzinekosten heb. Dat scheelt natuurlijk heel erg in de pocket.
En tja, financiële reservers, dat is wel een goed punt... kijkt rustig verder en denkt er rustig over na.

• YoshiBignose
Timmert schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:01:
Was het facelift model er al in 2001 dan?
Bij de sedan wel, bij de coupe pas in 2003, vandaar dat ik de conclusie kon trekken dat het een sedan was ;) Wel mooie bak :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Net even in de nieuwe Golf VI gereden met 1.8TSI blok en op zich een mooie auto, maar ik loop toch weer tegen het "probleem" aan dat het gevoel dat BMW geeft veel fijner is. En dan doel ik op het gevoel in de pedalen, het stuur en de versnellingsbak.

De Golf heeft minder gevoel in het stuur....mist ook wat "gewicht", het koppelingspedaal is erg licht, het rempedaal reageert niet direct (eerste centimeter is dood zeg maar) en is minder goed te doseren en het gaspedaal is de eerste centimeter ook dood....dus wat dieper intrappen voordat hij reageert. De versnellingsbak tenslotte geeft niet het gevoel of je echt tandwielen aan het verplaatsen bent....een redelijk kunstmatig gevoel dus. Ik vind bij BMW fijn dat je de mechaniek echt voelt.

Ik had er toch wat meer van verwacht eigenlijk.....hoewel ik de Golf 5 ook wel eens gereden heb en daar was ik ook al niet superenthousiast over. Ben benieuwd hoe een 1-serie rijdt.....heb daar nog nooit in gereden.

• deepbass909

deepbass909

@zimbab
Vergeleken met een grotere BMW kan je merken dat de 1-serie ook echt ingezet is als concurrent op de Golf. Hij rijdt zeker goed, maar ik vind de stuurbekrachtiging bij lage snelheid te sterk en de pedalen erg slap.

Nu ben ik een vrij "zware" auto gewend qua bediening. In mijn Compact moet je behoorlijk werken en is het niet ongewoon om kramp in je been te krijgen als je bij een stoplicht wat langer het koppelingspedaal in moet trappen. Hetzelfde geldt voor de remmen, die redelijk wat overtuiging nodig hebben. Maar de relatief zware bediening maakt het dosseren wel erg makkelijk en je voelt echt dat je de auto aan het bedienen bent.

Maar aangezien mijn Compact de eerste BMW in m'n leven was waar ik in reed en de 1 serie van een vriend van mij pas de 3de (de andere was een E46 325td), weet ik niet hoe de bediening zich verhoudt tot een post-E46 BMW. Ik weet wel dat de E46 Compact een lichtere bediending had van mijn E36, maar ook nog steeds relatief zwaar was.

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

De 1-er rijdt heerlijk. Je bent lekker aan het sturen in de auto. Alles voelt super goed aan, je kunt hem heerlijk 'plaatsen'.

Je bent in de 1-er ook goed "omgeven" door de auto. Geen grote open ruimte zeg maar...
(voordeel / nadeel?)

Heel heel heeeel fijne auto :)

Pappa is blij met zn nieuwe wagen!

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/6075/12082009026.th.jpg

Ander vraagje:
Bij de achteruitkijk spiegel heb ik links en rechts kaartleeslampjes, naast de aan / uit knopjes van die lampjes zitten nog twee kleine vierkantjes. En daarin branden heel flauw oranje lichtjes. Je moet er echt inkijken om het te zien.

Iemand enig idee wat dat zijn?
Sensors van het 1 of ander ofzo?

| Security Management |

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Zitten ook in mijn e39, zijn gewoon zeer zachte nachtverlichting voor het stuk vóór je versnellingspook. Is wel zo handig dat je niet midden in de nacht op een donkere autobahn ineens je nachtzicht moet verkloten om je blikje red bull te nemen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• 418O2
  • Nu online
Ik vind ook dat je ze niet kan vergelijken trouwens, de golf en 1-serie, daar zit al gauw tussen de 5 en 10 duizend euro verschil in nieuwprijs in. Nu ken ik van beiden de optielijsten niet, maar denk dat de 1-serie standaard ook niet echt heel luxe is.

• YoshiBignose
Mwah, nieuwste Golf 1.6 is rond de 21k en 116i iets van 26k. Ik vind dat je die twee wel kan vergelijken en met de Audi A3.

Ik vind het allemaal eigenlijk veel geld voor een redelijk minimale auto. Ja, de kwaliteit is er, maar voor de rest ook niks. Zou ik eerder die plastic Cupra kopen, ga je tenminste nog hard ;)

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
YoshiBignose schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:09:
Mwah, nieuwste Golf 1.6 is rond de 21k en 116i iets van 26k. Ik vind dat je die twee wel kan vergelijken en met de Audi A3.

Ik vind het allemaal eigenlijk veel geld voor een redelijk minimale auto. Ja, de kwaliteit is er, maar voor de rest ook niks. Zou ik eerder die plastic Cupra kopen, ga je tenminste nog hard ;)
Beweerde jij een aantal pagina's terug niet nog iets over een alto vs een e36 316? ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

YoshiBignose schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:09:
Een plastic Cupra kost je anders ook gewoon 32k, dus dat is weer een andere klasse. Ik heb zelf overigens Seat gehad, en voor elke PK kreeg ik er gratis een rammel bij, dus inderdaad krijg je precies waar je voor betaald ;)

Kies je voor PK's, dan is de Leon de simpele keuze. Kies je voor bouwkwaliteit en weggedrag, dan is de BMW logischer. Het is echt wel een andere wereld hoor:

Afbeeldingslocatie: http://static.autoblog.nl/images/wp/Seat%20Leon%20FR%20interieur%20madrid.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 13-08-2009 19:02 ]

• YoshiBignose
PWM schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:59:
[...]

Kies je voor PK's, dan is de Leon de simpele keuze. Kies je voor bouwkwaliteit en weggedrag, dan is de BMW logischer. Het is echt wel een andere wereld hoor:
Dat is toch ook precies wat ik zeg. En dat een Cupra 32k is begrijp ik ook wel, maar dan vergelijk je die 240 pk bak met een golfje 1.6 ???

Ik begrijp niet wat de Alto vs. 316i discussie hier mee te maken heeft, alto is TRAAG en kwalitatief bedroevend. Dat die überhaupt de weg nog op mogen... je bent je leven niet zeker.

Verwijderd

Een 316 is amper sneller :')

• YoshiBignose
Ja dag... tot je bij de 100 zit dan trilt bij de Alto de radio eruit, als die er überhaupt in zit. Maar laten we deze discussie niet weer gaan voeren :p Waar ik op doelde was vooral dat een NIEUWE 1-serie best duur is als je kijkt wat je er voor krijgt. Dan zou ik een 2e hands 3-serie of 5-serie nemen met een leukere motor.

De E36 316i is een heel ander verhaal omdat die dingen gewoon niks meer kosten. Die oude 5-series trouwens ook niet en rijden heerlijk. Ja een 518i of een 316i is TRAAG, maar voor het geld een leuke bak. Met zo'n 116i rij je ook niet iedereen eruit, maar het kost wel behoorlijk wat. Dat zou ik er nooit voor over hebben.

Verwijderd

Ik zal aan de discussie terugdenken als ik zonder problemen met 150 in mijn Salto over de snelweg scheur. Zonder bijzondere trillingen en mét radio ;)

En nee ik ga dat ook niet opnieuw aanzwengelen. Wel zeer komisch om traag als argument op te voeren terwijl de auto waarmee je het vergelijkt praktisch net zo traag is.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 19:56 ]

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ja idd, wat dat betreft moeten jullie allebei stil zijn! ;)

• 418O2
  • Nu online
Ik heb toch echt lekker gereden in mijn e30 316i en e34 518i op lpg zelfs...

Die 316i was maar iets sneller dan mijn 306 en 3 jaar ouder, maar reed toch echt wel heel veel beter.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 13-08-2009 20:39 ]

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik had een folder in de bus van: http://www.chiptuninggroningen.nl/pagina_home.html

429 euro voor 59pk en 90Nm meer in mijn auto..... klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn, of niet? Wat is de downside? Onderhoudskosten X 10 oid? Levensduur auto verkort tot 4 jaar? Verbruik X 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zimbab schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 08:44:
Ik denk dat een 330i niet veel duurder is in onderhoud dan een 325 of 320. Bij BMW maken ze voor onderhoud verschil in 4 en 6 cilinders en natuurlijk M. Als ze bij een beurt olie en filters vervangen e.d. is dat allemaal even duur. Zijn misschien een paar kleine verschillen, remschijven van de 330i zijn groter dan de modellen eronder. Enige is natuurlijk dat de slijtage en aanschafprijs wat hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Dat zal allemaal wel meevallen. Je auto rijd nu echt niet op het randje van zijn kunnen. BMW's staan ook bekend om hun uithoudingsvermogen toch :).
Het is net als een processor, die kan best een eindje overclockt worden over het algemeen, zonder downside. Pas als je extremer moet gaan koelen verkort je de levensduur en stress je de 'aandrijflijn'. Ik vind het nog behoorlijk wat geld voor een standaard chip. Voor dat geld kun je hem vast ook op maat laten chippen. Dan hal je er toch meer uit lijkt me.

