• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 01:18

http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif Dit Topic gaat inhoudelijk in op de Xperia X1, http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif niet over gezwetst van abonnementen, geheugenkaartjes, http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif of levertijden http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif

Kijk ook in:De Xperia X1 in onze eigen pricewatch:
Credits aan allen die deze topicstart samengesteld hebben en waarvan ik dit schaamteloos heb gekopieerd

_/-\o_ RicX voor deel 2 en 3 _/-\o_

Algemeen
Release datum:September, 2008 (NL versie medio oktober)
Afmetingen:52.6 x 110.5 x 17 millimeter
Gewicht:158 gram (incl. batterij)
Kleuren:Solid black & Steel silver

Software
Operating System:Microsoft® Windows® Mobile® 6.1 Professional AKU 1.2.0

Processor
Microprocessor:32-bit Qualcomm MSM7201A
CPU Core:ARM1136EJ-S RISC
CPU Instruction set:ARMv6

Special Features:ARM9 coprocessor, Embedded QDSP4000 and QDSP5000 DSP
(GSM, GPRS/EGPRS Multislot Class 12, EDGE, UMTS/WCDMA, HSDPA, HSUPA, MBMS baseband),
Embedded gpsOne GPS module, Qcamera, Qtv, Qcamcorder, Qvideophone

Geheugen, opslagcapaciteit
ROM:512 MB (357.29 MB bruikbaar) (NAND Flash)
RAM:Tot 400MB (SDRAM) (ongeveer 191 MB beschikbaar)

Display
Type:Color transflective TFT (WVGA), 65536 kleuren
Resolutie:480 x 800 pixels
Diagonaal:3 inch (7.62 cm)

Geluid
Microfoon:Mono
Speaker:Mono (wordt waarschijnlijk stereo)
Aansluiting:3.5mm plug

Mobiele telefoon
Netwerken:GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS800, UMTS850,
UMTS1900, UMTS2100
Data types:CSD, HSCSD, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, HSUPA

Communicatie-
mogelijkheden:
- SMS (T9 woordenherkenning)
- MMS (T9 woordenherkenning)
- Push e-mail
- POP3-mail
- Instant Messaging (Windows Live Messenger Mobile)

Browser-
mogelijkheden
- HTML 4.01, XHTML Basic 1.01 (met enige uitzonderingen)
- WAP 1.2.1, WAP 2.0
- CSS Level 1, 2 (gedeeltelijk), Mobile Profile 1.0, Wireless (WAP) CSS 1.1
- JScript 5.6, DOM Level 0, 1 (gedeeltelijk), 2 (gedeeltelijk)
- cHTML
- Ondersteuning voor progressive download bij video-bestanden.
- XML: MSXML 3.0, XMLHTTP, XML Stylesheet Support

Controls
Postioning:Touchscreen
Keyboard:Slide-out 42-toetsen QWERTY-keyboard
Directional:4-way joystick (blokje onderaan)
Scroll:Via D-pad mogelijk

Interfaces
Cardslot:microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO

USB:USB2.0 client (Full-Speed: 12 Mbit/s)
USB Series Mini-B (mini-USB) connector
Wordt in Windows herkend als een MASS Storage Device

Infrarood:Niet aanwezig
Bluetooth:Bluetooth™ 2.0
(GAP, SDAP, GOEP, A2DP, AVRCP, HFP, HSP, HID, PAN, OPP, SPP)
Wireless LAN:802.11b, 802.11g
GPS:aGPS en GPS

Multimedia
Analoge Radio:FM Radio Receiver

Audio & Video
ServiceFormatenExtensies
AudioMP3, AAC, AAC+, EAAC+, WMA v9, AMR, MIDI.m4a, .m4b, .m4p, .m4v, .aac, .3gp, .mp4, .mp3, .mid, .wma
VideoMPEG-4, H.263, H.264, WMV.3gp, .mp4, .wmv
Video
Encoding
MP4, AMR-NBSimple Profile, H.263 Profile, H.264 Baseline (weer niet voor X1a).3gp
Audio
Encoding
AAC, AAC+, EAAC+.mp4, .amr
Audio
Decoding
MPEG-4 AAC Low Complexity Profile, MPEG-4 AAC LTP en AAC-LC ER Profile, MPEG-1 Audio Layer 3, AMR-NB.mp4, .mp3, .3g2, .k3g
ImagesJPEG, GIF87a, GIF89a, BMP, PNG

Camera
Type:CMOS sensor, 3.2 MegaPixels
Videocall-camera:Aanwezig (QCIF) (176x144)
AutoFocus:Aanwezig
Optische Zoom:1 x
Flits:Mobile light (LED)

Foto-capturing:3MP (2048x1536)
3 MP Wide (2048x1280)
2 MP (1600x1200)
2 MP Wide (1600x992)
1 MP (1024x768)
1 MP Wide (1024x640)
VGA (640x480)
VGA Wide (640x400)
QVGA (320x240)
QVGA Wide (320x192)

Video-recording:MPEG-4: 30 fps @ VGA
H.263: 30 fps @ VGA
H.264: 15 fps @ VGA (niet voor X1a-model)

Batterij
Type:Lithium-Ion Polymeer, verwijder- en vervangbaar
Capaciteit:1500 mAh
Laadtijd:3.5 uur
Standbytijd:
GSM:580 uur (best case)
UMTS:833 uur (best case)
Gesprekstijd:
GSM:10 uur (best case)
UMTS:6.5 uur (best case)
Video:3.1 uur (best case)

Op de Xperia X1 wordt gebruikt gemaakt van een innovatieve GUI voor Windows Mobile. Deze 'panelinterface' gaat bestaan uit onder andere de volgende 'panels':

- Sony Ericsson PanelPanel bevat nieuws, weer, wereld klok, financieel gedeelte en snelkoppelingen naar communicatie en applicaties. De informatie over nieuws en weer wordt middels een RSS-reader ingelezen.
- Media Experience PanelCentrum voor multimedia applicaties en navigatie.
- Slideshow PanelPanel bevat een slideshow van recent genomen video's en foto's.
- Microsoft Today PanelHet Microsoft Windows Mobile Today-scherm.
- 3D Fish PanelDit panel laat de 3D-mogelijkheden van de telefoon zien. In dit geval een aquarium met 3D-visjes erin.De verschillende vissen geven de status van de batterij, gemiste oproepen en sterkte van het signaal aan.
- FM Radio PanelWat de naam doet vermoeden; een panel om de ingebouwde FM-radio te bedienen.
- Google PanelGeeft toegang tot alle google-services.

Deze panels zijn zelf en door derden te vervangen, en in te delen naar gelang de smaak van de gebruiker.

Op de handset zijn de volgende programma's geïnstalleerd of onderdeel van Microsoft Windows Mobile:
- Outlook Mobile (e-mail, Contacts, Calendar, Tasks)
- Office Mobile (Word, Excel, Powerpoint, OneNote)
- Internet Explorer Mobile
- Windows Media Player 10 Mobile
- Windows Live™ Client
- ActiveSync Client
- Utility Applications (File Explorer, Picture&Video, Notes, Calculator)
- Windows Mobile Update

- JAVA ME (CLDC1.1, MIDP2.0)
- .NET Compact Framework v2
- SQL CE
- Windows Mobile Update

Video handson:
Phonescoop handson:

MWC 2008 Barcelona (1):
MWC 2008 Barcelona (2):
MWC 2008 Barcelona (3):
Review van eXpansys:
AreaMobile Review:
Screen capture filmpje:
Panel Tour:
X1 vs. Touch Pro scherm rotatie:

- Klik hier voor een video-review van PCMag.
- Klik hier voor een review door Tracy and Matt.
- Klik hier voor een review door Register.
- Klik hier voor een review door TechRadar.
- Klik hier voor een review door DaannO op All About Phones.

Vergelijking met de HTC Touch Pro:

Xperia X1
HTC Touch Pro
SchermWVGA (480 x 800 pixels)VGA (480 x 640 pixels)
Grootte10.9cm x 5.3cm x 1.8cm10.2cm x 5cm x 1.8cm
GeheugenROM: 512MB
RAM: 256MB
ROM: 512MB
RAM: 288MB
UitbreidingmicroSDmicroSD
InputToetsenbord + touchscreenToetsenbord + touchscreen
ConnectivityminiUSB / headphone jackproprietary aansluiting (extUSB)
Batterij1500 mAh1340 mAh
Toetsenbord4 regels5 regels (aparte cijfertoetsen)

Onder het motto een plaatje zegt meer dan 1000 woorden een aantal vergelijkingen:

De vergelijkingsfoto's met de HTC Touch Diamond:

En de vergelijkingsfoto's met de N95:

En de laatste vergelijkingsfoto's van Gadgetzone. Deze zijn tussen de xperia, iphone en htc touch diamond...

- Klik hier voor de officiële Sony-Ericsson Xperia X1 pagina.
- Klik hier voor officiële Xperia X1 producten.
- Klik hier voor de afleveringen van Who is Johnny X?.(promotie thriller voor de Xperia X1)
- Klik hier voor de webcast van 15 september 2008.
- Klik hier voor de officiele Sony-Ericsson X1 membership site (en de gratis micro-sd kaart!)

- meesterlijke review:P
- engadget
- releasedatum
- onofficiële xperia x1 site
- xperia x1 waarschijnlijk gebouwd door HTC
- xperia x1 wellicht met windows mobile 6.5
- engadget-photoshoot
- phonemag-photoshoot
- inxperia.com - nieuws site en forum
- review door umpcportal.com
- Software die met de WVGA-resolutie om kan gaan
- Xperia X1 White Paper
- Infosyncworld.com review (goeie foto's hier)
- the:unwired video review
- Xperiapedia wiki over de Xperia X1.

Hier komen snellinks naar handige posts in het forum. Zodat mensen die het voor de eerste keer lezen, even snel en gemakkelijk erdoorheen kunnen 'skimmen'.

