Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.528 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
zneek schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:10:

Bridgestone Potenza RE050A (wel RFT) in 255/30R19? Die heb ik toch echt niet voor onder de 300 euro online kunnen vinden, 335 minimaal, laat staan in een "echte" zaak.... De BMW dealer rekent "normaal" 650 euro per band...
waar zeg ik dat? Dat was een quote op daniel ze post
Ik was vorige keer de gene die je attent maakte op het feit van de prijzen, weet je nog ;)

zneek in "Het grote BMW topic, deel 8"

[ Voor 94% gewijzigd door KappeNou op 30-07-2009 21:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
KappeNou schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:58:
[...]

waar zeg ik dat? Dat was een quote op daniel ze post
Ik was vorige keer de gene die je attent maakte op het feit van de prijzen, weet je nog ;)

zneek in "Het grote BMW topic, deel 8"
Blijft dure zooi..... ;)

en onder mijn huidige auto slijten ze best snel, althans, ik heb het idee dat ik regelmatig met wat wielspin weg rijdt.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dan gaan die achterwielen echt hard :9 Tijd voor een Xi? ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Quantor schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:53:
Klinkt als iets met de brandstof toevoer. Toevallig had m'n collega ongeveer iets gelijks met zijn Megane CC, bleek dat een schakelaar bij de brandstofpomp was doorgebrand, die maakte soms wel en steeds vaker niet contact.
Mijn BMW OEM-accu heeft het tijdens de afgelopen winter begeven, maar ook geen idee hoe lang die er al in zat.
Maar vanmiddag naar de dealer heen gebracht.
Daar eenmaal aangekomen bleek na het uitlezen dat de gasklep niet klopte. Gaf een error.
Goed een uur later belde ze me dat het de brandstof pomp was, en dat de gasklep geen error meer gaf.

240 euro ex btw, en dan half uur man uren voor onderzoek, en 1 uur voor het onderzetten.
Jammer, maar niets aan te doen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Waarom vind ik het mooi om 's avonds te rijden in het donker ?

Nou hier om :

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/e39bynight.JPG

Allemaal mooie lampjes :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Wow dat is nog eens een custom shortshifter.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Spiller schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 21:50:
Stond al in show je auto maar zal ze for the record hier ook even laten zien :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
is dat in rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:27:
[...]

350? zo weinig? Ik ben voor mijn banden, achter, 19" 255 breed, meer kwijt.... Bridgestone Potenza RE050A
Blijkbaar heb ik iets courantere maat: 275/30 19". Ik heb er nu Michelin Pilot Sport PS2's onder zitten (die bevallen me beter, zijn geen runflats) en die zijn 291 euro bij autobandenmarkt.nl. Een voorband (245/35) kost 307 euro bij dezelfde tent. Zo zie je :) maat zegt op zich weinig over de prijs, het is meer hoe exotischer de maat, hoe duurder de band.

Bij de BMW-dealer moet je zo'n 450 rekenen voor een band incl. monteren en balanceren. Ergo: koop die banden zelf en ga naar de lokale fastfitter :P

Trouwens zneek: jij vervangt je band geheel als ie lek is? Dat deed ik vroeger ook maar na de tweede lekke in twee maanden was ik het zat om voor elke slingerende spijker honderden euro's af te tikken. Volgens mijn dealer kan het in bepaalde gevallen (geen wangschade, lek in het midden van de band etc.) gewoon gefixed worden zonder verlies aan draagvermogen o.i.d.

[ Voor 20% gewijzigd door Daniel op 31-07-2009 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
je grappen zijn niet sterk genoeg (nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Daniel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:09:
[...]

Blijkbaar heb ik iets courantere maat: 275/30 19". Ik heb er nu Michelin Pilot Sport PS2's onder zitten (die bevallen me beter, zijn geen runflats) en die zijn 291 euro bij autobandenmarkt.nl. Een voorband (245/35) kost 307 euro bij dezelfde tent. Zo zie je :) maat zegt op zich weinig over de prijs, het is meer hoe exotischer de maat, hoe duurder de band.

Bij de BMW-dealer moet je zo'n 450 rekenen voor een band incl. monteren en balanceren. Ergo: koop die banden zelf en ga naar de lokale fastfitter :P

Trouwens zneek: jij vervangt je band geheel als ie lek is? Dat deed ik vroeger ook maar na de tweede lekke in twee maanden was ik het zat om voor elke slingerende spijker honderden euro's af te tikken. Volgens mijn dealer kan het in bepaalde gevallen (geen wangschade, lek in het midden van de band etc.) gewoon gefixed worden zonder verlies aan draagvermogen o.i.d.
Het hele verhaal staat eerder in dit topic, de verkorte versie is: ongemerkte lekke band doordat vriendin de drukverliesmelding niet begreep, 300km rijden @ 120Kmh = band aan gort, auto onbestuurbaar door hevige vibraties, weggesleept worden.....

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/band/IMAG0034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/335/band/IMAG0037.jpg

[edit] Ik heb inmiddels een bandenspanningsmeter. Volgende keer check ik zelf of de band lek is en rij ik naar de garage voor reparatie. Schijnt best goed te werken voor een behoorlijke tijd nog. Wat is jouw ervaring daarmee?

[ Voor 7% gewijzigd door zneek op 31-07-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:22

Daniel

Kapitein NCC-1701
Runflats rij je inderdaad aan gort als je er op doorrijdt. Het klinkt tof maar als ie echt lek is moet je eigenlijk meteen stoppen. Het enige voordeel is dat je in geval van nood alsnog verder kunt. Heel voorzichtigjes en langzaam naar de dichtsbijzijnde bandenboer rijden moet nog net kunnen zonder de band te slopen.
Onder mijn huidige auto zitten geen runflats meer dus als ik nu lek rij is het de sleepdienst bellen.

Ik heb inmiddels wel geleerd de bandenspanningsmeter met enige omzichtigheid te behandelen. Als ie afgaat check ik zo snel mogelijk de bandenspanning maar eigenlijk is het 9 van de 10 keer vals alarm. Afwijkingen in de ingestelde spanning kunnen ook voorkomen als de banden te hard zijn opgepompt (hebben dealers nogal eens een handje van, die kwakken gerust 3 bar in je banden)

'drukverliesmelding niet begreep' 8)7 wat aan die grote waarschuwingsdriehoek en de melding 'rij niet verder en controleer zo snel mogelijk uw bandenspanning' begreep ze niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daniel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 08:09:
[...]

