Alleen trek je voeding dat dan weer niet. 20x 25w (F2) of 20x 30W (F1) is dus alleen al 600 watt voor de hdd's neem dan de rest van het systeem bij en je gaat naar de duurdere klasse voedingen die dat ff op de 12V rail kwijt kunnen. En daarnaast nog een 80PLUS bronze certificering hebben.WoRsTeNBoY schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:52:
er moet toch een manier te vinden zijn om deze spinups in parrallel te laten lopen?
De staggered spin-up van de 2340 is gewoon elke afzonderlijke hdd pas opstarten wanneer de vorige opgespint is. +/- 10 a 15 sec per hdd. Is dus zo'n 5 minuten opspinnen... om bv 1 bestandje weg te schrijven van 20MB.
Ik gebruik voorlopig zelf nog geen stagered spin-up omdat ik nu nog maar 4hdd's er aan heb zitten. En straks wil ik ook losse array's maken van elk +/- 3 a 6TB (afhankelijk van gebruikte HDD's)
En dan duurt de staggered spin-up ook minder lang omdat je een specifieke array aanspreekt
Ik had persoonlijk juist wat schijven gemixt en anders in ieder geval verschillende batches proberen te bemachtigen van dezelfde type hdd's -> de kans dat hdd's dan tegelijk uitvallen wordt alleen maar kleiner.Q schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Ik had al 6 F1's en wil ze niet mixen. Met rebuilden gok ik dat de F1's ook wat sneller zijn ivm IO. Qua energie, tja. Weet niet of het veel had gescheeld.
Ik weet zelf niet of het veel scheeld met rebuilden omdat het zover ik weet veel sequentieel schrijf werk is dan de F2 daar weinig voor onderdoet aan de F1. Random een stukje data op zoeken is de F1 gewoon sneller maar dat komt vooral door de 5400rpm (F2) tegen de 7200rpm (F1)
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal