Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 11:09
Waarom dit topic? :?

In Het Sony Ericsson Xperia X1 topic kwamen steeds meer mensen met problemen met de behuizing van de Sony Ericsson X1. Ondertussen wordt het topic grotendeels overspoeld met posts die betrekking hebben tot deze problemen en begint het probleem als een `algemeen bekent probleem` bekent te staan.

Het probleem: :?

Veel gebruikers hebben problemen met de behuizing van de Sony Ericsson Xperia X1; bij velen begint de behuizing scheuren of bobbels te vertonen, maar ook de lak wil bij veel afbladderen. Dit probleem is tot nog toe grotendeels bij de W44 Batch waargenomen (Batchnummer is terug te vinden onder de batterij), echter duiken er hier en daar ook exemplaren uit W45 en W46 op met hetzelfde probleem.
Bovenstaand probleem zou natuurlijk niet voor mogen komen bij een apparaat van ~€600+ van amper een maand of 2 oud.

Reparatie: :?

Op het moment is het nog onduidelijk (maar zeer waarschijnlijk) of het defect binnen de garantie van Sony Ericsson valt.

Wat nu? :?

BELLEN MET 0900 9973742 (0900 9XPERIA) en zorgen dat het probleem beken(der)(t) wordt bij SE zodat er onderzoek gedaan wordt naar het dan wel niet zijn van een productiefout.
De enige optie die je momenteel hebt is contact opnemen met je provider / verkoper en de mobiel ter reparatie aan te bieden.

Afbeeldingslocatie: http://trephix.com/got/x1problemenTopic/bwi83kn.jpgAfbeeldingslocatie: http://trephix.com/got/x1problemenTopic/ja9kn0l.jpgAfbeeldingslocatie: http://trephix.com/got/x1problemenTopic/jaopi32.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 16-12-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Dit is er al op XDA vermeld:

01. vincew: Silver T-Mobile branded (Netherlands), 08W44 -> cracked near stylus at two places, paint coming off
02. wickedwy: Silver Unbranded (Netherlands) 08W44 -> cracked at the back
03. LZF: Silver Unbranded (Netherlands) 08W44 -> cracked at the back
04. andyboo - Silver (UK) 08W?? - stylus
05. comeradealexi - Black Vodafone branded (UK) 08W?? - cracked near stylus
06. Dryw Filtiarn - Silver 08w?? - cracked near stylus
07. boomdijk - Silver 08W?? - cracked near stylus
08. jeehaa1 - Silver Unbranded (Netherlands) 08W46 - cracked near stylus
09. brewspec - Silver T-Mobile branded (Netherlands) 08W?? - cracked near stylus
10. markda2000 - Silver 08W44 - cracked near stylus
11. Ganondolf - Silver Unbranded (UK) 08W43 - cracked near stylus
12. hvsanten - Silver Vodafone Branded 08W44 - cracked near stylus
13. YYYYY - Black 08W42 - cracked at the back
14. jackleung - Silver 08W44 - cracked at the back
15. bigmouth66 - Silver T-Mobile branded (Netherlands) 08W44 -> cracked at the back
16. geertbargeman - Silver (Netherlands) 08W44 -> paint coming off near stylus
17. kakalak - 08W46 -> cracked near stylus

En dit is op xperiax1.net te vinden

Silver X1 - CRACKED 9 9.18%
Black X1 - CRACKED 6 6.12%
Silver X1 - No crack 38 38.78%
Black X1 - No crack 45 45.92%

[ Voor 7% gewijzigd door marco899 op 12-12-2008 10:04 ]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

The Legend

*Plop*

Er zijn een aantal mensen die een mail hebben gestuurd naar SE en daar in een reactie een lijst met service points hebben gekregen. Misschien handig om die lijst te posten zodat mensen direct bij SE aan kunnen kloppen met dit probleem?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

hier een

08W44 bobbel in de behuizing en een scheur bij de stylus

mijn nieuwe toestel heeft sinds gister:

08W46 een scheur bij de stylus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:16
Hier nog een mooie closeup van het afbladderen van de buitenste laag van de lak met een Silver Vodafone Branded 08W44 (info zet ik straks ook op xda)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AhR1DLz2pXUTX6wiYFMdpCTt/thumb.jpg Laklaag zit nog vast

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tBDP3QoiuifYhMaPAA76Uwwd/thumb.jpg Laklaag is weg (schuin onder volumeknop)

Meest linker plaatje in TS is trouwens mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 08:30
Bij deze ook mijn scheur, die sindsdien alleen maar groter is geworden, en inmiddels terug is gebracht voor reparatie:
http://img389.imageshack.us/img389/1950/x1scheurwc9.jpg

En ja, ik ben ook wickedwy op XDA :P

Ben bezig met een mail, die ik ergens na het weekend ga versturen. Kweet nog niet hoever ik moet gaan in mijn mail (bijv. dreigen met consumentenbond, juridische stappen, etc.), maar ik heb iig verwijzingen naar de topics op Tweakers en XDA gegeven. Eerst wil ik weten hoe het precies met de reparatie-status van m'n toestel zit.
The Legend schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:06:
Er zijn een aantal mensen die een mail hebben gestuurd naar SE en daar in een reactie een lijst met service points hebben gekregen. Misschien handig om die lijst te posten zodat mensen direct bij SE aan kunnen kloppen met dit probleem?
De lijst met SE Service Points is helaas niet up-to-date, want die van de Van Baerlestraat in Amsterdam is er al 4 maanden niet meer.

En misschien kan je in de TS ook linken naar het XDA-topic :)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=447211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Wicked_Wy schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:49:
Ben bezig met een mail, die ik ergens na het weekend ga versturen. Kweet nog niet hoever ik moet gaan in mijn mail (bijv. dreigen met consumentenbond, juridische stappen, etc.)
Waarom zou je? Nergens heeft SE nog de indruk gegeven niet mee te willen werken aan dit probleem. Laten we eerst maar eens goedwillend over komen eer we beginnen met dreigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
SoaDmaggot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:20:
[...]

Waarom zou je? Nergens heeft SE nog de indruk gegeven niet mee te willen werken aan dit probleem. Laten we eerst maar eens goedwillend over komen eer we beginnen met dreigen..
Myeah, maar omdat ik op mijn eerdere mail een standaard mail terug kreeg (breng je toestel naar een service center). Ik had ook al eerder gebeld en kreeg hetzelfde verhaal. Dan komt het op mij over dat SE niet zo welwillend is...

Dit was mijn mail, inclusief de links naar de fora:
Na lang wachten ben ik eindelijk een blije eigenaar geworden van een Sony Ericsson Xperia X1, maar na nog geen maand in bezit, zit er een scheur in de plastic behuizing van mijn toestel. Dit is heel vervelend, want dit betekend dat mijn toestel een aantal weken weg is vanwege reparatie.

