Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 20 Laatste
Acties:
  • 176.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:19
inderdaad. Goedkoop een WiMo toestel uit het buitenland halen gaat dus niet werken.

Als ze beschikbaar zijn, zou je er een andere ROM overheen kunnen zetten die Engels of Nederlands is. Echter ben je dan weer illegaal bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Cheeky schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 15:43:
[...]

De knoppen op die panels werken maar matig..
Dat was mij ook al opgevallen ja...

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terugkomend op mijn GPS problemen van hierboven:

een Hard reset deed de truc

verder raad ik iedereen aan om de SPB tools (shell, wheater, diary) te gebruiken.
Wat een verrijking voor je today screen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:45:
[...]

Kan je mij vertellen hoe jij je contacten op je pc krijgt (ik neem aan outlook)? Ik kan het nergens terugvinden. Heb mn X1 gesynchroniseerd met mobile center, en mijn afspraken staan wel in outlook maar mn contacten niet...
Heb je je contacten misschien op je SIM staan? Dan pakt hij ze nl niet mee. Als ze op de telefoon staan wel.

edit: spuit elf.... dat heeft iemand hierboven dus ook al geantwoord.

Dan maar een andere vraag: wie heeft er al een auto houder en zo ja welk merk/type en bevalt hij? Ik wil graag een actieve goed passende (geen algemeen klemding dus). Voor zover ik kan zien blijven dan die van Adapt en Brodit over. Bij de Adapt kan de Xperia niet uitgeschoven worden, maar ik vind het nog lastig om te beoordelen of dat een groot nadeel is. Bij de Brodit krijg je in eerste instantie alleen de houder, die je dan nog op een unit moet schroeven die je aan de auto vastmaakt (zwanehals, ventilatiehouder oid). Beide zijn niet echt goedkoop (eBay 40+ euro, webwinkels NL 50+), dus ik wil graag een onderbouwde keuze maken.

[ Voor 43% gewijzigd door gwystyl op 20-12-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Het werkt inderdaad. Contacten aanpassen op de pc gaat net wat makkelijker dan op de X1 zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:42
ik ben nu een beetje aan het spelen met skyfire op mijn oude HTC p3300 en ik moet zeggen dat ik niet meer kan wachten tot ze support uitbrengen voor mijn Xperia X1
ik heb geen zin om te klooien met die wga fix dus nog maar even geduld hebben.
ik haat zwarte randen :p

heeft er iemand enig idee, iemand die wellicht wel op het forum kan komen, wanneer er een volgende versie te verwachten valt met wvga support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Goedennacht allemaal,

Kan iemand van jullie het XDA-Def forum benaderen?
Mijn pc kan deze site niet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Act-One schreef op zondag 21 december 2008 @ 01:46:
Kan iemand van jullie het XDA-Def forum benaderen?
Mijn pc kan deze site niet laden.
Die website daar is de laatste paar dagen constant plat of in ieder geval zeer traag. Misschien maintenance ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 21-12-2008 02:00 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 18:45:
[...]

Kan je mij vertellen hoe jij je contacten op je pc krijgt (ik neem aan outlook)? Ik kan het nergens terugvinden. Heb mn X1 gesynchroniseerd met mobile center, en mijn afspraken staan wel in outlook maar mn contacten niet...
Via active sync ging hij aan de gang, maar ik wil dat dus juist niet, want dat synchroniseren heeft er slechts voor gezorgd dat ik een deel van mn contacten kwijt ben, opeens weer dubbele heb etc.
Sync uit en bewerken met dat gegeven proggie werkt voor mij prima iig.

Welke zaken zijn nu echt onmisbaar?

Ik zit nu alles van dat adv, config. tool en xperia tweak te lezen/vergelijken, maar wat kunnen die proggies wat er verder niet op de foon kan? Ik installeer het liefst zo min mogelijk eigenlijk.

Enige waar ik voor nu mee zit is het waarom hij tegelijk met wifi en 3g connect (thuis dus), Wifi verbinding is top en 'dubbel online' vind ik zo vreemd, een waarschuwing zou wel op de plaats zijn. Kunnen bovenstaande proggies dat? (ik bedoel je zal het ff niet zien .....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Dat 3g staat wil alleen zeggen dat de verbinding beschikbaar is.
in principe word deze dan niet gebruikt als je ook op wifi zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
JaJoah schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 07:10:
Installeer MyMobiler zodat je via je muis en toetsenbord je X1 kunt besturen. Dat werkt iig handiger om je lijst bij te werken dan via je stylus
Erg handig programma! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Mijn X1 wil niet meer syncen, met geen enkele comp.
Hij is wel zichtbaar als schijfstation, zowel intern geheugen als flashcard maar Windows mobile Apparaatcentrum geeft doodleuk de melding "Fout" en verder niks.
Activesync blijft maar eindeloos syncen.

Ik heb Windows mobile Apparaatcentrum opnieuw geïnstalleerd en dat helpt niet. Het lijkt dus een probleem met mijn toestel te zijn.
MyMobiler krijgt ook geen contact.

Google heeft mij niet kunnen helpen dus iemand, please????

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds deze week mijn X1 maar lijk wat rare problemen te ervaren.

Web'n'Walk doet het namelijk regelmatig niet.
Ene moment laad een internet pagina, andere moment klik ik op een link en lijkt er alsof er niet eens naar de pagina wordt gezocht.

Is de ontvangst van het apparaat nou zo slecht of is dit probleem software matig?
Soms moet ik namelijk eerst even de HSDPA verbinding verbreken en dan weer starten voordat deze het doet.

Ik bedenk me eigenijk ook, moet die verbinding niet 3g zijn inplaats van HSDPA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:21
Iemand al opgevallen dat de contactpersonenlijst niet goed wordt weergegeven?

Stel ik heb in mijn lijst Jan Pietersen en Pieter Jansen.

Als ik dan Pieter Jansen wil bellen, lijkt het me dat ik zoek op P. Helaas geeft hij eerst Jan Pietersen weer als optie. Graag zou ik willen instellen dat er altijd gezocht wordt naar de eerste letter en niet allereerst op achternaam.

Heb gezocht, maar niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heb net een visitekaartje gefotografeert als document en nu? Ik kan in de handleiding niets terugvinden over hoe ik het nu kan omzetten naar csv. Op mijn P1i was dit een fluitje van een cent, alleen de camera was kwalitatief slechter waardoor het soms wat minder ging (sommige letters werden niet herkend. De X1 fotografeert daarintegen bijna perfect voor dit doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CILLER schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:22:
Dat 3g staat wil alleen zeggen dat de verbinding beschikbaar is.
in principe word deze dan niet gebruikt als je ook op wifi zet.
Nee hoor als ik dat icoontje klik is hij verbonden met vodafone live ....

Maar ik denk dat ik hem snap, het betrof een vrij specifieke situatie> ik was aan het msn-en en koffie aan het pakken, op dat moment ff afgeleid, foon gaat naar standbye en dan verbreekt de wifi en neemt de 3g het over (msn blijft op achtergrond draaien denk ik dus wel) Als je de foon dan weer uit de slaap haalt, connect de wifi wel opnieuw maar blijft de 3g aan.

