Heb een vreemd probleem met mijn FreeBSD NAS. Gisteren 3 additionele disken opgehaald en geinstalleerd. Perc 5/i controller herkent de disken en met 8 disken heb ik een RAID 5 virtual disk gemaakt. 1 disk dient als hot-spare.
(6 + 1 RAID5) + 1 hot spare = 8 disken
Tijdens fdisk in sysinstall gaat alles ook nog lekker:

Echter wanneer ik een disklabel wil aanmaken is er maar ongeveer 1.5TB beschikbaar. Wanneer ik vervolgens fdisk open zie ik de oorzaak. De partitie is verkleind. Ik kan extra partities aanmaken, maar de bedoeling is dat ik een partitie krijg van 5.6TB. Geen 3 partities van 1.5TB:

Iemand een idee? Heb dit bericht ook in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3", maar leek me toch beter een separaat topic te openen.
(6 + 1 RAID5) + 1 hot spare = 8 disken
Tijdens fdisk in sysinstall gaat alles ook nog lekker:
Echter wanneer ik een disklabel wil aanmaken is er maar ongeveer 1.5TB beschikbaar. Wanneer ik vervolgens fdisk open zie ik de oorzaak. De partitie is verkleind. Ik kan extra partities aanmaken, maar de bedoeling is dat ik een partitie krijg van 5.6TB. Geen 3 partities van 1.5TB:
Iemand een idee? Heb dit bericht ook in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3", maar leek me toch beter een separaat topic te openen.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...