Nu wil ik u erop attenderen dat er volgens mij (en volgens vele anderen) een fout zit in de plastic behuizing van de X1. Op serieuze fora zoals XDA-developers en gathering.tweakers.net rapporteren veel mensen over scheuren en/of barsten in de behuizing rondom de stylus en/of de batterij. Het is echter maar een selecte groep X1-bezitters die actief meedoen op een dergelijk forum, dus wie weet wat er mis is met de toestellen van diegenen die niet op een forum aanwezig zijn. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want het is een serieus probleem.

Ik hoop snel van u te horen.
Als ik hier dan, als antwoord, een standaard mail op terug krijg, lijkt het alsof SE mijn hele mail niet gelezen heeft. Moet overigens wel zeggen dat SE dit soort zaken meestal netjes oplost. Ik kom nu heel negatief over, maar ik vind het lang duren voordat er iets 'officieels' komt.

Maar daarom wacht ik ook nog even met mijn mail, kweet nog niet waar ik aantoe ben. Misschien gaat die mail de deur nieteens uit :p :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wicked_Wy op 12-12-2008 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199073

Anoniem: 281387 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:23:

Ik denk dat ik het er dit keer maar bij laat aangezien ik al over de 8dagen omruilgarantie heen ben en mijn toestel niet lang kwijt wil zijn.
Wat moet je doen om aanspraak te maken op deze 8 dagen garantie? Ik meen een heel klein scheurtje te hebben boven mijn batteryklepje en ik wil voorkomen dat ik straks met een grote(re) scheur zit. Wat nou als de verkoper zegt dat hij nix ziet of hem niet om wil ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Anoniem: 199073 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:51:
[...]

Wat moet je doen om aanspraak te maken op deze 8 dagen garantie? Ik meen een heel klein scheurtje te hebben boven mijn batteryklepje en ik wil voorkomen dat ik straks met een grote(re) scheur zit. Wat nou als de verkoper zegt dat hij nix ziet of hem niet om wil ruilen?
Kwestie van even de voorwaarden van je provider erbij pakken, of niet?
*kuch* niet alleen bij het aanmaken van een eigen topic is inzet vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Heb ook een barstje/deukje in de chromen rand bij de stylus houder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133424

16. geertbargeman - Silver (Netherlands) 08W44 -> paint coming off near stylus
Die is gister retour gegaan. Ik ga er vanuit dat ie gerepareerd/vervangen wordt en dat het gewoon onder garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178947

Ik denk trouwens dat het hele scheuren/beschadigingen probleem te maken heeft met de montage.

Ik heb het hele dunne scheurtje in mijn Xperia met secondenlijnm vast gezet en blijft nu al weer 1 week zitten. Het lijkt erop dat bij het monteren er teveel kracht op de behuizing is gezet waardoor er scheurtjes ontstaan.

Ook de verf beschadigingen lijken daar te beginnen waar de kunststofbehuizing in het metaal is geplaatst, en als die passing iets te krap is dan geeft het kunststof eerder mee dan het metaal. Gevolg spanningsscheurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Heb de mijne vandaag binnen gekregen, betreft een week 48 model, de battery is van week 44....

SORRY.... Heb nog geen scheuren oid.......

[ Voor 20% gewijzigd door Act-One op 13-12-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281222

Act-One schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:19:
Heb de mijne vandaag binnen gekregen, betreft een week 48 model, de battery is van week 44....
Ja dus, heb je een scheur in de behuizing zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2024
Act-One schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:19:
En... heb je al een scheur? :o

Heb m'n "terugzend" enveloppe nog steeds niet binnen van T-mobile trouwens. Zit er ook over te denken om 'm pas in 't nieuwe jaar terug te sturen. Heb 't idee dat 't weken gaat duren, met de feestdagen er tussen, voordat ik m'n toestel gerepareerd terug zie. Toestel doet 't nog prima, zit alleen zo'n k**scheurtje in...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29

Matjan

:D

Vodafone W45....

Ik meld me aan bij dit topic |:(

Bij me aan/uit knop begint me verf eraf te bladderen... Ook ben ik het hoekje kwijt boven het cameraknopje waar je met je nagels de batterijklep eraf moet halen...

Ik heb de mijne niet eens een maand ;(

Morgen terug..

(Hoop dat ik een nieuwe krijg, kaartje Hancock kwijt :+ )

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283132

Mijn x1 is dus ook uit week 45 en heeft nu een scheurtje bij de stylus.
Heb er vanaf het begin voorzichtig mee gedaan ivm allarmerende berichten op deze site.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Matjan schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:03:
Vodafone W45....

Bij me aan/uit knop begint me verf eraf te bladderen... Ook ben ik het hoekje kwijt boven het cameraknopje waar je met je nagels de batterijklep eraf moet halen...
Ik heb dus exáct dezelfde klachten, ook het hoekje aan de kant van de cameraknop. Beetje een ontwerpersfout als je het mij vraagt om de mogelijkheid te bieden ook je nagel _onder_ de behuizing te steken. Ook bij de aan/uit knop bladdert de verf hier af inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Ik baal er nu toch wel flink van dat ik voor de SEX1 ben gegaan. Weer problemen er bij. Mijn toestel trilt nu ineens out of the blue niet meer. Hoor alleen nog maar een harde klik als ik het toestel aanzet ipv de tril. Ook bij panel wisselen geen tril meer. Uberhaupt geen enkele tril meer, ook niet als toestel overgaat. Zwaaaaar irritant.

Verder is er nu ineens een stukje zilver weg uit het midden van het toestel. Tussen de cameraknop en volumeknop ineens een hap uit het zilver eruit.

Ook ineens een aantal fotocontacten weg uit SPB Mobile shell, Aantal contacten weg en de rest door elkaar gehutseld. Niet echt een probleem, was snel weer verholpen, maar snap er niks van dat dit zo maar ineens gebeurd.

Echt spijt van de aanschaf van dit toestel. Volgend toestel wordt weer Nokia. Heb echt jaren nokia/symbian gehad, verklaar dat absoluut niet heilig maar in vergelijking met de SEX1 is Nokia gewoon 10x beter.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29

Matjan

:D

Ik wil eigenlijk wel weten wat er gebeurt als je je toestel instuurt voor reparatie... Ruilen ze hem om of doen ze er een nieuwe behuizing omheen?
SoaDmaggot schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:54:
[...]

Ik heb dus exáct dezelfde klachten, ook het hoekje aan de kant van de cameraknop. Beetje een ontwerpersfout als je het mij vraagt om de mogelijkheid te bieden ook je nagel _onder_ de behuizing te steken. Ook bij de aan/uit knop bladdert de verf hier af inderdaad..
Ik ga van de week ff langs om te vragen wat ik kan doen... Op zich vind ik het afbladderen niet zo erg, zolang ik mijn toestel maar kan gebruiken... Maar ik zie het gebeuren dat als ik na drie kwart jaar terugkom hierover dat ze dan zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat ik dat in het begin al had moeten aangeven....

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279511

afbladderen niet erg? Ik vindt het erg normaal dat de lak gewoon op mijn toestel blijft zitten, tenzij ik er zelf met sleutels of schuurpapier overheen ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 11:59
SoaDmaggot schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:54:
[...]

Ook hier dat zelfde hoekje eraf, ter grootte van 3 á 4 mm... kwam omdat ik de batterijklep er niet af kreeg :) maar verders geen echte foutjes kunnen ontdekken (nog)..

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Hier nog wat "leuke" pics van mijn toestel. Buiten dit heb ik dus ook nog eens dat m'n trilfunctie helemaal niet meer werkt. 1 maand oud, niks geen rare dingen mee gedaan en ook niet laten stuiteren.

Net maar weer T-mobile gebeld waar die terugzendenvelop nou blijft. Of ik ff maandag terug wil bellen, de aftersales werkt niet op zaterdag.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bigmouth/1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bigmouth/2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bigmouth/3.JPG

[ Voor 43% gewijzigd door bigmouth op 13-12-2008 17:53 ]

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Nou ik durf het risico niet verder te lopen op een afbrokkelend toestel en heb mij Xperia maar verkocht. Toch maar een Touch HD genomen. Slechte zaak van Sony Ericsson.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

marco899 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:39:
Nou ik durf het risico niet verder te lopen op een afbrokkelend toestel en heb mij Xperia maar verkocht. Toch maar een Touch HD genomen. Slechte zaak van Sony Ericsson.
hier precies hefzelfde gedaan. Wij hadden 4 Xperia's op kantoor, en ik maar volhouden dat er niks mee aan de hand was, totdat deze week binnen 3 dagen 3 toestellen begonnen te vervallen tot dingen die er jaren oud uit zagen. Hup, alle 4 op marktplaats en weg ermee. Nu 4 maal Touch HD gekocht. Jammer voor SE, zij blijken de markt voor pro-toestellen te willen missen (denk aan P990 ellende en nu Xperia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
marco899 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:39:
Je hebt groot gelijk. Zit er ook over te denken om 'm te verkopen na de reparatie. Voor mij nooit meer Sony Ericsson. Best jammer, tis een leuk toestel met erg leuke features maar het is toch niet normaal dat ie binnen een maand gewoon wegbrokkelt.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En het is ook erg jammer dat sony ericcson iedere keer weer zegt dat ze nooit eerder van het probleem hebben gehoord :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150157

Ik heb op de forum van xda developers begrepen dat de zwarte versie iets anders is dan de zilver. De de plek boven de batterij zou namelijk van harde rubber zijn ipv hardee plastic waardoor de kans op scheur kleiner zou zijn. Weet iemand hoever dit waar is en hebben jullie foto's/video's hiervan waardoor dit te zien is? Ik begin namelijk te twijfelen of ik een 2 jarig abonnement moet nemen met deze toestel. Zwarte is nog niet uit, maar heb eigenlijk liever de zilver x1, omdat ik het persoonlijk mooier vind. Maar als de kans bij zilver groter is op scheuren dan heb ik toch liever de zwarte x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
feit blijft dat het gewoon een garantie kwestie is, ook Sony Ericsson zal dit vast naar behoren oplossen.
Er moet gewoon een productie fout in een serie telefoons zitten.
Omruilen voor een HTC heeft in mijn ogen helemaal geen zin, S-E laat de X1 door HTC produceren.
Het scheuren zal vast door een verkeerde meninging of verhouding van de grondstofen te maken hebben.

Mocht het jou toestel betreffen dat is het balen, maar geloof me... het wordt vast goed opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zijn er eigenlijk al mensen die hun gescheurde X1 hebben ingeleverd en gerepareerd of vervangen terug hebben gehad. Volgens mij las ik dat iemand een W44 toestel vervangen kreeg door een later model. Klopt dit?

Mocht het namelijk zo zijn dat je een heel nieuw toestel krijgt, dan lijkt het me verstandiger om een tijdje te wachten met insturen van je toestel. Met een beetje geluk krijgt HTC/SE het productieproces beter onder de knie zodat ook niet je toekomstige toestel scheurt.

Zoals in het hoofd topic al gemeld zit er in mijn W44 X1 een ragfijn scheurtje nabij de stylus. Die hou ik uiteraard in de gaten en mocht het echt een grote scheur worden dan gaat hij naar SE. Hopelijk komt er tegen die tijd een scheurvrije batch.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Scheurtjes zonder dat je je telefoon hebt laten vallen oid moet inderdaad niet kunnen, en ik verwacht dat SE niet zo stom zal zijn hier moeilijk over te doen.

Bladderende verf, daarentegen... ze zullen een vrij nieuw toestel heus repareren of vervangen maar als je anno 2008 nog een toestel koopt met geverfde kunststof en echt verwacht dat die coating er lang op blijft zitten heb je niet goed opgelet de afgelopen jaren ;)
HTC, Nokia, SE, Moto, LG noem maar op: geverfd kunststof = afbladderen. Verwacht dan ook niet dat dat duurzaam opgelost gaat worden, al lever je je telefoon een dozijn keer in. Waardeloos dat fabrikanten deze techniek nog altijd toepassen maar ja.

Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat er onterecht geklaagd wordt maar wel dat je je een hoop energie bespaart door gewoon te accepteren dat die verf er van af gaat, is het niet na een week dan wel na een paar maanden.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Ik ben vincew @ XDA developers. Zal het topic daar ook proberen te updaten, heb momenteel alleen niet echt veel tijd. Wel blijven de scheurtjes bij mij erger worden en is de zilvere verf er nu ook af aan het vallen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op zondag 14 december 2008 @ 09:43:
Zijn er eigenlijk al mensen die hun gescheurde X1 hebben ingeleverd en gerepareerd of vervangen terug hebben gehad. Volgens mij las ik dat iemand een W44 toestel vervangen kreeg door een later model. Klopt dit?

Mocht het namelijk zo zijn dat je een heel nieuw toestel krijgt, dan lijkt het me verstandiger om een tijdje te wachten met insturen van je toestel. Met een beetje geluk krijgt HTC/SE het productieproces beter onder de knie zodat ook niet je toekomstige toestel scheurt.

Zoals in het hoofd topic al gemeld zit er in mijn W44 X1 een ragfijn scheurtje nabij de stylus. Die hou ik uiteraard in de gaten en mocht het echt een grote scheur worden dan gaat hij naar SE. Hopelijk komt er tegen die tijd een scheurvrije batch.
yep heb ik gedaan en een week 46 er voor in de plaats gekregen, maar ook hier zit nu een scheurtje in :( .

Ik heb het daarom ook maar opgegeven en ga dit toestel niet insturen. Ik koop gewoon nooit meer een sony ericsson hierna. Gelukig hoeft mijn toestel maar 12 maanden mee te gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 281387 op 14-12-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
dôh schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:23:
Ik ben vincew @ XDA developers. Zal het topic daar ook proberen te updaten, heb momenteel alleen niet echt veel tijd. Wel blijven de scheurtjes bij mij erger worden en is de zilvere verf er nu ook af aan het vallen... :(
Heb je jouw toestel nog niet terug gebracht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Wicked_Wy schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:13:
[...]

Heb je jouw toestel nog niet terug gebracht dan?
Volgens de T-Mobile winkel nemen ze contact met me op, dus ik wacht nog rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Anoniem: 281387 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:25:
[...]

yep heb ik gedaan en een week 46 er voor in de plaats gekregen, maar ook hier zit nu een scheurtje in :( .

Ik heb het daarom ook maar opgegeven en ga dit toestel niet insturen. Ik koop gewoon nooit meer een sony ericsson hierna. Gelukig hoeft mijn toestel maar 12 maanden mee te gaan...
de gebreken mogen natuurlijk niet, maar feit blijft.... in producten kunnen fouten zitten....
Het blijkt dat de telefoons omgeruild worden, voor exemplaren zonder problemen (bij aankomst) dat je het net treft dat je een toestel uit de betreffende weken krijgt is het probleem van de verdeler...

Wederom terug gaan, en garantie/omruil claimen. Het is fijn voor jou dat je toestel maar 12 maand mee hoeft....... zie alleen niet in wat dit met het feitelijke probleem te maken heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Act-One schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:18:
[...]

de gebreken mogen natuurlijk niet, maar feit blijft.... in producten kunnen fouten zitten....
Het blijkt dat de telefoons omgeruild worden, voor exemplaren zonder problemen (bij aankomst) dat je het net treft dat je een toestel uit de betreffende weken krijgt is het probleem van de verdeler...

Wederom terug gaan, en garantie/omruil claimen. Het is fijn voor jou dat je toestel maar 12 maand mee hoeft....... zie alleen niet in wat dit met het feitelijke probleem te maken heeft....
Als je toestel 24 maanden mee moet ben je denk nog verder van huis...

En het omruilen gaat alleen gemakkelijk als je binnen de 8 dagen omruilgarantie zit. Daarbuiten ben je je telefoon zo twee weken kwijt. Volgens mij is er nog niemand geweest die het toestel uit de doos haalde en al direct een scheur ontdekte :S.

Het scheuren/afbrokkelen en dergelijke heeft verder niets met het weeknummer te maken, maar gewoon met het feit dat er van week 44 de meeste toestellen in omloop zijn. Dus ook het meeste gebreken. Tot nu toe is er uit elke week wel een beschadigd toestel opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150157

Anoniem: 150157 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 21:13:
Ik heb op de forum van xda developers begrepen dat de zwarte versie iets anders is dan de zilver. De de plek boven de batterij zou namelijk van harde rubber zijn ipv harde plastic waardoor de kans op scheur kleiner zou zijn. Weet iemand hoever dit waar is en hebben jullie foto's/video's hiervan waardoor dit te zien is?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Ja, de achterkant is van een soort zachte coating/rubber voorzien. Volgens mij is dat hetzelfde materiaal als de achterkant van een K800i. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199073

SoaDmaggot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:55:
[...]

Kwestie van even de voorwaarden van je provider erbij pakken, of niet?
*kuch* niet alleen bij het aanmaken van een eigen topic is inzet vereist
Heb de algemene voorwaarden van Vodafone doorgelezen en kon het niet vinden, vandaar. Aangezien meerdere mensen het wel weten wil ik graag weten waar dit staat, ik wil namelijk ook terug gaan met mijn scheur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 08:47
net even met t-mobile gebeld (afgelopen zaterdag 2 weken geleden ingeleverd) en mijn telefoon wacht nog steeds op onderdelen (scheur bij stylus).
Wat is een beetje termijn voordat je kunt gaan klagen? Hij is onderhand langer weg dan dat ik hem in mijn handen heb gehad.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199073 schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:23:
[...]

Heb de algemene voorwaarden van Vodafone doorgelezen en kon het niet vinden, vandaar. Aangezien meerdere mensen het wel weten wil ik graag weten waar dit staat, ik wil namelijk ook terug gaan met mijn scheur...
Volgens mij zijn de acht dagen gewoon standaard of niet?
Bij mij stond het in ieder geval in de brief die ik kreeg samen met mijn garaniebewijs en de leverbon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocram1971
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-03-2024
Ook ik heb inmiddels een scheur.

Battery Week 32
Toestel Week 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Ik heb inmiddels mijn nieuwe mobiel van Vodafone mogen ontvangen (8 dagen omruilgarantie), het gaat nu om een W46 model.

Helaas past het batterijklepje echt ontzettend slecht, is hij maar van één kant open te krijgen (zonder te forceren) en schraapt de klep langs het randje om het SE logo heen, wat dus betekent dat hij binnen de kortste keren zijn lak verliest.. Op naar een volgende omruilorder o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47

St@m

@ Your Service

Ik heb ook een ragfijn (zoals hierboven beschreven) scheurtje bij de stylus.
En wat putjes eromheen. Hiervoor ga ik het toestel nog niet terubrengen naar BC aangezien ik niet weet hoelang ik hem dan kwijt ben.
Stiekem hoop ik dat SE het probleem onderkent en ervoor zorgt dat je direct een nieuwe krijgt. Anders weet ik nog niet wat ik er mee doe.
Ik kan mijn telefoon echt geen weken missen (vorige reparatie van mijn tel (Qtek S200) duurde bijna 3 maanden.. heb dus slechte ervaringen met het laten repareren van een telefoon.
De telefoon heb ik "al" anderhalve maand, dus de 8 dagen garantie zit er al niet meer op :+

Net direct maar ff met BC gebeld (kennis van me werkt daar), heb hem even geinformeerd over de stand van zaken. Er was hem verder nog niets bekend over de problemen met de X1. Heb hem ook gewezen op de topics op XDA en op tweakers.
Mocht ik hem terugbrengen dan valt dat het waarschijnlijk wel onder de garantie maar ben ik de telefoon wel "eventjes" kwijt. Heb hem gezegd dat ik in het nieuwe jaar wel ff langskom. Heeft nu toch geen zin met al die vrije dagen tussendoor, dan ben je hem alleen maar langer kwijt.

Week 44 btw.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 15-12-2008 14:58 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Ik heb weer gebeld met de T-mobile helpdesk, nu ineens kon ik m'n toestel wel naar een T-mobileshop terug brengen ipv van opsturen.

Bij de shop deden ze moeilijk over de scheuren. Hardware viel volgens deze dame niet onder de garantie. De scheuren vielen onder hardware. Ik zal 'm wel hebben laten vallen dacht ze.
Mijn trilfunctie deed het ook niet meer en daarom ging het toestel wel in reparatie. Toen ik zei dat trilfunctie ook onder hardware valt werd het nog een hele discussie. Volgens de dame was dat software. Toen ik lachend vroeg of het onder de garantie zal vallen als bv mijn sherm niet meer aan of uit zal gaan, zei ze ja... das garantie want das software. Dame wist duidelijk het verschil tussen hardware en software niet.

Ze heeft op het reparatieformulier gezet dat trilfunctie niet meer werkt en dat er scheuren in het toestel zitten, zonder dat ik 'm heb laten vallen. Trilfunctie werd zeker gemaakt, scheuren kon ze niet beloven.

Als ik mijn toestel terug krijg en de scheuren zitten er nog steeds in, ga ik contact opnemen met Sony ericsson en heeeeel vervelend doen. Natuurlijk hadden ze bij die shop nog nooit van het scheurprobleem gehoord. Word er zo moe van. Toen ik zei dat ze maar eens ff de woorden "Xperia" en "scheur" in Google moest intikken ging ze daar natuurlijk niet op in.

Ik ben benieuwd wanneer en in welke staat ik m'n toestel terug krijg. 1 ding staat voor mij al zeker vast, nooooit meer Sony ericsson.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 281387 schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:25:
[...]

Dussssss... Dat zou in theorie kunnen betekenen dat je (als je waarschijnlijk heeeeel erg aandringt) je ook een zwarte zou kunnen vragen als je nu een zilveren heb (of andersom). Hmzz interessant..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ppaddo schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:08:
[...]

Dussssss... Dat zou in theorie kunnen betekenen dat je (als je waarschijnlijk heeeeel erg aandringt) je ook een zwarte zou kunnen vragen als je nu een zilveren heb (of andersom). Hmzz interessant..
Dat zullen ze om voor de hand liggende redenen niet doen :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Zpottr schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:00:
[...]

Dat zullen ze om voor de hand liggende redenen niet doen :)
Wellicht mooi als je ons met datgeen wat voor de hand ligt wilt verlichten, oh wijze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

SoaDmaggot schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:48:
[...]

Wellicht mooi als je ons met datgeen wat voor de hand ligt wilt verlichten, oh wijze ;)
OK, wat dacht je van... ze hebben al genoeg problemen zónder dat kopers van een zilveren X1 hun handset gaan saboteren om een zwarte te krijgen (die op het moment van aankoop van de zilveren nog niet verkrijgbaar was)? Dit is de voornaamste reden waarom je in het algemeen hetzelfde produkt terug krijgt en niet voor een andere kleur, nieuwer model, etc. kunt kiezen bij vervanging onder garantie - en in dit geval is het wellicht nog sterker. Maar wie weet wat er kan gebeuren :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283764

quote van garantievoorwaarden:

Onze garantie
Conform de bepalingen in deze beperkte garantie
garandeert Sony Ericsson dat dit product vrij is van defecten
in ontwerp, materiaal en arbeid op het moment van
oorspronkelijke aanschaf door een consument. Deze
beperkte garantie is geldig voor een periode van twee (2) jaar
vanaf de oorspronkelijke aanschafdatum van het product
voor uw mobiele telefoon, en voor een periode van één (1)
jaar vanaf de oorspronkelijke aanschafdatum van het
product voor alle originele accessoires (zoals de batterij, de
oplader of de handsfree-carkit) die eventueel bij uw mobiele
telefoon worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281293

Hier nog een scheur......... Gaat om een zilveren exemplaar. Scheurtje zit in het hoekje bij de volumeknop.

Batt. W32
Toestel W44

Baal wel. Ben inmiddels wel errug tevreden over het toestel en functionaliteiten. Ook de batterijduur is echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertbroers
  • Laatst online: 27-05 21:24
Zijn er toestellen die uit W34 afkomstig zijn? En zijn er fouten van dit productienummer bekend? Ik vroeg me dit af, aangezien ik mijn iPhone wil ruilen met een nieuwe Xperia, maar ik natuurlijk geen W44 wil hebben.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
robertbroers schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 00:29:
Zijn er toestellen die uit W34 afkomstig zijn? En zijn er fouten van dit productienummer bekend? Ik vroeg me dit af, aangezien ik mijn iPhone wil ruilen met een nieuwe Xperia, maar ik natuurlijk geen W44 wil hebben.

Bedankt
Je wil er geen uit Week 44 maar vind het prima er één te ontvangen die 10 weken eerder gefabriceerd is? Neen, die bestaat niet en neen, daar zal je geen voordeel uit trekken.
W46 bijvoorbeeld bestaat wel, maar daar lijken de problemen ook op te duiken. Probeer nog een periode te wachten tot het probleem verholpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand misschien het nummer van sony ericsson waarmee ik kan bellen? Heb via de mail van sony een nummer gehad om contact op te nemen over mijn scheurende toestellen maar nu blijkt dit nummer helemaal niet te werken :? .

was overigens het nummer 0900 9973742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Anoniem: 281387 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:03:
Weet iemand misschien het nummer van sony ericsson waarmee ik kan bellen? Heb via de mail van sony een nummer gehad om contact op te nemen over mijn scheurende toestellen maar nu blijkt dit nummer helemaal niet te werken :? .

was overigens het nummer 0900 9973742
Heb je al op je support card gekeken?
(overigens werkt dat nummer perfect.. zie hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SoaDmaggot schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:13:
[...]

Heb je al op je support card gekeken?
(overigens werkt dat nummer perfect.. zie hier)
Hmm misschien ligt het nummer er dan eventjes (overbelast :P) uit? want krijg nog steeds te horen dat het nummer niet bestaat. Op mn support card staat inderdaad hetzelfde nummer. En nu deed het nummer het wel weer :P.

Volgens de man die ik aan de lijn had hebben nog niet genoeg mensen zich bij hun (dus bij de sonyericsson support) gemeld. En zo hebben zij nog geen bevestiging van het feit dat het een productie fout zou zijn. Hij adviseerde mij toch maar weer (aangezien dit mijn tweede toestel met een scheur is) contact op te nemen met Hi en die zou mijn toestel dan als het goed is repareren.

Denken jullie dat ik beter kan wachten met het opsturen van mij telefoon totdat we een aantal weken verder zijn? Misschien erkenning van de productiefout en/of scheurloze weeknummers. Of gewoon op sturen, de telefoon dus geruime tijd kwijt zijn, en zien waar het schip strandt? :P

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 281387 op 16-12-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Is dit ook schade dan? Net of er een stukje uit is?

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~m.wijdeman1/DSC01091.JPG

Krijg het niet scherp op de foto, haal het toestel net uit de doos ....

(Onderzijde korte kant onder ''OK'' knop)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 16-12-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Anoniem: 131548 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:42:

[afbeelding]

Neen, dat is gewoon je Microfoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij hoort dat :)

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 281387 op 16-12-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 23:24

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 131548 schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:42:

[afbeelding]

Nou als ik jou was zou ik em snel afplakken, wie weet scheurt hij nog verder uit :o

Maar dan zou ik niet verbaast zijn wanneer de mensen aan de andere kant van de lijn je niet meer verstaan...
Haha! >:)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24
helaas heb ik naast de scheur genoemd in de tweede post vanmorgen een nieuwe scheur ontdekt:
W46 silver unbranded
scheur loopt schuin van het zwarte plastic van de camera (zelf niet aangetast) tot ongeveer 2mm van de powerswitch (dus alleen in het doffe plastic)

Ik heb zelf het idee dat het komt omdat het materiaal onder spanning in elkaar is gezet. twijfel erg of ik hem voor 1jan terug stuur of erna, op deze manier haalt hij het jaar niet...

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

OK, na mijn vorige X1 met een scheur ter grootte van de Grand Canyon (modelletje beruchte W44) vorige week te hebben teruggestuurd, heb ik vandaag een splinternieuwe X1 ontvangen. Het is er nu eentje uit W48, gelijk gecontroleerd op scheuren natuurlijk maar gelukkig (nog) niets te vinden. :D

Full backup terug gezet en alles is weer zoals vanouds, dat scheelt gelukkig enorm veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LZF schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:50:
OK, na mijn vorige X1 met een scheur ter grootte van de Grand Canyon (modelletje beruchte W44) vorige week te hebben teruggestuurd, heb ik vandaag een splinternieuwe X1 ontvangen. Het is er nu eentje uit W48, gelijk gecontroleerd op scheuren natuurlijk maar gelukkig (nog) niets te vinden. :D

Full backup terug gezet en alles is weer zoals vanouds, dat scheelt gelukkig enorm veel :)
volgens mij is er ook niemand geweest met een toestel wat al scheuren vertoonde in de doos maar pas na een paar dagen/weken

• Wicked_Wy
Gister een semi-boze/teleurgestelde mail gestuurd naar SE X1-support, met o.a. links naar mijn scheur en scheuren die op de mijne lijken, plus links naar de verscheidene topics op verscheidene fora:
Geachte heer ***,

Dit is niet het antwoord waar ik op zat te wachten. U heeft een gewoon standaard mail verstuurd. Heeft u de topics op zowel het XDA-Developers als het Tweakers-forum wel even doorgenomen? Misschien kunt u dit doorsturen naar de afdeling en/of persoon die wel over dit soort zaken gaat?

In de link hieronder ziet u mijn probleem:
http://img389.imageshack.us/img389/1950/x1scheurwc9.jpg (het kan even duren voordat het geladen is)

Sindsdien is de scheur alsmaar groter geworden en is het inmiddels teruggekeerd naar de winkel (10 december 2008 j.l.). Nu ben ik mijn toestel alweer een week kwijt, wat ik ten zeerste betreur.

Ik geef u nu foto's van verscheidene X1-bezitters:
http://i35.tinypic.com/2vv7ubt.jpg
http://picasaweb.google.c...mSEX1#5269739014418972866
http://img83.imageshack.u...0/zwischenablage01ep2.png
http://www.xs4all.nl/~bigmouth/3.JPG & http://www.xs4all.nl/~bigmouth/1.JPG

Zoals u kunt zien zitten de scheuren/barsten op precies dezelfde plek als in mijn geval. In de fora vind u meer mensen met dergelijke problemen (scheuren en/of barsten in de behuizing rondom de stylus en/of de batterij) en per dag komen er meer en meer X1-bezitters bij.

Ik heb het algemene topic over de X1 op Tweakers.net voor het gemak voor u gefiltererd:
Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6[filter_keywords]=scheur&data[boolean]=OR
Een apart "X1 scheuren/problemen topic" is sinds een aantal dagen ook te vinden op Tweakers:
Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
En nogmaals het X1 scheur/barstprobleem-topic op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=447211

Wij, de bezitters van een defecte X1, krijgen zowel via de mail als het nummer 09009-XPERIA (09009-973742) telkens te horen dat er zich nog niet genoeg mensen hebben gemeld en wij worden snel afgekapt met het welbekende zinnetje 'even langs een service point gaan of teruggaan naar de winkel'. Op deze manier schiet de consument er niks mee op.

Ik verwacht dat Sony Ericsson dit probleem erkent en dat dit niet alleen voor mij, maar voor iedere X1-bezitter netjes afgehandeld wordt.

Hoogachtend,

Met als antwoord:
Geachte heer ***,

Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

We zouden graag de cover voor uw willen vervangen, maar daarvoor zullen wij natuurlijk wel het toestel in ons bezit moeten hebben.

Vandaar dat wij u en de anderen X1 gebruikers graag willen tegemoetkomen door de cover te vervangen.

Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.

Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl

Met vriendelijke groet,

Sony Ericsson Call Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742
Myeah.

"We zouden graag de cover voor uw willen vervangen" [...] "Vandaar dat wij u en de andere X1 gebruikers graag willen tegemoetkomen door de cover te vervangen."

En: "maar daarvoor zullen wij natuurlijk wel het toestel in ons bezit moeten hebben."
klinkt als: ''even langs een service point gaan of teruggaan naar de winkel'. Uit mijn mail idd...

Jeweetokkk, jeweetzellufff...

Kom er nu wel achter dat ik iets vergeten ben te zeggen, iets als:
Ik hoop dat dit in de toekomst voorkomen wordt.

:)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
dat hebben ze zelf ook echt wel door hoor, zo'n sof kun je gewoon niet hebben als je je telefoon als uber-high-end model neer wil zetten...

was met bij de bel in nijmegen en daar hadden ze, zeiden ze, zelfs covers op voorraad. SE had het probleem erkend en voor reserve covers gezorgd

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:40:
was met bij de bel in nijmegen en daar hadden ze, zeiden ze, zelfs covers op voorraad. SE had het probleem erkend en voor reserve covers gezorgd
Vervangen ze die covers zelf dan?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Anoniem: 111759 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:40:
ahh eindelijk! ga ik na het nieuwe jaar meteen langs bij de Hi shop, kijken wat ze daar zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

St@m schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:25:
[...]

Vervangen ze die covers zelf dan?
dat vroeg ik me ook af maar lijkt me van wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 19-12-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_hut
  • Laatst online: 09-01 12:14
Hier nog wat "leuke" pics van mijn toestel. Buiten dit heb ik dus ook nog eens dat m'n trilfunctie helemaal niet meer werkt. 1 maand oud, niks geen rare dingen mee gedaan en ook niet laten stuiteren.
Je hebt die telefoon gewoon in het water laten flikkeren grapjas...

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/enasm.jpg

Fudd's First Law of Opposition: Push something hard enough and it will fall over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

jan_hut schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]
Meer uitleg A.U.B :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

jan_hut schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:49:
[...]

[afbeelding]
Als je op dat rode doelt, dat is gewoon z'n Vodafone SIM waarschijnlijk :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Eergister een mailtje van 2call gekregen:
Goedemorgen,

Uw toestel is in behandeling en wacht momenteel op onderdelen. Zoals het er
nu naar uit zal de reparatie gewoon onder garantie plaatsvinden.

Met vriendelijke groeten,

Duss... Ben mijn toestel nu al anderhalve week kwijt, ben benieuwd hoeveel nog langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
The Legend schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:59:
[...]

Als je op dat rode doelt, dat is gewoon z'n Vodafone SIM waarschijnlijk :+
Dat is wel zeker, hier identiek.
@ jan_hut: iets meer beargumentatie op bij een dergelijke ogenschijnlijke random flame wel gewenst, waar haal jij die informatie vandaan?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-04 14:33
Mijn toestel is dus ook gescheurt en ik was naar een kpn business centre gegaan in zwolle.
Daar repareren ze gelijk de telefoon als er onderdelen aanwezig zijn maar dit onderdeel was dus niet voorradig en zij zagen ook geen kans om het los te halen.
Dus nu is mijn toestel opgestuurt naar SE terug en die wisten dus te vertellen dat de productiefout zit in de toestellen van week 40 tot 52 dus als je nu een nieuw toestel krijgt ben je nog steeds de pineut zo werd het mij uitgelegt.
En ze kennen het probleem maar erkennen het nog niet bij sony ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the boiler schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:09:
Mijn toestel is dus ook gescheurt en ik was naar een kpn business centre gegaan in zwolle.
Daar repareren ze gelijk de telefoon als er onderdelen aanwezig zijn maar dit onderdeel was dus niet voorradig en zij zagen ook geen kans om het los te halen.
Dus nu is mijn toestel opgestuurt naar SE terug en die wisten dus te vertellen dat de productiefout zit in de toestellen van week 40 tot 52 dus als je nu een nieuw toestel krijgt ben je nog steeds de pineut zo werd het mij uitgelegt.
En ze kennen het probleem maar erkennen het nog niet bij sony ericsson.
handig als je weet dat in week 52 produktiefouten zitten, die week moet namelijk nog beginnen. Iets klopt er dus niet, of ze zijn wel heel eigenwijs om te gaan produceren terwijl ze op voorhand al weten dat er fouten in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Mijn toestel is vandaag gewoon al (gerepareerd) terug gekomen!!
Verstuurd 10 december
Ontvangst 2call 11 december
Verstuurd naar dynafix 12 december
Terug ontvangen 20 december

Ik ben hierover echt super tevreden! Ik had verwacht dat ik hem tot zeker midden januari kwijt zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Anoniem: 133424 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:04:
Update:

Mijn toestel is vandaag gewoon al (gerepareerd) terug gekomen!!
Verstuurd 10 december
Ontvangst 2call 11 december
Verstuurd naar dynafix 12 december
Terug ontvangen 20 december

Ik ben hierover echt super tevreden! Ik had verwacht dat ik hem tot zeker midden januari kwijt zou zijn!
0_0 die van mij is zelfs 10 december ontvangen bij 2call, en ik heb ehm nog steeds niet... :S

Ze hebben bij jou gewoon dat stukje plastic vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, klopt :) Gewoon het bovenste stuk plastic vervangen.
Kreeg er zelfs nog een SE sok bij, als cover (net als die ipod sokjes :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Damn, die wil ik ook :)

Maar het voelt 'tzelfde aan enzo?

Ik bedoel, als 't stuk plastic in mijn toestel vervangen voor dezelfde soort, dan schieten we niks op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies hetzelfde stuk erin gezet. Achja, mocht het weer barsten, stuur ik hem weer op. Maar laat ik gewoon hopen dat ie nu heel blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212809

Nou, het is dan zover..ik heb ook een scheurtje! Zomaar, uit het niets. Ik had hem gisteravond nog niet...kijk nu net..en daar zit hij dan.
Het zit net achter het power-knopje en loopt door tot aan de camera. Het is een toestel uit week 47.

Nu vraag ik me af of ik hem terug zal sturen? Ik heb hem amper 2 weken en ben er erg zuinig op geweest.
Maar ik heb hem besteld bij GSM Warenhuis..online dus...en vraag me af hoe lang het dan duurt voordat ik hem terug heb..

Wat zouden jullie doen, terugsturen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Gewoon eerst even contact opnemen, niet zomaar retour sturen natuurlijk. Ik had hem ook online gekocht en binnen een week heb ik een splinternieuwe ontvangen. Snap dan ook niet dat sommige winkels de telefoon gaan repareren wat 2 of 3 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Laatst online: 29-04 14:33
Anoniem: 111759 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:28:
[...]

handig als je weet dat in week 52 produktiefouten zitten, die week moet namelijk nog beginnen. Iets klopt er dus niet, of ze zijn wel heel eigenwijs om te gaan produceren terwijl ze op voorhand al weten dat er fouten in zitten
ja dat betekent dat ze dus nog geen oplossing hebben voor dit jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LZF schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:44:
Gewoon eerst even contact opnemen, niet zomaar retour sturen natuurlijk. Ik had hem ook online gekocht en binnen een week heb ik een splinternieuwe ontvangen. Snap dan ook niet dat sommige winkels de telefoon gaan repareren wat 2 of 3 weken kan duren.
Wat verwacht jij dan? Dat ze voor elke gebarste stukje plastic een compleet nieuw toestel leveren? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145278

Ook hier een breuk in mijn 8 dagen oude xperia.
vanaf het camera vlak tot aan de aan/uit schakelaar is de behuizing bijna volledig doorgescheurd.
Foto's volgen nog. Meteen gemaild met vodafone en moet langsgaan bij een VCP en dan gaan ze beoordelen of het garantie gaat worden en of ze hem op moeten gaan sturen. Het betreft hier een model uit week 48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Als ik iets koop voor 600 euro, in dit geval een Xperia X1, er vervolgens binnen een maand een scheur (en geen klein haarscheurtje) in komt zonder dat het mijn fout is, dan verwacht ik een goede service ja. Mijn leverancier heeft dat dus begrepen en stuurt de gare X1's gewoon retour naar Sony Ericsson. Dat niet iedere leverancier dat doet is dan ook onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Laatst online: 17-03 19:35

Fitz

Vincent! We happy?

Ik vraag me af of sony ericsson die telefoons wel goed test, eerst de high-end cameraphone met gebroken knopjes binnen enkele maanden en nu een andere high-end phone van 600 euro met allerlei haarscheurtjes in de behuizing. Heeft Sony-ericsson al eens een officieel bericht hier over uitgegeven? Daarnaast zie ik overal nog vrolijk advertenties staan van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 11:10
Het heeft even geduurd (Sony Ericsson moest even wat dingen uitzoeken), maar het staat op fp, zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284713

Ik ben al zo'n goede 6 jaar trouwe bezitter van een Sony Ericsson. Eerst P800 (2,5jr) en toen een P910i (3,5jr). De P910i ziet er beter uit dan mijn X1..... En wat de service betreft ben ik altijd netjes te woord gestaan door SE en hebben ze me altijd geholpen (simpele vragen/moeilijke vragen het maakte niet uit).
Dus verwacht ik dat nu ook.

Mijn X1 (W46) had blijkbaar simlock want ik kon er geen andere sim instoppen dan de bijgeleverde (geen netwerk). Dus heb ik 14 dagen niets anders dan spelletjes er mee gedaan op de bank. Vrijdag j.l. ging mijn abonnement om en had het eindelijk zin om hem mee naar buiten te nemen en hem echt te leren kennen. Omdat ik tegen wat gebruikers probleempjes aanliep tikte ik bij Google in: Xperia problemen. Toen werden mijn ogen geopend en ik ging mijn toestel checken. Ja hoor beginnend scheurtje bij de batterij (daar waar hij bij velen helemaal doorgescheurd is). Ook werkt bij mij de middelste knop van het navigatie systeem niet en vind ik het speakergeluid van de telefoon (dus niet waar de muziek uitkomt) zeer slecht. Ik heb wel eens een blauwe maandag een Alcatel One Touch 504? gehad, die gaf beter geluid, heb ik het idee.

Omdat de Nokia N96 Symbian heeft heb ik zitten twijfelen, maar omdat ik graag weer een Sony Ericsson wilde hebben heb ik voor de X1 gekozen......

Ik ga zo mijn telefoon terugbrengen naar de Vodafone-winkel en zie wel wanneer ik hem weer gerepareerd terug krijg. Het mag best een paar weken duren maar dan moet hij wel goed zijn, anders kan ik erg vervelend gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284713

We weten inmiddels dat het na een paar weekjes de scheuren op komen zetten.
Veel mensen hoor je over dan het lijkt alsof het bij de fabricage onder spanning is gebeurd.
We zijn inmiddels toch allemaal wel bekend met het feit dat als je iets koud maakt het krimpt en als je iets anders warm maakt het uitzet en dat er zo ook bijvoorbeeld diverse onderdelen in elkaar gezet kunnen worden. We weten ook dat verschillende materialen, zich anders kunnen gedragen wanneer je iets met de temperatuur gaat doen. Dus ook in je broekzak, buitenkant koud, binnenkant warm.... Of gewoon in een gsmtasje, in huis er in stoppen en buiten met de vrieskou eruit halen. Of andersom natuurlijk..... Zo zijn velen ook gewoon met het "er uit slaan" van de batterij. Je kunt hem er ook met je nagel uitwippen........
Tsja waarom ziet mijn P910i er nog zo mooi uit, waarom heb ik in die 3,5jr ook nog steeds geen folie op mijn display (er zitten nog steeds geen krassen op), terwijl ik hem wel iedere dag gebruik.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24
eindelijk erkenning! direct na 1 januari gaat mijn X1 terug naar GSMWeb, voor die tijd stuur ik hem niet omdat ze toch pas na 1 januari weer open zijn voor reparaties.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41

Ginz

Trek Superfly 5 powered

nieuws: Sony Ericsson erkent probleem met haarscheurtjes Xperia X1

edit:
Hmmm... spuit11 :X

[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 22-12-2008 15:54 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Anoniem: 284713 schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:37:
We weten inmiddels dat het na een paar weekjes de scheuren op komen zetten.
Veel mensen hoor je over dan het lijkt alsof het bij de fabricage onder spanning is gebeurd.
We zijn inmiddels toch allemaal wel bekend met het feit dat als je iets koud maakt het krimpt en als je iets anders warm maakt het uitzet en dat er zo ook bijvoorbeeld diverse onderdelen in elkaar gezet kunnen worden. We weten ook dat verschillende materialen, zich anders kunnen gedragen wanneer je iets met de temperatuur gaat doen. Dus ook in je broekzak, buitenkant koud, binnenkant warm.... Of gewoon in een gsmtasje, in huis er in stoppen en buiten met de vrieskou eruit halen. Of andersom natuurlijk..... Zo zijn velen ook gewoon met het "er uit slaan" van de batterij. Je kunt hem er ook met je nagel uitwippen........
Tsja waarom ziet mijn P910i er nog zo mooi uit, waarom heb ik in die 3,5jr ook nog steeds geen folie op mijn display (er zitten nog steeds geen krassen op), terwijl ik hem wel iedere dag gebruik.......
Wat wil je precies zeggen :? Dat wij (mensen met scheurtjes) onvoorzichtig met de telefoon omgaan?
Dat we niet moeten zeuren? Ik snap je niet helemaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Lol, leuk om te zien dat er alleen over haarscheurtjes wordt gesproken. De linkerfoto op de FP is van mijn toestel en dat is toch niet echt een haarscheurtje, maar een flinke scheur dwars door de behuizing. ;)

Het is in elk geval geen productiefout, zegt De Kort.

Kan aan mij liggen maar ik heb al heel wat foto's voorbij zien komen met een scheur die exact hetzelfde is als die van mij. Kan me niet voorstellen dat dat toevallig is. Anyway, de tijd zal het leren of mijn nieuwe X1 heel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degussa1983
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-12-2024
Zou het niet gewoon kunnen komen door het dicht klikken/schieten van het toetsenbord, de één schuift hem rustig dicht, en de ander geeft m een duwtje zodat ie bij wijze van spreken dichtschiet.
Lijkt me dat daardoor er aardig wat kracht op de kast komt te staan waardoor misschien die scheurtjes ontstaan.
En t verklaart misschien ook waarom niet iedereen er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001

PD2JK

ouwe meuk is leuk

offtopic:
Spuit elf.

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 22-12-2008 19:23 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste