Dan mag je alvast wennen aan 1:5 voor de M3... succes ermee ! Je weet dat //M voor money staat he?Quantor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:01:
Ach mijn 318i drinkt ook 1 op 10 E95 met mijn rijgedrag :-)
Niks mis met een A8.Quantor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:56:
Ik weet trouwens wel dat m'n directeur veel problemen had met zijn 7 series (3x), waaronder een E38, maar vooral met de opvolger (weet het type nummer niet uit m'n hoofd). Daarom nu ahum een Audi A8...
Imho mooier dan een 7-er (zowel nieuw als oud)[/vloekenindekerk
Krijg btw binnenkort waarschijnlijk een nieuwe 320d(177pk) een dagje als leenauto mee. Ben erg benieuwd naar het verschil met mijn 118d(143pk).
[ Voor 15% gewijzigd door THIJZEL op 15-07-2009 21:28 ]
Weet ik niet, nog niet geprobeerd. Als het euvel zich binnenkort eens op een rustige plek voor doet zal ik het eens proberen! Wat zou dat kunnen betekenen?RSP schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:36:
Als je de koppeling omhoog laat komen (in z'n vrij), en weer intrapt, werkt het dan wel?
Metal up your ass
Het probleem deed zich al na een maand of 4/5 voor. Toen hebben ze er naar gekeken maar niks bijzonders gevonden. Het afgelopen jaar heb ik echter bijzonder weinig gereden omdat ik op de fiets naar m'n werk kon. Nu ik weer dagelijks in de auto zit, viel me op dat het zich vaak voor doet.Reloader schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:20:
mijn auto heeft dat ook gehad, was weg toen de koppeling vervangen is, maar dat zou na 26dkm nog niet mogen.. mits jij heel "slecht" rijd....
Metal up your ass
Geen ideeJaymzHetfield schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:40:
[...]
Weet ik niet, nog niet geprobeerd. Als het euvel zich binnenkort eens op een rustige plek voor doet zal ik het eens proberen! Wat zou dat kunnen betekenen?
Bedoelde ermee dat hij 3 7's heeft gehad, voor de huidige A8 waarvan de 3.0TDI toch duidelijker hoorbaar is vind ik. Heb er verder niet zoveel in gereden, alle 7's heb ik wel een ritje Parijs in gemaakt.tdw schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:33:
[...]
3x maar? Volgens mij is het bij Heuving niet meer op 1 hand te tellen
Wimo: 1:5 voor een M3 is inderdaad niet leuk... hmmm even opzoeken of dat inderdaad zo hoog is. Want dan heb je kans dat ik over een jaar (of 2) toch voor een huidig model 5 serie ga.
E46 M3? Autoweek zegt 1 op 8,4 gecombineerd, en 1 op 5,6 binnen bebouwde kom. Reken ergens daartussenin en je zult er niet ver naast zitten. Ik heb gebruikerservaring met 3 BMWs en die berekening was tot nu toe altijd aardig correct.Quantor schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:07:
[...]
Bedoelde ermee dat hij 3 7's heeft gehad, voor de huidige A8 waarvan de 3.0TDI toch duidelijker hoorbaar is vind ik. Heb er verder niet zoveel in gereden, alle 7's heb ik wel een ritje Parijs in gemaakt.
Wimo: 1:5 voor een M3 is inderdaad niet leuk... hmmm even opzoeken of dat inderdaad zo hoog is. Want dan heb je kans dat ik over een jaar (of 2) toch voor een huidig model 5 serie ga.
[edit]Ik rij 70% binnen bebouwde kom 30% erbuiten
[ Voor 3% gewijzigd door zneek op 16-07-2009 14:22 ]
naar aanleiding van een nieuwe buurman bij m'n pa die een E39 M5 op de dam heeft staan, ben ik ook eens gaan kijken op het almachtige internet....
Zie ze al te koop staan voor minder dan €15k, dan zal dat niet de meest gunstige keuze zijn wellicht, maar ze worden toch aardig betaalbaar. Beetje zitten dubben en lekker zitten maken.
Rij ik vandaag naar huis, zit er de HE-LE weg terug een auto voor me.....
je raadt het al... E39 M5
zou het een teken zijn?
Zie ze al te koop staan voor minder dan €15k, dan zal dat niet de meest gunstige keuze zijn wellicht, maar ze worden toch aardig betaalbaar. Beetje zitten dubben en lekker zitten maken.
Rij ik vandaag naar huis, zit er de HE-LE weg terug een auto voor me.....
je raadt het al... E39 M5
zou het een teken zijn?
Kon je hem bijhouden dan? 
Ik zag vandaag ook een M5, maar dan een iets oudere:

Blijft schattig die ronde koplampen, maar die achterkant is weer zo aso en zo geniaal
Ik zag vandaag ook een M5, maar dan een iets oudere:

Blijft schattig die ronde koplampen, maar die achterkant is weer zo aso en zo geniaal

[ Voor 82% gewijzigd door YoshiBignose op 16-07-2009 17:29 ]
Facts don't care about your feelings
in sort of filerijden is dat wel te doen ja 
(ik reed overigens in bedrijfshok)
(ik reed overigens in bedrijfshok)
[ Voor 28% gewijzigd door tozzke op 16-07-2009 17:41 ]
Morgen komt mijn nieuwe kachelweerstand erin.
Ik weet niet eens wat het is, wel weet ik dat ik tussen de 100 en 150 euro kwijt ben.
Ach, als arme student valt me het BMW rijden nog niet tegen. (Afgelopen jaar, 650 onderhoud. 2.000 benzine, 1200 belasting+verzekering)
Ik weet niet eens wat het is, wel weet ik dat ik tussen de 100 en 150 euro kwijt ben.
Ach, als arme student valt me het BMW rijden nog niet tegen. (Afgelopen jaar, 650 onderhoud. 2.000 benzine, 1200 belasting+verzekering)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ze zijn heel goed te betalen qua aanschaf, maar zo iets wil je toch niet rijden met minder dan een 3 liter v8. Anders is het niet vooruit te branden. Plus wegenbelasting en verzekering..... laat maar zitten. Wel een prachtige auto inderdaadVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:39:
Pff ik stond vandaag weer naast een E38 geparkeerd. Blijft toch leuk. Maar ik denk niet dat het grappig is in running costs. Iemand hier die ervaring heeft en een schatting kan geven?
Die dingen gaan altijd kapot op de een of andere manier. Mijn E39 heeft er 2 opgegeten en mijn E46 tot nu toe 1 .. in 1 jaarKecin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:41:
Morgen komt mijn nieuwe kachelweerstand erin.
