Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
Naar ieders idee. ik heb op het internet nog nergens kunnen vinden dat het ook echt zo is. zijn er mensen met een zwarte X1 die problemen hebben met scheuren / heeft iemand een ander forum gevonden waar er mensen zijn met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoFoX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:16:
[...]

Wat zijn de kosten van die "vergoeding" dan? Want als dat nog acceptabel is, zou ik gedaan hebben. De zwarte is, naar mijn idee, robuuster..

Neo
Mijn ervaring leert dat ze een volledige refurbish berekenen. En die komt als snel op 150 euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lordsauron schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 18:19:
Naar ieders idee. ik heb op het internet nog nergens kunnen vinden dat het ook echt zo is. zijn er mensen met een zwarte X1 die problemen hebben met scheuren / heeft iemand een ander forum gevonden waar er mensen zijn met problemen?
deze zijn er wel degelijk, neem bijvoorbeeld een xda er zijn zeker minder zwarte X1's met scheuren om de simpele reden dat er aardig wat minder zwarte toestellen in omloop zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:24:
[...]

deze zijn er wel degelijk, neem bijvoorbeeld een xda er zijn zeker minder zwarte X1's met scheuren om de simpele reden dat er aardig wat minder zwarte toestellen in omloop zijn...
op kantoor hebben wij van 4 inmiddels 2 zwarte moeten retourneren ivm scheuren. Gisteren radicale beslissing genomen: alles met Sonyericcson er op de deur uit. Inmiddels verkocht via marktplaats. Exit SE. eerst problemen met de P990, toen de zilveren Xperia en nu de zwarte. Slechts een conclusie: zie kunnen geen mobiele telefoons maken bij dat amateurclubje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm daar ben ik het niet mee eens! Hiervoor een k800i gehad, deed het altijd prima ook na een aanvaring met de wc en met een wasmachine :P.
Dit toestel, gemaakt door HTC, is gewoon slecht, dusja ook nu voor mij sowieso nooit een htc en over sony ericsson zou ik eerst eens heel hard na moeten gaan denken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:53:
Hmm daar ben ik het niet mee eens! Hiervoor een k800i gehad, deed het altijd prima ook na een aanvaring met de wc en met een wasmachine :P.
Dit toestel, gemaakt door HTC, is gewoon slecht, dusja ook nu voor mij sowieso nooit een htc en over sony ericsson zou ik eerst eens heel hard na moeten gaan denken.
had er bij moeten zetten: pda-phones, dus zakentoestellen, over de rest kan ik niet oordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Dames / Heren,

Vodafone heeft het scheuren probleem zelf ook erkent, men repareert de Xperdia X1 zelf, het is zelf mogelijk om dit te laten doen in de vodafone winkels (nieuw type) met reparatie afdeling.
Wanneer een klant zich hier meld met een gescheurde X1 kan deze in sommige gevallen (wanneer de
onderdelen opvoorraad zijn) direct worden geholpen.... (anders even een afspraak maken)

Moet eerlijk zeggen, een goede en nette oplossing van Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker netjes van Vodafone! Nu hopen dat Hi dit ook daat doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

22-01 heb ik hem opgestuurd en morgen komt ie terug, weekje weg geweest. Vind ik netjes, ff kijken hoe lang het duurt eer ie scheurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Nou ik heb hem nu 8 dagen, en begint de zilveren verf eraf te bladderen..
is een zwarte uit Week 52...
Beetje jammer dit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
En ik heb zojuist een tweede scheurtje gevonden bij m'n X1, nu aan de andere kant van het stylusgaatje. :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 22:01
Ben nu ruim 3 weken mijn Xperia kwijt. Vanwege een haarscheur. Vandeweek langs gegaan was nog niet binnen vanaf de 21e hadden ze nog 10 werkdagen voor reparatie. Het is alleen de omhuizing vervangen. Ik snap niet waarom dat ruim drie weken moet duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb een wk46 toestel ik heb een scheur bij mn headset plugin richting het vlakje van de camera en ook mis ik een brok aan de zijkant bij het batterij klepje...

los gekocht.. zal eens kijken hoe de phonehouse is met zijn support.

--edit--

ok net terug, en een zeer lekker wij....mooie dame hielp me perfect, toestel ingenomen en over 3 weken retour... top!

[ Voor 22% gewijzigd door mindcre8r op 30-01-2009 11:29 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:33

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb zojuist Vodafone aan de telefoon gehad, die erkennen inderdaad de problemen en dit is allemaal geen probleem... Ze hebben 10 winkels waar ze "on-the-fly" voor je repareren, echter zegt ze dat het nog wel een week kan duren. Ze geven zelfs 6-8 weken op als reparatie-termijn waarin het zou mogen gebeuren.

De winkels:
Breda
Den Haag
Amsterdam (bezig met verbouwing)
Haarlem
Eindhoven
Groningen
Maastricht
Rotterdam
Zeist
Zwolle

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Benmen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:17:
Ben nu ruim 3 weken mijn Xperia kwijt. Vanwege een haarscheur. Vandeweek langs gegaan was nog niet binnen vanaf de 21e hadden ze nog 10 werkdagen voor reparatie. Het is alleen de omhuizing vervangen. Ik snap niet waarom dat ruim drie weken moet duren...
Ben de (ni) X 1 hier ook alweer 2 weken kwijt... :(
De helpdesk van SE doet er helemaal niets aan.
Het enige wat je terug krijgt zijn standaard mailtjes.
Gewoon vette pech dus voor voor de ontevreden klant.
Wat een prut bedrijf.
Ik raad hierbij dan ook af om een SE te kopen, aangezien de leverancier je lang in de kou laat staan indien je toestel defect raakt.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Laatst online: 12-09 22:01
R2L schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Wat een prut bedrijf.
Ik raad hierbij dan ook af om een SE te kopen, aangezien de leverancier je lang in de kou laat staan indien je toestel defect raakt.
Ik vraag me af of het hierbij ligt aan SE of aan de welwillendheid van de verkopende bedrijven. SE Nederland heeft namelijk al erkend dat de fout in de productie zit (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Benmen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:37:
[...]

Ik vraag me af of het hierbij ligt aan SE of aan de welwillendheid van de verkopende bedrijven. SE Nederland heeft namelijk al erkend dat de fout in de productie zit (oid).
Het klopt dat ze het erkend hebben, maar ze lossen de problemen niet adequaat op.
Dit soort productie fouten moet je niet in het reguliere proces willen regelen.
De klant wordt hierdoor onnodig benadeeld.
Zo weet ik nu al dat dit mijn first en tegelijk last SE is en dat ik dit merk niet aan iemand zou aanbevelen.

[ Voor 9% gewijzigd door R2L op 30-01-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

R2L schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:10:
[...]

Het klopt dat ze het erkend hebben, maar ze lossen de problemen niet adequaat op.
Dit soort productie fouten moet je niet in het reguliere proces willen regelen.
De klant wordt hierdoor onnodig benadeeld.
Zo weet ik nu al dat dit mijn first en tegelijk last SE is en dat ik dit merk niet aan iemand zou aanbevelen.
Ach, elk merk heeft wel wat. Ik nu twee keer problemen gehad met Nokia (Reparatietijden van meer dan 13 weken.... 8)7 ) en 1 keer met HTC (was garantie maar wilde ze niet erkennen.. kostte me 90 Euro...)

Wat dat betreft verwacht ik van SE dat ze het binnen 3, 4 weken oplossen...
Zo niet, dan probeer ik weer een ander merk maar die zal ongetwijfeld ook zijn manco's hebben, dus..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:37:
Ik heb zojuist Vodafone aan de telefoon gehad, die erkennen inderdaad de problemen en dit is allemaal geen probleem... Ze hebben 10 winkels waar ze "on-the-fly" voor je repareren, echter zegt ze dat het nog wel een week kan duren. Ze geven zelfs 6-8 weken op als reparatie-termijn waarin het zou mogen gebeuren.

De winkels:
Breda
Den Haag
Amsterdam (bezig met verbouwing)
Haarlem
Eindhoven
Groningen
Maastricht
Rotterdam
Zeist
Zwolle
Net bij Vodafone Haarlem (Grote Houtstraat) geweest en daar zeggen ze hem niet ter plekke te kunnen repareren. Opsturen is het verhaal.

Is het iemand gelukt hem ergens ter plekke te laten repareren?

Pedroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 15:50:
[...]

op kantoor hebben wij van 4 inmiddels 2 zwarte moeten retourneren ivm scheuren. Gisteren radicale beslissing genomen: alles met Sonyericcson er op de deur uit. Inmiddels verkocht via marktplaats. Exit SE. eerst problemen met de P990, toen de zilveren Xperia en nu de zwarte. Slechts een conclusie: zie kunnen geen mobiele telefoons maken bij dat amateurclubje
mijn w810 heeft het anders drie volle jaren uitgehouden, na de nodige smakkers en soms vochtige omstandigheden (regen, mist etc.), doet deze telefoon het altijd nog perfect.

Heb hem sinds kort wel vervangen door een nieuw toestel. Van de p990 ben ik nooit echt overtuigd geweest en de sony ook niet echt. Heb namelijk de keuze gemaakt om voor een HTC touch diamond te gaan. Maar al zou je bijvoorbeeld de c902 nemen, dat zijn echt hele degelijke toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:18:
[...]

mijn w810 heeft het anders drie volle jaren uitgehouden, na de nodige smakkers en soms vochtige omstandigheden (regen, mist etc.), doet deze telefoon het altijd nog perfect.

Heb hem sinds kort wel vervangen door een nieuw toestel. Van de p990 ben ik nooit echt overtuigd geweest en de sony ook niet echt. Heb namelijk de keuze gemaakt om voor een HTC touch diamond te gaan. Maar al zou je bijvoorbeeld de c902 nemen, dat zijn echt hele degelijke toestellen.
De mijne wordt woensdag gerepareerd, heb gewoon een afspraak gemaakt bij een winkel met servivebalie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act-One schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:36:
[...]

De mijne wordt woensdag gerepareerd, heb gewoon een afspraak gemaakt bij een winkel met servivebalie
Dat was vast een antwoord op mijn vraag of het iemand was gelukt hem ergens ter plekke te laten repareren.

Nog even iets meer info graag: betreft het hier de bekende scheuren? En bij welke winkel heb je deze afspraak gemaakt?

Pedroo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 18:57:
[...]

Dat was vast een antwoord op mijn vraag of het iemand was gelukt hem ergens ter plekke te laten repareren.

Nog even iets meer info graag: betreft het hier de bekende scheuren? En bij welke winkel heb je deze afspraak gemaakt?

Pedroo.
Ja en nee,

De scheur bij mij loopt van de camera (tussen de led-flitser en camera) naar de aan/uit knop.
in het champagne grijze deel.....

Vodafone store hier in het noorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
Ik zit met een beschadigd toestel door reparatie en ze repareren het niet
ik heb echt zo'n spijt van dit .......... toestel
Klanten service van Hi is echt geweldig zal het nu maar schriftelijk proberen een klacht in te dienen
er zit gewoon een put van een schroevendraaier in en dat het je maar te accepteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act-One schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:17:
[...]

Ja en nee,

De scheur bij mij loopt van de camera (tussen de led-flitser en camera) naar de aan/uit knop.
in het champagne grijze deel.....

Vodafone store hier in het noorden....
Graag hoor ik je bevindingen na woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:42:
Klanten service van Hi is echt geweldig zal het nu maar schriftelijk proberen een klacht in te dienen
er zit gewoon een put van een schroevendraaier in en dat het je maar te accepteren
dat is vaak de ellende: stuur je een gaaf toestel op en komt het beschadigd terug. Je hebt bijna geen enkel bewijs dat dat door de reparatie is ontstaan. En de meeste reparatiegasten gaan niet zo zorgvuldig om met een toestel, gooi- en smijtwerk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag in de Vodafone winkel in Groningen geweest..

In dit nieuwe type winkel heeft men een balie van Dynafix, dit bedrijf is een contractor voor verschillende telecom providers. Men heeft hier mijn X1 gerepareerd waar ik bij stond. Ik heb vooraf wel een afspraak gemaakt en de vriendelijke balie medewerker heeft gezorgt dat de onderdelen op voorraad waren/zijn.

Na een 20 min wachten had ik een nagelnieuwe X1.... ( ik heb de beschermings stikkers nog op het onderdeel zitten wat vervangen is ( vollume knop, camera knop, en camera-lens en power-button)

Ik kan niet anders zeggen dat ik dit een hele nette service vindt van Vodafone (en Dynafix)
De meest voorkomende problemen kunnen ze oplossen in de shop, het gaat dan om toestelen van Sony-Ericcson, Nokia en Samsung....

Toestelen van b.v. HTC moeten ingenomen worden en worden op het hoofdkantoor gerepareerd. Wanneer er bijvoorbeeld problemen zijn die men niet zelf kan oplossen (technisch van aard) heeft met contact met de importeur en zal het toestel hier naar toe worden verzonden voor een diagnose/reparatie.

Het grote voodeel van de in-shop werkwijze van Dynafix is dat het toestel niet uit het oog verloren wordt, bij mogelijke (andere) beschadigingen welke worden veroorzaakt door de reparatie kunnen direct worden opgelost. Dit is met een telefoon opsturen en dan afwachten maar de vraag..........

p.s. de vriendelijke meneer van Dynafix gaf dus zoals ik eerder schreef ze dit ook doen voor andere Tel-Co's hoe dit zit met de garantie weet ik niet ( maar vragen kan natuurlijk geen kwaad) de reparatie tijd voor mensen die vanmiddag hun toestel kwamen brengen was 1.5 dag, afhankelijk van de beschikbaarheid van de onderdelen.

Allemaal erg netjes, een aanrader......

[ Voor 12% gewijzigd door Act-One op 04-02-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 11:05:
[...]

dat is vaak de ellende: stuur je een gaaf toestel op en komt het beschadigd terug. Je hebt bijna geen enkel bewijs dat dat door de reparatie is ontstaan. En de meeste reparatiegasten gaan niet zo zorgvuldig om met een toestel, gooi- en smijtwerk vaak.
Zie mij voorgaande reactie, ben zeer erkentelijk over de werkwijze die Vodafone/Dynafix heeft gehanteerd bij mijn scheur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
R2L schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:42:
[...]

Wat een prut bedrijf.
Je zal begrijpen dat jou leverancier ook afhankelijk is van de onderdelen die Sony-Ericcson opvoorraad heeft en aan hun toe stuurt. De Sony-Ericcson X1 Wordt door HTC geproduceerd, het is gewoon balen dat er een probleem zit in de constructie van de telefoon. Dit wordt erkend door Sony-Ericcson.

Geloof maar van mij, ze zijn zelf ook helemaal niet blij met deze scheuren kwestie. Reclames e.d. voor het toestel zijn allemaal terug te trokken. Het kost hun klauwen met geld.

In mijn geval is het heel netjes opgelost.....

Om meteen iedereen een S-E af te raden vindt ik ook wat overdreven, er zijn genoeg Nokia of Samsung toestelen bekend met problemen.......

Zelf met iets kostbaars als auto's heb je terugroep acties e.d. Het gaat er om als het erkend wordt en vanzelf sprekend moet het daarna opgelost worden....

En ja, je kan de pech hebben dat onderdelen niet opvoorraad zijn, dan moet je wachten.....

Stel.... Je bent ziek, je belt je huisarts..... kan zijn dat je pas de volgende dag in de middag kan komen....

Ook in dit geval moet je wachten, heb je daarom direct een slechte huisarts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
the boiler schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:42:
put was toch gerepareerd heb hem dus wel geaccepteerd alhoewel op de bon stond dat er niets gerepareerd was
maar thuis de batterij erin gedaan en nu doet het toestel het wel maar het scherm is zwart met een paar strepen dus ga ik morgen maar weer naar de primafoon en wordt hij dus weer opgestuurd want het is dus niet 3 keer hetzelfde probleem en wordt hij dus gewoon weer gerepareerd

klachten service hi loopt 6maanden achter dus daar heb je ook niet op te reageren en heb je maar gewoon maar te accepteren dat je al 8 weken zonder telefoon zit en dat je die nog wel weer 3 weken kwijt bent

sony ericsson reageerde wel vlot op de mailtjes dat hij binnenkort in verkoop kwam maar met klachten krijg je alleen maar automatisch gemaakte mailtjes en geen fatsoenlijk antwoord

o0 o0 o0 wat een bagger zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act-One schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 17:54:
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag in de Vodafone winkel in Groningen geweest..

In dit nieuwe type winkel heeft men een balie van Dynafix, dit bedrijf is een contractor voor verschillende telecom providers. Men heeft hier mijn X1 gerepareerd waar ik bij stond. Ik heb vooraf wel een afspraak gemaakt en de vriendelijke balie medewerker heeft gezorgt dat de onderdelen op voorraad waren/zijn.

Na een 20 min wachten had ik een nagelnieuwe X1.... ( ik heb de beschermings stikkers nog op het onderdeel zitten wat vervangen is ( vollume knop, camera knop, en camera-lens en power-button)

Ik kan niet anders zeggen dat ik dit een hele nette service vindt van Vodafone (en Dynafix)
De meest voorkomende problemen kunnen ze oplossen in de shop, het gaat dan om toestelen van Sony-Ericcson, Nokia en Samsung....

Toestelen van b.v. HTC moeten ingenomen worden en worden op het hoofdkantoor gerepareerd. Wanneer er bijvoorbeeld problemen zijn die men niet zelf kan oplossen (technisch van aard) heeft met contact met de importeur en zal het toestel hier naar toe worden verzonden voor een diagnose/reparatie.

Het grote voodeel van de in-shop werkwijze van Dynafix is dat het toestel niet uit het oog verloren wordt, bij mogelijke (andere) beschadigingen welke worden veroorzaakt door de reparatie kunnen direct worden opgelost. Dit is met een telefoon opsturen en dan afwachten maar de vraag..........

p.s. de vriendelijke meneer van Dynafix gaf dus zoals ik eerder schreef ze dit ook doen voor andere Tel-Co's hoe dit zit met de garantie weet ik niet ( maar vragen kan natuurlijk geen kwaad) de reparatie tijd voor mensen die vanmiddag hun toestel kwamen brengen was 1.5 dag, afhankelijk van de beschikbaarheid van de onderdelen.

Allemaal erg netjes, een aanrader......
De mijne is inmiddels opgestuurd naar Dynafix in Nuth.

Even een vraagje: ik neem aan dat jouw reparatie onder de garantie viel en gratis was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn toestel op 6 januari ontvangen en heb eergisteren gemerkt dat mijn toestel ook een klein scheurtje heeft bij de bekende hoek boven de batterij. Ik ben bang dat dit scheurtje steeds groter zal worden.

Het gaat om een: Zilver Xperia, Vodafone, 08W49. Ik was al zooo erg aan het twijfelen voordat ik dit toestel wilde aanschaffen vanwege al die scheuren. Nu heb ik het ook. Ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over het toestel, maar die #$*@ scheur gedoe vind ik echt buiten deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:07:
[...]

De mijne is inmiddels opgestuurd naar Dynafix in Nuth.

Even een vraagje: ik neem aan dat jouw reparatie onder de garantie viel en gratis was?
Suc6 met je reparatie,
Ja, is helemaal onder garantie vervangen, de meneer van Dynafix bij Vodafone wist wel te vertellen dat ze in Nuth ongeveer 2 weken nodig hebben om een toestel te fixen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act-One schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:59:
[...]

Suc6 met je reparatie,
Ja, is helemaal onder garantie vervangen, de meneer van Dynafix bij Vodafone wist wel te vertellen dat ze in Nuth ongeveer 2 weken nodig hebben om een toestel te fixen......
Daar was ik al bang voor, maar bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:01

Reneger

Wie? IK?

Ik zit te denken om een SEXperia te kopen, maar, ik vroeg me de volgende 2 dingen af:

1. Heeft het scheurenprobleem zich beperkt tot de 1e oplage van de telefoon?
2. Zit er verschil in de zwarte & de zilveren wat betreft de scheuren?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Reneger schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 12:36:
Ik zit te denken om een SEXperia te kopen, maar, ik vroeg me de volgende 2 dingen af:

1. Heeft het scheurenprobleem zich beperkt tot de 1e oplage van de telefoon?
2. Zit er verschil in de zwarte & de zilveren wat betreft de scheuren?

Alvast bedankt!
Euhhh, wat versta jij onder de 1e oplage??

Als je dit topic helemaal had door gelezen had je kunnen uitvinden dat het op verschillende week nummers gaat (productie weken) De scheuren worden vermoedelijk veroorzaakt door warmte, bijvoorbeeld door het opladen en/of het gebruik maken van HSPDA/UMTS of veel bellen......
Vermoedelijk komen alle X1's van de huidige generatie aan de beurt.
De X1 is een geweldig toestel, alleen balen dat de eerste series met scheuren te maken hebben.
Hoe dit is met de modellen die in 2009 zijn gemaakt weet ik niet, je zou er op aan kunnen sturen bij je leverancier dat je een van de laatste leveringen wil hebben.

Zowel de zilveren als zwarte modellen hebben problemen, bij de zwarte scheint op sommige plekken de lak-laag los te komen.......

Nogmaals, je hoeft dit probleem niet te hebben, als je pech hebt wel, gelukkig bied bijvoorbeeld vodafone aan het probleem snel te verhelpen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ik heb dit topic wel gevolgd, alleen wilde het nog ff navragen.

Het risico dat ik mn telefoon voor een onbepaalde tijd kwijt kan zijn bevalt me niet.. ik heb hem behoorlijk nodig...
De vodafone shop is geen optie voor mij, ben al jaren trouwe t-mobile klant...
Het is een geweldig toestel, en het is erg jammer van dit probleem... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Reneger schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:18:
Ik heb dit topic wel gevolgd, alleen wilde het nog ff navragen.

Het risico dat ik mn telefoon voor een onbepaalde tijd kwijt kan zijn bevalt me niet.. ik heb hem behoorlijk nodig...
De vodafone shop is geen optie voor mij, ben al jaren trouwe t-mobile klant...
Het is een geweldig toestel, en het is erg jammer van dit probleem... Helaas.
Zoals ik eerder heb geschreven......
de Dynafix balie in de Vodafone shops reparen ook voor andere tel-co's
Gewoon proberen dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Hm. Ik zit nog steeds te twijfelen, heb nog ff.
Zit te wachten tot mn tel-co belt of ik mn abbo wil verlengen. Onderhandelen is altijd fijn.
Thanx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Reneger schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 21:33:
Hm. Ik zit nog steeds te twijfelen, heb nog ff.
Zit te wachten tot mn tel-co belt of ik mn abbo wil verlengen. Onderhandelen is altijd fijn.
Thanx voor de info!
tja als sony het beter aangepakt had zouden er zeker minder problemen zijn
toestel qua gebruik is het zeker de n1
qua kwaliteit is hij gewoon bagger
hij ziet er nu na 3 weken bezit en 8 weken reparatie uit of ik hem al een jaar in mijn broekzak heb met sleutels en hij is vandaag weer in reparatie gegaan ipv dat de reparatuer nu een bril op moet zetten om de scheuren/beschadiging te zien heb ik nu op mijn reparatie bon staan dat ik erg boos ben
duh mag toch ook wel als je een zeur wordt genoem als je toestel beschadigt blijkt te zijn na reparatie en het ook nog eens niet doet
kpn Hi zegt gewoon had je maar een verzekering bovenop je garantie moeten nemen en je krijgt geen nieuw toestel dus blijven ze hem repareren

tja ik weet niet hoe jou provider zulke dingen afhandelt/afschuift maar dit is mijn ervaring met de x1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
the boiler schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 23:16:
[...]

tja als sony het beter aangepakt had zouden er zeker minder problemen zijn
toestel qua gebruik is het zeker de n1
qua kwaliteit is hij gewoon bagger
hij ziet er nu na 3 weken bezit en 8 weken reparatie uit of ik hem al een jaar in mijn broekzak heb met sleutels en hij is vandaag weer in reparatie gegaan ipv dat de reparatuer nu een bril op moet zetten om de scheuren/beschadiging te zien heb ik nu op mijn reparatie bon staan dat ik erg boos ben
duh mag toch ook wel als je een zeur wordt genoem als je toestel beschadigt blijkt te zijn na reparatie en het ook nog eens niet doet
kpn Hi zegt gewoon had je maar een verzekering bovenop je garantie moeten nemen en je krijgt geen nieuw toestel dus blijven ze hem repareren

tja ik weet niet hoe jou provider zulke dingen afhandelt/afschuift maar dit is mijn ervaring met de x1
Je had gewoon niet akkoord moeten gaan met de status van het toestel na reparatie, snap niet dat je er niet direct werk van hebt gemaakt......
Heeft overigens niets met de X1 of Sony-Ericcson te maken, maar is de oorzaaak van de party die het toestel repareert.... Nogmaals, mocht je toestel b.v. defect zijn, en deze wordt ter reparatie opgestuurd naar Dynafix dan is dit een zaak tussen je provider en dynafix, je provider kan er ook voor kiezen om hem naar een andere partyte sturen voor reparatie...

Snap niet dat jij je provider niet in gebreke steld oid..... geen rechtsbijstand verzekering?

Stuur een aangetekende brief, verwoord je problemen, en vraag binnen een redelijke termijn (2 weken) om schriftelijk antwoord.

Elk respectabel bedrijf zal dan op een normale manier reageren en het probleem oplossen en gebeurt dit niet zijn er nog altijd vervolg stappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Act-One op 06-02-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Act-One schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 18:10:
[...]

Je had gewoon niet akkoord moeten gaan met de status van het toestel na reparatie, snap niet dat je er niet direct werk van hebt gemaakt......
Heeft overigens niets met de X1 of Sony-Ericcson te maken, maar is de oorzaaak van de party die het toestel repareert.... Nogmaals, mocht je toestel b.v. defect zijn, en deze wordt ter reparatie opgestuurd naar Dynafix dan is dit een zaak tussen je provider en dynafix, je provider kan er ook voor kiezen om hem naar een andere partyte sturen voor reparatie...

Snap niet dat jij je provider niet in gebreke steld oid..... geen rechtsbijstand verzekering?

Stuur een aangetekende brief, verwoord je problemen, en vraag binnen een redelijke termijn (2 weken) om schriftelijk antwoord.

Elk respectabel bedrijf zal dan op een normale manier reageren en het probleem oplossen en gebeurt dit niet zijn er nog altijd vervolg stappen.
ik heb hem nog geneen keer geaccepteerd gelijk weer terug laten sturen
ik zit er juist al vanaf het begin al flink achteraan
ik heb al schriftelijk 4 weken een klacht ingedient bij Hi en kpn over de afhandeling van de primafoon en dus nog geen antwoord etc etc
ik heb zelfs al beklag bij X1.nl@support.sonyericsson.com gedaan over de afhandeling
rechtsbijstand heb ik nog niet aan gedacht maar ik denk wel dat het eens tijd daarvoor wordt

ze blijven op elkaar afschuiven
kpn op de fabrikant dus SE
SE eerst op KPN
daarna zeiden ze dat ik mijn klacht kon indienen bij Teleplan die dus niet met mij in discussie wilde gaan en dus mij vertelden dat zij alleen maar in dienst zijn van of SE of KPN en dat ik daar mijn klacht neer moest leggen

enne heeft niets met het toestel te maken mij nieuwe case zat ook al weer een scheur in dus het ligt ook nog steeds aan het toestel

[ Voor 3% gewijzigd door the boiler op 06-02-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xperia op 10 januari ingeleverd bij een Business Center van KPN vanwege een scheur bij het stylus pennetje. Inmiddels heb ik hem nog niet terug, en staat er op de site via E-Repair dat ze nog 'wachten op onderdelen'!

Ik ben hem dus al 28 dagen kwijt! Terwijl ik hem pas 1.5 maand had. Nu zit ik met een Hi contract waarbij ik maandelijks ook voor onbeperkt internet betaal terwijl ik nu een toestel heb waarmee ik geen eens KAN internetten! En dat toestel moest ik ook nog eens zelf gaan regelen aangezien ik geen recht had op een leentoestel.

Vorige week Hi gebeld. Ik zou nu eventueel wel recht hebben op een leentoestel van KPN/Hi, maar ja; daarmee is het probleem nog niet opgelost. Zij vertelde me ook dat ik maar moest afwachten en dat ik niet van ze kon eisen dat ik binnen een bepaalde periode een nieuwe wilde.

Ik vraag me echt af hoelang het nog gaat duren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
En nu ook in mijn 2e Xperia weer 2 scheuren. Heb 'm nu 3 weken in mijn bezit.

Had na m'n eerste week 44 toestel een week 51 gekregen maar kennelijk heeft SE niets geleerd en is het dus gewoon een structueel probleem aangezien de 2 scheuren op precies dezelfde plek zitten als op mijn vorige week 44 toestel.

Laat 't niet reparen aangezien ik de eerste keer mijn toestel een maand kwijt was. Als de scheuren echt groot worden en 't toestel uit elkaar gaat vallen dan misschien wel.

Voor mij NOOIT meer Sony Ericsson na deze Xperia :(

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
bigmouth schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 16:34:
En nu ook in mijn 2e Xperia weer 2 scheuren. Heb 'm nu 3 weken in mijn bezit.

Had na m'n eerste week 44 toestel een week 51 gekregen maar kennelijk heeft SE niets geleerd en is het dus gewoon een structueel probleem aangezien de 2 scheuren op precies dezelfde plek zitten als op mijn vorige week 44 toestel.

Laat 't niet reparen aangezien ik de eerste keer mijn toestel een maand kwijt was. Als de scheuren echt groot worden en 't toestel uit elkaar gaat vallen dan misschien wel.

Voor mij NOOIT meer Sony Ericsson na deze Xperia :(
sony had in week 52 al gezegt dat de toestellen tot week 52 het probleem hadden

en @ MichielVianen ik heb hem al sinds 18 december bij Hi in reparatie dus succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op zondag 08 februari 2009 @ 13:50:
[...]

sony had in week 52 al gezegt dat de toestellen tot week 52 het probleem hadden

en @ MichielVianen ik heb hem al sinds 18 december bij Hi in reparatie dus succes
Wow! Ik snap dat echt niet he; ik lees hier dat klanten van Vodafone binnen een week langs kunnen gaan bij een winkel en dat hij daar dan ook meteen gerepareerd word, en bij Hi zit ik al 4 weken te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne dus vorige week maandag (2 februari) verstuurd via Vodafone naar Dynafix in Nuth en zojuist (9 februari) terugontvangen.

Zie hier het verloop:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 2-2-2009 17:39:07
Service-aanmelding - Bevestigd 2-2-2009 17:39:10
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 2-2-2009 17:39:10
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 4-2-2009 11:52:47
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 4-2-2009 11:52:48
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 5-2-2009 8:16:29
Reparatie repair center - In behandeling 5-2-2009 9:18:19
Reparatie repair center - Voltooid 5-2-2009 10:20:47
Reparatie repair center - In behandeling 5-2-2009 10:31:04
Reparatie repair center - Voltooid 5-2-2009 10:54:52
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 5-2-2009 12:29:19
Logistiek - Product klaar voor retourzending 5-2-2009 16:30:41
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant 6-2-2009 16:02:53

Het plastic deel van de behuizing is keurig en gratis vervangen en ziet er weer als nieuw uit.

Bij de telefonische aanmelding werden er geen vragen gesteld en is de reparatie zonder meer aangenomen. En met het heen en weer zenden vind ik een week niet te veel.

Bij deze de complimenten voor de service van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:40:
[...]

Wow! Ik snap dat echt niet he; ik lees hier dat klanten van Vodafone binnen een week langs kunnen gaan bij een winkel en dat hij daar dan ook meteen gerepareerd word, en bij Hi zit ik al 4 weken te wachten!
da's nou kpn, het is dat ze zo'n goed netwerk hebben. Zo goed als dat is, zo slecht is de service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
kevinkruders schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:50:
20 december gekocht, 7 januari opgestuurt via Phone House. 16de was hij klaar met repareren en hij staat nu op verzonden naar klant/winkel sinds 16h16 dus naar alle waarschijnlijkheid (en vooral hopelijk) kan ik hem morgen afhalen, want ja eerste tijd dat je hem hebt wil je er ook beetje mee stoeien, op internet zie je weer coole dingen voorbij komen en ben je hem na iets minder dan 3 weken al 2 weken kwijt, dat is echt balen, maar waarschijnlijk zit er nu wel een goed hoesje in en gebeurd het niet meer.

-Edit-
Mijne is overigens van 46
Oké, deze post van 19 januari gaf al aan: 'en gebeurd het niet meer', blijkbaar is het toch wel gebeurd want er zat nu een barstje in de chromen laag aan de zijkant en heb hem dus vandaag maar weer naar de winkel gebracht zodat hij opgestuurd was. Het is dus echt genezen en niet voorkomen, want het is dus de tweede keer dat ik hem opstuur en ze vervangen dus alleen het deel dat kapot gaat, wat ook wel enigszins logisch is, maar dan kan het maar zo zijn dat ik volgende keer weer in een ander onderdeel een scheur heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:44:
Ik heb mijn toestel op 6 januari ontvangen en heb eergisteren gemerkt dat mijn toestel ook een klein scheurtje heeft bij de bekende hoek boven de batterij. Ik ben bang dat dit scheurtje steeds groter zal worden.

Het gaat om een: Zilver Xperia, Vodafone, 08W49. Ik was al zooo erg aan het twijfelen voordat ik dit toestel wilde aanschaffen vanwege al die scheuren. Nu heb ik het ook. Ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over het toestel, maar die #$*@ scheur gedoe vind ik echt buiten deze tijd.
Vandaag gemerkt dat ik nog een verticale scheur heb, net boven de camera. Plus een scheur bij het metalen deel in het midden waar bij velen dat stukje eraf is gevallen...ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik hierover moet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Gisteravond ontdekte ik een scheur vanaf het zwarte kunststoffen plaatje van de camera tot de 3,5 mm aansluiting. Betreft een W49 model unbranded. Als ik al die verhalen hier lees wordt ik moedeloos, zoveel weken kwijt, weer andere beschadigingen na terugkeer of dat de telefoon het helemaal niet meer doet. Vanaf omgeving Winterswijk naar Groningen is wel een heel end om de telefoon onder het genot van een kop koffie te laten reageren. Ik informeer eerst eens bij de support lijn.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrail
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Nou het gaat echt geweldig... Eind december was mijn backcover voor het eerst gescheurd. Toen hebben ze netjes mijn cover vervangen halverwege januari zodat hij goed was voordat ik richting Zweden zou gaan. Hij was inderdaad goed, tot ik vandaag erachter kwam dat er wéér een nieuwe scheur in mijn backcover zit. Dit keer op de rechter bovenhoek, net onder de volumeknop! Hij is ook doorgescheurd naar de behuizing van de batterij.

Het enige probleem is dat ik op dit moment in Stockholm zit tot juni! Denk dat ik toch maar eens de helpdesk moet gaan bellen, kijken of ik hem hier ergens in de buurt kan laten repareren... De 2e keer in 2 maanden dat hij scheurt... En geloof me mensen, ik ben echt wel zuinig op mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kunnen beter de naam veranderen in Xeuria1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Tussen de middag gebeld met de supportlijn. Mij werd gezegd de telefoon op te (laten) sturen. Ik moest zelf de naam Dynafix noemen om bevestigd te krijgen dat het toestel daar naar toe gaat. Duidelijk werd afstand genomen van de informatie op deze site. :( Wat geschreven wordt over het zelf kunnen aanbieden en ter plekke wachten wordt niet door hen bevestigd, dus geen lijst van reparatie-adressen. :( :( De termijn dat ik hem moet missen is 10 werkdagen, door hen direct vertaald als 2 tot 3 weken. Op mijn vraag of de kwaliteit van de behuizingen inmiddels verbeterd is kreeg ik als antwoord dat dit wel zou moeten zijn. :( :( :( Aldus een vaag antwoord. Opsturen of aanbieden heeft in mijn ogen dus pas zin als het toestel uit elkaar valt of anderszins vanwege de scheuren niet meer goed kan functioneren. Positief, mij genoemd, punt is dat direct ook de software geupdate wordt, dus van R1A naar R2A. :) Voor mij is dit echter nog geen aanleiding het apparaat 2 tot 3 weken te moeten missen. Ik wacht wel tot mij overtuigd kan worden dat de behuizing daadwerkelijk verbeterd is. Zoals velen zit ik niet te wachten op een gerepareerde telefoon die weer begint te scheuren. Zijn er overigens naast de eerder in dit forum genoemde Vodafone-adressen overigens nog andere adressen waar ik kan wachten op de reparatie? _/-\o_

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Yeah, tijd niks van me laten horen hier... Maar mijn tweede X1 heeft inmiddels ook al een scheur. Mijn eerste was van week 44 en m'n huidige van week 46.

Dit was de scheur bij mijn eerste toestel en bij mijn tweede toestel zit'ie precies op dezelfde plek...

Nu ben ik een beetje terughoudend om hem weer op te sturen voor reparatie, want de vorige keer was ik m'n toestel ruim een maand kwijt (na het 3,5 weken in bezit te hebben gehad). En nu, na 4 weken zit er dus alweer een scheur in...
kerkhoff.gjwm schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:52:
Zijn er overigens naast de eerder in dit forum genoemde Vodafone-adressen overigens nog andere adressen waar ik kan wachten op de reparatie? _/-\o_
Wil ik ook graag weten! :) En bij die Vodafone-adressen kan je zeker ook alleen maar terecht als je je toestel bij Vodafone hebt gekocht of geldt dit ook voor Vodafone-abonnees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
Balen, heb ook een scheur die van de camera richting on/off knop loopt en er laat verf los bij de stylus...w47
Fijne telefoon maar ze hebben de verkeerde materialen oid gebruikt en waarschijnlijk niet lang genoeg getest.

Denk niet dat ik hem weg ga brengen, kijk het nog even aan en als het verder scheurt pas retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
dit is nou de snelheid van KPN Hi
mijn telefoon is donderdag teruggebracht/niet geaccepteerd omdat hij het niet deed na reparatie
vandaag verzonden naar de reparateur echt geweldig als je al een week of 9 zonder telefoon zit
en moet over 4 weken naar london ben bang dat ik hem dan nog niet terug heb
ach als het probleem over is met de X1 is waarschijnlijk mijn abbo al weer verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, ik zit ook bij hi.

MIjn tweede X1 overigens, maar wacht wel ff met deze opsturen totdat hij gemaakt kan worden, gratis, terwijl ik wacht. Hij valt tot nu toe nog niet helemaal uit elkaar dusja, dan maar eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ook een scheur ontdekt, die van onder de volumeknop tot aan de binnenkant van de batterijbehuizing.
Naar Tmobile gebeld, die kende het probleem nog niet, Ik moest het toestel maar naar de winkel brengen, die zou het opsturen en repareren als ie onder de garantie valt. Of anders een prijsopgaaf.

Ben beniewd, het ging trouwens om een tmobile X1 uit week 46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Wicked_Wy schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:37:
...

Wil ik ook graag weten! :) En bij die Vodafone-adressen kan je zeker ook alleen maar terecht als je je toestel bij Vodafone hebt gekocht of geldt dit ook voor Vodafone-abonnees?
Yup, de Vodafone stores (nieuw concept) met Dynafix balie reaperen ook van andere providers, T-Mobile, Hi etc.... Ik heb dit zelf gezien.... Wanneer je je toestel niet kwijt wil gewoon een afspraak maken bij een store met dynafix balie.... Heb ik ook gedaan, werkt prima, kan zijn dat ze het onderdeel moeten bestellen, maar wanneer je dan na een aantal dagen een afspraak maakt kan je er waarschijnlijk op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Act-One schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 00:03:
[...]

Yup, de Vodafone stores (nieuw concept) met Dynafix balie reaperen ook van andere providers, T-Mobile, Hi etc.... Ik heb dit zelf gezien.... Wanneer je je toestel niet kwijt wil gewoon een afspraak maken bij een store met dynafix balie.... Heb ik ook gedaan, werkt prima, kan zijn dat ze het onderdeel moeten bestellen, maar wanneer je dan na een aantal dagen een afspraak maakt kan je er waarschijnlijk op wachten...
Like music to my ears haha! Thanks. Weet je toevallig ook welke Vodafone store in Amsterdam deze balie heeft?

*edit* heb niets kunnen vinden op Vodafone.nl :(

[ Voor 3% gewijzigd door Wicked_Wy op 11-02-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

zo vandaag al gebeld dat mijn toestel gerepareerd is :) nog geen 2 weken kwijt geweest.

Dealer: Phone House
Versie: Unbranded
Reperatie : 2 weken
Kosten: Geen
Wat was er kapot? : Stukje afgebroken aan de zijkant en scheur boven bij de mini jack.

Top service!

en toch wil ik m wel inruilen op een iphone denk ik :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:04:
zo vandaag al gebeld dat mijn toestel gerepareerd is :) nog geen 2 weken kwijt geweest.

Dealer: Phone House
Versie: Unbranded
Reperatie : 2 weken
Kosten: Geen
Wat was er kapot? : Stukje afgebroken aan de zijkant en scheur boven bij de mini jack.

Top service!

en toch wil ik m wel inruilen op een iphone denk ik :)
goeie beslissing, hebben wij ook gedaan. 10 iphones in stuks gebruik op kantoor, geen enkel probleem mee gehad en dat al 4 weken nu. wat een verademing na al die problemen met de X1

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked_Wy schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 01:03:
[...]

Like music to my ears haha! Thanks. Weet je toevallig ook welke Vodafone store in Amsterdam deze balie heeft?

*edit* heb niets kunnen vinden op Vodafone.nl :(
In de Wiboutstraat, maar....., die is in verbouwing tot 4 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Zijn er ook versies die dit jaar geproduceerd zijn?
Eind deze maand kan ik hem namelijk bestellen en vind het echt een _/-\o_ :9~ O-) apparaat!!! ;)

wordt mijn eerste WM en touch apparaat...

Is deze aan te raden of beter maar even wachten gezien de klachten op dit forum??

p.s. zit nog steeds te twijfelen tussen Zwart of Zilver/grijs 8)7 :?

HULP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:46:
Eind deze maand kan ik hem namelijk bestellen en vind het echt een _/-\o_ :9~ O-) apparaat!!! ;)

Is deze aan te raden of beter maar even wachten gezien de klachten op dit forum??

HULP...
wacht tot SE aangeeft dat er een nieuwe serie op komst is vanuit een aangepaste produktielijn, anders geheid problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:46:

HULP...
Ik zou het toestel nooit kopen als ik nu nog zou kunnen kiezen. T is echt een rot ding, en dan reken ik de scheuren nog niet eens mee. Knoppen reageren soms gewoon niet, net zoals he touchscreen. Het opstarten duurt vreselijk lang, nouja zo heb ik nog wel meer nadelen van deze telefoon.

Maar als je hem dan toch nog wilt hebben ;). Zou ik inderdaad nog maar even wachten totdat er echt een verbeterde versie is. succes!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:03

Yucko

One clown to rule them all !

mja, niet iedereen heeft problemen. Zelf ben ik in het bezit van een non-branded toestel (los) van week 44 en ik heb nog helemaal geen problemen met scheurtjes of andere onvolmaaktheden.

*klopt af op hout*

Voor de rest ben ik heel tevreden met 't toestel. Oke, het opstarten duurt wat lang, maar dat doe ik dan ook niet vaak. Alleen soms wanneer ik niet meer in mijn sms gedeelte kom (wordt gewoonweg niet geopend) dat ik even een soft-reset moet doen :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Stel ik koop een Xperia via ebay of marktplaats, voorzien van een geldig aankoopbewijs. Hebben jullie enig idee hoe je dan aanspraak kan maken op garantie? Zou dit kunnen door zelf als particulier het toetsel op te sturen naar dynafix?

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 17:50:
Stel ik koop een Xperia via ebay of marktplaats, voorzien van een geldig aankoopbewijs. Hebben jullie enig idee hoe je dan aanspraak kan maken op garantie? Zou dit kunnen door zelf als particulier het toetsel op te sturen naar dynafix?
Ja dat kan als je maar het aankoopbewijs hebt. Ik heb hetzelfde gehad. Mijn toestel ligt nu bij SE te wachten op onderdelen... Ligt er al 4 weken en volgens de vertegenwoordiger komen daar nog minimaal 2 weken bij omdat ze geen onderdelen hebben om te vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Zie ik nu net op dynafix dat er een Prijsopgave gemaakt is (2de keer met barstje).
Wat is dat nu weer, zo maar is even bellen. Hier word je toch gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31490527,noline]Voor de rest ben ik heel tevreden met 't toestel. Oke, het opstarten duurt wat lang, maar dat doe ik dan ook niet vaak. Alleen soms wanneer ik niet meer in mijn sms gedeelte kom (wordt gewoonweg niet geopend) dat ik even een soft-reset moet doen :)
DIt heb ik precies hetzelfde!! Zo ongeveer om de dag en omdat ik voornamelijk mail/sms vind ik dit dus een rot telefoon ;). Omdat dat opstarten daarna dus zolang duurt.

iemand enig idee of hier wat aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ok ik ben er klaar mee. Eerst knapt de 'chromen bies' onder de batterij-cover. Ok, kan ik mee leven, maar blijft uitermate kansloos van SE. Nu kijk ik naar m'n X1. Ligt gewoon op mijn bureau. Zit de batterijcover wat los. Ik haal 'm d'r af en zie ik de dunne zijde helemaal los liggen!

Aan de bovenzijde los gescheurd, zoals de standaard foto's laten zien. X1 servicelijn even uitgekaffert en het Dynafix adres gekregen. Ik laat 'm wel maken, maar dan gaat ie ook gelijk de deur uit. Ik ben helemaal klaar met dat gare toestel... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn telefoon updaten, maar als ik de volumeknop en aan/uit-knop tegelijk indrukt komt er geen gekleurde strepen op me beeldscherm. hij start dan normaal op. Weet iemand wat ik dan moet doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 13:01:
Ik wil mijn telefoon updaten, maar als ik de volumeknop en aan/uit-knop tegelijk indrukt komt er geen gekleurde strepen op me beeldscherm. hij start dan normaal op. Weet iemand wat ik dan moet doen??
Het in het goede topic posten ;)

Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk topic. Ik heb ook een W44 versie en is ook al 2x terug geweest. Eerste keer bij de Stylus. Netjes gerepareerd niets aan de hand. Kijk ik een dag later zie ik een scheur onder de usb-poort. Weer naar de T-mobileshop en weer opgestuurd. Krijg hem vandaag retour met de opmerking "onderdelen vervangen" echter zit de scheur er nog steeds.....

De t-mobileshop in Tilburg vond het ook een raar verhaal dus is het aan het uitzoeken. (ik werd goed geholpen door ze). Probleem is wel dat ik in totaal nu de telefoon langer kwijt ben geweest dan ik hem daadwerkelijk gebruikt heb. Zover ik hem wel gebruikt heb ben ik er trouwens ook nog niet eens zo heel enthousiast over..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 30-08 07:37
Nou, Count me in :(
Zilver X1 W47. T-Mobile branded.

Eerst begon zich een klein bubbeltje te vormen in de chromen omlijsting, deze is later afgebroken.
Kan ik nog wel mee leven...

Bij het bestuderen van de beschadiging zag ik ineens een scheurtje lopen vanaf de jackconnector naar het zwarte plaatje van de camera.

Maar even langs T-Mobile. :(

Plaatje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.alexmulder.nl/got/telx1_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Nou zoals mijn post hierboven van vanmorgen is het inderdaad zo dat ik een prijsopgave krijg. Ik ben erg zuinig en daardoor heb ik geen verzekering afgesloten. Bij mij ging inderdaad de chromenverf heel iets opstaan en het was niet heel erg, maar dacht ja het is garantie dus ik stuur hem op. Nou krijg ik dus een prijsopgave en moet ik 142 euro betalen om het te laten repareren, want ze zeggen dat het valt onder breuk/vocht-schade. Indien ik hem niet laat repareren (waar ik denk ik voor kies omdat het nog niet echt opviel) kost me dat aan verwerkingskosten 35 euro! Ik ga hier zeker nog achteraan en ga wel kijken wat zo'n consuwijzer/radar kan doen, want ben wel tevreden over telefoon, maar dit is gewoon niet mijn schuld. Zie hierboven de foto ook van diegene waarbij de chromenverf iets op gaat staan, blijkt dus wel dat niet alleen bij mij voorkomt.

-Edit- overigens is hij eerste keer wel gewoon gemaakt bij de stylus en ze zeggen bij Sony Ericsson Xperia-lijn dat dat inderdaad bekende klacht is, maar de chromen-omlijsting blijkbaar (nog) niet. Ik vind echt belachelijk en baal er ook flink van.

[ Voor 12% gewijzigd door Kyhfin op 13-02-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervolg ...

Ben zojuist langs het KPN Business Center in Nieuwegein gegaan met de vraag hoelang het nog gaat duren voordat ik mijn Xperia terug heb en waarom het zo lang duurt. De medewerker zelf vond het ook erg lang duren, ben al 5 weken aan het wachten op een reparatie die ze bij Vodafone blijkbaar binnen een half uur kunnen doen, maar kon er niks aan veranderen. Ik had eerder deze week zelf met Hi gebeld en die hadden mij vertelt dat ik nu na 5 weken recht had op een leentoestel. Die heb ik dus ook gekregen, maar het is een Nokia 6021. Geen toestel met een goede en snelle internetverbinding dus, terwijl ik daar nog wel steeds maandelijks voor betaal.

Ik word maandag gebeld over hoe lang het nog gaat duren, maar ik heb goede hoop; na 5 weken staat er EINDELIJK niet meer 'Wachten op onderdelen' maar 'In reparatie bij monteur' op de site. Hoop hem dus binnen een week terug te hebben. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:21:
Gister ook een scheur ontdekt, die van onder de volumeknop tot aan de binnenkant van de batterijbehuizing.
Naar Tmobile gebeld, die kende het probleem nog niet, Ik moest het toestel maar naar de winkel brengen, die zou het opsturen en repareren als ie onder de garantie valt. Of anders een prijsopgaaf.

Ben beniewd, het ging trouwens om een tmobile X1 uit week 46.
Vandaag SMS gehad van Tmobile dat ie gerepareerd is, kon het toestel komen ophalen en was binnen de garantie gerepareerd, Erg snel binnen een week, en goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Ik word niet echt vrolijk van de kwaliteit van de X1, in mijn 2e X1 uit week 48 zit nu op precies dezelde plek een scheur. Mijn 1e X1 was van week 44. Dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Een telefoon van 600 euro die domweg uit elkaar valt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Is iemand al onderdelen op het internet tegen gekomen? Ik vervang liever alles zelf, dan weken wachten tot ik mijn agenda/ mail/ telefoon terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Mijn X1 van week 48 heeft sinds gisteren ook twee scheuren. :(
Eentje bij de stylus, andere naast de aan/uit knop.

Geweldig.. ik ben er goed mee omgegaan, dit is gewoon een design/fabricage fout. Het dilemma is terugsturen of niet, ik wil ook niet mijn agenda/mail etc kwijt zijn. Toen ik de X1 gekocht had kon ik een maand wachten tot een nieuwe werd geleverd, de eerste werd gestolen of verloren door TNT post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat een baggertoestel is het zeg, de bouwkwaliteit is echt gewoon slecht:

Mijn klachten na 2 maanden gebruik:
• Krasjes op de voorzijde, net boven het display
• Het glas rondom de cameralens voelt aan alsof er een deuk inzit, dit was eerst niet (ik voel een richeltje)
• Twee scheurtjes rondom het gat waar de stylus ingaat
• Beschadigde lak
• Vanochtend ontdekte ik ineens, spontaan, een deuk in het beeldscherm. Op die plek is het touchscreen dus ook niet meer te gebruiken.

Ik stop die X1 meestal in mijn zak, maar als hij daar niet ligt, ligt hij gewoon op m'n bureau. In m'n zak zit hij nooit met iets anders (zoals sleutels ofzo) dus niets kan 'm beschadigen. Verder ga ik er gewoon normaal mee om, gooi ik er niet mee, enzovoorts.

Vodafone ga ik toch maar eens bellen, want dit is waardeloos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
Ik ga zo mijn X1 op laten sturen, maar als hij terug komt staat ie gelijk op marktplaats.
De hele middenbehuizing is uitgescheurd en het hele verband is uit de zijkant van het toestel.

Afbeeldingslocatie: http://www.rtc-upload.nl/albums/userpics/10035/DSC00026.JPG

[ Voor 50% gewijzigd door chrisr5gt op 16-02-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Alex) schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:33:
• Vanochtend ontdekte ik ineens, spontaan, een deuk in het beeldscherm. Op die plek is het touchscreen dus ook niet meer te gebruiken.
Een spontane deuk? Daar ben je zelf heilig van overtuigd? De kans is groot dat je gewoon met de telefoon tegen een hoek bent aangelopen van bijvoorbeeld een tafel oid, het toestel zal echt niet uit eigen initiatief besloten hebben een deuk te vormen in het scherm.. Dit kan gebeuren bij welk toestel je ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19
Gistermorgen viel het mij ook ineens op dat mijn W44 scheuren aan de zijkant heeft :( Ik dacht dat ik goed weg kwam met mijn W44, maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SoaDmaggot schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:51:
[...]

Een spontane deuk? Daar ben je zelf heilig van overtuigd? De kans is groot dat je gewoon met de telefoon tegen een hoek bent aangelopen van bijvoorbeeld een tafel oid, het toestel zal echt niet uit eigen initiatief besloten hebben een deuk te vormen in het scherm.. Dit kan gebeuren bij welk toestel je ook hebt.
Ik stapte in Breda in de trein in, pakte mijn netbook, legde de telefoon op de stoel naast me en hing 'm aan mijn netbook. Toen zat er nog geen deuk in 't scherm.

Toen ik in 's-Hertogenbosch uitstapte, zat die beschadiging erin. 't lijkt alsof er met een pen in is geprikt, maar dat kan niet... het toestel heeft 30 minuten op die stoel gelegen en er is niets gebeurd - niet tegenaangestoten, niemand is erop gaan zitten, er is niets op gezet. Helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Dus is het scherm zelf ingezakt? Misschien een zwart gat wat het scherm naarbinnen zuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
SoaDmaggot schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:40:
Dus is het scherm zelf ingezakt? Misschien een zwart gat wat het scherm naarbinnen zuigt?
Ik vertel je exact wat er is gebeurd, en that's it. Of je me nou gelooft of niet, dat is niet mijn probleem, dan hoef je nog niet zo cynisch te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedarkside
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb mijn X1 vorige week opgestuurd voor de tweede keer. Omdat de eerste keer alleen de scheuren in de behuizing opgelost waren. Maar de verf aan de voorkant van het toestel laat op 1 plek ook los. Ben heel zuinig met het toestel.
Hierover mijn beklag gedaan bij dynafix. Alleen nu krijg ik een prijsopgaaf van hun van 97 euro :(

Hierover ook weer gebeld maar ze blijven bij hun standpunt dat het niet onder de garantie valt.

Meer mensen hier problemen mee?

Ik ga van de week mijn rechtsbijstand ook maar eens inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Opsturen met als gevolg dat ze je ook nog een rekening sturen.. top. Erkent Sony het probleem wel? Gezien de ernst zou ik gewoon de keus moeten hebben om een ander toestel te kiezen. Of twee, voor 620 euro..

De scheur is overigens vandaag verder gegaan en er is een stukje plastic weggebroken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
nee er is niks aan de hand met het toestel
tja meneer het is wel heel toevallig dat u nou net u telefoon al 3 keer moet opsturen echt dit komt nou nooit voor dat was de x1 lijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb het barstje in mijn scherm nog eens aandachtig bestudeerd, en het ziet eruit alsof het van binnenuit komt... als een luchtbelletje in een laagje ijs, wat dan openklapt. Ik heb anderen ernaar laten kijken en die bevestigen mijn vermoedens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ik ben dus van plan om het toestel aan te schaffen via t-mobile.nl. Maar als ik dit lees denk ik dat ik toch iets anders ga zoeken. Of geld dit niet meer voor de nieuwe leveringen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem terug gehad van de reparateur. Nu was dat niet alleen voor een scheurtje, maar ook voor het feit dat het geluid steeds uitviel, en dat 8/10 keer de camera vastliep.

Weinig plezier van gehad, hij staat op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Diamond AT schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:12:
ik ben dus van plan om het toestel aan te schaffen via t-mobile.nl. Maar als ik dit lees denk ik dat ik toch iets anders ga zoeken. Of geld dit niet meer voor de nieuwe leveringen????
Het probleem lijkt vooralsnog enigzins sporadisch voor te komen. Je moet je bedenken dat dit een topic is juist over deze problemen en dat menige gebruiker hier dus overwegend negatief over de mobiel is maar het hier gaat om een zeer klein deel van de totaal aantal gebruikers.
Kijk naar het Xbox problementopic, ontzettend veel mensen met problemen, toch is er in mijn directe vriendengroep niemand met problemen (met zowel de Xbox als de X1..).

Ik heb de X1 tweemaal terug gestuurd (omruilgarantie van Vodafone, dus direct een nieuwe) en heb er geen problemen meer mee gehad nu ik een wat nieuwere heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brm
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-07 11:18

brm

08W49

Rechterkant, in de onderste chrome laag. Scheurtje begint groter open te scheuren as we speak. Net gemailed naar vodafone, komend weekend bezoekje bij een vodafone winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diamond AT schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 00:12:
ook die hebben problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
@soadmaggot

welke versie toestel heb je nu dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste