Het grote BMW topic, deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste
Acties:
  • 114.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:21

Metro2002

Memento mori

zneek schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:39:
[...]

Kan het misschien zo zijn dat de auto de eerste 1500 km bewust minder power geeft oid? De teller stond op 6km toen ik hem kreeg.
De toeren zijn wel begrensd bij BMW als de motor koud is maar of ze ook begrensd zijn als ze nieuw zijn weet ik niet maar lijkt me raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

DarkShadow16 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:37:
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een e36 325i.
Ik denk dat ik hier een best mooie gevonden heb: http://link.marktplaats.nl/261285908
Wat vinden jullie ervan en weten julllie of er rond deze kilometerstand nog onderdelen vervangen moeten worden?
Nog als laatste de prijs. Ik denk dat die te hoog is, want ik heb nog wat andere auto's gezien en die waren met dezelfde uitrusting een stukje goedkoper. Ik heb het idee dat ik hier ongerveer max. 2800 voor moet geven.
En volgens mij is die van een sjonnie. 2 subwoofers, angel eyes, geen nederlands kunnen... het recept voor een afgetrapte bak.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

En je kunt altijd nog een 323i E30 kopen, die lopen ook wel redelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3uD1ww9vPc

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Stoffel schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:58:
[...]

Misschien omdat een E36 316 die snelheid bij lange na niet haalt. Nogmaals, je moet zelf weten wat je rijdt, maar een 316 rijden omdat je de andere eigenschappen zo waardeert, en dan gaan overdrijven met de eigenschap waar het ding nou net niet zo sterk in is, vind ik een beetje raar. Dan conformeer je precies aan het stereotype dat HlpDsK beschijft.
Uhm, daarom gaf mijn navigatie de laatste keer aan dat ik 195 reed?
En dat was nog wel met de absurde brede 225 banden die er nu onder zitten (die de auto aanzienlijk trager maken).

HlpDsk roept over het 0-100 gebeuren, maar zoals al vaker gezegd was 13 seconden in die tijd echt niet slecht. Zeker voor een 1.6 blokje uit 1994.
Hij roept dat een BMW snel moet zijn, dus ja, mijn 316 doet er misschien even over om er te komen, maar de 200km/h haalt ie toch echt wel.

Maar goed, zoals gezegd, dit is 1 van de meest zinloze discussies in dit topic.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Reloader schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:20:
wat is toch altijd dat geneuzel over 316....

rare opmerking ook mistermeester....zie je liever een Petje in een 328 als een jongedame in een alto?
Ik vind het vreemd dat iemand die zelf een 316 rijdt roept dat je in een Alto voor schut rijdt. Ik snap uberhaupt niet wat zo'n opmerking doet in een advertentie, alsof de prestaties van de aangeboden 316 zo wereldschokkend zijn. Tuurlijk is het appels met peren vergelijken maar ik vind het gewoon een misplaatste opmerking.
RSP schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 19:49:
[...]

Stel je niet zo aan man, Ik rij dagelijks rond in een BMW met een petje op en een te grote horloge om m'n pols bovenaan het stuur. Ga je dat nou kut vinden?
Moet je lekker zelf weten :>
4x2 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:12:
[...]

Hij heeft een alto of ander klein ding denk ik.
Ik rij in een Ford Focus van 3 maanden oud (leasebak). Foto's staan in het Show je Auto topic van 2 of 3 delen geleden.

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 09-07-2009 11:58 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
MisteRMeesteR schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:56:

Ik vind het vreemd dat iemand die zelf een 316 rijdt roept dat je in een Alto voor schut rijdt. Ik snap uberhaupt niet wat zo'n opmerking doet in een advertentie, alsof de prestaties van de aangeboden 316 zo wereldschokkend zijn. Tuurlijk is het appels met peren vergelijken maar ik vind het gewoon een misplaatste opmerking.
Oke, misschien was het niet zo'n verstandige opmerking. Maar ik probeer natuurlijk mensen te trekken die graag BMW willen rijden en die zullen het wel met mij eens zijn dat je in een Alto voor schut loopt. Anders keken ze wel bij de Alto advertenties ;)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 01:48:
@HlpDsk
In jouw redenatie is een Corvette alleen een Corvette als hij bladveren heeft, complete onzin dus.
De vergelijking die je nu maakt, is wat hier onzin is. ;)
net als jij groot fan bent van de manier dat Chevrolet de bladveren toepast op de Vette.
Weer die onzin. Je hoeft me echt geen woorden in de mond te leggen hoor. Als ik een mening ben toegedaan dan kun je er op rekenen dat je die te horen krijgt ;)
Dus wat is sportief? Een getal van <10 seconden in z'n 0 - 100 tijd? Kul, leuk dat je snel van je plek kan komen, maar je hebt er maar weinig aan.
Bullshit. 0-100 is een indicatie van het vermogen van de wagen om in elke versnelling mee te kunnen komen. Als een auto snel van 0-100 gaat maar daarboven niks kan dan is zijn de bakverhoudingen slecht gekozen. Je hebt er wel degelijk wat aan. En zonder dat, is een auto niet sportief. Al is het een Lotus die rondjes rijdt om elke andere wagen qua handling. Het begrip sportief is een verzameling van eigenschappen en dat totaalpakket moet aanwezig zijn imo. Een beetje fatsoenlijke accelleratie is daar een onderdeel van.
Maar respecteer het dan ook dat iemand anders ook blij is met z'n 316i, ook al is het in jouw ogen "geen echte BMW"...
Ik adviseer je om je leesbril even op te duikelen en nog eens te lezen wat ik heb geschreven. Ik respecteer namelijk prima dat iemand in een 316 rijdt en daar blij mee is. Je moet 'm imo alleen niet sportief noemen, en je moet 'm ook zeker niet kopen omdat je graag een BMW rijdt voor het sportieve imago. Want precies dat sportieve imago dat de badge aan zich heeft weten te verbinden in de loop der jaren, ontbreekt in de ondergemotoriseerde versies. Alleen handling, alleen soepelheid, alleen comfort, alleen bouwkwaliteit, maakt het imo geen BMW. Punt. Die performance is een onderdeel dat aanwezig moet zijn en imo bungelt een 316 een eind onder die door mij gestelde (en ja redelijk arbitraire) ondergrens.
Een BMW is niks anders dan een auto met z'n oorsprong in Beiern, en of hij nou 2, 4, 6, 8 of 12 cilinders heeft, doet daar helemaal niks aan af.
Dat mag je vinden. Ik heb daar een andere mening over en die heb ik inmiddels meer dan duidelijk gemaakt. Ik heb geen probleem met mensen die een 316 rijden, maar met mensen die een 316 rijden omdat ze een verwantschap voelen met het sportieve imago. Wat de 316 door zijn badge claimt te hebben maar waar hij door zijn motoriek in de steek wordt gelaten. Rij je en 316 omdat je de cockpit fijn vindt, omdat dat toevallig de enige luxere wagen bij de dealer op de hoek was, omdat je het model mooi vindt, whatever. Allemaal prima. Maar niet omdat je nu denkt sportief te zijn. Dat is imo net zo erg als een spoiler op je auto plakken, M-stickers, of een DTM-uitlaat. Juist omdat je daarmee precies dezelfde fout maakt als de sjonnies in hun CRX'jes en Golfjes. Je rijdt iets wat niet sportief is, claimt tóch dat het sportief is, en als iemand je op het ontbreken van de performance wijst steek je je vingers in je oren en doe je "lalalalalala".

Claim dan dat sportieve niet. Probleem opgelost. Imo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:45:
en die heb ik inmiddels meer dan duidelijk gemaakt.
En toen hoopte het gros van de vaste lezers hier ook dat je er over op hield :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de discussie door een ander opgerakeld wordt en daarbij mij woorden in mijn mond gelegd worden ga ik dat corrigeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
tdw schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:42:
[...]

En volgens mij is die van een sjonnie. 2 subwoofers, angel eyes, geen nederlands kunnen... het recept voor een afgetrapte bak.
Ik heb hem aan de telefoon gehad en hij klonk niet echt sjonnie. Nou valt dat natuurlijk niet heel goed te horen door de telefoon, maar het leek mee te vallen. Ik denk dat ik anders gewoon even langs ga en ga kijken dan weet ik zeker of het een sjonnie is of niet.

Owja nog iets.
Zou het slim zijn om een anwb aankoopkeuring te laten doen bij zo'n auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:45:
[...]

De vergelijking die je nu maakt, is wat hier onzin is. ;)

[...]

Weer die onzin. Je hoeft me echt geen woorden in de mond te leggen hoor. Als ik een mening ben toegedaan dan kun je er op rekenen dat je die te horen krijgt ;)

[...]

Bullshit. 0-100 is een indicatie van het vermogen van de wagen om in elke versnelling mee te kunnen komen. Als een auto snel van 0-100 gaat maar daarboven niks kan dan is zijn de bakverhoudingen slecht gekozen. Je hebt er wel degelijk wat aan. En zonder dat, is een auto niet sportief. Al is het een Lotus die rondjes rijdt om elke andere wagen qua handling. Het begrip sportief is een verzameling van eigenschappen en dat totaalpakket moet aanwezig zijn imo. Een beetje fatsoenlijke accelleratie is daar een onderdeel van.

[...]

Ik adviseer je om je leesbril even op te duikelen en nog eens te lezen wat ik heb geschreven. Ik respecteer namelijk prima dat iemand in een 316 rijdt en daar blij mee is. Je moet 'm imo alleen niet sportief noemen, en je moet 'm ook zeker niet kopen omdat je graag een BMW rijdt voor het sportieve imago. Want precies dat sportieve imago dat de badge aan zich heeft weten te verbinden in de loop der jaren, ontbreekt in de ondergemotoriseerde versies. Alleen handling, alleen soepelheid, alleen comfort, alleen bouwkwaliteit, maakt het imo geen BMW. Punt. Die performance is een onderdeel dat aanwezig moet zijn en imo bungelt een 316 een eind onder die door mij gestelde (en ja redelijk arbitraire) ondergrens.

[...]

Dat mag je vinden. Ik heb daar een andere mening over en die heb ik inmiddels meer dan duidelijk gemaakt. Ik heb geen probleem met mensen die een 316 rijden, maar met mensen die een 316 rijden omdat ze een verwantschap voelen met het sportieve imago. Wat de 316 door zijn badge claimt te hebben maar waar hij door zijn motoriek in de steek wordt gelaten. Rij je en 316 omdat je de cockpit fijn vindt, omdat dat toevallig de enige luxere wagen bij de dealer op de hoek was, omdat je het model mooi vindt, whatever. Allemaal prima. Maar niet omdat je nu denkt sportief te zijn. Dat is imo net zo erg als een spoiler op je auto plakken, M-stickers, of een DTM-uitlaat. Juist omdat je daarmee precies dezelfde fout maakt als de sjonnies in hun CRX'jes en Golfjes. Je rijdt iets wat niet sportief is, claimt tóch dat het sportief is, en als iemand je op het ontbreken van de performance wijst steek je je vingers in je oren en doe je "lalalalalala".

Claim dan dat sportieve niet. Probleem opgelost. Imo :)
Volgens mij heeft hier niemand geclaimd dat een 316 sportief is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Naboo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:10:
[...]

Volgens mij heeft hier niemand geclaimd dat een 316 sportief is? :?
Ga er maar niet meer op in. Ik ken dat soort mensen, die zijn niet van hun visie af te krijgen, ook al weten ze dat ze gewoon bullshit uit kramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen is blijkbaar erg moeilijk. Ik zeg dat daar waar iemand dat claimt, je een 316 voor de verkeerde redenen koopt. Want precies dat element ontbreekt. Alle andere eigenschappen die een BMW een fijne auto maken zijn wel aanwezig, maar dat ene element niet.

Een 316 kun je best rijden om tal van redenen, maar imo niet omdat je dan een sportieve auto zou hebben.
YoshiBignose schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:20:
ook al weten ze dat ze gewoon bullshit uit kramen.
Zoals jouw uitspraken over de Alto. Blijkbaar ben je nog steeds van mening dat ze lopen ipv rijden ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Een Alto is gewoon een armzalige sloeberbak. Een BMW is gewoon een kwalitatief goeie en goed uitziende auto. Daar heeft snelheid en sportiviteit weinig mee te maken. Dat ik vind dat je in een Alto voor schut loopt is mijn eigen mening (en met mij vele anderen), maar dat jij zegt dat een 316 niet BMW waardig is omdat hij niet snel genoeg rijdt is gewoonweg onzin. ONZIN. ONZIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mening vs mening. Maar wel vol overtuigd zijn van je eigen gelijk. Dat is pas onzin. En nee ik hoef dat niet in bold en caps te schrijven. Zo onzeker ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
we zijn over de 1000 posts.

Gooi maar op slot en open een nieuw topic. Dan kunnen we deze flauwekul achter ons laten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even inhaken op de discussie, alto's zijn fun om mee te rijden, zijn verder lollige auto's, maar het verschil tussen een degelijke bmw en een suzuki zijn wel dermate. Afgezien van de kosten wil ik toch wel een paar dingen opnoemen.

Ik heb zelf een mk2 alto gehad, mk3 is wel wat beter, maar goed.

Je hebt bij de bmw het voordeel dat je een stuk steviger op de weg ligt, remmen zijn prettiger en voelen veiliger aan, lekker stil van binnen, je deur dicht slaan is al een flink verschil. Bij de alto een metalen klonk, bij een bmw (of volkswagen etc) een duidelijke klik en een plof van de deur dicht dichtslaat. Als je 120 rijd rammelt niks, je kan met 1 hand sturen zonder dat je stuurtje alle kanten opgaat (ook stukken minder wind gevoelig), ligt stabieler op de weg, meer comfort, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Tuurlijk betaal je voor de kwaliteit van een duitse auto, maar ik vind zelf dat je met een degelijke duitser qua bovengenoemde dingen toch beter zit. Maar dat is mijn persoonlijke mening, en van nog een paar hier op het forum.

En dat verschil kan je niet ontkennen hlpdsk, tuurlijk het zijn leuke auto's maar bmw's en dat soort auto's zijn gewoon meer auto.

Ook een leuk verschil, als je inboegt met een alto ben je blij als je de ruimte krijgt, met een bmw krijg je al sneller kans en ruimte om in te voegen.

En dat je met een bmw altijd vermogen moet hebben is ook onzin, of je moet het beruchte m logo erop hebben staan of een volledige m sport body kit onder bv een 316 hebben liggen. Dat is wel fout.
Maar als daily drive heb je aan een 316 een heerlijke auto, zelf zou ik eerder voor een 318 kiezen omdat ie toch iets vlotter doortrekt en je hebt iets meer vermogen over, doortrekken vanuit lagere toeren gaat wat soepeler, maar het hoeft allemaal niet zo snel te gaan.

Zo ver mijn centenpotje. :+
Niks persoonlijks nogmaals, alto's zijn leuke auto's maar de discussie vs bmw, is toch duidelijk in het voordeel van bmw. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier NIET degene die een vergelijking trekt tussen een Alto en een BMW. Ik ben ook NIET degene die een Alto aan een BMW gelijk probeert te stellen qua bouwkwaliteit oid. Laat dat even goed tot je doordringen. Dat zijn allemaal argumenten die door anderen worden aangedragen om te onderbouwen wat ik precies NIET aan het bediscussieren ben ;)

Als je een Alto een sloeberbak noemt en dat nog meent ook, dan heb je maar te slikken dat iemand een 316 niet sportief noemt en dat meent. Wel zelf er een mening op nahouden, en op dergelijke ongenuanceerde en ronduit arrogante toon die eigen mening als voldongen feit brengen getuigt van een gebrek aan discussievaardigheid, empathie, en respect voor je medeforumgebruikers. Als je hard schreeuwt heb je niet ineens meer gelijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Wel geinig dat in het verhaaltje van HlpDsk ook een Corvette (met uitzondering van de laatste uitvoering) gewoon niet als sportief te bestempelen is. Dat ding kan hard rechtuit, maar de bocht om is en blijft het een Amerikaanse bolderkar... Meer een drag-bak dan een sportieve auto dus? ;)

En aangezien deze discussie toch nog loopt; wat betreft je vraag waarom je een mercedes niet zou verkiezen boven een BMW met 4-pitter, is omdat 'luxe' en 'comfort' bij beide merken een hele andere opvatting is, en het echt gebruikers-afhankelijk is of je die opvatting/mening deelt :)

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 09-07-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk gedeelte van 'totaalpakket' weiger je nou te lezen? Leg me anders eens uit waar die dragster in het verhaal past? Nergens zeg ik namelijk dat een auto die snel optrekt sportief is. Ik zeg dat een auto die dat niet kan, niet sportief is. Dat is verre van hetzelfde en ik stel het wel op prijs als je zulke nuancering ook probeert te snappen ;)

Ik ga hier de 'vette niet verdedigen. Net zo min als een Alto. Ik denk echter dat je nog nooit in een Corvette hebt gereden en zelf hebt ervaren hoe die door de bocht kunnen. Van horen zeggen is geen goede bron om je mening op te baseren. Ik weet wat het is om een Corvette te rijden, een Alto te rijden, en BMW's te rijden. Zowel de 6-pitters als de 4-pitters.

Mijn mening: het weggedrag van de Alto wordt nogal onderschat. Ik rij er rustig 130+ mee op de snelweg zonder dat het ding trilt of dat er 2 handen aan het stuur nodig zijn. Qua bouwkwaliteit is het geen BMW nee. Maar dat claim ik dan ook niet. Zo wel: wijs het me maar aan. Ik heb ook helemaal geen hekel aan BMW's want ik vind het fijne auto's. Maar de trage uitvoeringen zijn imo de badge niet waardig omdat voor MIJ een BMW een beetje snel moet zijn. Voor MIJ is dat een vereiste. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn ;)

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ah op die manier, dat stuk had ik gemist, maar zo kwam het wel over op de manier van posten. :)

Zo zijn er helaas teveel mensen, die zich wel teveel menen met een 316, achja. Laat ze lekker zou ik zelf zeggen. Jij hebt lol met je alto en je betaald een schijntje. :)

Edit: damn dat gaat snel hier, reactie was dus bedoelt op een reactie hiervoor van hlpdsk. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 09-07-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al tig keer gezegd maar blijkbaar wordt dat maar niet begrepen: ik vind een 316 geen slechte auto. Ik vind het alleen niet een auto waar imo een BMW-badge op hoort te zitten. En dat heeft niks met de bouwkwaliteit of het comfort te maken. Voor mij is een BMW pas een BMW als ie het totaalplaatje kan invullen volgens mijn eisen. Geheel mijn mening en die hoeft echt niet hetzelfde te zijn aan de mening van een ander.

Heel kort door de bocht (maar dan ook héél kort), hoort een BMW van mij een 6-pitter te hebben en vergeleken met zijn naaste concurrenten vlot te zijn. Daar kan ik meteen ook al een uitzondering op noemen, zoals de eerder aangehaalde originele M3. Dat is ook maar een 4-pitter. Het is geen waterdichte theorie. Zoals hier al keer op keer wordt gezegd is het een gevoel. En voor mijn gevoel moet een BMW snel zijn. Dat hoeft niet bloedsnel te zijn en het hoeft ook niet snel te zijn ten koste van comfort of wat dan ook. Maar het moet wel vooruit gaan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:28:
Welk gedeelte van 'totaalpakket' weiger je nou te lezen? Leg me anders eens uit waar die dragster in het verhaal past? Nergens zeg ik namelijk dat een auto die snel optrekt sportief is. Ik zeg dat een auto die dat niet kan, niet sportief is. Dat is verre van hetzelfde en ik stel het wel op prijs als je zulke nuancering ook probeert te snappen ;)
Ik snap de nuancering, maar ga even in op jouw verhaal over 'totaalpakket'. Want dat ontbreekt bij een Vette dus ook. Niet dat ik je ergens heb horen/zien zeggen dat het een sportieve auto is, maar dat is imho wel iets dat beter kon...
Ik ga hier de 'vette niet verdedigen. Net zo min als een Alto. Ik denk echter dat je nog nooit in een Corvette hebt gereden en zelf hebt ervaren hoe die door de bocht kunnen. Van horen zeggen is geen goede bron om je mening op te baseren. Ik weet wat het is om een Corvette te rijden, een Alto te rijden, en BMW's te rijden. Zowel de 6-pitters als de 4-pitters.
Assumptions... Niet doen :)
Mijn mening: het weggedrag van de Alto wordt nogal onderschat. Ik rij er rustig 130+ mee op de snelweg zonder dat het ding trilt of dat er 2 handen aan het stuur nodig zijn. Qua bouwkwaliteit is het geen BMW nee. Maar dat claim ik dan ook niet. Zo wel: wijs het me maar aan. Ik heb ook helemaal geen hekel aan BMW's want ik vind het fijne auto's. Maar de trage uitvoeringen zijn imo de badge niet waardig omdat voor MIJ een BMW een beetje snel moet zijn. Voor MIJ is dat een vereiste. Daar hoef je het uiteraard niet mee eens te zijn ;)
Precies, en daar gaat het hier eigenlijk over... De mening wat sportiviteit eigenlijk is. Voor jou betekent dat dat een auto ook onder de 10s (?) naar de 100 moet gaan, voor een ander hoeft dat niet per sé. Zeker niet als je kijkt wat je voor het geld anders voor de deur hebt denk ik.

Ik denk alleen dat BMW voor jou net een wat te krap begrip is. Het is meer dan enkel sportiviteit, het is gewoon het karakter van de auto dat je moet trekken. Een 6-cilinder is gaaf natuurlijk, _zeker_ de 6-in-lijns van BMW, maar er zijn zat redenen om een 4-pitter te kiezen. En ik vermoed dat dat ongeveer dezelfde redenen zijn waarom jij nu niet in een Vette, maar in een Alto zit ;)

Dat BMW meer is dan alleen sportiviteit, bewijst o.a. dat achtelijke ding van een BMW C1 en de Isetta, maar ook de BMW E68 7-serie op waterstof... Of, for that matter, de hele 7-serie en X-serie an sich. Want hoe sportief is een terreinbak nou echt? ;)

En ja, ik ben me prima bewust van de sportiviteit van een 7, X5 of X6, maar als concept past het eigenlijk niet bij een sportief merk natuurlijk. Dat is even het punt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 09-07-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 316 is niet de enige BMW die niet sportief is natuurlijk hé. Imo ;)

Ik rij nu een Alto. En dat is om een puur rationele reden. Je zegt zelf al dat dat dezelfde reden is waarom je kiest voor een 316 ipv een 328 oid. Dat is dan ook precies wat ik óók zeg. In de Alto echter heb je geen pretenties. Het is een heel eerlijke auto. Zo kun je een 316 ook rijden, maar itt een Alto waarvan ten alle tijden duidelijk is dat het een boodschappenwagentje is, is een 316 een auto die ook door petjes gereden wordt onder het mom van 'ik heb een snelle wagen', terwijl dat domweg niet waar is.

De houding die je jezelf aanmeet in een 316 is dan ook van groot belang. Als je weet dat je traag bent en daar vrede mee hebt dan heb je mijn zegen hoor. Het zijn de sjonnies die persé die badge willen hebben waar ik moeite mee heb. Want imo zegt die badge iets over wat de auto kan. Hoort te kunnen. Een lijstje van eigenschappen waar het merk zich mee profileert.

Comfort: check
Bouwkwaliteit: check
Veiligheid: check
Stijl: check

So far so good. Maar dan komt het ..
Performance: niet check
Niet de 316 tenminste. Een 325 doet dat al veel beter bv.

Dat neem ik BMW een beetje kwalijk. Dat ze een auto in hun programma opnemen die niet kan voldoen aan het imago dat ze zichzelf hebben aangemeten. Dat ze een auto in hun programma opnemen die sjonnies de mogelijkheid geeft te patsen met eigenschappen die hun auto niet bezit.

Dat wil niet zeggen dat iedereen die een 316 rijdt een sjonnie is, of dat iedereen die een 316 rijdt wil patsen met de badge en/of de gesuggereerde sportiviteit.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:55:
De 316 is niet de enige BMW die niet sportief is natuurlijk hé. Imo ;)
Precies, maar een BMW is dus, zeker in jouw beredenering, niet per definitie sportief. Het merk is wat ruimer dan dat :)
Ik rij nu een Alto. En dat is om een puur rationele reden. Je zegt zelf al dat dat dezelfde reden is waarom je kiest voor een 316 ipv een 328 oid. Dat is dan ook precies wat ik óók zeg. In de Alto echter heb je geen pretenties. Het is een heel eerlijke auto. Zo kun je een 316 ook rijden, maar itt een Alto waarvan ten alle tijden duidelijk is dat het een boodschappenwagentje is, is een 316 een auto die ook door petjes gereden wordt onder het mom van 'ik heb een snelle wagen', terwijl dat domweg niet waar is.

De houding die je jezelf aanmeet in een 316 is dan ook van groot belang.
Je edit (laatste zin) doet het hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog veel meer geëdit :P

Ik ben het wel met je eens dat het merk meer is dan alleen de sportiviteit. Ik denk echter dat BMW niet aan de X-serie was begonnen als er niet vraag naar was. Imo is dat ook een economisch motief en niet zozeer vanuit het gedachtengoed van BMW ingegeven. Mensen willen een SUV, én een BMW-badge. Omdat men die associatie met sportief heeft bij dit merk moet het dus een SUV met BMW-badge zijn. BMW denkt dan: "hier valt geld te verdienen", en zet een SUV in de markt. Net zoals ze een 316 in de markt zetten. Die verkoopt. Omdat veel mensen BMW als merk toch een status vinden hebben, maar toch ook tegelijk op de centen moeten passen, of niet meer performance nodig hebben.

Op een of andere manier geloof ik echt dat als BMW zijn geld kon verdienen met slechts de 325+, 530+, 740+, en de motorfietsen, dat ze dat zouden doen. Om hun gamma perfect bij hun imago te laten aansluiten.

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jazeg, ik blijf bezig :P

Mijns inziens kun je BMW niet kwalijk nemen dat ze een 318 en 316 opnemen btw, idem voor de 1-series etc. Het is iets waar vraag naar is, en wat zij inweze leveren. Een E36 316i is idd het randje, 13s is wat minder rap dan je eigenlijk zou willen, maar echt traag? Mwah, neuh :)

De 116i vond ik op de een of andere manier een veel dramatischer ding :P

[ Voor 51% gewijzigd door Henk op 09-07-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Kaasplank schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:49:
[...]
En toen hoopte het gros van de vaste lezers hier ook dat je er over op hield :/
Yep, maar dan moeten we wachten tot iedereen dr moe van is en de modbot gewonnen heeft.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik aandeelhouder BMW was zou ik het ze idd kwalijk nemen als ze het niet deden. Ze melken hun imago uit en ze boeren er goed mee. I get it. Als iemand die het merk kan waarderen om zijn innovaties e.d. vind ik het jammer.
4x2 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:12:
Yep, maar dan moeten we wachten tot iedereen dr moe van is en de modbot gewonnen heeft.
Wil je zo vriendelijk zijn dat soort opmerkingen lekker voor je te houden. Dat botgrapje was 5 jaar geleden al oud.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:13:
Als ik aandeelhouder BMW was zou ik het ze idd kwalijk nemen als ze het niet deden. Ze melken hun imago uit en ze boeren er goed mee. I get it. Als iemand die het merk kan waarderen om zijn innovaties e.d. vind ik het jammer.
Ja en nee. Ik heb erg veel plezier gehad van mijn E30 316i, en weet zeker dat als mijn broertje straks zijn rijbewijs heeft hij ook met zoiets thuis gaat komen en er veel plezier van gaat hebben. Dat is o.a. hem, en de rest van Nederland die geniet van een 4-pitter BMW, op wat voor manier dan ook, echt stevig gegund. Ik zou het zelfs onverantwoordelijk vinden als een beginner in een 6-pitter zou stappen tbh. Op het moment dat het onverwacht wat gladder is dan je gewend bent kan zelfs zo'n 'ondergemotoriseerde' BMW wel eens rare dingen doen ;)

Dus ja, eigenlijk ben ik best blij met de 4-pitter modellen, omdat ook mensen met een wat kleinere beurs ineens kunnen genieten van het genot dat BMW heet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 09-07-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:13:
[...]
Wil je zo vriendelijk zijn dat soort opmerkingen lekker voor je te houden. Dat botgrapje was 5 jaar geleden al oud.
Dan blijf niet zo eindeloos doordrammen, daardoor blijven die grapjes in leven.
Gewoon simpel: oke, prima, daag.
Wat ik nu ook doe trouwens :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben d'r nu ook wel klaar mee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Afbeeldingslocatie: http://img.2dehands.nl/f/normal/39607966-suzuki-alto-5-deurs-in-zeer-goede-staat-1992.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2004/2224458594_f1ac5a0b55.jpg

Ik snap gewoonweg niet dat als je deze 2 auto's vergelijkt, je niet durft toe te geven dat de alto een sloeberbak, terwijl je de 316 niet BMW waardig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Gers, die wielen heb ik ook :P

Die spoiler had voor mij niet gehoeven though :+

Gister met mijn bimmer trouwens ineens een afgebroken montage-punt (rechtsvoor) van de bestuurdersstoel. Dat zit dan echt ineens voor geen meter meer, soort rijdend schommelschip, en volgens mij is het ook niet bijster veilig. Een bevriende BMW-monteur heeft het inmiddels weer gefixt trouwens :P

Heb gelijk even gevraagd of het veelvoorkomend was, maar dit was kennelijk een schaars euvel :) De E36 staat er sowieso niet echt om bekend een problemen-auto te zijn. "gewoon degelijk spul" was het antwoord :P

[ Voor 75% gewijzigd door Henk op 09-07-2009 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee :'( had die spoiler niet eens gezien. Ieder z'n smaak zeg ik altijd maar, ik zou het nooit doen. Zag laatste een dik gepimpte Astra uit 94 ofzo. Ff via kenteken gegevens opgezocht... was het een 1.4. In 16 sec naar de 100 :'( maar wel een uitlaat met het geluid van een opstijgende Airbus.

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 09-07-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:17:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik snap gewoonweg niet dat als je deze 2 auto's vergelijkt, je niet durft toe te geven dat de alto een sloeberbak, terwijl je de 316 niet BMW waardig vindt.
Nu is het wel weer mooi geweest, hij heeft z'n standpunt erg duidelijk gemaakt en je voelt je blijkbaar alsnog op je pik getrapt :/

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:15

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Idd, nu zijn we er wel klaar mee hoor, dat hele gedoe. Ik snap beide personen hun standpunten, en HlpDsK heeft nu wel duidelijk genoeg bij elkaar ge-edit wat hij bedoelt en dat het een persoonlijke mening betreft. Klaar met het geneuzel hierover wat mij betreft.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zolang je 120 km/u constant rijdt, maakt het allemaal niet zoveel uit :+

De "316i" discussie kan kort samengevat worden als
Afbeeldingslocatie: http://cdimg1.crunchyroll.com/i/spire3/03292008/a/5/d/a/a5dad094897de0_full.jpg

BTW, de eigen Bimmer weer terug en de schade bleef beperkt :) Vergeleken met de 318i merk ik vooral dat de besturing minder direct is (grotere slag van het stuurwiel). Binnen 5 minuten weer aan gewend (en wat is automaat toch weer lekkerrrr).

[ Voor 73% gewijzigd door Wekkel op 09-07-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Iemand die weet hoe ik de Service Interval kan resetten van mijn 1-serie? (E87)

Ik heb al iets gevonden, maar da's niet echt duidelijk:
Leg contact aan op standt 15.
Wacht tot alle service meldingen verlopen zijn.

Soms ook van belang om met je voeten niet aan rempedaal of koppeling te staan.

Druk op linker knopje van kombi instrument.

Het eerste service gegeven komt op het schermpje druk op de bc toets linker hendel aan stuur tot reset komt los de toets druk ze terug in er loopt een klokje.

Als klokje gedaan is met lopen staat interval terug.

Bron

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Regen of niet, ik zou die kar poetsen, dus de boom-shit is weer weg! Gelijk lekker wezen rijden door de stad. Slowhand uit de speakers, in de derde versnelling en laat dat ding maar z'n werk doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Rijdt er hier iemand eigenlijk een E46 M3? Blijft een mooie wagen 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.europeanautosource.com/images/vendors/velocity/vb3/easm3gmcsl_052707.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Hmm.. Mét chromen accenten vind ik hem toch mooier.. En dan in het metallic blauw.. :9

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

YoshiBignose schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:34:
Rijdt er hier iemand eigenlijk een E46 M3? Blijft een mooie wagen 8)

[afbeelding]
Die is echt af! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zo'n kleur blauw?

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y91/Eyesofsilver/M3%20Folder/EstorilM3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y91/Eyesofsilver/M3%20Folder/dsc2821qp2.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 09-07-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:17:
Kerel je beseft hopelijk wel dat jij hier de persoon bent die het niet laat rusten? Ik zal het speciaal voor jou even lekker zwart-wit stellen. Mensen die een Alto rijden, zijn eerlijk over wat ze rijden en waarom. Mensen die een 316 rijden doen dat omdat ze te pauper zijn om een echte Bimmer te kunnen betalen, hebben een petje op, draaien keiharde negermuziek of Andre Hazes, en hebben geen besef van wat het verschil is tussen lopen en rijden, tot ffs 3 keer aan toe.

Nou blij? Je bent klaarblijkelijk compleet leesblind voor elke nuancering, dus dan maar zo :z

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Afbeeldingslocatie: http://www.madwhips.com/upload/images/laguna_seca_e46_bmw_m3_1-568-426.jpg
Deze kleur blauw.. Ik heb het even opgezocht, en het schijnt 'Laguna Seca Blue' te heten..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
dat vind ik niet zo mooi, blauw vind de donkere kleur mooier of zwart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Le Mans Blue is wel netjes. Zeker op een coupe met donkere velgen.

Ook weer imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DuDePrOdUcTiOnS schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:23:
[afbeelding]
Deze kleur blauw.. Ik heb het even opgezocht, en het schijnt 'Labuna Seca Blue' te heten..
Laguna Seca Blue

Was op M3 Post een keer iemand die met veel moeite van een dealer deze kleur op z'n E92 M3 besteld heeft. Ziet er wel apart uit.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=188298

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 09-07-2009 22:29 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MelvinB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:18:
Iemand die weet hoe ik de Service Interval kan resetten van mijn 1-serie? (E87)

Ik heb al iets gevonden, maar da's niet echt duidelijk:

[...]
Gewoon ff langs de dealer rijden. Doen ze meestal niet moeilijk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Zwart is ook altijd goed natuurlijk, dan komen de choom accentjes er zo mooi uit.. Maar ik vind de 'laguna seca' toch wel de mooiste kleur voor een M3.. Of elke willekeurige andere E46 :)

Helaas zijn er niet veel tourings in die kleur beschikbaar, dus wordt mijn toekomstige 330d maar gewoon een zwarte.. :p

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.carzi.com/wp-content/uploads/flat_black-m5.jpg

Minus die velgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
fsfikke schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:27:
[...]

Laguna Seca Blue

Was op M3 Post een keer iemand die met veel moeite van een dealer deze kleur op z'n E92 M3 besteld heeft. Ziet er wel apart uit.
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=188298
klopt, de b moest een g zijn.. Was een typo.. :)

Maar ik moet zeggen dat ik het er op een E92 niet zo mooi vind uitzien.. Die vind ik in het wit of rood weer veel mooier.. :9
Mat zwart is ook best gaaf.. Maar dan meestal op oudere auto's.. :p (hoewel het op deze E60 nog best netjes staat, zonder de velgen dan idd)

[ Voor 20% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 09-07-2009 22:34 ]

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Naboo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:27:
[...]

Gewoon ff langs de dealer rijden. Doen ze meestal niet moeilijk over. :)
Ja, maar dat zal wel wat gaan kosten denk ik?

Een kerel die ik ken werkt bij een autogarage en heeft mijn auto vandaag een kleine beurt gegeven. Hij krijg alleen die service-interval melding maar niet weg. Auto heeft aan een PDA gehangen zodat de auto kan worden uitgelezen. Alleen het programmaatje wat hier op draait, weigert om 1 of andere reden te communiceren met de auto.

Hij belt zowiezo morgen ff met de BMW-dealer, maar ik wou ff weten of ik het zelf misschien ook kon resetten? Staat volgens mij niks over vermeld in de handleiding van de auto.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pikzwart :)

Afbeeldingslocatie: http://lax.war3.com/Car/M3/FirstWax/DSC_2402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje fail om er dan geen smoked knipperglas op te zetten.
Chromen nieren is smaakafhankelijk maar die zou ik dan ook high gloss black nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

4x2 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:30:
En je kunt altijd nog een 323i E30 kopen, die lopen ook wel redelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=Q3uD1ww9vPc
Die is zo NIET standaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Van wie is die eigenlijk? :)
Wat een mooie bmw's weer zo op 2 pagina's. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
broertje van m'n vriendin was net bij ons met z'n 106 GTI met throttle bodies van een motorfiets. Ding heeft op dit moment 202 PK. Loopt best hard maar wat een teringherrie in de auto zelf :D zit ik toch liever in m'n bmw met wat minder vermogen. Die is tenminste fluisterstil.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 09-07-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Blok is standaard hoor.
Naam van het bloktype begint trouwens met 2J en het is geen BMW blok ;)
Vriend van me, hij was toevallig even in de buurt omdat ie iets op moest halen, hij woont eigenlijk in zoetermeer en het filmpje is vlakbij mij gemaakt in eindhoven op eigen terrein.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Woei, nieuwe schokdempers besteld, hopelijk heb ik ze volgende week in huis. En HlpDsk, speciaal voor jouw, het zijn standaard dempers en ik verlaag m'n 316i niet ;)

Vandaag ook gelijk een leuk setje imbus en inwendige en uitwendige torx dopjes besteld van Proxxon. Nu nog een keer een set diepe doppen en er is geen boutje of moertje dat ik niet los kan krijgen aan m'n auto. 8)

Ow en ik ga absoluut niet ontkennen dat ik een 330i zoals Zneek die heeft, niet waanzinnig geil vind, maar niet voor mij. Als het even kon stond er nu een E90 of E92 316i of 318i voor de deur, puur omdat ik vanuit m'n werk en eigen overtuiging eigenlijk de morele verplichting heb om een auto met A-label te rijden (mijn huidige 316i heeft een G-label :X). Het liefst zou ik overigens een hybride hebben, maar dan niet een saaie burger versie zoals de Toyota, maar BMW's visie hierop.
Ergens verwacht ik namelijk dat hun hybride (waar ze dacht ik wel mee bezig zijn) serieuzer zal zijn dan die van Lexus (een hybride met 400pk is niet echt serieus te nemen als milieu vriendelijk alternatief).

Ow, en een kleine correctie op het uitmelken van het merk, wat betreft de X-serie heb je misschien wel gelijk, maar de 1.6jes draaien toch al sinds 1964 mee. In diezelfde tijd had BMW zelfs nog een 1.5je. Wat dan wel weer knap was, dat de M116 (het eerste 1.6 blok van de "nieuwe generatie" BMW's) toch al 75 tot 105pk produceerde en dat was van 1964 tot 1975. Blijkbaar is het extreem moeilijk gebleken om niet zonder extra hulpmiddelen (turbo's, compressors, extreem hoge toeren, variabele in- en uitlaatkleppen) meer vermogen uit een 1.6 te halen, aangezien de laatste "traditionele" 1.6 ook "maar" 103 pk haalde.

En los van de prestaties, ik vind eigenlijk alle BMW motorblokken technisch gewoon waanzinnig mooi. De motorruimte is van elke BMW bijzonder netjes ingericht (geen slangen of kabels dwars overal langs bijvoorbeeld). Ik kan echt genieten als ik kijk hoe de inlaat van een M43B16 motor gemaakt is, niet een simpele 1 > 4 buis, maar helemaal gebogen om blijkbaar de optimale lengte te kunnen halen. Ook het trucje met de huidige V8 twin turbo, om de turbo's tussen de cilinderbanken te leggen, in plaats van aan de buitenkant te hangen, zoals gebruikelijk.

Dit is toch pure technologische porno?
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfile.com/wp-content/uploads/2008/04/n63engine.jpg
Afbeeldingslocatie: http://themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2008/04/bmw-n63-twin-turbo-v8-tmr-1.jpg
(al lijkt me een standaard klusje als de bougies vervangen bij deze motor al een behoorlijke uitdaging...)

Maar ook de M43 vind ik persoonlijk dus ook technisch prachtig om te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.6enligne.net/html/modeles/picsMoteurs/M43.jpg
De manier hoe het blok is opgebouwd getuigd van een zeker vakmanschap en visie.

Het is eigenlijk jammer dat de motoren tegenwoordig steeds vaker onder plastic kappen verdwijnen... Een stukje techniek mag imo best gezien worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

4x2 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:19:
[...]

Blok is standaard hoor.
Naam van het bloktype begint trouwens met 2J en het is geen BMW blok ;)

[...]

Vriend van me, hij was toevallig even in de buurt omdat ie iets op moest halen, hij woont eigenlijk in zoetermeer en het filmpje is vlakbij mij gemaakt in eindhoven op eigen terrein.
Linkje naar een topic hiervan, ben toch wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

deepbass909 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 00:35:
Woei, nieuwe schokdempers besteld, hopelijk heb ik ze volgende week in huis. En HlpDsk, speciaal voor jouw, het zijn standaard dempers en ik verlaag m'n 316i niet ;)

Vandaag ook gelijk een leuk setje imbus en inwendige en uitwendige torx dopjes besteld van Proxxon. Nu nog een keer een set diepe doppen en er is geen boutje of moertje dat ik niet los kan krijgen aan m'n auto. 8)

Ow en ik ga absoluut niet ontkennen dat ik een 330i zoals Zneek die heeft, niet waanzinnig geil vind, maar niet voor mij. Als het even kon stond er nu een E90 of E92 316i of 318i voor de deur, puur omdat ik vanuit m'n werk en eigen overtuiging eigenlijk de morele verplichting heb om een auto met A-label te rijden (mijn huidige 316i heeft een G-label :X). Het liefst zou ik overigens een hybride hebben, maar dan niet een saaie burger versie zoals de Toyota, maar BMW's visie hierop.
Ergens verwacht ik namelijk dat hun hybride (waar ze dacht ik wel mee bezig zijn) serieuzer zal zijn dan die van Lexus (een hybride met 400pk is niet echt serieus te nemen als milieu vriendelijk alternatief).

Ow, en een kleine correctie op het uitmelken van het merk, wat betreft de X-serie heb je misschien wel gelijk, maar de 1.6jes draaien toch al sinds 1964 mee. In diezelfde tijd had BMW zelfs nog een 1.5je. Wat dan wel weer knap was, dat de M116 (het eerste 1.6 blok van de "nieuwe generatie" BMW's) toch al 75 tot 105pk produceerde en dat was van 1964 tot 1975. Blijkbaar is het extreem moeilijk gebleken om niet zonder extra hulpmiddelen (turbo's, compressors, extreem hoge toeren, variabele in- en uitlaatkleppen) meer vermogen uit een 1.6 te halen, aangezien de laatste "traditionele" 1.6 ook "maar" 103 pk haalde.

En los van de prestaties, ik vind eigenlijk alle BMW motorblokken technisch gewoon waanzinnig mooi. De motorruimte is van elke BMW bijzonder netjes ingericht (geen slangen of kabels dwars overal langs bijvoorbeeld). Ik kan echt genieten als ik kijk hoe de inlaat van een M43B16 motor gemaakt is, niet een simpele 1 > 4 buis, maar helemaal gebogen om blijkbaar de optimale lengte te kunnen halen. Ook het trucje met de huidige V8 twin turbo, om de turbo's tussen de cilinderbanken te leggen, in plaats van aan de buitenkant te hangen, zoals gebruikelijk.

Dit is toch pure technologische porno?
[afbeelding]
[afbeelding]
(al lijkt me een standaard klusje als de bougies vervangen bij deze motor al een behoorlijke uitdaging...)

Maar ook de M43 vind ik persoonlijk dus ook technisch prachtig om te zien:
[afbeelding]
De manier hoe het blok is opgebouwd getuigd van een zeker vakmanschap en visie.

Het is eigenlijk jammer dat de motoren tegenwoordig steeds vaker onder plastic kappen verdwijnen... Een stukje techniek mag imo best gezien worden.
Vergeet dit pareltje ook niet 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.unofficialbmw.com/images/m52cut.gif

Shitload aan koppel bij 2000rpm :D Echt een fantastisch motor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Afbeeldingslocatie: http://www.maxbimmer.pl/wp-content/uploads/2009/05/e30-silnik-m20.jpg

Deze ook niet vergeten natuurlijk.. :*)

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MelvinB schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:32:
[...]

Ja, maar dat zal wel wat gaan kosten denk ik?

Een kerel die ik ken werkt bij een autogarage en heeft mijn auto vandaag een kleine beurt gegeven. Hij krijg alleen die service-interval melding maar niet weg. Auto heeft aan een PDA gehangen zodat de auto kan worden uitgelezen. Alleen het programmaatje wat hier op draait, weigert om 1 of andere reden te communiceren met de auto.

Hij belt zowiezo morgen ff met de BMW-dealer, maar ik wou ff weten of ik het zelf misschien ook kon resetten? Staat volgens mij niks over vermeld in de handleiding van de auto.
Nou, een beetje dealer reset dat ding gewoon voor je. Gratis en voor niks. Stelt niks voor. FF apparaatje er op en 10 seconden later is het klaar. En anders bel je gewoon ff met ze van; "Joh, m'n auto heeft z'n beurt gehad bij een kennis/vriend weet ik veel, alleen kan hij de boordcomputer niet resetten, willen jullie dat even doen?"

Je kan het zelf doen, met een paperclip, maar ja, als je het dan net ff fout doet is je service interval niet meer goed afgesteld.
Voor de E30 en E36 zijn die apparaatjes trouwens gewoon los te koop, maar ik neem dat ze er ook wel voor jouw auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Joopieboy schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 01:02:
[...]

Linkje naar een topic hiervan, ben toch wel benieuwd!
www.supras.nl op het forum bij projecten, niet te missen welke het is ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

* tdw vindt Le Mans blauw op BMW's gaaf :)

Erg mooie kleur imo.
Oh, en zonder deze:
Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/2776/300pxbmw801frontaircrafaq0.jpg

geen
Afbeeldingslocatie: http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2007/03/bmw_m3_concept_1.JPG
Overigens ook een erg mooie kleur/velgen combi imo.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

4x2 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:46:
[...]

www.supras.nl op het forum bij projecten, niet te missen welke het is ;)
Was idd niet te missen haha, leuk dankje voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Net de auto weer opgehaald.
Apk goedgekeurd.
Total kosten: 485 euro. Ik heb hiervoor gekregen: Nieuwe olie+filters in Automaatbak en Motor, nieuwe temperatuur sensor, APK.

Overigens is de kachelweerstand (ofzo?) kapot. Kost 80 euro, komt er volgende week nog in.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
tdw schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:12:
[afbeelding]
Overigens ook een erg mooie kleur/velgen combi imo.
Vind ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Zonet raar symptoom gemerkt bij men E39 530d: bij serieus optrekken en daarna de gas lossen hoor ik een soort "klunk", die ik ook in de versnellingspook kan voelen. Iemand zo direct een idee? Maandag eens afspraak bij de garage maken in elk geval.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
Hardyschijf?

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zou inderdaad de Hardyschijf kunnen zijn. Het is in ieder geval een speling in de aandrijflijn die voelbaar is bij een sterke overgang van vollast naar remmen op de motor als ik het goed begrijp. Dit kunnen eventueel ook ophangrubbers van het diff zijn die door ouderdom wat meer bewegingsvrijheid hebben gekregen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Thanks guys, daarmee weet ik al waar het ongeveer kan liggen (jullie hebben idd goed begrepen, het is idd zoals je zegt, bij een sterke overgang hoorbaar). Kan ik best mijn beestje zoveel mogelijk rust gunnen tot ik ermee naar de garage kan? En wat voor kosten mag ik verwachten?

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik zou inderdaad kijken naar de hardyschijf of ophangingsrubbers van het differentieel. Ik heb in de Roadster S ook een klonk gehad bij lastwisselingen. Bij mij is het geluid spontaan weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb het bij m'n Compact ook wel iets, met name in de lage versnellingen. Zolang het geen harde klap is, maar meer een zachte bonk is het meestal niks erg aan de hand en kan je rustig doorrijden. Vergeet niet dat jij met je 330d nogal wat koppel hebt en dat bij flink gas geven de hele aandrijflijn iets kan torderen in de rubbers. Als dat de kracht ineens wegvalt, veert alles vrij abrupt terug, wat hoorbaar kan zijn. Combineer dat met de leeftijd, waardoor rubbers slapper en minder veerkrachtig worden, en je kan dit soort geluiden gaan horen.

Mochten het niet de rubbers van het diff of de hardyschijf zijn, dan kan je eventueel ook nog kijken naar de motorsteunen of versnellingbak rubbers. Hoewel deze minder snel kapot gaan, kan het natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s249/Driverx666/TK230.jpg

Rode randjes zijn best gers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Er zijn nieuwe spy-foto's van de nieuwe 5 serie: hier

Gaat een erg mooie auto worden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je die bestickering ook gewoon op je auto kunnen bestellen? Lijkt me wel geinig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:26:
Zou je die bestickering ook gewoon op je auto kunnen bestellen? Lijkt me wel geinig :+
Overal spionage-foto's van 'de nieuwe alto' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Nieuwe 5 ziet er erg goed uit. Had ik het geld maar... *Droomt nog even verder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooie van een nieuw model is dat het oude model hopelijk wat in waarde zakt. Een E60 is een fijne auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 17:58:
Het mooie van een nieuw model is dat het oude model hopelijk wat in waarde zakt. Een E60 is een fijne auto.
Daar dacht ik dus ook al aan.
E60 zit op moment vanaf 18.000 ofzo. Je kan straks voor 20K een leuk model kopen hoop ik zo. Ik blijf verliefd op de lange koplampen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik ben bang dat het nieuwe model heel mooi, maar wel wat 'saai' gaat worden. BMW is iets behoudender geworden in styling en idd de typische E60 koplampen zullen gewoon gaan verdwijnen. BMW had eigenlijk die koplampen vanaf nu tot in het einde der tijden moeten gebruiken als typische 5-serie lamp. Daarmee onderscheidt de auto zich van de andere modellen en de koplampen zijn zo vreselijk mooi. We wachten het wel even af.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Stomme titel van Autoweek zeg..... BMW gaat psychedelisch..... die gasten hebben er echt geen verstand van...... BMW rijdt al jaren met die stickers op hun nieuwe modellen.....

Grappig die laatste foto trouwens, dikke nieuwe 7 er achter...... _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Naboo op 12-07-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Naboo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:27:
Stomme titel van Autoweek zeg..... BMW gaat psychedelisch..... die gasten hebben er echt geen verstand van...... BMW rijdt al jaren met die stickers op hun nieuwe modellen.....
Ja, of ze doelen er gewoon op dat BMW met een nieuwe 5serie komt? En dat er nu dus een werkend model rond rijdt? ;)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Naboo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:27:
Zo heel vreemd is die titel toch niet? Het wordt in het artikel zelfs uitgelegd. Er staat het volgende:
De nieuwe BMW 5-serie heeft zich in nieuwe spionagekledij naar buiten gewaagd. Eerder reed hij rond met zwarte opzetstukken, nu is hij betrapt in de typische BMW-camouflage die op ons altijd nogal psychedelisch overkomt.
Lijkt mij een vrij goede verklaring van een volgens mij niet heel erg vreemde titel.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nette kont maar verder vind ik het niet heel bijzonder.
Bah daar kun je tenminste zonder platen voor rijden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Jeej, m'n nieuwe schokdempers voor de vooras zijn binnen :)
Nu nog een een verenspanner en ze kunnen eronder. Ik ben echt waanzinnig benieuwd hoe de wegligging zal veranderen met nieuwe, stugge dempers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 19-04 14:57
Mijn 1-serie gaat binnenkort voor z'n eerste beurt naar de dealer (26000 km). Ik wil ze meteen naar een probleem laten kijken en ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben of weten wat het kan zijn. Hieronder een korte omschrijving.

Probleem: Wil niet in 1e versnelling. Deze lijkt dan 'dicht' te zitten.
Wanneer doet het zich voor: Lang niet altijd, maar wanneer het gebeurt: altijd vanuit stilstand. Bijvoorbeeld na een stukje achteruit gereden te hebben, nadat de motor is afgeslagen in neutraal stand (start-stop systeem), of na tot stilstand te zijn gekomen in de 2e versnelling bijvoorbeeld.
Hoe vaak: Nu ik weer dagelijks woon-werk verkeer rij kan ik met zekerheid zeggen dat het dagelijks voor komt.
Workaround: De enige work around die ik heb gevonden is (met koppeling ingetrapt) eerst even naar z'n 2 schakelen, waarna de 1e versnelling plots weer 'open' staat. Dit werkt 9 vd 10 keer. Onlangs echter ook een aantal keer niet. Hierbij voelde het alsof de pook maar half in z'n 1 kon. De enige manier om 'm erin te krijgen was dan 'tandenpoetsen'.

Wie heeft er een idee wat dit kan zijn? Wellicht kan ik op die manier wat hints aan de garage mee geven. Er heeft al eens eerder een monteur naar gekeken, maar het is niet makkelijk te reproduceren en toen is er dus niks mee gedaan.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Als je de koppeling omhoog laat komen (in z'n vrij), en weer intrapt, werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff ik stond vandaag weer naast een E38 geparkeerd. Blijft toch leuk. Maar ik denk niet dat het grappig is in running costs. Iemand hier die ervaring heeft en een schatting kan geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Valt nog redelijk mee, heb 'n paar maanden een E38 (730d) in beheer gehad. Was niet veel spannender dan m'n E46 eigenlijk. Zeker qua onderdelen goedkoper dan een paar jaar geleden, en qua techniek niet veel ingewikkelder.

1500 - 2000 euro per jaar maximaal? Laten we zeggen dat je daar een grote en een kleine beurt voor krijgt en wat defecte onderdelen + werkplaats tarief.

Edit, Wiki:
Deze auto was opvallend populair bij muziek-artiesten, dit is de auto waarin ganster-rapper Tupac Amaru Shakur is doodgeschoten.
BALLIN' !!!

[ Voor 18% gewijzigd door RSP op 15-07-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben ook wel benieuwd naar de kosten voor een E38, alhoewel ik al een paar jaar aan het sparen ben voor een E46 M3, wat zijn daar eigenlijk de running costs van? Is dat veel duurder dan een E46 318i?

Ik weet trouwens wel dat m'n directeur veel problemen had met zijn 7 series (3x), waaronder een E38, maar vooral met de opvolger (weet het type nummer niet uit m'n hoofd). Daarom nu ahum een Audi A8... :(

[ Voor 34% gewijzigd door Quantor op 15-07-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Quantor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:56:
Ben ook wel benieuwd naar de kosten voor een E38, alhoewel ik al een paar jaar aan het sparen ben voor een E46 M3, wat zijn daar eigenlijk de running costs van? Is dat veel duurder dan een E46 318i?
Of een sportwagen duurder is dan 'n instap versie? mwho, je tankt in ieder geval Euro 98, laten we daar maar mee beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ach mijn 318i drinkt ook 1 op 10 E95 met mijn rijgedrag :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Quantor op 15-07-2009 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
mijn auto heeft dat ook gehad, was weg toen de koppeling vervangen is, maar dat zou na 26dkm nog niet mogen.. mits jij heel "slecht" rijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:39:
Pff ik stond vandaag weer naast een E38 geparkeerd. Blijft toch leuk. Maar ik denk niet dat het grappig is in running costs. Iemand hier die ervaring heeft en een schatting kan geven? :P
Afbeeldingslocatie: http://www.2xdvisual.com/e38/e38_04sshd_1600.jpg

Zag er vandaag ook weer 1 rijden in de file. Blijft toch de gruwelijkste BMW ooit 8)

Qua aankoopprijs kosten ze niet zoveel meer ( tenzij je met gepantserd glas enzo wilt ;) ) maar het zuipt natuurlijk wel. Wegenbelasting en verzekering zullen ook niet goedkoop zijn door het grote gewicht en de vele pk's :)

[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 15-07-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Quantor schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:56:
Ik weet trouwens wel dat m'n directeur veel problemen had met zijn 7 series (3x), waaronder een E38, maar vooral met de opvolger (weet het type nummer niet uit m'n hoofd). Daarom nu ahum een Audi A8... :(
3x maar? Volgens mij is het bij Heuving niet meer op 1 hand te tellen :P

~ James May

Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.