Msn uit doen dus als je andere dingen gaat doen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Kun je op een of andere manier een sms-toon toewijzen per contact.

Dat als bijvoorbeeld mijn schoonmoeder (j/k) smst dat ik dan een andere tune hoor dan dat een vriend van me smst?

Heb tot nu toe niks kunnen vinden :(

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Outlook heb ik verjaardagen staan.
Deze heb ik met een reminder ingesteld op 12u van te voren.
Ik krijg dus netjes in Outlook (en op de X1) een reminder rond lunchtijd de dag van te voren.
Echter vind mijn X1 het ook nodig om precies om 00:00 een melding af te geven.
Resultaat, ik wordt daar wakker van.

Hoe kan ik de melding om 00:00 uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
bornin7ty2 schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:32:
Hij is wel zichtbaar als schijfstation, zowel intern geheugen als flashcard maar Windows mobile Apparaatcentrum geeft doodleuk de melding "Fout" en verder niks.

Ik heb Windows mobile Apparaatcentrum opnieuw geïnstalleerd en dat helpt niet. Het lijkt dus een probleem met mijn toestel te zijn.

Nog iets geks, ik kan een update in windows update niet uitvoeren,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wjItz2tqAxwt3oub2zjcMC1l/full.jpg

Als mijn X1 aan de usb hangt wordt deze update geadviseerd maar geeft vervolgens een foutmelding bij het updaten, wanneer ik mijn X1 loskoppel is de update niet meer nodig.

Kan iemand hier een vinger op leggen, sta op het punt mijn phone te resetten maar wie zegt me dat t dan verholpen is....

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 20:31:
inderdaad. Goedkoop een WiMo toestel uit het buitenland halen gaat dus niet werken.

Als ze beschikbaar zijn, zou je er een andere ROM overheen kunnen zetten die Engels of Nederlands is. Echter ben je dan weer illegaal bezig...
Je kunt gewoon een andere signed ROM op je toestel zetten zonder je bootloader te vervangen. Niets illegaals aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesnam schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:07:
Iemand al opgevallen dat de contactpersonenlijst niet goed wordt weergegeven?

Stel ik heb in mijn lijst Jan Pietersen en Pieter Jansen.

Als ik dan Pieter Jansen wil bellen, lijkt het me dat ik zoek op P. Helaas geeft hij eerst Jan Pietersen weer als optie. Graag zou ik willen instellen dat er altijd gezocht wordt naar de eerste letter en niet allereerst op achternaam.

Heb gezocht, maar niet gevonden.
Hij zoekt op achternaam wat mij logisch lijkt overigens ....

Als je 'pie ...' in dat zoekbalkje intoetst krijg je alles met die combi, ook handig.

Ben wel benieuwd wat je nu precies bedoelt eigenlijk.

Edit: lees dit nog bij xperiatweak, maar dat zit er vlgs mij gewoon in ?
-+ Built-in application for changing the sort order of contacts from "Lastname, Firstname" to "Firstname Lastname"-

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wavemaster100 schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:48:
Kun je op een of andere manier een sms-toon toewijzen per contact.

Dat als bijvoorbeeld mijn schoonmoeder (j/k) smst dat ik dan een andere tune hoor dan dat een vriend van me smst?

Heb tot nu toe niks kunnen vinden :(
Wel een eigen beltoon (natuurlijk), maar of deze ook bij sms gepakt wordt, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord moet ik je eerlijk zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:57:
[...]

Wel een eigen beltoon (natuurlijk), maar of deze ook bij sms gepakt wordt, ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord moet ik je eerlijk zeggen.
Ja eigen beltoon wel ja.

Vroeger konden wat samsungs dat.

Het idee is dat ik graag wil dat als ik een smsje van persoon A krijg dat ik geen tune hoor (gewoon een file zonder geluid erin zeg maar). maar als ik van andere personen een sms krijg dat ik wel gewoon een tune hoor.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Laatst online: 14:21
Ben wel benieuwd wat je nu precies bedoelt eigenlijk.

Edit: lees dit nog bij xperiatweak, maar dat zit er vlgs mij gewoon in ?
-+ Built-in application for changing the sort order of contacts from "Lastname, Firstname" to "Firstname Lastname"-
Ik heb verschillende namen afgekort...

Bijv.

P Jansen of
J Pietersen

Om, zoals bij mijn vorige telefoon, bij intoetsen van P meteen P Jansen als eerste wordt weergegeven en niet, zoals nu, J. Pietersen.

Xperiatweak werkt overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand wat meer duidelijkheid brengen in het flash verhaal?

Hoe kan het nou in vredesnaam zo zijn dat we nog steeds niet standaard op youtube kunnen?
Deze problemen hadden telefoons als de n95 vorige jaar note bene al.

Is dit goed en makkelijk op te lossen? Updaten?
Ik lees her en der over onstabiele patches?

Misschien iets voor de openings post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

bornin7ty2 schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:32:

Kijk eens in start - instellingen - verbindingen - USB naar computer
En kijk daar of het vinkje staat bij ActiveSync of bij Diskdrive. Ik gok bij dat laatste. Als dat zo is dan ziet windows je opslagkaart als verwisselbare schijf en kan je niet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 11-09 13:23
Weet iemand of er Nederlandse garantie zit op een toestel dat je in Duitsland koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Laatst online: 03-10-2021
Cinner schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:18:
Weet iemand of er Nederlandse garantie zit op een toestel dat je in Duitsland koopt?
Wel garantie, maar geen Nederlandse...
Je kan jezelf toch wel voorstellen dat Sony-Ericcson Nederland geen support gaat geven op toestelen die niet volgens hun specificaties en voorwaarden zijn geleverd?

Gaat er iets mee mis zul je dus weer terug moeten naar de partij waarbij jij je toestel in het buitenland hebt gekocht.

Ze kunnen een nationaliteit van een GSM o.a. aan het IMEI nummer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Laatst online: 11-09 13:23
Act-One schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:10:
[...]

Wel garantie, maar geen Nederlandse...
Je kan jezelf toch wel voorstellen dat Sony-Ericcson Nederland geen support gaat geven op toestelen die niet volgens hun specificaties en voorwaarden zijn geleverd?

Gaat er iets mee mis zul je dus weer terug moeten naar de partij waarbij jij je toestel in het buitenland hebt gekocht.

Ze kunnen een nationaliteit van een GSM o.a. aan het IMEI nummer zien.
Ik dacht al dat het niet zo zou zijn, jammer. Maar het is wel mogelijk, Apple doet dat bv. Bedankt voor het antwoord iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:17:
Hoe kan het nou in vredesnaam zo zijn dat we nog steeds niet standaard op youtube kunnen?
Deze problemen hadden telefoons als de n95 vorige jaar note bene al.
De Flash plugin voor Opera/Pocket-IE is meer een 'extratje' dan dat het ook iets toevoegd. Het is traag (frame-skipping), glitchy en het werkt eigenlijk alleen maar met flash-reclame, want dat zijn bijna de enigen die nog de antieke Flash 7 standaard gebruiken.
Bij Youtube is de ene helft Flash 7, de andere helft Flash 9, dus ook daar werkt het maar voor de helft.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 26-08 15:52
Nou volg ik dit topic al een aantal maanden, maar heb nog nergens gelezen of het mogelijk is, om op de t-mobile versie nieuwe panels te instaleren. Dat werkt hier namelijk niet. Ik heb panels gedownload van de sony ericsson site, spb en msn panel, maar hij weigert gewoon te instaleren :(, iemand een oplossing?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:47:
[...]

De Flash plugin voor Opera/Pocket-IE is meer een 'extratje' dan dat het ook iets toevoegd. Het is traag (frame-skipping), glitchy en het werkt eigenlijk alleen maar met flash-reclame, want dat zijn bijna de enigen die nog de antieke Flash 7 standaard gebruiken.
Bij Youtube is de ene helft Flash 7, de andere helft Flash 9, dus ook daar werkt het maar voor de helft.
Ja maar het is een windows mobile telefoon? Is er niet een flash versie die wel gebaseerd is op flash 9? Zelfs de N95 heeft dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:05:
[...]
Is er niet een flash versie die wel gebaseerd is op flash 9? Zelfs de N95 heeft dat.
Lijkt me sterk, maar dat kan ik uiteraard gemist hebben.

Flash Lite 3.1 gaat in ieder geval tot Flash 7. Daarnaast nog wat functionaliteit van Flash 8 en 9, maar slechts gedeeltelijk, zodra er 'iets' gebruikt word wat niet mag kan je gelijk niets meer met het flash bestand.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Hoe kun je geen youtubefilmpjes zien toch? ik kan dit al reeds op mijn TyTN II en op mijn X1 zie ik ook geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Redax schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:03:
Nou volg ik dit topic al een aantal maanden, maar heb nog nergens gelezen of het mogelijk is, om op de t-mobile versie nieuwe panels te instaleren. Dat werkt hier namelijk niet. Ik heb panels gedownload van de sony ericsson site, spb en msn panel, maar hij weigert gewoon te instaleren :(, iemand een oplossing?
Bij mijn T-Mobile X1 gaat dat gewoon prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Ik heb Manilla (touch 3d) erop gezet, nu ongeveer maandje geleden. Heel mooi allemaal, maar hij vertraagt de boel wel heel erg! Ook loopt mijn X1 nu erg vaak vast, zo erg dat ik de batterij eruit moet halen, hij reageert dan NIET meer! Ik proberen die Manilla eraf te gooien, doet ie niet. Geeft aan dat hij niet alle bestanden eraf heeft kunnen halen. Iemand een idee hoe ik deze eraf kan halen? Wil hem erg graag eraf nu! Vind de telefoon zeer traag!

Iemand ook ervaring met het "vastlopen" zodanig dat hij niets meer doet??
En.... nog steeds geen Youtube filmpjes, wel heel schokkerig met heel wazig en blokkerig beeld. Iemand hier al iets op gevonden?

Moet eerlijk zeggen dat ik soms jaloers kijk naar een collega die met de iphone heel mooi youtube filmpjes aan het bekijken is en waar de telefoon gewoon lekker loopt en die geweldige applicaties heeft. Weet dat de camera en mms shir zijn bij de IPhone, maar die reageert wel 10 x sneller dan mijn x1 en is toch wel gebruiksvriendelijker qua installeren dan... Bestaan die leuke applicaties (Hyves etc) dat ook voor WM? Ook zonder rotzooi (nep, niet functionderend, gratis!) bedoel ik dan..... :?

Thanx for the help! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
gwystyl schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:49:
[...]

Kijk eens in start - instellingen - verbindingen - USB naar computer
En kijk daar of het vinkje staat bij ActiveSync of bij Diskdrive. Ik gok bij dat laatste. Als dat zo is dan ziet windows je opslagkaart als verwisselbare schijf en kan je niet syncen.
Nope, Activesync staat aangevinkt, ook dat had ik al gechecked.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
SToRM666 schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:44:
[...]

Bij mijn T-Mobile X1 gaat dat gewoon prima hoor.
Zet je ze dan op de geheugenkaart of zet je ze op de main memory, en dan gewoon installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
m.youtube.com werkt voor mij prima, die gebruikt het programma Streaming Media om de bestanden af te spelen. Ik weet niet of dat mindere kwaliteit is, maar dat vind ik toch degelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Redax schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:03:
Opgelost :) Probleem was dat ik het instal bestand op geheugenkaartje had gezet, moet dus main memory zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Tsunami schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:20:
m.youtube.com werkt voor mij prima, die gebruikt het programma Streaming Media om de bestanden af te spelen. Ik weet niet of dat mindere kwaliteit is, maar dat vind ik toch degelijk werken.
Op een scherm met een resolutie van 800*480 is een 3GP stream van 176*144 met een bitrate onder de 100kb/s toch echt te belachelijk voor woorden, IMO.
Naja, ieder zijn ding natuurlijk, maar ik gebruik Coreplayer voor het 'echte youtube werk' met de instellingen op H.264 AVC, 480*360 met 512kbit/s. Helaas crasht Coreplayer veel te vaak laat Coreplayer mijn telefoon crashen, maarja. (moet ik elke keer heel dat ding openslopen om die reset knop in te drukken met het pennetje :( )

Flash Lite onder Opera is voornamelijk handig zodra er ergens een linkje staat naar b.v. youtube, dan hoef ik niet eerst moeilijk te doen met Coreplayer, maar klik ik gewoon het linkje aan :) .

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 21-12-2008 21:42 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb deze week een nieuwe telefoon gekocht de X1 sonyericsson.
mooi toestel hoor maar het is wel even wennen in gebruik. ik loop namelijk tegen een aantal problemen aan met deze X1. Ik vind de letters erg klein je moet echt met het pennetje werken anders druk je alles tegelijk in op dat touchscreen. Maar goed dat ligt mischien aan mij. Ik erger me er wel aan dat je niet eens gebeld kunt worden tijdens het navigeren met google maps. google maps werkt goed hoor, erg leuk dat je met je telefoon overal je lokatie kunt bepallen. maar waarom kan ik dan niet gebeld worden?? de persoon die mij dan belt krijgt dan tehoren dat ik op dit moment niet berijkbaar ben? dat is toch slecht. dat is het zelfde als je auto alleen maar rijdt als je de navigatie uitgeschakeld haha!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:01:
Hallo, ik heb deze week een nieuwe telefoon gekocht de X1 sonyericsson.
mooi toestel hoor maar het is wel even wennen in gebruik. ik loop namelijk tegen een aantal problemen aan met deze X1. Ik vind de letters erg klein je moet echt met het pennetje werken anders druk je alles tegelijk in op dat touchscreen. Maar goed dat ligt mischien aan mij. Ik erger me er wel aan dat je niet eens gebeld kunt worden tijdens het navigeren met google maps. google maps werkt goed hoor, erg leuk dat je met je telefoon overal je lokatie kunt bepallen. maar waarom kan ik dan niet gebeld worden?? de persoon die mij dan belt krijgt dan tehoren dat ik op dit moment niet berijkbaar ben? dat is toch slecht. dat is het zelfde als je auto alleen maar rijdt als je de navigatie uitgeschakeld haha!! :(
Erg fijn voor je dat je ook de gelukkige bezitter bent van een X1! kijk eens op google rond voor extra software voor je speeltje, zo zijn er hele fijne toetsenbordjes en programma's in omloop die het bedienen en typen met je vingers stukken gemakkelijker maken.

Wat was precies je probleem/vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:25:
[...]

Erg fijn voor je dat je ook de gelukkige bezitter bent van een X1! kijk eens op google rond voor extra software voor je speeltje, zo zijn er hele fijne toetsenbordjes en programma's in omloop die het bedienen en typen met je vingers stukken gemakkelijker maken.

Wat was precies je probleem/vraag?
Hey, dedankt voor je reactie.
Ik ben idd ook een van de gelukkige :'(

Heb je toevallig een link waar ik terecht kan voor relaxte software?
problemen:
- Ik vind het heel raar dat ik niet gebeld kan worden tijdens live streaming en bijv. google maps, you tube.
Hij zegt dan dat het toestel in gesprek is. Ligt dat aan mij of is dat bij elke x1 zo raar?
- kan je je contacten ook of alleen via de simkaart of enkel van de telefoon weergeven? Bij mij staat alles er nu dubbel in. normaal is dit gewoon in te stellen.
- En die fotocamera is ook een drama, het duurt een paar seconden voordat de foto wordt genomen, is dit in te stellen?

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:58:
[...]

Hey, dedankt voor je reactie.
Ik ben idd ook een van de gelukkige :'(

Heb je toevallig een link waar ik terecht kan voor relaxte software?
problemen:
- Ik vind het heel raar dat ik niet gebeld kan worden tijdens live streaming en bijv. google maps, you tube.
Hij zegt dan dat het toestel in gesprek is. Ligt dat aan mij of is dat bij elke x1 zo raar?
- kan je je contacten ook of alleen via de simkaart of enkel van de telefoon weergeven? Bij mij staat alles er nu dubbel in. normaal is dit gewoon in te stellen.
- En die fotocamera is ook een drama, het duurt een paar seconden voordat de foto wordt genomen, is dit in te stellen?

Hopelijk heeft hier iemand een oplossing! ;)
De problemen/vragen die je beschrijft, zijn al meerdere keren in dit topic behandeld, dus lees of alle delen eens door, of gebruik de zoekfunctie.

Check ook de topicstart even, die staat ook vol met voor jou interessante info! En wat de link betreft:

http://www.google.com ;) --- Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:20:
Bij mij werkt de desktop versie van youtube ook gewoon in Opera. Ik kan daar gewoon alle video's kijken..en het loopt ook best prima (op wifi dan..op HSDPA iets minder, maar niet slecht), enige minpuntje is wel dat je met de desktop versie niet fullscreen kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Is het mogelijk om de ROM te kopieren van iemand anders.
Ben er achtergekomen dat ik de een andere ROM heb dan iemand die ik ken. HIj heeft de zwarte gehad.
IK heb week 44. Van hem weet ik niet. Maar hij had wel gewoon MSN erbij.(T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Triton2008 schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:25:
Is het mogelijk om de ROM te kopieren van iemand anders.
Ben er achtergekomen dat ik de een andere ROM heb dan iemand die ik ken. HIj heeft de zwarte gehad.
IK heb week 44. Van hem weet ik niet. Maar hij had wel gewoon MSN erbij.(T-Mobile)
Je kan niet 1 op 1 zijn bestanden overzetten naar die van jou en dan verwachten dat je een nieuw besturingssysteem hebt (dat werkt bij Windows ook niet). Het moet wel mogelijk zijn om een Nederlandstalige T-mobile ROM te flashen op jouw X1. Als hij een zwarte heeft verwacht ik dat hij een unbranded engelstalige heeft. De rom daarvan kan je niet rechtstreeks op die van jou zetten, maar misschien wel met een omweg als je de rom kan bemachtigen die hij heeft (kijk in systeem info welke dat is) en je je CID lock verwijderd hebt. Dat soort dingen kan je vinden op xda-developers (alleen vandaag ff niet, ze hebben onderhoud).
Het is gemakkelijker om zelf windows live en/of het panel te installeren. Hoe dat moet staat al verschillende keren in dit topic genoemd.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 22-12-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Niet online
Hierbij de laatste versie van mijn buienradar panel:
http://www.chopinfiles.net/xperia/Buienradar.CAB

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/buienradarpanel.jpg

- Helaas is het niet mogelijk om met de HTML-panel genarator voor landscape een aparte layout in te stellen...(dit maakt voor mijzelf niet zoveel uit, ik gebruik toch meestal portrait)

- Regionaal in te stellen zou heel leuk zijn, alleen ben ik nog geen bruikbare map / site daarvoor tegengekomen. Stuur me maar een berichtje als je iets tegenkomt wat bruikbaar zou zijn, dan kan ik dat altijd nog toevoegen.Ik heb nu wel een pagina toegevoegd waarop je de blikseminslagen van de laatste 2 uur zou moeten zien. ( Vanwege weersomstandigheden heb ik dit helaas nog niet uit kunnen proberen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen waarom de namen van contacten in mijn telefoonboek niet in beeld komen wanneer zij mij bellen? Wanneer ik het nummer (terug)bel zie je wel diens naam in beeld.
Dus als ik nu bijvoorbeeld een gemiste oproep heb zie ik alleen een nummer staan. Als ik het nummer dan terugbel zie ik ineens dat het een contact van mij is. Weet iemand de oplossing?

Heb het toestel nu een kleine maand. Eerlijk gezegd irriteer ik me aan veel zaken.
GAlarm is al 2 keer vastgelopen tijdens het snoozen..conclusie me verslapen te laat op belangrijke afspraken. Kan het standaard ingebouwde alarm trouwens uberhaupt snoozen?

Lachwekkende batterijduur. Iets wat ik ook bij vele anderen lees. Snap dit echt niet van SE.

Om de dag wel een vastloper. Een systeem traag als een slak.

prachtig ogend klere toestel.. alsof je rondloopt met een halve gare pc in je broekzak. Ik ga denk ik mn nokia prepaid van 30 euro weer uit de kast halen.. echt een toestel voor een computernerd die geen vrienden heeft en de hele dag maar met zn smartphone wil spelen en doen.

Ik hoop echt dat er spoedig een paar goede updates uitkomen, en evt. een nieuw type batterij waardoor ik Hancock kan kijken zonder 3 keer mn batterij op te laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:50:
Kan iemand me vertellen waarom de namen van contacten in mijn telefoonboek niet in beeld komen wanneer zij mij bellen? Wanneer ik het nummer (terug)bel zie je wel diens naam in beeld.
Dus als ik nu bijvoorbeeld een gemiste oproep heb zie ik alleen een nummer staan. Als ik het nummer dan terugbel zie ik ineens dat het een contact van mij is. Weet iemand de oplossing?

Heb het toestel nu een kleine maand. Eerlijk gezegd irriteer ik me aan veel zaken.
GAlarm is al 2 keer vastgelopen tijdens het snoozen..conclusie me verslapen te laat op belangrijke afspraken. Kan het standaard ingebouwde alarm trouwens uberhaupt snoozen?

Lachwekkende batterijduur. Iets wat ik ook bij vele anderen lees. Snap dit echt niet van SE.

prachtig ogend klere toestel.. alsof je rondloopt met een halve gare pc in je broekzak. Ik ga denk ik mn nokia prepaid van 30 euro weer uit de kast halen..

Ik hoop echt dat er spoedig een paar goede updates uitkomen, en evt. een nieuw type batterij waardoor ik Hancock kan kijken zonder 3 keer mn batterij op te laden.
Ik heb nu al een aantal keren gemopper over de ingebouwde wekker voorbij zien komen. Eigenlijk erger ik me daar wel een beetje aan. Tuurlijk heb je gelijk dat ie gewoon zou moeten werken, maar als blijkt dat ie dat niet doet, loop je naar de eerste de beste elctronica zaak en koop je een wekker voor een tientje. Problem solved.
Daarnaast vraag ik me serieus af wat mensen doen als ze klagen over de batterij. Ik heb regelmatig Wifi en 3G aan en in gebruik, ik bel en word regelmatig gebeld en ondanks dat doe ik echt een dag of 3 op een accu. Voor een toestel als dit vind ik dat meer dan netjes!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtig ogend klere toestel.. alsof je rondloopt met een halve gare pc in je broekzak. Ik ga denk ik mn nokia prepaid van 30 euro weer uit de kast halen..

Heb je er al eens bij stilgestaan dat niet ieder toestel zo is?
Heb je al eens geprobeerd om na een hard reset niet eerst een hele rij programma's te installeren en kijken of je de problemen dan ook hebt?
Ik heb namelijk nog nooit een vastloper gehad en de accu gaat 2 dagen mee bij mij.
Dat is met minimaal 1.5 uur bellen, half uur internet en automatisch iedere 10 min. email ophalen.
Ow en ja, de standaard wekker kan ook snoozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opladen tijdens hancock. jahoor. ik kijk hem makkelijk op een batterij. Gaat ook 3 dagen mee ipv 1 zoals bij jou. En zo kan ik bezig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
Hoe lang hebben jullie gewacht op de 4gb van SONY?
Ik wacht al 4 weken ofzo???
Heb zelf al 1tje gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

Triton2008 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:53:
Lag bij mij binnen twee weken in de bus ...

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij dien ik ook vrijwel elke avond op te laden, indien ik dat niet doe dan is hij meestal aan het begin van de volgende dag leeg. Maar wellicht ligt het aan mijn gebruik, ik bel dagelijks zo'n 1,5 uur, 1,5 uur internet, en soms nog 30 minuten muziek. Als ik geen gebruik maak van internet schakel ik de verbinding uit. Dat is het wel zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Chopinfreak schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:21:
Hierbij de laatste versie van mijn buienradar panel:
http://www.chopinfiles.net/xperia/Buienradar.CAB

[afbeelding]

- Helaas is het niet mogelijk om met de HTML-panel genarator voor landscape een aparte layout in te stellen...(dit maakt voor mijzelf niet zoveel uit, ik gebruik toch meestal portrait)

- Regionaal in te stellen zou heel leuk zijn, alleen ben ik nog geen bruikbare map / site daarvoor tegengekomen. Stuur me maar een berichtje als je iets tegenkomt wat bruikbaar zou zijn, dan kan ik dat altijd nog toevoegen.Ik heb nu wel een pagina toegevoegd waarop je de blikseminslagen van de laatste 2 uur zou moeten zien. ( Vanwege weersomstandigheden heb ik dit helaas nog niet uit kunnen proberen...)
Zijn de mappen van buienradar doorvoor niet te gebruiken?

Amsterdam: http://buienradar.nl/mijn...4&id=1&naam=zoom&size=1x1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is iemand het trouwens al eens opgevallen dat er 3.2 megapixel op het toestel zelf staat, maar dat je bij de camera maar tot maximaal 3.0 megapixel kan kiezen? Niet dat die 0.2 megapixel me ook maar iets verder uitmaakt, maar het ik vind het toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
ik wacht nu ook al 3 weken op die geheugenkaart,
Nou had ik al een 2gb dus doe ik het nu daar even mee maar het duurt wel lang.

Verder blijf ik erbij dat windows mobile inderdaad een redelijk complex systeem is waar je even aan moet wennen maar als dat eenmaal gelukt is (in mijn geval) je niet meer terug wil.

Mensen die klagen over mogelijkheden van het systeem, Bijna elk probleem kent een oplossing en de problemen liggen vooral aan WM en niet aan SE.
Eigenlijk zijn er maar 2 systemen die zo flexibel zijn en dat is WM en dat is google .....

De wekker werkt trouwens prima, kan snoozen, mp3 even naar wav converten dan werkt dat ook.
Ik zie niet wat iedereen daartegen heeft.

Het enige probleem wat ik maar niet opgelost krijg is dat mijn opera vaak crasht met javascript.

Google helpt ook niet echt dus ik denk dat ik maar even naar de helpdesk moet gaan bellen.

Verder, accu is goed alleen actief internetten slurpt hem wel leeg, overigens vind ik dat niet gek. gaat met een uur bellen en een half uur internetten en 3 uur radio per dag 2,5 dag mee.

Weet iemand trouwens een manier om radio te gebruiken buiten het radio panel.
Ik ben namelijk fan van de Spb shell maar ik heb veel radio aanstaan dus dan mis ik mijn shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
CILLER schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:25:

Weet iemand trouwens een manier om radio te gebruiken buiten het radio panel.
Ik ben namelijk fan van de Spb shell maar ik heb veel radio aanstaan dus dan mis ik mijn shell.
ja ... dit kan via http://www.mobradio.nl/

Bij dat panel MOET je je oordopjes erin hebben. Dat is de antenne ook meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mijn accu niet helemaal goed is. Gebruik ik hem ''normaal'', dan kom ik misschien aan 36 uur. Gister heb ik mijn x1 iets intensiever gebruikt. Ongeveer anderhalf uur muziek luisteren op laag volume, ongeveer 2 uurtjes internet en een half uurtje een filmpje op. Toen was hij leeg.

Toen ik hem aan de oplader hing, zat hij binnen een half uur weer op 50%. Is dit niet wat snel, en klopt het inderdaad dat ik wat langer met mijn telefoon zou moeten doen tussen het opladen door?

Weet iemand trouwens of er een manier is om die batterij te testen? Een stresstest appje ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:59:
[...]

Ik heb nu al een aantal keren gemopper over de ingebouwde wekker voorbij zien komen. Eigenlijk erger ik me daar wel een beetje aan. Tuurlijk heb je gelijk dat ie gewoon zou moeten werken, maar als blijkt dat ie dat niet doet, loop je naar de eerste de beste elctronica zaak en koop je een wekker voor een tientje. Problem solved.
Daarnaast vraag ik me serieus af wat mensen doen als ze klagen over de batterij. Ik heb regelmatig Wifi en 3G aan en in gebruik, ik bel en word regelmatig gebeld en ondanks dat doe ik echt een dag of 3 op een accu. Voor een toestel als dit vind ik dat meer dan netjes!
Je ergert je aan gemopper van anderen over de ingebouwde wekker enz.. dat je dr geen last van hebt prima maar je er aan ergeren.. dan ben je echt een nerd sorry
en effe naar de electronica zaak voor een wekker ja goed plan man.. die neem ik dan ook mee overal naartoe net als me mobiel.

En wat ik doe met mn batterij is middelmatig gebruik. nog geen uurtje opera mini, nog geen uurtje bellen, beetje mp3en, mail checken 1 keer p/dag.. stelt weinig voor wat betreft gebruik.

Wat staat er op het toestel?? galarm, youtubeplay, xperiatweak 2.0, spb mobile shell, operamini, coreplayer meer niet.

misschien is een hard reset een idee (aangezien mn headset het dan ook hopelijk zal gaan doen)
ik heb in het verleden ook die .net framework geinstalleerd en die advanced config tool.. misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben..

die camera is ook niet helemaal alles.. als ze die sportstand nou eens combineerden met avondstand dan kan je dr nog wat mee.. vergeet niet dit toestel kost bijna 700 euro.. voordat je weer gaat roepen dat ik zeik..
ik ben gewoon kritisch vriend.. wat betekent het als je kritisch bent? dat je ergens waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triton2008 schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:53:
Van 4 GB?
had je beter eentje van 8 of 16gb kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:29:
[...]

En wat ik doe met mn batterij is middelmatig gebruik. nog geen uurtje opera mini, nog geen uurtje bellen, beetje mp3en, mail checken 1 keer p/dag.. stelt weinig voor wat betreft gebruik.
Zorg je er wel voor dat je dataverbinding hiernaast gewoon continue uit staat? Zoek anders even naar het tooltje om je HSDPA / 3G verbinding er elke minuut uit te knikkeren (zoekfunctie, is zo gevonden).
Daarbij zijn er inderdaad een hoop rotte accu's voorbij gekomen, neem even contact op met je provider. Bij het omruilmodel van mijn mobiel zat ook een accu die veel langer mee gaat..
misschien is een hard reset een idee (aangezien mn headset het dan ook hopelijk zal gaan doen)
ik heb in het verleden ook die .net framework geinstalleerd en die advanced config tool.. misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben..
Dat had je je ook direct te raden kunnen gaan voordat je af gaat geven tegen de mobiel. Er is al vaker voorbij gekomen dat die applicaties wat bugged zijn en zelfs vaak de gebruiker dwingen tot een hard reset om de mobiel weer een beetje stabiel te krijgen.
die camera is ook niet helemaal alles.. als ze die sportstand nou eens combineerden met avondstand dan kan je dr nog wat mee.. vergeet niet dit toestel kost bijna 700 euro.. voordat je weer gaat roepen dat ik zeik..
ik ben gewoon kritisch vriend.. wat betekent het als je kritisch bent? dat je ergens waarde aan hecht.
Het is een mobiel, geen camera. Ik heb totaal geen problemen met de camera zoals 'ie is. Je had van tevoren ook even kunnen wachten tot er een groot aantal reviews beschikbaar was welke ook wat diepgang gaven tot de functionaliteit en kwaliteit van de camera.
Dat de mobiel vervolgens 700 euro kost en vervolgens onder doet aan de kwaliteit die jij had verwacht (wat camera betreft) is dus verder niet aan SE te verwijten.

Overigens is kritisch zijn prima, de sfeer waarin deze (door meerderen) gegeven wordt laat hier en daar echter wat te wensen over..

[ Voor 4% gewijzigd door PeterSelie op 22-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:58:
[...]

Zorg je er wel voor dat je dataverbinding hiernaast gewoon continue uit staat? Zoek anders even naar het tooltje om je HSDPA / 3G verbinding er elke minuut uit te knikkeren (zoekfunctie, is zo gevonden).
Daarbij zijn er inderdaad een hoop rotte accu's voorbij gekomen, neem even contact op met je provider. Bij het omruilmodel van mijn mobiel zat ook een accu die veel langer mee gaat..

die 1 minute idle tool heb ik toegepast idd.
ik heb het toestel via gsmweb. Dus ik zal hun maar even bellen dan. Vindt het gewoon raar dat er uberhaupt sprake is van rotte accu's. Ik bedoel het zijn brand new phones geen occassions.

[...]

Dat had je je ook direct te raden kunnen gaan voordat je af gaat geven tegen de mobiel. Er is al vaker voorbij gekomen dat die applicaties wat bugged zijn en zelfs vaak de gebruiker dwingen tot een hard reset om de mobiel weer een beetje stabiel te krijgen.

niets op in te brengen.
[...]

Het is een mobiel, geen camera. Ik heb totaal geen problemen met de camera zoals 'ie is. Je had van tevoren ook even kunnen wachten tot er een groot aantal reviews beschikbaar was welke ook wat diepgang gaven tot de functionaliteit en kwaliteit van de camera.
Dat de mobiel vervolgens 700 euro kost en vervolgens onder doet aan de kwaliteit die jij had verwacht (wat camera betreft) is dus verder niet aan SE te verwijten.

Overigens is kritisch zijn prima, de sfeer waarin deze (door meerderen) gegeven wordt laat hier en daar echter wat te wensen over..
ik weet dat het een mobiel is maar anno 2008 en met de overige cameraphones verwacht ik toch een beter systeem. die 3.2 mp vind ik prima.. de fotos zijn ook mooi bij voldoende licht. maar in de avond moet je toch ook redelijke fotos kunnen maken.. dit lijkt bijna onmogelijk bij een beetje schemering.

daarnaast zijn de filmpjes ook erg slecht (zonder te overdrijven) bij mij. Hebben anderen hier ook last van??

Ja ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in bepaalde functies soadmaggot alsof het toestel zonder goed uitvoerig te testen op de markt is gebracht.
Verder is het toestel prachtig hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Zorg je er wel voor dat je dataverbinding hiernaast gewoon continue uit staat?
[...]
Ik heb die 24/7 aan staan en kan niet zeggen dat het echt invloed heeft op de accuduur.
Daarnaast controleert hij automatisch iedere 10 minuten op email en dan nog haal ik 2 dagen.
De rekening van vodafone is wel grappig: alleen voor internet verbruik al 8 pagina's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:13:
[...]

ik weet dat het een mobiel is maar anno 2008 en met de overige cameraphones verwacht ik toch een beter systeem. die 3.2 mp vind ik prima.. de fotos zijn ook mooi bij voldoende licht. maar in de avond moet je toch ook redelijke fotos kunnen maken.. dit lijkt bijna onmogelijk bij een beetje schemering.

daarnaast zijn de filmpjes ook erg slecht (zonder te overdrijven) bij mij. Hebben anderen hier ook last van??

Ja ik ben gewoon een beetje teleurgesteld in bepaalde functies soadmaggot alsof het toestel zonder goed uitvoerig te testen op de markt is gebracht.
Verder is het toestel prachtig hoor :>
Klopt, de kwaliteit van fotos bij verminderd licht is niet te vergelijken met menig andere cameraphones. Echter is de X1 geen cameraphone en betaal je niet voor de camera. Het is tot op heden een van de meest geavanceerde en snelste WM telefoons en eigelijk puur voor zakelijk gebruik (af te gaan op het uiterlijk).

Helaas geen toereikende camera t.o.v. cameraphones, maar daar tegenover staat wel een ontzettend snel, stabiel, bloedmooi en representatief apparaat (mits goed geconfigureerd en geinstalleerd uiteraard) wat het werk doet waar hij voor gemaakt is. ;)
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:36:
[...]

Ik heb die 24/7 aan staan en kan niet zeggen dat het echt invloed heeft op de accuduur.
Daarnaast controleert hij automatisch iedere 10 minuten op email en dan nog haal ik 2 dagen.
De rekening van vodafone is wel grappig: alleen voor internet verbruik al 8 pagina's :)
Afhankelijk van je bereik natuurlijk. Mocht de telefoon continue de dataverbinding open hebben staan (bereik dat steeds wegvalt, waardoor gezocht moet worden naar een nieuw signaal / opnieuw verbinding gemaakt moet worden) dan merk je daar zeer zeker wel wat van.
Ik haal ook de 2 dagen zeker, echter haal ik langer wanneer dat tooltje continue de verbinding eruit knikkert en pas weer openen toelaat wanneer dit nodig is.

Jij zegt de verbinding 24/7 aan te hebben staan en geen invloed te merken, heb je dan wel eens geprobeerd deze verbinding voor de grap er eens 2 dagen uit te houden? Dat verschil merk je zeer zeker wel :)

[ Voor 28% gewijzigd door PeterSelie op 22-12-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Volgens mij staat er iets in je instellingen niet goed want bij mij worden bekende contakten die mij bellen gewoon weergegeven met tel.nr. als ze me bellen :)
Welke versie van GAlarm gebruik je?
Ik heb versie 0.9.4 (gewoon in zwart/grijs/wit) en die werkt zonder problemen met eigen mp3's :+
Met een uur internet, push-email/hotmail/gmail, ca. 10 sms-jes en ca 15 min. bellen per dag doe ik bijna drie dagen met de batterij zonder op te laden (ook niet in de auto aan de lader) :)
Wat heb je allemaal voor crap op de telefoon gezet?
Heb je al eens een harde reset gedaan en toen geprobeerd één app. te installeren en te kijken hoe de batterij het dan doet en of je dan ook vastlopers hebt |:(
Ik had ook het probleem dat er conflicten ontstonden tussen diverse apps.
Na een harde reset en één voor een installeren/soft-resetten en te testen ben ik erachter gekomen welke apps. niet samen gingen. (Die tweak 2.0 gaf bij mij bv. problemen met de back-up van SPB) :(
prachtig ogend klere toestel.. alsof je rondloopt met een halve gare pc in je broekzak. Ik ga denk ik mn nokia prepaid van 30 euro weer uit de kast halen.. echt een toestel voor een computernerd die geen vrienden heeft en de hele dag maar met zn smartphone wil spelen en doen.
Volgens mij moet je het probleem bij jezelf (app. conflics) zoeken en is het absoluut niet de SEX1 ;)
Nogmaals het ligt (standaard) niet aan de batterij.
Uitzonderingen mogelijk natuurlijk, maar dan heb je toch een jaar garantie en zal je zonder problemen een nieuwe van SE krijgen.
Maar zoek eerst de fout bij jezelf voor je begint te blaten over slechte kwaliteit van het product en/of software.
Ik kan de film zonder opladen/bijladen gewoon bekijken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 15:05:
Ik heb sinds deze week mijn X1 maar lijk wat rare problemen te ervaren.

Web'n'Walk doet het namelijk regelmatig niet.
Ene moment laad een internet pagina, andere moment klik ik op een link en lijkt er alsof er niet eens naar de pagina wordt gezocht.

Is de ontvangst van het apparaat nou zo slecht of is dit probleem software matig?
Soms moet ik namelijk eerst even de HSDPA verbinding verbreken en dan weer starten voordat deze het doet.
Ik vraag me af of dit niet aan T-mobile ligt... tot een paar dagen geleden ging alles perfect, en nu heb ik ook steeds dat pagina soms wel laden, maar meestal niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 13:29:
[...]

.. dan ben je echt een nerd sorry...
Wel aardig blijven he? :)
en effe naar de electronica zaak voor een wekker ja goed plan man.. die neem ik dan ook mee overal naartoe net als me mobiel.
Want jij leeft een zwervend bestaan waardoor je iedere dag ergens anders slaapt? Overdrijven is ook een vak hoor...
Eerst afgeven op het toestel en dan vervolgens komen met de meest logische oplossing die je kan bedenken. Einstein is er niets bij!
die camera is ook niet helemaal alles.. als ze die sportstand nou eens combineerden met avondstand dan kan je dr nog wat mee.. vergeet niet dit toestel kost bijna 700 euro
En hierin heb je helemaal gelijk. De camera is teleurstellend, maar zoals Soadmaggot zegt, in feite een "extra" feature die niet beslist nodig is in het marktgebied waarin de X1 zich begeeft. Het toestel is zeker duur, daarentegen het kan heel veel dingen echt heel erg goed, vaak zelfs een stuk beter dan de concurrentie. Dat niet alles beter is, is voor ons X1 eigenaren heel jammer, maar bijna onontkoombaar. Als de X1 alles goed zou doen, blijft er weinig meer te ontwikkelen over voor SE.
...ik ben gewoon kritisch vriend.. .
Ah gelukkig, zijn we toch weer vriendjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die nerd was meer gericht aan degenen die zich klaarblijkelijk aangesproken voelen als ik mn onvrede ventileer.
en nee ik slaap niet altijd thuis nee. als ik bij mn vriendin slaap of ergens logeer is het wel zo handig om een wekker in je phone te hebben. Dit zijn gewoon van die standaard dingen die je verwacht.

Daarnaast heb ik niet bijster veel met mn phone gedaan wat betreft software. Nooit touchflow erop gezet. Alleen een paar panels, advanced config en net framework heb ik dr op gezet en weer afgehaald.

Maar ik ben wel benieuwd op welke gebieden de X1 dan beter is dan andere smartphones in dit segment?

Daarnaast vroeg ik me af of iemand enig idee heeft of en wanneer er een mogelijke update komt voor het besturingssysteem van de X1? Als wel nieuwe panels?

X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
Weet ik iemand hoe ik een album cover te zien krijg in de SE panel als ik muziek afspeel?

In een andere panel zie ik de covers wel in MediaPlayer. Daar heten de cover FOLDER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triton2008 schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:25:
Weet ik iemand hoe ik een album cover te zien krijg in de SE panel als ik muziek afspeel?

In een andere panel zie ik de covers wel in MediaPlayer. Daar heten de cover FOLDER.
Ik kom daar ook niet uit, heb de vraag hier reeds 2 maal gepost en naar de support lijn gebeld.
Helaas allemaal zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:43:
[...]

Ik kom daar ook niet uit, heb de vraag hier reeds 2 maal gepost en naar de support lijn gebeld.
Helaas allemaal zonder resultaat.
Bij mij werken de meeste covers wel. Ik heb een folder.jpg met de cover, maar ook de jpg's in de mp3'tjes toegevoegd. Dat zal het dus wel zijn. Moet je een mp3 tag editor voor gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albumcover kan je waarschijnlijk krijgen door zelf de tags in te vullen. Ik gebruik bijvoorbeeld MP3TAG om de titel, album in te vullen en de cover toe te voegen. (Screenshot) Al deze informatie (incl. cover) is dan opgeslagen in het mp3 bestand en de cover kan op deze manier vrijwel door alle mediaplayers afgebeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speaker: Mono (wordt waarschijnlijk stereo)

Komt er een nieuwe versie uit met stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023

Als ik jou was zou ik hem snel verkopen want dit wordt echt niks meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dat komt waarschijnlijk door het aantal cijfers dat de telefoon gebruikt om een nummer te herkennen. Bij mij werkt het prima, en staat hij op 8. Probeer dat eens te bekijken/veranderen in AdvancedConfiguration (staat onder het telefoon gedeelte volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:59
Sinds vandaag ook de trostse eigenaar van een X1 :)
Heb alleen 1 vraagje, heb dat ding moet configureren voor instellingen van het werk, nu heeft dat ding echter constant een VPN verbinding lopen met het bedrijfsnetwerk.

Dit zorgt er dus voor dat hij mn gmail niet meer wilt ophalen, iemand toevallig bekend hoe dit valt uit te schakelen?

[edit]Ziet er naar uit dat ze SCMDM gebruiken en zo policies inladen wat er wel en niet gedraaid mag worden.
.. beetje jammer allemaal, snap best dat ze een black and white list opstellen van applicaties, maar dat het zelfs niet mogelijk is om rss feeds in het voorscherm op te halen gaat me toch wel erg ver...

[ Voor 49% gewijzigd door Katseviool op 22-12-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 07:05:
[...]

Bij mij werkt de desktop versie van youtube ook gewoon in Opera. Ik kan daar gewoon alle video's kijken..en het loopt ook best prima (op wifi dan..op HSDPA iets minder, maar niet slecht), enige minpuntje is wel dat je met de desktop versie niet fullscreen kan gaan...
Ik vraag me alleen nog steeds af waarom ik youtube niet via wifi kan benaderen, maar slechts via de 3g (heb die balans accu/kwaliteit al geprobeerd)

Voor de rest vind ik het wel eng dat hij de verbinding niet afbreekt bij eindigen applicatie. Was gister aan het msn-en en na afsluiten programma zag ik toevallig dat de data verbinden apart afgesloten dient te worden ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja een teruglink naar jouw post of de 7 delen (500 berichten groot) xperia topics. Had liever dat je de link tussen haakjes had gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 21:57:
[...]

Ja een teruglink naar jouw post of de 7 delen (500 berichten groot) xperia topics. Had liever dat je de link tussen haakjes had gezet. :)
En ik heb het liefst dat de sigarenboer me ieder maand een winnend staatslot verkoopt.

Kortom: was de wereld maar zo ideaal dat alles je in je schoot wordt geworpen. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x is genoeg hoor 8)

Snap je punt, maar ik vind het niet zo makkelijk zoeken/vinden, dus als ie toch al typed ....

Oke, youtube via wifi opgelost middels coreplayer 1.3, draait als een trein !!!

(Op een andere manier zou ik het niet weten, via xplorer/opera is het altijd via de 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er is ook en losse youtube app ergens, die is niet helemaal beeld vullend maar de qualiteit van de filmpjes is een stuk beter en ik heb minder last van het uit sync raken van filmpjes, bufferen duurt wel langer echter... Ik mis mijn XPERIA ;( nu 1 week en 4 dagen geleden ingeleverd. Zal wel na de feestdagen worden voor ik hem terug heb, ookal zeiden ze 2 weken, met die feestdagen erbij heb ik er weinig vertrouwen in.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:16:

Waarom zouden ze dat doen?
De enigste speculatie is dat de volgende X-versie een Android wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:16:

Dat is nog uit de tijd dat het toestel net gepresenteerd werd, is uiteindelijk niet meer veranderd en gaat ook niet meer gebeuren :P

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met dit panel?:

http://www.youtube.com/watch?v=TrTX-hL_qkw

ziet er opzich niet verkeerd uit, alleen die kleuren trekken me niet zo zeer aan maar die kan je nog aanpassen.

Verder ben ik bezig met het testen van Nav 'n Go iGo 8.3.2. met de fix van LZF, ik zal er eens een filmpje van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:48:

ziet er opzich niet verkeerd uit, alleen die kleuren trekken me niet zo zeer aan maar die kan je nog aanpassen.

Verder ben ik bezig met het testen van Nav 'n Go iGo 8.3.2. met de fix van LZF, ik zal er eens een filmpje van maken
Zoals ook in dit filmpje gezegd wordt is het dus geen panel maar een Today Item, oftewel je levert het "standaard" today scherm hiervoor in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander- schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:53:
[...]

Zoals ook in dit filmpje gezegd wordt is het dus geen panel maar een Today Item, oftewel je levert het "standaard" today scherm hiervoor in.
het is wel degelijk een panel.. een panel vervangt altijd je today scherm..
net als TouchFlo 3D panel, zonder de extra panelpack komt deze in je normale today-scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat ziet er best goed uit! Met name de borden boven de rijksweg vind ik erg handig! Toch maar eens kijken voor een try 'n buy versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
Vandaag komt mijn X1 binnen! Iemand die hem langs komt brengen. 430 euro >:) >:)

Kerel heeft telefoon gekregen als geschenk, maar gebruikt het toestel niet :+

Ik kijk er echt naar uit! Ben nog steeds weg van de P1i, dewelke ik nog steeds aan het verslijten ben :)

[ Voor 24% gewijzigd door GSamson op 23-12-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Oleee :P ze hebben eindelijk een panel installer gemaakt voor Youtube :P

Geniaal ":P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje een RSS reader, wat mij ontzettend goed bevalt. 's Morgens in de trein kan ik dan snel het belangrijkste nieuws van nu.nl doorlezen. Echter zijn de berichten wel erg kort en mis de functie om het hele artikel te lezen.
Is er een programma waarmee ik complete pagina's kan downloaden om die vervolgens in de trein (offline) te lezen?

Dat Nav N Go IGO ziet er wel erg strak uit. Helemaal met die borden boven de weg :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
Alcje schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:08:
Oleee :P ze hebben eindelijk een panel installer gemaakt voor Youtube :P

Geniaal ":P
waar dan??
ben benieuwdd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:48:

Wil hem best proberen, waar staat ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:16:
[...]

Wil hem best proberen, waar staat ie?
In de forums staat ergens in 2009, dus dan zal hij wel gewoon van hun hoofdsite beschikbaar zijn: http://www.pointui.com/

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Eerst youtube installen en dan de panel installer.

Als je deze gewoon toevoegd aan je favorieten

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439

Dan kan je altijd kijke of er wat nieuws is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:36
SantjeS schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:56:
[...]

In de forums staat ergens in 2009, dus dan zal hij wel gewoon van hun hoofdsite beschikbaar zijn: http://www.pointui.com/
Dit is van dezelfde maker als waar de Bell UI vandaan komt, die gebruik ik nu. Dus ik ga die Point UI zeker proberen
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.