Lijkt te werken of heb dit ook daadwerkelijk getest? Steek de IT mode M1015 eens in t Asrock bord, hang er een disk aan en boot bijv. de ZFSguru cd of een linux live cd. Tijdens de boot fase komt dan wel een melding voorbij dat de M1015/LSI kaart gevonden is of anders mbv lspci de pci device op laten sommen. Als de kaart gevonden wordt en werkt kun je door naar je Asus bordje.Rusty schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 08:18:
Ik heb nu al mijn hardware binnen voor mijn server (zie pagina 417)
Ben uiteindelijk voor de ASUS A75-V PRO gegaan met een IBM M1015.
Maar ik heb een probleem met deze combinatie.
Ik heb de IBM geflashed naar IT mode in mijn andere computer (met een asrock 880GMH mobo) en daar lijkt hij prima te werken.
Wellicht is het zo dat t eerste PCIe x16 slot enkel en alleen is bedoeld voor grafische kaarten en t bord weigert te starten met een andere PCIe kaart in dat slot, dit is al een vaker voorgekomen bij andere type en merken borden. Je zou de controller in t tweede PCIe x16 slot (elektrisch slechts PCIe x4 trouwens) kunnen steken en kijken of t bord dan wel wil opstarten.Maar op de ASUS kan ik niet eens booten, krijg totaal geen beeld of wat dan ook.
Ik heb wat zitten lezen en ergens een post gezien op een ander forum van iemand die de IBM alleen werkend kreeg op een ASUS mobo als deze in IR mode geflashed was.
Dat ga ik straks dus ook proberen (kan nu niet omdat ik unraid ga gebruiken en de eerste 2 schijven aan het preclearen zijn.)
Maar als iemand anders andere ideeen heeft wat het probleem zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag.
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R