Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:49:
Kan iemand mij helpen met het invoeren van mijn unlock code. Ik kan er maar niet achter komen hoe ik deze kan invoeren. Mijn toestel betreft een vodafone branded toetsel. Dus om hem te unlocken voer ik mijn Hi sim-kaart erin.
Na het opstarten voer ik netjes mijn opstartcode in. Hierna beland ik in het telefoonmenu die mij aangeeft dat ik enkel alarmnummers kan bellen, en wordt vriendelijk verzocht een pincode in te voeren. Als ik op deze locatie de unlockcode invoer gaat dat niet goed, en krijg ik de melding dat ik nog 2 resterende pogingen heb.
Eerder op het forum las ik een bericht over een zweedse tekst, bij het invoeren van een andere simkaart. Helaas heb ik deze niet zien langskomen. Ik heb dus ook geen idee waar ik mijn unlockcode kan invoeren. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!
Ha, ben ik blij dat ik niet de enige ben die hiermee zat te hannissen:-)
Helaas kan ik niet meer met 100% zekerheid zeggen hoe ik het gedaan heb, maar ik doe een poging.
Eerst even over de passwords:
Tijdens de áller-állereerste keer opstarten van de telefoon ging Windows Mobile automatisch installeren. Daar kon je als ik me goed herinner zelf een password kiezen. Dit was dus een ander password dan je sim-password (tenzij je daar natuurlijk hetzelfde password hebt gekozen). Met andere woorden, misschien moet jij op de plek waar je de melding "nog 2 resterende pogingen" kreeg nogmaals een password invoeren.
Als dat gelukt is dan verschijnt mogelijk het simlock scherm. Zo niet, klik dan eens op de telefoon-knop om het dialpad tevoorschijn te halen en probeer eens iemand te bellen. Grote kans dat dan wél het simlock scherm verschijnt. Het is een wit scherm met wat Zweeds geklets en één invoerveld. Daar moet de unlockcode ingevoerd worden. Meer kan ik er helaas niet meer over zeggen.
Laat ff weten of het gelukt is!
Succes!