Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik heb het net geïnstalleerd onder Vista zonder problemen. Waar gaat het bij jou mis dan?Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:04:
[quote]HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:46:
[...]
Het werkt hier nu ook. Gewoon via ActiveSync "Connect to bluetooth" aanklikken. Wel even zorgen dat je PC vindbaar is door andere apparaten.
[/quo
In Vista met mobile Apparaatcentrum dus niet. Ik heb uiteraard alles al geprobeerd...
Anoniem: 51692
Mis?? Ik maak een partnerverband in apparaat centrum, onder verbindings instellingen zie ik dat blue tooth staat aangevinkt. Dat via de usb kabel uiteraard. In blue soleil wordt de tel gewoon herkend. Ik heb op proef even een trialsong van de x1 naar de computer gestuurd en dat ging goed. Maar als ik via de X1 verbinden met blue tooth doe dan gebeurt er niets in de App.centrum, kan ik wachten tot st juttemis denk ik.. Met USB gaat het ook niet echt goed dat synchroniseren, maar er is wel een verbinding..HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:10:
[...]
Ik heb het net geïnstalleerd onder Vista zonder problemen. Waar gaat het bij jou mis dan?
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Wellicht ligt het probleem bij je pc, niet bij je xperia.Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:35:
[...]
Wat doe ik dan fout?? in Vista en bluesoleil krijg ik hem niet aan de praat?
al eens op een andere pc geprobeerd (iets wat je trouwens al gedaan hoort te hebben voor je hier post)
als ik wil synchr. dan krijg ik: kan geen bestaand Blue-tooth partnerverband vinden met een PC die actief sync ondersteund. Wilt u nu een partnerveband instellen? en dan klik ik op ja, maar dan gebeurt er niets. Maar vista doet toch niets met dat activesync daar is toch dat app. centrum voor in de plaats gekomen??HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:10:
[...]
Ik heb het net geïnstalleerd onder Vista zonder problemen. Waar gaat het bij jou mis dan?
ActiveSync op de mobiel is gewoon gebleven.Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:37:
[...]
als ik wil synchr. dan krijg ik: kan geen bestaand Blue-tooth partnerverband vinden met een PC die actief sync ondersteund. Wilt u nu een partnerveband instellen? en dan klik ik op ja, maar dan gebeurt er niets. Maar vista doet toch niets met dat activesync daar is toch dat app. centrum voor in de plaats gekomen??
Heb je de telefoon wel eerst gepaired met je pc bij settings->connections->Bluetooth?
Niet mogelijk?Aurian schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:27:
Waar in het register kan ik de tekst van de Windows Startknop aanpassen?
Enne. Is het "Outlook E-mail" account te verwijderen uit de lijst met accounts? Nu we toch in de mail zitten; bij elke mail met gelinkte afbeeldingen moet ik twee keer klikken om ze te kunnen zien. Irritant en onnodig aangezien ik enkel mail uit vertrouwde bron ontvang.
Anyone?
Dat gekloot met twee keer klikken in een mail en dan nog een keer om het scrollen te activeren stoort mij ook mateloos. Flink naar gezocht, geen oplossing voor kunnen vinden (alleen een hoop mensen met hetzelfde probleem). Al zouden ze het maar beperken tot 1 klikje.
Dit zijn trouwens allemaal vragen die helemaal niets met de Xperia te maken hebben en in het Windows Mobile topic thuishoren.
[ Voor 13% gewijzigd door sopsop op 03-03-2009 01:51 ]
Ja natuurlijk.. pc staat gewoon in het lijstje, weet echt niet waar ik nog meer naar moet kijken. Er is gewoon communicatie tussen pc en tel.HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:58:
[...]
ActiveSync op de mobiel is gewoon gebleven.
Heb je de telefoon wel eerst gepaired met je pc bij settings->connections->Bluetooth?
Heb opnieuw gepaired, en nu stond opeens bij de te gebruiken services activesync!! nu doet ie het!! Ik heb uiteraard in wanhoop meerdere malen gepaired en elke keer vonden ze elkaar maar zonder die activesync service!... Gaat nu ook als een speer. Bedankt in ieder geval... nu nog een behoorlijke suite die ook de X1 herkend... voorlopig geen een gevonden...allemaal niet compatibel met X1HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:58:
[...]
ActiveSync op de mobiel is gewoon gebleven.
blijft dan nog steeds zichtbaar wanneer je bijv gebruik maakt van het SPB panelsopsop schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 01:51:
Je bent wel een zoeker hè. Het outlook account verwijderen is hier al eens voorbij gekomen. Dat moet je via de ActiveSync applicatie op je Xperia doen.
had ergens wel een reg tweak gevonden (ook gepost in dit topic), maar die had als groot nadeel dat alle sms en email notificaties ook verdwenen...schiet je weinig mee op dus
andere vraag, hebben meer mensen het volgende:
standaard om 23:59u spring het scherm van mijn experia aan wanneer ik 'm op aant laden ben...beetje nutteloos
en is het mogelijk om via een tweak t scherm aan te laten gaan wanneer je het toestel open schuift?
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Bij mij gaat het scherm automatisch al aan als ik hem open schuif...Licko schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:43:
[...]
blijft dan nog steeds zichtbaar wanneer je bijv gebruik maakt van het SPB panel
had ergens wel een reg tweak gevonden (ook gepost in dit topic), maar die had als groot nadeel dat alle sms en email notificaties ook verdwenen...schiet je weinig mee op dus
andere vraag, hebben meer mensen het volgende:
standaard om 23:59u spring het scherm van mijn experia aan wanneer ik 'm op aant laden ben...beetje nutteloos
en is het mogelijk om via een tweak t scherm aan te laten gaan wanneer je het toestel open schuift?
- The Neo and Only -
ook wanneer je wanneer het toestel dicht is het scherm uitschakelt via de powerknop?NeoFoX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:45:
[...]
Bij mij gaat het scherm automatisch al aan als ik hem open schuif...
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Telefoon gewoon normaal dicht... op uit met de powerknop... open-sliden en tada: scherm is aan en touch maar!Licko schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:52:
[...]
ook wanneer je wanneer het toestel dicht is het scherm uitschakelt via de powerknop?
- The Neo and Only -
De tekst aanpassen gaat niet lukken denk ik, maar het is wel mogelijk om de taakbalk volledig te voorzien van andere icoontjes, inclusief de startknop.Aurian schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:27:
Waar in het register kan ik de tekst van de Windows Startknop aanpassen?
PSN id: NL_SToRM
scherm blijft bij mij uit na het openschuivenNeoFoX schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:26:
[...]
Telefoon gewoon normaal dicht... op uit met de powerknop... open-sliden en tada: scherm is aan en touch maar!
wat is de waarde in je registry van SlideWake?
Sorry, valt onder abb. gezwets
[ Voor 15% gewijzigd door Kenny_026 op 03-03-2009 11:48 ]
Ik zie net dat de xperia-membership.nl website eruit ligt. Verder heb ik mijn gegevens toen ingevuld maar nog steeds niets ontvangen
Die actie is al verlopen, en ik heb hem al sinds oktober ofzo jaViper® schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:53:
Heeft iemand overigens al die 4gb microSD + Hancock film binnen gehad.
Ik zie net dat de xperia-membership.nl website eruit ligt. Verder heb ik mijn gegevens toen ingevuld maar nog steeds niets ontvangen
Dat duurt ook vrij lang. Bij mij volgens mij twee maanden. Maar ik heb 'm wel binnen gehad.Viper® schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:53:
ik kreeg mijn kaartje binnen anderhalve week in de bus.Viper® schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:53:
Zag net dat er hier werd gesproken over g-alarm en heb het uit nieuwsgierigheid ook maar eens gedownload. Nou zag ik dat daar een optie inzat op met de lichtsensor het alarm uit te kunnen zetten. Er staat wel bij dat het alleen op HTCs werkt, maar aangezien de xperia ook door deze fabrikant wordt gemaakt had ik goede hoop dat het hier ook op zou werken. Ik krijg het echter niet aan de praat. Zijn er mensen bij wie dat wel gelukt is of mensen die een idee hebben hoe dat zou kunnen lukken? lijkt mij namelijk wel een leuke optie.
alvast hartelijk dank!
Bedoel je het programma overzicht of je start menu?jor1972 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:06:
hoi, even een vraagje..ik heb al gekeken in de topic maar kon het zo gauw niet vinden, misschien weet iemand het zo...ik heb een xperia gekocht van iemand en gereset..nu zie ik de opera mobile browser niet bij de programma's staan....ik heb de SPB panel geinstalleerd en nu staat hij wel bij het internet vakje...weet iemand hoe ik opera mobile ook in de programma overzicht lijst krijg misschien???
alvast hartelijk dank!
Anoniem: 69854
ben inmiddels ook al een tijdje xperia gebruiker (jan 09, tst wk53) gratis in combi met abbo
mijn eerste eigen smartphone!
mijn positieve mening:
-mooi toestel
- goede agenda en taakfunctie
- gps, en werkt ook goed
- beeld is top!
- erg veelzijdig, na een beetje klooien en knutselen
- vind de touchscreen prima werken, heb ook de touch3d van HTC geprobeerd maar de panels van se zelf vind ik beter werken (vooral spb en se1 panel)
negatief:
- is een HTC, had ik me niet echt gerealiseerd bij aanschaf
- geluid, haalt het niet bij mijn vorige SE w810i
- en ja ik heb ook scheurtjes (boeie

- wil eigenlijk ook mpeg naast wmv en 3gp kunnen spelen (codecs?)
- bijgeleverde wayfinder progje is maar matig, ga proberen TT7 erop te zetten
- af en toe lopen toepassingen vast of blijven in het geheugen zitten. (zoals wayfinder, hoor je ineens "over 200 meter linksaf" vanuit je borstzak!
Verder moet ik nog uitvinden hoe ik sms-jes kan maken op de "oude" manier (met normaal telefoon tb)
en een snelkoppeling direct naar een nieuwe sms.
En ook nog klooien met de instelleingen om de batterij wat langer mee te laten gaan, nu 2 dagen max.
Hancock kaartje formatteren, film is toch ruk
Ik ben dus nog wel ff zoet.
Enig advies over de mpeg enzo zou welkom zijn. kinorama speelt ook geen mpeg, verder wel leuk progje.
oja, weet iemand of de sluitertijd is aan te passen want de reactietijd van de camera slaat nergens op. had hetzelfde bij de SE w810i.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 69854 op 03-03-2009 13:54 . Reden: oja ]
Da's mooi jammer. Ik heb 'm een paar dagen geleden besteld bij T-Mobile en ook nu nog staat op hun site:Mag schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 12:55:
[...]
Die actie is al verlopen, en ik heb hem al sinds oktober ofzo ja
Of heeft T-Mobile misschien een voorraad van die kaartjes, zodat ze niet met die actie mee doen?Inclusief 4GB micro-SD-geheugenkaart met Hancock film
Iemand hier die hem via T-Mobile heeft besteld en toevallig al een kaartje er bij had?
Ik heb eigenlijk niets te maken met zo'n actie, maar als T-Mobile mij een kaartje belooft wil ik er natuurlijk wel gewoon een hebben.
Overigens:
Waarom zou je dat willen? Je hebt nu een duur toestel met een mooi toetsenbord en dat zorgt voor extra afmetingen en extra gewicht, en dan ga je het toetsenbord vervolgens niet gebruiken?Anoniem: 69854 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:49:
(...)
Verder moet ik nog uitvinden hoe ik sms-jes kan maken op de "oude" manier (met normaal telefoon tb)
(...)
[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 03-03-2009 14:41 ]
Punctuality is the politeness of kings
Wat is er mis met HTC??? Zij zijn wel de pioneers op WM Smartphones, en hebben het platform zeker naar een nieuw niveau getildAnoniem: 69854 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:49:
<knip>
negatief:
- is een HTC, had ik me niet echt gerealiseerd bij aanschaf
en een snelkoppeling direct naar een nieuwe sms.
En ook nog klooien met de instelleingen om de batterij wat langer mee te laten gaan, nu 2 dagen max.
Hancock kaartje formatteren, film is toch ruk
Ik ben dus nog wel ff zoet.
Enig advies over de mpeg enzo zou welkom zijn. kinorama speelt ook geen mpeg, verder wel leuk progje.
oja, weet iemand of de sluitertijd is aan te passen want de reactietijd van de camera slaat nergens op. had hetzelfde bij de SE w810i.
</knip>
Op de vraag van sms-jes, kan dit toetsenbord wellicht oplossing bieden
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=426281
Dat je batterij 2 dagen max meegaat is opzich erg netjes hoor bij normaal gebruik.
Ik weet je vraag over mpeg niet echt..maar als je een middel zoekt om die af te kunnen spelen
- TCMP (gratis) http://www.pocketpcfreewares.com/en/index.php?soft=1080
- Coreplayer (betaald) http://www.coreplayer.com/
Camera op sportstand zetten, hierdoor is die veel responsiever.
[ Voor 3% gewijzigd door Turismo op 03-03-2009 14:08 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Erg snel allemaal.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Dan moet je dat kaartje ook maar bij T-Mobile halen. De actie van SE liep tot februari oid. Zoals je ook ziet op de website http://xperia-membership.nl/;dreamscape schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:52:
[...]
Da's mooi jammer. Ik heb 'm een paar dagen geleden besteld bij T-Mobile en ook nu nog staat op hun site:
[...]
Of heeft T-Mobile misschien een voorraad van die kaartjes, zodat ze niet met die actie mee doen?
Iemand hier die hem via T-Mobile heeft besteld en toevallig al een kaartje er bij had?
Ik heb eigenlijk niets te maken met zo'n actie, maar als T-Mobile mij een kaartje belooft wil ik er natuurlijk wel gewoon een hebben.
Overigens:
[...]
Waarom zou je dat willen? Je hebt nu een duur toestel met een mooi toetsenbord en dat zorgt voor extra afmetingen en extra gewicht, en dan ga je het toetsenbord vervolgens niet gebruiken?
"Actie afgelopen"
Klopt helemaal, Daarnaast heeft in de voorwaarden gestaan dat SE niet verantwoordelijk gesteld kon worden voor niet aangekomen (maar wel verstuuurde) kaartjes. Jammer voor de gene die nu een X1 hebben gekocht, maar denk echt dat het voor jullie te laat is.Mag schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 15:42:
[...]
Dan moet je dat kaartje ook maar bij T-Mobile halen. De actie van SE liep tot februari oid. Zoals je ook ziet op de website http://xperia-membership.nl/;
"Actie afgelopen"
Maar goed, een geheugenkaartje kost geen drol en wanneer je usenet hebt zijn films ook vaak goed toegankelijk........
[ Voor 97% gewijzigd door jor1972 op 03-03-2009 18:39 . Reden: fout bericht gereageerd ]
Mag schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 13:12:
[...]
Bedoel je het programma overzicht of je start menu?
Ik heb dat ding nog gewoon in de blister zitten, Had al een 8GB kaart gekocht mocht iemand dus specifiek zo'n versie willen.Act-One schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 17:22:
[...]
Klopt helemaal, Daarnaast heeft in de voorwaarden gestaan dat SE niet verantwoordelijk gesteld kon worden voor niet aangekomen (maar wel verstuuurde) kaartjes. Jammer voor de gene die nu een X1 hebben gekocht, maar denk echt dat het voor jullie te laat is.
Maar goed, een geheugenkaartje kost geen drol en wanneer je usenet hebt zijn films ook vaak goed toegankelijk........
Kijk eens in de map \windows. Daar staat opera.exe of operaL.exe. Klik er lang op en kies dan voor 'send to' --> start menu als snelkoppeling. Vervolgens ga je naar \windows\start menu en knip/kopieer en plak je hem naar de submap waar je hem hebben wilt.jor1972 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:38:
allebei zou handig zijn, maar hij staat in geen van beide bij mij..
[...]

ik ga het gelijk uitzoeken!!
gwystyl schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 19:48:
[...]
Kijk eens in de map \windows. Daar staat opera.exe of operaL.exe. Klik er lang op en kies dan voor 'send to' --> start menu als snelkoppeling. Vervolgens ga je naar \windows\start menu en knip/kopieer en plak je hem naar de submap waar je hem hebben wilt.
Kopieren/knippen/plakken/send to en andere dingen die je onder windows in het rechter muisknop menu vindt kan je onder windows mobile te zien krijgen door wat langer op het scherm te tikken....... het maakt je WM-beleving zo veel makkelijker als je dat weetjor1972 schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 21:40:
Harstikke bedankt!!! ga ik gelijk proberen. windows mobile is echt helemaal nieuw voor mij. ik wist niet eens dat je kon kopieren en plakken![]()
ik ga het gelijk uitzoeken!!
[...]
gwystyl schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 06:43:
[...]
Kopieren/knippen/plakken/send to en andere dingen die je onder windows in het rechter muisknop menu vindt kan je onder windows mobile te zien krijgen door wat langer op het scherm te tikken....... het maakt je WM-beleving zo veel makkelijker als je dat weet. Als dat niet werkt gebruik ik nog wel eens het software toetsenbordje om CTRL-C en daarna CTRL-V in te typen (bijvoorbeeld bij invulveldjes waarbij je tekst gedeselecteerd wordt als je probeert langer te tikken.
Je moet wel in de windows verkenner zitten hejor1972 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 07:21:
Ik kreeg het send to als snelkoppeling niet voor elkaar, in hwet menuutje staat dan verzenden, maar daarna kun je kiezen als mail of mms. dat lijkt me dan niet de bedoeling..ik heb nu de exe gekopieerd naar die directory, maar dan zegt hij, het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. dus wat doe ik fout??
[...]
Pfoe, nog dik 1.5 maand en ik kan mijn xperia ook perfect gebruiken. Kan hem nu alleen gebruiken om wat te klote en te wifi'en. Mijn abbo gaat pas op 20 april in.
Heb echter gisteren een nieuwe update erop gegooit via SEUS, maar ik zie niet echt een heel groot merbaar verschil... Alleen dat de windows balk een andere kleur heeft gekregen en dat mijn xperia een soort van reset heeft gehad
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Oxigeon schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:14:
[...]
Je moet wel in de windows verkenner zitten he. Je kan er komen door naar het start menu te gaan.
Pfoe, nog dik 1.5 maand en ik kan mijn xperia ook perfect gebruiken. Kan hem nu alleen gebruiken om wat te klote en te wifi'en. Mijn abbo gaat pas op 20 april in.
Heb echter gisteren een nieuwe update erop gegooit via SEUS, maar ik zie niet echt een heel groot merbaar verschil... Alleen dat de windows balk een andere kleur heeft gekregen en dat mijn xperia een soort van reset heeft gehad
In mijn verkenner staat 'ie ook niet, je kan het eens proberen met Resco Explorer of Total Commander, dit zijn (gratis) alternatieven voor Verkenner.jor1972 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 08:40:
Ik zit ook in windows verkenner, optie staat er bij mij echt niet bij...![]()
[...]
Resco is niet gratis, maar werkt imho veel prettiger dan Total Commander. Het heeft een zelfde soort layout als de gewone explorer, maar dan met alle opties die je normaal ook onder windows hebt.HendrikN schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 09:00:
[...]
In mijn verkenner staat 'ie ook niet, je kan het eens proberen met Resco Explorer of Total Commander, dit zijn (gratis) alternatieven voor Verkenner.
>>Poort niet beschikbaar. Kan niet communiceren met de computer omdat de poort niet beschikbaar is. Mogelijk heeft een ander programma de poort in gebruik of is deze ongeldig. Sluit de programma's die de poort gebruiken, start het apparaat opnieuw en probeer het nogmaals<<
De X! verbindt wel maar en geeft even aan verbonden te zijn, maar dan gaat het Windows MobileApparaatCentrum verbinden en dan nokken ze opeens allebei af. Er verschijnt wel een nieuwe window met een paar aan te vinklen programmaatjes en een registratieknop. Als ik registreren aanklik dan verdwijnt de Window maar er gebeurt niets. Wat is dit nu weer allemaal???
Je kunt je Vodafone toestel gewoon updaten via de Sony update applicatie.JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 14:55:
Heb zelf een Xperia met simlock van Vodafone (abonnement). Heb hier iets gelezen over "branded" toestellen in relatie tot het al dan niet kunnen updaten v/d software via Sony. Als ik nu de simlock van mijn toestel laat verwijderen, is er dan nog steeds sprake van een "branded" toestel? M.a.w. kan ik dan de originele Sony-updates uitvoeren of ben ik nog steeds gebonden aan Vodafone-updates?
P8
Simlock heeft puur te maken met het simkaartje dat erin kan.
Zelf heb ik een KPN versie deze is naar mijn idee niet branded iedergeval ik heb mijn tel rustig kunnen updaten via Sony Ericsson.
Maar heb je de update al geprobeerd?
Was net een smsje aan het typen, maak ik van een e een ë, staat er ineens dat het 3 berichten zijn.

Dat komt door de beperkte tekenset die je kunt gebruiken in een SMS, zie: Wikipedia: Short message serviceViper® schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:23:
Was net een smsje aan het typen, maak ik van een e een ë, staat er ineens dat het 3 berichten zijn.
Omdat het ë teken daar niet instaat, moet de volledige SMS als Unicode verstuurd worden. Daardoor passen er in plaats van 160 nog slecht 70 tekens in een SMS.
Anoniem: 287767
Zojuist een Xperia X1 besteld! Blijft een vraagje voor mij, welke beschermfolie en welk siliconen beschermhoesjes zijn de moeite waard?
Ik heb mijn beschermfolie op pdashop besteld
http://www.pdashop.nl/acc...eria-x1-steel-silver.html
werkt prima moet ik zeggen, ook te wassen en opnieuw te gebruiken
Nog niet geprobeerd nee. Durfde het eigenlijk niet. Maar misschien moet ik het maar eens proberen, kijken hoe het gaat. Ik zal toch niets "kapot" kunnen maken?Imperial Guard schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:19:
Branded wil zeggen dat er in de ROM dingen van Vodafone zitten. (Mensen verbeter me als ik iets verkeerd zeg of vergeet)
Simlock heeft puur te maken met het simkaartje dat erin kan.
Zelf heb ik een KPN versie deze is naar mijn idee niet branded iedergeval ik heb mijn tel rustig kunnen updaten via Sony Ericsson.
Maar heb je de update al geprobeerd?
Ik heb mijn Vodafone branded toestel gewoon geupdate via de SE site, het is wel zo dat SE speciaal een ROM moet maken voor ons omdat er Vodafone dingen in moeten blijven staan. Dus soms lopen we iets achter.JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 18:17:
[...]
Nog niet geprobeerd nee. Durfde het eigenlijk niet. Maar misschien moet ik het maar eens proberen, kijken hoe het gaat. Ik zal toch niets "kapot" kunnen maken?
Let er wel op dat je backups maakt van je contacten e.d. die je niet kwijt wilt raken!
