mr_petit schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:17:
Van wat ik begrepen heb van het stuurbekrachtigingsprobleem is dat dit bij warme situaties voorkomt, en de auto zwaarder gaat sturen. Weet jij of dit probleem zich alleen zou voordoen bij warme situaties, of is de stuurbekrachtiging vanaf dat punt kapot? Of heb jij het over en ander probleem?
Ik heb het over hetzelfde inderdaad. En het klopt (tenminste, wat ik ervan gelezen heb) dat het bij warme situaties is. Of het alleen dan optreed of vanaf dan weet ik eigenlijk niet. Overigens kun je de stuurbekrachtiging ook horen als je erop let... via de sportknop (standaard op de 3 liter, anders optioneel) is er ook wat minder bekrachtiging.
Heb jij navigatie in je z4? is dat betrouwbaar? Die onderdelen zijn ook schrikbarend duur bij vervanging (ik zag een prijs van het display van meer dan $2000)
Yep. En werkt prima, ik heb er geen klachten over. Systeem zelf (zat ook in de E46 en E39) zit wat vreemd in elkaar, heeft allemaal wat gewenning nodig de eerste dagen. Alsof je teruggaat van XP naar Windows 3.11 zegmaar.
Hoe vind jij de afwerking van de kappen? Is dat vergelijkbaar qua gebruik, slijtage/verkleuring, onderhoud?
Hij komt overigens wel grotendeels binnen te staan.
Ja. Alleen de binnenkant van de kap is bij BMW een stuk mooier afgewerkt. Bij de S2000 zie je duidelijk het mechanisme (is niet storend verder). Ohja, bij de BMW klapt het dak (open) wat mooier weg, dan ligt het 'vlak' op de achterkant. Bij de S2000 ligt het dak erop gevouwen. Wel kun je er een afdekhoesding opplaatsen, maar dat deed ik nooit (als ik achter het stuur zit zie ik dat toch niet

).
Vond je het rijden verschillend tussen de honda en de bmw? Hoe zou je het verschil omschrijven qua rijervaring (stuurgedrag / comfort / voorspelbaarheid / soepelheid motor etc)
Stuurgedrag: bij de S2000 is er wat meer communicatie. Z4 moet je op sportstand rijden voor stuurgevoel.
Luxe: Z4 heeft meer luxe aan boord en is overall verfijnder. S2000 puurders en meer op rijden gericht (en op langere ritten meer herrie aan je kop).
Comfort: gelijkwaardig, misschien zelfs in het voordeel van de S2000 (al had ik daar 17 inch onder itt 19 inch onder de Z4).
Voorspelbaar/onderstel: Z4 is iets veiliger en heeft wat meer onderstuur.
Motor: totaal verschillend. S2000 is een en al spektakel en geeft grotere kicks, ook moet je meer schakelen om in het juiste toerengebied te zitten (versnellingsbak is goddelijk trouwens!). Z4 motor is verfijnd/soepel maar tikkie saai, echter wel heerlijk om mee te rijden.
Qua spektakel wint de S2000 het. Je voelt je net een coureur. Maar daar staan wat nadelen tegenover, minder verfijning en luxe. Voor dagelijks gebruik is de 6-in-lijn heerlijk soepel.