Naar aanleiding van de scheuren problematiek heb ik inmiddels al een mailwisseling met Sony lopen.
Immers is het niet correct dat Sony deze gevallen in het reguliere proces wil regelen.
Als klant wordt je ernstig gedupeerd, omdat je je GSM door een fout van de fabrikant een aantal weken moet missen en het nog maar de vraag is of het dan definitief is opgelost.
Ter lering ende vermaak hieronder de mailwisseling in chronologische volgorde:
17-11-2008
L.S.
Vorige week maandag heb ik na lang wachten eindelijk mijn Xperia telefoongekregen. (een geweldig mooi ding)
Echter na een klein weekje gebruik zit er aan de zijkant (half onder het batterij klepje) al een scheur in het plasticframe van de telefoon.
Dit is iets waar ik mij behoorlijk zorgen over maak.
De telefoon heb ik daarom vanmorgen naar de leverancier (Phonehouse) teruggebracht en nu wordt hij ter reparatie opgestuurd.
Omdat de Xperia moeilijk leverbaar is moet ik nu lang wachten op een nieuw of gerepareerd exemplaar.
Al met al een onverkwikkelijke zaak en een behoorlijke domper op de feestvreugde.
Je zou van een nieuwe telefoon immers meer mogen verwachten.
Ik ga er voor alsnog vanuit dat alles netjes zal worden opgelost, maar het geeft me een heel vervelend gevoel en weinig vertrouwen in de toekomst.
Het plasticis zo dun, dat er maar weinig voor nodig is om stuk te gaan.
Mijns inziens is er hier sprake van een constructiefout.
Het liefst zou ik z.s.m. een nieuw exemplaar van U ontvangen waar deze fout niet in zit.
Graag uw reactie.
Met vriendelijke groet,
R
21-11-2008
Van: x1.nl@support.sonyericsson.com[mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: vrijdag 21 november 2008 13:09
Aan: r
Geachte heer R,
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:
Wij moeten u adviseren om deze reparatie/omruiling af te wachten.
Het probleem zou niet meer mogen terug komen als dit door ons reparatiecenter is herstelt.
Ons excuses voor het ongemak.
Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.
Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website:
www.sonyericsson.nl
Met vriendelijke groet,
C.
Sony Ericsson Call Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742
--------------------------------------------------------------------------------------
Uiteindelijk na 10 dagen nieuw toestel gehad, dus so far so good zou je zeggen, totdat ik deze week wederom een scheur in de telefoon ontdekte, terwijl ik er toch heel erg zuinig op ben.
--------------------------------------------------------------------------------------
20-1-2009
Voorgaande e-mails:
Email:
To: x1.nl@support.sonyericsson.com
From: R
L.S.
Vandaag wederom mijn X1 met een scheur in de zijkant bij de Phonehouse ingeleverd.
U zult begrijpen dat ik hier zéér en zéér over ontstemd ben.
Aangezien ik het toestel ook zakelijk gebruik kan ik mij dit soort zaken niet veroorloven.
Graag zou ik van U zien dat U dit met de grootst mogelijk spoed oplost.
Desnoods stuurt U mij per koerier een nieuw exemplaar toe.
Immers is het een algemeen bekend probleem aan het worden.
Op internet is er zelf al een forum te vinden speciaal voor de scheuren in de X1
Van Sony zou meer support mogen worden verwacht, dan de standaard reparatieservice,
waardoor de klant het toestel een aantal weken moet missen.
Zorg op voorhand voor reserve toestellen, zodat ze ter plekke kunnen worden omgeruild.
Nu wentelt U het probleem af op de klant en wordt deze ernstig gedupeerd, omdat Sony het probleem niet adequaat op pakt.
U mag weten dat mijn vertrouwen in Sony momenteel tot het nulpunt is gedaald.
Ik zou dan ook graag zien dat ik voor mijn ongemakken wordt gecompenseerd, anders dan een standaard mailtje zoals de vorige keer.
Alleen op die manier kan Sony mij laten zien dat men klanttevredenheid serieus neemt.
Met vriendelijke groet,
R
22-2009
Van: x1.nl@support.sonyericsson.com [mailto:x1.nl@support.sonyericsson.com]
Verzonden: donderdag 22 januari 2009 11:15
Aan: r
Onderwerp: Case :
Geachte heer R,
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:
Wij begrijpen dat het vervelend is als u uw Sony Ericsson X1 moet missen vanwege een reparatie.
Echter is het niet mogelijk om uw toestel om te ruilen.
Uw toestel zal ter reparatie moeten worden aangeboden en zal vervolgens worden gerepareerd volgens onze garantievoorwaarden.
Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.
Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website:
www.sonyericsson.nl
Met vriendelijke groet,
C
Sony Ericsson Call Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742
22-1-2009
L.S.
Laat ik beginnen om te zeggen dat ik hier al bang voor was…
Namelijk een niets zeggend (min of meer standaard) mailtje.
Hiermee laat Sony zien klanttevredenheid helemaal niet belangrijk te vinden.
Het doet mij dan ook genoegen om Sony voor te gaan dragen voor de koude douche bij Tros Radar.
Verder hoop ik dat Vara’s kassa hier aandacht aan wil schenken.
Sony maakt hier een grote fout, immers erkent Sony een product op de markt te hebben gebracht wat niet aan de gestelde eisen voldoet.
Immers van de mobiele telefoon “Sony Ericson Xperia X1” zou toch verwacht mogen worden, dat deze niet bij normaal gebruik door midden scheurt.
Maar in plaats dat Sony met een goed plan komt, zodat de klanten zo min mogelijk last van deze blunders ondervinden, wordt er getracht het in het reguliere proces te regelen.
Dat de klanten hierdoor ernstig gedupeerd worden zal Sony een zorg zijn.
Als het een beetje tegen zit ben je de GSM zo maar drie of vier weken kwijt.
Op voorhand kan ik U melden, dat indien U niet alsnog met een beter voorstel komt om deze onverkwikkelijke zaak netjes op te lossen dat dit definitief my last Sony is.
En dit geldt uiteraard niet alleen voor de telefoon!!
Met vriendelijke groet,
R
P.S. voor de redacties van Radar en Kassa:
Op internet is inmiddels als een forum te vinden speciaal voor de scheuren van de Sony Ericsons Xperia X1
Met een beetje geluk heeft U zo een zaal vol met “tevreden” gebruikers van Sony.
Ik zeg in ieder geval mijn medewerking al toe!
---------------------------------------------------------------------------------------
Tot zover...
Wordt vervolgt...
Tevens roep ik iedereen met dit soort problemen op om het te melden bij Tros radar en kassa van de Vara.