Vaak gaat de auto ook wat minder verbruiken, dat compenseert dan weer wat bij wat eventuele extra kosten die gemaakt worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Bram77 op 14-08-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Tom schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat een 330i niet veel duurder is in onderhoud dan een 325 of 320. Bij BMW maken ze voor onderhoud verschil in 4 en 6 cilinders en natuurlijk M. Als ze bij een beurt olie en filters vervangen e.d. is dat allemaal even duur. Zijn misschien een paar kleine verschillen, remschijven van de 330i zijn groter dan de modellen eronder. Enige is natuurlijk dat de slijtage en aanschafprijs wat hoger is.
Afhankelijk van je noclaim is ook de verzekering van een 330 een stukje duurder dan een 325 (ivm nieuwprijs), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ja, verbruik zal misschien ietsje hoger zijn. Maar als zoiets allemaal amper in het budget past moet je sowieso geen BMW met 6 cilinder gaan rijden. Verschil in volledige running costs tussen een 325i of 330i is niet zo groot denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Bwa, waar je je wél rekenschap van moet geven is dat je met een 330 bijvoorbeeld je toch meer tools hebt om je onderhoudskosten de hoogte in te jagen.

Je achterbanden zullen op mysterieuze wijze sneller slijten (en niet goedkoop zijn). O-)
Je koppeling en versnellingsbak moeten een extra bakje vermogen transporteren en zullen wat sneller aan hun eind zijn.
Je remschijven zullen net wat sneller op zijn.

Ligt dat alleen aan de motorupgrade? Nee, dat ligt aan jezelf. Maar laten we mekaar geen mietje noemen, als we zo'n bak kopen is het natuurlijk wel om ermee te Rijden, nietwaar?

Het bovenstaande is gebaseerd op eigen ervaringen met men 530d, die eigenlijk zuiniger is dan de 525d van men kameraad. Het is dus ook een beetje subjectief, maar daar zijn we er voor hé.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik ga vandaag bellen met de verkoper en een bod doen... Kijken wat hij zegt. En kwa maandlasten zit ik ook niet zo krap gelukkig. Ben alleenstaand, woon in een kamertje van 40m2 en ik houd van rijden. That's it. Ik wil gewoon een leuke rijders auto waar ik in vergelijking met de Alfa weinig onderhoud aan heb. De remmen, blokken, banden enz waren allemaal net nieuw onder auto dus dat zal het probleem wel niet zijn. En onderhoud voer ik toch wel zelf uit. Thuis hebben we een brug en alle tools die ik me kan wensen ivm gereedschapswinkel aan huis.
Maargoed, we zullen zien wat hij zegt 8)

Ow, en ik was gisteren ergens proefrijden. Ik heb blijkbaar een hele rustige rijstijl (op zijn tijd ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door k0ewl op 14-08-2009 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Tom schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:16:
Als het je budget onder spanning zet is elk tientje welkom. En je bespaart een beetje op verbruik, een beetje op verzekering, een beetje op onderhoud en de aanschafprijs. Tel dat eens bij elkaar op en je komt op een redelijk verschil......afhankelijk ook van de km's die je maakt overigens.

Maar dit dus ook alleen maar als je je budget onder spanning zet.....dus als je echt tot de max gaat om een 330 te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik heb hem gekocht.... argh. spannend! hij ging van 8 naar 7.7 voor de prijs en heb er nog 7.6 van weten te maken. Wel gaaf :D Kat in het bakkie denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

k0ewl schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:51:
Ik heb hem gekocht.... argh. spannend! hij ging van 8 naar 7.7 voor de prijs en heb er nog 7.6 van weten te maken. Wel gaaf :D Kat in het bakkie denk ik :D
7600 voor een 2001 330? Dat vind ik toch wel heel netjes! Veel plezier d'r mee en erg fraaie velgen ....die had ik ook onder mijn E46 (a 1900 euro meerprijs!).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zo goedkoop :'( ik betaalde 9 voor een 318ci uit 2002.

Maar coupe is veel mooier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Zwaarder gemotoriseerde, zwaardere bakken zijn ook iets minder in trek in de tweedehandsmarkt. Zo zal je zien dat je op een zware 5 touring véél dikkere deals zal kunnen doen dan op een coupé 3. Maar dan moet je natuurlijk de wat hogere kosten die daarmee gepaard gaan voor lief nemen.

Grats met de 330, k0ewl, moge ze je véél freude am fahren bezorgen. En ik verwijs naar mijn piccie eerder in deze thread (dat wsl wel héél toepasselijk is op je wagen) (DexterBelgium in "Het grote BMW topic, deel 8").

[ Voor 7% gewijzigd door DexterBelgium op 14-08-2009 09:16 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.