Gefeliciteerd met de ontvangst van je kaart of roep ik nu iets te vroegklaasbram schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:45:
Voor me RAID kaart zijn voldoende linux drivers te vinden.
enzo ver ik weet is SaBNzb (of zoiets) een redelijk goed download programma voor nieuwsgroepen. Alleen ben ik niet bekend met de mogelijkheden hiervan1
Ja dat kan, gooien maar die nzb's en nee er is geen extra software nodig voor het uitpakken van de bestanden, al vind ik nfo viewer, daarbij een alternatief controle programma voor par's en een extra uitpak programma voor zip's ed wel handig om ook als aparte programma's te installeren.SaBNzb is een keer instellen, download server, de verschillende directories waaronder een voor je watch folder waar je de nzb's in kunt gooien. SaBNzb doet de file check en pakt de downloads ook voor je uit.
1: ondersteund dat programma ook een soort van watch folder waar ik zelf NZB's heen kan gooien?
Verder kan deze ook zelf uitpakken of het ik daar extra software voor nodig?
Waar heb je dat gelezen, dat zou erg vaag zijn, waarom dubbel de rebuild tijd?als er problemen zijn met de Raid controller ( lees hdd stuk oid) dan wil ik wel vanaf me client kunnen inloggen2 om management tool van me kaart te gebruiken. Via webbrowser kan ook alleen duurt eventueel rebuilden ruim een keer zo lang
Handig die afkortingen: Wat bedoel je met DNLA?En als laatste natuurlijk de shares. Deze moeten goed toegankelijk zijn voor me HTPC maar ook voor me DNLA apparatuur
Vista of andere besturingssystemen, dat zal niet veel uitmaken.2: Remote inloggen wordt vast wel ondersteund maar ook grafisch? En dan vooral hoe vanuit een Vista bak?
Nog een afkorting: Wat bedoel je met SMB?3: SMB shares zullen vast niet heel moeilijk zijn in te stellen maar hoe zit het met DNLA? En eventueel transcoden
Dat transcoden vind ik ook een interessant idee. Weet iemand welke programma's voor Linux daarvoor beschikbaar zijn of vraag ik nu wel erg naar de bekende weg
Bedankt voor de tip, hier zat ik ook over na te denken. Ik gebruik nu vaak trailware en installeer deze elke maand weer opnieuw zodat ik het niet direct hoef te kopen. Dat zal ik voor WHS nog even volhouden tot 2010. Heb je al ervaring met Linux (Debian/Ubuntu) Dit ben ik nu ook aan het uitzoeken.Edit: De reden dat ik nu ook ff linux een kans geef is dat ik nu WHS heb draaien wat opzich prima werkt alleen niet legaal is. Wil het pakket (is maar 90 euro) best aanschaffen alleen komt er in 2010 een nieuwe versiedie wel 64B is. En om dan weer gelijk 2x geld er voor moeten uitgeven vind ik weer wat minder.