- Filmpje over de Xperia-lijn
- Foto's van de vergelijking op gadgetzone met iphone en diamond
- Wanneer komt de zilveren en wanneer de zwarte X1?
- TouchFlo3D als Panel op je Xperia
- TouchFlo3D bestanden downloaden
- How To installatie TouchFlo3D als panel
- En hoe je weer van TouchFlo3D af komt
- Flash op de (T-mobile) Xperia X1
- Xperia Tweak om de boel fijn aan te passen
- Advanced Configuration Tool 3.2 Xperia Tweak maar dan anders
- Handige programma's en tweaktools voor de Xperia X1 (link naar XDA developers)
- Hoe krijg ik Youtube werkend op mijn X1?
- Hoe krijg ik Gmail werkend?
- Alle panels in .cab formaat.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 22:15

Licko

ZVDK

F-Tim schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Ik weet niet of het door windows komt, of door de 3rd party app g-Alarm, maar het heeft ermee te maken dat Windows je Notificatie-List gaat rebuilden om middernacht. en daarom dus ook aangaat. En als je g-Alarm gebruikt, dan doet g-Alarm dat dus voor je....

Als je g-Alarm gebruikt kun je het met de "Don't wake up at midnight" regtweak op deze pagina uitzetten.

Gebruik je dat niet, dan weet ik zo 1,2,3 geen oplossing.
gebruik idd G-alarm, wist niet dat het daardoor kwam
enig idee of die tweak invloed heeft op de werking van G-alarm? anders moet ik er maar mee leren leven :)

edit: ah, zie 't al staan, kan er idd voor zorgen dat G-alarm niet meer werkt
dan maar het licht uitzetten na 0.00u, beter dan me verslapen :P

[Voor 8% gewijzigd door Licko op 05-03-2009 16:24]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens iemand al windows live werkend ?

ik heb het windows live panel geprobeerd, maar die doet niets als ik die selecteer. Verder werk 10.6.0034.0800 (fixed) versie bij mij ook niet.

Ik weet dat ik eerst nog wel een windowsliveNOIM had (no instant messenger) voor alleen me hotmail, maar die kan ik ook niet meer vinden

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020
Licko schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:19:
[...]

gebruik idd G-alarm, wist niet dat het daardoor kwam
enig idee of die tweak invloed heeft op de werking van G-alarm? anders moet ik er maar mee leren leven :)

edit: ah, zie 't al staan, kan er idd voor zorgen dat G-alarm niet meer werkt
dan maar het licht uitzetten na 0.00u, beter dan me verslapen :P
Vink bij G-Alarm uit dat hij de "Windows Alarm Bug Fixed", de fix die bedacht is heeft namelijk een wakker apparaat nodig midden in de nacht ;)

Ik ben er overigens nog nooit wakker van geworden (heb het sowieso nog nooit gemerkt) maar ik ga ook vaak pas na twaalven slapen.

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 22:15

Licko

ZVDK

Mag schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:27:
[...]

Vink bij G-Alarm uit dat hij de "Windows Alarm Bug Fixed", de fix die bedacht is heeft namelijk een wakker apparaat nodig midden in de nacht ;)

Ik ben er overigens nog nooit wakker van geworden (heb het sowieso nog nooit gemerkt) maar ik ga ook vaak pas na twaalven slapen.
en dat heeft geen invloed op de werking van G-alarm?

telefoon ligt vaak op nachtkastje op te laden, lig dan nog wat tv te kijken en zie t scherm telkens aanspringen ;)

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Anoniem: 283624

Quote: Ligt eraan welke connectie onder The internet zit ;-)

Ik heb de volgende connecties:
- The internet (mijn wifi)
- Work (niks geconfigureerd)
- Vodafone MMS
- Vodafone live! (huidige)
- Vodafone Push Mail

Ik moest handmatig mijn connectie aanpassen naar Vodafone live! voordat ik gmail werkend kreeg.

Ik heb het nu ingesteld op GPRS Internet en handmatig ophalen gaat gewoon goed, maar automatisch ophalen elke 5 minuten niet..

Doet dat het bij jou wel?

• Mag
Licko schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:29:
[...]

telefoon ligt vaak op nachtkastje op te laden, lig dan nog wat tv te kijken en zie t scherm telkens aanspringen ;)
Het gaat om een zeer zeldzaam voorkomende bug met het alarm volgensmij. Ligt overigens aan Windows Mobile zelf.

edit; ik heb dit nog voor je gevonden op de site van g-alarm
2. Windows alarm bug

Windows Mobile has on some devices a strange behaviour: Although an alarm is successfully added to the WM notification queue (it's like a scheduler) it doesn't go off.
Searching the web gave me following information:
At midnight WM rebuilds the notification queue, therefore it wakes up for about 15 seconds. If the notification queue is too big or the device too slow WM goes to sleep again before it could finish building the queue for the next day.
If you force WM too stay awake for a longer time, it should successfully build the queue on at least more devices.

If you start G-Alarm and it complains about the Windows alarm bug, you've got the default WM settings (15 seconds WakeUpTime). If you press "Yes" G-Alarm changes it to 120 seconds which should be enough.

Here are the registry values G-Alarm changes:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\Timeouts\ACResumingSuspendTimeout
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Power\Timeouts\BattResumingSuspendTimeout

[Voor 58% gewijzigd door Mag op 05-03-2009 16:35]

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Licko schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:29:
[...]

Ik gebruik G-Alarm ook, tis mijn nog nooit opgevallen, zal er eens op letten.

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14
Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 16:29:

Ik heb het nu ingesteld op GPRS Internet en handmatig ophalen gaat gewoon goed, maar automatisch ophalen elke 5 minuten niet..

Doet dat het bij jou wel?
Bij mij wordt mijn email om de 5 minuten binnen gehaald. Vandaag nog x aantal mailtjes gehad.
Welke rom draai je? de orginele of een custom?

royjn schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:03:
[...]

Bij mij wordt mijn email om de 5 minuten binnen gehaald. Vandaag nog x aantal mailtjes gehad.
Welke rom draai je? de orginele of een custom?
Ik draai nu de laatste rom van itje, Touch-IT v4.0 RC1.1 maar had dit ook met de originele die ik meer dan een week gebruikt heb..

Is er soms ergens een setting waar je aangeeft dat die gewoon mag "roamen"?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 283624 op 05-03-2009 17:37]

• royjn
  • Laatst online: 14:14
Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:36:
[...]

Ik draai nu de laatste rom van itje, Touch-IT v4.0 RC1.1 maar had dit ook met de originele die ik meer dan een week gebruikt heb..

Is er soms ergens een setting waar je aangeeft dat die gewoon mag "roamen"?
raoming heb ik uitstaan.
Je kan onderandere roaming instellen door je email account te editten en dan in het scherm waar je de ophaaltijd instelt advanced settings te selecteren.
Dan kom je in het scherm waar je kan instellen dat hij automatisch ophalen van email ook moet doen als je aan het roamen bent.

royjn schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:30:
[...]

raoming heb ik uitstaan.
Je kan onderandere roaming instellen door je email account te editten en dan in het scherm waar je de ophaaltijd instelt advanced settings te selecteren.
Dan kom je in het scherm waar je kan instellen dat hij automatisch ophalen van email ook moet doen als je aan het roamen bent.
Ja ik snapte dat vanaf het begin al niet, roamen was vroeger toch als je buiten het land op het ander netwerk ging?

Ik heb het nu aangezet "automatisch send/receive wanneer ik aan het roamen ben" en nu haalt die voor het eerst sinds in hem heb automatisch mail op! :D

Edit: ik hoor net dat roamen betekend als de telefoon in slaapstand is! Vandaar dus :)

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 283624 op 05-03-2009 19:41]

Anoniem: 293841

Heb gister deze telefoon gehaald..
Zit echt de hele dag al te klooien!

Na een eeuwigheid eindelijk internet aan het werken gekregen, via vodafone handmatig instellen.
Nu heb ik wel email, maar dan via vodafone mail en dan externe mail, maar die doet het ook onvolledig.
Kun je niet gewoon hotmail?
Verder krijg ik ook msn niet aan het werken.

Iemand die mij dit kan vertellen?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32
Er is toch een ding wat ik me afvraag. Ik heb de review gelezen van Tweakers en daar zie ik dat ze enorm klagen over de snelheid van het toestel. Ik lees ook dat Tweakers een review exemplaar heeft mogen ontvangen van Sony.

In een andere review op youtube werd er ook over geklaagd. Vervolgens kam er na de 4 review videos nog een 5e herziene review waarin een rectificatie vermeld werd over de snelheid. Deze zou wel stukken sneller zijn.

Kan het zijn dat Tweakers hetzelfde probleem met de review gehad heeft of is het toestel toch heel traag? Ik hoop dat iemand hem kan vergelijken met de Samsung F700 want die heb ik hiervoor gehad en die vond ik vaak een beetje traag.

Komt het trouwens mischien door een bepaalde Firmware voor de Xperia dat hij sneller is geworden? Ik krijg hem volgende week en mocht er een betere firmware zijn dan zet ik die er liever direct op.....

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 11:33

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:31:
[...]
Edit: ik hoor net dat roamen betekend als de telefoon in slaapstand is! Vandaar dus :)
Dat is niet waar, je eerste definitie was half kloppend. Roaming is als je verbinding hebt met een netwerk anders dan je eigen (thuis) netwerk. Omdat over t algemeen alle telco's hun eigen netwerk hadden en niet op die van de concurrent konden aanmelden was dit vaak alleen van toepassing bij verblijf in het buitenland (of als een netwerk net bestond en een deal had gesloten met bijv. KPN om van t netwerk gebruik te mogen maken om landelijke dekking te realiseren, dit deed bijvoorbeeld Telfort in het begin bij het toenmalige Libertel) Tegenwoordig zijn echter netwerken overgenomen en als je bij Telfort zit kan het voorkomen dat je "roamt" op het netwerk van KPN, zelfde geld voor Orange/T-Mobile. Het kan dus zijn dat het daardoor niet werkt. Volgens mij gaat dit echter alleen op voor oude sims en geven de nieuwe sims wel de naam Telfort in beeld maar zijn ze onder de moterkap 100% KPN. Hoop dat dit een beetje een duidelijk uitleg is.

Breek je nek voorzichtig

The PyroPath schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 20:40:
[...]

Dat is niet waar, je eerste definitie was half kloppend. Roaming is als je verbinding hebt met een netwerk anders dan je eigen (thuis) netwerk. Omdat over t algemeen alle telco's hun eigen netwerk hadden en niet op die van de concurrent konden aanmelden was dit vaak alleen van toepassing bij verblijf in het buitenland (of als een netwerk net bestond en een deal had gesloten met bijv. KPN om van t netwerk gebruik te mogen maken om landelijke dekking te realiseren, dit deed bijvoorbeeld Telfort in het begin bij het toenmalige Libertel) Tegenwoordig zijn echter netwerken overgenomen en als je bij Telfort zit kan het voorkomen dat je "roamt" op het netwerk van KPN, zelfde geld voor Orange/T-Mobile. Het kan dus zijn dat het daardoor niet werkt. Volgens mij gaat dit echter alleen op voor oude sims en geven de nieuwe sims wel de naam Telfort in beeld maar zijn ze onder de moterkap 100% KPN. Hoop dat dit een beetje een duidelijk uitleg is.
Redelijk tot zeer vaag, aangezien ik een nieuw abo heb en dus altijd telfort in beeld heb en altijd op telfort zit, echter vroeg ik laatst in n winkel hoe dat nou zat, aangezien ik ergens op internet gelezen had dat als je slecht bereik met telfort hebt je kan schakelen naar KPN.

Echter is Telfort gewoon kpn, ik zit altijd op het kpn netwerk enkel alleen met telfort in beeld, alszijnde een service provider en dus geen netwerk provider.

Het aanzetten van automatisch mail ophalen tijdens roaming bleek het bij te doen, maar daarmee snap ik het nog niet, want ik zit altijd op telfort.... :?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:50
Zo heb vandaag de X1 binnen in het zilver en kom van een N95 af. Moet zeggen het is even flink wennen zeg na jaren symbian. Maar tot nu toe meer dan tevreden. De lage snelheid waar men in reviews over had merk ik totaal niet, ik vind hem zelfs sneller dan mijn N95. Dus geen last daarmee.

Wel heb ik een klein vraagje wat waarschijnlijk heel simpel is, maar ik niet kan vinden. Is het mogelijk als de telefoon aan de lader hangt dat het scherm uitgaat? Nu blijft die in een dimmode staan en zie ik leuk licht, erg mooi hoor maar niet als ik wil slapen ;)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 13:04

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

@Wicked-Game, even kort de powerknop bovenop indrukken. :)

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:50
SayWhatAgain! schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:13:
@Wicked-Game, even kort de powerknop bovenop indrukken. :)
Zo simpel kan het dus zijn hahaha en ik al die menu's maar door pluizen. Bedankt nu kan ik goed slapen ;)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:06

bonetone

2B Silver Sonic

Wicked-Game schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:36:
Wel heb ik een klein vraagje wat waarschijnlijk heel simpel is, maar ik niet kan vinden. Is het mogelijk als de telefoon aan de lader hangt dat het scherm uitgaat? Nu blijft die in een dimmode staan en zie ik leuk licht, erg mooi hoor maar niet als ik wil slapen ;)
Een keer kort op de power-knop drukken, dan gaat het scherm uit.
Het zal vast ook wel automatisch kunnen maar daar zul je third-party software voor moeten zoeken want dat zit niet in WM ingebakken.

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-06 23:10
bonetone schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:16:
[...]

Een keer kort op de power-knop drukken, dan gaat het scherm uit.
Het zal vast ook wel automatisch kunnen maar daar zul je third-party software voor moeten zoeken want dat zit niet in WM ingebakken.
dat kun je prima regelen bij instellingen, energie. Gaat helemaal automatisch

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-05 00:38
Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:35:
[...]

Redelijk tot zeer vaag, aangezien ik een nieuw abo heb en dus altijd telfort in beeld heb en altijd op telfort zit, echter vroeg ik laatst in n winkel hoe dat nou zat, aangezien ik ergens op internet gelezen had dat als je slecht bereik met telfort hebt je kan schakelen naar KPN.

Echter is Telfort gewoon kpn, ik zit altijd op het kpn netwerk enkel alleen met telfort in beeld, alszijnde een service provider en dus geen netwerk provider.

Het aanzetten van automatisch mail ophalen tijdens roaming bleek het bij te doen, maar daarmee snap ik het nog niet, want ik zit altijd op telfort.... :?
Telfort heeft geen eigen netwerk, dus gebruikt kpn's netwerk, en ben je dus altijd aan het roamen. dat verklaart waarom ie het nu wel doet dus.

• DaSaN
Wicked-Game schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:15:
[...]

Zo simpel kan het dus zijn hahaha en ik al die menu's maar door pluizen. Bedankt nu kan ik goed slapen ;)
je kan het ook automatisch instellen op het 3e tabblad van Energie in het Instellingenmenu

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:58
Voor de geïnteresseerden: zojuist is er een nieuwe versie van S2U2 uitgekomen: 1.52

iPhone-style unlocken van je WM toestel, werkt prima hier :)

http://s2u2.ac-s2.com/

Anoniem: 112846

Ik heb sinds vandaag de SE Xperia en ik moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de telefoon in vergelijk met mijn vorige: de Samsung i780. Ik ben nu met de installatie van TomTom bezig en vraag me het volgende af:

"heb ik met de Xperia nog steeds een programma zoals PortSplitter nodig, of zijn er mensen hier die TomTom direct op de interne GPS ontvanger hebben?"

Indien ik een programma zoals PortSplitter dien te gebruiken, kom ik er zelf wel uit, echter indien dit niet nodig is, kan iemand mij vertellen welke instellingen ik dan exact nodig heb om direct gebruik te maken van de interne GPS? Ik heb door de voorgaande delen heen gezocht, echter geen passend antwoord kunnen vinden.

Bij voorbaat dank.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
voor wie het nog niet wist. de actie met de 4gb en hancock van t-mobile is verlopen.

Anoniem: 51692

Denk aub zelf eerst even na voordat je hier een vraag dumpt.

[Voor 76% gewijzigd door RoD op 06-03-2009 08:25]

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 15:01
Anoniem: 112846 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:44:
Ik heb sinds vandaag de SE Xperia en ik moet zeggen dat ik behoorlijk te spreken ben over de telefoon in vergelijk met mijn vorige: de Samsung i780. Ik ben nu met de installatie van TomTom bezig en vraag me het volgende af:

"heb ik met de Xperia nog steeds een programma zoals PortSplitter nodig, of zijn er mensen hier die TomTom direct op de interne GPS ontvanger hebben?"

Indien ik een programma zoals PortSplitter dien te gebruiken, kom ik er zelf wel uit, echter indien dit niet nodig is, kan iemand mij vertellen welke instellingen ik dan exact nodig heb om direct gebruik te maken van de interne GPS? Ik heb door de voorgaande delen heen gezocht, echter geen passend antwoord kunnen vinden.

Bij voorbaat dank.
Je hoeft niets in te stellen... tomtom maakt automatisch gebruik van je interne GPS :)
Dus alleen installeren.. en hop navigatie!

- The Neo and Only -

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:18

Oxigeon

En zo is dat!

Ik merk wel dat die gps het niet doet als je thuis in de kamer ofzo staat. Kan natuurlijk ook zijn dat ik thuis in mijn dorp geen perfect signaal ontvang van een sataliet (heb dit namelijk ook met de TomTom zelf)

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43
Anoniem: 112846 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:44:

Bij voorbaat dank.
Je hebt geen PortSplitter applicatie nodig bij je Xperia.

En wat betreft je gps settings, TomTom werkte bij mij zo out of the box met de interne gps :)
Windows regelt namelijk alles al voor je, dus je applicatie kan in 1x zo ermee overweg.

En mocht het in jouw geval nog niet direct werken, dan kun je een applicatie contact laten maken met de com-poort die staat bij Start -> Instellingen -> Tabblad Systeem -> External GPS.
Windows, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker :P

Overigens, wie gebruikt er nog meer PointUI Home2 Free?

Heb eerst de verschillende panels geprobeerd, maar dat vond k omslachtig eigenlijk. Het zag er wel slick uit, maar 'snel' ergens te komen duurde me te lang. Toen heel kort TouchFlo 3D... maar (toendertijd nog) geen landscape support. Opvolgend heb ik een tijdje SPB Mobile Shell geprobeerd (dus niet de panel, maar echt de volledige). Deze werkte op zich prima, maar ik vond het vervelend dat je weinig kon customizen wat betreft skins en custom backgrounds. En er is wel een customize tool voor te krijgen, maar bij mij werd de Xperia dan beduidend trager.

Sinds een aantal weken gebruik ik PointUI Home2 Free (als panel!), en k moet zeggen... I'm loving it!
Snel, veel (en mooie, alhoewel dat persoonlijk is) thema's, veel applets & mods. Met PointUI voelt m'n Xperia zo snel aan als direct na de upgrade van R1A naar R2A, (SPB 'voelde' trager aan, maar dat kan er ook aan liggen dat ik gewoon meer clicks nodig had om met SPB bij m'n progs te komen) en ziet er qua UI érg gelikt uit. En dankzij een hele actieve community is er ook regelmatig 'nieuws' voor! (En als de Home2 Pro versie uitkomt een ook hele inventieve contact card.... )

Wanna play?

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-05 13:59
F-Tim schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:32:
[...]

Overigens, wie gebruikt er nog meer PointUI Home2 Free?

Heb eerst de verschillende panels geprobeerd, maar dat vond k omslachtig eigenlijk. Het zag er wel slick uit, maar 'snel' ergens te komen duurde me te lang. Toen heel kort TouchFlo 3D... maar (toendertijd nog) geen landscape support. Opvolgend heb ik een tijdje SPB Mobile Shell geprobeerd (dus niet de panel, maar echt de volledige). Deze werkte op zich prima, maar ik vond het vervelend dat je weinig kon customizen wat betreft skins en custom backgrounds. En er is wel een customize tool voor te krijgen, maar bij mij werd de Xperia dan beduidend trager.

Sinds een aantal weken gebruik ik PointUI Home2 Free (als panel!), en k moet zeggen... I'm loving it!
Snel, veel (en mooie, alhoewel dat persoonlijk is) thema's, veel applets & mods. Met PointUI voelt m'n Xperia zo snel aan als direct na de upgrade van R1A naar R2A, (SPB 'voelde' trager aan, maar dat kan er ook aan liggen dat ik gewoon meer clicks nodig had om met SPB bij m'n progs te komen) en ziet er qua UI érg gelikt uit. En dankzij een hele actieve community is er ook regelmatig 'nieuws' voor! (En als de Home2 Pro versie uitkomt een ook hele inventieve contact card.... )
Home 2 van PointUI is ook al sinds het verschijnen van de beta het enige panel dat ik gebruik. Voorheen gebruikte ik het SPB panel (ook de volledige versie geprobeerd), maar Home2 is toch veel vlotter en vloeiender en inderdaad die applets _/-\o_

Anoniem: 189600

Anoniem: 293841 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:54:
Heb gister deze telefoon gehaald..
Zit echt de hele dag al te klooien!

Na een eeuwigheid eindelijk internet aan het werken gekregen, via vodafone handmatig instellen.
Nu heb ik wel email, maar dan via vodafone mail en dan externe mail, maar die doet het ook onvolledig.
Kun je niet gewoon hotmail?
Verder krijg ik ook msn niet aan het werken.

Iemand die mij dit kan vertellen?
Voor zover ik weet werkt hotmail niet samen met outlook mobile. Net als dat het bij 9 van de 10 mensen ook niet werkt via de normale outlook op de pc.

Wat bedoel je precies met MSN? Via het Live Panel? Als dit panel elke keer weer terugspringt moet je even wat aanpassen in: Mijn apparaat / Programmabestanden / Livepanel. Bij het onderste bestandje (WLMPanelResources.dll) moet je .0409 even veranderen in 0413. Via dit panel kan je overigens daarna ook goed je Hotmail regelen. Alleen even opletten dat je bij het instellen van je account de optie msn contacten overnemen even uitvinkt omdat deze anders als contactpersonen in je telefoon komen te staan. (Of je moet dit graag willen) Dit is trouwens iets dat al vele malen behandeld is in dit topic.
Oxigeon schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:26:
Ik merk wel dat die gps het niet doet als je thuis in de kamer ofzo staat. Kan natuurlijk ook zijn dat ik thuis in mijn dorp geen perfect signaal ontvang van een sataliet (heb dit namelijk ook met de TomTom zelf)
Volgens mij is dit gewoon normaal aangezien het signaal dat van de satellieten afkomt niet door muren kan. Alleen als je bij het raam staat heb je kans dat hij het wel doet.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 01:18
Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Alleen even opletten dat je bij het instellen van je account de optie msn contacten overnemen even uitvinkt omdat deze anders als contactpersonen in je telefoon komen te staan.
Om één of andere reden haalt hij ook mijn contactpersonen niet goed op wanneer dit uitgevinkt staat. Dan verkrijgen messenger contactpersonen pas de status online als zij van status veranderen _nadat_ ik aangemeld ben (dus als ze online komen na mij). Klopt dat :?

SoaDmaggot schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:47:
[...]

Om één of andere reden haalt hij ook mijn contactpersonen niet goed op wanneer dit uitgevinkt staat. Dan verkrijgen messenger contactpersonen pas de status online als zij van status veranderen _nadat_ ik aangemeld ben (dus als ze online komen na mij). Klopt dat :?
Dat lijkt me niet. :? Bij mij werkt het gewoon zoals het hoort. Alle contactpersonen worden automatisch met de goede status (ook bezet, afwezig enz.) weergegeven.

• NeoFoX
...
...
Ook maar weer eens even met PointUI aan het stoeien :) Gebruik nu ook SPB full version, en moet zeggen dan PointUI idd veel sneller werkt en ook interessanter is door die applets en themes die je gewoon even in een foldertje kan zetten en kan gebruiken :D zit er zelfs over te denken om zelf een applet te gaan schrijven naar mijn eigen wensen! Ik wacht ook ff die Pro versie af.. en zien dan verder.

Ik vind het SPB contact-search dingetje (met dat toetsenbordje onderaan waardoor je óf op naam óf op nummer kan zoeken) wel beter dan de gehele contact personen lijst van PointUI... dat is wel jammer, maar ik wacht af op de inventieve contact card waar jij het over had... geen idee wat het inhoud. Maar de tijd zal ons leren :)

- The Neo and Only -

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32
Heeft iemand ervaring met NavNgo IGO8?

Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:39:
[...]

Voor zover ik weet werkt hotmail niet samen met outlook mobile. Net als dat het bij 9 van de 10 mensen ook niet werkt via de normale outlook op de pc.

Wat bedoel je precies met MSN? Via het Live Panel? Als dit panel elke keer weer terugspringt moet je even wat aanpassen in: Mijn apparaat / Programmabestanden / Livepanel. Bij het onderste bestandje (WLMPanelResources.dll) moet je .0409 even veranderen in 0413. Via dit panel kan je overigens daarna ook goed je Hotmail regelen. Alleen even opletten dat je bij het instellen van je account de optie msn contacten overnemen even uitvinkt omdat deze anders als contactpersonen in je telefoon komen te staan. (Of je moet dit graag willen) Dit is trouwens iets dat al vele malen behandeld is in dit topic.
Uhm, nou Messenger! Dat is MSN! Maar steeds als ik mijn emailadres en alles invoer daar doet hij niks. Dat is ook zo bij Windows Live.
Wat nu?

• Nixweerd
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 06:35
HendrikN schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:40:
Voor de geïnteresseerden: zojuist is er een nieuwe versie van S2U2 uitgekomen: 1.52

[afbeelding]

Gebruik je het al lang? Ik heb het een tijdje gebruikt, maar voor mijn gevoel ging mijn batterij altijd heel snel leeg door dit programma, zo'n 20 procent tijdens een nacht niks doen. Kan je mij zeggen of jij dat probleem ook hebt?

Anoniem: 279402

kbloem schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:51:
kbloem schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:51:
Ja ik gebruik momenteel ook iGo 8. Ik ben er tevreden mee qua functies enzovoorts.

voordelen:
- GPS zeoekn gaat vrij snel!
- uitgebreid opties
- grafisch zeer goed

nadelen:
- iGo 8 op de x1 is vrij klein dus tijdens rijden zie je soms iconen niet goed.
- screensaver of wachtwoordscherm springt automatisch indien je telefoon niet gebruikt. (alle screens en wachtwoordne utizette).

Ik weet niet of je al een autohouder hebt of niet ik heb zelf eentje extra bij besteld voor 30 euro ofzo.
het is aan te raden om iGo 8 te gebruiken. werkt zeer nauwkeurig!

• Mag
HendrikN schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:40:

[afbeelding]

Mja, als je je x1 telefoon (of je iphone) unlockt moet je eerst het bovenste knopje indrukken, die zit in de behuizing verzonken en ik kan me onmogelijk voorstellen dat je dat per ongeluk in zou drukken. Die slider is dus overbodig en zorgt puur en alleen voor een extra handeling elke keer dat je je foon wilt gebruiken.

En voor de mensen die PointUI gebruiken; probeer ook eens itjes TF3D rom

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485624

Hier nog een filmpje die ik even snel op youtube kon vinden (hij laat alleen landscape zien omdat dat hiervoor nog niet mogelijk was); http://www.youtube.com/watch?v=4j4WhwhpNKo

Het is dus een gemodificeerde versie van het nieuwe TF3D 2. Dus met calendar tab, facebook support, etc. Voordeel imo is dat er ook een aantal handige programmas e.d. bij zitten. Mijn favoriet is toch wel EnlargeStartmenu waar ik geen goede .cab voor kon vinden voor de nederlandse stock rom. Het vergroot al je snelkoppelingen in je startmenu dus je kan daar makkelijk al je meest gebruikte programmas neerzetten en er vanaf elk programma bij zonder je stylus of je nagel ofzo te hoeven gebruiken :)

• NeoFoX
Mag schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:45:
[...]
....
En voor de mensen die PointUI gebruiken; probeer ook eens itjes TF3D rom

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=485624
[afbeelding]
Hier nog een filmpje die ik even snel op youtube kon vinden (hij laat alleen landscape zien omdat dat hiervoor nog niet mogelijk was); http://www.youtube.com/watch?v=4j4WhwhpNKo

Het is dus een gemodificeerde versie van het nieuwe TF3D 2. Dus met calendar tab, facebook support, etc. Voordeel imo is dat er ook een aantal handige programmas e.d. bij zitten. Mijn favoriet is toch wel EnlargeStartmenu waar ik geen goede .cab voor kon vinden voor de nederlandse stock rom. Het vergroot al je snelkoppelingen in je startmenu dus je kan daar makkelijk al je meest gebruikte programmas neerzetten en er vanaf elk programma bij zonder je stylus of je nagel ofzo te hoeven gebruiken :)
Enig "klein" verschil is dat PointUI een panel is en geen complete rom :) en ik helemaal geeen ervaring heb met het opnieuw flashen van mijn phone.

Ik moet wel toegeven dat het er gewoon gelikt uitziet.... maar ik blijf toch bij me eigen rom en dat in combi met panels/software...

- The Neo and Only -

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik gebruik ook Touch-IT V4 nu TF3D ook landscape support heeft, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Ik ga binnenkort toch maar weer een Lite rom (Jack, bxsteez of nX1i) flashen en dan pointui proberen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Anoniem: 293841 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Uhm, nou Messenger! Dat is MSN! Maar steeds als ik mijn emailadres en alles invoer daar doet hij niks. Dat is ook zo bij Windows Live.
Wat nu?
Dat Messenger MSN is snap ik ook wel ja. Heb je de oplossing waar ik mee kwam uberhaupt al wel geprobeerd?

Even wat anders:

Ik zit er ook over te denken om de rom van itje te proberen. Wat mij alleen nog tegenhoudt is dat er elke keer zo snel nieuwe versies komen. En ik heb geen zin om alles er af te gooien en er twee dagen later achter te komen dat er weer een update is. Vroeg me dus af of alles nu naar behoren werkt en er dus alleen nog kleine dingen aangepast zullen worden? Of is het met die rom mogelijk om deze te updaten zonder alles er af te gooien of iets dergelijks?

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik las op xda-developers dat er ook een TF3D panel is.
Dit is naar mijn mening makkelijker als je nog steeds tussen de panels wilt switchen, volgens mij kan dit niet al je de hele rom van it'je erop zet.

Is er ook een Nederlandse versie van het TF3D panel? (of van de Rom)

• Mag
NeoFoX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:10:
[...]

Enig "klein" verschil is dat PointUI een panel is en geen complete rom :) en ik helemaal geeen ervaring heb met het opnieuw flashen van mijn phone.

Ik moet wel toegeven dat het er gewoon gelikt uitziet.... maar ik blijf toch bij me eigen rom en dat in combi met panels/software...
De TF3D in die rom is ook gewoon een panel. Maargoed, dat maakt niet uit, niemand gebruikt die panels toch. Je wilt toch gewoon één goed werkende interface, niet steeds te hoeven switchen... Dat hele panel idee is slecht uitgewerkt.
Verder had ik ook geen ervaring met flashen, maar er staat gewoon uitgelegd in dat topic hoe het moet (komt erop neer; ga naar bootloader screen, druk op de gedownloade .exe) en het is echt heel simpel, ik was denk ik in 10 seconden begonnen aan flashen en na enkele minuten wachten was het al klaar.

@marcieking; wat vind je er niet geweldig aan?

Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Dat Messenger MSN is snap ik ook wel ja. Heb je de oplossing waar ik mee kwam uberhaupt al wel geprobeerd?
Sorry haha!
Nee, ik snap niet helemaal wat je bedoeld daar..
Live Panel? Ik kan dat helemaal niet vinden..
Ik ben vrouw en blond hea.. dan word het snel te ingewikkeld!;)

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Mag schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:38:
[...]

De TF3D in die rom is ook gewoon een panel. Maargoed, dat maakt niet uit, niemand gebruikt die panels toch. Je wilt toch gewoon één goed werkende interface, niet steeds te hoeven switchen... Dat hele panel idee is slecht uitgewerkt.
Verder had ik ook geen ervaring met flashen, maar er staat gewoon uitgelegd in dat topic hoe het moet (komt erop neer; ga naar bootloader screen, druk op de gedownloade .exe) en het is echt heel simpel, ik was denk ik in 10 seconden begonnen aan flashen en na enkele minuten wachten was het al klaar.

Ik vind die panels op zich helemaal niet verkeerd hoor, vind het wel leuk om af en toe eens naar wat anders te switchen...
Maar is die rom er ook in het Nederlands?

• NeoFoX
[...]

Om eerlijk te zijn :) ik gebruik dagelijks de panels, vind het geweldig!
- radio panel
- buienradar panel
- PointUI panel
Vind het gewoon makkelijk en overzichtelijk... tjah :) er zijn en blijven altijd mensen die vóór de panels zijn en mensen die er tégen zijn.

- The Neo and Only -

• Triton2008
  • Laatst online: 18-04 17:24
Weet iemand een tool om mijn contacten te beheren op de pc??. Alles is door elkaar nu. msn contacten etc.

[...]

Je hoeft dus niet met hardspl (of hoe dat precies heet) aan de slag?
Anoniem: 293841 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:38:
[...]

Sorry haha!
Nee, ik snap niet helemaal wat je bedoeld daar..
Live Panel? Ik kan dat helemaal niet vinden..
Ik ben vrouw en blond hea.. dan word het snel te ingewikkeld!;)
Blonde vrouwen modus:

- druk linksbovenin op het windows logo (dat vlaggetje links van start)
- ga naar verkenner
- druk op weergeven
- kies Mijn apparaat
- kies de map: Programmabestanden
- kies de map Livepanel
- rechts zie je een balk. Zet je vinger daarop en ga helemaal naar beneden tot je het bestand: WLMPanelResources.dll.0409 ziet staan. (Waarschijnlijk helemaal onderaan)
- druk hierop en blijf hier op drukken. Er komt een draaiend rondje met cirkels en een popup venster.
- haal je vinger van het scherm
- kies in het venstertje: Naam wijzigen
- zorg ervoor dat de cursor aan het eind van de naam staat
- druk 2 keer op de delete toets om de 09 weg te halen en typ hiervoor 13 in de plek.
- druk op het scherm of enter om te bevestigen.
- druk op het kruisje rechtsboven in
- druk op de paneltoets
- kies de livepanel

Nu moet hij het doen.

• rvd50
  • Laatst online: 24-02 23:56

rvd50

...................

Na die firmware update, pakt de telefoon mijn GPS helemaal niet meer. Zowel Sygic, Google Maps en TomTom niet. Ook wat met de instellingen gespeeld en met de COM-poorten, maar niks mocht baten. Ook dat GPS-bestandje is geupdate. Komt dit iemand bekend voor?

Never mind, na een week met dit probleem hebben rondgelopen, doet ie het ineens weer! Raar :S

[Voor 24% gewijzigd door rvd50 op 06-03-2009 14:11]

R.D50

• Mag
NeoFoX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:45:
[...]

Om eerlijk te zijn :) ik gebruik dagelijks de panels, vind het geweldig!
- radio panel
- buienradar panel
- PointUI panel
Vind het gewoon makkelijk en overzichtelijk... tjah :) er zijn en blijven altijd mensen die vóór de panels zijn en mensen die er tégen zijn.
Het probleem is dat je ook een aparte radio app kan gebruiken, of een aparte buienradar app of de website of whatever, en dat gaat een stuk sneller, en dat kan je gewoon minimaliseren, hoef je niet eerst naar panels te gaan om terug naar je eigen pane/home screen te gaan.

Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:55:
[...]

Je hoeft dus niet met hardspl (of hoe dat precies heet) aan de slag?

[...]

Blonde vrouwen modus:

- druk linksbovenin op het windows logo (dat vlaggetje links van start)
- ga naar verkenner
- druk op weergeven
- kies Mijn apparaat
- kies de map: Programmabestanden
- kies de map Livepanel
- rechts zie je een balk. Zet je vinger daarop en ga helemaal naar beneden tot je het bestand: WLMPanelResources.dll.0409 ziet staan. (Waarschijnlijk helemaal onderaan)
- druk hierop en blijf hier op drukken. Er komt een draaiend rondje met cirkels en een popup venster.
- haal je vinger van het scherm
- kies in het venstertje: Naam wijzigen
- zorg ervoor dat de cursor aan het eind van de naam staat
- druk 2 keer op de delete toets om de 09 weg te halen en typ hiervoor 13 in de plek.
- druk op het scherm of enter om te bevestigen.
- druk op het kruisje rechtsboven in
- druk op de paneltoets
- kies de livepanel

Nu moet hij het doen.
Haha heel erg bedankt!
Ik kom alleen niet verder dan stap 5..
Wil niet vervelend doen hoor haha, maar ik zit in Programmabestanden en daar staat echt geen mapje Livepanel in.. wel Panels maar ook daar staat het niet tussen.

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:39

siemenz

Koetje

je moet natuurlijk wel eerst de LivePanel downloaden via de Sony Ericsson site :)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Kijk dat verklaard een hoop..
Ik moet dus eerst iets downloaden!
Waarom moet er eerst van alles gedownload worden voordat iets het doet?
Kan Messenger en Windows Live het niet op een normale manier doen?

• oininio
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07-2016
Ik heb de stappen van de update service gevolg (batterij eruit, batterij erin, opstarten met power en volume knop naar beneden ingedrukt, USB kabel erin). Op de telefoon verschijnt USB in het scherm met gekleurde balken. maar de applicatie op de PC geeft al 25 minuten de melding "Bezig met identificatie. Verbreek de verbinding met je telefoon niet voordat de identificatie klaar is".
Betekent dit dat de telefoon aan het updaten is, of is het updaten vastgelopen en moet ik de USB kabel er gewoon weer uittrekken en opnieuw beginnen?

Ik ben inmiddels bij de twee na laatste stap..:D
Ik heb live panel gedownload en die nummers veranderd enzo.
Maarrrrr, als ik op de panel toets druk zit er geen nieuwe panel bij!;)
Dus, tell me what to do!
Dankjewel!

Anoniem: 262543

Ik heb inmiddels de nieuwe batterij ontvangen :D Hij ligt aan de lader, zal jullie nog op de hoogte houden of deze beter is..

Anoniem: 293841 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 16:34:
Ik ben inmiddels bij de twee na laatste stap..:D
Ik heb live panel gedownload en die nummers veranderd enzo.
Maarrrrr, als ik op de panel toets druk zit er geen nieuwe panel bij!;)
Dus, tell me what to do!
Dankjewel!
Waarom heb ik het idee dat dit geen telefoon voor jou is? 8)7

Zelf elders zoeken is ook niks mis mee hoor. Zijn op youtube zat filmpjes te vinden waarin te zien is hoe panels aangepast kunnen worden maar vooruit.

Druk op de panel toets en dan op het icoontje rechtsonderin. De panels met een koffertje erop kan je wijzigen maar degene met een rondje met een streep er doorheen niet. Klik op een leeg vak of een panel die je niet gebruikt en vervolgens krijg je een lijst met de geinstalleerde panels. Hier moet als het goed is ook de Livepanel tussen staan.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ik kan googlemaps niet vinden. Heb een t-mobile versie.
heb hem maar zelf gedownload en installed.

[Voor 31% gewijzigd door Tasminos op 06-03-2009 17:48]

Anoniem: 189600 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:32:
[...]

Waarom heb ik het idee dat dit geen telefoon voor jou is? 8)7

Zelf elders zoeken is ook niks mis mee hoor. Zijn op youtube zat filmpjes te vinden waarin te zien is hoe panels aangepast kunnen worden maar vooruit.

Druk op de panel toets en dan op het icoontje rechtsonderin. De panels met een koffertje erop kan je wijzigen maar degene met een rondje met een streep er doorheen niet. Klik op een leeg vak of een panel die je niet gebruikt en vervolgens krijg je een lijst met de geinstalleerde panels. Hier moet als het goed is ook de Livepanel tussen staan.
Als ik m maar leuk vind toch!;)

Snap m alleen niet helemaal, niet iedereen is natuurlijk zo'n telefoonwonder als jullie toch!?;)

Dankjewel voor de hulp! Want daar kan ik hier toch gewoon om vragen? Of niet?:D

Ik ben zover, maar nog steeds doet messenger het niet, als ik mij aanmeld enz. gebeurd er niks!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 293841 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 18:04:
[...]

Als ik m maar leuk vind toch!;)

Snap m alleen niet helemaal, niet iedereen is natuurlijk zo'n telefoonwonder als jullie toch!?;)

Dankjewel voor de hulp! Want daar kan ik hier toch gewoon om vragen? Of niet?:D

Ik ben zover, maar nog steeds doet messenger het niet, als ik mij aanmeld enz. gebeurd er niks!
Oh oh, nu ga je zeker vertellen dat je bij Vodafone zit (edit: even terug gelezen en dat klopt dus...) en dat we je dus moeten vertellen om te proberen je proxy uit te zetten?!

Wie durft ;) :> :+

[Voor 4% gewijzigd door PaT op 06-03-2009 19:07]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Anoniem: 276790

Ik vind de panels ook niet verkeerd hoor en als je ze niet wilt gebruiken dan toch gewoon niet. IGO8 werkt prima al moet je wel even zoeken naar de juiste configuratie binnen het programma om te voorkomen dat je scherm uitvalt tijdens het navigeren.

• gwystyl
  • Laatst online: 20:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

TF3D is in Itjes roms (3.0, 3.5 en 4) geen panel. De versie zonder landscape support is wel in te stellen met een cab (TF3DPanelInstaller.cab of zoiets). De laatste versie (4.0 rc1) bevat een nieuwe versie van Manila met landscape support. Daar is nog geen panel installer van. Standaard neemt Manila/TouchFlo3D gewoon je today-scherm over, en dat is wel een panel. Je kan dan alleen geen andere items meer op je today scherm zetten. Een workaround daarvoor is het installeren van SecondToday.

BTW, van Itjes 3.5 is wel een NL versie, van 4.0 niet. Ik vind dat zelf geen probleem, omdat de NL versie een paar vervelende vertaaldingetjes heeft. Programmabestanden ipv program files enzo; dat zit ook in de T-Mobile versie, dus het is niet de schuld van die rom ofzo :).
Eventueel kan je zelfs een engelstalige (WWE) rom nemen en dan alleen Manila vertalen. Ik zag gisteren een paar mensen die daar mee bezig waren. Ik weet alleen niet hoe moeilijk/makkelijk dat is. Ik heb dingen voorbij zien komen van het veranderen van de landcode ergens in het register tot het vertalen van elk manila-bestand waar engelse tekst in voorkomt (en dat zijn er nogal wat).

[Voor 21% gewijzigd door gwystyl op 06-03-2009 20:34]

• Juicyhil
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-08-2016
Vraagje, ik moet een nieuwe telefoon hebben, m`n HTC TyTN2 is kapot gegaan. Ik ben nu aan het kijken naar een Touch HD, maar deze telefoon vind ik ook wel mooi. Alleen naar mijn mening is er weinig anders anders qua software behalve dan dat er een panel is, klopt dat?
Wat zijn verdere pluspunten itt de touch hd behalve de prijs?
En loopt WiMo een beetje lekker hierop, ik vond het op de tytn nogal log gaan.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Hallo mensen,

even een korte vraagje. Ik heb mijn contacten onder Vista in "Windows - Contacten", niet in outlook.

Hoe kan ik deze synchroniseren met mijn X1? :?

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Juicyhil schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:54:
Vraagje, ik moet een nieuwe telefoon hebben, m`n HTC TyTN2 is kapot gegaan. Ik ben nu aan het kijken naar een Touch HD, maar deze telefoon vind ik ook wel mooi. Alleen naar mijn mening is er weinig anders anders qua software behalve dan dat er een panel is, klopt dat?
Wat zijn verdere pluspunten itt de touch hd behalve de prijs?
En loopt WiMo een beetje lekker hierop, ik vond het op de tytn nogal log gaan.
Ik heb de telefoon sinds vanmiddag, en heb hiervoor nog nooit een telefoon gehad met windows mobile.

Ik kan je vertellen dat ik dat panel vrijwel niet gebruikt hebt. Eingelijk alleen voor de fm radio (want die kan ik nergens anders vinden??).

Daarnaast was ik ook huiverig voor de traagheid van WM, maar dat valt me 100% mee :)

• Juicyhil
o rey schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 22:26:
[...]

Ik heb de telefoon sinds vanmiddag, en heb hiervoor nog nooit een telefoon gehad met windows mobile.

Ik kan je vertellen dat ik dat panel vrijwel niet gebruikt hebt. Eingelijk alleen voor de fm radio (want die kan ik nergens anders vinden??).

Daarnaast was ik ook huiverig voor de traagheid van WM, maar dat valt me 100% mee :)
Voor de FM Radio kun je het misschien wel zien in Start -> Programma`s.

Maar qua 3d loopt ook alles soepel? Ik zal anders sowieso morgen nog ff spelen in de winkel :D

• DaSaN
EN-IS schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:57:
Hallo mensen,

even een korte vraagje. Ik heb mijn contacten onder Vista in "Windows - Contacten", niet in outlook.

Hoe kan ik deze synchroniseren met mijn X1? :?
Niet. Je hebt outlook nodig.

• Juicyhil
DaSaN schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:07:
[...]

Je kunt ook Windows Live gebruiken, daarmee kun je ook je contacten importeren.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
JellyfishNL schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:26:
Ik las op xda-developers dat er ook een TF3D panel is.
Dit is naar mijn mening makkelijker als je nog steeds tussen de panels wilt switchen, volgens mij kan dit niet al je de hele rom van it'je erop zet.

Is er ook een Nederlandse versie van het TF3D panel? (of van de Rom)
ga ajb niet indat topic op XDA vragen of er een NL versie van uit komt, je wordt daar dan uitgekotst. Ook niet gek asl dat op elke pagina 3x gevraagd wordt :') maar er komt geen nederlandse versie van de rom. Zoals een paar posts omhoog verteld is komt er wel een NL vertaling van TF3D, maar hier moeten zo'n 100 dingen voor aangepast worden, volgens mij plaatjes ofzo. in dat topic is genoeg te vinden. Volgens mij pagina 118 ofzo uit mijn hoofd!

• Mag
gwystyl schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:30:
[...]

TF3D is in Itjes roms (3.0, 3.5 en 4) geen panel. De versie zonder landscape support is wel in te stellen met een cab (TF3DPanelInstaller.cab of zoiets). De laatste versie (4.0 rc1) bevat een nieuwe versie van Manila met landscape support. Daar is nog geen panel installer van. Standaard neemt Manila/TouchFlo3D gewoon je today-scherm over, en dat is wel een panel. Je kan dan alleen geen andere items meer op je today scherm zetten. Een workaround daarvoor is het installeren van SecondToday.

BTW, van Itjes 3.5 is wel een NL versie, van 4.0 niet. Ik vind dat zelf geen probleem, omdat de NL versie een paar vervelende vertaaldingetjes heeft. Programmabestanden ipv program files enzo; dat zit ook in de T-Mobile versie, dus het is niet de schuld van die rom ofzo :).
Eventueel kan je zelfs een engelstalige (WWE) rom nemen en dan alleen Manila vertalen. Ik zag gisteren een paar mensen die daar mee bezig waren. Ik weet alleen niet hoe moeilijk/makkelijk dat is. Ik heb dingen voorbij zien komen van het veranderen van de landcode ergens in het register tot het vertalen van elk manila-bestand waar engelse tekst in voorkomt (en dat zijn er nogal wat).
4.0 is ook gewoon een panel, namelijk gewoon de standaard home screen panel.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
DaSaN schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:07:
[...]

Dat vind ik wel raar. Dan ontschiet mij het hele idee van "windows contacten".
Juicyhil schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 23:09:
[...]

Je kunt ook Windows Live gebruiken, daarmee kun je ook je contacten importeren.
Bedankt, kun je me ook vertellen hoe je dat doet met Windows Live (en is het windows live op het toestel of op je pc)?

//EDIT
Het is me al gelukt, ik heb eerst de Windows Contacten ge-exporteerd naar vCard, daarna in outlook geimporteerd. Alles goed ingesteld, en dan ge-synct! Alles staat nu op me toestel.

[Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 07-03-2009 11:22]

Eerste indruk nieuwe batterij :

Geen haar beter. Gisteren gewoon volgeladen en daarna nog een x aantal uren aan de lader laten liggen. Maar helaas. Hij trekt net zo snel leeg als die andere. (Ja ik weet dat ik dat ding een paar keer opgeladen moet worden om echt te kunnen oordelen dus nog even afwachten)
Maar ik ga bijna denken dat het aan mijn toestel ligt...
Vind het erg jammer. Heb nooit wat aan mijn andere telefoons gehad en nu koop je 1x een duur toestel en heb je er de grootste zorgen mee. Heel jammer, voor de rest, toptelefoon! Zou hem voor geen goud kwijt willen. Daarom leg ik me er maar bij neer dat ik hem gewoon iedere avond op moet gaan laden... :X

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 07-03-2009 11:22]

• Act-One
Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:21:
Eerste indruk nieuwe batterij :

Geen haar beter. Gisteren gewoon volgeladen en daarna nog een x aantal uren aan de lader laten liggen. Maar helaas. Hij trekt net zo snel leeg als die andere. (Ja ik weet dat ik dat ding een paar keer opgeladen moet worden om echt te kunnen oordelen dus nog even afwachten)
Maar ik ga bijna denken dat het aan mijn toestel ligt...
Vind het erg jammer. Heb nooit wat aan mijn andere telefoons gehad en nu koop je 1x een duur toestel en heb je er de grootste zorgen mee. Heel jammer, voor de rest, toptelefoon! Zou hem voor geen goud kwijt willen. Daarom leg ik me er maar bij neer dat ik hem gewoon iedere avond op moet gaan laden... :X
Maak maar eens verschillende profielen (met Wifi en Bluetooth aan en uit) aan die je dmv bijvoorbeeld met spb phone suite kan wisselen, je zal merken dat je wanneer je Wifi en Bleutooth uit hebt staan je battery veel langer mee gaat. Op moment dat je ze nodig hebt kies je gewoon een ander profiel (bijvoorbeeld Headset of wifi) en schakelt de telefoon deze in. Hou ook in je achterhoofd dat veel vuldig gebruik van GPS niet bevoordelijk is voor je battery....

m.a.w. door het aanmaken van profielen uitzetten wat je opdat moment niet gebruikt kan je tot 70% energie van je battery besparen.....

Act-One schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:40:
[...]

Maak maar eens verschillende profielen (met Wifi en Bluetooth aan en uit) aan die je dmv bijvoorbeeld met spb phone suite kan wisselen, je zal merken dat je wanneer je Wifi en Bleutooth uit hebt staan je battery veel langer mee gaat. Op moment dat je ze nodig hebt kies je gewoon een ander profiel (bijvoorbeeld Headset of wifi) en schakelt de telefoon deze in. Hou ook in je achterhoofd dat veel vuldig gebruik van GPS niet bevoordelijk is voor je battery....

m.a.w. door het aanmaken van profielen uitzetten wat je opdat moment niet gebruikt kan je tot 70% energie van je battery besparen.....
Ik krijg wel om de 7 dagen een melding dat mijn GPS verlopen is en dan moet ik die iedere week opnieuw downloaden.
Betekent dit dat mijn gps altijd aanstaat?

• Act-One
Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Ik krijg wel om de 7 dagen een melding dat mijn GPS verlopen is en dan moet ik die iedere week opnieuw downloaden.
Die melding komt van QuickGPS, (in programma's) dit programma download via GPRS nieuwe satalliet gegevens om een snellere GPS-Fix (GPS-connectie) te krijgen...
Jij hebt dit nog op handmatig staan, dan vraag hij er om.... je zou er voor kunnen kiezen dat hij dit automatisch doet, via het programma QuickGPS, menu -> optie -> automatisch downloaden wanneer de gegevens verlopen (aanvinken)

Om antwoord te geven op je vraag, nee dit programma houd je GPS verbinding niet open, dit doen programma's als Trackr, TomTom, IGO enz..... Staan je Bluetooth en WIFI verbindingen toevallig aan?

Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:51:
[...]

Dit is de quickgps functie. Die download de laatste posities van de satellieten zodat je sneller een fix hebt. Weet niet of dit er voort zorgt dat je gps continu aanstaat maar het lijkt me sterk. Je kan dit overigens wel uitzetten via programma's --> QuickGPS. Maar heb je veel programma's draaien op je telefoon? Ik ben voor ik ging updaten wat aan het experimenteren geweest met programma's (onder andere SPB Mobile Shell, Phone Suite, Diary enz) en merkte dat dit de batterijduur echt geen goed deed. Na de update alleen de programma's erop gezet die ik gebruikte en nu zit ik op zo'n 2 a 2,5 dag voor ik moet opladen.

Iets anders:

Ik heb gister de PoinUI Home2 panel opnieuw geïnstalleerd omdat ik toch wel benieuwd was naar de applets en themes. Nou heb ik inmiddels een aantal applets gedownload maar de meesten werken niet. Heb al die mappen in de appletmap geplaatst maar alleen de flipclock krijg ik zichbaar op het homescreen. Bij de anderen (Appointments, Tasks Mod en de Messaging mod) gebeurt er helemaal niks. Iemand een idee?

• Juicyhil
-never mind-

[Voor 96% gewijzigd door Juicyhil op 07-03-2009 12:47]

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54
Yes! Eindelijk m'n X1 binnen! Moet gezegd worden, het is een mooi robuust apparaatje. Tevens is 't mijn eerste ervaring met Windows Mobile. En daar komt ook meteen mijn eerste vraag over :P Overigens wel gezocht naar antwoord, nergens kunnen vinden. (Verkeerd gezocht? :) )

Anyway, hoe stel ik in dat als ik thuis ben, en wifi aanzet, dat ik dan de internetconnectie puur en alleen wil laten verlopen via de wifi en niet via de GPRS verbinding van m'n provider? (in dit geval Hi).

Alvast bedankt! En nu snel verder experimenteren 8)

• NeoFoX
Anoniem: 189600 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:42:
[...]
Ik heb gister de PoinUI Home2 panel opnieuw geïnstalleerd omdat ik toch wel benieuwd was naar de applets en themes. Nou heb ik inmiddels een aantal applets gedownload maar de meesten werken niet. Heb al die mappen in de appletmap geplaatst maar alleen de flipclock krijg ik zichbaar op het homescreen. Bij de anderen (Appointments, Tasks Mod en de Messaging mod) gebeurt er helemaal niks. Iemand een idee?
Werkt hier prima...

Heb je de hele map (dus inclusief de map zelf) in de PointUI applet map gezet?
Deze vervolgens ook als applet aangezet, door op de balk tussen de applets zelf en de buttons te klikken en vervolgens op het + je te drukken op 1 van de 6 applets en vervolgens 1 van de nieuwe te kiezen.

Vervolgens moest ik ook even van panel-wisselen (even de radio-panel, vervolgens weer de PointUI) om de nieuwe applets daadwerkelijk te laten werken. Misschien dat je dat 'vergeten' was..

Neo

- The Neo and Only -

Act-One schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 12:37:
[...]

Die melding komt van QuickGPS, (in programma's) dit programma download via GPRS nieuwe satalliet gegevens om een snellere GPS-Fix (GPS-connectie) te krijgen...
Jij hebt dit nog op handmatig staan, dan vraag hij er om.... je zou er voor kunnen kiezen dat hij dit automatisch doet, via het programma QuickGPS, menu -> optie -> automatisch downloaden wanneer de gegevens verlopen (aanvinken)

Om antwoord te geven op je vraag, nee dit programma houd je GPS verbinding niet open, dit doen programma's als Trackr, TomTom, IGO enz..... Staan je Bluetooth en WIFI verbindingen toevallig aan?
Oke ik zal er eens naar kijken.
Verder heb ik nooit veel aanstaan. Wel staat de hele dag msn aan wat betekent dat de hele dag mijn kpn internet verbinding loopt.
Voor de rest doe ik alles om veel energie te besparen. Scherm uitzetten, niet op de scherpste stand enz enz.
Maar hij trekt het 2 dagen als ik een dag niet veel msn en niet te veel muziek luister. Doe ik dit wel dan trekt hij het net een dag.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 07-03-2009 13:26]

• Act-One
Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Verder heb ik nooit veel aanstaan. Wel staat de hele dag msn aan wat betekent dat de hele dag mijn kpn internet verbinding loopt.
Voor de rest doe ik alles om veel energie te besparen. Scherm uitzetten, niet op de scherpste stand enz enz.
Maar hij trekt het 2 dagen als ik een dag niet veel msn en niet te veel muziek luister. Doe ik dit wel dan trekt hij het net een dag.
Dus je hebt de hele dat een GPRS, UMTS of HSPDA verbinding openstaan?
Dan is dat dus de veroorzaker van je batterij leegloop.........

UMTS en HSPDA kosten veel energie......

[Voor 14% gewijzigd door Act-One op 07-03-2009 14:21]

• marcieking
  • Niet online

marcieking

[...]
Ik vind Touchflo 3D eigenlijk helemaal niet zo geweldig als iedereen roept :P Ik vind het Homescreen van SPB Mobile eigenlijk veel handiger: het laat ook je nieuwe mails en smjes zien. Hiervoor moet je bij TF3D scrollen naar het tabje voor mail, en dan nadat je het in de preview eigenlijk al helemaal gelezen hebt nog eens openen om het te markeren als gelezen. SPB heeft een wat hogere "functiedichtheid" om het zo maar te zeggen, je hebt met drie tabs naar mijn idee meer functies onder je vingers dan in de 10 (?) van TF3D. Wel vind ik eigenlijk alles aan Itjes rom verder heel chill, dus het is wel moeilijk afscheid nemen :P
Anyway, hoe stel ik in dat als ik thuis ben, en wifi aanzet, dat ik dan de internetconnectie puur en alleen wil laten verlopen via de wifi en niet via de GPRS verbinding van m'n provider? (in dit geval Hi).
In de communicatiemanager wifi aanzetten en dataverbinding uit. Wifi gaat trouwens ook uit als je je scherm uitzet (bovenste knopje kort indrukken). Een dataverbinding zou dan aanblijven. Wifi heeft overigens voor zover ik weet altijd voorrang op je mobiele dataverbinding, dus je kunt ze ook gewoon allebei aanlaten.

[Voor 25% gewijzigd door marcieking op 07-03-2009 14:49]

• Mag
marcieking schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 14:44:
[...]

Ik vind Touchflo 3D eigenlijk helemaal niet zo geweldig als iedereen roept :P Ik vind het Homescreen van SPB Mobile eigenlijk veel handiger: het laat ook je nieuwe mails en smjes zien. Hiervoor moet je bij TF3D scrollen naar het tabje voor mail, en dan nadat je het in de preview eigenlijk al helemaal gelezen hebt nog eens openen om het te markeren als gelezen. SPB heeft een wat hogere "functiedichtheid" om het zo maar te zeggen, je hebt met drie tabs naar mijn idee meer functies onder je vingers dan in de 10 (?) van TF3D. Wel vind ik eigenlijk alles aan Itjes rom verder heel chill, dus het is wel moeilijk afscheid nemen :P

[...]

In de communicatiemanager wifi aanzetten en dataverbinding uit. Wifi gaat trouwens ook uit als je je scherm uitzet (bovenste knopje kort indrukken). Een dataverbinding zou dan aanblijven. Wifi heeft overigens voor zover ik weet altijd voorrang op je mobiele dataverbinding, dus je kunt ze ook gewoon allebei aanlaten.
Ehh, SPB hoge functiedichtheid..? Als je daar naar een internet site wilt gaan moet je opzij swipen, dan internet aan klikken, dan opera, dan favorieten dan de site aan klikken.
Bij TF3D is het internet tab aanklikken, favorieten aanklikken, site aan klikken.

3 clicks vs 5

Om maar een voorbeeld te geven.

Ook zie je op het icoontje van de tab al of je nieuwe emails of smsjes hebt en kan je het ook direct lezen daar. Dat is dus in beide gevallen 1 klik, behalve dan voor die email inderdaad omdat je die niet in zn geheel kan lezen alleen de eerste paar regels.

Ik heb ook heel lang hiervoor SPB Mobile Shell gebruikt maar ik vind TF3D echt veel fijner. Ik hoef ook serieus bijna nooit meer het lelijke standaard winmo gui te zien. Eigenlijk alleen bij smsjes en emails typen (en soms lezen)

Anoniem: 262543 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Je hebt de hele dag msn aanstaan en dus een actieve internetverbinding en dan vind je het gek dat je batterij snel leeg is? En lijkt me toch wel redelijk logisch dat wanneer je niet veel msnt en je batterij het opeens een dag langer doet dat het door msn komt. Twee dagen is overigens een prima tijd voor een telefoon als de Xperia hoor.
NeoFoX schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 13:08:
[...]

Werkt hier prima...

Heb je de hele map (dus inclusief de map zelf) in de PointUI applet map gezet?
Deze vervolgens ook als applet aangezet, door op de balk tussen de applets zelf en de buttons te klikken en vervolgens op het + je te drukken op 1 van de 6 applets en vervolgens 1 van de nieuwe te kiezen.

Vervolgens moest ik ook even van panel-wisselen (even de radio-panel, vervolgens weer de PointUI) om de nieuwe applets daadwerkelijk te laten werken. Misschien dat je dat 'vergeten' was..

Neo
Jep dit heb ik allemaal geprobeerd. Heb ook een softreset gedaan maar dat mocht ook niet baten. Het rare is ook dat ze wel allemaal toe te voegen zijn maar als ik dan ga switchen dan staan ze er gewoon niet tussen. Als ik bijvoorbeeld alle 6 de slots gevuld heb dan zie ik in het hoofdscherm nog steeds maar 4 icoontjes. Het lijkt me toch dat het bij alle applets op dezelfde manier werkt? Want de klok doet het wel maar de rest allemaal niet. :S

Nog 2 andere vraagjes:
En is die searchbar te verwijderen van het hoofdscherm?
Is het mogelijk om ook andere steden te kiezen dan die in de lijst staan bij het world tab?

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 189600 op 07-03-2009 16:26]

Anoniem: 189600 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 15:56:
[...]

Je hebt de hele dag msn aanstaan en dus een actieve internetverbinding en dan vind je het gek dat je batterij snel leeg is? En lijkt me toch wel redelijk logisch dat wanneer je niet veel msnt en je batterij het opeens een dag langer doet dat het door msn komt. Twee dagen is overigens een prima tijd voor een telefoon als de Xperia hoor.

[...]
Ik ken mensen die echt wel veel langer met de batterij doen ondanks dit. Bij KPN zelf had een jongen deze telefoon ook en hij heeft ook constant internet lopen. Hij haalde makkelijk 3 dagen. Dat is ook de reden waardoor ik een nieuwe batterij gekregen heb, die had ik anders ook niet gekregen denk ik.
2 dagen is inderdaad netjes, maar dan moet ik al niet te gek veel doen. Maar 1 dag vind ik gewoon schandalig weinig voor een batterij als deze, ondanks het internetgebruik.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 07-03-2009 17:05]

Anoniem: 280065

Ook een handige applicatie van de X1 die hier nog nooit besproken is, en ook niet in de reviews voorbijkomt is de applicatie 'baardharen epileren'. :P
Telkens als ik de telefoon na gebruik weer wil opbergen blijken er een aantal baardharen in de scherpe rand aan de rechterzijde van de telefoon (het gedeelte waar het beeldscherm zit, niet het keyboard gedeelte) te blijven steken.... ;(

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 280065 op 07-03-2009 20:23]

• Anoniem: 294176
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik ga toch liever voor die nieuwe nokia die binnenkort uitkomt.

• HendrikN
Anoniem: 294176 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:41:
Ik ga toch liever voor die nieuwe nokia die binnenkort uitkomt.
Nou en?

Op verzoek hier maar eens mijn lijst met programma's die ik na elke flash installeer:

[Voor 37% gewijzigd door HendrikN op 07-03-2009 18:46]

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Ik begrijp wat je bedoelt, en ik vind TF3D ook best goed werken. Ik heb alleen net even te vaak het idee dat iets niet werkt zoals ik het wil. Dat heb ik bij SPB ook wel, maar minder vaak.
Uiteindelijk is het ook geen wedstrijd toch? Ik gebruik de UI die ik het fijnst vind, en jij doet hetzelfde. Daarom hebben we een Windows Mobile toestel gehaald: het is te customizen naar hoe wij het zelf willen, en daar beslist niemand vóór ons over: dat doen we zelf.

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 20:24
Ik heb zins kort het volgende probleem:
Mijn telefoon geeft sinds kort de melding dat ik 1 ongelezen sms in me inbox heb staan.
Echter is er helemaal geen nieuwe ongelezen sms.

Ik heb al een keer de gehele inhoud van me Inbox verwijderd, inbox was helemaal leeg en toch gewoon stug vol blijven houden dat er een nieuwe sms is.

Ook al soft reset gedaan maar ook dit mocht niet baten.

Nu vind ik de hele tijd die melding in beeld storend worden en vroeg me dan ook af iemand hier daar eerder last van heeft gehad en dit ook op heeft weten te lossen....

Anoniem: 294200

Heb vanmiddag een firmware update gedaan.
Hiervoor kon ik bijv. nu.nl normaal bekijken, zoals je gewent ben op de pc.
Na de update krijg ik alleen de mobiele versie te zien..
Wat kan ik hieraan doen om dit weer normaal te krijgen??

Na harde reset kan ik nergens meer de schermverlichtingsregeling mogelijkheid vinden??? Echt alles aangeklikt, nergens meer te vinden???

Anoniem: 51692 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:36:
Na harde reset kan ik nergens meer de schermverlichtingsregeling mogelijkheid vinden??? Echt alles aangeklikt, nergens meer te vinden???
Start --> Instellingen --> Systeem --> Energie --> Verlichting

Daar staat in ieder geval de instelling die je verlichting automatisch aanpast. Weet alleen niet of dat is wat je zoekt?

Anoniem: 291073

Ik wilde graag weten waar je de Handwriting Recognition kan vinden op je xperia. Ik heb overal gezocht maar jammer genoeg niet gevonden :( hopelijk snel iemand die me kan helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

[quote]Anoniem: 189600 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:21:
[...]

Start --> Instellingen --> Systeem --> Energie --> Verlichting

Daar staat in ieder geval de instelling die je verlichting automatisch aanpast. Weet alleen niet of dat is wat je zoekt?
[/quote

Ik dacht al...automatisch staat default aangevinkt waardoor de twee schermen, waar dit handmatig kan gebeuren volledig zijn verdwenen. Als automatisch staat aangevinkt blijft je scherm gewoon aan wel op een lager pitje maar toch, je accu is wel vlug leeg dan. Bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Anoniem: 294200 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:48:
Heb vanmiddag een firmware update gedaan.
Hiervoor kon ik bijv. nu.nl normaal bekijken, zoals je gewent ben op de pc.
Na de update krijg ik alleen de mobiele versie te zien..
Wat kan ik hieraan doen om dit weer normaal te krijgen??
Google--->XDA:
No further hacks are performed, tweak it as you wish using opera:config in the URL bar!
[...]
If you want to disable the redirection to the mobile version of a webpage, go to User Agent -> Spoof User Agent ID -> and set to 2. Also go to User Prefs -> Custom User Agent -> and press Default, to make this blank.
Iddefridde schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 20:45:
Ik heb zins kort het volgende probleem:
Mijn telefoon geeft sinds kort de melding dat ik 1 ongelezen sms in me inbox heb staan.
Echter is er helemaal geen nieuwe ongelezen sms.
"Me inbox" :')
Google --> XDA --> Zipje downloaden uit één van de posts. Dat zou moeten werken.
HendrikN schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:43:
[...]

Nou en?

Op verzoek hier maar eens mijn lijst met programma's die ik na elke flash installeer:

[afbeelding]
Werkt Putty op Windows mobile? Of is het een speciale versie?

[Voor 10% gewijzigd door marcieking op 08-03-2009 01:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HendrikN
marcieking schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:07:
[...]

Google--->XDA:

[...]

[...]

"Me inbox" :')
Google --> XDA --> Zipje downloaden uit één van de posts. Dat zou moeten werken.
Dat je dit nog doet, je bent te aardig :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

HendrikN schreef op zondag 08 maart 2009 @ 01:08:
[...]

Dat je dit nog doet, je bent te aardig :P
Één keer in de zoveel tijd moet je jezelf even kalibreren he :P Kijken of vragen waarvan je vermoed dat het een halve minuut googlewerk is ook daadwerkelijk zo simpel zijn. Voor hetzelfde geld was dit enorm moeilijk geweest, hadden ze al veel moeite gedaan en kwamen ze er echt niet :P Helaas blijkt dat steeds niet zo te zijn en had men gewoon even moeten zoeken. En als ik dan toch al gezocht heb kan ik net zo goed de resultaten even posten, anders herhalen ze gewoon de vraag...

Dat, en dat het "help mee aan een vriendelijker GoT" ergens wel iets heeft :)

Pagina: 1 2 3 ... 35 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee