Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.192 views

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-07 15:03

Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif Dit Topic gaat inhoudelijk in op de Xperia X1, Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif niet over gezwetst van abonnementen, geheugenkaartjes, Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif of levertijden Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/alert.gif

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/phoneinhand.jpg

Kijk ook in:De Xperia X1 in onze eigen pricewatch:
Credits aan allen die deze topicstart samengesteld hebben en waarvan ik dit schaamteloos heb gekopieerd

_/-\o_ RicX voor deel 2 en 3 _/-\o_

Algemeen
Release datum:September, 2008 (NL versie medio oktober)
Afmetingen:52.6 x 110.5 x 17 millimeter
Gewicht:158 gram (incl. batterij)
Kleuren:Solid black & Steel silver

Software
Operating System:Microsoft® Windows® Mobile® 6.1 Professional AKU 1.2.0

Processor
Microprocessor:32-bit Qualcomm MSM7201A
CPU Core:ARM1136EJ-S RISC
CPU Instruction set:ARMv6

Special Features:ARM9 coprocessor, Embedded QDSP4000 and QDSP5000 DSP
(GSM, GPRS/EGPRS Multislot Class 12, EDGE, UMTS/WCDMA, HSDPA, HSUPA, MBMS baseband),
Embedded gpsOne GPS module, Qcamera, Qtv, Qcamcorder, Qvideophone

Geheugen, opslagcapaciteit
ROM:512 MB (357.29 MB bruikbaar) (NAND Flash)
RAM:Tot 400MB (SDRAM) (ongeveer 191 MB beschikbaar)

Display
Type:Color transflective TFT (WVGA), 65536 kleuren
Resolutie:480 x 800 pixels
Diagonaal:3 inch (7.62 cm)

Geluid
Microfoon:Mono
Speaker:Mono (wordt waarschijnlijk stereo)
Aansluiting:3.5mm plug

Mobiele telefoon
Netwerken:GSM850, GSM900, GSM1800, GSM1900, UMTS800, UMTS850,
UMTS1900, UMTS2100
Data types:CSD, HSCSD, GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA, HSUPA

Communicatie-
mogelijkheden:
- SMS (T9 woordenherkenning)
- MMS (T9 woordenherkenning)
- Push e-mail
- POP3-mail
- Instant Messaging (Windows Live Messenger Mobile)

Browser-
mogelijkheden
- HTML 4.01, XHTML Basic 1.01 (met enige uitzonderingen)
- WAP 1.2.1, WAP 2.0
- CSS Level 1, 2 (gedeeltelijk), Mobile Profile 1.0, Wireless (WAP) CSS 1.1
- JScript 5.6, DOM Level 0, 1 (gedeeltelijk), 2 (gedeeltelijk)
- cHTML
- Ondersteuning voor progressive download bij video-bestanden.
- XML: MSXML 3.0, XMLHTTP, XML Stylesheet Support

Controls
Postioning:Touchscreen
Keyboard:Slide-out 42-toetsen QWERTY-keyboard
Directional:4-way joystick (blokje onderaan)
Scroll:Via D-pad mogelijk

Interfaces
Cardslot:microSD, microSDHC, TransFlash, SDIO

USB:USB2.0 client (Full-Speed: 12 Mbit/s)
USB Series Mini-B (mini-USB) connector
Wordt in Windows herkend als een MASS Storage Device

Infrarood:Niet aanwezig
Bluetooth:Bluetooth™ 2.0
(GAP, SDAP, GOEP, A2DP, AVRCP, HFP, HSP, HID, PAN, OPP, SPP)
Wireless LAN:802.11b, 802.11g
GPS:aGPS en GPS

Multimedia
Analoge Radio:FM Radio Receiver

Audio & Video
ServiceFormatenExtensies
AudioMP3, AAC, AAC+, EAAC+, WMA v9, AMR, MIDI.m4a, .m4b, .m4p, .m4v, .aac, .3gp, .mp4, .mp3, .mid, .wma
VideoMPEG-4, H.263, H.264, WMV.3gp, .mp4, .wmv
Video
Encoding
MP4, AMR-NBSimple Profile, H.263 Profile, H.264 Baseline (weer niet voor X1a).3gp
Audio
Encoding
AAC, AAC+, EAAC+.mp4, .amr
Audio
Decoding
MPEG-4 AAC Low Complexity Profile, MPEG-4 AAC LTP en AAC-LC ER Profile, MPEG-1 Audio Layer 3, AMR-NB.mp4, .mp3, .3g2, .k3g
ImagesJPEG, GIF87a, GIF89a, BMP, PNG

Camera
Type:CMOS sensor, 3.2 MegaPixels
Videocall-camera:Aanwezig (QCIF) (176x144)
AutoFocus:Aanwezig
Optische Zoom:1 x
Flits:Mobile light (LED)

Foto-capturing:3MP (2048x1536)
3 MP Wide (2048x1280)
2 MP (1600x1200)
2 MP Wide (1600x992)
1 MP (1024x768)
1 MP Wide (1024x640)
VGA (640x480)
VGA Wide (640x400)
QVGA (320x240)
QVGA Wide (320x192)

Video-recording:MPEG-4: 30 fps @ VGA
H.263: 30 fps @ VGA
H.264: 15 fps @ VGA (niet voor X1a-model)

Batterij
Type:Lithium-Ion Polymeer, verwijder- en vervangbaar
Capaciteit:1500 mAh
Laadtijd:3.5 uur
Standbytijd:
GSM:580 uur (best case)
UMTS:833 uur (best case)
Gesprekstijd:
GSM:10 uur (best case)
UMTS:6.5 uur (best case)
Video:3.1 uur (best case)

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/xperiax1.jpg

Op de Xperia X1 wordt gebruikt gemaakt van een innovatieve GUI voor Windows Mobile. Deze 'panelinterface' gaat bestaan uit onder andere de volgende 'panels':

- Sony Ericsson PanelPanel bevat nieuws, weer, wereld klok, financieel gedeelte en snelkoppelingen naar communicatie en applicaties. De informatie over nieuws en weer wordt middels een RSS-reader ingelezen.
- Media Experience PanelCentrum voor multimedia applicaties en navigatie.
- Slideshow PanelPanel bevat een slideshow van recent genomen video's en foto's.
- Microsoft Today PanelHet Microsoft Windows Mobile Today-scherm.
- 3D Fish PanelDit panel laat de 3D-mogelijkheden van de telefoon zien. In dit geval een aquarium met 3D-visjes erin.De verschillende vissen geven de status van de batterij, gemiste oproepen en sterkte van het signaal aan.
- FM Radio PanelWat de naam doet vermoeden; een panel om de ingebouwde FM-radio te bedienen.
- Google PanelGeeft toegang tot alle google-services.

Deze panels zijn zelf en door derden te vervangen, en in te delen naar gelang de smaak van de gebruiker.

Op de handset zijn de volgende programma's geïnstalleerd of onderdeel van Microsoft Windows Mobile:
- Outlook Mobile (e-mail, Contacts, Calendar, Tasks)
- Office Mobile (Word, Excel, Powerpoint, OneNote)
- Internet Explorer Mobile
- Windows Media Player 10 Mobile
- Windows Live™ Client
- ActiveSync Client
- Utility Applications (File Explorer, Picture&Video, Notes, Calculator)
- Windows Mobile Update

- JAVA ME (CLDC1.1, MIDP2.0)
- .NET Compact Framework v2
- SQL CE
- Windows Mobile Update

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/7.jpg

Video handson:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Xperia X1
Phonescoop handson:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Xperia X1 1

MWC 2008 Barcelona (1):

Bekijk op YouTube
Xperia Introduction video from Sony Ericsson MWC 2008
MWC 2008 Barcelona (2):

Bekijk op YouTube
Sony Ericsson XPERIA X1 hands on MWC 2008 Barcelona
MWC 2008 Barcelona (3):

Bekijk op YouTube
Sony Ericsson 'XPERIA X1'
Review van eXpansys:

Bekijk op YouTube
Sony Ericsson XPERIA X1 Demo by eXpansys
Screen capture filmpje:

Bekijk op YouTube
EMP Xperia X1 video 3
Panel Tour:

Bekijk op YouTube
Sony Ericsson XPERIA X1 Panel Tour | Pocketnow
X1 vs. Touch Pro scherm rotatie:

Bekijk op YouTube
XPERIA X1 vs Touch Pro: Screen Rotation Speed Test | Pocketnow

- Klik hier voor een video-review van PCMag.
- Klik hier voor een review door Tracy and Matt.
- Klik hier voor een review door Register.
- Klik hier voor een review door TechRadar.
- Klik hier voor een review door DaannO op All About Phones.

Vergelijking met de HTC Touch Pro:

Xperia X1
HTC Touch Pro
SchermWVGA (480 x 800 pixels)VGA (480 x 640 pixels)
Grootte10.9cm x 5.3cm x 1.8cm10.2cm x 5cm x 1.8cm
GeheugenROM: 512MB
RAM: 256MB
ROM: 512MB
RAM: 288MB
UitbreidingmicroSDmicroSD
InputToetsenbord + touchscreenToetsenbord + touchscreen
ConnectivityminiUSB / headphone jackproprietary aansluiting (extUSB)
Batterij1500 mAh1340 mAh
Toetsenbord4 regels5 regels (aparte cijfertoetsen)

Onder het motto een plaatje zegt meer dan 1000 woorden een aantal vergelijkingen:

De vergelijkingsfoto's met de HTC Touch Diamond:

Afbeeldingslocatie: http://www.wmexperts.com/articleimages/2008/04/Picture%206-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wmexperts.com/articleimages/2008/04/Picture%209-2.jpg

En de vergelijkingsfoto's met de N95:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/TS/wbm/sexperia1/xperia-n95.jpg

En de laatste vergelijkingsfoto's van Gadgetzone. Deze zijn tussen de xperia, iphone en htc touch diamond...

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.nl//images/x1htciph2.jpg

- Klik hier voor de officiële Sony-Ericsson Xperia X1 pagina.
- Klik hier voor officiële Xperia X1 producten.
- Klik hier voor de afleveringen van Who is Johnny X?.(promotie thriller voor de Xperia X1)
- Klik hier voor de webcast van 15 september 2008.
- Klik hier voor de officiele Sony-Ericsson X1 membership site (en de gratis micro-sd kaart!)

- meesterlijke review:P
- engadget
- releasedatum
- onofficiële xperia x1 site
- xperia x1 waarschijnlijk gebouwd door HTC
- xperia x1 wellicht met windows mobile 6.5
- engadget-photoshoot
- phonemag-photoshoot
- inxperia.com - nieuws site en forum
- review door umpcportal.com
- Software die met de WVGA-resolutie om kan gaan
- Xperia X1 White Paper
- Infosyncworld.com review (goeie foto's hier)
- the:unwired video review
- Xperiapedia wiki over de Xperia X1.

Hier komen snellinks naar handige posts in het forum. Zodat mensen die het voor de eerste keer lezen, even snel en gemakkelijk erdoorheen kunnen 'skimmen'.

- Filmpje over de Xperia-lijn
- Foto's van de vergelijking op gadgetzone met iphone en diamond
- Wanneer komt de zilveren en wanneer de zwarte X1?
- TouchFlo3D als Panel op je Xperia
- TouchFlo3D bestanden downloaden
- How To installatie TouchFlo3D als panel
- En hoe je weer van TouchFlo3D af komt
- Flash op de (T-mobile) Xperia X1
- Xperia Tweak om de boel fijn aan te passen
- Advanced Configuration Tool 3.2 Xperia Tweak maar dan anders
- Handige programma's en tweaktools voor de Xperia X1 (link naar XDA developers)
- Hoe krijg ik Youtube werkend op mijn X1?
- Hoe krijg ik Gmail werkend?
- Alle panels in .cab formaat.

• PeterSelie
- reserved ;) -

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

St@m

@ Your Service

Misschien een idee om linkjes op te nemen naar de veelgestelde vragen in het vorige topic?
Live panel, Vodafone instellingen, Proxy van Vodafone, hoe moet ik tekst kopieren (al is dat wel heel erg basic) :?
St@m in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"
Anoniem: 276288 in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"

@ hieronder, ok :) Was alweer te vroeg, maar zag mezelf alweer dezelfde vragen beantwoorden :+ Aangezien ik verder toch geen r**t te doen heb deze week.. bijna vakantie :+

[ Voor 42% gewijzigd door St@m op 18-12-2008 09:31 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• PeterSelie
St@m schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:06:
Misschien een idee om linkjes op te nemen naar de veelgestelde vragen in het vorige topic?
Live panel, Vodafone instellingen, Proxy van Vodafone, hoe moet ik tekst kopieren (al is dat wel heel erg basic) :?
St@m in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"
Anoniem: 276288 in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6"
Geen nood, geen nood. Er wordt (naast fulltime werkzaamheden ;) ) gewerkt aan een nieuw topic waarin al deze informatie wat overzichtelijker terug te vinden is. Een groot deel van het topic wordt volledig omgebouwd.

Overigens mogen vragen m.b.t. de TS naar mijn PM, houdt het voor mij ook overzichtelijk :)

Anoniem: 262543

Iemand enig idee of de zwarte toestellen ook scheurproblemen kennen??Mocht deze me ook scheuren wil ik serieus overwegen om voor zwart te gaan, ik las al dat hier en daar de afwerking met iets ander materiaal is gebeurd dan bij de zilvere versie...

• PeterSelie

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb net de uitzending gemist app geïnstalleerd. Alleen loopt het beeld fullscreen niet soepel, het geluid daarentegen loopt wel goed. Ik heb verbinding gemaakt via wifi en hsdpa, bij beide wil het beeld niet soepel lopen. Iemand anders hier ervaringen mee?

edit: beeld loopt wel soepel als ik niet in fullscreen modus zit btw

[ Voor 10% gewijzigd door Ste7en op 18-12-2008 10:19 ]

Anoniem: 284275

Ervaringen met iGO.

Ik heb nu enkele weken iGO op de X1 draaien en dit bevalt redelijk tot goed.
oa
Supersnelle fix (na het draaien van Quickgps anders krijg je helemaal niets!)
De aanwijzingen zijn overzichtelijk en mooi gestyled.
De overzichtelijkheid van het kaartje vind ik wat minder maar weergave van borden op snelwegen en toch wel duidelijke aanwijzingen maakt dit deels goed. Maar ik rij meestal volledig op de kaart met het geluid uit en dan vind ik bv route66 iets beter (met name in dorpjes).
Weergave van 3D gebouwen heb ik nog niet meegemaakt maar dit kan ik niet als een tekortkoming zien.

Groot minpunt:
Ik krijg mijn contactpersonen niet geimporteerd door iGO. Er zijn wordt op verschillende forums gepraat over oplossingen (spaties tussen de postcodes en dergelijke) echter heb ik de voor mij werkende oplossing nog niet gevonden. Alles was al netjes ingevoerd dmv outlook echter met of zonder spatie kan igo niets importeren (geeft wel foutmelding dat importeren niet is gelukt).
Heeft iemand al de oplossing hiervoor gevonden? Zo niet ga ik toch op zoek naar een andere routeplanner welke deze problemen niet heeft aangezien ik dit essentieel vind voor navigatie.

klein minpunt
scherm heeft alleen het breedbeeld view. Maar dit is niet erg aangezien het breedbeeld view het fijnste werkt dus heb ik hiervoor ook geen oplossing proberen te zoeken.

• Ste7en
Welke iGo heb je geïnstalleerd als ik vragen mag? De HTC Touch special edition van Nav N Go iGO 8?

[ Voor 73% gewijzigd door Ste7en op 18-12-2008 10:58 ]

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
De plaatjes mogen ook wel eens in de openingspost aangepast worden. Alleen maar de zwarte versie terwijl die hier nog steeds niet verkrijgbaar is.

Meld dat dan via DM aan SoaDmaggot ...

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 18-12-2008 11:20 ]

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-06 13:38
Ste7en schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:17:
Ik heb net de uitzending gemist app geïnstalleerd. Alleen loopt het beeld fullscreen niet soepel, het geluid daarentegen loopt wel goed. Ik heb verbinding gemaakt via wifi en hsdpa, bij beide wil het beeld niet soepel lopen. Iemand anders hier ervaringen mee?

Bij mij loopt die helemaal slecht, vooral het bufferen gaat heel traag, ik zou toch denken dat dit wel zou moeten kunnen via 3g. Verder is de kwaliteit wel heel kut. Postzegels zijn groter op het scherm,

Weet iemand trouwens of Telfort extra kosten in rekening brengt als ik gebruik maak van dit soort streaming video.
Zou wel erg gierig zijn als je bovenop die 10 euro nog eens extra zou moeten rekenen...

• PeterSelie
Cambach schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:02:
De plaatjes mogen ook wel eens in de openingspost aangepast worden. Alleen maar de zwarte versie terwijl die hier nog steeds niet verkrijgbaar is.

Meld dat dan via DM aan SoaDmaggot ...
In eerste instantie komt er in de nieuwe TS sowieso minder grafisch materiaal dan in de huidige: de wow-factor is bij velen ondertussen wel bekent en het is tijd voor een overzichtelijker TS met meer basis-informatie en oa een FAQ e.d.

Daarbij inderdaad: graag via de PM. Dat is wat makkelijker terug te lezen om mee te nemen als ideëen in de nieuwe TS.
CILLER schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:18:
[...]

Weet iemand trouwens of Telfort extra kosten in rekening brengt als ik gebruik maak van dit soort streaming video.
Zou wel erg gierig zijn als je bovenop die 10 euro nog eens extra zou moeten rekenen...
Uiteraard niet, het gaat hier gewoon om dataverkeer wat via de FUP bijgehouden wordt. Mocht je 24/7 gaan streamen dan zal Telfort misschien even aan de deur rammelen, verder hoef je je daar uiteraard geen zorgen over te maken.

[ Voor 29% gewijzigd door een moderator op 18-12-2008 11:55 ]

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
CILLER schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:18:
[...]

Bij mij loopt die helemaal slecht, vooral het bufferen gaat heel traag, ik zou toch denken dat dit wel zou moeten kunnen via 3g. Verder is de kwaliteit wel heel kut. Postzegels zijn groter op het scherm,

Hoe download je die software dan? Als ik met me telefoon naar die link gaat. Zegtie je telefoon word niet ondersteund als ik op download software klik..

• Ste7en
Alcje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:33:
[...]

[...]

Hoe download je die software dan? Als ik met me telefoon naar die link gaat. Zegtie je telefoon word niet ondersteund als ik op download software klik..
Even de link openen in IE op je X1 :)

Anoniem: 283939

Kan je met windows live messenger op de xperia ook de front camera gebruiken als webcam? Ik zie nergens in de menu de mogelijkheid om een webcam te gebruiken/definieren?

Anoniem: 280065

Even over die persoon die de telefoon had laten vallen en de andere die zich gelukkig prees met een verzekering;
Ik vermoed dat een verzekering niet uitkeert als je je foon laat vallen.... ze zullen dat als 'onvoorzichtigheid' afwimpelen.

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Anoniem: 262543 schreef op donderdag 17 december 2008 @ 23:16:
Precies waar ik al bang voor was. Was er eerlijk gezegd op aan het wachten, de eerste verhalen van mensen die hem hebben laten vallen.En dan is de manier waarop die van jou gevallen nog niet eens de meest harde manier.
Ik heb meteen gezegd, het ding ziet er stevig uit, maar als hij een keer goed valt is er zeker wat aan, of doet hij het gewoon niet meer denk ik. Telefoons worden gewoon echt steeds gevoeliger. Mijn k800i is een aantal keren hard gevallen maar nooit wat aan gehad.
Ben echt superblij dat ik op het laatste moment toch nog een verzekering heb afgesloten voor mijn X1.

Succes ermee trouwens! Hoop dat je een nieuwe kan krijgen...
Mijn K800 is ook enorm veel op de grond gevallen en die werkt nog steeds prima.

Ik had overlaatst mijn X1 even uit de hoes gehaald en toen gleed die uit mn handen en stuiterde recht op de tafel...Gevolg: klepje eraf en batterij eruit en een heel kleine beschadiging boven de batterijklep.

PSN id: NL_SToRM

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 14:20
Ik heb de mijne nu 2 keer per ongeluk laten vallen. Ik vreesde voor het ergste (heb een wk44 toestel).

Maar niets aan de hand, beide keren alleen batterijklepje dat eraf vloog. Voor de rest helemaal geen beschadigingen :)

• CILLER
lucky bastard :P
blijkbaar zijn er ook echt goede week 44 batches

ik had nog een vraagje,
Opera crasht bij mij redelijk vaak op javascript...
nou heb ik die nu wel uit staan maar dat is niet optimaal. heeft iemand anders dat ook of weet iemand hier een oplossing. een hard reset maakt in ieder geval niet uit :S

Anoniem: 280304

Er zijn zeker goede batches van week 44. Ik heb er ook 1 van die week (t-mobile branded), en ik ben (zeker in de weekends wat later op de avond) net niet voorzichtig genoeg met dat ding. In de afgelopen maand is hij inmiddels een keer of 4 op de grond gevallen, waarvan 1 keer echt heel lomp.

Verder zit hij altijd standaard in mijn jeans broekzak, en gebruik ik geen screen protector of wat dan ook.

Geen vuiltje aan de lucht.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-07 22:22

Freshnezz

Why so serious?

Anoniem: 283939 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:55:
Kan je met windows live messenger op de xperia ook de front camera gebruiken als webcam? Ik zie nergens in de menu de mogelijkheid om een webcam te gebruiken/definieren?
Er zijn volgens mij nog geen programma's (zoals MSN, Skype) waarbij je de camera's als webcam kan gebruiken. Wel jammer, zou echt vet zijn!

Overigens heb ik ook een toestel uit week 44, en ik heb gelukkig nog niks van een scheur of wat dan ook... en dat terwijl ik hem al weleens keihard heb laten flikkeren :)

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Anoniem: 283939 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:55:
Dat vraag ik me dus al tijden af.
Het moet toch mogelijk gemaakt worden?
Je kan wel betaald video bellen maar via msn of skype niet.
Dat is erg jammer. Toekomst ding??

Trouwens. Sony schiet niet echt op met nieuwe Panels. En op mn 4GB SD kaart wacht ik al 4 weken op.

Beeeetje jammer allemaal.

• Triton2008
Ow ja hier een paar X1 links:

http://blog.se-nse.net/re...ricsson-xperia-x1-review/

XperiaTweak - www.cliffords.nu
CorePlayer Mobile - www.coreplayer.com
Resco File Explorer w/ add-ins - www.resco.net
XPERIA X1 thread at XDA-developers - www.xda-developers.com
Xperiancers - www.xperiancers.com
XPERIA X1 - www.xperiax1.com
XPERIA X1 - www.xperiax1.net

Inxperia - www.inxperia.com
XPERIAX - www.xperiax.net
XPERIAS - www.xperias.ru

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 02:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

SoaDmaggot schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:22:
[...]
Uiteraard niet, het gaat hier gewoon om dataverkeer wat via de FUP bijgehouden wordt. Mocht je 24/7 gaan streamen dan zal Telfort misschien even aan de deur rammelen, verder hoef je je daar uiteraard geen zorgen over te maken.
Wees daar maar niet zo zeker van, staat in de voorwaarden dat het los berekend wordt en er zijn ook al zat mensen die het op de rekening hebben gekregen...

Breek je nek voorzichtig

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

hier hetzelfde, vraag me idd ook af hoe het kan want zonder fullscreen is het het aanzien niet waard.

Heb trouwens net bij vodafone gechecked en met de Onbepertk internet blox staat er niks over streaming media.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 18-12-2008 16:56 ]

Anoniem: 131548

Sinds vandaag in de lucht en alles lijkt soepel te werken.

Als ik connect via wifi kan ik middels explorer niet in m'n hotmail, ik moet cookies enablen, maar die staan aan !

Zit er nog een verborgen privacy tab? omdat ze het hebben over een adres toevoegen?

Opera mini connect wel met m'n inbox, maar ik kan het bericht niet openen wat ik ook probeer (hij zoomt alleen in en out en bericht openen in nieuw tab, zegt > javascript ; ... (blank)

Waarom pakt ie via youtube overigens de gprs verbinding, terwijl al het andere hier in huis keurig via genoemde wifi draait?

Bedankt voor nu
(vodafone branded)

• Alcje
Ste7en schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:54:
[...]

Even de link openen in IE op je X1 :)
Ja alleen jammer dat hij niet op die site komt met ie :/

Edit nu wel, loopt hier ook buggerig. Iig het beeld loopt niet synchroom :)

Ik keek even 30 seconde ofzo :P Hoppa 3 mb :P

[ Voor 22% gewijzigd door Alcje op 18-12-2008 17:10 ]

Net terug geweest met mijn batterij (ze zullen wel gek worden bij KPN van mij :P) Ding loopt met de dag sneller leeg :S echt niet meer normaal.
Krijg morgen mooi een nieuwe (hadden het toestel nu niet daar anders had ik nu al een nieuwe batterij gehad)
Mooi stukje service weer dus. En voor mij weer een bevestiging dat ik maar wat blij ben dat ik mijn X1 niet op internet gekocht heb...

Zo en nu maar hopen dat ik daar de komende 2 jaar niet meer heen hoef. Zoveel als ik in een maand aan mijn x1 heb gehad heb ik in 6 jaar tijd nog niet aan 3 telefoons gehad :S

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 18-12-2008 17:12 ]

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-07 23:38
Anoniem: 284275 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:37:
Ervaringen met iGO.

Ik heb nu enkele weken iGO op de X1 draaien en dit bevalt redelijk tot goed.
oa
Supersnelle fix (na het draaien van Quickgps anders krijg je helemaal niets!)
De aanwijzingen zijn overzichtelijk en mooi gestyled.
De overzichtelijkheid van het kaartje vind ik wat minder maar weergave van borden op snelwegen en toch wel duidelijke aanwijzingen maakt dit deels goed. Maar ik rij meestal volledig op de kaart met het geluid uit en dan vind ik bv route66 iets beter (met name in dorpjes).
Weergave van 3D gebouwen heb ik nog niet meegemaakt maar dit kan ik niet als een tekortkoming zien.

Groot minpunt:
Ik krijg mijn contactpersonen niet geimporteerd door iGO. Er zijn wordt op verschillende forums gepraat over oplossingen (spaties tussen de postcodes en dergelijke) echter heb ik de voor mij werkende oplossing nog niet gevonden. Alles was al netjes ingevoerd dmv outlook echter met of zonder spatie kan igo niets importeren (geeft wel foutmelding dat importeren niet is gelukt).
Heeft iemand al de oplossing hiervoor gevonden? Zo niet ga ik toch op zoek naar een andere routeplanner welke deze problemen niet heeft aangezien ik dit essentieel vind voor navigatie.

klein minpunt
scherm heeft alleen het breedbeeld view. Maar dit is niet erg aangezien het breedbeeld view het fijnste werkt dus heb ik hiervoor ook geen oplossing proberen te zoeken.
toon volledige bericht
Ik heb die weegave van 3D gebouwen wel al gezien, wel heb ik 8.3 versie van iGo.
Enkel in combinatie met TouchFlo3D doet die iGo beetje nukkig en doet eerst een (lange) minuut niets vooraleer ie alles begint te laden.

Trouwens is jou iGo data.zip aangepast voor de 800×480 resolutie?

Anoniem: 283939

Net de octro video uitgeprobeerd en dit lijkt te werken. Hierbij heb je een account op hun server en als je de app opstart op de xperia, moet je connecteren en dan wordt de video stream doorgestuurd naar je account.
Daar kan je of je vrienden die dan op bekijken.

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
ds08 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:16:
Ik heb de mijne nu 2 keer per ongeluk laten vallen. Ik vreesde voor het ergste (heb een wk44 toestel).

Maar niets aan de hand, beide keren alleen batterijklepje dat eraf vloog. Voor de rest helemaal geen beschadigingen :)
Die van mij ook al 3! keer gevallen, batterijklepje inderdaad eraf. dat klepje heeft ook best al veel krassen, het scherm is gelukkig nog krasvrij. Wel denk ik dat door het vallen het schuifmechanisme niet helemaal meer goed werkt, soms ben ik aan het tikken op het toetsenbord en dan springt hij terug op portrait en moet ik met één van mijn vingers het scherm onderin min of meer tegenhouden. Hij schuift wel nog lekker spoepel, daar merk ik verder niets aan.

TomTom is wel degelijk op de nieuwsgroepen te vinden, hij heet navigator 7 en nee, je kunt hem niet kopen al zou je het netjes zou willen doen puur omdat hij niet beschikbaar is voor de losse verkoop. Alleen omdat sommige handige mensen hem van de HTC h(waar TomTom hem wel op heeft gezet) hebben geript en toepasbaar hebben gemaakt voor de X1 hebben veel mensen hem hier.

niekie67 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:17:
[...]

TomTom is wel degelijk op de nieuwsgroepen te vinden, hij heet navigator 7 en nee, je kunt hem niet kopen al zou je het netjes zou willen doen puur omdat hij niet beschikbaar is voor de losse verkoop. Alleen omdat sommige handige mensen hem van de HTC h(waar TomTom hem wel op heeft gezet) hebben geript en toepasbaar hebben gemaakt voor de X1 hebben veel mensen hem hier.
Thnx voor je reactie.Geloofde er al niets van dat iedereen het hier netjes gekocht had.
Heb hem ook gevonden nu.
Kijk er later nog wel naar, heb niet echt tijd nu...
Zal nog een hele kloof worden want heb echt geen idee hoe ik dat moet installeren enzo, maar daar kijk ik nog wel naar dan!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 18-12-2008 17:27 ]

• Alcje
Anoniem: 131548 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 16:49:
Sinds vandaag in de lucht en alles lijkt soepel te werken.

Als ik connect via wifi kan ik middels explorer niet in m'n hotmail, ik moet cookies enablen, maar die staan aan !

Zit er nog een verborgen privacy tab? omdat ze het hebben over een adres toevoegen?

Opera mini connect wel met m'n inbox, maar ik kan het bericht niet openen wat ik ook probeer (hij zoomt alleen in en out en bericht openen in nieuw tab, zegt > javascript ; ... (blank)

Waarom pakt ie via youtube overigens de gprs verbinding, terwijl al het andere hier in huis keurig via genoemde wifi draait?

Bedankt voor nu
(vodafone branded)
Mjah had ik ook wel is als ik draadloos had. Je moet even je draadloos op de beste prestaties zetten, kan zijn dat het signaal minder is nu en dat ie daarom overschakeld naar gprs

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07 18:13
Wanneer ik gebeld wordt komt er onder in het scherm dit te staan:

Voice oproep
Vodafone NL
<contact naam of nummer>

of iets in die richting. Alleen de contact naam staat er vrij klein in waardoor het niet echt makkelijk is om in 1 oogopslag te zien wie er belt. Is het mogelijk om de naam en het nummer groter in dat venster te laten weergeven?

Draait als een trein, maar ik moet met vodafone live online .... hoe heb jij dat voor elkaar, denk dat in het verlengde ligt als mijn 'youtube' vraag hierboven (streaming media). Wil het dus via wifi deze apps.
Lastig terugvinden diverse wellicht al gestelde vragen in 500 berichten met bergen quotes 8)7

Edit: wat moest je installeren dan? Die m.uitzendinggemist draaide direct ....

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 18-12-2008 18:03 ]

Ste7en schreef op donderdag 18 december 2008 @ 10:58:
[...]

Welke iGo heb je geïnstalleerd als ik vragen mag? De HTC Touch special edition van Nav N Go iGO 8?
Nav N Go iGo 8
8.3.1.57021

Volgens mij is dit niet de HTC touch special edition.

Er komt overigens volgend jaar een nieuwe versie uit -- third edition. Deze maakt in ieder geval de kaarten wat overzichtelijker.
http://www.navngo.com/pag...s/r3_release_eng_20081211

• Alcje
ikbenleon schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:48:
Wanneer ik gebeld wordt komt er onder in het scherm dit te staan:

Voice oproep
Vodafone NL
<contact naam of nummer>

of iets in die richting. Alleen de contact naam staat er vrij klein in waardoor het niet echt makkelijk is om in 1 oogopslag te zien wie er belt. Is het mogelijk om de naam en het nummer groter in dat venster te laten weergeven?
Ik heb zelf Icontact icm Slide 2 Unlock :)

Als je dan opneemt zie je gewoon kei groot de naam :P en rode of groene knop om op te nemen :)

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
SoaDmaggot schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:22:
[...]

In eerste instantie komt er in de nieuwe TS sowieso minder grafisch materiaal dan in de huidige: de wow-factor is bij velen ondertussen wel bekent en het is tijd voor een overzichtelijker TS met meer basis-informatie en oa een FAQ e.d.

Daarbij inderdaad: graag via de PM. Dat is wat makkelijker terug te lezen om mee te nemen als ideëen in de nieuwe TS.

[...]

Als je KPN Surf&Mail Totaal gebruikt (zoals ik dus :? ) is streaming audio en video verboden helaas....

zie de FUP van kpn => http://www.kpn.com/web/fi...e7-4c45-8924-e9afadf9494d

• DaSaN
Alcje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 11:33:
[...]

[...]

heel vreemd, maar met opera krijg je inderdaad die melding. Open je de link in PIE dan doet ie het wel...

571Pro schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:17:
[...]
.....

Trouwens is jou iGo data.zip aangepast voor de 800×480 resolutie?
Ik werk met 400*240 en een aangepaste sys file en dit werkt goed. Heb jij de 800*480 in de data file zitten?

• Alcje
DaSaN schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:16:
[...]

heel vreemd, maar met opera krijg je inderdaad die melding. Open je de link in PIE dan doet ie het wel...
Mjah hij doet het nu :) streamingis wel bout ervan :<

• Arms2Short
  • Laatst online: 12-07 18:13
Alcje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:07:
[...]

Ik heb zelf Icontact icm Slide 2 Unlock :)

Als je dan opneemt zie je gewoon kei groot de naam :P en rode of groene knop om op te nemen :)
Hmm op de een of andere manier werkt het niet bij me. Bovendien vind ik dat Icontact niet zo relaxt voor mn contactlist. Zijn er nog andere alternatieven?

Alcje schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:33:
[...]

Mjah had ik ook wel is als ik draadloos had. Je moet even je draadloos op de beste prestaties zetten, kan zijn dat het signaal minder is nu en dat ie daarom overschakeld naar gprs
Maakt geen verschil, ik krijg direct een melding -u gaat nu online-, kies ik voor annuleren, dan werkt het gewoon niet. De rest draait wel allemaal op wifi en snel ook (max. verbinding) dus of ik zie iets over het hoofd of het wil gewoon niet.
Ik lees iets over proxy uitschakelen, echter msn draait bij mij gewoon, dus de meerwaarde daarvan zie ik niet (??)

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-07 23:38
Anoniem: 284275 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:19:
[...]

Ik werk met 400*240 en een aangepaste sys file en dit werkt goed. Heb jij de 800*480 in de data file zitten?
Jah die heb ik, het is trouwens de 8.3.2 versie die ik heb draaien.
http://rapidshare.com/fil...1/data_8.3.2_fixed_v5.zip
Enkel jou Data.zip een andere naam geven en deze vernoemen naar data.zip, kun je in ieder geval wanneer het fout gaat terug gaan naar jou originele uitvoering

[ Voor 17% gewijzigd door 571Pro op 18-12-2008 19:01 ]

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
is er een manier op de contacten die in windows mobile staan makkelijk op je pc te bewerken? (dus zonder import in outlook)

• SToRM666
Anoniem: 262543 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:20:
Zal nog een hele kloof worden want heb echt geen idee hoe ik dat moet installeren enzo, maar daar kijk ik nog wel naar dan!
TomTom7 installeren is een makkie, alleen die kaarten aan de praat krijgen was wat meer werk...

Ik heb trouwens mijn X1 op maandagochtend van de lader afgehaald en er is nog maar 1 streepje af :) Ik moet zeggen dat ik m niet echt intensief gebruikt heb, maar ik ben wel erg te spreken over de accuduur. 3 dagen haal ik toch altijd wel.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 18-12-2008 19:35 ]

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Die data.zip die gefixed is om iGO goed op de X1 te laten werken is door mij gemaakt, intussen zit ik al aan versie 8: http://rapidshare.com/fil...8/data_8.3.2_fixed_v8.zip

Let wel, dit is alleen het bestand met grafische data zodat iGO 8.3.2 perfect met 800x480 of 480x800 overweg kan. Werkt alleen met 8.3.2, niet met 8.3.1 of 8.0.x

Vergeet niet in je SYS.TXT bestanden het volgende bij te voegen zodat ie echt op native res draait:

[device]
type="ALIAS_XPERIA"

[interface]
mapfontscale=200

[msdn]
enabled=0

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/xeeazl.png

Anoniem: 283842

Ik zie dat op de website van Sony Ericsson updates beschikbaar zijn voor de X1, heeft er misschien al iemand zo'n update gedaan?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 283842 op 18-12-2008 21:23 ]

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 283842 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 21:22:
Ik zie dat op de website van Sony Ericsson updates beschikbaar zijn voor de X1, heeft er misschien al iemand zo'n update gedaan?
Is dat niet alleen een update van de update software, niet van de telefoon software?

P8

• djjef85
  • Laatst online: 26-09-2020

hij wil bij mij niet connecten, ook niet als ik met PIE naar m.uitzendinggemist.nl ga. Iemand een idee? Heb vodafone en proxy staat uit...

• Alcje
djjef85 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:23:
[...]

hij wil bij mij niet connecten, ook niet als ik met PIE naar m.uitzendinggemist.nl ga. Iemand een idee? Heb vodafone en proxy staat uit...
Ik had dat ook. Kijk even of je echt http://m.uitzendinggemist.nl hebt en niet htttpS://

Dat maakte hij er bij mij vanzelf van :) dat werkte dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-06-2024
Ook Tomtom geïnstalleerd, eerste keer deed hij het; netjes ontvangst gewoon binnen ook.
MAAR nu opeens niet meer. Geen gps-signaal.. Hoe lang hij ook blijft zoeken.. Iemand enig idee waarom eerst wel en nu niet meer? Ook niet met de quickfix.. Opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

BKNDY schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:42:
Ook Tomtom geïnstalleerd, eerste keer deed hij het; netjes ontvangst gewoon binnen ook.
MAAR nu opeens niet meer. Geen gps-signaal.. Hoe lang hij ook blijft zoeken.. Iemand enig idee waarom eerst wel en nu niet meer? Ook niet met de quickfix.. Opnieuw installeren?
Heb je het ook buiten getest? Merk bij mij dat hij het binne gewoon niet wil doen, maar buiten heeft hij verbinding voordat ik mijn ogen knipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
LZF schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:39:
Die data.zip die gefixed is om iGO goed op de X1 te laten werken is door mij gemaakt, intussen zit ik al aan versie 8: http://rapidshare.com/fil...8/data_8.3.2_fixed_v8.zip

Let wel, dit is alleen het bestand met grafische data zodat iGO 8.3.2 perfect met 800x480 of 480x800 overweg kan. Werkt alleen met 8.3.2, niet met 8.3.1 of 8.0.x

Vergeet niet in je SYS.TXT bestanden het volgende bij te voegen zodat ie echt op native res draait:

[device]
type="ALIAS_XPERIA"

[interface]
mapfontscale=200

[msdn]
enabled=0

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ik heb je data.zip gebruikt en het werkt perfect! Mocht je verdere updates uitbrengen dan hoor ik het graag :)

edit:
ik las dat als je igo8 de eerste keer opstart dat het programma zoekt naar adressen in je contactlist. Dit is bij mij niet zover ik kan zien niet gebeurd. Kan dan ook nergens contact adres gegevens vinden. Iemand een idee?

[ Voor 12% gewijzigd door Ste7en op 19-12-2008 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
Weet iemand nou hoe je op een T-mobile X1 msn erop zet?
Schijnt een gedoe te zijn.

links??

heb het al.

This is what I did:
Install 10.6.0034.0800 (fixed) - reboot by installer
10.6.39.133 by lazapasi - reboot by installer
soft reset

[ Voor 44% gewijzigd door Triton2008 op 19-12-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Laatst online: 12-07 05:58
Zojuist heb ik mijn unlockcode gekregen om nu al mijn kpn simkaart in mijn t-mobile X1 te doen.
Bellen werkt perfect echter kan ik geen smsjes versturen of ontvangen, instelingen qua sms servicenummer staan goed. Ik heb gezocht in de topic maar kon helaas niets vinden :( graag hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
danny1909 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:46:
Zojuist heb ik mijn unlockcode gekregen om nu al mijn kpn simkaart in mijn t-mobile X1 te doen.
Bellen werkt perfect echter kan ik geen smsjes versturen of ontvangen, instelingen qua sms servicenummer staan goed. Ik heb gezocht in de topic maar kon helaas niets vinden :( graag hulp
Tevens zie ik de gehele tijd 1 ongelezen sms/mms bericht maar kan ik dat bericht nergens in mijn telefoon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Voor liefhebbers van Navigon navigatie, Navigon heeft een try&buy versie van de laatste versie (7.3) inclusief kaarten van heel europa op de website staan, zodat je kunt kijken of je toestel compatible is.
http://www.navigon.com/si...oftware/windowsmobile_pda

In eerste instantie werkt het niet (freeze) maar dat ligt enkel aan de resolutie. Op XDA forum staan 3 xml bestanden waarmee je de applicatie aanpast voor WVGA en dan werkt hij wel (trial versie dan he).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446487

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
danny1909 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:46:
Mijn problemen zijn opgelost dmv een harde reset en mbv dorky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 13:29
Heb eindelijke mijn telefoon! In t echt is ie nog mooier ;) Tomtom werkt ook perfect bij mij na wat geklooi. Nou heb ik alleen nog 1 dingetje. Het scherm blijft als hij ongebruikt is nog een beetje verlicht. Kan dit ook uitgezet worden? Kan het namelijk niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:58:
Heb eindelijke mijn telefoon! In t echt is ie nog mooier ;) Tomtom werkt ook perfect bij mij na wat geklooi. Nou heb ik alleen nog 1 dingetje. Het scherm blijft als hij ongebruikt is nog een beetje verlicht. Kan dit ook uitgezet worden? Kan het namelijk niet vinden...
Als het goed is gaat eerst de verlichting uit (dan zie je nog wel iets) en even later het hele scherm uit.
Dit kun je zelf instellen via de instellingen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 22:43
jeroen.ijmuiden schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:58:
Als je ehm aan de lader hangt, dan blijft 't scherm sowiezo aan... Anders moet je idd, like Montalbano said, je scherm-instellingen veranderen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar dan gaat het hele toestel uit ... dat vind ik ook niet echt handig .....

Had iemand nog ideeen over youtube via wifi? (een vraag gaat zo snel op in de massa in deze threads he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:21:
Ja maar dan gaat het hele toestel uit ... dat vind ik ook niet echt handig .....

Had iemand nog ideeen over youtube via wifi? (een vraag gaat zo snel op in de massa in deze threads he)
Hahahaha, ik heb exact dezelfde vraag al eerder gesteld :P Ook nieuw met WM? Als je je powerswitch (zilveren knop bovenop) kort indrukt, dan gaat het scherm helemaal uit. Een korte druk op dezelfde schakelaar zorgt dat het scherm weer actief wordt.
Ditzelfde kan na een x aantal minuten worden ingesteld bij je scherminstellingen.

Gebruik dit aub wel, want je accuduur wordt er aanzienlijk mee verlengd!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 13:29
Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:21:

Precies, daar stond ie eerst op maar das niet handig want dan moet ie zich ook weer opnieuw op het netwerk melden. In mijn eerdere WM telefoons kon je de verlichting in standby gewoon helemaal uit schakelen (en tevens ook het hele scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:25:
[...]

Hahahaha, ik heb exact dezelfde vraag al eerder gesteld :P Ook nieuw met WM? Als je je powerswitch (zilveren knop bovenop) kort indrukt, dan gaat het scherm helemaal uit. Een korte druk op dezelfde schakelaar zorgt dat het scherm weer actief wordt.....
Nieuw idd, en zoekende met een hoop zaken. Default stond dit aan en na de powerknop kreeg ik de melding "het toestel schakelt de stroom uit .. blablabla ja/nee'' waarbij ik automatisch op ja drukte en het toestel dus uit ging. Ik zoek meer een dim/vergrendel toets optie, als dat bestaat....
Genoemde functie uitzetten is idd geen optie zo te zien, toestel was na 5 uurtjes leeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 19-12-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-07 22:21
Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:52:
[...]

Nieuw idd, en zoekende met een hoop zaken. Default stond dit aan en na de powerknop kreeg ik de melding "het toestel schakelt de stroom uit .. blablabla ja/nee'' waarbij ik automatisch op ja drukte en het toestel dus uit ging. Ik zoek meer een dim/vergrendel toets optie, als dat bestaat....
Genoemde functie uitzetten is idd geen optie zo te zien, toestel was na 5 uurtjes leeg.
Even kort op de aan/uit toets houden zorgt ervoor dat je scherm uitgaat, je toestel blijft dan gewoon aanstaan.
Druk je weer even kort op de aan/uit toets en je scherm zal weer oplichten.

Hou je de toets iets langer vast dan zal de vraag gesteld worden of het toestel uitgezet moet worden. Maar dan hou je de toets dus te lang in. Hopelijk is het zo wel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanx mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Naar veel zoeken, googlen en lezen blijf ik met de volgende vraag zitten;

Is het met de X1 mogelijk om aan voicedail te doen? (m.a.w. knop in drukken, naam roepen en bellen)
Ik kan dit nergens vinden, wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Act-One schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:34:

Is het met de X1 mogelijk om aan voicedail te doen? (m.a.w. knop in drukken, naam roepen en bellen)
Als je gegoogled had met de juiste zoekwoorden had je op de 1e pagina met resultaten al gevonden dat voicedialing out of the box niet mogelijk is, maar uiteraard wel met 3rd party software, zoals dit: http://xperia.handster.co...are.php?id=153&for=Xperia (eveneens van de 1e pagina zoekresultaten).

Waar heb ik mee gezocht? xperia voice dialing... volgende keer iets beter zoeken, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKNDY
  • Laatst online: 02-06-2024
Anoniem: 178057 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 02:16:
[...]

Heb je het ook buiten getest? Merk bij mij dat hij het binne gewoon niet wil doen, maar buiten heeft hij verbinding voordat ik mijn ogen knipper.
Een keer buiten getest, maar misschien niet lang genoeg. Zal het nog een paar keer proberen.. Hopen dattie het doet, want hij vind gewoon simpelweg geen signaal. Google maps doet het wel trouwens.
Anders installeer ik het wel opnieuw }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Pfff...vanmorgen ook weer iets leuks. Ik werd een half uur te laat wakker, omdat mijn X1 gewoon uitgevallen was en ik dus geen wekker had (lege accu waarschijnlijk). Het gekke was dat de avond ervoor de batterij-indicator gewoon nog op 3 streepjes stond...Ik moet wel zeggen dat ie al 4 dagen niet meer aan de lader gezeten had, maar ik vind het wel jammer dat zelfs de batterij-indicator al niet te vertrouwen is :P
Ik had trouwens ook even moeite om m weer aan de praat te krijgen. Ik heb m een uur aan de lader moeten hangen en daarna de batterij er even uit gehad en toen werkte die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

valt niet mee dit via de foon te posten zeg....

met die slaapstand wordt ook de BT verbroken, niet handig in de auto met een parrotkit. iemand een idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Montalbano schreef op donderdag 18 december 2008 @ 22:10:
[...]

Is dat niet alleen een update van de update software, niet van de telefoon software?
Is inderdaad alleen een update van SEUS en niet van de sw voor de SEX1.
Ik heb het een paar dagen geleden geprobeerd en kreeg de melding dat er geen update beschikbaar was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 12:28
Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:04:
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Act-One schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:34:

Hier heb je microsoft voice command voor nodig, standaard wordt het niet ondersteunt door de X1.
danny1909 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:51:
[...]

Tevens zie ik de gehele tijd 1 ongelezen sms/mms bericht maar kan ik dat bericht nergens in mijn telefoon vinden.
Opslag wissen bij Instellingen -> Systeem... dit moet het probleem met sms-en verhelpen.

[ Voor 27% gewijzigd door ricjuh op 19-12-2008 19:53 ]

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eer je het juiste forum hebt gevonden en het laatste bericht, de draden zijn vrij lang omdat alles ''onder elkaar'' geschreven staat.....
Tis dus ff schuiven en scrollen ....

Anyway, bluetooth ervaringen gezocht dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 131548 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 19:04:

met die slaapstand wordt ook de BT verbroken, niet handig in de auto met een parrotkit. iemand een idee...
wat bedoel je exact? Als ik verbinding heb met mijn BT headset gaat ie ook gewoon in ' slaapstand'. ik ben echter absoluut nog bereikbaar en kan ook zelf bellen. ik snap het probleem dus niet helemaal.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273256

Okee,

ik loop al een paar dagen te klooien met TF3d voor de X1, hij installeerd netjes, maar ik kan vervolgens echt niets meer terug vinden 8)7 . de panel cab ge installeerd, en die kan ik gewoon netjes bij mijn panels krijgen, maar iets van een toepassing om te starten niet.

Misschien heb ik de verkeerde erop gezet (die uit de topic start)

Ik sla hem wel op mijn 8Gb opslagkaart, misschien dat dat het probleem is.

Hou me aanbevolen voor links naar een werkende recente stabiele versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281387

hmm bij mij zijn de teksten bij mn smsjes opeens super klein geworden! Het staat vast al ergens in de vorige topics vermeld maar heb het niet kunnen vinden hoe ik dit weer op normale grote krijg...

Ik kan het ook niet vinden op mn telefoon. Vast een noob vraag, maar is best irritant ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 273256 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 21:34:
Okee,

Ik sla hem wel op mijn 8Gb opslagkaart, misschien dat dat het probleem is.
Dat is een probleem, staat overigens werkelijk overal wel vermeld ;)

Ook moet je het een als Today-item aanvinken

[ Voor 8% gewijzigd door HendrikN op 19-12-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Laatst online: 17-06 11:19

ricjuh

Make each day your masterpiece

Anoniem: 281387 schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:33:
hmm bij mij zijn de teksten bij mn smsjes opeens super klein geworden! Het staat vast al ergens in de vorige topics vermeld maar heb het niet kunnen vinden hoe ik dit weer op normale grote krijg...

Ik kan het ook niet vinden op mn telefoon. Vast een noob vraag, maar is best irritant ;).
Start -> instellingen -> systeem -> scherm -> teken grootte ;)

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppaddo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:53:
[...]

wat bedoel je exact? Als ik verbinding heb met mijn BT headset gaat ie ook gewoon in ' slaapstand'. ik ben echter absoluut nog bereikbaar en kan ook zelf bellen. ik snap het probleem dus niet helemaal.
Als je hem in slaap zet, dat doe ik zelf anders moet ik wachten, en daarna het toestel uit de slaapstand haal dan zie ik dat de BT uit is. (ik kan dus niet zien of BT al uitgaat bij handmatig op slaap zetten, maar het is wel vreemd dat ik geen verbinding in de auto heb als ik het doe en WEL als ik hem zelf in laat slapen)Dit moet je dus niet weer vergeten aan te zetten anders ben ik niet bereikbaar via de parrot. Die BT moet voor mij dus gewoon aan blijven, maar dat kan je nergens kiezen.
(Al rijdend is het namelijk knap lastig om ff die BT verbinding opnieuw aan te zetten)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 131548 op 20-12-2008 05:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je de contactenlijst ergens op de computer bewerken?

Ik had wel een map via de activesync verwacht om ff snel de dubbele eruit te halen en missende gegevens aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:21

Yucko

One clown to rule them all !

Installeer MyMobiler zodat je via je muis en toetsenbord je X1 kunt besturen. Dat werkt iig handiger om je lijst bij te werken dan via je stylus

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171281

Vraagje

TomTom herkend de interne GPS niet... zegt steeds geen GPS apparaat...? iemand enig idee?
Heeft even gewerkt totdat ik bij de externe gps instellingen ging rommelen omdat mijn fix pas kwam na ruim een half uur (buiten)
Ook quickgps draaien had geen nut..

Welk navigatie programma gebruiken jullie?

edit: denk dat het echt niet goed gaat... google maps kan ook geen satelieten vinden....! damm! iemand?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 171281 op 20-12-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Anoniem: 171281 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:41:
Vraagje

TomTom herkend de interne GPS niet... zegt steeds geen GPS apparaat...? iemand enig idee?
Heeft even gewerkt totdat ik bij de externe gps instellingen ging rommelen omdat mijn fix pas kwam na ruim een half uur (buiten)

edit: denk dat het echt niet goed gaat... google maps kan ook geen satelieten vinden....! damm! iemand?
Die van mij werkt prima. Check eens of jouw instellingen net zo staan Mijn instellingen bij de externe gps:
- Tabblad Programma's: Programmapoort:com 4
- Tabblad Hardware: hardwarepoort: geen (baudrate 4800)
- Tabblad Toegang: automatisch beheren aangevinkt

Anders zou je toch een hard reset moeten overwegen.

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clasimodo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-08-2023
Ik wil graag Pocket Informant gebruiken als mijn standaard agenda. Weet iemand of het mogelijk is om in het Sony-Ericsson panel 1 de kalender en de afspraken te koppelen aan Pocket Informant in plaats van de standaard WM agenda?

Ik heb nooit haast. dat is zo zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 23:59
Voor liefhebbers van appels en kerstmis:

IPhone Style and Xmas panels

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Die ga ik gelijk eens installeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Anoniem: 171281 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 08:41:
Vraagje

Dit is waarschijnlijk een probleem met AGPS. Heb ik ook. Als je hem op gewoon GPS zet is er niks aan de hand.
kun je doen met Advanced Configuration Tool.
Hij heeft snel genoeg een fix dus AGPS is niet echt nodig...

Ben ik de enige met problemen met Java in Opera??
Met java aan crasht die zelfs op sommige pagina's van tweakers :(
Zonder java doet die het foutloos (maar mis je wel wat functionaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
De knoppen op die panels werken maar matig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er meerderen hier die al zo'n foutmelding hebben gehad waarna de knoppen op het toestel niet meer werken (ook de aan-uit knop niet) Batterij moet eruit gehaald worden om alles weer werkend te krijgen.
Heb het nou al verschillende keren gehad. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JaJoah schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 07:10:
Installeer MyMobiler zodat je via je muis en toetsenbord je X1 kunt besturen. Dat werkt iig handiger om je lijst bij te werken dan via je stylus
_/-\o_

Dat zijn de reply's. Erg bedankt.
Dat syncroniseren is bij mij een drama, aangezien mijn adresboek op de pc nogal vuil is. Handmatige edit gaat zo ff beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236092

Ik heb echt de meest dringende vraag die je maar kan bedenken (sorry, moest het een beetje overdrijven voor het sarcasme effect)

Ik heb nog wel es tijd en ben te lui andere spellen te installeren dus speel ik Patience. Alleen merk ik dat het spel regelmatig hangt. Merken andere dit ook, of hebben die zoveel anders te doen dat er niet gekaart word bij jullie ;-)
Dat is eigenlijk ook het enige waarbij de mijne hangt. Heel af en toe is er wel es iets dat het touchscreen nergens meer op reageerd, dan moet ik met het muisdingetje iets selecteren en is het weer op gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90104

Anoniem: 131548 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:23:
[...]

_/-\o_

Dat zijn de reply's. Erg bedankt.
Dat syncroniseren is bij mij een drama, aangezien mijn adresboek op de pc nogal vuil is. Handmatige edit gaat zo ff beter.
Kan je mij vertellen hoe jij je contacten op je pc krijgt (ik neem aan outlook)? Ik kan het nergens terugvinden. Heb mn X1 gesynchroniseerd met mobile center, en mijn afspraken staan wel in outlook maar mn contacten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284582

Weet er iemand hoe je de taal kan veranderen op de Xperia X1, hij staat nu op Duits en krijg hem met geen mogelijkheid op Nederlands.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Dick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 09:54
Wie van jullie draait nog de originele ROM en waarom (of waarom niet)?

Ik zit te denken om van XDA Jack's v 1.04 ofzo te downloaden (hoef TF3D geloof ik niet zo nodig) omdat die lekker snel schijnt te zijn; heb echter nog nooit een ROM geflashed en ben benieuwd naar jullie overwegingen het wel of juist niet te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:54
Uuh al in de handleiding gekeken?
Ik zie dat de Xperia draait op Windows Mobile... En volgens mij kun je daar nog steeds (oude versies sowieso niet) geen taal in veranderen.

Je moet dus gewoon leren leven met de taal die erop zit.
Het is misschien mogelijk om een Nederlandse firmware erop te zetten, maar dat is niet zeker.

Dat is één van de grote nadelen van Windows Mobile. Je zult dus in plaats van een Duitse Xperia een Nederlandse Xperia moeten kopen... Als die er is teminste.

[ Voor 96% gewijzigd door Saeverix op 20-12-2008 19:59 ]

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuroshin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Anoniem: 90104 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:45:
[...]

Kan je mij vertellen hoe jij je contacten op je pc krijgt (ik neem aan outlook)? Ik kan het nergens terugvinden. Heb mn X1 gesynchroniseerd met mobile center, en mijn afspraken staan wel in outlook maar mn contacten niet...
Waarschijnlijk zijn de contacten op je telefoon je SIM contacten, want deze worden niet gesynced, wat je moet doen is deze contacten kopieren naar je telefoon geheugen.
Je ziet ze dan wel dubbel, dit kan je verhelpen door je SIM contacten te verbergen en kan met behulp van tweaktools, in XperiaTweak is dit een vinkje, dus raad ik je dat aan.
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.