Intentionally left blank.
screenprotector.nl staan dezelfde maar dan goedkoperAnoniem: 287767 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 16:57:
[quote]Saiyan Extreme schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:14:
Zojuist een Xperia X1 besteld! Blijft een vraagje voor mij, welke beschermfolie en welk siliconen beschermhoesjes zijn de moeite waard?
Ik heb mijn beschermfolie op pdashop besteld
http://www.pdashop.nl/acc...eria-x1-steel-silver.html
werkt prima moet ik zeggen, ook te wassen en opnieuw te gebruiken
Anoniem: 121896
Het is freeware en werkt perfect hier op windows xp.
Weet iemand de lengte van het trillen verkort kan worden als je gebeld wordt? Ik vindt dat hij veel te lang trilt namelijk
Volgens mij al eerder in dit topic gestaanAnoniem: 121896 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:37:
Vandaag een mooi prorammatje tegengekomen om je dvd's om te zetten naar een formaat dat je op je telefoon kan afspelen: Handbrake
Weet iemand de lengte van het trillen verkort kan worden als je gebeld wordt? Ik vindt dat hij veel te lang trilt namelijk
Edit:
Daar dusJellyfishNL schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:05:
[...]
Hier is de oplossing:
http://forum.xda-develope...php?p=2790752#post2790752
Net geinstalleerd en gecheckt, en werkt perfect!
[ Voor 22% gewijzigd door Xof op 04-03-2009 19:52 ]
Anoniem: 262543
Moet ik hem eerst bijna leeg trekken en vervolgens terwijl hij nog aanstaat gewoon vol laden?
Moet ik hem helemaal leeg laten lopen en terwijl hij uitstaat minimaal 12 uur opladen?
Of moet ik hem helemaal niet gebruiken maar gewoon in de staat waarin ik hem krijg meteen 12 uur aan de lader gooien?
Hoop dat iemand me kan helpen..vorige keer heb ik het helemaal verkeerd gedaan en dat is misschien ook de reden geweest dat mijn huidige batterij zo ongelofelijk slecht is (bij volop gebruik nog geen dag en bij matig gebruik net 2 dagen)
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 04-03-2009 22:31 ]
Het maakt allemaal niet zoveel uit zolang je hem maar NOOIT helemaal laat leeg lopen. Dat is heel slecht voor dit type batterijen.Anoniem: 262543 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:30:
Krijg morgen mijn nieuwe batterij binnen. Ik wil hem graag GOED opladen dit keer. Maar er zijn zoveel verschillende manieren dat ik er niet uit kom wat nou de goeie is voor de batterij van de X1.
Moet ik hem eerst bijna leeg trekken en vervolgens terwijl hij nog aanstaat gewoon vol laden?
Moet ik hem helemaal leeg laten lopen en terwijl hij uitstaat minimaal 12 uur opladen?
Of moet ik hem helemaal niet gebruiken maar gewoon in de staat waarin ik hem krijg meteen 12 uur aan de lader gooien?
Hoop dat iemand me kan helpen..vorige keer heb ik het helemaal verkeerd gedaan en dat is misschien ook de reden geweest dat mijn huidige batterij zo ongelofelijk slecht is (bij volop gebruik nog geen dag en bij matig gebruik net 2 dagen)

Verder had ik eerst ingesteld dat gmail om de 15 minuten berichten moest ophalen en dat werkte goed, nu heb ik het aangepast naar om het uur en nu worden de berichten alleen maar opgehaald als ik handmatig de "verzenden/ontvangen" opdracht geef.
Weet iemand hoe ik dit kan fixen??
Anoniem: 189600
Heb jij dit inmiddels al aan kunnen passen? Bij mij blijft het scherm namelijk ook gewoon uit bij het open schuiven. Op zich geen probleem maar als hij automatisch aan gaat is net ff klein beetje fijner.Licko schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 11:42:
[...]
scherm blijft bij mij uit na het openschuiven
wat is de waarde in je registry van SlideWake?
Sowieso vallen allebei de opties waarbij je hem helemaal leeg trekt af: de batterij die in de Xperia zit (Li-ion) houdt niet van leeggaan, en kan erdoor kapotgaan. De laatste optie lijkt me OK.Anoniem: 262543 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 22:30:
Hmm, ik merk niet eens dat ie trilt als ik hem in m'n broekzak heb zittenAnoniem: 121896 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:37:
Vandaag een mooi prorammatje tegengekomen om je dvd's om te zetten naar een formaat dat je op je telefoon kan afspelen: Handbrake
Best lastig, want horen doe ik hem meestal ook niet.. Lastig tijdens het stappen etc...