Gangbaarheid bepaald inderdaad heel erg de prijs van een band. Ik had om mijn 16" velgen (die Naboo nu heeft) 225/55R16 banden (dacht ik...) liggen, die online €124,30 kosten als ik de Toyo Proxes T1-R neem. Zou ik ze om mijn huidige velgen leggen (225/45R17), dan ben ik maar €97,40 kwijt. Die bijna €30 zit echt niet in die ene inch velgmaat verschil. Een R17 moet immers stijver zijn. Er rijden nou eenmaal gewoon meer mensen met een 225 om 17" dan 16".

Mocht ik alleen de banden vervangen, komen er geen Toyo's meer onder. Ze zijn dan wel goedkoop (een Michelin Premacy HP voor de 17" kost €127,40), maar het zachte rubber veroorzaakt ook meer rolweerstand. En als je maar 100pk's tot je beschikking hebt, merk je dat wel... De topsnelheid is gedaald tot onder de 190 (met 205 breed rubber, terwijl ik met 225 breed Michelin & Dunlop tot 195 kon komen) en m'n verbruik ligt gestegen. Ik haalde met de Michelin's zonder moeite een verbruik van dicht tegen de 1:13, terwijl ik nu met moeite 1:12 haal. Daar staat wel tegenover dat ik met de Toyo's nog geen enkele keer over- of onderstuur heb gehad, terwijl ik toch af en toe best wel in een bui ben om te spelen >:) Maar ook de Michelin's hadden bakken met grip. Als ik grip verloor, dan was dat steenvast op de as waar de Dunlops zaten (Dunlops voor > onderstuur, Dunlops achter > overstuur).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Daniel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:50:
'drukverliesmelding niet begreep' 8)7 wat aan die grote waarschuwingsdriehoek en de melding 'rij niet verder en controleer zo snel mogelijk uw bandenspanning' begreep ze niet? :D
Ze begreep het wel, maar toen ze de auto uit zette en weer aan was de melding weg. Vervolgens heeft ze de banden opgepompt, maar niet opgelet of de ingestelde druk wel bereikt was. Ze voelt zich nog steeds schuldig trouwens hoor.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
En hoe gaat ze het goed maken?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
We staan weer quite.... de aanschaf van de auto was al een gunst naar mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Heeft iemand de 'oude' brochure nog van de E61 in pdf formaat, dus de pre-facelift uitvoering?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.autozone.be/au...&pActief=occ&locale=nl_BE

Dit is toch echt wel een spotprijs niet? Ok het is wel in Belgïe maar ik dacht dat deze toch wel wat meer waard waren. Heeft wel xenon dus wel wat sjonnie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12-09 21:52
dat is wel heel goedkoop ja. maar wel duur in wegenbelasting en wordt niet belastingvrij.

denk dat er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:07:

Dit is toch echt wel een spotprijs niet? Ok het is wel in Belgïe maar ik dacht dat deze toch wel wat meer waard waren. Heeft wel xenon dus wel wat sjonnie!
Ik geef je nog een paar uur, dan ga ik d'r achteraan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou

ik zou eerder een extra nul verwachten :P kijk de staat.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 15-10-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
vandaag nieuwe/andere BMW 525i touring gekocht van 2001

Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac0339/foto/124610066001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac0339/foto/124610066002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://pics.auto-commerce.nl/ac0339/foto/124610066005.JPG

ik krijg em met een beetje geluk eind volgende week. ;)

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Mooi ding. Blijft een subliem mooie auto, de E39. En zeker de Tourings zijn nog erg chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Dit weekend even bij de dealer binnengestapt om eens wat ideeën op te doen (ben binnen 2 jaar aan een nieuwe leasert toe), maar ben toch geschrokken van de gemiddelde BMW prijzen....waarschijnlijk zal er nog een stuk korting etc af gaan, maar als ik een 318d met dezelfde uitrusting kies als m'n huidige S40, dan kost die toch makkelijk 10 tot 15.000 euro meer. Buiten de badge, waar zit 'm 't verschil ? (heb zelf nog nooit met bmw gereden)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dat kan je het beste ervaren door er eens mee te gaan rijden.

Persoonlijk vind ik bij BMW de essentiële onderdelen precies goed. Motorisch lopen ze vaak erg lekker, de versnellingsbak geeft een goed gevoel (niet zo kunstmatig als je in veel andere auto's hebt), de remmen zijn goed en perfect te doseren, ze sturen lekker, hebben een goede wegligging, zitpositie is precies goed (voor 99% van de mensen), gaspedaal geeft de juiste hoeveelheid tegendruk naar mijn mening (niet die slappe pedaaltjes die je in zoveel andere auto's ziet: teen bewegen = gas geven). Ze presteren verhoudingsgewijs altijd erg goed en dat tegenwoordig ook nog eens gecombineerd met een goed verbruikscijfer.

Hiernaast zou je misschien nog een x-aantal dingen kunnen bedenken zoals overall kwaliteitsgevoel (mijn E46 uit 2000 "voelt" beter in elkaar gezet dan een S40 uit 2007 die een collega van me heeft) etc, maar misschien is dat ook wel in the eye of the beholder.

Algemeen is in Autoland wel de mening dat de 3 een klasse hoger zit dan een S40 (dus niet alleen door de BMW fanboys).

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 31-07-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17

Let op, op autozone zitten héééééél erg veel oplichters. De naam en adresgegevens zien er belachelijk verdacht uit.
2bmws schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:08:
vandaag nieuwe/andere BMW 525i touring gekocht van 2001

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

ik krijg em met een beetje geluk eind volgende week. ;)
:9~

[ Voor 32% gewijzigd door DexterBelgium op 31-07-2009 21:58 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Bekende neus / binnenkant, enige wat anders kwa uiterlijk is buiten de kleuren om is de kont :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

zimbab schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 21:23:
Dat kan je het beste ervaren door er eens mee te gaan rijden.
Bedankt voor de uitleg. Ik heb er idd nog niet mee gereden en dat doet wel veel. Ikk ben in de 3 gaan zitten en op 't eerste zicht leek er niet veel verschil qua afwerking etc, maar 't is inderdaad best mogelijk dat je die dingen pas merkt als je er mee rijdt....iets in me blijft toch zeggen dat BMW een goed merk is om 2e hands te kopen (zie je ook hier in dit forum), maar een beetje te duur voor nieuw.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mijn auto gaat maandag _weer_ naar de garage.
ik wou een koplamp vervangen en werd bij het opendoen van de motorkap begroet door een mooie witte rookwolk. Direct naar de garage gegaan en blijkbaar lekt er ergens olie rond het kleppendeksel op m'n uitlaatspruitstuk.

kzou toch onderhand graag gewoon een keer rijden met 't ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:08:
[...]

Gangbaarheid bepaald inderdaad heel erg de prijs van een band. Ik had om mijn 16" velgen (die Naboo nu heeft) 225/55R16 banden (dacht ik...) liggen, die online €124,30 kosten als ik de Toyo Proxes T1-R neem. Zou ik ze om mijn huidige velgen leggen (225/45R17), dan ben ik maar €97,40 kwijt. Die bijna €30 zit echt niet in die ene inch velgmaat verschil. Een R17 moet immers stijver zijn. Er rijden nou eenmaal gewoon meer mensen met een 225 om 17" dan 16".

Mocht ik alleen de banden vervangen, komen er geen Toyo's meer onder. Ze zijn dan wel goedkoop (een Michelin Premacy HP voor de 17" kost €127,40), maar het zachte rubber veroorzaakt ook meer rolweerstand. En als je maar 100pk's tot je beschikking hebt, merk je dat wel... De topsnelheid is gedaald tot onder de 190 (met 205 breed rubber, terwijl ik met 225 breed Michelin & Dunlop tot 195 kon komen) en m'n verbruik ligt gestegen. Ik haalde met de Michelin's zonder moeite een verbruik van dicht tegen de 1:13, terwijl ik nu met moeite 1:12 haal. Daar staat wel tegenover dat ik met de Toyo's nog geen enkele keer over- of onderstuur heb gehad, terwijl ik toch af en toe best wel in een bui ben om te spelen >:) Maar ook de Michelin's hadden bakken met grip. Als ik grip verloor, dan was dat steenvast op de as waar de Dunlops zaten (Dunlops voor > onderstuur, Dunlops achter > overstuur).
Tja, ik zweer zelf bij Continentals.... die kosten al gauw 150,- euro in die maat 225/55R16. Als ze op zijn komen er daarom gewoon 205/55R16 onder. Alhoewel deze banden wel gruwelijk breed zijn. :p
De grip was trouwens nog best goed door de bergen van het Zwarte Woud. :) Maar spoorvorming op de weg.... wat een ramp zeg...... :X

Het verbruik van deze brede banden ten opzichte van mijn oude 185's is trouwens nagenoeg gelijk. Zelfs nog zuiniger... maar ja, dat zal voornamelijk met lange afstand + downhill = geen verbruik te maken hebben. :+

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kaasplank schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 12:22:
mijn auto gaat maandag _weer_ naar de garage.
ik wou een koplamp vervangen en werd bij het opendoen van de motorkap begroet door een mooie witte rookwolk. Direct naar de garage gegaan en blijkbaar lekt er ergens olie rond het kleppendeksel op m'n uitlaatspruitstuk.

kzou toch onderhand graag gewoon een keer rijden met 't ding
Klote man. Ik zag ook je topic op E46forum over je gaspedaal......ik heb ook zoiets en gaat maar niet weg. Zorgt er voor dat de lol er een beetje af is. En als je telkens wat hebt met je auto dan ben je het vetrouwen op gegeven moment kwijt.....ga je op elk geluidje letten enzo....

[ Voor 44% gewijzigd door zimbab op 01-08-2009 12:29 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
juh... meeste spul is niet echt duur ofzo maar zoals je zegt, bij elk rammeltje, luchtje en piepje vraag je je af of er iets aan de hand is.

Ik vraag hem nu ook wel het ding maar compleet na te kijken. Dan er maar enkele honderden euro's tegenaan smijten er vanaf zijn.

Het pedaalprobleem is trouwens nog niet opgelost. Denk dat ik zelf maar een sachs koppelingsset ga regelen oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Kaasplank op 01-08-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
-Thunder- schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:21:
Crosspost uit Show je auto topic :)

Zo ik ben nu klaar met alle lijsten op 1 na, want die krijg ik nog niet los maar dat komt wel goed :)

De lijsten zijn natuurlijk niet perfect gelukt, ik ben ten slotte geen spuiter maar ik ben er wel zeer tevreden mee, het was ook mijn eerste keer dat ik zoiets heb gedaan :)

[afbeelding]
Thunder, kan het kloppen dat ik net met een gouden Peug een klein stukje achter je reed op de Potter/Zandweerdstraat?
Ik kwam van de AH op de vlotenlaan en zag een zilveren funfer rijden. Iets zei me dat jij dat was, maar nadat je een tijdje stil stond ging je rechts. Omdat daar ook een of andere Skoda vandaan kwam, ben ik maar naar links gegaan. (krappe bochtjes)

Alpina velgjes, mooie kentekenplaat houder met de tekst "is dit nou 2 seconden afstand?"

Ik had graag even een blik geworpen op je 'nieuwe' interieur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gehehehe ja dat ben ik :D ( Kwam v.d. C1000 vandaan om BBQ vlees te halen ).

( Ps. Ik woon ook in de wijk ;) )

Edit : Ik weet al waarom ik stil stond, vrienden van ons hebben daar een huis gekocht en we zaten dat huis te zoeken :P, maar in 1 zon stuk was ik toch iets te breed voor om tussen door te gaan :P

Vanmorgen de laatste puntjes op de i gezet van het interieur :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/int/intklaar.JPG

[ Voor 29% gewijzigd door -Thunder- op 01-08-2009 19:49 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
Die kentekenplaathouder vanwege je slechte ervaringen met taxichauffeurs?

Volgende keer toch even een babbeltje maken, die bak van je ziet er echt goed uit!

[ Voor 37% gewijzigd door Sjaakmeister op 01-08-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klopt helemaal :P Sinds dien ook geen aanrijdingen meer gehad :P

Sein de volgende keer maar eventjes, of zoek men wagen op in de wijk, vaak ben ik er wel in de buurt :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Niet online
-Thunder- schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 01:29:
Klopt helemaal :P Sinds dien ook geen aanrijdingen meer gehad :P

Sein de volgende keer maar eventjes, of zoek men wagen op in de wijk, vaak ben ik er wel in de buurt :P
Gaat helemaal goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

denivan schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Ik heb er idd nog niet mee gereden en dat doet wel veel. Ikk ben in de 3 gaan zitten en op 't eerste zicht leek er niet veel verschil qua afwerking etc, maar 't is inderdaad best mogelijk dat je die dingen pas merkt als je er mee rijdt....iets in me blijft toch zeggen dat BMW een goed merk is om 2e hands te kopen (zie je ook hier in dit forum), maar een beetje te duur voor nieuw.
Ik merk het heel duidelijk in mijn Compact. Als ik in een Peug o.i.d. zit denk ik weleens dat mijn auto toch wat goedkoop aandoet, tot ik me realiseer dat mijn Compact in de meeste gevallen 10 jaar ouder is dan de auto waar ik op dat moment in zit. Kijk ik naar auto's die ook uit midden jaren 90 stammen, dan is hij ineens helemaal niet zo goedkoop meer qua uitstaling en comfort.
Ik heb er net nieuwe schokdempers onder gezet aan de voorkant, en nu is het directe sturen ook weer terug. Het is gelijk verbazingwekkend hoe stabiel deze auto is. 170km/u rij ik met 1 hand losjes aan het stuur, niks zenuwachtig gedoe of zoeken. Ook drempels en oneffenheden in de weg worden nu beter opgevangen (bij een drempel zakt de neus veel minder in nu).
Iedereen die bij mij instapt maakt eigenlijk dezelfde opmerking, en dat is dat ze toch wel verbaasd zijn over het comfort van een auto die toch al 14 jaar oud is en 170.000km heeft gereden. Er zijn eigenlijk maar 2 dingen die ik echt mis (vooral nu) en dat zijn een airco en zonnedak.

Dus ja, een BMW is duur, maar het zijn toch ook echt wel auto's uit het topsegment. Technisch, comfort en duurzaamheid (als in hoe lang alles meegaat, niet de milieuvariant :P ) zijn gewoon echt stapje hoger dan van een Volvo, VW of PSA-auto.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:28
Nou, hier valt het met de duurzaamheid even tegen :/

Twee weken geleden opeens wat rare kuren: de E39 wilde af en toe niet starten. De startmotor sloeg niet aan. Een paar keer lukte het nog met stevig volhouden en 10 keer het sleuteltje omdraaien, maar na zo een paar keer toch nog weggekomen te zijn stond ik alsnog een keer echt stil.

De ANWB gebeld, en die hebben er toen een nieuwe accu in gezet. Resultaat: auto loopt weer als een tierelier. Voor twee weken dan. Inmiddels heb ik weer het start-geintje en daarnaast ook nog afwisselend wat willekeurige foutmeldingen van de boordcomputer (automaat springt in noodprogramma, kentekenverlichting is stuk, lampje van airbags) en vanmiddag besloten ook de radio en de telefoon het bijltje erbij neer te gooien.

Gelukkig had ik voor aanstaande vrijdag al een afspraak bij de garage staan (trillingen bij 120km/h) Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Mijn portemonnee ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Klinkt als niet bijladen van de accu.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

GaMeOvEr schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:58:
Klinkt als niet bijladen van de accu.
Dan houd je het geen twee weken vol lijkt me.

Ik denk (maar nu speculeer ik er op los, want ik ben niet zo (elektro)technisch aangelegd) dat je startmotor aan z'n einde is en met de extra current uit de nieuwe accu weer even een opleving had, maar nu toch echt dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:02
zimbab schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Dan houd je het geen twee weken vol lijkt me.

Ik denk (maar nu speculeer ik er op los, want ik ben niet zo (elektro)technisch aangelegd) dat je startmotor aan z'n einde is en met de extra current uit de nieuwe accu weer even een opleving had, maar nu toch echt dood is.
Ik ga toch mee met gameover's mening, het niet (goed) bijladen van de accu (ofwel dynamo stuque) kan er natuurlijk onder andere voor zorgen dat randapparatuur raar gaat doen. Als het de startmotor is, hoe wil je dat het kentekenverlichting verklaren? :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Beerkeeper schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 22:11:
[...]

Ik ga toch mee met gameover's mening, het niet (goed) bijladen van de accu (ofwel dynamo stuque) kan er natuurlijk onder andere voor zorgen dat randapparatuur raar gaat doen. Als het de startmotor is, hoe wil je dat het kentekenverlichting verklaren? :+
Niet. Dat zag ik als een apart probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bij mijn E34 als mijn accu bijna leeg is, krijg ik ook opeens allerlei gekke foutmeldingen zoals "getriebeprogramm" en dergelijke, allerlei computers raken van slag wegens een gebrek aan spanning/stroom.

Als die accu er vol ingegaan is en wordt slecht bijgeladen, wordt hij telkens iets leger, dan krijg je dat soort fratsen. :)

Als het puur de startmotor is, krijg je geen fratsen van andere apparaten, puur een steeds moeilijker startende auto, en zo'n slijtende/slepende startmotor die steeds gaarder begint te worden hoor je ook. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-08-2009 23:36 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

1e probleem/defect is vandaag ontstaan bij mijn E39, 1 van de achterveren is gewoon af gebroken ;(
Gelukkig wil een vriend wel de boel vervangen voor me, alleen moet ik even en veren spanner ergens kopen en 2 veren want dan vervang ik gelijk beiden kanten even.

Hopelijk heeft Brezan of de BMW dealer de veren op voorraad, zon spanner kan ik vast op veel plaatsen wel vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door -Thunder- op 04-08-2009 00:05 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:28
Dynamo stuk klinkt voor mijn lekenoren wel aannemelijk. Ik geloof niet dat het losse problemen zijn. Dan zou ik eerst 12.000 km probleemloos hebben gereden en opeens in enkele weken allemaal problemen erbij hebben gekregen. Dat kan natuurlijk wel, maar het is toch erg toevallig.

Wat ik dan wel raar vind is dat het me op die ene keer na toch altijd lukt om te starten. Als er te weinig prik in de accu zit, en je gaat wat zitten proberen met bijvoorbeeld een airco die iedere keer aanslaat en dergelijke, dan wordt de situatie toch iedere keer slechter in plaats van beter. Blijkbaar balanceert het systeem de hele tijd net op het randje.

Misschien toch beter om even wat daagjes thuiswerken te regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

-Thunder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:03:
1e probleem/defect is vandaag ontstaan bij mijn E39, 1 van de achterveren is gewoon af gebroken ;(
Gelukkig wil een vriend wel de boel vervangen voor me, alleen moet ik even en veren spanner ergens kopen en 2 veren want dan vervang ik gelijk beiden kanten even.

Hopelijk heeft Brezan of de BMW dealer de veren op voorraad, zon spanner kan ik vast op veel plaatsen wel vinden.
Niet opeens onder het rijden hoop ik?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Nou inmiddels zijn we een week verder...en de einzer is nogsteeds niet terug...volgens mij is het echt stuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

psy schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:11:
[...]

Niet opeens onder het rijden hoop ik?
Jawel maar was gelukkig heel dicht voor ik thuis was na een rit van zon 2, 5 uur! De veer bleef op zen plek zitten dus ben ik stapvoets naar huis gereden.pakweg 100m

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even een vraag voor de E36 rijders, zijn er in de dakluiken verschillende maten uitgeleverd ? Vriend van me zit met het probleem dat hij onderdelen moet hebben maar hij had ze besteld maar het was voor een andere maat en BMW verteld dat het dakraam er later ingebouwd is maar volgens Webasto ( Merk van zijn dakluik ) is dat totaal niet mogelijk en het ziet er ook uit alsof het gewoon fabrieksaf is.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

DJ Henk schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 08:05:
Dynamo stuk klinkt voor mijn lekenoren wel aannemelijk. Ik geloof niet dat het losse problemen zijn. Dan zou ik eerst 12.000 km probleemloos hebben gereden en opeens in enkele weken allemaal problemen erbij hebben gekregen. Dat kan natuurlijk wel, maar het is toch erg toevallig.

Wat ik dan wel raar vind is dat het me op die ene keer na toch altijd lukt om te starten. Als er te weinig prik in de accu zit, en je gaat wat zitten proberen met bijvoorbeeld een airco die iedere keer aanslaat en dergelijke, dan wordt de situatie toch iedere keer slechter in plaats van beter. Blijkbaar balanceert het systeem de hele tijd net op het randje.

Misschien toch beter om even wat daagjes thuiswerken te regelen..
Ik ga ook voor de dynamo, en dan met name de spanningsregelaars. Blijkbaar laad de accu wel bij, maar niet meer tot hij helemaal vol is. Als je een multimeter hebt, zou je eens de spanning kunnen meten voor je de auto start (het liefst na een paar uur stilstaan), en als de motor loopt. Voor het starten moet de spanning boven de 12v zitten (12,5 à 12,6 is een mooie rustspanning voor een loodaccu) en na het starten moet de spanning tussen de 13,5 en 14v zitten. Ik vermoed dat de rustspanning eerder tegen de 12v zit, of er misschien zelfs iets onder en dat de laadspanning ergens rond de 12,5 zal zitten.
-Thunder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:03:

Dat is niet zo'n raar defect aan een BMW hoor (of voor welk merk auto ook, zolang hij spiraalveren heeft). Bij heel veel modellen breken de achterste veren vrij makkelijk, en het is altijd de eerste winding van de veer. Ik heb bij mijn Compact in 1 jaar tijd beide veren mogen vervangen. Je merkt er onder het rijden helemaal niks van, want dit stukje zit eigenlijk altijd ingedrukt, alleen bestaat het risico (heel klein, maar toch) dat de veer losschiet als de wielen om wat voor reden ook helemaal uitveren. Wees maar blij dat je geen Punto hebt bijv. Als daar de achterste veer van breekt, schiet hij vaak over de veerschotel en staat je achterkant ineens 10cm lager...

Met een verenspanner bij de hand zal het vervangen misschien een kwartiertje kosten. Je moet je schokdemper los maken, zodat het wiel ver genoeg kan zakken. Ondersteun de ophanging wel met en krik, zodat de hangende ophanging niet aan je as of rubbers trekt (het geheel zakt iets verder omlaag zodra je de schokdemper los maakt).
De veer zou ik gewoon bij een groothandel halen zoals Brezan (al ben ik geen fan van deze jongens) en kost een paar tientjes. Kijk of je een Spidan veer kan krijgen, dat zijn dezelfde als BMW zelf monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het is toch ook beter nu dat ik beiden veren vervang ? Dus beide kanten ?

Ik moet er nu alleen nog ff achterkomen wat voor veer het is wat er onder zit want volgens het optie lijstje heb ik M suspension... hoe kan ik er makkelijk achter komen ? Ik heb geen artikel nummer gevonden namelijk

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kan je op de schokdempers geen typenummer vinden? Bij het M-onderstel wijken die namelijk ook af ten op zichte van de standaard. Aan TIS heb je in dit geval niet veel, want die geeft beiden op.
Een andere mogelijkheid is de rijhoogte meten. Ik heb ooit een lijstje gezien met rijhoogten voor een E36 met het standaard en M onderstel, iets dergelijks zal er vast ook wel te vinden zijn voor de E39.

Ik zit trouwens even op bmwfans.info en realoem.com te kijken, maar de E39 is qua achterwielophanging toch wel een maatje complexer dan een E36 of E46.
Bij "Onderdelen voor veerelement achter" kan je de typenummers vinden voor de verschillende schokdempers (zolang je geen actieve ophanging of EDC hebt tenminste).

[ Voor 33% gewijzigd door deepbass909 op 04-08-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Het schijnt dat er geen hoogte verschil is in de veren, dus vandaag heb ik de versterkte veren gekocht voor de wagen, morgen ophalen en donderdag gaan ze er als het goed is onder. En als hij dan iets hoger staat achter, so bee it , dan gooi ik er later aan de voorkant wel dezelfde veren onder :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Waarom niet een mooi setje Eibach ipv origineel? Ligt ie net wat lager en strakker op de weg :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

1. Ik ben net op de vakantie geweest, dat is niet goedkoop.
2. Hij is mij laag genoeg.
3. Net voor de vakantie heb ik ook al veel aan onderhoud betaald.
4. Hij is al iets standaard, is me lag zat.

4 tegen punten, dus neeh doe ik niet :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bovendien vind ik de Eibachs al redelijk richting sjonnie gaan. M-onderstel vind ik veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Geen idee welke uitvoering het is, maar Eibachs op een 1-serie doen wat betreft verlaging vrijwel niets tov. M-onderstel. Echter zijn de Eibach veren wel een stuk straffer dan het M-onderstel, was voor mij de reden om ze te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat ik wel apart vind is dat ze me vertelden bij de Brezan en andere auto materialen zaken dat er kwa lengte geen verschil in zit... als ik ze morgen ophaal maar eens kijken of de lengte wel het zelfde is.

Het verschil wat ze me vertelden is dat je de normale hebt en de sport versie.. een stuggere versie

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
-Thunder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:33:
Wat ik wel apart vind is dat ze me vertelden bij de Brezan en andere auto materialen zaken dat er kwa lengte geen verschil in zit... als ik ze morgen ophaal maar eens kijken of de lengte wel het zelfde is.

Het verschil wat ze me vertelden is dat je de normale hebt en de sport versie.. een stuggere versie
De normale is de Pro-Kit, daar is mee te rijden zonder dat je sterft. Ongeveer 25% stijver dan stock M-Sport (in mijn geval). Daarnaast heb je nog de Sportline, dan flikkert je auto naar maximale verlaging en die zijn 100% stijver dan de Pro-Kit. Valt wat mij betreft absoluut niet fastoenlijk mee te sturen op de openbare weg op de 1serie that is.

Ik had ze wel op m'n Ibiza, niet dat dat nou een pretje was, maar er viel mee te rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door ConZito op 04-08-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah, ze hebben mij verteld dat ik de stuggere moet hebben omdat ik een M onderstel heb, dus ik neem aan dat ik gewoon de goeie nu heb besteld... ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
-Thunder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:39:
Ah, ze hebben mij verteld dat ik de stuggere moet hebben omdat ik een M onderstel heb, dus ik neem aan dat ik gewoon de goeie nu heb besteld... ?
Ik hoop voor je de Pro-Kit, die is vaak net iets stugger nog dan M-veren, echter is dat ook weer model afhankelijk. Sportline is echt hard, alsin, niersteenvergruizend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah oke, maar ze passen iig dus wel ?

Oh ps : je hebt wel door dat ik E39 rijd ? ;)

[ Voor 40% gewijzigd door -Thunder- op 04-08-2009 20:44 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
-Thunder- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:42:
Ah oke, maar ze passen iig dus wel ?
Als jij de juiste nummertjes hebt doorgegeven aan Brezan en ze hebben daar een beetje nagedacht dan moet het gewoon allemaal passen. Daarbij zal het sowieso wel een stuggere ervaring worden, je gaat van oudere veren naar hagelnieuwe. Went gelukkig allemaal snel ;)

Maar Eibach is een goede keuze wat dat betreft, ik vind ze in ieder geval perfect matchen met de dempers op mijn hok...dat ik nogsteeds niet terug heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ze hadden blijkbaar via de telefoon aan mijn kenteken genoeg, ik heb gezegt dat ik M onderstel heb volgens de optielijst dusja... ik heb ze trouwens niet bij Brezan besteld maar bij Kruitbosch & de Weerd, lokale materialen boer maar Brezan kwam met het zelfde verhaal geloof ik

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Even bekijken wat je krijgt, Pro-Kit is in ieder geval zwart, Sportline is rood. Maar online niets over te vinden dan? Mensen met een E39 op Eibachs, lijkt me toch geen uitzonderlijke combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik wil het gewoon stock houden, bevalt me prima :) Wagen ligt echt als een blok op de weg.

Auto brengt wel wat kosten met zich mee maar goed, tis ook geen nieuwe wagen, ook alweer 13 jaar oud...

maar 1 ding is zeker.. deze wagen is de fijnste die ik tot nu toe heb gehad :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dan heb ik gewoon niet goed gelezen, dat je nu Eibachs had besteld. Maar stock is goed genoeg, ben ik helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Man man man wat is dat toch genieten.

Mooie zwoele zomeravond.
Relaxte lounge/club cd op.
Kap omlaag en lekker cruisen. Het hoeft niet hard te gaan. Van de omgeving genieten. Mooie binnenwegen pakken. Terwijl de zon langzaam ondergaat. En die fantastische 6-in-lijn welke rustig zijn werk doet op de achtergrond.

8)
Heerlijk gewoon. Z4 rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

You said it, geen Z4 in mijn geval maar net zo hard genieten. Dit was mijn ritje van vanavond. Vooral dat laatste stukje langs open weilanden en een lage zon, heerlijk! :-)

[ Voor 24% gewijzigd door RSP op 04-08-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Tom schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:24:

Mooie zwoele zomeravond.
Kap omlaag en lekker cruisen. Het hoeft niet hard te gaan. Van de omgeving genieten. Mooie binnenwegen pakken. Terwijl de zon langzaam ondergaat. En die fantastische 6-in-lijn welke rustig zijn werk doet op de achtergrond.

8)
Ik begin van je verhaal bijna te balen dat mijn BMW niet rijdt op dit moment... Geen Z4, geen cabrio, maar wel een 6-in-lijn, en een lekkere toer auto.. Hoewel, op dit moment niet dan.. Maar dat even terzijde.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Tom schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:24:

Mooie zwoele zomeravond.

8)
Jah wrijf het er maar in dat jouw BMW wel rijdt :+

Als ik het raam opendoe met dit weer hoor ik een PSA diesel cilinderkoppen verkachten en mannen naar me fluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

1 troost, ik kan nu ook niet met mijne rijden :P

Donderdag of vrijdag wel weer :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb gezegd dat ik hem pas terug wil als alle punten zijn opgelost...

Bedoel dat hok kost 45 ruggen dan mag je toch op z'n minst verwachten dat hij blijft rijden en niet om "overklaarbare" wijze besluit niet te reageren op het gaspedaal. Maar dat ook de airco continue dezelfde draaisnelheid aanhoudt en niet binnen drie minuten om "onverklaarbare" wijze 14x wisselt. Dat er geen "onverklaarbare" zacht krakende staal-op-staal geluiden uit de achterzijde van de auto komen.

Ohw, en dat het dashboard niet na 65.000km al net zo hard kraakt als m'n vorige Ibiza...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
45 ruggen voor een 1-serie.... sneu geld als je het mij vraagt.... zeker als hij dan de bouwkwaliteit van een maandagochtend Peugot heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Tjah, ik heb er deels spijt van en deels ook niet natuurlijk. Bedoel met alle tweaks er nu op gaat het dan ook echt haaks af als het moet. De wegligging is echt fantastisch, ik ga hier verder geen vergelijkingen trekken, maar het is echt goed.

Maar dat computergezeik de hele tijd. Het is dat ik opweg naar mijn werk langs de dealer kom, maar als dat dus niet het geval zou zijn dan had ik hem al lang op de parkeerplaats neergepleurd en tegen mijn werkgever gezegd dat hij het maar verder uit moet zoeken omdat het mij teveel vrije tijd kost.

Dat is ook de reden dat het een nieuwe is geworden, dat moet van de baas en ik word toch aangeslagen voor nieuwprijs wat betreft bijtelling. Ik had alleen veel meer BMW verwacht, de service is overigens wel gewoon perfect van de dealer, niets meer dan lof daarvoor.

Maarja, als alles zo gaat als het nu gaat is dit de laatste auto van de zaak en gaat deze jongen binnenkort lekker met de trein naar z'n werk ;)

...of de MB 380SEL...of de GMC Sierra *O*

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 04-08-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

ConZito schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:07:
Ik heb gezegd dat ik hem pas terug wil als alle punten zijn opgelost...

Bedoel dat hok kost 45 ruggen ...
45 ruggen voor een 1-serie? Dan mag het hopelijk toch wel een 1-coupe zijn? Voor dat geld zou je toch ook een hele nette, jonge M3 kunnen aanschaffen? Tis dan wel niet nieuw maar toch...

Edit: ah, auto van de zaak. Had ik even niet gezien. :) Had je voor dat geld geen leuke 3-er kunnen nemen? (Geen idee wat die kosten in NL tegenwoordig.)

[ Voor 16% gewijzigd door tazzman op 05-08-2009 04:06 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
tazzman schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 04:04:
[...]

45 ruggen voor een 1-serie? Dan mag het hopelijk toch wel een 1-coupe zijn? Voor dat geld zou je toch ook een hele nette, jonge M3 kunnen aanschaffen? Tis dan wel niet nieuw maar toch...

Edit: ah, auto van de zaak. Had ik even niet gezien. :) Had je voor dat geld geen leuke 3-er kunnen nemen? (Geen idee wat die kosten in NL tegenwoordig.)
Een Audi A3 is slaapverwekkend en het onderstel is uitgevoerd met prachtige fietspompen. Nee absoluut niet vergelijkbaar wat betreft rij-eigenschappen, maar wel stukken degelijker. In de juiste uitvoering overigens net zo duur als de einzer. Maat van mij rijdt er een en was er opzich wel over te spreken, maar ze zijn zeker niet goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik denk dat hij een bmw 3 serie bedoelt voor 45000 euro.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
racoon schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 07:28:
Nee, hij bedoelt echt een 1. Een auto van de zaak, lease, vandaar.... lijkt me idd niet dat je prive 45K aan een 1 serie uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ConZito schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 23:16:
Maarja, als alles zo gaat als het nu gaat is dit de laatste auto van de zaak en gaat deze jongen binnenkort lekker met de trein naar z'n werk ;)

...of de MB 380SEL...of de GMC Sierra *O*
700 kw :)

Afbeeldingslocatie: http://www.denbesten.nu/weblog/wp-content/uploads/2008/04/trein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
zneek schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:41:
[...]

Nee, hij bedoelt echt een 1. Een auto van de zaak, lease, vandaar.... lijkt me idd niet dat je prive 45K aan een 1 serie uitgeeft.
Ik denk dat hij bedoelt dat tazzman 3-serie bedoelt.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
racoon schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 07:28:
Voor 45.000 euro heb je geen fatsoenlijk aangeklede 3 helaas. Eigenlijk is het ook van de pot gerukt dat je 45.000 euro uitgeeft aan een einzer. Maatje van mij rijdt een 123d...ding loopt tegen 55~60k aan :+

Maarjah, 700KW gele trein!
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 08:59:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat tazzman 3-serie bedoelt.. :p
Had ik vanochtend inderdaad even niet door, zat indezelfde klasse te denken ipv. de 3serie, ach joh, vroegheid!

[ Voor 27% gewijzigd door ConZito op 05-08-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ConZito schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:03:
[...]

Voor 45.000 euro heb je geen fatsoenlijk aangeklede 3 helaas. Eigenlijk is het ook van de pot gerukt dat je 45.000 euro uitgeeft aan een einzer. Maatje van mij rijdt een 123d...ding loopt tegen 55~60k aan :+
Is een high executive niet fatsoenlijk aangekleed?
High Executive uitvoering
HE = High Executive S = Standaard
Code
– Metallic lak HE HE HE HE
255 Sportstuurwiel met leder bekleed HE HE HE HE
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) HE HE HE HE
431 Automatisch dimmende antiverblindingsbinnenspiegel HE HE HE HE
4AE Middenarmsteun voor verschuifbaar HE HE HE HE
465 In delen neerklapbare achterbankleuning incl. skifoedraal, HE HE HE HE
middenarmsteun achter
481 BMW sportstoelen, verstelbaar in lengte, hoogte, hoek, elektrische HE HE HE HE
leuning-breedteverstelling (inclusief tassen aan de rugleuning van de
voorstoelen)
502 Koplampsproeiers HE HE HE HE
507 Park Distance Control (PDC) achter HE HE HE HE
521 Regensensor en automatische lichtschakeling HE HE HE HE
522 Bi-Xenon lampen voor dimlicht en grootlicht met automatische HE HE HE HE
lichthoogteregeling
534 Airconditioning met links en rechts gescheiden automatische regeling, HE HE HE HE
AUC, condens- en zonnesensor, actief koolstoffilter, uitstroomopeningen
voor achterpassagiers, gekoeld vak in middenconsole
563 Uitgebreid verlichtingspakket: verlichte make-up spiegels, leeslampen HE HE S S
voor en achter, verlichting in voetenruimte voorin, verlichting in
deurgrepen exterieur
663 Radio BMW Professional met CD frontloader HE HE HE HE
704 M sportonderstel inclusief carrosserieverlaging (15 mm) HE HE HE HE
(m.u.v. xDrive-modellen)
2KU Lichtmetalen wielen V-spaak 285 8Jx17 / banden 225/45R17 HE HE HE S
Opzich wel de belangrijkste opties toch? Ik zou zelf alleen nog leer willen hebben. Dus voor 45K voor mij wel een redelijk aangeklede 3er..
Nee ik praat niet over een 335i ;) Voor de meeste mensen is een 320 of 318 ook wel genoeg

[ Voor 80% gewijzigd door KappeNou op 05-08-2009 13:28 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Al dat gepraat over nieuwprijzen doet mij aan mijn meest belangrijke principe over BMWs terugdenken:

Afbeeldingslocatie: http://askpatty.typepad.com/photos/uncategorized/2008/07/23/greekusedbmwad.jpg

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik moet dieselen dus een HE kost 47.000 euro voor een 318d, de Corporate Lease heb je wel net onder de 45.000 euro. Maar met een aantal opties die ik dan nog mis ga je ook gewoon hard naar de 50.000 euro.

Op een gegeven moment is het gewoon genoeg wat betreft euro's uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jij smijt echt met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Die auto van jou heb je die gekocht of is het een lease bak ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zakelijk koop, doet er verder ook weinig toe lijkt me? Het kost genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dan smijt je echt met geld ja :P

Lease bakken zal ik namelijk geen geld in investeren ;)

Op die manier bedoel ik dat :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Wat is dat nou voor onzin...ding kost op die manier 450 euro netto in de maand. Ik hoef hem niet aan te schaffen, ik kan elke 25.000km een setje 255/35R18 achterbanden verslijten, ik mag per jaar 20.000km kosteloos prive rijden. Onderhoud is niet mijn probleem, ik heb geen verzekering, geen eigen risico, altijd vervangend vervoer en absoluut geen zorgen en ik hoef er maar 3 jaar of 140.000km in te rijden.

Daarbij met zo'n 60.000km zakelijk per jaar rijd je elke 2 jaar een auto op tot een punt dat het nog net wat waard is. Dat is particulier echt helemaal niet leuk. Mede door die 60.000 zakelijke kilometers per jaar ga je ook iets uitzoeken waar je dagelijks zolang in wil zitten en zulke afstanden mee wil afleggen.

Ik zit bijzonder veel in Duitsland en als je dan lekker doortuft is het wel zo fijn dat je na 4 uur reizen nog fris op je afspraak aankomt en niet doof bent van de rijgeluiden. Allemaal dingen die meewegen in de keuze van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, m'n Compact heeft een nieuwe bril gekregen. Vanochtend is de voorruit kostenloos vervangen voor een exemplaar met zonneband (mooi groen transparant) en nog belangrijker, zonder scheur. Hij staat nu thuis bij te komen van z'n operatie en vanavond ga ik voor het eerst genieten van het heldere zicht naar buiten.

Het ging nog redelijk snel overigens (een uurtje ongeveer, waarbij het verwijderen verre weg het meeste tijd kostte).

Ik heb ook gelijk de kappen die onder de ruit zitten, vervangen, want deze waren door ouderdom zo bros geworden dat bij het loshalen de stukken er vanaf vlogen. Voor (uiteindelijk) €25 laat ik die oude kappen natuurlijk niet zitten en maakt ik alles even netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

ConZito schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:58:
Wat is dat nou voor onzin...ding kost op die manier 450 euro netto in de maand. Ik hoef hem niet aan te schaffen, ik kan elke 25.000km een setje 255/35R18 achterbanden verslijten, ik mag per jaar 20.000km kosteloos prive rijden. Onderhoud is niet mijn probleem, ik heb geen verzekering, geen eigen risico, altijd vervangend vervoer en absoluut geen zorgen en ik hoef er maar 3 jaar of 140.000km in te rijden.

Daarbij met zo'n 60.000km zakelijk per jaar rijd je elke 2 jaar een auto op tot een punt dat het nog net wat waard is. Dat is particulier echt helemaal niet leuk. Mede door die 60.000 zakelijke kilometers per jaar ga je ook iets uitzoeken waar je dagelijks zolang in wil zitten en zulke afstanden mee wil afleggen.

Ik zit bijzonder veel in Duitsland en als je dan lekker doortuft is het wel zo fijn dat je na 4 uur reizen nog fris op je afspraak aankomt en niet doof bent van de rijgeluiden. Allemaal dingen die meewegen in de keuze van een auto.
Oke, ik neem mijn woorden terug :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Kijk zodra ik maar 5000km per jaar prive rij en ik met de trein naar mijn werk ga en mijn werkgever komt aan met een leasebak dan hoef ik hem niet want dan is het gewoon een kostenpost.

Daarbij heb ik prive nog twee auto's staan, maar zelfs dat weegt niet op tegen de voordelen van een leaser.

En ik smijt niet met geld, ik geef het gewoon makkelijk uit :+

[ Voor 10% gewijzigd door ConZito op 05-08-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah oke maar toch blijft 450 euro wel veel geld al zeg ik het zelf, mijn 5 kost me dat niet in de maand..

Verzekering 110 per maand.
Belasting 58 per maand.
En kwa benzine laten we van het gemiddelde uit gaan van 1,5 tank is 120 euro per maand.
Totaal : 288 euro.

Maar dat is dan wel exclusief reparaties natuurlijk en verder onderhoud.

* -Thunder- denkt eens na.. dan is 450 euro eigenlijk helemaal niet zo veel als je al die andere kosten niet hebt

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Maar ga er nu eens heel veel mee rijden dat je elk jaar een nieuwe, of elke twee jaar een nieuwe moet kopen omdat de kilometerstand echt hard omhoog gaat. Neem dan ook een setje bandjes per jaar erbij, winterbanden, enz.

Daarom lopen alle leaseboys wel te zeiken dat 25% bijtelling zoveel is, maar feitelijk rijd je zonder zorgen in een hagelnieuwe auto voor relatief weinig centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Klopt :)

Mijn wagen had bij aankoop 239.*** gelopen en ik zit nu al op 246.*** 2 maand ofzo in bezit :O En kwa werk kilometers dat is zon 400 in de maand.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ConZito schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:33:
Maar ga er nu eens heel veel mee rijden dat je elk jaar een nieuwe, of elke twee jaar een nieuwe moet kopen omdat de kilometerstand echt hard omhoog gaat. Neem dan ook een setje bandjes per jaar erbij, winterbanden, enz.

Daarom lopen alle leaseboys wel te zeiken dat 25% bijtelling zoveel is, maar feitelijk rijd je zonder zorgen in een hagelnieuwe auto voor relatief weinig centen.
Allemaal waar. Maar als je 65.000 km * 0,19ct = €1000 netto km vergoeding per mnd. Tel daar bij de niet te betalen bijtelling en EB bij op(€400) dan zit je op €1400/maand. Daar kan je volgens mij wel 70k/ jr voor rijden in een confortabele (niet hagelnieuwe) auto...

Ik heb zelf ook gewoon voor die leasert gekozen omdat ik het leuk, gemakkelijk en confortabel vind.. Toch had ik echt fors geld verdient als ik die km's bijv. een Lupo 3l privé was gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
THIJZEL schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

Allemaal waar. Maar als je 65.000 km * 0,19ct = €1000 netto km vergoeding per mnd. Tel daar bij de niet te betalen bijtelling en EB bij op(€400) dan zit je op €1400/maand. Daar kan je volgens mij wel 70k/ jr voor rijden in een confortabele (niet hagelnieuwe) auto...

Ik heb zelf ook gewoon voor die leasert gekozen omdat ik het leuk, gemakkelijk en confortabel vind.. Toch had ik echt fors geld verdient als ik die km's bijv. een Lupo 3l privé was gaan rijden.
Ja als je het krijgt, maar ik krijg geen kilometervergoeding dus dan houdt het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
nou.. auto weer terug. kleppendekselpakking inderdaad vervangen.
Heeft er iemand trouwens ervaring met koppelingssetjes voor de bmw? Ik ga m'n koppeling en drukgroep vervangen en vind op ebay.de veel sachs setjes staan. Is dat een goed alternatief?
Pagina: 1 ... 14 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.