Tijdelijk 3 BMW's hier voor de deur. Ff snel een foto gemaakt met mn gare telefoon. Toch leuk, de gelijkenis is nog te zien, maar die E30 blijft het schattigste met de ronde koplampen

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 16-07-2009 21:56 ]
gaaf hoor! Die uitlaat van de E30 hangt altijd zo laag, dat is jammer, maar verder is 't een hele mooie auto :-)
Jaa laag en scheef, maar je ziet nu ook niet de staat van de E30. Ik zal een keer foto van dichtbij maken, dat ding is niet om aan te zien. Overal vlekken en roest
erg jammer, ik weet ook niet of daar nog wat aan te doen is.

Er is altijd wat aan te doen..... de vraag is, is het het geld waard......YoshiBignose schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:55:
Jaa laag en scheef, maar je ziet nu ook niet de staat van de E30. Ik zal een keer foto van dichtbij maken, dat ding is niet om aan te zien. Overal vlekken en roesterg jammer, ik weet ook niet of daar nog wat aan te doen is.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Volgens mij zijn er twee generaties E30. Bij de tweede generatie hangt de uitlaat een stuk netter onder de auto. Bij mijn E30 is sprake van een pijp die netjes door een uitsparing in de bumper naar buiten steekt in ieder geval.RSP schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:07:
gaaf hoor! Die uitlaat van de E30 hangt altijd zo laag, dat is jammer, maar verder is 't een hele mooie auto :-)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Klopt. Bij mijn E30 zag je ook alleen maar het laatste stukje van de uitlaatargro schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:59:
[...]
Volgens mij zijn er twee generaties E30. Bij de tweede generatie hangt de uitlaat een stuk netter onder de auto. Bij mijn E30 is sprake van een pijp die netjes door een uitsparing in de bumper naar buiten steekt in ieder geval.
klik
Hmm op deze foto ziet 't er best prima uit. Ik zit al 'n tijdje te denken aan 'n E30 of E36 cabrio, maar de E36 is toch net even wat moderner, ondanks dat de neus van de E30 zo sprekend is dat het ook weer z'n charmes heeft :-)Kaasplank schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:17:
[...]
Klopt. Bij mijn E30 zag je ook alleen maar het laatste stukje van de uitlaat
klik
Kan wel, want de E30 op mn foto is 1 van de eerste. Het is namelijk een 316 en geen 316i
Nou, breng deze concept maar direct in productie!
http://www.gadgetgarden.nl/2009/07/bmw-sx-concept/
Nice!
Nice!
Ziet er strak uit. Van de zijkant lijkt het op een Aston Martin.duderuud schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:38:
Nice!
Jup, je hebt een type I en een type II. Type I had ook ietwat andere achterlicht units, andere motoren...argro schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:59:
[...]
Volgens mij zijn er twee generaties E30. Bij de tweede generatie hangt de uitlaat een stuk netter onder de auto. Bij mijn E30 is sprake van een pijp die netjes door een uitsparing in de bumper naar buiten steekt in ieder geval.
Wauwduderuud schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:38:
Nice!
[ Voor 20% gewijzigd door Henk op 17-07-2009 14:45 ]
Haha, moet ik dus ff op letten.Wimo. schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:47:
[...]
Die dingen gaan altijd kapot op de een of andere manier. Mijn E39 heeft er 2 opgegeten en mijn E46 tot nu toe 1 .. in 1 jaar
Viel me nog mee, 130 euro kostte het me
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zo ben weer terug van vakantie en heb ca. 3000km gereden. In de bergen rijd hij erg lekker, automaat houd dan ook goed de toeren er op. Top snelheid nog steeds niet gereden
Hardste was 230 op een lege 3 baans weg in frankrijk.. Gemm. verbruik staat op 8,9l/100km bij een gemm. snelheid van 120km/h over een periode van 11uur.
Wel vond ik na 8uur achter elkaar rijden dat de pedalen te ver naar achter staan, dus mijn knieën zijn teveel gebogen waardoor ik last kreeg van mijn been. Het stuur kan ook niet verder naar achter dus stoel verplaatsen heeft geen zin.
Wel in Luxemburg een dikke steen op mijn ruit gekregen waardoor er nu een grote ster in zit... eens kijken hoe ze dat mooi kunnen repareren.
Wel vond ik na 8uur achter elkaar rijden dat de pedalen te ver naar achter staan, dus mijn knieën zijn teveel gebogen waardoor ik last kreeg van mijn been. Het stuur kan ook niet verder naar achter dus stoel verplaatsen heeft geen zin.
Wel in Luxemburg een dikke steen op mijn ruit gekregen waardoor er nu een grote ster in zit... eens kijken hoe ze dat mooi kunnen repareren.
>> Signature?
8.9l/100km na 11 uur constante snelheid.... dat valt me zwaar tegen. Dat deed mijn 325i ook al zo'n beetje bij 70-30 stad/snelweg gebruik (9.2l/100km over 25.000km). De nieuwe 3 liter 325i zou toch een stuk zuiniger moeten kunnen....
[edit] Heb je ook flippers aan het stuur en een sportstand bij je automaat? Ik weet niet of dat standaard is.
[edit] Heb je ook flippers aan het stuur en een sportstand bij je automaat? Ik weet niet of dat standaard is.
[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 21-07-2009 11:16 ]
Verbruik valt mij eigenlijk ook wel tegen, nou scheelt het wel denk ik als je 130 rijd ipv 160.zneek schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 11:15:
8.9l/100km na 11 uur constante snelheid.... dat valt me zwaar tegen. Dat deed mijn 325i ook al zo'n beetje bij 70-30 stad/snelweg gebruik (9.2l/100km over 25.000km). De nieuwe 3 liter 325i zou toch een stuk zuiniger moeten kunnen....
Het normale stad/snelweg verbruik komt ook wel overeen met wat ik haal. Dus echt zuiniger is de motor niet geworden.
Wel sportstand maar geen flippers, dat is een optie maar vind ik redelijk nutteloos. Met de pook in sport stand kan je ook zelf schakelen.
[ Voor 3% gewijzigd door ChiLLeR op 21-07-2009 14:10 ]
>> Signature?
Sinds gisteren heb ik voor nieuwe schokdempers, en dat bleek geen luxe te zijn... Rechtsvoor (de demper die ik al een tijdje niet meer vertrouwde) bleek namelijk lek te zijn en bij inveren eigenlijk geen demping meer te geven. Het zijn gasschokdempers, dus horen ze een beetje als een gasveer te werken en zichzelf helemaal uit te duwen als ze niet belast worden. De demper rechtsvoor deed helemaal niks meer bij induwen, die bleef in dezelfde stand staan, linksvoor schoof nog wel uit, maar ook niet verder dan halverwege. Beide dempers wouden eigenlijk niet verder uitschuiven dan wat normaal de invering bij normale belasting zou zijn.
Conclusie, inverend dempte rechtsvoor zo goed als niks meer, linksvoor nog wel, maar duidelijk minder dan de nieuwe.
Wat mij het meeste opvalt is dat de auto eigenlijk helemaal niet stugger is geworden, maar wel veel stabieler. Bij 160/170 (ja foei, dat mag niet op de A12
) kon ik het stuur weer loslaten en ook bij remmen bleef het stuur veel rustiger. Nu nog een keer de achterdempers (die zullen ongetwijfeld ook hun beste leven gehad hebben) en hij moet weer helemaal strak sturen.
Het was wel een leuk klusje. Ik ben er met een maat van mij om 4 uur 's middags aan begonnen, tussendoor gegeten en 's avonds om 10 uur zaten ze eronder. De achterdempers zijn gelukkig een stuk makkelijker te vervangen en dat zal me misschien een uurtje kosten.
Conclusie, inverend dempte rechtsvoor zo goed als niks meer, linksvoor nog wel, maar duidelijk minder dan de nieuwe.
Wat mij het meeste opvalt is dat de auto eigenlijk helemaal niet stugger is geworden, maar wel veel stabieler. Bij 160/170 (ja foei, dat mag niet op de A12
Het was wel een leuk klusje. Ik ben er met een maat van mij om 4 uur 's middags aan begonnen, tussendoor gegeten en 's avonds om 10 uur zaten ze eronder. De achterdempers zijn gelukkig een stuk makkelijker te vervangen en dat zal me misschien een uurtje kosten.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik weet niet of er hier nog mensen zijn met een E46,E39,E38,Z4 of X5 die nog een CD-wisselaar zoeken?
Ik heb er namelijk nog een te koop. PM maar voor meer info.
Ik heb er namelijk nog een te koop. PM maar voor meer info.
Ah....weet ik ook weer hoe jij heet op het E46 forum.....
ik heb er eventueel 1 te koop uit mijn E92. Ik weet niet zeker, maar ik vermoed dat die in elke E9x past.
zimbab schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:58:
Ah....weet ik ook weer hoe jij heet op het E46 forum.....
offtopic:
Dat kan je ook aan de hand van de voorstel topics op het E46 forum vinden. Je kunt dan foto's vergelijken
Dat kan je ook aan de hand van de voorstel topics op het E46 forum vinden. Je kunt dan foto's vergelijken
Ik denk dat ik op zoek ga naar een mooie e28, een 520i ofzo. Mooie oude inline6

Mijn 306 begint me echt te vervelen.

Als je dan maar niet zo'n Amerikaans gedrocht als in de foto neemt......418O2 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:04:
Ik denk dat ik op zoek ga naar een mooie e28, een 520i ofzo. Mooie oude inline6
[afbeelding]
heb een kandidaat op mp gevonden
http://link.marktplaats.nl/262289736
Die deuk, sja, daar kan je wel wat aan doen. Denk dat die motor wel lekker loopt, echter maar 122 pk. Wel leuk prijs. Niet belastingvrij, dat is wel naar.
http://link.marktplaats.nl/262289736
Die deuk, sja, daar kan je wel wat aan doen. Denk dat die motor wel lekker loopt, echter maar 122 pk. Wel leuk prijs. Niet belastingvrij, dat is wel naar.
129 pk he. Wel raar dat het zo'n grote 2.7, maar eigenlijk best een trage bak is.
Ter vergelijking, m'n e30 316 uit 1984 rijdt hem eruit (oke is veel lichter, maar toch...).
Waarom wil je altijd een 5-serie?
Ter vergelijking, m'n e30 316 uit 1984 rijdt hem eruit (oke is veel lichter, maar toch...).
Verwijderd
Zijn hier mensen die een 1-serie leasen? En zo ja wat betaal je ongeveer bruto/netto in de maand voor de auto? En hoe bevalt hij uberhaupt? Zit te denken om een 118d te leasen.
omdat ik die cool vindYoshiBignose schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:13:
129 pk he. Wel raar dat het zo'n grote 2.7, maar eigenlijk best een trage bak is.
Als jij zelf er eerst bij vermeld onder welke condities je mag leasen scheelt dat appels met peren vergelijken. Dus, hoeveel kilometer per jaar komt je contract te staan en voor hoeveel jaar.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:43:
En zo ja wat betaal je ongeveer bruto/netto in de maand voor de auto?
1-serie bevalt na 30k km nog steeds goed.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:43:
Zijn hier mensen die een 1-serie leasen? En zo ja wat betaal je ongeveer bruto/netto in de maand voor de auto? En hoe bevalt hij uberhaupt? Zit te denken om een 118d te leasen.
Plus:
- Soepele motor
- Stuurt heerlijk
- Goede stoelen (Sportstoelen!!)
- Mooi uiterlijk, (goed aangeklede 3-deurs (chrome line, 17" etc.))
Min
- Voor mij @175cm en relatief korte benen vind ik de ergonomie niet top. Koppeling voelt af en toe wat 'te lang', kan dit niet verhelpen met de 1001 verstelopties van de stoel. Is imho niet overdreven storend maar was wel beter bij m'n vorige auto. Moet je proberen, langer = beter denk ik.
- Specifiek voor de 118d: In z'n zes is hij niet super vlot omdat het echt een overdrive is( 1900rpm @120kmph). Het is echter niet zo dat hij in z'n zes te langzaam is om mee te komen met het verkeer, ik laat hem tot 90km/h gewoon in z'n zes staan. Als je snel weg wil zijn @120 dan zet je hem in z'n 4 en trek je door tot 180
- Hij is af en toe wat hard afgeveerd(geen sport onderstel). Sommige dwars-richels op de snelweg komen wel erg hard aan. Dat is de downside van dat sportieve weggedrag.
De kosten kunnen tussen de €150 (kale 116i @20% zonder EB) en €1000 liggen (volgeladen 130i @25% en véél EB)
Even een vraagje voor de mensen die alles heel goed in de gaten houden 
Ik kwam gisteren op de terugreis van mijn vakantie op de autobahn een BMW tegen met als type 325 of 525 en daar stond xd bij op, de d staat voor Diesel maar wat is die x ?
Ik kwam gisteren op de terugreis van mijn vakantie op de autobahn een BMW tegen met als type 325 of 525 en daar stond xd bij op, de d staat voor Diesel maar wat is die x ?
Blij Met Wilco
Ah oke, het was nog wel een touring wat ik tegen kwam, zelf zal ik zoiets niet verwachten maar wel stoer
Blij Met Wilco
Xd en Xi modellen zijn wat dat betreft vrij zeldzaam. In de sneeuwrijke landen is het handig, voorderest eigenlijk overbodig.
* Naboo gaat vannacht richting Duitsland....
* Naboo gaat vannacht richting Duitsland....
Op een ligstoel kun je ook gewoon staan.
Ik heb nog een leuke e28 520i (1984) op het oog. Die 525e is wel wat traag inderdaad
Ik heb nog een leuke e28 520i (1984) op het oog. Die 525e is wel wat traag inderdaad
[ Voor 53% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2009 12:29 ]
Verwijderd
Het zal een short-lease constructie worden. Rij ongeveer 50000km per jaar + privé nog iets van 10000km._Arthur schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:49:
[...]
Als jij zelf er eerst bij vermeld onder welke condities je mag leasen scheelt dat appels met peren vergelijken. Dus, hoeveel kilometer per jaar komt je contract te staan en voor hoeveel jaar.
Rij nu in een Corsa, dus je zult begrijpen waarom ik richting wat anders wil. Iets in de categorie VW Golf 6, 1-serie, Seat Leon spreekt me wel aan.
Verwijderd
Thnks, uitgebreid verhaal. Het lijkt me wel wat, nu mijn baas nog overtuigenTHIJZEL schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:37:
[...]
1-serie bevalt na 30k km nog steeds goed.
Plus:
- Soepele motor
- Stuurt heerlijk
Min
- Voor mij @175cm en relatief korte benen vind ik de ergonomie niet top. Koppeling voelt af en toe wat 'te lang', kan dit niet verhelpen met de 1001 verstelopties van de stoel. Is imho niet overdreven storend maar was wel beter bij m'n vorige auto. Moet je proberen, langer = beter denk ik.
- Specifiek voor de 118d: In z'n zes is hij niet super vlot omdat het echt een overdrive is( 1900rpm @120kmph). Het is echter niet zo dat hij in z'n zes te langzaam is om mee te komen met het verkeer, ik laat hem tot 90km/h gewoon in z'n zes staan. Als je snel weg wil zijn @120 dan zet je hem in z'n 4 en trek je door tot 180![]()
- Hij is af en toe wat hard afgeveerd(geen sport onderstel). Sommige dwars-richels op de snelweg komen wel erg hard aan. Dat is de downside van dat sportieve weggedrag.
De kosten kunnen tussen de €150 (kale 116i @20% zonder EB) en €1000 liggen (volgeladen 130i @25% en véél EB)
Oei, een BMW of een Seat, grote kans dat je na een proefrit met een boog om de Leon loopt.. Kwaliteitsbeleving en Seat gaan niet echt samen namelijk (plastic plastic plastic)Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:13:
[...]
Het zal een short-lease constructie worden. Rij ongeveer 50000km per jaar + privé nog iets van 10000km.
Rij nu in een Corsa, dus je zult begrijpen waarom ik richting wat anders wil. Iets in de categorie VW Golf 6, 1-serie, Seat Leon spreekt me wel aan.
idd.. De leon is echt walgelijk van binnen. De nieuwe golf 6 is daarintegen echt weer degelijk.
Verwijderd
Dat vermoeden had ik al een beetje. De focus ligt ook op de 1-serie of de golf 6. Zal denk ik de Golf 6 worden gezien het feit mijn werkgever bij 1 specifieke leasemij zijn auto's haalt. En die hebben qua grootte segment maar 1 auto boven de Corsa en dat is de Golf 6. Maar daar werd destijds een beetje moeilijk over gedaan. Nu blijkt dat ik nog geruime tijd veel km's ga maken. Dus mag ik ook wel iets meer auto om me heen verwachten vind ik zelf. 1100-1200km in de week in een Corsa 1.2. beginnen me nu aardig te irriteren.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Vandaag in een (bijna nieuwe) 177pk 320d rondgereden. Is me toch wel tegen gevallen. In dat turbogat kan je nog een 7-serie parkeren
. Als je het gas induwt (@bijna any toerental) dan duurt het +/- een seconde voor je ineens die duw in je rug krijgt. M'n 118d heeft dat ook wel een beetje maar niet echt storend. Voor mijn gevoel hadden die oude PD vag (140pk) tdi-tjes die ik geb gereden daar niet echt last van.
Ach, sommige mensen boeit dat helemaal niets. Ik hou van de brul (gekrijs..) van bijv. een Maserati Granturismo, maar het koppel van zo'n diesel, de rust die dat geeft i.c.m. een goede automaat is ook echt wel wat waard
Verwijderd
Nouja als de 2,5 6-pitters gewend bent dan is de 4-pitter echt ruw en onverfijnd. In zowel geluid als gedrag.
Helemaal gelijk, had het dan ook niet specifiek over de 20dVerwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:52:
Nouja als de 2,5 6-pitters gewend bent dan is de 4-pitter echt ruw en onverfijnd. In zowel geluid als gedrag.
Verwijderd
De 4-pitter is niet traag. Dat is het punt niet. Als de turbo dan eindelijk wat doet dan gaat ie best vooruit. Maar dat duuuurt .. man pfff. En dat geluid is echt net een diesel uit de 80's imo. Ik rij er dus wel eens in en dat valt me echt tegen. Verder is het een prima auto maar dat is echt niet grappig.
De 6-pitter diesel heeft ook een turbogat. Maar daar merk ik eigenlijk alleen wat van als ik vanuit een complete stop ff snel een kruispuntje over wil. Dat gaat gewoon niet. Voordat ie aanslaat is het alweer te laat. Het grote verschil, behalve het geluid, is de soepelheid.
De 6-pitter diesel heeft ook een turbogat. Maar daar merk ik eigenlijk alleen wat van als ik vanuit een complete stop ff snel een kruispuntje over wil. Dat gaat gewoon niet. Voordat ie aanslaat is het alweer te laat. Het grote verschil, behalve het geluid, is de soepelheid.
Af en toe heb ik eens een chauffeursklus in een 525d, ik vind die persoonlijk erger klinken dan die 320d
Zou kunnen omdat die Coupé net een paar maanden oud is en de 525d natuurlijk al een tijdje rondrijd.
Lekkerste diesel waar ik ooit in gereden heb is de Jaguar XF Diesel Sport (of hoe dat ding ook mogen heten). Wat een motor is dat zeg, 275PK/600NM en dat is echt fantastisch!
Lekkerste diesel waar ik ooit in gereden heb is de Jaguar XF Diesel Sport (of hoe dat ding ook mogen heten). Wat een motor is dat zeg, 275PK/600NM en dat is echt fantastisch!
Dan zal een dergelijke auto al best veel gaan kosten per maand voor je werkgever.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:13:
[...]
Het zal een short-lease constructie worden. Rij ongeveer 50000km per jaar + privé nog iets van 10000km.
Mijn 118D van 35k kostte 980e/maand ex brandstof bij 45k kilometer en een looptijd van 3 3/4jaar. Kleine tent die met minder dan 5 leaseauto's.
Ik ben de laatste tijd ook gewend geraakt aan v6 en v8 diesels. Als je dan in een 4 cilinder diesel stapt dan is dat qua geluid en trillingen toch wel ff schrikken. Ondanks dat ik het gewoon prima vind rijden.
Ik ben benieuwd hoe dat met de 3 cilinders zal zijn die er aan komen.
Ik ben benieuwd hoe dat met de 3 cilinders zal zijn die er aan komen.
I served in a company of heroes.
Duidelijk antwoord, bedankt.THIJZEL schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:37:
[...]
1-serie bevalt na 30k km nog steeds goed.
Plus:
- Soepele motor
- Stuurt heerlijk
Min
- Specifiek voor de 118d: In z'n zes is hij niet super vlot omdat het echt een overdrive is( 1900rpm @120kmph). Het is echter niet zo dat hij in z'n zes te langzaam is om mee te komen met het verkeer, ik laat hem tot 90km/h gewoon in z'n zes staan. Als je snel weg wil zijn @120 dan zet je hem in z'n 4 en trek je door tot 180![]()
Ik ben ook aan het rondkijken en de 1 serie staat hoog op de wishlist
Maar een afweging is wel de ruimte achterin en de kofferbak (erg belangrijk!).
Er moeten 1 (straks misschien 2) kind(ers) mee. Een kinderzitje past natuurlijk wel, maar zo 'n grote ernaast ook nog? (en kan je er dan nog naast zitten??)
En kan alles wel mee; ik bedoel Buggy EN een kinderwagen en de losse rommel die je altijd bij je moet hebben: luiertas, flesjes, extra kleertje, ditjes & datjes, speeltjes en ga zo maar door...
| Security Management |
Dat kan je wel shaken denk ik. De 1 staat niet bekend om zijn ruimte....BMW gebruikt de ruimte in het vooronder.
Ja, hij is niet echt groot achterin. Echter, met 4 volwassenen onder de 180cm is het best te doen. Laatst nog een ritje van 100km + met z'n 4-en en dat was echt geen probleem. 2kids achterin is echt wel te doen. Imho overdrijven autobladen altijd over ruimte(gebrek).
Zou dan wel voor de 5-deurs gaan, hoewel imho daar qua uiterlijk de proporties niet echt van kloppen.
Tip: ga komende zaterdag even met het hele gezin proefrijden bij de BMW dealert.
Zou dan wel voor de 5-deurs gaan, hoewel imho daar qua uiterlijk de proporties niet echt van kloppen.
Tip: ga komende zaterdag even met het hele gezin proefrijden bij de BMW dealert.
Verwijderd
Ja zo'n vermoeden had ik al. Denk ook dat het feest niet doorgaat. Maar goed, heb de aanvraag uit staan, hoop dat er iets mee gedaan kan worden. Ik meld het wel weer hier at het geworden is_Arthur schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:07:
[...]
Dan zal een dergelijke auto al best veel gaan kosten per maand voor je werkgever.
Mijn 118D van 35k kostte 980e/maand ex brandstof bij 45k kilometer en een looptijd van 3 3/4jaar. Kleine tent die met minder dan 5 leaseauto's.
Ja, maar dan heb je geen bagage mee. Volgens zijn verhaal moeten er twee volwassenen in kunnen (voorin), twee kids achterin en een buggy én kinderwagen en andere zooi voor de kinderen. Dan kan je als volwassene alleen nog een tandenborstel meenemen.THIJZEL schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:42:
Ja, hij is niet echt groot achterin. Echter, met 4 volwassenen onder de 180cm is het best te doen. Laatst nog een ritje van 100km + met z'n 4-en en dat was echt geen probleem. 2kids achterin is echt wel te doen. Imho overdrijven autobladen altijd over ruimte(gebrek).
Of je moet het zo doen dat als je op vakantie gaat/een weekend weg gaat je een ruime auto huurt. Maar ja....dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling lijkt me als je een redelijk bedrag aan een lease-auto kunt besteden. Imo is een 1-serie echt niet ideaal als gezinsauto.
Inderdaad, neem dan een 7-serie
Klopt. Mijn Compact is ook nooit geroemd om z'n ruimte op de achterbank, en inderdaad, ik kan er met m'n 1m87 niet normaal zitten (het dak is achterin te laag), maar... Afgelopen weekend reed ik mee in een Renault Laguna, toch ook geen kleine auto. En hoewel ik achterin wel in de hoogte genoeg ruimte had, hadden mijn benen eigenlijk net zo veel of weinig ruimte als in m'n Compact.THIJZEL schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:42:
[...]
Voor kinderen is het vooral belangrijk een 4- of 5-deurs auto te hebben. De achterbank is dan een stuk beter bereikbaar.
Het onderstel van een 1-serie is inderdaad behoorlijk hard. Ik had met m'n nieuwe schokdempers voor wel verwacht dat mijn Compact ook een stuk harder zou worden, maar het is eigenlijk even soepel gebleven als het was met schokdempers van 14 jaar oud en bijna 170.000km op de teller. Alleen reageert de auto nu een stuk gecontroleerder (inveren gaat minder diep, hij rijdt stabieler, etc).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik kan me best voorstellen dat die 1-serie erg krap is, de 3-serie is namelijk al geen pretje om in te zitten achter, alhoewel dat met de nieuwere modellen al iets beter wordt.
Ik heb laatst 4 passagiers meegenomen in m'n E46 waaronder een kameraad van 2 meter lang en 130 kilo en een andere kameraad van ook zo'n 2 meter en 100 kilo. Ik moest genoegen nemen met wat minder ruimte voorin en m'n vriendin voorin ook maar achterin konden ze toch redelijk zitten. 't houdt niet over maar echt onconfortabel was het niet. De vriendin van de laatste kameraad zat klem tussen ze in en die was er toch wat minder of te spreken.
Klopt, het is de bedoeling dat ik er ook privé mee ga rijden. De 20% bijtelling maakt dat interessant genoeg.
En dus er moet inderdaad wat mee als de familie op stap gaat.
Heb gisteravond al even gekeken bij de dealer, maar kon niet veel zien.
Vandaag met de kinderwagen wezen passen. Het zit erg lekker, echt een 'rijders' auto.
Maar hij is inderdaad wat krap achter. Kinderwagen + bak past wel, maar zonder bagageafdekplaat (woordwaarde?).
We gaan vanmiddag nog even een keer passen met de kinderzitjes &zo.
Het wordt de auto waar ik 80% van de tijd in moet sturen, maar de andere 20% zal er vaak wel wat mee moeten, dus is toch ook belangrijk!
Achterin zit je wat krap vond ik. Dit kwam m.i. vooral omdat je een beetje naar het midden toe 'gedrukt wordt' door de vorm van de achterbank / achterstoelen.
En hij "voelt" ook niet echt heel ruim. Een golf, skoda, seat of peugot doet ruimer aan vind ik.
Maar de werkplaats van de coureur is helemaal top!
Iemand hands-on ervaring met deze auto en kinderen misschien?
En dus er moet inderdaad wat mee als de familie op stap gaat.
Heb gisteravond al even gekeken bij de dealer, maar kon niet veel zien.
Vandaag met de kinderwagen wezen passen. Het zit erg lekker, echt een 'rijders' auto.
Maar hij is inderdaad wat krap achter. Kinderwagen + bak past wel, maar zonder bagageafdekplaat (woordwaarde?).
We gaan vanmiddag nog even een keer passen met de kinderzitjes &zo.
Het wordt de auto waar ik 80% van de tijd in moet sturen, maar de andere 20% zal er vaak wel wat mee moeten, dus is toch ook belangrijk!
Achterin zit je wat krap vond ik. Dit kwam m.i. vooral omdat je een beetje naar het midden toe 'gedrukt wordt' door de vorm van de achterbank / achterstoelen.
En hij "voelt" ook niet echt heel ruim. Een golf, skoda, seat of peugot doet ruimer aan vind ik.
Maar de werkplaats van de coureur is helemaal top!
Iemand hands-on ervaring met deze auto en kinderen misschien?
| Security Management |
Vloeken in de kerk natuurlijk, maar ik ben zelf aan het kijken richitng een A3 sportback voor de vrouw, gelet op op komst zijnde gezinsuitbreiding, precies omdat de 1 als té beperkt om practisch te zijn werd beoordeeld, en een 3 touring dan weer erover was. Ik ga dan wel voor tweedehands (heb niks te leasen als vrij beroeper).
Ben vandaag onderweg met een redelijk goed voorziene 118d vierdeurs, als vervangwagen voor mijn beest, dat aan de tand wordt gevoeld voor zijn "kloenk" geluid bij stevig optrekken. Hoop dat het verdict niet te erg is.
Die 118d viel me héél goed mee, moet ik zeggen. "Nippy" zou ik hem zelfs durven noemen (ben dan ook een slagschip gewoon (maar dat doet me dan weer denken aan al die mensen met een E39 520d, dat kan toch niet te harden zijn?)).
Soms, soms droom ik, en dan ga ik eventjes configureren op de BMW site.... mag ik niet doen, is niet goed voor mijn contentement.
Ben vandaag onderweg met een redelijk goed voorziene 118d vierdeurs, als vervangwagen voor mijn beest, dat aan de tand wordt gevoeld voor zijn "kloenk" geluid bij stevig optrekken. Hoop dat het verdict niet te erg is.
Die 118d viel me héél goed mee, moet ik zeggen. "Nippy" zou ik hem zelfs durven noemen (ben dan ook een slagschip gewoon (maar dat doet me dan weer denken aan al die mensen met een E39 520d, dat kan toch niet te harden zijn?)).
Soms, soms droom ik, en dan ga ik eventjes configureren op de BMW site.... mag ik niet doen, is niet goed voor mijn contentement.
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Jij hebt een sedan. Yoshi heeft een Coupé (ik ook trouwens) en daar zit je achterin net niet helemaal lekker als je lang bent. Je raakt dan net met je kruin de aflopende daklijn of je moet net wat meer onderuit gezakt zitten. Bij een sedan zit je achter beter. Daarentegen zit je in de Coupé voorin royaler als je met 2 bent (en hij is natuurlijk een stuk mooierKaasplank schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:19:
Ik heb laatst 4 passagiers meegenomen in m'n E46 waaronder een kameraad van 2 meter lang en 130 kilo en een andere kameraad van ook zo'n 2 meter en 100 kilo. Ik moest genoegen nemen met wat minder ruimte voorin en m'n vriendin voorin ook maar achterin konden ze toch redelijk zitten. 't houdt niet over maar echt onconfortabel was het niet. De vriendin van de laatste kameraad zat klem tussen ze in en die was er toch wat minder of te spreken.
Maar ik heb laatst met 3 vrienden 1.600 km gereden en dat was best te doen.....maar het houdt niet over.
true. Maar ik heb een schuifdak en dat kost volgens mij ook flink wat hoofdruimte achterin. Dat een coupé mooier is hoef je mij niet te vertellenzimbab schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:38:
[...]
Jij hebt een sedan. Yoshi heeft een Coupé (ik ook trouwens) en daar zit je achterin net niet helemaal lekker als je lang bent. Je raakt dan net met je kruin de aflopende daklijn of je moet net wat meer onderuit gezakt zitten. Bij een sedan zit je achter beter. Daarentegen zit je in de Coupé voorin royaler als je met 2 bent (en hij is natuurlijk een stuk mooier).
Maar ik heb laatst met 3 vrienden 1.600 km gereden en dat was best te doen.....maar het houdt niet over.
Verwijderd
Staan dealers er doorgaans wel voor open als je een proefrit wilt maken, wetende dat je de wagen niet daar af gaat nemen? Ik ben bijvoorbeeld gebonden aan een bepaalde leasemaatschappij. Maar ik wil ook graag weten waar ik elke dag 3 uur in ga rijden. Dus wil graag proefrijden. Maar kan me voorstellen dat een dealer daar niet om zit te springen, ik neem tenslotte de auto niet bij hem af.
Ik heb mijn stoel dan ook altijd helemaal naar achteren, waardoor de persoon die achterin zit altijd weinig ruimte heeft
maar anders kan ik niet lekker rijden.
Ik doelde eigenlijk ook op m'n E36 316i (sedan) die achterin ook heel erg krap is. Komt ook doordat de achterkant van de stoelen bol zijn in plaats van hol, wat me voor de ruimte wat handiger lijkt.
Ik doelde eigenlijk ook op m'n E36 316i (sedan) die achterin ook heel erg krap is. Komt ook doordat de achterkant van de stoelen bol zijn in plaats van hol, wat me voor de ruimte wat handiger lijkt.
Hoe weet de dealer dat je die auto niet bij hem gaat bestellen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:27:
Staan dealers er doorgaans wel voor open als je een proefrit wilt maken, wetende dat je de wagen niet daar af gaat nemen? Ik ben bijvoorbeeld gebonden aan een bepaalde leasemaatschappij. Maar ik wil ook graag weten waar ik elke dag 3 uur in ga rijden. Dus wil graag proefrijden. Maar kan me voorstellen dat een dealer daar niet om zit te springen, ik neem tenslotte de auto niet bij hem af.
Gewoon er naartoe gaan, zeggen dat je nieuwe auto wil kopen/mag bestellen en dat je proefrit wil, mij hebben ze het in ieder geval nog nooit geweigerd.
Als je natuurlijk zelf gaat zeggen dat je niet bij hen gaat/mag bestellen ...
De Compact zit qua hoofdruimte dan weer tussen de Coupé en Sedan in. Ik kom echt te kort, iemand van 1m80 kan probleemloos achterin zitten.zimbab schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:38:
[...]
Jij hebt een sedan. Yoshi heeft een Coupé (ik ook trouwens) en daar zit je achterin net niet helemaal lekker als je lang bent. Je raakt dan net met je kruin de aflopende daklijn of je moet net wat meer onderuit gezakt zitten. Bij een sedan zit je achter beter. Daarentegen zit je in de Coupé voorin royaler als je met 2 bent (en hij is natuurlijk een stuk mooier).
Hoe lang zijn je benen dan wel niet??? Mijn stoel staat halverwege. Schuif ik hem helemaal naar achteren, dan hangen mijn voeten 10 cm van de pedalen...YoshiBignose schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:40:
Ik heb mijn stoel dan ook altijd helemaal naar achteren, waardoor de persoon die achterin zit altijd weinig ruimte heeftmaar anders kan ik niet lekker rijden.
Dat hebben alle common rail inspuiters (zo ver ik weet), die pompverstuivers van VAG hadden daar minder tot geen last van. Benieuwd hoe de nieuwe commonrails van VAG het eigenlijk doen, maar dit is een bmw topic.THIJZEL schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:37:
Vandaag in een (bijna nieuwe) 177pk 320d rondgereden. Is me toch wel tegen gevallen. In dat turbogat kan je nog een 7-serie parkeren. Als je het gas induwt (@bijna any toerental) dan duurt het +/- een seconde voor je ineens die duw in je rug krijgt. M'n 118d heeft dat ook wel een beetje maar niet echt storend. Voor mijn gevoel hadden die oude PD vag (140pk) tdi-tjes die ik geb gereden daar niet echt last van.
[ Voor 55% gewijzigd door Quantor op 24-07-2009 15:28 . Reden: oops d'r zat nog een pagina met reacties achter, dus even een quote gezet ]
Dat zegt hij ook. PD = Pumpe Düse.Quantor schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:26:
[...]
Dat hebben alle common rail inspuiters (zo ver ik weet), die pompverstuivers van VAG hadden daar minder tot geen last van.
Hoeveel ruimte zou zo'n schuifdak schelen qua ruimte?Kaasplank schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 11:46:
[...]
true. Maar ik heb een schuifdak en dat kost volgens mij ook flink wat hoofdruimte achterin. Dat een coupé mooier is hoef je mij niet te vertellenHet was m'n vriendin die dwars lag
![]()
Ik heb een e38 740i uit 1995 en de maandlasten vallen erg mee:Bram77 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 19:46:
Ze zijn heel goed te betalen qua aanschaf, maar zo iets wil je toch niet rijden met minder dan een 3 liter v8. Anders is het niet vooruit te branden. Plus wegenbelasting en verzekering..... laat maar zitten. Wel een prachtige auto inderdaad
Verzekering WA 35,-
Wegenbelasting 81,-
Verbruik: 1 op 9 gemiddeld (veel snelweg)
Onderhoud: iets van 100,- maar doe veel zelf
Dit is wel een serieus fijne wagen, vooral op de snelweg/autobahn.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Cruisen met de funfer in de Duitse bergen 
Blij Met Wilco
Zo, weer terug van vakantie, was een weekje naar Denemarken. 
De 530 Touring heeft zich prima gehouden, flink volbepakt en met de hond erin. In duitsland lekker doorgereden, behoorlijke stukken rond de 170 aangehouden. Natuurlijk ook hier en daar een "baustelle" waar je maar 80 mag maar bijna allemaal snelweg kilometers.
Dan doet het beestje uit 1995 van 1700kg met automaat en een 3 liter V8 het nog best netjes, met een verbruik van 1 op 9.5. Mag je niet over klagen.
(Airco aan, toch al snel 350kg extra gewicht erin.)
De 530 Touring heeft zich prima gehouden, flink volbepakt en met de hond erin. In duitsland lekker doorgereden, behoorlijke stukken rond de 170 aangehouden. Natuurlijk ook hier en daar een "baustelle" waar je maar 80 mag maar bijna allemaal snelweg kilometers.
Dan doet het beestje uit 1995 van 1700kg met automaat en een 3 liter V8 het nog best netjes, met een verbruik van 1 op 9.5. Mag je niet over klagen.
[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-07-2009 23:38 ]
Aannames zijn fataal.
de 535 was toch een v8 en de 530 een 6 in lijn?
Volgens wikipedia is de E34 530i touring alleen maar met een V8 geleverd. Van '88 t/m '90 is er wel een 530i met 6 in lijn geleverd, maar dat was alleen de sedan. 
Wikipedia: BMW 5 Series (E34)
Wikipedia: BMW 5 Series (E34)
Nope. Eerst waren er de x28/x33/x30/x35 en dat waren allemaal 6 in lijn motoren. Daarna kwam ergens rond 1992/1993 de 3.0 en 4.0 V8. De 3.0V8 is niet erg lang geleverd, bij de overgang naar de 5 serie E39 en de 7 serie E38 werd het al snel een 3.5V8 (opgeboorde variant van de 3.0) en was de grootste 6 cylinder een 2.8.KappeNou schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:21:
de 535 was toch een v8 en de 530 een 6 in lijn?
Pas ergens in 1998 kwam er weer een 3.0 lijn 6. Ergens rond die tijd werd ook de 4.0V8 opgeboord naar 4.4.
Aannames zijn fataal.
mijn `schoonouders` zijn op vakantie dus ik mag gebruik maken van de Z3 (1.9 volgens mij).
toch wel een heerlijk wagentje hoor. Ligt super op de weg, stuurt subliem en met het dak open is het helemaal super
toch wel een heerlijk wagentje hoor. Ligt super op de weg, stuurt subliem en met het dak open is het helemaal super
Nog iets specifieker:GaMeOvEr schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:54:
Pas ergens in 1998 kwam er weer een 3.0 lijn 6. Ergens rond die tijd werd ook de 4.0V8 opgeboord naar 4.4.(Vandaar dat alle E36/E39/E38 modellen van tussen grofweg 1992 tot en met 1998 allemaal een 328, 528 en 728 waren, later werden dat weer de 330, 530 en 730.
)
De 4.0 V8 uit de E32 en E34 werd nog één jaartje in de E38 gelegd (1995). In 1996 kwam daarvoor de 4.4 V8 in de plaats met evenveel pk maar 10% meer koppel (gelijk aan 10% meer cylinderinhoud). Gerucht gaat dat de pk's van de 4.4. in werkelijkheid rond de 300 lagen, maar dat dit marketing technisch te dicht bij de 5.0 V12 zou komen (324pk). Ik vermoed dat dit waar is: de 4.4 V8 is een paar tienden van seconden sneller 0-100 dan de 4.0 variant. Dat komt niet van extra koppel alleen
In 1999 werd de 4.4 aangepast (dacht iets met dubbele vanos o.i.d.) waardoor het koppel nog iets toenam. Dat is eigenlijk de 4.4 die je zou moeten willen hebben (de sterkste van die serie).
De 3.0 6cylinder zit in de 330 en 530 van toen. Dat was pas 2001 voor de E39. Vandaar dat deze alleen in de laatste E39's te vinden is (en dus nog relatief prijzig 2e hands).
De E38 730 is weer een kleinere V8 (230 pk of zo). Die mis je niet ten opzichte van de E38 728i (vond een 728i ruim voldoende krachtig voor een heerlijk 7-gevoel en het 6-in lijn geluid is veel beter).
Klopt, ik heb de data een beetje grof neergeschreven, omdat er nogal wat overlap in het e.e.a. zat en anders zou het zo'n groot verhaal worden.
In ieder geval was de 3.0V8 er maar heel kort, 3 jaartje of 3, toen werd het een 3.5 (in de E39) en was er een hele tijd (tot 2000 ofzo) geen 3.0 motor, alleen een 2.8. 
Je had dus de 530/730 van 1988 tot 1990, dat was een lijn 6 en de 530/730 van 1992-1995, dat was dan de V8. De 535 en 735 waren (in de E32/E34 serie tenminste) nog steeds de "oude" lijn 6, zoals die vanaf 1982 ofzo in diverse modellen geleverd is. (M30 motor)
Overigens zat er tussen de 2.8 lijn 6 en de 3.5 V8 nog een aardig vermogensverschil, 192pk/280nm voor de 2.8 en 245pk/345nm voor de 3.5. Maar het V8 blok zal ook weer de nodige kilo's zwaarder zijn.
edit:
Hm, volgens autoweek is bij de E32 7 serie de 3.0 lijn 6 gedurende de hele levensduur leverbaar geweest, de V8 3.0 kwam er in 1992 gewoon naast. Gekke keuze. Naja.
Je had dus de 530/730 van 1988 tot 1990, dat was een lijn 6 en de 530/730 van 1992-1995, dat was dan de V8. De 535 en 735 waren (in de E32/E34 serie tenminste) nog steeds de "oude" lijn 6, zoals die vanaf 1982 ofzo in diverse modellen geleverd is. (M30 motor)
Overigens zat er tussen de 2.8 lijn 6 en de 3.5 V8 nog een aardig vermogensverschil, 192pk/280nm voor de 2.8 en 245pk/345nm voor de 3.5. Maar het V8 blok zal ook weer de nodige kilo's zwaarder zijn.
edit:
Hm, volgens autoweek is bij de E32 7 serie de 3.0 lijn 6 gedurende de hele levensduur leverbaar geweest, de V8 3.0 kwam er in 1992 gewoon naast. Gekke keuze. Naja.
[ Voor 54% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-07-2009 22:20 ]
Aannames zijn fataal.
Ik weet dat een 6 cilinder stukken mooier klinkt dan een 4, maar merk je ook een verschil in gehoor bij de V8?
Klopt niet, M60B30 volgde de M30 op, 3.0 6cilinder werd vanaf 92 niet meer geleverd, enkel de V8. 735 ging er ook uit, daar kwam de 740 voor in de plaats (ook M60).GaMeOvEr schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 22:13:
Ioniq 5 P45
Even tussen de motoren door, terugkomend op de 1 serie ter lease.
Ik ben dit weekend wezen passen, kinderwagen, maxi cosi, het hele spul mee en kijken of het ging.
Kinderwagen niet echt, de rest paste best, veel ruimte blijft er niet over, maar voldoende voor de weekend ritjes.
Met de baas thuis overlegd, zij vindt het een mooie auto die ook lekker zit.
Ik zit er natuurlijk 80 / 90 % van de tijd in dus dat is gewoon het belangrijkste
Dat ruimte tekort, bijv. vergeleken met een Octavia, 308 SW etc. komen we wel overheen zolang 't kind nog klein is (ook bij de tweede straks misschien).
Kortom de knoop is gehakt en ik heb de wensen lijst doorgegeven aan de chef en nu maar afwachten!
Met een beetje mazzel wordt het een 118i met wat leuke opties

Na mijn vakantie weet ik meer..
Ik ben dit weekend wezen passen, kinderwagen, maxi cosi, het hele spul mee en kijken of het ging.
Kinderwagen niet echt, de rest paste best, veel ruimte blijft er niet over, maar voldoende voor de weekend ritjes.
Met de baas thuis overlegd, zij vindt het een mooie auto die ook lekker zit.
Ik zit er natuurlijk 80 / 90 % van de tijd in dus dat is gewoon het belangrijkste
Dat ruimte tekort, bijv. vergeleken met een Octavia, 308 SW etc. komen we wel overheen zolang 't kind nog klein is (ook bij de tweede straks misschien).
Kortom de knoop is gehakt en ik heb de wensen lijst doorgegeven aan de chef en nu maar afwachten!
Met een beetje mazzel wordt het een 118i met wat leuke opties
Na mijn vakantie weet ik meer..
| Security Management |
Ja mensen zeuren al snel dat het met 4 cilinder geen echte BMW is blabla. Mijn pa heeft ook een Z3 met 4 cilinder gehad en dat reed prima. Sinds twee weken heeft ie een Z3 met 2.2 6-in-lijn (170pk; zelfde motor als in mijn Z4 maar dan met kleinere motorinhoud), ook erg lekker418O2 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:44:
mijn `schoonouders` zijn op vakantie dus ik mag gebruik maken van de Z3 (1.9 volgens mij).
[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 26-07-2009 01:04 ]
Tuurlijk. Een V8 klinkt weer totaal anders dan een lijn 6.YoshiBignose schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:16:
Ik weet dat een 6 cilinder stukken mooier klinkt dan een 4, maar merk je ook een verschil in gehoor bij de V8?
Ik zou het ook nogal een gekke keuze vinden, om 2 soorten 3.0 motoren tegelijkertijd aan te bieden.Spiller schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:30:
[...]
Klopt niet, M60B30 volgde de M30 op, 3.0 6cilinder werd vanaf 92 niet meer geleverd, enkel de V8. 735 ging er ook uit, daar kwam de 740 voor in de plaats (ook M60).
[ Voor 48% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-07-2009 02:02 ]
Aannames zijn fataal.
Is dat een 2001 (of nieuwere) versie? Ik zie enorm veel 1.8 modellen staan, maar krijg vaak opmerkingen dat deze underpowered zouden zijn.Tom schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:03:
Sinds twee weken heeft ie een Z3 met 2.2 6-in-lijn (170pk; zelfde motor als in mijn Z4 maar dan met kleinere motorinhoud), ook erg lekker
Dit topic is gesloten.