Weet niet of ze al genoemd zijn, maar ik gebruik persoonlijk deze voor video's voor de X1: http://gm.mainframe.no/stuff/Encoder.rar (bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=467112)Anoniem: 121896 schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 19:37:
Deze schijnt ook goed te zijn: http://www.erightsoft.com/SUPER.html
(bron: http://forum.xda-develope...=459676&highlight=encoder)
trackr = gps + gprs (google maps) en kan zo je route/gereden snelheid/ bepalen en live modes!
Ik dacht breng jullie even op de hoogte van mijn bevindingen
- The Neo and Only -
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik gebruik het nu ook een paar maanden, om inzicht te krijgen in mijn reistijden als ik op een bepaalde tijd een bepaalde route woon-werk verkeer doe. Leuk om te zien inderdaadNeoFoX schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 09:48:
Net even met de auto wezen rondrijden icm met mijn X1.. met daarop trackr! Haha.. wel geinig progje. Is leuk om te gebruiken als je bijv. naar het buitenland gaat of iets.. gewoon leuk om mee te spelen.
trackr = gps + gprs (google maps) en kan zo je route/gereden snelheid/ bepalen en live modes!
Ik dacht breng jullie even op de hoogte van mijn bevindingen
Anoniem: 262543
Ja dat heb ik met deze dus wel regelmatig gedaan. Maar niet geheel bewust. Ik zet mijn telefoon 's nachts altijd uit en heb het idee dat het aanzetten ontzettend veel energie kost. Als ik hem 's avonds uitzet dan heb ik nog 2 streepjes en wanneer ik hem dan 's morgens weer opstart dan krijg ik de melding dat de accu leeg is en valt hij vrijwel direct daarna uit. Dit is wel meer dan eens gebeurd dus misschien is dat ook een van de redenen dat de batterij zo slecht is.Mag schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 23:51:
[...]
Het maakt allemaal niet zoveel uit zolang je hem maar NOOIT helemaal laat leeg lopen. Dat is heel slecht voor dit type batterijen.
Ik ga hem bij de nieuwe batterij gewoon meteen helemaal volladen en zet de telefoon niet meer uit wanneer ik ga slapen.
Helaas heb ik wel als mijn X1 erg lang achter elkaar aanstaat dat ik op een gegeven moment een foutmelding krijg en dat de knopjes (ook de aan-uit knop) het niet meer doen. Ook het scherm kantelt dan niet meer mee. Dit komt vrij regelmatig voor en is best vervelend omdat ik dan de batterij er uit moet breken en alles weer opnieuw op moet starten..
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-03-2009 12:09 ]
Anoniem: 283624
Ik heb beide account staat op om de 2 uur automatisch mail op te halen, maar dit gebeurd nooit.. Enkel en alleen als ik zelf op send/receive klik haalt die mail binnen, overigens soms krijg ik dan een melding (cannot connect to mail, check if your connected to internet and mail settings and try again), maar als ik die wegdruk en het opnieuw doe haalt die het wel binnen.
Ik heb Telfort en heb altijd 3G dekking wanneer ik dit probeer, weet iemand hier iets voor?
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij moest ik connectie wijzigen. Ik had die accounts aangemaakt terwijl ik met wifi was verbonden, deze connectie heeft hij ook gekoppeld aan de email accounts.Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:52:
Ik blijf problemen hebben met automatisch mail ophalen.. Ik draai nu de laatste versie TF3D van itje (welke overigens SUPER snel is) en heb 2 mail accounts erin staan, 1 gmail & 1 zakelijk mail (beide imap).
Ik heb beide account staat op om de 2 uur automatisch mail op te halen, maar dit gebeurd nooit.. Enkel en alleen als ik zelf op send/receive klik haalt die mail binnen, overigens soms krijg ik dan een melding (cannot connect to mail, check if your connected to internet and mail settings and try again), maar als ik die wegdruk en het opnieuw doe haalt die het wel binnen.
Ik heb Telfort en heb altijd 3G dekking wanneer ik dit probeer, weet iemand hier iets voor?
Deze heb ik nu gewijzigd naar mijn gprs connectie.
ja, heb het in het registry aangepastAnoniem: 189600 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:21:
[...]
Heb jij dit inmiddels al aan kunnen passen? Bij mij blijft het scherm namelijk ook gewoon uit bij het open schuiven. Op zich geen probleem maar als hij automatisch aan gaat is net ff klein beetje fijner.
SlideWakeup op waarde "1" gezet (stond bij mij op "0")
scherm gaat nu aan als ik 'm openschuif
andere vraag (nogmaals). gaat bij meer mensen hier het scherm aan om 23:59u? iig wanneer hij aan de oplader hangt (netstroom)
iemand die dit even zou kunnen testen?
vind het behoorlijk irritant :d
Ik weet niet of het door windows komt, of door de 3rd party app g-Alarm, maar het heeft ermee te maken dat Windows je Notificatie-List gaat rebuilden om middernacht. en daarom dus ook aangaat. En als je g-Alarm gebruikt, dan doet g-Alarm dat dus voor je....Licko schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:37:
[...]
ja, heb het in het registry aangepast
SlideWakeup op waarde "1" gezet (stond bij mij op "0")
scherm gaat nu aan als ik 'm openschuif
andere vraag (nogmaals). gaat bij meer mensen hier het scherm aan om 23:59u? iig wanneer hij aan de oplader hangt (netstroom)
iemand die dit even zou kunnen testen?
vind het behoorlijk irritant :d
Als je g-Alarm gebruikt kun je het met de "Don't wake up at midnight" regtweak op deze pagina uitzetten.
Gebruik je dat niet, dan weet ik zo 1,2,3 geen oplossing.
Wanna play?
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Misschien dat je ook toevallig PIM-backup hebt??
- The Neo and Only -
Overigens, 80 pagina's? Misschien tijd voor een nieuw deeltje
[ Voor 14% gewijzigd door Tsunami op 05-03-2009 14:38 ]
Ik heb deze vraag al eens eerder gepost maar heb er geen reactie op gehad, dus hier nog een keer:
In de map Mijn apparaat/windows staan alle voorgeinstalleerde mp3 en mp4 bestanden en ook de .cab files van de spellen en panels. Dus ook de trailer van james bond, deze staat er bij mij na de update nu 2x op. Echter kan ik geen van deze bestande verwijderen. Niet met de verkenner en ook niet met total commander.
Weet iemand of deze bestanden te verwijderen zijn en hoe, ze nemen namelijk meer als 50MB in beslag en dat vind ik een beetje overdreven.
Heb je gekeken als de bestanden misschien zijn beveiligt tegen verwijderen/wijzigen? of te wel... via verkener naar de betreffende bestanden, dan op het bestand kliken en vasthouden, vervolgens ga je naar eigenschappen en kijk je als onder attributten Alleen Lezen en Archief zijn uitgevinkt.... daarna via ok uit dit scherm en als het bestand nu niet in gebruiken is kan je hem verwijderen.DavidvB schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:45:
Best mede Tweakers,
Ik heb deze vraag al eens eerder gepost maar heb er geen reactie op gehad, dus hier nog een keer:
In de map Mijn apparaat/windows staan alle voorgeinstalleerde mp3 en mp4 bestanden en ook de .cab files van de spellen en panels. Dus ook de trailer van james bond, deze staat er bij mij na de update nu 2x op. Echter kan ik geen van deze bestande verwijderen. Niet met de verkenner en ook niet met total commander.
Weet iemand of deze bestanden te verwijderen zijn en hoe, ze nemen namelijk meer als 50MB in beslag en dat vind ik een beetje overdreven.
Anoniem: 283624
Dat is bij mij niet het geval, ik heb ze aangemaakt terwijl ik op 3G zat, en in de google->gmail uitleg staat dat je de connectie op "The internet" moet zetten (waar die standaard op staat). Helpt het dus als ik het wijzig naar gprs?royjn schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:02:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij moest ik connectie wijzigen. Ik had die accounts aangemaakt terwijl ik met wifi was verbonden, deze connectie heeft hij ook gekoppeld aan de email accounts.
Deze heb ik nu gewijzigd naar mijn gprs connectie.
[ Voor 97% gewijzigd door Act-One op 05-03-2009 15:08 ]
Ja maar dat werkt niet.Act-One schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:06:
[...]
Heb je gekeken als de bestanden misschien zijn beveiligt tegen verwijderen/wijzigen? of te wel... via verkener naar de betreffende bestanden, dan op het bestand kliken en vasthouden, vervolgens ga je naar eigenschappen en kijk je als onder attributten Alleen Lezen en Archief zijn uitgevinkt.... daarna via ok uit dit scherm en als het bestand nu niet in gebruiken is kan je hem verwijderen.
Ligt eraan welke connectie onder The internet zit ;-)Anoniem: 283624 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 15:07:
[...]
Dat is bij mij niet het geval, ik heb ze aangemaakt terwijl ik op 3G zat, en in de google->gmail uitleg staat dat je de connectie op "The internet" moet zetten (waar die standaard op staat). Helpt het dus als ik het wijzig naar gprs?
Ik heb de volgende connecties:
- The internet (mijn wifi)
- Work (niks geconfigureerd)
- Vodafone MMS
- Vodafone live! (huidige)
- Vodafone Push Mail
Ik moest handmatig mijn connectie aanpassen naar Vodafone live! voordat ik gmail werkend kreeg.
Dit topic is gesloten.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.