Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
dit probleem heeft niets met het gebruik te maken
mijn toestel had dit al bij levereing het was mij wel opgevallen dat de verf van mijn toestel al bewoog
alleen ben ik stom geweest om te wachtten dat het erger werd
ik dacht zelf aan een iets dikkere verf laag maar na 3 weken begon het los te laten en toen kwam de scheur zicht baar deze heeft dus al bij levering er in gezeten
was alleen te blij na het te lang wachten op het eindelijke levering van het toestel dat ik de kat uit de boom heb gekeken met het desbetreffende scheurtje
en daardoor ben ik waarschijnlijk nu mijn toestel 3 weken kwijt door het falen van SE en doordat hi geen ruiltoestellen geeft zit ik zonder telefoon maar dat is weer iets voor het provider topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm nou ik ben vandaag naar het KPN busines center geweest in Barendrecht en daar wist de beste man niets van de inmiddels toch wel bekende scheuren in het toestel af. Hij beweerde vervolgens dat ik hem waarschijnlijk heb laten vallen en dat het dus absoluut niet onder de garantie zou vallen :S.

Ik kon zeggen wat ik wou maar het zou mij zeker weten geld gaan kosten, dit terwijl ik mijn vorige X1 gewoon omgeruild heb gekregen waar dezelfde scheur in zat.

Wat zeggen jullie nog een keer proberen contact op te nemen met SE? (die vertelde mij een week geleden nog dat ik toch echt contact op moest nemen met mij provider.)

Zo word je toch mooi heen en weer gestuurd..
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:33:
Ik ben al zo'n goede 6 jaar trouwe bezitter van een Sony Ericsson. Eerst P800 (2,5jr) en toen een P910i (3,5jr). De P910i ziet er beter uit dan mijn X1..... En wat de service betreft ben ik altijd netjes te woord gestaan door SE en hebben ze me altijd geholpen (simpele vragen/moeilijke vragen het maakte niet uit).
Dus verwacht ik dat nu ook.

Mijn X1 (W46)..... ..... tikte ik bij Google in: Xperia problemen. Toen werden mijn ogen geopend en ik ging mijn toestel checken. Ja hoor beginnend scheurtje bij de batterij (daar waar hij bij velen helemaal doorgescheurd is)......

Ik ga zo mijn telefoon terugbrengen naar de Vodafone-winkel en zie wel wanneer ik hem weer gerepareerd terug krijg. Het mag best een paar weken duren maar dan moet hij wel goed zijn, anders kan ik erg vervelend gaan worden.
quote]Helens Angel schreef op maandag 22 december 2008 @ 15:37:
We weten inmiddels dat het na een paar weekjes de scheuren op komen zetten.
Veel mensen hoor je over dan het lijkt alsof het bij de fabricage onder spanning is gebeurd.
We zijn inmiddels toch allemaal wel bekend met het feit dat als je iets koud maakt het krimpt en als je iets anders warm maakt het uitzet en dat er zo ook bijvoorbeeld diverse onderdelen in elkaar gezet kunnen worden. We weten ook dat verschillende materialen, zich anders kunnen gedragen wanneer je iets met de temperatuur gaat doen. Dus ook in je broekzak, buitenkant koud, binnenkant warm.... Of gewoon in een gsmtasje, in huis er in stoppen en buiten met de vrieskou eruit halen. Of andersom natuurlijk..... Zo zijn velen ook gewoon met het "er uit slaan" van de batterij. Je kunt hem er ook met je nagel uitwippen........
Tsja waarom ziet mijn P910i er nog zo mooi uit, waarom heb ik in die 3,5jr ook nog steeds geen folie op mijn display (er zitten nog steeds geen krassen op), terwijl ik hem wel iedere dag gebruik.......
[/quote]
St@m schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:04:
[...]

Wat wil je precies zeggen :? Dat wij (mensen met scheurtjes) onvoorzichtig met de telefoon omgaan?
Dat we niet moeten zeuren? Ik snap je niet helemaal hier.
Het moraal van het verhaal is dat ik blijkbaar heel voorzichtig omga met mijn toestel (oh ja...ja ...oh) zelfs ik een scheurtje in de behuizing heb zitten (in een hele korte tijd), het ligt dus zeker niet aan de gebruiker, het is gewoon een productiefout.
Maar ja na dat heeft Sony Ericsson dan nu ook al toegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grappigste vind ik nog wel dat Sony Ericsson zegt dat het vooral géén productiefout is... Maar wel zeggen dat het toestel omgeruild wordt als de klant er problemen mee heeft en het niet aan hem zelf ligt...

Als het geen productiefout is volgens SE, wat is het dan wel volgens hen? Standaard slechte kwaliteit? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:04:
Hmm nou ik ben vandaag naar het KPN busines center geweest in Barendrecht en daar wist de beste man niets van de inmiddels toch wel bekende scheuren in het toestel af. Hij beweerde vervolgens dat ik hem waarschijnlijk heb laten vallen en dat het dus absoluut niet onder de garantie zou vallen :S.

Ik kon zeggen wat ik wou maar het zou mij zeker weten geld gaan kosten, dit terwijl ik mijn vorige X1 gewoon omgeruild heb gekregen waar dezelfde scheur in zat.

Wat zeggen jullie nog een keer proberen contact op te nemen met SE? (die vertelde mij een week geleden nog dat ik toch echt contact op moest nemen met mij provider.)

Zo word je toch mooi heen en weer gestuurd..
.
Neem een uitdraai van de eerste pagina van dit topic mee naar die zaak en laat het hem zien.. Als ie dan nog moeilijk doet vragen naar zijn baas of de wijze waarop je een klacht over hem en de service in kan dienen... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:07
Mja, zijn het er heel veel? Hoeveel X1's zijn er wel niet verkocht en hoeveel hebben nu echt last van scheurtjes. Het zijn er inderdaad veel en de constructie lijkt me ook niet helemaal koosjer, maar het kan ook zijn dat het een wat hoger percentage is dan normaal. Als het echt een fout is dat in elk model zit dan zouden we in 6 maanden na de launch toch een stuk meer problemen moeten zien gok ik, de tijd zal het leren. Bengalboy heeft maanden lang een X1 getest en die had geen scheuren, ok het is dan een proto, maar die hoeft niet altijd af te wijken.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn X1 na 1,5 maand. Ik heb dan ook geen scheuren en niks en wel een W44 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:39:
Mja, zijn het er heel veel? Hoeveel X1's zijn er wel niet verkocht en hoeveel hebben nu echt last van scheurtjes. Het zijn er inderdaad veel en de constructie lijkt me ook niet helemaal koosjer, maar het kan ook zijn dat het een wat hoger percentage is dan normaal. Als het echt een fout is dat in elk model zit dan zouden we in 6 maanden na de launch toch een stuk meer problemen moeten zien gok ik, de tijd zal het leren. Bengalboy heeft maanden lang een X1 getest en die had geen scheuren, ok het is dan een proto, maar die hoeft niet altijd af te wijken.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn X1 na 1,5 maand. Ik heb dan ook geen scheuren en niks en wel een W44 model.
Waarom zet je je vraagtekens bij de constructie? En tja, het percentage... Ik ben benieuwd hoe hoog dat percentage is.. Vast niet zo erg als op de frontpage staat.. Maar ik ben benieuwd of dit percentage niet hoger wordt na een paar maanden gebruik.. De tijd zal het leren...

Offtopic:
Ja, ik zit er ook nog steeds aan te denken om em toch te gaan halen... Nee, ik heb er nog geen :)
Maar ik ben een eeuwige twijfelaar op dat vlak... En dit soort topics ben ik niet zo blij mee.. .
Maargoed, nu Sony Ericsson het erkent en oplost is dat geen probleem meer..
Nu alleen nog twijfelen over een Vodafone of T-Mobile abonnement... Maar das weer een heel ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:55:
[...]

Waarom zet je je vraagtekens bij de constructie? En tja, het percentage... Ik ben benieuwd hoe hoog dat percentage is.. Vast niet zo erg als op de frontpage staat.. Maar ik ben benieuwd of dit percentage niet hoger wordt na een paar maanden gebruik.. De tijd zal het leren...
Ik heb m'n week 46 exemplaar nu ook een maand maar ook hier nog geen probleem met de cover :)
En ik denk ook dat het niet om een percentage maar veel eerder om een minimaal promillage van de productie gaat.
..
Maargoed, nu Sony Ericsson het erkent en oplost is dat geen probleem meer..
Daar sluit ik me helemaal bij aan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij mij Xperia een heel klein minischeurtje en er is een klein bobbeltje te zien, dit is al zon 2 weken zo maar breidt niet uit. Maaaarr sinds gister wil mijn scherm niet meer, terwijl het toestel zelf wel werkt. Nadat ik mijn toestel had laten vallen (niet hard ofzo) deed ineens het beeld het wel weer maar nu doet hij dus weer niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Ik heb mijn xperia maar net een week (vodafone), maar ik zie nu opeens een stukje verf? dat is verdwenen. Geen scheurtjes nog. Ik hoop niet dat de rest van de behuizing opeens van kleurtje wil veranderen.

Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/4603/img2100cq2.th.jpg

imageshack linkje

[ Voor 37% gewijzigd door Xu op 24-12-2008 20:18 ]

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Verwijderd

Xu schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:13:
Ik heb mijn xperia maar net een week (vodafone), maar ik zie nu opeens een stukje verf? dat is verdwenen. Geen scheurtjes nog. Ik hoop niet dat de rest van de behuizing opeens van kleurtje wil veranderen.

[afbeelding]

imageshack linkje
Heb precies het zelfde allen is er ene groter stuk afgebroken.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Xu schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:13:

[afbeelding]

imageshack linkje
Binnen de 8 dagen omruilgarantie? Direct bellen met de klantenservice en omruilen die hap!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:23
D'r is werkelijk een micrometer verf van je foon af, gebruikssporen heet dat volgens mij. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
SoaDmaggot schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:56:
[...]

@ jan_hut: iets meer beargumentatie op bij een dergelijke ogenschijnlijke random flame wel gewenst, waar haal jij die informatie vandaan?..
Uit z'n duim. Toestel is nooit in contact met water geweest. Toestel heeft scheurtjes en trilfunctie werkt niet meer. Voor dit laatste heb ik 'm naar T-mobile terug gebracht 1.5 week geleden. Simcard is trouwens van T-mobile en niet Vodafone.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

SonyEricsson toestellen hebben meestal vochtindicatoren, die rood verkleuren op het moment dat die in aanraking komen met vocht.

The Legend Jan Hut dacht een uitgelopen vochtindicator te zien.... Foutje van hem. Niet nodig om `m af te blaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 26-12-2008 13:46 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
Ginz schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:29:
SonyEricsson toestellen hebben meestal vochtindicatoren, die rood verkleuren op het moment dat die in aanraking komen met vocht.

The Legend dacht een uitgelopen vochtindicator te zien.... Foutje van hem. Niet nodig om `m af te blaffen.
tja, maar hij had het duidelijk fout (en een simkaart zien zitten, da's geen rocket science...) en zijn toon was ook wel heel erg onvriendelijk. dan krijg je dit soort reacties nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Ginz schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 02:29:

The Legend dacht een uitgelopen vochtindicator te zien.... Foutje van hem. Niet nodig om `m af te blaffen.
Ej, dat wassik nie :P Jan Hut dacht dat, ik wees erop dat dat rode vlekje gewoon z'n vodafone sim kaart was :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceheart schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 03:34:
[...]

tja, maar hij had het duidelijk fout (en een simkaart zien zitten, da's geen rocket science...) en zijn toon was ook wel heel erg onvriendelijk. dan krijg je dit soort reacties nou eenmaal.
Ben het er mee eens. Hij had het anders kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Laatst online: 08:02
Inmiddels heeft mijn Xperia van anderhalve maand oud ook een scheur. Hij bevindt zich aan de achterkant. Net iets boven het zwarte camera gedeelte (op de zilveren rand) en gaat richting de power knop... De scheur stopt op de ronding...

Heb hem gekocht bij GSMweb en het is een week 46 toestel.

Mijn probleem is echter dat ik 15 januari voor 5 maanden naar Zweden vertrek voor mijn studie... waarvoor ik deze telefoon speciaal had gekocht met bijbehorend T-mobile flex abonnement...

Nu maar hopen dat mijn GSMweb of Sony Ericsson kan regelen dat mijn toestel of gerepareerd is voor die datum of ik een nieuwe heb... Heb ze maar gelijk gemaild en hopelijk krijg ik snel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello There

I hope you don't mind that I am writing in English here. My dutch is not too good. I couldn't help it when I noticed a photo with the exact same crack I have on my Xi1 which is only a few weeks old and never ever dropped for all the time I have had it, I just noticed the crack and now I see that it is almost a replica of BIGMOUTH's photos. I will add my own photo here to show the crack

Afbeeldingslocatie: http://www.giseleandtheodore.com/wp-content/gallery/somepics/dsc01445.jpg

another photo

Afbeeldingslocatie: http://www.giseleandtheodore.com/wp-content/gallery/somepics/dsc01440.jpg

Does anyone know what the procedure is to get this problem solved. I don't mind a replacement phone ! What are other people doing with their cracks ? report to provider or SE ?

Hope to hear from you all

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Laatst online: 07-09 22:56
I think reporting to both provider and SE is the best. You should include photo(s) of your handset and photos of comparable damaged handsets and links towards any topics addressing to cracks. Plus, I would return the phone to where I bought it and then see if you can get a new one, otherwise they'll forward your handset to an SE repair center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

SoaDmaggot schreef op donderdag 25 december 2008 @ 18:08:
[...]

Binnen de 8 dagen omruilgarantie? Direct bellen met de klantenservice en omruilen die hap!
Ik heb contact gehad met vodafone, ze zeiden tegen mij dat ik eerst mijn telefoon moest opsturen naar
revo

Zodat ze kunnen beoordelen. Ik moet het nog opsturen.... iemand ervaring ermee hoelang ik hem dan kwijt ben? (gezien levertijden van x1)

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Xu schreef op zondag 28 december 2008 @ 10:28:
[...]

Ik heb contact gehad met vodafone, ze zeiden tegen mij dat ik eerst mijn telefoon moest opsturen naar
revo

Zodat ze kunnen beoordelen. Ik moet het nog opsturen.... iemand ervaring ermee hoelang ik hem dan kwijt ben? (gezien levertijden van x1)
Als er een mogelijkheid is om langs te gaan, dan zou ik dat doen, anders duurt het alleen maar langer. Of heb je ehm inmiddels al verstuurd? Hoe is het dan gegaan en alles?

*Update over mijn situatie*
'k Heb mijn telefoon teruggebracht omdat er een scheur in zat (http://tweakers.net/nieuws/57458/sony-ericsson-erkent-probleem-met-haarscheurtjes-xperia-x1.html, rechter foto is van mij), ben ehm inmiddels alweer 3 weken kwijt (bijna langer dan dat ik dat ding in bezit had... :? ). Volgens de laatste mail van 2call wacht mijn toestel op onderdelen... Dat duurt meestal heel lang, of niet?

Heb zonet een mail naar 2call gestuurd of er iets anders gedaan kan worden, want het duurt me te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
Zijn er ook al X1's bekend met haarscheuren in de zilverkleurige omlijsting? In de buurt van de stylus? Als je heel goed kijkt zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
En ja hoor, sinds gisteren ook bij mijn week 46 'out of the blue' een haarscheur in de zilvere omlijsting :(
Niet in de buurt van de stylus, maar exact daar waar (Engelse) 'gregthom99' van een paar posts terug een stukje uit de lijst heeft.
Precies in het midden tussen de camera- en volume knop (aan de bovenkant als je het scherm open schuift)
Je ziet het bijna niet maar als je erover wrijft voel je het.

Net gebeld met gsmweb omdat ie daar vandaan komt. De man had er nog nooit van gehoord zei ie 8)7
Hij adviseerde om begin volgend jaar nog ff contact op te nemen omdat er nu toch niets meer afgehandeld wordt en ook TNT maar een paar dagen werkt ;)

Volgend jaar gaan we zien hoe dit verder gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
catt4u schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:35:
En ja hoor, sinds gisteren ook bij mijn week 46 'out of the blue' een haarscheur in de zilvere omlijsting :(
Niet in de buurt van de stylus, maar exact daar waar (Engelse) 'gregthom99' van een paar posts terug een stukje uit de lijst heeft.
Precies in het midden tussen de camera- en volume knop (aan de bovenkant als je het scherm open schuift)
Je ziet het bijna niet maar als je erover wrijft voel je het.

Net gebeld met gsmweb omdat ie daar vandaan komt. De man had er nog nooit van gehoord zei ie 8)7
Hij adviseerde om begin volgend jaar nog ff contact op te nemen omdat er nu toch niets meer afgehandeld wordt en ook TNT maar een paar dagen werkt ;)

Volgend jaar gaan we zien hoe dit verder gaat :?
Probeer eens een mail te sturen naar de Xperia Support. Dan krijg je een lijst met bedrijven waar je je telefoon kunt laten repareren op vertoon van het aankoopbewijs. Ik ga vanmiddag langs bij een bedrijf in Raamsdonksveer om hopelijk een nieuwe achterkant erop te laten zetten. Klaar terwijl u wacht service! En dat spreekt me veel meer aan dan hem terug te sturen naar GSMweb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Benmen schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:15:
Zijn er ook al X1's bekend met haarscheuren in de zilverkleurige omlijsting? In de buurt van de stylus? Als je heel goed kijkt zichtbaar?
Ja, daar zijn er ook al een heleboel van.
Foto's zijn te vinden in dit topic en op het XDA forum.

[ Voor 9% gewijzigd door Wicked_Wy op 29-12-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
Retrail schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:45:
[...]

Probeer eens een mail te sturen naar de Xperia Support. Dan krijg je een lijst met bedrijven waar je je telefoon kunt laten repareren op vertoon van het aankoopbewijs. Ik ga vanmiddag langs bij een bedrijf in Raamsdonksveer om hopelijk een nieuwe achterkant erop te laten zetten. Klaar terwijl u wacht service! En dat spreekt me veel meer aan dan hem terug te sturen naar GSMweb...
GOEIE TIP

Ik heb ff gebeld met dat support nummer van Xperia (09009973742) en werd heel vriendelijk te woord gestaan door een meneer.
Uitgelegd wat het probleem was en ik kreeg de indruk dat ze inderdaad op de hoogte zijn van de problemen.

Hij gaf me het advies even bij een service point langs te gaan.
Het schijnt dat The Phone House over het algemeen als service point is aangewezen :)
Inderdaad het aankoop bewijs meenemen.

Zij kunnen sommige reparaties uitvoeren en anders wordt de telefoon naar Sony Service opgestuurd.
Niet naar een bedrijf dat voor Sony reparaties doet :+ Dat heb ik speciaal gevraagd ;)
Als de telefoon moet worden opgestuurd naar Sony Service duurt het ongeveer 10 werkdagen.

Maar ook deze meneer adviseerde om even tot na nieuwjaar te wachten.
In januari dus maar ff langs The Phone House in Bergen op Zoom (die repareren ook)
Denk alleen dat ze die behuizing en delen ervan (nog niet) in voorraad hebben :?

Of zouden er al zoveel klachten zijn dat Sony de reparatie centra inmiddels bevoorraad hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een 2e scheur bij de stylus, de hoek zit nu iewat los :(
Toestel is van week 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even geen melding van een nieuwe scheur. Ienieminie scheurtje heeft zich gelukkig niet verder ontwikkeld bij mij. Wel even een vraag.

Je zou toch denken dat SE op een gegeven moment het productieproces aanpast zodat de covers niet meer scheuren. Aan de reacties te zien is dat punt nog niet aangebroken.

Zou mijn veronderstelling kloppen of zou SE tot het einde der tijden (tot de X2 komt?) op dezelfde manier blijven prodiuceren en gewoon de klachten blijven afhandelen? I

s er hier toevallig iemand die daar wat meer over kan zeggen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Ik denk dat het lastig te bepalen is waar de fout in het productieproces dan zit. Lang niet alle toestellen ervaren deze problemen. Ik heb een berucht W44 model zonder scheuren sinds begin november. Je kunt niet lukraak het proces gaan aanpassen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nou, en ik mag me ook in dit topic melden :( Vodafone, en een model uit de beruchte week 44. Ik zag 'm daarstraks ineens zitten, weet niet hoe lang die er dus al zit.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RHoDjhyaGkachhDCz8N7o4LP/full.jpg

Morgen maar eens even met Vodafone gaan bellen, vrees ik. Ik wil m'n toestel niet kwijt ;(

[ Voor 63% gewijzigd door Alex) op 18-02-2009 13:45 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Zijn er al mensen met hun toestel langs geweest bij een SE service point? Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
niet geweldig alhoewel zij er ook niks aan kunnen doen
de spullen zijn niet op voorraad omdat het een te nieuw toestel was en het onderdeel het waar ook de stylus in zit kan moeilijk vervangen worden dus moet hij toch opgestuurd worden ik ben hem nu al sinds 20 dec kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Alex) schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:42:
Nou, en ik mag me ook in dit topic melden :( Vodafone, en een model uit de beruchte week 44. Ik zag 'm daarstraks ineens zitten, weet niet hoe lang die er dus al zit.

Foto:
[afbeelding]

Morgen maar eens even met Vodafone gaan bellen, vrees ik. Ik wil m'n toestel niet kwijt ;(

Ik heb nog een klein ander probleempje: een paar weken geleden is mijn toestel gevallen, en sindsdien is er een randje voelbaar rondom het lensje van de camera. Volgens mij was dit eerst niet, hopelijk kan dit dan ook meteen hersteld worden.
Bij mij echt exact op dezelfde plek! Scheurt niet verder uit, dus ook nog geen problemen o.i.d. Wel benieuwd wat Vodafone te melden heeft!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
Ik heb mijn toestel inmiddels afgeleverd in Rijswijk bij Solid Vision. Ze willen me graag helpen, maar ze zitten te wachten op de onderdelen. Sony Ericsson schijnt heel langzaam te zijn met het uitleveren van onderdelen.

Ik baal hier wel erg van, aangezien ik mijn toestel nu wel kwijt ben en ik volgende week vrijdag voor 5 maanden vertrek naar het buitenland. Als ze volgende week die onderdelen nog niet binnen hebben gaat Solid Vision voor mij een klacht neerleggen bij Sony Ericsson. Dan hoop ik dat er nog een oplossing komt voor mij, voordat ik vertrek!

Het is nu dus afwachten of de onderdelen deze week komen, aangezien ze al een tijdje in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Ik wou net schrijven dat ik geen problemen heb met het toestel en geen scheurtje kan bekennen, nu kijk ik nog eens goed en zit bij mij ook een scheur bij dat stylus ding, aargh, zelfs als je voorzichtig bent kan het dus gebeuren :S Ik ga er fijn mee terug! Sorry moest even m'n frustratie kwijt :@

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 05-01-2009 23:14 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Benmen schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:15:
Ja ik. Maar dat hebben wel meer mensen als je goed had gelezen :P

Edit: Het is mischien een stomme vraag, maar mag je je toestel gewoon verkopen, en zal het kaartje in een andere mobiele telefoon werken?

[ Voor 18% gewijzigd door Redax op 06-01-2009 00:35 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Retrail schreef op maandag 05 januari 2009 @ 23:04:
Ik heb mijn toestel inmiddels afgeleverd in Rijswijk bij Solid Vision. Ze willen me graag helpen, maar ze zitten te wachten op de onderdelen. Sony Ericsson schijnt heel langzaam te zijn met het uitleveren van onderdelen.

Ik baal hier wel erg van, aangezien ik mijn toestel nu wel kwijt ben en ik volgende week vrijdag voor 5 maanden vertrek naar het buitenland. Als ze volgende week die onderdelen nog niet binnen hebben gaat Solid Vision voor mij een klacht neerleggen bij Sony Ericsson. Dan hoop ik dat er nog een oplossing komt voor mij, voordat ik vertrek!

Het is nu dus afwachten of de onderdelen deze week komen, aangezien ze al een tijdje in bestelling staan.
Ja ik wacht al sinds 10 december op m'n toestel die in reparatie is! Ik ben dat ding inmiddels langer kwijt dan dat ik ehm heb gehad... :S:S Kweet niet of ik bij 2call of bij SE moet gaan klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 09:28
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:54:
Ook hier een breuk in mijn 8 dagen oude xperia.
vanaf het camera vlak tot aan de aan/uit schakelaar is de behuizing bijna volledig doorgescheurd.
Foto's volgen nog. Meteen gemaild met vodafone en moet langsgaan bij een VCP en dan gaan ze beoordelen of het garantie gaat worden en of ze hem op moeten gaan sturen. Het betreft hier een model uit week 48.
Nou ik heb er een met dit nummer 08W48 en ik heb exact de zelfde scheur als jij hebt.
Ik heb er totaal geen moeite voor hoeven doen want hij zat er plotseling zonder te vallen etc.
Heb hem nu 4 weken.
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, mijn scheur is gerepareerd! Alleen nu zit mijn batterij klepje onder de krassen (zijn niet van mezelf, heb nog niet aan het toestel gezeten), dus weer terug naar Dynafix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 22:54:
nou, mijn scheur is gerepareerd! Alleen nu zit mijn batterij klepje onder de krassen (zijn niet van mezelf, heb nog niet aan het toestel gezeten), dus weer terug naar Dynafix...
Waarom hebben ze het klepje ook meegestuurd? Standaard procedure is alle losse onderdelen op welke de reparatie niet van toepassing is, achterlaten bij de klant.

e.g. Sim-kaart, klepje, geheugenkaart, batterij etc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31

Matjan

:D

Ik heb me toestel terug!! Ingeleverd op de 29ste bij een Vodafone winkel en ik mocht hem gister laten ophalen! Mijn beeldscherm deed het niet meer en vanaf dat moment zat er een klik in me schuifmechanisme en tot overmaat van ramp deed me beeldscherm helemaal niets meer! Ik had ook last van een kleinscheurtje en afbladderend verf. Ze hebben de hele behuizing vervangen en zij ziet er weer uit als nieuw!

Hulde aan SonyEricsson!

Op de website kon ik ook het hele reparatieproces volgen:D

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
helaas vond ik vandaag opnieuw een scheurtje op m'n X1.Naast de al bestaande scheur tussen camera en powerknop (die langzaam uitbreid) en de 2 scheurtjes rond de stylus (eveneens uitgebreid) is nu ter hoogte vd stylus-scheur in de chromen omlijsting een scheurtje ontstaan.

Vorige week naar teleworld in amsterdam geweet, zy hebben echter nog geen onderdelen en krygen die alleen op bestelling (waar veel tyd overheen gaat volgens de reparateur) en ze geven heel eerlyk aan dat ze nog geen ervaring hebbe met reparaties op de X1. De lyst service points op de SE site is niet up to date:geen enkele phonehouse is een SE punt meer,de rest weet van niets,muv teleworld. SE mailde me dezelfde lyst als op het web staat (slecht!).

Ik heb begrepen dat er by/in Nuth een SE reparatiecentrum is waar onderdelen op voorraad zouden moeten liggen.zyn er meer van dit soort centra,wellicht meer centraal gelegen? en zyn er gebruikers die hun toestel naar GSMWeb gestuurd hebben?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Laatst online: 07:31

Matjan

:D

jeehaa schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:34:
Ik heb begrepen dat er by/in Nuth een SE reparatiecentrum is waar onderdelen op voorraad zouden moeten liggen.zyn er meer van dit soort centra,wellicht meer centraal gelegen? en zyn er gebruikers die hun toestel naar GSMWeb gestuurd hebben?
In Nuth zin Dynafix en daar worden toestellen van bijna alle merken heen verzonden voor reparatie. Volgens mij heeft het geen nut om naar nuth te rijden omdat de reparatie door het verkooppunt moet worden aangemeld.

Hieronder zie je het reparatieproces en ik weet zeker dat SE zich heeft voorbereid op de vele inzendingen van de X1 voor de behuizing door extra voorraad te leveren aan Dynafix.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 27-12-2008 13:33:32
Service-aanmelding - Bevestigd 27-12-2008 13:33:38
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 29-12-2008 17:17:15
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 30-12-2008 5:00:30
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 30-12-2008 5:00:31
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 30-12-2008 8:19:37
Reparatie repair center - In behandeling 31-12-2008 11:05:51
Reparatie repair center - Voltooid 5-1-2009 14:05:25
Reparatie repair center - In behandeling 5-1-2009 14:15:53
Reparatie repair center - Voltooid 5-1-2009 15:07:24
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 5-1-2009 15:18:44
Logistiek - Product klaar voor retourzending 5-1-2009 16:34:49
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 5-1-2009 22:40:57

[ Voor 9% gewijzigd door Matjan op 11-01-2009 23:21 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht... Ik dacht ik heb een goeie phone, maar gister kwam ik er ook achter dat ik een scheur bij de stylus in de zilveren omlijsting heb. Ook mis ik een stuk zilver bij de volumeknoppen. En die hoekjes bij de batterijklep gaan ook steeds losser zitten.. Sorry, maar moest ff mn frustratie kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand langs een shop in omstreken rotterdam geweest waar ze je x1 repareren terwijl je wacht? Heb geen zin om mn telefoon een aantal weken kwijt te zijn... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
Ja, ik heb ehm eindelijk weer! Na ruim 5 weken te hebben gewacht, kon ik m'n toestel ophalen. Bleek dat ik een nieuwe had gekregen... -_-' Geef me dan meteen een nieuw mee ipv 5 weken frustratie... :(

Dit keer heb ik een toestel uit W46 ipv W44...
Waar kon je dit checken? Op Dynafix.nl?

[ Voor 6% gewijzigd door Wicked_Wy op 13-01-2009 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Vrijdag avond aan de lader. kijk zaterdag ochtend , en denk ik van , waarom werkt dat scherm nu niet??
problemen : de hele voorkant lijkt wel zonder stroom te zitten, ook werken de leds niet meer. ik kan wel het toestel opstarten, als ik lang genoeg wacht en dan de boel uitschuif werkt de toetsenbord belichting wel, dus dat zal nog wel werken. hij word ook iets warm (van de batterei) als ie ff aanstaat. voor de rest werkt geen enkel knopje langs de zijkant, maar als hij aanstaat kan ik hem wel activesyncen en gwn in rondbladeren :/

hij gaat allessinds morgen terug nar de repair center.
als hij terug komt van reparatie gaat ie meteen op marktplaats. ik kan er niet mee werken, toestel heeft teveel functies. ik stop liever 250euro in de zak en dan ga ik voor de nieuwe nokia e63 ofzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Qurius op 13-01-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
2 januari telefoon bij T-mobile shop in Utrecht ter reparatie aangeboden, vandaag gebeld dat ik 'm weer op kan halen. Morgen dus maar even ophalen.

Kijk, dat is nog eens snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
catt4u schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:26:
[...]
(deel weggehaald) ... Ik heb ff gebeld met dat support nummer van Xperia (09009973742) en werd heel vriendelijk te woord gestaan door een meneer. Uitgelegd wat het probleem was en ik kreeg de indruk dat ze inderdaad op de hoogte zijn van de problemen. Hij gaf me het advies even bij een service point langs te gaan.
Het schijnt dat The Phone House over het algemeen als service point is aangewezen :)
Inderdaad het aankoop bewijs meenemen.

Zij kunnen sommige reparaties uitvoeren en anders wordt de telefoon naar Sony Service opgestuurd.
Niet naar een bedrijf dat voor Sony reparaties doet :+ Dat heb ik speciaal gevraagd ;)
Als de telefoon moet worden opgestuurd naar Sony Service duurt het ongeveer 10 werkdagen.
Ik heb mijn X1 gekocht (geabonneerd) op de 20ste, en dus inderdaad 2 januari een barstje erin. Ik gesproken met Xperia lijn zoals jij en die man ook heel vriendelijk dat het naar een Sony herstelpunt gaat. Nu was ik bij de Phone house (begonnen ze ook nog heel verhaal te doen dat omdat ik niet verzekerd was, wel is kon zijn dat het niet onder garantie valt en ik dus na die tijd moet gaan betalen en of ik hem dan ECHT wel wou opsturen) en zeiden ze dat alles naar dynafix gaat en sony ericsson helemaal niet zelf een service point heeft, maar dat het allemaal naar dynafix gaat, ook nokia en samsung etc. Weet niet hoe betrouwbaar het is, maar oké.
Matjan schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:19:
[...]

(deel weggehaald)

Hieronder zie je het reparatieproces en ik weet zeker dat SE zich heeft voorbereid op de vele inzendingen van de X1 voor de behuizing door extra voorraad te leveren aan Dynafix.

In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 27-12-2008 13:33:32
(deel weggehaald)
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 5-1-2009 22:40:57
Dit is denk ik niet zo, want dit is mijn status:
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 7-1-2009 13:10:18
Order - Bevestigd 7-1-2009 13:10:37
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 7-1-2009 14:20:29
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 8-1-2009 3:28:11
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 8-1-2009 3:28:12
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 8-1-2009 8:34:45
Reparatie repair center - In behandeling 8-1-2009 9:38:14
Reparatie - Wacht op onderdelen 8-1-2009 9:38:48

bij mij staat er dus gewoon wacht op onderdelen bij dynafix.

[ Voor 0% gewijzigd door Kyhfin op 14-01-2009 02:27 . Reden: [b] code niet afgesloten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik ben vandaag bij de primafoon geweest en mijn telefoon is dus al vanaf de vrijdag voor kerst in reparatie
en de medewerker heeft voor mij gebelt en wist dus te vertellen dat er 6 onderdelen al vervangen waren en dat ze nog op nieuwe zaten te wachten en ik dus pas volgende week mijn telefoon weer terug heb
echt een geweldige ervaring zo'n crap telefoon 8 weken in bezit 4 weken in reparatie
jammer van het toestel want hij is gewoon geweldig in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

the boiler schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:02:
ik ben vandaag bij de primafoon geweest en mijn telefoon is dus al vanaf de vrijdag voor kerst in reparatie
en de medewerker heeft voor mij gebelt en wist dus te vertellen dat er 6 onderdelen al vervangen waren en dat ze nog op nieuwe zaten te wachten en ik dus pas volgende week mijn telefoon weer terug heb
echt een geweldige ervaring zo'n crap telefoon 8 weken in bezit 4 weken in reparatie
jammer van het toestel want hij is gewoon geweldig in gebruik
Niet zeuren. ;)
Ben mijn Nokia N80 eens 13 weken kwijt geweest voor reparatie....

Hopelijk gaat de reparatie van mijn X1 niet zo lang duren. Wacht nog even met opsturen totdat
ik hier zie dat de reparatie snel uitgevoerd kan worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
running man schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:02:
[...]

Niet zeuren. ;)
Ben mijn Nokia N80 eens 13 weken kwijt geweest voor reparatie....

Hopelijk gaat de reparatie van mijn X1 niet zo lang duren. Wacht nog even met opsturen totdat
ik hier zie dat de reparatie snel uitgevoerd kan worden :X
Mm, ik weet niet of dat wel zo'n geweldige keuze is. Ik kwam er 1 januari 's avonds achter dat twee kleine barstjes in zaten, bij de stylus precies zo langs de zijkant door tot aan het glimmende deel zeg maar, waarschijnlijk doordat je stylus eruit haalt hier spanning op komt te staan. Nouja dat is het punt niet, maar ik had dus gebeld naar Xperia en die zeiden dat service point dat wel kon. Toen phone house service point in enschede gebeld, die zei dat er maandag pas een monteur was. Ik maandag bellen, nee zegt hij je moet naar winkel waar je gekocht hebt, want wordt toch opgestuurd naar landelijk punt want hij krijgt die onderdelen niet. Nouja op dat moment was het stukje verf tussen het zilver, de twee barstjes en waar de stylus zit al afgebroken. Het is een zwak punt en dat kan vaak alleen maar erger worden en als je te lang wacht, blijft het natuurlijk de schuld van Sony Ericsson, maar zullen ze zich misschien wel afvragen waarom je zo lang gewacht heb, maar natuurlijk is het je eigen keuze.

P.s. ik had ook twee/drie dagen na opsturen van de X1 me kaartje thuis, zul je altijd zien haha, maar dus wel snel.

[ Voor 4% gewijzigd door Kyhfin op 14-01-2009 22:28 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Misschien wat offtopic, maar:
SoaDmaggot schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:33:
... en zorgen dat het probleem beken(der)(t) wordt bij SE
Als je dan toch al beseft dat het 'bekender' is en niet 'bekenter', waarom schrijf je dan toch nog '(t)' ?
Je bedoelt volgens mij 'bekend(er)'.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 15-01-2009 11:37 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
dreamscape schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:36:
Misschien wat offtopic, maar:

[...]

Als je dan toch al beseft dat het 'bekender' is en niet 'bekenter', waarom schrijf je dan toch nog '(t)' ?
Je bedoelt volgens mij 'bekend(er)'.
Hulde! Het wordt tijd dat iedereen zijn d-tjes en t-tjes eens gaat leren hier, want ik krijg af en toe gewoon plaatsvervangende schaamte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Nou... he he... ik heb m'n toestel eindelijk terug. Het heeft precies een maand geduurd.

Ter herinnering: ik had een aantal scheurtjes in de behuizing en m'n trilfunctie deed het niet meer. Ik had een toestel uit week 44 maar heb van T-mobile een nieuw toestel gekregen!

Ditmaal heb ik er één uit week 51. Ik ben benieuwd of het nu dan eindelijk allemaal gaat zoals het hoort te gaan bij een nieuw toestel.

Iedereen met scheuren en andere problemen, heel veel succes! Ik leef met jullie mee! :*)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
De mijne gisteren terug gehad, netjes binnen de 10 werkdagen. Nu ook één uit W51 gehad! So far so good! :) Ben weer blij! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig, ik kom er net achter dat mn trilfunctie het ook niet meer doet! :( :(
Ik dacht al, waarom voel ik hem nooit en als ie opstartte hoorde ik ook een soort klik..
Dan maar ook even opsturen, hopen dat het ook binnen de 10 dagen gaat vallen, want ik ben zeer te spreken over het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geloof ik een batterij die niet helemaal lekker is. Vooral als ik wat muziek luister, vliegt ie leeg. Heb nu zo'n 2,5 uur muziek geluisterd met het volume ongeveer op een kwart, en de helft van de batterij is al leeg. Is dat gewoon met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu

Xu

Wicked_Wy schreef op maandag 29 december 2008 @ 01:09:
[...]

Als er een mogelijkheid is om langs te gaan, dan zou ik dat doen, anders duurt het alleen maar langer. Of heb je ehm inmiddels al verstuurd? Hoe is het dan gegaan en alles?

*Update over mijn situatie*
'k Heb mijn telefoon teruggebracht omdat er een scheur in zat (http://tweakers.net/nieuws/57458/sony-ericsson-erkent-probleem-met-haarscheurtjes-xperia-x1.html, rechter foto is van mij), ben ehm inmiddels alweer 3 weken kwijt (bijna langer dan dat ik dat ding in bezit had... :? ). Volgens de laatste mail van 2call wacht mijn toestel op onderdelen... Dat duurt meestal heel lang, of niet?

Heb zonet een mail naar 2call gestuurd of er iets anders gedaan kan worden, want het duurt me te lang.
Ik heb een nieuwe toestel gekregen van vodafone, het is eentje van W50 met een batterij van W41. Fingers crossed... dat hij langer mag meegaan zonder scheurtjes. Ik moet wel erbij zeggen dat.. stylus heel moeilijk eruit en erin gaat. Batterij-klep gaat ook heel moeilijk af en aan, dit vergeleken met mijn W44 toestel.

Afgelopen dagen met me qtek s100.. gelopen... batterij duur was vergelijkbaar met mijn W44 toestel ... maar ja.. dat is een ander topic weer.

Ik hoorde zonet een klik geluid.. toen ging ik naar mijn telefoon toe, zag dat hij opgeladen was (geen led indicaties meer)... maar rook wel plastic luchtje... als dat maar goed gaat. :(

18:01
Wat ik ook heb opgemerkt... is dat mijn muis niet lekker vast zit, dus als ik naar beneden ga scrollen is er niets aan de hand, scroll ik naarboven dan beweegt hij beetje mee en andersom natuurlijk ook (deze voelt helaas minder lekkerder, misschien te ruwe handen nu?). Ook zie ik in de chrome.. bij de microfoon dat de chrome niet gaf is.. paars achtig druppel (is beetje moeilijk een foto van te maken maar zal proberen).

18:11
:S Start ik opera op... keyboard uitgeschoven.. merk ik dat mijn scroll.. niet op dezelfde hoogte zit... naar beneden scrollen voel ik de omlijsting beter dan wanneer ik naar boven scroll.

Wel een positief bericht... toestel is minder scherp.. aan de zijkanten van het scherm (chrome). dus hoef ik minder bang te zijn wanneer ik te hard/snel naar mijn telefoon ga grijpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xu op 16-01-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ok 7de dus opgestuurt en hij staat nu op behandeld al vanaf voor 10 uur om 14 uur bij logistiek, maar nog niet verzonden beetje vreemd. Zal wel weer pas maandag zijn, maar hij is iniedergeval gemaakt, maar zal niet meer verzonden worden na 6 uur denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik heb een IPhone 16GB 3G en het toestel is leuk bedoeld voor entertainment maar bar slecht voor zakelijke doeleinden. Een dame is bereid haar X1 te ruilen tegen mijn IPhone. Haar toestel dateert uit november 2008 en is een W32 model. Ik heb haar op de problemen geattendeerd die zijn ondervonden met de X1 en zij gaf duidelijk aan hiervan te hebben gehoord maar daar zelf geen last van te hebben gehad.

Nu is mijn vraag wat jullie advies is. Is een W32 model "safe" of raden jullie het alsnog af. Ik weet dat sommige SE afzweren maar ik ben met spoed op zoek naar een model met toestenbord en de X! kwam (voor ik deze topic) tegen kwam het best naar voren, naast de HTC Touch Diamond Pro.

Graag jullie advies, mening etc.

Alvast bedankt!

Orville _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:09:
Hallo iedereen,

Ik heb een IPhone 16GB 3G en het toestel is leuk bedoeld voor entertainment maar bar slecht voor zakelijke doeleinden. Een dame is bereid haar X1 te ruilen tegen mijn IPhone. Haar toestel dateert uit november 2008 en is een W32 model. Ik heb haar op de problemen geattendeerd die zijn ondervonden met de X1 en zij gaf duidelijk aan hiervan te hebben gehoord maar daar zelf geen last van te hebben gehad.

Nu is mijn vraag wat jullie advies is. Is een W32 model "safe" of raden jullie het alsnog af. Ik weet dat sommige SE afzweren maar ik ben met spoed op zoek naar een model met toestenbord en de X! kwam (voor ik deze topic) tegen kwam het best naar voren, naast de HTC Touch Diamond Pro.

Graag jullie advies, mening etc.

Alvast bedankt!

Orville _/-\o_
Ik kan heel kort zijn, er bestaat geen W32

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
St@m schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:28:
[...]

Ik kan heel kort zijn, er bestaat geen W32
w32 slaat waarschijnlijk op de accu.

Anyway, in mijn ogen ben je altijd safe met welke versie van de xperia dan ook, omdat het scheurenprobleem maar bij een zeer selecte groep toestellen voorkomt. ikzelf heb er een van het eerste uur, en nooit enig probleem mee gehad.

mocht je wel wat krijgen => garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank voor de reacties

De X1 heeft nog ruim 6 maanden garantie maar ik ben genoodzaakt het toestel simlock vrij te maken. Vervalt daarmee niet de garantie?

Offtopic: wat is het advies voor smartphone naast X1?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je van de provider de unlockcode krijgt, blijft je garantie ook gewoon intact. Even vragen aan de provider dus :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Zo,

M'n 2e exemplaar van de Xperia is inmiddels ook gescheurd... :(
Precies op de zelfde plek als de vorige (aan de zijkant waar niet de mini USB aansluiting zit)
Productie 08w/46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 21:34:
dank voor de reacties

De X1 heeft nog ruim 6 maanden garantie maar ik ben genoodzaakt het toestel simlock vrij te maken. Vervalt daarmee niet de garantie?

Offtopic: wat is het advies voor smartphone naast X1?

Thanks
6 maanden??? ervan uitgaande dat je de allereerste was die deze telefoon in zijn bezit kreeg, dan zou je hem nu zo'n 6 maanden kunnen hebben, dus blijven er nog 18 maanden garantie over hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
DaSaN schreef op zondag 18 januari 2009 @ 19:53:
[...]

w32 slaat waarschijnlijk op de accu.

Anyway, in mijn ogen ben je altijd safe met welke versie van de xperia dan ook, omdat het scheurenprobleem maar bij een zeer selecte groep toestellen voorkomt. ikzelf heb er een van het eerste uur, en nooit enig probleem mee gehad.

mocht je wel wat krijgen => garantie.
Volgens mij waren de W32 toestellen voor de promotie/journalisten/prototype doeleinden bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 11-09 12:47
Ik vroeg me af of er mensen zijn met de zwarte versie van de X1 die scheuren hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee hoe lang je apparaat weg is als ie ingestuurd word voor een defecte behuizing? Mijne scheurt nu al op 3 plekken. Word er een beetje moedeloos van.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/egag5k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/vq4aap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/k46s9g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik heb hem de vrijdag verstuurd voor kerst zit nu al meer dan 15 werkdagen te wachten ivm geen onderdelen op voorraad
gebruikelijk bij kpn is 10 werkdagen 15 is lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

@ rd4: Ik had een scheur exact zoals op je 1e foto, en ik kreeg een splinternieuw toestel opgestuurd binnen 1 week. Ik heb een los toestel dus zonder abo. Tot nu toe geen nieuwe scheuren dus ik ben nu meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
20 december gekocht, 7 januari opgestuurt via Phone House. 16de was hij klaar met repareren en hij staat nu op verzonden naar klant/winkel sinds 16h16 dus naar alle waarschijnlijkheid (en vooral hopelijk) kan ik hem morgen afhalen, want ja eerste tijd dat je hem hebt wil je er ook beetje mee stoeien, op internet zie je weer coole dingen voorbij komen en ben je hem na iets minder dan 3 weken al 2 weken kwijt, dat is echt balen, maar waarschijnlijk zit er nu wel een goed hoesje in en gebeurd het niet meer.

-Edit-
Mijne is overigens van 46

[ Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 19-01-2009 22:50 . Reden: obvious ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZF schreef op maandag 19 januari 2009 @ 20:59:
@ rd4: Ik had een scheur exact zoals op je 1e foto, en ik kreeg een splinternieuw toestel opgestuurd binnen 1 week. Ik heb een los toestel dus zonder abo. Tot nu toe geen nieuwe scheuren dus ik ben nu meer dan tevreden.
Ik ga hem een dezer dagen eens langsbrengen bij Dynafix, woon er gelukkig in de buurt. Als ik hem met Pro-assist meegeef ben ik hem 2 tot 3 weken kwijt. Bij die gasten zit er al 4 dagen in alleen het transport, prutsers.

Mijne is van week 44 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand langs een shop in omstreken rotterdam geweest waar ze je X1 repareren terwijl je wacht? Heb geen zin om mn telefoon een aantal weken kwijt te zijn...
Telefoon werkt dan ook prima op het scheurtje na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:39:
Is er al iemand langs een shop in omstreken rotterdam geweest waar ze je X1 repareren terwijl je wacht? Heb geen zin om mn telefoon een aantal weken kwijt te zijn...
Telefoon werkt dan ook prima op het scheurtje na :P
Ik had Sony Ericsson gebeld (Xperia lijn) en die zeiden dat hij alleen wordt gerepareerd bij Dynafix, duurt misschien wel langer, maar als ik zie dat er ook barstjes komen in onderliggende deel waar batterij zit, dan is het niet alleen de bovenste laag en zou het beter zijn als je het laat vervangen door Dynafix, dan dat alle kleine bedrijfjes eerst zelf moeten uitzoeken hoe ze die telefoon goed in elkaar zetten, maar naar mijn weten kan het dus alleen bij dynafix.

- Edit -

Ik heb donderdag wat besteld uit Hong Kong en dat is er al (beschermlaag voor touchscreen), maar me X1 is sinds vrijdag gerepareerd (gister pas verstuurd ook zo raar) en ben nog niet gebeld dat ik hem op kan halen. Hoe SLOOM is dat, gewoon iets uit Hong Kong sneller dan iets vanuit NL zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Kyhfin op 20-01-2009 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik heb de mijne om 1 scheurtje weg gebracht en er zijn 6 onderdelen vervangen dus er was meer kapot gegaan dan ik gemerkt had of SE erkent problemen bij sommige onderdelen en hebben deze preventief al vervangen
woensdag kan ik hem eindelijk ophalen na meer dan 18 werkdagen in reparatie te zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Ik heb mijn X1 vandaag ook weggebracht... zaten nu al vier scheurtjes in... Ding valt bijna uit elkaar :-)

Zou waarschijnlijk onder garantie vervangen worden. er werd toegegeven dat SonyEricsson de fout erkend!
Nu maar hopen dat het daarna niet meer optreed want daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:24:
Ik heb mijn X1 vandaag ook weggebracht... zaten nu al vier scheurtjes in... Ding valt bijna uit elkaar :-)

Zou waarschijnlijk onder garantie vervangen worden. er werd toegegeven dat SonyEricsson de fout erkend!
Nu maar hopen dat het daarna niet meer optreed want daar heb ik nog niet zoveel vertrouwen in.
Van welke week was je toestel? Ben van plan om een X1 te gaan halen.
maar ik heb geen zin in verkeerde batch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik gebruik sinds gisteren de X1
Nu begint op de batterij klep van de X1 soort verf los te laten. :S
iemand hetzelfde probleem?
thanks !

gr
shenley

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2200/img1239uu6.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/3131/img1240lz7.th.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 23:20 . Reden: foto's erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Hmmm.... snap ik niks van. Ik dacht dat het klepje compleet van metaal was. In ieder geval gelijk mee terug gaan. Het valt dan binnen de 8 dagen, dan zou je direct een nieuw toestel mee moeten krijgen...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:15:
Beste mensen,
Ik gebruik sinds gisteren de X1
Nu begint op de batterij klep van de X1 soort verf los te laten. :S
iemand hetzelfde probleem?
thanks !

gr
shenley

Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Mm, maar ik heb ook nog niemand (volgens mij) voorbij zien komen met de batterijplaat, bij die tweede foto lijkt het wel of er echt een kras in zit dan dat er echt verf van afgebladderd is zoals ik had. Is er niet toevallig iets anders gebeurd en ja ik zou meteen teruggaan, want vaak heb je 7 tot 10 dagen omruilgarantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
na 5 weken reparatie mocht ik mijn toestel ophalen
dus ik blij naar de primafoon in emmeloord want daar lag hij
dus ik krijg mijn telefoon in handen en zie dus een put in de lak zitten van het uit elkaar halen van het toestel en heb hem dus niet geaccepteerd
nu komt het mooiste

de verkoper noemt mij een grote zeur, je moet bijna een vergrootglas opzetten om het te zien volgens hem
en ja dan gaat hij nog een keer in reparatie want hij erkende het probleem wel
ik heb hem dus nog een keer in reparatie laten gaan
en toen ik de bon kreeg zie ik dus op mijn reparatie bon staan dat de reparateur dus een bril opmoet zetten om het te zien dus ga ik nu een klacht neerleggen bij kpn voor een onbeschofte service
echt ik ben gewoon verontwaardigt door de service van deze primafoon medewerker
Dat je zo iemand te woord staat die 3 weken een telefoon van 700 euro in bezit is en dan daarna 5 weken reparatie

Dat je zo je mening neer zet op de bon (ik dacht echt dit kan niet waar zijn) en vertelde dus dat als ik een telefoon koop met garantie dat als ik daar echt op heb wel fatsoenlijk behandeld wil worden
echt dit is dus mijn laatste verlenging bij kpn als zij dit niet rechtzetten ik heb zelfs nu het verzoek gedaan om een contract ontbinding want ik wil de telefoon niet meer en kpn nooit meer op dit moment

maar ja je zit er wel een week of 4 weer mee door zo'n idioot die zelf niet snapt wat voor spullen hij verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Week 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een silver 08W50 X1, binnen 8 dagen "de scheur" van batterijhouder naar volume knop.

T-mobile weigerde em via een winkel in te nemen en in eerste instantie ook om te ruilen.
Via de klanten-"service" kon dat alsnog. Dat moest natuurlijk een nieuw toestel zijn.....

Mis, T-mobile was slechts bereid een tweedehands toestel uit te leveren. Uiteraard ben ik daar niet mee akkoord gegaan, € 600 voor een nieuw toestel betalen en dan na 10 dagen een tweedehands toestel hebben.

Men was niet bereid een nieuwe te leveren, dus heb ik met onmiddelijke ingang de koop en mijn contractverlenging van 2 jaar ontbonden. Zoiets kan binnen 6 maanden aangezien de wet "Koop en Garanties" een gebrek binnen 6 maanden ziet als een gebrek dat al bestond bij aankoop. De bewijslast ligt overigens bij de verkoper.

Toestel terug gestuurd en T-mobile aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade; accessoires gekocht voor X1 nu overbodig.

Gaat me niet zo zeer om het geld € 27,95 maar wel om de ongelooflijk onbeschofte manier waarop T-mobile met haar klanten omgaat.

Nu in het bezit van een Touch HD

ps was al nooit een Sony fan maar een SE product komt er nooit meer in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:07:
Had een silver 08W50 X1, binnen 8 dagen "de scheur" van batterijhouder naar volume knop.

T-mobile weigerde em via een winkel in te nemen en in eerste instantie ook om te ruilen.
Ik had precies hetzelfde. T-mobile Shop A'dam Rokin noemde de scheuren in het toestel "gebruikerssporen". Het is dat m'n trilfunctie ook nog kapot was anders was ie niet in reparatie gegaan. Ze konden 'm niet maken trouwens, heb na een maand wachten uiteindelijk een nieuw toestel gekregen. Deze is nog helemaal ok, maar zit wel elke dag te koekeloeren of ie niet al begint te scheuren.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Nou tot zover het xperia verhaal.
Wilde hem vanmiddag opladen, kreeg na 5 minuten de melding dat de pincode moet inkloppen van de sim kaart en dat ie gereboot moest worden, en sindsdien is ie dood.
Krijg allen een rood ledje aan de bovenkant (aan knopje) en als je die indrukt 3x rode leds knipperend aan de zijkant.

[ Voor 0% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-01-2009 15:12 . Reden: crosspost ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Laatst online: 12-09 19:17

kimjansen

Nu ff niks...

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 00:07:
Men was niet bereid een nieuwe te leveren, dus heb ik met onmiddelijke ingang de koop en mijn contractverlenging van 2 jaar ontbonden. Zoiets kan binnen 6 maanden aangezien de wet "Koop en Garanties" een gebrek binnen 6 maanden ziet als een gebrek dat al bestond bij aankoop. De bewijslast ligt overigens bij de verkoper.

Toestel terug gestuurd en T-mobile aansprakelijk gesteld voor de gevolgschade; accessoires gekocht voor X1 nu overbodig.

Nu in het bezit van een Touch HD
Ik overweeg hetzelfde te doen, eerste X1 was de accu rot+scheur+los accuklepje. Mijn tweede deed direct gek (artifacts, strepen enzo, op het scherm). Bij het retourzenden heb ik een brief gedaan dat ik de koop wil ontbinden, ding is aangetekend met handtekening terug verstuurd.

Nu vraag ik mij alleen af: contract ging 15 november in, eerste toestel 2 weken daarna terug gestuurd, om vervolgens een nieuwe te krijgen net voor oud-en-nieuw. Dit tweede toestel heb ik direct teruggestuurd en als het goed is zou morgen mijn contract/bestelling helemaal teruggedraaid moeten zijn.

Als ik nu over wil stappen (zit nu bij Hi) naar bijvoorbeeld Vodafone, gaat dan nu weer een opzegtermijn van 3/4 maanden in of ben ik er gelijk af?

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al scheurgevallen bij de zwarte X1 bekend???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 18:53
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:09:
Nou tot zover het xperia verhaal.
Wilde hem vanmiddag opladen, kreeg na 5 minuten de melding dat de pincode moet inkloppen van de sim kaart en dat ie gereboot moest worden, en sindsdien is ie dood.
Krijg allen een rood ledje aan de bovenkant (aan knopje) en als je die indrukt 3x rode leds knipperend aan de zijkant.
Heb ik ook een paar keer gehad.
Uiteindelijk gaat hij het wel weer doen hoor.

Komt voor als je de batterij helemaal leeg hebt laten lopen.

Ik zelf heb een zwarte X1 en geen scheurtjes.
Komt ook omdat de zwarte ander materiaal gebruikt op de achterkant.

[ Voor 9% gewijzigd door Yohost! op 22-01-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Naar aanleiding van de scheuren problematiek heb ik inmiddels al een mailwisseling met Sony lopen.
Immers is het niet correct dat Sony deze gevallen in het reguliere proces wil regelen.
Als klant wordt je ernstig gedupeerd, omdat je je GSM door een fout van de fabrikant een aantal weken moet missen en het nog maar de vraag is of het dan definitief is opgelost.

Ter lering ende vermaak hieronder de mailwisseling in chronologische volgorde:

17-11-2008

L.S.

Vorige week maandag heb ik na lang wachten eindelijk mijn Xperia telefoongekregen. (een geweldig mooi ding)
Echter na een klein weekje gebruik zit er aan de zijkant (half onder het batterij klepje) al een scheur in het plasticframe van de telefoon.
Dit is iets waar ik mij behoorlijk zorgen over maak.
De telefoon heb ik daarom vanmorgen naar de leverancier (Phonehouse) teruggebracht en nu wordt hij ter reparatie opgestuurd.
Omdat de Xperia moeilijk leverbaar is moet ik nu lang wachten op een nieuw of gerepareerd exemplaar.
Al met al een onverkwikkelijke zaak en een behoorlijke domper op de feestvreugde.
Je zou van een nieuwe telefoon immers meer mogen verwachten.
Ik ga er voor alsnog vanuit dat alles netjes zal worden opgelost, maar het geeft me een heel vervelend gevoel en weinig vertrouwen in de toekomst.
Het plasticis zo dun, dat er maar weinig voor nodig is om stuk te gaan.
Mijns inziens is er hier sprake van een constructiefout.
Het liefst zou ik z.s.m. een nieuw exemplaar van U ontvangen waar deze fout niet in zit.

Graag uw reactie.

Met vriendelijke groet,

R

21-11-2008

Van: x1.nl@support.sonyericsson.com[mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: vrijdag 21 november 2008 13:09
Aan: r

Geachte heer R,

Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

Wij moeten u adviseren om deze reparatie/omruiling af te wachten.
Het probleem zou niet meer mogen terug komen als dit door ons reparatiecenter is herstelt.
Ons excuses voor het ongemak.
Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.
Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl

Met vriendelijke groet,

C.
Sony Ericsson Call Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742
--------------------------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk na 10 dagen nieuw toestel gehad, dus so far so good zou je zeggen, totdat ik deze week wederom een scheur in de telefoon ontdekte, terwijl ik er toch heel erg zuinig op ben.

--------------------------------------------------------------------------------------

20-1-2009

Voorgaande e-mails:
Email:
To: x1.nl@support.sonyericsson.com
From: R

L.S.

Vandaag wederom mijn X1 met een scheur in de zijkant bij de Phonehouse ingeleverd.
U zult begrijpen dat ik hier zéér en zéér over ontstemd ben.
Aangezien ik het toestel ook zakelijk gebruik kan ik mij dit soort zaken niet veroorloven.
Graag zou ik van U zien dat U dit met de grootst mogelijk spoed oplost.
Desnoods stuurt U mij per koerier een nieuw exemplaar toe.
Immers is het een algemeen bekend probleem aan het worden.
Op internet is er zelf al een forum te vinden speciaal voor de scheuren in de X1
Van Sony zou meer support mogen worden verwacht, dan de standaard reparatieservice,
waardoor de klant het toestel een aantal weken moet missen.
Zorg op voorhand voor reserve toestellen, zodat ze ter plekke kunnen worden omgeruild.
Nu wentelt U het probleem af op de klant en wordt deze ernstig gedupeerd, omdat Sony het probleem niet adequaat op pakt.
U mag weten dat mijn vertrouwen in Sony momenteel tot het nulpunt is gedaald.
Ik zou dan ook graag zien dat ik voor mijn ongemakken wordt gecompenseerd, anders dan een standaard mailtje zoals de vorige keer.
Alleen op die manier kan Sony mij laten zien dat men klanttevredenheid serieus neemt.

Met vriendelijke groet,

R

22-2009

Van: x1.nl@support.sonyericsson.com [mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: donderdag 22 januari 2009 11:15
Aan: r
Onderwerp: Case :

Geachte heer R,
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:

Wij begrijpen dat het vervelend is als u uw Sony Ericsson X1 moet missen vanwege een reparatie.
Echter is het niet mogelijk om uw toestel om te ruilen.
Uw toestel zal ter reparatie moeten worden aangeboden en zal vervolgens worden gerepareerd volgens onze garantievoorwaarden.
Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.
Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl

Met vriendelijke groet,
C
Sony Ericsson Call Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742

22-1-2009

L.S.

Laat ik beginnen om te zeggen dat ik hier al bang voor was…
Namelijk een niets zeggend (min of meer standaard) mailtje.
Hiermee laat Sony zien klanttevredenheid helemaal niet belangrijk te vinden.
Het doet mij dan ook genoegen om Sony voor te gaan dragen voor de koude douche bij Tros Radar.
Verder hoop ik dat Vara’s kassa hier aandacht aan wil schenken.

Sony maakt hier een grote fout, immers erkent Sony een product op de markt te hebben gebracht wat niet aan de gestelde eisen voldoet.
Immers van de mobiele telefoon “Sony Ericson Xperia X1” zou toch verwacht mogen worden, dat deze niet bij normaal gebruik door midden scheurt.

Maar in plaats dat Sony met een goed plan komt, zodat de klanten zo min mogelijk last van deze blunders ondervinden, wordt er getracht het in het reguliere proces te regelen.
Dat de klanten hierdoor ernstig gedupeerd worden zal Sony een zorg zijn.
Als het een beetje tegen zit ben je de GSM zo maar drie of vier weken kwijt.
Op voorhand kan ik U melden, dat indien U niet alsnog met een beter voorstel komt om deze onverkwikkelijke zaak netjes op te lossen dat dit definitief my last Sony is.
En dit geldt uiteraard niet alleen voor de telefoon!!

Met vriendelijke groet,

R

P.S. voor de redacties van Radar en Kassa:

Op internet is inmiddels als een forum te vinden speciaal voor de scheuren van de Sony Ericsons Xperia X1
Met een beetje geluk heeft U zo een zaal vol met “tevreden” gebruikers van Sony.
Ik zeg in ieder geval mijn medewerking al toe!

---------------------------------------------------------------------------------------

Tot zover...
Wordt vervolgt...

Tevens roep ik iedereen met dit soort problemen op om het te melden bij Tros radar en kassa van de Vara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:20:
[...]

Ik zou er helemaal niet aan beginnen als ik jou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
als de scheuren er niet waren was het gewoon het beste toestel op de markt
maar nu kan ik niet anders zeggen om hem niet te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm waarom spreek je ze aan als Sony? Het is Sony Ericsson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach voor mij geldt ook, hierna nooit meer een sony ericsson. Heb nu al twee toestellen met een scheur gehad en heb nu gewoon geen zin om mijn toestel weken kwijt te zijn.
Echt verschikkelijk die service en dat tempo van SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:47:
Erm waarom spreek je ze aan als Sony? Het is Sony Ericsson.
Ik ben er via de Sony internetsite gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een mail gestuurd naar Pro-Assist met het verzoek om een zwarte behuizing op mijn X1 te zetten omdat die naar mijn weten minder/niet scheurgevoelig zijn. Werd zojuist gebeld door een medewerker van Pro-Assist dat het wel kan, maar dat Sony Ericsson er dan wel een vergoeding voor verlangt. Dit heb ik vriendelijk afgewezen, dan mogen ze hem zilver laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 16:31:
Vandaag een mail gestuurd naar Pro-Assist met het verzoek om een zwarte behuizing op mijn X1 te zetten omdat die naar mijn weten minder/niet scheurgevoelig zijn. Werd zojuist gebeld door een medewerker van Pro-Assist dat het wel kan, maar dat Sony Ericsson er dan wel een vergoeding voor verlangt. Dit heb ik vriendelijk afgewezen, dan mogen ze hem zilver laten.
Wat zijn de kosten van die "vergoeding" dan? Want als dat nog acceptabel is, zou ik gedaan hebben. De zwarte is, naar mijn idee, robuuster..

Neo

- The Neo and Only -

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste