haha, leuk dit topic..
nu ik zie dat er andere mensen zijn die net zo gek zijn als ik durf ik ook te posten
zal straks eens nieuwe foto's maken;
ben net als mijn voorgangers al vele malen opnieuw begonnen met de meest bizarre constructies..
verschillende kaartjes gehad, Dell PERC 5I kaartjes, XFX kaartjes, moederbordjes van consumenten spul tot aan 2e hands ebay spul..
en toen had ik het gehad.
dankzij een fijne vakantiedonatie van mijn toenmalige werkgever, en een tekort aan een vriendin op dat momen, heb ik er eens goed geld in gestoken, evenals tijd en moeite
op zolder is een geluidsdichte ruimte gebouwd, met daarin een zwevende vloer met een Minkels 18U serverrack.
aanvoer en afvoer vind plaats door een dakdoorvoer met 2 100m3/uur fans...
wat is het dan geworden?
behuizing is klaar

geluidslekken dichtpurren

aan en afvoer van netwerkkabel en electra icm aanvoer frisse lucht

rack!

tijdelijke setup

ondertussen via Tweakers deze setup wat aangepast. in de foto's staat nog niet de aan/afvoer van de ventilatie, nog geen nieuwe switch, en de oude schijven zitten nog in de server.
momenteel draait de volgende setup.
bak:
Mordor
doel : storage en virtualisatie
chassis: Supermicro SC846. redundant 900 watt PSU, 24 hot swap bays, 2 interne bays
motherboard: Supermicro X7DWN+
memory 16X4GB Reg Ecc kingston memory, 64 gb in total
Dual Quadcore Xeon E5420
Areca 1280ML Raid Controller met 2 GB memory ECC
24 X 2 TBWestern Digital RE4-GP disk.
2 X WD Raptor 36 GB
storage config:
2 X raptor in RAID 1 using onboard raid voor host OS
24 X 2 TB WD RE4-GP in RAID 6, 44 TB usable storage
dit alles wordt geswitched door een Linksys by Cisco SGE2010P switch, 48 poorts met PoE..
server OS:
Server 2008 R2 Enterprise
virtuele machines:
2 x Domain Controller
Exchange 2010 consolidated setup
Exchange 2010 Edge Server
Forefront Threat Management Gateway
Download Gebakje
WMV HD machine (media via UPNP delen met Xbox 360, WMV om precies te zijn)
Test Vista machine
Test Windows 7 machine
ik wil dus wel even de storage trofee overnemen
maar na al dat gerotzooi met zoveel kleine losse machines, is dit zoveel practischer. 1 machine, 1 dikke switch en UPS erbij.. 600 WATT is het verbruik van het ding, inclusief ventilator, switch, server, alles dus..
die losse bakjes die ik destijds geregeld gebruikte kwamen daar vaak met gemak overheen..
virtualisatie roeleerd dus